Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 79 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 11:29
NB_9 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:52:
[...]

Prijzen zijn inmiddels bekend.

nieuws: Ikea maakt prijzen bekend van tafellamp- en bookshelfspeaker in Symfo...

Volledige specificaties nog niet maar de tafellamp zou een combinatie zijn van de Sonos One en een lampje. Over smaak valt te twisten. Voor die paar tientjes extra heb ik denk ik toch liever de gewone Sonos One. De bookshelfspeaker wellicht interessant voor een kleiner kamertje (lees: werk- en/of slaapkamer).
De Play:1 vind ik lelijk, de One overkill aangezien mijn Beam al alle functies heeft, dus die speaker lijkt mij wel ideaal om mijn surround compleet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:43
Twee van die boeksteundingen voor de kids.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:46
The Inquisitor schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:08:
Interessant design... ik moet het eerst in het echt zien om er een goede mening over te vormen, maar op dit moment denk ik niet dat ik er eentje in huis ga halen. Nu heb ik eigenlijk ook genoeg Sonos, dus waarschijnlijk moet ik ook gewoon geen extra in huis halen.
Ja precies, daarbij vind ik die lampen echt lelijk (zal wel persoonlijk iets zijn I guess). Genoeg 'normale' Sonos speakers al in huis, ben daar wel zeer tevreden over.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:55
Ik ga de bookshelf wel halen voor in mijn slaapkamer, lijkt me een leuk dingetje waar het geluid niet te hard hoeft. 100euro ook een mooie prijs, aangezien de play:1 niet echt wilt zakken.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Werken die Ikea speakers nou ook samen met bestaande Sonos spullen? Dus kan ik in sync muziek afspelen over die 2 bijvoorbeeld?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NB_9
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02-04 18:29
DennusB schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:52:
Werken die Ikea speakers nou ook samen met bestaande Sonos spullen? Dus kan ik in sync muziek afspelen over die 2 bijvoorbeeld?
"Beide producten zijn onderdeel van het Sonos-ecosysteem en kunnen bijvoorbeeld onderdeel worden van een multiroomsetup of dienen als de achterluidsprekers van een een Sonos Playbar-soundbar. De twee luidsprekers zijn te bedienen via de Sonos-app"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 27-09 14:27
Ben wel benieuwd naar de eerste reviews over de bookshelf speakers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
Ik zit er over te denken om er 2 te halen en die als rear te gebruiken. De 2 one's die ik nu heb kunnen dan naar de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 08:24
NB_9 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:03:
[...]

"Beide producten zijn onderdeel van het Sonos-ecosysteem en kunnen bijvoorbeeld onderdeel worden van een multiroomsetup of dienen als de achterluidsprekers van een een Sonos Playbar-soundbar. De twee luidsprekers zijn te bedienen via de Sonos-app"
Blijkbaar dus alleen met de Playbar, base en beam en niet Sonos 1 of one
Pair two for stereo separation, and use them as home theater surrounds with Sonos Beam, Playbar, or Playbase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 15:25
Gaat niet door schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:26:
[...]

Blijkbaar dus alleen met de Playbar, base en beam en niet Sonos 1 of one

[...]
Oftewel ze werken dus als elke andere Sonosspeaker, van een Play:1 en een One samen kun je ook geen stereopaar maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Damon op 09-04-2019 17:43 ]

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42

Falcon10

Hit it i would !

Weet niet hoe jullie denken over die Ikea Sonos dingen, maar ik heb in men verlaagd plafond van de keuken nog 2 gaten steken om boxen te steken, met de bedoeling er ooit een Sonos amp in te steken met apate inbouwboxen aan.
Met heel die Ikea spullen, en aangezien ze blijkbaar volledig binnen het gewone Sonos app etc vallen en zelfde functies lijken te hebben, ga ik er denk ik 2 halen, uit elkaar halen en gewoon inbouwspeakers in men verlaagd plafond van maken. Kan ik geen Amp voor gaan kopen :)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 23:12
Xoem schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:26:
Dus zoek een hobby-oplossing om toch via die oude iPad te kunnen blijven werken. Heb ook Domoticz draaien waar het een en ander mee mogelijk lijkt te zijn, en heb een web-applicatie gevonden die ik eens op wil tuigen om te kijken of ik daar wat mee kan, maar misschien zijn er nog andere oplossingen die ik nog over het hoofd heb gezien, dus misschien hebben de Tweakers ook nog handige tips :)
Heb het nu uiteindelijk opgelost met Domoticz en de 'Node- sonos-http-api'.

In Domoticz een dummy switch aangemaakt waar bij activatie een simpel bash-script wordt aangeroepen wat een http request naar die http-api-server doet om de muziek te starten. Door middel van de timers van die dummy switch kan ik dat instellen als wake-up alarm. Gebruik dus niet meer het alarm van de Sonos zelf, maar stuur Sonos direct aan vanuit Domoticz.

Bijkomend voordeel is dat ik het script inmiddels ook nog zo heb kunnen uitbreiden dat ik nu ook eindelijk een goede fade-in van de muziek heb :-)

Daarnaast nog een tweede dummy switch gemaakt met een scriptje waarmee de muziek weer stop gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
@Xoem Ik weet niet hoe dat bij Domoticz werkt, maar via HomeKIt heb ik het probleem dat wanneer ik speakers heb gegroepeerd (bijv keuken+slaapkamer) de dummy switch ' uit' niet meer werkt. Althans, een van de gekoppelde groepen kun je uitdrukken, beide gaan dan uit (logisch) maar volgens HomeKit staat er nog 1 speaker aan. Erop klikken heeft geen effect.

Als je ze vervolgens loskoppelt via Sonos, dan werkt het aanzetten via HomeKit alsnog niet, maar dat komt omdat de wachtrij leeg is van de tweede gegroepeerde Sonos (en de homekit switch is eigenlijk de play/pause knop op de Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
Domoticz heeft zelf geen koppeling met Sonos, dus het heeft ook geen weet van de status van mijn Sonos speakers. Op dit moment is de dummy switch niks meer dan een button die een scriptje activeert, in de laatste regel van het script zet ik zelf de switch zelf weer op 'off' omdat ie anders eeuwig op 'on' blijft staan.
Op dit moment stuur ik in mijn scriptje puur wat commando's naar de Sonos via de node-sonos-http-api en kijk niet naar de response van die acties. Dat ga ik er waarschijnlijk nog wel een keer aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:46
Is er al iets bekend over het vertragingsprobleem tussen speakers bij gebruik van Airplay 2? Zowel tussen Sonos speakers onderling (bv play 5 gen2 icm one), maar ook tussen Sonos en andere merken (bv Sonos en Apple Homepod/Apple TV)?
https://en.community.sono...ue-with-airplay-2-6809386
https://www.onemorething....-altijd-synchroon-geluid/
Ervaren jullie dit probleem ook? Of is er de afgelopen 8 maanden hiervoor een update gekomen?

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 14-04-2019 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb enkel ervaring met iPhone, niet met de Homepod of ATV. In principe werkt uitvoer naar twee Sonossen via Airplay goed. Af en toe valt echter één van beide speakers uit de sync. Even die speakers afschakelen van Airplay en dan weer aanschakelen lost het probleem dan op.

Je kunt ook de Airplay naar één speaker zetten en die vervolgens groeperen met de andere Sonos die je aan wilt sturen. Dat zou (nog) stabieler kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Laatst online: 30-09 09:59
Ronwiel schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:57:
Bizar: Play 5 gekocht voor de studeerkamer. Mooi op het schapje geplaatst, trueplay ingesteld, bas tikkie terug gezet. Echter als de speaker horizontaal staat resoneert dit enorm in de muur die er achter staat. Je voelt de muur gewoon trillen. Als ik de speaker verticaal zet is dit aanzienlijk minder. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Heeft er ook mee te maken dat play:5 de verschillende luidsprekers anders aanstuurt als de play:5 horizontaal of verticaal staat. Verticaal is meer bedoelt in stereo met een 2de Play:5 meen ik mij ter herinneren.

lees ook hier maar eens: sonos forum

Ik heb die van mij al een tijdje en heb er toen iets over gelezen, maar ik heb ze niet direct naast elkaar staan, dus horizontaal voor een meer kamer vullende opstelling.

Dit is overigens voor de Gen2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:03

Thompson

Beeromaniac

Ik heb bij mijn Huawei P30 een Sonos One gekregen, leuk geluid uit dat dingetje.
Nou gebruik ik 99% audio vanaf mijn pc (netflix, youtube etc.) met een bedrade koptelefoon.
Ik heb daarnaast enkel interne speakertjes in mijn scherm en geen overige speakers.

Ik was in de veronderstelling dat ik daar dan mooi de Sonos One voor kan gebruiken, zodat als ik een keer iemand naast me heb ik het geluid over de Sonos kan spelen ipv de crappy scherm speakertjes.

Helaas krijg ik dit niet voor elkaar... Ik heb deze workaround geprobeerd;
https://medium.com/@benji...nos-tutorial-82d569dfdc1f

Echter krijg ik wanneer ik het radiostation wil afspelen de melding "Even geduld" en die verdwijnt weer maar geen audio over de Sonos. Koptelefoon wel/niet aangesloten maakt geen verschil.
Ik heb het idee dat ik op een of andere manier mijn pc nog duidelijk moet maken dat het geluid naar dat "radiostation" toe moet maar ik heb geen idee hoe.
Onder de audio uitvoer in Windows zie ik iig geen optie om daar de Sonos desktop app te selecteren.
Als ik vanuit de desktop app Spotify afspeel werkt het wel, dus verbinding naar de Sonos One is er wel.
Iemand tips?

[ Voor 8% gewijzigd door Thompson op 18-04-2019 20:45 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Eigenlijk wil je dus je Sonos als computerspeaker gebruiken. De vertraging maakt je dan niets uit?

Wellicht is een speakersetje bij je computer dan toch een praktischer oplossing, of je moet voor een Beam gaan, die je via HDMI op je computer kunt aansluiten (dus geen vertraging), maar dat is dan wel weer een dure oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thompson schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:38:
Ik heb bij mijn Huawei P30 een Sonos One gekregen, leuk geluid uit dat dingetje.
Nou gebruik ik 99% audio vanaf mijn pc (netflix, youtube etc.) met een bedrade koptelefoon.
Ik heb daarnaast enkel interne speakertjes in mijn scherm en geen overige speakers.

Ik was in de veronderstelling dat ik daar dan mooi de Sonos One voor kan gebruiken, zodat als ik een keer iemand naast me heb ik het geluid over de Sonos kan spelen ipv de crappy scherm speakertjes.

Echter krijg ik wanneer ik het radiostation wil afspelen de melding "Even geduld" en die verdwijnt weer maar geen audio over de Sonos. Koptelefoon wel/niet aangesloten maakt geen verschil.
Ik heb het idee dat ik op een of andere manier mijn pc nog duidelijk moet maken dat het geluid naar dat "radiostation" toe moet maar ik heb geen idee hoe.
Onder de audio uitvoer in Windows zie ik iig geen optie om daar de Sonos desktop app te selecteren.
Als ik vanuit de desktop app Spotify afspeel werkt het wel, dus verbinding naar de Sonos One is er wel.
Iemand tips?
Is er geen tool waarmee je het geluid via AirPlay naar je One kan zenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Rallye schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:11:
Eigenlijk wil je dus je Sonos als computerspeaker gebruiken. De vertraging maakt je dan niets uit?

Wellicht is een speakersetje bij je computer dan toch een praktischer oplossing, of je moet voor een Beam gaan, die je via HDMI op je computer kunt aansluiten (dus geen vertraging), maar dat is dan wel weer een dure oplossing.
Ja ik wil hem gewoon als computerspeaker gebruiken. Enige keer dat ik thuis iets van geluid afspeel is als ik achter de PC zit dus verder heb ik anders geen nut voor dat ding.

Ik begin het vermoeden te krijgen dat ie beter terug de doos in kan en in de verkoop...
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:08:
[...]

Is er geen tool waarmee je het geluid via AirPlay naar je One kan zenden?
Dat is een Apple iets? Ik heb niks van Apple.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Thompson schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:49:
[...]

Ja ik wil hem gewoon als computerspeaker gebruiken. Enige keer dat ik thuis iets van geluid afspeel is als ik achter de PC zit dus verder heb ik anders geen nut voor dat ding.

Ik begin het vermoeden te krijgen dat ie beter terug de doos in kan en in de verkoop...

[...]

Mocht je hem van de hand willen doen ben ik potentieel geïnteresseerd in ieder geval, voor de aanvulling van mijn collectie :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thompson schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:49:
[...]

[...]

https://drfone.wondershar...ay/use-airplay-on-pc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 10:28
Thompson schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:38:

Iemand tips?
AirFoil is een mooie tool waarmee je geluid kan streamen naar bijvoorbeeld je Sonos, ik gebruik het al jaren.
Voor muziek perfect, je kan namelijk afzonderlijk een programma selecteren dat het geluid streamt. Er zit echter wel een vertraging in, dus voor films en games is het niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Ik zal wel iets simpels missen of verkeerd begrijpen want in die beide programma's zie ik nog steeds niet in hoe ik voor elkaar kan krijgen dat het geluid van bijvoorbeeld mijn Chrome browser naar die Sonos speaker gaat? Ik moet toch op een of andere manier in Windows aangeven dat het geluid daar naartoe gaat? Ik kan als output alleen mijn koptelefoon of crappy schermspeakers selecteren in Windows.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 12:26
Thompson schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:48:
Ik zal wel iets simpels missen of verkeerd begrijpen want in die beide programma's zie ik nog steeds niet in hoe ik voor elkaar kan krijgen dat het geluid van bijvoorbeeld mijn Chrome browser naar die Sonos speaker gaat? Ik moet toch op een of andere manier in Windows aangeven dat het geluid daar naartoe gaat? Ik kan als output alleen mijn koptelefoon of crappy schermspeakers selecteren in Windows.
Dit zou moeten werken.
Voor muziekbestanden gewoon het Sonos programma gebruiken.

https://nl.community.sono...ww.streamwhatyouhear.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 22:48
https://nl.community.sono...sonos-1-draadloos-6767753
https://www.streamwhatyouhear.com/

Dat ziet er wel bruikbaar uit. Maar misschien ben je beter af als je hem verkoopt en gewoon een pc speaker set koopt

[ Voor 28% gewijzigd door 418O2 op 19-04-2019 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:32
Thompson schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:48:
AirFoil gebruiken inderdaad. Die kan geluid van Windows naar Sonos/AirPlay/Chromecast/etc. sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
Hebben meer mensen last van enorm veel reclame bij het luisteren van tunein radio op de Sonos.
Sind een dag heb ik om de 5 minuten een reclame van ABN AMRO tijdens het radio luisteren. (Mateloos irritant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Op alle zenders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
harryvos schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:01:
Hebben meer mensen last van enorm veel reclame bij het luisteren van tunein radio op de Sonos.
Sind een dag heb ik om de 5 minuten een reclame van ABN AMRO tijdens het radio luisteren. (Mateloos irritant)
Ik heb Radio 538 overigens altijd aan en tegenwoordig via myTuner ipv Tunein. Op Tunein heb ik even voor je geluisterd, maar toen ik hem overzette had ik inderdaad gelijk al een ABN AMRO reclame te pakken. Het was ook gewoon midden in een liedje. Alhoewel het niet iedere 5 minuten is.
Als ik switch van Tunein naar myTuner en terug krijg ik ook gelijk steeds even een reclame. In dit geva van M-Line Matrassen. Het lijkt dus vanuit Sonos zelf te komen, of de Tunein en myTuner moeten met elkaar gelinkt zijn of zo. Ik ga hem lekker op myTuner laten staan in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 15:25
gr1542 schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:39:
[...]

Ik heb Radio 538 overigens altijd aan en tegenwoordig via myTuner ipv Tunein. Op Tunein heb ik even voor je geluisterd, maar toen ik hem overzette had ik inderdaad gelijk al een ABN AMRO reclame te pakken. Het was ook gewoon midden in een liedje. Alhoewel het niet iedere 5 minuten is.
Als ik switch van Tunein naar myTuner en terug krijg ik ook gelijk steeds even een reclame. In dit geva van M-Line Matrassen. Het lijkt dus vanuit Sonos zelf te komen, of de Tunein en myTuner moeten met elkaar gelinkt zijn of zo. Ik ga hem lekker op myTuner laten staan in ieder geval.
Dat komt niet van Sonos maar van de stations zelf:
https://help.tunein.com/i...o-station.-why-S1Ng905OvG

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:21

icecreamfarmer

en het is

Xoem schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:13:
[...]

Heb het nu uiteindelijk opgelost met Domoticz en de 'Node- sonos-http-api'.

In Domoticz een dummy switch aangemaakt waar bij activatie een simpel bash-script wordt aangeroepen wat een http request naar die http-api-server doet om de muziek te starten. Door middel van de timers van die dummy switch kan ik dat instellen als wake-up alarm. Gebruik dus niet meer het alarm van de Sonos zelf, maar stuur Sonos direct aan vanuit Domoticz.

Bijkomend voordeel is dat ik het script inmiddels ook nog zo heb kunnen uitbreiden dat ik nu ook eindelijk een goede fade-in van de muziek heb :-)

Daarnaast nog een tweede dummy switch gemaakt met een scriptje waarmee de muziek weer stop gezet wordt.
Ik heb ook domoticz en een sonos en wil ze nu ook koppelen. Is het mogelijk om bij het roepen van een commando een radiostation aan te zetten en deze voor x minuten te laten spelen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Yup. Als je de steam start vanaf hun website heb je hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:40
418O2 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:13:
https://nl.community.sono...sonos-1-draadloos-6767753
https://www.streamwhatyouhear.com/

Dat ziet er wel bruikbaar uit. Maar misschien ben je beter af als je hem verkoopt en gewoon een pc speaker set koopt
Dat werkt op zich wel voor muziek.

Maar als je video’s / youtube / games dan zit er een vertraging in het geluid. Het beeld en geluid loopt dan niet in sync heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snippiestgem
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-09 21:45
Hallo iedereen, misschien stel ik met deze reactie een veel gevraagde vraag maar na een kwartiertje scrollen ben ik hem nog niet echt tegen komen.

Op dit moment heb ik thuis staan: een oude plasma tv + Chromecast + 2 oude maar prima speakers verbonden met een Yamaha versterker. Ik ben van plan langzaam mijn woonkamer om te bouwen, dus een nieuwe OLED tv, nieuw tv meubel (een Spectral meubel waarbij een playbar en sub in geplaatst kunnen worden) en een nieuwe audio installatie. Als eerste wil ik de audio installatie vervangen.

Ik heb al een Sonos Connect in huis voor de aansluiting op de versterker en voor een platenspeler en 2 Play:1's in de keuken. Een 5.1 installatie lijkt mij de mooiste upgrade: de Playbar in combinatie met de Sub en twee Play:1's als rear speakers. Ik vraag me hierbij voornamelijk af hoe 'future proof' de 5.1 installatie is die ik in gedachte heb. Bij de Playbar (6 jaar oud) en de Sub (7 jaar oud) heb ik het gevoel dat deze binnenkort een goede update krijgen. Het lijkt me dan weggegooid geld als ik die nu aanschaf aangezien ze ook niet de goedkoopste audioapparaten zijn (voor mijn doen).

Daarnaast heb ik gelezen dat HDMI-ARC en DD/DD+/DTS niet ondersteund worden door de huidige Playbar, moet ik hier rekening mee houden als ik mijn plasma tv wil vervangen voor een OLED? Is dit een wereld van verschil t.o.v. een optische aansluiting?

In het kort: hoe future-proof is de voorgestelde Sonos 5.1 installatie?

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden of aanraden!

[ Voor 6% gewijzigd door snippiestgem op 25-04-2019 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 22:43
snippiestgem schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:36:
Hallo iedereen, misschien stel ik met deze reactie een veel gevraagde vraag maar na een kwartiertje scrollen ben ik hem nog niet echt tegen komen.

Op dit moment heb ik thuis staan: een oude plasma tv + Chromecast + 2 oude maar prima speakers verbonden met een Yamaha versterker. Ik ben van plan langzaam mijn woonkamer om te bouwen, dus een nieuwe OLED tv, nieuw tv meubel (een Spectral meubel waarbij een playbar en sub in geplaatst kunnen worden) en een nieuwe audio installatie. Als eerste wil ik de audio installatie vervangen.

Ik heb al een Sonos Connect in huis voor de aansluiting op de versterker en voor een platenspeler en 2 Play:1's in de keuken. Een 5.1 installatie lijkt mij de mooiste upgrade: de Playbar in combinatie met de Sub en twee Play:1's als rear speakers. Ik vraag me hierbij voornamelijk af hoe 'future proof' de 5.1 installatie is die ik in gedachte heb. Bij de Playbar (6 jaar oud) en de Sub (7 jaar oud) heb ik het gevoel dat deze binnenkort een goede update krijgen. Het lijkt me dan weggegooid geld als ik die nu aanschaf aangezien ze ook niet de goedkoopste audioapparaten zijn (voor mijn doen).

Daarnaast heb ik gelezen dat HDMI-ARC en DD/DD+/DTS niet ondersteund worden door de huidige Playbar, moet ik hier rekening mee houden als ik mijn plasma tv wil vervangen voor een OLED? Is dit een wereld van verschil t.o.v. een optische aansluiting?

edit: oeps dit is het sonos forum. Ik dacht audio in het algemeen. Is het nu offtopic?
Qua geluid is misschien de Focal Sib Evo een goede. Ik heb hem gehoord in een audiozaak en het geluid was echt onvoorstelbaar goed, zowel voor het geld, maar vooral voor het formaat. Je hebt hetzelfde formaat als sonos speakers. Sluit ze aan op een leuke versterker en je hebt veel meer functionaliteit dan sonos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
De Playbar heeft inderdaad geen HDMI, dus geen ARC. Ook de overige soundbars van Sonos ondersteunen overigens geen DD+ of DTS (zelfs de nieuwste, de Beam, niet). Ook de Amp ondersteunt geen DD+ en DTS. Allemaal wel gewone Dolby Digital. Een toekomstige Playbar zal daarom (koffiedik kijken) waarschijnlijk wel HDMI, maar geen DD+ of DTS krijgen. Let op dat sommige TV’s geen ir-afstandsbediening meer hebben, die je bij een Playbar (zonder ARC) wel nodig hebt.

Ook met gewoon DD via HDMI op mijn Beam was het (mogelijk juist dankzij de HDMI)overigens nog wel een uitdaging om van alle op de TV aangesloten apparaten (PS4, Mede8er, Chromecast vooral) DD te krijgen. Bij de Chromecast heb ik dat opgegeven; bij de PS4 en de Mede8er twee verschillende apparaten tussengeschakeld. De Telfort-decoder en de Apple TV3 gingen wel meteen goed. Wat er bij de Beam terecht komt (stereo of surround) lijkt per TV te verschillen.... Misschien dat de beperkte capaciteit van optisch he juist makkelijker maakt: dan stuurt de TV in ieder geval geen DD+ of DTS uit, waar een Sonos niets mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 10:33
Nog even een tip! PlatteTV.nl 20% korting op Sonos! Via de chat krijg je een kortingscode. Zojuist mijn bestelling gedaan voor 2x Play:1 als surrounds voor € 286,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
James25 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:37:
Nog even een tip! PlatteTV.nl 20% korting op Sonos! Via de chat krijg je een kortingscode. Zojuist mijn bestelling gedaan voor 2x Play:1 als surrounds voor € 286,40
Bijzonder. Deze actie zou pas ingaan op 27 april.

Edit: De code KONING19 KONING2019 werkt dus kennelijk nu al.
Zoals verwacht zijn de prijzen een beetje omhoog gegaan: o.a. One van 210/215 naar 229 en Play:5 van 499 naar 579. Maar ja, nog steeds een leuke korting. Op de bundel prijzen wordt de korting niet toegepast.

Edit 2: De code is weer inactief.

[ Voor 32% gewijzigd door meesje op 26-04-2019 14:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:08

DON PAPA

Tweaker-fan

KONING2019 werkt nog wel (voor zo lang het duurt)

[ Voor 42% gewijzigd door DON PAPA op 26-04-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
EJSEJS schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:18:
Klopt helemaal! Bericht aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snippiestgem
EJSEJS schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:18:
De klantenservice zei dat de code het beste werkt wanneer je individuele producten in de winkelwagen zet, dus een hele 5.1 surround set werkt de code niet op.

Edit: @meesje zei dit al

[ Voor 4% gewijzigd door snippiestgem op 26-04-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
snippiestgem schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:44:
[...]

De klantenservice zei dat de code het beste werkt wanneer je individuele producten in de winkelwagen zet, dus een hele 5.1 surround set werkt de code niet op.
Dat is wat ik dus al zei dat de korting niet toegepast wordt op bundelprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
icecreamfarmer schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:18:
[...]

Ik heb ook domoticz en een sonos en wil ze nu ook koppelen. Is het mogelijk om bij het roepen van een commando een radiostation aan te zetten en deze voor x minuten te laten spelen?
Even dat ik het goed bregrijp, je wil een spraakcommando aan Domoticz geven en dat Domoticz daarop voor een x minuten een radiosation aanzet op de sonos? Ik ben totaal niet thuis in de spraakcommando's, maar het tweede deel van die opdracht moet wel mogelijk zijn. Maar zoals gezegd heeft Domoticz zelf geen koppeling met Sonos en zul je daarvoor dus de sonos-node-http-api-server (of 1 va de alternatieven) voor moeten installeren, een scriptje maken wat de commando's voor het aanzetten van het radiostation naar die node-sonos-http-api stuurt, dat in een dummy switch in Domoticz hangen en zorgen dat die geactiveerd wordt door een spraakcommando. Maar van dat laatste heb ik geen idee hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:21

icecreamfarmer

en het is

Xoem schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:26:
[...]

Even dat ik het goed bregrijp, je wil een spraakcommando aan Domoticz geven en dat Domoticz daarop voor een x minuten een radiosation aanzet op de sonos? Ik ben totaal niet thuis in de spraakcommando's, maar het tweede deel van die opdracht moet wel mogelijk zijn. Maar zoals gezegd heeft Domoticz zelf geen koppeling met Sonos en zul je daarvoor dus de sonos-node-http-api-server (of 1 va de alternatieven) voor moeten installeren, een scriptje maken wat de commando's voor het aanzetten van het radiostation naar die node-sonos-http-api stuurt, dat in een dummy switch in Domoticz hangen en zorgen dat die geactiveerd wordt door een spraakcommando. Maar van dat laatste heb ik geen idee hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.
.
Dat laatste heb ik al werkend het gaat om het eerste:
Radio aanzetten
Radio volume naar x
Radio sleeptimer.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snippiestgem
snippiestgem schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:36:

Ik heb uiteindelijk dus de aangegeven 5.1 set in huis gehaald en aangesloten, ik kan alleen geen 5.1 signaal afgespeeld krijgen. Als ik bijvoorbeeld bij Netflix een 5.1 film kies, is de optie voor 5.1 er niet. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een redelijk oude plasma tv gebruik, waarschijnlijk kan die geen DD+ signaal van Netflix op de Chromecast omzetten tot een DD signaal over de optische uitgang?

Is het bij de nieuwste OLED tv’s wel mogelijk dat een DD+ signaal van de netflix app op de tv omgezet kan worden naar een DD signaal?

Als dit zo goed als niet het geval is kan ik de twee Play: 1’s die voor 5.1 geluid kunnen zorgen terugsturen naar de winkel en het gewoon bij 3.1 houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
De laatste tijd een inconsistent probleem met een Play:1. Eens in de zoveel tijd gaat de wekker niet af op de radio (zoals is ingesteld), maar op het Sonos geluid. De speaker een tijd van het stroom afhalen werkt voor een tijdje, maar daarna komt het probleem weer terug (soms 1x per week, dan een tijd niet... Het is erg willekeurig).
De WiFi verbinding is ook stabiel, dus dat zou het probleem ook niet kunnen zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
snippiestgem schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 07:22:
[...]

Ik heb uiteindelijk dus de aangegeven 5.1 set in huis gehaald en aangesloten, ik kan alleen geen 5.1 signaal afgespeeld krijgen. Als ik bijvoorbeeld bij Netflix een 5.1 film kies, is de optie voor 5.1 er niet. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een redelijk oude plasma tv gebruik, waarschijnlijk kan die geen DD+ signaal van Netflix op de Chromecast omzetten tot een DD signaal over de optische uitgang?

Is het bij de nieuwste OLED tv’s wel mogelijk dat een DD+ signaal van de netflix app op de tv omgezet kan worden naar een DD signaal?

Als dit zo goed als niet het geval is kan ik de twee Play: 1’s die voor 5.1 geluid kunnen zorgen terugsturen naar de winkel en het gewoon bij 3.1 houden.
Nee dat kan het niet zijn, Dolby Digital+ is niets anders dan Dolby Digital met extra informatie. Die extra informatie kan echter niet doorgegeven worden via optical dus het vervalt, maar de Dolby Digital kern wordt wel verstuurd. Voor zover ik weet is hiervoor geen transcoding nodig omdat de kern altijd verstuurd en ontvangen wordt, het "+" gedeelte zijn volgens mij gewoon verloren datapakketjes.

Edit: Je voornaamste probleem zou eerder zijn dat je TV geen Dolby Digital doorgeeft van externe bronnen via HDMI.

[ Voor 4% gewijzigd door The Inquisitor op 01-05-2019 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
snippiestgem schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 07:22:
[...]

Begrijp ik je verhaal goed en heb je een Sonos Playbar/Soundplate/Beam met 4 Sonos Play 1's? Want volgens mij is de surround mode bij Sonos een Playbar/Soundplate/Beam, eventueel een Sub met 2 speakers (play 1, 3, 5 of Ones) en heeft 4 speakers geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
gr1542 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:21:
[...]

Begrijp ik je verhaal goed en heb je een Sonos Playbar/Soundplate/Beam met 4 Sonos Play 1's? Want volgens mij is de surround mode bij Sonos een Playbar/Soundplate/Beam, eventueel een Sub met 2 speakers (play 1, 3, 5 of Ones) en heeft 4 speakers geen nut.
Nee, hij bedoelt dat de soundbar een 3.1 opstelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snippiestgem
gr1542 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:21:
[...]

Nee, één soundbar, sub en twee play:1's. Zoals ik in een eerdere reactie al zei. Dus 5.1 zou moeten werken. Als 5.1 niet blijkt te werken kan ik de twee rear Play: 1's weghalen en er dan een 3.1 installatie van maken.

[ Voor 10% gewijzigd door snippiestgem op 01-05-2019 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
snippiestgem schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:41:
[...]

Nee, één soundbar, sub en twee play:1's. Zoals ik in een eerdere reactie al zei. Dus 5.1 zou moeten werken. Als 5.1 niet blijkt te werken kan ik de twee rear Play: 1's weghalen en er dan een 3.1 installatie van maken.
Zelfs zonder Dolby zijn de 2 Play:1's een meerwaarde. Sowieso heb je niet altijd DD content (maar meetal wel, maar bijv. Videoland als streaming dienst geeft stereo) en dan zijn de Play:1's alsnog erg gaaf. Het is niet zo dat de rear speakers stil zijn wanneer je geen DD content afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snippiestgem
The Inquisitor schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:56:
[...]

Zelfs zonder Dolby zijn de 2 Play:1's een meerwaarde. Sowieso heb je niet altijd DD content (maar meetal wel, maar bijv. Videoland als streaming dienst geeft stereo) en dan zijn de Play:1's alsnog erg gaaf. Het is niet zo dat de rear speakers stil zijn wanneer je geen DD content afspeelt.
Klopt, maar desondanks vond ik gisteren zelfs nadat ik TruePlay Tuning had toegepast dat het volume wel erg minimaal was uit de twee Play:1's. Is er een instelling die ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Omdat de soundbar twee stereospeakers en een center weergeeft is een Sonos soundbar mt een sub en twee achterspeakers wel als 5.1 te zien.

Ik heb een Beam, aangesloten via HDMI en ook een Chromecast aan mijn TV. Met Netflix heb ik het nog niet geprobeerd (die doe ik via de Aplle TV), maar met andere apps krijg ik ook geen surround uit mijn Chromecast via de TV naar de Beam. Het kan dus ook aan de Chromecast liggen, of aan de combinatie Chromecast/TV.

Zonder surround heb je inderdaad niet heel veel aan je Sonos 5.1-opstelling. Hoe zit het overigens met gewone TV-zenders? Zeker de publieken worden wel in surround uitgezonden.

[ Voor 25% gewijzigd door Rallye op 01-05-2019 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
snippiestgem schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:40:
[...]

Klopt, maar desondanks vond ik gisteren zelfs nadat ik TruePlay Tuning had toegepast dat het volume wel werg minimaal was uit de twee Play:1's. Is er een instelling die ik mis?
Dat kan, dan moet je naar geadvanceerde instellingen van de kamer, en daar surround omhoog schroeven Dat heb ik ook gedaan, en dan klinkt het een stuk beter. Bij mij staan de speakers ook een stuk verder van de bank, dus het moest sowieso al.
Rallye schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:41:
Omdat de soundbar twee stereospeakers en een center weergeeft is een Sonos soundbar mt een sub en twee achterspeakers wel als 5.1 te zien.

Ik heb een Beam, aangesloten via HDMI en ook een Chromecast aan mijn TV. Met Netflix heb ik het nog niet geprobeerd (die doe ik via de Aplle TV), maar met andere apps krijg ik ook geen surround uit mijn Chromecast via de TV naar de Beam. Het kan dus ook aan de Chromecast liggen, of aan de combinatie Chromecast/TV.
De Chromecast is een lastige inderdaad Ik heb mijn TV gehackt om Dolby via optical uit te geven, maar bij de Chromecast werkte dat ook niet met Netflix e.d., maar alleen via de Synology DS Video app, waarbij je aan kunt geven ' force AC3 passthrough'. Het is dus theoretisch mogelijk
Zonder surround heb je inderdaad niet heel veel aan je Sonos 5.1-opstelling. Hoe zit het overigens met gewone TV-zenders? Zeker de publieken worden wel in surround uitgezonden.
Onzin. Ook stereo content wordt door de Sonos prima gemixt naar luisterbare 51. Zoals ik al zei is Videoland ook gewoon stereo, en als ik daar iets op aanzet vind ik het niet hinderlijk dat er geen DD uitkomt. Meestal zijn series met DD ook niet zo bijzonder interessant gemixt, het zijn vooral (grote) films welke een stuk beter klinken met DD.

[ Voor 59% gewijzigd door The Inquisitor op 01-05-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:06
snippiestgem schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:40:
[...]

Klopt, maar desondanks vond ik gisteren zelfs nadat ik TruePlay Tuning had toegepast dat het volume wel werg minimaal was uit de twee Play:1's. Is er een instelling die ik mis?
ik heb die wizard doorlopen en aangegeven dat de rear speakers verder staan dan ze daadwerkelijk staan. Dan gaan ze ook harder en geeft het bij mij wel het juiste effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat zou TruPlay toch goed geregeld hebben, zou je zeggen?

Bovendien: als je de achterspeakers harder zet gaan ze ook bij echte surround harder. Dat lijkt me niet de bedoeling.

[ Voor 58% gewijzigd door Rallye op 01-05-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Rallye schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:50:
Dat zou TruPlay toch goed geregeld hebben, zou je zeggen?

Bovendien: als je de achterspeakers harder zet gaan ze ook bij echte surround harder. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Ja, maar wilt niet zeggen dat het naar jouw smaak is.

Ga naar geadvanceerde audio en pas je surround aan naar je wens.
Dus? Je wilt dat het toch harder is? Dan moet je het volume van surround opkrikken. Het is niet zo dat de rear veel meer geluid produceren bij DD in verhouding tot stereo. Sterker nog, de DD bron is vaak überhaupt al zachter dan stereo.

[ Voor 31% gewijzigd door The Inquisitor op 01-05-2019 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Je hebt volledig het recht de Sonos zo in te richten als je zelf wilt. De specificaties voor Dolby Digital gaan echter volgens mij uit van een bepaalde geluidsverdeling voor/achter. TruPlay zal die specificatie volgen. Mijn opmerking was erop gericht dat je vreemde effecten zou kunnen krijgen door af te wijken van de specificatie. Als je smaak anders is, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Rallye schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:17:
Je hebt volledig het recht de Sonos zo in te richten als je zelf wilt. De specificaties voor Dolby Digital gaan echter volgens mij uit van een bepaalde geluidsverdeling voor/achter. TruPlay zal die specificatie volgen. Mijn opmerking was erop gericht dat je vreemde effecten zou kunnen krijgen door af te wijken van de specificatie. Als je smaak anders is, prima.
De relatieve geluidsverdeling blijft echter gelijk, het is alleen het absolute volume dat hoger is. Zachte geluiden zullen harder zijn dan ervoor, maar hardere geluiden ook. Het effect van zacht/hard geluid is relatief gezien nog even groot als ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trappertjes
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-04-2024
Goedemiddag,
Ik heb een playbar, sub en 2x play 1 als opstelling in onze woonkamer.
Nu zijn wij aan het verbouwen en komen er andere meubels en is er eigenlijk geen plaats meer voor de playbar.
Nu zit ik te denken om alles te verkopen en voor een play 5 te gaan.
Wij gebruiken de huidige opstelling eigenlijk alleen voor muziek dus voor tv en film hebben wij het niet nodig. Wij hebben een woonkamer van 30m3 en willen wel echt goed kamer vullend geluid hebben. Kan dit met een enkele play 5 al dan niet met een sub.
Of is 2 of 4x de play one dan de betere oplossing.
Of wellicht hebben jullie nog een betere oplossing, mag eventueel ook een ander merk zijn.
Graag jullie ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 15:21
trappertjes schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:16:
Goedemiddag,
Ik heb een playbar, sub en 2x play 1 als opstelling in onze woonkamer.
Nu zijn wij aan het verbouwen en komen er andere meubels en is er eigenlijk geen plaats meer voor de playbar.
Nu zit ik te denken om alles te verkopen en voor een play 5 te gaan.
Wij gebruiken de huidige opstelling eigenlijk alleen voor muziek dus voor tv en film hebben wij het niet nodig. Wij hebben een woonkamer van 30m3 en willen wel echt goed kamer vullend geluid hebben. Kan dit met een enkele play 5 al dan niet met een sub.
Of is 2 of 4x de play one dan de betere oplossing.
Of wellicht hebben jullie nog een betere oplossing, mag eventueel ook een ander merk zijn.
Graag jullie ervaringen
Opzich is een Play:5 en Sub voldoende. Als je gek wil doen kan je ook 2x Play:5 nemen.

Het ligt er maar aan wat je voor je Playbar en 2x Play:1 kan krijgen.
Zelf zou ik het niet zo snel verkopen en kijken of ik ze in andere ruimtes kan gebruiken in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@The Inquisitor Maar je trekt het geluidsbeeld toch naar achteren door de achterspeakers harder te zetten? Dan kan best je smaak zijn, maar de specificatie is anders. Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snippiestgem
Publieke zenders heb ik helaas niet getest omdat ik geen tv kijk. Vanwege een verbouwing zitten de speakers nu ook weer in hun doos dus het zal even duren voordat ik dit uit kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Rallye schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:22:
@The Inquisitor Maar je trekt het geluidsbeeld toch naar achteren door de achterspeakers harder te zetten? Dan kan best je smaak zijn, maar de specificatie is anders. Of begrijp ik je verkeerd?
Mwah, je compenseert de afstand beter. Relatief gezien verandert het geluidsbeeld niet, het is niet zo dat je de achterspeakers harder zet dan de voorspeakers....

Het is gewoon afhankelijk van je luisterpositie, zet een film op met DD en schuif even aan die knop en check wat het beste werkt voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Zonder ergens te lang op door te willen gaan, maar gewoon om je te begrijpen: de Dolby Digital specificatie houdt een bepaalde geluidssterkte voor de voor- en achterspeakers aan, die door Trueplay is afgestemd op jouw kamer, dus ook de afstand tussen de speakers voor en achter.
Even afgezien van je smaak, en het probleem van de vragensteller die lijkt te vinden dat zijn achterspeakers bij niet-surroundmateriaal weinig meedoen, leg je dan toch relatief meer de nadruk dan volgens de spec op geluiden die slechts als surround bedoeld zijn, zoals bijvoorbeeld het publiek bij een concert? Ik zou dat wel een verandering van het geluidsbeeld noemen, ook als je de achterspeakers niet harder zet dan de voorspeakers: je wijkt af van de specificatie en dus van het bedoelde geluidsbeeld.
Jij vindt dat je de afstand tot tot de achterspeakers beter compenseert dan Trueplay en de spec van DD. Dat staat je volkomen vrij, maar volgens mij krijg je dan toch een ander geluidsbeeld dan bedoeld, namelijk meer de nadruk op de als surround bedoelde geluiden. Of mis ik iets?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tcviper
Ter info, mag er helaas niet veel over posten, maar de Beta is nu in gang van Google Assistant/Home op de Sonos speakers. Er volgt hopelijk snel een public release :)

En ja, zowel NL als EN werkt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 04-05-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
tcviper schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:05:
Ter info, mag er helaas niet veel over posten, maar de Beta is nu in gang van Google Assistant/Home op de Sonos speakers. Er volgt hopelijk snel een public release :)
Top!!! 😉

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:08

DON PAPA

Tweaker-fan

Dat zou mooi zijn, ik heb net al mijn "play1" speakers vervangen voor "One" speakers :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

Het werkt zelfs al zo goed dat de Google Home inmiddels weer terug is in de doos.

En veel meer valt er ook niet over te zeggen overigens, behalve dan dat het allemaal wel erg lang heeft moeten duren bij Sonos. ;-)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Ik heb in de woonkamer een beam met 2 x Play 1 als surround.
Gisteren zat ik black summer te kijken op Netflix en merkte op dat de linker play 1 soms kraakt.
Het vage is is dat ik het bij andere audio vormen nooit opgemerkt heb.
Ik heb een andere film geprobeerd op Netflix en toen hoorde ik het niet.
Zou dit aan de audio stream kunnen liggen?

DaveD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Laatst online: 30-09 09:59
Heb dit weekend een Beam in huis gehad om te testen met mijn 2 Play:1's, mogelijk ter vervanging van mijn Jamo 606 5.0 set, waar ik een Yamaha receiver bij heb.

Allereerst, de setup was easy-peasy, wat ik van Sonos gewend ben. Geluid was impressive. Getest met 2 Netflix 5.1 films opening scenes: Ghost in the Shell en Rise of the Dark Knight. Zit veel drama en detail in deze scenes.

Ik was meteen flink onder de indruk van de ruimtelijkheid van deze surround set van Sonos. Vooral de play1's deden meer dan ik had verwacht. Al met al een goed geluid met een goede vulling van de ruimte.

Direct vergelijk met de Jamo set is natuurlijk totaal niet eerlijk als je alleen al kijkt naar het geweld van de tweeters/speakers die de Jamo set met zich meebrengt. Maar ik wilde weten of de Sonos set in de buurt zou komen.

Helaas...totaal niet. Vooral in het midden en de details, in samenwerking met het laag, geven de Jamo's kippenvel met de afgespeelde scene's. De Sonos doet zijn best en laat veel horen en voelen, maar redt het gewoon niet.

Prijskaartje telt ook mee in combinatie met de formfactor. Hele sonos set nieuw: 750-800 euro (2de hands lastig maar wellicht 600 euro?). De Jamo set 2dehands met receiver: 400 euro. Sonos set is makkelijk in gebruik, klein en strak vormgegeven. Formfactor heeft de voorkeur, zeker als je naar de towers van Jamo kijkt in je woonkamer.

Maar de ervaring bij het kijken van films is nou net wat telt. Misschien dat de Playbar en de Sub een heel eind dichter in de buurt komen. Maar dan heb je het ook over 1400 euro, wat ik eerst liever uitgeef aan een nieuwe Oled. Ik hoop later dit jaar dat Sonos met een upgrade van de Playbar komt, dan ga ik weer testen. Want ik wil gewoon over op Sonos O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Voordel van de Sonos is dan weer de koppeling met je muziek. Mij bevalt de Beam (in combinatie met de One’s en de Sub) prima, na de eerste hiccups om ook van mijn Mede8er en PS4 surround te krijgen. Maar inderdaad: mijn oude Marantz 5.1 was wel indrukwekkender met surround.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistymo
  • Laatst online: 03-03-2022
Xecuter NL schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:52:

Maar de ervaring bij het kijken van films is nou net wat telt. Misschien dat de Playbar en de Sub een heel eind dichter in de buurt komen. Maar dan heb je het ook over 1400 euro, wat ik eerst liever uitgeef aan een nieuwe Oled. Ik hoop later dit jaar dat Sonos met een upgrade van de Playbar komt, dan ga ik weer testen. Want ik wil gewoon over op Sonos O-)
Sub maakt een wereld van verschil. Zonder Sub mis je die diepe Bass, die juist net de scene maken. Ik ben dan ook voor Beam + Sub gegaan ipv surround met de one's. Heb daar 2 play 5's voor, maar moet eerlijk zeggen die gebruik ik meer voor stereo in de woonkamer en nooit als surround.

[ Voor 13% gewijzigd door Mistymo op 07-05-2019 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 14:01
R2D2 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:23:
[...]

Het werkt zelfs al zo goed dat de Google Home inmiddels weer terug is in de doos.

En veel meer valt er ook niet over te zeggen overigens, behalve dan dat het allemaal wel erg lang heeft moeten duren bij Sonos. ;-)
Is een One dan ook in een groep te zetten met een chromecast audio bijvoorbeeld? Ik heb er nu 2 en wil ze graag in een groep zetten.. Dan is mijn multi room audio volledig op sterkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Camiel schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:28:
[...]

Is een One dan ook in een groep te zetten met een chromecast audio bijvoorbeeld? Ik heb er nu 2 en wil ze graag in een groep zetten.. Dan is mijn multi room audio volledig op sterkte :)
Geen idee, geen chromecasts in huis op dit moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Camiel schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:28:
[...]

Sonos werkt niet samen met een CCA of andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Werkt niet samen is net te sterk. Je kunt ze aansluiten op de analoge ingang van een Play:5 of Connect (Amp). Echt opnemen in het Sonos-systeem zoals @Camiel lijkt te willen kan echter inderdaad niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
The Inquisitor schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 07:55:
[...]

Sonos werkt niet samen met een CCA of andersom
Dan zul je nog even moeten wachten op de Google Assistant/Home integratie die 'later dit jaar' uit wordt gebracht daar zit dat ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 14:01
Maar ook niet met de update waarin de sonos voorzien is van (beta) Google assistant
Rallye schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:04:
Werkt niet samen is net te sterk. Je kunt ze aansluiten op de analoge ingang van een Play:5 of Connect (Amp). Echt opnemen in het Sonos-systeem zoals @Camiel lijkt te willen kan echter inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
tcviper schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:06:
[...]

Dan zul je nog even moeten wachten op de Google Assistant/Home integratie die 'later dit jaar' uit wordt gebracht daar zit dat ook in.
Iemand hier enig idee wanneer 'later dit jaar' inhoudt? Wellicht een Beta tester?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
gr1542 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:32:
[...]

Iemand hier enig idee wanneer 'later dit jaar' inhoudt? Wellicht een Beta tester?
Ik ben beta tester en we mogen niks daar over zeggen, voor eind van de zomer als alles mee zit ;)

[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 08-05-2019 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KenVandeput
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-11-2020
Goed nieuws over Google Home Assistant!

Ik zoek wat advies/ervaring echter met de Sonos Amp (of Connect).

Context
Heb momenteel een pair Sonos Ones staan in ons appartement.

Ik sta op het punt te verhuizen en wil graag mijn strategie bepalen voor de setup (uiteraard iets wat kan meegroeien met de tijd). Zolang het kan meegroeien met de tijd is prijs niet het belangrijkste.

Voor de meeste ruimtes (slaapkamers, badkamer, bureau...) zal ik de huidige Sonos Ones gebruiken en eventueel een Sonos One / Play 3/5 bij aanschaffen waar en wanneer nodig.

Maar voor de leefruimte zit ik wat vast. Mijn checklist:
  • Ik zou graag ZELF mijn speakers kunnen uitkiezen: om wille van de "jacht op de juiste speaker", omwille van klankbeeld, omwille van flexibiliteit. Keuze tussen speakers van basic tot top kwaliteit. Met een pair Play 5s zou ik gewoon moeten "nemen hoe het is".
  • Maar die speakers zouden dus wel moeten worden opgenomen in mijn Sonos eco-systeem omdat ik zo 1 integratiepunt heb voor mijn domotica, Alexa/Google Assistant, multi-room....
  • Het belangrijkste is een geweldige muziekervaring in stereo (of misschien 2.1 afhankelijk van de gekozen speakers als ik wat extra laag zou willen toevoegen)
  • Indien ik een Sub toevoeg zou ik graag de optie hebben om deze al dan niet voor muziek te gebruiken.
  • Daarnaast wil ik de investering ook doen renderen voor "home cinema" (liefst van al een 3.1 waar voor TV een center speaker kan bij springen maar Sonos wil in dat "center speaker" verhaal precies maar niet mee...). De 3.1 setup past ook veruit het best in de inrichting van onze leefruimte.
  • Indien ik een Center speaker toevoeg zou deze enkel moeten werken voor TV, niet voor muziek. De optie om deze toch te gebruiken (voller mono geluid misschien) is misschien wel een voordeel?
  • Een optie om een platenspeler aan te sluiten is een plus (heb nog een mooie Thorens liggen die ik een nieuw leven zou willen geven).
  • Extra moeilijkheid: ik wil niet aan gebruiksgemak inboeten (WAF factor). Om wille van deze reden zou ik misschien wel moeten kiezen voor Sonos Beam/Playbar + pair Play 5 + Sub
  • Extra moeilijkheid: leefruimte is met een vide... Daarom verwacht ik dat calibratie van speakers belangrijk is. Er zijn ook twee verschillende zitplaatsen waar ik graag zou luisteren.
De Sonos Beam/PlayBar vallen voor mij momenteel echter een beetje af omwille van de ingebouwde 3.0 setup. Ik ben van plan te investeren in een mooi setje kwalitatieve stereo speakers en in deze setup zou ik deze best niet gebruiken of fout moeten gebruiken (als ik het goed snap zouden de speakers werken als rear speakers terwijl ze eigenlijk op de front L/R positie staan...). Dat vind ik zwaar zonde. De speakers zullen er zijn en zijn kwalitatief sterk(er): waarom ze dus niet gebruiken als L/R front speakers voor de TV ook.

Amp
Dus ik kijk naar de nieuwste "Amp". Deze lijkt veel requirements af te tikken:
  • Kan eigen Stereo pair aansluiten
  • Kan eigen Sub aansluiten
  • Kan via Sonos zo speakers integreren in multi-room en met domotica etc
  • Heeft een aansluiting voor platenspeler
  • Heeft HDMI ARC aansluiting dus zou goed moeten samen werken met de TV
Wat heb ik zo NIET:
  • Een echte 3.1 setup met center speaker. In de plaats moet ik het doen met dat "phantom center channel". Maar zoals aangegeven vind ik muziek belangrijker dan de Home Theater dus zou hier wellicht wel mee kunnen leven
  • Niet zeker (vraag hieronder): kan de sub altijd werken voor Home Theater maar niet voor muziek?
  • TruePlay calibratie speakers werkt neem ik aan niet met de Amp. Geen aparte receiver die de taak kan overnemen...
  • Geen "vrije keuze" receiver/amp
Vragen
  1. Kan ik met de Amp ervoor kiezen om een sub aan te sluiten maar de Sub enkel gebruiken met de TV. Als ik muziek afspeel de Sub dus niet gebruiken (of wel maar mijn keuze dus). Of moet ik altijd alles wat aangesloten is op de Amp gelijktijdig gebruiken. Kan je dus een speaker en sub aangesloten op een Amp al dan niet gebruiken door verschillende "zones" aan te maken?
  2. Ik ben minder thuis in het hele receiver/amp verhaal. Heeft iemand een oplossing (waarschijnlijk met een eigen receiver/amp om wel alles af te tikken? Wat zijn de beperkingen/implicaties? Hoe de integratie met Sonos best regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
tcviper schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:34:
[...]

Ik ben beta tester en we mogen niks daar over zeggen, voor eind van de zomer als alles mee zit ;)
Jij neemt de NDA wel heel erg serieus :+ Laat het feit dat je beta tester bent dan ook achterwege ipv te teasen en vervolgens te roepen "ik mag er niets over zeggen" ;)
gr1542 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:32:
[...]

Nog een beta tester hier ;)

"Later dit jaar" is bij Sonos nooit een betrouwbare maatstaaf... vorig jaar rond deze tijd riep men dat "later dit jaar" de Google Assistant beschikbaar zou moeten zijn. Je zou op basis van het verleden er dus best vanuit kunne gaan dat het uiteindelijk nog wel een tijd zal duren voor iedereen de volledige functionaliteit tot z'n beschikking heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 10:33
De shareholders letter van 9 mei staat op de Sonos website. Aankomende week wordt Google Assistant uitgerold in de US en in de komende maanden op meerdere locaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:24
James25 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:32:
De shareholders letter van 9 mei staat op de Sonos website. Aankomende week wordt Google Assistant uitgerold in de US en in de komende maanden op meerdere locaties
nu.nl meldde het vanmorgen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 22:54

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik las het, dus ik blij. Nog eens lezen, hm, da's balen.

Sinds wanneer is nu.nl ineens nu.com geworden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
  • Laatst online: 30-09 14:41

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 16:20

Nicap

Tsssk....

Is dat alleen aan de one en play5?
Of kunnen we met de andere speakers ook selecteren als output via Google assistant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 11:28
Als ik jou was zou ik in de woonkamer voor een receiver met eigen speakers en subwoofer gaan met daar op aangesloten een Sonos connect en geen amp. Hiermee heb je alle vrijheid waar je om vraagt en maak je bij het afspelen van muziek gebruik van het Sonos eco systeem, deze opstelling heb ik nu zelf ook.
KenVandeput schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:33:
Goed nieuws over Google Home Assistant!

Ik zoek wat advies/ervaring echter met de Sonos Amp (of Connect).

Context
Heb momenteel een pair Sonos Ones staan in ons appartement.

Ik sta op het punt te verhuizen en wil graag mijn strategie bepalen voor de setup (uiteraard iets wat kan meegroeien met de tijd). Zolang het kan meegroeien met de tijd is prijs niet het belangrijkste.

Voor de meeste ruimtes (slaapkamers, badkamer, bureau...) zal ik de huidige Sonos Ones gebruiken en eventueel een Sonos One / Play 3/5 bij aanschaffen waar en wanneer nodig.

Maar voor de leefruimte zit ik wat vast. Mijn checklist:
  • Ik zou graag ZELF mijn speakers kunnen uitkiezen: om wille van de "jacht op de juiste speaker", omwille van klankbeeld, omwille van flexibiliteit. Keuze tussen speakers van basic tot top kwaliteit. Met een pair Play 5s zou ik gewoon moeten "nemen hoe het is".
  • Maar die speakers zouden dus wel moeten worden opgenomen in mijn Sonos eco-systeem omdat ik zo 1 integratiepunt heb voor mijn domotica, Alexa/Google Assistant, multi-room....
  • Het belangrijkste is een geweldige muziekervaring in stereo (of misschien 2.1 afhankelijk van de gekozen speakers als ik wat extra laag zou willen toevoegen)
  • Indien ik een Sub toevoeg zou ik graag de optie hebben om deze al dan niet voor muziek te gebruiken.
  • Daarnaast wil ik de investering ook doen renderen voor "home cinema" (liefst van al een 3.1 waar voor TV een center speaker kan bij springen maar Sonos wil in dat "center speaker" verhaal precies maar niet mee...). De 3.1 setup past ook veruit het best in de inrichting van onze leefruimte.
  • Indien ik een Center speaker toevoeg zou deze enkel moeten werken voor TV, niet voor muziek. De optie om deze toch te gebruiken (voller mono geluid misschien) is misschien wel een voordeel?
  • Een optie om een platenspeler aan te sluiten is een plus (heb nog een mooie Thorens liggen die ik een nieuw leven zou willen geven).
  • Extra moeilijkheid: ik wil niet aan gebruiksgemak inboeten (WAF factor). Om wille van deze reden zou ik misschien wel moeten kiezen voor Sonos Beam/Playbar + pair Play 5 + Sub
  • Extra moeilijkheid: leefruimte is met een vide... Daarom verwacht ik dat calibratie van speakers belangrijk is. Er zijn ook twee verschillende zitplaatsen waar ik graag zou luisteren.
De Sonos Beam/PlayBar vallen voor mij momenteel echter een beetje af omwille van de ingebouwde 3.0 setup. Ik ben van plan te investeren in een mooi setje kwalitatieve stereo speakers en in deze setup zou ik deze best niet gebruiken of fout moeten gebruiken (als ik het goed snap zouden de speakers werken als rear speakers terwijl ze eigenlijk op de front L/R positie staan...). Dat vind ik zwaar zonde. De speakers zullen er zijn en zijn kwalitatief sterk(er): waarom ze dus niet gebruiken als L/R front speakers voor de TV ook.

Amp
Dus ik kijk naar de nieuwste "Amp". Deze lijkt veel requirements af te tikken:
  • Kan eigen Stereo pair aansluiten
  • Kan eigen Sub aansluiten
  • Kan via Sonos zo speakers integreren in multi-room en met domotica etc
  • Heeft een aansluiting voor platenspeler
  • Heeft HDMI ARC aansluiting dus zou goed moeten samen werken met de TV
Wat heb ik zo NIET:
  • Een echte 3.1 setup met center speaker. In de plaats moet ik het doen met dat "phantom center channel". Maar zoals aangegeven vind ik muziek belangrijker dan de Home Theater dus zou hier wellicht wel mee kunnen leven
  • Niet zeker (vraag hieronder): kan de sub altijd werken voor Home Theater maar niet voor muziek?
  • TruePlay calibratie speakers werkt neem ik aan niet met de Amp. Geen aparte receiver die de taak kan overnemen...
  • Geen "vrije keuze" receiver/amp
Vragen
  1. Kan ik met de Amp ervoor kiezen om een sub aan te sluiten maar de Sub enkel gebruiken met de TV. Als ik muziek afspeel de Sub dus niet gebruiken (of wel maar mijn keuze dus). Of moet ik altijd alles wat aangesloten is op de Amp gelijktijdig gebruiken. Kan je dus een speaker en sub aangesloten op een Amp al dan niet gebruiken door verschillende "zones" aan te maken?
  2. Ik ben minder thuis in het hele receiver/amp verhaal. Heeft iemand een oplossing (waarschijnlijk met een eigen receiver/amp om wel alles af te tikken? Wat zijn de beperkingen/implicaties? Hoe de integratie met Sonos best regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nicap schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:16:
Is dat alleen aan de one en play5?
Of kunnen we met de andere speakers ook selecteren als output via Google assistant.
Hier ben ik ook benieuwd naar; ik heb een playbar, sub en 2 play one’s. Die update komt later?

En stel ik neem 2 one’s ipv play1’s, speelt dan wel alles af, icm de playbar en sub, via google assistent?

[ Voor 14% gewijzigd door Ferra op 12-05-2019 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
Sbakker1982 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 00:32:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar; ik heb een playbar, sub en 2 play one’s. Die update komt later?

En stel ik neem 2 one’s ipv play1’s, speelt dan wel alles af, icm de playbar en sub, via google assistent?
In de speakers die jij hebt zitten geen microfoons.
Je kunt ook gewoon een Google Home mini erbij nemen. Dat is een stuk goedkoper.
Maar je hebt dus minimaal 1 device met een microfoon nodig.
Bij de Ones heb je er 2 nodig voor een stereopaar, of een betaalde app om dit te bereiken met een One in combinatie met een Play 1.
Zoals je ze nu met de Sonos App aanstuurt, kun je ze dan ook met je stem aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 16:20

Nicap

Tsssk....

gr1542 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:33:
[...]

Bij de Ones heb je er 2 nodig voor een stereopaar, of een betaalde app om dit te bereiken met een One in combinatie met een Play 1.
Zoals je ze nu met de Sonos App aanstuurt, kun je ze dan ook met je stem aansturen.
Ik zie dat niet duidelijk terugkomen in de berichtgeving. Ik heb wel een GH mini, maar is het zeker dat dat straks ook gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
gr1542 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:33:
[...]

De google home assistent heb ik. Ik ben dus op zoek naar hoe ik de verbinding kan maken met sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:05
Dit kan haast niet anders dan dat het een 1 april grap die wat laat/vroeg is.

Zou het dan eindelijk zo zijn? Na twee jaar wachten zal het ook wel eens tijd worden, maar toch. Eind dit jaar hoopte ik op. Yoepie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Sbakker1982 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:07:
[...]

De google home assistent heb ik. Ik ben dus op zoek naar hoe ik de verbinding kan maken met sonos.
Zover ik weet is het mogelijk op twee manieren: de GH of GHM modden en een jack out (mono) toevoegen of de Yonomi (app) gebruiken. En volgens mij kan je ook via Tasker en Autocast iets voor mekaar krijgen. Maar dat was nogal een opdracht, als ik mij niet vergis.

[ Voor 17% gewijzigd door blix op 12-05-2019 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
blix schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:18:
[...]

Zover ik weet is het mogelijk op twee manieren: de GH of GHM modden en een jack out (mono) toevoegen of de Yonomi (app) gebruiken. En volgens mij kan je ook via Tasker en Autocast iets voor mekaar krijgen. Maar dat was nogal een opdracht, als ik mij niet vergis.
Vraag van mij is meer dus als ik de sonos play one’s vervang door one’s of ik dan wel ALLE sonos speakers met mijn google assistent kan bedienen of dat hij dan alleen de sonos one’s pakt en mijn playbar en sub niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Bij Alexa kun je met One’s de Playbar en andere Sonossen zonder microfoon wel aansturen: https://en.community.sono...work-with-playbar-6815651

De Sub staat altijd gekoppeld met een andere Sonos en is dus nooit alleen aan te sturen, maar altijd afhankelijk van die andere Sonos.

[ Voor 26% gewijzigd door Rallye op 12-05-2019 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Sbakker1982 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:20:
[...]

Vraag van mij is meer dus als ik de sonos play one’s vervang door one’s of ik dan wel ALLE sonos speakers met mijn google assistent kan bedienen of dat hij dan alleen de sonos one’s pakt en mijn playbar en sub niet
Ik heb een Play:5*2+One*2 grouped en die kan ik aansturen met Alexa (gehele room). Met Google Assistant durf ik niet te zeggen omdat ik helaas niet in de beta zat. Neem aan van wel, gezien het met Alexa ook werkt.

Ik heb het verder nooit gebruikt (wacht dus al een jaar+ op G assistant). Dus mijn kennis is misschien wat limited. Volgens mij kan je alleen dezelfde group aansturen. Dus als je met 'ALLE' op meerdere groups doelt, dan is het (volgens mij) niet mogelijk. Alleen de group waar de One inzit.

[ Voor 20% gewijzigd door blix op 12-05-2019 15:29 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.