Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 81 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:57
Dat dacht ik al. We hebben nog een oude soundbar van Sony liggen die we niet gebruiken en dan de Pioneer stereo radio. Wellicht beide gewoon verkopen en dan gewoon daarvoor in de plaats een beam kopen. Alleen jammer dat je dan 3 stekkers in gebruik hebt... of is dit ook op een manier te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:03
@Spurlie De One’s werken dan als achterspeaker en de Beam als links/center/rechts. Die stopcontacten die je gebruikt zitten dus niet allemaal op dezelfde wand (Beam bij de TV, One’s op de achterwand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
meer mensen waarbij TuneIn Radio niet werkt momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:01
@Spurlie hier in huis staat de playbase, en daar heb ik na twee jaar nul spijt van. Zeker als ie net te hard staat bij films (dus 30/35% van de max) klinkt alles heerlijk. Zo keek ik laatst naar doctor strange en daar zitten scenes in waar hout kraakt en barst, en ik was even bang voor mijn tv meubel omdat ik het niet kon onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Is het iemand met Google Assistent geactiveerd al eens gelukt om muziek op Spotify af te spelen?

Ze reageert altijd met "Prima, de Spotify playlist met de naam XXX, alsjeblieft". Maar ook altijd direct gevolgd door. "Sorry, het lijkt erop dat Spotify Premium momenteel niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw".

Zowel in Nederlands als Engels hetzelfde resultaat. Volgens de statuspagina is alles ok, account ook al een paar keer opnieuw gekoppeld.

Dit is nu het enige waar ik echt tegenaan loop en maar niet wil werken. Verder prefereer ik Assistent echt boven Alexa. Wat me wel opvalt (Sonos One Gen1) is dat Assistent soms vast lijkt te lopen. Dan reageert 'ie niet op het keyword of wordt een actie pas na een seconde of 10 stilte uitgevoerd. Meestal gaat het wel vlot hoor. Vraag me af of dat de reden is dat ze met Gen2 gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 17:05
Ik heb wat guides gelezen maar kom er niet uit met het koppelen. Wat ik heb gedaan:
  • Assistant op English (US)
  • Sonos profiel -> Land veranderd naar United States.
  • Sonos gereboot, telefoon gereboot.
  • Assistant koppelen vanuit de Sonos app -> Voice Services -> Google Assistant -> Knop: Add to Sonos -> Knop: Select all -> Knop: Add Google Assistant -> Knop: Go to Google Assistant App -> Knop: Sign In -> Knop: Continue -> Knop: Sign in -> en dan krijg ik "Not available in your country".
Ik heb het hele riedeltje ook uitgevoerd met mijn 'normale' Assistant taal (English (UK)) maar ook hier geen verbetering. Sonos software is versie 10.2 (build 50165071), Controller 10.2.1 (build 50165140). Heeft iemand nog tips behalve geduldig afwachten tot het officieel gereleased is in NL? 8)7

Edit: om een of andere reden werkte het na een paar uur ineens wel... Maar blijkbaar was Chromecast support geen onderdeel van de Assistant update 🤔. Jammerrrrrr.

[ Voor 9% gewijzigd door DJFliX op 30-05-2019 20:33 ]

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Tralapo Bij mij werkt dit prima. Zelfs als ik zeg “Hey Google, speel Joe Bonamassa op Keuken”, pakt hij een open Spotify playlist met Joe Bonamassa.

@DJFliX Ik heb mijn Assistent gewoon op Nederlands; geen andere taal. Wel moet het systeem even updaten als je de boel ingesteld hebt. Misschien was je iets te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Morgen,

Hoe ver staan we nu eigenlijk met Google Ass voor Sonos? Ik weet dat er verschillende manieren zijn om het toch werkend te krijgen maar ik doe het liever op de manier zoals Sonos ondersteund. Werkt dat al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:23
Frid0 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:10:
Morgen,

Hoe ver staan we nu eigenlijk met Google Ass voor Sonos? Ik weet dat er verschillende manieren zijn om het toch werkend te krijgen maar ik doe het liever op de manier zoals Sonos ondersteund. Werkt dat al?
Ik hoefde echt alleen maar mijn land aan te passen in mijn Sonos profiel. Met je je profiel op Nederland werkt het nog niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:54

Prosperot

Today is a gift...

Tralapo schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:29:
Is het iemand met Google Assistent geactiveerd al eens gelukt om muziek op Spotify af te spelen?

Ze reageert altijd met "Prima, de Spotify playlist met de naam XXX, alsjeblieft". Maar ook altijd direct gevolgd door. "Sorry, het lijkt erop dat Spotify Premium momenteel niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw".

Zowel in Nederlands als Engels hetzelfde resultaat. Volgens de statuspagina is alles ok, account ook al een paar keer opnieuw gekoppeld.
Tot mijn verbazing werkte dit bij mij vandaag ook opeens. Ik had al eerder mn Sonos account gekoppeld aan Google Home , maar ik heb geen Sonos One of Beam, alleen Play 5(gen2) en Play1.

Ik wilde het geluid van mn Google Home mini aanpassen, maar in plaats daarvan ging het volume op mn Sonos omlaag O+

Commando's aan Google Home mini om Spotify en Tunein af te spelen op mn Sonos werkt ook prima! dus geen IFTTT meer nodig om Sonos te bedienen via Google Home mini.

[ Voor 8% gewijzigd door Prosperot op 04-06-2019 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Sinds een paar dagen een Beam, wat een feest!

Ook wel wat problemen. Als voorbeeld: ok Google: speel radio 10 af via TuneIn, als antwoord volgt dan: ok, ik speel radio 10 af via TuneIn, direct gevolgd door: kan TuneIn niet afspelen.. Druk ik in de app op afspelen, dan doet ie het meteen..

En irritant dat je geen bevestiging krijgt of een percentage kan zien van de volume balk. Dit kun je deels ondervangen door het percentage te roepen, maar ik heb dingen graag visueel..

[ Voor 24% gewijzigd door Segafreak83 op 04-06-2019 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
netvista schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:31:
[...]

Dit gooit idd wel wat roet in het eten :-( . Ik hoop dan ook dat iemand met dezelfde setup kan bevestigen dat de combo ziggo next + beam gewoon werkt.

Ik zou het natuurlijk nog kunnen proberen met een optische kabel, maar ik heb juist voor de beam gekozen voor de HDMI ARC functionaliteit.
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Caiway mediabox. Blijft slechts Stereo uitspugen. Wordt er doodziek van, zo zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
whiteclear schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:19:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Caiway mediabox. Blijft slechts Stereo uitspugen. Wordt er doodziek van, zo zonde.
Ik heb de Next inmiddels maar optisch aangesloten op de sonos beam. Nu krijg ik wel gewoon netjes 5.1. Maar goed, ik heb er wel een aparte SPDIF switch en een paar optische kabels voor moeten aanschaffen om ook 5.1 te krijgen op de andere apparaten. Beetje jammer.

Het zou kunnen dat het aan mijn TV ligt, maar dat strookt weer niet met het feit dat de AppleTV wel gewoon 5.1 geeft via HDMI via de TV. Blijft vreemd.

[ Voor 13% gewijzigd door netvista op 04-06-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
  • Laatst online: 09:32
netvista schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:32:
[...]

Ik heb de Next inmiddels maar optisch aangesloten op de sonos beam. Nu krijg ik wel gewoon netjes 5.1. Maar goed, ik heb er wel een aparte SPDIF switch en een paar optische kabels voor moeten aanschaffen om ook 5.1 te krijgen op de andere apparaten. Beetje jammer.

Het zou kunnen dat het aan mijn TV ligt, maar dat strookt weer niet met het feit dat de AppleTV wel gewoon 5.1 geeft via HDMI via de TV. Blijft vreemd.
Hier geen enkel probleem. Beam op de ARC aansluiting van de TV. En de Next gewoon op de TV zitten in HDMI.
Alleen de keuze op de Next box gezet voor dolby 5.1 en dan gaat het gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Hey de bedieningsknoppen werken niet meer op het beginscherm van iOS apparaat ivm AirPlay? Is er een update geweest ofzo voor de sonos app?
Ben net terug van vakantie en merkte het net op.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27
Werken niet meer of ze zijn weg? In dat laatste geval: ja komt door airplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
silver323 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:48:
[...]

Hier geen enkel probleem. Beam op de ARC aansluiting van de TV. En de Next gewoon op de TV zitten in HDMI.
Alleen de keuze op de Next box gezet voor dolby 5.1 en dan gaat het gewoon goed.
Ok, zo had ik het inderdaad eerst ook aangesloten, maar dan krijg ik dus alleen stereo, ook al staat de setting in de next op Dolby digital. De DD setting op de TV is dan ook greyed out. Het zal wel iets met mijn tv zijn dan ( samsung UE78HU8500 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Voor de PS4 heb ik deze gebruikt om DD 5.1 te krijgen:
https://www.amazon.de/gp/...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1

Voor de Mede8er deze:
https://www.amazon.de/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

Bij mij werkt dit op de Beam, via een Samsung UE46D8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
100 euro voor je PS4 extractor? Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
The Inquisitor schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:12:
Werken niet meer of ze zijn weg? In dat laatste geval: ja komt door airplay
Zijn weg inderdaad! Dat is mooi kut!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
DaveD1109 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:18:
[...]

Zijn weg inderdaad! Dat is mooi kut!
Als je Airplay uitzet dan komt het lockscreen control weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
Prosperot schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:07:
[...]

Tot mijn verbazing werkte dit bij mij vandaag ook opeens. Ik had al eerder mn Sonos account gekoppeld aan Google Home , maar ik heb geen Sonos One of Beam, alleen Play 5(gen2) en Play1.

Ik wilde het geluid van mn Google Home mini aanpassen, maar in plaats daarvan ging het volume op mn Sonos omlaag O+

Commando's aan Google Home mini om Spotify en Tunein af te spelen op mn Sonos werkt ook prima! dus geen IFTTT meer nodig om Sonos te bedienen via Google Home mini.
Hier sinds gisteren ook werkend (PlayBar, Sub, 6x Play:1). Waar het koppelen van Sonos eerst niet werkte lukte het nu direct!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
The Inquisitor schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:22:
[...]

Als je Airplay uitzet dan komt het lockscreen control weer terug
Ja maar waar en op wat? Heb helemaal geen AirPlay apparaten verder behalve mijn Apple tv.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
DaveD1109 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:51:
[...]

Ja maar waar en op wat? Heb helemaal geen AirPlay apparaten verder behalve mijn Apple tv.
Als je er AirPlay op gebruikt ga je niet blij worden met de oplossing...

https://support.sonos.com/s/article/3381?language=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
The Inquisitor schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:19:
[...]

Als je er AirPlay op gebruikt ga je niet blij worden met de oplossing...

https://support.sonos.com/s/article/3381?language=nl_NL
Belachelijk! Moet dus AirPlay uitzetten op de Apple tv om het weer werkend te krijgen! Why in godsnaam! Vind dit wel een hele grote tegenvaller van sonos! Was juist een key functie voor mij.😬

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
DaveD1109 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:35:
[...]

Belachelijk! Moet dus AirPlay uitzetten op de Apple tv om het weer werkend te krijgen! Why in godsnaam! Vind dit wel een hele grote tegenvaller van sonos! Was juist een key functie voor mij.😬
Ze zijn er druk mee bezig.. maar dat zeggen ze al een tijdje. Het is schijnbaar niet de volledige schuld van Sonos maar ook hoe Apple dingen heeft geïmplementeerd. Maar goed, ik ben geen software engineer dus het fijne weet ik er ook niet van.

Ik hoop ook op een spoedige oplossing. Wat ik in de tussentijd vaak doe is spotify starten vanaf phone en dan komt spotify control wel gewoon op je lockscreen (en in mijn geval ook op mijn watch), zodat ik alsnog kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
The Inquisitor schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:42:
[...]

Ze zijn er druk mee bezig.. maar dat zeggen ze al een tijdje. Het is schijnbaar niet de volledige schuld van Sonos maar ook hoe Apple dingen heeft geïmplementeerd. Maar goed, ik ben geen software engineer dus het fijne weet ik er ook niet van.

Ik hoop ook op een spoedige oplossing. Wat ik in de tussentijd vaak doe is spotify starten vanaf phone en dan komt spotify control wel gewoon op je lockscreen (en in mijn geval ook op mijn watch), zodat ik alsnog kan bedienen.
Zo doe ik het nu ook maar! 👍

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrahes
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-09-2023
Ik zit echt serieus te denken om sonos aan te schaffen, maar ik zit toch met wat issues.

- Neem ik de playbar of de beam?
- Weinig HDMI poorten. Hoe lossen jullie dat op? HDMI switch o.i.d.?
- Weinig ondersteuning qua audio format (DTS, Dolby Atmos)
- Geluid is wel echt héél vet, dus ja....

TV heeft 2 HDMI poorten waarvan 1 ARC. Optisch ook te verbinden uiteraard. Ik heb de Ziggo Next, een Medi8er 300XD en een XBox One. Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
The Inquisitor schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:34:
100 euro voor je PS4 extractor? Waarom?
Omdat ik anders met geen mogelijkheid surround vanaf de PS4 via mijn Samsung UE46D8000 naar de Beam kreeg.....
DaveD1109 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:35:
[...]

Wel vreemd dat je hier nu pas last van hebt. Dit is al zo sinds software 9. We zitten nu toch op 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Rallye schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:11:
[...]

Omdat ik anders met geen mogelijkheid surround vanaf de PS4 via mijn Samsung UE46D8000 naar de Beam kreeg.....

[...]

Wel vreemd dat je hier nu pas last van hebt. Dit is al zo sinds software 9. We zitten nu toch op 10?
2 weken geleden werkte het nog gewoon hier hoor! Kom terug van vakantie en foetsie!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
TheFrahes schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:09:
Ik zit echt serieus te denken om sonos aan te schaffen, maar ik zit toch met wat issues.

- Neem ik de playbar of de beam?
- Weinig HDMI poorten. Hoe lossen jullie dat op? HDMI switch o.i.d.?
- Weinig ondersteuning qua audio format (DTS, Dolby Atmos)
- Geluid is wel echt héél vet, dus ja....

TV heeft 2 HDMI poorten waarvan 1 ARC. Optisch ook te verbinden uiteraard. Ik heb de Ziggo Next, een Medi8er 300XD en een XBox One. Wat is wijsheid?
- Die keuze moet je toch echt zelf maken/ Ligt er aan of je beide kwijt kunt, of je de ene mooier vindt dan de andere, of je perse HDMI ARC wilt of optical prima vindt... etc.
- Weinig HDMI poorten ligt aan je tv, niet aan Sonos. Ik heb er 3 in mijn TV en dat gaat prima (Apple TV + PS4 + Chromecast, maar die laatste gebruik ik niet dus hangt er naast). Met een HDMI switch kun je altijd nog meer apparaten gaan aansluiten
- Maar de vraag is: ga je dat merken dan? Want alsnog sturen alle streaming diensten gewoon Dolby Digital, idem voor PS4, en betere kwaliteiten worden ook gedowngrade naar DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinylator
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 10:14
Frid0 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:10:
Hoe ver staan we nu eigenlijk met Google Ass voor Sonos?
:P Is dat een nieuw product? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Tralapo schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:29:

Het is me eindelijk gelukt om Spotify aan de praat te krijgen. Had tot nu toe steeds geprobeerd om Spotify opnieuw te koppelen in de Google app, maar nu ook eens gedaan in de Sonos app zelf. Eerder had ik ook een alias aan dat account gegeven, maar dit keer de daadwerkelijke gebruikersnaam als alias gebruikt. Nu werkt het foutloos _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
Tralapo schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:21:
[...]

Het is me eindelijk gelukt om Spotify aan de praat te krijgen. Had tot nu toe steeds geprobeerd om Spotify opnieuw te koppelen in de Google app, maar nu ook eens gedaan in de Sonos app zelf. Eerder had ik ook een alias aan dat account gegeven, maar dit keer de daadwerkelijke gebruikersnaam als alias gebruikt. Nu werkt het foutloos _/-\o_
heb je de premium spotify of de free?
Ik wil graag spotify free op de sonos one, alleen dat wil niet omdat je premium nodig hebt zegt hij in de asistant.
"het lijkt er op dat spotify premium niet beschikbaar is"
Maar als ik op de google mini doe dan mag het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Spotify Free kun je sowieso niet koppelen met een Sonos dus dat werkt uiteraard nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
Dat is wel jammer, in google home kan je wel spotify free koppelen. Maar omdat het een sonos is dan weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12

Tomatoman

Fulltime prutser

Tomatoman schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:02:
Ik ben van plan een Sonos soundbar met Sub te kopen en twee Sonos One (gen.2) speakers als surroundgeluid speakers. Dat komt tezamen als een home cinema set te staan in de tv-hoek in de woonkamer.

In dezelfde woonkamer komt in de zithoek een setje losse Somos-speakers te staan voor het afspelen van muziek.

Het gebruik wordt als volgt:
• Tv kijken: de home cinema set in de tv-hoek speelt Dolby Digital 5.1. De speakers in de zithoek blijven stil.
• Muziek luisteren: de speakers in de tv-hoek en de zithoek spelen allemaal dezelfde stereo muziek met als muziekbron een Apple device.

[…]
Tijd voor een vervolgvraag, nadat @The Inquisitor mijn vorige vraag heeft beantwoord (waarvoor dank :)). Even terug naar die woon-/eetkamer - zie onderstaande afbeelding in het domoticasysteem. Linksonder op de foto is de tv-hoek, linksboven de zithoek, rechts de keuken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hhQpVfRmIqrCEQDU5vABuuas/full.jpg

Hieronder zie je de woonkamer, met inbegrip van de rotzooi die spelende kinderen weten te maken :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oG3TCQtbav9F0opRgYorME21/full.jpg

Aanvankelijk bedacht ik dat er speakers bij de bank in de zithoek moeten komen. Niet mooi en niet handig, temeer omdat dat daar vaak iemand met een beperking zit die er niet vanaf kan blijven. Vervolgens dacht ik aan een of twee speakers bovenop de keukenkasten. Dat is al een stuk beter weggewerkt. Gisteren bedacht ik opeens: waarom dan geen Playbase? Die kan prima bovenop de diepe kasten liggen, valt nauwelijks op en schijnt bovendien een fatsoenlijke bas te geven. Het enige waar ik met alle speakers bovenop de kast mee zit is dat het nogal hoog is: 2,16 m (plafondhoogte is 2,68).

Iemand die hier feedback op wil geven?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Tomatoman schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:28:
[...]

Tijd voor een vervolgvraag, nadat @The Inquisitor mijn vorige vraag heeft beantwoord (waarvoor dank :)). Even terug naar die woon-/eetkamer - zie onderstaande afbeelding in het domoticasysteem. Linksonder op de foto is de tv-hoek, linksboven de zithoek, rechts de keuken

[Afbeelding]

Hieronder zie je de woonkamer, met inbegrip van de rotzooi die spelende kinderen weten te maken :o

[Afbeelding]

Aanvankelijk bedacht ik dat er speakers bij de bank in de zithoek moeten komen. Niet mooi en niet handig, temeer omdat dat daar vaak iemand met een beperking zit die er niet vanaf kan blijven. Vervolgens dacht ik aan een of twee speakers bovenop de keukenkasten. Dat is al een stuk beter weggewerkt. Gisteren bedacht ik opeens: waarom dan geen Playbase? Die kan prima bovenop de diepe kasten liggen, valt nauwelijks op en schijnt bovendien een fatsoenlijke bas te geven. Het enige waar ik met alle speakers bovenop de kast mee zit is dat het nogal hoog is: 2,16 m (plafondhoogte is 2,68).

Iemand die hier feedback op wil geven?
Wellicht de playbase onder de bank schuiven? Geluid dichtbij en werkt volgens mij ook prima. Fijne aan Sonos is, dat je zo'n apparaat gewoon een tijdje op proef kunt nemen en het gewoon even uit kunt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Maar dan komt je muziek dus vanuit de keuken naar de kamer, van een speaker die bedoeld is voor TV-geluid en op hoogte geplaatst is in een kleine ruimte. Bovendien: wat doet de bas van de Playbase met je keukenkastjes? Trillende kopjes, nog meer versterkte bas? Trueplay kan natuurlijk veel oplossen, maar je maakt het je Sonos niet makkelijk.

Ik zou dan eerder kiezen voor wandmontage boven de zithoek van een paar One’s of Play:5’s in stereo-opstelling. Het geluid is dan dichterbij, stereo en als je ze hoog genoeg monteert kan er niemand bij. De speakers kunnen evt. naar beneden gericht worden. Probleem is dan mogelijk nog de stroomvoorziening van de speakers, maar voor je geluid ben je beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 16:22
Magic6399 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:16:
De laatste tijd een inconsistent probleem met een Play:1. Eens in de zoveel tijd gaat de wekker niet af op de radio (zoals is ingesteld), maar op het Sonos geluid. De speaker een tijd van het stroom afhalen werkt voor een tijdje, maar daarna komt het probleem weer terug (soms 1x per week, dan een tijd niet... Het is erg willekeurig).
De WiFi verbinding is ook stabiel, dus dat zou het probleem ook niet kunnen zijn? :?
Hier het zelfde.... Iemand een oplossing?

Edit: ik heb de koppeling met Google via de Google home app verwijderd. Werkt nu wel weer goed....

[ Voor 8% gewijzigd door benedictuz op 11-06-2019 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:39
Heeft iemand een idee hoe ik het volume van de Google Assistant kan aanpassen zonder dat ik de sonos zelf harder zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
benedictuz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:04:
[...]

Hier het zelfde.... Iemand een oplossing?

Edit: ik heb de koppeling met Google via de Google home app verwijderd. Werkt nu wel weer goed....
Bij mij was het probleem al voordat deze was gekoppeld met de Google Home app., dus dat kan bij mij niet de oorzaak zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Robbie T Volgens mij is niet afzonderlijk te regelen. Ik ben me al eens kapot geschrokken ‘s avonds, nadat de kids overdag wat muziek gestreamd hadden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Weet iemand hoe ik via de GA de Sonos kan unmuten? Mute werkt wel, maar unmute niet 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:09
'Hey Google, unmute' werkt bij mij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Sinds kort mijn eerste Sonos One aangeschaft.

Erg onder de indruk van het geluid dat uit het kleine speakertje komt, en ik vind het ook gewoon een mooi minimalistisch design om te zien.

Vandaag voor het eerst twee one's in stereogeluid uitgeprobeerd om ze eens te vergelijken met mijn oude 2.1 setje van LG. Ik dacht altijd dat de vocals helder waren op mijn oude set, maar de vocals zijn veel helderder en mooier op de stereo One's.

Enige waar de One's duidelijk tekort schieten is de bass en dan vooral de lage bastonen, wat natuurlijk geen verassing is, aangezien ik in mijn 2.1 set een joekel van een dedicated sub ernaast heb staan. Bij mijn 2.1 set krijg je echt een kick op het moment dat het intro van een nummer overgaat in de hoofdmelodie, dat overgangsmoment is veel minder intens op de stereo one's.

Nu zou ik graag het beste van beide werelden willen, dus de helderheid en kwaliteit van de vocals en middentonen van de One's en de basskick van mijn 2.1 set.

De voor de hand liggende optie is de Sonos sub ernaast zetten, maar dat ding is duur!

Zou bijvoorbeeld het toevoegen van een Sonos Beam al een mooie toevoeging zijn voor lage basstonen i.c.m. twee One's of twee Play 1's? Voordeel hiervan zou ook zijn dat de google assistant er in zit en ik dan twee play 1's kan neerzetten en de One's voor op andere plekken in mijn huis kan gebruiken. Daarnaast kan ik dan via arc de boel aansluiten op mijn t.v.

Iets anders wat me is opgevallen is dat bij de bass van de One speakertjes ik soms een soort plofgeluid tussen de bass door hoor. Bij sommige nummers die ik stream van spotify is het duidelijker dan bij andere nummers. Ik heb nu al 2 verschillende One's op verschillende plekken in mijn huis geprobeerd en ik blijf het soms horen. Het is lastig uit te leggen maar het is vooral aan het einde van een bastoon en het klinkt net alsof iemand een klein klopje op een plank of muur geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
De sub is inderdaad duur, met een beetje mazzel komt er een mini sub, maar dat is nooit bevestigd geweest dus dat is meer een hoop.

Of een Beam de bass toevoegt durf ik zo niet te zeggen, ik denk het wel, maar de Bar en Base doen dat in ieder geval zeker wel. Tweakers met de Beam kunnen daar meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Segafreak83 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:43:
Weet iemand hoe ik via de GA de Sonos kan unmuten? Mute werkt wel, maar unmute niet 🤨
AquaSheep schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:51:
'Hey Google, unmute' werkt bij mij gewoon.
Unmute lukt mij ook niet. Heb het uiteindelijk maar opgelost door het volume niveau te roepen waar hij daarvoor ook op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
Ik gebruik de Engelstalige GA met Spotify premium op de Beam. Misschien dat het aan die combinatie wel lukt om te unmuten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 00:17
Rixos schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:15:
Zou bijvoorbeeld het toevoegen van een Sonos Beam al een mooie toevoeging zijn voor lage basstonen i.c.m. twee One's of twee Play 1's? Voordeel hiervan zou ook zijn dat de google assistant er in zit en ik dan twee play 1's kan neerzetten en de One's voor op andere plekken in mijn huis kan gebruiken. Daarnaast kan ik dan via arc de boel aansluiten op mijn t.v.

Iets anders wat me is opgevallen is dat bij de bass van de One speakertjes ik soms een soort plofgeluid tussen de bass door hoor. Bij sommige nummers die ik stream van spotify is het duidelijker dan bij andere nummers. Ik heb nu al 2 verschillende One's op verschillende plekken in mijn huis geprobeerd en ik blijf het soms horen. Het is lastig uit te leggen maar het is vooral aan het einde van een bastoon en het klinkt net alsof iemand een klein klopje op een plank of muur geeft.
Ik heb een tijdje een Beam met 2 One's gehad, maar juist die One's zorgden toen voor de bass. Heb er nu een sub naast, maar dat heet gewoon Sonos verslaving. Iedere Sonos gebruiker loopt er ooit eens op leeg. :+

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
AquaSheep schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:55:
Ik gebruik de Engelstalige GA met Spotify premium op de Beam. Misschien dat het aan die combinatie wel lukt om te unmuten?
Zou kunnen, maar blijft apart. Buiten dat is de GA af en toe compleet het spoor bijster. Vraag in het Engels, antwoord in het Nederlands. Of het eerste deel in het Engels, daarna ineens Nederlands.

Maar ongeacht wat de bron is, zou mute / unmute gewoon moeten werken.

Volume vragen is een goede oplossing. Hopelijk werkt het straks na de officiële release in Nederland beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
Probeer anders op myactivity.google.com te kijken hoe GA jouw stemcommando's interpreteert. Soms verstaat GA iets anders :+ :
Gezegd avenues Sonos
Sorry, I'm not sure how to help with that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 20:11
Ik heb na enorme ergernis GA maar uitgezet op de Sonos speakers. Is meer irritatie dan wat anders om eerlijk te zijn. Zit je een film te kijken, opeens 'Wat kan ik voor je doen?' of zit in je in gesprek met wat vrienden 'Wat kan ik voor je doen'. Vond het meer irritant dan wat anders om eerlijk te zijn.

Gebruik wel fijn Siri op mijn Apple Watch, dat heb ik bij de hand en activeer ik wanneer ik dat wil (met knopje) :P

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Alexa hoort tegenwoordig ook vaak random dingen van de TV, maar gelukkig maakt zij alleen een geluidje als ze luistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:41
tcviper schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 07:43:
Ik heb na enorme ergernis GA maar uitgezet op de Sonos speakers. Is meer irritatie dan wat anders om eerlijk te zijn. Zit je een film te kijken, opeens 'Wat kan ik voor je doen?' of zit in je in gesprek met wat vrienden 'Wat kan ik voor je doen'. Vond het meer irritant dan wat anders om eerlijk te zijn.

Gebruik wel fijn Siri op mijn Apple Watch, dat heb ik bij de hand en activeer ik wanneer ik dat wil (met knopje) :P
Er was ooit een reclame waar GA of Alexa op reageerde :+
Ik wacht hier de officiële support nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
Rixos schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:15:
Sinds kort mijn eerste Sonos One aangeschaft.

Erg onder de indruk van het geluid dat uit het kleine speakertje komt, en ik vind het ook gewoon een mooi minimalistisch design om te zien.

Vandaag voor het eerst twee one's in stereogeluid uitgeprobeerd om ze eens te vergelijken met mijn oude 2.1 setje van LG. Ik dacht altijd dat de vocals helder waren op mijn oude set, maar de vocals zijn veel helderder en mooier op de stereo One's.

Enige waar de One's duidelijk tekort schieten is de bass en dan vooral de lage bastonen, wat natuurlijk geen verassing is, aangezien ik in mijn 2.1 set een joekel van een dedicated sub ernaast heb staan. Bij mijn 2.1 set krijg je echt een kick op het moment dat het intro van een nummer overgaat in de hoofdmelodie, dat overgangsmoment is veel minder intens op de stereo one's.

Nu zou ik graag het beste van beide werelden willen, dus de helderheid en kwaliteit van de vocals en middentonen van de One's en de basskick van mijn 2.1 set.

De voor de hand liggende optie is de Sonos sub ernaast zetten, maar dat ding is duur!

Als ik jou was zou ik eens naar de Hifi Klubben of andere Hifi specialist gaan. Daar kun je rustig de verschillen luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:39
Ik heb het idee dat ze iets hebben gewijzigd bij Sonos. Ik heb niets gewijzigd maar ze reageert een stuk minder op Nederlandse commando's dan vorige week. Meer mensen hier last van?

@Rixos ik heb de beam en vind voor het formaat de bass zeker niet slecht maar nou ook niet je van het. Ik verwacht dan ook dat je met een beam erbij niet heel veel er op vooruit gaat icm de one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Robbie T schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:40:
Ik heb het idee dat ze iets hebben gewijzigd bij Sonos. Ik heb niets gewijzigd maar ze reageert een stuk minder op Nederlandse commando's dan vorige week. Meer mensen hier last van?

@Rixos ik heb de beam en vind voor het formaat de bass zeker niet slecht maar nou ook niet je van het. Ik verwacht dan ook dat je met een beam erbij niet heel veel er op vooruit gaat icm de one.
Dank voor het delen van je ervaring. Ik vind het zo jammer dat ik de Ones niet kan gebruiken als t.v. speakers zonder er een beam tussen te zetten. Over de geluidskwaliteit ben ik echt heel tevreden.

Alleen voor de bass wordt het dus toch de sonos sub dan, dat ding is echt duur... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:19
Robbie T schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:40:
Heb hier ook last van, voor nu alleen maar Nederlands geconfigureerd in de Google assistant app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrahes
The Inquisitor schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 08:54:
[...]

- Die keuze moet je toch echt zelf maken/ Ligt er aan of je beide kwijt kunt, of je de ene mooier vindt dan de andere, of je perse HDMI ARC wilt of optical prima vindt... etc.
- Weinig HDMI poorten ligt aan je tv, niet aan Sonos. Ik heb er 3 in mijn TV en dat gaat prima (Apple TV + PS4 + Chromecast, maar die laatste gebruik ik niet dus hangt er naast). Met een HDMI switch kun je altijd nog meer apparaten gaan aansluiten
- Maar de vraag is: ga je dat merken dan? Want alsnog sturen alle streaming diensten gewoon Dolby Digital, idem voor PS4, en betere kwaliteiten worden ook gedowngrade naar DD.
Ondertussen dus trotse eigenaar van de beam met 2 play:1's. Wat een geluid zeg!
Alleen 1 probleem; mijn tv geeft DD niet door. Voorheen deed mijn onkyo receiver dat, maar die heb ik niet meer...
Hoe lossen jullie dat op?
Ik heb ook nog een medi8er en die wil ik ook wel graag in DD horen. Netflix app via de tv geeft wel gewoon DD door, klinkt geweldig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Op mijn Sonos Amp werkt sinds een week of wat de alarm functie niet goed meer.
Ik heb deze ingesteld om Q-Music te gaan spelen via Tune-in maar ik krijg de Sonos sound als alarm.
Ik heb de stekker er al uit gehad en Alarm verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar vanmorgen werkte het nog steeds niet.

Verder heb ik geen assistenten oid aan staan.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Crxtreem schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:38:
Ik heb deze ingesteld om Q-Music te gaan spelen via Tune-in maar ik krijg de Sonos sound als alarm.
Ik heb de stekker er al uit gehad en Alarm verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar vanmorgen werkte het nog steeds niet.

Iemand nog een idee?
Nee, geen idee, maar dit was mij inderdaad ook opgevallen... Dacht dat het alleen bij mij was, maar nog niet bezig geweest met dingen aanpassen.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Laatst online: 22:37
Afbeeldingslocatie: https://magazine.teufelaudio.nl/wp-content/uploads//2017/03/Teufel-Blog-Ultima-40-Weiss-750x400.jpg

Ik wil ondanks onderstaand probleem ook nog de Sonos Amp aanschaffen maar twijfel nog of hij mijn Teufel's goed kan aansturen. Gebruiken jullie hem ook in combinatie met grote vloerstaanders?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:54

CeesKees

I rest my Kees

Iemand nog een idee?
Met twee Play1 hetzelfde probleem. Zender opnieuw selecteren gaf geen resultaat.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 15:06
Nou, sinds een week eigenaar van een Sonos beam (eerste sonos speaker en zeker niet de laatste). Maar wat ben ik hier blij mee. Echt een super smart sound bar. Ook Alexa werkt erg goed al moet je soms bepaalde verzoeken op een specifieke manier verwoorden.

Heeft iemand nog leuke tips of weetjes over de beam? Ik gebruik Alexa en heb spotify gekoppeld. Met alexa bedien ik de muziek en bedien ik mijn smart home.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:42

rvk

Hier heb ik daar al een maand of twee last van.
Ik dacht even dat het lag aan de overschakeling van alarm zender van TuneIn naar Stingray maar nu weer op een TuneIn radio gezet en het werkt nog steeds niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
(voor o.a.) @rvk ,@CeesKees ,@Crxtreem en @benedictuz :
Voor het probleem met een 'buzzend' alarm i.p.v. een radiozender: het schijnt dat als je de alarmen verwijderd en weer opnieuw aanmaakt in de Sonos app, dat het probleem dan verholpen is.
(aldus een post op het Sonos forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
TheFrahes schreef op zondag 16 juni 2019 @ 22:57:
[...]

Ondertussen dus trotse eigenaar van de beam met 2 play:1's. Wat een geluid zeg!
Alleen 1 probleem; mijn tv geeft DD niet door. Voorheen deed mijn onkyo receiver dat, maar die heb ik niet meer...
Hoe lossen jullie dat op?
Ik heb ook nog een medi8er en die wil ik ook wel graag in DD horen. Netflix app via de tv geeft wel gewoon DD door, klinkt geweldig!
Voor mijn Mede8er heb ik deze aangeschaft: https://www.amazon.de/kwm...e+HDMI+EDID+Manager&psc=1

DTS natuurlijk gaat sowieso niet werken, maar ik heb nu (via mijn Samsung UE46D8000) weer 5.1 surround.

Ik had gisteren overigens iets vreemds met Assistent. Op de vraag of Studio Brussel kon worden afgespeeld antwoordde Google bevestigend, en dat dat via TuneIn zou gebeuren. Vervolgens kwam ze met een onbekende fout, ook bij een tweede keer vragen. 3FM ging wel goed....

[ Voor 14% gewijzigd door Rallye op 18-06-2019 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Magic6399 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:49:
Voor het probleem met een 'buzzend' alarm i.p.v. een radiozender: het schijnt dat als je de alarmen verwijderd en weer opnieuw aanmaakt in de Sonos app, dat het probleem dan verholpen is.
Bij mij werkte het vanochtend weer, zonder iets gedaan te hebben.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frid0
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:17:
[...]

Bij mij werkte het vanochtend weer, zonder iets gedaan te hebben.
Bij mij werkt het nog steeds niet. Elke ochtend nu het Sonos alarm ipv radio. Begint heel irritant te worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Frid0 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:37:
[...]

Bij mij werkt het nog steeds niet. Elke ochtend nu het Sonos alarm ipv radio. Begint heel irritant te worden
Ik heb in de Sonos Comunity ook een reactie gegeven op iemand die het probleem ook had.
Daar heeft Sonos ook gereageerd.

Misschien dat er wat meer mensen daar ook moeten reageren zodat ze weten dat het vaker voorkomt.

https://nl.community.sono...-klinkt-ipv-radio-6769283

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

[...]
Ik heb de alarmen nu even verwijderd en opnieuw aangemaakt dus ik zal het morgen wel zien.

Op het forum staan wel een aantal meer meldingen hierover waar ze ook vragen om de diagnostische gegevens door te zenden na een mislukt alarm.

Tevens had ik ergens gelezen om eens te proberen een directe stream aan te maken (bijvoorbeeld een van hier) via de PC-app (in beheren) en die dan via TuneIn radio te kiezen als alarm-source. Als het morgen niet lukt is dat mijn tweede poging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:52

Lapras

Ice beam

[b]Haas schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:17:Ik wil ondanks onderstaand probleem ook nog de Sonos Amp aanschaffen maar twijfel nog of hij mijn Teufel's goed kan aansturen. Gebruiken jullie hem ook in combinatie met grote vloerstaanders?
Ik heb de oude Sonos Connect:AMP nog. Ik zou wel willen upgraden, maar de meerwaarde is te beperkt.

Het werkt goed genoeg. Je hebt wel weinig mogelijkheden voor aanpassen bas/treble en je kan er vrijwel geen andere audiobronnen op aansluiten. Voor mij is dat niet zo'n probleem, maar wellicht voor anderen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Ik wil binnenkort een Sonos Beam aanschaffen, echter ben ik nog niet uit over de ophangbeugel.

Ik twijfel tussen een verlenging vanuit mijn tv (er onder) of direct aan de muur.
De beugel die direct aan de muur kan heeft ook ruimte voor kabel doorvoer.

Ik heb nu een kleine 2.5cm plint die bij de TV omlaag loopt en hoop dat de beugel er overheen past. Iemand hier ervaring mee?

Als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fWDKgsDsUjsT31hshDCMFjXD/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:54

CeesKees

I rest my Kees

[...]

Ik had gisteren alle alarmen verwijdert en opnieuw ingesteld.

Vanmorgen wederom het sonos alarm i.p.v. radio.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

CeesKees schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 06:12:
[...]
Hier ook, helaas.
Dus dat was niet de oplossing.

Nu staat er een externe ip stream klaar voor morgen.

(Beneden doet mijn tweede Sonos het wel altijd goed met het alarm.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
CeesKees schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 06:12:
[...]

Ik heb niks veranderd en vanmorgen deed die het opeens weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrahes
Rallye schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:11:
[...]

Voor mijn Mede8er heb ik deze aangeschaft: https://www.amazon.de/kwm...e+HDMI+EDID+Manager&psc=1

DTS natuurlijk gaat sowieso niet werken, maar ik heb nu (via mijn Samsung UE46D8000) weer 5.1 surround.

Ik had gisteren overigens iets vreemds met Assistent. Op de vraag of Studio Brussel kon worden afgespeeld antwoordde Google bevestigend, en dat dat via TuneIn zou gebeuren. Vervolgens kwam ze met een onbekende fout, ook bij een tweede keer vragen. 3FM ging wel goed....
Bedankt voor de tip! _/-\o_ Naar zoiets was ik op zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Frid0 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:20:
[...]

Ik heb niks veranderd en vanmorgen deed die het opeens weer...
Helaas! Vanmorgen had ik ook weer het sonos alarm i.p.v. radio en moest ik het handmatig uitzetten toen ik de deur uitging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Ik had vanochtend voor het eerst in lange tijd weer een radio-alarm.
Ik had een ip-stream ingegeven als source (via de PC-app toegevoegd aan TuneIn en als source gekozen).
Benieuwd of dat goed blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Goed nieuws dat binnenkort ook de GA update op de oude Sonos ondersteund wordt,
zodat je met een google homem ook muziek kunt laten afspelen op je Sonos speakers.

Mijn huidige setup is
2x Sonos play5
2x Sonos play1
1x Sonos Soundbar
2x Google home mini

Ik wil mijn huis zoveel mogelijk inrichten op stembediening.
Ik twijfel behoorlijk of ik alles ga verkopen en dan de variant terugkoop met ingebouwde microfoon.
Aan de andere kant, als de update er komt kan ik via de GH alsnog muziek afspelen op de speakers.

Ik las dat de Sonos beam ook je tv aan en uit kan zetten midels je stem.
Dat kan ik niet met de soundbaar.
Ook schijnt de Sonos Beam beter te zijn qua geluid in verschillende tests.

Als ik de playbar verkoop krijg ik er nog 450 euro voor.
Voor dat geld kan ik een nieuwe Beam kopen die dan meteen geintegegreerd is met Google Home.

Wat zouden jullie doen en/of vervangen in mijn situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistymo
  • Laatst online: 03-03-2022
C6DL schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:21:
Goed nieuws dat binnenkort ook de GA update op de oude Sonos ondersteund wordt,
zodat je met een google homem ook muziek kunt laten afspelen op je Sonos speakers.

Wat zouden jullie doen en/of vervangen in mijn situatie?
Allereerst een Sonos Sub kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Mistymo schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:37:
[...]

Allereerst een Sonos Sub kopen >:)
Neh.. Zit in een flatje, deze set is al overkill haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@C6DL Ik zou het zo laten. De Playbar heeft meer bas dan de Beam - en een Sub is in jouw situatie niet handig. Het aanzetten van de TV door de Beam werkt via HDMI, dus dat zul je niet hebben, maar enkel een Beam zal, in vergelijking met je huidige set up, vrij mager klinken.

De volgende stap in de produktvernieuwing bij Sonos (hoe onvoorspelbaar die ook is) is vast een Playbar met HDMI. Die zou ik dan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistymo
C6DL schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:39:
[...]
[...]
Sonos laat zich nooit uit welke speaker vervangen gaat worden of waar ze mee bezig zijn. Kan dus nog wel jaren duren. De Beam is een prima alternatief als je arc en voicecontrol wilt. Wil je meer bass, neem dan sub erbij. Ik heb deze opstelling al een tijdje i.c.m. C8 65 Oled en ben er zeer tevreden over.

Neh.. Zit in een flatje, deze set is al overkill haha
Snap niet waarom iedereen altijd maar roept dat een Sub overkill is. Je hoeft hem toch niet op max te zetten. Ik gebruik de sub juist als aanvulling en op lage lvl. De Sub neemt juist de lage tonen over van de playbar/beam waardoor deze zich kunnen concentreren top de mid en high. Sonos laat zich nooit uit welke speaker vervangen gaat worden of waar ze mee bezig zijn. Kan dus nog wel jaren duren. De Beam is een prima alternatief als je arc en voicecontrol wilt. Wil je meer bass, neem dan sub erbij. Ik heb deze opstelling al een tijdje i.c.m. C8 65 Oled en ben er zeer tevreden over.

[ Voor 10% gewijzigd door Mistymo op 21-06-2019 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:18

Saven

Administrator

Mistymo schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:38:
[...]

Snap niet waarom iedereen altijd maar roept dat een Sub overkill is. Je hoeft hem toch niet op max te zetten. Ik gebruik de sub juist als aanvulling en op lage lvl. De Sub neemt juist de lage tonen over van de playbar/beam waardoor deze zich kunnen concentreren top de mid en high. Sonos laat zich nooit uit welke speaker vervangen gaat worden of waar ze mee bezig zijn. Kan dus nog wel jaren duren. De Beam is een prima alternatief als je arc en voicecontrol wilt. Wil je meer bass, neem dan sub erbij. Ik heb deze opstelling al een tijdje i.c.m. C8 65 Oled en ben er zeer tevreden over.
Hangt imo echt wel van (de groote van) de ruimte af. Mijn woonkamer is denk ik 3 a 4 keer gemiddeld, dus ik kwam er (helaas.. $$$) niet onderuit na het eerst zonder sub geprobeerd te hebben.

In een flatje hoef je met een beam / bar imo echt geen sub te hebben. Doe je dat wel ben je meteen de sjonnie van de flat :P Sowieso lijkt me iemand in een flatje niet per se het type om 800 euro voor een simpele subwoover uit te geven, no offense.

Daarnaast is de sub gewoon schandalig duur 8)7 en kun je voor de fractie van de prijs een complete set van bijv. Denon halen. Doet achteraf (spijt is een groot woord) weinig tot niks onder voor Sonos tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Saven schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:51:
[...]

Hangt imo echt wel van (de groote van) de ruimte af. Mijn woonkamer is denk ik 3 a 4 keer gemiddeld, dus ik kwam er (helaas.. $$$) niet onderuit na het eerst zonder sub geprobeerd te hebben.

In een flatje hoef je met een beam / bar imo echt geen sub te hebben. Doe je dat wel ben je meteen de sjonnie van de flat :P Sowieso lijkt me iemand in een flatje niet per se het type om 800 euro voor een simpele subwoover uit te geven, no offense.

Daarnaast is de sub gewoon schandalig duur 8)7 en kun je voor de fractie van de prijs een complete set van bijv. Denon halen. Doet achteraf (spijt is een groot woord) weinig tot niks onder voor Sonos tegenwoordig.
Tuurlijk als je een grote woonkamer hebt dan kan je de sub verder openschroeven, maar in een kleine kamer kan de sub ook mooi bijdragen als je de bass van de beam te weining vind. Ik reageerde trouwens op iemand die de volgende speakers al heeft 2x Sonos play5,2x Sonos play1,1x Sonos Soundbar in zijn flatje, dus ga ik ervanuit dat een sub in zijn budget past (aanname). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Saven schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:51:
[...]

Mijn "flatje" is een klein penthousje.. dus dat valt nog mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Rallye schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:36:
@C6DL Ik zou het zo laten. De Playbar heeft meer bas dan de Beam - en een Sub is in jouw situatie niet handig. Het aanzetten van de TV door de Beam werkt via HDMI, dus dat zul je niet hebben, maar enkel een Beam zal, in vergelijking met je huidige set up, vrij mager klinken.

De volgende stap in de produktvernieuwing bij Sonos (hoe onvoorspelbaar die ook is) is vast een Playbar met HDMI. Die zou ik dan kopen.
Dank je wel !
Je geeft aan dat de bas minder zal zijn in de sonos beam.
Ik moet eerlijk bekennen dat als ik nu muziek afspeel, het geluid voornamelijk uit mijn play5 speakers komt.
En de playbar amper meedoet.. dus die bas zal ik dan niet missen.

Tijdens films kijken heb je wellicht een punt
Alleen vraag ik me af, of de bas echt merkbaar minder gaat worden.
Ik zit hier in een omgeving van 6m tot mijn playbar (links en rechts 2m tot de play 5's)
Dat is niet heel ver weg.. dus wellicht kan de Sonos Beam dit prima overbruggen.

Voice control vind ik inderdaad een belangrijke optie in mijn situatie
Mijn hele huis is al op voice, behalve mijn televisie nu :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:18

Saven

Administrator

Mistymo schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:56:
[...]

Tuurlijk als je een grote woonkamer hebt dan kan je de sub verder openschroeven, maar in een kleine kamer kan de sub ook mooi bijdragen als je de bass van de beam te weining vind. Ik reageerde trouwens op iemand die de volgende speakers al heeft 2x Sonos play5,2x Sonos play1,1x Sonos Soundbar in zijn flatje, dus ga ik ervanuit dat een sub in zijn budget past (aanname). ;)
Dan heeft 'ie al bass genoeg joh :P
C6DL schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:20:
[...]

Mijn "flatje" is een klein penthousje.. dus dat valt nog mee ;)
Doe zelf dan niet zo kleinerend joh :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Laatst online: 12-01-2024
C6DL schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:22:
[...]

Als je de USA versie van Alexa gebruikt, zou je ook nog de Harmony Hub kunnen overwegen. Die stuur ik via Alexa aan om mijn tv, maar ook mijn XBox One te besturen (op de games zelf na uiteraard :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
C6DL schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:22:
[...]

Dank je wel !
Je geeft aan dat de bas minder zal zijn in de sonos beam.
Ik moet eerlijk bekennen dat als ik nu muziek afspeel, het geluid voornamelijk uit mijn play5 speakers komt.
En de playbar amper meedoet.. dus die bas zal ik dan niet missen.

Tijdens films kijken heb je wellicht een punt
Alleen vraag ik me af, of de bas echt merkbaar minder gaat worden.
Ik zit hier in een omgeving van 6m tot mijn playbar (links en rechts 2m tot de play 5's)
Dat is niet heel ver weg.. dus wellicht kan de Sonos Beam dit prima overbruggen.

Gebruik je de play 5's als surround? of als stereopaar? Nogmaals als je voice belangrijk vindt, dan gewoon die playbar inruilen en de Beam kopen. Is prima te doen. Mocht je bass tekort komen dan gewoon een Sub eraan. Mijn set bestaat uit 2xplay 5, Beam en Sub en heb niks te klagen. Trouwens als jij 6 meter van je playbar zit (aanname dat je bar bij je tv staat) zou ik investeren in een 75" tv >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Mistymo schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:09:
[...]

Gebruik je de play 5's als surround? of als stereopaar? Nogmaals als je voice belangrijk vindt, dan gewoon die playbar inruilen en de Beam kopen. Is prima te doen. Mocht je bass tekort komen dan gewoon een Sub eraan. Mijn set bestaat uit 2xplay 5, Beam en Sub en heb niks te klagen. Trouwens als jij 6 meter van je playbar zit (aanname dat je bar bij je tv staat) zou ik investeren in een 75" tv >:)
Haha die televisie gaat toevallig dit weekend komen!
Dus dat komt goed.

Maar Ik gebruik de play'5 als surround als ik even zo snel kijk in de sonos app.
Is dat goed of slecht in deze?.. (surrond setting staat bij tv, en bij muziek afspelen beide op max)

Ik zou de playbar weleens wat meer willen horen tijdens het afspelen van de muziek samen met de play5's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
C6DL schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:18:
[...]

Haha die televisie gaat toevallig dit weekend komen!
Dus dat komt goed.

Maar Ik gebruik de play'5 als surround als ik even zo snel kijk in de sonos app.
Is dat goed of slecht in deze?.. (surrond setting staat bij tv, en bij muziek afspelen beide op max)

Ik zou de playbar weleens wat meer willen horen tijdens het afspelen van de muziek samen met de play5's
Play 5's in surround is overkill. Kan je beter je play one's voor gebruiken. Je kan beter de play 5's in een aparte groep zetten als stereo en de playbar in een aparte groep met play one's als surround. Kijk je tv dan alleen de bar, luister je muziek dan de play 5's en als je muziek ook uit de playbar wilt dan koppel je de 2 kamers samen. Let wel op dit werkt alleen met muziek en niet met tv kijken want dan heb je vertraging/echo uit de play 5's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Mistymo schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:23:
[...]

Play 5's in surround is overkill. Kan je beter je play one's voor gebruiken. Je kan beter de play 5's in een aparte groep zetten als stereo en de playbar in een aparte groep met play one's als surround. Kijk je tv dan alleen de bar, luister je muziek dan de play 5's en als je muziek ook uit de playbar wilt dan koppel je de 2 kamers samen. Let wel op dit werkt alleen met muziek en niet met tv kijken want dan heb je vertraging/echo uit de play 5's.
Thanks..
Hoezo is dit overkill?.. juist met films kijken is dit heerlijk moet ik eerlijk bekennen.
Als ik tv kijk en zou de stereo moeten missen van de play 5's, dan ga ik aardig achteruit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
C6DL schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:25:
[...]

Thanks..
Hoezo is dit overkill?.. juist met films kijken is dit heerlijk moet ik eerlijk bekennen.
Als ik tv kijk en zou de stereo moeten missen van de play 5's, dan ga ik aardig achteruit toch?
De play 5's geven alleen surround door dus maak je niet optimaal gebruik van het geluid van de 5's. Kan je net zo goed play one's kiezen. Nogmaals voor bass zou ik de sub erbij kopen. JIj hebt toch geld teveel hahaha als je een 75" oled gekocht hebt. >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Mistymo op 21-06-2019 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@C6DL Als je de Play:5’s gebruikt als surround, staan ze achter je. Hoezo mis je dan stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
ro3lie schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:40:
Ik wil binnenkort een Sonos Beam aanschaffen, echter ben ik nog niet uit over de ophangbeugel.

Ik twijfel tussen een verlenging vanuit mijn tv (er onder) of direct aan de muur.
De beugel die direct aan de muur kan heeft ook ruimte voor kabel doorvoer.

Ik heb nu een kleine 2.5cm plint die bij de TV omlaag loopt en hoop dat de beugel er overheen past. Iemand hier ervaring mee?

Als volgt:
[Afbeelding]
Is er iemand die gebruik maakt van de originele beugel?

Ik las dat deze ervoor zorgt dat de speaker 2.5cm van de muur komt. Kortom een klein plintje kan achterlangs :-)

Ben toch benieuwd of dit klopt en of iemand een foto kan delen.

Maandag komt een zwarte Beam en witte One Gen2 binnen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 16:22
Magic6399 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:49:
Paar keer getest nu en lijkt te werken (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-09 16:12
Is het mogelijk om een LP speler te koppelen aan een BEAM?
Pagina: 1 ... 81 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.