Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 93 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:05

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
zacht schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:40:
En bevalt hij bijna twee weken later nog steeds?
Ja zeker. Geluid is erg mooi en gebruik hem ook elke dag om muziek af te spelen.

Voor de volledige 5.1 ervaring zit ik er alleen aan te denken om later nog 2 Sonos One speakers te kopen, maar voor nu voldoet dit prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:38
Sonos Move staat voor €249,- in de Mediamarkt folder.. Online staat €50,- korting.

Foutje? Zou je m meekrijgen op vertoon folder? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
DCNY schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:22:
Sonos Move staat voor €249,- in de Mediamarkt folder.. Online staat €50,- korting.

Foutje? Zou je m meekrijgen op vertoon folder? >:)
Zag het ook. Te mooi om waar te zijn.
Staat ook correctie op de website.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dkfCFPV/12-16-2019-0002.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
Ben een newbie op Sonos gebied en heb even jullie advies nodig voor de juiste keuze.
Hieronder mijn beneden etage met de afmetingen.

Moet ik om goed geluid te krijgen kiezen voor één Sonos Play:5

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TcnmGxF/12-16-2019-0000.png

of voor twee Sonos One's:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QnbrZqv/12-16-2019-0001.png

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
2 losse ones klinkt niet, als stereopaar niet in deze opstelling maar ook niet als 2 losse single speakers. heb soort gelijk iets gehad en dat werkte niet. Kwam uit op een stereopaar in het midden zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
WTF is dit nu weer voor onzin!!

Ik zet nu net Radio 10 NonStop aan, en voordat de zender start hoor ik eerst een Amazon Prime reclame boodschap en daarna spring ik zo in een lopend liedje van de zender.
Dus overduidelijk geen reclameblok van de zender zelf maar een gepushede reclame boodschap van Amazon Prime (Engelstalig overigens en mijn Sonos account is gewoon NL).

Meer mensen dit al eerder mee gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Geert1976 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:01:
WTF is dit nu weer voor onzin!!

Ik zet nu net Radio 10 NonStop aan, en voordat de zender start hoor ik eerst een Amazon Prime reclame boodschap en daarna spring ik zo in een lopend liedje van de zender.
Dus overduidelijk geen reclameblok van de zender zelf maar een gepushede reclame boodschap van Amazon Prime (Engelstalig overigens en mijn Sonos account is gewoon NL).

Meer mensen dit al eerder mee gemaakt?
Speel je dit via TuneIn af? If so, als je een gratis TuneIn account hebt (of überhaupt geen TuneIn account) krijg je gewoon reclames. Ben ik niet anders gewend haha

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:02:
[...]

Speel je dit via TuneIn af? If so, als je een gratis TuneIn account hebt (of überhaupt geen TuneIn account) krijg je gewoon reclames. Ben ik niet anders gewend haha
ow oke, ja ik heb een gratis TuneIn account en inderdaad afgespeeld via TuneIn.
Nou dan heb ik afgelopen 2 jaar zéér veel mazzel gehad want dit was serieus de allereerste reclameboodschap die werd gepushed.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 17-12-2019 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Geert1976 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:04:
[...]

Nou dan heb ik afgelopen 2 jaar zéér veel mazzel gehad want dit was serieus de allereerste reclameboodschap die werd gepushed.
Heb het zelf ook zelden hoor. Mogelijk ook dat een groot deel door de pihole wordt afgevangen, maar ik heb af en toe ook nog reclame. Maar bij mij is het meer in de orde van eens in de maand ongeveer (luister dagelijks)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 14:16
[...]

Ik heb het inderdaad ook niet regelmatig, en heb vrijwel elke ochtend de Sonos aan. Soms heb je het meerdere malen per dag, en soms ineens weken niet.

Soms twijfel ik ook of het de reclame is, of dat ik 'toevallig' in-tune tijdens het reclameblok (dat gebeurt overigens verrassend vaak)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb soms last van stiltes en soms reclames met TuneIn, die stiltes komen vermoedelijk door pihole die t verzoek blokkeert waardoor er even helemaal niks wordt afgespeeld.

Even gekeken wat Premium kost maar vind $10 per maand nog best fors trouwens.

[ Voor 18% gewijzigd door Cartman! op 17-12-2019 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
zoeperman schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:41:
2 losse ones klinkt niet, als stereopaar niet in deze opstelling maar ook niet als 2 losse single speakers. heb soort gelijk iets gehad en dat werkte niet. Kwam uit op een stereopaar in het midden zeg maar.
Ok, maar zou die Play:5 ook redelijk/mooi geluid geven in de 'zijkamer' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
RedCellNL schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:22:
[...]

Ok, maar zou die Play:5 ook redelijk/mooi geluid geven in de 'zijkamer' ?
Dat is een goeie, geen ervaring met de 5 als ik eerlijk ben... Misschien online ergens bestellen waar je eventueel mogelijkheid hebt om retour te sturen na test periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:09

Videopac

Rommelt wat aan.

Cartman! schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:09:
Ik heb soms last van stiltes en soms reclames met TuneIn, die stiltes komen vermoedelijk door pihole die t verzoek blokkeert waardoor er even helemaal niks wordt afgespeeld.

Even gekeken wat Premium kost maar vind $10 per maand nog best fors trouwens.
Waarom luister je niet via de directe URL van het internetradiostation?
Dan omzeil je de reclame van dataverzamelaar TuneIn.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Videopac schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:36:
[...]

Waarom luister je niet via de directe URL van het internetradiostation?
Dan omzeil je de reclame van dataverzamelaar TuneIn.
Daar vraag je me iets... ik heb niet gekeken nog hoe ik dit doe via de mobiele app en waar ik die urls vandaan haal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Cartman! schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:39:
[...]

Daar vraag je me iets... ik heb niet gekeken nog hoe ik dit doe via de mobiele app en waar ik die urls vandaan haal :)
https://digitalradio.nl/radiostations/
Is een overzichtje.
Ik heb zelf geen Sonos, dus kan je niet vertellen waar je de URL's in moet geven / op moet slaan.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 18:42
Denk niet dat dat kan

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Dus je bent verplicht gebruik te maken van een commercieel bedrijf dat reclame aan de internetradiozender toevoegd en je kunt de vrij beschikbare directe URL van datzelfde radiostation niet gebruiken? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 14:32
Via TuneIn is dan wel weer gratis, dus het moet ergens vandaan komen.

Via de url kan ook: https://support.sonos.com/s/article/260?language=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Videopac schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:07:
[...]

Dus je bent verplicht gebruik te maken van een commercieel bedrijf dat reclame aan de internetradiozender toevoegd en je kunt de vrij beschikbare directe URL van datzelfde radiostation niet gebruiken? 8)7
Gratis versie van Spotify laat toch ook reclame horen?

Vind je dat ook raar? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

KW25 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:14:
[...]

Gratis versie van Spotify laat toch ook reclame horen?

Vind je dat ook raar? 8)7
Dat is iets totaal anders. TuneIn is een totaal overbodige dataverzamelende en reclame-toevoegende tussenhandel waar het internetradiostation zelf geen enkel (financieel) voordeel van heeft.

Is een beetje alsof je alleen via TuneIn naar Spotify kunt luisteren en dat TuneIn er dan zelf nog even een reclame vooraf tussen zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Videopac schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:14:
[...]

Dat is iets totaal anders. TuneIn is een totaal overbodige dataverzamelende en reclame-toevoegende tussenhandel waar het internetradiostation zelf geen enkel (financieel) voordeel van heeft.

Is een beetje alsof je alleen via TuneIn naar Spotify kunt luisteren en dat TuneIn er dan zelf nog even een reclame vooraf tussen zet.
Is een verzameldienst van allerlei radiostations, die moeten ook ergens hun centen mee verdienen.

Zelfde als je Soundcloud blamed dat ze reclame tussen muziek van users zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

KW25 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:18:
[...]

Is een verzameldienst van allerlei radiostations, die moeten ook ergens hun centen mee verdienen.

Zelfde als je het Soundcloud kwalijk neemt dat ze reclame tussen muziek van gebruikers zetten.
Ik snap dat TuneIn een verzameldienst is, alleen is die totaal overbodig en ik zie niet in waarom ik verplicht gebruik zou moeten maken van een overbodige dienst die reclame toevoegt en data verzamelt. En die hoeven dus ook geen geld te verdienen.

• Rallye
Je wordt tot niets verplicht, zie mijn post: via de url kan ook. TuneIn is alleen gemak.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
En dan kan het ook nog zijn, dat als je via de directe stream van het station zelf luistert dat je dan ook nog eerst de push-reclame hoort (althans, dat krijg ik wel altijd via Winamp).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Videopac schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:27:
[...]

Ik snap dat TuneIn een verzameldienst is, alleen is die totaal overbodig en ik zie niet in waarom ik verplicht gebruik zou moeten maken van een overbodige dienst die reclame toevoegt en data verzamelt. En die hoeven dus ook geen geld te verdienen.
Hij is niet overbodig, jij vindt hem overbodig. Sommige mensen vinden zo’n verzamelaar handig en hebben het ervoor over dat ze af en toe een reclame horen en dat misschien wat data van ze verzameld wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 09:25
Beste,

Zojuist via mijn werkgever een Sonos One SL cadeau gekregen als kerstcadeau, waar ik overigens erg content mee ben omdat ik al een tijdje aan het kijken was. Echter wil ik deze speaker al gelijk uitbreiden naar een volgende stap. Dit omdat ik in de komende maanden een keer op mezelf ga en daarvoor al een setje wil hebben. Het verschil tussen de One en One SL is volgens mij alleen de microfoon die aanstaat en waaraan ik Google kan oproepen. Als ik nu moet kiezen voor een One (eventueel SL) of Play:5 zou het dan beter zijn om een One te kopen t.o.v. de Play 5? In gedachte heb ik wel de uitstraling en prijs, of heeft de Play:5 zoveel extra voordelen dat ik het alsnog zou moeten overwegen.

Mochten er nog vragen en of opmerkingen zijn, hoor ik het graag. Nieuw op dit Sonos Topic BTW:)

Edit: Typos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
@DutchLegendX Ligt eraan waar je de Sonos gaat plaatsen. Als je een stereopaar wilt maken van je Sonos One SL, dan moet je er er nog een One (SL) bij kopen, afhankelijk of je Google Assistent wilt. Ga je ze in verschillende ruimtes plaatsen, dan is het afhankelijk van de grootte van je kamers ;)

[ Voor 7% gewijzigd door The Inquisitor op 23-12-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
The Inquisitor schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:59:
@DutchLegendX Ligt eraan waar je de Sonos gaat plaatsen. Als je een stereopaar wilt maken van je Sonos One SL, dan moet je er er nog een One (SL) bij kopen, afhankelijk of je Google Assistent wilt. Ga je ze in verschillende ruimtes plaatsen, dan is het afhankelijk van de grootte van je kamers ;)
In eerste instantie zal het gewoon de woonkamer worden, dus dan zou je met een One (SL) al uit de voeten kunnen. Top! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels288
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-09 12:31
[...]

Heb je al eens overwogen om Juke te gebruiken op je sonos? Juke is sinds kort weer beschikbaar voor Sonos en werkt super. Nooit reclames en streamt in goede kwaliteit. Heeft ook nog eens een uitgebreider aanbod aan non-stop zenders in vergelijking met TuneIn.

[ Voor 8% gewijzigd door niels288 op 23-12-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09 19:03
niels288 schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:07:
[...]

Heb je al eens overwogen om Juke te gebruiken op je sonos? Juke is sinds kort weer beschikbaar voor Sonos en werkt super. Nooit reclames en streamt in goede kwaliteit. Heeft ook nog eens een uitgebreider aanbod aan non-stop zenders in vergelijking met TuneIn.
Yep, juke is zeer fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
Bij PlatteTV nu de mogelijkheid om de Sonos One (SL) met korting te bestellen. €185 voor de Sonos One, €169 voor de Sonos One SL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
niels288 schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:07:
[...]

Top! Bedankt voor de mooie tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
Recent een Sonos Move besteld.
Google Assistant ondersteuning werd vermeld dus dacht dat het erg interresant zou zijn om een betere speaker te hebben bij de huidige google home speakers.
Perfect ding leek het me, omdat ik hem s'zomers makkelijk op het terras zou kunnen gebruiken dankzij de 10u batterij en bij slechter weer hem binnen in zijn cradle kon zetten.

Kom ik toch mooi bedrogen uit. Noujah, de retour is reeds aangevraagd, maar hierbij toch nog even de kans voor jullie om te zeggen waar ik fout ben. (ergens hoop ik het, want de speaker zelf spreekt me nog steeds serieus aan)

Mijn grootste probleem: Hoe kan je dit verkopen als Google Assistant speaker?
Je kan de Move niet samen met andere GA speakers groeperen voor synchroon geluid. Heck, ik kon de Move zelf niet eens in een groep steken, dus als ik ooit uit breidt met nog een Sonos heb ik geen idee hoe ik die vanuit GA makkelijk zou moeten gaan bedienen.
Gaat Sonos er van uit dat ik de app altijd bij de hand heb?

En leuk, ik kan me m'n NAS als bron configureren. Gelijk aan de slag dus, maar wil niet werken.
Wat blijft? Die Sonos zit nog met SMB v1 te werken?! Wat?! SMB v1 heeft al een resem exploits gehad en is echt NOT DONE meer. Wat research geeft me posts van ruim 2 jaar oud die daar al over klagen. Op een snelle fix hoef ik dus ook al niet te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
SMB1 is bekend. Als ze dat aan zouden passen vallen veel oudere Sonossen uit, dus is de keus om het zo te laten. Hetzelfde geldt voor de 65k limit. Plex is ook een oplossing (zonder limiet), of evt. (zonder NAS) Google Music Free (max 50.000 nummers).

Groeperen met andere Google-apparaten kan niet, met andere Sonossen wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Rallye op 27-12-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 16:55
sinds kort trotse bezitten van de Beam.
Nu ga ik uitbreiden met 2x de one SL
Maar wat raden jullie aan?
de boven voor of achter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:13
chimera2 schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:55:
sinds kort trotse bezitten van de Beam.
Nu ga ik uitbreiden met 2x de one SL
Maar wat raden jullie aan?
de boven voor of achter?
Voorzover ik je goed begrijp zou ik ze achter plaatsen. De Sonos app zal namelijk bij de installatie beide One’s als surround speakers instellen.
Je kunt overigens in de app instellen of bij het afluisteren van muziek eventueel je One’s alleen aanvullend werken (sfeer) of volledig over de 3 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Sinds deze week aan de test met Apple Music, maar de integratie met de Sonos app valt een beetje tegen. Je kan bijvoorbeeld geen nummers toevoegen aan een afspeellijst via de Sonos app. En ook de artiesen overzichtpagina's zijn minder dan die van Spotify.

Nu zie ik veel Tweakers hier toch Apple Music gebruiken. Met name met Airplay 2? Vinden jullie het niet een nadeel dat je iPhone of iPad het 'uitzend' device is i.p.v. dat de Sonos speaker zelf de muziek vanaf de server streamt? En met bijbehorden battery drain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-09 17:17
Is het iemand gelukt de Ikea Symfonisk Remote met een Ikea Symfonisk te koppelen zonder hub, bijvoorbeeld met de ronde afstandsbediening? Ik heb geen hub, maar volgens de medewerker in de winkel was dat geen probleem. Ik kan echter niets over koppelen zonder hub vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 16:23
miles schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:03:
Is het iemand gelukt de Ikea Symfonisk Remote met een Ikea Symfonisk te koppelen zonder hub, bijvoorbeeld met de ronde afstandsbediening? Ik heb geen hub, maar volgens de medewerker in de winkel was dat geen probleem. Ik kan echter niets over koppelen zonder hub vinden.....
Ik zat er toevallig eergister naar te kijken.
En volgens mij is het echt niet mogelijk zonder een hub, daarom heb ik hem ook maar weer teruggebracht (de remote dan, de Symfonisk gehouden, en komt mogelijk nog eentje hier in huis)

Denk dat de medewerker het dus fout had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 19:27
Ik ben het even kwijt. Zit er nou wel of geen AirPlay op de Play 1? Ik heb een mooi setje gezien op Marktplaats de Blue Note editie heel tof. Maar vraag me af of dit handig is in combinatie met mijn BEAM en Sub. Ik gebruik zelf een IPhone acht +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-09 17:17
Ryur schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:11:
[...]

Ik zat er toevallig eergister naar te kijken.
En volgens mij is het echt niet mogelijk zonder een hub, daarom heb ik hem ook maar weer teruggebracht (de remote dan, de Symfonisk gehouden, en komt mogelijk nog eentje hier in huis)

Denk dat de medewerker het dus fout had :)
Hmmm, tnx. Zal een behoorlijke teleurstelling in de puberkamer opleveren. Daar werd likkebaardend uitgekeken naar Skyradio zonder uit bed te hoeven...... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 15:30
heppe01 schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:14:
Ik ben het even kwijt. Zit er nou wel of geen AirPlay op de Play 1? Ik heb een mooi setje gezien op Marktplaats de Blue Note editie heel tof. Maar vraag me af of dit handig is in combinatie met mijn BEAM en Sub. Ik gebruik zelf een IPhone acht +
oude play 1 heeft geen airplay inderdaad. Als je al een beam hebt is dat overigens geen probleem je hebt maar 1 device nodig met airplay. Dat is van horen zeggen ik heb zelf een beam met twee ones

[ Voor 6% gewijzigd door haakjesluiten op 30-12-2019 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 08:41
Crazyanz schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:43:
[...]

oude play 1 heeft geen airplay inderdaad. Als je al een beam hebt is dat overigens geen probleem je hebt maar 1 device nodig met airplay. Dat is van horen zeggen ik heb zelf een beam met twee ones
Dat klopt, maar dan moeten de play:1 en Beam wel in dezelfde groep zitten.. Als je verschillend geluid in verschillende kamers wil (en dus airplay alleen op de play:1) werkt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Ronwiel Ook zonder Sonos werd hier in huis Apple Music niet gepruimd. Men (voornamelijk mijn dochter) vond Spotify veel overzichtelijker. Airplay gebruik ik af en toe, waarbij ik heb gemerkt dat de verbinding iets minder stabiel is dan Sonos’ eigen verbinding - zeker als je naar meerdere Sonossen streamt. Dan werkt het beter als je ipv via Airplay 2 naar meerdere devices te streamen, naar één te streamen en die te groeperen met de andere.

@heppe01 Omdat in het antwoord op je vraag sprake is van “de oude play 1” even ter verduidelijking: geen enkele Play:1 heeft Airplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 16:11
Ik heb sinds kort een Sonos One pair in de woonkamer staan. Ik heb hier ook de Google Assistant op geïnstalleerd. Ik ben qua geluid erg tevreden over de One's maar de Google Assistant is zowat onbruikbaar.

Ik heb op de slaapkamer een Google Home Mini staan en dat is echt een verschil van dag en nacht qua gebruik.

Wat is jullie ervaring hier mee?

Voorbeelden van wat mis gaat zijn o.a.:

- Hey of Ok Google roepen wordt 9/10 keer niet herkend ook al sta je er pal naast.
- Je moet echt volledige specifieke commando's geven waar de Home Mini al met een paar sleutelwoorden overweg kan.
- Als de One iets niet kan (wat dus 9/10 keer zo is) dan geeft hij niks aan dat het niet lukt. De Home Mini zegt altijd "Ik kan je niet helpen" of iets soortgelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Sahi_NL schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:30:
[...]

Dat klopt, maar dan moeten de play:1 en Beam wel in dezelfde groep zitten.. Als je verschillend geluid in verschillende kamers wil (en dus airplay alleen op de play:1) werkt dit niet.
Tenzij je hem (tijdelijk) groepeert met een andere kamer, dan kan het weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@VulcanRaven Ik herken jouw problemen niet. De Sonossen pikken mijn stem goed op; sterker nog - als ik in de keuken iets zeg tegen de One, reageert de Beam in de kamer vaak ook. Het gekke is dat dit “erger” geworden lijkt sinds ik op een andere plaats in huis een Google Nest Mini heb geplaatst. Vreemd is wel dat als ze beiden een opdracht verstaan, er maar één de opdracht uitvoert en de ander dan iets zegt van “ik kan je hier niet mee helpen”.
Nadeel van de combinatie Sonos/Google home mini is wel dat je nu vaker (maar naar het lijkt gek genoeg niet altijd) in je commando’s moet opnemen op welk apparaat je iets wilt afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:53
Crosspost vraag uit het kleine audio vragen topic:

Een vraag:

Ik heb een Sonos AMP welke ik heb aangesloten op mijn Canton ERGO RC-L zuilluidsprekers.

De specs van de AMP in het kort zijn:
Klasse D versterker van 125 watt per kanaal bij 8 Ohm impedantie

De specs van de zuilluidsprekers in het kort zijn:
Nominaal / Music power 200/350 watt
SPL 89db
Frequentie response 18 t/m 30k Hz
Crossover 300 t/m 3.5k Hz
Impedantie 4/8 Ohm

Het is nu al de tweede Sonos AMP waarvan het versterker gedeelte de geest geeft. De eerste keer kan natuurlijk altijd gebeuren met een slecht exemplaar, maar een tweede met hetzelfde euvel gaf me te denken dat het apparaat wellicht niet in staat is de luidsprekers aan te sturen.

Ik heb gebeld met Sonos om het apparaat te laten vervangen en ze de vraag voorgelegd.

Het verhaal wat ik terug kreeg is dat de de AMP inderdaad moeite zou hebben met de aansturing gezien de luidsprekers meer vermogen vragen dan de versterker kan geven.

Nu is de vraag, klopt dit en zoja wat kan ik er nog aan doen. De man bij Sonos gaf aan om te kijken of ik het vermogen van de luidsprekers kon verlagen of er anders een versterker tussen zou kunnen zetten die het uitgangssignaal van de AMP nog verder versterkt. Er is alleen 1 probleem de AMP heeft geen line-out maar alleen maar twee luidspreker uitgangen waardoor deze nooit in serie geschakeld kan worden met een andere versterker.

Lijkt me dat er een aantal opties overblijven:
  • 2 a 4 AMP's aanschaffen om de luidsprekers te bi-wiren met aan elke kant 2 AMP's als monoblok (grapje van 2.400 eu)
  • De amp omwisselen/inruilen voor een Sonos Port met aparte stereo versterker
  • De nieuwe amp behouden tot ie weer kapot gaat of opletten met volume, maar daar heb ik net dit apparaat voor gekocht
  • Andere luidsprekers (wmb geen optie)
  • Afstappen van Sonos (wmb geen optie, want heb nog 3 andere sonos apparaten in huis)
Wat denken jullie?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 15:38
loewie1984 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:13:
[...]
Wat denken jullie?
Denk dat dit de enige realistische optie is. Een quad AMP opstelling lijkt me vragen om problemen, nog los van de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

loewie1984 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:13:
Crosspost vraag uit het kleine audio vragen topic:

Een vraag:

Ik heb een Sonos AMP welke ik heb aangesloten op mijn Canton ERGO RC-L zuilluidsprekers.

De specs van de AMP in het kort zijn:
Klasse D versterker van 125 watt per kanaal bij 8 Ohm impedantie

De specs van de zuilluidsprekers in het kort zijn:
Nominaal / Music power 200/350 watt
SPL 89db
Frequentie response 18 t/m 30k Hz
Crossover 300 t/m 3.5k Hz
Impedantie 4/8 Ohm

Het is nu al de tweede Sonos AMP waarvan het versterker gedeelte de geest geeft. De eerste keer kan natuurlijk altijd gebeuren met een slecht exemplaar, maar een tweede met hetzelfde euvel gaf me te denken dat het apparaat wellicht niet in staat is de luidsprekers aan te sturen.

Ik heb gebeld met Sonos om het apparaat te laten vervangen en ze de vraag voorgelegd.

Het verhaal wat ik terug kreeg is dat de de AMP inderdaad moeite zou hebben met de aansturing gezien de luidsprekers meer vermogen vragen dan de versterker kan geven.

Nu is de vraag, klopt dit en zoja wat kan ik er nog aan doen. De man bij Sonos gaf aan om te kijken of ik het vermogen van de luidsprekers kon verlagen of er anders een versterker tussen zou kunnen zetten die het uitgangssignaal van de AMP nog verder versterkt. Er is alleen 1 probleem de AMP heeft geen line-out maar alleen maar twee luidspreker uitgangen waardoor deze nooit in serie geschakeld kan worden met een andere versterker.

Lijkt me dat er een aantal opties overblijven:
  • 2 a 4 AMP's aanschaffen om de luidsprekers te bi-wiren met aan elke kant 2 AMP's als monoblok (grapje van 2.400 eu)
  • De nieuwe amp behouden tot ie weer kapot gaat of opletten met volume, maar daar heb ik net dit apparaat voor gekocht
  • Andere luidsprekers (wmb geen optie)
  • Afstappen van Sonos (wmb geen optie, want heb nog 3 andere sonos apparaten in huis)
Wat denken jullie?
Als de AMP inderdaad kapot gaat door deze luidsprekers vind ik dat niet spreken voor de kwaliteit van deze versterker. Het kan zijn dat het impedantieverloop van de luidsprekers een of meerdere dalen kent die op of rond de 4 Ohm liggen maar dat is voor geen enkele versterker van redelijke kwaliteit een probleem.

Je zou ook een Connect of een Port kunnen kopen en een aparte, niet-Sonos eindversterker van betere kwaliteit kunnen aansluiten. Het voordeel van de Port is dan dat die een 12V trigger-out aansluiting heeft waarmee die eindversterker dan automatisch aan- en uitgeschakeld kan worden.

Een voorbeeld van een kwalitatief goede eindversterker: Audiophonics MPA-S250NC RCA.

Toevoeging: bi-amping vraagt (nog) meer van een versterker, aangezien het impedantieverloop van het hoog en het laag apart anders zijn dan voor het geheel tezamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:38
Staat Sonos op de CES? Vorig jaar rond deze tijd waren er geruchten voor een nieuwe Sub (de Sub Core)

Tot op heden niets meer van gehoord.. Wil graag een Sub maar vind de prijs een beetje te hoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
sinds gister 2x een Sonos one SL rijker. meteen gekoppeld. Maar nu doet de microfoon het niet op mijn beam
na het verwijderen van de SL's nog steeds niet iemand tips?
denk koop 2xde sl omdat op de beam al de microfoon zit. of had ik de gewone moeten kopen om deze functionaliteit te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 07:13
DCNY schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:08:
Staat Sonos op de CES? Vorig jaar rond deze tijd waren er geruchten voor een nieuwe Sub (de Sub Core)

Tot op heden niets meer van gehoord.. Wil graag een Sub maar vind de prijs een beetje te hoog..
Een compactere sub zou in mijn ogen ook de Beam veel beter kunnen ondersteunen. De huidige 5.1 setup met een beam is in mijn ogen uit balans. De huidige sub is ontwikkeld om samen met de Play bar te werken niet met de beam.
In ieder geval hoop ik dat er iets komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
chimera2 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 07:41:
sinds gister 2x een Sonos one SL rijker. meteen gekoppeld. Maar nu doet de microfoon het niet op mijn beam
na het verwijderen van de SL's nog steeds niet iemand tips?
denk koop 2xde sl omdat op de beam al de microfoon zit. of had ik de gewone moeten kopen om deze functionaliteit te behouden?
Ik zou nog eens de instellingen van GA langslopen en controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
The Inquisitor schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:04:
[...]

Ik zou nog eens de instellingen van GA langslopen en controleren
Wat bedoel je met GA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:14
Google Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Dank je :)
Bleek dat hij naar de fabrieksinstellingen was gezet. En alles was dus weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Miki schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:24:
[...]

Een compactere sub zou in mijn ogen ook de Beam veel beter kunnen ondersteunen. De huidige 5.1 setup met een beam is in mijn ogen uit balans. De huidige sub is ontwikkeld om samen met de Play bar te werken niet met de beam.
In ieder geval hoop ik dat er iets komt :)
Prijstechnisch ben ik het met je verhaal eens, geluidstechnisch niet. De Beam is kleiner dan de PlayBar en heeft minder speakers. In beginsel heeft de Beam dus eerder meer ondersteuning van een sub (en dus liefst een grotere sub) nodig dan de PlayBar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Rallye schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:39:
[...]

Prijstechnisch ben ik het met je verhaal eens, geluidstechnisch niet. De Beam is kleiner dan de PlayBar en heeft minder speakers. In beginsel heeft de Beam dus eerder meer ondersteuning van een sub (en dus liefst een grotere sub) nodig dan de PlayBar.
Wat ik denk dat er bedoeld wordt is dat de huidige sub een beetje overkill is in combinatie met de Beam, omdat de Beam overall minder kracht heeft. En in dat opzicht ben ik het wel ermee eens dat de Sub een overkill voor de Beam kan zijn, al ben ik persoonlijk juist erg blij met de hoeveelheid bass, zou niet meer zonder kunnen, ook niet met minder haha ;)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 15:05
ik heb een vraag over mijn opstelling, ik heb een playbar, 2 one's en een sub.
Deze zijn aangesloten op mijn tv ontvanger. Als ik een film kies en deze op surround zet, dan zie ik in de sonos app dat het formaat stereo is.

Ik had de optische kabel eerst op de tv zitten, maar aangezien deze geen surround kan uitzenden (kennelijk) zit hij nu op de tv ontvanger.
Alleen geeft de sonos app dit of niet goed weer, of deze zend ook geen surround uit.
Hoe is dit op te lossen of (goed) te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dus zowel via de TV als rechtstreeks vanaf de decoder geen surround? Dat is vreemd. Welke ontvanger heb je? Van welke provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Rallye schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:27:
Dus zowel via de TV als rechtstreeks vanaf de decoder geen surround? Dat is vreemd. Welke ontvanger heb je? Van welke provider?
Een Formuler Z8 (android). Hiervan staan de instellingen via optisch op surround 5.1 RAW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb bij mijn Mede8er een EDID faker tussengeschakeld. Sindsdien gaat het goed. Ik heb deze: https://www.amazon.de/dp/...f=sr_1_1_sspa?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=35NLLMHALW1XX&keywords=edid+manager&qid=1578241569&sprefix=Edid%2Caps%2C172&sr=8-1-spons&psc=1&spLa=ZW5jcnlwdGVkUXVhbGlmaWVyPUEyTlc1TEVESFoyNUFRJmVuY3J5cHRlZElkPUExMDEwNDUzMVRKMU5QMlRaQlhOQiZlbmNyeXB0ZWRBZElkPUEwMjYxNTU4M0RTM0FFMlhYRlpEJndpZGdldE5hbWU9c3BfYXRmJmFjdGlvbj1jbGlja1JlZGlyZWN0JmRvTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Rallye schreef op zondag 5 januari 2020 @ 17:26:
Ik heb bij mijn Mede8er een EDID faker tussengeschakeld. Sindsdien gaat het goed. Ik heb deze: https://www.amazon.de/dp/...f=sr_1_1_sspa?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=35NLLMHALW1XX&keywords=edid+manager&qid=1578241569&sprefix=Edid%2Caps%2C172&sr=8-1-spons&psc=1&spLa=ZW5jcnlwdGVkUXVhbGlmaWVyPUEyTlc1TEVESFoyNUFRJmVuY3J5cHRlZElkPUExMDEwNDUzMVRKMU5QMlRaQlhOQiZlbmNyeXB0ZWRBZElkPUEwMjYxNTU4M0RTM0FFMlhYRlpEJndpZGdldE5hbWU9c3BfYXRmJmFjdGlvbj1jbGlja1JlZGlyZWN0JmRvTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==
Dit hdmi naar HDMI, de playbar is optisch dan blijf ik zitten met het feit dat mijn tv de surround instellingen geblokkeerd heeft voor het optisch signaal en dat mijn formuler het wel uitzend, maar niet (goed) aankomt bij Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Henkhuppelschot Sorry, had even gemist dat je een PlayBar hebt. Dan ben ik even zonder oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
@Rallye NP, bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Henkhuppelschot schreef op zondag 5 januari 2020 @ 19:38:
[...]

Dit hdmi naar HDMI, de playbar is optisch dan blijf ik zitten met het feit dat mijn tv de surround instellingen geblokkeerd heeft voor het optisch signaal en dat mijn formuler het wel uitzend, maar niet (goed) aankomt bij Sonos.
Wat is niet goed aankomen? Krijg je wel signaal maar staat het in de Sonos app als 'stereo'?

Heeft je setupbox een optische aansluiting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:56

DON PAPA

Tweaker-fan

Henkhuppelschot schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:50:Ik had de optische kabel eerst op de tv zitten, maar aangezien deze geen surround kan uitzenden (kennelijk)
Welk merk / type TV heb je ? En kan je de audio instellingen van je TV menu hier eens vermelden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:15
Ik merk sinds kort dat m'n Playbar met 2 Sonos 1 speakers in surround opstelling soms niet goed synchroon spelen. Zowel bij radio als bij tv kijken hoor ik soms een galm ontstaan. Het geluid pauzeren en vervolgens weer starten lost het probleem weer ff op.
Zijn er meer die daar last van hebben en/of een oplossing weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

gabberjoost schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:48:
Ik merk sinds kort dat m'n Playbar met 2 Sonos 1 speakers in surround opstelling soms niet goed synchroon spelen. Zowel bij radio als bij tv kijken hoor ik soms een galm ontstaan. Het geluid pauzeren en vervolgens weer starten lost het probleem weer ff op.
Helaas herken ik je probleem (Beam+Sub+2xPlay:1). Inderdaad kort pauzeren en weer afspelen lost het probleem op. Weet er helaas geen oplossing voor. Eventueel kan je als het gebeurt een bugreport aanmaken in de app en dan voorleggen aan Sonos support via Facebook o.i.d. Of misschien iemand anders die er een oplossing voor heeft hier :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
Die echo is een probleem waar Sonos mee bezig is. Zie https://nl.community.sono...eluid-6755953/index2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
DON PAPA schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:30:
[...]

Welk merk / type TV heb je ? En kan je de audio instellingen van je TV menu hier eens vermelden ?
Het merk tv is Samsung
De opties die ik krijg zijn
PCM (geselecteerde optie)
DTS Neo 2:5

Opties die wel vermeld staan maar die ik niet kan selecteren zijn:
Dolby Digital
DTS
De instellingen voor de set top box zijn (formuler Z8):
Surround sound --> automatisch
SPDIF Outpuf -->Raw
Zou het aan de glasvezel kabel van de tv/set top box naar de sonos kunnen liggen?
Of als er een een optical switch tussen plaats, zou die het kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 17:08
gabberjoost schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:48:
Het niet synchroon lopen heb ik ook op de BEAM met geluid van TV via HDMI, vooral na een koude start. Even van kanaal wisselen helpt, even in de app de audio-sync slider heen en weer trekken werkt ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:56

DON PAPA

Tweaker-fan

Henkhuppelschot schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:23:
[...]

Het merk tv is Samsung
De opties die ik krijg zijn
PCM (geselecteerde optie)
DTS Neo 2:5

Opties die wel vermeld staan maar die ik niet kan selecteren zijn:
Dolby Digital
DTS
Ja PCM zal alleen stereo geven inderdaad, wel vreemd dat je die andere opties niet kan selecteren. Bij mijn Samsung TV met Sonos playbar staat het zo ingesteld...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aCPGkqLLu2cwpCVv4hFmDDWj/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b21X2TioLtlzSGJ3K3vAFh4q/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pNopeDJ0pxUUQyaVTkbUhRoF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ivZUywmahUanrgEIGSNu5NAw/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GVMWN88ZyhZnjYCwfPVR0Yoz/full.jpg

Misschien heb je daar wat aan ?

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 07-01-2020 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:12
VulcanRaven schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:26:
Ik heb sinds kort een Sonos One pair in de woonkamer staan. Ik heb hier ook de Google Assistant op geïnstalleerd. Ik ben qua geluid erg tevreden over de One's maar de Google Assistant is zowat onbruikbaar.

Ik heb op de slaapkamer een Google Home Mini staan en dat is echt een verschil van dag en nacht qua gebruik.

Wat is jullie ervaring hier mee?

Voorbeelden van wat mis gaat zijn o.a.:

- Hey of Ok Google roepen wordt 9/10 keer niet herkend ook al sta je er pal naast.
- Je moet echt volledige specifieke commando's geven waar de Home Mini al met een paar sleutelwoorden overweg kan.
- Als de One iets niet kan (wat dus 9/10 keer zo is) dan geeft hij niks aan dat het niet lukt. De Home Mini zegt altijd "Ik kan je niet helpen" of iets soortgelijks.
Bij mij werkt de spraak assistent op mijn Sonos One Gen 2 extreem slecht, zowel in Engels als Nederlands. Mijn ouders hebben precies het zelfde probleem met hen Sonos One.

Op mijn google Home Mini heb ik geen probleem.

Vreemd dat niet veel mensen problemen hebben. Misschien slechte batch?

[ Voor 65% gewijzigd door wouter.N op 07-01-2020 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
DON PAPA schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:13:
[...]

Ja PCM zal alleen stereo geven inderdaad, wel vreemd dat je die andere opties niet kan selecteren. Bij mijn Samsung TV met Sonos playbar staat het zo ingesteld...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Misschien heb je daar wat aan ?
Ik kan hem echt niet selecteren, alleen de eerste en de onderste kan ik selecteren.
De grijze regels kan ik niet selecteren.

Zal er morgen nog eens naar kijken, even wat puzzelen en rommelen :)

Bedankt voor je hulp!

Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/WhatsApp%20Image%202020-01-07%20at%2021%281%29.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:17
Ik ben inmiddels alweer heel wat jaren een tevreden eigenaar van een Sonos 5.1 opstelling met een Playbar, twee Play 1's op een Flexson standaard en later is daar nog de Sub 2.0 bijgekomen.

Niks moet, maar ik zou de Play 1's willen upgraden. En dan niet voor een One, maar liever een Play 3 voor wat meer geluid bij zowel muziek als films.

De Play 3 is echter niet meer in productie en ik vraag mij af of er dit jaar nog een opvolger komt. Een Sonos Three zou een mooie upgrade zijn.

Ik lees links en rechts wel het nieuws, en dat Sonos misschien een kleinere versie van de Sub op de markt wilt brengen.

Het is nog even afwachten denk ik, maar hoop echt op iets nieuws tussen de One en de Play 5 in.

Een Playbar 2.0 met HDMI en DD+ of zelfs DTS support zou helemaal ultiem zijn.

Streaming diensten waaronder Netflix, Prime, Apple ondersteund inmiddels veel meer audioformaten en liefhebbers van films en series zullen daar altijd gebruik van willen maken.

Ik hoop dus dat er dit jaar nog een paar mooie nieuwe producten uitkomen, dan ben ik er zeker bij!

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:04:
[...]

Ik kan hem echt niet selecteren, alleen de eerste en de onderste kan ik selecteren.
De grijze regels kan ik niet selecteren.

Zal er morgen nog eens naar kijken, even wat puzzelen en rommelen :)

Bedankt voor je hulp!

[Afbeelding]
Dit is van een HDMI bron? Jouw Samsung kan dus geen dolby doorgeven van een HDMI bron aan optical. Dat is niet ongewoon,

Althans,.. kan wel...maar mag niet, via Netflix app op je tv krijg je wel DD neem ik aan?

Jij hebt denk ik een Samsung uit 2014 ongeveer? Een F of E serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkerk
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-11-2022
Waar staat jullie sub? Hoe hoog staat de audio van de sub?
En algemeen: nivo van bas en treble?
Alvast bedankt! Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
Robkerk schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:14:
Waar staat jullie sub? Hoe hoog staat de audio van de sub?
En algemeen: nivo van bas en treble?
Alvast bedankt! Ben benieuwd.
Zo'n 4 meter rechtsachter de bank, onder een van de achterspeakers (Play:1). Sub staat op default, bas en treble ook. Klinkt gewoon goed.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
The Inquisitor schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:24:
[...]

Dit is van een HDMI bron? Jouw Samsung kan dus geen dolby doorgeven van een HDMI bron aan optical. Dat is niet ongewoon,

Althans,.. kan wel...maar mag niet, via Netflix app op je tv krijg je wel DD neem ik aan?

Jij hebt denk ik een Samsung uit 2014 ongeveer? Een F of E serie?
Wat bedoel je met kan wel, maar mag niet?

Tv is een UE40F5300AW Samsung

Ik heb geen netflix, dus kan het niet helaas niet mee proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:35
Yonix schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:52:
Zijn er meerdere Tweakers die, sinds een aantal weken, last hebben van Play: 1's die de stereo-verbinding ontkoppelen? :s

Heel vervelend als je gewoon wat muziek aan het luisteren bent via Spotify en de boel begint te echoën. :P Een simpele pause/play lost het probleem op, maar het is wel vervelend.

De 1's zijn geplaatst in een 'Sonos 5.1-setup' (Sonos: Playbar, 2x Play: 1 + Sonos: SUB) en de Playbar hangt bekabeld aan het modem en alles draait op versie 10.3.
Inmiddels heb ik nog steeds last van het bovenstaande probleem. Het lijkt, met de toevoeging van een Symfonisk, zelfs erger te zijn geworden.

Een reset van mijn netwerk en het overschakelen naar een ander kanaal mag niet baten.

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen? Het begint langzaamaan toch best vervelend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:00

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Yonix schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:18:
[...]

Inmiddels heb ik nog steeds last van het bovenstaande probleem. Het lijkt, met de toevoeging van een Symfonisk, zelfs erger te zijn geworden.

Een reset van mijn netwerk en het overschakelen naar een ander kanaal mag niet baten.

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen? Het begint langzaamaan toch best vervelend te worden.
Ik heb hier al een tijd een case voor lopen bij Sonos, zie ook mijn post een eindje terug.

Als je de groep begint vanuit je Playbar zou het niet of bijna niet meer voor moeten komen.

Sonos hoopt binnenkort met een update te komen die dit moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ontkoppelen herken ik niet, wel een echo. Dat zou in de firmwareversie van gisteren opgelost moeten zijn, zie https://nl.community.sono...hroon-met-playbar-6770294.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Inquisitor
Henkhuppelschot schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:09:
[...]

Wat bedoel je met kan wel, maar mag niet?

Tv is een UE40F5300AW Samsung

Ik heb geen netflix, dus kan het niet helaas niet mee proberen
De TV heeft de mogelijkheid wel, maar het heeft te maken met licentie en iets met opnemen van audio. Onzin. Hoe dan ook: De TV is capabel maar het wordt uitgeschakeld voor externe bronnen (m.a.w. alle op HDMI aangesloten apparaten).

Ik heb een F5500, dus je hebt mazzel, want je kunt deze tv 'hacken' via SamyGo. De stappen zijn ongeveer: SamyGo op USB zetten en in je TV pluggen, de app zoeken in de hub, en uitvoeren. Je TV wordt nu geroot, vervolgens kun je via Putty en FileZilla bestanden naar je TV kopieëren en moet je de USB in je tv houden. Daarna zal DD5.1 wel beschikbaar worden.

Je hebt 2 hacks nodig, eentje dat DD beschikbaar wordt, en eentje dat DD daadwerkelijk audio geeft.

https://forum.samygo.tv/v...p?f=63&t=7982&hilit=dolby dit is voor de root, als het goed is heb jij ook MST firmware
https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=63&t=6186 dit is de SamyGo software
https://forum.samygo.tv/v...p?f=63&t=8748&hilit=dolby dit is de dolby passthrough hack
https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=63&t=8842 deze heb je misschien nodig, misschien niet, bij mij lijkt ie sowieso niet te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:00

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Rallye schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:16:
Ontkoppelen herken ik niet, wel een echo. Dat zou in de firmwareversie van gisteren opgelost moeten zijn, zie https://nl.community.sono...hroon-met-playbar-6770294.
Sinds die update is het bij mij juist weer terug. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Mijn Symfonisk in de keuken stoort nog al geregeld (als in, stopt met afspelen terwijl de rest nog wel afspeelt). Omdat ie boven op de koelkast stond (met nog een stuk 'lucht' ertussen) heb ik 'm voor nu maar verplaatst, alleen is het nadeel dat de koelkast nu er tussenin zit, tussen de Symfonisk en de rest van mijn Sonos speakers.
Vooralsnog heb ik geen last meer gehad van storing, maar weet iemand wellicht een manier waarop ik het gestoor kan tegenhouden? Ik had in eerste instantie al een Ubiquiti mesh netwerk aangelegd, zodat ie optimaal netwerkbereik zou moeten hebben. Dat heeft ie ook, alleen als het gegroepeerd is, verbindt ie denk ik direct met de Beam. Kan ik eventueel de Symfonisk wat modden dat ie meer/beter bereik heeft, weet iemand dit? Thanks!

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
The Inquisitor schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:43:
[...]

De TV heeft de mogelijkheid wel, maar het heeft te maken met licentie en iets met opnemen van audio. Onzin. Hoe dan ook: De TV is capabel maar het wordt uitgeschakeld voor externe bronnen (m.a.w. alle op HDMI aangesloten apparaten).

Ik heb een F5500, dus je hebt mazzel, want je kunt deze tv 'hacken' via SamyGo. De stappen zijn ongeveer: SamyGo op USB zetten en in je TV pluggen, de app zoeken in de hub, en uitvoeren. Je TV wordt nu geroot, vervolgens kun je via Putty en FileZilla bestanden naar je TV kopieëren en moet je de USB in je tv houden. Daarna zal DD5.1 wel beschikbaar worden.

Je hebt 2 hacks nodig, eentje dat DD beschikbaar wordt, en eentje dat DD daadwerkelijk audio geeft.

https://forum.samygo.tv/v...p?f=63&t=7982&hilit=dolby dit is voor de root, als het goed is heb jij ook MST firmware
https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=63&t=6186 dit is de SamyGo software
https://forum.samygo.tv/v...p?f=63&t=8748&hilit=dolby dit is de dolby passthrough hack
https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=63&t=8842 deze heb je misschien nodig, misschien niet, bij mij lijkt ie sowieso niet te werken
Wow, Thanxs _/-\o_

Krijg de eerste link alleen al niet werkend, deze heb ik op usb gezet (USB wordt herkend door tv) maar ik zie hem niet in de apps verschijnen. Heb al diverse mogelijkheden geprobeerd.

toch maar eens naar een andere tv gaan kijken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 19:27
Hoe zou ik een lp speler/platenspeler kunnen linken met mijn Sonos Beam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
heppe01 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:55:
Hoe zou ik een lp speler/platenspeler kunnen linken met mijn Sonos Beam?
LP -> TV -> Beam
LP -> Converter -> Optische switch (waar ook de TV in gaat) -> Beam

of

LP -> Ander sonos apparaat met line in -> Beam

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:51
Ik heb een Sonos One in de woonkamer staan, en wilde vandaag een podcast luisteren (via spotify). Maar ik krijg uberhaupt geen podcasts gevonden via de sonos app. Hoe kan ik via de sonos app podcasts luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Blik1984 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:55:
Ik heb een Sonos One in de woonkamer staan, en wilde vandaag een podcast luisteren (via spotify). Maar ik krijg uberhaupt geen podcasts gevonden via de sonos app. Hoe kan ik via de sonos app podcasts luisteren?
Ik zie gewoon podcasts. Je kunt anders nog de Spotify app openen en via Connect streamen naar Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
The Inquisitor schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:28:
[...]

Ik zie gewoon podcasts. Je kunt anders nog de Spotify app openen en via Connect streamen naar Sonos.
Ik zie ook podcasts staan als categorie waar je in kunt zoeken, maar als ik dan mijn podcast zoek dan krijg ik niks te zien. Heb dus inderdaad maar optie 2 gedaan zoals jij die benoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Blik1984 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:34:
[...]

Ik zie ook podcasts staan als categorie waar je in kunt zoeken, maar als ik dan mijn podcast zoek dan krijg ik niks te zien. Heb dus inderdaad maar optie 2 gedaan zoals jij die benoemd
Dat zoeken werkt niet helemaal lekker nee... Scrol je bij de zoekvenster naar rechts voor 'podcasts en luisterboeken'? Het lijkt er alleen op dat deze niet zoekt in Spotify. Als ik naar 'nummers' ga vind ik wel weer wat resultaten, maar zeker niet alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
The Inquisitor schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:37:
[...]

Dat zoeken werkt niet helemaal lekker nee... Scrol je bij de zoekvenster naar rechts voor 'podcasts en luisterboeken'? Het lijkt er alleen op dat deze niet zoekt in Spotify. Als ik naar 'nummers' ga vind ik wel weer wat resultaten, maar zeker niet alles
Bij mij staat helemaal rechts "podcasts en radioprogramma's". Maar het lijkt erop dat er uberhaupt niet eens in Spotify gezocht wordt en alleen maar in Tunein. Tevens als ik naar Spotify ga in de Sonos app (bij bladeren) dan zie ik ook helemaal geen podcasts staan, alleen maar muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 19:23
Ik vind de Sonos app sowieso niet bijzonder handig qua zoeken naar radiostations/Spotify. De apps van TuneIn/MyTuner en Spotify (meer gebruik ik niet) doen dat gewoon veel beter.
Wel gebruik ik de Sonos app om opgeslagen/laatst gebruikte radiostations te luisteren, dat is dan wel weer makkelijker.

Wij hebben overigens nu sinds een dikke maand een Sonos One en gebruiken hem meer dan vooraf gedacht (vooral mijn vriendin). Besturing van de verlichting gebruikt ze vaker dan ikzelf en het apparaat staat toch ook bijzonder vaak muziek af te spelen op de achtergrond of tijdens het koken.
We hebben hem in de keuken staan overigens, ik zie in Sonos (nog) geen volwaardige vervanging van mijn losse receiver plus speakers in de woonkamer, dat geluid is toch echt wel wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:55
Heb al een tijdje 2x een Sonos One en afgelopen week een Beam gehad.
Heb nu de 2 One's als surround speakers erbij gezet. Geluid voor muziek, film en Playstation is prima maar bij TV kijken is het soms dramatisch slecht. Het ligt aan het programma op TV wat de kwaliteit is.

Het lijkt mij niet een probleem van Sonos / TV.
Kijk via een settopbox van KPN (verbonden met hdmi). Vooral bij stemmen merk je het.

Ik heb ook een Pioneer VSX-S500-K versterker met een cheap samsung sateliteboxjes en subwoofer van +/- 10 jaar oud maar daar klinkt TV 10x beter op.

Hebben jullie deze ervaring ook met TV kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:38
Marc3l schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:37:
Heb al een tijdje 2x een Sonos One en afgelopen week een Beam gehad.
Heb nu de 2 One's als surround speakers erbij gezet. Geluid voor muziek, film en Playstation is prima maar bij TV kijken is het soms dramatisch slecht. Het ligt aan het programma op TV wat de kwaliteit is.

Het lijkt mij niet een probleem van Sonos / TV.
Kijk via een settopbox van KPN (verbonden met hdmi). Vooral bij stemmen merk je het.

Ik heb ook een Pioneer VSX-S500-K versterker met een cheap samsung sateliteboxjes en subwoofer van +/- 10 jaar oud maar daar klinkt TV 10x beter op.

Hebben jullie deze ervaring ook met TV kijken?
Nee. Heb je al gespeeld met die afstelling via iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:55
418O2 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:38:
[...]

Nee. Heb je al gespeeld met die afstelling via iOS?
Ja maar ik denk dat daar het probleem niet ligt omdat het bij andere programma's beter is. Dus niet alles is slecht, ligt echt per programma heb ik het idee.
Pagina: 1 ... 93 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.