Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 90 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:33
The Inquisitor schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:24:
[...]

Voor zover ik altijd heb gelezen wil je niet je tv via analoog aansluiten aan je play5. Je zult vertraging hebben en het beeld zal niet synchroon lopen aan het geluid.
Op de website van coolblue staat dat dat het geval is wanneer je een connect of een connect:amp ertussen zet. Bij de play:5 zeggen ze hier niets over https://www.coolblue.nl/advies/sonos-op-tv-aansluiten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:27
japps schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:46:
[...]

Op de website van coolblue staat dat dat het geval is wanneer je een connect of een connect:amp ertussen zet. Bij de play:5 zeggen ze hier niets over https://www.coolblue.nl/advies/sonos-op-tv-aansluiten.html
Er zit sowieso vertraging op als je de analoge ingang gebruikt. Als ik zo rondgoogle op reddit schijnt het tussen de 60-120ms te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:33
The Inquisitor schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:00:
[...]

Er zit sowieso vertraging op als je de analoge ingang gebruikt. Als ik zo rondgoogle op reddit schijnt het tussen de 60-120ms te zijn
Bij de mediamarkt maar even kijken en testen dan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
Het zat eraan te komen maar nu is het officieel. Zojuist een mail gehad van Sonos dat ze aankomende donderdag vanaf 10.00u starten met Black Friday kortingen.

Hopelijk kunnen we vergelijkbare kortingen verwachten zoals Sonos in de VS al heeft aangekondigd. Voorbeeld: 80$ korting op een beam. Check

Ik ben zelf in de race voor een Beam en een extra One voor een 5.0 opstelling :)

[ Voor 15% gewijzigd door Miki op 24-11-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:00
Ik zelf was in het bezit van een beam+sub en 2 play 1's als opstelling in een woonkamer van +/- 30 m2

Onlangs is de badkamer gerenoveerd en is de play 1 daar naar toe verhuisd, de andere staat nu in de keuken.

In de woonkamer heb ik nu de beam+ sub en 2 ikea symfonisk tafellampen als surround. Mijn ervaring is dat dit een erg mooie combi is.

Van de week komt een kennis met een iPhone langs om ze ff met trueplay te tunen.

Maar ik ben zelf voor de beam gegaan vanwege de hdmi arc en spraakassistent de playbar is wel beter vooral qua hoge tonen daar wint de beam het echt niet van zelfs de symfonisk tafellampen klinken op het hoge gebied een stuk beter.

Mocht je het geld kunnen missen ga lekker voor de playbar;) ik had achteraf spijt dat ik voor de beam ben gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 18:54
Miki schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:17:
Het zat eraan te komen maar nu is het officieel. Zojuist een mail gehad van Sonos dat ze aankomende donderdag vanaf 10.00u starten met Black Friday kortingen.

Hopelijk kunnen we vergelijkbare kortingen verwachten zoals Sonos in de VS al heeft aangekondigd. Voorbeeld: 80$ korting op een beam. Check

Ik ben zelf in de race voor een Beam en een extra One voor een 5.0 opstelling :)
Hier ook erg benieuwd wat ze gaan doen, hield reddit al in de gaten. Heb nu een beam en een sub op het oog voor in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Robin1992 schreef op zondag 24 november 2019 @ 14:12:
Ik zelf was in het bezit van een beam+sub en 2 play 1's als opstelling in een woonkamer van +/- 30 m2

Onlangs is de badkamer gerenoveerd en is de play 1 daar naar toe verhuisd, de andere staat nu in de keuken.

In de woonkamer heb ik nu de beam+ sub en 2 ikea symfonisk tafellampen als surround. Mijn ervaring is dat dit een erg mooie combi is.

Van de week komt een kennis met een iPhone langs om ze ff met trueplay te tunen.

Maar ik ben zelf voor de beam gegaan vanwege de hdmi arc en spraakassistent de playbar is wel beter vooral qua hoge tonen daar wint de beam het echt niet van zelfs de symfonisk tafellampen klinken op het hoge gebied een stuk beter.

Mocht je het geld kunnen missen ga lekker voor de playbar;) ik had achteraf spijt dat ik voor de beam ben gegaan
Pff.. praat me even een complex aan, paar dagen lang zitten wikken en wegen om uit te komen op de Beam kom jij ff langs 8)7 :D ;(

Wat mij tegen houdt aan de bar is de leeftijd van het product in relatie tot de prijs. HDMI en een spraakassistent boeien me niet zo, ik heb een Samsung Q9F tv met een connectbox dus ik heb HDMI ingangen genoeg als ook een spdif uitgang. Dus alleen als er echt een goede deal is zou ik nog mijn keuze willen heroverwegen.
Camo schreef op zondag 24 november 2019 @ 15:05:
[...]

Hier ook erg benieuwd wat ze gaan doen, hield reddit al in de gaten. Heb nu een beam en een sub op het oog voor in de woonkamer.
Ik houd naast Sonos webshop, Amazon.de en HiFi klubben ook in de gaten. Van de week was de witte Beam bij Amazon al eventjes €385 en HiFi Klubben zal met de prijs meegaan als andere officiële Sonos dealers een betere prijs aanbieden. Daarbij krijg je ook nog eens 5 jaar garantie wat ik zelf een hele fijne gedachte vind.

[ Voor 17% gewijzigd door Miki op 24-11-2019 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:00
Miki schreef op zondag 24 november 2019 @ 15:15:
[...]

Pff.. praat me even een complex aan, paar dagen lang zitten wikken en wegen om uit te komen op de Beam kom jij ff langs 8)7 :D ;(

Wat mij tegen houdt aan de bar is de leeftijd van het product in relatie tot de prijs. HDMI en een spraakassistent boeien me niet zo, ik heb een Samsung Q9F tv met een connectbox dus ik heb HDMI ingangen genoeg als ook een spdif uitgang. Dus alleen als er echt een goede deal is zou ik nog mijn keuze willen heroverwegen.

[...]

Ik houd naast Sonos webshop, Amazon.de en HiFi klubben ook in de gaten. Van de week was de witte Beam bij Amazon al eventjes €385 en HiFi Klubben zal met de prijs meegaan als andere officiële Sonos dealers een betere prijs aanbieden. Daarbij krijg je ook nog eens 5 jaar garantie wat ik zelf een hele fijne gedachte vind.
Mocht u in de buurt van Lunteren zijn voel je vrij om een keertje te komen luisteren in een normale huiskamer.
De beam is verder een mooi product maar op het hoog schiet die net te kort, trueplay compenseert dat wel aardig moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Robin1992 schreef op zondag 24 november 2019 @ 15:54:
[...]

Mocht u in de buurt van Lunteren zijn voel je vrij om een keertje te komen luisteren in een normale huiskamer.
De beam is verder een mooi product maar op het hoog schiet die net te kort, trueplay compenseert dat wel aardig moet ik zeggen.
Helaas woon ik niet in de buurt anders had ik je wel een PM gestuurd. Desalniettemin zet je me wel weer aan het denken. Ik wacht gewoon even de BF aanbiedingen af en dan zien we wel weer verder :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:38
Hoop dat de amp ook mee gaat doen met black friday.... hoor/lees daar maar weinig van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Coolblue is inmiddels begonnen. De witte beam kost €369 en de witte one €179. Wie biedt minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Miki schreef op maandag 25 november 2019 @ 07:10:
Coolblue is inmiddels begonnen. De witte beam kost €369 en de witte one €179. Wie biedt minder :)
Nu bol.com nog! Heb een cadeaubon van €250,- en wil nog een one erbij.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 12:34
The Inquisitor schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:00:
[...]

Hmm, en van plan om een Sonos Beam te kopen maar merk op dat mijn 7 jaar oude tv geen hdmi arc ondersteund. Betekent dit dat ik het geluid dan niet synchroon zal gaan met eventueel andere sonos-apparatuur & beeld van de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

frye schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:07:
[...]

Hmm, en van plan om een Sonos Beam te kopen maar merk op dat mijn 7 jaar oude tv geen hdmi arc ondersteund. Betekent dit dat ik het geluid dan niet synchroon zal gaan met eventueel andere sonos-apparatuur & beeld van de tv?
Maar je hebt toch wel 'gewoon' hdmi? dus je krijgt gewoon geluid zonder verdere vertraging. Je hoeft niets analoogs aan te sluiten.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
koendio schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:50:
Hoop dat de amp ook mee gaat doen met black friday.... hoor/lees daar maar weinig van
Black Friday niet. Maar ik zou als ik jou was even tot volgende week dinsdag wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
frye schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:07:
[...]

Nee. Met HDMI en Optical is er geen spraken van vertraging. Ik had het echt alleen over de analoge audio-input op de Play:5 (en dit geldt ook voor de Connect etc., als je zonder vertraging TV wilt kijken met Sonos dan heb je een playbar,playbase of beam nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:38
Koekenbakkertje schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:27:
[...]

Black Friday niet. Maar ik zou als ik jou was even tot volgende week dinsdag wachten
Spannend.. wat staat er dan op de planning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Koekenbakkertje schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:27:
[...]

Verwacht je nog meer producten of kun je nu een beam/ bar aanschaffen.

De aanbieding van CB is verleidelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Miki schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:45:
[...]

Beter zal die vermoedelijk niet worden. Wel minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Miki schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:45:
[...]

Waarom moeilijk doen? Je kunt nu alvast bestellen en hem ongeopend in de doos laten staan. Mocht het elders fors goedkoper worden kun je deze doos altijd nog retourneren.

Of, je geeft aan dat je wilt retourneren omdat het elders goedkoper is, en wellicht krijg je het verschil terug. Nooit geschoten....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
The Inquisitor schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:11:
[...]

Waarom moeilijk doen? Je kunt nu alvast bestellen en hem ongeopend in de doos laten staan. Mocht het elders fors goedkoper worden kun je deze doos altijd nog retourneren.

Of, je geeft aan dat je wilt retourneren omdat het elders goedkoper is, en wellicht krijg je het verschil terug. Nooit geschoten....
Ik vind persoonlijk dat je dat niet kunt maken richting de winkel en ook is het niet erg duurzaam als je beseft hoeveel transport bewegingen er dan hebben plaats gevonden.

Noem me een oude naïeve l*l maar dit is niet hoe ik met anderen om wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Miki schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:17:
[...]

Ik vind persoonlijk dat je dat niet kunt maken richting de winkel en ook is het niet erg duurzaam als je beseft hoeveel transport bewegingen er dan hebben plaats gevonden.

Noem me een oude naïeve l*l maar dit is niet hoe ik met anderen om wil gaan.
Vandaar dat ik aangeef 'ongeopende doos', dan kan de webshop hem gewoon weer als nieuw verkopen. Prima als dit niet jouw ding is, maar goed, dat is een andere discussie.

Vragen of er nog meer aanbiedingen worden verwacht of andere glazen bol vragen leveren ook weinig op hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ouwepik
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-03-2021
Miki schreef op maandag 25 november 2019 @ 07:10:
Ik, als je even terugleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ouwepik schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:07:
[...]

Thx, inmiddels ook even contact opgenomen met Apollo over de Playbar BF versie. Inmiddels begrepen dat de Playbar door Sonos toch niet in BF sale wordt gedaan. Met de kerst verwachten ze overigens dat deze rond de €620 kan worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:53
Ouwepik schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:07:
[...]

Bij Apollo alleen de duo pack voor €320, geldt niet 1x sonos one voor €160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
chulin schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:30:
[...]

Bij Apollo alleen de duo pack voor €320, geldt niet 1x sonos one voor €160
Online vind ik die niet...kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Laatst online: 19:53
Via mail opvragen persoonlijk deal

Ps: Apollo biedt de sonos one voor €169

[ Voor 39% gewijzigd door chulin op 25-11-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Inmiddels heb ik mijn bestelling gedaan bij HiFi Klubben, een One en een Beam :)
Ik was ietsjes duurder uit dan Apollo maar wel betere voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hettiehamster
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-01-2024
Deur spul hoor
Voor dit setje heb je bijna de Samsung q90r en heb je 7.1
Miki schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:33:
Inmiddels heb ik mijn bestelling gedaan bij HiFi Klubben, een One en een Beam :)
Ik was ietsjes duurder uit dan Apollo maar wel betere voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 08:24
Ik ga de stap maken.. ik ga mijn 1e Sonos speaker kopen. De Play 5.

Ik zie dat deze nu voor 485 te koop is bij HiFi Klubben. Is dat een goede deal of wordt het allemaal nog veel lager met Black Friday?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Hettiehamster schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:10:
Deur spul hoor
Voor dit setje heb je bijna de Samsung q90r en heb je 7.1

[...]
Klopt helemaal totdat jezelf een Sonos hebt geprobeerd dan piep je wel anders :)

Zoals vaak met elektronica gaat het niet alleen om de rauwe specs maar ook het gehele eco systeem en de kwaliteit van de software. Ik heb mijn vingers al gebrand aan setjes van LG en Sony om te weten dat ik dat niet meer wil. Sterker nog, mijn Sony setje liep voor de zoveelste keer vast bij het afspelen via Spotify connect dat ik vorig jaar een One heb gekocht uit pure ellende. De One wordt door het hele gezin naar volle tevredenheid dagelijks meerdere keren per dag gebruikt om muziek te luisteren waardoor de keuze voor uitbreiding een no-brainer was. Sterker nog, de WAF was heel hoog :D
afterhourpower1 schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:20:
Ik ga de stap maken.. ik ga mijn 1e Sonos speaker kopen. De Play 5.

Ik zie dat deze nu voor 485 te koop is bij HiFi Klubben. Is dat een goede deal of wordt het allemaal nog veel lager met Black Friday?
Als je een lidmaatschap (kosteloos) aanvraagt bij HiFi Klubben dan zijn de voorwaarden dusdanig gunstig dat je na je aanschaf rustig kunt slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Miki schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:00:
[...]

Klopt helemaal totdat jezelf een Sonos hebt geprobeerd dan piep je wel anders :)

Zoals vaak met elektronica gaat het niet alleen om de rauwe specs maar ook het gehele eco systeem en de kwaliteit van de software. Ik heb mijn vingers al gebrand aan setjes van LG en Sony om te weten dat ik dat niet meer wil. Sterker nog, mijn Sony setje liep voor de zoveelste keer vast bij het afspelen via Spotify connect dat ik vorig jaar een One heb gekocht uit pure ellende. De One wordt door het hele gezin naar volle tevredenheid dagelijks meerdere keren per dag gebruikt om muziek te luisteren waardoor de keuze voor uitbreiding een no-brainer was. Sterker nog, de WAF was heel hoog :D

[...]

Als je een lidmaatschap (kosteloos) aanvraagt bij HiFi Klubben dan zijn de voorwaarden dusdanig gunstig dat je na je aanschaf rustig kunt slapen.
Hear hear! Ik ben alle samsung (softwarematig meuk) er uit aan het gooien en stap over...

Samsung maakt fijne tv’s, maar de multiroom-software en de daarbij schandalige slechte support moet je meenemen in de overweging.

7.1 met haperingen in de stream, keer op keer je surround opnieuw configureren, dan liever 5.1 en super software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 13:45
Nu met de Black friday prijzen voor Sonos bekend zijn overweeg ik om mijn surround speakers setje One SL te retourneren en om te wisselen voor een setje One’s met GA. Mijn kids kunnen dan ook spotify starten via de GA naar de Sonos set.

Alleen wat ik nergens kan vinden is of het mogelijk is wanneer je de hele set (playbar en 2 setjes One’s) in surround hebt staan of je je dan ook met de GA kan werken? 1 speaker dient dan als de GA begrijp ik en de muziek zal dan over alle speakers komen?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

cypress3d schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:40:
Nu met de Black friday prijzen voor Sonos bekend zijn overweeg ik om mijn surround speakers setje One SL te retourneren en om te wisselen voor een setje One’s met GA. Mijn kids kunnen dan ook spotify starten via de GA naar de Sonos set.

Alleen wat ik nergens kan vinden is of het mogelijk is wanneer je de hele set (playbar en 2 setjes One’s) in surround hebt staan of je je dan ook met de GA kan werken? 1 speaker dient dan als de GA begrijp ik en de muziek zal dan over alle speakers komen?
volgens mij is dat echt nog een van de laatste paar pagina's langsgekomen dat dat niet kan omdat de playbar dat niet ondersteunt. Met een Beam had het wel gekund.

edit: even nuanceren: bij nader inzien ging dat volgens mij om Airplay... weet niet of dit ook voor Voice Assistent geldt (maar zou me niet verbazen)

edit2: misschien werkt het toch; https://en.community.sono...n-surround-system-6830969

iemand in de comments met dezelfde setup als jij

Blijkbaar pakt ie dan de linker One speaker by default die je kunt gebruiken voor GA dan.

[ Voor 22% gewijzigd door LuNaTiC op 26-11-2019 08:48 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister 2x een Sonos One besteld bij CB voor 179,- p.s. en toegevoegd aan mijn Playbase. Wat een heerlijk surround geluid.

Alleen nu twijfel ik of ik de Sub moet toevoegen om het af te maken :+ Het is nog al een duur ding, maar is het het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:53:
Gister 2x een Sonos One besteld bij CB voor 179,- p.s. en toegevoegd aan mijn Playbase. Wat een heerlijk surround geluid.

Alleen nu twijfel ik of ik de Sub moet toevoegen om het af te maken :+ Het is nog al een duur ding, maar is het het waard?
Ik vind zeker van wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
Vrijwel iedereen in dit topic is overtuigd van de Sub als aanvulling. Ik zou hem ook graag willen, en heb hem ook al bijna aangeschaft tijdens een of andere kortingsdag, maar ik moet al met enige regelmaat mijn playbase+2xPlay:1 zachter zetten als ik een film kijk aangezien ik in een appartement woon. Dus met een sub erbij ga ik denk ik teveel buren boos maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 22:41
@The Inquisitor ik zou ook niet zonder sub willen, maar ik woon vrijstaand. Met buren wordt het gauw wat tricky. Als ik een actiefilm kijk dan beukt het lekker mee, dat gaan directe buren zeker wel horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

En bij jullie helpt het niet om die functie aan te zetten dat de Sonos app automatisch de Sub wat dempt? (night mode / nachtmodus )

(gelukkig in ons appartement nog nooit iemand horen klagen, al houd ik wel rekening met de bovenburen en die er naast. Maar wel blij dat ik straks vrijstaand ga wonen :+ )

[ Voor 53% gewijzigd door LuNaTiC op 26-11-2019 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
LuNaTiC schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:19:
En bij jullie helpt het niet om die functie aan te zetten dat de Sonos app automatisch de Sub wat dempt? (weet even de naam niet meer)

(gelukkig in ons appartement nog nooit iemand horen klagen, al houd ik wel rekening met de bovenburen en die er naast. Maar wel blij dat ik straks vrijstaand ga wonen :+ )
Bedoel je nachtmodus? Dat zou kunnen, maar dan moet ik altijd nachtmodus aanzetten, terwijl sommige films dan echt matig klinken. Waar mogelijk wil ik juist wel het 'volledig dynamisch bereik' natuurlijk...

Als ik om 2300 nog een film kijk en het is een actiefilm dan schrik ik soms wat de playbase voor geluid produceert zonder nachtmodus :*) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Yes was er inmiddels alweer opgekomen. Heb hem zelf nog niet echt gebruikt, gelukkig heb ik altijd chille buren gehad (en/of valt het mee, vrij nieuwe appartementen, totaal niet gehorig, heb ook nooit last van buren... dus denk wel prima geïsoleerd).

En straks natuurlijk helemaal geen buren dus dan ga ik zeker wel een keertje goed los *O* (ik houd er nu toch onbewust rekening mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robhond
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 19:51
Verwacht iemand deze week (op BF zelf bijv) nog een betere Beam aanbieding dan de €369,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Absoluut een tijdje terug heb ik de Sub gekocht en toegevoegd aan mijn setje van Beam + 2 One's. Wat een verschil! Helaas vond ik 700 euro toch iets te gortig voor de toevoeging en wacht ik nu op een aanbieding. Als die rond de 600-630 dan koop ik het zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Xepos schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:34:
Absoluut een tijdje terug heb ik de Sub gekocht en toegevoegd aan mijn setje van Beam + 2 One's. Wat een verschil! Helaas vond ik 700 euro toch iets te gortig voor de toevoeging en wacht ik nu op een aanbieding. Als die rond de 600-630 dan koop ik het zo.
Huh? heb je hem dan weer verkocht/teruggestuurd oid? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Robhond schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:31:
Verwacht iemand deze week (op BF zelf bijv) nog een betere Beam aanbieding dan de €369,-?
Ik gok dat amazon.de er wel eens onder kan gaan...
Altijd wel héél scherpe prijzen met blackfriday.

Tijdens de ibood hunt kwam de witte Beam zelfs onder de €300.
Ik verwacht de Beam rond de €320 ergens te kunnen scoren.
Schiet me niet af als het niet lukt... ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
cypress3d schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:40:

Ik snap 2 setjes one's niet. surround bij Sonos is Beam, Playbar, of Playbase in combinatie met 2 speakers. Niet met 4 speakers (eventueel kan er dan nog een sub bij voor de bas).

Maar als je de playbar hebt met 2 one's met voice assistant, dan kun je via GA de set aansturen met je stem. Je kan het zelfs met een google mini en Sonos zonder Voice Assistant aansturen. In het commando moet je dan wel vertellen, dat je het op de sonos wil afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
gr1542 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:09:
[...]

Ik snap 2 setjes one's niet. surround bij Sonos is Beam, Playbar, of Playbase in combinatie met 2 speakers. Niet met 4 speakers (eventueel kan er dan nog een sub bij voor de bas).
Huh? Dat wilt hij toch ook niet? Hij wilt zijn 2x One SL omruilen voor 2x One

In de regel daarna bedoelt hij hoogstwaarschijnlijk 1x setje :P

[ Voor 8% gewijzigd door The Inquisitor op 26-11-2019 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
LuNaTiC schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:39:
[...]

Huh? heb je hem dan weer verkocht/teruggestuurd oid? 8)7
Jep, teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Bijzonder, wel absoluut overtuigd zijn ('wat een verschil'), maar het dan toch weer niet de toevoeging waard vinden en het terugsturen. Of was je überhaupt al nooit van plan het te houden en wilde je het alleen maar testen?

Je wist immers al hoeveel het je ging kosten, of had het nóg meer verschil moeten maken om de kosten te verantwoorden?

Nouja, wat voor uitleg dan ook, laat ik het een opmerkelijke keuze vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Er is inderdaad wel degelijk een verschil te horen maar voor mij was het geen 100 euro waard. De momenten waarop je het echt merkt zitten met name in de actie films en sommige muziek genres. Ik kijk en luister nu niet zo vaak dat ik voor mezelf heb besloten dat ik kan wachten en die 100 euro aan iets anders kan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
The Inquisitor schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:24:
[...]

Daarom meld ik het ook even. Veel mensen zijn gewend aan de "gewone" surroundsets, waarbij ze 2 voor- en 2 achterspeakers hebben. Hij zou niet de eerste zijn, die tevergeefs probeert 4 Sonos One (of Play 1) boxen in een surroundopstelling te prakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Bij PlatteTV nu voor 639 zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Miki schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:00:
[...]

[...]

Alternatief zonder een (kosteloos) lidmaatschap is WiFimedia. Heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen mee. Ook 5 jaar garantie op Sonos.

m.b.t. de sub willen wij niet meer zonder. Wij houden van harde muziek (hardstyle, trap, etc), en daarin is die sub echt wel lekker (zelfs in ons appartementencomplex). Sub wat extra opgekrikt in de instellingen. Weinig klachten van de buren, tenzij het wat later op de avond is. Maar dan probeer ik ook zoveel mogelijk onze geluidsproductie te voorkomen. Vorige week alleen een keer toen ik de tijd was vergeten, dat het later in de avond aan het knallen was dat ik een berichtje van de buurman kreeg.

[ Voor 37% gewijzigd door PeacekeeperNL op 26-11-2019 14:41 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:34:
[...]

Alternatief zonder een (kosteloos) lidmaatschap is WiFimedia. Heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen mee. Ook 5 jaar garantie op Sonos.
Als ze ook een price match hebben t.a.v officiële Sonos dealers en 60 dagen laagste prijs garantie dan is het een goed alternatief.

Anyway na de kerst maar eens kijken of er nog een sub bij elkaar geschraapt kan worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 13:45
The Inquisitor schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:24:
[...]

Klopt! Ik bedoelde 1 setje One’s 😀

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik ben een film/serie fanaat en heb als TV een lg 55c8. Tevreden van het geluid maar wil meer het cinema gevoel met het gemak van sonos als ik het zo lees in de reviews.

Budget is echter altijd een lastige. Ik twijfel tussen de sonos beam + sub (1058€) of de sonos beam + one (2x) (727€)

Ik kijk vooral actie films. Wat raden jullie aan met deze toch vrij recente tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

amadeus123 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 23:08:
Ik ben een film/serie fanaat en heb als TV een lg 55c8. Tevreden van het geluid maar wil meer het cinema gevoel met het gemak van sonos als ik het zo lees in de reviews.

Budget is echter altijd een lastige. Ik twijfel tussen de sonos beam + sub (1058€) of de sonos beam + one (2x) (727€)

Ik kijk vooral actie films. Wat raden jullie aan met deze toch vrij recente tv.
Is denk ik ook afhankelijk van de grootte van je woonkamer.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 23:44:
[...]

Is denk ik ook afhankelijk van de grootte van je woonkamer.
Probleem is dat ik zal starten met bouwen. Kan nog 2j duren maar heb geen geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Gisteren ben ik gegaan voor de beam met 2 one’s (SL) icm Samsung 55”...

In een normale afmeting woonkamer vind ik die combi erg mooi en vol geluid geven.

Hiervoor had ik een samsung bar met woofer en rears, nu de beam met rears zonder woofer.

Ik moet zeggen dat ik het volle geluid van alle kanten belangrijker vind dan de zware bas. Die vond ik op de samsung soms zelfs wat te veel worden.

Is natuurlijk heel persoonlijk en voor 200/300 zou ik wel een woofer toevoegen, maar voor dit geld...ik ben voor de ones gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Ohja, de ones gebruiken in surround setup hun mic toch niet (staat al een beam dichtbij), dus de sl’s schelen weer (€707 totaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
boefje79 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 06:55:
Ohja, de ones gebruiken in surround setup hun mic toch niet (staat al een beam dichtbij), dus de sl’s schelen weer (€707 totaal)
Kijk je veel via Netflix? Werkt het surround goed met de sonos? Of valt het niet te vgl met echte surround opstellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
amadeus123 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 07:55:
[...]

Kijk je veel via Netflix? Werkt het surround goed met de sonos? Of valt het niet te vgl met echte surround opstellingen?
Je hebt gewoon volwaardig surround hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 20:08
In verband met onze aanstaande verhuizing ben ik sinds kort ook in de markt voor, ik denk een Sonos opstelling.

Woonkamer is ff groter dan 25m2, hier zat ik te denken aan de beam met 2x one
Keuken is ongeveer 20m2, hier zat ik te denken aan 2x one of is 1 al voldoende voor ruimte vullend geluid?

Woonkamer en keuken worden van elkaar gescheiden door een glazen schuifdeur.

Deur open = zelfde muziek in woonkamer en keuken
Deur dicht = TV kijken in woonkamer en muziek in keuken

Nu heb ik een aantal vragen hierover;

1) Is de opstelling die ik in gedachte heb voldoende voor een mooi vol geluid
2) Als ik radio wil luisteren in de woonkamer, dan luister ik nu via mijn 5.1 set maar heb ik hem ingesteld op all channel stereo. Kan dat ook met Sonos beam + 2x one?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
418O2 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:05:
[...]

Je hebt gewoon volwaardig surround hoor
Ik las soms wel eens Qua surroundweergave krijg je met een Beam, Sub en 2 x PLAY-speakers geen precieze weergave van surroundeffecten zoals bij een surroundopstelling met discrete speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
Supershiva schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:34:

2) Als ik radio wil luisteren in de woonkamer, dan luister ik nu via mijn 5.1 set maar heb ik hem ingesteld op all channel stereo. Kan dat ook met Sonos beam + 2x one?
Je hebt 2 keuzes bij een surround opstelling bij Sonos, ofwel je kiest dat de rear speakers 'volledig' mee doen, of je kiest voor 'sfeer'vol'

Zie hier onder kopje wijzigen: https://support.sonos.com/s/article/2927#surround_settings

Bij sfeervol doen de achterspeakers een beetje leuk mee, vooral muzikaal, en zijn ze stukje zachter. Bij de volledig doen ze volledig mee, en identiek aan de beam. Je kunt de rears alsnog zachter of harder zetten voor zowel TV als muziek apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

boefje79 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 06:53:
Gisteren ben ik gegaan voor de beam met 2 one’s (SL) icm Samsung 55”...

In een normale afmeting woonkamer vind ik die combi erg mooi en vol geluid geven.

Hiervoor had ik een samsung bar met woofer en rears, nu de beam met rears zonder woofer.

Ik moet zeggen dat ik het volle geluid van alle kanten belangrijker vind dan de zware bas. Die vond ik op de samsung soms zelfs wat te veel worden.

Is natuurlijk heel persoonlijk en voor 200/300 zou ik wel een woofer toevoegen, maar voor dit geld...ik ben voor de ones gegaan...
Anders zelf een sonos sub bouwen 8)7 Kan het artikel zelf zo snel niet terugvinden, maar dit is bijvoorbeeld zo'n leuk voorbeeld van wat je met een Symfonisk kan doen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 21:33

Falcon10

Hit it i would !

Iemand enig idee of de One SL ook tot speakerpaar kunnen gemaakt worden ?
Zou voor de aanbouw paar extra Play 1 willen hebben, je vindt ze nog wel, maar qua design zijn de One's natuurlijk mooier :) Wil enkel geen microfoon in dat ding hebben, dus dan kom je bij de One SL, maar wil wel zeker weten dat die ook tot speakerpaar kan gevormd worden, en dat het enige verschil met de gewone One de microfoon is.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Falcon10 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:43:
Iemand enig idee of de One SL ook tot speakerpaar kunnen gemaakt worden ?
Zou voor de aanbouw paar extra Play 1 willen hebben, je vindt ze nog wel, maar qua design zijn de One's natuurlijk mooier :) Wil enkel geen microfoon in dat ding hebben, dus dan kom je bij de One SL, maar wil wel zeker weten dat die ook tot speakerpaar kan gevormd worden, en dat het enige verschil met de gewone One de microfoon is.
Je aanname is correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
Als ik op 5GHZ netwerk zit met mijn tv en op 2.4 ghz met de sonos beam zal dit dan voor enig probleem zorgen naar communicatie? Mijn tv moet namelijk op 5GHZ voor snel genoeg te werken. De beam kan dit blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

amadeus123 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:23:
Als ik op 5GHZ netwerk zit met mijn tv en op 2.4 ghz met de sonos beam zal dit dan voor enig probleem zorgen naar communicatie? Mijn tv moet namelijk op 5GHZ voor snel genoeg te werken. De beam kan dit blijkbaar niet.
Misschien snap ik de Sonos-architectuur niet echt maar dit is toch niet relevant? Het geluid van je TV wordt direct via HDMI of optical doorgegeven en daarna regelt Sonos voor zijn apparaten de rest?

Over wat voor communicatie praat je dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
LuNaTiC schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:25:
[...]

Misschien snap ik de Sonos-architectuur niet echt maar dit is toch niet relevant? Het geluid van je TV wordt direct via HDMI of optical doorgegeven en daarna regelt Sonos voor zijn apparaten de rest?

Over wat voor communicatie praat je dan precies?
Ik denk eerder dat ik het te weinig snap. Maar dacht dat deze mss via de wifi communiceerden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

amadeus123 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:27:
[...]

Ik denk eerder dat ik het te weinig snap. Maar dacht dat deze mss via de wifi communiceerden?
Nou nee want je hebt ook gewoon nog steeds (oudere) tv’s die geen wifi hebben (ja echt, pas geleden nog een de deur uit gedaan :P) en daar kun je de beam verder prima op aansluiten en geluid uit krijgen :P

Dat gaat dus allemaal via je hdmi of optical-kabel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelleh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-01-2024
Ik heb sinds een jaar 2x een Sonos One in mijn appartement staan, die ik vaak gebruik om vanaf mijn iPhone podcasts/spotify/youtube te streamen (via Airplay - de Sonos app vind ik niet echt prettig).

Nu kan mijn Samsung tv niks streamen naar deze speakers, wat ik fijn zou vinden omdat ik dan youtube op mijn tv aan kan zetten en door mijn hele huis kan luisteren.

Uit mijn research dacht ik te begrijpen dat wanneer ik een Beam zou aansluiten op mijn tv, ik wel het tv-geluid op al mijn Sonos speakers zou kunnen afspelen. Ik vraag me echter af of 1) dit de goedkoopste manier is om bovenstaande te bereiken en 2) of ik zaken over het hoofd zie. Kan ik bijv. nog steeds tv kijken met de Beam uit/het gewone tvgeluid? Werkt de Beam ook zonder dat de tv aan staat?

Mijn insteek is dus in principe niet om een surround systeem of iets dergelijks aan te leggen, maar wellicht dat dit in de toekomst wel zou gebeuren wanneer ik naar een groter huis verhuis.

Alvast bedankt voor jullie input!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:01
Ik heb sinds 2 dagen een sub toegevoegd aan mijn opstelling.

Deze bestaad, naast de sub, uit een PlayBar en 2 One's.
Ze staan in een 5.1 opstelling, alleen als ik via youtube o.i.d. een 5.1 test doe dan komt het geluid wat eiggelijk over de rear speakers loopt over de PlayBar. Tijdens een films komt het geluid wel 'van alle kanten".

Is er iets mis met de opstelling of ligt het aan de 5.1 test op YouTube, heb o.a. deze geprobeerd maar meerdere test geven hetzelfde resultaat.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

nu voor 620 bij Apollo:

https://m.apollo.nl/nl/80...zwart-black-friday-aktie/

met dank aan tweakster @Serena, zo te zien
Henkhuppelschot schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:14:
Ik heb sinds 2 dagen een sub toegevoegd aan mijn opstelling.

Deze bestaad, naast de sub, uit een PlayBar en 2 One's.
Ze staan in een 5.1 opstelling, alleen als ik via youtube o.i.d. een 5.1 test doe dan komt het geluid wat eiggelijk over de rear speakers loopt over de PlayBar. Tijdens een films komt het geluid wel 'van alle kanten".

Is er iets mis met de opstelling of ligt het aan de 5.1 test op YouTube, heb o.a. deze geprobeerd maar meerdere test geven hetzelfde resultaat.
Heb je al de comments gecheckt onder dat filmpje? (en kun je rest ook op googlen) Youtube heeft alleen stereo output.

[ Voor 42% gewijzigd door LuNaTiC op 28-11-2019 07:21 ]

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Michelleh schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:44:
Ik heb sinds een jaar 2x een Sonos One in mijn appartement staan, die ik vaak gebruik om vanaf mijn iPhone podcasts/spotify/youtube te streamen (via Airplay - de Sonos app vind ik niet echt prettig).

Nu kan mijn Samsung tv niks streamen naar deze speakers, wat ik fijn zou vinden omdat ik dan youtube op mijn tv aan kan zetten en door mijn hele huis kan luisteren.

Uit mijn research dacht ik te begrijpen dat wanneer ik een Beam zou aansluiten op mijn tv, ik wel het tv-geluid op al mijn Sonos speakers zou kunnen afspelen.
Klopt.
Ik vraag me echter af of 1) dit de goedkoopste manier is om bovenstaande te bereiken
Dat sowieso niet;

1) je kan via airplay ook verschillende apparaten tegelijk youtube laten streamen. Staat ie wel als app & actief op je telefoon. Als dat niet erg is, is er eigenlijk geen probleem, maar daarom zal je de vraag vast niet stellen :P. Je zou ook een goedkope tweede apple device kunnen gebruiken als dedicated streamer (stel je zou nog een oude iPhone hebben liggen ofzo).

2) je zou de app Sonostube kunnen gebruiken. https://apps.apple.com/nl...onos-youtube/id1124115025

Heb hem tijdje geleden geïnstalleerd en geprobeerd en werkt best prima. Weet alleen niet meer uit mijn hoofd of je de app actief heb moeten aan staan zoals bij Youtube het geval was. Ik dacht van niet, en dat zou het voor jouw doel prima zijn.
en 2) of ik zaken over het hoofd zie. Kan ik bijv. nog steeds tv kijken met de Beam uit/het gewone tvgeluid? Werkt de Beam ook zonder dat de tv aan staat?
Als je TV is geconnect met de Beam zal ie - volgens mij - altijd via de Beam geluid van je TV spelen. Misschien kan dat anders, maar zou zelf niet weten waarom je dat eigenlijk zou willen. Je kunt uiteraard de beam ook gebruiken zonder dat je TV aan staat.

Hope that helps.

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:59
Ik heb sinds gister 2x een Sonos One in huis. Had ze al een tijdje op het oog en met de black friday deals goedkoop kunnen krijgen. Het idee was om eens te kijken hoe deze bevielen en eventueel volgend jaar ook voor de TV een setje kopen met playbar en sub. Maar begin nu ernstig te twijfelen of ik wel met Sonos door wil gaan. Ik heb gister moeizaam de 1e One aangesloten gekregen, die doet het ook goed en het geluid klinkt vooralsnog prima. Maar nummer 2 krijg ik met geen mogelijkheid gekoppeld. Alle tips en tricks op internet al geprobeerd maar niks lijkt te werken. Vanavond een poging twee ondernemen maar als dat niet helpt stuur ik ze terug.

Je komt op internet toch wel veel mensen tegen die tegen dezelfde issues aanlopen. En om nu te investeren in apparatuur van 1000+ euro welke niet stabiel werkt is ook niet zo slim.

Ik heb overigens div. smart apparatuur aan mijn netwerk hangen die wel gewoon prima werken.

[ Voor 17% gewijzigd door VulcanRaven op 28-11-2019 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frye
Sonos Beam's ondertussen voor 340€ bij Apollo.
Nog eventjes afwachten denk ik.. hopelijk morgen nog andere shops met kortingen.

Amazon.de staan ze nu voor 349€.

EDIT: Amerikaanse amazon verkoopt ze voor 300$.

[ Voor 25% gewijzigd door frye op 28-11-2019 11:55 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik ben echt enorm aan het twijfelen om toch een Beam te kopen. Ik heb momenteel één Sonos Play:1 speaker (puur voor muziek) in de keuken tijdens het koken en ben daar echt enorm tevreden mee.

Graag zou ik op termijn ook een 5.1 opstelling in mijn woonkamer willen hebben. Maar ik vind een playbar/base + Sonos One + Sub eigenlijk echt vele malen te duur. Met de aanbiedingen op de Beam is dat echter wel een prima apparaat om mee te beginnen. Op termijn kan ik dan nog altijd een SUB + 2x Sonos One erbij nemen.

Mijn kamer heeft een formaat van ongeveer 3.5 x 7.85, waarbij ongeveer de helft daarvan gebruikt wordt voor de zithoek. Dus ongeveer 13 m2. Zou een Beam daarvoor voldoende zijn?

Ik lees in diverse reviews dat het geluid van de Beam minder is dan de bar/base, maar dat de prijs dat veelal goed maakt.

Heeft iemand de argumenten op mij over de streep te trekken?

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 28-11-2019 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Voor die ruimte is de Beam prima hoor. In elk geval in mijn ervaring en zeker met die prijs en specs zal de rest hier dat zeer waarschijnlijk met me eens zijn.

Loont natuurlijk ook de moeite om gewoon eens in de MM ofzo de verschillen te beluisteren op het eerste oor.

Je mag ook wel een keertje komen luisteren als je wilt :+

Let er wel op dat je voor Surround of een Play:1 nodig hebt, of 2 Sonos Ones. Je kunt alleen koppelen als het dezelfde apparaten betreft (dus ofwel in stereo, ofwel in een surround opstelling).

[ Voor 23% gewijzigd door LuNaTiC op 28-11-2019 10:48 ]

Verwijderd

Vorig jaar februari was de Sub voor 559 te koop bij de Mediamarkt. Ik vind de black friday deals niet zo goed. Ik wacht nog wel even. Het is een product wat al langer te koop is, dus verwacht nog wel betere aanbiedingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:34:
Ik ben echt enorm aan het twijfelen om toch een Beam te kopen. Ik heb momenteel één Sonos Play:1 speaker (puur voor muziek) in de keuken tijdens het koken en ben daar echt enorm tevreden mee.

Graag zou ik op termijn ook een 5.1 opstelling in mijn woonkamer willen hebben. Maar ik vind een playbar/base + Sonos One + Sub eigenlijk echt vele malen te duur. Met de aanbiedingen op de Beam is dat echter wel een prima apparaat om mee te beginnen. Op termijn kan ik dan nog altijd een SUB + 2x Sonos One erbij nemen.

Mijn kamer heeft een formaat van ongeveer 3.5 x 7.85, waarbij ongeveer de helft daarvan gebruikt wordt voor de zithoek. Dus ongeveer 13 m2. Zou een Beam daarvoor voldoende zijn?

Ik lees in diverse reviews dat het geluid van de Beam minder is dan de bar/base, maar dat de prijs dat veelal goed maakt.

Heeft iemand de argumenten op mij over de streep te trekken?
Mijn vriendin heeft de Beam in een zithoek die iets groter is dan de jouwe. Die wordt gebruikt voor de TV en muziek. en heeft van Klubben een aantal opstellingen meegenomen om te testen. En sommigen klinken beter, maar die zijn dan ook een stuk duurder. De Beam is gebleven, vanwege zijn formfactor en vanwege de prijs. De concurrentie is terug naar Klubben.

Zelf heb ik een simpele JBL Bar Studio thuis, die voldoet prima voor mij. En ja, de Beam klinkt beter, maar die is dan ook meer dan drie keer zo duur. Overigens zou ik als ik een Beam+sub zou hebben ruzie met mijn buren krijgen. De Beam heeft al behoorlijk wat bas, vind ik.

De vraag die jij alleen kunt beantwoorden:
Hoe audofiel ben ik en wat is mijn budget?

• zacht
  • Niet online
LuNaTiC schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:47:
Voor die ruimte is de Beam prima hoor. In elk geval in mijn ervaring en zeker met die prijs en specs zal de rest hier dat zeer waarschijnlijk met me eens zijn.

Loont natuurlijk ook de moeite om gewoon eens in de MM ofzo de verschillen te beluisteren op het eerste oor.
De MM is naar mijn mening niet echt ideaal om proef te luisteren. Er zijn winkels met betere luister-ruimtes, die wat meer de vorm van een huiskamer hebben, inclusief wanden.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Let er wel op dat je voor Surround of een Play:1 nodig hebt, of 2 Sonos Ones. Je kunt alleen koppelen als het dezelfde apparaten betreft (dus ofwel in stereo, ofwel in een surround opstelling).
Dat weet ik. De Play:1 blijft ook lekker in de keuken staan. Op termijn komen er wellicht nog 2 Ones bij.
zacht schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:54:
Mijn vriendin heeft de Beam in een zithoek die iets groter is dan de jouwe. Die wordt gebruikt voor de TV en muziek. en heeft van Klubben een aantal opstellingen meegenomen om te testen. En sommigen klinken beter, maar die zijn dan ook een stuk duurder. De Beam is gebleven, vanwege zijn formfactor en vanwege de prijs. De concurrentie is terug naar Klubben.
Alleen een Beam of ook nog iets anders?
De vraag die jij alleen kunt beantwoorden:
Hoe audofiel ben ik en wat is mijn budget?
Budget is er voldoende. Het is alleen een kwestie van 'vind ik het waard' (tot nu toe nog niet ;)) Kwa Audiofielie. Ik gebruik nu de TV speakers en daar ben ik 'op zich' tevreden mee, maar het mag inmiddels een maatje meer. Kortom. Ik ben dus niet heel kieskeurig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

zacht schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:57:
[...]

De MM is naar mijn mening niet echt ideaal om proef te luisteren. Er zijn winkels met betere luister-ruimtes, die wat meer de vorm van een huiskamer hebben, inclusief wanden.
Het was maar een voorbeeld ;) en vandaar ook de aanbieding om bij te komen luisteren :+

Overigens geeft het alsnog wel een 'aardig' eerste beeld als je twijfelt tussen een Playbar en een Beam. Dan gaat het met name een beetje om het verschil in power. Dat alleen al kan de doorslag geven in de keuze, los van het feit hoe het überhaupt verder klinkt (als je dan toch al voor een Sonos gaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
@Henkhuppelschot je kan in de app instellen hoeveel de rears mee doen met tv, gooi dat eens omhoog

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 21:04
Is de Play:1 de oudere versie van de Sonos One? Ik heb namelijk een Sonos One en een oudere versie van de Sonos One (de versie die nog zonder Alexa is, geloof dat dit de Play:1 is?). Deze twee zijn nu gekoppeld aan elkaar en staan in mijn woonkamer voor muziek, maar ik denk er aan om nu een Beam te kopen zodat ik TV kan kijken met Sonos-geluid in Surround. Gaat dat werken met deze setup of kan het alleen maar als beide Sonos Ones ook echt de nieuwe Sonos Ones zijn?

Thanks!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mesque schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:26:
[...]

Is de Play:1 de oudere versie van de Sonos One? Ik heb namelijk een Sonos One en een oudere versie van de Sonos One (de versie die nog zonder Alexa is, geloof dat dit de Play:1 is?). Deze twee zijn nu gekoppeld aan elkaar en staan in mijn woonkamer voor muziek, maar ik denk er aan om nu een Beam te kopen zodat ik TV kan kijken met Sonos-geluid in Surround. Gaat dat werken met deze setup of kan het alleen maar als beide Sonos Ones ook echt de nieuwe Sonos Ones zijn?

Thanks!
Het moeten inderdaad echt precies dezelfde apparaten zijn om ze in stereo of surround te krijgen ja. Dus echt twee Sonos Play:1's, of twee Sonos Ones, of twee Sonos One SL's, twee Symfonisks, enz enz enz

• voorstad
  • Laatst online: 27-09 12:30
Heeft iemand ervaring met een Sonos beam, gecombineerd met twee Symfonisk's in een surround opstelling? Dus de beam onder de tv en de Symfonisk's als achter speakers?

Werkt dit en hoe werkt het met afspelen van muziek? Krijg je dan aan twee kanten stereo? Of doen de achterspeakers dan niet mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

voorstad schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:51:
Heeft iemand ervaring met een Sonos beam, gecombineerd met twee Symfonisk's in een surround opstelling? Dus de beam onder de tv en de Symfonisk's als achter speakers?

Werkt dit en hoe werkt het met afspelen van muziek? Krijg je dan aan twee kanten stereo? Of doen de achterspeakers dan niet mee?
zie eerdere reactie:
The Inquisitor schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:03:
[...]

Je hebt 2 keuzes bij een surround opstelling bij Sonos, ofwel je kiest dat de rear speakers 'volledig' mee doen, of je kiest voor 'sfeer'vol'

Zie hier onder kopje wijzigen: https://support.sonos.com/s/article/2927#surround_settings

Bij sfeervol doen de achterspeakers een beetje leuk mee, vooral muzikaal, en zijn ze stukje zachter. Bij de volledig doen ze volledig mee, en identiek aan de beam. Je kunt de rears alsnog zachter of harder zetten voor zowel TV als muziek apart.

• Mesque
LuNaTiC schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:41:
[...]

Het moeten inderdaad echt precies dezelfde apparaten zijn om ze in stereo of surround te krijgen ja. Dus echt twee Sonos Play:1's, of twee Sonos Ones, of twee Sonos One SL's, twee Symfonisks, enz enz enz
Aii :( Dat maakt een duurdere uitgave want dat betekent dat ik een One + Beam zou moeten kopen.. Thanks.

• Mesque
Mesque schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:04:
[...]

Aii :( Dat maakt een duurdere uitgave want dat betekent dat ik een One + Beam zou moeten kopen.. Thanks.
Op Sonos fora zie ik overigens de optie van pairen via de app Sonoseqencr staan om ze te syncen als surround speaker. Wellicht dat eerst maar eens proberen.
Only using the ios app called Sonoseqencr. It will perform the pairing for you and then it will show correctly in the Sonos app going forward.
- open Sonosequencr
- click 'Devices' at the bottom
- click the device to which you wish to attach your surrounds (i.e. Playbar/Playbase/Beam)
- click 'Config'
- here you can add/remove the speakers to be used as left/right surrounds

• zacht
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:59:
[...]

[...]

Alleen een Beam of ook nog iets anders?

[...]

Budget is er voldoende. Het is alleen een kwestie van 'vind ik het waard' (tot nu toe nog niet ;)) Kwa Audiofielie. Ik gebruik nu de TV speakers en daar ben ik 'op zich' tevreden mee, maar het mag inmiddels een maatje meer. Kortom. Ik ben dus niet heel kieskeurig.
Alleen de Beam via HDMI ARC. Ik ken jouw TV niet, maar ik vermoedt dat ten opzichte van de meeste TV's de Beam an sich al een behoorlijk maatje meer is. Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van bestellen en daarna weer terugsturen/brengen, dus mijn advies zou zijn om hem te gaan beluisteren.

• Julos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:45
frye schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:22:
Sonos Beam's ondertussen voor 340€ bij Apollo.
Nog eventjes afwachten denk ik.. hopelijk morgen nog andere shops met kortingen.

Amazon.de staan ze nu voor 349€.

EDIT: Amerikaanse amazon verkoopt ze voor 300$.
Ik heb net even navraag gedaan bij Apollo, daar kreeg ik een reactie dat de Beam voor €350 werd verkocht. Mag ik vragen hoe jij de prijs van €340 hebt gekregen?

• 418O2
Julos schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:31:
[...]

Ik heb net even navraag gedaan bij Apollo, daar kreeg ik een reactie dat de Beam voor €350 werd verkocht. Mag ik vragen hoe jij de prijs van €340 hebt gekregen?
Die prijs varieert constant deze dagen

• frye
Julos schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:31:
[...]

Zie inderdaad dat ze een paar uur later de prijs met 10 euro hebben opgehoogd. ;)

• Miki
Inmiddels heb ik mijn 5.0 setje compleet :)

Ik ben erg blij met de Beam al merk ik wel dat het volledige potentieel pas loskomt als deze op een lekker volume wordt gebracht. Een goed voorbeeld is na het doorlopen van True play procedure de set een imponerende diepe bevestigingstune laat horen. Daaronder klinkt de set wat vlak al vind ik wel dat de stemmen van de tv echt heel goed verstaanbaar zijn.

Al met al ben ik erg blij en kan ik niet wachten om een film te kijken waarbij het volume lekker is opgeschroefd ;)

• Michelleh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-01-2024
LuNaTiC schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:30:

2) je zou de app Sonostube kunnen gebruiken. https://apps.apple.com/nl...onos-youtube/id1124115025

Heb hem tijdje geleden geïnstalleerd en geprobeerd en werkt best prima. Weet alleen niet meer uit mijn hoofd of je de app actief heb moeten aan staan zoals bij Youtube het geval was. Ik dacht van niet, en dat zou het voor jouw doel prima zijn.
Bedankt voor de tip! Als dit fijn werkt zou ik er ook een One of One SL bij kunnen halen in mijn woonkamer, zodat het geluid ver genoeg komt. Scheelt weer in de kosten.

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:01
LuNaTiC schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:19:

Heb je al de comments gecheckt onder dat filmpje? (en kun je rest ook op googlen) Youtube heeft alleen stereo output.
Oke, ik ga me schamen in een hoekje, niet gezien dus.

My Bad...

Is er een goede manier, naar een film afspelen om dit te testen?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Henkhuppelschot schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:41:
[...]

Oke, ik ga me schamen in een hoekje, niet gezien dus.

My Bad...

Is er een goede manier, naar een film afspelen om dit te testen?
Ik bedoelde het niet aanvallend, heb er in het begin ook naar gezocht :P

Maar wat wil je nu nog testen dan?

Pagina: 1 ... 90 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.