Ruben. schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:19:
Ik zou graag wat advies willen. Ik zit heel erg te dubben om een Sonos Beam aan te schaffen en (later) uit te breiden met extra speakers. Nu lees ik veel gemixte verhalen en dat brengt me toch een beetje aan het twijfelen.
Op dit moment kijk ik televisie met een home cinema setje van Sony van ik denk een jaar of 10 oud. Ik gebruik enkel 2.1 waarbij de subwoofer een actieve subwoofer is. Nu wil ik weg van al die draden en wil ik naar gemak toe. Dit is nou net iets wat me bij Sonos heel erg aanspreekt.
Nu lees ik dat de Sonos Beam beter is dan de speakers van de TV, dit lijkt me nogal logisch, want zonder enige vorm van betere speakers vind ik het geluid van een TV niet om aan te horen. Ik ben heel erg benieuwd of ik alleen met een Sonos Beam weg kom, aangezien ik de prijs van de Sub wel erg hoog vind. Boet ik dan niet onwijs in op de lage tonen?
De Sonos beam vervangt geen 5.1 set in mijn ogen. Wel kan je hem natuurlijk upgraden met twee plays en een sub maar dan heb je eigenlijk nog steeds best wat draaden en ben je erg veel geld kwijt. Daarnaast vind ik persoonlijk echt raar dat het DTS formaat nog steeds niet ondersteund wordt en ook geen dobly digtal plus waar steeds meer streaming diensten van gebruik maken. Als je een recente tv hebt wil deze meestal Dolby nog downsampelen naar normale Dobly digital en merk je hier verder niet zo veel van. Echter als je een wat oudere tv hebt zit je waarschijnlijk vaak gewoon naar stereo geluid te luisteren en is het hele ruimtelijke van 3.1 weg. Dus als je echt een goede 5.1 ervaring wil met de nieuwste formaten zoals DTS HD, Dolby True HD en Dolby Atmos ect. zou ik geen Sonos halen.
Beneden heb ik een nieuwe Denon met afzonderlijke speakers en dit klinkt echt waanzin echter heb je wel heel wat ruimte nodig. Als je een aparte recent receiver hebt worden ook alle bestandsformaten ondersteund en heb je nooit gezeik.
Nu heb ik de Beam gehaald voor de tv waar ik zelf op game en tv kijk. Ik ben positief verrast door de geluidskwaliteit. De Beam klinkt warm, de audio spreiding is zeker voor zo'n relatief kleine soundbar erg goed. Daarnaast is de Beam eenvoudig te installeren en zit er gewoon erg veel functionaliteit in de Sonos app.
De speaker klinkt overigens ook prima om in een kleine tot middelgrote kamer muziek op te luisteren. De bass is in mijn ogen echt prima, een groot verschil met een tv zeker als je de bass nog iets boost(dit kan eenvoudig in de app). Maar verwacht niet dat je weg geblazen gaat worden, het is en blijft een kleine ruimte waarin de speakers zich bevinden en zo'n bar kan natuurlijk nooit op tegen een gemiddelde actieve subwoover.
Mijn advies zou om sowieso een keer te luisteren in de winkel en te kijken wat je er van vindt. Daarnaast is er recent ook een poll geweest die mogelijk op een wat meer betaalbare subwoover duid.
[
Voor 10% gewijzigd door
bloodlynx op 30-01-2019 17:49
]