@Gonadan N.a.v. bovenstaande vraag me ik af of je bij een Sonos Amp met eigen speakers ook een out of sync kunt krijgen? Er van uitgaande dat je in andere kamers Sonos speakers hebt. Is het niet het beste om te gaan voor dedicated Sonos speakers?
De vertraging wordt veroorzaakt door de versterker (meestal de DAC od DSP settings), niet door analoge passieve speakers, dus nee dat maakt niet uit.meesje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:21:
@Gonadan N.a.v. bovenstaande vraag me ik af of je bij een Sonos Amp met eigen speakers ook een out of sync kunt krijgen? Er van uitgaande dat je in andere kamers Sonos speakers hebt. Is het niet het beste om te gaan voor dedicated Sonos speakers?
[Edit] Toch nog even inhaken op Airplay2; dit maakt in tegenstelling tot de eerste versie gebruik van buffered play, waardoor het beter instaat is synchroon af te spelen (dit doet Sonos ook), maar je blijft inderdaad afhankelijk van de apparatuur waarop het is aangesloten.
[ Voor 21% gewijzigd door Damon op 01-08-2019 21:32 ]
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
In principe niet, aangenomen dat de speakers inderdaad direct op de Amp aangesloten zijn en er geen extra schakels in de keten zijn.meesje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:21:
Zelf heb ik de Connect, dus nog een versterker van mijzelf ertussen (digitaal aangesloten). Daar ervaar ik dus wel gelijk een verschil ten opzichte van mijn Play:1.
@meesje edit voor je tweede vraag:
Dat hangt van je opstelling af. Op de eerste en tweede verdieping heb ik alles Play, want daar is de trap open en hoor je dus in principe altijd meerdere kamers als meerdere aan staan. Groepeer je ze dan niet dan zijn ze niet in sync en word je gillend gek.
Beneden heb ik de Connect. Die is dus niet in sync te krijgen met boven maar daar hoor je alleen als je de deur naar de gang open doet als je naar boven gaat lopen (of andersom), en je boven en beneden hetzelfde afspeelt. Dat scenario is zo kort en komt zo weinig voor dat ik daar genoegen neem met een Connect.
Dat geeft mij het gemak van Sonos met een mooie vloerstaander setup van goede speakers.
[ Voor 34% gewijzigd door Gonadan op 01-08-2019 21:36 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Gonadan Bedankt voor je reactie en zeker ook de latere uitbreiding. Ik dacht van je zet in elke slaapkamer een One en alles blijft perfect in sync. Niet dus... behalve als je ze groepeert. Dit wist ik niet. Is het juist (in het algemeen) niet de kracht van multiroom dat je even snel een speakertje aan/uit zet? Is dit ook niet op te lossen door bv zo’n Sonos Boost te kopen?
Als je op elke speler apart dezelfde stream aanzet, zal dit nooit in sync kunnen zijn, ze halen immers allen apart de stream van internet (zet maar eens dezelfde stream tegelijk aan op een mobiele telefoon en een tablet). Als je bij Sonos groepeert is het 1 van de spelers die de stream van internet haalt en deze distribueert over de gegroepeerde spelers.meesje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:18:
@Gonadan Bedankt voor je reactie en zeker ook de latere uitbreiding. Ik dacht van je zet in elke slaapkamer een One en alles blijft perfect in sync. Niet dus... behalve als je ze groepeert. Dit wist ik niet. Is het juist (in het algemeen) niet de kracht van multiroom dat je even snel een speakertje aan/uit zet? Is dit ook niet op te lossen door bv zo’n Sonos Boost te kopen?
[Edit]Je hebt overigens de app niet nodig om te groeperen, zet de stream op 1 aan, loop naar de volgende en houd de play knop even ingedrukt, hij groepeert dan automatisch, de knop nog een keer ingedrukt houden ontgroept (!?) hem weer of groepeert 'm met een eventueel andere stream spelende speaker, vrij snel dus
De Boost is enkel en alleen om Sonos' eigen mesh netwerk te creeeren onafhankelijk van je eigen wifi netwerk en voegt verder geen functionaliteit toe.
[ Voor 21% gewijzigd door Damon op 01-08-2019 22:41 ]
Groeperen is een groot woord, het is gewoon meerdere selecteren als je iets kiest om af te spelen. Je hoeft ze niet via configuratie samen te voegen zoals bij een stereo paar bijvoorbeeld.meesje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:18:
Het gaat erom dat je ze niet individueel hetzelfde laat spelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee dat is puur voor de muziek (dus radio, je eigen muziekcollectie en streamingdiensten). Dat staat verder los van het 5.1 geluid. Daarvoor kun je weer met een andere slider de surroundspeakers harder of zachter zetten ten opzichte van (in mijn geval) de Playbar.ro3lie schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:39:
[...]
Bedankt!
Die volledige modus. Is die alleen voor geluid of beinvloed dit ook weer je 5.1 ervaring?
En even aanhakend op de andere discussie: het is inderdaad niet fair om bijvoorbeeld een Playbar te vergelijken met 2 speakers die 700 euro kosten. Ten eerste moet je ook een versterker meetellen en daarnaast heb je voor je geld inderdaad een app die je erbij krijgt. Het is veel meer dan alleen het geluid vergelijken.
Zo vind ik het bijvoorbeeld ontzettend fijn dat ik niet meer overal kabels heb lopen, dat ik geen extra afstandsbediening(en) nodig heb en dat ik niet eerst ergens iets hoef te doen als ik de tv aanzet om te switchen van radio naar tv-geluid.
Het gemak van de Sonos producten ervaar ik vooral als zeer prettig.
Hoe kom je aan zo'n code dan?418O2 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:47:
[...]
Via alle officiële dealers
https://refer.sonos.com/nl/pages/cashback/home
Als je een beam en 2 ones besteld dan scheelt het wel. Mijne komt van tvq.nl omdat die om de hoek zit. Lijst van officiële dealers staat op die link
Ik ben wel geabonneerd op de nieuwsbrief, maar heb niets ontvangen..
Kreeg ik in de mail. Geen idee waaromHenkhuppelschot schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:23:
[...]
Hoe kom je aan zo'n code dan?
Ik ben wel geabonneerd op de nieuwsbrief, maar heb niets ontvangen..
Gisteren 2 ikea boekenplank speakers gehaald.
Eerst maar eens 1 uitgepakt om te kijken wat het is.
Ding is flink groter dan de play 1.
Toegevoegd aan sonos en trueplay gebruikt.
Maar vind het geluid vergeleken met de rest van mijn set maar mwoah.
Je mis echt wel wat details in de muziek wat ik op de rest wel hoor.
Dus denk dat ik ze maar weer terug breng en toch gewoon 2 play 1 ga halen.
Ik ga er wellicht halen voor op de slaapkamers van mijn dochters. Ik moet ze nog een keer gaan beluisteren. Ze stonden ook al bij ons in Ikea Wilrijk (België), maar ze waren de winkelopstellingen nog aan het afwerken. Persoonlijk denk ik dat het voor hun geld wel fijne dingetjes zijn. Nogmaals, ga zelf ook nog een keer luisteren hoor, maar mijn verwachtingspatroon is beperkt.Crxtreem schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:58:
Gisteren 2 ikea boekenplank speakers gehaald.
De reviews geven bijna allemaal aan dat ze net iets minder dan de Play 1 zijn, maar nog steeds heel goed.Witte8 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:21:
[...]
Ik ga er wellicht halen voor op de slaapkamers van mijn dochters. Ik moet ze nog een keer gaan beluisteren. Ze stonden ook al bij ons in Ikea Wilrijk (België), maar ze waren de winkelopstellingen nog aan het afwerken. Persoonlijk denk ik dat het voor hun geld wel fijne dingetjes zijn. Nogmaals, ga zelf ook nog een keer luisteren hoor, maar mijn verwachtingspatroon is beperkt.
Met ruim 30% lagere prijs vind ik het dan een hele goede optie voor op de slaapkamer of flex speaker voor zolder/tuin 🙂
kan je ook een stereopaar maken met een sonos one en een boekenplank model symfonik trouwens?
Ik heb er geen ervaring mee, maar in het algemeen (ook niet met normale speakers) zou ik nooit van z’n leven twee verschillende speakers in een stereo opstelling gebruiken. Heb je straks links beter/ander geluid dan rechts...... (of andersom).zoeperman schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:44:
kan je ook een stereopaar maken met een sonos one en een boekenplank model symfonik trouwens?
daar zit ook weer wat in natuurlijk, niet aan gedachtmeesje schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:48:
[...]
Ik heb er geen ervaring mee, maar in het algemeen (ook niet met normale speakers) zou ik nooit van z’n leven twee verschillende speakers in een stereo opstelling gebruiken. Heb je straks links beter/ander geluid dan rechts...... (of andersom).
Bovendien kan het niet. Alleen met dezelfde speakers (waarbij de One gen 1 en 2 als “dezelfde speaker” tellen).
Volledig mee akkoord. Ik had al enkele reviews gelezen en idd de conclusies waren gelijkaardig zoals door jou opgemerkt.Canis Lupus schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:42:
[...]
De reviews geven bijna allemaal aan dat ze net iets minder dan de Play 1 zijn, maar nog steeds heel goed.
Met ruim 30% lagere prijs vind ik het dan een hele goede optie voor op de slaapkamer of flex speaker voor zolder/tuin 🙂
Ben ze vandaag gaan beluisteren en ze bevielen me echt wel zoals beschreven. Het verschil met de lamp/speaker ernaast in de testopstelling hoor je wel effectief, maar ja das gewoon een Sonos One met een lampion op zoals al beschreven. Zeker te spreken over het uitzicht/afwerking en ditto geluid. Hier doe je geen miskoop mee voor dit geld. Ik ga er binnen een maandje of zo enkele halen.
Het idee is wel leuk maar ik ben niet zo te spreken over de vormgeving. Hopelijk komen er nog meer modellen die wat beter gestyled zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@418O2 nogmaals dank voor je code. Inmiddels dit weekend de Beam gehaald en geïnstalleerd en tot op heden zeer tevreden mee. Ook de Google assistant werkt super op deze box en reageert prima.418O2 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:25:
Ik heb de aanvraag de deur uit gedaan, krijg 101 euro terug (van de 679).
Mag 3 mensen uitnodigen met mijn code. Dus als je ook 15% korting wil moet je me even dm'en (als je die mail zelf niet hebt gehad)
Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...
Als iemand nog een code overheeft, houd ik me ook aanbevolen! Wil toch ook de beam gaan toevoegen aan m'n setup.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
RAFOWN-ZZ4SBQFX3BLuNaTiC schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:58:
Als iemand nog een code overheeft, houd ik me ook aanbevolen! Wil toch ook de beam gaan toevoegen aan m'n setup.
Thanks allebei! is de code meerdere keren inwisselbaar of 1 keer per aankoop? (ivm openbaarheid code, lullig als iemand (ik bv
) een aankoop doet en hij blijkt niet meer te werken ineens
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
3x geloof ik.
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
Sonos geeft het aan volgens mij als een code niet meer geldig/bruikbaar is.LuNaTiC schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:55:
Thanks allebei! is de code meerdere keren inwisselbaar of 1 keer per aankoop? (ivm openbaarheid code, lullig als iemand (ik bv) een aankoop doet en hij blijkt niet meer te werken ineens
Thanxs, mijn cashback is goed gekeurd!
Dank allemaal! Ik weet eerlijk gezegd niet meer welke code ik heb gebruikt maar ben nu een Beam rijker 
Eigenlijk toch stiekem de Sub er ook nog even inparkeren voor de actie voorbij is... maar ik durf niet zo goed
(na 4 Ones, een Play 5 en een Beam te hebben gekocht binnen anderhalve week
).
Eigenlijk toch stiekem de Sub er ook nog even inparkeren voor de actie voorbij is... maar ik durf niet zo goed
Vandaag mijn Symfonisk speakers ontvangen. Nog nooit Sonos gehad. Was al een tijdje op zoek naar een goedkopere WiFi speaker met AirPlay 2. Set-up was easy en goed te doen met de Sonos app. Meteen maar een stereopaar aangemaakt. Ging allemaal vlekkeloos. (Het is overigens bevestigd door Sonos dat je alleen een Stereopaar kunt maken met exact dezelfde Symfonisk speaker. Je kunt dus geen boekenplank model met een lamp koppelen).
Je moet een beetje tweaken met de settings. Ook na gebruik van TruePlay. Zo heb ik iets meer bas en wat minder treble ingesteld. Al met al komt er best een lekker ruimte vullend geluid uit. Kan t tippen aan m’n Logitech z623 of aan m’n Sony speakers? Nee. Maar die verwachting had ik ook niet. Plus ik heb geen Sonos Sub. Dus dat de bas een beetje tegen zou vallen leek me logisch.
Wel diep onder de indruk van de features en bouwkwaliteit! Vooral AirPlay 2 werkt goed. Ik ben zeer tevreden. Maar goed ik heb nooit Sonos gehad dus ben niet “verpest” door ervaringen met de native Sonos speakers.
En dat voor 99,95...
Je moet een beetje tweaken met de settings. Ook na gebruik van TruePlay. Zo heb ik iets meer bas en wat minder treble ingesteld. Al met al komt er best een lekker ruimte vullend geluid uit. Kan t tippen aan m’n Logitech z623 of aan m’n Sony speakers? Nee. Maar die verwachting had ik ook niet. Plus ik heb geen Sonos Sub. Dus dat de bas een beetje tegen zou vallen leek me logisch.
Wel diep onder de indruk van de features en bouwkwaliteit! Vooral AirPlay 2 werkt goed. Ik ben zeer tevreden. Maar goed ik heb nooit Sonos gehad dus ben niet “verpest” door ervaringen met de native Sonos speakers.
En dat voor 99,95...
ThanksDON PAPA schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:37:
Voor de liefhebber: RAFOWN-XZWC6Q3RHW
Meer mensen trouwens bij wie de claim wel is goedgekeurd, maar die geen mail van Sonos hebben ontvangen?
Bij mij kreeg ik juist net de melding dat ie nog niet goedgekeurd kon worden omdat ik een deel van de bon miste? Ik vind het proces toch niet helemaal optimaal, want van de Mediamarkt krijg ik een kilometerlange bon waar blijkbaar de barcode helemaal onderop staat en er bij moet. En je kon volgens mij maar 1 bestand uploaden?
Nouja thuis nog maar eens een poging doen dan...
Ik had een digitale factuur van bol.com, stuk eenvoudiger dan een kassabon idd.LuNaTiC schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:53:
Bij mij kreeg ik juist net de melding dat ie nog niet goedgekeurd kon worden omdat ik een deel van de bon miste? Ik vind het proces toch niet helemaal optimaal, want van de Mediamarkt krijg ik een kilometerlange bon waar blijkbaar de barcode helemaal onderop staat en er bij moet. En je kon volgens mij maar 1 bestand uploaden?
Mja, ik wilde niet wachten en meteen uit de winkel meenemenjelle. schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:03:
[...]
Ik had een digitale factuur van bol.com, stuk eenvoudiger dan een kassabon idd.
ik ga er voor de zekerheid maar even twee foto's van maken en de foto's aan elkaar stitchen, hopelijk dat het dan voldoende is.
Ah, toch wel. Nouja vanavond nog maar eens kijken. Vanmiddag langs de MM om ook de Sub te halen, is de 5.1-opstelling iig compleet. Vriendin was gelukkig akkoord418O2 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:07:
@LuNaTiC volgens mij kan je meerdere bestanden uploaden.
Mijne is overigens ook goedgekeurd
over de Sub gesproken...
ik zag in het mooie Sonos-promofilmpje dat je die letterlijk zo'n beetje op elke plek in de woonkamer kan zetten, zelfs plat onder een bank kan schuiven, etc.
Maar hoe doen jullie dat?
Is er niet een best practice voor subwoofers in het algemeen? Had ook een beetje op Youtube zitten kijken en wat artikelen zitten lezen maar de meningen lijken verdeeld. Sommigen zweren bij een absorberende mat o.i.d eronder om bepaalde trillingen/geluidsverlies (of ongewenst bijgeluid) tegen te gaan, en ik zag zelfs dat er ook een wallmount voor de Sub beschikbaar is zodat het niet op de grond staat. Een zegt weer beter niet in een hoek, ander juist weer wel, misschien ook weer afhankelijk van de grootte en/of indeling van de ruimte.
Of blijft het een kwestie van wat verschillende opstellingen testen en te kiezen wat je persoonlijk het beste vindt? Ik zie door de bomen het bos niet meer
[ Voor 56% gewijzigd door LuNaTiC op 06-08-2019 11:13 ]
Ik heb trouwens net online alvast de Sub vooruitbesteld (en dus al via iDeal afgerekend), ga hem zo ophalen bij MM.
Probeerde alvast mijn korting te claimen met een andere code, maar hij zegt nu:
The purchase date selected is not qualifying for your selected retailer. Please review the Terms & Conditions for further information.
Dat is wel apart want het valt nog binnen de actieperiode (want vandaag) en het is dezelfde reseller als ik de Beam heb gekocht.
Kan het te maken hebben met dat ik hem eerst nog moet ophalen en dat het dan wel lukt? Alleen zou ik niet weten welk mechanisme er nu in werking is getreden om dat nu al te kunnen weten - het lijkt me niet dat ze daar al een bestelnummer controleren met een databaseje toch of wel?
The purchase date selected is not qualifying for your selected retailer. Please review the Terms & Conditions for further information.
Dat is wel apart want het valt nog binnen de actieperiode (want vandaag) en het is dezelfde reseller als ik de Beam heb gekocht.
Kan het te maken hebben met dat ik hem eerst nog moet ophalen en dat het dan wel lukt? Alleen zou ik niet weten welk mechanisme er nu in werking is getreden om dat nu al te kunnen weten - het lijkt me niet dat ze daar al een bestelnummer controleren met een databaseje toch of wel?

Verwijderd
Het is een eenmalige code. Gelukkig heb je er zat (en een vriendin voor het geval het persoonsgebonden is.LuNaTiC schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:30:
Ik heb trouwens net online alvast de Sub vooruitbesteld (en dus al via iDeal afgerekend), ga hem zo ophalen bij MM.
Nee ik heb uiteraard een andere (ongebruikte) code gebruikt, want anders krijg je ook een andere melding (nl dat de code al gebruikt isVerwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:13:
[...]
Het is een eenmalige code. Gelukkig heb je er zat (en een vriendin voor het geval het persoonsgebonden is.)
edit: inmiddels wel gelukt. Misschien toch ergens een momentje nodig om verwerkt te worden?
Nu wel digitale bon, dus hopelijk verloopt deze cashback wat gemakkelijker.
[ Voor 18% gewijzigd door LuNaTiC op 06-08-2019 17:25 ]
Is totaal onvoorspelbaar. Als mensen een voorkeur als algemene regel neerzetten, veralgemeniseren zij hun eigen ervaring tot een algemene regel en dat is niet mogelijk (of in elk geval niet waar).LuNaTiC schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:08:
[...]
Is er niet een best practice voor subwoofers in het algemeen?
Wat wel allemaal waar is:
- Het is totaal onvoorspelbaar hoe het uitpakt, gewoon trial and error dus. Met een draadloze sub prima te doen
- Bij een subwoofer in een woonkamer zal je vooral naar de staande golven die de ruimte en sub samen generen luisteren
- De maat en vorm van de ruimte, mate van sublaag absorptie, de locatie van de sub en hoe diep de sub klinkt hebben invloed op welke staande golven er ontstaan
- Een sub tegen een muur of in een hoek zetten zorgt ervoor dat-ie harder speelt. Het kan ook zorgen dat er een specifieke staande golf sterker "aanspreekt". Audiofielen veralgemeniseren dat met dat een subwoofer in een hoek altijd bonkt. Of nog mooier, dat een speaker moet "ademen". Dat is zeker geen regel (regel 1: Het is niet voorspelbaar)
- Het zal op verschillende plaatsen verschillend gaan klinken
- Met een equalizer / DSP kan je het vaak nog wel redelijk ok maken op 1 luisterplek
Met een "subwoofercrawl" zou je de juiste / beste positie kunnen opzoeken. Sub op luisterplek leggen en dan overal waar je hem neer zou willen zetten luisteren hoe het klinkt.
[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 06-08-2019 18:09 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Top, daar heb ik wat aan. Ga ik nu niet uitgebreid mee kutten, maar eens iets om straks in mijn nieuwe huis te overwegen
Dan moet je dus ook voor elke mogelijke positie Trueplay doen?
Daar dacht ik ook aan. Dat wordt wel een helse bedoeningRallye schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:25:
Dan moet je dus ook voor elke mogelijke positie Trueplay doen?
edit: https://lifehacker.com/us...-your-speaker-set-5751818 niet helemaal als je het zo doet dan. Misschien dan alleen nog een keer opnieuw als je hem daarna plaatst.
Maar aan de andere kant zit ik straks waarschijnlijk toch in een 'beggars can't be choosers'-positie. Heb ws in het interieur/indeling niet al teveel keuzemogelijkheden om hem kwijt te kunnen, dus ik heb eigenlijk toch wel beperkte opties om te testen
toevoeging: hier beide claims goedgekeurd
Inmiddels binnen anderhalve week rijker:
• Beam
• Sub
• Play:5
• 4x Sonos One
5e Sonos One nog in bestelling.
Wel lekker zo die cashback-actie en de actie van Huawai, waardoor veel mensen deze meteen weer te koop zetten in V&A. Al met al toch bijna €550,- aan bespaard
[ Voor 68% gewijzigd door LuNaTiC op 07-08-2019 11:56 ]
Ssst ik weet niet zeker of ze meeleest
Beste allemaal, de laatste tijd hoor ik regelmatig een kraakje in mijn Sonos Playbar, als ik de tv naar een andere zender zapp en weer terug ga naar de zender waar ik het kraakje hoorde is het weg.
Komt jullie dit bekend voor, enig idee qat het kan zijn?
Komt jullie dit bekend voor, enig idee qat het kan zijn?
Vanavond heb ik de Sonos Beam op de kabel gezet i.p.v. Wi-Fi.ro3lie schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:59:
De Beam ga ik binnenkort op de kabel zetten, mogelijk dat dit scheelt.
De 2 Sonos One's zijn hierdoor automatisch omgezet van Wi-Fi naar SonosNet (via de Beam).
Ik zie nu dat alle Sonos apparatuur niet meer gebruik maakt van Wi-Fi (op het AP) en ik zie dat de 3 speakers allen qua verkeer van één netwerkpoort komen (de Beam)

Toch gaaf om te zien hoe Sonos hierin schakelt en alles automatisch omzet
[ Voor 4% gewijzigd door ro3lie op 07-08-2019 21:29 ]
Mm nu met die korting denk ik dat ik ook maar een Beam ga aanschaffen. Werkt het gewoon zo dat ik hem bijvoorbeeld bij MediaMarkt kan bestellen en dan de korting apart via Sonos terug kan krijgen.
Als je maar een werkende kortingscode hebtDaniel. schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 01:00:
Mm nu met die korting denk ik dat ik ook maar een Beam ga aanschaffen. Werkt het gewoon zo dat ik hem bijvoorbeeld bij MediaMarkt kan bestellen en dan de korting apart via Sonos terug kan krijgen.
Dubbelpost
[ Voor 97% gewijzigd door Daniel. op 08-08-2019 08:31 ]
Het is niet mijn eerste Sonos ik heb ze ook in de app.J.Thermaltaker schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:18:
[...]
Als je maar een werkende kortingscode hebtonline gaat volgens mij ook gezien vorige reacties
Ik heb gisteren dus 2 Symfonisk boekenplanken gehaald om te gebruiken als rears voor mijn Beam.
Gaaf en netjes ingepakt, alleen uitpakken was al een feest 😁.
Het aansluiten ging wat minder. Dingen waar ik tegenaan liep:
- Verbinden via wifi wilde niet lukken (de Sonos app zag de speaker wel), ik moest echt een netwerk kabel leggen om de speaker verbonden te krijgen.
- Updaten moest ik 3x uitvoeren, mislukte meerdere malen.
- Speaker toevoegen als Surround Links of Rechts hielp mijn hele "Kamer" omzeep, kwam alleen nog maar geluid uit 1 rear speaker.. 🤷♂️
- Mijn goed klinkende Beam, klonk voor geen meter meer na het toevoegen van de rears 😑😱, net alsof de instellingen gewist zijn (kwalijke zaak!!).
- Lampjes op de speakers zijn alleen als groep uit te zetten, niet specifiek voor 1 speaker (waarom niet?).
Al met al wel tevreden, maar Trueplay moet ik nog uitvoeren, leek mij niet zo handig om 23:50 😋.
Gaaf en netjes ingepakt, alleen uitpakken was al een feest 😁.
- Verbinden via wifi wilde niet lukken (de Sonos app zag de speaker wel), ik moest echt een netwerk kabel leggen om de speaker verbonden te krijgen.
- Speaker toevoegen als Surround Links of Rechts hielp mijn hele "Kamer" omzeep, kwam alleen nog maar geluid uit 1 rear speaker.. 🤷♂️
- Mijn goed klinkende Beam, klonk voor geen meter meer na het toevoegen van de rears 😑😱, net alsof de instellingen gewist zijn (kwalijke zaak!!).
- Lampjes op de speakers zijn alleen als groep uit te zetten, niet specifiek voor 1 speaker (waarom niet?).
Al met al wel tevreden, maar Trueplay moet ik nog uitvoeren, leek mij niet zo handig om 23:50 😋.
Dat verbinden via de wifi en het updaten niet lukt, zou wel eens hetzelfde probleem kunnen zijn.(slechte wifi op dat punt). Volgens mij wordt Trueplay gewist als je een nieuwe surround- of stereoset maakt, dus dat is niet gek.
Waarom het lichtje op alle speakers uitgaat zou samen kunnen hangen met het feit dat Sonos je surroundset als één speaker ziet.
Misschien even goed om meteen het Sonos-jargon te benoemen. De surroundset samen is géén groep, zoals jij het noemt: die bestaat uit losse speakers, die je in de app in een groep zet.
Waarom het lichtje op alle speakers uitgaat zou samen kunnen hangen met het feit dat Sonos je surroundset als één speaker ziet.
Misschien even goed om meteen het Sonos-jargon te benoemen. De surroundset samen is géén groep, zoals jij het noemt: die bestaat uit losse speakers, die je in de app in een groep zet.
[ Voor 6% gewijzigd door Rallye op 08-08-2019 09:46 ]
Slechte Wifi lijkt mij heel sterk, staat amper 30 cm van mijn router af, al heb ik op meerdere plekken gelezen dat de Wifi in de Symfonisk boekenplanken van niet zulke beste kwaliteit is..Rallye schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:42:
Dat verbinden via de wifi en het updaten niet lukt, zou wel eens hetzelfde probleem kunnen zijn.(slechte wifi op dat punt). Volgens mij wordt Trueplay gewist als je een nieuwe surround- of stereoset maakt, dus dat is niet gek.
Begrijpelijk dat Sonos het als een speaker ziet. Maar ze hebben de app volgepropt met zoveel opties, maar een lampje schakelen zit er niet in 🙈, jammer, want ik had graag wel mijn Beam lampje aan, en surround uit..
Thuis had ik direct mijn Boekenplank speaker in de app zichtbaar.
Hier heb ik ook meerdere Sonos speakers staan.
Daarna de speaker gereset en op het werk geprobeerd.
Hier heb ik niets van Sonos en vond hij de speaker ook niet.
Deze had ik wel bij de Wifi instellingen op mijn Iphone staan en kon hem via daar koppelen aan het wifi netwerk.
Toen ik de speakers terug bracht bij Ikea vroegen ze wel direct of ik ook de speakers niet kon koppelen.
Dat was een probleem wat ze al heel vaak hadden gehoord.
Deze had ik wel bij de Wifi instellingen op mijn Iphone staan en kon hem via daar koppelen aan het wifi netwerk.
Toen ik de speakers terug bracht bij Ikea vroegen ze wel direct of ik ook de speakers niet kon koppelen.
Dank voor je aanvulling!Crxtreem schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:06:
Thuis had ik direct mijn Boekenplank speaker in de app zichtbaar.
Waarom heb je ze teruggebracht?
Ik heb dit probleem met WiFi ook gehad.
Als je Sonos speakers gaat installeren geeft de app aan dat je WiFi b/g moet hebben voor de installatie. Ik, en waarschijnlijk meerdere, heb mijn WiFi alleen op de n versie staan...
Even in je router WiFi b/g/n activeren en installeren gaat probleemloos
Als je Sonos speakers gaat installeren geeft de app aan dat je WiFi b/g moet hebben voor de installatie. Ik, en waarschijnlijk meerdere, heb mijn WiFi alleen op de n versie staan...
Router staat op 2.4, en nee dat is dus geen garantie dat het probleemloos gaat (helaas), zie mijn eigen ervaring en die van vele mensen die ze teruggebracht hebben naar de IKEA.Maatje schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:23:
Ik heb dit probleem met WiFi ook gehad.
Wat wèl een oplossing is, tijdelijk met een netwerkkabel aansluiten, dan lukt het wel (voor degene die hier in de toekomst tegenaan lopen).
Vergeleken met de rest wat ik heb mis ik toch net de detail in de speakers wat ik wel bij de rest heb.Segafreak83 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:15:
[...]
Dank voor je aanvulling!
Waarom heb je ze teruggebracht?
Dus ik wacht even af wanneer er een echt goede actie komt op de Play 1 en haal er daar 2 van bij.
Dat de router op de 2.4 band staat heeft niks te maken met de b/g/n standaard...Segafreak83 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:27:
[...]
Router staat op 2.4, en nee dat is dus geen garantie dat het probleemloos gaat (helaas), zie mijn eigen ervaring en die van vele mensen die ze teruggebracht hebben naar de IKEA.
Wat wèl een oplossing is, tijdelijk met een netwerkkabel aansluiten, dan lukt het wel (voor degene die hier in de toekomst tegenaan lopen).
Nogmaals als je router ingesteld staat op alleen de n-standaard dan gaat installeren via de wifi niet.
Dat maakt dus wel uit, want Sonos werkt alleen op 2.4 en niet op 5..Maatje schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:31:
[...]
Dat de router op de 2.4 band staat heeft niks te maken met de b/g/n standaard...
Nogmaals als je router ingesteld staat op alleen de n-standaard dan gaat installeren via de wifi niet.
802.11b/g
Snelheid: 54Mbps
Frequentie: 2,4GHz
802.11n
Snelheid: 300Mbps
Frequentie: 5GHz
Dan heb je ook nog de AC band, maar die doet al helemaal niet mee..
802.11b, 802.11g en 802.11n gebruiken de vrije (geen licentie nodig) 2,4 gigahertzband (die behoort tot de UHF-band). De 802.11a- en 802.11n-standaard gebruiken de 5GHz-band (die behoort tot de SHF-band; UHF en SHF zijn beide microgolven). De 802.11n-standaard kan dus in beide frequenties werkzaam zijn en als dit gelijktijdig gebeurt spreekt men over dualband.Segafreak83 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:36:
[...]
Dat maakt dus wel uit, want Sonos werkt alleen op 2.4 en niet op 5..
802.11b/g
Snelheid: 54Mbps
Frequentie: 2,4GHz
802.11n
Snelheid: 300Mbps
Frequentie: 5GHz
Dan heb je ook nog de AC band, maar die doet al helemaal niet mee..
Zojuist nog een beam met tv beugel besteld met 15%, eerst de AMP en nu deze erbij. Straks een vd twee aan de netwerkkabel hangen en dan ook gebruik maken van SonosNet.
Dan heb ik een beam bij de tv, een amp met 2 zuilluidsprekers bij mijn platen meubel in de doorloop van de woonkamer en komt er nog een play5 of one gen2 in de keuken, net als een one gen2 op elke andere etage.
Dan heb ik een beam bij de tv, een amp met 2 zuilluidsprekers bij mijn platen meubel in de doorloop van de woonkamer en komt er nog een play5 of one gen2 in de keuken, net als een one gen2 op elke andere etage.
Tegenwoordig is de 2.4 over het algemeen standaard ingesteld op mixed, dus B/G/N.Maatje schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:50:
[...]
802.11b, 802.11g en 802.11n gebruiken de vrije (geen licentie nodig) 2,4 gigahertzband (die behoort tot de UHF-band). De 802.11a- en 802.11n-standaard gebruiken de 5GHz-band (die behoort tot de SHF-band; UHF en SHF zijn beide microgolven). De 802.11n-standaard kan dus in beide frequenties werkzaam zijn en als dit gelijktijdig gebeurt spreekt men over dualband.
Er zullen maar weinig mensen zijn die alleen op 5 Ghz én alleen N zitten.
Maar je hebt een punt
Heb inmiddels mijn Sonos One met spraakbestuuring van Google geactiveerd vanaf mijn telefoon.
Nu heeft mijn vriendin ook de Sonos app op haar Iphone, zelfde huis enzo.
Maar als zij de Sonos heeft gebruikt door gewoon muziek af te spelen, lijkt de door mij ingestelde Google Assistant verdwenen en moet ik dan weer opnieuw instellen.
Meer mensen hier toevallig last van?
Nu heeft mijn vriendin ook de Sonos app op haar Iphone, zelfde huis enzo.
Maar als zij de Sonos heeft gebruikt door gewoon muziek af te spelen, lijkt de door mij ingestelde Google Assistant verdwenen en moet ik dan weer opnieuw instellen.
Meer mensen hier toevallig last van?
RAFFR-9NRZS23WZH
Nog een code
@Sleeon ik weet alleen dat de assistant en meerdere accounts niet werkt
Nog een code
@Sleeon ik weet alleen dat de assistant en meerdere accounts niet werkt
Ik heb er eentje gekocht voor in de slaapkamer. Het koppelen was een drama. Telkens wel of niet gekoppeld, muziek die vijf seconden speelde en vervolgens de verbinding verloor. Vreemd want ik had hiervoor een Play:3 en Play:1 in de slaapkamer gehad zonder enig probleem.Segafreak83 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:30:
Na wat zoeken (en probleemloos bedraad te hebben gewerkt) geconcludeerd dat het echt aan de wifi moest liggen. Router een reboot gegeven, en geen enkel probleem meer.
Ik kon via http://<ip-adres van Sonos connect:AMP>:1400/support/review een networkmatrix laten zien, waar mijn andere Sonos apparaten rood waren, dus vermoedelijk heeft mijn router te lang achter elkaar aangestaan oid. Nu is alles netjes groen.
Anyways, na de eerste hobbels (nooit eerder gehad met Sonos, sinds 2012 in huis), toch erg blij met de boekenplank speaker voor in de slaapkamer als wekker
Ik heb de boekenplank speaker ook al even in huis. Heb een losse staan bij mijn Beam en de installatie verliep vlekkeloos eigenlijk.. Ik moest ‘m wel als aparte kamer installeren, want ik heb er dus maar 1 (dus kon geen surround optie kiezen). Geluid, voornamelijk bij muziek, is in combinatie met de Beam best wel goed te noemen. En de spraakfunctie van de Sonos Beam is echt ideaal, gebruik het best vaak. Later volgt/volgen er nog wel meer Ikea speakers, zijn goed betaalbaar. Ben ook benieuwd wat de toekomst brengt met de samenwerking.
RAFOWN-ZQD6CV6Z4B
15% bij Sonos of 15% Cashback bij erkende dealers. T/m 10-8
15% bij Sonos of 15% Cashback bij erkende dealers. T/m 10-8
Eind augustus is er een 2-daagse Sonos Event waar nu pers uitnodigingen voor worden verstuurd.
Kortom mogelijk nieuwe producten.
Bron
Kortom mogelijk nieuwe producten.
Bron
Hoe en waar krijg je zo'n mooi overzichtje.ro3lie schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:28:
[...]
Vanavond heb ik de Sonos Beam op de kabel gezet i.p.v. Wi-Fi.
De 2 Sonos One's zijn hierdoor automatisch omgezet van Wi-Fi naar SonosNet (via de Beam).
Ik zie nu dat alle Sonos apparatuur niet meer gebruik maakt van Wi-Fi (op het AP) en ik zie dat de 3 speakers allen qua verkeer van één netwerkpoort komen (de Beam)![]()
[Afbeelding: SonosNet]
Toch gaaf om te zien hoe Sonos hierin schakelt en alles automatisch omzet
Verwijderd
Ik zou graag met de Ikea boekenplank speaker gebruiken voor het geluid van de tv . Op de slaapkamer (via ziggo go Chrome cast) Voor als we tv kijken zou dit kunnen?
Nee, dat kan (helaas) niet. De enige optie is om via Airplay 2 het geluid naar de speakers te sturen. Dat kan bv vanaf een Apple TV. Helaas nog geen Ziggo Go app voor de ATV.Verwijderd schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:51:
Ik zou graag met de Ikea boekenplank speaker gebruiken voor het geluid van de tv . Op de slaapkamer (via ziggo go Chrome cast) Voor als we tv kijken zou dit kunnen?
Dit is van mijn switch (Cisco Meraki). Staat verder los van Sonos.Daniel. schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:01:
[...]
Hoe en waar krijg je zo'n mooi overzichtje.
Eigenlijk zakelijk apparatuur, destijds gratis gekregen bij een webinar met 3 jaar licentie. Daarna is het schroot
Die schijnt overigens al (heel lang) in beta te draaien i.v.m. hoge kwaliteitseisen.meesje schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:07:
[...]
Nee, dat kan (helaas) niet. De enige optie is om via Airplay 2 het geluid naar de speakers te sturen. Dat kan bv vanaf een Apple TV. Helaas nog geen Ziggo Go app voor de ATV.
Of ze zijn bang dat iedereen de Box hierna terug stuurt..
[ Voor 39% gewijzigd door ro3lie op 09-08-2019 09:19 ]
Verwijderd
en via de NEXT box wel ? want er licht coax tot in de technische ruimte ( voor de zolder )meesje schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:07:
[...]
Nee, dat kan (helaas) niet. De enige optie is om via Airplay 2 het geluid naar de speakers te sturen. Dat kan bv vanaf een Apple TV. Helaas nog geen Ziggo Go app voor de ATV.
Nee, dat kan ook niet. De Next box kan niet (draadloos) naar andere apparaten streamen.Verwijderd schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:22:
[...]
en via de NEXT box wel ? want er licht coax tot in de technische ruimte ( voor de zolder )
@ro3lie De beta periode duurt nu wel heel lang. Hopelijk wordt het project niet afgeblazen. Indien de Ziggo Go app voor de ATV zeer goede beeldkwaliteit levert (en niet zo slecht als bv Foxsports Go op de atv, wat volgens mij gewoon een ‘ipad’ stream is) en alle functionaliteit zijn in de app aanwezig, dan zou ik best wel happy zijn.
Verwijderd
Dus voor wat ik wil heb ik er geen reet aan.meesje schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:34:
[...]
Nee, dat kan ook niet. De Next box kan niet (draadloos) naar andere apparaten streamen.
@ro3lie De beta periode duurt nu wel heel lang. Hopelijk wordt het project niet afgeblazen. Indien de Ziggo Go app voor de ATV zeer goede beeldkwaliteit levert (en niet zo slecht als bv Foxsports Go op de atv, wat volgens mij gewoon een ‘ipad’ stream is) en alle functionaliteit zijn in de app aanwezig, dan zou ik best wel happy zijn.
Goedemorgen! Ik bezit op het moment een Sonos Beam en ben van plan langzaam maar zeker uit te gaan breiden. Ik twijfel nu heel erg tussen de Symfonisk lamp en de Sonos One. Ik heb namelijk nog een tegoedbon van €50 die ik zou kunnen inleveren bij de One.
Ik wil de speaker plaatsen op het kookeiland in het hart van het huis, de beam staat bij de tv in de zithoek van net huis. Echter vraag ik me af of één speaker goed te koppelen valt aan de Beam zonder last van echo of iets dergelijks te krijgen? Ik las dat je voor surround er 2 nodig hebt maar is 1 stuk ook een goede aanvulling?
Ik wil de speaker plaatsen op het kookeiland in het hart van het huis, de beam staat bij de tv in de zithoek van net huis. Echter vraag ik me af of één speaker goed te koppelen valt aan de Beam zonder last van echo of iets dergelijks te krijgen? Ik las dat je voor surround er 2 nodig hebt maar is 1 stuk ook een goede aanvulling?
Hmm waar vind ik die site om de cashback te claimen?
Edit: Gevonden!
Edit: Gevonden!
[ Voor 17% gewijzigd door DaveD1109 op 10-08-2019 11:42 ]
DaveD
je hebt er idd 2 nodig om echt te koppelen tot een 5.0 opstelling.Kwakkies schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 07:11:
Goedemorgen! Ik bezit op het moment een Sonos Beam en ben van plan langzaam maar zeker uit te gaan breiden. Ik twijfel nu heel erg tussen de Symfonisk lamp en de Sonos One. Ik heb namelijk nog een tegoedbon van €50 die ik zou kunnen inleveren bij de One.
Anders blijft het bij 1 die je 'groepeert' met je beam en dat is echt wat anders. Het kan natuurlijk wel, dan hoor je gewoon vanaf verschillende punten je muziek.
En het is geen echo, gewoon vanuit meerdere speakers muziek.
Ik ken het geluid van de boekenspeaker niet maar ik heb zelf overal besloten om uitsluitend voor Ones te gaan. Met de 15% cashback actie en de hordes mensen die ze tweedehands te koop zetten vanwege hun Huawai-actie heb ik toch redelijk goede deals gescoord.
Is het eigenlijk mogelijk om Sonos speakers te koppelen in een 5.1 opstelling en/of te groeperen met een deel van de speakers bedraad via ethernet en een deel draadloos? Of kun je alleen kiezen tussen alles draadloos of alles bedraad?
Het liefst zou ik de 5.1-set in de tv-hoek willen bedraden, omdat ik dan nooit gezeur ga krijgen met storingen op mijn WiFi-signaal. Maar als ik dan niet meer kan groeperen met de onbedrade speaker(s) in de keuken/woonkamer, krijg ik er een nieuw probleem voor terug.
Het liefst zou ik de 5.1-set in de tv-hoek willen bedraden, omdat ik dan nooit gezeur ga krijgen met storingen op mijn WiFi-signaal. Maar als ik dan niet meer kan groeperen met de onbedrade speaker(s) in de keuken/woonkamer, krijg ik er een nieuw probleem voor terug.
[ Voor 43% gewijzigd door Tomatoman op 10-08-2019 12:54 ]
Een goede grap mag vrienden kosten.
Je kunt elke combinatie van bedraad/draadloos gebruiken dat maakt in principe niks uit, echter surround speakers en een sub in 5.1 zou ik niet bekabelen, ze communiceren namelijk direct met de Beam/Playbar/Playbase op 5Ghz onafhankelijk van je eigen WiFi of SonosNet. Ze bekabeld aansluiten kan, afhankelijk van je router/switch etc., voor lag zorgen.Tomatoman schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:46:
Is het eigenlijk mogelijk om Sonos speakers te koppelen in een 5.1 opstelling en/of te groeperen met een deel van de speakers bedraad via ethernet en een deel draadloos? Of kun je alleen kiezen tussen alles draadloos of alles bedraad?
Hmmm… Is dat dan waar ik tegenaan loop? Wat een bagger. Nergens staat dat weergegeven of zo. Ik heb twee uur lang lopen kl*ten om mijn Symfonisk lamp speaker aan de praat te krijgen en hem net ingepakt.Maatje schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:31:
[...]
Dat de router op de 2.4 band staat heeft niks te maken met de b/g/n standaard...
Ik twijfel heel erg tussen nog een keer proberen of gewoon terugbrengen. Mijn eerste reactie is terugbrengen die baggerbende. Ik heb wel een keer of twintig geprobeerd de speaker aan de praat te krijgen, alle keren met netwerkkabel erin maar het wil gewoon niet.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Heb je nog meer Sonos speakers, zo ja, welke?Gé Brander schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:52:
[...]
Hmmm… Is dat dan waar ik tegenaan loop? Wat een bagger. Nergens staat dat weergegeven of zo. Ik heb twee uur lang lopen kl*ten om mijn Symfonisk lamp speaker aan de praat te krijgen en hem net ingepakt.
Ik twijfel heel erg tussen nog een keer proberen of gewoon terugbrengen. Mijn eerste reactie is terugbrengen die baggerbende. Ik heb wel een keer of twintig geprobeerd de speaker aan de praat te krijgen, alle keren met netwerkkabel erin maar het wil gewoon niet.
Wat bij mij uiteindelijk hielp was de speaker bij de installatie ervan van het stroom af te halen en dan opnieuw op te starten en uiteindelijk deed ie het
Ik heb nog geen Symfonisk speaker, maar ik ben blij dat ik dit topic heb gebookmarkt. In mijn (ziggo) modem/router heb ik op 2,4ghz ook b/g uitgezet. Ik dacht dat dat niet meer gebruikt zou worden, wel dus...Gé Brander schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:52:
[...]
Hmmm… Is dat dan waar ik tegenaan loop? Wat een bagger. Nergens staat dat weergegeven of zo. Ik heb twee uur lang lopen kl*ten om mijn Symfonisk lamp speaker aan de praat te krijgen en hem net ingepakt.
Als het met netwerkkabel ook niet lukt heeft het niks met die instelling te maken, hij verbindt dan immers niet met wifi. Sowieso maakt het niks uit als je SonosNet gebruikt, dus bij Ge Brander is iets anders aan de hand.meesje schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:17:
[...]
Ik heb nog geen Symfonisk speaker, maar ik ben blij dat ik dit topic heb gebookmarkt. In mijn (ziggo) modem/router heb ik op 2,4ghz ook b/g uitgezet. Ik dacht dat dat niet meer gebruikt zou worden, wel dus...
Het is mijn eerste speaker. Maar op zich kan ik wel een oude router met wifi pakken om hem te installeren maar doet hij het in het geheel niet met WiFi N of na installatie wel?Segafreak83 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:17:
[...]
Heb je nog meer Sonos speakers, zo ja, welke?
Wat bij mij uiteindelijk hielp was de speaker bij de installatie ervan van het stroom af te halen en dan opnieuw op te starten en uiteindelijk deed ie het.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Kan je die ikea boekeplank verbinden met de Google nest hub. Dus vanaf daar muziek afspelen op de boekenplank?
N werkt niet. Maar als hij het eenmaal doet en goed verbonden is, op B/G of bekabeld, dan blijft ie het doen.Gé Brander schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:25:
[...]
Het is mijn eerste speaker. Maar op zich kan ik wel een oude router met wifi pakken om hem te installeren maar doet hij het in het geheel niet met WiFi N of na installatie wel?
Heb mijn Symfonisk beide draadloos en een beam bedraad.
Kijk ook voor de zekerheid of WiFi aanstaat in je Sonos app, wil ook nog wel eens voor spelbreker spelen..
Dat laatste begrijp ik niet helemaal. Ik kan niets in de Sonos app mbt de speaker omdat de setup niet lukt.Segafreak83 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:34:
[...]
N werkt niet. Maar als hij het eenmaal doet en goed verbonden is, op B/G of bekabeld, dan blijft ie het doen.
Kijk ook voor de zekerheid of WiFi aanstaat in je Sonos app, wil ook nog wel eens voor spelbreker spelen..
Krijg je in je app wel de melding dat ie de speaker ziet, incl mac adres?Gé Brander schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:35:
[...]
Dat laatste begrijp ik niet helemaal. Ik kan niets in de Sonos app mbt de speaker omdat de setup niet lukt.
Welke kleuren geeft het lampje op de speaker weer en in welke volgorde? Uit het hoofd: oranje, groen, knipperend oranje en dan brandend wit.
Dan gaat het daar al fout. Hij heeft de speaker nooit op die manier weergegeven. Ik ga hem maar terugbrengen. Hij zal wel stuck zijn.Segafreak83 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:22:
[...]
Krijg je in je app wel de melding dat ie de speaker ziet, incl mac adres?
Welke kleuren geeft het lampje op de speaker weer en in welke volgorde? Uit het hoofd: oranje, groen, knipperend oranje en dan brandend wit.
Vervelend om te lezen dat zoveel mensen problemen hebben met de Symfonisk speakers, geen goede reclame voor Sonos / Ikea.Gé Brander schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:25:
[...]
Dan gaat het daar al fout. Hij heeft de speaker nooit op die manier weergegeven. Ik ga hem maar terugbrengen. Hij zal wel stuck zijn.
Ik ga het nog één keer proberen en anders gaat ie terug.Segafreak83 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:30:
[...]
Vervelend om te lezen dat zoveel mensen problemen hebben met de Symfonisk speakers, geen goede reclame voor Sonos / Ikea.
Succes, ga duimen voor je !Gé Brander schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:36:
[...]
Ik ga het nog één keer proberen en anders gaat ie terug.
Vandaag 2 Symfonisk speakertjes binnen gekregen, €60 p.s. via Marktplaats (Ik dacht dat "Ilias" was opgepaktSegafreak83 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:30:
[...]
Vervelend om te lezen dat zoveel mensen problemen hebben met de Symfonisk speakers, geen goede reclame voor Sonos / Ikea.
Gelukkig i.t.t. tot anderen hier geen enkel probleem met aansluiten op de bestaande setup. Ik ga ze gebruiken voor onder de overkapping (in de zomermaandjes). Ze kunnen individueel niet tippen aan een Play:1 of One, maar als stereopaar klinken ze prima.
60 euro per stuk? Hoe krijg je dat voor elkaar? Als ze niet bevallen, kon de verkoper ze toch terug brengen bij Ikea.AlexFL schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 20:43:
[...]
Vandaag 2 Symfonisk speakertjes binnen gekregen, €60 p.s. via Marktplaats (Ik dacht dat "Ilias" was opgepakt)
Gelukkig i.t.t. tot anderen hier geen enkel probleem met aansluiten op de bestaande setup. Ik ga ze gebruiken voor onder de overkapping (in de zomermaandjes). Ze kunnen individueel niet tippen aan een Play:1 of One, maar als stereopaar klinken ze prima.
Werken alle Sonos speakers (indien wifi) via b/g? Ook recente modellen? Wat is de reden daarvan? HeeftSegafreak83 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:34:
[...]
N werkt niet. Maar als hij het eenmaal doet en goed verbonden is, op B/G of bekabeld, dan blijft ie het doen.
N niet een groter bereik?
Wellicht was hij het bonnetje kwijt.. Ze waren nog geseald in elk geval.meesje schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:50:
[...]
60 euro per stuk? Hoe krijg je dat voor elkaar? Als ze niet bevallen, kon de verkoper ze toch terug brengen bij Ikea.
[...]
Waarschijnlijk omdat Sonos gewoon cheap ass is, en ze zo goedkopere wifi chips kunnen gebruiken.meesje schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:50:
[...]
60 euro per stuk? Hoe krijg je dat voor elkaar? Als ze niet bevallen, kon de verkoper ze toch terug brengen bij Ikea.
[...]
Werken alle Sonos speakers (indien wifi) via b/g? Ook recente modellen? Wat is de reden daarvan? Heeft
N niet een groter bereik?
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.