Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JFS
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08:01
123ikweethetnie schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:23:
[...]

En ik denk dat een substantieel deel daarvan weer verder gaat uitbreiden met andere Sonos producten.

Sowieso, ik stond dit weekend in de winkel om een paartje Ones the beluisteren (en aan te schaffen) en in die tijd gingen er nog twee anderen met een paartje onder de arm de winkel uit...

Sonos flex is denk ook weer meer een manier om mensen bekend te laten worden met het product, en vervolgens overgaan op aanschaf. Zo kun je perfect een maandje (of twee) een product uitproberen, erachter komen dat ie super bevalt en vervolgens aan te schaffen.

Zo denk ik erover om voor de volgende aanschaf, waar ik twijfel tussen een paar 5's of toch een of twee paartjes Ones, eerst een maandje een 5 uit te proberen...
Probeer maar eens een paartje 5. Die gaan niet meer weg hoor >:) >:)

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:25

The Inquisitor

Greetings weaklings

Elk jaar roepen mensen weer dat Sonos volgend jaar niet meer bestaat, dus dat lijkt me geen nieuws.

Sowieso verkoopt Sonos ook een groot deel aan een vaste groep klanten die tevreden zijn en blijven uitbreiden... zoals ook hier te zien is in dit topic. De meeste begonnen met een enkele play1 en intussen zitten ze aan de 6e speaker. Nu ze verkopen via Ikea zullen die verhoudingen wellicht anders liggen.

Al met al zie ik ook niet zo snel een goede vervanger, wellicht denon Heos.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s5 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• 123ikweethetnie
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 14-11-2019
JFS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:36:
[...]

Probeer maar eens een paartje 5. Die gaan niet meer weg hoor >:) >:)
Je spreekt uit ervaring begrijp ik ;)
Ik twijfel nog een beetje, ik heb al op een paar plekken gelezen dat bij een volume onder de 40% de One veel beter zou klinken. Ik ben tot nu erg tevreden over de ones maar merk dat ze boven de 50/60% volume wel echt ophouden (met loudness uit, trueplay aan en de bass op 0). Nu speel ik niet vaak boven die grens, maar ik wil wel graag de mogelijkheid hebben en nog steeds kunnen genieten, maar ook weer niet als dat betekend dat onder die grens de ones veel beter klinken......
Daarom zou een langere side-by-side vergelijking een uitkomst zijn.

Een andere optie is een sub toevoegen, maar dat moet dan per pair, dus met 2 paartjes Ones 2 subs, das weer een beetje teveel van het goeie denk ik..

123ikweethetnie wijzigde deze reactie 08-10-2019 15:15 (3%)

• JFS
123ikweethetnie schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:13:
[...]

Je spreekt uit ervaring begrijp ik ;)
Ik twijfel nog een beetje, ik heb al op een paar plekken gelezen dat bij een volume onder de 40% de One veel beter zou klinken. Ik ben tot nu erg tevreden over de ones maar merk dat ze boven de 50/60% volume wel echt ophouden (met loudness uit, trueplay aan en de bass op 0). Nu speel ik niet vaak boven die grens, maar ik wil wel graag de mogelijkheid hebben en nog steeds kunnen genieten, maar ook weer niet als dat betekend dat onder die grens de ones veel beter klinken......
Daarom zou een langere side-by-side vergelijking een uitkomst zijn.

Een andere optie is een sub toevoegen, maar dat moet dan per pair, dus met 2 paartjes Ones 2 subs, das weer een beetje teveel van het goeie denk ik..
2x Play:5 en je hebt geen sub nodig. Ik ben erg tevreden over de Play:5. Mijn muziek smaak bevat zoiezo wat meer bass, dus de Ones zijn dan voor mij niet genoeg.

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 09:03
The Inquisitor schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:36:
Elk jaar roepen mensen weer dat Sonos volgend jaar niet meer bestaat, dus dat lijkt me geen nieuws.

Sowieso verkoopt Sonos ook een groot deel aan een vaste groep klanten die tevreden zijn en blijven uitbreiden... zoals ook hier te zien is in dit topic. De meeste begonnen met een enkele play1 en intussen zitten ze aan de 6e speaker. Nu ze verkopen via Ikea zullen die verhoudingen wellicht anders liggen.

Al met al zie ik ook niet zo snel een goede vervanger, wellicht denon Heos.
Eens, wordt er ook wel moe van dat mensen heel vaak roepen dat bedrijf X snel ten onder gaat, ipv gewoon even het laatste jaar- of kwartaalverslag erbij te pakken: https://s22.q4cdn.com/672...holders-7-August-2019.pdf

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19-01 12:12

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Sterker nog ik ben zelfs overstag gegaan na de introductie van de nieuwe amp (dus niet de amp connect).

Ik kom van een hifi installatie met een 'dikke' marantz 7.2 receiver die ik toch alleen maar stereo gebruikte en geen spotify connect had.

Receiver verpatst aan de buurman, amp besteld. Daarna uitgebreid met een beam en de one stond al een hele tijd op de slaapkamer.

En wat valt me op: er is weinig verandert. OK het klankbeeld was merkbaar anders, maar qua vermogen en bedieningsgemak is veel hetzelfde gebleven. Ik durf zelfs te stellen dat ik er t.o.v. airplay op vooruit gegaan ben (airplay had op mijn marantz een delay van 2 a 3 seconden tussen pauze en afspelen).
Daarnaast kan ik nu twee geluidsbronnen op twee verschillende plekken mijn hele huis door sturen (ik kijk/luister namelijk best vaak naar muziek via youtube)

En het mooie is door het kunnen bij schakelen van de beam, krijg ik een nog voller geluid in ons huis.

Evident is het dat een sonos het af legt tegen mijn zuil luidsprekers qua geluidskwaliteit, en frequentie bereik, maar het systeem is nu complementair aan het geheel met het gemak van Sonos.

Ik ben zeer tevreden. Evenzeer over de klantenservice m.b.t. een garantie kwestie. Mijn amp was namelijk na 1,5 maand al kapot. Apparaat naar fabrieksinstellingen loste niets op. Direct een vervangend exemplaar opgestuurd gekregen van Sonos, 1 dag later al in huis. Compleet nieuw. Vergeet dat ook niet als je voor een dergelijk systeem kiest!

Er is namelijk meer voor nodig om een klant te binden dan een logo'tje gekocht door een ander bedrijf van een Amerikaanse rapper.

loewie1984 wijzigde deze reactie 08-10-2019 18:46 (3%)

discogs

• 123ikweethetnie
JFS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:21:
[...]

2x Play:5 en je hebt geen sub nodig. Ik ben erg tevreden over de Play:5. Mijn muziek smaak bevat zoiezo wat meer bass, dus de Ones zijn dan voor mij niet genoeg.
De muziekgenres die hier worden gespeeld zijn bijna zo breed als ze bestaan (extremen daargelaten) maar ik vind geluidskwaliteit, balans en detail wel belangrijker als volume en veel bass.
In dat opzicht doen de Ones het eigenlijk best perfect in de range tussen de 20 en 50 % vermogen, alleen daar boven valt de bass behoorlijk weg en treed de vervorming op.

kun je de 5's wel tot zeg 80% aansturen zonder al te veel verlies van bass en zonder al te veel vervorming te introduceren?

En weet er iemand wat er klopt van de bewering dat wanneer een 5 onder zeg de 40% word gespeeld dat de one dan beter zou klinken?

• JFS
123ikweethetnie schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:37:
[...]

De muziekgenres die hier worden gespeeld zijn bijna zo breed als ze bestaan (extremen daargelaten) maar ik vind geluidskwaliteit, balans en detail wel belangrijker als volume en veel bass.
In dat opzicht doen de Ones het eigenlijk best perfect in de range tussen de 20 en 50 % vermogen, alleen daar boven valt de bass behoorlijk weg en treed de vervorming op.

kun je de 5's wel tot zeg 80% aansturen zonder al te veel verlies van bass en zonder al te veel vervorming te introduceren?

En weet er iemand wat er klopt van de bewering dat wanneer een 5 onder zeg de 40% word gespeeld dat de one dan beter zou klinken?
Een paar 5 op 80%. Man. Men huis trilt dan. Boven de 40 komt het hier bijna niet. Ik vondt ook op lage volumes de 5 meer detail hebben. Het is echt een geweldige speaker

• 123ikweethetnie
JFS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:40:
[...]

Een paar 5 op 80%. Man. Men huis trilt dan. Boven de 40 komt het hier bijna niet. Ik vondt ook op lage volumes de 5 meer detail hebben. Het is echt een geweldige speaker
Gaat een paar 5's echt zoveel harder dan een paar Ones? Ik lees op veel plekken dat een paar Ones eigenlijk net zo luid zou gaan als één 5 (misschien wel maar dan verlies je dus waarschijnlijk echt wel veel bass en detail etc).

Ik moet zeggen toen ik in de winkel afgelopen weekend ook heel even de 5 beluisterde vond ik dat wel meteen goed klinken. Moet er maar gewoon een es goede vergelijkende luistersessie aan gaan wagen denk ik :+

• EvertVdB
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 10-01 10:00
Sjoop1985 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:22:
[...]

In het kort ja, maar er zitten wat beperkingen aan de Amp en de Sonos implementatie van 5.1 surround.

De Amp heeft 2 speakeruitgangen (L/R) waarmee je maximaal 4 passieve speakers aandrijft (de keus is tussen 2x4Ohm of 4x8Ohm).

In een surroundopstelling met de Beam doet de Amp de achterkanalen, je kan dus niet de Beam het centerkanaal laten zijn en de Amp L/R voor en L/R achter. Daar is geen "oplossing" voor, de soundbars van Sonos doen altijd L/C/R. Een Amp kan ook front speakers aandrijven, maar biedt dan weer geen Center, die wordt gevirtualiseerd uit L/R.

Voor de buitenspeakers zou je een 2e Amp nodig hebben.

Voor het luisteren naar muziek functioneert de surroundopstelling als één geheel, dus hoor je altijd de Beam samen met de door de (1e) Amp gedreven speakers. De buitenspeakers aan een eventuele tweede Amp kun je daar dan al dan niet bij groeperen.

Verder natuurlijk even de standaard disclaimer over 5.1 bij Sonos: Sonos doet, buiten stereo, enkel en alleen Dolby Digital 5.1, geen DD+, Atmos, DTS of welk ander formaat ook - je krijgt ook geen downsampling, maar stilte als je Sonos iets anders voert. Even rekening mee houden bij het kiezen/aansluiten van bronnen.
Ik denk dat ik het snap. Idee van 5.1 overboord gooien, vier 8Ohm speakers kopen + 2 speakers voor buiten + eventueel 1 Beam + 2 Sonos AMP's.

kan ik eventueel de buitenspeakers op een connect aansluiten, om kosten te besparen?

• Sjoop1985
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 18-01 17:37
Een Connect is bedoeld om een versterker op aan te sluiten en kan niet zelfstandig passieve speakers aandrijven.
Je zou wel kunnen kijken of je de voorganger van de Amp, de Connec:AMP ergens tegen gereduceerde prijs kunt vinden.

• No Comment
  • Laatst online: 16-01 20:35
renegrunn schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:37:
[...]

Eens, wordt er ook wel moe van dat mensen heel vaak roepen dat bedrijf X snel ten onder gaat, ipv gewoon even het laatste jaar- of kwartaalverslag erbij te pakken: https://s22.q4cdn.com/672...holders-7-August-2019.pdf
Helemaal mee eens. Ook ik heb recent de overstap gemaakt naar Sonos. In de huiskamer staat nog een analoge "zware" analoge versterker waarop een nieuwe Port is aangesloten, samen met een Sonos Move in de keuken. Qua stabiliteit en integratie met andere platformen (Plex, IFTTT enz.) is er echt geen gelijke imo (in vergelijking met Heos).

Zelfs het geluid van de tv en platenspeler, die aangesloten zijn op de Port (via de ouderwetse rec out van de versterker >:) ), kan ik zonder vertraging (ongecomprimeerde instelling) laten afspelen op de versterker en de Move, zonder hickups.

Oke, de prijs is hoog, maar in vergelijking met de exuberante prijzen die worden gevraagd in de hifi-wereld valt het allemaal nog wel mee.

No Comment wijzigde deze reactie 09-10-2019 17:15 (3%)

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ben wel benieuwd naar de ervaringen met de bridge hier. Heb een bridge staan nu, maar heb ook een Connect die ik makkelijk aan UTP kan leggen, is dat beter dan de bridge? Of maakt t weinig uit?

Is het al bijna vrijdag? LR AWD - Wit - Zwart - Aero - Besteld 04/12 (Snel Beschikbaar) - RN 04/12 - VIN 04/12 - Kenteken G-<XXX>-XJ 27/12 - levering 30/12

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
De enige Sonos die ik makkelijk bedraad aan kan sluiten is de Beam. Die staat echter nogal excentrisch in huis. De Boost (geen Bridge, die is erg oud en werkt met een oude versie van SonosNet) hangt in de meterkast, wat centraler. Ik heb het idee dat de verbinding van de One die het verst van de Beam en de overige speakers af staat nu beter is.

Rallye wijzigde deze reactie 14-10-2019 19:01 (15%)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

DennusB schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:44:
Ben wel benieuwd naar de ervaringen met de bridge hier. Heb een bridge staan nu, maar heb ook een Connect die ik makkelijk aan UTP kan leggen, is dat beter dan de bridge? Of maakt t weinig uit?
Ik denk dat het bar weinig uitmaakt. Beide maken Sonos net. Er verandert alleen iets aan het begint punt, de rest van de speakers ontvangen elkaar al via het mesh netwerk. Als je connect naast de bridge staat nu zul je waarschijnlijk geen enkel verschil merken.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s5 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-01 15:07
Vorige week bij de MM in Leidschendam een Sonos one kunnen scoren, ik had gedacht dat ze een partij Gen 1 opgekocht hadden en die scherp weg zouden zetten als openingsaanbieding maar het is gewoon een Gen 2, voor 177 zeker geen verkeerde deal lijkt me!

• Stefmeister
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06-01 14:47
Na enkele play 1/ones ben ik me nu aan het oriënteren op een geluidsoplossing voor mn televisie. Ik twijfel echter (zowel esthetisch als kwalitatief) tussen de 3 opties van Sonos. Ofwel de Beam, Playbar en playbase. Heeft iemand ervaring met zowel de Beam als de playbar/playbase (laatste 2 zijn praktische hetzelfde qua geluid meen ik)?

Wat ik qua reviews zo lees is dat de playbar/base zonder sub beter klinkt dan de beam (logisch) maar de de verschillen met sub te verwaarlozen zijn ivm de beam.

Zijn enkele van jullie toevallig overgestapt van beam naar playbar of juist andersom?

• gr1542
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 08:38
Stefmeister schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:27:
Na enkele play 1/ones ben ik me nu aan het oriënteren op een geluidsoplossing voor mn televisie. Ik twijfel echter (zowel esthetisch als kwalitatief) tussen de 3 opties van Sonos. Ofwel de Beam, Playbar en playbase. Heeft iemand ervaring met zowel de Beam als de playbar/playbase (laatste 2 zijn praktische hetzelfde qua geluid meen ik)?

Wat ik qua reviews zo lees is dat de playbar/base zonder sub beter klinkt dan de beam (logisch) maar de de verschillen met sub te verwaarlozen zijn ivm de beam.

Zijn enkele van jullie toevallig overgestapt van beam naar playbar of juist andersom?
Ik heb Beam en Playbar gehad. Ik ben bij de Beam gebleven, omdat mijn kamer toch niet heel groot is en ik de spraakassistent wilde. De Playbar heeft wel een voller/beter geluid vanwege de extra speakers, maar dat speelt vooral bij hogere volumes vind ik. Maar wellicht is het handig om eens te gaan luisteren in de Hifi winkel in de buurt, aangezien het toch een kwestie van smaak is..

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17-01 20:26
Hi,

Vraagje, hebben mensen hun tv opgehangen die een Beam hebben? Ik vraag dit omdat wij de woonkamer gaan omgooien. Nu staat de bank tegen een muur en het tv-meubel aan de overkant, tegen de andere muur aan. Nu gaan we dat omdraaien en de bank halverwege de woonkamer zetten maar daardoor kunnen we de tv nu ook ophangen. Alleen zoals nu met de Beam gebruik ik alle HDMI poorten van de tv, ook die achterop zitten en daardoor kan de tv niet strak tegen de muur. Ja, je kan van die 90graden HDMI connectoren kopen maar dan nog, dan zie je dat de tv van onder meer van de muur af staat. Hoe degene dat gedaan die een Beam hebben?

En, moet nog even kijken hoe ik dat straks ga doen met mijn Play 1's als de bank halverwege de woonkamer komt te staan. Waar ik dan de Play 1 (rear-speakers) ga neer zetten.

• LuNaTiC
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Frid0 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:54:
Hi,

Vraagje, hebben mensen hun tv opgehangen die een Beam hebben? Ik vraag dit omdat wij de woonkamer gaan omgooien. Nu staat de bank tegen een muur en het tv-meubel aan de overkant, tegen de andere muur aan. Nu gaan we dat omdraaien en de bank halverwege de woonkamer zetten maar daardoor kunnen we de tv nu ook ophangen. Alleen zoals nu met de Beam gebruik ik alle HDMI poorten van de tv, ook die achterop zitten en daardoor kan de tv niet strak tegen de muur. Ja, je kan van die 90graden HDMI connectoren kopen maar dan nog, dan zie je dat de tv van onder meer van de muur af staat. Hoe degene dat gedaan die een Beam hebben?
Het helpt jou niets maar daarom heb ik een Samsung Q90R gekocht; die heeft een gapless wall mount en bovendien een One Connect box, waardoor de TV strak tegen de muur kan en er maar 1 kabel naar die box gaat. Daar kan ik in een kast er onder dan alles aansluiten.
En, moet nog even kijken hoe ik dat straks ga doen met mijn Play 1's als de bank halverwege de woonkamer komt te staan. Waar ik dan de Play 1 (rear-speakers) ga neer zetten.
Ik heb een beetje hetzelfde probleem straks, er is niet iets waar ik het op kan zetten achter mijn bank. Dus ik ga voor zoiets: https://www.plattetv.nl/i...446.html?sqr=sanus%20one&

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:31

exactor it

Moderator Spielerij
Hi,

Misschien meer dan je zou willen doen: wij hebben een gipswandje gemaakt zodat we kabels daarachter weg kunnen werken. TV hangt aan de 'echte muur'. In de ruimte tussen de echte muur en de gipswand lopen de kabels. In de gipswand hebben we twee gaten. Eén voor de beam en wat lager één voor wat in de tv meubel staat. Voordeel: geen kabels zichtbaar. Nadelen: werk en kamer is 2 cm kleiner. :)

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
Hi,

Hier bied mijn tv beugel de mogelijkheid om te werken met 90 graden hoek voor HDMI4 en alle overige poorten zitten in de zijkant.
Betreft een beugel van Vogel die zo strak mogelijk op de wand zit. Je kan dus niet de kabels of poorten zien.

Beam hangt 4cm onder mijn tv en via een goot gaat alles naar het TV-meubel.
Originele Beam beugel is hier perfect voor qua uitsparring

My RIPE Atlas v4 Probe!How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-01 06:47
Ik word er niet helemaal wijs uit.
Vraag: Ik heb in de woonkamer een Beam met 2 Ones.
Op de slaapkamer twee Ikea Symfonisks.
Nu vallen ze regelmatig weg in de Sonos app, blijft ze zoeken op Wifi. Raar, mega netwerk met 5 Apple routers, rest werkt echt feilloos.
Nu begrijp ik dat ik een eigen netwerk op kan zetten door een speaker bekabeld aan te sluiten.
Maar maakt dat dan iets uit welke? In de woonkamer staat 1 One nagenoeg naast de router, dus dat is het makkelijkste. Overal lees ik dat men de Beam aansluit, maar dat is hier bijna niet te doen.

• jakob
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-01 16:14
Serena schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 02:02:
Ik word er niet helemaal wijs uit.
Vraag: Ik heb in de woonkamer een Beam met 2 Ones.
Op de slaapkamer twee Ikea Symfonisks.
Nu vallen ze regelmatig weg in de Sonos app, blijft ze zoeken op Wifi. Raar, mega netwerk met 5 Apple routers, rest werkt echt feilloos.
Nu begrijp ik dat ik een eigen netwerk op kan zetten door een speaker bekabeld aan te sluiten.
Maar maakt dat dan iets uit welke? In de woonkamer staat 1 One nagenoeg naast de router, dus dat is het makkelijkste. Overal lees ik dat men de Beam aansluit, maar dat is hier bijna niet te doen.
Een 'mega' netwerk met vijf apple routers, dat klinkt al veelbelovend 8)7

Je kan eender welke sonos bekabelen, als de apparaten binnen elkaars bereik staan gaan ze zelf over naar Sonosnet. Dit kan je controleren door in de app te kijken bij info over mijn sonos systeem en dan WM: 0 of 1; 0 is sonosnet, 1 is wifi.

http://specs.tweak.to/11484

• Serena
jakob schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:56:
[...]

Een 'mega' netwerk met vijf apple routers, dat klinkt al veelbelovend 8)7

Je kan eender welke sonos bekabelen, als de apparaten binnen elkaars bereik staan gaan ze zelf over naar Sonosnet. Dit kan je controleren door in de app te kijken bij info over mijn sonos systeem en dan WM: 0 of 1; 0 is sonosnet, 1 is wifi.
Ah kijk, kon nergens de bevestiging vinden dat een rearspeaker ook als enige bekabeld kon worden om het netwerk aan te maken. Straks even testen.
Dank je!

Off-topic: Dat meganetwerk bereikt echt letterlijk de halve straat, zo sterk... :P

• Rallye
  • Nu online
Dat klopt, maar Sonos vraagt meer van je netwerk: de Sonosssen praten veel met elkaar en dat gaat bij sommige (vooral ook mesh-)netwerken niet goed, zo lees ik her en der.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat één van de twee rearspeakers meer taken op zich neemt dan de andere en je dus beter die kunt bekabelen. Ik kan dat alleen niet meer terugvinden.

• Sjoop1985
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 18-01 17:37
Sonos raadt af om Sub of surrounds the bekabelen, omdat die ge"slaved" zijn aan de coördinator van de kamer. 5.1 setups vormen een ster-topologie met de Beam/Bar/Base/Amp als coördinator. De Sub en Surrounds zijn met een 5Ghz tunnel met die coördinator verbonden en maken geen verbindingen naar de rest van de mesh, dit kun je ook terugzien in de network matrix op ip.van.Sonos.device:1400/support/review
Rallye schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:25:
Dat klopt, maar Sonos vraagt meer van je netwerk: de Sonosssen praten veel met elkaar en dat gaat bij sommige (vooral ook mesh-)netwerken niet goed, zo lees ik her en der.
Latency is het sleutelwoord. Hoge bandbreedte is leuk, maar vergeet niet dat een single stream van Netflix of YouTube, al is het veel meer data, een willekeurig grote buffer kan opbouwen. Natuurlijk kan Sonos de audio stream zelf ook bufferen, maar er moet ook ge-synced worden tussen de multiroom elementen en die buffer is "maar" 70 ms.
Rallye schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:25:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat één van de twee rearspeakers meer taken op zich neemt dan de andere en je dus beter die kunt bekabelen. Ik kan dat alleen niet meer terugvinden.
Dat geldt voor stereo pairs, waarbij de linker speaker de stream binnenhaalt en praat met de mesh en dat doorgeeft aan de rechter. Daarom is het bij het bekabelen van een stereo pair altijd handig om de linker te bekabelen (of de bekabelde speaker als linkerspeaker te forceren). Bij surrounds geldt een ster topologie, zoals ik hierboven beschreef.
"Vroeger", voordat Sonos veel van de diagnostische pagina's dichtgooide, kon je dat mooi zien op het moment dat er content afgespeeld werd.

Sjoop1985 wijzigde deze reactie 22-10-2019 12:06 (12%)

• Serena
Nou, ik heb de rechter rear bekabeld en het werkt meteen perfect. Hopen dat het zo blijft…

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 10:47
gr1542 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:34:
[...]

Ik heb Beam en Playbar gehad. Ik ben bij de Beam gebleven, omdat mijn kamer toch niet heel groot is en ik de spraakassistent wilde. De Playbar heeft wel een voller/beter geluid vanwege de extra speakers, maar dat speelt vooral bij hogere volumes vind ik. Maar wellicht is het handig om eens te gaan luisteren in de Hifi winkel in de buurt, aangezien het toch een kwestie van smaak is..
Spraak kan je toch op oplossen door een Sonos One als rear te hebben?
Ik heb de Beam op de slaapkamer en de Playbar in de huiskamer. Zijn beide goed alleen PlayBar heeft groter volume en mee bereik.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Ztevan1
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 13-01 16:01
Ik ben in de markt voor een sonos beam en een sonos sub.
Wie weet waar ik daar de scherpste deal voor kan krijgen?

Bij Apollo in Almere kan ik de beam krijgen voor 379€.

Ik houd marktplaats ook in de gaten maar het verbaasd mij echt hoeveel oplichters sonos aanbieden.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ztevan1 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:14:
Ik ben in de markt voor een sonos beam en een sonos sub.
Wie weet waar ik daar de scherpste deal voor kan krijgen?

Bij Apollo in Almere kan ik de beam krijgen voor 379€.

Ik houd marktplaats ook in de gaten maar het verbaasd mij echt hoeveel oplichters sonos aanbieden.
sja het enige wat je kunt doen is de pricewatch in de gaten houden. Of lang genoeg willen wachten tot er weer een of andere actie was zoals de cashback-actie even geleden. Maar dat lijkt me ook niet echt een optie want dan kun je wachten tot je een ons weegt, dat weet je toch nooit.

MP en ook V&A op tweakers zou ik wel uitkijken. Het is inderdaad een geliefd merk om mensen mee op te lichten. Bij mij ging het hier op V&A iets van 5 keer goed maar ook helaas 1 keer fout. Toch niet helemaal op mijn gut feeling vertrouwd de laatste keer. Lesson learned.

Spul blijft net als Apple-producten aardig waardevast dus verwacht geen buitenkansjes, zelfs niet tweedehands. Ik had wel de mazzel dat ik een paar Sonos Ones tussen de 150 en 160 kon scoren door de Huawai-actie. (Helaas ook bij die laatste in het schip gegaan eenmalig).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Ztevan1
LuNaTiC schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:55:
[...]

sja het enige wat je kunt doen is de pricewatch in de gaten houden. Of lang genoeg willen wachten tot er weer een of andere actie was zoals de cashback-actie even geleden. Maar dat lijkt me ook niet echt een optie want dan kun je wachten tot je een ons weegt, dat weet je toch nooit.

MP en ook V&A op tweakers zou ik wel uitkijken. Het is inderdaad een geliefd merk om mensen mee op te lichten. Bij mij ging het hier op V&A iets van 5 keer goed maar ook helaas 1 keer fout. Toch niet helemaal op mijn gut feeling vertrouwd de laatste keer. Lesson learned.

Spul blijft net als Apple-producten aardig waardevast dus verwacht geen buitenkansjes, zelfs niet tweedehands. Ik had wel de mazzel dat ik een paar Sonos Ones tussen de 150 en 160 kon scoren door de Huawai-actie. (Helaas ook bij die laatste in het schip gegaan eenmalig).
Veel mensen weten het niet of durven het niet. Maar ik vraag bij de winkels tegenwoordig voor een scherpe deal. Geleerd van het oled prijzen en discussie topic hier op tweakers.

Zo mijn lg oled65c9 gekocht voor 1000€ onder de adverteerprijs.

Ik dacht dat jullie als sonos fans dit misschien ook deden en al prijzen hebben van de winkels.

Zo vroeg ik bij Apollo naar een scherpe deal. De adverteer prijs is 428€ en ik kreeg hem mee voor 379€.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ztevan1 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:07:
[...]

Veel mensen weten het niet of durven het niet. Maar ik vraag bij de winkels tegenwoordig voor een scherpe deal. Geleerd van het oled prijzen en discussie topic hier op tweakers.

Ik dacht dat jullie als sonos fans dit misschien ook deden en al prijzen hebben van de winkels.

Zo vroeg ik bij Apollo naar een scherpe deal. De adverteer prijs is 428€ en ik kreeg hem mee voor 379€.
Ik heb het destijds zeker overwogen om een monsterorder te gaan plaatsen richting Black Friday bij een aantal leveranciers (waaronder Apollo, maar ook PlatteTV bijv) waaronder een stuk of 5 Ones, een Beam, een Sub, een Play 5, een Samsung QLED TV...

Uiteindelijk heb ik alles onderweg voor een mooi prijsje met cashback en ook via die eerdergenoemde Huawai actie gekocht. Denk dat ik daar uiteindelijk niet veel onder zou komen.

Dus dat kan zeker ja. Maar inderdaad, dus PW in de gaten houden en wat webwinkels vragen naar een special price. Meer kun je dan niet doen denk ik.

• gr1542
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 08:38
Daniel. schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:24:
[...]

Spraak kan je toch op oplossen door een Sonos One als rear te hebben?
Ik heb de Beam op de slaapkamer en de Playbar in de huiskamer. Zijn beide goed alleen PlayBar heeft groter volume en mee bereik.
Klopt, maar ik had al 2 play 1's zonder spraakondersteuning. Verder helemaal met je eens.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ztevan1 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:07:
[...]

Bij HiFi Klubben nu 10% korting op alle luidsprekers inclusief Sonos: https://www.hifiklubben.nl/kampanje/2019/10/llyngu2/

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 09:50
LuNaTiC schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:05:
[...]

Bij HiFi Klubben nu 10% korting op alle luidsprekers inclusief Sonos: https://www.hifiklubben.nl/kampanje/2019/10/llyngu2/
Beam voor ongeveer €370,- dan. Nette prijs! Al wacht ik toch nog even wat ie met Black Friday gaat doen :)

• skank
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15-01 17:42
Gezien de komst van google home, overweeg ik om 2 stuks play 3 weg te doen.

Ik heb nu 1 playbar in living + 1 x play 3 in keuken
1x play one in badkamer
1x play 1 in bureau
1x play 3 in slaapkamer dochter

Dochter heeft nu een google mini, en eigenlijk is dit voor haar voldoende
Zoon straks ook
En in de keuken komt straks een hub max

Waarom dan nog die play 3 houden...

Wat zouden jullie doen?
Of de play 3's toch in kamer kids zetten, maar dat is dan gelijk dubbel...

• cypress3d
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:26
Sinds vandaag 2x sonos one sl bij de playback en dat klinkt schitterend. Ik krijg alleen op geen enkele manier AirPlay aan de praat..? Hoe werkt dat precies? De one’s zijn bieden verbonden met WiFi...

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

cypress3d schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:39:
Sinds vandaag 2x sonos one sl bij de playback en dat klinkt schitterend. Ik krijg alleen op geen enkele manier AirPlay aan de praat..? Hoe werkt dat precies? De one’s zijn bieden verbonden met WiFi...
?

Gewoon op je Apple device iets afspelen, en dan via het airplay icoontje je Sonos kiezen? Zie je die er niet tussen staan ofzo?

• cypress3d
LuNaTiC schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:47:
[...]

?

Gewoon op je Apple device iets afspelen, en dan via het airplay icoontje je Sonos kiezen? Zie je die er niet tussen staan ofzo?
Nee ik zie alleen iPhone staan dan... verder niets... moet je niet iets instellen op de sonos om gebruik te kunnen maken van AirPlay?

• cypress3d
Denk dat ik t al weet. We kijken nu een film en dan heb ik de Playbar met de Ones in surroundgeluid opstelling. Dan werkt AirPlay kennelijk niet.. maar hoe koppel je dan tijdelijk de Ones uit de surround opstelling met de playbar?

cypress3d wijzigde deze reactie 25-10-2019 20:14 (22%)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

cypress3d schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:09:
Denk dat ik t al weet. We kijken nu een film en dan heb ik de Playbar met de Ones in surroundgeluid opstelling. Dan werkt AirPlay kennelijk niet.. maar hoe koppel je dan tijdelijk de Ones uit de surround opstelling met de playbar?
Ik heb ook een beam met ones en dan kun je hem gewoon overriden?

Edit: oooh zo bedoel je. Nee, dan kun je niet alleen naar 1 One connecten. Eenmaal gekoppeld ziet ie dat overal als 1 setup, ook via Airplay.

LuNaTiC wijzigde deze reactie 25-10-2019 20:19 (14%)

• cypress3d
Dus ik kan niet even schakelen tussen een stereo setup (one sl 2x) om gebruik te maken van AirPlay. En als ik wil ze gebruiken in surround opstelling met de playbar...? Hoe on-sonos-waardig is dit wel niet?!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

cypress3d schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:25:
Dus ik kan niet even schakelen tussen een stereo setup (one sl 2x) om gebruik te maken van AirPlay. En als ik wil ze gebruiken in surround opstelling met de playbar...? Hoe on-sonos-waardig is dit wel niet?!
Beetje raar om iets onwaardigs te noemen van iets wat altijd zo heeft gewerkt en zo bedoeld is? Misschien slim om daar van tevoren wat research voor te doen als het zo belangrijk is?

• cypress3d
LuNaTiC schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:35:
[...]

Beetje raar om iets onwaardigs te noemen van iets wat altijd zo heeft gewerkt en zo bedoeld is? Misschien slim om daar van tevoren wat research voor te doen als het zo belangrijk is?
Ok misschien ben ik niet duidelijk, ik baal namelijk best wel. Ik bedoel ik heb een playbar en nu dus ook een setje one sl erbij gehaald zodat je surround geluid hebt bij gamen en films kijken. Dat is de voornaamste reden waarom ik ze gehaald heb. Alleen ik kan dus nu op geen enkele manier gebruik maken van airplay. Dan moet ik ze dus verwijderen als surroundpaar en dan installeren als stereo paar?!

Dus elke keer dat ik wil kiezen tussen surround en stereo zal ik ze moeten verwijderen van de playbar koppeling!?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

cypress3d schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:46:
[...]

Ok misschien ben ik niet duidelijk, ik baal namelijk best wel. Ik bedoel ik heb een playbar en nu dus ook een setje one sl erbij gehaald zodat je surround geluid hebt bij gamen en films kijken. Dat is de voornaamste reden waarom ik ze gehaald heb. Alleen ik kan dus nu op geen enkele manier gebruik maken van airplay. Dan moet ik ze dus verwijderen als surroundpaar en dan installeren als stereo paar?!

Dus elke keer dat ik wil kiezen tussen surround en stereo zal ik ze moeten verwijderen van de playbar koppeling!?
Ja.

Is het echt zo'n probleem om er naar te luisteren in de surroundopstelling dan? Doe ik hier ook gewoon.

• cypress3d
LuNaTiC schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:47:
[...]

Ja.

Is het echt zo'n probleem om er naar te luisteren in de surroundopstelling dan? Doe ik hier ook gewoon.
Nee ik vind surround prima! Zeker voor games en films... maar ik kan dan dus geen gebruik maken van AirPlay... daar gaat mijn hele ding om....

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

cypress3d schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:49:
[...]

Nee ik vind surround prima! Zeker voor games en films... maar ik kan dan dus geen gebruik maken van AirPlay... daar gaat mijn hele ding om....
Dan praten we langs elkaar heen...

je kan nog steeds gebruiken van Airplay, dan kies je dus voor de complete surround-opstelling.

Je hebt je surround-opstelling een naam gegeven. Staat die niet gewoon in de lijst van je Airplay-apparaten als je iets ergens op aan het afspelen en je kiest voor het airplay icoontje?

https://images.idgesg.net...large-100763742-large.jpg

https://d38av1t9zrt96v.cl...9ae-9dd3-fbf3412fdb12.jpg

LuNaTiC wijzigde deze reactie 25-10-2019 20:54 (6%)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

LuNaTiC schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:52:
[...]

Dan praten we langs elkaar heen...

je kan nog steeds gebruiken van Airplay, dan kies je dus voor de complete surround-opstelling.

Je hebt je surround-opstelling een naam gegeven. Staat die niet gewoon in de lijst van je Airplay-apparaten als je iets ergens op aan het afspelen en je kiest voor het airplay icoontje?

https://images.idgesg.net...large-100763742-large.jpg

https://d38av1t9zrt96v.cl...9ae-9dd3-fbf3412fdb12.jpg
Ik denk dat hij bedoelt dat zijn one’s de enige AirPlay speakers zijn, en als je ze gebruikt als surround opstelling icm playbar, dan kun je de AirPlay capaciteit niet gebruiken, evenals de microfoon niet. Althans zoiets meen ik me te herinneren.

In dat geval is de enige oplossing om een extra AirPlay Sonos speaker te kopen

• cypress3d
Ik snap het niet, ik krijg niets te zien behalve de iPhone in AirPlay. Ik kan er ook weinig over vinden dus het zal wel gewoon moeten werken maar dat doet doet het hier in ieder geval niet. Ik heb Sonos al gevraagd en ik wacht dat maar af. Weird is het wel! Ik wacht wel af en ga ff een game spelen 😀

• cypress3d
The Inquisitor schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:08:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat zijn one’s de enige AirPlay speakers zijn, en als je ze gebruikt als surround opstelling icm playbar, dan kun je de AirPlay capaciteit niet gebruiken, evenals de microfoon niet. Althans zoiets meen ik me te herinneren.

In dat geval is de enige oplossing om een extra AirPlay Sonos speaker te kopen
Dat bedoel ik ja! Maar goed de One Sl is een AirPlay speaker dus dat zou moeten werken als je deze als stereo paar instelt, maar ook dat lukt voor geen meter. Ik heb voor de grap net de One’s verwijderd uit de surroundgeluid groep en geprobeerd ze opnieuw in te stellen maar dan gaat de app zoeken naar een sonos speaker die vervolgens niet te vinden is..... ik vind dit gewoon heel ongemakkelijk en vreemd dat het zo moeilijk moet. Ik vermoed dat ik iets verkeerd doe maar zou niet weten wat... 8)7

Hoe maak je überhaupt een stereopaar aan?!

cypress3d wijzigde deze reactie 25-10-2019 21:13 (4%)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

cypress3d schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:08:
Ik snap het niet, ik krijg niets te zien behalve de iPhone in AirPlay. Ik kan er ook weinig over vinden dus het zal wel gewoon moeten werken maar dat doet doet het hier in ieder geval niet. Ik heb Sonos al gevraagd en ik wacht dat maar af. Weird is het wel! Ik wacht wel af en ga ff een game spelen 😀
Ooh wat hierboven gezegd wordt kan dan zijn... omdat je een Playbase hebt die dat niet ondersteunt?

In dat geval is het mijn fout; bij mij staat er een beam in de opstelling en die heeft wel weer Airplay. Dan zal dat de beperkende factor zijn?

• cypress3d
LuNaTiC schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:12:
[...]

Ooh wat hierboven gezegd wordt kan dan zijn... omdat je een Playbase hebt die dat niet ondersteunt?

In dat geval is het mijn fout; bij mij staat er een beam in de opstelling en die heeft wel weer Airplay. Dan zal dat de beperkende factor zijn?
Ik heb de playbar... die ondersteund geen AirPlay..

De playbase wel.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ja oka potato potatoe in dit geval, mechanisme verandert niet :P

• Ztevan1
Ik heb net een lg oled65c9 gekocht.
Gisteren een playbar met sub en play1 gekocht.

Mijn smartremote van de lg kan het volume van de playbar bedienen. Ik zie helaas geen volume weergave terug op de tv. Weet iemand of dat wel mogelijk is?

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:59
Ztevan1 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:04:

Mijn smartremote van de lg kan het volume van de playbar bedienen. Ik zie helaas geen volume weergave terug op de tv. Weet iemand of dat wel mogelijk is?
Haha, dat viel mij ook al op. Heb er verder nooit naar gekeken, maar kan me voorstellen dat je het zou willen zien. Vraag me af of dat überhaupt kan icm arc

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Bij mn Samsung QLED is het precies zo. Heb het weleens gegoogled maar elke bron die ik tegenkwam concludeerde dat het helaas niet anders is.

Op zich raak je er wel gewend aan maar toch ;)

• Ztevan1
LuNaTiC schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:50:
Bij mn Samsung QLED is het precies zo. Heb het weleens gegoogled maar elke bron die ik tegenkwam concludeerde dat het helaas niet anders is.

Op zich raak je er wel gewend aan maar toch ;)
Dan maar wachten en hopen op een update van de playbar met HDMI.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Opzich is dat toch ook logisch? Het volume van de playbar is niet identiek aan wat de TV zou denken (aangezien dat gaat om de interne luidsprekers). Sowieso zouden de verhoudingen niet kloppen, en daarnaast start de playbar al op een X volume, die verandert kan zijn door bijv muziek luisteren, en gaat de TV pas later de dag aan. Dan zou het volume balkje totaal verkeerde informatie geven.

• Serena
Zo dan, vandaag ontdekt dat mijn Philips tv op Stereo audio-uitvoer stond. Even veranderd naar meerkanaals (bypass).
Wereld van verschil hoor!!!

• JFS
Iemand ervaring met stof weghalen uit de sub? Ik zie een laagje stof op de speaker drivers. Kan ik hier voorzichtig overheen met een swiffer of microvezel doek?

• Rallye
  • Nu online
Ztevan1 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:02:
[...]

Dan maar wachten en hopen op een update van de playbar met HDMI.
Ik denk eerder aan een update van je TV.....

• skank
skank schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:12:
Gezien de komst van google home, overweeg ik om 2 stuks play 3 weg te doen.

Ik heb nu 1 playbar in living + 1 x play 3 in keuken
1x play one in badkamer
1x play 1 in bureau
1x play 3 in slaapkamer dochter

Dochter heeft nu een google mini, en eigenlijk is dit voor haar voldoende
Zoon straks ook
En in de keuken komt straks een hub max

Waarom dan nog die play 3 houden...

Wat zouden jullie doen?
Of de play 3's toch in kamer kids zetten, maar dat is dan gelijk dubbel...
Iemand?

• MadDog11
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-01 22:21
Zou de met de Play:3's en de playbar in je living een 5.0 opstelling maken, klinkt stuk mooier dan alleen de playbar imho

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

MadDog11 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:08:
Zou de met de Play:3's en de playbar in je living een 5.0 opstelling maken, klinkt stuk mooier dan alleen de playbar imho
Mee eens. Dit lijkt me de beste oplossing, een playbar/playbase/beam klinkt gewoon een stuk lekkerder met rears

• Serena
The Inquisitor schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:13:
[...]

Mee eens. Dit lijkt me de beste oplossing, een playbar/playbase/beam klinkt gewoon een stuk lekkerder met rears
Mee eens @skank , en dan verkoop je die One die je overhoudt voor een prikkie aan mij!

• skank
Mmm zo nog niet gedacht.. alleen is dit qua plaatsing hier bijna onmogelijk

• Rallye
  • Nu online
Vreemd gedrag van de Symfonisk vandaag. Spotify via Airplay stoort en hakkelt en heeft verbindingsproblemen. Op hetzelfde moment werkt Spotify Connect prima. Die gebruiken toch beide dezelfde verbinding?

• chimera2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10:49
Ik ben nog een leek in het hele sonos gebeuren.
Ik ben van plan om te beginnen met een Sonos Beam. Nu zag i kdat er maar 1x Hdmi op zit.
Hoe doen jullie dat met met meerdere apparaten die hdmi heben?
Ik heb:
Ps3
Ps4
Media speler:
tv
Humax

• Serena
chimera2 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:59:
Ik ben van plan om te beginnen met een Sonos Beam. Nu zag i kdat er maar 1x Hdmi op zit.
Ik heb:
Ps3
Ps4
Media speler:
tv
Humax
Die plug je allemaal in je tv. De Beam sluit je aan op HDMI ARC.

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17-01 20:26
Goedemorgen,

Van het weekend hebben wij onze woonkamer veranderd en zit nu met het volgende. De bank staat beetje halverwege de woonkamer en niet meer tegen een muur. Ik heb Play 1's op een standard staan maar zit beetje of dat het mooiste is en hoe je dat dan doet kwa stroom. Iemand daar ervaring mee, mogelijkheden of foto's?

Verder, heb nu achter de bank een speelhoekje gemaakt voor de kleine en de andere oplossing is daar de Play 1's neer te zetten voor muziek en Storytel voor hem. Dat moet ik dan een apart room maken in de Sonos app lijkt mij en de Beam en Sub dan puur voor tv kijken. Maar als ik dan wil game/film/serie wil kijken kan ik er dan zorgen de mijn Play 1's wel mee doen? Zo ja, hoe regel ik dat dan?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Frid0 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:20:
Goedemorgen,

Van het weekend hebben wij onze woonkamer veranderd en zit nu met het volgende. De bank staat beetje halverwege de woonkamer en niet meer tegen een muur. Ik heb Play 1's op een standard staan maar zit beetje of dat het mooiste is en hoe je dat dan doet kwa stroom. Iemand daar ervaring mee, mogelijkheden of foto's?
Waar zit je dan het meeste mee? Bedoel je dan meer dat je er ook nog steeds omheen kunt lopen en dan met name de kabels etc niet wil zien? In dat geval zou ik proberen dat zoveel mogelijk onder je bank weg te werken, als het niet langs een muur of een ander meubel tegen je muur is te doen. Je zal altijd 2 kabels van je Ones hebben die je naar een stopconact moet zien te lijden... dus tenzij je het niet onder de vloer kan doen, zul je het toch over de vloer hebben lopen. Maar dan hebben we iets meer een plattegrond nodig om te zien hoe je situatie is.
Verder, heb nu achter de bank een speelhoekje gemaakt voor de kleine en de andere oplossing is daar de Play 1's neer te zetten voor muziek en Storytel voor hem. Dat moet ik dan een apart room maken in de Sonos app lijkt mij en de Beam en Sub dan puur voor tv kijken. Maar als ik dan wil game/film/serie wil kijken kan ik er dan zorgen de mijn Play 1's wel mee doen? Zo ja, hoe regel ik dat dan?
Volgens mij kun je dat niet zo makkelijk heen en weer schakelen als je eenmaal twee rooms hebt gemaakt. Het zal een meer permanente keuze moeten worden... zou dan eerder nog een play1 extra voor de kleine erbij kopen als je er waarde aan hecht om in 5.1 te kunnen blijven kijken...

• Ouwepik
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 03:23
Serena schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:10:
[...]

Die plug je allemaal in je tv. De Beam sluit je aan op HDMI ARC.
Betekend dit dan ook dat dat met de playbar niet zou kunnen? Of stuurt optisch ook alles door wat op je tv binnenkomt?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ouwepik schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:25:
[...]

Betekend dit dan ook dat dat met de playbar niet zou kunnen? Of stuurt optisch ook alles door wat op je tv binnenkomt?
ja.

edit: misschien moet ik dit wat minder stellig zeggen, want ik bedenk me nu dat ik toen ik nog een oude TV had aangesloten, ik alle andere optische outs via een splitter naar mijn Beam stuurde en het niet via mijn TV liet verlopen. Maar dat kwam ook omdat mijn TV geen optical out had.

LuNaTiC wijzigde deze reactie 28-10-2019 13:30 (36%)

• smoken
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-01 22:22
Ouwepik schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:25:
[...]

Als je TV een optical out heeft, dan gaat daar alles overheen.
Ik heb op mijn TV een XboxOneX, Nintendo (retro), AppleTV en Ziggo decoder aangesloten.
Gaat allemaal via optisch naar mijn Playbar (en de rest).

• Rallye
  • Nu online
chimera2 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:59:
Ik heb:
Ps3
Ps4
Media speler:
tv
Humax
De meeste TV’s hebben maar vier HDMI-aansluitingen. Eén daarvan (de HDMI-ARC) wordt bezet door de Beam. Als jij ook maar vier aansluitingen (en dus vijf apparaten) hebt moet je dus een HDMI-switch. Ik heb deze: https://www.amazon.de/gp/...tle_o08_s00?ie=UTF8&psc=1

Tenzij je ervoor kiest om de Beam via optisch aan te sluiten. Dan verlies je de HDMI-CEC-voordelen, maar het scheelt je een switch.

Rallye wijzigde deze reactie 28-10-2019 16:50 (9%)

• Ouwepik
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 03:23
smoken schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:27:
[...]

Als je TV een optical out heeft, dan gaat daar alles overheen.
Ik heb op mijn TV een XboxOneX, Nintendo (retro), AppleTV en Ziggo decoder aangesloten.
Gaat allemaal via optisch naar mijn Playbar (en de rest).
Oke bedankt!

Ik twijfel nog een beetje tussen de beam en de playbar..
Het staat me ergens een beetje tegen dat de playbar al uit 2013 komt en weinig aansluit mogelijkheden heeft, maar dat idee moet ik dus loslaten:P

Woonkamer/keuken is 1 ruimte van 9 x 6 dus denk dat de playbar daar beter tot zn recht komt dan de beam.

Ben overigens wel van plan om het icm sub en 2 one's te kopen.

Ouwepik wijzigde deze reactie 28-10-2019 17:20 (5%)

• kootje70
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10:29
Ouwepik schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:19:
[...]

Woonkamer/keuken is 1 ruimte van 9 x 6 dus denk dat de playbar daar beter tot zn recht komt dan de beam.
Hier heb ik een vergelijkbare ruimte. Het is natuurlijk subjectief, maar mijn Playbar kan hard genoeg.
Ik zou niet willen downsizen naar een Beam.

• 123ikweethetnie
Ztevan1 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:04:

Ik heb sinds kort een beam aan de hdmi-arc van een vrij simpele Philips tv met hdmi-arc instelling op easy link en ik zie wel gewoon de volume indicatie op het scherm.. zelfs als ik via de Sonos app het volume verander....

• 123ikweethetnie
JFS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:21:
[...]

Ik heb onlangs een beam en play5 toegevoegd (had twee Ones) en ben eerlijk gezegd niet zo "blown away" door play 5 als ik had gedacht. Op zich klinken ze wel beter / gedetailleerde (zeker op hogere volumes) maar ik vind de bass nog wat tegenvallen, het valt me met name op dat er een soort van "dode plekken" zijn waar de bas bijna weg lijkt te vallen, en plekken waar deze juist vrij hevig aanwezig is. Ik heb hem nu op twee plekken geprobeerd (boven op een kast tegen de wand en op heuphoogte in een hoek), zowel staand als liggend, en uiteraard getuned met trueplay.

Iemand die dit herkent?

• No Comment
  • Laatst online: 16-01 20:35
123ikweethetnie schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:55:
[...]

Ik heb onlangs een beam en play5 toegevoegd (had twee Ones) en ben eerlijk gezegd niet zo "blown away" door play 5 als ik had gedacht. Op zich klinken ze wel beter / gedetailleerde (zeker op hogere volumes) maar ik vind de bass nog wat tegenvallen, het valt me met name op dat er een soort van "dode plekken" zijn waar de bas bijna weg lijkt te vallen, en plekken waar deze juist vrij hevig aanwezig is. Ik heb hem nu op twee plekken geprobeerd (boven op een kast tegen de wand en op heuphoogte in een hoek), zowel staand als liggend, en uiteraard getuned met trueplay.

Iemand die dit herkent?
Dit "probleem" zal je bij elke luidspreker hebben. Google maar eens op staande golven. Alles hangt af van de afmetingen van jouw ruimte en de luisterpositie. Je kan wat gaan spelen met de positie van de luidsprekers om het effect te neutraliseren.

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Wat zijn de commando's om een sonos one te bedienen? Ik heb Google Assistant ingesteld en de services Spotify (Premium), Soundcloud en Mixcloud. Radio wil ie soms afspelen met "speel radio 2" maar nu hoor ik enkel "ik weet niet hoe ik je kan helpen". Spotify lukt simpeleg helemaal niet :{

edit: het werkt dus gewoon soms maar meestal begrijpt dat ding t niet

Cartman! wijzigde deze reactie 30-10-2019 22:07 (11%)

• Rallye
  • Nu online
Als ik zeg “Hey Google, speel Joe Bonamassa” gaat mijn One naar de (algemene) playlist van Joe op Spotify. Je kunt ook nummers noemen en dan speelt hij die: “Hey Google, speel Lalala” geeft bbno$ met lalala.

Verdere opdrachten vind je hier: https://support.sonos.com/s/article/3490?language=nl_NL

Rallye wijzigde deze reactie 31-10-2019 08:54 (9%)

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Rallye schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:51:
Als ik zeg “Hey Google, speel Joe Bonamassa” gaat mijn One naar de (algemene) playlist van Joe op Spotify. Je kunt ook nummers noemen en dan speelt hij die: “Hey Google, speel Lalala” geeft bbno$ met lalala.

Verdere opdrachten vind je hier: https://support.sonos.com/s/article/3490?language=nl_NL
Ik probeer die opdrachten maar het is 70% van de tijd "ik weet niet hoe ik je kan helpen", idem als m'n vrouw t probeert.

• 123ikweethetnie
No Comment schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:25:
[...]

Dit "probleem" zal je bij elke luidspreker hebben. Google maar eens op staande golven. Alles hangt af van de afmetingen van jouw ruimte en de luisterpositie. Je kan wat gaan spelen met de positie van de luidsprekers om het effect te neutraliseren.
Nja, op zich zou ik dat begrijpen, als de dode plek niet juist recht voor de speaker zou zijn zeg maar... Een beetje off axis naar links is prima, een beetje off axis naar rechts is prima maar recht voor de speaker, zit een flinke dip....

Ik merk dit ook veel minder met Ones.. het hele voordeel van Sonos voor mij (makkelijk "te plaatsen) krijgt zo wel een beetje een deuk.

123ikweethetnie wijzigde deze reactie 31-10-2019 14:36 (10%)

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
123ikweethetnie schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:33:
[...]

Nja, op zich zou ik dat begrijpen, als de dode plek niet juist recht voor de speaker zou zijn zeg maar... Een beetje off axis naar links is prima, een beetje off axis naar rechts is prima maar recht voor de speaker, zit een flinke dip....

Ik merk dit ook veel minder met Ones.. het hele voordeel van Sonos voor mij (makkelijk "te plaatsen) krijgt zo wel een beetje een deuk.
Staande golven hebben weinig te maken met je speaker maar alles met je akoestiek. Verander dus de positie van je speaker (makkelijkste) of wat meubels eens en kijk dan of die dip recht van voren nog steeds aanwezig is.

PSN: Sluuz

• 123ikweethetnie
Sluuz schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:45:
[...]

Staande golven hebben weinig te maken met je speaker maar alles met je akoestiek. Verander dus de positie van je speaker (makkelijkste) of wat meubels eens en kijk dan of die dip recht van voren nog steeds aanwezig is.
Als het aan de staande golven ligt klopt dat inderdaad, maar dat vraag ik me dus af.

Ik heb de 5 nu op 2 hele verschillenden plekken geprobeerd, zowel staand als liggend, en steeds is er echt voor de speaker op zon 2 a 3 meter afstand een dip, terwijl een one op diezelfde plekken dat veel minder of niet heef. Vandaar dat ik het eerder in de speaker zoek maar wie weet.

Zal nog es wat met de locatie spelen, irritante is alleen dat je steeds trueplay moet calibreren (logisch wel) en daar word de hond p-nerveus van ... }:O

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
123ikweethetnie schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:13:
[...]

Als het aan de staande golven ligt klopt dat inderdaad, maar dat vraag ik me dus af.

Ik heb de 5 nu op 2 hele verschillenden plekken geprobeerd, zowel staand als liggend, en steeds is er echt voor de speaker op zon 2 a 3 meter afstand een dip, terwijl een one op diezelfde plekken dat veel minder of niet heef. Vandaar dat ik het eerder in de speaker zoek maar wie weet.

Zal nog es wat met de locatie spelen, irritante is alleen dat je steeds trueplay moet calibreren (logisch wel) en daar word de hond p-nerveus van ... }:O
Hmm, probeer het allereerst eens met Trueplay uit... Ik heb met mijn One ook problemen met Trueplay. Dan klinkt het zonder Trueplay aan een stuk beter.

PSN: Sluuz

• 123ikweethetnie
Sluuz schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:19:
[...]

Hmm, probeer het allereerst eens met Trueplay uit... Ik heb met mijn One ook problemen met Trueplay. Dan klinkt het zonder Trueplay aan een stuk beter.
Trueplay uit geeft niet veel veranderd los van dat het minder mooi klinkt met trueplay uit.

Ik heb vanmiddag nog flink met plaatsing en speakers zitten verwisselen en spelen, en het lijkt toch wel aan de ruimte te liggen. Op nu nét de plek waar ik veel zit blijft er steeds dip, ongeacht waar ik de speaker(s) neerzet.... Vet irritant wel..

• Kalentum
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10:08
Gisteren mijn eerste Sonos stapjes gezet: heb een Symfonisk bij IKEA gekocht. Dit omdat ik al tijden zit te klooien met een antieke Pioneer versterker en een Raspberry Pi. En ik hou nog steeds van het draaien van CD's. Niet alles staat op streaming diensten. Heb dus ook nog steeds een set FLAC en MP3 bestanden op een NAS. En ik wou Sonos een keer proberen.

Eerste indruk: valt niets tegen. De Sonos app werkt beter dan wat ik gewend ben van een MPD client op Android of Synology DS Audio. Snel en soepel. De radio streams die ik op mijn Raspberry Pi had staan zijn allemaal beschikbaar dus we verliezen niets. Grootste verrassing: Mijn Spotify Unlimited 5 euro / maand abbo werkt prima op de Sonos.

• pimmf
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 14-01 12:44
Dag Sonos (lief)hebbers/kenners,

Sinds gister ben ik in het bezit van een nieuwe Sonos One met spraakbesturing. Het installeren ging zeer gemakkelijk en binnen no-time had ik hem werkend.

Nu vind ik de spraakbesturing een leuk extraatje. Ik heb gisteravond de Google Assistent ingesteld en op algemene vragen werkt die perfect. Wanneer ik vraag om een bepaald radiostation af te spelen doet die dit zonder problemen. Echter, wanneer ik via Spotify een bepaalde artiest wil laten afspelen krijg ik het volgende te horen:

"Je Spotify Premium account is niet correct gekoppeld. Als je wil afspelen met Spotify Premium, stel je hetzelfde account in voor zowel de Google Assistent als de Sonos-app"

Weet iemand waar het probleem hier zit? Ik heb maar een Spotify account, dus ik kan niet een ander account ergens hebben gebruikt. In de Home app van Google zie ik de Sonos box wel staan, maar ik kan er verder niks aanpassen of toevoegen.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Alvast dank voor het meedenken!

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19-01 23:22
pimmf schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:28:
Dag Sonos (lief)hebbers/kenners,

Sinds gister ben ik in het bezit van een nieuwe Sonos One met spraakbesturing. Het installeren ging zeer gemakkelijk en binnen no-time had ik hem werkend.

Nu vind ik de spraakbesturing een leuk extraatje. Ik heb gisteravond de Google Assistent ingesteld en op algemene vragen werkt die perfect. Wanneer ik vraag om een bepaald radiostation af te spelen doet die dit zonder problemen. Echter, wanneer ik via Spotify een bepaalde artiest wil laten afspelen krijg ik het volgende te horen:

"Je Spotify Premium account is niet correct gekoppeld. Als je wil afspelen met Spotify Premium, stel je hetzelfde account in voor zowel de Google Assistent als de Sonos-app"

Weet iemand waar het probleem hier zit? Ik heb maar een Spotify account, dus ik kan niet een ander account ergens hebben gebruikt. In de Home app van Google zie ik de Sonos box wel staan, maar ik kan er verder niks aanpassen of toevoegen.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Alvast dank voor het meedenken!
Heb je het Spotify account ook aangemeld in de Google Assistant app?

per aspera ad astra

• pimmf
LAD93 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:30:
[...]

Heb je het Spotify account ook aangemeld in de Google Assistant app?
Is dat in de GA-app > instellingen > Google Assistent-services > muziek? Hier krijg ik de melding "verbinding maken met de services mislukt"

• LAD93
pimmf schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:33:
[...]

Is dat in de GA-app > instellingen > Google Assistent-services > muziek? Hier krijg ik de melding "verbinding maken met de services mislukt"
Ja, volgens mij is dat waar je het account ook moet toevoegen. Ik kreeg namelijk dezelfde melding als jij, maar na het toevoegen daar was het opgelost. Kan je het account niet opnieuw proberen toe te voegen?

per aspera ad astra

• pimmf
LAD93 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:24:
[...]

Ja, volgens mij is dat waar je het account ook moet toevoegen. Ik kreeg namelijk dezelfde melding als jij, maar na het toevoegen daar was het opgelost. Kan je het account niet opnieuw proberen toe te voegen?
Ik zal het vanmiddag proberen en laten weten of het heeft geholpen! Dank!

• pimmf
LAD93 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:24:
[...]

Wanneer ik in de Home app klik op "muziek en audio" krijg ik constant dezelfde melding: verbinding maken met de services mislukt.

Ik zit op hetzelfde Wi-Fi netwerk als de Sonos. Zie de Sonos ook in de Home app. Alleen het Spotify account linken lukt dus nog niet...

• LAD93
pimmf schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:58:
[...]

Wanneer ik in de Home app klik op "muziek en audio" krijg ik constant dezelfde melding: verbinding maken met de services mislukt.

Ik zit op hetzelfde Wi-Fi netwerk als de Sonos. Zie de Sonos ook in de Home app. Alleen het Spotify account linken lukt dus nog niet...
Hmm, dat heb ik niet eerder gehad.. misschien een re-install doen?

per aspera ad astra

• Henkhuppelschot
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19-01 15:02
pimmf schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:58:
[...]

Hebben er meer last van, waaronder ik.
Zie ook het google Home topic.

Probleem ligt bij google, re-install helpt hier ook niet bij.

• U2psv
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 23:54
Sinds enkele dagen het volgende: playbar + 2x play:1. Deze staan in surround ingesteld. Verder nog 2 ergens anders. De de 2 play:1’s in de surround opstelling spelen bij muziek net een fractie van een seconde later af, dit is zeer irritant luisteren (soort echo). Als ik de muziek stop zet en weer direct aanzet dan lopen ze weer synchroon. Na 3/4 nummers begint het weer.
Alles is up to date kwa software. 8)7

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 11:04
Ik heb van de week een paar keer gehad dat als de woonkamer en keuken gekoppeld zijn het geluid op de ene groep na een tijdje spelen vertraging krijgt.
Met stop en play is het wel weer weg, maar wel vervelend.

Is dit een netwerkprobleem of Sonos?

Heb wel van het weekend een Unifi USG geplaatst dus misschien dat die spelbreker is?
Pagina: 1 ... 88 ... 94 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True