Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 91 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

voorstad schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:51:
Heeft iemand ervaring met een Sonos beam, gecombineerd met twee Symfonisk's in een surround opstelling? Dus de beam onder de tv en de Symfonisk's als achter speakers?

Werkt dit en hoe werkt het met afspelen van muziek? Krijg je dan aan twee kanten stereo? Of doen de achterspeakers dan niet mee?
Ja ik. Maar heb mijn Beam weer teruggezet naar de combinatie met twee Play:1's. De Symfonisk hadden bij mij een vertraging om onbekende reden, en Sonos kon het probleem ook niet oplossen. Op miraculeuze wijze werkt het nu wel zonder problemen, maar nu zijn de Symfonisk bij mij een normaal stereo pair, en zitten de twee Play:1's aan de Beam gekoppeld (met sub) voor een 5.1 opstelling. Heb feature request gedaan voor de mogelijkheid een 7.1 opstelling te creëren.

Mijn reviews al gezien?

• Codemeister
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:39
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:52:
Vorig jaar februari was de Sub voor 559 te koop bij de Mediamarkt. Ik vind de black friday deals niet zo goed. Ik wacht nog wel even. Het is een product wat al langer te koop is, dus verwacht nog wel betere aanbiedingen.
Zit ook al enkele dagen te klikken in de hoop dat de Sub weer langs komt. Tot op heden geen succes :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 12:34
Beam is nu te verkrijgen bij Amazon.de voor 325 EUR.
Denk dat ik hem ga bestellen... Wie o wie kan er nog onder? ;) >:)

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
frye schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:49:
Beam is nu te verkrijgen bij Amazon.de voor 325 EUR.
Denk dat ik hem ga bestellen... Wie o wie kan er nog onder? ;) >:)
Ik heb hem besteld 8)
Dank voor je bericht!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:20
Net beam + 2 keer one bij bol besteld voor 676,90. Bundelvoordeel van 50 euro.

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Kan je eigenlijk de nachtmodus ook automatisch aan/uit schakelen op tijd?

Wil misschien wel een sub kopen maar zou deze na 22:00 graag dempen.
Nu met allen de aub vind ik het al aardig heftig met films, maar met muziek overdag soms wat te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Dinsdag de Beam besteld bij Apollo voor 340, maar nog steeds niet verzonden en dat doen ze alleen op werkdagen... Voor tien euro extra kan ik hem nu bij bol.com bestellen en dan heb ik 'm morgen zodat ik hem nog vóór de Formule 1 kan installeren..... Hmmmmmm dilemma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
Haribo112 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 07:44:
Dinsdag de Beam besteld bij Apollo voor 340, maar nog steeds niet verzonden en dat doen ze alleen op werkdagen... Voor tien euro extra kan ik hem nu bij bol.com bestellen en dan heb ik 'm morgen zodat ik hem nog vóór de Formule 1 kan installeren..... Hmmmmmm dilemma
De prijs is inmiddels gezakt bij nagenoeg alle dealers dus ik zou daarover ook even bellen of mailen.
Zo maar eens mijn laagste prijsgarantie claimen bij HiFi Klubben :)

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 29-11-2019 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertVdB
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Heeft er iemand ervaring met de garantie van Sonos als je deze buiten Nederland/Belgie koopt. Op amazon.de staat de Beam nu voor 329 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 22:41
EvertVdB schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 07:56:
Heeft er iemand ervaring met de garantie van Sonos als je deze buiten Nederland/Belgie koopt. Op amazon.de staat de Beam nu voor 329 euro...
Zal wel lastig zijn, maar heb je dat mogelijke gezeur over voor 11 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Uiteindelijk gisterenavond dan toch de knoop doorgehakt en een Beam gekocht, nadat deze nog goedkoper werkt bij Amazon.de.

De Sonos One speakers zijn nu ook lekker geprijsd, maar die laat ik voorlopig nog maar even zitten. Wellicht volgende Black Friday maar kopen.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 29-11-2019 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 12:34
EvertVdB schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 07:56:
Al veel artikels bij Amazon.de besteld en nog nooit problemen gehad ivm garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertVdB
418O2 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:00:
[...]

Zal wel lastig zijn, maar heb je dat mogelijke gezeur over voor 11 euro?
Ook waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertVdB
Dan toch maar weer een vraag voor ik die Beam bestel. Ik heb een ruimte waar vier luidspeakerkabels zijn getrokken, dus daar kan ik geen Sonos speakers op aansluiten.

Kan ik de Beam aansluiten op de TV, en dan met de Connect de rest van de speakers op mijn Sonos netwerk krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:27
EvertVdB schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:08:
Dan toch maar weer een vraag voor ik die Beam bestel. Ik heb een ruimte waar vier luidspeakerkabels zijn getrokken, dus daar kan ik geen Sonos speakers op aansluiten.

Kan ik de Beam aansluiten op de TV, en dan met de Connect de rest van de speakers op mijn Sonos netwerk krijgen?
Dat is de bedoeling van de Connect. Je kunt dan je speakers 'besturen' via de Sonos app. Het worden echter geen surround speakers. Je zou ze in dezelfde groep als de TV kunnen doen, maar dan alsnog zijn het geen surround speakers.
Crxtreem schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:05:
Kan je eigenlijk de nachtmodus ook automatisch aan/uit schakelen op tijd?

Wil misschien wel een sub kopen maar zou deze na 22:00 graag dempen.
Nu met allen de aub vind ik het al aardig heftig met films, maar met muziek overdag soms wat te weinig.
Nee. Zou eigenlijk wel een goede optie zijn inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
voor mensen die toegang hebben tot de Personeelsvoordeelwinkel (oa overheids-, ABN AMRO, Shell, KLM personeel etc),zijn er nu aardig wat zeer scherpe deals voor Sonos speakers ivm Roetveeg-Vrijdag

oa de Sonos Beam €329 en Sonos SL (draadloos) voor € 152

Sonos Sub €589

[ Voor 18% gewijzigd door _Bailey_ op 29-11-2019 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Heb de sub toch maar niet besteld vannacht.
Hij was bij plattetv 590 euro dus wel interessant, maar voor de heb toch nog net te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Jup hier wel de sub besteld voor 591 bij HifiKlubben. Gelukkig de vorige aanbieding bij Apollo gemist van 630.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Geert1976 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:00:
voor mensen die toegang hebben tot de Personeelsvoordeelwinkel (oa overheids-, ABN AMRO, Shell, KLM personeel etc),zijn er nu aardig wat zeer scherpe deals voor Sonos speakers ivm Roetveeg-Vrijdag

oa de Sonos Beam €329 en Sonos SL (draadloos) voor € 152

Sonos Sub €589
Ik zie het ja. Voor de nieuwsgierigen, prijzen op dit moment: de Beam voor 330 euro, One voor 160, One SL voor 152, Playbar voor 665, sub voor 589, Play:5 voor 489, Playbase voor 669 en de Move voor 369.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Codemeister
Opmerkelijk dat de prijs van de Sub weer is gestegen, zag 'm voor € 591 maar nu weer € 649. Tja, dan wacht ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwepik
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-03-2021
Op artencraft staat de sub voor 591 en de beam voor 336

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 20:22

bl33d

I love the smell of Napalm..

Op Amazon.de staat de witte sub voor 579

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 18:54
Gelukkig vanochtend nog snel de zwarte sub besteld voor 591. Daarnaast ook nog een extra beam meegepakt voor 325 via amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaxx
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-01-2024
Iemand een goede deal gezien voor de Play:5?

Deze staan overal rond de € 485, terwijl dit enkele maanden geleden nog € 450 was op de Belgische Mediamarkt en Vandenborre. Nergens een echte Black Friday-deal te vinden voorlopig.

De huidige prijzen voor de One en Beam zijn overigens wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codemeister
Zie nu ook dat de prijs voor de Sub op Amazon naar €579 is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 21:33

Falcon10

Hit it i would !

Wat is nu feitelijk het verschil met die Beam, Playbar en Playbase ?

Van wat ik begrijp is de Beam het 'kleinste", de Playbase daar de grotere variant van ?
En de Playbar heeft een optische ingang ?

Staat er ergens een duidelijk vergelijjk/verschil tussen die 3 ?
En kan je met alle 3 een 5.1 setup doen met je TV ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Falcon10 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:48:

Van wat ik begrijp is de Beam het 'kleinste", de Playbase daar de grotere variant van ?

https://www.whathifi.com/...vs-playbase-which-is-best

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 22:41
Falcon10 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:48:

Dit kan je allemaal gewoon googlen.

De beam is klein, heeft microfoons en assistenten (Google en Alexa).

Beam werkt via HDMI ARC, de andere 2 via optical out

Dit kan je echt makkelijk vinden: https://www.whathifi.com/...vs-playbase-which-is-best

"5.1" kan. Je kan met alle drie 2 rears en de sub toevoegen en dan heb je een virtual 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 20:22

bl33d

I love the smell of Napalm..

Slaxx schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:28:
Iemand een goede deal gezien voor de Play:5?

Deze staan overal rond de € 485, terwijl dit enkele maanden geleden nog € 450 was op de Belgische Mediamarkt en Vandenborre. Nergens een echte Black Friday-deal te vinden voorlopig.

De huidige prijzen voor de One en Beam zijn overigens wel netjes.
Mits je tweedehands acceptabel vindt. Kijk dan even op Marktplaats . Daar komt redelijk vaak een Play 5 voorbij die in nieuwstaat verkeerd. Scheelt zelfs op Black friday.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:53
Bol.com heeft de one voor €165, paar dagen gelden eentje gekocht voor €179..
Gemeld via de chat, keurig een kadobon van €14 gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
chulin schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:14:
Bol.com heeft de one voor €165, paar dagen gelden eentje gekocht voor €179..
Gemeld via de chat, keurig een kadobon van €14 gekregen
Nou hier niet hoor!😬

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:53
Vreemd.....
Heb gewoon netjes uitgelegd, binnen 2 minuten was het geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Crxtreem schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:02:
Heb de sub toch maar niet besteld vannacht.
Hij was bij plattetv 590 euro dus wel interessant, maar voor de heb toch nog net te veel van het goede.
Bizar dat dat ding zo ‘stabiel’ blijft qua prijs... en nog vreemder dat hij dit jaar zelfs een paar tientjes duurder is.
Heb hem vorig jaar tussen 00:00 en 02:00 bij PlatteTV gekocht voor 578,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Wootism schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:09:
[...]

Bizar dat dat ding zo ‘stabiel’ blijft qua prijs... en nog vreemder dat hij dit jaar zelfs een paar tientjes duurder is.
Heb hem vorig jaar tussen 00:00 en 02:00 bij PlatteTV gekocht voor 578,-
Dat is niet zo bizar als je weet dat Sonos een flinke vinger in de pap houdt als het gaat om prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Waarom is die sub überhaupt zo duur?

De beam, de ones, die snap ik wel qua prijs/kwaliteit/gemak, maar die sub is toch wel erg buitensporig vind ik zelf, of zien jullie dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
boefje79 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:33:
Waarom is die sub überhaupt zo duur?

De beam, de ones, die snap ik wel qua prijs/kwaliteit/gemak, maar die sub is toch wel erg buitensporig vind ik zelf, of zien jullie dat anders?
Het is dan ook wel echt een goede sub, en trillingsvrij :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
Heb een probleem waar ik niet uitkom, heb vandaag een beam en een subwoofer gekocht, ook heb ik 1 Sonos one erbij genomen.
Nu had ik al de play 1 in huis staan, klopt het dat ik de one en 1 niet samen als surround speakers kan installeren. Bij instellingen surroundspeakers toevoegen kan ik alleen kiezen tussen 2 play 1 of 2 Sonos one speakers.
Iemand die dit hier een oplossing voor heeft of kan dit gewoon niet, dan gaat alles retour maandag want dit vind ik onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
harryvos schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:02:
Heb een probleem waar ik niet uitkom, heb vandaag een beam en een subwoofer gekocht, ook heb ik 1 Sonos one erbij genomen.
Nu had ik al de play 1 in huis staan, klopt het dat ik de one en 1 niet samen als surround speakers kan installeren. Bij instellingen surroundspeakers toevoegen kan ik alleen kiezen tussen 2 play 1 of 2 Sonos one speakers.
Iemand die dit hier een oplossing voor heeft of kan dit gewoon niet, dan gaat alles retour maandag want dit vind ik onzin.
voor zover ik weet kan die inderdaad niet,je kan alleen 2 play 1 en 2 play one's samen voegen als zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
zoeperman schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:44:
[...]

voor zover ik weet kan die inderdaad niet,je kan alleen 2 play 1 en 2 play one's samen voegen als zet.
Bedankt voor je antwoord zag het ondertussen ook op de website van Sonos staan, heb ondertussen alles ingepakt morgen retour, 1150 euro voor een stereo set is mij teveel geld.

[ Voor 7% gewijzigd door harryvos op 29-11-2019 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zouden jullie nemen bij de keuze voor een "hifi" active speakers setje van ongeveer 1000 euro; 2 Sonos Play 5's of een set KEF LSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

harryvos schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:46:
[...]

Bedankt voor je antwoord zag het ondertussen ook op de website van Sonos staan, heb ondertussen alles ingepakt morgen retour, 1150 euro voor een stereo set is mij teveel geld.
Wat bedoel met een stereo-set? Je hebt nu toch 3.1?

Je kan toch alleen de One retourneren en een Play:1 nog ergens op de kop tikken? Of je eigen Play:1 verkopen en een One erbij kopen. Zodat je uiteindelijk 5.1 hebt.

Snap wel dat je het niet leuk vindt maar je had je ook een beetje kunnen inlezen, deze vraag/dit probleem komt hier ook redelijk vaak voorbij, sterker nog, heb hem gister bv nog beantwoord.

Je moet het natuurlijk zelf weten maar vind het wel een beetje rigoreus en eigenlijk een klein beetje lachwekkend...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
Kan je rigoureus vinden, komt ook bij dat ik nou niet ondersteboven val van het geluid. Inlezen had ik zeker moeten doen, geef ook niemand de schuld, vind het alleen vreemd van Sonos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:56:
Wat zouden jullie nemen bij de keuze voor een "hifi" active speakers setje van ongeveer 1000 euro; 2 Sonos Play 5's of een set KEF LSX?
Een AMP en dan 2 mooie tweedehands zuilluidsprekers voor 400 eu.

Zo heb ik dat gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6gNHYlbutZH7v8SWas8sfW88/full.jpg

Maar is natuurlijk niet active. Maar wel het gemak van sonos met het geluid van goede hifi.

[ Voor 9% gewijzigd door loewie1984 op 29-11-2019 22:06 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:53
Als ik in de woonkamer een opstelling maak met een Playbar, Sub en twee Sonos One speakers, kan ik deze dan gebruiken i.c.m. Google Assistant? (en kan ik dus mijn Google Home de deur uit doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 22:05:
[...]

Een AMP en dan 2 mooie tweedehands zuilluidsprekers voor 400 eu.

Zo heb ik dat gedaan:
[Afbeelding]

Maar is natuurlijk niet active. Maar wel het gemak van sonos met het geluid van goede hifi.
Ja leuk, maar ik heb geen ruimte voor grote boxen en ben bereid wat Hifi in te leveren voor gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Hmm ok, heeft iemand bevestigd dat het werkt? Anders een beetje zonde om voor niets mijn twee Play:1 speakers om te ruilen voor Sonos One's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .GoO
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:53:
Gister 2x een Sonos One besteld bij CB voor 179,- p.s. en toegevoegd aan mijn Playbase. Wat een heerlijk surround geluid.

Alleen nu twijfel ik of ik de Sub moet toevoegen om het af te maken :+ Het is nog al een duur ding, maar is het het waard?
Zeker waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:44
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 22:19:
[...]

Ja leuk, maar ik heb geen ruimte voor grote boxen en ben bereid wat Hifi in te leveren voor gebruiksgemak.
Heb vandaag de amp besteld, en heb nog 2 scandyna minipods staan. Daarbij nog een bedrade sub..
zal volgende week horen hoe het klinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

.GoO schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 22:20:
[...]

Hmm ok, heeft iemand bevestigd dat het werkt? Anders een beetje zonde om voor niets mijn twee Play:1 speakers om te ruilen voor Sonos One's.
Maar wat werkt? Uit dat topic blijkt dat je dus wel GA hebt met die setup maar geen keuze hebt welke One het wordt, het verloopt standaard via de linker rear.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-09 21:42
LuNaTiC schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 07:43:
[...]

Maar wat werkt? Uit dat topic blijkt dat je dus wel GA hebt met die setup maar geen keuze hebt welke One het wordt, het verloopt standaard via de linker rear.
Ik had voorheen Alexa op beide Ones, welke als rear functioneren icm Playbase en Sub. Na een tijdje de microfoon op de rechter speaker gemute, zodat de reactie van Alexa altijd uit de linker zou komen.

Ben een paar maanden geleden geswitcht naar GA, maar kom er nu achter dat dit ook de enige setup is waarmee dat werkt. Fijn dat ik het weet, dat scheelt over een paar maanden weer een uurtje frustratie na de verhuizing ;)

Hier nog wat meer info:

https://en.community.sono...-google-assistant-6825508

Volgens dat topic kun je overigens via een omweg alsnog de rechter One de standaard maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Yeah, zojuist van HiFi Klubben een bericht gekregen dat het verschil wordt teruggestort :)

Bij HiFi Klubben was de Beam eventjes €336 en de One €164 en daar had ik screenshots van gemaakt en meegestuurd met de claim op prijsgarantie. De set klinkt nu nog lekkerder :D

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 30-11-2019 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Kan ik met de Google assistent via de sonos beam mijn netflix app op mijn lg TV starten? Ik slaag er enkel in de tv aan te zetten. (ik gebruik dus geen chromecast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
amadeus123 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:31:
Kan ik met de Google assistent via de sonos beam mijn netflix app op mijn lg TV starten? Ik slaag er enkel in de tv aan te zetten. (ik gebruik dus geen chromecast)
Nee, dat kan niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 23:03
Denken jullie dat er morgen met Cyber Monday betere kortingen zullen zijn dan met Black Friday?
Heb nu de Sub op het oog voor €629,-, maar is het een extra dagje wachten waard of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooby Doo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 20:18
Dag,

ben me aan het oriënteren op installatie van een sonos-systeem in mijn huis. Ik las hier

nieuws: Sonos maakt Google Assistent officieel beschikbaar in Nederland

over de google assistant die, als ik het goed begrijp, in een sonos-speaker is ingebouwd.

Ik wil per se géén google assistant (of amazon alexa) gebruiken, of ook maar op de achtergrond hebben draaien.

Vraag: zijn de google assistant en amazon alexa compleet en betrouwbaar uit te schakelen in het systeem?

dank, Scooby

[ Voor 5% gewijzigd door Scooby Doo op 01-12-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 21:10
Ik heb een Sonos Beam en zou graag een wat breeder geluid willen hebben, en zit er dus aan te denken om 2 Sonos One's te halen. Alleen kan ik volgens de setup deze alleen als back speakers gebruiken.
Ik Heb niet de mogelijkheid om ze als back speakers te gebruiken.

En zou ze graag dus al front speaker willen gebruiken icm de beam heeft iemand deze setup en hoe stel ik dit dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik denk dan dat je alleen die losse speakers kan toevoegen (al dan niet als stereopaar) en dan het geluid groeperen met de Beam.

Maar of dat echt het effect is wat je wil beogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
LuNaTiC schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:11:
Ik denk dan dat je alleen die losse speakers kan toevoegen (al dan niet als stereopaar) en dan het geluid groeperen met de Beam.

Maar of dat echt het effect is wat je wil beogen...
Is er al iemand die dit heeft gedaan en wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Wdrawing schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:34:
[...]

Is er al iemand die dit heeft gedaan en wat zijn de ervaringen?
Ik heb op de begane grond 3 sonos apparaten. Een beam bij de tv. Een amp bij de zuiluidsprekers en een one in de keuken. Ik groepeer ze wanneer ik muziek luister, als de tv aangaat gaat de beam vanzelf uit de groep.

Weet niet of dit is wat je zoekt maar je zou je af kunnen vragen wat makkelijker is. Steeds een groep toevoegen of steeds een groep opbreken.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09 20:22
Wdrawing schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:04:
Ik heb een Sonos Beam en zou graag een wat breeder geluid willen hebben, en zit er dus aan te denken om 2 Sonos One's te halen. Alleen kan ik volgens de setup deze alleen als back speakers gebruiken.

En zou ze graag dus al front speaker willen gebruiken icm de beam heeft iemand deze setup en hoe stel ik dit dan in?
Ik heb nu 2 Ones naast de TV en twijfel heel erg over een beam om een surround set te creëren (beetje het omgekeerde van jou....), vooral over de toegevoegde waarde vraag, ik luister voornamelijk muziek waarbij je waarschijnlijk minder profijt van een surround set hebt.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hebben hier al mensen de AMP in gebruik? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat bevalt na een tijdje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
DennusB schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:50:
Hebben hier al mensen de AMP in gebruik? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat bevalt na een tijdje?
Als je even door dit topic gezocht had was je mij onder andere tegengekomen. Paar posts geleden nog mijn setup gepost.

Ik ben tevreden over de amp. Ondanks dat het al mijn tweede is (sonos heeft een defect exemplaar kosteloos vervangen). Ik gebruik de amp primair voor spotify en eigenlijk niets anders. Ik heb nog een platenspeler staan maar sinds de verhuizing te lui geweest tot nog toe om een plaatje te draaien.

De amp kan met gemak mijn Canton Ergo RC-L aansturen. Het geluid klinkt goed en het bedieningsgemak is zoals we van sonos gewend zijn.

Het feit dat ik mijn luidsprekers nog steeds kan benutten na al die jaren maakt dat ik geen ander apparaat meer hoef.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Wdrawing schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:04:

Volgens mij is het niet mogelijk om ze als front speaker te gebruiken. Zodra je de setup doorloopt worden ze als surround speakers voor het tv kijken ingesteld. Alleen voor muziek kun je instellen of de One’s(dan wel Play, SL, Ikea) als sfeervol of als volledig ingesteld moeten worden.

De spreiding van het tv geluid komt eigenlijk alleen goed tot zijn recht bij echte Dolby digital opgenomen content. De Beam icm
surround speakers is dan echt op z’n best. Het effect van een vliegtuig wat achter je begeeft of stemmen op achtergrond wordt dan perfect weergegeven. Mis je aan de voorkant spreiding dan kun je beter je Beam inruilen voor een Playbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Kapot schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:41:
[...]

Ik heb nu 2 Ones naast de TV en twijfel heel erg over een beam om een surround set te creëren (beetje het omgekeerde van jou....), vooral over de toegevoegde waarde vraag, ik luister voornamelijk muziek waarbij je waarschijnlijk minder profijt van een surround set hebt.....?
Het is natuurlijk ook altijd weer afhankelijk van je kamer etc. Maar zelfs in een relatief kleine kamer vind ik de 2x Play:1 die ik aan de achterkant heb een hoop toevoegen bij muziek. Over het algemeen hoef je het volume minder hard te doen aangezien de muziek van meerdere kanten komt.

Ik denk dat je er niet snel spijt van zult krijgen. Anderzijds: als je nu helemaal tevreden bent met het geluid voor muziek uit je Beam, dan hoef je natuurlijk niets erbij te kopen
Miki schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:30:
[...]

Volgens mij is het niet mogelijk om ze als front speaker te gebruiken.
Klopt. Dit kan niet. De Playbar en PlayBase dienen ook al als een 3.0 systeem (dus front + center).
De spreiding van het tv geluid komt eigenlijk alleen goed tot zijn recht bij echte Dolby digital opgenomen content.
Deels mee eens. De surroundopstelling komt dan inderdaad het best tot zijn recht, maar zeker niet alleen dan 'goed tot zijn recht'. Ook zonder Dolby content weet Sonos er een mooie surround van te maken.

Gelukkig is de meeste content gewoon DD, zoals bijna alles op Netflix. Vreemd genoeg is alles op Videoland weer stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
The Inquisitor schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:47:
[...]

Het is natuurlijk ook altijd weer afhankelijk van je kamer etc. Maar zelfs in een relatief kleine kamer vind ik de 2x Play:1 die ik aan de achterkant heb een hoop toevoegen bij muziek. Over het algemeen hoef je het volume minder hard te doen aangezien de muziek van meerdere kanten komt.

Ik denk dat je er niet snel spijt van zult krijgen. Anderzijds: als je nu helemaal tevreden bent met het geluid voor muziek uit je Beam, dan hoef je natuurlijk niets erbij te kopen
Ik heb dus nog geen Beam alleen 2 One's naast de tv, de beam wil ik onder de tv en de ones achter de bank, vanmiddag bij plattetv geweest maar niemand van het personeel wilde me helpen dus zonder aankoop vertrokken, op Amazon de 325 beam al in het mandje zitten maar de twijfel blijft temeer omdat ik de Beam niet "echt" nodig heb....... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Kapot schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:54:
[...]

Ik heb dus nog geen Beam alleen 2 One's naast de tv, de beam wil ik onder de tv en de ones achter de bank, vanmiddag bij plattetv geweest maar niemand van het personeel wilde me helpen dus zonder aankoop vertrokken, op Amazon de 325 beam al in het mandje zitten maar de twijfel blijft temeer omdat ik de Beam niet "echt" nodig heb....... O-)
Haha, sorry, ik heb het gek genoeg alsnog andersom gelezen. Het is zondag hé.

In mijn slaapkamer heb ik een stereopaar Play:1, in de woonkamer dus playbase+2xPlay:1, en ik het geluid van deze laatste combinatie is echt een stuk beter. In het geval van de playbase voegt het ook een flinke bass toe. Nu heb ik alleen nooit een beam gehoord in het echt, dus daar kan ik weinig over zeggen, maar de reviews zijn in ieder geval goed.

Ik denk dat het een goede uitbreiding zal zijn, en zeker omdat het ook dienstdoet als geluid voor je tv. Ik denk dat als je het eenmaal hebt je erg tevreden zult zijn.

Heb je nu geen externe speakers voor je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Nee, nu zijn het nog gewoon de zeer matige speakers van de Phillips TV die ik achteraf nooit had moeten kopen......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
Kapot schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:58:
Nee, nu zijn het nog gewoon de zeer matige speakers van de Phillips TV die ik achteraf nooit had moeten kopen......
Dan is de Beam een mooie 2-in-1 upgrade :) Beter muziek geluid in je woonkamer, en een stuk beter tv geluid (en direct surround, zonder extra uitgaven) :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapot
The bullet is through the church, de Beam is besteld.....

Ik houd jullie op de hoogte! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
The Inquisitor schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:01:
[...]

Dan is de Beam een mooie 2-in-1 upgrade :) Beter muziek geluid in je woonkamer, en een stuk beter tv geluid (en direct surround, zonder extra uitgaven) :)
En hoe heb je deze geconfigueerd, als surround of als 2 losse groepen samen gevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Wdrawing schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:52:
[...]

En hoe heb je deze geconfigueerd, als surround of als 2 losse groepen samen gevoegd?
Uiteraard als surround, anders zou je jezelf tekort doen bij Dolby content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
The Inquisitor schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:53:
[...]

Sorry voor al deze noob vragen, maar denk je dat heel veel verschil hoort als je zo instelt en als front gebruikt bij vooral veel muziek en live tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
The Inquisitor schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:53:
[...]

Yes, als surround!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Wdrawing schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:02:
[...]

Sorry voor al deze noob vragen, maar denk je dat heel veel verschil hoort als je zo instelt en als front gebruikt bij vooral veel muziek en live tv kijken.
Ja en nee.

Nee; Voor muziek zal het niet uitmaken, je krijgt gewoon stereo output en daarbij maakt het niet uit als je je beam en play:1's groepeert of als surround hebt met setting ''volledig' .

Ja: Voor TV is het anders, Sonos zal bij niet DD content er een surround ervaring van proberen te maken, en bij DD krijg je uiteraard surround. Je zult dus geluiden die van achter horen te komen nu alsnog van voor krijgen. Of dat je allemaal niets uitmaakt dan is het mogelijk, en wellicht stoor je je er niet aan.

Maar nogmaals: Sonos biedt niet de mogelijkheid om Play:1's als front speakers te gebruiken. De Beam/Playbase/PlayBar zijn volgens Sonos een 3.0 opstelling (dus: Front + Center). Je kunt uitbreiden met een Sub (3.1/5.1 opstelling) of Play:1's/One's (5.0/5.1 opstelling).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Wdrawing schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:02:
[...]

Voor wat jij wil zou ik bijna aanraden om gewoon alternatieven te gaan bedenken, bv:

• een playbar of playbase ipv de Beam. Zijn toch iets krachtiger
• afstappen van een soundbar an sich

Vooral dat tweede punt omdat je maar blijft hameren op een zgnd 'breder geluid'.

het klinkt bijna alsof je gewoon aan het idee vastzit dat je speakers echt fysiek in de uithoeken van een kamer moeten staan waardoor je het idee hebt alsof het geluid van 'verder/breder' komt, is dat wat je bedoelt uiteindelijk?

Want ik heb namelijk bij mijn Beam die behoefte niet, als ik gewoon een film kijk in de goede 5.1-opstelling heb ik gewoon ruimtelijk het idee dat van alle kanten de geluiden opkomen, en niet het idee dat ik tekort kom dat de fronts helemaaaaal uit de hoeken moeten komen.

Als je dat wel mist had ik eerder gekeken naar een Amp icm 3 losse front/center speakers waarbij je dan wel de optie hebt om gewoon de speakers los en fysiek te spreiden zoals je zelf wilt.

Ik denk dat het eerlijk gezegd tussen de oren zit, maar dat zou ik met mijn relatieve n00b-kennis adviseren (ben absoluut geen audiofiel namelijk, dus neem het vooral met een korreltje zout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
LuNaTiC schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:10:
het klinkt bijna alsof je gewoon aan het idee vastzit dat je speakers echt fysiek in de uithoeken van een kamer moeten staan waardoor je het idee hebt alsof het geluid van 'verder/breder' komt, is dat wat je bedoelt uiteindelijk?

Want ik heb namelijk bij mijn Beam die behoefte niet, als ik gewoon een film kijk in de goede 5.1-opstelling heb ik gewoon ruimtelijk het idee dat van alle kanten de geluiden opkomen, en niet het idee dat ik tekort kom dat de fronts helemaaaaal uit de hoeken moeten komen.
Eens. Ik heb nooit het gevoel dat er bij aan de voorkant iets te kort schiet icm PlayBase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 21:04
Mesque schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:16:
[...]

Op Sonos fora zie ik overigens de optie van pairen via de app Sonoseqencr staan om ze te syncen als surround speaker. Wellicht dat eerst maar eens proberen.

[...]

[...]
Voor degenen hier die ook een beam aan een play:1 en one duo willen koppelen als surround systeem, ik heb het gister opgezet en het werkt perfect met deze app. Scheelt toch weer het kopen van een extra sonos one/play:1 om het surround te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:32
vandaag krijg ik ook mijn beam binnen :)
nu alleen nog wachten op de converter van hdmi naar optisch omdat mijn tv te oud is :(
en nog het volgende probleem dat ik 3 hdmi apparaten heb en maar 2 aansluitingen
iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
chimera2 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:15:
vandaag krijg ik ook mijn beam binnen :)
nu alleen nog wachten op de converter van hdmi naar optisch omdat mijn tv te oud is :(
en nog het volgende probleem dat ik 3 hdmi apparaten heb en maar 2 aansluitingen
iemand tips?
HDMI switch is je enige oplossing denk ik.

Maar je hebt geen optische uitgang op je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
The Inquisitor schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:17:
[...]

HDMI switch is je enige oplossing denk ik.

Maar je hebt geen optische uitgang op je tv?
Jawel.
daar gaat de converter in naar de beam.
Maar heb een
ps4
humax
mediaspeler
en maar 2 hdmi poorten op mijn tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

chimera2 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:18:
[...]

Jawel.
daar gaat de converter in naar de beam.
Maar heb een
ps4
humax
mediaspeler
en maar 2 hdmi poorten op mijn tv
Welke converter heb je het nu over dan?

https://www.sonos.com/nl-...Amf6EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

dit is de optical kabel die je achterin je TV doet. HDMI is dan niet nodig. Deze adapter zit al bij je Beam standaard.

Heb je nog steeds 2 HDMI-uitgangen voor 3 HDMI-apparaten maar dat probleem had je dan eerder ook al voordat je hier postte of snap ik je dan verkeerd :?

Daar gebruik je dan inderdaad gewoon een HDMI-switch voor (goedkope ali-express voldoet dan al prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Hi, vraagje, ik heb een Beam bij mijn tv staan. Met nog een toevoeging van een Sub en 2 Play 1 rear-speakers. Werkt allemaal prima alleen wat steeds vaker gebeurd is dat de Sonos Beam "stopt" en luisterd wat er wordt gezegd. Maar niemand in huis zegt iets van, he google! Lijkt wel dat het door het geluid van de tv komt, dat er in het programma, serie of film wat wij op dat moment kijken een woord komt wat lijkt op he google of zo.

Wie komt dit bekend voor en/of heeft hier ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
Frid0 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:49:
Hi, vraagje, ik heb een Beam bij mijn tv staan. Met nog een toevoeging van een Sub en 2 Play 1 rear-speakers. Werkt allemaal prima alleen wat steeds vaker gebeurd is dat de Sonos Beam "stopt" en luisterd wat er wordt gezegd. Maar niemand in huis zegt iets van, he google! Lijkt wel dat het door het geluid van de tv komt, dat er in het programma, serie of film wat wij op dat moment kijken een woord komt wat lijkt op he google of zo.

Check dit ff:
Damon in "Sonos ervaringen- en discussietopic"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Regelmatig.

Laatst keek ik een Netflix-documentaire over WW II.

Op "Goebbels" ging ie een keer af.

Toen ik daarna zei "Hey Goebbels" reageerde ie ook :F

Daarna niet meer zelf kunnen reproduceren. Soms kan ik ook echt niet achterhalen welk woord nou die false positive oplevert. Maar het komt regelmatig voor dus.

(vroeger had mijn telefoon er ook last van, met Siri, als ie aan de stroom lag. Lag ik in bed, zei iemand in een serie het woord 'serious' en dan ging ie ook af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
LuNaTiC schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:54:
[...]
Op "Goebbels" ging ie een keer af.

Toen ik daarna zei "Hey Goebbels" reageerde ie ook :F
:D :D _O-

OT: Ik heb er ook veel last van, het begint zelfs bijna irritant te worden. Hiervoor gebruikte ik Alexa op de One, en zij triggerde toch echt een stuk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50

Ja! Heb ik ook last van...
Het liefst zou ik de Beam helemaal niet willen laten meedoen in de Google Home configuratie, kan dat? Want ik heb hem namelijk niet gekoppeld. Maar toch mute ie het geluid wanneer er op een andere Home mini iets gevraagd word.

[ Voor 15% gewijzigd door the-edge op 02-12-2019 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 21:04
The Inquisitor schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:57:
[...]

:D :D _O-

OT: Ik heb er ook veel last van, het begint zelfs bijna irritant te worden. Hiervoor gebruikte ik Alexa op de One, en zij triggerde toch echt een stuk minder.
Tenzij je FIFA aan het spelen bent, namen als Alexis Sanchez, Alexander Arnold :+

Is het overigens zo dat op de Beam alleen google assistent werkt en geen Alexa meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
LuNaTiC schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:27:
[...]

Welke converter heb je het nu over dan?

https://www.sonos.com/nl-...Amf6EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

dit is de optical kabel die je achterin je TV doet. HDMI is dan niet nodig. Deze adapter zit al bij je Beam standaard.

Heb je nog steeds 2 HDMI-uitgangen voor 3 HDMI-apparaten maar dat probleem had je dan eerder ook al voordat je hier postte of snap ik je dan verkeerd :?

Daar gebruik je dan inderdaad gewoon een HDMI-switch voor (goedkope ali-express voldoet dan al prima).
dan kan die kabel mooi terug :)
En het is nog steeds hetzelfde probleem. Ga vanmiddag wel is langs de mediamarkt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

LuNaTiC schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:27:
Heb je daar nog tips voor? Ik gebruik er nu eentje en die werkt wel aardig, maar ondersteund bijvoorbeeld geen 4K en dat heb ik nodig voor de PS4 en Chromecast Ultra.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 02-12-2019 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

rens-br schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:26:
[...]

Heb je daar nog tips voor? Ik gebruik er nu eentje en die werkt wel aardig, maar ondersteund bijvoorbeeld geen 4K.
Helaas... bij mijn oude TV had ik er ook een nodig, want (te) weinig HDMI-aansluitingen...

nu heb ik echter een Samsung 4k-tv met One Connectbox waardoor mijn vorige splitter overbodig is geworden.

maar genoeg te vinden als je zoekt op 4k HDMI Switch, bijv

https://www.bol.com/nl/p/...gTP8EvvefIQYaAhuPEALw_wcB

Maar helaas geen ervaring mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

LuNaTiC schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:29:
maar genoeg te vinden als je zoekt op 4k HDMI Switch, bijv

https://www.bol.com/nl/p/...gTP8EvvefIQYaAhuPEALw_wcB

Maar helaas geen ervaring mee dus.
Er zijn er inderdaad genoeg te vinden (ook bij onze Chinese vrienden), maar of en hoe ze werken is vaak lastig te zien. Zeker op de langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

rens-br schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:30:
[...]

Er zijn er inderdaad genoeg te vinden (ook bij onze Chinese vrienden), maar of en hoe ze werken is vaak lastig te zien. Zeker op de langere termijn.
Ja klopt,

is een beetje trial and error.

Heb zelf altijd deze gehad:

https://www.dx.com/p/vent...tc=EUR&ta=NL#.XeUSTOhKi9I

(1e die ik op Google kon vinden, vast misschien zelfs nog wel iets goedkoper te vinden), die heeft bij mij altijd prima gewerkt qua functioneren, ook met afstandsbediening. Enige wat ik dus niet heb kunnen testen is of ie 4K ook goed doet, maar in de specs staat van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
LuNaTiC schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:33:
[...]

Ja klopt,

is een beetje trial and error.

Heb zelf altijd deze gehad:

https://www.dx.com/p/vent...tc=EUR&ta=NL#.XeUSTOhKi9I

(1e die ik op Google kon vinden, vast misschien zelfs nog wel iets goedkoper te vinden), die heeft bij mij altijd prima gewerkt qua functioneren, ook met afstandsbediening. Enige wat ik dus niet heb kunnen testen is of ie 4K ook goed doet, maar in de specs staat van wel.
Dan vraag ik me toch af hoe dat zit als je 2 apparaten tegelijkertijd aa nhebt. ( bv ps4 en een mediaspeler) welk beeld pakt hij dan?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 26-09 23:36
chimera2 schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:47:
[...]

Dan vraag ik me toch af hoe dat zit als je 2 apparaten tegelijkertijd aa nhebt. ( bv ps4 en een mediaspeler) welk beeld pakt hij dan?)
Degene die je selecteerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

chimera2 schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:47:
[...]

Als het ene apparaat uitstaat en je zet deze aan, switcht ie vanzelf naar het beeld wat actief wordt.

Dus ben je TV aan het kijken, maar zet je je PS4 aan, switcht ie vanzelf naar je PS4.

Als je meerdere apparaten al aan hebt staan of aan wilt laten staan, kun je handmatig switchten, ofwel via de button op het apparaatje ofwel op de afstandsbediening die er bij zit.

In mijn vorige setup had ik hem ook gewoon toegevoegd aan mijn Logitech Harmony activities en zorgde ik dat ie sowieso de juiste input ingaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkerk
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik heb een playbar. Speelt Sonos alles af van Netflix, ook atmos etc, die het niet ondersteund? Krijg Je het dan in 5.1?
Ik heb een LG c8 tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Robkerk schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:09:
Ik heb een playbar. Speelt Sonos alles af van Netflix, ook atmos etc, die het niet ondersteund? Krijg Je het dan in 5.1?
Ik heb een LG c8 tv.
Ik neem aan dat zo'n beetje elke film meerdere audiostreams aanbiedt... dan zal ie vast wel een andere pakken/aanbieden lijkt me... Maar dan zou ik een titel met Atmos moeten testen (kan zomaar zijn dat ik er al wel een heb gezien en dat ie automatisch een andere aanbiedt). Heb je een titel in Atmos, dan kan ik het vanavond wel ff checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Mesque schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:54:
[...]

Tenzij je FIFA aan het spelen bent, namen als Alexis Sanchez, Alexander Arnold :+

Is het overigens zo dat op de Beam alleen google assistent werkt en geen Alexa meer?
Alexa werkt nog steeds via de omweg, maar je kan maar 1 spraakassistent kiezen. Als je ze allebei wil gebruiken, kun je altijd nog een Echo dot, of een Google mini aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Robkerk schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:09:
Ik heb een LG c8 tv.
Een playbar heeft alleen een optical aansluiting, en aangezien daar niets meer dan Dolby Digital doorheen gaat, komt er niet ineens Atmos of TrueHD of wat dan ook bij de PlayBar terecht. De meeste (alle?) TV's en Setupboxen downmixen het naar Dolby Digital.

Je zult niet ineens stilte krijgen ofzo, dat gebeurt alleen wanneer je DTS doorstuurt.
Pagina: 1 ... 91 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.