En daar is dan de (Google) aankondiging van de Assistent op/met Sonos:
https://www.blog.google/p...system-gets-even-smarter/
Nog even wachten tot het juli is. Wel jammer dat voice match nog niet ondersteund wordt.Sahi_NL schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:46:
En daar is dan de (Google) aankondiging van de Assistent op/met Sonos:
Vreemd ik heb ook me locatie op Amerika staan en daar een state en plaatst ingevuld alleen krijg ikde optie nog niet. Had jij Alexa al gekoppeld? Mis ik misschien iets? In de Google Home app zie ik Sonos al wel staan deze heb ik gekoppeld maar lijkt niks te doen.Mandarijntje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:49:
Ik heb zojuist Google Assistent op mijn Sonos al vrij eenvoudig werkend gekregen. Ik kan Nederland praten en ze praat netjes Nederlands terug, het enige wat ze nog niet lijkt te doen is Spotify afspelen. Ze herhaalt netjes het nummer dat ik aanvroeg maar komt gelijk daarna met 'Ik weet niet hoe ik hierbij kan helpen".
Ze reageert trouwens bizar goed op het triggerwoord 'Ok Google', veel beter dan dat Alexa dat doet.
Om het werkend te krijgen heb ik enkel mijn Sonos account op een adres is New York staan, maar dat had ik toch al voor Alexa. Mijn google account staat gewoon op Nederlands en als ik haar vraag wat mijn locatie is geeft ze netjes mijn adres in Amsterdam
Als je ook maar enige moeite had gedaan om iets te lezen weet je dat het niet zomaar aan staan...TerrorSource schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:31:
Staat het standaard aan of kan je het ook uitzetten?
Ik wil geen "Ok Google" of "Alexa" in huis, alleen Siri.
Ik heb de posts van de laatste pagina's gelezen voordat ik mijn berichtje postte en daar kwam niet duidelijk iets naar voren.. maar goed, bedankt voor je zinnige bijdragebloodlynx schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:37:
[...]
Als je ook maar enige moeite had gedaan om iets te lezen weet je dat het niet zomaar aan staan...
Buiten een blog bericht waar exact in staat uitgelegd hoe je de functionaliteit aanzet maargoed.TerrorSource schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:43:
[...]
Ik heb de posts van de laatste pagina's gelezen voordat ik mijn berichtje postte en daar kwam niet duidelijk iets naar voren.. maar goed, bedankt voor je zinnige bijdrage
Hier ook werkend, kreeg een mail van sonos dat de Google assistent beschikbaar was (heb ook Alexa werkend via Amerikaans account) moest eerst de update van de sonos app uitvoeren en toen kwam ie met een update van de speakers waarna de Google assistent beschikbaar was naast Alexa , deze ingesteld door gewoon de aanwijzingen via binnen de sonos app doorlopen en alles werkt gewoon standaard in het Nederlands via Mn Nederlands Google assistent account .Mandarijntje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:49:
Ik heb zojuist Google Assistent op mijn Sonos al vrij eenvoudig werkend gekregen. Ik kan Nederland praten en ze praat netjes Nederlands terug, het enige wat ze nog niet lijkt te doen is Spotify afspelen. Ze herhaalt netjes het nummer dat ik aanvroeg maar komt gelijk daarna met 'Ik weet niet hoe ik hierbij kan helpen".
Ze reageert trouwens bizar goed op het triggerwoord 'Ok Google', veel beter dan dat Alexa dat doet.
Om het werkend te krijgen heb ik enkel mijn Sonos account op een adres is New York staan, maar dat had ik toch al voor Alexa. Mijn google account staat gewoon op Nederlands en als ik haar vraag wat mijn locatie is geeft ze netjes mijn adres in Amsterdam
Voor mij hetzelfde, mijn Sonos account alleen even op een US adres ingevuld, Sonos app update, Sonos systeem bijwerken. Vervolgens Google Assistent toegevoegd aan de Beam/One. Werkt super!indofk schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:02:
[...]
Hier ook werkend, kreeg een mail van sonos dat de Google assistent beschikbaar was (heb ook Alexa werkend via Amerikaans account) moest eerst de update van de sonos app uitvoeren en toen kwam ie met een update van de speakers waarna de Google assistent beschikbaar was naast Alexa , deze ingesteld door gewoon de aanwijzingen via binnen de sonos app doorlopen en alles werkt gewoon standaard in het Nederlands via Mn Nederlands Google assistent account .
Welk commando gebruik je hiervoor?418O2 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:25:
Werkt hier ook. Fijne is dat ik via google wél naar de tv input kan switchen als Spotify speelt
Wat bedoel je precies?Sahi_NL schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:39:
Is het iemand al gelukt om speakers te groeperen?
Haters everywhere but I don’t really care
[ Voor 12% gewijzigd door Tralapo op 14-05-2019 23:39 ]
Dat met die microfoon die maar op 1 van de twee werkt in een stereopaar heb ik ook inderdaad. Vreemd wel, dacht al dat het aan mij lag.Tralapo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:34:
Ook geswitcht naar Assistant, gaat makkelijk als je Alexa al werkend had. Spreekt en verstaat zowel Engels als Nederlands prima maar sommige opdrachten leveren in het Nederlands "sorry ik begrijp het niet" op en werken in het Engels prima. Zal wel.
Enige waar ik tegenaan loop is dat Assistent op de linkerspeaker van m'n stereopaar One's is geactiveerd (zo gaf de app het ook specifiek aan na het activeren) en het niet mogelijk lijkt om te switchen naar rechts? Bij Alexa werkte het gewoon op diegene waarop je de microfoon activeerde met de knop.
De linker speaker staat naast m'n tv en is dus iets gevoeliger voor foutjes/verstoring dan de rechter, die er verder vanaf staat..
Het lukt me alleen niet om muziek af te spelen van Spotify, dan krijg ik telkens "Sorry het lijkt erop dat Spotify niet beschikbaar is" als reactie. Radio via TuneIn werkt perfect.
Ik kreeg hier terug dat Nederlands niet beschikbaar was voor deze Google Assistent en kon kiezen uit een Frans, Duits, Engels (us en uk).indofk schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:02:
[...]
Hier ook werkend, kreeg een mail van sonos dat de Google assistent beschikbaar was (heb ook Alexa werkend via Amerikaans account) moest eerst de update van de sonos app uitvoeren en toen kwam ie met een update van de speakers waarna de Google assistent beschikbaar was naast Alexa , deze ingesteld door gewoon de aanwijzingen via binnen de sonos app doorlopen en alles werkt gewoon standaard in het Nederlands via Mn Nederlands Google assistent account .
Ja, met iOS werkt prima hier. App afsluiten, zorgen dat Regio van Sonos account op USA staat en app starten. Je kunt eventueel ook proberen de Windows/Mac app te gebruiken eerst zodat speakers up to date worden en daarna de procedure op de telefoon van GA starten.matthijst schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:07:
Iemand dit met ios voor elkaar gekregen?
Heb Google Home wel onder spraakbediening staan, maar als ik m toevoeg gebeurt er niks (Sonos account op US).
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Het verbaaste mij ook dat google astissistent in het nederlands was..NCK schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 07:00:
[...]
Ik kreeg hier terug dat Nederlands niet beschikbaar was voor deze Google Assistent en kon kiezen uit een Frans, Duits, Engels (us en uk).
[ Voor 32% gewijzigd door matthijst op 15-05-2019 09:53 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Helaas is begrijpt het niet. Ik heb het geactiveerd vanaf een android toestel. Kan me voorstellen dat het vanaf iOS zich iets anders gedraagt.Tralapo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 07:07:
Tijdens het activeren bedoel je? Had ik ook. Heb gekozen voor Engels (US), maar ze verstaat gewoon Nederlands en spreekt ook Nederlands terug als jij dat sprak.
Ja hier liep ik ook tegen aan, ik heb twee One speakers als surround en had zelfs gehoopt dat je gewoon beide speakers gewoon kon activeren...Tralapo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:34:
Enige waar ik tegenaan loop is dat Assistent op de linkerspeaker van m'n stereopaar One's is geactiveerd (zo gaf de app het ook specifiek aan na het activeren) en het niet mogelijk lijkt om te switchen naar rechts?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Hier hetzelfde issue. Het lijkt erop dat Sonos een storing heeft.stefanvdv1988 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:38:
Hier bij activeren via iOS (Sonos op VS adres), duurt het koppelen vanuit Google Home app erg lang, en uiteindelijk zegt ie koppelen mislukt. Hij zegt ook telkens dat ik mijn speakers moet registreren, terwijl ik inlog met mijn eigen Sonos account..
Los van ondersteuning voor Nederlands merk ik ook dat herkenning/verwerking van commando's gewoon veel soepeler gaat met Google. Alexa begreep er bij mij te vaak niets van.icecreamfarmer schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:48:
Wat is het voordeel van google boven Alexa? Kun je trouwens bij beiden het hotword veranderen?
Heb nu routines in Alexa staan maar dat is zo overgezet gok ik?
Dit.. Alexa was bij mij op beide actief en ik kon gewoon bij één van de twee de microfoon uitschakelen met de knop. Als beide aanstonden ging dat eigenlijk ook altijd wel goed.EJSEJS schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:33:
[...]
Ja hier liep ik ook tegen aan, ik heb twee One speakers als surround en had zelfs gehoopt dat je gewoon beide speakers gewoon kon activeren...
[ Voor 6% gewijzigd door Tralapo op 15-05-2019 11:42 ]
Het wakeword van Alexa is te wijzigen,icecreamfarmer schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:48:
Wat is het voordeel van google boven Alexa? Kun je trouwens bij beiden het hotword veranderen?
Heb nu routines in Alexa staan maar dat is zo overgezet gok ik?
Wordt nog leuker als straks iemand op tv gaat roepen "Alexa, turn off the lights", "Alexa, volume up three", enzovoortThe Inquisitor schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:46:
[...]
Het wakeword van Alexa is te wijzigen,
https://www.amazon.com/gp...lay.html?nodeId=201971890
Alleen lijkt het (weer eens...) niet van toepassing te zijn op een Sonos One
https://en.community.sono...g-alexa-wake-word-6820420
In mijn herinnering meen ik wel ergens de settings te hebben gezien, maar dat is mogelijk alleen voor de Alexa app, en niet de One. Ik heb het ook nooit geprobeerd omdat Alexa wel prima werkt, behalve het feit dat ze tegenwoordig redelijk vaak reageert op de tv.
In Sonos stereoparen is de linkerspeaker altijd de "coordinator", die de streams en commando's binnenhaalt en doorstuurt naar de rechterspeaker, vergelijkbaar met hoe er in een Sonos-groep ook altijd een player de "coordinator" is. Mijn gevoel zegt dat dit fenomeen hier iets mee te maken heeft.EJSEJS schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:33:
[...]
Ja hier liep ik ook tegen aan, ik heb twee One speakers als surround en had zelfs gehoopt dat je gewoon beide speakers gewoon kon activeren...
Dat werkt toch echt wel prima hoor, is een instelling die je in de Google Home app verder kunt aanpassen.dimmak schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:48:
Google Assistant werkt nu bij mij ook. Het lukt echter niet om Spotify of Netflix aan te sturen.
In de Assistant app kun je talen aanpassen (Assistent => Talen), je kunt Engels en Nederlands tegelijk hebben.gex schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:48:
Hier ook google assistent toegevoegd nadat ik al een tijdje Alexa gebruikt heb, maar Google reageert alleen maar op Engelse commando's, Nederlands kent hij helaas niet, mis ik wellicht een instelling?
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Loop momenteel tegen hetzelfde euvel aan. Heb dit op de Beam en op de One. Beide apparaten de naam veranderd, spotify ontkoppeld en de Google Assistent op beide apparaten opnieuw geconfigureerd. Heeft het nog niet kunnen oplossen.Tralapo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:34:
Ook geswitcht naar Assistant, gaat makkelijk als je Alexa al werkend had. Spreekt en verstaat zowel Engels als Nederlands prima maar sommige opdrachten leveren in het Nederlands "sorry ik begrijp het niet" op en werken in het Engels prima. Zal wel.
Enige waar ik tegenaan loop is dat Assistent op de linkerspeaker van m'n stereopaar One's is geactiveerd (zo gaf de app het ook specifiek aan na het activeren) en het niet mogelijk lijkt om te switchen naar rechts? Bij Alexa werkte het gewoon op diegene waarop je de microfoon activeerde met de knop.
De linker speaker staat naast m'n tv en is dus iets gevoeliger voor foutjes/verstoring dan de rechter, die er verder vanaf staat..
Het lukt me alleen niet om muziek af te spelen van Spotify, dan krijg ik telkens "Sorry het lijkt erop dat Spotify niet beschikbaar is" als reactie. Radio via TuneIn werkt perfect.
[ Voor 4% gewijzigd door James25 op 15-05-2019 21:23 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zoiets? https://www.techconnect.n...n-met-sonos-in-nederland/DennusB schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:26:
Iemand een linkje naar een how-to met hoe je Google Assistant nu al kan aanzetten?
Sommige routines werken wel, althans toen ik good night zei werkte alles gewoon. Google what's my daily commute werkte dan weer niet, apart...Gaat niet door schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:15:
Ik had ook gehoopt dat routines zouden worden ondersteund. Jammer dat dit er voorlopig nog niet in zit.
Dat ligt niet aan de NL of EN sonos versie, dat is uberhaupt een probleem bij Google zelfblix schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:32:
Hopelijk gaat de Nederlandse versie snel (ze zeggen aankomende maand -- maar het blijft Sonos) live. Ik weet dat het mogelijk is via een workaround (ENG en NLD instellen als taal) maar dan krijg ik vaak dat Assistant het niet snapt (probeert mijn spraak als Engels te interpreteren terwijl het Nederlands is, of iets dergelijks). Meer mensen hier last van?
Oh, ja. Dat weet ik. Ik heb hier een drietal van die krengen staan. In eerste instantie dacht ik; ideaal. Meer mogelijkheden (IFFFT bv. en enkele hardware die niet werkt met NLD commands). Maar dat bleek dus vies tegen te vallen. Hoewel ik prima Engels spreek wil ik primair Nederlands spreken en ben daarom forced om NLD only te doen omdat ik anders 'overlap' problemen krijg.tcviper schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:37:
[...]
Dat ligt niet aan de NL of EN sonos versie, dat is uberhaupt een probleem bij Google zelf
Datzelfde resultaat heb ik ook met een Google Home kan ik je vertellen. Het is soms nog wat buggy.
Ja het werkt nu al prima hoorblix schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:41:
[...]
Oh, ja. Dat weet ik. Ik heb hier een drietal van die krengen staan. In eerste instantie dacht ik; ideaal. Meer mogelijkheden (IFFFT bv. en enkele hardware die niet werkt met NLD commands). Maar dat bleek dus vies tegen te vallen. Hoewel ik prima Engels spreek wil ik primair Nederlands spreken en ben daarom forced om NLD only te doen omdat ik anders 'overlap' problemen krijg.
Maar goed om te horen dat ik dus niet alleen ben. Nou, hopelijk snel de Nederlandse versie voor Sonos. Fingers crossed.
Oh, werkelijk? Dan ga ik even terug kijken. Dank alvast!tcviper schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:43:
[...]
Ja het werkt nu al prima hoorCheck mijn vorige post, is heel simpel.
[ Voor 28% gewijzigd door Rallye op 17-05-2019 08:48 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Sahi_NL op 17-05-2019 08:10 ]
No drama
Dat zal sowieso niet helpen, de App is "maar" een afstandsbediening en heeft geen controle over de verbinding van je Sonosspelers. Dit klinkt eerder alsof je wat netwerkproblemen hebt die zich misschien niet met andere apparaten laat zien, maar blijkbaar wel met Sonos. Het beste kun je denk ik met Sonos zelf contact opnemen, die kunnen je systeem uitlezen.Wish schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:52:
What to do? Sonos app nogmaals verwijderen en de gehele set up opnieuw doorlopen? Dat heb ik een tijdje terug ook al gedaan zonder merkbare verbetering.
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Met Radio538 werkt het wel prima, maar bijvoorbeeld ook weer niet met KINK.Said speel Pinguin Radio
Sorry, het lijkt erop dat TuneIn momenteel niet beschikbaar is op deze mediadienst.
Oké, ik speel Pinguin Radio af via TuneIn
Prima, ik speel Pinguin Radio af via TuneIn
Side-Kick schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:12:
Ik heb GA geactiveerd voor mijn Sonos:One paar. Is het te forceren dat de rechts speaker wordt gebruikt voor GA, ipv de linkse?
Tralapo schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:30:
Ik kan bevestigen dat je Google Assistent kunt 'verplaatsen' door de service eerst uit te schakelen, het stereopaar te ontkoppelen en vervolgens Assistent te activeren op de speaker waar je wilt dat hij uiteindelijk blijft. Rechts bij mij. Als je vervolgens weer een stereopaar maakt blijft hij actief op rechts.
Enige nadeel van deze methode is dat je True Tuning gereset wordt.
Bij mij is het ook een beetje hit and miss met de 'speciale' zenders, de grote landelijke zenders lijken wel goed te gaan. Bij mij werkt het wel als ik ze soms in het Engels opvraag:Dbm12 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 08:58:
Gisteren GA aangezet op mijn sonos one en Beam. Echter heb ik nog wel last ervan dat hij niet goed werkt met Tunein en aangeeft dat de mediadienst niet beschikbaar is zoals hieronder terwijl hij wel bevestigd dat het afgespeeld gaat worden,
[...]
Met Radio538 werkt het wel prima, maar bijvoorbeeld ook weer niet met KINK.
Iemand anders hier ook last van? Of werkt het gewoon nog maar met een paar stations?
Tralapo schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:29:
"Hey Google, luister naar Radio 10" levert "Ok, ik speel Radio 10 af via TuneIn" op, en dat gebeurt. Dit werkt ook met bijvoorbeeld Radio 2, Qmusic, 538 en SkyRadio.
Vraag ik "Hey Google, luister naar Qmusic Het Foute Uur", krijg ik dezelfde bevestigende reactie, maar daarna gevolgd door "Sorry, deze dienst is momenteel niet beschikbaar" en daarna stilte.
Doe ik dan "Hey Google, listen to Qmusic Het Foute Uur", antwoordt ze hetzelfde riedeltje gewoon in het Nederlands, maar dan werkt het wél. Shoot me.
Als je een paar postings hoger had gelezen had je het antwoord al gehadSide-Kick schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:12:
Ik heb GA geactiveerd voor mijn Sonos:One paar. Is het te forceren dat de rechts speaker wordt gebruikt voor GA, ipv de linkse?
[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 20-05-2019 12:05 ]
Klopt, was een overbodige vraag. Heb over dit antwoord heen gelezen toen ik door de berg reacties in dit topic scrolde. Maar het antwoord op mijn vraag is al gegeven, dus ook jouw reactie is overbodigEJSEJS schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:59:
[...]
Als je een paar postings hoger had gelezen had je het antwoord al gehad
Tralapo in "Sonos ervaringen- en discussietopic"
Ja, als ze maar zijn gegroepeerd met een apparaat dat wel AP2 ondersteunt:Hoiz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:30:
Hi. Ik zit te kijken om een Beam aan te schaffen. Ik zag dat deze airplay 2 ondersteunt. De play:1 doet dit echter niet. Doordat de sonossen met elkaar kunnen praten, zou de play:1 wel airplay ondersteunen als ik hem gebruik icm de Beam, of moet ik daar echt de One voor hebben?
Geprobeerd eerst nog 5x zelfde probleem 6de keer pakte hij hem. Maar alsnog verkeerde zenderTralapo schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:54:
[...]
Bij mij is het ook een beetje hit and miss met de 'speciale' zenders, de grote landelijke zenders lijken wel goed te gaan. Bij mij werkt het wel als ik ze soms in het Engels opvraag:
[...]
Wellicht geeft je TV geen Dolby door via optical van HDMI devices. Zoek maar even in dit forum op ' passthrough'netvista schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:20:
Gisteren de Beam ontvangen en aangesloten, maar ik krijg geen 5.1 geluid via de ziggo Next.
Via de Netflix app op de samsung TV krijg ik wel gewoon een 5.1 signaal .
Is er iemand die 5.1 geluid aan de praat heeft gekregen icm met de ziggo Next ?
Is aangesloten via HDMI ( Arc ). Als ik kijk bij geluid instellingen op de TV is DD idd grayed out.The Inquisitor schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:04:
[...]
Wellicht geeft je TV geen Dolby door via optical van HDMI devices. Zoek maar even in dit forum op ' passthrough'
[ Voor 10% gewijzigd door netvista op 27-05-2019 13:12 ]
In dat geval de instellingen van de Ziggo Next bekijken en zoeken naar Dolby output
Reeds gedaan. Die staat op DD aan. Ook als ik hem uit zet heeft dat geen effectThe Inquisitor schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:10:
[...]
In dat geval de instellingen van de Ziggo Next bekijken en zoeken naar Dolby output
Heb je het al getest met andere devices? Want de interne apps van de tv werken eigenlijk altijd wel, het gaat vooral om via HDMI verbonden devices.netvista schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:12:
[...]
Reeds gedaan. Die staat op DD aan. Ook als ik hem uit zet heeft dat geen effect
Ik heb zojuist de AppleTV geprobeerd en daar krijg ik wel gewoon 5.1 op de beam. Daarna de HDMI kabel even omgewisseld om uit te sluiten dat het aan de kabel ligt, maar het resultaat is hetzelfde: 5.1 op de AppleTV, maar niet op de next mediabox.The Inquisitor schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:21:
[...]
Heb je het al getest met andere devices? Want de interne apps van de tv werken eigenlijk altijd wel, het gaat vooral om via HDMI verbonden devices.
Je hebt zeker weten de ARC poort van je TV in gebruik?
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Uiteraard. Volgens ziggo hebben vrijwel alle HD zenders DD 5.1 De meeste films in movies & series XL zijn ook DD 5.1, net zoals de Netflix films en series. Bij geen van allen krijg ik via de ziggo next echter DD 5.1 te horen, maar gewoon stereo.Froggle schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:31:
@netvista Al bij stilgestaan dat de content die je afspeelt op je Next ook Dolby moet zijn? Als de content stereo is dan maakt je Next daar natuurlijk geen Dolby van.
Irritant dit, hoop dat je het opgelost krijgt. Ik wil met exact dezelfde setup werken.netvista schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:39:
[...]
Uiteraard. Volgens ziggo hebben vrijwel alle HD zenders DD 5.1 De meeste films in movies & series XL zijn ook DD 5.1, net zoals de Netflix films en series. Bij geen van allen krijg ik via de ziggo next echter DD 5.1 te horen, maar gewoon stereo.
Als ik diezelfde Netflix films en series afspeel via de AppleTV krijg ik keurig netjes DD 5.1 te horen.
ehhhh..HOI
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Dit gooit idd wel wat roet in het etenkrizzziz schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:16:
[...]
Irritant dit, hoop dat je het opgelost krijgt. Ik wil met exact dezelfde setup werken.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als je internet radio aan had, kun je met een knop op de Sonos One in ieder geval het radiostation weer aanzetten. Idem met een Spotify playlist. Maar iets anders kiezen kan niet, daar heb je echt een telefoon of tablet voor nodig. Misschien heb je nog een oude iPad of Android tablet en zet je die in kiosk mode met de Sonos app?Dzine schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:06:
Ik heb een (play)One op het oog. Voornamelijk voor internet radio te luisteren in de woonkamer en soms Spotify. Als tweaker vind ik de app en alle integraties prachtig van Sonos, maar voor de andere huis bezoekers (oppas, schoonouders, tech averse partner) wil ik zeker weten dat men gewoon de Play kan aanzetten zonder telefoon oid en er dan simpelweg een voorgedefinieerde zender gaat spelen.
Wat @DaCoTa zegt kan inderdaad, maar mocht je meer willen zou je toch echt moeten kijken naar iets als dit: https://www.sonos.com/nl-nl/shop/xpress-audio-keypad.htmlDzine schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:06:
Ik heb ff een low-tech, dumb-speaker Sonos vraag, als in een iets waar blijkbaar alle review sites overheen stappen.
Ik heb een (play)One op het oog. Voornamelijk voor internet radio te luisteren in de woonkamer en soms Spotify. Als tweaker vind ik de app en alle integraties prachtig van Sonos, maar voor de andere huis bezoekers (oppas, schoonouders, tech averse partner) wil ik zeker weten dat men gewoon de Play kan aanzetten zonder telefoon oid en er dan simpelweg een voorgedefinieerde zender gaat spelen.
Kan dit?
Thanks. Oke, ja die heb ik maar ik wil juist daar vanaf. Want anders kan ik net zo goed een bluetooth speaker er neer zetten.DaCoTa schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:52:
[...]
Als je internet radio aan had, kun je met een knop op de Sonos One in ieder geval het radiostation weer aanzetten. Idem met een Spotify playlist. Maar iets anders kiezen kan niet, daar heb je echt een telefoon of tablet voor nodig. Misschien heb je nog een oude iPad of Android tablet en zet je die in kiosk mode met de Sonos app?
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Dzine schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:36:
[...]
Thanks. Oke, ja die heb ik maar ik wil juist daar vanaf. Want anders kan ik net zo goed een bluetooth speaker er neer zetten.
What if you set an alarm for the speaker every morning at 4am to play the station/playlist you want at 0 volume for 15 minutes. After 15 minutes wouldn't it stop playing but still be queued up so that if you hit the play/pause button it would start up. That way overnight every night it would reset the speaker to that default playlist/station.
Met Google Assistent gaat dit natuurlijk heel makkelijk. "Hey Google speel Radio538 op Tunein af"Dzine schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:06:
Ik heb ff een low-tech, dumb-speaker Sonos vraag, als in een iets waar blijkbaar alle review sites overheen stappen.
Kan dit?
Het kan nog korter ;-). He Google; Speel radio538dimmak schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:55:
[...]
Met Google Assistent gaat dit natuurlijk heel makkelijk. "Hey Google speel Radio538 op Tunein af"
Duidelijk verhaal, maar ik ben nog nergens tegengekomen hoe AirPlay 2 in de praktijk functioneert bij een Home cinema set en ook nog losse speakers. Ik heb gehoord dat je in de Sonos app twee groepen kunt aanmaken, waarmee je eenvoudig kunt kiezen tussen home cinema en muziek - dat gaat dus vast de voorkeursoplossing voor mij worden.Side-Kick schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:01:
[...]
Ja, als ze maar zijn gegroepeerd met een apparaat dat wel AP2 ondersteunt:
Laatste alinea
https://blog.sonos.com/nl/airplay-is-here/
Een goede grap mag vrienden kosten.
Je maakt groepen aan in de Sonos app, maar deze kun je op elk moment groeperen en degroeperen (let op, dat is niet hetzelfde als wijzigen).Tomatoman schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:02:
Duidelijk verhaal, maar ik ben nog nergens tegengekomen hoe AirPlay 2 in de praktijk functioneert bij een Home cinema set en ook nog losse speakers. Ik heb gehoord dat je in de Sonos app twee groepen kunt aanmaken, waarmee je eenvoudig kunt kiezen tussen home cinema en muziek - dat gaat dus vast de voorkeursoplossing voor mij worden.
Maar wat gebeurt er als ik in plaats daarvan via AirPlay 2 stereomuziek zou willen afspelen? Welke speaker(s) moet ik dan selecteren en welke speakers doen dan allemaal mee?
En als ik via AirPlay 2 video stream naar de tv, kan ik dan gelijktijdig (via de Sonos app???) het Doby Digital geluid vanuit de tv naar de Sonos speakers in de tv-hoek streamen?
Heeft iemand, liefst op basis van praktijkervaring, hier iets over te zeggen?
[ Voor 4% gewijzigd door The Inquisitor op 29-05-2019 11:27 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Spurlie op 29-05-2019 23:35 ]
Je zal een Beamer of een Playbar daarvoor moeten hebben. Ik kan alleen spreken over de Playbar en daar komt een waanzinnig geluid uit. Heb ook gekeken naar de Bram maar voor een 65" tv vond ik die net wat te klein.Spurlie schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:32:
Wellicht is deze vraag al vaker langsgekomen. Mijn vriendin en ik hebben beide bij de p30 pro een sonos one cadeau gekregen. Eerste indruk, echt indrukwekkend het geluid uit zo’n klein boxje!!!
Aangezien we er twee hebben kunnen we deze als stereo speakers pairen, maar we zouden ze graag gebruiken als speakers voor de tv. Nu gebruiken we daar een stereo radio voor, maar die zou dan weg kunnen. Is er geen enkele mogelijkheid om de sonos one te koppelen aan de tv? Ook geen mogelijkheid om dit bijvoorbeeld via de ethernet aansluiting te doen?
Liefst natuurlijk zonder toevoeging van nog een apparaat, maar wellicht maakt een extra sonos device wat gekoppeld kan worden aan de one’s dit wel mogelijk?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq