Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 82 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:30
Nee, niet direct: de Beam heeft enkel een HDMI-aansluiting. Via de Sonos Connect kun je wel het geluid van je platenspeler op het Sonos-netwerk (en dus de Beam) krijgen. Eventueel heb je nog een voorversterker nodig. Zie https://blog.sonos.com/nl/vinyl-luisteren-op-je-sonos/

[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 23-06-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:54
Ik hoop dat dit de juiste plek is en nee ik heb niet de hele thread gelezen maar is dit bekend bij jullie mede Sonos gebruikers?

Sonos stopt met spelen van lokale muziek op iPhone en iPad
https://www.onemorething....ale-muziek-ios-apparaten/

En zie hier de feedback van gebruikers op het Sonos Forum
https://en.community.sono...-or-ipad-playback-6826585

Ik ben hier niet blij mee en wellicht meer mensen. Laten we flink reageren op het Sonos forum!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Volgens mij wordt er al veel gereageerd. Natuurlijk is het vervelend als een functie verdwijnt, maar de redengeving klinkt overtuigend: Sonos wordt genaaid door Apple. Een netwerk harde schijf kost je ook geen rib uit je lijf meer tegenwoordig (https://www.bol.com/nl/p/...qLAeZ0a-shLAaAmC-EALw_wcB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Laatst online: 11:54
Rallye schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:42:
Volgens mij wordt er al veel gereageerd. Natuurlijk is het vervelend als een functie verdwijnt, maar de redengeving klinkt overtuigend: Sonos wordt genaaid door Apple. Een netwerk harde schijf kost je ook geen rib uit je lijf meer tegenwoordig (https://www.bol.com/nl/p/...qLAeZ0a-shLAaAmC-EALw_wcB)
Laat ze dat achter de schermen uitvechten en niet de consument mee lastig vallen.
Zou mooi worden, je koopt een auto van merk X, die krijgt ruzie met de leverancier van bv de navigatie software en vervolgens haalt de auto fabrikant je navigatie helemaal offline. Je gaat maar navigeren met je telefoon want iedereen heeft tegenwoordig wel een telefoon. Ik denk dat jij, ik en iedereen helemaal |:( zouden worden.
Heel slecht van Sonos, heb gvd minder dan een jaar geleden dit ding gekocht en nu kan ik deze functie niet meer gebruiken. Gekkenwerk! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:51
Rallye schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:42:
Ik doe alles via TuneIn en Spotify.
Ik las dat DLNA het makkelijkste alternatief is. Kortom een usb stick in je router kan al voldoende zijn mits je router dit doorzet (vaak wel tegenwoordig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjkooijman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-12-2021
MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:31:
[...]

Laat ze dat achter de schermen uitvechten en niet de consument mee lastig vallen.
Zou mooi worden, je koopt een auto van merk X, die krijgt ruzie met de leverancier van bv de navigatie software en vervolgens haalt de auto fabrikant je navigatie helemaal offline. Je gaat maar navigeren met je telefoon want iedereen heeft tegenwoordig wel een telefoon. Ik denk dat jij, ik en iedereen helemaal |:( zouden worden.
Heel slecht van Sonos, heb gvd minder dan een jaar geleden dit ding gekocht en nu kan ik deze functie niet meer gebruiken. Gekkenwerk! :( :( :(
Volgens mij is het eerder Apple die het gebruiken van deze functie slecht tot onbruikbaar maakt met de iOS updates die zijn geweest/komen en kiest Spotify er voor om geen slecht werkende functionaliteit in stand te houden. Als ik het zo lees, ligt de fout echt bij Apple die het Sonos steeds moeilijker maakt. Maar snap dat het vervelend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:31:
Zou mooi worden, je koopt een auto van merk X, die krijgt ruzie met de leverancier van bv de navigatie software en vervolgens haalt de auto fabrikant je navigatie helemaal offline.
Ik begrijp dat het vervelend voor je is, maar zou me richten op oplossingen. Sonos overtuigen is moeilijk, Apple overtuigen ondoenlijk. Een USB-stick in je router zou al kunnen helpen; als al je muziek op je telefoon kan, is zo’n stick een werkbaar alternatief.

Heb je overigens dit wel eens gelezen: https://www.audizine.com/...-for-2018-models-or-older

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27
Ik wist het eigenlijk nog niet, en ondanks ik het niet gebruik is kan ik het me voorstellen dat het vervelend is. Anderzijds... Bij de rest van oudere hardware is het ook niet gegarandeerd dat de functionaliteiten blijven werken na 7 jaar... en dat nemen we ook voor lief. Daarnaast is er al wel een vervanger: AirPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Tweakers, misschien dat iemand mij hier nog kan helpen. Op internet ben ik al wel aan het zoeken geweest maar daar kan ik geen bevredigend antwoord vinden. Tevens al naar 2 verkooppunten gebeld/gechat over het probleem en ook zij konden mij niet helpen. Mocht er iemand dus nog een idee hebben dan hoor ik dat graag.

5 jaar geleden heb ik een Sonos Playbar gekocht. De laatste jaren heb ik de familie uitgebreid met twee maal een PLAY:3 en twee maal een PLAY ONE. Hierbij gebruik ik overigens de Playbar met de kabel verbonden met mijn netwerk.
Afgelopen week valt ineens het geluid weg van de tv. Na uitgebreid Ziggo de schuld er van te hebben gegeven pakte ik de app van sonos erbij.
Helaas kon er geen verbinding worden gemaakt met de betreffende speakers. Heel vreemd en dus verder op onderzoek uit.

Nu blijkt dat mijn Playbar dus helemaal dood is. Geen lampjes, geen ontvangst, niks. Uiteraard andere snoeren geprobeerd, een ander stopcontact, maar niet het gewenste effect.

Contact met Sonos over reparatie e.d: "U kunt voor 579 gebruikmaken van de vervangende service."

Zijn er mensen die vergelijkbare situaties hebben gehad? en is eventuele reparatie een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Gisteren heb ik mijn 2e Sonos One (Gen2) geïnstalleerd en een Sonos Beam.
Ik twijfel om de Beam aan te sluiten op het netwerk per kabel, ik lees dat dit een SonosNet creëert maar twijfel wat beter is.
Hoe is hier de ervaring t.o.v. alles op wifi of één op kabel/SonosNet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:23
@ro3lie Dat kan je zelf controleren via de Sonos beheer pagina. Als je naar http://ip adres van je Sonos speler, maakt niet uit welke:1400/status kan je kijken onder review en status in welke situatie je sonossen het best verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 19:35
ro3lie schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:47:
Gisteren heb ik mijn 2e Sonos One (Gen2) geïnstalleerd en een Sonos Beam.
Ik twijfel om de Beam aan te sluiten op het netwerk per kabel, ik lees dat dit een SonosNet creëert maar twijfel wat beter is.
Hoe is hier de ervaring t.o.v. alles op e-mail of één op kabel/SonosNet?
Ik heb zelf een combinatie, ik heb de Connect's aan de LAN kabel hangen en de One speakers op wifi. Dat werkt prima. Sonosnet gebruik ik niet. Gebruik eigen wifi met lan.

[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 27-06-2019 21:03 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@tcviper Als er bedrade Sonossen zijn zullen die wel een Sonosnet aanmaken. Hoe weet jij dat je daar niet stiekem toch gebruik van maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Rallye schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 07:18:
@tcviper Als er bedrade Sonossen zijn zullen die wel een Sonosnet aanmaken. Hoe weet jij dat je daar niet stiekem toch gebruik van maakt?
Dat kun je zien als je naar Settings > About my sonos system gaat.
Er staat per apparaat WM:0, WM:1 of WM:2

WM:0 = Bedraad, WM:1 = WiFi, WM:2 = SonosNet (onderling wifi)

Mijn Connect apparaten staat bij WM: 0 en bij de Ones en Play: 5 is het WM: 1

----------------------------------------------------------------------------------------

Ter info voor die waar kabel in zit, ga je eenmalig naar het apparaat, dus Room Settings > Naam van speaker > Advanced > Wi-Fi en dan Disable Wi-Fi ;)

[ Voor 31% gewijzigd door tcviper op 28-06-2019 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:56
Ik ben in bezit van 2 Sonos play:1's. Nu zou ik het tof vinden om mijn muziek via mijn speakers die aangesloten zijn op mijn tv (via een receiver) af te spelen en op de Sonos play:1's. Volgens de informatie die ik gevonden heb, heb ik daarvoor een Sonos connect nodig, maar die vind ik erg onpraktisch voor mijn huidige setup en vooral erg kostbaar.

Ik weet dat met de nieuwe Play:One je Airplay 2 kunt gebruiken. En via een Apple TV kan aansturen. Weet iemand of dat ik die Apple TV dan als "2e speaker" kan gebruiken? Zodat het geluid via de TV en dus via de receiver wordt afgespeeld en op de Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
@LegeBoekenkast Voor jouw situatie (3rd party speakers aansturen vanuit Sonos) is de connect de enige oplossing. Bijkomend voordeel is dat je je speakers in sync kan laten afspelen met de Play:1's. Sonos werkt als airplay speaker maar kan niet gebruik maken van andere airplay speakers.

@tcviper Goede tip om een deel van je speakers wired aan te sluiten! Ik heb een aantal speakers die naast een lan poort in de muur staan, maar die zitten momenteel nog wel wireless omdat ik geen SonosNet wil naast mijn uitstekende (Ubiquity) wireless netwerk. Op deze manier kan ik er een aantal omzetten van wireless naar wired! _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Tassadar32 op 28-06-2019 10:47 ]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Tassadar32 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:42:
@LegeBoekenkast Voor jouw situatie (3rd party speakers aansturen vanuit Sonos) is de connect de enige oplossing. Bijkomend voordeel is dat je je speakers in sync kan laten afspelen met de Play:1's. Sonos werkt als airplay speaker maar kan niet gebruik maken van andere airplay speakers.

@tcviper Goede tip om een deel van je speakers wired aan te sluiten! Ik heb een aantal speakers die naast een lan poort in de muur staan, maar die zitten momenteel nog wel wireless omdat ik geen SonosNet wil naast mijn uitstekende (Ubiquity) wireless netwerk. Op deze manier kan ik er een aantal omzetten van wireless naar wired! _/-\o_
Ja maar dat hoeft dus niet he, je hoeft sonosnet niet te gebruiken. Je verbind gewoon 1x je speakers met je huidige wifi en dan doe je zoals ik hierboven beschreef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 15:15
tcviper schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:14:
[...]

Dat kun je zien als je naar Settings > About my sonos system gaat.
Er staat per apparaat WM:0, WM:1 of WM:2

WM:0 = Bedraad, WM:1 = WiFi, WM:2 = SonosNet (onderling wifi)

Mijn Connect apparaten staat bij WM: 0 en bij de Ones en Play: 5 is het WM: 1

----------------------------------------------------------------------------------------
Dat klopt niet helemaal, WM:0 = SonosNet, je kan hieraan niet afzien of het apparaat wel of niet bekabeld is,
WM:2 is alleen van toepassing op surround speakers voor Home Theater in wireless mode (WM:1)

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Ik gebruik al bijna een jaar probleemloos een Sonos One (Gen1).
TuneIn via de Sonos App of Spotify en Idagio direct.
Sinds deze week een 2e Sonos One (Gen2) toegevoegd, dat ging nog goed met Spotify Connect. Echter sinds er ook een Beam actief is lijkt het fout te gaan.

Spotify Connect wilt niet verbinden met de One stereopaar of de Beam.
Via de Sonos App werkt het wel en via AirPlay ook.

Een herstart vanmiddag loste het incident even op, maar nu gebeurt het weer..

Iemand een tip hiervoor? Alles zit nog op mijn eigen wifi (Cisco Meraki MR33), dit zou voldoende moeten zijn al is hier we veel 2.4GHz actief.

De Beam ga ik binnenkort op de kabel zetten, mogelijk dat dit scheelt.

Andere vraag:
Als ik de Sonos One x2 en Sonos Beam omzet naar een TV set. Kan ik de stereopaar dan nog samen aanroepen via Spotify of pak ik dan altijd alle 3 de speakers en ziet Spotify alleen de ‘kamer’ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Met je eerste vraag kan ik je niet helpen. Het antwoord op de tweede vraag is inderdaad dat de beide One’s niet meer apart kunt aanroepen als ze gekoppeld zijn aan de Beam. Met de Beam vormen ze dan één kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbens
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-11-2020
Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag, misschien hebben jullie advies.

Ik heb een 5.1 Sonos set (Bar/Sub/2x play1).
Nu heb ik ook 2x play 5, als ik deze in mijn 5.1 set op neem is het qua TV/film kijken niet heel erg van meerwaarde.

Als ik muziek afspeel op dezelfde set, klinken de 2x play 5's beter dan de 2x play 1's.

Heeft dit met instellingen te maken of komt het omdat de play 5's simpelweg veel meer vermogen hebben?

Alvast bedankt voor het reageren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-09 12:50
Sinds net de update met de Nederlandse spraakassisent van Google. Tenminste dat zou moeten, echter kan ik de Nederlandse versie niet selecteren. Staat nu ingesteld op Engels
Geen Nederlandse optie

[ Voor 34% gewijzigd door Blekkienl op 02-07-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Tebbens Bij TV kijken staan de achterspeakers op surround. Zij doen dus maar een (klein) deel van het geluid. De Play:5’s maken dan niet echt een verschil. Bij muziek gaan de achterspeakers naar stereo. Dan komt dus het volle geluid over de speakers en komt het verschil tussen de One’s en de Play:5’s tot uiting.

@Blekkienl Assistent werkt bij mij al een maand in het Nederlands (met mijn Sonos-account gewijzigd naar de V.S.). Waarom heb jij dan met een Nederlands account alleen Engels? Nog eens de instellingen nalopen?

Op mijn iPad zie ik dit:
Assistent

[ Voor 15% gewijzigd door Rallye op 02-07-2019 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Google Assistent update voor Sonos

https://nl.community.sono...e-landen-op-sonos-6769344

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbens
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-11-2020
@Rallye thanks voor je reactie. Ik zal het goed overwegen. Ik weet niet of ik dusdanig vaak muziek (bij de tv) ga luisteren dat de play 5s moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik had ergens gelezen dat je op de Sonos One (en ongetwijfld ook de Beam) dat je niet gelijktijdig Alexa en Google Assistent actief kunt hebben. Echter wat als je twee Sonos One speakers, als stereo paar, hebt ingesteld. Kun je dan eentje instellen met Google Assistent en eentje met Alexa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Twee speakers in stereo is één kamer. Sonos zegt zelf: “Mocht je in de toekomst ook Amazon Alexa kunnen instellen en je wilt Google tegelijk gebruiken, dan zul je 2 aparte speakers met een microfoon nodig hebben, waarbij je de ene speaker instelt met Google Assistent en de andere speaker met Amazon.” Zie https://nl.community.sono...e-landen-op-sonos-6769344 Lijkt dus dat dat niet gaat werken.

Voor Assistent heb ik mijn Sonos-account weer naar Netherlands verhuisd. Werkt nu ook op de officiële manier. Leuk!

[ Voor 11% gewijzigd door Rallye op 02-07-2019 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@Rallye Bedankt voor je reactie. Nu nog even wachten op een leuke aanbieding en dan kan mijn Marantz stereo receiver en Monitor Audio speakers de deur uit. Qua WAF is Sonos beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Oei... ik lees net dat de microfoon in een Google Home Mini een stuk beter is dan die in de One. Dan kun je toch ook een (oude) Play:1 overwegen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

meesje schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:18:
Oei... ik lees net dat de microfoon in een Google Home Mini een stuk beter is dan die in de One. Dan kun je toch ook een (oude) Play:1 overwegen, toch?
Werkt dat dan? Ik dacht dat alleen de nieuwere versies van Sonos met ingebouwde microfoon werkte met GA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:18:
Nicap schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:59:
[...]Werkt dat dan? Ik dacht dat alleen de nieuwere versies van Sonos met ingebouwde microfoon werkte met GA.
Ja hoor dat werkt prima, ik gebruik mij Google hub om mijn Sonos speakers aan te sturen. Als ik tegen de hub zeg "speel radio 538" dan doet hij het via de Google hub. En zeg ik tegen de hub "speel radio 538 op Sonos" dan doet hij het via al mijn Sonos speakers. Daar heb je dus geen Sonos (beam of one) speakers met ingebouwde microfoon voor nodig.

[ Voor 28% gewijzigd door DON PAPA op 02-07-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat is precies het verschil. Tegen de Sonos hoef je niet te zeggen dat hij het op zichzelf moet afspelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Rallye schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:32:
Dat is precies het verschil. Tegen de Sonos hoef je niet te zeggen dat hij het op zichzelf moet afspelen :-)
Dat weet ik, maar dat was hun vraag niet.

Buiten dat, mijn Google hub reageert ook een stuk beter dan de One speaker. Dus ik zeg er graag even bij "op Sonos" ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 02-07-2019 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Rallye schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:32:
Je kunt toch ook een standaard speaker instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:01
meesje schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:14:
[...]

Je kunt toch ook een standaard speaker instellen?
Klopt, maar daar staat de Sonos niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Laatst online: 22-09 11:19
Heb sinds gisteren de One, ik dacht alleen dat ik Siri (in heel simpele vorm alleen voor muziek) via de One kon bedienen. Blijkbaar bedoelen ze dat je Siri via je telefoon of Apple Watch kan gebruiken om de speaker te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Spectre schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:41:
Heb sinds gisteren de One, ik dacht alleen dat ik Siri (in heel simpele vorm alleen voor muziek) via de One kon bedienen. Blijkbaar bedoelen ze dat je Siri via je telefoon of Apple Watch kan gebruiken om de speaker te bedienen?
Yeps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Koppelen van Sonos aan Google Home ging soepel genoeg maar functioneel is het (nog) niet helemaal on par.

Iemand een idee of je de Sonos ook aan het shuffelen kan krijgen door tegen een Google home te praten? Een playlist starten op een gegroepeerd setje Sonossen gaat prima maar dan begint hij steeds bij het eerste nummer en shuffled het geheel niet. Normaal roep ik dan 'ok google, shuffle this' maar ik krijg steeds antwoord dat dat 'not available in the kitchen/living room' is. Dus moet ik dan weer spotify openen om even de shuffle knop aan te zetten.

Commando's als 'next' en volume up/down vertalen wel meteen door naar de Sonos maar het shuffelen lukt me nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:54

CeesKees

I rest my Kees

"Play playlist XXX random" wellicht.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 12:25
Fijner dan Alexa, en stiekem is in het Nederlands ook stuk handiger. Jammer dat je niet met stem kamers kunt groeperen, maar dat was bij Alexa ook niet mogelijk. Idem met volume controleren, dat werkt alleen bij de speaker met de Assistant, zelfs al heb je gegroepeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
Hmm, thanks. Is het dan uberhaupt mogelijk om met stembesturing Apple Music op de One af te laten spelen zonder dat ik m'n telefoon of Watch in de buurt heb? Volgens mij niet namelijk, aangezien Google Home nog geen Apple Music ondersteund. Dus als ik zeg 'Hey Google, speel xx af' gaat dat via Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
CeesKees schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:41:
"Play playlist XXX random" wellicht.
Helaas niet. Googlen leerde me dat shuffle niet op het lijstje commandos staat dat werkt met Sonos. Duf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Spectre schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:33:
[...]

Hmm, thanks. Is het dan uberhaupt mogelijk om met stembesturing Apple Music op de One af te laten spelen zonder dat ik m'n telefoon of Watch in de buurt heb? Volgens mij niet namelijk, aangezien Google Home nog geen Apple Music ondersteund. Dus als ik zeg 'Hey Google, speel xx af' gaat dat via Spotify.
Simpel:
- Je kunt tegen siri op je phone of ipad praten en dan word via Airplay 2 (Apple Music) iets afgespeeld op Sonos of
- Je gebruikt Google Assistent / Home op de Sonos, maar dan werkt het alleen via Spotify, Google Music en Youtube Music

De kans dat Apple Music op Google Home komt, acht ik vrij klein. Dit is dus een van de redenen dat ik op Spotify blijf :) Dat werkt met vrijwel alles.

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 04-07-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
tcviper schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:42:
[...]

Simpel:
- Je kunt tegen siri op je phone of ipad praten en dan word via Airplay 2 (Apple Music) iets afgespeeld op Sonos of
- Je gebruikt Google Assistent / Home op de Sonos, maar dan werkt het alleen via Spotify, Google Music en Youtube Music

De kans dat Apple Music op Google Home komt, acht ik vrij klein. Dit is dus een van de redenen dat ik op Spotify blijf :) Dat werkt met vrijwel alles.
Ok, duidelijk. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 23:53
Ik heb een tidal account, is het mogelijk om google assistent zo ver te krijgen dat ie muziek afspeelt? Als ik vraag om via tidal een nummer af te spelen gebeurd er niks. of kan ik het via een omweg doen via google assistant?

Op de site van Sonos staat het volgende: " Je kan de Google Assistent vragen muziek af te spelen vanaf de volgende services op Sonos, maar deze kunnen niet rechtstreeks worden toegevoegd aan de Google Assistent-app.
TIDAL
TuneIn "

maar wat moet ik dan tegen het vrouwke zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Voor wie geinteresseerd is:
Bij een bepaalde shop (ik denk niet dat ik dat hier zo mag benoemen)
is nu de Play:1 Duo starter pack/bundel voor slechts €292,- te scoren.
Just sayin' ;)

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:13
@PaulX waarom zou je die niet mogen noemen?

Vind het zelf niet eens een super goede aanbieding. Zou zelf niet snel meer dat oudere model nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:09
De oudere Play:1's voldoen prima voor een surround set inclusief een Beam. Het geluidsverschil met de Ones is nihil, een Beam heeft al microfoons voor Google Assistent en de Play:1's zijn stukken goedkoper dan de Ones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:27

br00ky

Moderator Harde Waren
Met het risico weggezet te worden als de zoveelste die die vraag stelt: ik krijg het niet voor elkaar om de Google Assistent icm de Beam in het Nederlands aan de sturen. In het Engels werkt het perfect (ze verstaat mij en praat Engels terug), maar Nederlands nada.
- De boel lijkt up to date, ik kan geen nieuwe update binnenhalen in ieder geval.
- In Google Home heb ik onder Assistent Nederlands toegevoegd.
- Locatie staat ingesteld op mijn NL woonadres.

Iemand die raad weet? Googlen en de Sonos website bieden weinig aanknopingspunten.

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 06-07-2019 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
br00ky schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:51:
Met het risico weggezet te worden als de zoveelste die die vraag stelt: ik krijg het niet voor elkaar om de Google Assistent icm de Beam in het Nederlands aan de sturen. In het Engels werkt het perfect (ze verstaat mij en praat Engels terug), maar Nederlands nada.

Iemand die raad weet? Googlen en de Sonos website bieden weinig aanknopingspunten.
Heb je Nederlands toevallig ook als eerste (of als enige) taal ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
br00ky schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:51:
- De boel lijkt up to date, ik kan geen nieuwe update binnenhalen in ieder geval.
- In Google Home heb ik onder Assistent Nederlands toegevoegd.
- Locatie staat ingesteld op mijn NL woonadres.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Lukt gewoon niet. Dus ik volg het even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Bij mij is NPO Radio 1 niet meer zichtbaar in TuneIn via Sonos. Via de normale TuneIn app wel. Iemand ook dit probleem?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:27

br00ky

Moderator Harde Waren
coromandel schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:11:
[...]

Heb je Nederlands toevallig ook als eerste (of als enige) taal ingesteld?
Nee, en daar zat hem dan ook de crux. Ik had Engels ingesteld toen Nederlands nog niet ondersteund werd. Nu wilde ik wisselen. Ik had er dus twee in het lijstje met talen staan en zag niet 1-2-3 hoe je de volgorde kon aanpassen of Engels verwijderen.

Afijn, uiteindelijk natuurlijk doodsimpel (maar niet intuïtief): Engels ook veranderen in Nederlands en zie daar, je houdt alleen Nederlands over.

@Blekkienl, zo dus :).
Rivanov schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 22:20:
Bij mij is NPO Radio 1 niet meer zichtbaar in TuneIn via Sonos. Via de normale TuneIn app wel. Iemand ook dit probleem?
Bij mij staat Radio 1 in ieder geval in de lijst met lokale stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
br00ky schreef op zondag 7 juli 2019 @ 09:16:
[...]
Ligt inderdaad aan de locatie. Als ik deze wijzig zie ik NPO Radio 1 wel. Bij locatie Eindhoven is hij verdwenen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Bij mij staat hij onder “Mijn Sonos”, dan hoef ik niet steeds te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
br00ky schreef op zondag 7 juli 2019 @ 09:16:
[...]

Nee, en daar zat hem dan ook de crux. Ik had Engels ingesteld toen Nederlands nog niet ondersteund werd. Nu wilde ik wisselen. Ik had er dus twee in het lijstje met talen staan en zag niet 1-2-3 hoe je de volgorde kon aanpassen of Engels verwijderen.

Afijn, uiteindelijk natuurlijk doodsimpel (maar niet intuïtief): Engels ook veranderen in Nederlands en zie daar, je houdt alleen Nederlands over.

@Blekkienl, zo dus :).

[...]

In instellingen en dan Google heb ik standaard Nederlands geselecteerd. Geen Engels, werkt nog steeds niet:(

Edit: nog even mee gespeeld en gelukt. Engels stond inderdaad als tweede taal geselecteerd

[ Voor 5% gewijzigd door Blekkienl op 08-07-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:05
Ik ervaar voor de tweede keer iets vreemds. Heb Sonos verbonden via Wifi. Daarnaast Yeelight Smart Lights. Koppeling met Toon. Alles verbonden via Google Home.

Voor de tweede keer werkt alles opeens niet meer. De lampen zijn offline, de Sonos is niet meer te vinden in de Sonos app. Connecten op bestaand systeem werkt niet. Opzetten als nieuw systeem wil niet, de boxen zijn niet te vinden via de app. Ook als ik op de knop druk zoals de app zegt, geen respons.

Iemand enig idee?

Edit: heb het zelf al gefixt, simpele herstart van het modem fixte alles.. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door KaiseRRuby op 11-07-2019 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearke1988
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
beste,

is de Sonos Boost een meerwaarde ?
opzich is me bereik prima denk ik.

maar weet niet of een Boost een meer afgeschermd signaal verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 13:07
Bearke1988 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:45:
beste,

Zorg dat je één sonos apparaat aan een kabel hebt hangen en Sonos maakt al een netwerk opzichzelf. Zelfde resultaat als met de boost, maar dat is een apparaat extra.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bearke1988
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
oke, dan ga ik de Beam aansluiten op een kabel :)
thx scheelt weer een bak geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Ik heb begrepen dat je in de Sonos-app de hoge en lage tonen kunt aanpassen. Worden de tonen dan in de speaker aangepast, of louter in de app. Met andere woorden: als ik meer hoge tonen selecteer in de app, is het resultaat hiervan dan ook te horen wanneer ik met mijn Apple TV het geluid stream naar de Sonos-speaker? Of hoor je geluidsaanpassing alleen wanneer je streamt vanuit de app?

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@MeesterBas Je past de speaker aan.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rallye
De Sonos-app is alleen een afstandsbediening voor de speakers. Je streamt dus niet “vanuit de app” (in tegenstelling tot bijvoorbeeld bij een bluetooth-speaker) maar geeft de speaker opdracht via zijn eigen verbinding te streamen. Scheelt je weer wat stroomverbruik op je telefoon en belasting van je netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
Bearke1988 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:45:
beste,

Als er veel 2,4 Ghz netwerken in je omgeving zijn is het geen goed idee om SonosNet (boost) te gebruiken, je kan dan beter bandbreedte op je eigen WiFi opofferen voor streaming (is niet heel veel) dan een storend tweede netwerk erbij te hebben. In een surroundopstelling hangen alle speakers toch aan de hoofdspeaker van de kamer via een wifi-direct verbinding op 5,8 Ghz dus dan heb je er geen voordeel van. Paar pagina's terug is al aan bod gekomen hoe je een deel van je speakers bedraad kan gebruiken zonder dat SonosNet aan gaat, dat is de meest optimale situatie in veel gevallen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:46
Zijn er meerdere Tweakers die, sinds een aantal weken, last hebben van Play: 1's die de stereo-verbinding ontkoppelen? :s

Heel vervelend als je gewoon wat muziek aan het luisteren bent via Spotify en de boel begint te echoën. :P Een simpele pause/play lost het probleem op, maar het is wel vervelend.

De 1's zijn geplaatst in een 'Sonos 5.1-setup' (Sonos: Playbar, 2x Play: 1 + Sonos: SUB) en de Playbar hangt bekabeld aan het modem en alles draait op versie 10.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Jouw speakers zitten dus niet in een stereo-opstelling maar in een surround-opstelling met je Playbar?

In zo’n situatie heb ik dit nog nooit gehad, enkel als ik dezelfde stream via Airplay stuur naar de keuken (One) en de woonkamer (5.1 met Beam, Sub en twee One’s). Dan willen beide kamers nog wel eens asynchroon gaan. Daarom stuur ik geen “dubbele” Airplay meer, maar stuur ik één Stream naar de keuken en groepeer ik de keuken met de woonkamer. Dat is stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Yonix schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:52:
Zijn er meerdere Tweakers die, sinds een aantal weken, last hebben van Play: 1's die de stereo-verbinding ontkoppelen? :s

Heel vervelend als je gewoon wat muziek aan het luisteren bent via Spotify en de boel begint te echoën. :P Een simpele pause/play lost het probleem op, maar het is wel vervelend.

De 1's zijn geplaatst in een 'Sonos 5.1-setup' (Sonos: Playbar, 2x Play: 1 + Sonos: SUB) en de Playbar hangt bekabeld aan het modem en alles draait op versie 10.3.
Zelfde opstelling, werkt uitstekend (gebruik meestal google play music).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Tassadar32 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:19:
[...]

Als er veel 2,4 Ghz netwerken in je omgeving zijn is het geen goed idee om SonosNet (boost) te gebruiken, je kan dan beter bandbreedte op je eigen WiFi opofferen voor streaming (is niet heel veel) dan een storend tweede netwerk erbij te hebben. In een surroundopstelling hangen alle speakers toch aan de hoofdspeaker van de kamer via een wifi-direct verbinding op 5,8 Ghz dus dan heb je er geen voordeel van. Paar pagina's terug is al aan bod gekomen hoe je een deel van je speakers bedraad kan gebruiken zonder dat SonosNet aan gaat, dat is de meest optimale situatie in veel gevallen.
Misschien kijk ik niet goed genoeg, maar zou je het nog eens willen uitleggen? Ik zag wel posts waarin je kunt zien wat de huidige status is en hoe je WiFi uitzet op de bedrade speaker, maar voor mij zou een stappenplan wel fijn zijn.

Mijn setup is een Playbar + 2x een Play:1. Playbar is bedraad aangesloten en de Play:1's heb ik toegevoegd gewoon via de wizard in de app. Dan neem ik aan dat nu ook SonosNet aan staat. Kan het nu helaas even niet checken maar zal vanavond eens kijken.

Zijn de stappen dan om via de app de hele mikmak via WiFi te verbinden en vervolgens voor de Playbar de WiFi uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@tinustilburg Als de play:1's achterspeakers zijn kan je niks vebeteren (wifi-direct word dan gebruikt, ongeacht of wifi uitstaat op de playbar). Anders inderdaad wifi uitzetten op bedrade speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
En die surrounds werken niet op 2,4 Ghz, maar op 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

tvp omdat ik in mijn nieuwe huis van plan ben om een heel Sonos-ecosysteem aan te gaan leggen, met op den duur in alle ruimten een of meerdere speakers.

Duur grapje maar in mijn nieuwe huis heb ik het mezelf gegund (lees: gunt mijn vriendin me :+) weer wat nieuw mooi spul. En dat is het toch ook wel. Gaat allemaal wel gefaseerd, heb er nu vast via een tweaker eentje besteld zodat we in elk geval in ons huidige huis alvast een beetje kunnen wennen :+

Mijn plan is om eerst de woonkamer te voorzien van een Sonos beam en twee One speakers voor de surround. (Kopen ook een nieuwe Samsung QR90r Qled TV erbij). Op den duur wil ik de sub er nog wel bijkopen maar die is nog wel wat prijzig.

Dus de volgende stap zou een Play 5 zijn voor in het souterrain/garage (wordt mijn mancave dus mag best wel een beetje power komen ;)) en een nog eens een Sonos One in de keuken.

Als ik dat heb bereikt (en dan evt de sub er nog bij) ga ik kijken wat de volgende kamers worden. Badkamer (lekker muziekje bij chillen in het bubbelbad?), slaapkamer, werkkamer, logeerkamer. (allemaal Ones wat mij betreft). Tegen die tijd als het lekker weer wordt in de tuin misschien een One, Play 3 of Play 5. (ik twijfel want als het alleen in een loungehoekje is kun je wel af met een One, maar misschien als we een keertje een leuk tuinfeest geven is een 3 of 5 juist wel weer lekker? (kan altijd nog upgraden).

Om jullie niet helemaal te vervelen met mijn plannen misschien twee vragen/advies waar jullie evt mee kunnen helpen. Ik heb me natuurlijk zo goed mogelijk ingelezen en ingekeken maar kan geen kwaad voor een extra check.

Als jullie bovenstaande plannen/fasering zien, raden jullie dan aan om sowieso ook een Sonos Boost te kopen? Ik dacht te hebben gelezen dat het ook wel zonder kan, maar ik denk dat het geen overbodige luxe is (straks helemaal, maar de vraag is op welk moment het dan nodig zal zijn?). Of kan ik gewoon beter eerst kijken hoe alles zich houdt?

edit: laat eerdergenoemde vraag maar zitten, was een beetje dom van me :X

[ Voor 33% gewijzigd door LuNaTiC op 23-07-2019 14:12 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsja83
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:38
LuNaTiC schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:50:
tvp omdat ik in mijn nieuwe huis van plan ben om een heel Sonos-ecosysteem aan te gaan leggen, met op den duur in alle ruimten een of meerdere speakers.

Duur grapje maar in mijn nieuwe huis heb ik het mezelf gegund (lees: gunt mijn vriendin me :+) weer wat nieuw mooi spul. En dat is het toch ook wel. Gaat allemaal wel gefaseerd, heb er nu vast via een tweaker eentje besteld zodat we in elk geval in ons huidige huis alvast een beetje kunnen wennen :+

Mijn plan is om eerst de woonkamer te voorzien van een Sonos beam en twee One speakers voor de surround. (Kopen ook een nieuwe Samsung QR90r Qled TV erbij). Op den duur wil ik de sub er nog wel bijkopen maar die is nog wel wat prijzig.

Dus de volgende stap zou een Play 5 zijn voor in het souterrain/garage (wordt mijn mancave dus mag best wel een beetje power komen ;)) en een nog eens een Sonos One in de keuken.

Als ik dat heb bereikt (en dan evt de sub er nog bij) ga ik kijken wat de volgende kamers worden. Badkamer (lekker muziekje bij chillen in het bubbelbad?), slaapkamer, werkkamer, logeerkamer. (allemaal Ones wat mij betreft). Tegen die tijd als het lekker weer wordt in de tuin misschien een One, Play 3 of Play 5. (ik twijfel want als het alleen in een loungehoekje is kun je wel af met een One, maar misschien als we een keertje een leuk tuinfeest geven is een 3 of 5 juist wel weer lekker? (kan altijd nog upgraden).

Om jullie niet helemaal te vervelen met mijn plannen misschien twee vragen/advies waar jullie evt mee kunnen helpen. Ik heb me natuurlijk zo goed mogelijk ingelezen en ingekeken maar kan geen kwaad voor een extra check.

Als jullie bovenstaande plannen/fasering zien, raden jullie dan aan om sowieso ook een Sonos Boost te kopen? Ik dacht te hebben gelezen dat het ook wel zonder kan, maar ik denk dat het geen overbodige luxe is (straks helemaal, maar de vraag is op welk moment het dan nodig zal zijn?). Of kan ik gewoon beter eerst kijken hoe alles zich houdt?

Ik zou iig 1 sonos speaker aansluiten via kabel op de router. Dan maakt sonos een eigen mesh-wifi aan, waardoor meestal voldoende bereik ontstaat.

PV-output | 5,32 kWp | platdak 13° | ZZW | regio 0299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:17

Waarom PLay one's plus een beam?
De beam heeft al een microfoon om google assistance/alexa te kunnen gebruiken.
Qua geluid hebben de one's en de play 1's van wat ik overal lees hetzelfde geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

dimocash schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:40:
[...]

Waarom PLay one's plus een beam?
De beam heeft al een microfoon om google assistance/alexa te kunnen gebruiken.
Qua geluid hebben de one's en de play 1's van wat ik overal lees hetzelfde geluid.
Terechte vraag natuurlijk. Eerlijk gezegd iets om te overwegen. Als het namelijk echt alleen het enige verschil is qua functionaliteit en vooral (geluids)kwaliteit is het niet echt nodig misschien.

Voor mij was het vooral 'waarom nog investeren aan een veel oudere speaker', oftewel, laten we het dan maar meteen goed doen en overal de nieuwste versies neerzetten. (als het dan toch iets mag kosten :+ _O-

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:52
Iemand al een Sonos AMP in huis? Krijg hem morgen geleverd. Ben benieuwd.
Ter vervanging van een Marantz Receiver.

Zodoende kan ik mijn zuilluidsprekers toch blijven gebruiken maar met het gemak van dedicated spotify connect en het kunnen spelen van muziek van mijn LP's op mijn sonos luidsprekers.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
LuNaTiC schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:49:
[...]

Terechte vraag natuurlijk. Eerlijk gezegd iets om te overwegen. Als het namelijk echt alleen het enige verschil is qua functionaliteit en vooral (geluids)kwaliteit is het niet echt nodig misschien.

Voor mij was het vooral 'waarom nog investeren aan een veel oudere speaker', oftewel, laten we het dan maar meteen goed doen en overal de nieuwste versies neerzetten. (als het dan toch iets mag kosten :+ _O-
Ik zou inderdaad nu niet meer in een oude speaker investeren. Niet voor niks hebben ze een gen2 met meer memory en beter cpu op de markt gebracht. Op dit moment is het niet bekend wat ze met die extra kracht precies gaan doen, maar zul je zien dat je straks wellicht leuke features gaat missen. Ik zou in ieder geval voor een One gen2 gaan ipv play:1. Regelmatig is de One voor 188 euro te koop. Zo veel verschil is het niet met een play:1 voor grofweg 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

meesje schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:35:
[...]

Ik zou inderdaad nu niet meer in een oude speaker investeren. Niet voor niks hebben ze een gen2 met meer memory en beter cpu op de markt gebracht. Op dit moment is het niet bekend wat ze met die extra kracht precies gaan doen, maar zul je zien dat je straks wellicht leuke features gaat missen. Ik zou in ieder geval voor een One gen2 gaan ipv play:1. Regelmatig is de One voor 188 euro te koop. Zo veel verschil is het niet met een play:1 voor grofweg 150 euro.
Nouja dat was ook een beetje mijn idee. Toch maar even in een keer goed investeren en mogelijk dus ook investeren in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
LuNaTiC schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:36:
[...]

Nouja dat was ook een beetje mijn idee. Toch maar even in een keer goed investeren en mogelijk dus ook investeren in de toekomst.
Voice assistant is leuk, maar ik zou vnl. Airplay 2 (multiroom standaard van Apple) belangrijk vinden. Daarnaast kun je straks met iOS Airplay 2 speakers opnemen in automations binnen HomeKit. Mits Apple het straks ooit open stelt, zou me het niet verbazen als Sonos ook Siri beschikbaar gaat maken op de Sonos One. Wellicht heb je dan juist die extra rekenkracht nodig.

Indien je niks met Apple hebt, vergeet dit bericht dan maar. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dat heb ik wel, dus dat komt alleen maar mooi uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Laatst online: 03-03-2022

Welkom bij de Sonos familie >:) . Ik zou voordat je de rest van het huis vol zet eerst gaan voor de Beam/one's en de Sub. De Sub zien veel mensen als het laatste stukje, maar de SuB is zo'n toevoeging dat het eigenlijk tot de basis behoort. Als je eenmaal de Sub gewend bent, dan klinkt alles zonder een beetje dull :). Ik heb mijzelf ook verwend met Beam/ SuB/ 2 play 5's en een 65 inch LG C8 Oled en tot op heden geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mistymo schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:44:
[...]

Welkom bij de Sonos familie >:) . Ik zou voordat je de rest van het huis vol zet eerst gaan voor de Beam/one's en de Sub. De Sub zien veel mensen als het laatste stukje, maar de SuB is zo'n toevoeging dat het eigenlijk tot de basis behoort. Als je eenmaal de Sub gewend bent, dan klinkt alles zonder een beetje dull :). Ik heb mijzelf ook verwend met Beam/ SuB/ 2 play 5's en een 65 inch LG C8 Oled en tot op heden geen spijt.
Misschien dat ik in de komende maanden al wat opzij zet en hier en daar misschien al wat insla voor die beam, ones en sub; dan houd ik straks aan het einde van de rit een wat kleiner restje over wat ik nog moet aanschaffen om de rest van het huis te doen en is de schok voor mn vriendin wat minder :-+

Vandaag al wel wat op voorbereid en op zich vond ze m’n argument om te proberen op Black Friday een goede deal te scoren (6 dec krijgen we nl de sleutel van ons nieuwe huis).

Misschien is ze extra overtuigd als ik in de tussentijd in ons oude huis al wat sonos-spul in huis heb :P

Donderdag verwacht ik m’n eerste One. Die gaat dan in de keuken. Dan misschien komende maand een beam aanschaffen, daarna een tweede One, dan upgrade ik alvast naar een 5.0 opstelling. Dan sparen voor de Sub de 2-3 maanden erna. Dan is ze misschien inmiddels wel zo om dat ik rond Black Friday de rest wel kan inslaan _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Beste is om meteen de Beam/One's en de SuB in een keer te halen, dan is de schok het grootst, maar alles daarna is minder erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mistymo schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:49:
[...]

Beste is om meteen de Beam/One's en de SuB in een keer te halen, dan is de schok het grootst, maar alles daarna is minder erg :)
Dat laat m’n cashflow helaas niet in een keer toe. Iets met sparen voor een compleet nieuwe inboedel :X ;)

Het geld is er wel, maar de afspraken niet om het er nu voor te gebruiken :P

Edit: tenzij ik het allemaal opspaar voor mezelf on the side de komende maanden, dat kan nog ja.

[ Voor 10% gewijzigd door LuNaTiC op 23-07-2019 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
LuNaTiC schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:56:
[...]

Dat laat m’n cashflow helaas niet in een keer toe. Iets met sparen voor een compleet nieuwe inboedel :X ;)

Het geld is er wel, maar de afspraken niet om het er nu voor te gebruiken :P

Edit: tenzij ik het allemaal opspaar voor mezelf on the side de komende maanden, dat kan nog ja.
zit je maar te dollen hoor. Maar altijd leuk om mensen te zien die kunnen genieten om wat ze nog gaan aanschaffen. Als je vragen hebt over Sonos dan hoor ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mistymo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 00:13:
[...]

zit je maar te dollen hoor. Maar altijd leuk om mensen te zien die kunnen genieten om wat ze nog gaan aanschaffen. Als je vragen hebt over Sonos dan hoor ik wel :)
Haha, ja ik merk dat ik nu al heel erg uitkijk naar een mooi nieuw huis, met mooie nieuwe spullen. En nu niet alleen meubels maar eindelijk ook weer eens een mooie upgrade van apparatuur. Ik heb me datzelf de afgelopen jaren niet echt gegund. Deels een financieel ding trouwens, deels ook omdat ik het voor toen ook wel 'ff goed vond' voor de ruimte waar ik zat en het allemaal nog wel naar behoren werkte. Maarja, mijn TV (42" plasma) is denk ik alweer een jaartje of 16 oud, en mijn hifi alweer bijna 25 jaar denk ik. Daar is de sub al eens van vervangen en is een rear speaker al best wel brak van. Vroeger had ik alleen mijn woonkamer te bedienen en had ik voor de slaapkamer nog een klein setje, nu krijgen we flink wat meer ruimte. Scheelt ook dat mijn vriendin heel veel goed vindt :+

Anyway, kan misschien nog wel wat raad gebruiken. Voor de mancave (Play 5, want redelijk grote ruimte) en alle slaapkamers/badkamers (Ones, redelijk standaard kamers) ben ik er wel uit. Woonkamer ook wel. Alleen tuin en keuken twijfel ik over.

Situatie (alles in rood hoe ik het nu denk/overweeg):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QjfgCom.png

Woonkamer redelijk standaard. Afstand van bank naar de TV is ongeveer 3,5m dus volgens mij moet hier de beam/sub/2 ones als een prima setup werk doen.

Voor de keuken had ik in eerste instantie een Sonos One in gedachten. Puur voor als we daar koken of een beetje aan de bar hangen. Lijkt me ook prima.

Alleen hebben we nog een redelijke tuin. Ongeveer 22-23m lang en 9m breed.

Voor de loungehoek links helemaal in beeld is in principe een One voldoende lijkt me, om daar een beetje te chillen met een muziekje (daar komt overigens een volledige terrasoverkapping met elektriciteit op den duur, dus het kan daar in elk geval droog staan). Voor het terras dat grenst aan de keuken denk ik dat de One wel tekort gaat komen qua geluid. Sowieso wil ik eigenlijk de hele tuin van voor naar achter van leuk geluid kunnen voorzien als we een keer een mooi bbq/tuinfeest hebben.

Opties die ik daarvoor in gedachten heb:

• ofwel de keuken en de loungehoek te voorzien van allebei een Play 3 of Play 5
• ofwel in de blauwe rechthoek 2 Play 3's of Play 5's erbij, waarvan een gericht op de loungehoek en 1 richting terras

Daarbij overwegende dat zo'n feest natuurlijk niet zo heel vaak plaatsvindt. En dat dan 2 Play 3's of Play 5's misschien wat overkill zijn (en dat ik dan op dat punt ook elektriciteit zou moeten hebben + iets waar het droog en veilig in staat.

Aan de andere kant is het misschien ook weer overkill om bij de loungehoek en keuken een Play 5 te hebben staan. Daarom dacht ik misschien dat de Play 3 op die twee plekken een mooi compromis zou zijn.

Dus ik vraag me een beetje af wat jullie van de Play 3 vinden als telg in de Sonos-familie. Hoe verhoudt deze zich tot de One en Play 3? is het simpel zo te stellen dat het echt in alles een 'tussenmaatje' is en zou dit dan voor mijn plannen op die 2 plekken voldoen. Of zou je dan toch eerder voor een van die andere 2 gaan. Ik hoef ook niet voor 'dagelijks' gebruik eigenlijk een Play 5 daar in de keuken bijv.

Benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Keuken
In de keuken is een One in principe goed genoeg. Play:3 zou je tweedehands moeten aanschaffen, die is niet meer leverbaar. Play:5 geeft beter (stereo) geluid, maar je mist (net als bij de Play:3) Google Assistent.

Je hebt de speaker wel dicht bij het fornuis gepland. Hij moet dan wel vrij hoog gemonteerd worden (evt. opde kop om hem te kunnen bedienen met de knopjes). Zit de afzuigkap niet in de weg? Is er een beter plek mogelijk? Bijvoorbeeld wat hoger in de hoek op de achtermuur bij de eetkamertafel? Evt, een stero-opstelling op de zijwand bij de eetkamertafel?

Woonkamer
Dat de sub zo dicht naast de bank (en tegen een raam) staat zou een nadeel kunnen zijn; ik zou hem toch op dezelfde wand willen hebben als de TV - liefst wel iets uit de hoek (lijkt bij jou moeilijk te worden overigens). Is een beetje een kwestie van testen: in principe hoor je niet goed waar een laag geluid vandaan komt, maar als de sub zo dicht bij je staat......

Tuin
Achterin de 23 meter diepe tuin kan de bediening een probleem worden: het lijkt moeilijk om daar op hetzelfde wifinetwerk te zitten als in huis. Sonos kent geen “buitenshuis bediening” zoals bijvoorbeeld Philips Hue. Wellicht kun je daar een extra access point maken (moet er wel een kabel heen); met dezelfde netwerknaam en password?

Mocht je op de route naar achteren twee speakers hangen, dan kun je ze ook via Sonosnet laten werken (de Sonossen geven signalen aan elkaar door volgens mij). Voor de bediening blijft dan een access point nodig; wellicht twee.

Meer algemene tip: laat nu het nog zonder veel moeite kan stroom/loze leidingen leggen naar de punten en op de juiste hoogte waar je speakers hebt gepland of zou willen. Zo ziet het er bijvoorbeeld voor de surrounds bij mij uit (het gaatje boven de speakers was voor mijn oude Tannoy surrounds - het is nu dicht):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P32DEyVTzAF0ReXbCqGf3Ky0/thumb.jpg

Ook in de buurt van de TV heb je altijd meer stopcontacten nodig dan je denkt. Ik ben wellicht een extreem geval, maar heb in de buurt van mijn TV veertien stopcontacten in gebruik (vier vaste en een stekkerblok van 10): TV, Beam, Mede8er (met twee harde schijven), Apple TV, PS4 (met een audio extractor/embedder voor surround via de Beam), telefoon, CD-speler met Sonos Connect, hoofdtelefoon, Settopbox TV, netwerkswitch, HDMI-switch.
Ook extra netwerkaansluitingen/coax-punten zijn nooit weg (geldt ook voor boven).

[ Voor 15% gewijzigd door Rallye op 24-07-2019 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Thanks voor de tips!
Rallye schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:55:
Keuken
In de keuken is een One in principe goed genoeg. Play:3 zou je tweedehands moeten aanschaffen, die is niet meer leverbaar. Play:5 geeft beter (stereo) geluid, maar je mist Google Assistent.
Ik wist niet dat de Play:3 niet meer te krijgen was (zag hem in de pricewatch staan nl, maar zie nu dat het nog maar 1 webshop is die hem ook niet op voorraad heeft, dus niet echt lekker up-to-date).

Ach, scheelt wel weer een keuze, geen Play:3 dus.
Woonkamer
Dat de sub zo dicht naast de bank (en tegen een raam) staat zou een nadeel kunnen zijn; ik zou hem toch op dezelfde wand willen hebben als de TV - liefst wel iets uit de hoek (lijkt bij jou moeilijk te worden overigens). Is een beetje een kwestie van testen: in principe hoor je niet goed waar een laag geluid vandaan komt, maar als de sub zo dicht bij je staat......
De sub kan ik misschien nog wel wat mee schuiven maar het is in principe wel de bedoeling dat die tv-kast over de gehele lengte komt van die muur. Mijn vriendin zal vast niet blij zijn met zo'n sub in het zicht dus ik wil hem wel echt 'weggewerkt' zien, of het nu tussen de bank en de muur is of dat we toch nog een klein beetje ruimte hebben tussen muur en tv-kast. (anders misschien nog aan de andere kant van de bank, maar dan staat ie nog wel in het zicht.

Achter de bank nog een optie? heb daar misschien wel heel klein beetje wiggle room. Begreep iig dat het op zich overal kon staan, vandaar....
Tuin
Achterin de 23 meter diepe tuin kan de bediening een probleem worden: het lijkt moeilijk om daar op hetzelfde wifinetwerk te zitten als in huis. Sonos kent geen “buitenshuis bediening” zoals bijvoorbeeld Philips Hue. Wellicht kun je daar een extra access point maken (moet er wel een kabel heen); met dezelfde netwerknaam en password?

Mocht je op de route naar achteren twee speakers hangen, dan kun je ze ook via Sonosnet laten werken (de Sonossen geven signalen aan elkaar door volgens mij). Voor de bediening blijft dan een point nodig; wellicht twee.
Access point in de tuin zal denk ik geen probleem worden als daar eenmaal stroom voorhandig is (sowieso wel fijn om daar bijv ook gewoon goed wifi te hebben.
Meer algemene tip: laat nu het nog zonder veel moeite kan stroom leggen naar de punten waar je speakers gepland hebt en op de juiste hoogte. Zo ziet het er dan bij mij ut:

[Afbeelding]

Ook in de buurt van de TV heb je altijd meer stopcontacten nodig dan je denkt. Ik ben wellicht een extreem geval, maar heb in de buurt van mijn TV veertien stopcontacten in gebruik (vier vaste en een stekkerblok van 10): TV, Beam, Mede8er (met twee harde schijven), Apple TV, PS4 (met een audio extractor/embedder voor surround via de Beam), telefoon, CD-speler met Sonos Connect, hoofdtelefoon, Settopbox TV, netwerkswitch, HDMI-switch.
Bij de TV zijn er meer dan genoeg stopcontacten en kunnen we ook nog wel met wat stekkerdozen werken. Ik heb altijd hetzelfde probleem als jij gehad maar ik hoop met de nieuwe setup het wat soberder te kunnen doen eigenlijk (zo hoop ik bijv mijn htpc gewoon vaarwel te zeggen zodra ik mijn nieuwe smart-tv heb, draai ik daar lekker Plex op om maar wat te noemen).

Achter de bank wil ik eigenlijk twee Sonos stands neerzetten; de stopcontacten achter de bank zijn daar laag dus dan werk ik ze daar op die moment wel elegant weg denk ik.

Ik mis alleen nog een beetje het advies wat de beste keuze zou zijn om een goede balans te vinden in "geen overkill in de keuken en de loungehoek in de tuin" en "toch in de gehele tuin bij feestjes goed/hard genoeg geluid kunnen hebben". Tips zijn welkom!

(overigens is het ook altijd mogelijk om gewoon te beginnen met wat ik in gedachten heb en in de toekomst nog eens uit te breiden dan wel te upgraden...).

edit: deze had ik net even gemist:
Je hebt de speaker wel dicht bij het fornuis gepland. Hij moet dan wel vrij hoog gemonteerd worden (evt. opde kop om hem te kunnen bedienen met de knopjes). Zit de afzuigkap niet in de weg? Is er een beter plek mogelijk? Bijvoorbeeld wat hoger in de hoek op de achtermuur bij de eetkamertafel? Evt, een stero-opstelling op de zijwand bij de eetkamertafel?
Ik denk dat dit gezichtsbedrog is of onduidelijk op het plattegrondje. Zo ziet de keuken eruit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8FXKoYe.png?1

Waar nu het koffiezetapparaat staat, wilde ik hem eigenlijk gewoon plaatsen, bij het raam, in de vensterbank. Of is het echt nodig om hem hoger op te hangen dan? Afzuigkap zit niet in de weg zoals je ziet, die is mooi in het plafond verwerkt.

Over die andere suggestie kan ik nog weleens nadenken maar het liefst wil ik het ergens in de keuken hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door LuNaTiC op 24-07-2019 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik was nog aan het bewerken toen je al reageerde, dus er is nog wat gewijzigd in mijn post. Stands kunnen ook, maar je houdt dan die snoeren - wat vindt je vriendin daarvan? Ik heb speciaal korte snoeren aangeschaft voor de One’s die als surround dienen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Rallye schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:15:
Ik was nog aan het bewerken toen je al reageerde, dus er is nog wat gewijzigd in mijn post. Stands kunnen ook, maar je houdt dan die snoeren - wat vindt je vriendin daarvan? Ik heb speciaal korte snoeren aangeschaft voor de One’s die als surround dienen trouwens.
ja ik zag het, heb de mijne ook alweer aangepast :+

Volgens mij zijn die stands die ik daar heb gepost zo ontworpen dat het door de standaard naar beneden loopt, en dan verdwijnen ze dus gewoon stealth zo achter de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik dacht even dat je een nieuwbouwhuis had, dan is er meer mogelijk qua frezen etc.

Woonkamer
Dan zijn die stands voor jou een goede optie. Plaatsing sub (horizontaal onder de bank kan volgens Sonos ook) is zeer persoonlijk.

Keuken
In de vensterbank zou kunnen. Die zit op hoogte van het werkblad? Erg laag is namelijk niet handig, zeker als het geluid ook naar de eetkamertafel moet. Ik dacht dat je hem boven het werkblad wilde hebben. Op het werkblad is niet handig (vocht en vuil). Afzuigkap etc. heb je inderdaad geen last van.

Tuin
Je noemt het niet (gaat alleen over stroom), maar een netwerkkabel naar het achterste punt van de tuin (voor het acces point) lijkt wel nodig. De Sonos zou dan ook over de wifi gaan. Bij de meeste mensen werkt dat ook goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 24-07-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Rallye schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:32:
Ik dacht even dat je een nieuwbouwhuis had, dan is er meer mogelijk qua frezen etc.

Woonkamer
Dan zijn die stands voor jou een goede optie. Plaatsing sub (horizontaal onder de bank kan volgens Sonos ook) is zeer persoonlijk.
d:)b We gaan dan gewoon even puzzelen wat mooi staat en wat goed geluid geeft. Komen we wel uit :)
Keuken
In de vensterbank zou kunnen. Die zit op hoogte van het werkblad? Erg laag is namelijk niet handig, zeker als het geluid ook naar de eetkamertafel moet. Ik dacht dat je hem boven het werkblad wilde hebben. Op het werkblad is niet handig (vocht en vuil). Afzuigkap etc. heb je inderdaad geen last van.
Ja is op zelfde hoogte. Misschien prima om even mee te beginnen, maar kunnen altijd even kijken of er een betere optie is. komt ook vast wel goed. Misschien ooit nog een witte Play:5 die ik dan boven het raam op hang... dan kan misschien de stroom nog wel redelijk subtiel achterlangs weggewerkt worden richting stroompunt (zit in het aanrecht daar bij dat koffiezetapparaat).
Tuin
Je noemt het niet (gaat alleen over stroom), maar een netwerkkabel naar het achterste punt van de tuin (voor het acces point) lijkt wel nodig. De Sonos zou dan ook over de wifi gaan. Bij de meeste mensen werkt dat ook goed.
Ja netwerkkabel zou dan inderdaad ook die kant op moeten. Dat wordt nog wel even een uitdaging aangezien het er al niet standaard ligt. Ook maar even puzzelen hoe of wat. Misschien moet ik daar uiteindelijk toch wel opteren om daar een bluetooth speaker neer te zetten als het te ingewikkeld/duur wordt etc...

Edit: misschien nog een optie om internet te verkrijgen via powerline... misschien niet de meest ideale maar wel een makkelijke (had in mijn oude huis zo ook ethernet op mijn slaapkamer met die oplossing).

[ Voor 5% gewijzigd door LuNaTiC op 24-07-2019 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb via Dialogflow en Google Action een interface gemaakt om zaken in huis via spraak aan te sturen. Dat werkt werkt prima met een Google Home Mini. De volgende stap was MusicCast speakers vervangen door Sonos met Google Assistant ondersteuning. Maar als ik 'Oke Google, praat met <naam>' zegt krijg ik '<naam> wordt niet ondersteudn op dit apparaat'. Dat was een grote tegenvaller :-(.

Google levert voornamelijk hits op over dat Sonos Assistant is gaan ondersteunen. En ook hoe je Sonos kunt aansturen via Assistant maar zover ik kan zien gaan die ook uit van praten tegen bijv. een Home Mini.

Heeft iemand wel een eigen Dialogflow/Action werkend? In de instellingen bij Actions kun je instellen op welke apparaten het mag werken. Daar staat alles op groen dus daar zit het ook niet in.

Alles is in het Nederlands ingesteld, daar zit het probleem ook niet in denk ik.

Andere spraakfuncties zoals bijv. muziek starten werkt normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Rallye schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:55:

Tuin
dit zou ook nog wel een idee kunnen zijn:

https://koopgids.net/sonos-bluetooth/

Play:5 in de tuin met een bluetooth transmitter, dan kun je in elk geval via bluetooth daar ook gebruikmaken. Vallen wel de rest van de voordelen van een sonos een beetje weg, maar kan een oplossing zijn zolang je daar nog geen (goed/stabiel) internet/wifi voor elkaar kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
LuNaTiC schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:36:
[...]

Play:5 in de tuin met een bluetooth transmitter, dan kun je in elk geval via bluetooth daar ook gebruikmaken. Vallen wel de rest van de voordelen van een sonos een beetje weg, maar kan een oplossing zijn zolang je daar nog geen (goed/stabiel) internet/wifi voor elkaar kan krijgen.
Of zoiets proberen pricewatch: Netgear Nighthawk X6S Tri-band WiFi Range Extender dan heb je misschien wel goed bereik achterin je tuin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Of gewoon geen Sonos buiten.... Eerlijk gezegd vind ik muziek in de tuin gewoon niet kunnen. Sommige mensen hebben vrijwel 24/7 muziek aan staan. Daardoor moet je verplicht de hele dag mee luisteren. En wat kun je dan doen? In gesprek gaan kun je niet, want je zit qua normen en waarden al mijlen ver uit elkaar.

Dan maar ook muziek in de tuin aan zetten en net het volume wat harder. Tja, en dan kun je wel begrijpen waar dat heen gaat.... Of helemaal lekker als je beide buren muziek aan hebben staan.... Wil je lekker in de tuin van het mooie weer genieten. Volgens mij zijn er niet voor niks koptelefoons uitgevonden.

O ja, doordat er muziek aan staat, gaan ze nog harder praten omdat ze elkaar anders niet horen....

Begrijp me niet verkeerd hoor, bij incidenteel gebruik vind ik het geen probleem. Maar dan zou ik een Sonos One uit de woonkamer ontkoppelen en even in de tuin plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

meesje schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:33:
Of gewoon geen Sonos buiten.... Eerlijk gezegd vind ik muziek in de tuin gewoon niet kunnen. Sommige mensen hebben vrijwel 24/7 muziek aan staan. Daardoor moet je verplicht de hele dag mee luisteren. En wat kun je dan doen? In gesprek gaan kun je niet, want je zit qua normen en waarden al mijlen ver uit elkaar.

Dan maar ook muziek in de tuin aan zetten en net het volume wat harder. Tja, en dan kun je wel begrijpen waar dat heen gaat.... Of helemaal lekker als je beide buren muziek aan hebben staan.... Wil je lekker in de tuin van het mooie weer genieten. Volgens mij zijn er niet voor niks koptelefoons uitgevonden.

O ja, doordat er muziek aan staat, gaan ze nog harder praten omdat ze elkaar anders niet horen....

Begrijp me niet verkeerd hoor, bij incidenteel gebruik vind ik het geen probleem. Maar dan zou ik een Sonos One uit de woonkamer ontkoppelen en even in de tuin plaatsen.
Sorry (want ik stel je tips op prijs tot dusverre! :) ) maar dit is denk ik een staaltje zelfprojectie.

Wij wonen straks vrijstaand qua zowel woning als tuin. Geen buren die last van me hebben als
ik het lekker vind om een muziekje op te zetten.

En als ik wel buren zou hebben zou ik er rekening mee houden.

Iedereen moet daar gewoon zijn eige. Keuze in maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:27
loewie1984 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:58:
Iemand al een Sonos AMP in huis? Krijg hem morgen geleverd. Ben benieuwd.
Ter vervanging van een Marantz Receiver.

Zodoende kan ik mijn zuilluidsprekers toch blijven gebruiken maar met het gemak van dedicated spotify connect en het kunnen spelen van muziek van mijn LP's op mijn sonos luidsprekers.
Jazeker, heb hier sinds een week de nieuwe Sonos Amp spelen i.c.m. een set B&W 706S2. Klinkt Fantastisch. Ik had hiervoor een versterker met 60w (Bluesound Powernode 2) vermogen, maar die kwam net even tekort om deze speakers goed aan te sturen. De Bluesound was wat warmer van klank, de Amp is wat sprankelender in het hoog. En i.c.m. met mijn speakers doet de Sonos Amp het een stuk beter in het laag. Het blijft een smaakdingetje, maar ik ben al met al zeer tevreden. Ik heb wel de Treble een stukje teruggedraaid, waardoor het wat minder klinisch klinkt.
Ook de toevoeging van de HDMI-ARC aansluiting was voor mij een belangrijke reden om voor de Sonos te gaan. Stereo is voor mij het belangrijkst, maar de Sonos doet met de HDMI-aansluiting ook simpel surround (semi 5.1 door phantom center) en dat werkt verbazingwekkend goed voor mijn wensen.

Ik had de Sonos besteld op hun eigen website met 100 dagen niet goed, geld terug garantie, maar ik heb de Powernode inmiddels verkocht. De Sonos blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:52
Heb hem gisteren binnen gekregen, ga eens kijken of ik hem vandaag aan kan sluiten.

discogs

Pagina: 1 ... 82 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.