Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 12:31
Xecuter NL schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:16:
Ben heel benieuwd naar het sonos event dat vandaag begonnen is volgens mij, in New York. Hoop stiekem op een nieuwe playbar voor mijn nieuwe huis. Hoorde ook iets over een sonos headset...
enige dat al 'uitgelekt' is die draadloze buiten speaker.
Ik zit zelf te hopen op een kleinere e. Vooral goedkopere sub voor bij de beam!
En die Bluetooth speaker is een welkome aanvulling straks!😜

DaveD

• DocB
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11-11 16:59
Volgens reddit (https://www.reddit.com/r/...august_event_live_stream/) is het event van vandaag een "private press event" en komt er dus in principe niks nieuws naar buiten. De IFA in Berlijn over 2 weken wordt genoemd als een waarschijnlijk moment voor een publieke aankondiging...

• Prosperot
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12-11 19:46

Prosperot

Today is a gift...

Ik heb die mail ook gehad. Vreemd genoeg mailen ze niet dat ik moet overstappen naar Wifi, maar juist naar de Boost.

Is er nog voordeel om de boost te gebruiken ipv wifi?

edit: ik lees hier: "Bij het gebruik van Sonos-luidpsrekers en een Playbar voor een surroundsoundsysteem, is Station-modus echter niet mogelijk."

Is dit nog steeds zo?

Prosperot wijzigde deze reactie 27-08-2019 08:04 (24%)

• Ywa
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 29-10 13:18
gabberjoost schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:42:
Weet iemand of het mogelijk is om bij het afspelen van een MKV bestand, het geluid real-time te laten converteren van DTS naar AC3, zodat ik surround geluid krijg van SonoS?
Als je bereid bent om de MKV audio van te voren te transcoden dan kan dat via deze methode: https://en.community.sono...udio-6825068#post16332574

• Jheroun
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:10
Kan iemand met een Sonos met ingebouwde microfoon eens checken of je daarop wel kan shuffelen met Google assistant?

Dus: een playlist opzetten via Google assistant en dan 'Ok Google, shuffle this' vragen. Dat is namelijk niet supported als je zoals ik via een mini dingen naar een Sonos stuurt maar ik hoop dat het in de geintegreerde oplossing wel kan.

Ik begin de bediening van mijn niet smart Sonossen via andere Google homes steeds omslachtiger te vinden en ik vraag me af of de ervaring in de totaaloplossing beter is. Indien niet: 2x play:1 en 1 x play:3 te koop en wie weet er een adres waar ze de Google Home max hebben ;)

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:56

The Inquisitor

Greetings weaklings

Jheroun schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:34:
Kan iemand met een Sonos met ingebouwde microfoon eens checken of je daarop wel kan shuffelen met Google assistant?

Dus: een playlist opzetten via Google assistant en dan 'Ok Google, shuffle this' vragen. Dat is namelijk niet supported als je zoals ik via een mini dingen naar een Sonos stuurt maar ik hoop dat het in de geintegreerde oplossing wel kan.

Ik begin de bediening van mijn niet smart Sonossen via andere Google homes steeds omslachtiger te vinden en ik vraag me af of de ervaring in de totaaloplossing beter is. Indien niet: 2x play:1 en 1 x play:3 te koop en wie weet er een adres waar ze de Google Home max hebben ;)
Ik probeer dit voor je te testen, maar GA blijft zeuren dat ze geen speaker kan vinden (ondanks ze praat vanuit een speaker). Ik zal even uit- en inloggen van Spotify. want TuneIN werkt wel

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• AquaSheep
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12-11 22:07
Ik krijg op de Beam de feedback terug dat shuffle niet ondersteund wordt.

• Jheroun
  • Laatst online: 11:10
Jammer. Dank voor de test!

• gabberjoost
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:32
Ywa schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:20:
[...]

Als je bereid bent om de MKV audio van te voren te transcoden dan kan dat via deze methode: https://en.community.sono...udio-6825068#post16332574
Dat ga ik zeker proberen, thanx!
Had het ook al geprobeerd met uniconvertor, maar ondanks dat je instelt alleen audio te converteren, creëert dit programma ook beeldfouten (stotteren en blokjes hier en daar).

• stefanvdv1988
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 12-11 22:27
Al tijden speel ik via Google assistent spotify op de Sonos Beam, maar nu zegt de Sonos; Ik kan dat hier niet doen, maar je kunt me vragen af te spelen op een van je andere apparaten. Iemand een idee hoe dit kan/op te lossen?

Edit: opgelost door in Sons app spraakassistent te verwijderen en opnieuw installeren.

stefanvdv1988 wijzigde deze reactie 03-09-2019 08:52 (16%)

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:35
Crxtreem schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:55:
[...]

Ik vond zelf dat de Ikea speakers de details veel minder doorgeven.
dus bijvoorbeeld vinger knippen in een liedje is minder aanwezig.

Ik wacht wel even tot een black friday en koop dan wel een setje play 1 speakers.
Ik heb de Ikea speakers hier als plankjes naast het bed hangen en ze voldoen prima!
Heb ook de Play:1 gehad en deze doen daar echt niet voor onder.
Ook al rears in een 5.1 setup zouden die Ikea’s prima volstaan.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:03

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Zo mensen,

Afgelopen zaterdag verhuisd naar nieuwe woning en ik had al voorgesorteerd op wat goodies in de nieuwe crib.

Eerst vrouwlief overtuigd de Marantz receiver te lozen voor een amp, en toen nog eens aangedrongen op een beam omdat de tv setup anders is geworden in het nieuwe huis.

Ik kan zeggen dat ik een blij man was, toen de wifi het gisteren weer deed. De beam onder de tv geluid gaf via LG's simplink (ARC) en de amp weer via de wifi zijn ding deed (zat eerst bekabeld)

En wat een genot is het om door het hele huis muziek te luisteren.

Zal binnenkort even posten hoe en wat, maar ik ben zeer tevreden over de setup. Ga de komende tijd nog wel wat uitbreiden en waar ik echt blij om ben is dat ik mijn oude zuilluidsprekers nog kan gebruiken i.c.m. platenspeler.

discogs

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
loewie1984 schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:28:
Zo mensen,

Afgelopen zaterdag verhuisd naar nieuwe woning en ik had al voorgesorteerd op wat goodies in de nieuwe crib.

Eerst vrouwlief overtuigd de Marantz receiver te lozen voor een amp, en toen nog eens aangedrongen op een beam omdat de tv setup anders is geworden in het nieuwe huis.

Ik kan zeggen dat ik een blij man was, toen de wifi het gisteren weer deed. De beam onder de tv geluid gaf via LG's simplink (ARC) en de amp weer via de wifi zijn ding deed (zat eerst bekabeld)

En wat een genot is het om door het hele huis muziek te luisteren.

Zal binnenkort even posten hoe en wat, maar ik ben zeer tevreden over de setup. Ga de komende tijd nog wel wat uitbreiden en waar ik echt blij om ben is dat ik mijn oude zuilluidsprekers nog kan gebruiken i.c.m. platenspeler.
Huh, je hebt een AMP en een Beam? Hoe werkt dat samen dan? Een AMP is toch ook al voor je 2 voorste kanalen ?

Is het al bijna vrijdag?

• Sjoop1985
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14:11
De Amp kan ook de achterkanalen aandrijven. Bij muziek geeft ie dan full stereo. Of hij staat in een andere ruimte natuurlijk

• loewie1984

loewie1984

In mijn geval hangt de beam onder de tv in de woonkamer.
In het smalle gedeelte van onze woonkamer staat een LP meubel met daarop de AMP en twee zuilluidsprekers.

Als ik "everywhere" aanklik in de sonos app, heb ik gewoon overal geluid in huis. Volgens mij is het allemaal stereo. Ik heb de amp niet geconfigureerd als achter speakers of wat dan ook.

Zal even een foto posten over een week of twee als de woonkamer puinvrij is van alle verhuisrotzooi en de boel er bij staat zoals het hoort te staan.

discogs

• Lapras
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online

Lapras

Ice beam

loewie1984 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:41:
In mijn geval hangt de beam onder de tv in de woonkamer.
In het smalle gedeelte van onze woonkamer staat een LP meubel met daarop de AMP en twee zuilluidsprekers.

Als ik "everywhere" aanklik in de sonos app, heb ik gewoon overal geluid in huis. Volgens mij is het allemaal stereo. Ik heb de amp niet geconfigureerd als achter speakers of wat dan ook.

Zal even een foto posten over een week of twee als de woonkamer puinvrij is van alle verhuisrotzooi en de boel er bij staat zoals het hoort te staan.
Het geluid uit je TV komt puur via de Beam, vermoed ik?

• loewie1984

loewie1984

Correct, heb nog niet geprobeerd om het geluid van de tv als bron ergens anders heen te sturen. Alleen maar spotify naar alle apparaten. Zal vanavond eens even kijken hoe dat gaat/moet.

loewie1984 wijzigde deze reactie 03-09-2019 10:12 (92%)

discogs

• Kwakkies
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 12:50
Ik heb van het weekend via Marktplaats voor €150 een nieuwe zwarte One erbij weten te sprokkelen, waardoor ik nu een Beam en 2 One’s bezit.
Als instelling heb ik deze nu op surround gezet omdat ik graag het geluid vanaf de tv en muziek/Spotify door de gehele kamer wens te hebben. De speakers staan namelijk niet in de traditionele surround opstelling, maar door de kamer verspreid voor kamervullend geluid. Klopt het dat je dit op deze manier wel gewoon kan opstellen? Of heeft iemand hier nog tips bij? Ben er inmiddels ook achter dat je de Ones kan instellen qua (achtergrond) volume, maar ben benieuwd hoe anderen hier mee om gaan en of er meer mensen zijn die geen traditionele opstelling hebben

• LuNaTiC
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kwakkies schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:33:
Ik heb van het weekend via Marktplaats voor €150 een nieuwe zwarte One erbij weten te sprokkelen, waardoor ik nu een Beam en 2 One’s bezit.
Als instelling heb ik deze nu op surround gezet omdat ik graag het geluid vanaf de tv en muziek/Spotify door de gehele kamer wens te hebben. De speakers staan namelijk niet in de traditionele surround opstelling, maar door de kamer verspreid voor kamervullend geluid. Klopt het dat je dit op deze manier wel gewoon kan opstellen? Of heeft iemand hier nog tips bij? Ben er inmiddels ook achter dat je de Ones kan instellen qua (achtergrond) volume, maar ben benieuwd hoe anderen hier mee om gaan en of er meer mensen zijn die geen traditionele opstelling hebben
Als je ze niet echt gebruikt voor écht surround geluid maar alleen voor kamervullend geluid, heeft het dan wel nut ze aan elkaar te pairen als een surround-opstelling?

Dan zou ik eerder gewoon alle speakers los houden en die dan groeperen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:55
Kwakkies schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:33:
LuNaTiC schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:49:
Dan zou ik eerder gewoon alle speakers los houden en die dan groeperen.
Ik zou ook de Beam apart houden en eventueel de 2 Sonos One's groeperen tot stereo paar.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Kwakkies
Daniel. schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:52:
[...]

[...]

Ik zou ook de Beam apart houden en eventueel de 2 Sonos One's groeperen tot stereo paar.
Dat is inderdaad ook een optie, maar dan heb je het geluid óf uit de Beam óf uit de One's, toch? Ik heb ze het liefst alle 3 zodat er muziek is in alle 3 de zones van de woonkamer (zithoek, kookeiland, eethoek). Er zit ook een optie om de surround speakers als 'Sfeervol' te laten meespelen op de achtergrond, of 'Volledig', dan heb je wel uit alle 3 de speakers het volledige volume.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kwakkies schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:05:
[...]

Dat is inderdaad ook een optie, maar dan heb je het geluid óf uit de Beam óf uit de One's, toch? Ik heb ze het liefst alle 3 zodat er muziek is in alle 3 de zones van de woonkamer (zithoek, kookeiland, eethoek). Er zit ook een optie om de surround speakers als 'Sfeervol' te laten meespelen op de achtergrond, of 'Volledig', dan heb je wel uit alle 3 de speakers het volledige volume.
Je kunt alle speakers toch gewoon groeperen zodat er overal geluid uit komt? Dat is nou juist de kracht van Sonos. Dat je overal in je geluid tegelijkertijd geluid hebt/kan hebben als je dat wil.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Kwakkies
LuNaTiC schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:10:
[...]

Je kunt alle speakers toch gewoon groeperen zodat er overal geluid uit komt? Dat is nou juist de kracht van Sonos. Dat je overal in je geluid tegelijkertijd geluid hebt/kan hebben als je dat wil.
Dan moet er toch nog even induiken! Ik heb nu de Beam als 'Woonkamer' ingesteld staan.
De surround moet ik dan dus loskoppelen van de Beam waarna ik de One's los dien te pairen en dien te groeperen aan de 'Woonkamer' groep van de Beam? Of werkt dit anders?

Werkt dan het volume voor alle speakers, of kan je de Beam en de One's dan afzonderlijk regelen?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kwakkies schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:18:
[...]

Dan moet er toch nog even induiken! Ik heb nu de Beam als 'Woonkamer' ingesteld staan.
De surround moet ik dan dus loskoppelen van de Beam waarna ik de One's los dien te pairen en dien te groeperen aan de 'Woonkamer' groep van de Beam? Of werkt dit anders?

Werkt dan het volume voor alle speakers, of kan je de Beam en de One's dan afzonderlijk regelen?
Je kan dan het best eerst even alles unpairen, daarna kun je je One Speakers allebei een andere naam geven (woonkamer one 1 / woonkamer one 2 voor mijn part, maar dit kan natuurlijk alles zijn wat je wil).

Daarna kun je er dus nog voor kiezen zoals Daniel al suggereerde om je Ones in elk geval nog wel te pairen als een stereopaar (beetje afhankelijk van je opstelling, hoeft niet, als het heel erg verspreid staat).

Daarna kun je in je Sonos app via de group/ungroup-functie kiezen welke speakers allemaal geluid aan het spelen zijn. Je kunt alle volumes onafhankelijk van elkaar regelen.

Willekeurig plaatje van Google Images:

Waarbij je dan je speakers daar krijgt:

- Woonkamer (je beam)
- Sonos One speaker 1
- Sonos One speaker 2

(of Sonos One Speakers stereopaar, als je daarvoor kiest).

Via die 'Group' button achter elke speaker kun je dus zelf aanvinken welke speakers actief moeten zijn).

LuNaTiC wijzigde deze reactie 04-09-2019 09:25 (17%)

• NoFate
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:48
ok, sonos wereld is beetje nieuwe voor me, maar wil eigenlijk weten of je met de hardware button een radio station kan starten, een soort van favoriet dus
zodat je niet altijd de app moet opstarten

alsook kan je via de google assistant radio stations starten?
thnx

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

NoFate schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:01:
ok, sonos wereld is beetje nieuwe voor me, maar wil eigenlijk weten of je met de hardware button een radio station kan starten, een soort van favoriet dus

thnx
Dat eerste zou wel moeten kunnen, hier is het iemand gelukt:

https://en.community.sono...music-on-my-sonos-6732493

"Roveer1 AUTHOR 5 replies 3 years ago
I got it to work!!!

I used a zwave Aeon minimote to trigger custom code from the zwave controller to my Kitchen PC which is always on. Once the PC receives the command it hits a program called eventghost which then executes a python script using soco https://groups.google.com/forum/#!forum/python-soco which sends a command to the Sonos speaker that starts it playing Rhapsody 80's Hits at 75% volume. Works in 2 seconds or less, every time perfect... Nice thing is I've got a total of 4 button on this little remote to put other things on (more stations).

When I set my mind to something I usually stay with it till it works.

Oh, I also ordered a DASH button and will eventually get around to playing with it. I've got RPi's lying around that could be used for the sniffer. Found this url on how to set up the DASH button and sniffer: https://medium.com/@edwar...a-794214b0bdd8#.dokgv8zh0

Fantastic little Sonos hack. One button press and off I go.

Roveer"

Het kan vast wel op andere manieren, denk als je iets meer doorgooglet dat je nog wel op iets stuit (maar wie weet is het hier iemand ook wel gelukt).

Ik heb er zelf nog niet mee gespeeld, maar je kunt misschien ook wel gewoon via IFTTT regelen:
https://ifttt.com/applets/nZTwFcuX

die kun je dan misschien wel weer aan een hardware knop koppelen oid? (geen idee, geen ervaring mee).

( https://www.amazon.com/slp/ifttt-button/vmkfdmrcwe2w6ap )

LuNaTiC wijzigde deze reactie 05-09-2019 08:18 (7%)

• genmidi
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:59

thnx
Ik doe het met deze:

https://www.hifiklubben.n...xpress-afstandsbediening/

Je kan zelf meerdere radiostations (of andere favorieten) roulerend toggelen

heel af en toe verliest die de verbinding, maar niet zo vaak dat ik mij eraan irriteer...

• MikelenniuM
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
thnx
Yup: je kan tegen de assistent zeggen welk radiostation er afgespeeld moet worden. Heb je dan ook geen telefoon of andere hardware voor nodig.

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:08
Blijkbaar zijn er nieuwe Sonos producten!

https://www.sonos.com/nl-nl/home

reviews: Sonos Move - De eerste voor binnen én buiten

freakstar wijzigde deze reactie 05-09-2019 17:50 (51%)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Maar wat is er nou nieuw/anders aan de One SL :?

Ik vind dat Sonos het nou niet heel helder uiteenzet, of ligt dat aan mij? :X

Edit: blijkbaar is het One maar dan zonder de microfoon en daardoor ook iets goedkoper...

Shocking...

LuNaTiC wijzigde deze reactie 05-09-2019 18:36 (29%)

• Tr4il
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08-11 21:08
genmidi schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:27:
[...]

Ik doe het met deze:

https://www.hifiklubben.n...xpress-afstandsbediening/

Je kan zelf meerdere radiostations (of andere favorieten) roulerend toggelen

heel af en toe verliest die de verbinding, maar niet zo vaak dat ik mij eraan irriteer...
Het kan ook met deze: https://www.hifiklubben.n...s/flic-smart-button-knop/
LuNaTiC schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:34:

Edit: blijkbaar is het One maar dan zonder de microfoon en daardoor ook iets goedkoper...

Shocking...
One SL is inderdaad niet veel verschillend van een One. SL is letterlijk SpeechLess. Geen voice. Scheelt toch €30, als je 't toch niet gaat gebruiken.

Tadaaa

• Flix20
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12:08
LuNaTiC schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:34:

Shocking...
Er staat op de pagina van de SL letterlijk een bullit point met de verschillen tussen de One en SL.
Komt erop neer dat de SL, de Play:1 vervangt, met de touche knoppen van de One, minus de spraak aansturing.
Perfect dus als back speakers voor bij de beam/base/playbar.

Mijn eerste reactie op de move was oh top, eigenlijk precies wat ik zoek.
Heb zo nu en dan bijvoorbeeld een BBQ, dat ik denk ik pak even Mn One speakers uit Mn surround setup om wat achtergrond muziek te creëren, maar dat is steeds zon gevecht om dat in te richten...
Dus de move speelt perfect op die behoefte in voor mij.
Tot ik de prijs zag...
Ik ben echt bereid wat meer te betalen voor gemak, maar €399....
Mits het geluid echt mindblowing is, wat ik niet verwacht gaat dit een harde pas worden.

Flix20 wijzigde deze reactie 06-09-2019 00:44 (29%)

PSN: Flix20-NL

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Flix20 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 00:40:
[...]

Er staat op de pagina van de SL letterlijk een bullit point met de verschillen tussen de One en SL. .
Die bullit(s) werkte(n) gister (op dat moment) niet op (mijn) mobiel.

• rmc.
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 17-10 10:49
Met het essentiële verschil dat je met de One SL WEL een stereo paar kunt maken met een One, dat kan niet met een Play1.

Als je 2 One's als stereo paar instelt kun je maar op 1 van de speakers GA zetten/gebruiken.
Terwijl je (nu) wel 2 One's moeten hebben, die beiden een microfoon hebben, waarvan eigenlijk 1 microfoon "overbodig" is. Dan scheelt het toch weer €30,= en het stereo paar van een One & een One SL kan exact hetzelfde als een een stereo paar met 2 One's.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Alleen jammer en mosterd na de maaltijd dat ik de afgelopen weken allemaal Ones heb ingeslagen :+

(wel bijna allemaal 50 euro goedkoper dus nog steeds voordeliger uit, maar voor het idee :P )

• rmc.
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 17-10 10:49
dat zeker!

Ach, het systeem blijft op de een of andere manier toch altijd aanjongen, dan er is altijd een mogelijkheid om een One vrij te krijgen door een m in een stereo paar te vervangen door een SL :D

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:53
Ze zijn helemaal gek geworden bij Sonos.
De Port is ook aangekondigd een opvolger voor de Connect/ZP90.
Maar in basis is de nieuwe port een connect met airplay.

Prijs maar liefts 449€ terwijl de connect al ernstig overprijst was 348€ wat nog meer is dan ik ooit voor kocht bij introductie 2009. Tussentijds zijn er voor gebruiker geen technische wijzigingen geweest.

Dat betekent dat Sonos airplay + geluidsassisent 100€ waard vind.

leonbong wijzigde deze reactie 06-09-2019 09:07 (23%)

• TLLRS
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 11-11 14:10
leonbong schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:03:
Ze zijn helemaal gek geworden bij Sonos.
De Port is ook aangekondigd een opvolger voor de Connect/ZP90.
Maar in basis is de nieuwe port een connect met airplay.

Prijs maar liefts 449€ terwijl de connect al ernstig overprijst was 348€ wat nog meer is dan ik ooit voor kocht bij introductie 2009. Tussentijds zijn er voor gebruiker geen technische wijzigingen geweest.

Dat betekent dat Sonos airplay + geluidsassisent 100€ waard vind.
Allle producten van Sonos zijn ernstig overprijst. Ze komen er mee weg omdat je na een aankoop vast zit in het ecosysteem. Voor die incrementele extra speaker heb je eigenlijk geen keus, dus ga je voor een 'port' van 449. Duurder dan een Playstation Pro voor een apparaat met de functionaliteit van een Chromecast Audio van twee tientjes.

TLLRS wijzigde deze reactie 06-09-2019 10:21 (12%)

• Wonkbonko
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 11:21
Hoezo is de witte playbase goedkoper dan de zwarte ?

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:53
@TLLRS
Ik heb al jaren een connect + CR200 + Play 3 echter de laatste tijd begin ik mij aan sonos te storen.
De layout van de app ben ik nog steeds niet aan gewend bij de overgang van oude app naar deze ik moet nog steeds heel erg zoeken.
Nu komt dat waarschijnlijk omdat ik bijna altijd de CR200 gebruikte alleen daarvan is inmiddels het touchscreen stuk.

Daarnaast de gedwongen update het komst steeds vaker voor dat je moet updaten voordat je het systeem kan gebruiken, daar heb ik echt een pest hekel aan.
Waarschijnlijk komt er binnenkort een nieuwe receiver (Marantz of Denon) en dan zal ik waarschijnlijk de connect wegdoen en de play3 vervangen voor Heos equivalent. Want ik wil ook een soundbar en de sonos varianten zijn het niet voor mij.
Helaas heeft heos nog geen wekkerfunctie.

• Tr4il
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08-11 21:08
Flix20 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 00:40:
[...]

........

Mijn eerste reactie op de move was oh top, eigenlijk precies wat ik zoek.
Heb zo nu en dan bijvoorbeeld een BBQ, dat ik denk ik pak even Mn One speakers uit Mn surround setup om wat achtergrond muziek te creëren, maar dat is steeds zon gevecht om dat in te richten...
Dus de move speelt perfect op die behoefte in voor mij.
Tot ik de prijs zag...
Ik ben echt bereid wat meer te betalen voor gemak, maar €399....
Mits het geluid echt mindblowing is, wat ik niet verwacht gaat dit een harde pas worden.
Algemene (insider) consensus is dat ie wel echt een stuk beter klinkt dan een One!

Tadaaa

• Daniel.
  • Laatst online: 13:55
TLLRS schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:19:
[...]

Allle producten van Sonos zijn ernstig overprijst. Ze komen er mee weg omdat je na een aankoop vast zit in het ecosysteem. Voor die incrementele extra speaker heb je eigenlijk geen keus, dus ga je voor een 'port' van 449. Duurder dan een Playstation Pro voor een apparaat met de functionaliteit van een Chromecast Audio van twee tientjes.
Is dit niet wat voor jullie dan?

https://makezine.com/2019...high-quality-speaker-amp/

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• .GoO
  • Laatst online: 12-11 23:27
Ik heb beneden momenteel een Sonos surround opstelling met een Playbar, subwoofer en tweemaal een (gewone) Play:1. Daarnaast een Google Home om alles aan te sturen en dat werkt nu ook goed in combinatie met afspelen op Sonos.

Nadeel is dat ik daarvoor een aparte Google Home heb staan en dat je steeds aan moet geven op welk apparaat je wilt afspelen.

Als ik dat wil integreren in mijn Sonos set zodat Google Home de deur uit kan, voldoet het dan om één oude Play:1 te vervangen door een Sonos One met spraakondersteuning?

• Catch22
  • Laatst online: 14:04
.GoO schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:23:
Ik heb beneden momenteel een Sonos surround opstelling met een Playbar, subwoofer en tweemaal een (gewone) Play:1. Daarnaast een Google Home om alles aan te sturen en dat werkt nu ook goed in combinatie met afspelen op Sonos.

Nadeel is dat ik daarvoor een aparte Google Home heb staan en dat je steeds aan moet geven op welk apparaat je wilt afspelen.

Als ik dat wil integreren in mijn Sonos set zodat Google Home de deur uit kan, voldoet het dan om één oude Play:1 te vervangen door een Play:One met spraakondersteuning?
Er is geen play:1 met spraak ondersteuning. En een play:1 kan je niet in een stereopaar zetten met een one volgens mij

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• .GoO
Catch22 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:25:
[...]
Er is geen play:1 met spraak ondersteuning. En een play:1 kan je niet in een stereopaar zetten met een one volgens mij
Sonos One bedoel ik. Zou het wel kunnen als ik beide Play:1 door Sonos One vervang met een (oude) Playbar en Subwoofer erbij in surround setting?

• Catch22
.GoO schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:28:
[...]

Sonos One bedoel ik. Zou het wel kunnen als ik beide Play:1 door Sonos One vervang met een (oude) Playbar en Subwoofer erbij in surround setting?
Dat kan wel. Maar dat is een vrij forse investering. Kan je niet in Google instellen dat hij standaard op de Sonos speelt?

Edit: nog niet, komt wel. Geen eta

Catch22 wijzigde deze reactie 07-09-2019 10:32 (4%)

• .GoO
Catch22 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:31:
[...]

Dat kan wel. Maar dat is een vrij forse investering. Kan je niet in Google instellen dat hij standaard op de Sonos speelt?

Edit: nog niet, komt wel. Geen eta
Dat kan inderdaad nog niet. Op zich kleine moeite om 'op Sonos' erbij te zeggen, maar dan speelt hij hem standaard op het laatste Sonos apparaat af. Dus dan wordt het alweer 'op Sonos woonkamer' oid.

Daarnaast scheelt het weer een apparaatje en heb je dan ook native Google Assistant via de speakers. De oude speakers hebben nog wel restwaarde, dus dat scheelt een beetje. Ik ga het overwegen in ieder geval, bedankt voor de info :)

• Catch22
.GoO schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:45:
[...]

Dat kan inderdaad nog niet. Op zich kleine moeite om 'op Sonos' erbij te zeggen, maar dan speelt hij hem standaard op het laatste Sonos apparaat af. Dus dan wordt het alweer 'op Sonos woonkamer' oid.

Daarnaast scheelt het weer een apparaatje en heb je dan ook native Google Assistant via de speakers. De oude speakers hebben nog wel restwaarde, dus dat scheelt een beetje. Ik ga het overwegen in ieder geval, bedankt voor de info :)
Snap je overwegingen. Het is zoiets dat je eigenlijk niet kan verantwoorden, maar toch wel wil, omdat het kan :)

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10:09
Hmm vraagje. Ik heb wel interesse in de nieuwe Symfonisk speaker die SONOS in samenwerking met Ikea heeft gemaakt. Wel lees je in diverse reviews dat er een vrij forse bas op zit maar dat je dit prima kan tweaken via de Sonos app. Ik zelf wil die eigenlijk helemaal niet gebruiken en de speakers gewoon via Airplay 2 aansturen binnen de Deezer app. Maar dan rijst de vraag; kan ik daar dan wel de bas weergave naar iets normalere proporties terug brengen. Weet iemand hier of dat met deze speaker of andere Sonos speakers mogelijk is bij afspelen via Airplay?

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
De equalizer stel je in op de speaker, daarna maakt het in principe niet uit welke bron je gebruikt.
Eenmaal ingesteld via de Sonos app zou het volgens mij niets meer uit moeten maken welke app je vervolgens gebruikt om muziek mee te spelen.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Damon
  • Laatst online: 11:02
DeNachtwacht schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:13:
Hmm vraagje. Ik heb wel interesse in de nieuwe Symfonisk speaker die SONOS in samenwerking met Ikea heeft gemaakt. Wel lees je in diverse reviews dat er een vrij forse bas op zit maar dat je dit prima kan tweaken via de Sonos app. Ik zelf wil die eigenlijk helemaal niet gebruiken en de speakers gewoon via Airplay 2 aansturen binnen de Deezer app. Maar dan rijst de vraag; kan ik daar dan wel de bas weergave naar iets normalere proporties terug brengen. Weet iemand hier of dat met deze speaker of andere Sonos speakers mogelijk is bij afspelen via Airplay?
Wat Gonadan zegt, je moet hem uberhaupt eerst met de Sonos app in je netwerk installeren en dan kun je dat gelijk aanpassen, aangezien je iOS gebruikt kun je hem ook tunen met trueplay.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• DeNachtwacht
Dank, en hoe gaat het met stereo afspelen via AirPlay? Ik wilde er 2 kopen en gebruiken als stereoset via AirPlay. De deezer app gebruik ik hiervoor en die werkt erg fijn, dus ga liever niet naar de sonos app over. Maar kan ik dan wel in stereo afspelen?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Eenmaal gepaird als stereo binnen de Sonos-app zal het door andere applicaties ook altijd worden gezien als één stereo-apparaat, ook via airplay.

• remmuz
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:06
Ik heb dit gisteren geprobeerd en werkt boven verwachting goed!
Ik had op zolder nog een prima subwoofer staan. Stappen uit het artikel gevolgd en heb nu dus voor 100 euro een zeer goed klinkend sub aan mijn Sonos setup hangen!

• DeNachtwacht
LuNaTiC schreef op zondag 8 september 2019 @ 07:35:
Eenmaal gepaird als stereo binnen de Sonos-app zal het door andere applicaties ook altijd worden gezien als één stereo-apparaat, ook via airplay.
Ik hoopte het zonder Sonos app te kunnen. Met de Ikea app eventuele firmware updates binnen halen, en verdere instellingen allemaal via de Woning app van Apple zelf regelen. Maar dan kan ik truetone instellen denk ik ook al vergeten?
remmuz schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:01:
Ik had op zolder nog een prima subwoofer staan. Stappen uit het artikel gevolgd en heb nu dus voor 100 euro een zeer goed klinkend sub aan mijn Sonos setup hangen!
Ik ben heel benieuwd wat de audiofielen hier van denken. Ik zou zelf namelijk gokken dat TrueTone instellen niet zoveel zin heeft omdat die natuurlijk denkt een symfonisk kast en speaker aan te sturen. Laat staan dat je het voor een goede subwoofer kan gebruiken; hij denkt ook hier immers dat het een Symfonisk speaker is?

DeNachtwacht wijzigde deze reactie 08-09-2019 12:09 (44%)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

DeNachtwacht schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:03:
[...]

Ik hoopte het zonder Sonos app te kunnen. Met de Ikea app eventuele firmware updates binnen halen, en verdere instellingen allemaal via de Woning app van Apple zelf regelen. Maar dan kan ik truetone instellen denk ik ook al vergeten?

[...]
Misschien snap ik je verkeerd maar vanwaar de afkeer tegen de Sonos-app? Je hoeft het alleen maar te configureren om ze in stereo te krijgen en daarna hoef je niet meer naar die app om te kijken en connect je gewoon uit de app naar keuze via Airplay.

• ro3lie
  • Laatst online: 12-11 23:03
remmuz schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:01:
[...]

Groepeer je de speaker dan altijd mee met de rest? En als je alleen die speaker pakt hoor je alleen bass?
Want Sonos herkent het niet als een sub. Kortom al je overige speakers compenseren alsnog de lage tonen wat uiteindelijk niet de gehele ervaring verbeterd.

How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• DeNachtwacht
LuNaTiC schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:21:
[...]

Misschien snap ik je verkeerd maar vanwaar de afkeer tegen de Sonos-app? Je hoeft het alleen maar te configureren om ze in stereo te krijgen en daarna hoef je niet meer naar die app om te kijken en connect je gewoon uit de app naar keuze via Airplay.
Nou probleem 1 was dat ik Deezer heb en die app wil blijven gebruiken en niet via Sonos aan de slag. Voor zover ik nu begrijp moet dat bij Android dus wel maar kan ik dat gelukkig omzeilen via AirPlay op mijn iPhone.

Ook vind ik het wat suf dat ik nu weer een Sonos account moet aanmaken puur om de devices in stereo in te kunnen stellen. Dat wachtwoord raak je weer kwijt, et cetera.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Tsja, ik vind persoonlijk dat je dan een beetje aan het zeuren bent, maar goed :)

• Catch22
LuNaTiC schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:00:
Tsja, ik vind persoonlijk dat je dan een beetje aan het zeuren bent, maar goed :)
Eens. Het is letterlijk 4 minuten werk en dat account heb je nooit meer nodig.

• remmuz
ro3lie schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:48:
[...]

Groepeer je de speaker dan altijd mee met de rest? En als je alleen die speaker pakt hoor je alleen bass?
Want Sonos herkent het niet als een sub. Kortom al je overige speakers compenseren alsnog de lage tonen wat uiteindelijk niet de gehele ervaring verbeterd.
Ik zet de sub inderdaad gewoon in dezelfde groep.
Met de equalizer heb ik de hoge tonen op nul gezet en lage tonen op max.

De kast van de sub is 40cm in het vierkant en de speaker zelf is 25cm.
Hij gaat dus veel lager dan de Symfonisk dus om die manier vullen ze elkaar aan.

Ik heb de Sonos sub nog nooit gehoord dus ik kan het niet goed vergelijken, maar voor 100 euro is het voor mij een mooie toevoeging aan het systeem.

• DeNachtwacht
LuNaTiC schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:00:
Tsja, toch heb ik dus precies het gezeur waar ik bang voor was. Ik hoop dat jullie me hier dus even mee kunnen helpen ;)

Ik heb nu twee speakers aan elkaar gekoppeld in de Sonos app. In de Sonos app werkt alles naar behoren en speelt het prima af. Deezer kan ik hier niet gebruiken omdat ik in een family abonnement zit en als ik deze toevoeg, ik niet kan selecteren in welke account ik zit. Met inloggen bij deezer in de Sonos app kom ik dus in de account van mijn ouders terecht en heb dus alleen hun playlists et cetera.

Via de woning app heb ik de speakers dus toegevoegd, wordt netjes herkend als 1 stereo speaker. Maar nu begint het; in Deezer (of willekeurige andere app waarmee ik geluid af wil spelen via AirPlay) heb ik vervolgens constant verbindingsproblemen met de speaker. Wegvallend geluid of een delay met overschakelen naar een volgend nummer zijn het gevolg.

Ik heb ook een vermoeden waar het aan ligt; in HomeKit wordt natuurlijk weer de linker speaker als hoofdspeaker gezien (op basis van serienummer) terwijl deze het verst van de WiFi router ligt en bovendien de andere speaker er tussen ligt en het signaal dus stoort. Vreemde is wel dat je dan natuurlijk zou verwachten dat dit probleem bij de Sonos app ook zou optreden maar die heeft nergens last van.

Wie heeft een idee hoe ik dit omdraai en dus de rechter speaker als hoofdspeaker maak? Ik heb die nota bene expres als eerst toegevoegd aan de Sonos app.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik snap je setup geloof ik niet. En nu ken ik ook Deezer als app niet, dus vergeef me alvast.

Maar wat heeft de ‘woning’-app of Homekit in de verhaal voor toegevoegde waarde?

Nogmaals, zoals het bij mij hier werkt, als ik een willekeurige app aanzet, bv Spotify, Youtube, Pocketcast, enz enz (dan lijkt me dat met Deezer ook wel te kunnen), dan kan ik gewoon via Airplay alles streamen naar de speaker(s) naar keuze. En zonder verbindingsproblemen. Alle apps herkennen het stereopaar ook gewoon alszijnde één speaker (of in mijn geval, mijn 5.1 setup met beam/sub/2x one).

Ik snap hier dus niet wat je nog extra met woning-app/homekit wilt/doet?

• DeNachtwacht
HomeKit is niet nodig maar wel handig om bijvoorbeeld een automation te maken dat de radio aan gaat zodra je wekker gegaan is o.i.d.

Mijn situatie is als volgt:

Een Apple TV met 2 Symfonisk speakers links en rechts naast de TV. Het idee was om hier muziek naar toe te streamen vanaf de iPhone, maar ook vanaf de Apple TV en MacBook Pro film/audio combinatie naar toe te sturen. Tot nu toe werkt het echter dramatisch via AirPlay.

De setup:
Linker Symfonisk (WiFi) < 1 meter > Apple TV (Gigabit LAN) < 1 meter > Rechter Symfonisk (WiFi) < 5 meter > Router

Het resultaat over de iPhone, Apple TV én MacBook Pro is hetzelfde: via Airplay iets afspelen gaat haperend, valt steeds weg of heeft een ruis. Er is ook een delay van 2-15 seconden voordat de muziek begint af te spelen. Inmiddels heb ik de speakers fysiek omgedraaid zodat de speaker die in HomeKit als de primaire wordt herkend het dichtst bij de router staat. Maar eigenlijk mag dat over zo'n klein afstandje zonder muren natuurlijk al helemaal geen reden zijn. Het lijkt me dus ergens een bug in de Sonos app óf een instelling die niet goed staat. Via de Sonos app speelt alles als een zonnetje af (TuneIn radio kanalen) dus verbindingsproblemen kan het ook niet zijn. Ik heb het ook getest met één losse speaker i.p.v. de stereo setup: het werkt dus gewoon niet via AirPlay.

Ik ben heel benieuwd of er al anderen zijn die zo'n Symfonisk speakers werkend hebben via Airplay... of iemand anders die tips heeft?

EDIT; als ik de symfonisk via LAN verbindt lijkt het allemaal goed te gaan. Verbinding gaat nog niet snel maar dat kan ook aan de iPhone of router liggen. Ik heb een vrij oud telfort modem dat nog geen 5Ghz accepteert dus wellicht is dit het probleem. Iemand die dit kan bevestigen?

EDIT2; weer een stapje verder. https://nl.community.sono...k-wifi-verbinding-6769546
Oftewel; vergeet het maak over WiFi als je een Experiabox hebt :(

DeNachtwacht wijzigde deze reactie 08-09-2019 19:53 (26%)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Maar andere Sonos-speakers weer wel... wij hebben hier ook een Experiabox en daar geen problemen mee met al m’n Sonos-apparatuur (Ones, beam, sub en Play5).

Klinkt alsof de Ikea-speakers iets braks hebben :X

• remmuz
Dan zou het in de combinatie Experiabox - Ikea moeten zitten. Ik heb inmiddels 5 'boekenplank' speakers (waarvan 1 omgebouwd naar subwooder) staan die probleemloos werken. Ik heb geen Experiabox en gebruik alleen Airplay en niet de Sonos app.

• frye
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13:43
Weet niet als dit wel het juiste topic is, maar ik ben op zoek naar een leuke wifi-speaker voor in de woonkamer.

Situatie nu is dat ik Spotify etc via de tv afspeel door de speakers van de tv. :/
Niet echt handig en kwa geluid is het dus ook niet veel soeps.

Mijn ouders hebben een reeks van Sonos apparaten en zijn er zeer tevreden over. (Play bar, 2x Sonos 3)

Ben al even aan het rondkijken voor een Sonos One maar vraag me af als dit wel voldoende gaat zijn voor de woonkamer.

Woonkamer/keuken is bij ons één geheel.
Schets van de woonkamer/keuken.
Rode vakken zijn de mogelijke plaatsen om de Sonos of dergelijk apparaat te plaatsen. Voorkeur gaat naar het vak in de keuken. (Makkelijkst toegankelijk & stroomvoorziening binnen de meter.)
http://prntscr.com/p3mkcw

Het totaal oppervlakte is zo'n 80m².
Is dit voldoende voor een Sonos One? Of is het misschien beter om 2 Sonos one's aan te schaffen en deze beide te laten afspelen? Bv één in de keuken zetten en het ander in de zithoek.

Sonos Move & Sonos 5 vind ik te duur.

Laatste opmerking, ben nog niet zeker als het wel Sonos gaat worden.
Zijn er fatsoenlijke alternatieve die op ongeveer dezelfde kwaliteit/prijsmarge zitten?

Budget zit op +- 300 EUR.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

frye schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:54:
Weet niet als dit wel het juiste topic is, maar ik ben op zoek naar een leuke wifi-speaker voor in de woonkamer.

Situatie nu is dat ik Spotify etc via de tv afspeel door de speakers van de tv. :/

Mijn ouders hebben een reeks van Sonos apparaten en zijn er zeer tevreden over. (Play bar, 2x Sonos 3)

Ben al even aan het rondkijken voor een Sonos One maar vraag me af als dit wel voldoende gaat zijn voor de woonkamer.

Rode vakken zijn de mogelijke plaatsen om de Sonos of dergelijk apparaat te plaatsen. Voorkeur gaat naar het vak in de keuken. (Makkelijkst toegankelijk & stroomvoorziening binnen de meter.)

Is dit voldoende voor een Sonos One? Of is het misschien beter om 2 Sonos one's aan te schaffen en deze beide te laten afspelen? Bv één in de keuken zetten en het ander in de zithoek.

Zijn er fatsoenlijke alternatieve die op ongeveer dezelfde kwaliteit/prijsmarge zitten?

De Sonos Ones worden nu door de Huawei-actie met bosjes tweedehands (maar dus nog wel nieuw/ongebruikt) aangeboden in V&A en op marktplaats voor rond de 150 euro per stuk. Dus in die zin is het wel interessant om daar nu voor te gaan als je de Play 5 te duur vindt. (zo heb ik zelf in de afgelopen weken ook 6 Ones aangeschaft),

Ik zou zelf dan eigenlijk in elke kamer 1 One plaatsen, maar dan ga je wel over budget. Je zou ook met 2 kunnen beginnen, en dan testen met verschillende opstellingen. Merk je ook wel of je toch nog met een derde wat lekkerder uitkomt.

Alternatieven waarschijnlijk genoeg maar kan ik zelf niet helpen qua ervaring. Mijn collega is overgestapt van Sonos naar Squeezebox en vindt ie net zo goede kwaliteit (zo niet beter) voor minder geld dan Sonos (die vooral de marketing erg goed doet, volgens hem, heeft ie overigens best een punt denk ik ;)). Of het qua gebruikersgemak beter is weet ik niet. Zou je dus naar kunnen kijken als alternatief. Of gewoon even wat vergelijkende reviews zoeken op youtube of op het net (zullen vast wel bestaan).

Vragen naar ervaringen van een Sonos of het vragen naar alternatieven in dit Sonos-topic krijg je misschien toch wat gekleurde reacties.

• Spitfire123
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13:57
remmuz schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:00:
**knip** (waarvan 1 omgebouwd naar subwooder) **knip
Hoe dan? :) Dat lijkt me nu een interessant projectje, ik hoor graag meer!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Spitfire123 schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:36:
[...]

Hoe dan? :) Dat lijkt me nu een interessant projectje, ik hoor graag meer!
Staat er enkele reacties boven: remmuz in "Sonos ervaringen- en discussietopic"

• Badpete
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:28
Misschien heeft iemand hier een oplossing voor het volgende:

Sinds een aantal maanden heb ik een sonos beam, icm een sonos play 1.
De beam heb ik via HDMI ARC met de tv gekoppeld.
Als ik de TV aanzet moet ik binnen de sonos app op tv drukken anders komt er geen geluid, en als ik bijvoorbeeld een half uur op pauze sta gaat hij ook weer automatisch veranderen naar muziek wat ik het laatst heb afgespeeld (op bijv. qobuz) ipv dat hij op het tv geluid blijft staan.

Heeft iemand een oplossing dat de sonos app automatisch op tv springt zodra ik mijn tv opstart, en daar op blijft staan?

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Badpete schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:30:

Als ik de TV aanzet moet ik binnen de sonos app op tv drukken anders komt er geen geluid, en als ik bijvoorbeeld een half uur op pauze sta gaat hij ook weer automatisch veranderen naar muziek wat ik het laatst heb afgespeeld (op bijv. qobuz) ipv dat hij op het tv geluid blijft staan.

Heeft iemand een oplossing dat de sonos app automatisch op tv springt zodra ik mijn tv opstart, en daar op blijft staan?
Dat kan je bij de instellingen van de beam gewoon aanzetten :) Springt bij mij ook automatisch om zodra de tv geluid doorstuurt

Is het al bijna vrijdag?

• Catch22
En je kan, als je Google assistant inregelt, ook zeggen 'hey Google, switch to tv', mocht dat niet vanzelf gaan :)

• DeNachtwacht
frye schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:54:

Ik heb zelf sinds vanavond een werkend setje Ikea Symfonisk speakers staan. Hier boven had ik nog wat problemen, maar de problemen zijn opgelost met een andere WiFi router. Sinds dien heerlijk geluid via AirPlay. In jouw geval wellicht het overwegen waard om te beginnen met een Sonos One of Ikea Symfonisk lamp als je die mooi vindt, en dan uit te breiden met 1 of meerdere boekenplank Symfonisk speakers. Ik heb zelf die laatste 2x, en in mijn kamer van 50m2 is dat voldoende. Ga je dus naar 3 of uiteindelijk 4 speakers dan heb je volgens mij heel betaalbaar geluid.

Let op: een Experiabox router (telfort of kpn) levert wel even een uitdaging op ;). Zie mijn posts hier boven.

• ro3lie
Badpete schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:30:

Paar pagina’s terug had ik hem al genoemd:

Dit kan je automatisch laten gebeuren via de instellingen. Als ik hier luister naar Spotify en ik schakel de tv aan haalt die automatisch de beam uit de groep en schakelt die naar TV voor geluid

• Badpete
Bedankt!

Ik ga het vanavond even proberen als ik thuis kom :)

• Catch22
https://www.reddit.com/r/..._battery_hack_sonos_move/

Het is blijkbaar mogelijk om de symfonisk op een powerbank te laten draaien. Enige obstakel is dat powerbanks uitschakelen bij te weinig stroom vraag, maar dat kan je ook omzeilen.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Catch22 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:25:
https://www.reddit.com/r/..._battery_hack_sonos_move/

Het is blijkbaar mogelijk om de symfonisk op een powerbank te laten draaien. Enige obstakel is dat powerbanks uitschakelen bij te weinig stroom vraag, maar dat kan je ook omzeilen.
Zou dat misschien ook betekenen dat je dit misschien zelfs kan hacken met een Play:1?

Tenminste, ik zat deze gister te bekijken, en daaruit bleek (als ik het goed begreep, al had het niet constant mijn volle aandacht), dat de hardware gebruikt in de Symfonisk wel erg overeenkwam met de Play:1:

YouTube: IKEA's Sonos Speaker Has a Secret

• remmuz
LuNaTiC schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:45:
[...]

Zou dat misschien ook betekenen dat je dit misschien zelfs kan hacken met een Play:1?

Tenminste, ik zat deze gister te bekijken, en daaruit bleek (als ik het goed begreep, al had het niet constant mijn volle aandacht), dat de hardware gebruikt in de Symfonisk wel erg overeenkwam met de Play:1:

YouTube: IKEA's Sonos Speaker Has a Secret
Play:1 op een battery pack is al vaker gedaan; hier een voorbeeld:
https://medium.com/@wr/po...tions-photos-de784fed2f38

Maar ook op Youtube zijn diverse filmpjes te vinden om een Play:1 of One met een powerbank te voeden.

remmuz wijzigde deze reactie 10-09-2019 12:54 (6%)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ah oke! niet voldoende ingelezen dus. Niet dat ik me mijn vingers eraan zou willen branden, maar goed. Ik ga tegen die tijd wel een keer voor de Move uiteindelijk. Leuk die McGyverprojectjes maar heb liever iets goeds & duurzaams :P

• Catch22
LuNaTiC schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:15:
Ah oke! niet voldoende ingelezen dus. Niet dat ik me mijn vingers eraan zou willen branden, maar goed. Ik ga tegen die tijd wel een keer voor de Move uiteindelijk. Leuk die McGyverprojectjes maar heb liever iets goeds & duurzaams :P
Ik vind die move persoonlijk echt te duur. Voor 250 euro heb je een dikke JBL.

Dan nog zou ik hem alleen in de tuin gebruiken en daar heb ik WiFi, dus dan zou ik met 2 symfonisken zelf al klaar zijn, maar dat moet dan net je use case zijn

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik ga sowieso wel even wachten tot ik mn nieuwe huis zit en daar al mn huidige Sonos-shizzle heb geparkeerd. Ga ik daarna wel even kijken hoe dat zo bevalt.

Tegen de tijd dat het dan weer mooi genoeg is om buiten te zitten zie ik dan wel weer. We hebben wel een vrij diepe tuin (22m diep) dus als ik aan het einde wil zitten met muziek kan het nog wel lastig worden qua wifi-bereik en weet ook nog niet hoe het qua elektriciteit zit. Liefst trek ik daar meteen elektriciteit én utp door dan is het ook nog een mogelijkheid.

Maar toch staat me het idee wel aan om zo’n draagbaar ding te hebben die je makkelijk overal ff kan gebruiken binnen hetzelfde ecosysteem.

Als ik dan toch zo al meer dan 2000 euro aan Sonos heb gekocht... :P

• Badpete
ro3lie schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:01:
[...]

Paar pagina’s terug had ik hem al genoemd:

Dit kan je automatisch laten gebeuren via de instellingen. Als ik hier luister naar Spotify en ik schakel de tv aan haalt die automatisch de beam uit de groep en schakelt die naar TV voor geluid

[Afbeelding]
Het is gelukt, bedankt voor de hulp. De instelling zit wel erg verstopt moet ik zeggen.

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12-11 23:22

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou gister met de 10.4 update al meerdere problemen gezien.

Eerder al, wifi werkt gewoon, melden de Sonos play1 aan, app vraagt om update... is goed, hele wifi plat totdat alles uit en weer aangezet was. Opgegeven moment maar eerst alle speakers aangemeld voordat we ook maar iets gingen doen en weer bij het updaten 'wifi no internet'.

Gisteravond gaf mijn telefoon aan dat er een update was.. Ik dacht even snel te updaten voor slapen gaan.. Tijdens update ineens app die zich minimaliseert en me verteld dat er geen internet meer is. Aangezien modem reset niets deed niet meer gekeken tot nu.

Vanmorgen alles uitgezet en 1 voor 1 weer opgestart en alles is gelukkig weer terug gekomen. Nu maar update gedaan via PC maar kreeg alsnog error 1013 (Update problemen bij meerdere apparaten).

Wel vreemd dat hetzelfde probleem zich 2 keer voordoet.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

IKEA brengt afstandsbediening uit voor 'hun' Sonos-speakers:

https://www.iculture.nl/n...k-afstandbediening-sonos/

• ro3lie
Zie ook:
nieuws: IKEA begint op 1 oktober met verkoop van Sonos-afstandsbediening voor...

Iets eerder uit de pers, bron komt vanuit Reddit (gebruiker liet het daar al zien vanuit Ikea Frankrijk).
Zover bekend is het niet voor 'hun' Sonos speakers, werkt op alle Sonos speakers maar vereist wel een Tradfri Bridge.

• Den the Man
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13:59

Den the Man

Hmmm....

prutser001 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 07:45:
Nou gister met de 10.4 update al meerdere problemen gezien.

Eerder al, wifi werkt gewoon, melden de Sonos play1 aan, app vraagt om update... is goed, hele wifi plat totdat alles uit en weer aangezet was. Opgegeven moment maar eerst alle speakers aangemeld voordat we ook maar iets gingen doen en weer bij het updaten 'wifi no internet'.

Gisteravond gaf mijn telefoon aan dat er een update was.. Ik dacht even snel te updaten voor slapen gaan.. Tijdens update ineens app die zich minimaliseert en me verteld dat er geen internet meer is. Aangezien modem reset niets deed niet meer gekeken tot nu.

Vanmorgen alles uitgezet en 1 voor 1 weer opgestart en alles is gelukkig weer terug gekomen. Nu maar update gedaan via PC maar kreeg alsnog error 1013 (Update problemen bij meerdere apparaten).

Wel vreemd dat hetzelfde probleem zich 2 keer voordoet.
En ik maar die malle ExperiaBox van KPN de schuld geven. Ik zat dus met hetzelfde probleem.

Na of tijdens installeren van Sonos update geen internet toegang meer. Pas na de ExperiaBox te hebben herstart werkte de spullenboel weer.

Pak je rust!

• Saboteur
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 28-10 23:04
Ik heb sinds kort 1 sonos playbar, 1 sub, 3 symfonisk lampen en 1 boekenplank speaker.
Nu wil ik 1 lamp en de boekenplank als 5.1 setup gebruiken omdat ik aan één zijde geen lamp kwijt kan.
Nu wil de sonos app persee 2 gelijke speakers toevoegen.

Weet iemand hiervoor een oplossing om dit toch voor elkaar te krijgen?

Sonos helpdesk al gebeld en zijn zeer ondeskundig en zeggen dat het sowieso niet kan.
Wat ze ook zeiden over mijn LG magic remote..... Wat uiteindelijk na wat zoeken wel gewoon werkt.

Saboteur wijzigde deze reactie 12-09-2019 20:57 (0%)
Reden: Typfout

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb altijd en overal gelezen dat je alleen 2 gelijke speakers kan pairen tot stereopaar of in dit geval als de rear speakers in een 5.1 opstelling. Het lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk dat je dat toch ineens blijkt te kunnen negeren of omzeilen.

Dus om de Sonos-helpdesk op dat punt ineens ondeskundig te noemen op basis van een andere ervaring lijkt me wat kort door de bocht.

• MauT86
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 17-09 20:35
Vraagje voor de kenners. Ben aan het orienteren om sonos producten aan te schaffen, voorstel is 1x playbase, 2x symfonik lamp en 2x sonos one. Is dit een goede manier om 5.1 opstelling te krijgen? Of is het toevoegen van de sub ook wenselijk? Daarnaast nog tips waar scherpe prijzen geboden worden mbt aanschaf?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

MauT86 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:53:
Vraagje voor de kenners. Ben aan het orienteren om sonos producten aan te schaffen, voorstel is 1x playbase, 2x symfonik lamp en 2x sonos one. Is dit een goede manier om 5.1 opstelling te krijgen? Of is het toevoegen van de sub ook wenselijk? Daarnaast nog tips waar scherpe prijzen geboden worden mbt aanschaf?
Denk dat je wat dingen door elkaar haalt.

5.1 kun je sowieso alleen voor elkaar krijgen als je een Sub toevoegt (dat is .1 in het verhaal, zonder de Sub heb je maximaal 5.0).

Verder is je Playbase alleen al de 3.0: namelijk je center- en 2 frontspeakers in 1 soundbar.

Heb je dus alleen nog 2 rear speakers nodig voor de 5.0 of 5.1 compleet te maken;

Je moet sowieso twee dezelfde speakers hebben; De Symfonisken zijn dan het goedkoopst, maar ik zou persoonlijk voor 2 Ones gaan, zeker nu als je V&A of MP afstruint kun je ze voor 150e gem. wel krijgen door de Huawai promo-actie die al eventjes loopt.

• zoeperman
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 10-11 20:22
Iemand ervaring met een one in stereo paar die wel een een meter of 8 uit elkaar staan en de ene de keuken doet en de andere woonkamer, is dat een beetje te doen qua geluid of moeten ze dan allebei als los staande apparaten?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

De vraag wordt dan of het überhaupt wel zin heeft om ze als stereopaar in te zetten, ook afhankelijk waar je dan precies luistert.

https://www.crutchfield.c...eo-speaker-placement.html

• Babel10
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 12:24
Hallo,

Vraagje mbt Beam + Ikea boekenplankspeakers.

Opstelling is nu Beam en dan rechtsachter 1 Ikea speaker. Deze moet ik elke keer koppelen (geen probleem), maar ik zet ze niet allebei even hard - dat komt een beetje raar binnen zeg maar.

Mijn vraag is: Als ik nog een Ikea speaker zou kopen, en deze linksachter zou zetten. Kan ik er dan voor kiezen om surround te doen? Of kan ik ook elke keer los koppelen?

Ik vind de rechtsachter nu wel fijn, met beetje achtergrond geluid. Maar bij bijvoorbeeld praatprogramma’s is het ook lekker om de Ikea speaker harder te hebben dan de Beam. Ik zit er pal naast, naast de Ikea speaker.

Of móet je de Ikea speakers in surround koppelen? En hoe is het geluid? Nu met 1 rechtsachter klinkt het beetje als een echo, maar dat is wel logisch lijkt me..

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Je kan drie dingen doen, als je er een extra ikea-speaker bijkoopt:

1. Beam en ikea speakers alledrie los houden, en dan groeperen wanneer je wil. Uit de beam houd je dan 3.0 en de twee ikea-speakers zijn alle twee mono. Je kunt zelf per speaker het volume los regelen.

2. Je houdt de beam los en pairt de twee ikea-speakers tot een stereopaar. De beam heeft 3.0 en je ikea speakers dus 2.0z

De beam en het stereopaar kun je groeperen en van deze twee los van elkaar het volume regelen.

3. Je pairt de beam én de 2 ikea-speakers tot een 5.0 opstelling. Maar 1 volumeregeling.

• Babel10
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 12:24
Bedankt LuNaTiC, duidelijk.

• GeeMoney
  • Laatst online: 10:37
Mijn nieuwe woning is bijna klaar en helaas heeft Sonos nog steeds geen nieuwe playbar aangekondigd.
Ik sta daarom op het punt om de huidige playbar dan maar te kopen met twee Ones en de Sub erbij om 5.1 te krijgen.
Hebben jullie suggesties hoe ik dat met stroom het mooiste weg kan werken?

Ik heb 2 loze leidingen voor de rear speakers die intern op een stopcontact uitkomen.
Voordat ik het wiel opnieuw uit moet vinden heb ik de hoop dat er panklare oplossingen voor zijn. :)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• DeNachtwacht
Ik hoop stiekem dat Ikea ook nog met een subwoofer komt die iets vriendelijker geprijsd is dan die van Sonos zelf. Eigenlijk mist dat nu een beetje in de line-up. Wel speakers maken voor de kleinere beurs maar niet de subwoofer.

• remmuz
DeNachtwacht schreef op zondag 15 september 2019 @ 23:04:
Ik hoop stiekem dat Ikea ook nog met een subwoofer komt die iets vriendelijker geprijsd is dan die van Sonos zelf. Eigenlijk mist dat nu een beetje in de line-up. Wel speakers maken voor de kleinere beurs maar niet de subwoofer.
Een echte Tweaker maakt natuurlijk zelf zo'n subwoofer!
B.v. zo: https://www.youtube.com/watch?v=TiPPPu7j5DM
of zo: https://makezine.com/2019...high-quality-speaker-amp/
Ik had zelf nog een Mordaunt-Short MS308 liggen waarvan de voeding stuk was.
Dus ik heb de elektronica van een Symfonisk boekenplank speaker netjes in de behuizing van de subwoofer gebouwd. Ik ben zelf erg blij met het resultaat!

• Kwakkies
remmuz schreef op maandag 16 september 2019 @ 08:29:
[...]

Een echte Tweaker maakt natuurlijk zelf zo'n subwoofer!
B.v. zo: https://www.youtube.com/watch?v=TiPPPu7j5DM
of zo: https://makezine.com/2019...high-quality-speaker-amp/
Ik had zelf nog een Mordaunt-Short MS308 liggen waarvan de voeding stuk was.
Dus ik heb de elektronica van een Symfonisk boekenplank speaker netjes in de behuizing van de subwoofer gebouwd. Ik ben zelf erg blij met het resultaat!
Super tof! Mijn ouders hebben ook nog een oude (maar z.g.a.n.) sub staan die niet gebruikt wordt. Ik ben alleen helaas niet technisch genoeg hiervoor :X . Kostte het je veel tijd en moeite?
Pagina: 1 ... 86 ... 89 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True