Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
U2psv schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:17:
Sinds enkele dagen het volgende: playbar + 2x play:1. Deze staan in surround ingesteld. Verder nog 2 ergens anders. De de 2 play:1’s in de surround opstelling spelen bij muziek net een fractie van een seconde later af, dit is zeer irritant luisteren (soort echo). Als ik de muziek stop zet en weer direct aanzet dan lopen ze weer synchroon. Na 3/4 nummers begint het weer.
Alles is up to date kwa software. 8)7
ik heb ook een 5.1 opstelling en heb ook al paar weken last van, zoals jij het omschrijft, een soort van echo.
In 1ste instantie is het geluid over alle speakers zoals 't hoort en net als bij jou schiet die echo er ook in, na een aantal afgespeelde liedjes.

Zwaar irritant, heb al 1 en ander lopen pielen met settings e.d, maar geen postief resultaat.
Wellicht eens Sonos bellen.

Geert1976 wijzigde deze reactie 06-11-2019 11:53 (8%)

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 16:34
Hmm, klinkt als een Sonos probleem, als meerdere er last van hebben. Wil binnenkort aan de Beam (als aanvulling op mij 2 play:1's. Hopelijk is het probleem z.s.m. verholpen.

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:57

GforceNL

Out of memory....

Nog niet voorbij zien komen hier, gratis Chromecast als je Google Assistant activeert.

http://view.email.sonos.c...190e8e719e675078c7adf5441

<Zinloze tekst hier>

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:30

The Inquisitor

Greetings weaklings

Helaas alleen voor de beam. Jammer

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• Camo
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:55
Het was mij niet helemaal gelukt om de Google assistent toe te voegen aan mijn Beam maar kreeg zojuist toch de promotiecode in de mail dus direct een gratis chromecast laten verzenden :)

• Robkerk
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 27-01 22:54
Ik heb zelf de lg oled c8 65 inch op een kast staan. Tv komt 6 cm boven de kast uit. Ik wil graag de playbar kopen. De playbar is echter 8,5 cm hoog. Weten jullie hier een oplossing voor?

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 02:34
Robkerk schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:56:
Ik heb zelf de lg oled c8 65 inch op een kast staan. Tv komt 6 cm boven de kast uit. Ik wil graag de playbar kopen. De playbar is echter 8,5 cm hoog. Weten jullie hier een oplossing voor?
Playbase of een Beam?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• U2psv
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 28-01 00:33
Geert1976 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:48:
[...]

ik heb ook een 5.1 opstelling en heb ook al paar weken last van, zoals jij het omschrijft, een soort van echo.
In 1ste instantie is het geluid over alle speakers zoals 't hoort en net als bij jou schiet die echo er ook in, na een aantal afgespeelde liedjes.

Zwaar irritant, heb al 1 en ander lopen pielen met settings e.d, maar geen postief resultaat.
Wellicht eens Sonos bellen.
Heb hier ook alles gereset gehad ook mijn ziggomodem maar mocht niks helpen.

• Robkerk
Zou kunnen. Echter ik heb mijn zinnen nu gezet op een playbar. Iemand ervaring met mogelijk een plank eronder van 3 cm dik?

Robkerk wijzigde deze reactie 06-11-2019 23:33 (32%)

• kootje70
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:21
Robkerk schreef op woensdag 6 november 2019 @ 23:19:
Zou kunnen. Echter ik heb mijn zinnen nu gezet op een playbar. Iemand ervaring met mogelijk een plank eronder van 3 cm dik?
Gaat prima klinken lijkt mij. Mijn playbar staat in een tv-kast met een ruimte speciaal hiervoor.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 17:03

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Hi Folks, vraagje.

Ik heb gisteren twee Symfonisk speakers aan mijn setup toegevoegd, want ik wilde een 5.1 setup maken. Blijkbaar kan ik mijn Symfonisk speakers niet toevoegen, omdat ik al een 5.1 setup heb...

Mijn huidige setup: 1x Beam, 1x Sub, 2x Play:1. Volgens mijn berekeningen heb ik 3 speakers en 1 subwoofer, wat in feite een 3.1 setup maakt.

Ik wilde de Symfonisk speakers als achtergrondgeluid gebruiken om zo een volledige surround sound te maken, maar om wat voor reden dan ook lukt het mij niet de boel toe te voegen. Iemand die voor mij het verlossende antwoord heeft? Ik hoop niet dat ik de Symfonisks moet terugbrengen of ergens anders gaan plaatsen, want dat zou een beetje jammer zijn, haha.

Alvast bedankt!

Edit: Volgens mij heb ik het antwoord al... de Beam fungeert als de centrale, links en rechtsvoor speakers, dus ik moet mijn Play:1's naar achteren verplaatsen... en de Symfonisks kunnen weer van de muur... :( erg jammer...

PeacekeeperNL wijzigde deze reactie 07-11-2019 07:47 (13%)

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• LuNaTiC
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

PeacekeeperNL schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:40:
Hi Folks, vraagje.

Ik heb gisteren twee Symfonisk speakers aan mijn setup toegevoegd, want ik wilde een 5.1 setup maken. Blijkbaar kan ik mijn Symfonisk speakers niet toevoegen, omdat ik al een 5.1 setup heb...

Mijn huidige setup: 1x Beam, 1x Sub, 2x Play:1. Volgens mijn berekeningen heb ik 3 speakers en 1 subwoofer, wat in feite een 3.1 setup maakt.

Ik wilde de Symfonisk speakers als achtergrondgeluid gebruiken om zo een volledige surround sound te maken, maar om wat voor reden dan ook lukt het mij niet de boel toe te voegen. Iemand die voor mij het verlossende antwoord heeft? Ik hoop niet dat ik de Symfonisks moet terugbrengen of ergens anders gaan plaatsen, want dat zou een beetje jammer zijn, haha.

Alvast bedankt!

Edit: Volgens mij heb ik het antwoord al... de Beam fungeert als de centrale, links en rechtsvoor speakers, dus ik moet mijn Play:1's naar achteren verplaatsen... en de Symfonisks kunnen weer van de muur... :( erg jammer...
Ja de Beam is al je 3.0... Wel zonde dat je dat niet wist!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 02:34
PeacekeeperNL schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:40:
Je kan ook je play:1 verplaatsen als die symfonisk mooier er uit ziet.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Robkerk
ik zit te twijfelen tussen de playbar en playbase.
Playbar: beter geluid dan playbase? echter ik leg de playbar op de tv kast, waardoor het geluid mogelijk minder is .
Playbase: Daarnaast heb ik een tv met een standaard van 90 cm, terwijl de base maar 72 cm breed is

Wat is jullie advies?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Robkerk schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:26:
ik zit te twijfelen tussen de playbar en playbase.
Playbar: beter geluid dan playbase? echter ik leg de playbar op de tv kast, waardoor het geluid mogelijk minder is .
Playbase: Daarnaast heb ik een tv met een standaard van 90 cm, terwijl de base maar 72 cm breed is

Wat is jullie advies?
Geluid is bijna identiek, maar de playbase is iets beter, zeker op het gebied van bass.

Is je tv voet zo breed? Dan zou je hem dus niet eens op de playbase kunnen zetten... tenzij de voet (poten) over de base heen kunnen vallen, en het qua hoogte ook lukt

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4K | aWatch s5 | Sonos | Hue | PS4 PRO & PSVR

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01:58
GforceNL schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:23:
Nog niet voorbij zien komen hier, gratis Chromecast als je Google Assistant activeert.

http://view.email.sonos.c...190e8e719e675078c7adf5441
Opnieuw geactiveerd, maar die truc werkt blijkbaar niet.

https://mobilesyrup.com/2...st-google-assistant-beam/

Serena wijzigde deze reactie 07-11-2019 17:49 (9%)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Gister een Sonos Boost op de kopt getikt voor 35 euro :)

Weet eigenlijkt niet of we het zeker weten nodig gaan hebben, maar we gaan een stuk ruimer wonen en ipv op een etage naar 3 etages, dus voor dat geld kan ik wel een gokje wagen.

Arme mensen hadden hem zelf gekocht en dachten dat ze hun wifi voor hun digi-tv op de slaapkamer ermee konden versterken.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Serena
LuNaTiC schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:27:
Gister een Sonos Boost op de kopt getikt voor 35 euro :)

Weet eigenlijkt niet of we het zeker weten nodig gaan hebben, maar we gaan een stuk ruimer wonen en ipv op een etage naar 3 etages, dus voor dat geld kan ik wel een gokje wagen.

Arme mensen hadden hem zelf gekocht en dachten dat ze hun wifi voor hun digi-tv op de slaapkamer ermee konden versterken.
Je bereikt toch hetzelfde effect door gewoon 1 van je speakers bekabeld aan te sluiten?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Serena schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:06:
[...]

Je bereikt toch hetzelfde effect door gewoon 1 van je speakers bekabeld aan te sluiten?
Ik twijfel een beetje of dit lekker gaat werken op alle verdiepingen, met name in mijn kelder/garage/souterrain straks. Wellicht wordt het geen enkel probleem maar voor 35 euro durf ik wel het gokje te nemen.

• Serena
LuNaTiC schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:27:
[...]

Ik twijfel een beetje of dit lekker gaat werken op alle verdiepingen, met name in mijn kelder/garage/souterrain straks. Wellicht wordt het geen enkel probleem maar voor 35 euro durf ik wel het gokje te nemen.
Snap ik. Hoop dat je op de tweede etage een lan-kabel hebt liggen. Kun je hem mooi centraal aansluiten.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Serena schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:24:
[...]

Snap ik. Hoop dat je op de tweede etage een lan-kabel hebt liggen. Kun je hem mooi centraal aansluiten.
Waarom juist op de twee verdieping?

Ik wilde hem eigenlijk gewoon in de meterkast, dus meteen op de BG in de gang als je binnenkomt bij de voordeur inpluggen. Enerzijds omdat daar ook het modem/router hangt, anderzijds omdat ie dan precies op de middelste verdieping is en zowel boven als beneden even goede dekking geeft.

edit voor de duidelijkheid, ik heb dus de volgende drie verdiepingen :P

1e verdieping (slaapkamers/badkamer/studeerkamer)
BG: gang, woonkamer, eetkamer, keuken etc
souterrain (-1): garage/mancave

LuNaTiC wijzigde deze reactie 08-11-2019 10:36 (15%)

• Serena
LuNaTiC schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:34:
[...]

Waarom juist op de twee verdieping?

Ik wilde hem eigenlijk gewoon in de meterkast, dus meteen op de BG in de gang als je binnenkomt bij de voordeur inpluggen. Enerzijds omdat daar ook het modem/router hangt, anderzijds omdat ie dan precies op de middelste verdieping is en zowel boven als beneden even goede dekking geeft.

edit voor de duidelijkheid, ik heb dus de volgende drie verdiepingen :P

1e verdieping (slaapkamers/badkamer/studeerkamer)
BG: gang, woonkamer, eetkamer, keuken etc
souterrain (-1): garage/mancave
Met twee bedoelde ik de middelste! Dan is jouw situatie ideaal…

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Erg jammer vind ik wel. Had het toffer van ze gevonden als mensen die het al gebruiken er ook een krijgen. De Beam is al duur genoeg.

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:34
Ik wil graag een soundbar kopen maar weet niet welke.

Welke raden jullie mij aan playbar playbaser ?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Denk dat je dan iets meer info moet geven wat je wensen zijn en hoe de situatie is. Bv grootte/vorm/akoestiek van de ruimte (kleine ruimte is al prima met een beam), wat wil je er mee doen, moet ie met een voice assistent kunnen worden aangesproken, etc etc..

Ik ben zelf tevreden met een beam in een 5.1 opstelling in een bescheiden woonkamer. Maar heb je een grotere ruimte wil je misschien iets meer power.

De Beam beschikt ook over HDMI arc wat handig is.

https://www.whathifi.com/...vs-playbase-which-is-best

LuNaTiC wijzigde deze reactie 09-11-2019 10:25 (14%)

• NVD
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-01 13:31
Ik heb sinds kort de Ikea sonos-speakers en loop tegen het volgende probleem aan. Als ik via mijn iPhone muziek afspeel en de volume met de fysieke volumeknoppen wijzig, springt de woonkamer altijd minder hard dan de keuken. Als ik het handmatig met het scherm synchroniseer gaat het wel goed. Zie het filmpje voor meer duidelijkheid. Hoe los ik dit op? Internet biedt nog geen soelaas :-(

YouTube: Sonos volume wijzigen niet synchroon

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

NVD schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:48:
Ik heb sinds kort de Ikea sonos-speakers en loop tegen het volgende probleem aan. Als ik via mijn iPhone muziek afspeel en de volume met de fysieke volumeknoppen wijzig, springt de woonkamer altijd minder hard dan de keuken. Als ik het handmatig met het scherm synchroniseer gaat het wel goed. Zie het filmpje voor meer duidelijkheid. Hoe los ik dit op? Internet biedt nog geen soelaas :-(

YouTube: Sonos volume wijzigen niet synchroon
Is dat niet gewoon doordat ze op verschillende geluidsniveaus staan en dat ie dan geschaald/verhoudingsgewijs verhoogd? Bij mij doet ie volgens mij namelijk hetzelfde, maar vind het zelf niet zo gek. :?

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21:45
[b]PeacekeeperNL schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:40:[/b.
Jup, naast de gebrekkige codec ondersteuning het grootste gemis aan Sonos (en de reden dat ik losse receiver heb). Wanneer ze de mogelijkheid introduceren om naast de beam/bar play:5 als links en rechtsvoor speakers in te stellen ben ik om.

• NVD
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:12:
[...]

Is dat niet gewoon doordat ze op verschillende geluidsniveaus staan en dat ie dan geschaald/verhoudingsgewijs verhoogd? Bij mij doet ie volgens mij namelijk hetzelfde, maar vind het zelf niet zo gek. :?
Als ik het geluidsniveau kalibreer via touchscreen en vervolgens de fysieke knoppen gebruiken om het volume te wijzigen verspringen ze weer. Dit zie je ook terug op het filmpje. Dat is wel vreemd toch?

• picosuma
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 07-01 18:31
Hallo heb sinds kort een sonosbeam 2 keer ee One heb GA geïnstalleerd werkt allemaal prima .
Maar heb nu gelezen dat je ook routines heb die je kunt maken zodat als je Goedenmorgen zegt dat hij B.v. Licht aan doet en muziek opzet.
Heb al op Google gezocht heb van alles daarvan al geprobeerd maar krijg het menu van de routines niet te zien.
Iemand hier mischien een tip voor ??
Alvast bedankt

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

NVD schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:35:
[...]

Als ik het geluidsniveau kalibreer via touchscreen en vervolgens de fysieke knoppen gebruiken om het volume te wijzigen verspringen ze weer. Dit zie je ook terug op het filmpje. Dat is wel vreemd toch?
Nee, want je wijzigt dan de volume van de kamer, niet van de gehele groep.

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 28-01 08:29
Sinds gisteren eindelijk de sonos beam.

Wat een geweldig apparaat, wat blijkt nu alleen is dat deze soundbar voor de sensor van de afstandsbediening staat. En hierdoor moeilijk te bedienen valt.

Hebben andere tweakers hier ervaring mee en hoe Is het probleem opgelost?

Heb al gekeken en een infrarood verlenger zou dan een optie kunnen zijn?

Laat maar weten! Het gaat om een Sony televisie van 2/3 jaar oud.

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:31
NVD schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:35:
[...]

Je kan speakers ook via instellingen - systeem. Volume limiet (of iets in die richting) eenmalig instellen zodat ze even hard gaan. Heb bv een Play5 op 45% staan en een Play1 die vlakbij staat op 20%.
Dan gaan ze altijd even hard tov elkaar.

• NVD
Helder, dit lost het op. Bedankt!

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19:25
Jordyz schreef op donderdag 14 november 2019 @ 06:41:

Wat een geweldig apparaat, wat blijkt nu alleen is dat deze soundbar voor de sensor van de afstandsbediening staat. En hierdoor moeilijk te bedienen valt.
...
De TV iets hoger zetten? Beiden ophangen zodat de sensor vrij is?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 28-01 16:24
Ik zag nu ook in de IOS app bij de surround speakers dat je het balans kan instellen.
Echter is deze optie bij mij grijs.

Zijn er wel opties om deze wel actief te krijgen?
De afstand t.o.v. de bank is niet hetzelfde en zou best handig zijn om dit met de balans aan te passen.

Ik heb nu een 5.0 setup met een Beam en 2 play 1's.

• Jordyz
Tassadar32 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:46:
[...]

De TV iets hoger zetten? Beiden ophangen zodat de sensor vrij is?
Ja ik zou hem kunnen ophangen maar is niet de ideale situatie, zou liever het anders oplossen..

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Bij mij heb ik de beam onder de tv hangen aan mijn muurbeugel. Maar als het spul bij jou staat is het kijken voor een infraroodverlenger, of de TV iets ophogen. Maar dat is echt situatieafhankelijk denk ik.

• Jordyz
PeacekeeperNL schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:34:
[...]

Bij mij heb ik de beam onder de tv hangen aan mijn muurbeugel. Maar als het spul bij jou staat is het kijken voor een infraroodverlenger, of de TV iets ophogen. Maar dat is echt situatieafhankelijk denk ik.
Ik denk dat het een infrarood verlenger wordt, ophangen is niet een optie omdat we schuin ervoor zitten.. en niet mooi is.

Infrarood verlenger, heb je eventueel die je aanraad? Want als je op internet zoekt kun je van 10 euro maar ook van 100 kopen

• gr1542
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 28-01 07:32
Jordyz schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 06:11:
[...]

Ik denk dat het een infrarood verlenger wordt, ophangen is niet een optie omdat we schuin ervoor zitten.. en niet mooi is.

Infrarood verlenger, heb je eventueel die je aanraad? Want als je op internet zoekt kun je van 10 euro maar ook van 100 kopen
Ik zit ook schuin voor mijn televisie en daarom heb ik hem juist opgehangen, zodat ik de tv ook kan draaien, zodat ik er wel recht voor zit (ik heb zo'n flexibele muurbeugel). Hij hangt dus niet echt ultraplat tegen de wand, maar dat vind ik geen bezwaar.

• Jordyz
gr1542 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:41:
[...]

Ik zit ook schuin voor mijn televisie en daarom heb ik hem juist opgehangen, zodat ik de tv ook kan draaien, zodat ik er wel recht voor zit (ik heb zo'n flexibele muurbeugel). Hij hangt dus niet echt ultraplat tegen de wand, maar dat vind ik geen bezwaar.
Ik ken het, heb meerdere opstellingen gezien die schuin staan.
Maar nieuwbouwhuis, wil geen gaten in de muur slijpen en geen kabelgoot..

Dat is een beetje de reden dat we hem gewoon neerzetten.

• elian0
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 24-12-2019
Ik begreep uit het recente tweakers.net-artikel (nieuws: Sonos voegt ondersteuning voor Spotify Free toe aan zijn speakers) dat ook Spotify Free voortaan via Sonos kan streamen. Eerder deed ik dat via Airplay, maar nu zie ik in de Spotify-app de optie om naar de Sonos speakers te streamen via Spotify Connect. Werkt prima.
Maar wel een vraag: ik heb de Spotify-account niet in de Sonos-instellingen toegevoegd en daarom verbaasde het me dat ik de speakers al wel in de Spotify-app kan zien (zonder voor Airplay te kiezen). Voegt het dan nog iets toe om Spotify ook in de Sonos-instellingen toe te voegen?

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

elian0 schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:23:
[...] Voegt het dan nog iets toe om Spotify ook in de Sonos-instellingen toe te voegen?
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij kan je dan bijv. middels spraakbesturing Spotify afspelen, mits je Sonos een mic heeft en bijv. Google Assistent hebt ingeschakeld.

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:51

Nicap

Tsssk....

Jordyz schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:20:
[...]

Ik ken het, heb meerdere opstellingen gezien die schuin staan.
Maar nieuwbouwhuis, wil geen gaten in de muur slijpen en geen kabelgoot..

Dat is een beetje de reden dat we hem gewoon neerzetten.
Waarom geen gaten in een nieuwbouw huis? Bang dat je niet de optimale plek hebt gevonden tot nu toe?
Heb hier ook wel getwijfeld, maar heb toch maar een muurbeugel gebruikt zodat ik de tv meer dan 90 graden kan draaien.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Tamerciaga
  • Laatst online: 19:38
Weet iemand of het mogelijk is om een Play 1 of IKEA Symfonisk als pc speaker te gebruiken? Ik had het idee om via Bluetooth te verbinden (Windows 10), lijkt simpel toch?

• Jordyz
Nicap schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:05:
[...]

Waarom geen gaten in een nieuwbouw huis? Bang dat je niet de optimale plek hebt gevonden tot nu toe?
Heb hier ook wel getwijfeld, maar heb toch maar een muurbeugel gebruikt zodat ik de tv meer dan 90 graden kan draaien.
We wonen er inmiddels alweer 4 jaar in en opzich de juiste plek wel prima, wij kiezen er echter voor om de televisie niet op te hangen omdat we televisie dan moeten draaien en met een beugel verder van de meur af komt te staan.

Waardoor je dus aan de andere kant van de kamer achter de televisie kijkt en dat vinden we lelijk. We hebben namelijk wel ooit eens serieus gekeken naar een beugel maar we vinden het niet echt een optie.

• elian0
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 24-12-2019
PeacekeeperNL schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:57:
[...]

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij kan je dan bijv. middels spraakbesturing Spotify afspelen, mits je Sonos een mic heeft en bijv. Google Assistent hebt ingeschakeld.
Dank. Als dat het enige is, dan heeft het voor mij geen waarde.

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Tamerciaga schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:22:
Weet iemand of het mogelijk is om een Play 1 of IKEA Symfonisk als pc speaker te gebruiken? Ik had het idee om via Bluetooth te verbinden (Windows 10), lijkt simpel toch?
De Move ondersteunt Bluetooth voor audio, de Play 1 en Symfonisk niet zover ik weet.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Cartman! schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:59:
[...]

De Move ondersteunt Bluetooth voor audio, de Play 1 en Symfonisk niet zover ik weet.
Klopt. En heb wel eens van omwegen gehoord dat het via wifi wel werkt, maar kan ik zo snel niet terugvinden.

Verder zou er vanuit Sonos een controller beschikbaar moeten zijn voor Windows, voor de aansturing.

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:27
Ik krijg nu steeds emails van Sonos over het trade-up programma,, nou dat is nog niet zo erg.

Maar afgelopen week kreeg ik er ook bericht van in de sonos-app dat is voor mij toch wel een dieptepunt.
Ik begrijp dat sonos de verkopen wil opkrikken omdat de tent nu toch wel erg lang verlies maakt, maar mij lastig vallen met reclame in de app vindt ik toch dramatisch.

Daarnaast is mij volledig onduidelijk waarom ik Sonos connect zou willen inruilen voor een Sonos Port, wat schiet ik daarmee op?

• Furfoot
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:16
Ik krijg ook veel trade up meuk binnen en ben eigenlijk gestopt met investeren in Sonos. De enige reden voor mij voor een upgrade zou voor Airplay 2 ondersteuning alleen is met dat geen 300 euro per apparaat waard (ZP 90 en oude Play 5).

Flickr

• Razr
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:04:
[...]

Klopt. En heb wel eens van omwegen gehoord dat het via wifi wel werkt, maar kan ik zo snel niet terugvinden.

Verder zou er vanuit Sonos een controller beschikbaar moeten zijn voor Windows, voor de aansturing.
Volgens mij is er gewoon Windows software beschikbaar, ik heb dat ooit op mijn W10 PC geprobeerd - wel een aantal maanden geleden.

Dit is 'm volgens mij: Sonos Windows-controller (ik lees wel dat het alleen aansturen is, installatie e.d. moet via de mobiele applicatie).

• Tamerciaga
  • Laatst online: 19:38
Razr schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:50:
[...]

Volgens mij is er gewoon Windows software beschikbaar, ik heb dat ooit op mijn W10 PC geprobeerd - wel een aantal maanden geleden.

Dit is 'm volgens mij: Sonos Windows-controller (ik lees wel dat het alleen aansturen is, installatie e.d. moet via de mobiele applicatie).
Ik dacht dat deze Controller puur alleen Sonos aanstuurt, maar dat audio vanuit de PC niet gestreamed kan worden naar de speaker. Not sure :|

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Tamerciaga schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:57:
[...]

Ik dacht dat deze Controller puur alleen Sonos aanstuurt, maar dat audio vanuit de PC niet gestreamed kan worden naar de speaker. Not sure :|
Klopt. Volgens mij kon audio streamen vanaf pc via een omweg, alleen dat kan ik op het moment dus even niet meer terugvinden. Maar meen me te herinneren dat er wel een manier voor bestaat. :?

• Humordenaar
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 16:55

Je kan instellen dat je Beam IR stralen doorlaat, dit kan wel met mijn Playbar in ieder geval.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Tamerciaga schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:57:
[...]

Zoals gezegd doet alleen de Move bleutooth, en is de Sonos Controller voor Windows alleen om muziek te streamen binnen die controller, verder geen andere audio-pc.

Enige wat ik kan bedenken is dat je bedraad aan de gang gaat... Play 5 heeft een line-in en anders via connect/amp/port (al heb ik daar niet echt ervaring mee).

Iedereen die aan Sonos begint moet denk ik goed beseffen wat voor soort systeem je in huis haalt. Het opereert binnen een bepaalde scope en 'even simpel' als PC speakers zijn ze nooit bedoeld.

• mrjobby
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 19:19
Hi allemaal,

Ik heb in me hoofd zitten dat ik binnenkort een soundbar wil aanschaffen. Door alle goede verhalen om mij heen heeft Sonos mijn interesse gewekt en ben ik gaan kijken wat ze hebben aan soundbars. Op basis van mijn budget kwam ik de Beam en de Playbar tegen. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen met deze producten zijn en wellicht kan iemand mij vertellen wat er beter is aan de playbar en of dit de meerprijs waard is.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1182949;332501/

• Razr
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
mrjobby schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:20:
Hi allemaal,

Ik heb in me hoofd zitten dat ik binnenkort een soundbar wil aanschaffen. Door alle goede verhalen om mij heen heeft Sonos mijn interesse gewekt en ben ik gaan kijken wat ze hebben aan soundbars. Op basis van mijn budget kwam ik de Beam en de Playbar tegen. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen met deze producten zijn en wellicht kan iemand mij vertellen wat er beter is aan de playbar en of dit de meerprijs waard is.

Voor mij is de Beam hier de winnaar. Qua output/volume is deze natuurlijk minder dan de Playbar maar voor mij wint het gebruiksgemakt met HDMI ARC.

Ik zet mijn TV aan en de Beam gaat aan, met mijn TV afstandsbediening bedien ik met de volumetoetsen dan dus ook gewoon de Beam (en daarmee ook de twee One's voor surround). Met andere woorden; er is geen andere andere afstandbediening of app nodig. Wellicht ooit nog een een sub erbij, maar echt heel tevreden met mijn setup.

Daarbij heeft de Beam een ingebouwde microfoon, maar ik gebruik nu (nog?) geen stemassisstent. En Airplay is volgens mij wat verbeterd t.o.v. de Playbar - mocht je dat gebruiken.

Razr wijzigde deze reactie 18-11-2019 11:30 (7%)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Razr schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:28:
[...]
Ik zet mijn TV aan en de Beam gaat aan, met mijn TV afstandsbediening bedien ik met de volumetoetsen dan dus ook gewoon de Beam (en daarmee ook de twee One's voor surround). Met andere woorden; er is geen andere andere afstandbediening of app nodig. Wellicht ooit nog een een sub erbij, maar echt heel tevreden met mijn setup.
Klopt, maar dit geldt allemaal ook voor de PlayBar en PlayBase, en is geen Beam-exclusive functie.
Daarbij heeft de Beam een ingebouwde microfoon, maar ik gebruik nu (nog?) geen stemassisstent. En Airplay is volgens mij wat verbeterd t.o.v. de Playbar - mocht je dat gebruiken.
AirPlay kan niet verbeterd worden, de functie is aanwezig of niet. In dit geval: de playbar is géén compatibele AirPlay 2 speaker. Dit zijn de Beam, PlayBase en de Play:5 (gen2)

• mrjobby
The Inquisitor schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:41:
[...]

Klopt, maar dit geldt allemaal ook voor de PlayBar en PlayBase, en is geen Beam-exclusive functie.

[...]

AirPlay kan niet verbeterd worden, de functie is aanwezig of niet. In dit geval: de playbar is géén compatibele AirPlay 2 speaker. Dit zijn de Beam, PlayBase en de Play:5 (gen2)
alright, thanks. Wat zijn in jouw ogen de (belangrijke) verschillen tussen de Beam en de PlayBar, en zijn deze het prijsverschil waard?

• Mastadont
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:42
mrjobby schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:00:
[...]

alright, thanks. Wat zijn in jouw ogen de (belangrijke) verschillen tussen de Beam en de PlayBar, en zijn deze het prijsverschil waard?
Ik ben vooral benieuwd of er een opvolger in 'the works' is voor de playbar aangezien de laatste al flink oud is ;)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

mrjobby schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:20:
Hi allemaal,

Mijn eerdere reactie op een eerdere soortgelijke vraag:
LuNaTiC schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:23:
Denk dat je dan iets meer info moet geven wat je wensen zijn en hoe de situatie is. Bv grootte/vorm/akoestiek van de ruimte (kleine ruimte is al prima met een beam), wat wil je er mee doen, moet ie met een voice assistent kunnen worden aangesproken, etc etc..

Ik ben zelf tevreden met een beam in een 5.1 opstelling in een bescheiden woonkamer. Maar heb je een grotere ruimte wil je misschien iets meer power.

De Beam beschikt ook over HDMI arc wat handig is.

https://www.whathifi.com/...vs-playbase-which-is-best

• mrjobby
LuNaTiC schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:10:
[...]

Mijn eerdere reactie op een eerdere soortgelijke vraag:

[...]
De soundbar komt in de huiskamer van 37m² bij mijn TV te staan. Hoofddoel van de soundbar is om goed geluid te hebben bij het kijken van een film/serie of om een achtergrond muziekje af te spelen.

Spraak vind ik wel grappig en zal het wel af en toe gebruiken maar het niet een feature die ik heel belangrijk vind.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

mrjobby schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:21:
[...]

De soundbar komt in de huiskamer van 37m² bij mijn TV te staan. Hoofddoel van de soundbar is om goed geluid te hebben bij het kijken van een film/serie of om een achtergrond muziekje af te spelen.

Spraak vind ik wel grappig en zal het wel af en toe gebruiken maar het niet een feature die ik heel belangrijk vind.
Dus eigenlijk is het vooral belangrijk hoe ver je van de TV/soundbar af zit.

Bij mij is de kijkafstand ongeveer 3 meter. En voldoet ruimschoots aan mijn wensen. Qua prijs/kwaliteitverhouding en mogelijkheden is de Beam dan wel erg geschikt lijkt mij.

het valt of staat wel met je eigen oren. Ik zou sowieso gewoon even een winkel in gaan om op het eerste oor te luisteren. Het is geen ideale nabootsing van je thuissituatie maar geeft wel een goede indruk als je wat kan vergelijken. Bij mijn plaatselijke Mediamarkt kon ik uit mijn hoofd zowel de Beam als de Playbase beluisteren.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Sowieso voegen 2x Play:1's als rear speakers enorm veel toe, en maakt ook zeker een invloed op de keuze tussen bar/beam. Ga je rear speakers toevoegen of niet?

• mrjobby
The Inquisitor schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:30:
Sowieso voegen 2x Play:1's als rear speakers enorm veel toe, en maakt ook zeker een invloed op de keuze tussen bar/beam. Ga je rear speakers toevoegen of niet?
Niet direct, maar misschien wel op de wat langere termijn

• Jordyz
Humordenaar schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:07:
[...]

Je kan instellen dat je Beam IR stralen doorlaat, dit kan wel met mijn Playbar in ieder geval.
Weet je waar dit zit? Ik heb namelijk alles afgezocht maar kan die functie niet vinden, op internet zie ik er ook niks over.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Jordyz schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:50:
[...]

Weet je waar dit zit? Ik heb namelijk alles afgezocht maar kan die functie niet vinden, op internet zie ik er ook niks over.
Volgens mij hoef je dit ook niet apart in te stellen toch? Bij mijn oude Plasma TV waar ik geen HDMI arc op had moest ik gewoon de hele Sonos installatiewizard doorlopen en daar werd het allemaal in geregeld. Kon ik gewoon met mijn TV afstandsbediening (Logitech Harmony) mijn volume wijzigen van de Beam.

• mrjobby
LuNaTiC schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:26:
[...]

Dus eigenlijk is het vooral belangrijk hoe ver je van de TV/soundbar af zit.

Bij mij is de kijkafstand ongeveer 3 meter. En voldoet ruimschoots aan mijn wensen. Qua prijs/kwaliteitverhouding en mogelijkheden is de Beam dan wel erg geschikt lijkt mij.

het valt of staat wel met je eigen oren. Ik zou sowieso gewoon even een winkel in gaan om op het eerste oor te luisteren. Het is geen ideale nabootsing van je thuissituatie maar geeft wel een goede indruk als je wat kan vergelijken. Bij mijn plaatselijke Mediamarkt kon ik uit mijn hoofd zowel de Beam als de Playbase beluisteren.
Ah ja, bij mij is de kijkafstand ook ongeveer 3 meter. Ga inderdaad nog wel luisteren bij een winkel zelf. Thanks

• Humordenaar
[/quote]

https://www.plattetv.nl/var/pdf/PlaybarGuide_NL.pdf

Management summary:
Infrarood verlenger Hiermee bereiken de opdrachten van de afstandsbediening de TV
wanneer PLAYBAR voor de tv is geplaatst. Deze instelling is standaard
ingesteld, maar kan worden uitgeschakeld. Voor meer informatie
raadpleegt u Infrarood verlenger.

Met een handheld Sonos-controller
1. Ga naar het menu Instellingen en selecteer Instellingen kamer.
2. Selecteer de kamer waarin PLAYBAR staat.
3. Selecteer Installatie en bediening tv -> Infrarood verlenger.
4. Selecteer Aan of Uit.

Met de Sonos Controller voor Mac of pc
1. Selecteer Beheren -> Instellingen (pc) of Sonos -> Voorkeuren (Mac).
2. Selecteer Instellingen kamer als dit links nog niet wordt aangegeven.
3. Kies de kamer waarin PLAYBAR staat in het keuzemenu Kamerinstellingen voor.
4. Selecteer de tab TV-installatie.
5. Schakel het selectievakje in om Infrarood signaallicht in te schakelen en uit om deze instelling uit te
schakelen.
6. Sluit het venster Instellingen wanneer de wijzigingen zijn voltooid.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

PeacekeeperNL schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:06:
[...]

Klopt. Volgens mij kon audio streamen vanaf pc via een omweg, alleen dat kan ik op het moment dus even niet meer terugvinden. Maar meen me te herinneren dat er wel een manier voor bestaat. :?
Dat kan via Steam What You Hear software. Wat het doet is eigenlijk een HTTP radiostation opzetten, waarbij je pc geluid de bron is. De Sonos stel je dan in op dit radiostation, en dan hoor je je pc op de Sonos. Het probleem: het geluid heeft vertraging, dus er even mee gamen is geen doen. Zelfs films kijken wordt al irritant.

https://www.streamwhatyouhear.com/

• Jordyz
LuNaTiC schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:53:
[...]

Volgens mij hoef je dit ook niet apart in te stellen toch? Bij mijn oude Plasma TV waar ik geen HDMI arc op had moest ik gewoon de hele Sonos installatiewizard doorlopen en daar werd het allemaal in geregeld. Kon ik gewoon met mijn TV afstandsbediening (Logitech Harmony) mijn volume wijzigen van de Beam.
Het bedienen inderdaad, dat is bij mij ook het geval.
Echter het signaal doorlaten omdat de beam voor de IR sensor staat van de televisie.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Jordyz schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:41:
[...]

Het bedienen inderdaad, dat is bij mij ook het geval.
Echter het signaal doorlaten omdat de beam voor de IR sensor staat van de televisie.
oh, zo... nee daar heb ik nog nooit over gezien of gelezen. IR extender lijkt me dan toch het handigst. Simpel extendertje via AliExpress bestellen?

Blij dat ik alles nu met een bluetooth remote van m'n TV kan bedienen overigens, alles via HDMI arc, lekker alles uit het zicht zonder extenders e.d.

Zit hier overigens niets tussen? https://www.sonos.com/nl-nl/support/home-theater/tv-remotes

LuNaTiC wijzigde deze reactie 18-11-2019 15:06 (7%)

• Jordyz
LuNaTiC schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:57:
[...]

oh, zo... nee daar heb ik nog nooit over gezien of gelezen. IR extender lijkt me dan toch het handigst. Simpel extendertje via AliExpress bestellen?

Blij dat ik alles nu met een bluetooth remote van m'n TV kan bedienen overigens, alles via HDMI arc, lekker alles uit het zicht zonder extenders e.d.

Zit hier overigens niets tussen? https://www.sonos.com/nl-nl/support/home-theater/tv-remotes
Thanks ik denk inderdaad dat het ook een eenvoudige IR extender gaat worden om het te proberen.
Via de Sonos website helaas niemand of geen informatie. Het lijkt wel of dat ik de eerste gelukkige ben die dit probleem heeft.

• syntesia
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 17:22
Ik heb al enkele weken last dat ik de foutmelding " toegang geweigerd" krijg via you tube music. Dit is echt super irritant en maakt het eigenlijk niet bruikbaar. Want na de foutmelding stopt de muziek. Ik en m'n vriendin hebben beide dit probleem thuis maar ook op werk waar we Sonos speakers hebben hangen. Iemand meer last van en eventueel een oplossing ?

• gr1542
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 28-01 07:32
mrjobby schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:31:
[...]

Niet direct, maar misschien wel op de wat langere termijn
Zowel de Beam als de Soundbar gehad, maar ik zou sowieso altijd 2 one's er bij nemen. Verder is het geluid van de Soundbar beter, maar wellicht kun je van het prijsverschil de one's gedeeltelijk financieren

• Cartman!
  • Niet online
Kun je als je bijvoorbeeld TV kijkt met een Beam + 2x Symfonisk als rear speakers er nog een set van 2x Symfonisk in een eigen groep aan vast hangen en zo ook het TV geluid horen? Ik heb momenteel 2x Symfonisk in de woonkamer en 2x Symfonisk in de keuken en denk er aan een Beam te kopen. Het doel is dan dat ik gewoon de TV kan aanzetten in de woonkamer (die kan ik zien vanuit de keuken) en dan ook het geluid in de keuken-groep zetten zodat ik de speakers niet zo hard hoef te zetten in de woonkamer om het in de keuken te horen :)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ja dat kan, je kan elke speaker of speakergroep gewoon aan zetten op die manier.

• Cartman!
  • Niet online
LuNaTiC schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:03:
Ja dat kan, je kan elke speaker of speakergroep gewoon aan zetten op die manier.
Ah, top :) Ik vreesde een beetje dat er een beperking zou zijn die 5.0 in 1 groep niet zou laten combineren met een 2.0 van een andere groep.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Cartman! schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:33:
[...]

Ah, top :) Ik vreesde een beetje dat er een beperking zou zijn die 5.0 in 1 groep niet zou laten combineren met een 2.0 van een andere groep.
Ik heb hier soms ook mn 5.1 opstelling aanstaan in de woonkamer, en dan zet ik hem in de Sonos
App ook aan ik de studeerkamer als ik even was op moet vouwen ofzo. No problemo :7

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Cartman! schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:52:
Kun je als je bijvoorbeeld TV kijkt met een Beam + 2x Symfonisk als rear speakers er nog een set van 2x Symfonisk in een eigen groep aan vast hangen en zo ook het TV geluid horen? Ik heb momenteel 2x Symfonisk in de woonkamer en 2x Symfonisk in de keuken en denk er aan een Beam te kopen. Het doel is dan dat ik gewoon de TV kan aanzetten in de woonkamer (die kan ik zien vanuit de keuken) en dan ook het geluid in de keuken-groep zetten zodat ik de speakers niet zo hard hoef te zetten in de woonkamer om het in de keuken te horen :)
Ja kan indd, heb ik nu dus ook, alleen wat ik persoonlijk wel als vervelend ervaar, is dat er een heel licht verschil in timing zit, waardoor er een hele lichte echo te horen is. Dat is af en toe best storend maar krijg het niet opgelost (en mijn woonkamer is niet supergroot ofzo).

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

De timing is wel gelijk/in orde maar het geluid moet bij de een een langere afstand over waardoor het later je gehoor bereikt en het dus als een echo ervaart.

zeg ik met mijn lagere schoolboerennatuurkundelogica

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

LuNaTiC schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:29:
De timing is wel gelijk/in orde maar het geluid moet bij de een een langere afstand over waardoor het later je gehoor bereikt en het dus als een echo ervaart.

zeg ik met mijn lagere schoolboerennatuurkundelogica
Haha, nee, helaas. Ik denk niet dat het 'm daarin zal zitten, want de afwijking is gelijk ongeacht waar ik in de kamer zit of sta. Maar hopelijk gaat het probleem over als ik de symfonisk'jes aan de Beam koppel en de Play:1's als aparte kamer. Denk dat het probleem dan is opgelost. We gaan het merken :) En anders Sonos even contacten. Zijn gelukkig goed bereikbaar.

• Robkerk
Vraagje: ik wil waarschijnlijk de playbar, 2 play one’s en een sub gaan kopen. De play one wil ik gebruiken als surroundspeakers. Is het nu ook mogelijk gebruik te maken van AirPlay 2? Zo niet, wat is dan een evt oplossing?

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 16:34
Bij 50Five is de witte Beam nu €370,-. Nette prijs! Ik twijfel om m nu te kopen, of de gok te nemen en black friday af te wachten.. Is ie ooit al zo laag geweest?

• Camo
DCNY schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:36:
Bij 50Five is de witte Beam nu €370,-. Nette prijs! Ik twijfel om m nu te kopen, of de gok te nemen en black friday af te wachten.. Is ie ooit al zo laag geweest?
Ik zou nog even wachten, ik weet dat Apollo de beam gaat aanbieden voor €340 tijdens Black Friday.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Robkerk schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:10:
Vraagje: ik wil waarschijnlijk de playbar, 2 play one’s en een sub gaan kopen. De play one wil ik gebruiken als surroundspeakers. Is het nu ook mogelijk gebruik te maken van AirPlay 2? Zo niet, wat is dan een evt oplossing?
Nee.

After somebody asked about Airplay 2 support with having Ones as surrounds with a Playbar.

“Thanks for reaching out. The Sonos Ones would have to be as their own stereopair or as their own rooms to use AirPlay 2 with them. This is because when they are being used as surrounds, the coordinator of the pair is the Playbar, which does not have AirPlay functionality.”

Eventuele oplossing:

1) Voeg een airplay speaker toe aan de groep, die niet als surround werkt. Bijv. een 3e Sonos one.
2) Als je niet vaak airplay gebruikt: Voeg een One (of play5 gen2) toe in een andere kamer naar wens. Stream naar de speaker en koppel de groepen via de Sonos app aan elkaar
3) vervang de playbar door een playbase of een beam

Oplossing 1 is het makkelijkst

• Robkerk
Bedankt voor je antwoord. Als ik een 3e sonos one toevoeg niet als surround, dan heb ik AirPlay op mijn playbar? Of alleen op die sonos one?

• Robkerk
Als ik dan toch een beam koop samen met een sub en 2 one’s, lever ik dan veel kwaliteit in tov de playbar? Ik heb een kamer van 30 m2?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Robkerk schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:38:
Bedankt voor je antwoord. Als ik een 3e sonos one toevoeg niet als surround, dan heb ik AirPlay op mijn playbar? Of alleen op die sonos one?
Dan heb je AirPlay op de hele groep, bijv dus woonkamer. Je airplay stream zal dan uit de 3x One komen en de playbar.
Robkerk schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:43:
Als ik dan toch een beam koop samen met een sub en 2 one’s, lever ik dan veel kwaliteit in tov de playbar? Ik heb een kamer van 30 m2?
Lees even hierboven, daar hebben ze het toevallig net over deze discussie gehad.

• Humordenaar
Of een tv kopen met Airplay 2 :)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mwah, daarmee voldoe je slechts aan een deel van de mogelijkheden.

Het is onhandig om je tv te moeten aanzetten als je alleen audio wilt streamen, het is ook nog eens onzuinig in gebruik. Daarnaast zou je dan alleen naar je woonkamer streamen (en daarmee je Sonos homecinema) en niet zozeer naar andere kamers waar je Sonos in hebt staan (behalve weer via de omweg van groeperen).

• Humordenaar
The Inquisitor schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:46:
[...]

Mwah, daarmee voldoe je slechts aan een deel van de mogelijkheden.

Het is onhandig om je tv te moeten aanzetten als je alleen audio wilt streamen, het is ook nog eens onzuinig in gebruik. Daarnaast zou je dan alleen naar je woonkamer streamen (en daarmee je Sonos homecinema) en niet zozeer naar andere kamers waar je Sonos in hebt staan (behalve weer via de omweg van groeperen).
Het hangt er maar net aan hoe je het gebruikt inderdaad, ik heb standaard de TV aanstaan op kunstmodus wel zo gezellig met visite. Moet ook eerlijk bekennen dat ik niet heel vaak gebruik maak van Airplay 2. Voor Youtube hebben we de TV app.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

PeacekeeperNL schreef op donderdag 21 november 2019 @ 00:18:
[...]

Haha, nee, helaas. Ik denk niet dat het 'm daarin zal zitten, want de afwijking is gelijk ongeacht waar ik in de kamer zit of sta. Maar hopelijk gaat het probleem over als ik de symfonisk'jes aan de Beam koppel en de Play:1's als aparte kamer. Denk dat het probleem dan is opgelost. We gaan het merken :) En anders Sonos even contacten. Zijn gelukkig goed bereikbaar.
Helaas heeft het omdraaien, dus Beam met Symfonisk, de echo nog veel erger gemaakt. Zelfs alleen de groep met Beam en Symfonisk echoot, terwijl ze met trueplay zijn getuned...

• B2
  • Laatst online: 22:35

B2

wa' seggie?

Camo schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:52:
[...]

Ik zou nog even wachten, ik weet dat Apollo de beam gaat aanbieden voor €340 tijdens Black Friday.
Weet je wellicht ook of er nog aanbiedingen komen voor de Sonos Sub?

• CrazyFool
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:57
Heeft iemand al leuke aanbiedingen gespot in het Sonos assortiment icm Black Friday?

• Camo
B2 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:34:
[...]

Weet je wellicht ook of er nog aanbiedingen komen voor de Sonos Sub?
Jupp, €620 gaat ie kosten tijdens Black Friday bij Apollo.

• Ouwepik
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 20:16
Ik kreeg deze reactie van apollo:

Beam Blackfriday prijs  € 360  
ONE Gen2 Blackfriday prijs € 160,- per stuk
SUB Black Friday prijs 620€

Ik wacht toch nog even af wat de rest doet.

• japps
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 28-01 12:57
Ik wil met black friday een sonos play 5 gen 2 scoren. Het zou echter mooi zijn om zowel mijn platenspeler als de tv er op aan te kunnen sluiten, maar er is maar 1 aux ingang. in de toekomst wil ik wel een tweede voor stereo, waardoor een tweede aux ingang beschikbaar wordt. Weet iemand of je daar dan tussen zal kunnen gaan wisselen? soort bron selecteren zeg maar

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

japps schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:19:
Ik wil met black friday een sonos play 5 gen 2 scoren. Het zou echter mooi zijn om zowel mijn platenspeler als de tv er op aan te kunnen sluiten, maar er is maar 1 aux ingang. in de toekomst wil ik wel een tweede voor stereo, waardoor een tweede aux ingang beschikbaar wordt. Weet iemand of je daar dan tussen zal kunnen gaan wisselen? soort bron selecteren zeg maar
Voor zover ik altijd heb gelezen wil je niet je tv via analoog aansluiten aan je play5. Je zult vertraging hebben en het beeld zal niet synchroon lopen aan het geluid.

Pagina: 1 ... 89 ... 94 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True