Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:00
Spotify op Android blijft hangen op connecting...

App cache gecleared, telefoon gereboot, Sonos een powercycle gegeven, helpt niet. Iemand nog een tip?

Spotify reinstall heeft geholpen

Catch22 wijzigde deze reactie 16-09-2019 12:40 (10%)

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• Techboy2
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 10-11 10:48
Even voor de mensen die sonos in een home theater willen opstellen, dit is een slecht idee. Alleen wanneer je echt maar ook echt geen draatjes wilt. Maar anders hebben andere merken veeeel beter geluid.

• Chalk
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:01
Techboy2 schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:04:
Even voor de mensen die sonos in een home theater willen opstellen, dit is een slecht idee. Alleen wanneer je echt maar ook echt geen draatjes wilt. Maar anders hebben andere merken veeeel beter geluid.
Goed onderbouwd ook.

• Catch22
Oke dankjewel dit wisten we nog niet

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:20
Catch22 schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:24:
Spotify op Android blijft hangen op connecting...

App cache gecleared, telefoon gereboot, Sonos een powercycle gegeven, helpt niet. Iemand nog een tip?

Spotify reinstall heeft geholpen
Ook regelmatig last van laatste paar weken. Lijkt vrij willekeurig wel/niet te werken, soms ook gecombineerd met andere internetdiensten (Bandcamp, TuneIn).
Wellicht dus in mijn eigen netwerkconfig zoeken (eigen PiHole DNS en apart subnet in DMZ van Experiabox)

PSN: CanisLupusNL (GT Sport, Wreckfest) - About.me -

• Catch22
Canis Lupus schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:15:
[...]
Ook regelmatig last van laatste paar weken. Lijkt vrij willekeurig wel/niet te werken, soms ook gecombineerd met andere internetdiensten (Bandcamp, TuneIn).
Wellicht dus in mijn eigen netwerkconfig zoeken (eigen PiHole DNS en apart subnet in DMZ van Experiabox)
Ik heb alles eigenlijk default ingesteld staan, dus dat zal het niet zijn.

Kom net terug van 2 weken vakantie, had daarvoor geen last en gisteravond werkte het prima

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 12-11 21:00
zoeperman schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:38:
Iemand ervaring met een one in stereo paar die wel een een meter of 8 uit elkaar staan en de ene de keuken doet en de andere woonkamer, is dat een beetje te doen qua geluid of moeten ze dan allebei als los staande apparaten?
Ik ben geneigd te zeggen dat dit wel erg enthousiast is. 8 meter is al vrij ruim, maar op zich niet onmogelijk. Maar dan zou ik ze wel in dezelfde kamer hebben en ervoor zorgen dat je ergens rond het midden van de speakers bent om een goede ervaring te hebben. Ik gok echter dat als je het over twee losse ruimtes hebt je in de praktijk vooral in de buurt van de ene of de andere speaker bent. Waarschijnlijk zelfs regelmatig helemaal buiten de speakers. En dan zal je in de praktijk afhankelijk van waar je bent vooral of links of rechts overheersend horen. En dat lijkt me niet helemaal het idee. Ik heb het zelf nooit zo getest maar ik zou zeggen dat twee keer mono meer voor de hand ligt in deze situatie.

• zoeperman
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:42
inmiddels een 2e sonos erbij gehaald voor het bovenstaande idee, maar inderdaad stereo zo ver uit elkaar klinkt niet . allebei in een groep als mono zijnde klinkt ook weer niet omdat het dan een soort echo/dubbel geluid wordt omdat ze 2 verschillende ruimtes vullen die wel met elkaar zijn verbonden (beneden gedeelte is een U). Ik heb ze nu in een stereo opstelling op het bergmeubel ongeveer in het midden van de kamer staan. Maar ben er ook niet overuit dat dit de oplossing is... Maar gewoon eens wat testen en anders maar 1 mono in de keuken laten zoals het was en de andere weer weg doen.

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:47
Helaas is het niet zo simpel, die hack lijkt leuk maar vergeet niet dat de software van de speaker én de sonos app dit gewoon als een speaker herkent. Je kan daarin wel iets tweaken met de bas omhoog en de tweeters omlaag instellen, maar een volwaardige subwoofer wordt het nooit. Ik denk dus niet dat je veel wijzer wordt hier van; aan mij is het in ieder geval niet besteed.

• Eindhovenfinest
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15-11 22:47
Heeft er iemand info of er binnenkort een nieuwe generatie Play 5 aankomt?

• Kwakkies
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 21:12
zoeperman schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:39:
inmiddels een 2e sonos erbij gehaald voor het bovenstaande idee, maar inderdaad stereo zo ver uit elkaar klinkt niet . allebei in een groep als mono zijnde klinkt ook weer niet omdat het dan een soort echo/dubbel geluid wordt omdat ze 2 verschillende ruimtes vullen die wel met elkaar zijn verbonden (beneden gedeelte is een U). Ik heb ze nu in een stereo opstelling op het bergmeubel ongeveer in het midden van de kamer staan. Maar ben er ook niet overuit dat dit de oplossing is... Maar gewoon eens wat testen en anders maar 1 mono in de keuken laten zoals het was en de andere weer weg doen.
Hier staan ze ook vrij ver uit elkaar, maar heb nog de Beam erbij waardoor ik er nu uit ben dat de surround instelling nog het beste klinkt. Mede omdat je kan instellen hoe aanwezig ze zijn (achtergrond/voluit) en hoe hard ze mee spelen bij afspelen van muziek of TV. Bijkomend voordeel vind ik persoonlijk dat ik ook voor alle 3 de apparaten tegelijk het volume kan instellen i.p.v. allen afzonderlijk. Maar wellicht dat ik straks in ons nieuwe huis hier nog op terug kom.

• ralpharma
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 14-11 07:42
Eindhovenfinest schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:39:
Heeft er iemand info of er binnenkort een nieuwe generatie Play 5 aankomt?
Ik denk dat de Play:3 eerst aan de beurt is...

“Some infinities are bigger than other infinities.”

• LuNaTiC
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Vraag me af of ze de Play:3 überhaupt nieuw leven in zouden blazen. Ik heb de :3 weliswaar nooit gehoord maar wat ik er van heb gelezen is het inmiddels eigenlijk een beetje een awkward tussenmaatje tussen de One en Play:5 waarbij het nét niet is.

Denk ook dat de Move misschien daar nu weer net iets meer tussen in zit ook wat dat betreft, en dat dan voor sommigen juist een alternatief kan zijn...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Megupe
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 13:05
Ehm, sonos heeft toch ook draaDjes nodig, hoe komen ze anders aan de benodigde energie om geluid te produceren?

• Canis Lupus
  • Laatst online: 22:20
LuNaTiC schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:47:
...het inmiddels eigenlijk een beetje een awkward tussenmaatje tussen de One en Play:5 waarbij het nét niet is.
Ik heb een Play:3 in de keuken (ooit als gift gehad in de Sonos Studio in Los Angeles :D), grote voordeel tov Play:1 is dat je stereo geluid hebt met maar 1 speaker.

Recente berichten geven aan dat de Move idd veel van de Play:3 wegheeft, maar is niet stereo voor zover ik weet.

PSN: CanisLupusNL (GT Sport, Wreckfest) - About.me -

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ahja daar heb je wel een punt :) ben benieuwd, mijn onderbuik zegt dat ze er nog steeds niets mee gaan doen maar dat is dus nergens op gebaseerd :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Jurgen630
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17-10 16:38
ralpharma schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:25:
[...]

Ik denk dat de Play:3 eerst aan de beurt is...
Hoopte eigenlijk op een vernieuwde/nieuwe playbar! Sta op het punt om de playbar aan te schaffen, maar ben bang dat er volgend jaar ineens een nieuwe uitkomt.. Dan is het natuurlijk wel een beetje zonde van m'n centen. Toch?

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:34
@Jurgen630 ik wacht al sinds februari dit jaar en heb eergister dan toch maar de huidige playbar besteld..
Er zijn geeneens geruchten en ze hebben net hun eigen event gehad en niets aangekondigd ook.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• ralpharma
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 14-11 07:42
Jurgen630 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:28:
[...]

Hoopte eigenlijk op een vernieuwde/nieuwe playbar! Sta op het punt om de playbar aan te schaffen, maar ben bang dat er volgend jaar ineens een nieuwe uitkomt.. Dan is het natuurlijk wel een beetje zonde van m'n centen. Toch?

“Some infinities are bigger than other infinities.”

• Jurgen630
GeeMoney schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:59:
@Jurgen630 ik wacht al sinds februari dit jaar en heb eergister dan toch maar de huidige playbar besteld..
Er zijn geeneens geruchten en ze hebben net hun eigen event gehad en niets aangekondigd ook.
Klopt, was ik mij van bewust. Misschien toch maar gewoon de knoop doorhakken.. Wel tevreden met de aankoop? :)

• GeeMoney
Jurgen630 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:19:
[...]

Klopt, was ik mij van bewust. Misschien toch maar gewoon de knoop doorhakken.. Wel tevreden met de aankoop? :)
Het enige waar ik van baal is het ontbreken van HDMI en DTS ondersteuning icm eArc.
Geluid is prima en setup is simpel natuurlijk.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Beam dan geen optie? Of is dat echt te 'licht'?

Wel HDMI en eArc-ondersteuning, ik ben er erg tevreden over in mijn woonkamer. (DTS-ondersteuning heb je met geen enkel Sonos-apparaat).

• Jurgen630
Ik vond hem in de winkel echt minder klinken dan die playbar.. Vandaar dat mijn keuze viel op de playbar. Maar is dat echt een probleem dan dat het geen HDMI eArc ondersteuning heeft? In welk opzicht is dat een nadeel?

• GeeMoney
@LuNaTiC Ik heb een behoorlijke ruimte die gevuld moet worden en ik verwacht dat de beam echt een maatje te klein is.
DTS ontbreekt inderdaad op elk Sonos product maar ik had de stille hoop dat het wellicht aangekondigd zou worden voor de nieuwe modellen.

• Catch22
GeeMoney schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:44:
@LuNaTiC Ik heb een behoorlijke ruimte die gevuld moet worden en ik verwacht dat de beam echt een maatje te klein is.
DTS ontbreekt inderdaad op elk Sonos product maar ik had de stille hoop dat het wellicht aangekondigd zou worden voor de nieuwe modellen.
Een beam met 2 one sl's is net zo duur als een play at toch?

• GeeMoney
Catch22 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:49:
[...]

Een beam met 2 one sl's is net zo duur als een play at toch?
Ik heb nu een playbar met 2 One's en de sub.

• 123ikweethetnie
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 14-11 23:49
Ik zit er over na te denken om ook de stap naar een Sonos ecosysteem te maken (twijfel nog wel een beetje tussen Sonos en HEOS overigens, ik hoor toch vaak dat de HEOS beter klinkt/dichter bij de HiFi definitie komt.

Ik ben vooral geïnteresseerd in muziek via Spotify, en zal verder de tv aansluiten gewoon omdat geluid van de tv niks is.
Zal
Wat ik denk:

- 1x beam bij tv, 1x play 5 in de kamer, 1x play 5 in de eethoek
-2x play 5 in de kamer als stereo paar met tv geluid, 1x play in de eethoek.
- 1x beam bij tv, 6 keer play one verspreid over kamer en eethoek.

Optie 1 heeft HDMI tegenover optie 2 en is íets voordeliger.

Optie 2 geeft mogelijk het beste geluid, maar wel tv via analoog én de 5 is een beetje "lomp" voor onder de tv.

Optie 3 geeft mogelijk de meest "homogene weergave" over de benedenverdieping waardoor het volume laag kan blijven en je toch overal kan genieten van muziek....

Wat zouden jullie doen?

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 00:21
123ikweethetnie schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:35:

Optie 2 geeft mogelijk het beste geluid, maar wel tv via analoog én de 5 is een beetje "lomp" voor onder de tv.

Wat zouden jullie doen?
Nou dat zou je denken, maar door analoog aan te sluiten krijg je ook een 'lag' van 0.7 seconden cadeau. Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en met jouw optie 2 kunnen testen, gezien ik al 2x een play 5 had staan.

Uiteindelijk heb ik de play 5's enkel voor muziek, en daar een Beam + Sub voor enkel TV aan toegevoegd. De laatstgenoemde combi is echt top, wij hebben een grote huiskamer, maar meer dan genoeg punch voor ons met deze set.

Enige ergernis die overblijft is dat je de Sub niet makkelijk aan 1 van de groepen kunt koppelen, zonder weer Trueplay in te stellen. Gelukkig kennen de 5's genoeg bass voor mij, dus geen heel groot issue.

• 123ikweethetnie
Ik bedoelde meer het best klinkende geluid, ik had nog niet stil gestaan bij vertraagd geluid....

Om eerlijk te zijn denk ik dat voor ons een sub aan de beam wat too much zal zijn. We zijn geen hevige film kijkers, op dit moment heb ik de bas ook altijd vrij teruggedraaid staan bij tv geluid.

Ik neig nu toch wel richting de beam+5+5 setup, met heel misschien later nog een sub aan de 5s, maar dan alleen als de locaties waar deze komen zich een beetje lenen voor stereo pairing en ik aan de 5s nog iets mis in diepte.
Ik luister nu op zuil speakers van redelijke kwaliteit (vind ik dan, Jamo s606) die aardig diep gaan bi-amp aangestuurd door een Onkyo TX NR-616 (die continu gereset moet worden voor Spotify connect :( )

-edit-

Die lag, is die er ook als je tv geluid enkel op de ene p5 speelt die via de jack is aangesloten?
renegrunn schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:54:
[...]

Nou dat zou je denken, maar door analoog aan te sluiten krijg je ook een 'lag' van 0.7 seconden cadeau. Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en met jouw optie 2 kunnen testen, gezien ik al 2x een play 5 had staan.

Uiteindelijk heb ik de play 5's enkel voor muziek, en daar een Beam + Sub voor enkel TV aan toegevoegd. De laatstgenoemde combi is echt top, wij hebben een grote huiskamer, maar meer dan genoeg punch voor ons met deze set.

Enige ergernis die overblijft is dat je de Sub niet makkelijk aan 1 van de groepen kunt koppelen, zonder weer Trueplay in te stellen. Gelukkig kennen de 5's genoeg bass voor mij, dus geen heel groot issue.

123ikweethetnie wijzigde deze reactie 19-09-2019 21:39 (3%)

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 00:21
123ikweethetnie schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:36:

Om eerlijk te zijn denk ik dat voor ons een sub aan de beam wat too much zal zijn. We zijn geen hevige film kijkers, op dit moment heb ik de bas ook altijd vrij teruggedraaid staan bij tv geluid.

-edit-

Die lag, is die er ook als je tv geluid enkel op de ene p5 speelt die via de jack is aangesloten?

[...]
Ja, dat dacht ik ook totdat een vriend langskwam met een sub.. het geeft niet enkel meer bass, maar het geluid wordt er veel ruimtelijker van.

Maar, als je nog goede speakers hebt, is een Amp dan nog niet een optie?

Weet het niet zeker, maar volgens mij heb je ook met 1 play 5 al te maken met lag.

• 123ikweethetnie
Ja een amp zou kunnen, maar sinds de komst van een box (zo een voor een baby, niet voor muziek) worden die dingen steeds moeilijke te plaatsen en zoeken we eigenlijk iets compacters en flexibelers ook.

Als je eigen speakers op de amp aansluit, werkt trueplay dan ook nog? (Zonder audyssey laten deze speakers wel wat te wensen over...)
renegrunn schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:56:
[...]

Ja, dat dacht ik ook totdat een vriend langskwam met een sub.. het geeft niet enkel meer bass, maar het geluid wordt er veel ruimtelijker van.

Maar, als je nog goede speakers hebt, is een Amp dan nog niet een optie?

Weet het niet zeker, maar volgens mij heb je ook met 1 play 5 al te maken met lag.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik zou persoonlijk sowieso voor een optie met een Beam gaan, dat is gewoon wel het handigst voor bij je TV, zonder gezeik met evt lag en hdmi/arc of optical mogelijkheden. Heb je, ook al ben je geen echt grote filmkijker, al een nette 3.0 opstelling om mee te beginnen.

Ik zou zelf toch verder overal Ones neerzetten, al weet ik niet hoe groot je kamer(s) is/zijn.

Ik zelf heb nu een Play:5 tijdelijk in onze huidige woonkamer staan, daar komt best wel wat power uit, ik wil die straks in ons nieuwe huis voor de garage neerzeten (6x7m ongeveer). Ik moet straks eerst kijken hoe dat bevalt, het kan zijn dat ik daar nog ooit eens overweeg om een extra Play:5 er aan toe te voegen. (of zelfs ooit 4 ones, voor elke hoek één. Dat kun je overigens ook overkill vinden, maar het is mijn mancave, dus die mag straks best wel 'luxe worden :+').

Voor mijn eigen huiskamer nu (en straks ook overigens) zou ik 2 Play:5 wat overkill vinden.

Als ik jou was zou ik toch die Ones overwegen, kun je ook nog makkelijk toevoegen aan je Beam en dan heb je al een nette 5.0 opstelling (komt die Sub alsnog vanzelf wel een keer :+).

LuNaTiC wijzigde deze reactie 20-09-2019 07:39 (7%)

• 123ikweethetnie
Met alleen de ones, ga je dan niet iets in het lage gebied missen? De totale ruimte is ongeveer 40m2, niet heel groot dus maar zit wel liever iets aan de ruime kant qua vemogen dan andersom zeg maar. Onderstaande zouden dan de 2 opties kunnen zijn:

LuNaTiC schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 07:38:
Ik zou persoonlijk sowieso voor een optie met een Beam gaan, dat is gewoon wel het handigst voor bij je TV, zonder gezeik met evt lag en hdmi/arc of optical mogelijkheden. Heb je, ook al ben je geen echt grote filmkijker, al een nette 3.0 opstelling om mee te beginnen.

Ik zou zelf toch verder overal Ones neerzetten, al weet ik niet hoe groot je kamer(s) is/zijn.

Ik zelf heb nu een Play:5 tijdelijk in onze huidige woonkamer staan, daar komt best wel wat power uit, ik wil die straks in ons nieuwe huis voor de garage neerzeten (6x7m ongeveer). Ik moet straks eerst kijken hoe dat bevalt, het kan zijn dat ik daar nog ooit eens overweeg om een extra Play:5 er aan toe te voegen. (of zelfs ooit 4 ones, voor elke hoek één. Dat kun je overigens ook overkill vinden, maar het is mijn mancave, dus die mag straks best wel 'luxe worden :+').

Voor mijn eigen huiskamer nu (en straks ook overigens) zou ik 2 Play:5 wat overkill vinden.

Als ik jou was zou ik toch die Ones overwegen, kun je ook nog makkelijk toevoegen aan je Beam en dan heb je al een nette 5.0 opstelling (komt die Sub alsnog vanzelf wel een keer :+).

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18:38
Wanneer ik thuis binnenkom start op 1 room automatisch muziek vanaf mijn telefoon. Is dit ergens uit te zetten?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

123ikweethetnie schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:34:
Met alleen de ones, ga je dan niet iets in het lage gebied missen? De totale ruimte is ongeveer 40m2, niet heel groot dus maar zit wel liever iets aan de ruime kant qua vemogen dan andersom zeg maar. Onderstaande zouden dan de 2 opties kunnen zijn:

[Afbeelding: Sonos]

[...]
Ah dat plattegrondje verduidelijkt veel :)

In dat geval zou die tweede setup inderdaad nog best goed kunnen werken.

Je kan dan evt nog uitbreiden als je wil (persoonlijk zou ik echt minimaal voor een 5.0 of 5.1 setup gaan bij je TV/beam, maar ik ben dan ook wat meer een serie- en filmliefhebber).

Je kan ook nog overwegen om de 5 in de woonkamer te staan en wel voor 2 Ones in de eetkamer.

Het blijft overigens lastig om het zo op papier voor een ander te bepalen. Ik moet zelf ook nog maar afwachten of het in ons nieuwe huis inderdaad zo gaat klinken als ik voor ogen (oren) had. Heb er wel vertrouwen in maar wellicht moet er nog worden getweakt :+

• 123ikweethetnie
Is ook lastig. Ik vind het moeilijk om de ones en fives tegenover elkaar in te schatten, zal er toch maar eens een flinke luistersessie aan moeten wagen.

Is er iemand die iets kan zeggen over de vergelijking van 6 ones tegen 2 fives? In principe zijn dat evenveel drivers en amps, dat zou op papier redelijk dicht bij elkaar moeten liggen qua volume en diepgang...
LuNaTiC schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:45:
[...]

Ah dat plattegrondje verduidelijkt veel :)

In dat geval zou die tweede setup inderdaad nog best goed kunnen werken.

Je kan dan evt nog uitbreiden als je wil (persoonlijk zou ik echt minimaal voor een 5.0 of 5.1 setup gaan bij je TV/beam, maar ik ben dan ook wat meer een serie- en filmliefhebber).

Je kan ook nog overwegen om de 5 in de woonkamer te staan en wel voor 2 Ones in de eetkamer.

Het blijft overigens lastig om het zo op papier voor een ander te bepalen. Ik moet zelf ook nog maar afwachten of het in ons nieuwe huis inderdaad zo gaat klinken als ik voor ogen (oren) had. Heb er wel vertrouwen in maar wellicht moet er nog worden getweakt :+

• jakob
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16-11 16:21
Al eens nagedacht over een Amp met twee boekenplankspeakers? Het beste stereobeeld, uitbreidbaar met sonos en HDMI.

http://specs.tweak.to/11484

• pitchdown
pitchdown schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:44:
Wanneer ik thuis binnenkom start op 1 room automatisch muziek vanaf mijn telefoon. Is dit ergens uit te zetten?
Iemand?

• 123ikweethetnie
Niet echt eigenlijk omdat dat toch weer minder flexibel is met plaatsen en ik denk dat je dat dan de DSP van Sonos mist?
jakob schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:40:
Al eens nagedacht over een Amp met twee boekenplankspeakers? Het beste stereobeeld, uitbreidbaar met sonos en HDMI.

• 123ikweethetnie
Is dat niet meer iets van je telefoon? Mijn telefoon dit ook vaak in de auto als de bluetooth connectie maakt...

• pitchdown
123ikweethetnie schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:53:
Is dat niet meer iets van je telefoon? Mijn telefoon dit ook vaak in de auto als de bluetooth connectie maakt...

[...]
Waar zou dit zitten? Sonos app ergens een instelling?

• 123ikweethetnie
Ik ken de Sonos app (nog) niet dus dat durf ik niet te zeggen. Kan het zijn dat je iets aan het afspelen bent als je weggaat, en dattie daarmee verder gaat als je terugkomt en weer verbinding hebt? Soort resume functie?
pitchdown schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:56:
[...]

Waar zou dit zitten? Sonos app ergens een instelling?

• pitchdown
123ikweethetnie schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 19:00:
Ik ken de Sonos app (nog) niet dus dat durf ik niet te zeggen. Kan het zijn dat je iets aan het afspelen bent als je weggaat, en dattie daarmee verder gaat als je terugkomt en weer verbinding hebt? Soort resume functie?

[...]
Ik pauzeer vanuit de sonos app
Als ik terug kom gaat de muziek ineens verder.

Wat is de reguliere manier om af te sluiten van de muziek naar de sonos via Wi-Fi?

• GeeMoney
Ik vind de 5’s nogal lomp ogen als je ze gaat ophangen eerlijk gezegd.
In een meubel of op een plank kijkt het heel anders.
Ik heb een grote woonkamer en keuken en ik heb voor een playbar gekozen in de woonkamer met sub en 2 One’s en ik ga de keuken eerst proberen met 2 Ones ook. Volgens mij is dat ruim voldoende voor “ bij geluid” in de keuken. Er komt best wat laag uit de Ones ook maar ik heb al de voorkeur voor normaal laag ipv JBL/Beats gebonk.
Wellicht speelt dat mee :)

Zowel de woonkamer is 50m2 en de keuken is 50m2.

GeeMoney wijzigde deze reactie 21-09-2019 05:39 (5%)

• 123ikweethetnie
In de woonkamer zou de 5 bovenop een kast komen (misschien op een schap die dan direct boven de kast komt als trillingen vervelend worden. In de eethoek zou het wel ophangen worden. Goede tip iig, ff ervoor zorgen dat ik er eens een 5 opgehangen kan aanschouwen.

Ik ben overigens ook geen liefhebber van bonkende bas, maar een beetje diepe bas vind ik wel fijn (zolang die strak blijft).
GeeMoney schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 20:28:
Ik vind de 5’s nogal lomp ogen als je ze gaat ophangen eerlijk gezegd.
In een meubel of op een plank kijkt het heel anders.
Ik heb een grote woonkamer en keuken en ik heb voor een playbar gekozen in de woonkamer met sub en 2 One’s en ik ga de keuken eersy proberen met 2 Ones ook. Volgens mij is dat ruim voldoende voor “ bij geluid” in de keuken. Er komt best wat laag uit de Ones ook maar ik heb al de voorkeur voor normaal laag ipv JBL/Beats gebonk.
Wellicht speelt dat mee :)

Zowel de woonkamer is 50m2 en de keuken is 50m2.

• pitchdown
Nogmaals even voor de duidelijkheid het algehele verhaal:

ik heb binnen mijn huis de volgende setup:

Woonkamer : Sonos Beam + 2 X Sonos One SL als Surroundboxen

Keuken : 2 X Sonos One SL als stereopaar

Wanneer ik thuis kom, start automatisch muziek vanaf mijn Galaxy S10 naar de kamer Keuken.

Ik heb niet vooraf muziek geluisterd in de auto of ergens anders.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Wat is daarna de "reguliere" manier om muziek op stop te zetten in de Sonos app? Pauze of koppelen aan ander apparaat? Er zit namelijk volgens mij nergens een "stop"-knop.

• rmc.
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 17-10 10:49
heb je niet (per ongeluk) een alarm aanstaan waardoor om een bepaalde tijd de muziek begint te spelen en het lijkt of het komt doordat je thuis komt?

stop is "stop" knop in de app of "play/pauze" knop op de speaker. als je erop drukt en je hoort geen muziek meer is die uit

• pitchdown
rmc. schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:09:
heb je niet (per ongeluk) een alarm aanstaan waardoor om een bepaalde tijd de muziek begint te spelen en het lijkt of het komt doordat je thuis komt?

stop is "stop" knop in de app of "play/pauze" knop op de speaker. als je erop drukt en je hoort geen muziek meer is die uit
Nee, echt elke keer als ik thuis kom gaat hij aan.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

echt heel gek, ook geen gekke geofencing of IFTTT-fratsen?

Ik heb geen weet van een dergelijke optie binnen Sonos... en als ie er al is, lijkt het me dat je hem echt heel specifiek moet vinden en aanzetten?

• rmc.
Nee, echt elke keer als ik thuis kom gaat hij aan.
heb je al contact opgenomen met de klantenservice?
Misschien kunnen die iets vinden?

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 01:56

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ok volgens mij is mijn nieuwe amp al stuk. Speel muziek af, ineens klinkt de muziek dof en krakend. Vervolgens stopt de muziek en knippert het lampje oranje/wit continue. Even later probeer ik het opnieuw, weer even wat muziek en vervolgens zelfde verhaal.

Heb hem al naar factory reset gedaan maar geen resultaat. Ook weer precies hetzelfde. Vermoed dat het versterkende gedeelte kapot is.

Zou toch niet mogen bij een nieuw apparaat. De muziek in ons huis staat niet bepaald zacht dus het apparaat moet leveren maar kan daar toch niet door kapot gaan.

Heb twee Canton RC-L luidsprekers erop aangesloten.

200/350 watt
89 db
4/8 ohm
18 tot 30k herz

discogs

• bruce the boss
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20:35
post graag verwijderen

bruce the boss wijzigde deze reactie 21-09-2019 19:45 (97%)

• jaspov
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-11 12:42
Iemand ergens iets gezien of gehoord of Sonos SMB2 gaat ondersteunen zodat ik weer muziek vanaf de NAS kan spelen (zonder op de NAS SMB1 aan te zetten, dat is niet veilig).

• GeeMoney
jaspov schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:44:
Iemand ergens iets gezien of gehoord of Sonos SMB2 gaat ondersteunen zodat ik weer muziek vanaf de NAS kan spelen (zonder op de NAS SMB1 aan te zetten, dat is niet veilig).
Mocht je een firewall in je NAS hebben dan kan je het natuurlijk wel compleet dicht timmeren.
Ideaal is anders maar beter iets dan niets?
Maak een read-only user met een wachtwoord en zet SMB(v1) open en config in je firewall een source/destination inclusief de poorten voor SMB(v1) en je zit snor.

• jaspov
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-11 12:42
GeeMoney schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:12:
[...]

Mocht je een firewall in je NAS hebben dan kan je het natuurlijk wel compleet dicht timmeren.
Ideaal is anders maar beter iets dan niets?
Maak een read-only user met een wachtwoord en zet SMB(v1) open en config in je firewall een source/destination inclusief de poorten voor SMB(v1) en je zit snor.
Dank, zal daar eens naar kijken maar zou toch wel een lekker idee zijn om helemaal van SMB1 af te stappen, kan ik ook later met instellingen niets verknallen oid.

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 01:56

loewie1984

music addict! pizza monster!!

loewie1984 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 14:58:
Ok volgens mij is mijn nieuwe amp al stuk.
Stuk indeed, Sonos komt hem vervangen.
Dus voor diegene die de symptomen herkennen..

discogs

• EValentino
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
De nieuwe Sonos Move is nu €369 bij Soundstore, lijkt me wel een prima deal toch?

https://www.soundstore.nl...gelijkingssites&utm_term=

Edit: de prijs is inmiddels gecorrigeerd naar €399.

EValentino wijzigde deze reactie 25-09-2019 17:28 (11%)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

EValentino schreef op woensdag 25 september 2019 @ 01:15:
De nieuwe Sonos Move is nu €369 bij Soundstore, lijkt me wel een prima deal toch?

https://www.soundstore.nl...gelijkingssites&utm_term=
Ja 30 euro goedkoper dan de adviesprijs van een splinternieuw product, en nog geen andere aanbiedingen geweest of langs zien komen, valt verder dan weinig over te zeggen toch?

Als je hem graag (snel) wilt, dan is dat inderdaad de beste deal die je op dit moment kan hebben (ervan uitgaande dat de PW hier leidend en compleet is)

• EValentino
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
LuNaTiC schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:24:
[...]

Ja 30 euro goedkoper dan de adviesprijs van een splinternieuw product, en nog geen andere aanbiedingen geweest of langs zien komen, valt verder dan weinig over te zeggen toch?

Als je hem graag (snel) wilt, dan is dat inderdaad de beste deal die je op dit moment kan hebben (ervan uitgaande dat de PW hier leidend en compleet is)
De prijs is inmiddels aangepast naar €399, maar gelukkig was ik op tijd :P

Inmiddels ook een T&T binnen, dus ik heb zo te zien geluk gehad.

• 123ikweethetnie
Is er iemand die (liefst uit ervaring) iets kan zeggen over de geluidskwaliteit van een play one tegenover de one/one sl?

• GeeMoney
@123ikweethetnie op het werk (kantoor) heb ik ze toevallig beiden even beluisterd maar kon weinig verschil merken.
Ik vermoed eigenlijk dat ze dezelfde techniek delen maar dat de One touch bediening heeft en spraak besturing dmv toegevoegde controller en firmware. Meer kon ik niet ontdekken.
De Ones zijn in het wit wel een stuk stijlvoller gezien nu het gaas voor de speaker ook in kleur is.

• 123ikweethetnie
Thanks! Ik ben het met je eens dat de one mooier en strakker is, maar als je een plek hebt waar je de speaker bijna niet ziet en geen gebruik maakt van de smart functionaliteit...
GeeMoney schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:06:
@123ikweethetnie op het werk (kantoor) heb ik ze toevallig beiden even beluisterd maar kon weinig verschil merken.
Ik vermoed eigenlijk dat ze dezelfde techniek delen maar dat de One touch bediening heeft en spraak besturing dmv toegevoegde controller en firmware. Meer kon ik niet ontdekken.
De Ones zijn in het wit wel een stuk stijlvoller gezien nu het gaas voor de speaker ook in kleur is.

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

123ikweethetnie schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:39:
Is er iemand die (liefst uit ervaring) iets kan zeggen over de geluidskwaliteit van een play one tegenover de one/one sl?
Verwaarloosbaar verschil. Ik heb de One in de keuken vanwege stembediening en Play:1's in de woonkamer en slaapkamer.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16-11 06:23
De vraag is al eens gesteld, kan je de Symponisk speaker in HomeKit krijgen. Via de Ikea app is dit niet mogelijk....

Maar, nu schijnt het dat de speaker te update’n en te bedienen is via de Sonos app, ergens zou het me dus niet verbazen dat het via de Sonos app wel lukt. Iemand die mij dit kan vertellen? Zou mooi zijn als het lukt namelijk

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• rmc.
Toppe schreef op donderdag 26 september 2019 @ 18:48:
De vraag is al eens gesteld, kan je de Symponisk speaker in HomeKit krijgen.
Ja, kan en is vrij eenvoudig:

Open de Woning-app;
Tik op het plusje in de rechter bovenhoek;
Kies ‘Voeg accessoire toe’;
Tik op ‘Geen code of kan niet scannen’;
en dan verschijnt de speaker.

rmc. wijzigde deze reactie 27-09-2019 08:22 (15%)

• 123ikweethetnie
Thanks!

Als we dan toch aan het vergelijken zijn, zijn er ook mensen die een vergelijking kunnen maken tussen een one en een 5 gen 2?
Op het gebied van:
- gedetailleerdheid
- bass
- volume
- geluidsbeeld (hoe goed kun je horen waar de speaker staat)
The Inquisitor schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:55:
[...]

Verwaarloosbaar verschil. Ik heb de One in de keuken vanwege stembediening en Play:1's in de woonkamer en slaapkamer.

123ikweethetnie wijzigde deze reactie 27-09-2019 12:37 (32%)

• pitchdown
Ik maak gebruik van Youtube Music (deze is als service toegevoegd aan de Sonos app).
Ik kom het huis binnen en wordt direct muziek afgespeeld op mijn sonos.
Dit is muziek welke in de wachtrij van de sonos-app staat.

De muziek wordt alleen afgespeeld op speakers in de groep "keuken".

Ik weet niet of dit probleem er ook is met spotify (ik denk van wel).
Dit zou natuurlijke met beide diensten niet moeten gebeuren.

Wanneer ik een playlist van Youtube Music start worden automatisch de opvolgende nummers in de wachtrij van de sonos-app gezet.
Kan er ook een playlist worden afgespeeld zonder dat de nummers in de wachtrij van de sonos-app komen te staan?

Iemand met een oplossing ?

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21:50
123ikweethetnie schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:12:
Thanks! Ik ben het met je eens dat de one mooier en strakker is, maar als je een plek hebt waar je de speaker bijna niet ziet en geen gebruik maakt van de smart functionaliteit...

[...]
Belangrijkste verschil is dan nog Airplay 2. Als je dat ook niet gebruikt.......

• 123ikweethetnie
Ik heb geen Apple producten dus zou niet zoveel uit maken toch? En als één van de speakers het ondersteunt kun je toch naar de rest streamen dacht ik?
Rallye schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:31:
[...]

Belangrijkste verschil is dan nog Airplay 2. Als je dat ook niet gebruikt.......

• Crazyanz
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:30
Hier al bijna een jaar een sonos beam staan naar volle tevredenheid maar de laatste tijd doet spotify connect moeilijk. Ik kan alleen nog via spotify op mijn macbook de speaker vinden op mijn iPhone ziet hij hem gewoon niet... via de sonos app zelf werkt het ook gewoon.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Crazyanz schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:08:
Hier al bijna een jaar een sonos beam staan naar volle tevredenheid maar de laatste tijd doet spotify connect moeilijk. Ik kan alleen nog via spotify op mijn macbook de speaker vinden op mijn iPhone ziet hij hem gewoon niet... via de sonos app zelf werkt het ook gewoon.
Vreemd. Hier geen last van, zie de Sonos speakers in spotify op iPad, iPhone, en Windows pc

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• timt1996
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 14-11 22:18
Crazyanz schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:08:
Hier heb ik ook last van, zowel de Beam als mijn andere Sonos speakers zijn onvindbaar in de Spotify app. Bij mij is het probleem begonnen na de update naar IOS 13.

• endless90
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16-11 14:15
Sinds een tijdje krijg ik het niet meer voor elkaar om Spotify nummer in elkaar te laten crossfaden.
In de Sonos app is deze optie ook greyed-out.
Mijn setup bestaat uit een Playbar met twee Play 1’s als sourround speakers. Alle devices zijn up-to-date.
Iemand tips om dit op te lossen?

• golfgti5
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16-11 14:19
Beste allemaal,

Ik heb een nieuwe samsung qled 55q85r tv en daarop een Sonos Playbar aangesloten.
Telkens als ik aan de geluidsknop van de afstandsbediening zit verschijnt het woordje “optisch” in beeld, is er een mogelijkheid om dat uit te schakelen?
Alvast bedankt

• Henkhuppelschot
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15-11 15:43
Tijdens onze vakantie van de afgelopen weken heb ik de stekkers van de sonos speakers uit het stopcontact gehaald.
Nu heb ik wel mijn 5.0 speaker groep terug (Sonos) maar mijn speaker bij de eetkamer (Ikea shelf) is verdwenen uit de sonos app.
Ook na het verwijderen en opniuew installeren van de app is de speaker niet zichtbaar, toevoegen lukt (vooralsnog) niet. Zowel via lan als wifi niet.

Vreemde is als bijvoorbeeld radio 2 speelt op de sonos en ik druk bij de ikea op play, speelt hij ook radio 2 af.

Iemand tips om de Ikea spreaker weer in de app te krijgen?

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-11 21:06
Iemand met een apple watch en ervaring met de applicatie 'Lyd'?

https://lyd-for-sonos.app/

Prijs is laag, maar moet natuurlijk wel een bruikbare app zijn. :)

• Werkhoven
  • Laatst online: 22:41
bvsteyn schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:36:
Iemand met een apple watch en ervaring met de applicatie 'Lyd'?

https://lyd-for-sonos.app/

Prijs is laag, maar moet natuurlijk wel een bruikbare app zijn. :)
Prima app voor het skippen van een nummer, wijzigen van het volume of afspelen van een Sonos favoriet. Wil je iets anders spelen dan een Sonos favoriet, zul je de “klassieke” manier van bedienen nodig hebben. Als je bijvoorbeeld al iets aan hebt staan via Spotify, kun je met Lyd wel de eerder genoemde bediening doen.

• bvsteyn
Werkhoven schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:11:
[...]

Prima app voor het skippen van een nummer, wijzigen van het volume of afspelen van een Sonos favoriet. Wil je iets anders spelen dan een Sonos favoriet, zul je de “klassieke” manier van bedienen nodig hebben. Als je bijvoorbeeld al iets aan hebt staan via Spotify, kun je met Lyd wel de eerder genoemde bediening doen.
Ok, klinkt goed. Negen van de 10 keer speel ik iets van Spotify af, dus dan is Lyd voor mij wel bruikbaar.

Werkt het bijschakelen van een extra speaker goed? Heb namelijk hier thuis mijn standaard huiskamer config (twee keer play 1, playbase en sub) en die gebruik ik standaard als ik muziek luister. Wil echter ook wel eens de keuken speaker bijschakelen en moet nu elke keer mijn telefoon pakken en de Sonos app opstarten om de kamer config aan te passen. Als dat soepel werkt op de watch is dat een no brainer voor mij om aan te schaffen.

• Damon
  • Laatst online: 16-11 13:45
bvsteyn schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:29:
[...]

Ok, klinkt goed. Negen van de 10 keer speel ik iets van Spotify af, dus dan is Lyd voor mij wel bruikbaar.

Werkt het bijschakelen van een extra speaker goed? Heb namelijk hier thuis mijn standaard huiskamer config (twee keer play 1, playbase en sub) en die gebruik ik standaard als ik muziek luister. Wil echter ook wel eens de keuken speaker bijschakelen en moet nu elke keer mijn telefoon pakken en de Sonos app opstarten om de kamer config aan te passen. Als dat soepel werkt op de watch is dat een no brainer voor mij om aan te schaffen.
Als je huiskamer al aan het afspelen is, kun je op je speler in de keuken simpelweg de play/pauze knop ingedrukt houden, deze wordt dan automatisch met je huiskamer gegroepeerd, geen app nodig dus 😊

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Werkhoven
  • Laatst online: 22:41
bvsteyn schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:29:
[...]

Je kunt dit denk ik ook met Lyd. Ik gebruik het niet want al mijn Sonos staat in de huiskamer.

• bvsteyn
Werkhoven schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:19:
[...]

Je kunt dit denk ik ook met Lyd. Ik gebruik het niet want al mijn Sonos staat in de huiskamer.
Ok, thnx!
Damon schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:57:
[...]

Als je huiskamer al aan het afspelen is, kun je op je speler in de keuken simpelweg de play/pauze knop ingedrukt houden, deze wordt dan automatisch met je huiskamer gegroepeerd, geen app nodig dus 😊
Oeh...dat wist ik niet eens! Dank voor de tip!

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Damon schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:57:
[...]

Andersom werkt het ook, als je een speaker uit de groep wilt halen even die knop ingedrukt houden :)

Is het al bijna vrijdag?

• Oggy
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15-11 21:37
Vraagje,

Wij hebben een Sonos play speaker gekocht voor op het kantoor (groot pand). Maar wij krijgen het apparaat niet werkend. Volgens de Sonos website kan het aan het type netwerk liggen.

We hebben hier een prive-netwerk waarin je moet inloggen met username/wachtwoord + certificaat en we hebben een gastennetwerk. Gastennetwerk heeft uiteraard netwerkdetectie van apparaten uitstaan.

De speaker vind de sonos app omdat ze een eigen wifi netwerk opzetten, maar we krijgen het niet gekoppeld aan het bestaande (wifi) netwerk. Ook de speaker op één van de lanpoorten door het gebouw plaatsen helpt niet.

Houdt dit nu in dat ons kantoor niet geschikt is voor een sonos systeem of is er een work-around? Moet ICT-afdeling een poort openzetten bijvoorbeeld? Aan security kunnen we niks wijzigen.

Oggy wijzigde deze reactie 02-10-2019 10:31 (4%)

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14-11 23:56
Oggy schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:29:
Vraagje,

Wij hebben een Sonos play speaker gekocht voor op het kantoor (groot pand). Maar wij krijgen het apparaat niet werkend. Volgens de Sonos website kan het aan het type netwerk liggen.

We hebben hier een prive-netwerk waarin je moet inloggen met username/wachtwoord + certificaat en we hebben een gastennetwerk. Gastennetwerk heeft uiteraard netwerkdetectie van apparaten uitstaan.

De speaker vind de sonos app omdat ze een eigen wifi netwerk opzetten, maar we krijgen het niet gekoppeld aan het bestaande (wifi) netwerk. Ook de speaker op één van de lanpoorten door het gebouw plaatsen helpt niet.

Houdt dit nu in dat ons kantoor niet geschikt is voor een sonos systeem of is er een work-around? Moet ICT-afdeling een poort openzetten bijvoorbeeld? Aan security kunnen we niks wijzigen.
De Sonos zal gok ik niet overweg kunnen met gebruikersnaam/wachtwoord + certificaat.
Je ICT-afdeling hierin betrekken lijkt me ook een goed idee :+

How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@Oggy Sonos werkt met multicast en heeft bepaalde poorten nodig, in de wat meer dichtgetimmerde netwerken kan dan een probleem zijn. Dat zal je even met je netwerkexperts moeten overleggen.

Simpel voorbeeld wat ik zelf ervaren heb. Als ik met m'n thuisnetwerk verbonden ben via VPN dan kan ik Sonos wel zien maar er niets mee doen, omdat mijn VPN software standaard multicast niet doorstuurt.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Rallye
Voor Sonos moeten de speaker en de telefoon elkaar kunnen vinden. Tevens kan de Sonos niets met een netwerk met een inlogpagina of allerlei certificaten en dergelijke. Voor hotels kan een travel router iets zijn, waarbij je die router koppelt aan het netwerk, de travel router een wifinetwerk laat aanmaken en daarop je telefoon en de Sonos aansluit. Geen idee of dat ook in jouw bedrijfsomgeving werkt.

• 123ikweethetnie
Niemand die hier ervaring mee heeft?

En, weet iemand of het "100 dagen" retour beleid ook bij retailers werkt? Direct bij Sonos bestellen is toch wel een stukje kostbaarder, maar met 100 dagen "proeftijd" zou ik wel uitgebreid de verschillen tussen de 5 en de one kunnen beluisteren..
123ikweethetnie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:58:
Thanks!

Als we dan toch aan het vergelijken zijn, zijn er ook mensen die een vergelijking kunnen maken tussen een one en een 5 gen 2?
Op het gebied van:
- gedetailleerdheid
- bass
- volume
- geluidsbeeld (hoe goed kun je horen waar de speaker staat)

[...]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

123ikweethetnie schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:50:
Niemand die hier ervaring mee heeft?

En, weet iemand of het "100 dagen" retour beleid ook bij retailers werkt? Direct bij Sonos bestellen is toch wel een stukje kostbaarder, maar met 100 dagen "proeftijd" zou ik wel uitgebreid de verschillen tussen de 5 en de one kunnen beluisteren..

[...]
Bij sommige dealer wel, sommige niet. Het is geen gegeven.

Zie ook de reactie van Sonos in dit topic:
"Weet dat dealers vaak niet die 100 dagen geld terug garantie bieden."

Maar Bijv platte TV doet het weer wel:
https://www.plattetv.nl/e...-dagen-garantie-2263.html

Bij SoundStore geven ze aan dat het een 'actie' is die er soms is
https://www.soundstore.nl/acties/sonos

Zo zie je maar weer. Bij Sonos webshop is het in ieder geval altijd zo.

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Sonos Nederland biedt nu Sonos Flex. Een speaker abonnement.

2x Sonos One €15 p/m
Sonos Beam + 2x Sonos One €25 p/m

Zie flex.sonos.com/abonnementen voor meer info.

Op zich slim bedacht van Sonos.

• Kraz
  • Laatst online: 00:39

Kraz

What does this button do?

Geert1976 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:51:

2x Sonos One €15 p/m

Vind je?
Ik denk dat je el hEEl naïef moet zijn om daar geld voor neer te tellen?
De Sonos is redelijk prijsvast. Verkopen na een jaar (2jaar?) levert je veel meer op dan dit abonnement volgens mij.

Het is in mijn ogen weer een mooie kostenpost voor de naïeve medemens.

*overigens ben ik zeer tevreden met mijn sonos beam en play one. ;)

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Kraz schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:59:
[...]

Vind je?
Ik denk dat je el hEEl naïef moet zijn om daar geld voor neer te tellen?
De Sonos is redelijk prijsvast. Verkopen na een jaar (2jaar?) levert je veel meer op dan dit abonnement volgens mij.

Het is in mijn ogen weer een mooie kostenpost voor de naïeve medemens.

*overigens ben ik zeer tevreden met mijn sonos beam en play one. ;)
Ik bedoelde commercieel gezien vanuit 't bedrijf Sonos, uiteraard.
In deze tijd dat je van alles kan leasen, en daar gretig gebruik v gemaakt kan worden...probeert Sonos daar dus ook een graantje in mee te pikken

• Rallye
Doet me erg aan het aloude Skala denken: https://www.skala.nl/over-skala

• MeesterBas
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om met de +/- knoppen van de Apple TV fysieke remote de aangesloten IKEA Symfonisk tafellamp te bedienen? De Sonos is via Airplay 2 aangesloten op de Apple TV. Het volume is aan te passen via de Sonos-app en het bedieningspaneel (dat nieuw is sinds dit weekend) van de Apple TV geeft wèl de mogelijkheid om het volume aan ta passen, maar dus met een omweg. Ik gebruik liever de fysieke volumeknoppen op de Apple TV remote.

3 in de rij, kassa erbij

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:48
Zojuist een update voor spotify op IOS met Siri ondersteuning.
Krijg het echter niet aan de praat!😬

DaveD

• EvertVdB
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 12-11 10:58
Ik zie door het bos de bomen niet meer. In onze huidige huurwoning heb ik her en der enkele SONOSsen staan: 2x One, 2x Play1 en 1x Play5. Enkele heb ik gegroepeerd , maar gezien het tijdelijk is heb ik me er nog niet in verdiept.

In onze nieuwbouwwoning is het volgende voorzien:
- TV hoek: 4x speakerkabel in alle hoeken - deze komen uit op 1 punt (onder waar de tv gaat komen)
- terrasoverkapping: 2 x speakerkabel maar ook stroom en datakabels zijn voorzien - deze komen uit in de keuken waar een eventuele versterker of dergelijke in de kast kan komen

Wat ik wil
- in de TV hoek wil ik graag een Sonos Beam en SUB hebben staan, die samen met de vier speakers in de hoeken voor een surround kunnen zorgen als we tv kijken
- de speakers in de terrasoverkapping moeten het geluid van de TV niet kunnen weergeven maar zou wel mooi meegenomen zijn
- andere speakers her en der in huis (1 los in de keuken, 1 in de studeerkamer, 1 in de badkamer)

De flexibiliteit die ik zoek is dat de speakers van de TV hoek en de terrasoverkapping zowel afzonderlijk als samen kunnen spelen.

Is het zo dat de Sonos AMP ervoor kan zorgen dat passieve speakers geintegreerd kunnen worden in het Sonos systeem?

• Stefmeister
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-11 23:49
EvertVdB schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:02:
Is het zo dat de Sonos AMP ervoor kan zorgen dat passieve speakers geintegreerd kunnen worden in het Sonos systeem?
Jep!

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:43
Geert1976 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:51:

2x Sonos One €15 p/m

Tja Sonos die zijn inmiddels al een paar jaar de weg kwijt.
Inmiddels voelen ze de hete adem van de concurrentie en ze weten van gekkigheid niet meer hoe ze groei kunnen handhaven voor hun relatief dure producten.
Het is wachten totdat geldmachine Apple op de homespeaker ook een beats logo plakt en dan gaat het heel lastig worden.

De concurrentie bestaat uit klassieke audio merken die wereldwijd een goede reputatie hebben. (Yamaha/Denon) Die zonder meerprijs overal de functionaliteit in proppen en in mindere mate NAD.
Daarnaast heb je Apple/Google, die via de integratie van hun bestaande productlijnen en musicstores hun producten op ongekende manier kunnen opdringen aan de consument. Waarbij apple kennende de integratie met hun telefoons laptops en tablets op manier zal zijn waar Sonos niet tegen op kan.

Tja dan kan het heel snel gaan, waarbij misschien over 10 jaar iedereen zegt sonos bestaat dat nog. Ik persoonlijk vind sonos een beetje stil staan tov de concurrentie.

• Frank-NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Sonos verkoopt momenteel speakers als zoete broodjes via hun Ikea partnership. Ik heb het idee dat je het iets te somber inschat allemaal.

• Sjoop1985
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22:58
EvertVdB schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:02:
In onze nieuwbouwwoning is het volgende voorzien:
- TV hoek: 4x speakerkabel in alle hoeken - deze komen uit op 1 punt (onder waar de tv gaat komen)
- terrasoverkapping: 2 x speakerkabel maar ook stroom en datakabels zijn voorzien - deze komen uit in de keuken waar een eventuele versterker of dergelijke in de kast kan komen

Wat ik wil
- in de TV hoek wil ik graag een Sonos Beam en SUB hebben staan, die samen met de vier speakers in de hoeken voor een surround kunnen zorgen als we tv kijken
- de speakers in de terrasoverkapping moeten het geluid van de TV niet kunnen weergeven maar zou wel mooi meegenomen zijn
- andere speakers her en der in huis (1 los in de keuken, 1 in de studeerkamer, 1 in de badkamer)

De flexibiliteit die ik zoek is dat de speakers van de TV hoek en de terrasoverkapping zowel afzonderlijk als samen kunnen spelen.

In het kort ja, maar er zitten wat beperkingen aan de Amp en de Sonos implementatie van 5.1 surround.

De Amp heeft 2 speakeruitgangen (L/R) waarmee je maximaal 4 passieve speakers aandrijft (de keus is tussen 2x4Ohm of 4x8Ohm).

In een surroundopstelling met de Beam doet de Amp de achterkanalen, je kan dus niet de Beam het centerkanaal laten zijn en de Amp L/R voor en L/R achter. Daar is geen "oplossing" voor, de soundbars van Sonos doen altijd L/C/R. Een Amp kan ook front speakers aandrijven, maar biedt dan weer geen Center, die wordt gevirtualiseerd uit L/R.

Voor de buitenspeakers zou je een 2e Amp nodig hebben.

Voor het luisteren naar muziek functioneert de surroundopstelling als één geheel, dus hoor je altijd de Beam samen met de door de (1e) Amp gedreven speakers. De buitenspeakers aan een eventuele tweede Amp kun je daar dan al dan niet bij groeperen.

Verder natuurlijk even de standaard disclaimer over 5.1 bij Sonos: Sonos doet, buiten stereo, enkel en alleen Dolby Digital 5.1, geen DD+, Atmos, DTS of welk ander formaat ook - je krijgt ook geen downsampling, maar stilte als je Sonos iets anders voert. Even rekening mee houden bij het kiezen/aansluiten van bronnen.

• 123ikweethetnie
Frank-NL schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:11:
Sonos verkoopt momenteel speakers als zoete broodjes via hun Ikea partnership. Ik heb het idee dat je het iets te somber inschat allemaal.
En ik denk dat een substantieel deel daarvan weer verder gaat uitbreiden met andere Sonos producten.

Sowieso, ik stond dit weekend in de winkel om een paartje Ones the beluisteren (en aan te schaffen) en in die tijd gingen er nog twee anderen met een paartje onder de arm de winkel uit...

Sonos flex is denk ook weer meer een manier om mensen bekend te laten worden met het product, en vervolgens overgaan op aanschaf. Zo kun je perfect een maandje (of twee) een product uitproberen, erachter komen dat ie super bevalt en vervolgens aan te schaffen.

Zo denk ik erover om voor de volgende aanschaf, waar ik twijfel tussen een paar 5's of toch een of twee paartjes Ones, eerst een maandje een 5 uit te proberen...
Pagina: 1 ... 87 88 89 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True