Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:50
Tassadar32 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:07:
[...]

Let wel op dat de SonosNet wifi bandbreedte gebruikt die mogelijk concurreert met je Unifi setup. Als je zo'n deftige setup hebt is het in sommige gevallen beter om alles toch op wifi te laten draaien (bijvoorbeeld veel buren met AP's die al bandbreedte wegvreten).
Juist heb dus nu alle lan kabels eruit gehaald en ze zitten nu allen op wifi, wm: 1 😀 thx

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• Damon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:50
Tassadar32 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:07:
[...]

Let wel op dat de SonosNet wifi bandbreedte gebruikt die mogelijk concurreert met je Unifi setup. Als je zo'n deftige setup hebt is het in sommige gevallen beter om alles toch op wifi te laten draaien (bijvoorbeeld veel buren met AP's die al bandbreedte wegvreten).
Ik denk dat je bandbreedte in dit verhaal verwart met de frequentie/WiFi kanaal, Sonos op je eigen WiFi installeren concurreert sowieso met alle andere apparaten op het zelfde netwerk. Dit heb je op SonosNet dus niet, behalve de bandbreedte van je internetverbinding uiteraard. Qua WiFi-kanaal moet je zorgen dat ze niet op hetzelfde kanaal zitten en het liefst zover mogelijk uit elkaar zonder overlap (kanalen 1, 6 en 11).

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:03
@Damon Als kanalen teveel overlap hebben gaat dat ten koste van? Bandbreedte.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Outlander PHEV -> Tesla Model 3 LR AWD EAP | TNM Lolo 3.7kW

• Can2
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19-02 10:12
Ik had al twee play 1 in stereo staan bij de tv. Gisteren heb ik daar een beam aan toegevoegd. De beam zit nu nog in een aparte kamer.
Ik kan de stereo play 1 niet toevoegen als surround speaker.
Moet ik die dan eerst ontkoppelen als stereoapparatuur en dan opnieuw toevoegen als surround?

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21:41
Dat lijkt me inderdaad the way to go......

• MadDog11
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:05
Klopt idd, vrijdag een play:1 erbij gehaald en gisteren een One, de One als vervanging van een oude play:1 in de slaapkamer en de beide play:1 gekoppeld aan de Beam in de woonkamer. Nu denken over een sub 😎 maar eens kijken hoe we dit gaan vertellen aan de vrouw 😁

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:30
MadDog11 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:37:
Klopt idd, vrijdag een play:1 erbij gehaald en gisteren een One, de One als vervanging van een oude play:1 in de slaapkamer en de beide play:1 gekoppeld aan de Beam in de woonkamer. Nu denken over een sub 😎 maar eens kijken hoe we dit gaan vertellen aan de vrouw 😁
Heb ik ook over gedacht. Zou dan de sub onder de bank leggen en niks zeggen.

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Rallye
Catch22 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:10:
[...]

“Did the earth move for you too, baby”? ;-)

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-02 14:24

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

Catch22 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:10:
[...]

Dan moet je wel een behoorlijk hoge bank hebben..

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23:51
Vaag.

Ik had een sonos beam met 2 play 1 speakers.
Hierop kan ik mijn muziekbibliotheek van mijn Synology afspelen.
Nu heb ik een sonos amp toegevoegd maar als ik daarop alleen van de Nas wil afspelen zegt de app toegang geweigerd.
Kan dat kloppen?
Of moet ik ergens een instelling goed zetten?

• Rallye
Dat is wel vreemd. Toegang tot de Synology zou niet per apparaat verschillend moeten zijn.

• Crxtreem
Het werkt weer pff.
Heb gebruiker verwijderd en nieuw aangemaakt op de Nas.

Daarna in de sonos app bibliotheek verwijderd.
Plof Beam foetsie.
Stekker eruit/erin.
Alles weer zichtbaar.
Bibliotheek aangemaakt.
Indexeren.......

En nu vind hij weer alles.

Zou het komen dat de amp later is toegevoegd en hij dan niet weet dat er een Bibliotheek is?

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19-02 15:53
Crxtreem schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:41:
Vaag.

Nu heb ik een sonos amp toegevoegd maar als ik daarop alleen van de Nas wil afspelen zegt de app toegang geweigerd.
Kan dat kloppen?
Of moet ik ergens een instelling goed zetten?
Mag ik vragen wat de toegevoegde waarde is van een AMP als je al een beam en 2x Play 1 hebt?

 iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-6100

• Crxtreem
yorroy schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:58:
[...]

Mag ik vragen wat de toegevoegde waarde is van een AMP als je al een beam en 2x Play 1 hebt?
De amp is voor de keuken.

• yorroy
Ah, dat verklaart een hoop. Ik zat al te zoeken naar een reden waarom je deze in dezelfde groep als je beam en Play’s zou zetten, maar nu snap ik hem

• bloodlynx
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-02 21:50
Is er een manier om speaker te groepen alleen voor muziek? Ik heb een Beam en een Sonos one, nu klinken ze in combinatie voor Muziek een stuk voller. Echter wil ik natuurlijk niet de echo horen van me tv als ik tv aan het kijken ben. Is hier een oplossing voor? Nu haal ik de Sonos One steeds uit de groep maar dat zou toch gewoon een instelling moeten zijn?

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14-02 10:54
Crxtreem schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:41:
Vaag.

Mag ik vragen hoe je dat ingesteld heb?
Ik heb ook Syn DS412+ en heb al een special account aangemaakt voor Sonos voor de map waar mijn muziek in staat

• Crxtreem
Frid0 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:32:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat ingesteld heb?
Ik heb ook Syn DS412+ en heb al een special account aangemaakt voor Sonos voor de map waar mijn muziek in staat
In de SONOS app ga je naar Instellingen - Muziekbibliotheek Beheren - Indeling Muziekbibliotheek en onderin "Nieuwe share toevoegen", daar vul je //ipnummervandeNAS/music en dan de gebruikersnaam en het bijbehorend wachtwoord.

• Frid0
Crxtreem schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:04:
[...]

In de SONOS app ga je naar Instellingen - Muziekbibliotheek Beheren - Indeling Muziekbibliotheek en onderin "Nieuwe share toevoegen", daar vul je //ipnummervandeNAS/music en dan de gebruikersnaam en het bijbehorend wachtwoord.
Okay! Ga vanavond gelijk doen.
Begrijp dat je het lokale ip-adres van de NAS moet gebruiken?
En in jou voorbeeld, moet je dan ook echt 2 x // en de naam music is als vb maar daar moet ik de map benaming kiezen waar ik mijn muziek in heb staan neem ik aan?

• whiteclear
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-02 16:45
bloodlynx schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:45:
Is er een manier om speaker te groepen alleen voor muziek? Ik heb een Beam en een Sonos one, nu klinken ze in combinatie voor Muziek een stuk voller. Echter wil ik natuurlijk niet de echo horen van me tv als ik tv aan het kijken ben. Is hier een oplossing voor? Nu haal ik de Sonos One steeds uit de groep maar dat zou toch gewoon een instelling moeten zijn?
Waarom zou je dat doen dan? Je kijkt toch TV met het geluid van je beam + 2x one? (lees, dolby)

• René H
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:26
Zoals ik het lees is er één Beam en één One. Eigenlijk niet zo handig, hou de Beam voor de tv en speel muziek af op de One. Mits de financiën het toestaan scoor een tweede One en voeg die toe als surround. Sonos schakelt dan zelf tussen de speakers en de Beam naar gelang de input.
whiteclear schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:02:
[...]

Waarom zou je dat doen dan? Je kijkt toch TV met het geluid van je beam + 2x one? (lees, dolby)

• bloodlynx
René H schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:21:
Zoals ik het lees is er één Beam en één One. Eigenlijk niet zo handig, hou de Beam voor de tv en speel muziek af op de One. Mits de financiën het toestaan scoor een tweede One en voeg die toe als surround. Sonos schakelt dan zelf tussen de speakers en de Beam naar gelang de input.
Dus al ik het begrijp is er geen optie voor? Wel raar eigenlijk want de Beam klinkt samen met mijn One een stuk voller dan alleen de One. Helaas heb ik momenteel geen plaats voor een tweede one en deze staat ook niet achter me opgesteld. Wel jammer.

• René H
Ik heb zelf een andere opstelling dus kan niet inschatten wat je bedoelt met de echo van de tv. Wellicht binnen de app nog wat proberen bij geavanceerde instellingen binnen audio.
bloodlynx schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:38:
[...]

Dus al ik het begrijp is er geen optie voor? Wel raar eigenlijk want de Beam klinkt samen met mijn One een stuk voller dan alleen de One. Helaas heb ik momenteel geen plaats voor een tweede one en deze staat ook niet achter me opgesteld. Wel jammer.

• bloodlynx
René H schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:24:
Ik heb zelf een andere opstelling dus kan niet inschatten wat je bedoelt met de echo van de tv. Wellicht binnen de app nog wat proberen bij geavanceerde instellingen binnen audio.

[...]
Omdat het geluid van de tv op beiden boxen wordt afgespeeld maar de Beam direct de source heeft via de hdmi loopt het geluid van de Sonos One ongeveer een seconde achter bij het tv kijken, dit is niet zo bij muziek.

• JFS
  • Laatst online: 21:31
Meer mensen problemen met deezer icm sonos? Hier skipt hij vaak nummers en geeft melding de verbinding te zijn verloren met deezer. Hij speelt dan meteen het volgende nummer af. Ook van deezer. Lokale muziek van de NAS en muziek van Google play doen het wel goed.

Modem en alle routers zijn herstart. Alle speakers herstart. Deezer uit muziek services verwijderd en opnieuw toegevoegd en ook het deezer wachtwoord veranderd. Helaas blijft het probleem bestaan.

• Ywa
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15-02 10:09
bloodlynx schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:38:
[...]

Er is standaard geen optie voor. Alleen het automatisch loskoppelen van groep zodra er signaal over HDMI/Optisch gaat is mogelijk.

Zelf heb ik een script draaien op een Raspberry Pi die constant controleert of de TV aan of uit is (pingen naar de TV). Als deze uitstaat wordt de Sonos soundbar weer aan de groep toegevoegd en de volume krijgt een reset.

Mocht je zelf ook de moeite willen nemen om een Raspberry Pi constant te hebben draaien dan kan ik wel instructies erbij maken.
Link naar script zonder verdere instructies: https://github.com/JarnoVgr/SoBoss

Ywa wijzigde deze reactie 29-01-2019 19:29 (13%)

• René H
Bij muziek afspelen zit er inderdaad een buffer waardoor alles synchroon speelt. Wat ik dan niet begrijp is als je dus één speaker toevoegd je een delay hebt terwijl ik twee one's aan mijn Beam heb hangen zonder welk isseu dan ook. Wellicht heeft iemand een antwoord?
bloodlynx schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:27:
[...]

Omdat het geluid van de tv op beiden boxen wordt afgespeeld maar de Beam direct de source heeft via de hdmi loopt het geluid van de Sonos One ongeveer een seconde achter bij het tv kijken, dit is niet zo bij muziek.

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Al een hele tijd mee zitten lezen in het topic en online reviews.

Met de Mediamarkt eerst een Beam in huis gehaald. Prima ding, mooi design, handige app en switchen met TV geluid gaat prima. Soms is ie een tikkie te schel. Maarka, het is dan ook speakerset van 1800 euro.

Maar dan de sub. Ook daar loopt iedereen over te orakelen. Maar heb ‘m nu twee dagen aangesloten gehad en wat een onrust brengt dat ding. Ik herken de lovende reviews totaal niet. Bas is hard, plopt bij beel muziek en maakt de kick onprettig hard om naar te luisteren. En iedereen TV programma klinkt als een Tom Cruise actie film. Komt bij dat ik me constant afvraag wanneer de onderbuurvrouw naar boven komt, want kan niet anders dat die meegeniet :).

Meer mensen die dit zo ervaren?

• René H
Ik zou eerder zeggen delicaat, al vertaald dat lastig. Zowel bij film als verschillende soorten muziek die ik stream moet ik de sub vaak wat tweaken. Soms welhaast perfect dan weer overheersend of nauwelijks aanwezig. Plaatsing is belangrijker dan sonos doet geloven. Je ziet in hun opstelling dat hij bijna altijd in het zicht voor je neus staat, misschien is dat het geheim.
Ronwiel schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:24:
Al een hele tijd mee zitten lezen in het topic en online reviews.

Met de Mediamarkt eerst een Beam in huis gehaald. Prima ding, mooi design, handige app en switchen met TV geluid gaat prima. Soms is ie een tikkie te schel. Maarka, het is dan ook speakerset van 1800 euro.

Maar dan de sub. Ook daar loopt iedereen over te orakelen. Maar heb ‘m nu twee dagen aangesloten gehad en wat een onrust brengt dat ding. Ik herken de lovende reviews totaal niet. Bas is hard, plopt bij beel muziek en maakt de kick onprettig hard om naar te luisteren. En iedereen TV programma klinkt als een Tom Cruise actie film. Komt bij dat ik me constant afvraag wanneer de onderbuurvrouw naar boven komt, want kan niet anders dat die meegeniet :).

Meer mensen die dit zo ervaren?

• Rallye
@Ronwiel Al Trueplay gedaan?

@bloodlynx Ik begrijp jouw delay ook niet. Soms groepeer ik mijn speaker in de keuken mee met de Beam om tijdens het koffiezetten ook het journaal in de keuken te kunnen horen. Ik ervaar geen delay. Als de speaker in de keuken te hard staat trekt dat het geluidsbeeld wel scheef, maar een delay van een seconde herken ik niet.

• Frid0
Precies, ik heb ook een Beam, 2 x play 1 en een sub en voor ik Trueplay had gedaan kan ik mij een beetje vinden in jou verhaal. Maar nadat ik Trueplay had gedaan totaal niet meer, wil absoluut niet meer zonder sub wat een heerlijk ding is dat, wow!
Crxtreem schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:04:
[...]

Gelukt, bedankt!

• U2psv
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 23:15
JFS schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:14:
Meer mensen problemen met deezer icm sonos? Hier skipt hij vaak nummers en geeft melding de verbinding te zijn verloren met deezer. Hij speelt dan meteen het volgende nummer....
Hier ook wel eens last van icm Deezer, ook van alles geprobeerd maar komt nog wel eens voor (zeg 1 per week) Bij Apple muziek geen last van, lijkt meer aan deezer te liggen dan aan de SONOS, misschien wilt Deezer een bepaalde bandbreedte zien die hij af en to niet krijgt :?

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
@Rallye Yep. Trueplay gedaan. Maakt een verschil, maar niet veel mooier. Heb ook lopen spelen met de EQ en sub-niveau. Maar krijg het niet mooi.

Bij sommige muzieknummers is het een aanvulling. Maar mijn smaak is zeer divers. En het is echt hit en miss. Met als gevolg dat je per nummer of het volume of de sub instellingen moet aanpassen. En dat is niet relaxt luisteren. Dit heb ik met de beam los wel. Die kan rustig deze hele middag aanstaan. Voor mijn appartement voldoende laag in ieder geval.

Op welk sub-niveau hebben jullie de sub staan? Heb ‘m nu op 20 a 25% staan, maar voegt dan imo niet voldoende toe om de investering te rechtvaardigen.

Ronwiel wijzigde deze reactie 30-01-2019 14:11 (26%)

• Ruben.
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19-02 17:21
Ik zou graag wat advies willen. Ik zit heel erg te dubben om een Sonos Beam aan te schaffen en (later) uit te breiden met extra speakers. Nu lees ik veel gemixte verhalen en dat brengt me toch een beetje aan het twijfelen.

Op dit moment kijk ik televisie met een home cinema setje van Sony van ik denk een jaar of 10 oud. Ik gebruik enkel 2.1 waarbij de subwoofer een actieve subwoofer is. Nu wil ik weg van al die draden en wil ik naar gemak toe. Dit is nou net iets wat me bij Sonos heel erg aanspreekt.

Nu lees ik dat de Sonos Beam beter is dan de speakers van de TV, dit lijkt me nogal logisch, want zonder enige vorm van betere speakers vind ik het geluid van een TV niet om aan te horen. Ik ben heel erg benieuwd of ik alleen met een Sonos Beam weg kom, aangezien ik de prijs van de Sub wel erg hoog vind. Boet ik dan niet onwijs in op de lage tonen?

• Crxtreem
Ik ben zelf ook begonnen met de beam, en vond deze in zijn eentje eigenlijk al vrij goed klinken.
Ook de bas die uit de bar komt heeft mij besloten om mijn oude 5.1 set weg te doen.

Beste is denk ik om te gaan luisteren in de winkel.

• Romius
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:27
René H schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:31:
Bij muziek afspelen zit er inderdaad een buffer waardoor alles synchroon speelt. Wat ik dan niet begrijp is als je dus één speaker toevoegd je een delay hebt terwijl ik twee one's aan mijn Beam heb hangen zonder welk isseu dan ook. Wellicht heeft iemand een antwoord?

[...]
Ja, maar ik neem aan dat jij je 2 one's als surround hebt opgesteld, zoals het eigenlijk hoort, toch? Bij het direct aansturen van het geluid via hdmi naar de beam, en de one die aan de voorkant opgesteld staat, treedt er vertraging op doordat het draadloos is.
Bij het aansturen als surrounds, hoort er automatisch al een vertraging in te zitten/merk je dit niet.

• René H
Klopt, vandaar mijn suggestie aan ts, mits haalbaar, om een tweede one aan te schaffen en als surround toe te voegen.
Romius schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:54:
[...]

Ja, maar ik neem aan dat jij je 2 one's als surround hebt opgesteld, zoals het eigenlijk hoort, toch? Bij het direct aansturen van het geluid via hdmi naar de beam, en de one die aan de voorkant opgesteld staat, treedt er vertraging op doordat het draadloos is.
Bij het aansturen als surrounds, hoort er automatisch al een vertraging in te zitten/merk je dit niet.

• bloodlynx
Ruben. schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:19:
Ik zou graag wat advies willen. Ik zit heel erg te dubben om een Sonos Beam aan te schaffen en (later) uit te breiden met extra speakers. Nu lees ik veel gemixte verhalen en dat brengt me toch een beetje aan het twijfelen.

Op dit moment kijk ik televisie met een home cinema setje van Sony van ik denk een jaar of 10 oud. Ik gebruik enkel 2.1 waarbij de subwoofer een actieve subwoofer is. Nu wil ik weg van al die draden en wil ik naar gemak toe. Dit is nou net iets wat me bij Sonos heel erg aanspreekt.

Nu lees ik dat de Sonos Beam beter is dan de speakers van de TV, dit lijkt me nogal logisch, want zonder enige vorm van betere speakers vind ik het geluid van een TV niet om aan te horen. Ik ben heel erg benieuwd of ik alleen met een Sonos Beam weg kom, aangezien ik de prijs van de Sub wel erg hoog vind. Boet ik dan niet onwijs in op de lage tonen?
De Sonos beam vervangt geen 5.1 set in mijn ogen. Wel kan je hem natuurlijk upgraden met twee plays en een sub maar dan heb je eigenlijk nog steeds best wat draaden en ben je erg veel geld kwijt. Daarnaast vind ik persoonlijk echt raar dat het DTS formaat nog steeds niet ondersteund wordt en ook geen dobly digtal plus waar steeds meer streaming diensten van gebruik maken. Als je een recente tv hebt wil deze meestal Dolby nog downsampelen naar normale Dobly digital en merk je hier verder niet zo veel van. Echter als je een wat oudere tv hebt zit je waarschijnlijk vaak gewoon naar stereo geluid te luisteren en is het hele ruimtelijke van 3.1 weg. Dus als je echt een goede 5.1 ervaring wil met de nieuwste formaten zoals DTS HD, Dolby True HD en Dolby Atmos ect. zou ik geen Sonos halen.
Beneden heb ik een nieuwe Denon met afzonderlijke speakers en dit klinkt echt waanzin echter heb je wel heel wat ruimte nodig. Als je een aparte recent receiver hebt worden ook alle bestandsformaten ondersteund en heb je nooit gezeik.

Nu heb ik de Beam gehaald voor de tv waar ik zelf op game en tv kijk. Ik ben positief verrast door de geluidskwaliteit. De Beam klinkt warm, de audio spreiding is zeker voor zo'n relatief kleine soundbar erg goed. Daarnaast is de Beam eenvoudig te installeren en zit er gewoon erg veel functionaliteit in de Sonos app.

De speaker klinkt overigens ook prima om in een kleine tot middelgrote kamer muziek op te luisteren. De bass is in mijn ogen echt prima, een groot verschil met een tv zeker als je de bass nog iets boost(dit kan eenvoudig in de app). Maar verwacht niet dat je weg geblazen gaat worden, het is en blijft een kleine ruimte waarin de speakers zich bevinden en zo'n bar kan natuurlijk nooit op tegen een gemiddelde actieve subwoover.

Mijn advies zou om sowieso een keer te luisteren in de winkel en te kijken wat je er van vindt. Daarnaast is er recent ook een poll geweest die mogelijk op een wat meer betaalbare subwoover duid.

bloodlynx wijzigde deze reactie 30-01-2019 17:49 (10%)

• joskuiper
  • Laatst online: 19-02 07:53
Ik heb een Play 5 2nd gen en 2 x een ONE op het oog.
Kan ik de ONEs dan stereo laten zijn en de 5 erbij?

Game-PC: Fractal Define R6 || i5-9600k || Scythe Mugen 5 PCGH edition || MSI Z370 Tomahawk || MSI RTX2080 Gaming Trio || 16GB DDR4 Corair Vengeance || Corsair RM650x

• Snorlexxx
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 22:09
joskuiper schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:54:
Ik heb een Play 5 2nd gen en 2 x een ONE op het oog.
Kan ik de ONEs dan stereo laten zijn en de 5 erbij?
Ja je maakt van de 2 ONE’s een stereopaar en zet de 5 er gewoon bij. Je kan de 5 ook in een andere ruimte zetten en er een aparte kamer van maken in de app!

• Tassadar32
Ruben. schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:19:

In plaats van een Sub zou je ook kunnen overwegen een (tweedehands) playbar te kopen. Die heeft een wat voller en dieper geluid dan de Beam en is echt niet meer zo duur als ie geweest is. Natuurlijk kan je die dan ook weer aanvullen met een sub/surrounds voor echt lekker :9~ geluid.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Outlander PHEV -> Tesla Model 3 LR AWD EAP | TNM Lolo 3.7kW

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-02 16:51
Tassadar32 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:33:
[...]

In plaats van een Sub zou je ook kunnen overwegen een (tweedehands) playbar te kopen. Die heeft een wat voller en dieper geluid dan de Beam en is echt niet meer zo duur als ie geweest is. Natuurlijk kan je die dan ook weer aanvullen met een sub/surrounds voor echt lekker :9~ geluid.
Ik sluit mij hierbij aan. Heb zelf vorig jaar de playbar aangeschaft. Samen met 2x een play1 geeft dit een prachtig geluid. De sub zal zeker nog een toevoeging zijn maar uit de playbar alleen komt ook al een flinke bass. Wellicht komt er bij mij in de toekomst een sub bij maar ik mis hem nog niet.

©2004

• The Inquisitor
  • Laatst online: 22:23

The Inquisitor

Greetings weaklings

En met de PlayBase haal je nog meer bass in huis, mits een soundplate in je design past natuurlijk ;)

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Ruben.
Tassadar32 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:33:
[...]

Thanks voor alle reacties. Hier zat ik over na te denken, alleen staat het me wel een beetje tegen om zo'n "oud" apparaat te kopen. Misschien toch maar eens kijken of ik zoiets "goedkoop" tweedehands op de kop kan tikken.

• Tassadar32
@Ruben. Sonos heeft hele lange support voor z'n hardware, dus zou me er niet al te druk over maken. Mede daardoor liggen de tweedehandsprijzen ook niet bijzonder laag.

• Catch22
Als je er plek voor hebt, ben je met een Beam en 2 play:1/ones waarschijnlijk net zo duur uit en je heb je een betere beleving

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
voor de mensen met een Sonos Sub (icm 2 rear's en/of playbar/base/beam) ;

Polyphobia -- deadmau5

de groetjes aan je buren! :+ :+

heurrrlijk nummer voor de Sub

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-02 16:50

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Net op aanraden van 2 collega's een Sonos Beam besteld.
Kreeg een mooie deal bij platte-tv. (helaas net te laat voor de actie bij de Mediamarkt).

D3 Profile D3 XP Ladder

• Jab65
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19-02 16:09
Geert1976 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:31:
voor de mensen met een Sonos Sub (icm 2 rear's en/of playbar/base/beam) ;

Polyphobia -- deadmau5

de groetjes aan je buren! :+ :+

heurrrlijk nummer voor de Sub
Bedoel je niet Monophobia????

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Jab65 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:15:
[...]

Bedoel je niet Monophobia????
What was I thinking? 8)7 ;)

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19-02 15:22
Sinds een week krijg ik geen foutmelding meer wanneer ik routines via alexa gebruik maar gewoon een ok en doet hij wat ik vraag.
Is dit nieuw? Hebben meer mensen dit opgemerkt?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Catch22
Heb de beam eindelijk op de beugel hangen. Die past eigenlijk niet op mijn vogels beugel, want die zit te strak tegen de muur. Met een hoop geklooi hangt het nu. Niet helemaal zoals het hoort, maar het is beter dan het was.

Hij hangt onder een 55c7. Ik heb mijn Apple tv er onder geplakt met klittenband

Catch22 wijzigde deze reactie 01-02-2019 22:52 (9%)

• yorroy
Catch22 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:51:
Heb de beam eindelijk op de beugel hangen. Die past eigenlijk niet op mijn vogels beugel, want die zit te strak tegen de muur. Met een hoop geklooi hangt het nu. Niet helemaal zoals het hoort, maar het is beter dan het was.

[Afbeelding]

Hij hangt onder een 55c7. Ik heb mijn Apple tv er onder geplakt met klittenband
Voor de Apple TV heb je ook hele mooie houders voor aan de muur.
Op de slaapkamer heb ik trouwens de Apple tv achter de tv geplaatst waardoor je die helemaal uit het zicht hebt

• rvdlaar
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17-02 16:08
Ik heb sindskort een Beam i.c.m. 2x Sonos One. Wanneer de geluidsbron (tv bijv) stereo is, zijn de One's enorm zacht.
Heb e.e.a. uitgezocht om dit anders in te stellen, het enige wat eruit gekomen is dat je de One's verder wegplaatst wanneer je True Tuning uitvoert.

Wat eigenlijk ontbreekt is een functie om stereo geluid op de satelliet speakers identiek geluidsniveau als de Beam (als stereo, niet surround) af te spelen.
Het lukt niet om het volume van de satelliet speakers omhoog te zetten als ze gegroepeerd zijn met de Beam.

Hebben jullie dit ook en zijn er misschien toch oplossingen om te zorgen dat het geluidsvolume beter is?

• Catch22
rvdlaar schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:34:
Ik heb sindskort een Beam i.c.m. 2x Sonos One. Wanneer de geluidsbron (tv bijv) stereo is, zijn de One's enorm zacht.
Heb e.e.a. uitgezocht om dit anders in te stellen, het enige wat eruit gekomen is dat je de One's verder wegplaatst wanneer je True Tuning uitvoert.

Wat eigenlijk ontbreekt is een functie om stereo geluid op de satelliet speakers identiek geluidsniveau als de Beam (als stereo, niet surround) af te spelen.
Het lukt niet om het volume van de satelliet speakers omhoog te zetten als ze gegroepeerd zijn met de Beam.

Hebben jullie dit ook en zijn er misschien toch oplossingen om te zorgen dat het geluidsvolume beter is?
In de surround settings van je room kan je instellen hoeveel je surrounds meedoen.

• Rallye
Het klopt dat de One’s in surround-opstelling bijna niets doen. En dat is maar goed ook. Stereo hoort immers van voren te komen, namelijk bij je TV vandaan. Wat dat betreft is het jammer dat de Sonos niet iets meer het stereogeluid bewerkt naar surround. Mijn Marantz kon dat wel. Maar goed dat weet je als je voor Sonos gaat.....

• Froggle
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17-02 17:49
Er zullen vast weinig er gebruik van maken, maar ik zag zojuist dat je YouTube Music ook kunt instellen onder de services op je Sonos.

Ik heb het wel, maar meer omdat ik het krijg met YT Premium. Google Play Music lijkt er nu ook uit te zijn. Zag 'm toch nog erbij staan. Is dat nog actief dan?

Froggle wijzigde deze reactie 03-02-2019 18:19 (10%)

Desk, Network, Film / Picture & On-the-go Kit | Xbox Live: Froggle

• Catch22
Froggle schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:12:
Er zullen vast weinig er gebruik van maken, maar ik zag zojuist dat je YouTube Music ook kunt instellen onder de services op je Sonos.

Ik heb het wel, maar meer omdat ik het krijg met YT Premium. Google Play Music lijkt er nu ook uit te zijn. Zag 'm toch nog erbij staan. Is dat nog actief dan?
Google is bezig met migratie, play music gaat verdwijnen

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20:01
Sonos kondigt inbouw- en outdoor-speakers aan voor muur, plafond en tuin

https://www.iculture.nl/n...e-outdoor-inbouw-speaker/

• Chriztiaan
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:54
En een nieuwe Amp volgens mij.

• Tres_Puntos
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 22:20
Een mooie oplossing, maar heel erg duur.. https://www.sonos.com/nl-nl/shop/ceiling-speaker-pair.html

En dat zijn dan passieve speakers, waar je de nieuwe Amp op aan kunt sluiten.

Dus als ik het goed begrijp maakt dat 2x 700 = €1400?!

• HekkeySE
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19-02 18:03
Tres_Puntos schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:31:
Een mooie oplossing, maar heel erg duur.. https://www.sonos.com/nl-nl/shop/ceiling-speaker-pair.html

En dat zijn dan passieve speakers, waar je de nieuwe Amp op aan kunt sluiten.

Dus als ik het goed begrijp maakt dat 2x 700 = €1400?!
Zo te lezen is het een set dus 349,50 per stuk dan.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• Frid0
Hi,

Vraagje, ik heb sinds een paar weken een 5.1 opstelling van Sonos staan, Beam, 2 x Play 1 en de Sub. Sinds dat in de huiskamer draait na volle tevredenheid merken mijn vriendin en ik dat onze 5Ghz wifi heel slecht is geworden. Soms is die er niet en dan weer wel en gaat ook niet zo snel meer. Daar in tegen hebben we geen enkele problemen met onze 2.4Ghz wifi maar ja als je toch thuis een 5Ghz wifi heb wil je die ook gebruiken, toch?

Weet 1 van jullie wat dit kan zijn? De router die wij gebruiken is een Apple Airport Extreme die verbonden zit met de Experiabox V10 van KPN die in de meterkast staat.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 00:50
Frid0 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:56:
Hi,

Vraagje, ik heb sinds een paar weken een 5.1 opstelling van Sonos staan, Beam, 2 x Play 1 en de Sub. Sinds dat in de huiskamer draait na volle tevredenheid merken mijn vriendin en ik dat onze 5Ghz wifi heel slecht is geworden. Soms is die er niet en dan weer wel en gaat ook niet zo snel meer. Daar in tegen hebben we geen enkele problemen met onze 2.4Ghz wifi maar ja als je toch thuis een 5Ghz wifi heb wil je die ook gebruiken, toch?

Weet 1 van jullie wat dit kan zijn? De router die wij gebruiken is een Apple Airport Extreme die verbonden zit met de Experiabox V10 van KPN die in de meterkast staat.
Heb je al vastgesteld dat dit überhaupt gerelateerd is aan je Sonos-apparatuur? Dus als je problemen ondervindt en je zet speakers uit, gaat het probleem dan weg?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• whiteclear
Hi,

Vreemd. Sonos apparatuur maakt alleen gebruik van de 2.4. Dus dan zou je eerder zeggen dat je 2.4 kuren heeft ipv de 5Ghz.

• Side-Kick
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19-02 16:12

Side-Kick

Timmy!

Hi,

Ik ervaar hetzelfde na het bijplaatsen van twee One's bij al een reeds bestaande Playbase. Het enige wat bij mij de traagheid wegneemt is het herstarten van het modem (Zigbee van Ziggo) en router (AmpliFi).

• daxy
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:03
whiteclear schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:03:
[...]

Vreemd. Sonos apparatuur maakt alleen gebruik van de 2.4. Dus dan zou je eerder zeggen dat je 2.4 kuren heeft ipv de 5Ghz.
Volgens mij gebruikt Sonos 5Ghz voor de communicatie tussen de PlayBase/Bar/Beam en de stereopaar achter. Misschien is het een idee om je 5Ghz kanaal op je router te veranderen?

• whiteclear
daxy schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:34:
[...]

Volgens mij gebruikt Sonos 5Ghz voor de communicatie tussen de PlayBase/Bar/Beam en de stereopaar achter. Misschien is het een idee om je 5Ghz kanaal op je router te veranderen?
Volgens de specs gebruikt Sonos je 2.4 om verbinding te leggen naar buiten. Wat je zegt zou kunnen kloppen dat Sonos 5Ghz gebruikt om te communiceren met elkaar. Dit zou een directe communicatie moeten zijn en zou in theorie niet moeten storen.

Maar inderdaad. Verrander je kanaal eens. Of gooi Sonos eens uit voor de test.

• Rallye
[...]

Met “het stereopaar achter” bedoel je de One’s die als als surround verbonden zijn. Die communiceren via 5Ghz.

• Frid0
Rallye schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:39:
[...]

Met “het stereopaar achter” bedoel je de One’s die als als surround verbonden zijn. Die communiceren via 5Ghz.
Side-Kick schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:03:
[...]

Ik ervaar hetzelfde na het bijplaatsen van twee One's bij al een reeds bestaande Playbase. Het enige wat bij mij de traagheid wegneemt is het herstarten van het modem (Zigbee van Ziggo) en router (AmpliFi).
Doen de Play 1 dat ook, want die heb ik 2 maal als surround speakers?
whiteclear schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:38:
[...]

Volgens de specs gebruikt Sonos je 2.4 om verbinding te leggen naar buiten. Wat je zegt zou kunnen kloppen dat Sonos 5Ghz gebruikt om te communiceren met elkaar. Dit zou een directe communicatie moeten zijn en zou in theorie niet moeten storen.

Maar inderdaad. Verrander je kanaal eens. Of gooi Sonos eens uit voor de test.
[...]

Kanaal van mijn 5Ghz wifi thuis ga ik vanavond veranderen. Volgens mij heb ik hem nu op auto gezet zodat Apple zelf kon kiezen wat jaren goed heeft gewerkt maar ga dat vanavond handmatig aanpassen. Iemand een tip wat een "rustig" kanaal is?

• Ruben.
Frid0 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:56:
[...]

[...]

Doen de Play 1 dat ook, want die heb ik 2 maal als surround speakers?

[...]

[...]

Kanaal van mijn 5Ghz wifi thuis ga ik vanavond veranderen. Volgens mij heb ik hem nu op auto gezet zodat Apple zelf kon kiezen wat jaren goed heeft gewerkt maar ga dat vanavond handmatig aanpassen. Iemand een tip wat een "rustig" kanaal is?
Helemaal afhankelijk van de wifi netwerken om je heen. Je kan dit uitzoeken met een tooltje zoals deze.
https://www.microsoft.com/en-us/p/wifi-analyzer/9nblggh33n0n

• etimm
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-02 12:36
Het zou toch niet mogelijk moeten zijn om buiten je (wifi)netwerk iets op je sonos af te laten spelen? Gister zat ik bij een vriend thuis en wilde een nummer via spotify aan hem laten horen. Ik drukte op play en zag als afspeelapparaat nog “Woonkamer” staan. Ik kreeg nog geen 2sec later een berichtje van mn vriendin of ik de muziek aangezet had!
Is dit een bug in de spotify app? Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

• Damon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:50
etimm schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:42:
Het zou toch niet mogelijk moeten zijn om buiten je (wifi)netwerk iets op je sonos af te laten spelen? Gister zat ik bij een vriend thuis en wilde een nummer via spotify aan hem laten horen. Ik drukte op play en zag als afspeelapparaat nog “Woonkamer” staan. Ik kreeg nog geen 2sec later een berichtje van mn vriendin of ik de muziek aangezet had!
Is dit een bug in de spotify app? Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Dit is normaal voor Spotify Connect:
https://community.spotify...User-Access/idi-p/1271812

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Is inderdaad een Spotify Connect ding, en je kunt in Spotify ook aangeven dat je alleen apparaten wilt hebben waarmee je bent verbonden (met zelfde wifi)

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-02 19:06
Ja ik snap oprecht niet hoe Spotify hier nooit iets aan heeft gedaan. Bij Bluesound is dit exact hetzelfde. Ook wel eens mensen gehad die met Spotify muziek mochten afspelen op m'n installatie en vervolgens kunnen ze vanaf hun huis alsnog weer de muziek aanzetten. Gelukkig kan ik zo'n Spotify account in de Bluesound app gewoon uitloggen maar het is wel vreemd dat Spotify (mogelijk in samenwerking met de verschillende fabrikanten) hier nooit naar heeft gekeken.

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:29
Vet!! Dat wist ik niet!😜

DaveD

• martijnmartijn
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Sinds de overstap van router werken mijn Sonos speakers nog niet helemaal storingsvrij. De speakers vallen met regelmaat even 1 seconde weg.

Als router heb ik een TP-Link Deco P7 (Mesh) welke tussen 2 Play 5's (gen1) ligt. De 5's zijn met een ethernet kabel aan elkaar verbonden. Daarnaast heb ik nog 2 Play 1's in dezelfde kamer staan.

Ik dacht dat de storingen wel zouden overgaan als ik één van de twee Play 5's aan mijn switch zou koppelen. Zodat het stereogeluid bij TV kijken in ieder geval wel storingsvrij zou zijn.
Dus: Experiabox > Deco P7 > Switch > Play 5 > kabel naar andere Play 5.
Echter dit geeft zo'n storing dat de speaker meteen uitvalt en pas weer werkt na een aantal minuten zonder kabel.

Als ze alle vier tegelijk aanstaan valt om de 2 minuten wel ergens een speaker weg. Als de twee Play 5's op de lijnuitgang samen werken gaat het om de +/- 3 minuten niet goed en valt het geluid weg.
Het is natuurlijk super vervelend, helemaal omdat het netwerk wel gewoon goed functioneert (200Mbit up en down haalbaar).
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• Rallye
Sonos op een niet-Sonos mesh netwerk is geen goed idee. In principe zouden je Sonossen van de wifi naar hun eigen netwerk (Sonosnet) moeten overschakelen als je er één bedraad aansluit. Dat gaat wel eens mis. Volgens mij kun je ook de wifigegegevens uit de Sonossen weggooien. Dan moeten ze wel over naar Sonosnet.

• Flexiilex
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 09-02 21:32
Het probleem met een trage wifi netwerk heeft er waarschijnlijk mee te maken dat Sonos veroudere wifi standaarden gebruiken. Zover ik heb kunnen nagaan (heb dit probleem ook gehad). Sonos gebruikt het 802.11g of b netwerk (weet even niet uit m’n hoofd) hierdoor moeten alle andere apparaten op hetzelfde netwerk ook deze snelheden gaan gebruiken en word de totale wifi netwerk trager.

Ik weet niet of dit nog steeds zo is als de playbar of de beam bedraad aangesloten is.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Als je er eentje bedraad aansluit dan worden de rest van de speakers een mesh netwerk, dus ze gebruiken überhaupt niet meer je WiFi netwerk dan, enkel de LAN.

• Crxtreem
Is er toevallig ook een cd speler die de zelfde afmeting heeft als een sonos amp?

Ik heb niet zo veel ruimte dus zoek een compacte speler.

• Rallye
Niet helemaal dezelfde maat (Amp is 21,7 breed en diep) is de Cyrus van 21,5 breed en maar liefst 36cm diep: https://www.cyrusaudio.com/products/cd-i/. Deze Denon is 20cm breed: https://www.hifiklubben.n...LS74o_1gty5gaAqwyEALw_wcB Een minder audiofiele optie zou deze kunnen zijn: https://www.mediamarkt.nl...AtIXEALw_wcB&gclsrc=aw.ds ;-)

• Starbuck68
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 20:18
Twee weken geleden mijn jvc reciever met 6.1 weggedaan en een sonos beam met 2 play’s aangeschaft.

Lang over getwijfeld maar na luisteren in de winkel toch overtuigd. De sub zou een spaardoel worden
Maar inmiddels 2 weken verder is voor mij de sub overbodig geworden. De beam produceert voor ons gebruik een prima bas.
Erg blij met deze aanvulling en alles werkt ook prima samen met de gelijk aangeschafte philips tv hdmi arc en alle apple producten.

En dan als bonus Alexa..waar siri een puntje aan kan zuigen.

Ik kan de beam echt aanraden voor de doorsnee gebruiker.

• whiteclear
Nu sinds een week afscheid genomen van mijn 5.1 Harman & Kardon. Heb de Beam + Sub nu in gebruik (One speakers zijn nog onderweg) Ben erg tevreden (nu al) maar ik (en vooral mijn vrouw) ervaren het "schelle geluids probleem". De met name bij tv kijken zoals het journaal/nieuws en bij een talkshow of praten bij The Voice is de "S" erg overheersend. Ook een applause is erg aanwezig. Bij muziek en/of films valt dit probleem niet op.

Ik had wat meer topics gelezen op het Sonos forum waar meerdere mensen dit probleem ervaren echter opvallen zijn allemaal uit 2017. Ik heb mijn Beam (nog niet) opnieuw ingesteld.

Heb mijn Beam + Sub ingesteld via TruePlay.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Staat spraakversterking toevallig aan?

• whiteclear
The Inquisitor schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:21:
Staat spraakversterking toevallig aan?
Die staat niet aan. Dat heb ik als test wel even aangehad maar was niet een verbetering.

• daxy
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:03
whiteclear schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:46:
[...]

Die staat niet aan. Dat heb ik als test wel even aangehad maar was niet een verbetering.
Trueplay gedaan? Ik herken me namelijk niet in jouw ervaring, gewoon goed geluid en zeker niet irritante klanken.

• whiteclear
daxy schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:10:
[...]

Trueplay gedaan? Ik herken me namelijk niet in jouw ervaring, gewoon goed geluid en zeker niet irritante klanken.
Ja, had ik al genoemd in mijn post ;)

• Catch22
Ik heb ook dat muziek tijdens het tv kijken echt moeilijk veel harder is dan de rest. Krijg dat vooralsnog ook niet weg

• funkiej
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19-02 11:04
Ik herken bovenstaande (gelukkig) ook niet, hoe heb je de Beam aangesloten? Via HDMI of via de meegeleverde optische audio-adapter?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Catch22 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:59:
Ik heb ook dat muziek tijdens het tv kijken echt moeilijk veel harder is dan de rest. Krijg dat vooralsnog ook niet weg
Maar is dat bij stereo content? Waarschijnlijk wel

• whiteclear
funkiej schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:04:
Ik herken bovenstaande (gelukkig) ook niet, hoe heb je de Beam aangesloten? Via HDMI of via de meegeleverde optische audio-adapter?
Via HDMI (ARC) Wordt correct herkend door mijn LG OLED 55C7. Simplelink staat aan.

Heb zojuist nog even opnieuw getuned. Even kijken of het beter is.

• Ruben.
Sonos One voor 183 euro bij Hifi Klubben
pricewatch: Sonos One (Zwart)

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:00
Inmiddels weer normale prijs.

• Frid0
Hi,

Vraagje, is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat Sonos automatisch van een uurtje of 7 tot 8 uur bv Skyradio afspeelt op een bepaald volume?

• Froggle
@Frid0 Alarm zetten op Skyradio en alarmduur instellen op hoeveel uur jij dat radiostation wil horen?

• Frid0
Froggle schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:24:
@Frid0 Alarm zetten op Skyradio en alarmduur instellen op hoeveel uur jij dat radiostation wil horen?
Doe je dat dan in de Sonos app met bv TuneIn Radio?
Zo kan je ook de dagen en tijden instellen?

• Froggle
@Frid0 In de Sonos app kun je onder "meer" bij "Alarmen" een alarm toevoegen met een desgewenste bron, op een desgewenst tijdstip van een desgewenste alarmduur op desgewenste dagen. Wat wil je nog meer. :)

• Frid0
Froggle schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:42:
@Frid0 In de Sonos app kun je onder "meer" bij "Alarmen" een alarm toevoegen met een desgewenste bron, op een desgewenst tijdstip van een desgewenste alarmduur op desgewenste dagen. Wat wil je nog meer. :)
Heel erg bedankt, ga dat vanavond gelijk instellen. Super handig en dat het ook zo makkelijk kan.
Nog meer van dit sort "tips" :)

• Rekcor
  • Laatst online: 18-02 18:02
Ik overweeg de aanschaf van enkele Sonos-producten (ik denk aan twee Sonos Play 1 en een sound bar). Dit ter vervanging van mijn 20 jaar oude Sony-versterker en Tannoy boxen.

Wat ik me opeens wel afvraag: hoe lang gaan deze Sonos-producten werken? Die versterker heeft het dus 20 jaar uitgehouden, maar dat zijn alleen wat spoelen en potmeters, terwijl Sonos werkt met apps, WiFi-protocollen, et cetera. Als ik op de Sonos-trein stap, ga ik dan niet gedwongen worden om iedere x jaar nieuwe spullen bij hen te kopen, omdat de nieuwste versie van hun apps niet meer overweg kunnen met de oude apparaten, en de oudere versies van hun apps niet meer overweg kunnen met de nieuwste Android/iOS?
Pagina: 1 ... 76 77 78 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True