whiteclear schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:20:
Ik ben al een hele tijd aan het kijken naar een vervanging van mijn 5.1 H&K BDS880. Totaal ontevreden over.
Sonos lijkt mij zelf een mooi alternatief en ook makkelijk in gebruik (vrouwlief)
Nu wil ik niet achteruit gaan op kwaliteit. En zat zelf te kijken naar de 5.1 set van Sonos. Echter twijfel ik welke set ik moet samenstellen.
Beam of Playbar?
2x One of 2x play5?
Uiteraard met de Sub erbij.
Hoor graag! en bedankt alvast

Ik heb geen idee hoe die set van jou klinkt, dus het beste kun je even langs een dealer om het te beluisteren.
Maar inhoudelijk:
De beam is een stuk kleiner en kan niet mee met het geluid van de playbar, dus voor de beste beleving neem je de playbar, mits je geen moeite hebt met het ontbreken van de HDMI aansluiting.
Sowieso geen 2x One als rear doen, maar Play:1 als je kleintjes wilt, want de One gaat je alleen maar meer geld kosten zonder veel voordelen. Als je de play:5 kwijt kunt als rear dan is dat zeker een optie, maar ik heb het idee dat het nogal overkill is voor HCS geluid, doe je muziek aan dan is het waarschijnlijk wel erg gaaf.
Persoonlijk zou ik aanraden om PlayBar + 2x Play:1 + Sub te kopen en daarmee goed testen, mocht je toch liever meer power als rear willen kun je ofwel de Play:1s terug sturen en vervangen voor de 5, of...zoals de meeste van ons: de Sonos weer elders in het huis plaatsen.