Sowieso is het geen investering. Zeker niet omdat je inzet in producten die werken via WiFi. Maar als ik eerlijk ben, valt het bij mij wel op dat Sonos één van de weinige merken zijn die hun producten blijft ondersteunen. Uiteraard ben je wel afhankelijk van de app. Maar de oudere lijn is nog steeds compatible.Rekcor schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:27:
Ik overweeg de aanschaf van enkele Sonos-producten (ik denk aan twee Sonos Play 1 en een sound bar). Dit ter vervanging van mijn 20 jaar oude Sony-versterker en Tannoy boxen.
Wat ik me opeens wel afvraag: hoe lang gaan deze Sonos-producten werken? Die versterker heeft het dus 20 jaar uitgehouden, maar dat zijn alleen wat spoelen en potmeters, terwijl Sonos werkt met apps, WiFi-protocollen, et cetera. Als ik op de Sonos-trein stap, ga ik dan niet gedwongen worden om iedere x jaar nieuwe spullen bij hen te kopen, omdat de nieuwste versie van hun apps niet meer overweg kunnen met de oude apparaten, en de oudere versies van hun apps niet meer overweg kunnen met de nieuwste Android/iOS?
Heeft er hier iemand hier een sonos dolby opstelling icm Caiway Entone TV decoder? Ik kwam er gister achter dat alles via de Entone decoder in "stereo" doorgestuurd wordt naar de Beam. Blu-ray speler, netflix via de tv etc is allemaal wel Dobly 5.1.
Via de Sonos app zie ik dat hij stereo doorkrijgt als ik TV kijk. Wellicht is dit het probleem dat het zo schel klinkt allemaal..
Via de Sonos app zie ik dat hij stereo doorkrijgt als ik TV kijk. Wellicht is dit het probleem dat het zo schel klinkt allemaal..
Ik denk dat Sonos niet kan en gaat zeggen dat bij de oudere producten de ondersteuning van de app er nu opzit.. Want die gebruikers zullen nooit nog een Sonos kopen vanwege de slechte ervaring.Rekcor schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:27:
Ik overweeg de aanschaf van enkele Sonos-producten (ik denk aan twee Sonos Play 1 en een sound bar). Dit ter vervanging van mijn 20 jaar oude Sony-versterker en Tannoy boxen.
Wat ik me opeens wel afvraag: hoe lang gaan deze Sonos-producten werken? Die versterker heeft het dus 20 jaar uitgehouden, maar dat zijn alleen wat spoelen en potmeters, terwijl Sonos werkt met apps, WiFi-protocollen, et cetera. Als ik op de Sonos-trein stap, ga ik dan niet gedwongen worden om iedere x jaar nieuwe spullen bij hen te kopen, omdat de nieuwste versie van hun apps niet meer overweg kunnen met de oude apparaten, en de oudere versies van hun apps niet meer overweg kunnen met de nieuwste Android/iOS?
Het is een investering maar ik ben ervan overtuigd dat dit de boxen die ik nu heb staan voorlopig nog wel worden ondersteund. Als dat niet het geval is vliegt Sonos er hier uit en zal er ook nooit meer een Sonos box hier binnenkomen. Dan ben je als consument dus verplicht om alles te vervangen?
Sonos ondersteunt hun producten voor lange duur. Maar het is wel zo dat je met Android/Apple apparatuur bij de tijd moet blijven om alle functies te kunnen gebruiken. Dit schrijven ze bijvoorbeeld bij de huidige software versie op hun website:
"Besturingssystemen iOS 9 en Android 4.4 worden nu gedeeltelijk ondersteund door de Sonos-app. Met deze versie van de Sonos-app kun je op apparaten waarop iOS 9 of Android 4.4 draait nog steeds door muziek bladeren en muziek zoeken en afspelen. Voor minder algemene taken, zoals het toevoegen van nieuwe speakers, het aanpassen van muziekservices of het instellen van een nieuw Sonos-systeem heb je Android 5.0 of hoger of iOS 10 of hoger nodig."
"Besturingssystemen iOS 9 en Android 4.4 worden nu gedeeltelijk ondersteund door de Sonos-app. Met deze versie van de Sonos-app kun je op apparaten waarop iOS 9 of Android 4.4 draait nog steeds door muziek bladeren en muziek zoeken en afspelen. Voor minder algemene taken, zoals het toevoegen van nieuwe speakers, het aanpassen van muziekservices of het instellen van een nieuw Sonos-systeem heb je Android 5.0 of hoger of iOS 10 of hoger nodig."
Niet meer dan normaal toch? iOS 10 is al van 2016!Linius schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:14:
Sonos ondersteunt hun producten voor lange duur. Maar het is wel zo dat je met Android/Apple apparatuur bij de tijd moet blijven om alle functies te kunnen gebruiken. Dit schrijven ze bijvoorbeeld bij de huidige software versie op hun website:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dat je kunt instellen dat 2 speakers groeperen (in mijn geval de beam in de woonkamer, en de one in de keuken) en dan gezamenlijk de radio starten en stoppen.Froggle schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:42:
@Frid0 In de Sonos app kun je onder "meer" bij "Alarmen" een alarm toevoegen met een desgewenste bron, op een desgewenst tijdstip van een desgewenste alarmduur op desgewenste dagen. Wat wil je nog meer.
Dat gaat nu niet namelijk

Al eens een EDID manager geprobeerd? Bijvoorbeeld deze: https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1whiteclear schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 07:57:
Heeft er hier iemand hier een sonos dolby opstelling icm Caiway Entone TV decoder? Ik kwam er gister achter dat alles via de Entone decoder in "stereo" doorgestuurd wordt naar de Beam. Blu-ray speler, netflix via de tv etc is allemaal wel Dobly 5.1.
Zoals je kunt lezen in https://en.community.sono.../index1.html#post16303914 en hierboven heeft dit ding mij geholpen DD te krijgen van mijn Mede8er. Die stuurde wel DD uit, maar de TV wilde het niet doorzetten naar de Beam. Nu wel.
Ik ga mij daar even in verdiepen. Hartelijk dank voor de tip!Rallye schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:56:
[...]
Al eens een EDID manager geprobeerd? Bijvoorbeeld deze: https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Zoals je kunt lezen in https://en.community.sono.../index1.html#post16303914 en hierboven heeft dit ding mij geholpen DD te krijgen van mijn Mede8er. Die stuurde wel DD uit, maar de TV wilde het niet doorzetten naar de Beam. Nu wel.
Ik denk niet dat dit veel zin heeft, alles wat momenteel via de tv zenders wordt aangeboden is simpelweg niet meer dan 2 kanaals. Je decoder zal hier weinig opties in hebben, maar je zou bij de decoder even moeten kijken naar de geluidsuitgang, dit zou op bitstream of raw moeten staan.whiteclear schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:09:
[...]
Ik ga mij daar even in verdiepen. Hartelijk dank voor de tip!
Alles wat via HDMI aan input naar de tv gaat, wordt niet omgetoverd naar 5.1.
[ Voor 7% gewijzigd door Romius op 15-02-2019 16:14 ]
Ik denk het ook niet omdat de decoder zelf ook geen optie heeft voor 5.1. Alleen Stereo of Digital AC3. Beide resulteren in een "stereo" input volgens de Sonos App.Romius schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:13:
[...]
Ik denk niet dat dit veel zin heeft, alles wat momenteel via de tv zenders wordt aangeboden is simpelweg niet meer dan 2 kanaals. Je decoder zal hier weinig opties in hebben, maar je zou bij de decoder even moeten kijken naar de geluidsuitgang, dit zou op bitstream of raw moeten staan.
Alles wat via HDMI aan input naar de tv gaat, wordt niet omgetoverd naar 5.1.
Klopt inderdaad, het is zelfs zo dat als je wel ergens een 5.1 apparaat via je tv laat lopen, bijv. een BR speler, die evengoed als 2.0 via de ARC uitgang wordt aangeboden. Dit was dacht ik iets copyrights of DRM achtigs, waardoor dat altijd 2.0 is.whiteclear schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:16:
[...]
Ik denk het ook niet omdat de decoder zelf ook geen optie heeft voor 5.1. Alleen Stereo of Digital AC3. Beide resulteren in een "stereo" input volgens de Sonos App.
AC3 is DD, dus het zou wel degelijk moeten kunnen als Caiway zenders in HD met DD doorgeeft.whiteclear schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:16:
[...]
Ik denk het ook niet omdat de decoder zelf ook geen optie heeft voor 5.1. Alleen Stereo of Digital AC3. Beide resulteren in een "stereo" input volgens de Sonos App.
Heeft die Entone geen eigen optische uitgang? Je zou dan de optisch naar HDMI adapter van de Beam kunnen gebruiken om het te testen.
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Volgens mij niet. Maar zal het proberen inderdaad. Wil eigenlijk optisch niet gebruiken. Vind het HDMI gemak te fijn. Daarom ook gekozen voor de Beam.Damon schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:27:
[...]
AC3 is DD, dus het zou wel degelijk moeten kunnen als Caiway zenders in HD met DD doorgeeft.
Heeft die Entone geen eigen optische uitgang? Je zou dan de optisch naar HDMI adapter van de Beam kunnen gebruiken om het te testen.
Maar mocht het wel 5.1 uitspugen dan zou alsnog die HDMI EDID kunnen werken zoals @Rallye al aangaf
Dat bedoelde ik, vandaar het woordje testenwhiteclear schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:30:
[...]
Volgens mij niet. Maar zal het proberen inderdaad. Wil eigenlijk optisch niet gebruiken. Vind het HDMI gemak te fijn. Daarom ook gekozen voor de Beam.
Maar mocht het wel 5.1 uitspugen dan zou alsnog die HDMI EDID kunnen werken zoals @Rallye al aangaf
Dan weet je iig zeker of de entone DD uitgeeft of niet
Ik laat het nog weten. Zal ook even Caiway bellen om te vragen of er geen "nieuwe" versie entone is. Ik heb dat hele kleine vierkante decoder
Ik heb hetzelfde probleem, Entone geeft geen surround door via de ARC van TV. AppleTV wel. Is iets met de Entone.
De Nederlandse publiekrechtelijke zenders hebben in principe een vorm van 5.1. Ik zit bij Telfort (KPN) en die decoder geeft wel 5.1 door via de TV. Bij Ziggo is dit ook 5.1.
[ Voor 8% gewijzigd door Rallye op 15-02-2019 21:45 ]
Uiteindelijk was ik het helemaal zat. Normaal TV kijken zat er niet meer in zonder het wegvallen van de speakers. Gekozen om de boel nogmaals bedraagd te installeren. Nu werkt alles weer vlekkenloos.martijnmartijn schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:33:
Sinds de overstap van router werken mijn Sonos speakers nog niet helemaal storingsvrij. De speakers vallen met regelmaat even 1 seconde weg.
-
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Alles bedraad of 1 speaker. Ik had er geen last van maar kon makkelijk een kabeltje leggen en alleen mijn playbar is bedraad aangesloten. Dan maken ze verder onderling een eigen netwerk aan.martijnmartijn schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:08:
[...]
Uiteindelijk was ik het helemaal zat. Normaal TV kijken zat er niet meer in zonder het wegvallen van de speakers. Gekozen om de boel nogmaals bedraagd te installeren. Nu werkt alles weer vlekkenloos.
Een Play 5 bedraad. De rest inderdaad draadloos. De Play 5’s zijn onderling ook bedraad aangezien ze in stereo modus staan.Daniel. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:53:
[...]
Alles bedraad of 1 speaker. Ik had er geen last van maar kon makkelijk een kabeltje leggen en alleen mijn playbar is bedraad aangesloten. Dan maken ze verder onderling een eigen netwerk aan.
Iemand al de nieuwe AMP kunnen ervaren?
Ben hier zeer benieuwd naar omdat deze hetzelfde versterkerprincipe gebruikt als mijn Bluesound Powernode 1, namelijk DDFA, dus volledig digitaal van bron naar een aan/uit schakelende voeding die de speakers geluid laat maken. Volledig ruis en vervormingsvrij, zo is mijn ervaring. Echter is de nieuwe sonos krachtiger en heeft hij een instelbare crossover tov mijn bluesound.
https://www.qualcomm.com/...ddfa-amplifier-technology
De Play 5's hoeven toch onderling niet bedraad te zijn om in stereo modus te staan? Mijne staan ook gewoon in stereo zonder dat er een draadje tussen zitmartijnmartijn schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:13:
[...]
Een Play 5 bedraad. De rest inderdaad draadloos. De Play 5’s zijn onderling ook bedraad aangezien ze in stereo modus staan.
Is het trouwens al een beetje bekend wanneer ze google assist uitrollen? Ze zijn toch aan het beta testen. Een tweaker misschien in het beta team?
Heb vorige week toch maar een Sub erbij genomen en wat een verschil maakt dat zeg. In eerste instantie denk je hmmm het valt mee, maar als je dan de Sub uitzet dan merk je pas het verschil. Het klinkt opeens voller zonder dat de Sub overheers. Ik kan werkelijk iedereen aanraden om de sub asap aan te schaffen
Klopt, hier net zo - in stereo zonder een draadje er tussen.
Sub is inderdaad een mooie toevoeging, maar heb hem gegroepeerd met de beam voor tv/film. Persoonlijk zit ik niet te springen om een assistant, maar dat Sonos het mogelijk maakt om de sub aan meerdere groepen toe te kennen, dmv bijvoorbeeld scenes.
Sub is inderdaad een mooie toevoeging, maar heb hem gegroepeerd met de beam voor tv/film. Persoonlijk zit ik niet te springen om een assistant, maar dat Sonos het mogelijk maakt om de sub aan meerdere groepen toe te kennen, dmv bijvoorbeeld scenes.
Onderling bedraad? Van de één naar de ander? Werkt dat?martijnmartijn schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:13:
[...]
Een Play 5 bedraad. De rest inderdaad draadloos. De Play 5’s zijn onderling ook bedraad aangezien ze in stereo modus staan.
Je gebruik van het woord “aangezien” lijkt te zeggen dat je denkt dat de Play:5’s voor de stereomodus bedraad moeten zijn. Dat is echter niet zo. Het bedraad aansluiten van één van de Sonossen in je huis
dat een Sonos-netwerk wordt aangemaakt waarin alle speakers (etc.) worden meegenomen. Voor stereo kun je de speakers in de app dan toewijzen. Het bedraden van twee speakers lijkt (in normale gevallen, zeker als speakers dicht bij elkaar staan) overbodig. Het onderling verbinden heb ik nog niet eerder gezien.
[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 23-02-2019 11:06 ]
Klopt inderdaad, jullie hebben gelijk. Ik weet ook dat dit mogelijk is zonder ethernet, maar aangezien ze het meeste gebruikt worden om het geluid van de TV via AUX af te spelen, is dit voor mijn gevoel de beste oplossing. Wellicht overbodig, maar het zit tussen mijn oren dat er dan nauwelijks meer lag of storing is
.
Maar, even voor mijn duidelijkheid, heb je een draad tussen twee Play:5’s die verder via wifi met internet verbonden zijn? Want als ik het Sonos-systeem goed begrijp wordt die kabel dan dus helemaal niet gebruikt.....
Nee.. een van de Play 5’s is bedraad voor het sonos netwerk (hangt aan de switch).Rallye schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:48:
Maar, even voor mijn duidelijkheid
Ah, OK. Dan had ik je opmerking dat de Play:5’s “onderling” bedraad zouden zijn niet goed opgevat.
Ik heb een vraagje m.b.t. de verschillende equalizers in combinatie met Airplay 2 en Spotify Connect.
Op mijn Sonos systeem heb ik in alle kamers de Equalizer in de Sonos app wat gefinetuned.
Op mijn iPhone heb ik tevens in de Spotify app en de Apple Music app een equalizer ingesteld omdat ik mijn telefoon veel gebruik met mijn AirPods. (Tipje voor mensen met AirPods: Equalizer "Kleine luidsprekers" laat ze nog net even mooier klinken.)
1. Klopt het dat wanneer ik met mijn iPhone via Airplay stream dat zowel de equalizers in Spotify als Apple Music als de Sonos equalizer worden toegepast op de muziek?
2. Als ik Spotify op mijn telefoon aanstuur via Spotify Connect, negeert hij dan de equalizer uit de app op mijn telefoon en gebruikt hij enkel de Sonos equalizer?
Op mijn Sonos systeem heb ik in alle kamers de Equalizer in de Sonos app wat gefinetuned.
Op mijn iPhone heb ik tevens in de Spotify app en de Apple Music app een equalizer ingesteld omdat ik mijn telefoon veel gebruik met mijn AirPods. (Tipje voor mensen met AirPods: Equalizer "Kleine luidsprekers" laat ze nog net even mooier klinken.)
1. Klopt het dat wanneer ik met mijn iPhone via Airplay stream dat zowel de equalizers in Spotify als Apple Music als de Sonos equalizer worden toegepast op de muziek?
2. Als ik Spotify op mijn telefoon aanstuur via Spotify Connect, negeert hij dan de equalizer uit de app op mijn telefoon en gebruikt hij enkel de Sonos equalizer?
Volgens mij gaat via Airplay het pure muzieksignaal, dus zonder aanpassingen naar de Sonos. Dat geldt waarschijnlijk ook voor Spotify Connect, want daar stuurt de telefoon enkel een link naar de Sonos, die de muziek dan zelf van Spotify plukt.
In beide gevallen worden de lokale instellingen genegeerd en alleen de instellingen via de Sonos app meegenomen. Instellingen in iOS of spotify app enzo, is alleen voor lokaal, Sonos zal daar niets mee doen (Bluetooth apparaten weer wel, maar dat is Sonos niet).
Het is akelig stil omtrent Google assistent
Inderdaad
Heb het apparaat via Amazon besteld maar is helaas niet de oplossing. Nog steeds "Stereo"whiteclear schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:09:
[...]
Ik ga mij daar even in verdiepen. Hartelijk dank voor de tip!
https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Zou toch nog meer mensen moeten zijn met Caiway Entone decoder en Sonos die wellicht wel 5.1 voor elkaar hebben gekregen.
[ Voor 10% gewijzigd door whiteclear op 05-03-2019 13:50 ]
Helaas, bij mij werkt het ook nog steeds niet. Als ik zo rondkijk op verschillende fora zijn er nog geen mensen die het werkend hebben gekregen. Misschien wel met die Amino Aria?whiteclear schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:48:
[...]
Heb het apparaat via Amazon besteld maar is helaas niet de oplossing. Nog steeds "Stereo"
https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Zou toch nog meer mensen moeten zijn met Caiway Entone decoder en Sonos die wellicht wel 5.1 voor elkaar hebben gekregen.
Heb vandaag nog contact opgenomen met Caiway klantenservice. Vooralsnog zijn er (nog) geen interactieve decoders die 5.1 ondersteunen.Helix schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:42:
[...]
Helaas, bij mij werkt het ook nog steeds niet. Als ik zo rondkijk op verschillende fora zijn er nog geen mensen die het werkend hebben gekregen. Misschien wel met die Amino Aria?
De Amino Aria zie ik voor het eerst. Het is jammer dat ik via Caiway niet zelf kan kiezen voor een decoder. Kan wel een 2e decoder (gratis) krijgen, maar dat wordt dan weer een Entoine Kamai.
[ Voor 3% gewijzigd door whiteclear op 05-03-2019 15:29 ]
De interactieve decoder geeft wel 5.1 door, toen ik deze nog op mijn oude home cinema had aangesloten werkte dit prima. Echter via de TV en ARC naar de Beam werkt het niet.whiteclear schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:25:
[...]
Heb vandaag nog contact opgenomen met Caiway klantenservice. Vooralsnog zijn er (nog) geen interactieve decoders die 5.1 ondersteunen.
De Amino Aria zie ik voor het eerst. Het is jammer dat ik via Caiway niet zelf kan kiezen voor een decoder. Kan wel een 2e decoder (gratis) krijgen, maar dat wordt dan weer een Entoine Kamai.
Ze hadden toch een Beta groep die aan het testen was? Hoor je ook niks van trouwensDennusB schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:00:
[...]
InderdaadHeel vervelend, duurt erg lang al nu...
Die hebben allemaal een nda gok ikMistymo schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:41:
[...]
Ze hadden toch een Beta groep die aan het testen was? Hoor je ook niks van trouwens
Zo moeilijk moet het toch niet zijn dat het zo lang duurt? Bedoel er zijn al zoveel smart speakers die google assistant ondersteunen en met de nieuwe speakers zoals de one en beam zou je toch zeggen dat het voor Sonos een prioriteit is om het zo snel mogelijk uit te rollen. Trouwens mijn TV ondersteunt het ook nog steeds niet
Ja, de nieuwe SONOS Amp is een verbetering tov de Connect:Amp.
In vergelijking met bijv een Powernode2i vind ik hem bepaald platter klinken. De Powernode2i kan 60 Watt/ kanaal leveren, de SONOS Amp 125 Watt/ kanaal. Getallen die verder weinig over de kwaliteit van de versterker vertellen.
In vergelijking met bijv een Powernode2i vind ik hem bepaald platter klinken. De Powernode2i kan 60 Watt/ kanaal leveren, de SONOS Amp 125 Watt/ kanaal. Getallen die verder weinig over de kwaliteit van de versterker vertellen.
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:37:
[...]
Iemand al de nieuwe AMP kunnen ervaren?
Ben hier zeer benieuwd naar omdat deze hetzelfde versterkerprincipe gebruikt als mijn Bluesound Powernode 1, namelijk DDFA, dus volledig digitaal van bron naar een aan/uit schakelende voeding die de speakers geluid laat maken. Volledig ruis en vervormingsvrij, zo is mijn ervaring. Echter is de nieuwe sonos krachtiger en heeft hij een instelbare crossover tov mijn bluesound.
https://www.qualcomm.com/...ddfa-amplifier-technology
Hmm, vanaf nu is er de Sonos One Gen2...
Uiterlijk blijft hetzelfde, is alleen sneller en meer geheugen (zeggen ze).
Dit is wel erg snel na de release van de Sonos One, of niet? Ik vraag me af waarom dit is en of dit binnenkort problemen gaat geven voor de Gen1's. Ik heb net geïnvesteerd in de nieuwste producten, gaan ze die alweer vernieuwen...
Bron: https://www.iculture.nl/n...-2-sneller-meer-geheugen/
Dit is wel erg snel na de release van de Sonos One, of niet? Ik vraag me af waarom dit is en of dit binnenkort problemen gaat geven voor de Gen1's. Ik heb net geïnvesteerd in de nieuwste producten, gaan ze die alweer vernieuwen...
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Weinig reden om over te stappen als ik dat zo lees. Ik heb ook net een paar maanden de one's en zie geen reden om up te graden naar de gen 2.daxy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:28:
Slaat toch ook nergens op..... krijg je dus dadelijk specifiek weer dingen alleen voor die versiedaxy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:28:
Hele clue om Sonos te kopen voor mij was net voor Google Assistant support en Airplay 2.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Gezien de enorm lange ondersteuning van Sonos producten ben ik daar niet bang voor.
Zou me niks verbazen dat er het eea door elkaar gehaald word en de play1 word uitgefaseerd en de One blijft zoals die is.
Zou me niks verbazen dat er het eea door elkaar gehaald word en de play1 word uitgefaseerd en de One blijft zoals die is.
tcviper schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:12:
[...]
Slaat toch ook nergens op..... krijg je dus dadelijk specifiek weer dingen alleen voor die versie
Hele clue om Sonos te kopen voor mij was net voor Google Assistant support en Airplay 2.
Nou, het verbaast mij ook wel...
De One is inderdaad net uit, en de rest van de producten is nog matig ingelopen. Had inderdaad ook verwacht dat dit nog een hele tijd zou duren.
De One is inderdaad net uit, en de rest van de producten is nog matig ingelopen. Had inderdaad ook verwacht dat dit nog een hele tijd zou duren.
Dit idd al zou BT wel welkom zijn dan heb je ook iets aan de speaker mocht sonos failliet gaan.MikeyMan schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:56:
Nou, het verbaast mij ook wel...
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Vreemd inderdaad. Hij staat nu ook op de officiële website als Gen 2. Zie hier
Ik heb net 2 maanden geleden mijn huis van 3 Ones voorzien
, maar nog wel aan het wachten op een mooie aanbieding voor een vierde. Ben benieuwd of een Gen 2 goed samen gaat in een stereopaar met een Gen 1, en of je daar dan nog de voordelen uit haalt van de Gen 2
Edit: al gevonden, het antwoord staat in de vragen onder aan de pagina.
”Ja, de Gen 2 kan probleemloos samen met de originele Sonos One gebruikt worden als stereopaar of als home cinema-surroundspeakers.”
Ik heb net 2 maanden geleden mijn huis van 3 Ones voorzien

Edit: al gevonden, het antwoord staat in de vragen onder aan de pagina.
”Ja, de Gen 2 kan probleemloos samen met de originele Sonos One gebruikt worden als stereopaar of als home cinema-surroundspeakers.”
[ Voor 29% gewijzigd door Mandarijntje op 07-03-2019 13:08 ]
Is alleen om het uitrollen te vergemakkelijken:icecreamfarmer schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:07:
[...]
Dit idd al zou BT wel welkom zijn dan heb je ook iets aan de speaker mocht sonos failliet gaan.
“Hoe maakt Sonos One Gen 2 gebruik van Bluetooth Low Energy?
Bluetooth Low Energy (BLE) werd voor het eerst geïntroduceerd bij de Sonos Beam en nu is de Sonos One Gen 2 er ook mee uitgerust. Net als bij de Beam kan BLE worden gebruikt om tijdelijk met je telefoon of tablet te communiceren, waardoor de eerste installatie wordt vereenvoudigd. Audio streamen is niet mogelijk met BLE. Als de installatie is voltooid, streamt en update Sonos One Gen 2 via je wifi, net als de originele Sonos One.” Zie https://www.sonos.com/nl-nl/shop/one.html
Ik heb er toch wel last van dat dialogen in verhouding tot actie (explosies etc) echt veel zachter zijn. Loudness staat uit. In welke hoek moet ik dat zoeken ? Truetuning heb ik ook aan.
Beam met 2 one
Beam met 2 one
Ik had op een gegeven moment spraakverbetering en nacht modus aan, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel. Dan is alle bad weg en klinken de stemmen wat leeg. Maar goed, geen zeurende vriendin meer (die lag op bed) en ik kon the dark Knight afkijken.René H schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 07:54:
Spraakverbetering aan?
Mocht je de laatste weken steeds last hebben van netwerkproblemen bij het afspelen van spotify. Dit ligt niet aan je thuisnetwerk, maar het is een algemeen KPN/Telfort probleem. Zie topic op Sonos:
https://nl.community.sono...n-telfort-netwerk-6768885
Iemand al een shop gevonden die de Sonos One Gen 2 verkoopt?
Bedankt hiervoor! Inderdaad sinds een maand ontzettend veel last van wegvallende muziek en nummers die halverwege worden doorgeskipt. Ik zit op KPN.AquaSheep schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:45:
Mocht je de laatste weken steeds last hebben van netwerkproblemen bij het afspelen van spotify. Dit ligt niet aan je thuisnetwerk, maar het is een algemeen KPN/Telfort probleem. Zie topic op Sonos:
Ja hier bijvoorbeeld: https://www.hifiklubben.n...-2-draadloze-luidspreker/Gaat niet door schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:48:
[ Voor 50% gewijzigd door Mandarijntje op 15-03-2019 21:05 ]
Ik heb veel gezocht, maar ik vind het antwoord nergens. Kan ik een Sonos Connect aansluiten op de preout van een receiver? En dus daarmee muziek streamen naar een Sonos One?
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Nee je hebt een gewone uitgang nodig, een pre-out is onversterkt en de Connect is geen versterker. Net als dat je geen platenspeler zonder pre-amp op de ingang van een Connect kunt aansluiten.Póg mo Thóin schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:56:
Ik heb veel gezocht, maar ik vind het antwoord nergens. Kan ik een Sonos Connect aansluiten op de preout van een receiver? En dus daarmee muziek streamen naar een Sonos One?
Ja, dat dacht ik al. En als je het eerst door een kleine versterker doet? Een koptelefoonversterker bijvoorbeeld?Damon schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 00:02:
[...]
Nee je hebt een gewone uitgang nodig, een pre-out is onversterkt en de Connect is geen versterker. Net als dat je geen platenspeler zonder pre-amp op de ingang van een Connect kunt aansluiten.
[ Voor 13% gewijzigd door Póg mo Thóin op 16-03-2019 07:51 ]
Dan moet je de Connect: Amp pakken dan heb je 2 in 1Póg mo Thóin schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 07:41:
[...]
Ja, dat dacht ik al. En als je het eerst door een kleine versterker doet? Een koptelefoonversterker bijvoorbeeld?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Verkeerd begrepen.
[ Voor 95% gewijzigd door Rallye op 16-03-2019 10:58 ]
Zitten we dan niet nog steeds met hetzelfde verhaal dat het input signaal te zwak is? Ik zal beter moeten uitzoeken hoe sterk het signaal van de preouts is.tcviper schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:52:
[...]
Dan moet je de Connect: Amp pakken dan heb je 2 in 1
Ik kan van iemand een play 5 gen1 overnemen voor een leuk prijsje. Is die nog de moeite waard of raden jullie de gen 2 aan?
DaveD
Of het de moeite waard is hangt denk ik van de prijs afDaveD1109 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:06:
Ik kan van iemand een play 5 gen1 overnemen voor een leuk prijsje. Is die nog de moeite waard of raden jullie de gen 2 aan?
De 2e generatie komt in reviews waarin wordt vergeleken met de 1e generatie wel als de betere naar voren wat betreft audio. Daarnaast is de hardware moderner zodat bv Airplay mogelijk is.
de gen2 heeft touchbediening ipv fysieke knoppen.
Verder is het standby-verbruik van de Play:5 gen2 erg laag met ca. 2 watt.
Thanks! Had al gekeken naar vergelijkingen maar kwam er niet echt uit of het een goede koop is.Wally2002 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:23:
[...]
Of het de moeite waard is hangt denk ik van de prijs af
De 2e generatie komt in reviews waarin wordt vergeleken met de 1e generatie wel als de betere naar voren wat betreft audio. Daarnaast is de hardware moderner zodat bv Airplay mogelijk is.
de gen2 heeft touchbediening ipv fysieke knoppen.
Verder is het standby-verbruik van de Play:5 gen2 erg laag met ca. 2 watt.
Denk dat ik toch beter de gen2 kan halen!
DaveD
Ik heb vorige week een Sonos One Gen 2 van bol.com ontvangen. Ik had vooraf even navraag gedaan en mij werd verteld dat wanneer hun voorraad werd aangevuld nadat deze toen uitverkocht was, ik er zeker van kon zijn dat ik een Gen 2 zou krijgen. Let wel op dat ze dit niet konden garanderen voor andere resellers op hun site.Gaat niet door schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:48:
Goed om te weten. Ik kon het niet vinden op de site van Bol.com en aangezien ik nog een kado bon heb van Bol.com wil ik toch daar bestellenbjonnie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:35:
[...]
Ik heb vorige week een Sonos One Gen 2 van bol.com ontvangen. Ik had vooraf even navraag gedaan en mij werd verteld dat wanneer hun voorraad werd aangevuld nadat deze toen uitverkocht was, ik er zeker van kon zijn dat ik een Gen 2 zou krijgen. Let wel op dat ze dit niet konden garanderen voor andere resellers op hun site.
Inmiddels naar volle tevredenheid een Beam in de woonkamer in gebruik en een One in de badkamer. Mooi moment om mijn veel te grote bureauspeakers op mijn werkkamer te vervangen.
Het liefst zou ik mijn bureau helemaal vrijhouden van speakers en op het plankje er boven wat wegzetten. Maar twijfel tussen 2 x One vs. de Play 5. Is een ruimte van 8 a 9 m2. En ik kom nu vanaf 2 x KRK Rokit 6". Iemand toevallig dezelfde overstap gemaakt?
Het liefst zou ik mijn bureau helemaal vrijhouden van speakers en op het plankje er boven wat wegzetten. Maar twijfel tussen 2 x One vs. de Play 5. Is een ruimte van 8 a 9 m2. En ik kom nu vanaf 2 x KRK Rokit 6". Iemand toevallig dezelfde overstap gemaakt?
Hmm... het Sonos systeem werkt de laatste tijd niet meer heel erg vlekkeloos:
- Bij het afspelen van muziek via de telefoon stopt de muziek ~10 sec. voor het einde van het nummer, om vervolgens het volgende nummer in de playlist af te spelen ( om ook hier weer ~10 sec. voor het eind te stoppen...) Dit probleem doet zich voor op zowel Play:3 als op Play:1.
- Op willekeurige momenten gaat de Sonos uit. Stopt met streamen van een radiozender. Opnieuw afspelen van de zender kan alleen door het selecteren van de zender zelf (werkt niet door op 'play' te drukken). Voornamelijk op de Play:3.
Het draadloze netwerk is stabiel. PC's en telefoons hebben geen verbindingsproblemen. Ook zitten we op een kanaal waar geen anderen op zitten.
Weet iemand een oplossing of oorzaak?
- Bij het afspelen van muziek via de telefoon stopt de muziek ~10 sec. voor het einde van het nummer, om vervolgens het volgende nummer in de playlist af te spelen ( om ook hier weer ~10 sec. voor het eind te stoppen...) Dit probleem doet zich voor op zowel Play:3 als op Play:1.
- Op willekeurige momenten gaat de Sonos uit. Stopt met streamen van een radiozender. Opnieuw afspelen van de zender kan alleen door het selecteren van de zender zelf (werkt niet door op 'play' te drukken). Voornamelijk op de Play:3.
Het draadloze netwerk is stabiel. PC's en telefoons hebben geen verbindingsproblemen. Ook zitten we op een kanaal waar geen anderen op zitten.
Ik heb dit ook wel eens gehad.Magic6399 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:42:
Een router update/ reboot loste dit toen op
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Bij mij was een niet-beschikbare interne DNS Server (Pi-Hole) het probleem. Wellicht dat het daar in zit? (rest van netwerk ging netjes over naar 2e DNS server, Sonos blijft vrij lang cachen voor mijn gevoel)CeesKees schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:44:
[...]
Ik heb dit ook wel eens gehad.
Klopt,Canis Lupus schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:17:
[...]
Bij mij was een niet-beschikbare interne DNS Server (Pi-Hole) het probleem. Wellicht dat het daar in zit? (rest van netwerk ging netjes over naar 2e DNS server, Sonos blijft vrij lang cachen voor mijn gevoel)
Als ik de auto uit kom en ik ga mijn huis binnen, dan hoor ik altijd nog een heel stuk van de radio, dat ik al in de auto had gehoord over de Beam schallen. Voorheen met radio over de kabel had ik dat niet.
Geeft je wel voorspellende gaven
Dat heeft niks met Sonos te maken, maar is inherent aan live streaming. Als ik NPO2 tegelijk zowel via Sonos als via de NPO2 app op mijn telefoon luister zit daar misschien een seconde verschil tussen.gr1542 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:22:
[...]
Klopt,
Als ik de auto uit kom en ik ga mijn huis binnen, dan hoor ik altijd nog een heel stuk van de radio, dat ik al in de auto had gehoord over de Beam schallen. Voorheen met radio over de kabel had ik dat niet.
Geeft je wel voorspellende gaven
Dat had ik natuurlijk ook al geprobeerdCeesKees schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:44:
[...]
Ik heb dit ook wel eens gehad.
Wellicht dat het iets is, maar dan weet ik niet naar welke 2e DNS server ik moet verwijzen.Canis Lupus schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:17:
[...]
Bij mij was een niet-beschikbare interne DNS Server (Pi-Hole) het probleem. Wellicht dat het daar in zit? (rest van netwerk ging netjes over naar 2e DNS server, Sonos blijft vrij lang cachen voor mijn gevoel)
[ Voor 22% gewijzigd door Magic6399 op 22-03-2019 19:36 ]
Heb je toevallig internet van KPN of Telfort?Magic6399 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:42:
AquaSheep schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:45:
Ik heb al behoorlijke tijd een Sonos Playbase (onder de tv, uiteraard) en twee Play:1's als rear-speakers in een surround-opstelling. Van het ene op andere moment (ik kan me niet exact herinneren wanneer) is de opstelling om zeep: ik hoor enkel nog geluid via de Playbase.
Ontkoppel ik de Play's dan werken ze zowel afzonderlijk als in stereopaar perfect. Wanneer ik dan de setup start voor surround loop alles goed tot de finale stap: die geeft een foutmelding. Probeer je opnieuw dan lijkt het aanvankelijk te lukken, maar de praktijk is anders. Ook TrueTone is niet (opnieuw) uit te voeren voor de Surround-opzet.
De Playbase is via optische audio aangesloten op de TV (probleem doet zich ook voor als TV uit staat) en via LAN-kabel op de router. Daarmee vormt hij het WiFi-punt voor het Sonos-gebeuren.
Wie heeft ervaring of tips?
Edit: ook de Play:1's verwisseld met enkele exemplaren die elders in huis stonden: geen resultaat (althans, probleem blijft bestaan)
Ontkoppel ik de Play's dan werken ze zowel afzonderlijk als in stereopaar perfect. Wanneer ik dan de setup start voor surround loop alles goed tot de finale stap: die geeft een foutmelding. Probeer je opnieuw dan lijkt het aanvankelijk te lukken, maar de praktijk is anders. Ook TrueTone is niet (opnieuw) uit te voeren voor de Surround-opzet.
De Playbase is via optische audio aangesloten op de TV (probleem doet zich ook voor als TV uit staat) en via LAN-kabel op de router. Daarmee vormt hij het WiFi-punt voor het Sonos-gebeuren.
Wie heeft ervaring of tips?
Edit: ook de Play:1's verwisseld met enkele exemplaren die elders in huis stonden: geen resultaat (althans, probleem blijft bestaan)
[ Voor 8% gewijzigd door ralphilosophy op 24-03-2019 07:42 ]
“The greatest teacher, failure is”
De omschrijving “een foutmelding” helpt niet bij de tips. Welke foutmelding? Heb je al gebeld met Sonos?
[ Voor 9% gewijzigd door Rallye op 24-03-2019 12:02 ]
Installatieprobleem waarbij je stroom en netwerkverbinding moet controleren...Rallye schreef op zondag 24 maart 2019 @ 12:02:
De omschrijving “een foutmelding” helpt niet bij de tips. Welke foutmelding? Heb je al gebeld met Sonos?
Sonos was niet bereikbaar, dus heb maar gemaild
Nee (en ook geen Spotify).Mandarijntje schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:06:
[...]
Heb je toevallig internet van KPN of Telfort?
[...]
Ik heb een speaker aangesloten via een netwerkkabel, ga het proberen om het nu via het Sonosnetwerk te doen (als ik dit werkend krijg...)
nieuws: IKEA toont met Sonos ontwikkelde slimme speaker Symfonisk
Ziet er mooi clean uit. Ben wel benieuwd naar de volledige specificaties en de prijs.
Ik vraag me wel af wat de meerwaarde voor Sonos is om dit samen met Ikea te doen? Sonos brengt hun kennis en techniek in, maar welke waarde voegt de Ikea toe? Zou het enkel om het consumentenbereik van de Ikea gaan?
Ziet er mooi clean uit. Ben wel benieuwd naar de volledige specificaties en de prijs.
Ik vraag me wel af wat de meerwaarde voor Sonos is om dit samen met Ikea te doen? Sonos brengt hun kennis en techniek in, maar welke waarde voegt de Ikea toe? Zou het enkel om het consumentenbereik van de Ikea gaan?
Ikea klanten triggeren om meer Sonos producten af te nemen zoals een soundbar of subwoofer? Dat lijkt mij de enige reden.Chalk schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 07:33:
Vergis je niet in de afzetmarkt die je hiermee aanboort.
Kan me zomaar voorstellen dat een groot deel van de Ikea bezoekers zich beperkt verdiept in audioapparatuur. En nu misschien zonder nadenken wel een paar Sonii in de winkelwagen gooit.
Kan me zomaar voorstellen dat een groot deel van de Ikea bezoekers zich beperkt verdiept in audioapparatuur. En nu misschien zonder nadenken wel een paar Sonii in de winkelwagen gooit.
Bleek dat de WiFi-kaart overleden is. Playbase is terug naar Sonos en de vervanger zou hier met 5 werkdagen moeten zijn... Netjes geregeld dusralphilosophy schreef op zondag 24 maart 2019 @ 18:15:
[...]
Installatieprobleem waarbij je stroom en netwerkverbinding moet controleren...
Sonos was niet bereikbaar, dus heb maar gemaild
Zo. Sonos 10.1 is gisteren gereleased. Vanaf nu werken er een hoop oudere ios devices niet meer.
Ik zag de update ook vanochtend en hoopte stiekem op Google Assistant, maar helaasjakob schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:49:
Zo. Sonos 10.1 is gisteren gereleased. Vanaf nu werken er een hoop oudere ios devices niet meer.
Dat laatste blijft ook een farce. dat zou er vorig jaar al in moeten zitten.DennusB schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:54:
[...]
Ik zag de update ook vanochtend en hoopte stiekem op Google Assistant, maar helaas
Dat zijn ze nu toch al een hele tijd aan het testen met gebruikers in Nederland? Ik heb zelf Alexa er op. Werkt geweldig. Maar een officieel ondersteunde spraakfunctie zou eindelijk wel eens fijn zijn.icecreamfarmer schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:22:
[...]
Dat laatste blijft ook een farce. dat zou er vorig jaar al in moeten zitten.
Mijn probleem is dat de spraak routines van Alexa niet werken op Sonos.gr1542 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:43:
[...]
Dat zijn ze nu toch al een hele tijd aan het testen met gebruikers in Nederland? Ik heb zelf Alexa er op. Werkt geweldig. Maar een officieel ondersteunde spraakfunctie zou eindelijk wel eens fijn zijn.
Ik wil met een enkel commando de volume op een level zetten, radio aanzetten, sleeptimer activeren en de lichten uitdoen.
Dat verrekt hij om te doen. Ik kan de commando's nu wel een voor 1 uitspreken maar routinematig werkt het niet.
Dit dus.icecreamfarmer schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:57:
[...]
Mijn probleem is dat de spraak routines van Alexa niet werken op Sonos.
Ik wil met een enkel commando de volume op een level zetten, radio aanzetten, sleeptimer activeren en de lichten uitdoen.
Dat verrekt hij om te doen. Ik kan de commando's nu wel een voor 1 uitspreken maar routinematig werkt het niet.
Precies. Daarom gebruik ik daar nu een Amazon Echo dot gen 3 voor. Die ondersteund dat wel
Gebruik een hele oude iPad 2 als afstandsbediening voor de Sonos speakers en Hue lampen in mijn saapkamer. Maar nu werkt de Sonos app dus niet meer omdat die een nieuwere IOS versie vereist dan mogelijk is op die oude iPad (draait nog IOS 9.3.5)
Enige wat die Ipad echt hoeft te kunnen is (wakeup) alarmen zetten/wijzigen en de muziek weer uitzetten als ik wakker ben geworden. Kan Sonos ook gewoon via mijn mobiel bedienen, maar omdat die niet (altijd) in mijn slaapkamer ligt was het fijn daar die oude iPad altijd voor paraat te hebben..
Om voor die reden een nieuwe tablet te kopen gaat me wat ver, ik praat niet graag tegen Alexa, en de opstelling van de speakers maakt dat de knoppen op de spelers zijn ook niet lekker bereikbaar zijn.
Dus zoek een hobby-oplossing om toch via die oude iPad te kunnen blijven werken. Heb ook Domoticz draaien waar het een en ander mee mogelijk lijkt te zijn, en heb een web-applicatie gevonden die ik eens op wil tuigen om te kijken of ik daar wat mee kan, maar misschien zijn er nog andere oplossingen die ik nog over het hoofd heb gezien, dus misschien hebben de Tweakers ook nog handige tips
Uiteindelijk wil ik het ooit nog eens voor elkaar krijgen de wakeup alarmen van Sonos en Hue te koppelen, dat ik op 1 plek ergens een tijd instel en zowel Hue als Sonos dat overnemen, maar voorlopig al blij als ik op die oude iPad het weer gewoo op mijn Sonos kan instellen.
Enige wat die Ipad echt hoeft te kunnen is (wakeup) alarmen zetten/wijzigen en de muziek weer uitzetten als ik wakker ben geworden. Kan Sonos ook gewoon via mijn mobiel bedienen, maar omdat die niet (altijd) in mijn slaapkamer ligt was het fijn daar die oude iPad altijd voor paraat te hebben..
Om voor die reden een nieuwe tablet te kopen gaat me wat ver, ik praat niet graag tegen Alexa, en de opstelling van de speakers maakt dat de knoppen op de spelers zijn ook niet lekker bereikbaar zijn.
Dus zoek een hobby-oplossing om toch via die oude iPad te kunnen blijven werken. Heb ook Domoticz draaien waar het een en ander mee mogelijk lijkt te zijn, en heb een web-applicatie gevonden die ik eens op wil tuigen om te kijken of ik daar wat mee kan, maar misschien zijn er nog andere oplossingen die ik nog over het hoofd heb gezien, dus misschien hebben de Tweakers ook nog handige tips
Uiteindelijk wil ik het ooit nog eens voor elkaar krijgen de wakeup alarmen van Sonos en Hue te koppelen, dat ik op 1 plek ergens een tijd instel en zowel Hue als Sonos dat overnemen, maar voorlopig al blij als ik op die oude iPad het weer gewoo op mijn Sonos kan instellen.
Werkt het niet rechtstreeks vanuit Spotify dan?Xoem schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:26:
Gebruik een hele oude iPad 2 als afstandsbediening voor de Sonos speakers en Hue lampen in mijn saapkamer. Maar nu werkt de Sonos app dus niet meer omdat die een nieuwere IOS versie vereist dan mogelijk is op die oude iPad (draait nog IOS 9.3.5)
Dus zoek een hobby-oplossing om toch via die oude iPad te kunnen blijven werken. Heb ook Domoticz draaien waar het een en ander mee mogelijk lijkt te zijn, en heb een web-applicatie gevonden die ik eens op wil tuigen om te kijken of ik daar wat mee kan, maar misschien zijn er nog andere oplossingen die ik nog over het hoofd heb gezien, dus misschien hebben de Tweakers ook nog handige tips![]()
Sonos ondersteunt ook Apis, wellicht een oplossing.
Kun je hem niet jailbreaken?Xoem schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:26:
Dus zoek een hobby-oplossing om toch via die oude iPad te kunnen blijven werken. Heb ook Domoticz draaien waar het een en ander mee mogelijk lijkt te zijn, en heb een web-applicatie gevonden die ik eens op wil tuigen om te kijken of ik daar wat mee kan, maar misschien zijn er nog andere oplossingen die ik nog over het hoofd heb gezien, dus misschien hebben de Tweakers ook nog handige tips![]()
Vorige week zondag was de playbase niet te vinden op mijn netwerk, na de nodige resets/koppel pogingen een diagnose naar Sonos gestuurd via de Sonos app en een berichtje op het Sonos forum gepost.
Dag later antwoord dat er een defect was en dat deze omgeruild gaat worden.
Donderdag was de vervangende playbase in huis en de oude gaat vandaag in dezelfde verpakking weer terug.
Zo te lezen op diverse fora een kinderziekte in die generate playbase, maar Sonos pakt het netjes en efficient op met het omruilen. 👍. Heeft me weinig tijd en geen geld gekost.
Dag later antwoord dat er een defect was en dat deze omgeruild gaat worden.
Donderdag was de vervangende playbase in huis en de oude gaat vandaag in dezelfde verpakking weer terug.
Zo te lezen op diverse fora een kinderziekte in die generate playbase, maar Sonos pakt het netjes en efficient op met het omruilen. 👍. Heeft me weinig tijd en geen geld gekost.
Bizar: Play 5 gekocht voor de studeerkamer. Mooi op het schapje geplaatst, trueplay ingesteld, bas tikkie terug gezet. Echter als de speaker horizontaal staat resoneert dit enorm in de muur die er achter staat. Je voelt de muur gewoon trillen. Als ik de speaker verticaal zet is dit aanzienlijk minder. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Meer contactoppervlak bij horizontale stand? Lijkt mij iig logisch.Ronwiel schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:57:
Bizar: Play 5 gekocht voor de studeerkamer. Mooi op het schapje geplaatst, trueplay ingesteld, bas tikkie terug gezet. Echter als de speaker horizontaal staat resoneert dit enorm in de muur die er achter staat. Je voelt de muur gewoon trillen. Als ik de speaker verticaal zet is dit aanzienlijk minder. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Als je trueplay verticaal hebt gedaan, zul je hem horizentaal ook nog moeten doen. De Play:5 onthoudt dan beide standen en past zich aan.Ronwiel schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:57:
Kan die wel muziek naar de sonos sturen?vdpoorten schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:57:
Precies. Daarom gebruik ik daar nu een Amazon Echo dot gen 3 voor. Die ondersteund dat wel
Prijzen zijn inmiddels bekend.Chalk schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 07:33:
nieuws: Ikea maakt prijzen bekend van tafellamp- en bookshelfspeaker in Symfo...
Volledige specificaties nog niet maar de tafellamp zou een combinatie zijn van de Sonos One en een lampje. Over smaak valt te twisten. Voor die paar tientjes extra heb ik denk ik toch liever de gewone Sonos One. De bookshelfspeaker wellicht interessant voor een kleiner kamertje (lees: werk- en/of slaapkamer).
Interessant design... ik moet het eerst in het echt zien om er een goede mening over te vormen, maar op dit moment denk ik niet dat ik er eentje in huis ga halen. Nu heb ik eigenlijk ook genoeg Sonos, dus waarschijnlijk moet ik ook gewoon geen extra in huis halen.
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.