Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:17
AlexFL schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:01:
[...]

Wellicht was hij het bonnetje kwijt.. Ze waren nog geseald in elk geval.
Dan is de verkoper een grote sufferd. Indien in seal hadden ze nog geretourneerd kunnen worden. Ikea is daar enorm soepel in. In ieder geval een mooi voordeel voor jou!

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 11:18
bas-r schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 17:18:
[...]

Ik heb er eentje gekocht voor in de slaapkamer. Het koppelen was een drama. Telkens wel of niet gekoppeld, muziek die vijf seconden speelde en vervolgens de verbinding verloor. Vreemd want ik had hiervoor een Play:3 en Play:1 in de slaapkamer gehad zonder enig probleem.
Na wat zoeken (en probleemloos bedraad te hebben gewerkt) geconcludeerd dat het echt aan de wifi moest liggen. Router een reboot gegeven, en geen enkel probleem meer.

Ik kon via http://<ip-adres van Sonos connect:AMP>:1400/support/review een networkmatrix laten zien, waar mijn andere Sonos apparaten rood waren, dus vermoedelijk heeft mijn router te lang achter elkaar aangestaan oid. Nu is alles netjes groen.

Anyways, na de eerste hobbels (nooit eerder gehad met Sonos, sinds 2012 in huis), toch erg blij met de boekenplank speaker voor in de slaapkamer als wekker :)
Nog even een update: na twee dagen stopte de Symfonisk weer met verbinden. Na een paar keer aan en uit, router opnieuw opgestart, heb ik het opgegeven.
Wat een troep heeft Sonos samen met Ikea gemaakt. Altijd goede ervaringen met de echte Sonos apparatuur, benieuwd welke reputatieschade ze hiermee oplopen.
Deze gaat in ieder geval terug.

• aalekss
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18-10 16:17
meesje schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 06:59:
[...]

Dan is de verkoper een grote sufferd. Indien in seal hadden ze nog geretourneerd kunnen worden. Ikea is daar enorm soepel in. In ieder geval een mooi voordeel voor jou!
Of gewoon gestolen. Vroeger vakantiebaantje gehad bij IKEA. Mensen halen een grote doos leeg ergens tussen de stellingen en stopte dit vol met duurste dekbedden of andere zaken. Doos dicht en afrekenen maar. Kwam echt veel voor. Dus nu vast ook met die speakers

Ik heb er trouwens ook een gekocht. Krijg de boekenplank speaker maar niet verbonden met wifi. Speaker heeft het wel even gedaan maar verbinding viel weg. Dus ik dacht reset alles wel een keer maar wat een gedoe. :'(

aalekss wijzigde deze reactie 11-08-2019 09:14 (16%)

• meesje
aalekss schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:10:
[...]

Of gewoon gestolen. Vroeger vakantiebaantje gehad bij IKEA. Mensen halen een grote doos leeg ergens tussen de stellingen en stopte dit vol met duurste dekbedden of andere zaken. Doos dicht en afrekenen maar. Kwam echt veel voor. Dus nu vast ook met die speakers
Die gedachte ging ook door me heen. Ik wilde niet te snel negatief denken. ;)
Nieuw in seal, een product dat net op de markt is, en dan 40% goedkoper. In principe klinkt dit als too good to be true.

meesje wijzigde deze reactie 11-08-2019 09:36 (3%)

• meesje
bas-r schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:04:
[...]

Nog even een update: na twee dagen stopte de Symfonisk weer met verbinden. Na een paar keer aan en uit, router opnieuw opgestart, heb ik het opgegeven.
Wat een troep heeft Sonos samen met Ikea gemaakt. Altijd goede ervaringen met de echte Sonos apparatuur, benieuwd welke reputatieschade ze hiermee oplopen.
Deze gaat in ieder geval terug.
Los van jouw specifieke probleem met Symfonisk, ben ik enorm verbaasd dat voor wifi Sonos alleen B/G ondersteunt. Dat had ik echt nooit verwacht. Qua bereik ben je dan een stuk beperkter dan met N. Mijn Libratone Zipp ondersteunt N en bv een HomePod zelfs AC.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
meesje schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:42:
Los van jouw specifieke probleem met Symfonisk, ben ik enorm verbaasd dat voor wifi Sonos alleen B/G ondersteunt. Dat had ik echt nooit verwacht. Qua bereik ben je dan een stuk beperkter dan met N. Mijn Libratone Zipp ondersteunt N en bv een HomePod zelfs AC.
Dat zegt niets over bereik, alleen over bandbreedte en dat heeft Sonos niet heel veel nodig. 2.4 of 5 maakt wel verschil, en dan is 2.4 vaak juist beter qua bereik. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 11:18
Gonadan schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:42:
[...]

Dat zegt niets over bereik, alleen over bandbreedte en dat heeft Sonos niet heel veel nodig. 2.4 of 5 maakt wel verschil, en dan is 2.4 vaak juist beter qua bereik. :P
Precies, 2.4 is een lagere frequentie en dus een beter bereik.
Ik heb ook geen enkel probleem met wifi-bereik (gehad) met welk apparaat dan ook in mijn slaapkamer. Alle iOS devices en in het verleden Android apparaten hebben prima ontvangst.
Ik heb toevallig ook een Chromebook met een legendarisch slecht wifi-chipje. Die werkt niet in mijn tuin (alle andere apparaten wel), maar wel in de slaapkamer.

Ik ga er echt vanuit dat er bij de Symfonisk's ontzettend is bezuinigd op de wifichip. Heel zonde, want dat kan toch niet een superbesparing opleveren!!? Wel reputatieschade.

• meesje
Gonadan schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:42:
[...]

Op verschillende sites tegen gekomen dat wifi N een beter bereik heeft dan wifi G.
Zie bijvoorbeeld http://homenetworkadmin.c...-g-vs-n-vs-ac-difference/

• AlexFL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18-10 22:59
meesje schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:33:
[...]

Die gedachte ging ook door me heen. Ik wilde niet te snel negatief denken. ;)
Nieuw in seal, een product dat net op de markt is, en dan 40% goedkoper. In principe klinkt dit als too good to be true.
Wie weet, het kwam in een Frakta plastic tas met een knoop erin en een verzendlabeltje erop :) Anyway, ze werken prima.

• Gé Brander
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:30

Gé Brander

MS SQL Server

Eindelijk! Gelukt. Een oude WiFi router aangesloten, mijn telefoon op datzelfde netwerk via WiFi aangesloten en toen werkte het in één keer.

Ik vind het héél raar dat Sonos of IKEA dat niet meldt in de handleiding of de App.

Daarna de Symfonisk op het bedrade netwerk aangesloten en ik hoop de WiFi nooit meer nodig te hebben.

Gé Brander wijzigde deze reactie 11-08-2019 15:46 (11%)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Junia
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:41
Eergisteren 2 Symfonisks aangeschaft. Bij het inladen van de Ikea spullen kwam ik er achter dat 1 van de 2 Symfonisk dozen al geopend was geweest (de 4 seals waren doorbroken), wat me niet was opgevallen aangezien ik ze van de stapel had gepakt. Even een kijkje in de doos en alles zag er nog netjes uit, echter eenmaal thuis ging deze simpelweg niet aan (lampje ging niet branden) wat een domper was. Best een rare situatie, alsof iemand er 1tje had geopend in de winkel en hem daar ter plekke heeft gesloopt zonder dat je er echt iets aan kon zien.

Vervolgens die ingewisseld voor een ander exemplaar en alles in 1x zonder problemen geinstalleerd. Ben er zeer tevreden mee, geluid is nagenoeg hetzelfde als de Play One, met als grote verschil dat bij de Symfonisks het geluid voornamelijk van 1 kant komt, waarbij de play ones rondom geluid gaven. Alsnog, zeer tevreden en ze staan nu netjes aan ieder kant van het bed op de nachtkastjes.

Junia wijzigde deze reactie 11-08-2019 16:26 (12%)

• Damon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:51
meesje schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:50:
[...]

60 euro per stuk? Hoe krijg je dat voor elkaar? Als ze niet bevallen, kon de verkoper ze toch terug brengen bij Ikea.
[...]

Werken alle Sonos speakers (indien wifi) via b/g? Ook recente modellen? Wat is de reden daarvan? Heeft
N niet een groter bereik?
Dit is vanwege backwards compatibility voor de oudste Sonos modellen die geen N ondersteunen, SonosNet2.0 is overigens wel een N netwerk.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 09:50
Wat is jullie mening van onderstaande:

Wij hebben gisteren een Sonos Beam aangeschaft. Deze komt in de woonkamer te staan onder de tv.

Een paar meter verder staat een schouw met aan de linker- en rechterkant een inbouwkast. In beide staat een Sonos One. Werken in stereo opstelling.

Mijn vrouw wil het stereopaar absoluut niet achter de bank hebben hangen. Hebben deze dan uberhaupt nog wel zin aangezien alle functies ook de Beam zitten?

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14:25
aschja schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 17:26:
Wat is jullie mening van onderstaande:

Wij hebben gisteren een Sonos Beam aangeschaft. Deze komt in de woonkamer te staan onder de tv.

Een paar meter verder staat een schouw met aan de linker- en rechterkant een inbouwkast. In beide staat een Sonos One. Werken in stereo opstelling.

Mijn vrouw wil het stereopaar absoluut niet achter de bank hebben hangen. Hebben deze dan uberhaupt nog wel zin aangezien alle functies ook de Beam zitten?
Sonos One's achter de bank, als je ze nu laat samenwerken met de Beam heb je niets meer aan de Sonos One's.

Enige voordeel nu is dat je het geluid over je Sonos Beam kan laten lopen.

Daniel. wijzigde deze reactie 11-08-2019 17:36 (5%)

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ro3lie schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:58:
Eind augustus is er een 2-daagse Sonos Event waar nu pers uitnodigingen voor worden verstuurd.

Kortom mogelijk nieuwe producten.

Bron
Iemand nog rumours gelezen?

Hier eentje over een portable bluetooth speaker: https://zatznotfunny.com/...=share&utm_medium=ios_app

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• ro3lie
  • Laatst online: 10:53
LuNaTiC schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 18:42:
[...]

Iemand nog rumours gelezen?

Hier eentje over een portable bluetooth speaker: https://zatznotfunny.com/...=share&utm_medium=ios_app
Bluetooth speaker:
https://www.theverge.com/...ortable-speaker-model-s17

Nieuwe Sonos Connect?
nieuws: FCC-documenten spreken van Sonos-speaker met bluetooth-audiostreaming

Zelf hoop ik stiekem nog op een mini sub.
De normale sub is qua formaat en prijs nu te groot voor mij.
Junia schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:23:
Ben er zeer tevreden mee, geluid is nagenoeg hetzelfde als de Play One, met als grote verschil dat bij de Symfonisks het geluid voornamelijk van 1 kant komt, waarbij de play ones rondom geluid gaven.
Dit is een verkeerde aanname. Ook bij de Sonos One/Play:1 komt het geluid van voren en niet rondom. Het design is rondom.

Zie ook: Sonos Play:1 Tear down video

Achterkant is vooral de versterker en aansturing

ro3lie wijzigde deze reactie 11-08-2019 21:53 (31%)

How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• aschja
Daniel. schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 17:35:
[...]

Sonos One's achter de bank, als je ze nu laat samenwerken met de Beam heb je niets meer aan de Sonos One's.

Enige voordeel nu is dat je het geluid over je Sonos Beam kan laten lopen.
Als ik de Ones laat staan doen ze inderdaad niet veel qua surround. Achter de bank is helaas geen optie. Dit wil mijn vrouw echt niet hebben.

Wat ik wel vervelend vind vooralsnog, is wanneer ik Spotify push naar de Beam, het vrij omslachtig is om terug te schakelen naar het geluid van de TV. Dat moet via de app. Of Alexa. Maar ik heb Google draaien.

Dus ik denk dat ik voor nu de Beam alleen voor de tv ga gebruiken en het muziekgedeelte bij de Ones blijf houden.

Of hebben jullie nog een andere oplossing wellicht.

• ro3lie
aschja schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:10:
[...]
Wat ik wel vervelend vind vooralsnog, is wanneer ik Spotify push naar de Beam, het vrij omslachtig is om terug te schakelen naar het geluid van de TV. Dat moet via de app. Of Alexa. Maar ik heb Google draaien.

Dus ik denk dat ik voor nu de Beam alleen voor de tv ga gebruiken en het muziekgedeelte bij de Ones blijf houden.

Of hebben jullie nog een andere oplossing wellicht.
Dit kan je automatisch laten gebeuren via de instellingen. Als ik hier luister naar Spotify en ik schakel de tv aan haalt die automatisch de beam uit de groep en schakelt die naar TV voor geluid

ro3lie wijzigde deze reactie 11-08-2019 22:26 (8%)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Misschien een vreemde vraag: Heeft iemand al eens iets geprobeerd om met bijvoorbeeld een Raspberry Pi met een touchscreen een userinterface te maken zodat het niet afhankelijk is van een telefoon waar de app op draait?

Het lijkt mij mooi om een centraal bedieningspaneel te hebben waarop iedereen, ongeacht of deze een telefoon heeft met de app gewoon in een ruimte de muziek aan kan zetten.

Of ik zoek niet goed of het bestaat nog niet.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kun je dan gewoon niet net zo goed een goedkope smartphone of tablet extra dedicated daarvoor gebruiken :?

Maar misschien kun je hier wat mee:

https://www.reddit.com/r/..._controller_a_decent_one/

LuNaTiC wijzigde deze reactie 12-08-2019 07:41 (36%)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Randy21
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 18-10 00:13
Hoi,

Ik heb op de benedenverdieping mijn Playbar nu bekabeld aangesloten op mijn router en maak dus gebruik van SonosNet (WM:0). Alleen heb ik af en toe last van haperingen met het afspelen van muziek of het koppelen van de kamers.

Heeft het een toegevoegde waarde om op de tweede verdieping een tweede Sonos device te bekabelen?

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
meesje schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:04:
Op verschillende sites tegen gekomen dat wifi N een beter bereik heeft dan wifi G.
Zie bijvoorbeeld http://homenetworkadmin.c...-g-vs-n-vs-ac-difference/
Bijzondere site. 5Ghz AC aan raden als je huis groot is en je geen bereik hebt? :? 8)7

Waar jij op doelt is dat als je met multichannel en meerdere antennes aan de gang gaat je wat groter bereik zou kunnen behalen. (in theorie, met een hoop mitsen en maren) In feite is dat dan omdat het de bandbreedte hoger is en het signaal stabieler waardoor je op iets grotere afstand nog tevreden zult zijn. Technisch is heeft het signaal an sich geen groter bereik, maar zo werkt het in de praktijk wel. Ik snap wat je bedoelt. :P

Het nadeel van draadloze communicatie is dat je voor bereik en snelheid net zo afhankelijk bent van de client als van de router. Helaas hadden heel veel clients gewoon een goedkope N-chip en dus maar een enkele band waardoor feitelijk nul van de voordelen van N daadwerkelijk behaald werden.
Tegenwoordig heb je dat gelukkig een stuk minder, maar in een uitgeklede versie van een product verwacht ik geen hoogstaande onderdelen als ik heel eerlijk ben.

Toch mag ik hopen dat dit nu slechts enkele kinderziektes zijn van Symfonisk want anders is dat toch slecht voor je reputatie.
Of zou Sonos dit expres doen en dat mensen dan het idee wel toch vinden en dan alsnog maar een echte Sonos kopen als de Symfonisk niet lekker werkt. :D

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:42

exactor it

Moderator Spielerij
Is het normaal bij afspelen in meerdere kamers tegelijk dat het langer duurt voordat het gaat spelen? Bij 1 room inschakelen is het direct muziek als ik op play duw. Bij twee kamers duurt het een seconde of 3 met soms een foutmelding dat het niet gelukt is. Setup : beam + 2x play 1 in woonkamer en een enkele SYMFONISK in keuken. Ik wil eigenlijk weten of mijn SYMFONISK niet gewoon een stom (defect) ding is. :) Als ik alleen op de ikea speaker afspeel werkt het wel direct.

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• aschja
ro3lie schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:25:
[...]

Dit kan je automatisch laten gebeuren via de instellingen. Als ik hier luister naar Spotify en ik schakel de tv aan haalt die automatisch de beam uit de groep en schakelt die naar TV voor geluid

[Afbeelding]
Super. Zal straks thuis eens kijken.

Het lijkt er nu dus op dat de One's in de verkoop gaan. Want met deze instelling gaat ook dat argument de deur uit.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
exactor it schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:02:
Is het normaal bij afspelen in meerdere kamers tegelijk dat het langer duurt voordat het gaat spelen? Bij 1 room inschakelen is het direct muziek als ik op play duw. Bij twee kamers duurt het een seconde of 3 met soms een foutmelding dat het niet gelukt is. Setup : beam + 2x play 1 in woonkamer en een enkele SYMFONISK in keuken. Ik wil eigenlijk weten of mijn SYMFONISK niet gewoon een stom (defect) ding is. :) Als ik alleen op de ikea speaker afspeel werkt het wel direct.
Als je meerdere speakers tegelijk wilt gebruiken moet hij die synchroniseren, dus dat duurt allicht langer. Het zou echter ook weer niet irritant langer moeten duren, dan is wellicht je netwerk niet optimaal?

• exactor it

exactor it

Moderator Spielerij
Gonadan schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:56:
[...]

Als je meerdere speakers tegelijk wilt gebruiken moet hij die synchroniseren, dus dat duurt allicht langer. Het zou echter ook weer niet irritant langer moeten duren, dan is wellicht je netwerk niet optimaal?
Zit op een seconde of vijf met af en toe een uitvaller. Dan speelt hij wel in de woonkamer maar niet in de keuken. Het lijkt me raar dat mijn netwerk niet goed zou zijn, althans dit zou het eerste probleem ermee zijn. Dat ga ik van de week eens nalopen. (goede tip, had er niet bij stilgestaan) En anders gaat de Ikea versie terug en komt er een play 1 in de keuken.

Liever heb ik dat het werkt, hij hangt namelijk al tegen de muur en de Ikea is 40 minuten rijden (en we geven altijd geld uit daar dus beter komen we er niet. :)) Thanks voor zover.

• AlexFL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18-10 22:59
exactor it schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:31:
[...]

Zit op een seconde of vijf met af en toe een uitvaller. Dan speelt hij wel in de woonkamer maar niet in de keuken. Het lijkt me raar dat mijn netwerk niet goed zou zijn, althans dit zou het eerste probleem ermee zijn. Dat ga ik van de week eens nalopen. (goede tip, had er niet bij stilgestaan) En anders gaat de Ikea versie terug en komt er een play 1 in de keuken.

Liever heb ik dat het werkt, hij hangt namelijk al tegen de muur en de Ikea is 40 minuten rijden (en we geven altijd geld uit daar dus beter komen we er niet. :)) Thanks voor zover.
Zijn ze verbonden met je eigen wifi, SonosNet of bekabeld?

• Damon
exactor it schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:31:
[...]

Vergeet niet dat Sonos tegelijk met je netwerk en elkaar moeten kunnen communiceren en synchroon afespelen. Nu is een lag van een paar honderd milliseconden niet erg voor het laden van een webpagina op een tablet, maar wel funest voor synchroon afspelen. Hiermee wil ik niet zeggen dat dit het probleem bij jou is, maar het is een mogelijkheid.

• exactor it

exactor it

Moderator Spielerij
AlexFL schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 19:51:
[...]

Zijn ze verbonden met je eigen wifi, SonosNet of bekabeld?
Gouden tip. Na aansluiten nieuwe speaker was de boel via SonosNet gekoppeld. Nu weer op WiFi (via settings, advanced settings). Wellicht is dat bij meer SYMFONISK speakers het euvel. Vertraging bij opstarten is nu weg. Thanks!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18-10 14:27
Ik heb nu voor de tweede keer een melding gekregen van Sonos dat ik mijn bridge uit mijn setup kan halen, omdat dat de performance zou verbeteren.
Eerste keer via de app, nu net via de mail gekregen.
Wat zijn jullie gedachtes hier over?

Blog | Tech Blog

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Die bridge is toch al jaren niet meer nodig? Ik was nog niet zo thuis in Sonos omdat ik pas net om de hoek kom kijken maar in al mijn vooronderzoek leek het me alsof de bridge al sinds 2014 obsolete is geraakt...

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Als het van Sonos zelf komt, zullen ze het vast wel weten wat goed is toch? :P

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

LuNaTiC schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 06:22:
Kun je dan gewoon niet net zo goed een goedkope smartphone of tablet extra dedicated daarvoor gebruiken :?

Maar misschien kun je hier wat mee:

https://www.reddit.com/r/..._controller_a_decent_one/
Dat is natuurlijk ook een optie. Ik ga eens kijken. Wat ik niet wil is dat ik dan ingelogd ben op een device met mijn eigen account, wellicht dus een extra account daarvoor aanmaken.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@exactor it dat suggereert dan dat je netwerkinstellingen automatisch wijzigen als je een Symfonisk toevoegt? Dat zou niet best zijn. :X
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:09:
Ik heb nu voor de tweede keer een melding gekregen van Sonos dat ik mijn bridge uit mijn setup kan halen, omdat dat de performance zou verbeteren.
Eerste keer via de app, nu net via de mail gekregen.
Wat zijn jullie gedachtes hier over?
Logisch. De bridge gebruik je puur voor Sonosnet, wat feitelijk een zelf gebouwd wifi-netwerkje is puur voor je Sonos apparaten.
Tegenwoordig heeft iedereen echter gewoon een vrij goede router en daarmee netwerk waardoor de kans groot is dat het beter werkt als je de speakers daar gewoon op aan sluit.

• Msniekers
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18-10 13:34
Gonadan schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:24:

Logisch. De bridge gebruik je puur voor Sonosnet, wat feitelijk een zelf gebouwd wifi-netwerkje is puur voor je Sonos apparaten.
Tegenwoordig heeft iedereen echter gewoon een vrij goede router en daarmee netwerk waardoor de kans groot is dat het beter werkt als je de speakers daar gewoon op aan sluit.
Ik heb de mail van Sonos ook gehad en vind hun advies om de bridge te verwijderen wel bijzonder.
Een van de voordelen van Sonosnet is dat elke daarop aangesloten speaker het bereik vergroot. Als je een groot huis/tuin hebt waar speakers verder weg staan (bijv. buiten wifi bereik van je router) kun je m.i. beter de bridge blijven gebruiken. Of een speaker aansluiten met een netwerkkabel als je die mogelijkheid hebt.

In dit artikel wordt het verschil tussen wifi en Sonosnet verder toegelicht.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Msniekers schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:47:
Ik heb de mail van Sonos ook gehad en vind hun advies om de bridge te verwijderen wel bijzonder.
Een van de voordelen van Sonosnet is dat elke daarop aangesloten speaker het bereik vergroot. Als je een groot huis/tuin hebt waar speakers verder weg staan (bijv. buiten wifi bereik van je router) kun je m.i. beter de bridge blijven gebruiken. Of een speaker aansluiten met een netwerkkabel als je die mogelijkheid hebt.

In dit artikel wordt het verschil tussen wifi en Sonosnet verder toegelicht.
Klopt, het meshsysteem kan zijn voordelen bieden. Het is echter ook weer een extra netwerk in een toch al volgeschreeuwde ether.
Ook al kan het in bepaalde, specifieke situaties een voordeel bieden, in de meeste gevallen zal het niet meer zijn dan een extra storingsbron in je huis. In die zin kan ik wel begrijpen dat ze voor de massa adviseren om te kijken of die bridge er niet beter tussenuit kan.

• exactor it

exactor it

Moderator Spielerij
Gonadan schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:24:
@exactor it dat suggereert dan dat je netwerkinstellingen automatisch wijzigen als je een Symfonisk toevoegt? Dat zou niet best zijn. :X

[...]
Daar lijkt het wel op ja. Mijn Beam zit bedraad met twee onbedrade play 1's. Daarna heb ik de Symfonisk toegevoegd. Kan best dat de bestaande set-up via SonosNet was ingesteld en dat hij dat heeft gevolgd bij toevoegen nieuwe kamer. Al zou ik zweren dat ik mijn netwerk wachtwoord bij de setup van de twee play 1's hebben moeten invoeren. Maar, eind goed al goed zeggen ze.

• ro3lie
exactor it schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:52:
[...]

Daar lijkt het wel op ja. Mijn Beam zit bedraad met twee onbedrade play 1's. Daarna heb ik de Symfonisk toegevoegd. Kan best dat de bestaande set-up via SonosNet was ingesteld en dat hij dat heeft gevolgd bij toevoegen nieuwe kamer. Al zou ik zweren dat ik mijn netwerk wachtwoord bij de setup van de twee play 1's hebben moeten invoeren. Maar, eind goed al goed zeggen ze.
Ik had eerst ook alles via mijn Wi-Fi. Echter zodra jij de Beam aansluit op kabel gaat die functioneren als een soort Bridge en creëert die een SonosNet met je Play 1s.
Status kan je ook uitlezen in de app (WM0/1/2).

Punt wat ik laatst las is dat de Bridge vroeger noodzakelijk was en later de functionaliteit ook ondersteunt werd voor Wi-Fi. Kortom dat verklaart mogelijk ook het advies van Sonos Support hierboven.

• Imgnrydrmr
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 27-08 09:20

Imgnrydrmr

Purrmeow~

exactor it schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:52:
[...]
Ben je tevreden over het geluid van je Symfonisk? Ik zoek nog een box om boven op mijn slaapkamer te zetten en in de zomer eens buiten op het terras te plaatsen. Het prijskaartje maakt het een interessante keuze, maar hoe klinkt hij?

• me_mrtn
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13-10 21:33
Sinds een paar dagen een tweede Play:1 gekocht die nu als surround zijn geschakeld met de Beam. Pwoahh dat is toch wel briljant in heel wat gevallen zeg.

• exactor it

exactor it

Moderator Spielerij
Imgnrydrmr schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:28:
[...]

Ben je tevreden over het geluid van je Symfonisk? Ik zoek nog een box om boven op mijn slaapkamer te zetten en in de zomer eens buiten op het terras te plaatsen. Het prijskaartje maakt het een interessante keuze, maar hoe klinkt hij?
Voor wat ik zoek is het prima. De play 1 is wel voller qua geluid maar voor in de keuken vind ik een enkele van deze prima. Het ging mij er meer om dat ik gemakkelijk een deuntje op kon zetten en dat mijn vrouw dat ook kon. Mijn vrouw vond muziek uit de woonkamer te ver weg klinken als ze in de keuken was. Als je de boel samen aanzet hebben we kamervullend geluid. Verschil in kwaliteit is daarbij niet storend.

Echt vergelijken vind ik lastig omdat de play 1s samen met de beam muziek maken. Een losse speaker daarmee vergelijken is niet eerlijk. Wel vind ik de Symfonisk een stuk beter klinken dan ik verwachtte. Hij klinkt ook voller en helderder dan deze Bluetooth speaker die ik hiervoor in de keuken had. In een set van twee zal het wel vrij goed zijn. Al kun je je afvragen of je niet voor 260 twee play 1s zou moeten halen.

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18-10 23:50
Gonadan schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:27:
[...]

Klopt, het meshsysteem kan zijn voordelen bieden. Het is echter ook weer een extra netwerk in een toch al volgeschreeuwde ether.
Ook al kan het in bepaalde, specifieke situaties een voordeel bieden, in de meeste gevallen zal het niet meer zijn dan een extra storingsbron in je huis. In die zin kan ik wel begrijpen dat ze voor de massa adviseren om te kijken of die bridge er niet beter tussenuit kan.
Volgens mij heeft de Bridge een oudere versie van Sonosnet dan de Boost of de huidige Sonos-apparaten. Het weghalen van de Bridge en het bekabelen van één van je Sonos-speakers, of het vervangen van je Bridge door een Boost (die wel de nieuwe versie van Sonosnet ondersteunt), promoveert je Sonosnet naar de nieuwe versie.

Ik heb in plaats van de Bridge een Boost. De enige speaker die ik makkelijk kon bekabelen was namelijk mijn Beam, die echter vrij excentrisch in huis staat. De Boost hangt op een meer centraal punt.

Rallye wijzigde deze reactie 13-08-2019 21:44 (4%)

• AquaSheep
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:02
Sonos speakers bevatten een verborgen statuspagina om je netwerkverkeer te analyseren.
http://<sonos_ip>:1400/support/review
https://freetime.mikeconnelly.com/archives/6050

• Rallye
Vandaag met de zoon des huizes bij Ikea een Symfonisk boekenplankluidspreker gekocht. Koppelen ging prima. Werkt goed, ook te benaderen met Google-opdrachtendie via andere Sonos-speakers gegeven worden. Als de rest van de kamer klaar is nog even Trueplay doen.

De “zwarte lamp” was overigens overal uitverkocht; onbekend wanneer hij weer verschijnt.

Rallye wijzigde deze reactie 14-08-2019 08:14 (15%)

• rsint
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:17
Even een vraagje, waar moet je je aanmelden bij sonos om zo’n cashback code te krijgen?
Sinds gisteren een beam met twee symfonisks staan als 5.0 mar ik zou er nog wel een .1 aan willen toevoegen 😬.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Cashback-actie liep t/m 10 augustus, voor zover ik weet... dus helaas.

• Civic09
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11:51
Meer mensen die geen radio via Tunein kunnen afspelen?

• ro3lie
Civic09 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:53:
Meer mensen die geen radio via Tunein kunnen afspelen?
Er is inderdaad een storing:
https://status.sonos.com/

• C6DL
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 15-10 14:34
Is er al iets bekend wanneer de "oude" Sonos speakers worden voorzien van google home optie ?
(via externe module?)

Ik twijfel om mijn oude speakers te verkopen en te gaan voor de build-in mic sonos speakers..
(2x play5, 3x play1 en playbar)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:52

rens-br

Moderator Mobile & IN
C6DL schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:08:
Is er al iets bekend wanneer de "oude" Sonos speakers worden voorzien van google home optie ?
De 'oude' speakers hebben geen microfoon, dus dat is het grootste probleem. Ik gok dus dat er geen losse microfoon module wordt uitgebracht.

Overigens als je alle speakers in één ruimte hebt staan is het vervangen van één apparaat door eentje met microfoon genoeg.

• C6DL
rens-br schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:18:
[...]

De 'oude' speakers hebben geen microfoon, dus dat is het grootste probleem. Ik gok dus dat er geen losse microfoon module wordt uitgebracht.

Overigens als je alle speakers in één ruimte hebt staan is het vervangen van één apparaat door eentje met microfoon genoeg.
Correct..
Gezien ik mijn tv ook wil laten aanzetten door mijn google home (wat nu nog niet lukt)
zit ik eraan te denken om mijn playbar weg te doen, en te vervangen voor een Beam.
(terugval in geluidskwaliteit neem ik dan voor lief)
Middels de Beam heb ik dan de mogelijkheid om alles ineens aan te zetten.

C6DL wijzigde deze reactie 15-08-2019 13:31 (5%)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
C6DL schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:30:
Gezien ik mijn tv ook wil laten aanzetten door mijn google home (wat nu nog niet lukt)
Wellicht is het dan goedkoper om alleen een Chromecast te kopen.

• Haruhi
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-10 09:33
Een tweede hands sonos connect amp in tandem met een ook tweede hanzz sonos sub.
De speakers die erop zitten zijn Diapason Micra's met van den hul the magnum kabels.

Klinkt echt geweldig!

• Damon
C6DL schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:08:
(via externe module?)

Ik twijfel om mijn oude speakers te verkopen en te gaan voor de build-in mic sonos speakers..
(2x play5, 3x play1 en playbar)
Die kun je al aansturen met een Google apparaat:
https://support.sonos.com/s/article/3486?language=nl_NL

• C6DL
Hmm interessant!
Wat is dan nog het voordeel om een "smart" Sonos speaker te kopen ?

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:58
C6DL schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:42:
[...]

Hmm interessant!
Wat is dan nog het voordeel om een "smart" Sonos speaker te kopen ?
Geen Google apparaat nodig?

• Rallye
En je hoeft niet steeds te te zeggen (speel xxx) “op Sonos”.

• Falcon10
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:12

Falcon10

Hit it i would !

Is er eigenlijk al een teardown van de Symfonisk boekenplank speaker ?
Ben eigenlijk benieuwd of dat ding wat uit elkaar te halen is om vervolgens in men vals plafond in te bouwen.

-| Hit it i would ! |-

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:16
Falcon10 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:22:
Is er eigenlijk al een teardown van de Symfonisk boekenplank speaker ?
Ben eigenlijk benieuwd of dat ding wat uit elkaar te halen is om vervolgens in men vals plafond in te bouwen.
https://makezine.com/2019...high-quality-speaker-amp/

Zoiets? Hij maakt er een speaker amp van

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Falcon10
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:12

Falcon10

Hit it i would !

Ja, ik denk dat we daar al wel iets mee gaan kunnen doen.
Dankjewel.

-| Hit it i would ! |-

• benkruk
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 16-10 22:40
Mannen, ik heb sinds deze week een Beam, 2x een One (als surround paar) en de sub!

In eerste instantie alleen de Beam en een One gekocht (was al in het bezit van 1 One). Vrouwtje over gehaald, die vond het allemaal wel een beetje duur. Mijn argument was dat het bij de TV zo vol was (2x bookshelf, 1 grote sub en een versterker).

Toen alles stond was ik best onder de indruk van het geluid in deze setup en vrouwtje vond het inderdaad lekker "clean" ogen. Echter vond ik dat er niet genoeg "laag" aanwezig was.

Maar de prijs van de Sub, oh men, dat is niet normaal. Mijn vrouw vond dat ook echt te duur. Maar na veel argumenten geven heb ik haar nogmaals om kunnen praten. Sub meteen besteld en zelfde dag laten leveren. O wat een geluid en wat een power heeft deze sub. Ook heel erg netjes afgewerkt. Helaas ligt deze wel onder de box van onze baby. Jammer, want deze sub mag best gezien worden.

Alles geïnstalleerd en erg onder de indruk. De set in zijn geheel klinkt erg goed. Wel moest ik nog een rondje "trueplay" uitvoeren, maar ben niet in het bezit van enig Apple product. Dus vaders langs gekomen met zijn telefoon om de boel te tunen. Wat een verschil na het uitvoeren van Trueplay! Dit had ik niet verwacht zeg.

Wel nog een vraagje aan de kenners hier. In de huiskamer is de bass goed "verdeeld" maar als ik voorbij de open trap loop (naast de zithoek) en richting de keuken loop, is de bass opeens heel (te) sterk aanwezig. Hier heb ik ook niet gelopen met het rondje trueplay. Dit leek mij niet nodig omdat het geluid niet helemaal nodig is in deze hoek.

Als ik een groter rondje loop met trueplay, lost dit probleem zich dan op? Ik zal zo even een tekening uploaden als voorbeeld.

Tekening:

benkruk wijzigde deze reactie 18-08-2019 08:27 (3%)

• Rallye
Misschien dat de bas zich dan oplost (hoewel de Trueplay niet alles zal kunnen oplossen), maar dan krijg je het probleem mogelijk ergens anders terug: subwoofers kunnen op onverwachte plekken gaan dreunen. Dat is ook niet erg zo lang het niet op een plek gebeurt waar je zit.
Sowieso kan het echter geen kwaad om de Trueplay nog eens te doen als de set een poosje gebruikt is, dus je zou over een paar weken nog eens de Trueplay kunnen doen.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:16
https://www.theverge.com/...ve-bluetooth-speaker-leak

Er schijnt dus een bt speaker aan te komen. Leek me ideal voor in de tuin, maar ik denk dat de synfonisk zoveel goedkoper is dat ik die dan maar meesleep (heb stroom in de tuin)

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• HyperBart
  • Registratie: maart 2006

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Vandaag even niets

• benkruk
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 16-10 22:40
Catch22 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:00:

Er schijnt dus een bt speaker aan te komen. Leek me ideal voor in de tuin, maar ik denk dat de synfonisk zoveel goedkoper is dat ik die dan maar meesleep (heb stroom in de tuin)
Mij lijkt het toch wel ideaal, voorheen zette ik een One in de tuin (heb ook stroomvoorziening in de tuin) maar vond dit toch niet heel handig.

Zeker nu deze aan de muur hangt in de 5.1 opstelling..

• londemanmp
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07-10 09:13
Van de week gezien bij Ikea.../ moest even wat bakken hebben daarna snel uit gelopen.

Staan daar tientallen mensen te geilen op die sonos dingen. Ik snap echt niet waarom sonos een samenwerking met Ikea heeft gekozen.

Als je dolgraag een sonos apparaat wil koop dat dan ook ipv een Ikea ding.

Je plaatst toch ook geen opel stoelen in een tesla ?

Ben zelf trotse bezitter van een play5 gen2 en One omdat die een mic heeft op de slaapkamer van mijn zoon.

#frustratie van deze zondag in de mooie sub gedeelte van sonos op tweakers. / tijd voor een sub gedeelte van Ikea sonos speakers

• rmc.
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 17-10 10:49
benkruk schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:46:
[...]

Mij lijkt het toch wel ideaal, voorheen zette ik een One in de tuin (heb ook stroomvoorziening in de tuin) maar vond dit toch niet heel handig.

Zeker nu deze aan de muur hangt in de 5.1 opstelling..
Die ziet er wel gaaf uit zeg, als de plaatjes echt zijn.

https://winfuture.de/screenshots/Sonos-Move-20864-1.html

Die wil ik in de keuken, en dan mee sjouwen naar het balkon en natuurlijk mag die ook mee op vakantie :D
Ideaal op vakantie als BT speaker en thuis weer in het Sonos systeem te gebruiken.

• Kwakkies
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 18-10 08:14
Weet iemand of het mogelijk is ik de Beam en één One samen in 1 kamer te zetten? Ik heb voor de Beam. 'Woonkamer', en krijg voor de One automatisch 'Woonkamer 2'.

Ik kan ze wel groeperen, maar heb ze liever echt direct samen gevoegd en gekoppeld aan elkaar. Is dat mogelijk? Of heb je dan een extra One nodig? Zodat je deze kan pairen of surround kan creëeren met de Beam? De boxen komen namelijk wel verspreid door de woonkamer.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kwakkies schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:25:
Weet iemand of het mogelijk is ik de Beam en één One samen in 1 kamer te zetten? Ik heb voor de Beam. 'Woonkamer', en krijg voor de One automatisch 'Woonkamer 2'.

Ik kan ze wel groeperen, maar heb ze liever echt direct samen gevoegd en gekoppeld aan elkaar. Is dat mogelijk? Of heb je dan een extra One nodig? Zodat je deze kan pairen of surround kan creëeren met de Beam? De boxen komen namelijk wel verspreid door de woonkamer.
Je hebt dan inderdaad nog een One nodig, om ofwel de twee Ones te pairen tot een stereopaar, ofwel meteen met de beam te pairen tot een 5.0 opstelling.

Tot dan kun je alleen de Beam en One los met elkaar groeperen, zoals je al had gemerkt. Maar dat geeft uiteraard geen surround geluid.

• Kwakkies
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 18-10 08:14
LuNaTiC schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:27:
[...]

Je hebt dan inderdaad nog een One nodig, om ofwel de twee Ones te pairen tot een stereopaar, ofwel meteen met de beam te pairen tot een 5.0 opstelling.

Tot dan kun je alleen de Beam en One los met elkaar groeperen, zoals je al had gemerkt. Maar dat geeft uiteraard geen surround geluid.
Dank voor de super snelle reply! Nu snap ik hem. Gister had ik trouwens met Spotify wel uit beide speakers geluid, maar zodra ik overschakelde naar TV kwam uit de Beam het TV geluid, en uit de One nog steeds Spotify.

Is dit ook in 1x af te stemmen? Of heb je hier dan ook weer een extra One voor nodig zodat ze echt pas goed kunnen samenwerken?

En voor de beeldvorming: kunnen 2 stereopaar Ones straks ook TV afspelen met de Beam? Of enkel in surround stand? Ik zou het top vinden als TV plus Spotify bij allen zou kunnen werken.

Kwakkies wijzigde deze reactie 19-08-2019 14:32 (10%)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Tenzij ik niet op de hoogte ben voor de instelling daarvoor (ik heb zelf ook nog niet zo heel lang Sonos), is het eenmaal gepaird, zit het ook aan elkaar en kun je het niet heel makkelijk per keer 'unpairen' in de situatie zoals jij voor ogen hebt, volgens mij.

Dus als je dingen gegroepeerd hebt, dan kunnen die op zich wel prima 'splitsen'. (zo heb ik bijvoorbeeld in de woonkamer een 5.1 opstelling (beam/sub/2xOne) en ook een Play:5 staan, en in de keuken aangrenzend nog een extra One.

Dan zit ik bijv Spotify te luisteren over al deze speakers tegelijk (gegroepeerd dus), maar zodra ik TV ga kijken/PS4/or whatever, dan neemt de 5.1-opstelling dat geluid over van de TV maar blijft de Play:5 en de One in de keuken wel verder spelen. Dan splitst ie zich eigenlijk dus af (en ook wel logisch).

Maar je kunt - volgens mij dus - niet zo maar even makkelijk instellen dat in jouw opstelling de 2 Sonos Ones zich weer even unpairen en dat dat verder speelt op Spotify; je Sonos denkt immers door ze initieel te pairen tot een 5.0 opstelling, dat je dat dat ook zo wilt blijven doen.

Want hoe weet ie anders wanneer je het wel of niet wilt?

• Sjoop1985
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 18-10 22:09
Bovenstaand klopt en heeft ook te maken met hoe de surrounds en Sub toegevoegd worden. Voor die toepassingen wordt namelijk een dedicated verbinding gemaakt tussen surrounds/Sub en Beam/Playbar/Playbase, via een 5 GHz tunnel, ongeacht op welke manier het Sonos netwerk verder geïnstalleerd is. Dit is om te zorgen dat surroundinformatie zonder lag vanaf de soundbar naar de rest gestuurd kan worden. Bovendien worden er bij het pairen specifieke instellingen gemaakt en zoals het systeem nu is, kan die state niet opgeslagen worden om makkelijk te wisselen naar een andere situatie.

Bij input op de HDMI of optische ingang van de soundbar, geven de surrounds alleen surroundinformatie weer bij DD5.1 de achterkanalen, bij stereo een gesimuleerd effect. Als je via Sonos (dus niet via de TV) Spotify of andere bronnen gebruikt, kun je kiezen tussen volledig stereo vanaf de achterspeakers, of een gesimuleerd surroundeffect.

Overigens om weer te geven wat er wel en niet kan binnen één "kamer" van het Sonos systeem heb ik op de Sonos community, in antwoord op een andere vraag, ooit deze post geschreven.

• zacht
  • Laatst online: 14:34
Is het mogelijk de Google Assistent stem naar mannelijk te veranderen op een Sonos Beam? Ik kan de instelling niet vinden in de Sonos App en Google maakt me ook niet veel wijzer.

• gabberjoost
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 12:50
Weet iemand of het mogelijk is om bij het afspelen van een MKV bestand, het geluid real-time te laten converteren van DTS naar AC3, zodat ik surround geluid krijg van SonoS?

• Damon
gabberjoost schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:42:
Weet iemand of het mogelijk is om bij het afspelen van een MKV bestand, het geluid real-time te laten converteren van DTS naar AC3, zodat ik surround geluid krijg van SonoS?
Ik gebruik Kodi, werkt perfect

• Rallye
Hmm, (waarschijnlijk al de hele dag) een “major outage” op Google Assistent. Zie https://status.sonos.com/ Geen Sonos TV Control, geen muziek meer aanvragen via GA...

Had alles al eens opnieuw geïnstalleerd toe ik het zag. Werkt nogsteeds niet helemaal OK: geen muziek aanvragen, lampen reageren anders (“hey google, zet de lampen op het terras uit” leidt tot “OK, ik zet twee lampen AAN” - “hey google, terras uit” doet het wel).

Wel op één van de kamers bij het uitzetten van de lampen nu de bevestiging met een toon gehad inplaats van de hele zin....

Edit: “major outage” is inmiddels gedowngrade naar een “x”.

Edit 2: en later gisteravond naar een vinkje.
Mijn koppeling met Spotify werkt weer. De Sonos One in de keuken bevestigt verbaal het uitdoen van lampen; de Beam in de huiskamer laat een toon horen.

Rallye wijzigde deze reactie 21-08-2019 13:08 (19%)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

gabberjoost schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:42:
Plex kan het ook, weet ik inmiddels uit ervaring!

In other news:

• Rallye
Uit de link:
“- in Bluetooth mode, the speaker cannot be controlled with the Sonos app. It behaves like any other Bluetooth speaker. You pair it and play.
(...)
- In regular Wi-Fi mode, the speaker appears like any other Sonos device in the app — but with a battery indicator.”

Er lijkt dus geen mogelijkheid te zijn om via bluetooth door de Move ontvangen muziek in het Sonos-systeem te krijgen. Daar zou (gezien ook de enorme hoeveelheid posts - en de toon daarvan - op het USA-forum van Sonos over het vervallen van de “speel muziek vanaf mijn iPhone”) wel behoefte aan kunnen zijn.

• zacht
  • Laatst online: 14:34
Rallye schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:56:
Hmm, (waarschijnlijk al de hele dag) een “major outage” op Google Assistent. Zie https://status.sonos.com/ Geen Sonos TV Control, geen muziek meer aanvragen via GA...

Had alles al eens opnieuw geïnstalleerd toe ik het zag. Werkt nogsteeds niet helemaal OK: geen muziek aanvragen, lampen reageren anders (“hey google, zet de lampen op het terras uit” leidt tot “OK, ik zet twee lampen AAN” - “hey google, terras uit” doet het wel).

Wel op één van de kamers bij het uitzetten van de lampen nu de bevestiging met een toon gehad inplaats van de hele zin....

Edit: “major outage” is inmiddels gedowngrade naar een “x”.

Edit 2: en later gisteravond naar een vinkje.
Mijn koppeling met Spotify werkt weer. De Sonos One in de keuken bevestigt verbaal het uitdoen van lampen; de Beam in de huiskamer laat een toon horen.
Hier gisteren op de Beam ook problemen met muziek via GA, vanmorgen werkte het weer perfect.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

londemanmp schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:10:
Van de week gezien bij Ikea.../ moest even wat bakken hebben daarna snel uit gelopen.

Staan daar tientallen mensen te geilen op die sonos dingen. Ik snap echt niet waarom sonos een samenwerking met Ikea heeft gekozen.

Als je dolgraag een sonos apparaat wil koop dat dan ook ipv een Ikea ding.

Je plaatst toch ook geen opel stoelen in een tesla ?

Ben zelf trotse bezitter van een play5 gen2 en One omdat die een mic heeft op de slaapkamer van mijn zoon.

#frustratie van deze zondag in de mooie sub gedeelte van sonos op tweakers. / tijd voor een sub gedeelte van Ikea sonos speakers
Zo zeg, een beetje snobisme is je niet vreemd zo te zien. Of bedoel je het niet zo?

Als iemand IKEA wil wat is jou probleem dan?

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Ik zit al een hele tijd te azen op een Sonos speaker / systeem en gisteren toch eindelijk de knoop doorgehakt. Gisteren was de Sonos Play:1 in de aanbieding bij Amazon voor slechts 139 euro, aangezien dat de laagste prijs is die ik ooit gezien heb kon ik hem niet laten liggen.

Ik zit ook nog te kijken om bij mijn TV het e.e.a. te kopen en aan te sluiten, maar ben er nog niet uit of dat een Beam, Playbase of Playbar gaat worden.

rens-br wijzigde deze reactie 22-08-2019 09:44 (22%)

• gabberjoost
LuNaTiC schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:46:
[...]

Plex kan het ook, weet ik inmiddels uit ervaring!

In other news:

Kan je me ook vertellen waar ik dat instel? Ik kan nergens audio opties vinden oid...
Ik gebruik Plex voor Windows 10 en een Synology als server...

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

gabberjoost schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:39:
[...]

Kan je me ook vertellen waar ik dat instel? Ik kan nergens audio opties vinden oid...
Heb ook synology als server, de app op de PS4, maar ik heb volgens mij niets hoeven instellen (dacht ik), volgens mij wordt het automatisch on the fly getranscodeerd... maar ik kan vanavond misschien thuis nog wel ff kijken voor de zekerheid.

Het kan zijn dat je even alle instellingen na moet lopen om te zien of er nog ergens een DTS-vakje staat aangevinkt.

• Haruhi
Gé Brander schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:54:
[...]

Zo zeg, een beetje snobisme is je niet vreemd zo te zien. Of bedoel je het niet zo?

Als iemand IKEA wil wat is jou probleem dan?
Sterker nog, die bar van IKEA zal denk ik beter klinken dan de Play One.
De zelfde units zitten erin, maar de kast is groter. Misschien heb je zelfs beter laag ook.

Edit:
Als je hem ziet, is het net alsof er een Play:one inzit als je kijkt naar de plaatsing van de tweeter/woofer

Haruhi wijzigde deze reactie 22-08-2019 11:33 (21%)

• Rallye
gabberjoost schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:39:
[...]

Bij mij werkt de omzetting als ik via de Plex-app op mijn TV bestanden van mijn computer afspeel.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Haruhi schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:30:
[...]

Sterker nog, die bar van IKEA zal denk ik beter klinken dan de Play One.
Volgens de reviews klik de speaker meer dan prima, maar klinkt de Play: 1 of One beter.

• remmuz
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:44
rens-br schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:36:
[...]

Volgens de reviews klik de speaker meer dan prima, maar klinkt de Play: 1 of One beter.
Heb ze naast elkaar gezet maar kon niet echt verschil horen. Zal ook afhangen van de muzieksoort die je afspeelt.
Zou ook niet weten waarom de ‘boekenplank’ minder goed zou klinken. Hij is helemaal opnieuw ontworpen en het volume van de kast is ook iets groter.
Als je dan ook bedenkt dat je voor hetzelfde geld een stereo paar kan kopen is voor mij de keuze snel gemaakt...

• gabberjoost
Rallye schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:32:
[...]

Bij mij werkt de omzetting als ik via de Plex-app op mijn TV bestanden van mijn computer afspeel.
Helaas is er geen Plex-App voor mijn tv (Sony KDL-48W585B).
Het liefst zou ik gewoon een mediaplayer gebruiken die dit zou kunnen, zoals VLC...

• krizzziz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-10 23:30
rens-br schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:38:
Ik zit al een hele tijd te azen op een Sonos speaker / systeem en gisteren toch eindelijk de knoop doorgehakt. Gisteren was de Sonos Play:1 in de aanbieding bij Amazon voor slechts 139 euro, aangezien dat de laagste prijs is die ik ooit gezien heb kon ik hem niet laten liggen.

Ik zit ook nog te kijken om bij mijn TV het e.e.a. te kopen en aan te sluiten, maar ben er nog niet uit of dat een Beam, Playbase of Playbar gaat worden.
Thanks voor de tip over die €139. Helaas is dit alleen voor de witte versie van toepassing :(

ehhhh..HOI

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik zou voor een tientje meer nog even lekker gebruik maken van alle advertenties die je vindt op T.net V&A en op MP voor een Sonos One die bij de Huawai-promoactie wordt uitgedeeld. Genoeg mensen die er vanaf willen, en daardoor genoeg aanbod, waardoor je meestal wel een goede prijs kan bedingen.

Op die manier afgelopen weken al 6 Ones bij elkaar gesprokkeld (meeste 150 euro per stuk) :D

Helaas (?) ook wel vooral de witte exemplaren die worden aangeboden (maar in mijn geval was dat juist wel wenselijk).

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14:11
remmuz schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:04:
[...]

Heb ze naast elkaar gezet maar kon niet echt verschil horen. Zal ook afhangen van de muzieksoort die je afspeelt.
Zou ook niet weten waarom de ‘boekenplank’ minder goed zou klinken. Hij is helemaal opnieuw ontworpen en het volume van de kast is ook iets groter.
Als je dan ook bedenkt dat je voor hetzelfde geld een stereo paar kan kopen is voor mij de keuze snel gemaakt...
Ik vond zelf dat de Ikea speakers de details veel minder doorgeven.
dus bijvoorbeeld vinger knippen in een liedje is minder aanwezig.

Ik wacht wel even tot een black friday en koop dan wel een setje play 1 speakers.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
krizzziz schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:00:
Thanks voor de tip over die €139. Helaas is dit alleen voor de witte versie van toepassing :(
De zwarte had het ook, maar dat was een Prime aanbieding. Inmiddels is die aanbieding helaas voorbij.

Edit: En weer beschikbaar.

rens-br wijzigde deze reactie 23-08-2019 14:28 (4%)

• Rallye
krizzziz schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:00:
[...]

Nu ook voor de zwarte....

Edit: die nu weer €160 kost.

Rallye wijzigde deze reactie 24-08-2019 09:23 (6%)

• Haruhi
Crxtreem schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:55:
[...]

Ik vond zelf dat de Ikea speakers de details veel minder doorgeven.
dus bijvoorbeeld vinger knippen in een liedje is minder aanwezig.

Ik wacht wel even tot een black friday en koop dan wel een setje play 1 speakers.
Dat zal het doek wel zijn, die haalt akoestiek tegen.

• MadDog11
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:30
Haruhi schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:34:
[...]

Dat zal het doek wel zijn, die haalt akoestiek tegen.
Zal wel meubelstof van de Ikea zijn 😜

• Rallye
Edit: Toch maar niet.

Rallye wijzigde deze reactie 25-08-2019 12:07 (95%)

• André
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18-10 21:56

André

Analytics dude

Hebben jullie ook een mail gehad over de Bridge? Die van mij zou te oud zijn om de huidige diensten te kunnen leveren?
Bridge werd meer dan tien jaar geleden uitgebracht en voldoet niet langer aan de eisen van je systeem. We raden een upgrade naar Boost aan om je luisterbeleving te verbeteren met betere connectiviteit en minder uitval.

We willen dat je de best mogelijke ervaring hebt met je Sonos-systeem, en daarom hebben we een tijdelijke upgrade-aanbieding:
Waarbij je dan 30% korting krijgt op de Boost.

Sonos werkt bij mij al jaren feilloos, ik zie niet in waarom ik moet upgraden?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

André schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:07:
Hebben jullie ook een mail gehad over de Bridge? Die van mij zou te oud zijn om de huidige diensten te kunnen leveren?

[...]

Waarbij je dan 30% korting krijgt op de Boost.

Sonos werkt bij mij al jaren feilloos, ik zie niet in waarom ik moet upgraden?
Ben.Hahlen in "Sonos ervaringen- en discussietopic"

en verder, staat het uitgelegd.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ik heb die mail niet gehad en ik heb wel een bridge. Is die korting persoonlijk of kan je hem delen?

Is het al bijna vrijdag?

• André
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18-10 21:56

André

Analytics dude

Check, ik kan zoals het nu lijkt al 4 jaar lang mijn Bridge er gewoon tussen uit halen dus... ik heb zelf al Mesh Wifi dus alle speakers hebben prima bereik,
DennusB schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:15:
Ik heb die mail niet gehad en ik heb wel een bridge. Is die korting persoonlijk of kan je hem delen?
Geen idee, maar ik ga het niet delen als ik dat niet zeker weet :)

• Xecuter NL
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:21
Ben heel benieuwd naar het sonos event dat vandaag begonnen is volgens mij, in New York. Hoop stiekem op een nieuwe playbar voor mijn nieuwe huis. Hoorde ook iets over een sonos headset...
enige dat al 'uitgelekt' is die draadloze buiten speaker.
Pagina: 1 ... 85 ... 88 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True