Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 83 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:27
Het is jammer dat de Sonos AMP (nieuw model) geen center speaker channel heeft, anders was het een mooi iets om mijn receiver te vervangen (apparaten kunnen ook via TV HDMI lopen).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
tcviper schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:09:
Het is jammer dat de Sonos AMP (nieuw model) geen center speaker channel heeft, anders was het een mooi iets om mijn receiver te vervangen (apparaten kunnen ook via TV HDMI lopen).
Ja en als ze nou gewoon DTS support hadden gehad. Dat vind ik toch eigenlijk wel echt een vereiste bij een receiver replacement.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 08:27
DennusB schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:12:
[...]

Ja en als ze nou gewoon DTS support hadden gehad. Dat vind ik toch eigenlijk wel echt een vereiste bij een receiver replacement.
Tja DTS maar ook Atmos support en een center speaker kanaal, plus nog een paar extra hdmi poorten en het was een winnaar geweest. Gemiste kans, Sonos.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
tcviper schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:21:
[...]

Tja DTS maar ook Atmos support en een center speaker kanaal, plus nog een paar extra hdmi poorten en het was een winnaar geweest. Gemiste kans, Sonos.
Inderdaad, als ie meer HDMI ingangen had gehad was de kans heel groot dat m'n woonkamer nu een AMP had staan met Sonos Play:1 achterspeakers. Maar helaas. Ach, m'n Denon receiver voldoet gelukkig wel (Met een Sonos Connect er aan natuurlijk)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik in m'n woonkamer 5.1 set op basis van een BEAM welke ik NIET heb verbonden met Google Assistant, One's op de kinderkamers en op zolder wel, en ik heb een Google Home Hub in mijn woonkamer.

Ik heb het idee dat sinds het koppelen van de Google Assistant mijn BEAM irritant vaak ongevraagd op mute gaat terwijl we TV/netflix aan het kijken zijn... klinkt dit bekend voor iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
catchingfire schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:32:Ik heb het idee dat sinds het koppelen van de Google Assistant mijn BEAM irritant vaak ongevraagd op mute gaat terwijl we TV/netflix aan het kijken zijn... klinkt dit bekend voor iemand?
Heb ik ook gehad met een domme soundbar. Mijn TV was gekoppeld (via cast) aan Google Assistant. En als Google dacht dat er geluisterd moest worden geen de TV op mute. TV uit Home verwijderd en heb het probleem niet meer gehad.

Ik heb ook wel eens een setting voorbij zien komen om Chromecast te muten. Misschien werkt dat ook om die uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 15:15
catchingfire schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:32:
Ik in m'n woonkamer 5.1 set op basis van een BEAM welke ik NIET heb verbonden met Google Assistant, One's op de kinderkamers en op zolder wel, en ik heb een Google Home Hub in mijn woonkamer.

Ik heb het idee dat sinds het koppelen van de Google Assistant mijn BEAM irritant vaak ongevraagd op mute gaat terwijl we TV/netflix aan het kijken zijn... klinkt dit bekend voor iemand?
Dan heb je in Google Assistant/Home de Beam in dezelfde "kamer" geplaatst als de Google Home Hub waardoor ie het volume omlaag gooit als ie wil gaan luisteren.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:09
De eerste reviews van de Sonos IKEA Symfonisk komen uit:
https://nl.hardware.info/...oor-de-helft-van-de-prijs

De boekenplankspeakers lijken mij ideaal om goedkoop je Sonos set uit te breiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:26
AquaSheep schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:39:

De boekenplankspeakers lijken mij ideaal om goedkoop je Sonos set uit te breiden.
Nog een paar reviews:
Mars Warrior in "Ikea Home smart (Trådfri en meer) - Ervaringen & discussie"

Daarnaast ook:
https://www.iculture.nl/r...tafellamp-speaker-review/
https://www.bright.nl/nie...nos-nederland-review-test

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 26-07-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

M'n eerste Sonos draait inmiddels en als een tierelier *O*

Probeer een beetje de Sonos software te ontdekken nu. Ik wil eigenlijk DI.FM radio aan de muziekbronnen toevoegen. Iemand ervaring mee hoe dat het makkelijkst kan?

Ik word hier namelijk eigenlijk niet echt wijzer van: https://www.di.fm/content/hardware-players

in alle andere beschikbare bronnen kan ik het niet vinden. Het lijkt er bijna op alsof ik elke stream handmatig toe moet gaan voegen. Maar dat vind ik stom, want ik luister best veel verschillende.

Kan het makkelijker dat iemand weet?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 19:50

robhof

Lembongan view

LuNaTiC schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:17:
M'n eerste Sonos draait inmiddels en als een tierelier *O*

Probeer een beetje de Sonos software te ontdekken nu. Ik wil eigenlijk DI.FM radio aan de muziekbronnen toevoegen. Iemand ervaring mee hoe dat het makkelijkst kan?

Ik word hier namelijk eigenlijk niet echt wijzer van: https://www.di.fm/content/hardware-players

in alle andere beschikbare bronnen kan ik het niet vinden. Het lijkt er bijna op alsof ik elke stream handmatig toe moet gaan voegen. Maar dat vind ik stom, want ik luister best veel verschillende.

Kan het makkelijker dat iemand weet?
Gefeliciteerd! Dat er nog maar vele mogen volgen. ;)

Het je het over DI premium? Je moet elke stream handmatig toevoegen (met daarin je eigen key). Werkt al jaren zo en er is helaas nog steeds geen andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ja, premium.

Oke, was ik al bang voor. Nouja maar eventjes een keer goed voor zitten dan.

Hoe zit het trouwens met meerdere personen? Moet je gescheiden accounts voor Sonos toevoegen waarbij je allebei andere library's/muziekbronnen hebt etc.

Of kun je die delen met elkaar? Of wordt het op een hoop gegooid?

Sorry voor de n00b vraagjes ;) :X

[ Voor 59% gewijzigd door LuNaTiC op 26-07-2019 18:51 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:29
Nee, Sonos zelf kent maar één account. Je kunt bijvoorbeeld wel meerdere Spotify-abbo’s toevoegen (wij hebben family), waarvan hij er de twee weergeeft op je telefoon. Een zonder naam en één met je eigen naam. Is voor mijn nog wel een beetje onduidelijk af en toe. Heb ik opeens de playlists van mijn dochter......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Rallye schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:02:
Nee, Sonos zelf kent maar één account. Je kunt bijvoorbeeld wel meerdere Spotify-abbo’s toevoegen (wij hebben family), waarvan hij er de twee weergeeft op je telefoon. Een zonder naam en één met je eigen naam. Is voor mijn nog wel een beetje onduidelijk af en toe. Heb ik opeens de playlists van mijn dochter......
Dus mijn vriendin moet, als ze de Sonos-app heeft, wel met mijn e-mailadres en wachtwoord inloggen als ik het goed begrijp? en daar binnen moeten we dus zorgen dat we de eigen spotify accounts toevoegen?

Ik vind dat eerste wel een beetje raar eigenlijk;

En zij kan dus precies zien wat voor playlists ik heb op Spotify ed?

en kan zij dan ook gebruikmaken van de streaming services waarvan ik alleen account heb, dus bijv DI.FM?

Klinkt als een beetje aparte manier van omgaan met accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
LuNaTiC schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:04:
[...]

Dus mijn vriendin moet, als ze de Sonos-app heeft, wel met mijn e-mailadres en wachtwoord inloggen als ik het goed begrijp? en daar binnen moeten we dus zorgen dat we de eigen spotify accounts toevoegen?

Ik vind dat eerste wel een beetje raar eigenlijk;

En zij kan dus precies zien wat voor playlists ik heb op Spotify ed?

en kan zij dan ook gebruikmaken van de streaming services waarvan ik alleen account heb, dus bijv DI.FM?

Klinkt als een beetje aparte manier van omgaan met accounts.
Anders dan bij accounts voor bijvoorbeeld Spotify, log je met je Sonosaccount niet je App in, maar de speler. Alle instellingen zijn op de speler opgeslagen, daarom kan deze ook onafhankelijk van je controller/app functioneren. Elke controller die je aan jouw Sonossysteem verbindt heeft hierdoor dezelfde instellingen, dus ook alle muziekservices die je toevoegt. Echter kun je per controller wel het standaard account dat gebruikt wordt instellen, dus als jij op jouw controller jouw Spotifyaccount toevoegt, dan is dat het standaard account wat gebruikt wordt op jouw controller, hetzelfde geldt dan voor het account wat jouw vriendin op haar controller instelt. Dingen als "Mijn Sonos" worden dus exact hetzelfde op willekeurig welke controller dan ook weergegeven, maar afspeelijsten die je onder Spotify aanmaakt blijven op jouw account.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Thanks ja. Inmiddels up & running, ook met m’n vriendin erbij. Wel voordeel dat ze ook meteen DI. Fm kan gebruiken (al zal ze dat weinig doen maar oke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
AquaSheep schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:39:

Ik ga ook twee boekenkastspeakers toevoegen aan m'n Sonos beam! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:07
Ik heb nu sinds een weekje 2 sonos one speakers en een playbar.
Op de One speaker staat google assistent aan.
Nu doet deze het niet als mijn vrouw iets roept/vraagt terwijl degoogle home speaker wel reageert.

Moet ik het google account van mij vrouw ook toevoegen in Sonos? en zo ja hoe kun je 2 google accounts aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Je kunt op de Sonos geen twee accounts aanmelden.

Wat bedoel je met “doet deze het niet”? Doet hij niet wat ze zegt? Kan hij haar niet verstaan?
Als het dat laatste is, kijk dan eens terug in je geschiedenis. Dan kun je zien wat google denkt dat ze gezegd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
@Rallye hij luistert wel, maar taken als 'zet lamp boekenkast aan' worden niet uitgevoerd. In plaats van de taak uitvoeren gaat Google zoeken op internet.

Bij mij doet hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat is vreemd inderdaad. Wat denkt google dat ze gezegd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Dat 'een boekenkast' een x aantal kilometer verder op te verkrijgen is bij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 03:19

Simkin

Bzzzzz

Hopelijk kan iemand mij helpen met een beginnersvraag:
--> Hoe switch ik terug naar TV geluid nadat ik muziek heb geluisterd via TuneinRadio of Spotify?

e.g.
Hey Google, luister naar NPO 4 = tuned naar radio app, radio 4
Hey google, luister naar TV = commando snapt hij vervolgens niet

Als ik via de SONOS app op de 'bladeren' tab de input op TV zet hoor ik weer TV geluid maar ik weet niet hoe ik dit via voice control kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Ben momenteel plannen aan het maken voor mijn aanstaande nieuwe woning.
Ik zit te spelen met de gedachte om een aantal van de inbouw plafond en/of muurspeakers te gaan installeren.
Waar ik alleen niet helemaal uitkom op de Sonos site zelf, is of deze direct via de app aangestuurd kunnen worden zoals de overige Sonos producten, of dat de AMP hierbij verplicht aangesloten moet zijn.
Die indruk krijg ik namelijk op de Sonos site zelf.
Iemand die hier ervaring mee heeft?

En begrijp ik uit de handleiding van de wall speakers dat Sonos hiermee 5/7:1 ondersteunt?
https://www.sonos.com/pdf...os_in_wall_by_sonance.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door Flix20 op 29-07-2019 12:51 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
Flix20 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:47:
Ben momenteel plannen aan het maken voor mijn aanstaande nieuwe woning.
Ik zit te spelen met de gedachte om een aantal van de inbouw plafond en/of muurspeakers te gaan installeren.
Waar ik alleen niet helemaal uitkom op de Sonos site zelf, is of deze direct via de app aangestuurd kunnen worden zoals de overige Sonos producten, of dat de AMP hierbij verplicht aangesloten moet zijn.
Die indruk krijg ik namelijk op de Sonos site zelf.
Iemand die hier ervaring mee heeft?

En begrijp ik uit de handleiding van de wall speakers dat Sonos hiermee 5/7:1 ondersteunt?
https://www.sonos.com/pdf...os_in_wall_by_sonance.pdf
Dat zijn passieve Sonance speakers (dus niet van Sonos), dus je hebt idd een AMP nodig.
Je kunt er maximaal een 4.1 (+phantom center channel) van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Ah thanks.
Dan gaan het gewoon One's worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
Flix20 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:18:
Ah thanks.
Dan gaan het gewoon One's worden.
Nog even een aanvulling: 5.1 kan wel als je de AMP alleen voor achterspeakers gebruikt en voor een Playbar/base of Beam neerzet + Sonos SUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Had wat meer informatie kunnen verschaffen.
Ben al in bezit van een playbar en 2st Play:1. Deze fungeren nu als home cinema set.

Het plan is om zodadelijk om de volgende ruimtes met Sonos in te vullen:
Woonkamer: Playbar(plus sub) + surround (de Play:1 of Muur speakers)
Keuken: 2 Sonos one stereo (of plafond speakers)
Badkamer: 1 Sonos one
Zolder :2 Sonos one (of de Play:1 indien muurspeakers in woonkamer).

Maar gezien de meerprijs, en ik het nog wel een mooi gezicht vindt, zal ik genegen zijn om de Play:1 in de woonkamer te behouden.
Wel ben ik erg genegen, gezien de gehele keuken verbouwd (lees verplaatst) zal worden en deze dus toch open zal liggen, daar voor de plafond speakers te gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Flix20 op 29-07-2019 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb verschillende testen gelezen en gezien betreft de ikea speakers. En bij veel zeggen ze dat als je een home mini hebt dat je dan wel je “domme” ikea speakers kan bedienen. Maar dat lijkt mij niet te kloppen toch? Dat kan toch enkel als je een sonos beam of play one hebt?

Of mis ik nu wat en kan ik met de google home mini mijn play 1 en toekomstige ikea sonos speakers wel bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
2 keer Play One of de plafondspeakers scheelt 1000 Euro..
Zou je dat geld niet liever willen investeren in b.v de Five in plaats van de One?
Voor je surround speakers zou je zelfs kunnen overwegen om voor de Ikea Symfonisk te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@ook_gek Zie https://support.sonos.com/s/article/3486?language=en_US Dat kan gewoon. Alleen moet je dan steeds aan Google vertellen dat je iets afgespeeld wilt hebben op de Sonos. Als je Google Assistent voa Sonos hebt hoeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
Rallye schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:23:
@ook_gek Zie https://support.sonos.com/s/article/3486?language=en_US Dat kan gewoon. Alleen moet je dan steeds aan Google vertellen dat je iets afgespeeld wilt hebben op de Sonos. Als je Google Assistent voa Sonos hebt hoeft dat niet.
Ik heb bv de play 1 maar die kan ik zo lijkt het niet bedienen met google home mini. Ook niet als ik de stappen door loop van de link die je hebt gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Rallye schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:23:
Dit werkt bij mij ook niet, als ik zeg tegen de google home 'tream radio 2 op Sonos' dan doet google dat niet.
die zegt dat ze daar niet bij kan helpen.
Sonos is hierbij de naam van mijn speakergroup gekoppeld in google home van Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:04
Hm, ik kan mijn Sonos 5.1 set met de oude Sonos Play1 gewoon bedienen met de Google Home Mini. Wel moet ik er iedere keer 'Play ABC on Sonos Livingroom' bij zeggen (zo heet de set in de Google app). Ik had alles (app en set geupdate) en volgens mij in de app nog iets aangevinkt bij Spraakservices. Werkt prima.

Donderdag de Symfonisks halen bij de IKEA (ben benieuwd of ze direct uitverkocht zijn) en dan kijken of ze de Play1 kunnen vervangen. Dan kan ik de Play1's in de keuken doen of in de veranda.

Iemand inside info over de voorraden bij de IKEA's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zowel de 'boekenplank' als de lamp staan op de site en geven in ieder geval in Hengelo, Groningen, Barendrecht en Amsterdam al voorraad aan.

De boekenplank lijkt daarbij in fors grotere aantallen aanwezig te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Tralapo op 30-07-2019 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
Ik zit te overwegen om een Sonos one aan te schaffen, dit zou mijn eerste ervaring hier mee zijn, dus ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben:

Momenteel heb ik een 2.1 set van edifier, deze klinkt voor mijn (ik denk gemiddelde) gehoor prima. Niet ontzettend bijzonder, maar t maakt geluid.

Nu, hoe goed zou ik weg komen met een Sonos one? Eventueel later een 2e als dat van toegevoegde waarde zou zijn.

Zijn er mensen in deze of een vergelijkbare situatie?
Is het een upgrade qua geluidskwaliteit?

Relevante hardware:
- MacBook Pro (2016)
- Edifier c2xd (pricewatch: Edifier C2XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Xantios schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 00:23:
Ik zit te overwegen om een Sonos one aan te schaffen, dit zou mijn eerste ervaring hier mee zijn, dus ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben:

Momenteel heb ik een 2.1 set van edifier, deze klinkt voor mijn (ik denk gemiddelde) gehoor prima. Niet ontzettend bijzonder, maar t maakt geluid.

Nu, hoe goed zou ik weg komen met een Sonos one? Eventueel later een 2e als dat van toegevoegde waarde zou zijn.

Zijn er mensen in deze of een vergelijkbare situatie?
Is het een upgrade qua geluidskwaliteit?

Relevante hardware:
- MacBook Pro (2016)
- Edifier c2xd (pricewatch: Edifier C2XD)
De meeste mensen hier zullen vetellen, dat Sonos geweldig is (ik ook b.v.), maar je zit natuurlijk aan een groep vast, die hier bewust voor heeft gekozen. Er zijn 2 opties: Ga eens luisteren bij een hifi zaak in de buurt, of bestel er gewoon één. Je hebt hem volgens mij 30 dagen op zicht. Het geluid blijft sowieso een kwestie van smaak.
Ik kan je wel vertellen, dat als je er voor kiest, dat je het niet bij één Sonos gaat houden. Meesten willen toch een Beam (of een soundbar) en een extra One erbij minimaal. Daarna komt nog een groot gedeelte, die er ook een Sub bij wil. Ik zou sowieso minimaal voor 2 ones gaan, omdat je dan stereo hebt. Beam er later bij en je hebt "5.1" voor je films en series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
gr1542 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:42:
[...]

De meeste mensen hier zullen vetellen, dat Sonos geweldig is (ik ook b.v.), maar je zit natuurlijk aan een groep vast, die hier bewust voor heeft gekozen. Er zijn 2 opties: Ga eens luisteren bij een hifi zaak in de buurt, of bestel er gewoon één. Je hebt hem volgens mij 30 dagen op zicht. Het geluid blijft sowieso een kwestie van smaak.
Ik kan je wel vertellen, dat als je er voor kiest, dat je het niet bij één Sonos gaat houden. Meesten willen toch een Beam (of een soundbar) en een extra One erbij minimaal. Daarna komt nog een groot gedeelte, die er ook een Sub bij wil. Ik zou sowieso minimaal voor 2 ones gaan, omdat je dan stereo hebt. Beam er later bij en je hebt "5.1" voor je films en series.
Ik heb vorig jaar mijn playbar, sub en one's de deur uit gedaan. Vervolgens twee amps verkocht. Nu nog alleen een five over. Zeker geen spijt van.

Ik vind Sonos echt slecht. Totaal geen waar voor je geld en niet future proof. Je zit inderdaad vast in het ecosysteem waardoor je nog meer overpriced speakers (prijs/geluid kwaliteit) moet toevoegen aan je systeem.

Ga maar eens naar een hifi zaak. Voor het zelfde geld luister je naar veel veel veel betere kwaliteit speakers van echte hifi merken zoals Kef, B&W, Dali, etc.

Het historische voordeel van Sonos was het gebruiksgemak, dat voordeel is nu ook weg. Iedere A/V receiver / amp heeft nu airplay, spotify connect, etc.

Voeg daarbij toe dat Sonos voor home cinema ook waardeloos is, er is namelijk geen DTS of DD+ 5.1 of Dolby TrueHD support, waardoor je nog een dure transcoder tussen je apparatuur moet stoppen.

Kijk maar eens naar de financien van Sonos. Het meeste geld gaat naar marketing. Dat is waar je voor betaalt: het merk. niet de componenten.

[ Voor 4% gewijzigd door TLLRS op 30-07-2019 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@TLLRS Verwoordt het wat negatief. Geluidskwaliteit kun je alleen zelf beoordelen, liefst op basis van een vergelijking. Ten opzichte van kijn Marantz 5.1 met Tannoy speakers ben ik er qua geluidskwaliteit inderdaad op achteruit gegaan maar dat was wel een set van €4.000). Nu heb ik een Beam, Sub en twee One’s voor surround (plus een Boost, en twee One’s voor in de keuken en op zolder). Qua connectiviteit ben er op vooruit gegaan (dat was bij de Marantz echt brak), qua WAF ook. De mogelijkheid om te groeperen is erg fijn (met name woonkamer en keuken - wij hebben een open keuken). Daar was ik al sinds mijn Squeezebox op zoek naar een werkende oplossing.

Het gebrek aan DTS support kan een punt zijn. Voor het Sonos-publiek (geen high end, vooral streamen en geen Blu ray), is het dat over het algemeen niet. Atmos nog minder - daar zijn de speakers ook niet geschikt voor. Gebruiksgemak vind ik prima. De track record van Sonos voor ondersteuning van oudere apparaten is ook prima - mijn Marantz kreeg binnen twee jaar na aanschaf al geen updates meer. Dus waarom Sonos niet future proof zou zijn ontgaat mij.

Voor mij was het grootste probleem (en daar was ik door verrast) met de Sonos de afhankelijkheid van de TV als centraal schakelpunt voor alle bronnen. Dat beperkt het aantal bronnen (meer dan vier HDMI-aansluitingen op een TV is erg zeldzaam - en één is al in gebruik voor de Beam) en dus had ik een HDMI-switch nodig. Bovendien is het volslagen onduidelijk welke TV welke geluidsformaten doorgeeft aan de Beam. Dat was voor mij wel even puzzelen - en met een nieuwe TV in het verschiet kan dat weer anders zijn. Voor mijn PS4 (https://www.amazon.de/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1) en de Mede8er (https://www.amazon.de/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1), in combinatie met mijn Samsung UE46D8000, had ik nog wat zaken nodig om dat voor elkaar te krijgen, terwijl de Apple TV3 en het Telfort/KPN-kastje meteen surround via de TV naar de Beam kregen.

Niet verrast was ik door de 64k limit (de muziekverzameling op je PC of NAS mag maximaal 64.000 bestanden beslaan). Dat blijft zonde, maar is te omzeilen door Airplay 2 en Plex.

Google Assistent (evt. Alexa) is een leuke gadget.

Kortom: ga vooral eens luisteren (en vergelijk met Heos of Bluesound). Zeker als je veel streamt (Netflix vanaf de app op je TV, Spotify voor muziek) heb je wat mij betreft met Sonos een prima oplossing voor muziek en voor niet al te veeleisende homecinema-wensen. Met de nieuwe Ikea-speakers ben je ook nog wat goedkoper uit dan met Sonos zelf voor surrounds.

[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 30-07-2019 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

@Rallye wat was er uiteindelijk allemaal nog te tweaken voordat de PS4 werkte in je Sonos-opstelling (omdat ik daar dan misschien zelf ook tegenaan ga lopen nl)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@LuNaTiC Zie mij inmiddels wat ge-editte post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
remmuz schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:18:
2 keer Play One of de plafondspeakers scheelt 1000 Euro..
Zou je dat geld niet liever willen investeren in b.v de Five in plaats van de One?
Voor je surround speakers zou je zelfs kunnen overwegen om voor de Ikea Symfonisk te gaan.
Dat Ikea Sympfonisk vind ik persoonlijk helemaal niets.
Vormgeving en het stofje wat eromheen zit doet het 'm niet voor mij.

Gezien de keuken een geheel nieuw geplaatst gaat worden en het toch al geld gaat kosten wil ik het wel gaan maken zoals ik het zelf wil hebben.
Boven het kookeiland komt een verlaging in het plafond waar ook spotjes in geplaatst gaan worden, dus ideaal om ook wat inbouw speakers te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Rallye schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:29:
@LuNaTiC Zie mij inmiddels wat ge-editte post.
Ah thanks. Begrijp ik dan goed dat je dat apparaat nodig hebt om via je tv naar je Sonos 5.1 geluid te krijgen? Optical out van je PS4 naar die Lindy, en dan via HDMI out weer naar je TV oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
'Volgens mij' werkt bij mijn Ps4 + soundbar (via optical via Samsung KS7000 tv) prima zonder tussenoplossing in 5.1 surround modus.
Althans, als ik in de Sonos app kijk bij info zie ik dat signaal surround is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Flix20 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:49:
'Volgens mij' werkt bij mijn Ps4 + soundbar (via optical via Samsung KS7000 tv) prima zonder tussenoplossing in 5.1 surround modus.
Althans, als ik in de Sonos app kijk bij info zie ik dat signaal surround is.
Ja ik dacht eigenlijk ook gewoon mn ps4 dan direct met de optische kabel aan de beam te ha hangen.

Wat ik eigenlijk iig wil voorkomen is extra kabels uit mn tv te laten komen omdat ik voor wen samsung q90r ga met One connect box (wat dus maar fijn 1 kabel betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
LuNaTiC schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:08:
[...]

Ja ik dacht eigenlijk ook gewoon mn ps4 dan direct met de optische kabel aan de beam te ha hangen.

Wat ik eigenlijk iig wil voorkomen is extra kabels uit mn tv te laten komen omdat ik voor wen samsung q90r ga met One connect box (wat dus maar fijn 1 kabel betekent.
Mijn KS7000 heeft ook z'n one connect box. Dus de optische kabel daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Flix20 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:15:
[...]

Mijn KS7000 heeft ook z'n one connect box. Dus de optische kabel daarin.
Klinkt logisch maar ben ik benieuwd waarom dat niet werkt(e) bij @Rallye :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tralapo schreef op maandag 29 juli 2019 @ 23:59:
Zowel de 'boekenplank' als de lamp staan op de site en geven in ieder geval in Hengelo, Groningen, Barendrecht en Amsterdam al voorraad aan.

Alle voorraad is inmiddels weer van de site verdwenen, bij alle vestigingen.

Edit: reed er toch langs dus ben de IKEA eens ingestapt. Afdeling is al helemaal ingericht en er leek ruim voldoende voorraad, maar helaas afgesloten met hekken.

De lamp is veel groter dan ik in eerste instantie dacht en de stoffen 'behuizing' zat alles behalve netjes strak op het showmodel. De 'boekenplank' ziet er wel keurig uit.

[ Voor 24% gewijzigd door Tralapo op 30-07-2019 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 13:58
Ik zat te denken aan een sub, krijg ik net een mailtje met 15% korting (cashback) vanuit Sonos... Dat maakt het wel makkelijker. Denk dat ik morgen maar even 1 ga halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 18:28:
Ik zat te denken aan een sub, krijg ik net een mailtje met 15% korting (cashback) vanuit Sonos... Dat maakt het wel makkelijker. Denk dat ik morgen maar even 1 ga halen
Alleen is de prijs op de site van Sonos 15% duurder dan diverse winkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Crxtreem schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:01:
[...]

Alleen is de prijs op de site van Sonos 15% duurder dan diverse winkels.
Geldt ook voor aankopen bij resellers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@LuNaTiC Of de Lindy bij jou nodig is kan ik niet zeggen. Wat de TV aan inkomende signalen doorgeeft aan de Beam verschilt per merk/type TV en verschilt mogelijk ook tussen optisch en HDMI. Als jij je PS4 via HDMI aansluit op de connectbox van je nieuwe Samsung (op je TV kun je immers niets aansluiten) en de Beam optisch op de connectbox (waarom eigenlijk niet via HDMI ARC) zou het best kunnen zijn dat je gewoon surround krijgt. Bij mijn Samsung was dat echter niet zo.

Of lees ik het goed dat je wilt ompluggen voor elke bron, je zegt immers PS4 optisch op de Beam......

[ Voor 9% gewijzigd door Rallye op 30-07-2019 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Rallye schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:19:
@LuNaTiC Of de Lindy bij jou nodig is kan ik niet zeggen. Wat de TV aan inkomende signalen doorgeeft aan de Beam verschilt per merk/type TV en verschilt mogelijk ook tussen optisch en HDMI. Als jij je PS4 via HDMI aansluit op de connectbox van je nieuwe Samsung (op je TV kun je immers niets aansluiten) en de Beam optisch op de connectbox (waarom eigenlijk niet via HDMI ARC) zou het best kunnen zijn dat je gewoon surround krijgt. Bij mijn Samsung was dat echter niet zo.

Of lees ik het goed dat je wilt ompluggen voor elke bron, je zegt immers PS4 optisch op de Beam......
Ja dat was nog even ook meer mijn vraag (ik ga de tv pas ik november/december aanschaffen) en heb me nog niet heel diep ingelezen hoe dit zit omdat ik niet verwachtte dat het mogelijk problemen zou geven met de 5.1 set van Sonos.

Vandaar eigenlijk hier nu ineens de vraag: hoe optimaal aan te sluiten.

Maar het lijkt erop alsof ik gewoon het beste de Beam via hmdi met ARC aan de One Connect box kan hangen en de PS4 gewoon via HDMI aan de One Connect Box.

Dan zou het in theorie gewoon moeten werken neem ik aan? Ook geen nut meer voor een optical-kabeltje ertussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
TLLRS schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:16:
[...]

Ik heb vorig jaar mijn playbar, sub en one's de deur uit gedaan. Vervolgens twee amps verkocht. Nu nog alleen een five over. Zeker geen spijt van.

Ik vind Sonos echt slecht. Totaal geen waar voor je geld en niet future proof. Je zit inderdaad vast in het ecosysteem waardoor je nog meer overpriced speakers (prijs/geluid kwaliteit) moet toevoegen aan je systeem.

Ga maar eens naar een hifi zaak. Voor het zelfde geld luister je naar veel veel veel betere kwaliteit speakers van echte hifi merken zoals Kef, B&W, Dali, etc.

Het historische voordeel van Sonos was het gebruiksgemak, dat voordeel is nu ook weg. Iedere A/V receiver / amp heeft nu airplay, spotify connect, etc.

Voeg daarbij toe dat Sonos voor home cinema ook waardeloos is, er is namelijk geen DTS of DD+ 5.1 of Dolby TrueHD support, waardoor je nog een dure transcoder tussen je apparatuur moet stoppen.

Kijk maar eens naar de financien van Sonos. Het meeste geld gaat naar marketing. Dat is waar je voor betaalt: het merk. niet de componenten.
In heel veel punten kan ik me wel vinden. Het beste advies is dat voor iemand Sonos koopt, dit eens serieus (wat @Rallye al aangaf) in een audio zaak/ruimte gaat beluisteren. Sommigen vinden out the box veel bass echt fantastisch, terwijl ik dat afschuwelijk vind. Mijn Marantz stereo receiver met Monitor Audio speakers produceren veel mooier geluid dan welke Sonos speaker ook, maar dat moet wel je smaak zijn. Daarover kunnen we niet discussiëren. De WAF van bv een Sonos Play:5 of 2 x Sonos One zal ongetwijfeld wel beter zijn dan mijn vloerstaande luidsprekers. ;)

Voor de hifi puristen is de gebruikte DAC ook heel belangrijk. Zo ver ga ik niet. Aangezien de mijn stereo receiver beperkt is in aansluitingen heb ik er een Airport Express aan gekoppeld welke Airplay 2 ondersteunt. De in de AE ingebouwde DAC zal niet high-end zijn. Hierdoor kan ik wel gebruik maken van multiroom: de stereo in de woonkamer en een Libratone Zipp op de woonkamer (of even snel op de 1e verdieping, ideaal werkt met accu). Het geluid is echt 100% synchroon.

Ik ben het niet eens met de opmerking over dat je vast zit aan het eco systeem. Wellicht geldt het voor de oudere modellen, maar met de latere zijn ze toch de weg ingegaan om zo veel mogelijk te ondersteunen? Net alleen multiroom via Sonos, maar ook via Apple Airplay 2. Naast Alexa ook Google Assistant. Naast Spotify ook Deezer, Apple Music etc. Volgens mij is Sonos juist een merk dit zo veel mogelijk probeert te ondersteunen. Daarnaast hebben vrijwel alle multiroom systemen dit euvel? Bij HEOS en Bluesound zit je toch aan hun eco systeem vast (op Airplay 2 na, bij nieuwe modellen).

Volgens mij kiezen veel mensen wel blind voor Sonos, omdat het een bekend merk is. Zo ken ik iemand die een Play:5 heeft gekocht. Toen ik vroeg naar welke muziek hij op Spotify luistert, gaf hij aan alleen naar de radio te luisteren.... maar er kwam wel fantastisch geluid uit. ;) Zo is dus elke beleving en smaak anders.

Ik heb al heel vaak getwijfeld om mijn receiver en speakers weg te doen. Zelfs al een paar keer op marktplaats gezet. ;) Maar geen serieuze kopers, wel enorm veel views. Het merk Marantz is kennelijk populair. Echter toen ik aan mijn vrouw vroeg of ze witte of zwart Sonos One speakers wil hebben, gaf ze aan of deze niet blikkerig zouden klinken. Zo erg zou het zeker niet zijn ;), maar deed me wel besluiten om de MP advertentie te verwijderen en tzt eerst eens echt te beluisteren of te bestellen en indien nodig binnen de afkoelingsperiode te retourneren. Het voordeel van thuis beluisteren is dat je een goed vergelijk kunt maken met je huidige stereo/luidsprekers en hoe het in jouw eigen ruimte klinkt. Zelfs je gordijnen kunnen al effect hebben op het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
Allereerst, dank aan @gr1542 en @Rallye voor de informatie.

mijn doel is vooral om 'm op mijn werkkamer (zeg ongeveer 10 vierkante meter) neer te zetten.

Als developer zit ik het grootste gedeelte van de dag achter mijn computer. de gemiddelde "workflow" is Spotify open gooien en op de play knop rammen. geluidskwaliteit van de huidige speakers is zoals gezegd "mwoah" en ik heb daar ook niet per se ontzettend hoge eisen in. "gewoon prima geluid" is het mikpunt.

het idee dat ik "Beste Assistent, Speel $muziek af" kan roepen fascineert mij ergens ook wel. maar ergens vind ik dit ook wel weer een beetje een eng gegeven (privacy)

Al met al; ik ga er nog even een nachtje over slapen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 14:49
Xantios schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:08:
Allereerst, dank aan @gr1542 en @Rallye voor de informatie.

mijn doel is vooral om 'm op mijn werkkamer (zeg ongeveer 10 vierkante meter) neer te zetten.

Als developer zit ik het grootste gedeelte van de dag achter mijn computer. de gemiddelde "workflow" is Spotify open gooien en op de play knop rammen.
Voordeel van Sonos is dat hij lekker door blijft spelen als je je laptop een keertje moet rebooten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@LuNaTiC Inderdaad: de Beam op HDMI ARC en de PS4 op een andere HDMI. Dik kans dat dat bij jou wel goed gaat (je TV is veel nieuwer dan die van mij). En mocht je toch geen surround van de PS4 krijgen, dan heb je van mij het begin van een oplossing (geen garanties)......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Rallye schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 00:15:
@LuNaTiC Inderdaad: de Beam op HDMI ARC en de PS4 op een andere HDMI. Dik kans dat dat bij jou wel goed gaat (je TV is veel nieuwer dan die van mij). En mocht je toch geen surround van de PS4 krijgen, dan heb je van mij het begin van een oplossing (geen garanties)......
Thanks, ik denk dat het dan idd wel los zal lopen. Anders heb ik aan jouw post een eerste aanknopingspunt. Had ook deze thread al gevonden: https://en.community.sono...s4-dd-5-1-blu-ray-6809758

waarbij er vergelijkbare issues waren. 'Jouw' Lindy-unit kwam daar ook naar voren alsmede nog wat alternatieven.

Ik hoop dat ik ze niet nodig ga hebben straks maar ga het ondervinden.

Inmiddels heb ik via V&A nog twee extra Ones en een Play:5 op de kop weten te tikken (moet nog wel binnenkomen), dus de familie groeit al (tot fronsen van mijn vriendin, maar goed, ze wist dat het er aan zat te komen, alleen niet nu al :+ Maar het waren te leuke deals om te laten liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
[b]LuNaTiC schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:18
Thanks, ik denk dat het dan idd wel los zal lopen. Anders heb ik aan jouw post een eerste aanknopingspunt. Had ook deze thread al gevonden: https://en.community.sono...s4-dd-5-1-blu-ray-6809758

waarbij er vergelijkbare issues waren. 'Jouw' Lindy-unit kwam daar ook naar voren alsmede nog wat alternatieven.
Ja, ik ken een van de bijdragers aan die thread...... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Rallye schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:24:
[...]

Ja, ik ken een van de bijdragers aan die thread...... :-)
haha check, zie het nu pas (niet op usernames gelet daar :+)!

[ Voor 11% gewijzigd door LuNaTiC op 31-07-2019 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Hi
TLLRS schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:16:
[...]

Zo zeg, wat ben jij negatief!

Prima dat het je ding niet is, maar je hebt blijkbaar wel een tijd er plezier van gehad. Lijkt mij niet dat je playbar, sub en one's ineens in een opwelling gekocht hebt.

Maar veel mensen willen juist van de receivers en bergen bekabeling af. Tuurlijk haal je uiteindelijk beter geluid uit setjes van €4000.

Maar ik was zelf positief verrast door het geluid wat uit de beam kwam / komt. Zowel voor films, maar voornamelijk muziek.

Maar ook Sonos kun je, bij goed shoppen voor leuke prijzen kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 21:50
Inmiddels zo'n 5 weken in bezit van mijn 2e Sonos One en 1e Sonos Beam. Ik vroeg me al een tijdje af waarom de Sonos One stereo-paar sterker klonk als de Beam.. Tot ik gisteren per toeval er achter kwam dat Loudness uit stond op de Beam en aan stond op de One's :+

Nu lopen ze gelijk qua volume (anders moest de One's op bijvoorbeeld 50% en Beam op 70% om op hetzelfde uit te komen).

Binnenkort wil ik ze allen in een Media set-up gaan zetten. Als ik hierna muziek ga afspelen via Spotify, is de audio vanuit alle speakers dan nog gelijk? (gezien muziek geen 5.1 heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 27-09 14:27
ro3lie schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:07:
Binnenkort wil ik ze allen in een Media set-up gaan zetten. Als ik hierna muziek ga afspelen via Spotify, is de audio vanuit alle speakers dan nog gelijk? (gezien muziek geen 5.1 heeft)
Als ze in dezelfde groep zitten hebben ze hetzelfde volume. Ik merk geen verschil met mijn 2x Play1's en Soundbase in een groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Krijg je dan niet alleen stereogeluid uit je Beam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLLRS
Rallye schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:22:
@TLLRS Verwoordt het wat negatief. Geluidskwaliteit kun je alleen zelf beoordelen, liefst op basis van een vergelijking. Ten opzichte van kijn Marantz 5.1 met Tannoy speakers ben ik er qua geluidskwaliteit inderdaad op achteruit gegaan maar dat was wel een set van €4.000). Nu heb ik een Beam, Sub en twee One’s voor surround (plus een Boost, en twee One’s voor in de keuken en op zolder). Qua connectiviteit ben er op vooruit gegaan (dat was bij de Marantz echt brak), qua WAF ook. De mogelijkheid om te groeperen is erg fijn (met name woonkamer en keuken - wij hebben een open keuken). Daar was ik al sinds mijn Squeezebox op zoek naar een werkende oplossing.

Het gebrek aan DTS support kan een punt zijn. Voor het Sonos-publiek (geen high end, vooral streamen en geen Blu ray), is het dat over het algemeen niet. Atmos nog minder - daar zijn de speakers ook niet geschikt voor. Gebruiksgemak vind ik prima. De track record van Sonos voor ondersteuning van oudere apparaten is ook prima - mijn Marantz kreeg binnen twee jaar na aanschaf al geen updates meer. Dus waarom Sonos niet future proof zou zijn ontgaat mij.

Voor mij was het grootste probleem (en daar was ik door verrast) met de Sonos de afhankelijkheid van de TV als centraal schakelpunt voor alle bronnen. Dat beperkt het aantal bronnen (meer dan vier HDMI-aansluitingen op een TV is erg zeldzaam - en één is al in gebruik voor de Beam) en dus had ik een HDMI-switch nodig. Bovendien is het volslagen onduidelijk welke TV welke geluidsformaten doorgeeft aan de Beam. Dat was voor mij wel even puzzelen - en met een nieuwe TV in het verschiet kan dat weer anders zijn. Voor mijn PS4 (https://www.amazon.de/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1) en de Mede8er (https://www.amazon.de/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1), in combinatie met mijn Samsung UE46D8000, had ik nog wat zaken nodig om dat voor elkaar te krijgen, terwijl de Apple TV3 en het Telfort/KPN-kastje meteen surround via de TV naar de Beam kregen.

Niet verrast was ik door de 64k limit (de muziekverzameling op je PC of NAS mag maximaal 64.000 bestanden beslaan). Dat blijft zonde, maar is te omzeilen door Airplay 2 en Plex.

Google Assistent (evt. Alexa) is een leuke gadget.

Kortom: ga vooral eens luisteren (en vergelijk met Heos of Bluesound). Zeker als je veel streamt (Netflix vanaf de app op je TV, Spotify voor muziek) heb je wat mij betreft met Sonos een prima oplossing voor muziek en voor niet al te veeleisende homecinema-wensen. Met de nieuwe Ikea-speakers ben je ook nog wat goedkoper uit dan met Sonos zelf voor surrounds.
Ik noemde Atmos ook specifiek niet. Dat heeft alleen zin als je meer dan 5.1 hebt. Lossless codecs had ik het over. Ik heb het ook niet over setjes van 4000 euro, maar een paar boekenplank speakers van ~350 euro per stuk heb je veel beter geluid dan een playbar. Dat hoort iedere leek direct. Neem een Bowers & Wilkins 606 bijvoorbeeld.

De reden dat ik een negatiever geluid laat horen is omdat iedereen hier wel heel positief is. Een mogelijke koper zou op de hoogte moeten zijn dat er serieuze minpunten zijn van Sonos. Met name voor home cinema applicaties.

Maar ook voor puur muziek is het niet allemaal value-for-the-money. Check maar eens bijv. de teardown van de Sonos One vs. de Amazon Echo. Veel goedkope componenten door Sonos gebruikt. We zijn hier op Tweakers toch?

Als je daadwerkelijk honderden of duizenden euros gaat uitgeven aan geluidsinstallaties, zou je moeten weten dat Sonos serieuze alternatieven heeft die hetzelfde of meer kunnen met beter geluid. Dat is de boodschap die ik af wil geven.

Ik heb inderdaad veel plezier van Sonos gehad. Maar dat was voornamelijk omdat ik niet nog niet heel bekend was in de audio wereld. Met de kennis van nu zou ik zeker andere aankopen hebben gedaan. Dat is ook precies de doelgroep van Sonos als ik om me heen kijk. Mensen die er niet veel vanaf weten kopen het. The power of marketing.

[ Voor 3% gewijzigd door TLLRS op 01-08-2019 12:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:46

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Segafreak83 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:43:
Zo zeg, wat ben jij negatief!

Prima dat het je ding niet is, maar je hebt blijkbaar wel een tijd er plezier van gehad. Lijkt mij niet dat je playbar, sub en one's ineens in een opwelling gekocht hebt.

Maar veel mensen willen juist van de receivers en bergen bekabeling af. Tuurlijk haal je uiteindelijk beter geluid uit setjes van €4000.

Maar ik was zelf positief verrast door het geluid wat uit de beam kwam / komt. Zowel voor films, maar voornamelijk muziek.

Maar ook Sonos kun je, bij goed shoppen voor leuke prijzen kopen :).
Hij heeft anders wel een punt. Dat Sonos het niet haalt bij een goede opstelling met vloerstaanders is bekend, maar dat is inderdaad een andere doelgroep.
Daarnaast is één van de voordelen van Sonos wel dat je gemakkelijk via een app van alles kunt afspelen en zo verschillende digitale bronnen op je set kunt benaderen. Zo heb ik ooit de Connect gekocht om via mijn versterker en vloerstaanders die bronnen te kunnen gebruiken.
Tegenwoordig zit dat soort functionaliteit echter in bijna elke versterker al ingebouwd dus is dat geen meerwaarde meer om Sonos te kopen. Voor een hifi-set met vloerstaanders is het dus overbodig geworden, en zelfs in een standaard alles-in-een-setje met weinig draadjes is die functionaliteit te vinden.

Wat dan over blijft is het originele voordeel van Sonos, namelijk het multiroom/multizone idee waarbij je op verschillende plaatsen een losse, draadloze speaker kunt plaatsen die je kunt bundelen. Dat maakt voor mij het product nog steeds lachend zijn geld waard, maar als je primaire focus daar niet ligt (en dat geldt voor velen) dan is iets als Sonos gewoon ingehaald door de markt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Gonadan Het originele voordeel is tegenwoordig ook al (deels) achterhaald. Qua multiroom vergeet namelijk Apple Airplay 2 niet. Je kunt dan verschillende merken gemakkelijk door elkaar gebruiken. Je moet natuurlijk wel een beetje in het Apple eco systeem zitten. ;)

Bijvoorbeeld: een receiver van Marantz/Denon (met vloerstaanders) in de woonkamer, een Sonos One in de badkamer, een Libratone Zipp (met accu) in de tuin, etc. Dit is niet mijn opstelling hoor, zo maar een voorbeeld. Ik hoef geen muziek in de badkamer en tuin, maar sommigen wel.

Het belangrijkste nadeel van Sonos vind ik het out of the box overmatig gebruik van bass. Maar ja dat is nu eenmaal een trend die jaren geleden is gestart. Veel bass lijkt wel synoniem te staan voor mooi geluid. Mijn mening is dat dat echt niet zo is. De echte audiofielen (behoor ik niet toe) luisteren overigens niet naar streaming diensten, maar kopen gewoon cd’s.

[ Voor 32% gewijzigd door meesje op 01-08-2019 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
The Inquisitor schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:40:
[...]

Als ze in dezelfde groep zitten hebben ze hetzelfde volume. Ik merk geen verschil met mijn 2x Play1's en Soundbase in een groep.
LuNaTiC schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:54:
Krijg je dan niet alleen stereogeluid uit je Beam?
Dit laatste is wat ik inderdaad bedoel. Niet zo zeer volume maar of alle speakers ook allemaal muziek afspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
ro3lie schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:12:
[...]

[...]

Dit laatste is wat ik inderdaad bedoel. Niet zo zeer volume maar of alle speakers ook allemaal muziek afspelen.
Alle speakers spelen muziek af ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

The Inquisitor schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:13:
[...]

Alle speakers spelen muziek af ja.
Moet ik me toch weer helemaal opnieuw gaan inlezen :X :+

Ik dacht gelezen te hebben dat als je ze echt verbonden had met elkaar tot een 5.1 set, dat als je dan dus non 5.1 geluidsstromen (zoals 'gewone' (stereo) muziek), dat je dan alleen dus de stereospeakers van de Beam zou horen).

Als alle speakers los zijn gegroepeerd, dan krijg je wel overal 'hetzelfde' (mono?) geluid te horen.

Of heb ik dat dan toch verkeerd gelezen / begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
Gonadan schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:49:
[...]

Hij heeft anders wel een punt. Dat Sonos het niet haalt bij een goede opstelling met vloerstaanders is bekend, maar dat is inderdaad een andere doelgroep.
Daarnaast is één van de voordelen van Sonos wel dat je gemakkelijk via een app van alles kunt afspelen en zo verschillende digitale bronnen op je set kunt benaderen. Zo heb ik ooit de Connect gekocht om via mijn versterker en vloerstaanders die bronnen te kunnen gebruiken.
Tegenwoordig zit dat soort functionaliteit echter in bijna elke versterker al ingebouwd dus is dat geen meerwaarde meer om Sonos te kopen. Voor een hifi-set met vloerstaanders is het dus overbodig geworden, en zelfs in een standaard alles-in-een-setje met weinig draadjes is die functionaliteit te vinden.

Wat dan over blijft is het originele voordeel van Sonos, namelijk het multiroom/multizone idee waarbij je op verschillende plaatsen een losse, draadloze speaker kunt plaatsen die je kunt bundelen. Dat maakt voor mij het product nog steeds lachend zijn geld waard, maar als je primaire focus daar niet ligt (en dat geldt voor velen) dan is iets als Sonos gewoon ingehaald door de markt.
Ook multiroom kun je met Chromecast audio en Airplay2, iets wat iedere nieuwe receiver/amp ondersteund. Met Spotify connect is ook de Sonos app overbodig. Ik gebruik mijn Sonos app eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:23
Vraagje,

Is het mogelijk om bij het afluisteren van muziek op een of andere manier de avondmodus te activeren?
Dit doe ik in de avond wel wanneer ik tv kijk zodat je de bass niet door het hele huis hoort/voelt maar in de ochtend wil ik wel muziek luisteren maar wil niet dat de rest van het gezin wakker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
LuNaTiC schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:19:
[...]

Moet ik me toch weer helemaal opnieuw gaan inlezen :X :+

Ik dacht gelezen te hebben dat als je ze echt verbonden had met elkaar tot een 5.1 set, dat als je dan dus non 5.1 geluidsstromen (zoals 'gewone' (stereo) muziek), dat je dan alleen dus de stereospeakers van de Beam zou horen).

Als alle speakers los zijn gegroepeerd, dan krijg je wel overal 'hetzelfde' (mono?) geluid te horen.

Of heb ik dat dan toch verkeerd gelezen / begrepen?
Je brengt mij nu weer aan het twijfelen :+
Makkelijkste is het configureren en testen.. maar wil het liever op voorhand weten. Anders houd ik ze voorlopig nog even los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

TLLRS schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:20:
Ook multiroom kun je met Chromecast audio en Airplay2, iets wat iedere nieuwe receiver/amp ondersteund. Met Spotify connect is ook de Sonos app overbodig. Ik gebruik mijn Sonos app eigenlijk nooit.
meesje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:00:
@Gonadan Het originele voordeel is tegenwoordig ook al (deels) achterhaald. Qua multiroom vergeet namelijk Apple Airplay 2 niet. Je kunt dan verschillende merken gemakkelijk door elkaar gebruiken. Je moet natuurlijk wel een beetje in het Apple eco systeem zitten. ;)

Bijvoorbeeld: een receiver van Marantz/Denon (met vloerstaanders) in de woonkamer, een Sonos One in de badkamer, een Libratone Zipp (met accu) in de tuin, etc. Dit is niet mijn opstelling hoor, zo maar een voorbeeld. Ik hoef geen muziek in de badkamer en tuin, maar sommigen wel.
Multiroom op zich wel, maar het variabel groeperen waarbij de audio perfect gesynchroniseerd blijft is nog wel wat anders. Dat werkt nog steeds gewoon ruk als je niet een systeem zoals Sonos gebruikt.

Zo heb ik regelmatig badkamer en slaapkamer (en soms ook zolder) aan staan en als dat dan ook maar een paar milliseconden uit de pas loopt is dat rete-irritant. ;)
Het belangrijkste nadeel van Sonos vind ik het out of the box overmatig gebruik van bass. Maar ja dat is nu eenmaal een trend die jaren geleden is gestart. Veel bass lijkt wel synoniem te staan voor mooi geluid. Mijn mening is dat dat echt niet zo is. De echte audiofielen (behoor ik niet toe) luisteren overigens niet naar streaming diensten, maar kopen gewoon cd’s.
Net als men een belachelijk hoge verzadiging in foto's of op een TV als mooi beschouwt. :r
Streaming diensten hebben overigens een prima kwaliteit, ook voor een audiofiel. Een échte audiofiel kijkt naast het medium voornamelijk naar de wijze waarop het gemastered is. Het ene album is namelijk gewoon ruk, ook op CD, en het ander is goed. Maar dat is niet iets voor deze doelgroep vermoed ik. :P

Los daarvan vind ik out of the box instellingen overgewaardeerd, die zijn in principe nooit goed genoeg. In mijn ene kamer heb ik gewoon andere instelingen dan in een andere kamer. Dat is afhankelijk van type ruimte en plaatsing van de speaker. Soms volstaat loudness uitschakelen, en soms tweak je wat meer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ro3lie schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:25:
[...]

Je brengt mij nu weer aan het twijfelen :+
Makkelijkste is het configureren en testen.. maar wil het liever op voorhand weten. Anders houd ik ze voorlopig nog even los
Ja kijk en ik heb pas sindskort één One speaker (nouja en er is net een doos aangekomen met een Play:5, maar die heb ik nog niet kunnen aansluiten/testen :+ ) dus ik mag me al helemaal geen ervaringsdeskundige noemen, maar dit is wat ik onlangs ergens zo gelezen dacht te hebben.

edit: https://en.community.sono...993/5-1-for-music-6810240

denk dat dit hem was.

Best answer by Stuart_W
1) No. The music will still be stereo. Best music reproduction will be when you set the relevant setting in the room settings to "Full" for music playback. Music will be played via the surrounds /Sub much more than the Playbar - Music still plays through the Playbar though. It's a pretty capable set-up for music

Als je dus wel door alle speakers geluid wilt zul je een extra setting moeten doen, anders krijg je 'alleen' stereo geluid volgens mij, als ik dit dus goed begrijp zo.

Vraag je wat je mooier vindt, zuiver stereogeluid, of door alle speakers geluid (dat is eigenlijk dat 'virtual surround' wat je op de meeste 5.1 sets wel hebt?

[ Voor 41% gewijzigd door LuNaTiC op 01-08-2019 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik overweeg mijn Denon AVR X2200W om te wisselen voor een Sonos AMP.
Ik wil meer gebruiksgemak en betere besturing via een app, daar schiet Denon iets te kort en doet Sonos het beter. Plus dat ik graag een/meerdere extra Speakers zou willen aanschaffen voor muziek in de keuken/tuinkamer. Een Sonos One dekt daarvoor de lading en zou later ook gecombineerd kunnen worden met Google Home, want daar wil ik ook mee beginnen op den duur.

De apparatuur die ik heb:
- Panasonic CX500
- 2x Dali Zensor 7
- PS4 Pro
- Ziggo Horizon (wordt Next )
- Chromecast

Dat spul prik ik nu achterin de Denon receiver. Op De Amp zit, voor zover ik nu weet, maar één HDMI aansluiting en dus moet de PS4/Horizon/Chromecast dan allemaal in mijn TV geprikt worden. Is dat handig? (qua HDMI poorten lukt dat overigens precies).

We kijken voornamelijk series/films en luisteren af en toe wat muziek. We zijn geen ontzettende audiofielen, dus ook al is het geluid een fractie minder dan maakt dat niet heel veel uit.

Dolby Surround etc gaat er allemaal niet komen, misschien nog een keer een subwoofer maar daar heeft Sonos ook een mooi apparaat voor. Dus een grote/uitgebreide receiver is eigenlijk enigszins overkill. De Dali speakers doen het goed, maar voor muziek zou ik (soms) wel een extra speaker op een andere plek dan de zithoek willen hebben.
Denon Heos trekt mij dan overigens weer iets minder op de een of andere manier.

Zijn er mensen die dit ook doen of zelfs eenzelfde overstap hebben gedaan? Is het al met al de moeite waard of kan ik toch beter opzoek gaan naar een andere receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Gonadan Heb je zelf ervaring met Airplay 2? In de woonkamer heb ik een Airport Express (ondersteunt Airplay 2) gekoppeld aan een Marantz receiver en in de eetkamer een Libratone Zipp. Het is een open ruimte. Als ik in het midden sta, kan ik heel goed horen of het synchroon is. En dat is echt voor 100% het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
B-Real schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:35:
Ik overweeg mijn Denon AVR X2200W om te wisselen voor een Sonos AMP.
Ik wil meer gebruiksgemak en betere besturing via een app, daar schiet Denon iets te kort en doet Sonos het beter. Plus dat ik graag een/meerdere extra Speakers zou willen aanschaffen voor muziek in de keuken/tuinkamer. Een Sonos One dekt daarvoor de lading en zou later ook gecombineerd kunnen worden met Google Home, want daar wil ik ook mee beginnen op den duur.

De apparatuur die ik heb:
- Panasonic CX500
- 2x Dali Zensor 7
- PS4 Pro
- Ziggo Horizon (wordt Next )
- Chromecast

Dat spul prik ik nu achterin de Denon receiver. Op De Amp zit, voor zover ik nu weet, maar één HDMI aansluiting en dus moet de PS4/Horizon/Chromecast dan allemaal in mijn TV geprikt worden. Is dat handig? (qua HDMI poorten lukt dat overigens precies).

We kijken voornamelijk series/films en luisteren af en toe wat muziek. We zijn geen ontzettende audiofielen, dus ook al is het geluid een fractie minder dan maakt dat niet heel veel uit.

Dolby Surround etc gaat er allemaal niet komen, misschien nog een keer een subwoofer maar daar heeft Sonos ook een mooi apparaat voor. Dus een grote/uitgebreide receiver is eigenlijk enigszins overkill. De Dali speakers doen het goed, maar voor muziek zou ik (soms) wel een extra speaker op een andere plek dan de zithoek willen hebben.
Denon Heos trekt mij dan overigens weer iets minder op de een of andere manier.

Zijn er mensen die dit ook doen of zelfs eenzelfde overstap hebben gedaan? Is het al met al de moeite waard of kan ik toch beter opzoek gaan naar een andere receiver?
Ik zou wel in een betere audio zaak de Sonos amp beluisteren icm jouw speakers.

Zelf vind ik het echt doodzonde. Je systeem ondersteunt al een multiroom standaard: Heos. Waarom hou je niet je huidige opstelling en koop je voor de andere andere ruimtes een Heos 1? Deze kan met een Go pack zelfs draadloos gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

meesje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:35:
@Gonadan Heb je zelf ervaring met Airplay 2? In de woonkamer heb ik een Airport Express (ondersteunt Airplay 2) gekoppeld aan een Marantz receiver en in de eetkamer een Libratone Zipp. Het is een open ruimte. Als ik in het midden sta, kan ik heel goed horen of het synchroon is. En dat is echt voor 100% het geval.
Niet specifiek met Airplay 2 maar dat maakt voor het principe niet uit, in jouw geval noem ik dat gewoon mazzel. :P
De Airport en Zipp kunnen namelijk prima via het protocol in sync zijn, maar dat zegt nog niets over het geluid. De schakel receiver is namelijk een waarop de Airplay geen invloed heeft. Als daar een vertraging in zit dan heb je een probleem met de audiosynchronisatie.
Hetzelfde idee heb je als je een Sonos Connect aan een receiver koppelt, dan heeft hij daarop ook geen invloed en dat kan uit maken. Zo maakt het voor de vertraging bijvoorbeeld ook uit of hem digitaal of analoog aan sluit op je receiver.
Dat zou je natuurlijk kunnen ondervangen door een delay ergens in te stellen, al dan niet automatisch via een app die je even centraal laat meten. Maar dat blijft vooralsnog wel een uitdaging voor de meeste protocollen als je meerdere typen ontvangers gaat mengen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Gonadan Ik vind je reacties heel erg voorbarig. Je hebt totaal geen ervaring met Airplay 2 en dan ga je lopen schreeuwen dat het ruk is (jouw woorden). Het is dus bij mij puur geluk dat mijn Apple TV (aangesloten via hdmi op mijn tv), mijn Airport Express (analoog aangesloten op mijn Marantz receiver) en mijn Libratone Zipp allemaal 100% in sync zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

meesje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:24:
@Gonadan Ik vind je reacties heel erg voorbarig. Je hebt totaal geen ervaring met Airplay 2 en dan ga je lopen schreeuwen dat het ruk is (jouw woorden). Het is dus bij mij puur geluk dat mijn Apple TV (aangesloten via hdmi op mijn tv), mijn Airport Express (analoog aangesloten op mijn Marantz receiver) en mijn Libratone Zipp allemaal 100% in sync zijn?
Nu niet meteen in de fanboyverdediging schieten, ik stel zuiver feiten. In jouw geval heeft je Marantz receiver dermate weinig vertraging als je hem analoog aan sluit (is meestal ook de beste keuze hiervoor) dat je het in sync kunt krijgen. Dat is inderdaad jouw geluk want had hij wel vertraging dan was het gewoon out of sync geweest. Dat zijn simpelweg algemene feiten die je dus niet hebt als je een ecosysteem hebt waarbij alles in één geregeld is en het systeem dus 100% invloed heeft op de vertraging in de audio.

Let wel, mijn opmerkingen waren algemeen bedoeld, niet specifiek een Sonos vs. Airplay2 vergelijking. Als je dan toch per se specifiek over Airplay 2 wilt filosoferen, ondersteunt dat protocol dat je per client een vertraging kunt instellen? Of heb je de mogelijkheid om middels een app op je telefoon centraal te luisteren zodat de vertraging automatisch ingesteld kan worden?

En over de term 'ruk'. Als door het mixen van apparatuur de audio daadwerkelijk uit sync is dan is dat inderdaad gewoon ruk. Nergens heb ik Airplay 2 ruk genoemd, dat heb je zelf bedacht. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
LuNaTiC schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:27:
[...]

Ja kijk en ik heb pas sindskort één One speaker (nouja en er is net een doos aangekomen met een Play:5, maar die heb ik nog niet kunnen aansluiten/testen :+ ) dus ik mag me al helemaal geen ervaringsdeskundige noemen, maar dit is wat ik onlangs ergens zo gelezen dacht te hebben.

edit: https://en.community.sono...993/5-1-for-music-6810240

denk dat dit hem was.

Best answer by Stuart_W
1) No. The music will still be stereo. Best music reproduction will be when you set the relevant setting in the room settings to "Full" for music playback. Music will be played via the surrounds /Sub much more than the Playbar - Music still plays through the Playbar though. It's a pretty capable set-up for music

Als je dus wel door alle speakers geluid wilt zul je een extra setting moeten doen, anders krijg je 'alleen' stereo geluid volgens mij, als ik dit dus goed begrijp zo.

Vraag je wat je mooier vindt, zuiver stereogeluid, of door alle speakers geluid (dat is eigenlijk dat 'virtual surround' wat je op de meeste 5.1 sets wel hebt?
Als je van je Sonos speakers een 5.1 set hebt gemaakt, is de default instelling dat (bij muziek) stereo geluid uit de Playbar, -base of Beam komt met ondersteuning van de surroundgeluid speakers.
Met de ‘volledige modus’ spelen de surroundspeakers inderdaad volledig mee. Je kunt ook nog eens zelf, middels een schuifje, de ‘fader’ aanpassen.
Ik spreek hierbij overigens alleen uit ervaring van mijn eigen set en dat is een Playbar met 2 Play:1’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

tinustilburg schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:14:
[...]

Als je van je Sonos speakers een 5.1 set hebt gemaakt, is de default instelling dat (bij muziek) stereo geluid uit de Playbar, -base of Beam komt met ondersteuning van de surroundgeluid speakers.
Met de ‘volledige modus’ spelen de surroundspeakers inderdaad volledig mee. Je kunt ook nog eens zelf, middels een schuifje, de ‘fader’ aanpassen.
Ik spreek hierbij overigens alleen uit ervaring van mijn eigen set en dat is een Playbar met 2 Play:1’s.
Bedankt voor het verlossende antwoord! _O_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Tralapo schreef op maandag 29 juli 2019 @ 23:59:

Zojuist 1 opgehaald in Breda (ook Eindhoven ruim op voorraad) geluid is goed te doen. Zeker voor de keuker waar deze in komt te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
418O2 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 18:28:
Toch overmorgen geworden, maar hij speelt. Nu even venom aan het kijken, dit voegt veel toe zeg!

(Gelukkig geen buren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Gonadan Goed om te horen dat je opmerking algemeen was (of ik het verkeerd heb geïnterpreteerd), dan kan ik me het woord ‘ruk’ wel plaatsen.
Wat betreft je fanboy opmerking, dat slaat nergens op. Hou je gewoon aan de feiten. Ik zit hier niet airplay 2 te prediken. Ik geef alleen aan dat je Airplay 2 ook voor multiroom kunt gebruiken. Andersom ook niet: ik ga ook niet zonder onderbouwing of ervaring aangeven dat Sonos niks is.
Qua WAF overweeg ik zelfs Sonos en/of Symfonisk. Wat betreft geluid ongetwijfeld minder dan mijn huidige set. Tzt eens wat bestellen en goed luisteren in mijn eigen ruimte(s). Indien ik het verschil niet als dramatisch minder ervaar en/of de bass niet veel te aanwezig is, blijven ze denk ik wel.

[ Voor 201% gewijzigd door meesje op 01-08-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

meesje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:40:
@Gonadan Goed om te horen dat je opmerking algemeen was (of ik het verkeerd heb geïnterpreteerd), dan kan ik me het woord ‘ruk’ wel plaatsen.
Inderdaad, het symptoom 'out of sync' is ruk. Daarmee zeg ik niets over de kwaliteit van andere technieken of systemen, alleen dat de kans op syncproblemen bij een systeem als Sonos nul is en bij gewone casttechnieken niet. Het is simpelweg één van de weinige voordelen die een systeem als Sonos nog biedt.
Daarentegen zou je het met een casttechniek ook tegen kunnen gaan door overal hetzelfde type of fabrikant speakers te gebruiken, dan is de kans ook groot dat de vertraging identiek is en je dus geen problemen krijgt.
Wat betreft je fanboy opmerking, dat slaat nergens op. Hou je gewoon aan de feiten. Ik zit hier niet airplay 2 te prediken. Ik geef alleen aan dat je Airplay 2 ook voor multiroom kunt gebruiken. Andersom ook niet: ik ga ook niet zonder onderbouwing of ervaring aangeven dat Sonos niks is.
Qua WAF overweeg ik zelfs Sonos en/of Symfonisk. Wat betreft geluid ongetwijfeld minder dan mijn huidige set. Tzt eens wat bestellen en goed luisteren in mijn eigen ruimte(s). Indien ik het verschil niet als dramatisch minder ervaar en/of de bass niet veel te aanwezig is, blijven ze denk ik wel.
Tja dat is net het punt. Ik gebruik feitelijke onderbouwing maar je lijkt niet te willen accepteren dat het gebrek aan out of sync* op een toevalligheid berust en niet by design is in je opstelling.
Echter door het gebruik van een extra schakel in de keten (receiver) waar het castprotocol geen weet van heeft is het onmogelijk dat hij gegarandeerd altijd in sync zal zijn op basis van het protocol zelf zonder externe hulp. Dat zijn simpelweg de feiten. :)

* de kans is groter dat het verschil in vertraging niet nul is maar dermate klein dat het simpelweg niet hoorbaar is en dus geen probleem vormt.

Symfonisk kende ik nog niet echt, leuk idee. En heel erg slim van Sonos. Want het is wel duidelijk dat de meeste voordelen onderhand ingehaald worden door de markt, op deze wijze kunnen ze toch weer een soort extra gaan bieden. Ook al zal dat waarschijnlijk ook tijdelijk zijn. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 01-08-2019 16:36 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Gonadan Nogmaals je fanboy opmerking is totaal misplaatst. Ik geef alleen aan dat mijn ervaring is dat alles 100% in sync in. Ik predik dit niet en ook ga ook niet iets anders afkraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

meesje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:48:
@Gonadan Nogmaals je fanboy opmerking is totaal misplaatst. Ik geef alleen aan dat mijn ervaring is dat alles 100% in sync in. Ik predik dit niet en ook ga ook niet iets anders afkraken.
Hij was wellicht niet terecht, maar meer gevoed door jouw verwijt op basis van een verkeerde interpretatie van wat ik schreef. Aangezien jij bijgedraaid bent neem ik die opmerking dan ook terug. Zullen we die meta discussie hierbij laten voor wat het is? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 10:33
TLLRS schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:32:
[...]

Ik heb inderdaad veel plezier van Sonos gehad. Maar dat was voornamelijk omdat ik niet nog niet heel bekend was in de audio wereld. Met de kennis van nu zou ik zeker andere aankopen hebben gedaan. Dat is ook precies de doelgroep van Sonos als ik om me heen kijk. Mensen die er niet veel vanaf weten kopen het. The power of marketing.
Is dit niet een beetje erg kort door de bocht? Dus iedereen die niet veel van HiFi af weet koopt dit dus?

En de mensen die gewoon een bewuste keus hiervoor hebben genomen? Tuurlijk zullen een setje B&W CM5S2 beter klinken. Maar klinkt dit dan automatisch slecht? Wij zijn tevreden met het design, functionaliteit en het geluid? Maakt het mij dan meteen een onwetend mens?

[ Voor 7% gewijzigd door James25 op 01-08-2019 17:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Ik ben me ook bewust van het feit dat er systemen zijn die beter klinken. Maar ik leef met een vrouw die al ongelukkig wordt van de stijlvol vormgegeven sub. Dus 2 vloerstaanders zouden me, naast beter geluid, ook het vrijgezellenbestaan opleveren.

De denkfout is denken dat mensen die Sonos nemen, denken dat zij denken dat het high end audio is. Het is een combinatie van factoren die het voor die mensen de ideale situatie creëeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
James25 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:55:
[...]

Is dit niet een beetje erg kort door de bocht? Dus iedereen die niet veel van HiFi af weet koopt dit dus?

En de mensen die gewoon een bewuste keus hiervoor hebben genomen? Tuurlijk zullen een setje B&W CM5S2 beter klinken. Maar klinkt dit dan automatisch slecht? Wij zijn tevreden met het design, functionaliteit en het geluid? Maakt het mij dan meteen een onwetend mens?
Menig tweaker misschien niet, maar het voorbeeld dat ik destijds aanhaalde (van iemand die vindt dat een play 5 enorm goed geluid geeft en als je dan vraagt wat hij luistert op Spotify, diegene aangeeft alleen naar de radio te luisteren). Tja, dan heeft marketing wel z’n best gedaan. ;)
En wat dan nog eigenlijk, als iemand er happy mee is. Sowieso is geluid vrij subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
tinustilburg schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:14:
[...]

Bedankt!
Die volledige modus. Is die alleen voor geluid of beinvloed dit ook weer je 5.1 ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
LuNaTiC schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:20:
[...]

Bedankt voor het verlossende antwoord! _O_ :)
Blij dat je er uit bent haha. Ik was ook even vergeten dat je inderdaad dat schuifje om moet zetten, het is intussen alweer een tijdje geleden sinds ik aan die instellingen zat. Ik heb dus de optie 'full' aan en vind dat prettiger klinken in de woonkamer.

De ambiance mode is ook erg goed, dan ondersteunen de Play1's vooral met de instrumenten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb de aanvraag de deur uit gedaan, krijg 101 euro terug (van de 679).

Mag 3 mensen uitnodigen met mijn code. Dus als je ook 15% korting wil moet je me even dm'en (als je die mail zelf niet hebt gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

418O2 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:25:
Ik heb de aanvraag de deur uit gedaan, krijg 101 euro terug (van de 679).

Mag 3 mensen uitnodigen met mijn code. Dus als je ook 15% korting wil moet je me even dm'en (als je die mail zelf niet hebt gehad)
Maar kun je hem dan overal bestellen? En werkt de korting dus niet alleen via de Sonos-website? Aangezien de adviesprijzen daar een stuk hoger liggen dan de laagste prijzen in de PW. Wil nog wel een Beam kopen tegen een aantrekkelijke korting, maar in de webshop is ie 449 en in de PW 399. Nu zag ik er een in V&A voor 333 maar als ik er een met korting kan kopen voor 399 met 15% korting kom ik bijna op hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
LuNaTiC schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:44:
[...]

Maar kun je hem dan overal bestellen? En werkt de korting dus niet alleen via de Sonos-website? Aangezien de adviesprijzen daar een stuk hoger liggen dan de laagste prijzen in de PW. Wil nog wel een Beam kopen tegen een aantrekkelijke korting, maar in de webshop is ie 449 en in de PW 399. Nu zag ik er een in V&A voor 333 maar als ik er een met korting kan kopen voor 399 met 15% korting kom ik bijna op hetzelfde uit.
Via alle officiële dealers

https://refer.sonos.com/nl/pages/cashback/home

Als je een beam en 2 ones besteld dan scheelt het wel. Mijne komt van tvq.nl omdat die om de hoek zit. Lijst van officiële dealers staat op die link

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 01-08-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

418O2 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:47:
[...]

Via alle officiële dealers

https://refer.sonos.com/n..._1356997&et_rid=319984148

Als je een beam en 2 ones besteld dan scheelt het wel. Mijne komt van tvq.nl omdat die om de hoek zit. Lijst van officiële dealers staat op die link
ah check, thanks.

Inmiddels heb ik binnen een week al 3 Ones en een Play:5 gekocht. Uiteindelijk wil ik nog wel meer Ones voor in het nieuwe huis (en een beam ook), maar als ik dat allemaal nu ga doen weet ik niet of mijn vriendin heel blij wordt :+ (al weet ze wel, en accepteert ze wel, dat het er uiteindelijk allemaal gaat komen :+ Tot nu toe heb ik het kunnen sussen met het feit dat het gewoon goede deals waren _O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@B-Real Je gebruikt je Denon niet als homecinema set up (ik mis een paar speakers in je opstelling)? Mocht dat wel zo zijn, dan zou je ook een Connect (en evt. een One kunnen overwegen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Rallye schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:07:
@B-Real Je gebruikt je Denon niet als homecinema set up (ik mis een paar speakers in je opstelling)? Mocht dat wel zo zijn, dan zou je ook een Connect (en evt. een One kunnen overwegen).
We zitten hier natuurlijk in een Sonos topic ;), maar wat voegt dat toe? Weer een extra device en kans op out of sync (heb ik geleerd vandaag van @Gonadan ;)). Een Heos 1 aanschaffen is toch veel beter aangezien de Denon receiver ondersteuning heeft voor Heos.
Als @B-Real echt een aversie heeft tegen Heos en gewoon Sonos wil hebben, dan inderdaad lekker voor een Sonos gaan.
Pagina: 1 ... 83 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.