Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14-02 10:54
The Inquisitor schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:27:
[...]

Ik zat al te loeren, maar online niet op voorraad, dus dat is het enige dat me tegenhoudt :P
zwart: https://www.correct.nl/artikel/Sonos-Sub-art485118.php
wit: https://www.correct.nl/artikel/Sonos-Sub-art565326.php

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21:41
Ronwiel schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:10:
Hoe werkt het precies met de beam icm tv. Ik wil bijv. graag films kijken via de beam, maar het journaal mag 's ochtends best of de luidsprekers van de tv. Is dat makkelijk te switchen?
Enige mogeljkheid is dan om hem van de stroom te halen of de HDMI los te trekken. Ik begrijp alleen niet waarom je bij het journaal geen goed geluid zou willen hebben? Baat het niet dan schaadt het niet, toch?

Ik heb overigens een Connect besteld bij de Media Markt. €278,- Marktplaats is meestal maar iets goedkoper. Kan ik toch mijn CD’s afspelen.....

Ik had nog een paar cadeaubonnen van MM, dus dit kwam goed uit.

Rallye wijzigde deze reactie 23-01-2019 11:22 (107%)

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
@Rallye Ik begrijp je opmerking. Maar als ik heel Holland bakt zit te kijken en iemand zet een kommetje weg op de werkbank hoeft dat bij mij minder binnen te komen dan wanneer ik een actiefilm zit te kijken ;)

• -Willem-
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 07-02 11:34
Dan zet je toch gewoon het geluid zachter.

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-02 19:06
Ronwiel schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:26:
@Rallye Ik begrijp je opmerking. Maar als ik heel Holland bakt zit te kijken en iemand zet een kommetje weg op de werkbank hoeft dat bij mij minder binnen te komen dan wanneer ik een actiefilm zit te kijken ;)
Het hele punt van zo'n soundbar is juist de tekortkomingen van je TV speakers laten vervallen. Juist met simpele dingen als het journaal of Heel Holland Bakt heb je al profijt van zo'n apparaat doordat de dialoog veel helderder en duidelijker op je af komt. En zet je het volume gewoon laag heb je zeker niet het gevoel dat je een film zit te kijken maar heb je wel gewoon fatsoenlijk geluid.

• Rallye
Dat was ook mijn gedachte, maar iedereen is natuurljk vrij in het gebruik van zijn spullen. Het kost echter meer moeite om zonder de Beam TV de kijken dan met als hij eenmaal aangesloten is. Ik zou hem lekker aangesloten laten. Geen moeite en altijd goed geluid. ;-)

• Frid0
Zo! Vanaf vandaag hoor ik ook bij de Sonos familie. Heb net via de chat van PlatteTV een hele mooie aanbieding gekregen voor:
  • Sonos Beam
  • 2 x Play 1
  • Sonos Sub
Mijn voorkeur ging toch meer uit naar PlatteTV dan de MediaMarkt met al hun "spook" verhalen.
Morgen komt alles binnen als het goed is. Ben erg benieuwd!!

• Rallye
Zo heeft iedereen zijn slechte ervaringen. Ik met Platte TV. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

• Ronwiel
  • Niet online
Rallye schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:58:
Dat was ook mijn gedachte, maar iedereen is natuurljk vrij in het gebruik van zijn spullen. Het kost echter meer moeite om zonder de Beam TV de kijken dan met als hij eenmaal aangesloten is. Ik zou hem lekker aangesloten laten. Geen moeite en altijd goed geluid. ;-)
True! Beam heb ik ook geen twijfels over dat het de hele dag een toevoeging is. Ging meer om de sub waarvan ik hoop je deze makkelijk aan of uit kan schakelen.

• whiteclear
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-02 16:45
Ik ben al een hele tijd aan het kijken naar een vervanging van mijn 5.1 H&K BDS880. Totaal ontevreden over.
Sonos lijkt mij zelf een mooi alternatief en ook makkelijk in gebruik (vrouwlief)

Nu wil ik niet achteruit gaan op kwaliteit. En zat zelf te kijken naar de 5.1 set van Sonos. Echter twijfel ik welke set ik moet samenstellen.

Beam of Playbar?
2x One of 2x play5?
Uiteraard met de Sub erbij.

Hoor graag! en bedankt alvast :)

• Mesut
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 31-01 23:12

Mesut

king of the jungle

Pindakaasje schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:32:
Beam net besteld bij Hifi Klubben.. Zelfde prijs als Mediamarkt :)
Daar nog niet online uitverkocht..
Op de website staat die voor 399, iets hoger dan MM. Heb je een prijsverlaging via de klantenservice gekregen?

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:23

The Inquisitor

Greetings weaklings

whiteclear schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:20:
Ik ben al een hele tijd aan het kijken naar een vervanging van mijn 5.1 H&K BDS880. Totaal ontevreden over.
Sonos lijkt mij zelf een mooi alternatief en ook makkelijk in gebruik (vrouwlief)

Nu wil ik niet achteruit gaan op kwaliteit. En zat zelf te kijken naar de 5.1 set van Sonos. Echter twijfel ik welke set ik moet samenstellen.

Beam of Playbar?
2x One of 2x play5?

Ik heb geen idee hoe die set van jou klinkt, dus het beste kun je even langs een dealer om het te beluisteren.
Maar inhoudelijk:

De beam is een stuk kleiner en kan niet mee met het geluid van de playbar, dus voor de beste beleving neem je de playbar, mits je geen moeite hebt met het ontbreken van de HDMI aansluiting.

Sowieso geen 2x One als rear doen, maar Play:1 als je kleintjes wilt, want de One gaat je alleen maar meer geld kosten zonder veel voordelen. Als je de play:5 kwijt kunt als rear dan is dat zeker een optie, maar ik heb het idee dat het nogal overkill is voor HCS geluid, doe je muziek aan dan is het waarschijnlijk wel erg gaaf.

Persoonlijk zou ik aanraden om PlayBar + 2x Play:1 + Sub te kopen en daarmee goed testen, mocht je toch liever meer power als rear willen kun je ofwel de Play:1s terug sturen en vervangen voor de 5, of...zoals de meeste van ons: de Sonos weer elders in het huis plaatsen.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
The Inquisitor schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:27:
[...]

Ik heb geen idee hoe die set van jou klinkt, dus het beste kun je even langs een dealer om het te beluisteren.
Maar inhoudelijk:

De beam is een stuk kleiner en kan niet mee met het geluid van de playbar, dus voor de beste beleving neem je de playbar, mits je geen moeite hebt met het ontbreken van de HDMI aansluiting.
De beam mist vooral laag, dus als je er een sub naast zet kan hij vrij goed mee met de playbar volgens mij!

Is het al bijna vrijdag?

• Rallye
Volgens mij kun je de sub in de geavanceerde instellingen uitzetten. Drie maal klikken. Aan de ander kant..... juist bij het Journaal zal de sub niet veel overlast veroorzaken; dat is immers vooral spraak.

• whiteclear
[...]

Maar inhoudelijk:

Sowieso geen 2x One als rear doen, maar Play:1 als je kleintjes wilt, want de One gaat je alleen maar meer geld kosten zonder veel voordelen. Als je de play:5 kwijt kunt als rear dan is dat zeker een optie, maar ik heb het idee dat het nogal overkill is voor HCS geluid, doe je muziek aan dan is het waarschijnlijk wel erg gaaf.

Persoonlijk zou ik aanraden om PlayBar + 2x Play:1 + Sub te kopen en daarmee goed testen, mocht je toch liever meer power als rear willen kun je ofwel de Play:1s terug sturen en vervangen voor de 5, of...zoals de meeste van ons: de Sonos weer elders in het huis plaatsen.
Bedankt voor je reactie.

Enigste waarom ik HDMI zou willen is voor ARC. Dat het apparaat aangaat en uitgaat als de TV in en uitgeschakeld wordt. Verder voldoet S/PDIF prima.

Ik heb liever overkill dan net te weinig.

• Marnix1988
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-02 10:22
whiteclear schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:02:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Enigste waarom ik HDMI zou willen is voor ARC. Dat het apparaat aangaat en uitgaat als de TV in en uitgeschakeld wordt. Verder voldoet S/PDIF prima.

Ik heb recentelijk in een goede deal ook de Playbar, sub en 2 one's aangeschaft. De Playbar had bij het beluisteren iets meer power wat mij aansprak. Maar geluid is persoonlijk, zou het dus altijd zelf even luisteren.

Het voordeel van een HDMI heeft mij niet overgehaald in ieder geval.

• joey1990
  • Laatst online: 25-01 09:49
Hallo
Even een vraagje, ik heb een LG Oled55e7n dus met soundbar onder aan de tv.
Nu is de Sonos soundbar in de aanbieding bij de mediamarkt.(sonos Beam zwart €348,80)
Is dit het waard om toch deze soundbar te kopen? en werkt dat ook aangezien er al een soundbar onder de tv zit?

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 00:50
joey1990 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:20:
Hallo
Nu is de Sonos soundbar in de aanbieding bij de mediamarkt.(sonos Beam zwart €348,80)
Is dit het waard om toch deze soundbar te kopen? en werkt dat ook aangezien er al een soundbar onder de tv zit?
De Sonos Beam zal ongetwijfeld beter zijn dan een ingebouwde TV-speaker. Of jij dat kan horen en het €350 waard vindt kunnen wij niet zeggen. Loop een winkel in en probeer het uit.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Ronwiel
  • Niet online
Sowieso geen 2x One als rear doen, maar Play:1 als je kleintjes wilt, want de One gaat je alleen maar meer geld kosten zonder veel voordelen.
Tenzij je iOS gebruiker bent en Airplay 2 wil gebruiken.

• Pindakaasje
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15-02 11:57
Mesut schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:20:
[...]

Op de website staat die voor 399, iets hoger dan MM. Heb je een prijsverlaging via de klantenservice gekregen?
He ja ik zie het! Dat is dan weer verandert helaas.. Ik had hem voor de prijs als MM..

• Mistymo
  • Laatst online: 19-02 10:45
whiteclear schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:20:

Beam of Playbar?
2x One of 2x play5?

Ik heb zelf onder mijn Oled C8 65 inch de Beam gekocht. Geen seconde spijt van gehad. Het geluid klinkt prima en is bij films kijken ook geweldig. De Beam produceert flink wat geluid (50% volume zet ik hem max op). Ik heb ook 2 5's en deze in surround gezet. Als je dan films kijkt op Netflix dan hoor je het echt knallen >:) . Zit er alleen nog aan te denken om de Sub erbij te nemen.

Ik heb een grote woonkamer (8x5,5m) en zit ongeveer 3,5 / 4 mtr van de tv af.Ik heb express de Beam gekozen i.p.v. de Playbar vanwege de ARC aansluiting en hopelijk binnenkort Google assistant.

Maar zoals zovelen zeggen probeer het gewoon uit. :). Dat de Beam minder zou zijn dan de Playbar vindt ik nog wel meevallen in de parktijk. Kan ook zijn door de 2 play 5's gen 2 die eraan gekoppeld zitten.

• whiteclear
Ik zit nu ook meer naar de Beam te kijken dan de PlayBar inderdaad. Dan gooi ik de Beam liever naar de slaapkamer en koop ik de nieuwe PlayBar met HDMI 2.1 (als hij ooit komt)

• megaleo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-02 13:06

megaleo

Hoezo? Je mot geen bier?!

joey1990 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:20:
Hallo
Ik heb toevallig vorige maand een nieuwe LG-tv icm een Beam gekocht.
En ook erg blij mee! De bas vind ik ook ruim voldoende. In de instellingen van Sonos heb ik het niveau inmiddels lager gezet om niet teveel last te hebben van de lage tonen.

Ik heb voor de Beam gekozen vanwege het design. Niet te groot en onder m'n tv gehangen aan een bijpassende beugel speciaal voor de Beam.
Het voordeel van de Beam vind ik ook dat deze overweg kan met Airplay en met diverse spraakassistenten.

Wel zit ik er nog over te denken om tzt 2 surround speakers (one of play1) aan te schaffen. Niet dat het perse moet maar omdat ik denk dat de "beleving" nog mooier is. >:)

• Rallye
Ronwiel schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:31:
[...]

Tenzij je iOS gebruiker bent en Airplay 2 wil gebruiken.
Ik ga ervan uit dat de One’s en de Beam of de Playbar in surround-opstelling komen. De One’s verliezen dan hun identiteit, ze worden aangestuurd via de soundbar. Voor de Beam is Airplay 2 dan geregeld (dat zit op de Beam), maar is Airplay 2 in de combinatie surround/Playbar/One ook mogelijk? Indien dat niet zo is zou je de Playbar ook niet hoeven te combineren met de One’s.

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:03
Rallye schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:16:
[...]

Ik ga ervan uit dat de One’s en de Beam of de Playbar in surround-opstelling komen. De One’s verliezen dan hun identiteit, ze worden aangestuurd via de soundbar. Voor de Beam is Airplay 2 dan geregeld (dat zit op de Beam), maar is Airplay 2 in de combinatie surround/Playbar/One ook mogelijk? Indien dat niet zo is zou je de Playbar ook niet hoeven te combineren met de One’s.
Airplay support moet in de controller van een kamer zitten. Een playbar is altijd de controller dus daar kan je geen airplay support aan toevoegen met een setje ones als surrounds. Wat wel werkt is een groep maken met een losse one (andere kamer) en de playbar (met eventueel 1's als surround), de nieuwste Sonos speaker in een groep is de controller en dus krijg je via die enkele one airplay, de rest doet dan gewoon mee.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Outlander PHEV -> Tesla Model 3 LR AWD EAP | TNM Lolo 3.7kW

• Marnix1988
Even uit mijn nieuwsgierigheid. Als Sonos besluit om DTS geluidsporen toch te gaan toepassen, is dat dan ook nog mogelijk in de huidige Playbar? Door bijvoorbeeld een update? Of kunnen ze dat vanaf afstand niet meer toevoegen en moet er dan echt een revisie van de playbar komen en moet je weer een nieuwe kopen?

Hetzelfde geldt voor Airplay 2

Marnix1988 wijzigde deze reactie 23-01-2019 16:48 (5%)

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-02 16:10
Marnix1988 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:44:
Even uit mijn nieuwsgierigheid. Als Sonos besluit om DTS geluidsporen toch te gaan toepassen, is dat dan ook nog mogelijk in de huidige Playbar? Door bijvoorbeeld een update? Of kunnen ze dat vanaf afstand niet meer toevoegen en moet er dan echt een revisie van de playbar komen en moet je weer een nieuwe kopen?

Hetzelfde geldt voor Airplay 2
DTS gaat niet gebeuren.

Over het algemeen doet Sonos heel erg hun best om hardware te blijven ondersteunen met software updates, tenzij de hardware het echt niet meer kan (voor zover ik weet alleen de CR200). Volgens mij werken alle oude zoneplayers nu nog steeds, die zijn in 2005 op de markt gekomen. Ik ken geen enkele andere electronica fabrikant die dat ook kan zeggen.

• Marnix1988
Waarom gaat DTS niet gebeuren? Is dat Technisch niet mogelijk of heeft dat een kostenplaatje om die geluidsspoor te mogen gebruiken?

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Marnix1988 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:19:
Waarom gaat DTS niet gebeuren? Is dat Technisch niet mogelijk of heeft dat een kostenplaatje om die geluidsspoor te mogen gebruiken?
Volgens mij is die licentie vrij duur

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Marnix1988
Ik kan rekenen, dus ik reken er niet op. Maar technisch zal het dus wel mogelijk zijn?

• Rallye
Airplay 2 is geactiveerd op de apparaten waar dat mogelijk was. Op de rest niet, dus dan zal er wel een technische reden voor zijn.

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-02 16:10
Marnix1988 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:19:
Te weinig vraag:
So what about DTS, a never-present on Sonos' speakers to date? It seems it's just not something that Sonos sees enough demand for: “It's about consumer demand. DTS and Dolby are very similar, and all streaming is in Dolby."
Ik denk dat er te weinig DTS bronmateriaal gekeken wordt om het de ontwikkeling waard te maken, ik gok zo dat meer dan 90% van de gekeken uren streaming en live tv is. Wat voor materiaal is bij jou DTS? Want bij blueray zijn er dacht ik spelers die het naar Dolby kunnen transcoden (dacht ik).

• Frid0
Goedemorgen,

Vraagje, iemand ervaring met Harmony (Elite) en Sonos? Hoe werkt dat als je bv wil game (PS4), serie/film kijken op een Shield? Zet je dan via de Harmony de Beam/Playbar/Playbase aan en gaan dan automatische de rear speakers en/of sub mee?

• Rallye
De Beam wordt in normale gevallen aangestuurd door de HDMI van de TV. Daar heb je dus geen remote voor nodig; dat gaat via de remote van de TV (wat dus best een Harmony kan zijn). De Playbar en -base (en de Beam als deze via optisch is aangesloten) worden wel door een remote bediend (want hebben geen HDMI). Als je de achterspeakers als surround hebt gecombineerd met de Beam/Playbase/Playbar worden ze bediend via de Beam/Playbase/Playbar en doen ze daar dus gewoon mee.

Overigens staan de Sonos-apparaten altijd aan, dus om ze aan te zetten heb je geen remote nodig. Alle apparaten die jij noemt (PS4, Shield etc.) sluit je aan op je TV, die het geluid ervan doorgeeft aan de Sonos. Als je TV op de juiste ingang staat, wordt het geluid van het apparaat dus doorgegeven aan de Sonos.

Jij lijkt de Beam/Playbase/Playbar te willen beschouwen als een soort homecinemareceiver van waaruit je het geluid schakelt. Dat is echter niet het geval (was wel handig geweest overigens): voor Sonos is de TV het schakelpunt van je apparaten. Van daaruit gaat enkel het geluid naar de Sonos.

• cypress3d
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15-02 23:40
Advies gevraagd!

Nu enkele jaren in het bezit van de Playbar en erg tevreden! Ik twijfel nu al een poos om de set uit te breiden met 2x play 1/one... de sub bewust niet vanwege erg vervelende buren...

De vraag is nu alleen wat ga ik er echt op vooruit? Het zal nooit echt 5.1 zijn maar merk je het verschil wel als je grotendeels gamed (Xbox/ps4) en films series via Netflix kijkt?

Nu kun je voor een leuke prijs aan een setje komen maar ik hoop dat jullie me kunnen adviseren?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19-02 16:28
cypress3d schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:59:
Advies gevraagd!

Nu enkele jaren in het bezit van de Playbar en erg tevreden! Ik twijfel nu al een poos om de set uit te breiden met 2x play 1/one... de sub bewust niet vanwege erg vervelende buren...

De vraag is nu alleen wat ga ik er echt op vooruit? Het zal nooit echt 5.1 zijn maar merk je het verschil wel als je grotendeels gamed (Xbox/ps4) en films series via Netflix kijkt?

Nu kun je voor een leuke prijs aan een setje komen maar ik hoop dat jullie me kunnen adviseren?
Ja, je merkt het verschil wel.
Ik heb een Playbar + Sub + 2x een Play1 als rears en gebruik deze, naast films, ook met het afspelen van muziek (Spotify e.d.), dan draaien ze gewoon op 'volledig' mee. Dat klinkt dan wel lekker.
Persoonlijk zou ik niet voor de One's gaan als rears, of je moet ze later weer ergens anders, lees in een andere kamer willen plaatsen..
Een setje Play1's scoor je nu voor 280 EUR.

• Frid0
Rallye schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:53:
De Beam wordt in normale gevallen aangestuurd door de HDMI van de TV. Daar heb je dus geen remote voor nodig; dat gaat via de remote van de TV (wat dus best een Harmony kan zijn). De Playbar en -base (en de Beam als deze via optisch is aangesloten) worden wel door een remote bediend (want hebben geen HDMI). Als je de achterspeakers als surround hebt gecombineerd met de Beam/Playbase/Playbar worden ze bediend via de Beam/Playbase/Playbar en doen ze daar dus gewoon mee.

Overigens staan de Sonos-apparaten altijd aan, dus om ze aan te zetten heb je geen remote nodig. Alle apparaten die jij noemt (PS4, Shield etc.) sluit je aan op je TV, die het geluid ervan doorgeeft aan de Sonos. Als je TV op de juiste ingang staat, wordt het geluid van het apparaat dus doorgegeven aan de Sonos.

Jij lijkt de Beam/Playbase/Playbar te willen beschouwen als een soort homecinemareceiver van waaruit je het geluid schakelt. Dat is echter niet het geval (was wel handig geweest overigens): voor Sonos is de TV het schakelpunt van je apparaten. Van daaruit gaat enkel het geluid naar de Sonos.
Heel erg bedankt voor de duidelijk uitleg. Ik heb een Beam, 2 play 1 en een sub besteld. Andere vraag, hoe zit het met Trueplay? Is dat aan te raden en zo ja, wanneer doe je dat? Zodra ik alles Sonos speakers heb geinstalleerd?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Frid0 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:55:
[...]

Heel erg bedankt voor de duidelijk uitleg. Ik heb een Beam, 2 play 1 en een sub besteld. Andere vraag, hoe zit het met Trueplay? Is dat aan te raden en zo ja, wanneer doe je dat? Zodra ik alles Sonos speakers heb geinstalleerd?
Trueplay kan alleen met iOS devices en is te vinden onder 'instellingen kamer'. Inderdaad pas doen wanneer je alle Sonos speakers hebt en op de juiste plek hebt gezet. Zodra je (veel) gaat verschuiven zou je weer opnieuw moeten tunen

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Frid0
The Inquisitor schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:33:
[...]

Trueplay kan alleen met iOS devices en is te vinden onder 'instellingen kamer'. Inderdaad pas doen wanneer je alle Sonos speakers hebt en op de juiste plek hebt gezet. Zodra je (veel) gaat verschuiven zou je weer opnieuw moeten tunen
Dat begreep ik inderdaad maar dat is voor mij geen probleem met een iPhone en iPad. Aha, ok ga ik vanmiddag eerst alles installeren, neerzetten en daarna de Trueplay uitvoeren. Trueplay is wel aanrader om te doen?

• Mandarijntje
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:56
Frid0 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:47:
[...]

Dat begreep ik inderdaad maar dat is voor mij geen probleem met een iPhone en iPad. Aha, ok ga ik vanmiddag eerst alles installeren, neerzetten en daarna de Trueplay uitvoeren. Trueplay is wel aanrader om te doen?
Trueplay is absoluut de moeite waard. Het maakt het geluid van mijn Ones zo ontzettend veel mooier, echt een wereld van verschil.
Het instellen duurt ook maar eenmalig een minuutje, daarna kun je het uit en aan zetten met één druk op de knop. Daarom alleen al de moeite waard om even te proberen.

Mandarijntje wijzigde deze reactie 24-01-2019 11:54 (37%)

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-02 19:06
Rallye schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:52:
Airplay 2 is geactiveerd op de apparaten waar dat mogelijk was. Op de rest niet, dus dan zal er wel een technische reden voor zijn.
Ah het antwoord hierop is toevallig via Bluesound expliciet naar voren gekomen. Het gaat om een fysieke authenticatie chip. Een eis vanuit Apple vanzelfsprekend om deze in je producten te hebben. Dus in feite doet elk bedrijf er slim aan om in ieder geval nieuwe producten uit te brengen met zo'n chip. Daarna kan alles softwarematig worden geactiveerd als alles rond is met Apple.
Hi Nick (et al)

We apologise for the delay. Apple continues to require hardware manufacturers to include an authentication chip inside their products to be compatible with AirPlay 2. While AirPlay 2 compatibility is delivered via software to authenticated hardware products, older Bluesound products (Gen 1 and Gen 2) do not have the hardware authentication chip built-in, and cannot be updated with AirPlay 2 support. Other brands have announced the same type of implementation. If you would like to add AirPlay 2 to your Bluesound eco-system, you can group a Gen 2i Player to an older generation Bluesound Player to take advantage of this feature.
https://support1.bluesoun...ts/360014627993-Airplay-2

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-02 14:24

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

whiteclear schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:02:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ter info: Wat je bedoelt is niet ARC (Audio Return Channel), maar CEC (Consumer Electronic Control). Beide technieken gaan over HDMI.

Sahi_NL wijzigde deze reactie 24-01-2019 13:03 (3%)

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19-02 15:22
The Inquisitor schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:33:
[...]

Waarom kan dat niet met Android?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

icecreamfarmer schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:49:
[...]

Waarom kan dat niet met Android?
Omdat het niet in de Android app zit, alleen in de iOS app :D

Meer antwoord op je vraag: omdat de microfoon in Apple devices identiek zijn (zowel ipad als iphone) waardoor het tunen daadwerkelijk klopt. Aangezien Samsung, Nokia, Sony, LG, etc. etc., allemaal diverse microfoons hebben per model en per merk, is het onmogelijk om alle devices te supporten.
Sahi_NL schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:03:
[...]

Ter info: Wat je bedoelt is niet ARC (Audio Return Channel), maar CEC (Consumer Electronic Control). Beide technieken gaan over HDMI.
En daarbij komt dat Sonos devices vanzelf in slaapstand gaan, en zichzelf eruit halen wanneer er SPDIF signaal binnenkomt :)

The Inquisitor wijzigde deze reactie 24-01-2019 14:51 (27%)

• Scharkby
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 18-02 19:03
Frid0 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:37:
Goedemorgen,

Vraagje, iemand ervaring met Harmony (Elite) en Sonos? Hoe werkt dat als je bv wil game (PS4), serie/film kijken op een Shield? Zet je dan via de Harmony de Beam/Playbar/Playbase aan en gaan dan automatische de rear speakers en/of sub mee?
Heb zelf een playbase met twee play:1’s achter en een sub in combinatie met een Harmony. Als ik de tv start, starten ook alle speakers en heb ik 5.1 geluid. Sonos wordt ook herkend door de app van Logitech, dus je kunt ook Sonos speakers koppelen aan de Harmony Hub om bijvoorbeeld de radio in verschillende kamers aan te zetten...

• icecreamfarmer
The Inquisitor schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:50:
[...]

Omdat het niet in de Android app zit, alleen in de iOS app :D

Meer antwoord op je vraag: omdat de microfoon in Apple devices identiek zijn (zowel ipad als iphone) waardoor het tunen daadwerkelijk klopt. Aangezien Samsung, Nokia, Sony, LG, etc. etc., allemaal diverse microfoons hebben per model en per merk, is het onmogelijk om alle devices te supporten.

[...]

En daarbij komt dat Sonos devices vanzelf in slaapstand gaan, en zichzelf eruit halen wanneer er SPDIF signaal binnenkomt :)
maar een sonos one en beam hebben eigen microfoons dus daar zou het wel op moeten kunnen werken.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

icecreamfarmer schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:41:
[...]

maar een sonos one en beam hebben eigen microfoons dus daar zou het wel op moeten kunnen werken.
Nee, dat slaat nergens op. TruePlay zorgt ervoor dat je speakers worden afgestemd op je luisterpositie. Dus je gaat tunen op de plek waar je normaal gesproken zit (of ligt, of whatever), en daarna moet je een rondje door de kamer lopen.

De speaker kan niet zichzelf tunen door de microfoon in zichzelf...

• icecreamfarmer
The Inquisitor schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:42:
[...]

Nee, dat slaat nergens op. TruePlay zorgt ervoor dat je speakers worden afgestemd op je luisterpositie. Dus je gaat tunen op de plek waar je normaal gesproken zit (of ligt, of whatever), en daarna moet je een rondje door de kamer lopen.

De speaker kan niet zichzelf tunen door de microfoon in zichzelf...
Ah het is niet om reflecties of zo te verminderen. Misschien dan toch eens een IOS device lenen.

• JustFerro
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09-02 14:18
Weet iemand hier wat er met de Play 3 aan de hand is. Bij Coolblue/Mediamarkt niet meer in het assortiment lijkt het. Komt daar een opvolger voor oid? Ik zat te denken om er 2 als achterspeakers op te pikken bij de Mediamarkt 20% actie, maar blijkt dus niet leverbaar. Vind de 5 wat aan de grote kant daarvoor en 1/One juist weer wat kleinig. Iemand advies? Heb nu enkel een playbase staan, heeft op zichzelf al prachtig geluid met Trueplay, maar kan natuurlijk wat meer surround met een sub en 2 achterspeakers.

• syntesia
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:40
JustFerro schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:46:
Weet iemand hier wat er met de Play 3 aan de hand is. Bij Coolblue/Mediamarkt niet meer in het assortiment lijkt het. Komt daar een opvolger voor oid? Ik zat te denken om er 2 als achterspeakers op te pikken bij de Mediamarkt 20% actie, maar blijkt dus niet leverbaar. Vind de 5 wat aan de grote kant daarvoor en 1/One juist weer wat kleinig. Iemand advies? Heb nu enkel een playbase staan, heeft op zichzelf al prachtig geluid met Trueplay, maar kan natuurlijk wat meer surround met een sub en 2 achterspeakers.
Er komt geen opvolger voor de play 3, die is helemaal uit het assortiment.

• golfgti5
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 25-01 06:59
Mannen, ik heb sinds gisteren 2 x de Sonos One in huis als toevoeging aan mijn Playbar en Sub.
Wat is nou de beste instelling van de One’s om een beetje 5.1 idee te krijgen?
Bedankt alvast

• fanta22
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 27-01 11:54
Ik heb zelf een Sonos Beam en heb mijn iphone gebruikt voor het instellen van Trueplay. Een vriend van mij is van plan ook een Beam te kopen maar heeft alleen een Samsung telefoon en tablet. Is het mogelijk om Trueplay te gaan instellen met mijn iphone of verkloot ik daar mijn eigen instelling mee?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

golfgti5 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:19:
Mannen, ik heb sinds gisteren 2 x de Sonos One in huis als toevoeging aan mijn Playbar en Sub.
Wat is nou de beste instelling van de One’s om een beetje 5.1 idee te krijgen?
Bedankt alvast
Aansluiten, TruePlay doen en 5.1 content afspelen?
fanta22 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:53:
Ik heb zelf een Sonos Beam en heb mijn iphone gebruikt voor het instellen van Trueplay. Een vriend van mij is van plan ook een Beam te kopen maar heeft alleen een Samsung telefoon en tablet. Is het mogelijk om Trueplay te gaan instellen met mijn iphone of verkloot ik daar mijn eigen instelling mee?
Jahoor dat kan, de instellingen staan opgeslagen op de Sonos devices, niet op de controller app

The Inquisitor wijzigde deze reactie 24-01-2019 21:09 (41%)

• 4Reload
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 30-01 21:22
fanta22 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:53:
Kan je prima doen, gewoon aanmelden op zijn set en als je thuis bent weer op je eigen set.
De instellingen worden bewaard in de Sonos niet de app.

• golfgti5
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 25-01 06:59
The Inquisitor schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:08:
[...]

Aansluiten, TruePlay doen en 5.1 content afspelen?

[...]
En dan op Volledig zetten?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Die instelling geldt alleen voor muziek, niet voor dolby digital content.

Maar ja, ik vind volledig het mooist.

• RJ-NL
  • Registratie: februari 2013
Gisteren de Sonos Beam gekocht en vandaag de Sonos Sub en 2x de Sonos One. Wat een verschil kwa muziekkwaliteit met de Sub erbij :D

• bloodlynx
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-02 21:50
RJ-NL schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:45:
Gisteren de Sonos Beam gekocht en vandaag de Sonos Sub en 2x de Sonos One. Wat een verschil kwa muziekkwaliteit met de Sub erbij :D
Waar heb je de Sonos beam gehaald? Zover ik heb gezien is die overal uitverkocht sinds gister ochtend voor de actie prijs :X

bloodlynx wijzigde deze reactie 24-01-2019 21:48 (6%)

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23:51
Vanavond de amp aangesloten.
Doet het opzich wel goed op mijn inbouwspeakers.
Hij wordt wel warm, dus eens kijken hoe ik het netjes op kan hangen in een keukenkastje.

Alleen jammer dat je trueplay niet werkt met de amp.

• RJ-NL
bloodlynx schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:46:
[...]

Waar heb je de Sonos beam gehaald? Zover ik heb gezien is die overal uitverkocht sinds gister ochtend voor de actie prijs :X
Die heb ik gisteren gekocht bij MediaMarkt Den Bosch. Ook vandaag was deze nog ruim op voorraad in het zwart en wit. Voor de overige producten heb ik wat verder moeten rijden :)

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 18-02 23:20
bloodlynx schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:46:
[...]

MM Groningen had ze gisteravond ook nog, zat.

• Frid0
RJ-NL schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:45:
Ik heb ook sinds gister een 5.1 opstelling van Sonos, Beam, 2x Play 1 en een Sub. Heerlijk he die Sub erbij :-) Mag ik vragen waarom jij voor de One heb gekozen en niet voor de Play 1?

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:04
Sinds gisteren twee Sonos Play:5's erbij. Nu echter wat irritants. Via Airplay zie ik de One en de Woonkamer (2x5). Maar het lijkt erop dat ik nu niet meer in 1x naar álle speakers kan streamen?
Ik wil eigenlijk de One gewoon niet meer zien in het Airplaymenu en altijd streamen naar de Woonkamer. Maar dan wel zo dat de One ook meegegroepeerd wordt. Nu lijkt het of/of te zijn:
Woonkamer via Airplay + oude play 1 + oude play 5
One via Airplay + oude play 1 + oude play 5

Maar nooit de hele set:
Woonkamer via Airplay + oude play 1 + oude play 5 + One.

Iemand een idee of dit wel mogelijk is, of moet je bij streamen elke keer de Woonkamer + One aanvinken in Airplay menu?

• Rallye
Kun je je One niet gewoon in de Woonkamer zetten? Dan speel je toch de hele Woonkamer af?

• matthijst
Rallye schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:41:
Kun je je One niet gewoon in de Woonkamer zetten? Dan speel je toch de hele Woonkamer af?
Hoe doe je dat?
Als ik in de app naar tabblad woonkamer ga dan zie ik 3 "kamers":
Keuken, Sonos One en Woonkamer.

Kan wel op "groep" klikken en ze groeperen, maar dat ie niet permanent.

• RJ-NL
Frid0 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:40:
[...]

Ik heb ook sinds gister een 5.1 opstelling van Sonos, Beam, 2x Play 1 en een Sub. Heerlijk he die Sub erbij :-) Mag ik vragen waarom jij voor de One heb gekozen en niet voor de Play 1?
Ja echt genieten! ;)
Ik ben voor de One gegaan omdat deze toch wat nieuwer zijn en voice control hebben. Mocht ik ze ooit ergens anders in het huis zetten dan kan ik ze apart bedienen met mijn stem. Met de Play 1 moet je dan toch de app erbij pakken. Ik vraag mij wel af of het de meerprijs waard is :P

• Frid0
RJ-NL schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:11:
[...]

Ja echt genieten! ;)
Ik ben voor de One gegaan omdat deze toch wat nieuwer zijn en voice control hebben. Mocht ik ze ooit ergens anders in het huis zetten dan kan ik ze apart bedienen met mijn stem. Met de Play 1 moet je dan toch de app erbij pakken. Ik vraag mij wel af of het de meerprijs waard is :P
Absoluut! Helaas aan het werk nu maar wil eigenlijk naar huis en muziek luisteren :)
Voice heb je toch via de Beam? Zover ik weet gaat voice ook "uit" bij de One als je die als rears gebruikt icm een Beam. Bij mij blijven ze altijd als rear staan en als ik ergens anders nog Sonos wil neer zetten koop ik dan bv wel One's als die met voice moeten zijn. Bv in de badkamer lijkt mij dat erg gemakkelijk

• DennusB
  • Niet online
Als ze nou eens met die Google Assistant update komen dan kan iedereen tenminste dat voice spul gebruiken :D

Is het al bijna vrijdag?

• Catch22
  • Nu online
DennusB schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:31:
Als ze nou eens met die Google Assistant update komen dan kan iedereen tenminste dat voice spul gebruiken :D
Alexa is zo te configureren hoor

• DennusB
  • Niet online
Catch22 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:46:
[...]

Alexa is zo te configureren hoor
Hoe dan? Krijg het niet aan de praat!

Is het al bijna vrijdag?

• Catch22
  • Nu online
DennusB schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:48:
[...]

Hoe dan? Krijg het niet aan de praat!
Amazon account op UK of us zetten en instellen. Zijn genoeg guides voor

• RJ-NL
Frid0 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:29:
[...]

Absoluut! Helaas aan het werk nu maar wil eigenlijk naar huis en muziek luisteren :)
Voice heb je toch via de Beam? Zover ik weet gaat voice ook "uit" bij de One als je die als rears gebruikt icm een Beam. Bij mij blijven ze altijd als rear staan en als ik ergens anders nog Sonos wil neer zetten koop ik dan bv wel One's als die met voice moeten zijn. Bv in de badkamer lijkt mij dat erg gemakkelijk
Haha, dat gevoel heb ik ook :)
Ik heb inderdaad ook gelezen dat als je de Beam i.c.m. met de One's als surround gebruikt, alleen de Beam reageert op voice commands. Ikzelf wacht ook met smart op de Google Assistant 8)

• Ywa
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15-02 10:09
Dolby Digital 5.1 surround-sound op Windows met Sonos Beam/Playbar/Playbase
Aangezien ik zelf wekenlang heb moeten zoeken naar een oplossing heb ik een handleiding geschreven om Dolby Digital 5.1 surround mogelijk te maken voor o.a. de Sonos Beam door middel van een work-around.
Waarschijnlijk ben ik niet de enige PC gamer die wel graag surround sound wilt met Sonos. :)

Tweakblog link: .ignore: Sonos Dolby Digital 5.1 op Windows

Ywa wijzigde deze reactie 25-01-2019 13:16 (12%)

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 17-02 21:49
Bij de MM toch wel wat leuke aanbiedingen, de 40 euro voor de One tegenover de Play:1 is het niet waard?

Ik wil 2 Ones/Play:1 kopen om links en rechts van de tv te zetten. Geeft dit al een gigantische verbetering qua geluid?

(het zou mijn eerste Sonos worden)

אנחנו אייאקס, אנחנו הכי הטובים!

• Ywa
kurk_droog schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:11:
Bij de MM toch wel wat leuke aanbiedingen, de 40 euro voor de One tegenover de Play:1 is het niet waard?

Ik wil 2 Ones/Play:1 kopen om links en rechts van de tv te zetten. Geeft dit al een gigantische verbetering qua geluid?

De geluidskwaliteit van de One en Play:1 zijn zeer vergelijkbaar. Als je het als rear speakers gebruikt in een surround-setup zal voice-recognition volledig uitgeschakeld worden. Dus in zo'n situatie zijn er geen non-cosmetische redenen om voor de One te gaan.

• DennusB
  • Niet online

Hoe wil je ze aansluiten op je TV dan?

Is het al bijna vrijdag?

• Dr. Theopolis
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 20:01

Het is helaas niet mogelijk om de One/play:1 aan te sluiten op de TV omdat deze geen line in heeft.
Dat is alleen mogelijk met de Beam, Play bar, Playbase en Play:5.

• kurk_droog
Ah oke, je hebt dus uberhaupt een beam.play bar nodig om het met de tv ook te gebruiken. Goed dat je het zegt :')

Daar gaat mijn goede idee haha, en een soundbar erbij is meteen wat gortig qua aanschaf.

• Dr. Theopolis
kurk_droog schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:21:
Ah oke, je hebt dus uberhaupt een beam.play bar nodig om het met de tv ook te gebruiken. Goed dat je het zegt :')

Daar gaat mijn goede idee haha, en een soundbar erbij is meteen wat gortig qua aanschaf.
Yep :)
Je zou voor de Beam kunnen gaan, deze is iets duurder dan 2 keer een Play:1
Ik heb dit zelf ook gedaan en de Beam klinkt behoorlijk goed voor het formaat. Ik heb deze later wel uitgebreid met 2 One's

• kurk_droog
Dr. Theopolis schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:30:
[...]

Yep :)
Je zou voor de Beam kunnen gaan, deze is iets duurder dan 2 keer een Play:1
Ik heb dit zelf ook gedaan en de Beam klinkt behoorlijk goed voor het formaat. Ik heb deze later wel uitgebreid met 2 One's
Jammer alleen dat die totaal niet bij mijn Sony tv voet/design past. :'(

• DennusB
  • Niet online
kurk_droog schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:21:

Beam halen, heeft ook HDMI, werkt als een trein hier ;D

Is het al bijna vrijdag?

• Meatpoint
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12-02 08:22
Actie is er nu weer bij MM maar online is veel niet beschikbaar. Heb Sonos One woensdag bij HIFI Klubben gekocht. kreeg vandaag een mailtje dat ze altijd dezelfde prijs geven als MM, ook bij acties. Enige voorwaarden is dat het op voorraad moet zijn.
Zie deze prijzen echter niet in de Pricewatch.
Dus voor de twijfelaars is er nog kans dit weekend :)

• Bart
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:52
Staar je niet blind op de online voorraad. Ik aas ook al een paar dagen op een Beam maar deze blijft op uitverkocht staan op de site van MM. Vandaag naar de MM in Duiven gereden en daar stonden er nog genoeg.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Ywa
Vandaag bij 3 verschillende MediaMarkt vestigingen geweest (Alkmaar, Heerhugowaard, Cruquius), en zowel de One's als Beam's zijn nog goed voorradig. Helaas geen Subs meer.

• Junia
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-02 19:04
kurk_droog schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:34:
[...]

Jammer alleen dat die totaal niet bij mijn Sony tv voet/design past. :'(

[Afbeelding]
Afhankelijk van de grootte van de TV zou het misschien net staan om te kijken naar een pricewatch: Sonos Playbase Zwart

Ik heb de base i.c.m. een LG TV, die bijna dezelfde voet heeft, ziet er erg netjes uit.

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19-02 15:53
Ik heb sinds een week ongeveer dat ik regelmatig via Netflix geen geluid meer krijg.

In de Sonos app staat dan: geluid wordt niet ondersteund

In eerste instantie dacht ik dat het aan de Apple TV lag, dus had in dat topic de vraag ook al gepost, maar nu merk ik dat met de Netflix app van mijn LG hetzelfde gebeurt.
In beide gevallen moet ik de Netflix app opnieuw opstarten en dan krijg ik wel geluid.

Betreft overigens de Playbar (en 2x Play1)
Iemand ander die dit probleem herkend?

 iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-6100

• Rallye
matthijst schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:06:
[...]

Hoe doe je dat?
Als ik in de app naar tabblad woonkamer ga dan zie ik 3 "kamers":
Keuken, Sonos One en Woonkamer.

Kan wel op "groep" klikken en ze groeperen, maar dat ie niet permanent.
Klopt. Ik was te vlug met mijn antwoord. Je kunt wel Kamers groeperen, maar niet meerdere speakers in een Kamer zetten. Daar zit steeds één speaker, danwel een stereopaar of homecinema set up in. Zie https://nl.community.sono...kamer-installeren-6766813

Dat de groepering vervalt als je een homecinema set up hebt en de TV aanzet is volgens mij normaal. Jij hebt dat echter niet. Waarom vervalt de groepering bij jou?

Rallye wijzigde deze reactie 25-01-2019 20:21 (3%)

• Crxtreem
Wordt bij anderen de connect amp ook warm?
Ik heb hem sinds gister en zelfs als hij uit staat voelt hij wat warm.

Je ruikt ook dat hij warm is, niet branderig maar nieuw warm.

Er zitten 2 4Ohm speakers op en als hij afspeelt is het ook op achtergrond volume.

Verder is het ook als je met de bovenkant van je hand langs het alminium veeg voel je stroom.
Dit heb ik ook bij mijn macbook als hij aan de lader hangt.
Is dat omdat de Amp niet geaard is?

Crxtreem wijzigde deze reactie 25-01-2019 23:32 (7%)

• gr1542
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-02 15:46
Catch22 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:49:
[...]

Amazon account op UK of us zetten en instellen. Zijn genoeg guides voor
Ook je Sonos account op UK of US zetten.

• matthijst
Rallye schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:20:
[...]

Klopt. Ik was te vlug met mijn antwoord. Je kunt wel Kamers groeperen, maar niet meerdere speakers in een Kamer zetten. Daar zit steeds één speaker, danwel een stereopaar of homecinema set up in. Zie https://nl.community.sono...kamer-installeren-6766813

Dat de groepering vervalt als je een homecinema set up hebt en de TV aanzet is volgens mij normaal. Jij hebt dat echter niet. Waarom vervalt de groepering bij jou?
Omdat ik twee Airplay speakers heb denk ik.
Je kunt wel zeggen: group non airplay speakers. Maar niet dat ie als ik airplay naar woonkamer ook de One moet meenemen. Lijkt het.

Maar goed: probleem opgelost. one verwisseld met een 1. :+

Play 5 Gen 2 zijn wel super dingen trouwens. Wat een geluid. En goeie bas :o

matthijst wijzigde deze reactie 25-01-2019 23:21 (4%)

• tcviper
  • Laatst online: 22:50
Een vraag voor de Sonos experts hier. Ik heb in huis 2x de Connect, 2x de One, 1x de Beam en 1x de Play:5. Nu heb ik beide Connect apparaten via LAN aangesloten (als ik kan kiezen gebruik ik liever LAN ipv WiFi), daarna heb ik bij advanced setup wifi geconfigureerd voor de WiFi speakers (de rest dus). Nu zie ik bij Over dat alle speakers WM: 0 aangeven. Hoe kan dat als alleen de connects op LAN zitten en de rest verbind met wifi? En is dit een goede methode of moet ik het anders doen?

Van wat ik heb begrepen is WM: 0 WiFi Sonos en zou WM: 1 WiFi eigen netwerk moeten zijn.
Ik heb bij beide Connects WiFi op disabled gezet.

tcviper wijzigde deze reactie 26-01-2019 12:17 (18%)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:47
@tcviper Zodra je 1 speaker bedraad op je netwerk aansluit, zal automatisch SonosNet ('Boost modus') gevormd worden en ook je andere speakers daarop gaan werken. Daar hoef je niets voor in te stellen. Het gaat dan geheel buiten je eigen WiFi netwerk.
WM:0 klopt dus dat dit voor alle speakers zichtbaar is.
Voordeel is dat dit Sonos draadloze netwerk l als mesh netwerk werkt, de speakers geven de signalen door naar speakers verderop en je hebt dan minder snel problemen met slechte signalen wanneer je alles via je eigen WiFi netwerk doet.

• tcviper
  • Laatst online: 22:50
Wally2002 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:23:
@tcviper Zodra je 1 speaker bedraad op je netwerk aansluit, zal automatisch SonosNet ('Boost modus') gevormd worden en ook je andere speakers daarop gaan werken. Daar hoef je niets voor in te stellen. Het gaat dan geheel buiten je eigen WiFi netwerk.
WM:0 klopt dus dat dit voor alle speakers zichtbaar is.
Voordeel is dat dit Sonos draadloze netwerk l als mesh netwerk werkt, de speakers geven de signalen door naar speakers verderop en je hebt dan minder snel problemen met slechte signalen wanneer je alles via je eigen WiFi netwerk doet.
Ok, goed om te weten dan. Wel apart dat je dat SonosNet dan niet kunt zien met bijv WiFi explorer. Heb in huis overal Unifi wifi punten dus wilde eigenlijk daar mee werken, maar goed... dit werkt ook dus.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• Bart
Is er iemand hier die een Sonos Beam voor een LG 55" C8 OLED heeft staan waarbij de TV gewoon op z'n standaard voet staat? Volgens de specs van de C8 in de Pricewatch is de hoogte met voet 757mm en zonder voet 707mm. Daar zit dus maar 5cm tussen terwijl de Beam 10cm hoog is.

Met andere woorden, verstoort de hoogte van de Beam het beeld van de C8 op z'n standaard voet? Ik kan me haast niet voorstellen dat dit zo is maar waarschijnlijk zijn hier wel wat mensen met deze ervaring. De Beam heb ik maar de C8 nog niet, dus ik kan het niet zelf even testen :)

• RJ-NL
Bart schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:28:
Is er iemand hier die een Sonos Beam voor een LG 55" C8 OLED heeft staan waarbij de TV gewoon op z'n standaard voet staat? Volgens de specs van de C8 in de Pricewatch is de hoogte met voet 757mm en zonder voet 707mm. Daar zit dus maar 5cm tussen terwijl de Beam 10cm hoog is.

Met andere woorden, verstoort de hoogte van de Beam het beeld van de C8 op z'n standaard voet? Ik kan me haast niet voorstellen dat dit zo is maar waarschijnlijk zijn hier wel wat mensen met deze ervaring. De Beam heb ik maar de C8 nog niet, dus ik kan het niet zelf even testen :)
De Pricewatch geeft inderdaad aan dat de Beam 10 cm hoog is, maar als ik hem opmeet dan kom ik maar op 7 cm hoog.

• Dr. Theopolis
Bart schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:28:

Beam is 10 cm diep ipv hoog. De hoogte is 6.8cm.

• Bart
OK, hoogte en diepte dus even omdraaien in de Pricewatch specs, thanks!

• R-utger
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
yorroy schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:53:
Ik heb sinds een week ongeveer dat ik regelmatig via Netflix geen geluid meer krijg.

In de Sonos app staat dan: geluid wordt niet ondersteund

In eerste instantie dacht ik dat het aan de Apple TV lag, dus had in dat topic de vraag ook al gepost, maar nu merk ik dat met de Netflix app van mijn LG hetzelfde gebeurt.
In beide gevallen moet ik de Netflix app opnieuw opstarten en dan krijg ik wel geluid.

Betreft overigens de Playbar (en 2x Play1)
Iemand ander die dit probleem herkend?
Gisteren had ik ook geen geluid toen ik Netflix ging opstarten. Bij de normale zender wel, ik vermoed dat het aan Netflix ligt :)
Ik kijk Netflix via de mediabox van Ziggo.
Heb zelf ook een playbar + 2x play 1

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS GTX 1080 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:03
tcviper schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:32:
[...]

Ok, goed om te weten dan. Wel apart dat je dat SonosNet dan niet kunt zien met bijv WiFi explorer. Heb in huis overal Unifi wifi punten dus wilde eigenlijk daar mee werken, maar goed... dit werkt ook dus.
Let wel op dat de SonosNet wifi bandbreedte gebruikt die mogelijk concurreert met je Unifi setup. Als je zo'n deftige setup hebt is het in sommige gevallen beter om alles toch op wifi te laten draaien (bijvoorbeeld veel buren met AP's die al bandbreedte wegvreten).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Outlander PHEV -> Tesla Model 3 LR AWD EAP | TNM Lolo 3.7kW

• Crxtreem
Crxtreem schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:57:
Wordt bij anderen de connect amp ook warm?
Ik heb hem sinds gister en zelfs als hij uit staat voelt hij wat warm.

Je ruikt ook dat hij warm is, niet branderig maar nieuw warm.

Er zitten 2 4Ohm speakers op en als hij afspeelt is het ook op achtergrond volume.

Verder is het ook als je met de bovenkant van je hand langs het alminium veeg voel je stroom.
Dit heb ik ook bij mijn macbook als hij aan de lader hangt.
Is dat omdat de Amp niet geaard is?
Vandaag nog eens in de gaten gehouden.
Hij wordt tijdens muziek spelen handwarm.
Maar als ik stop met luisteren blijft hij warm.
Haal ik de stekker eruit en stop deze er weer in dan merk je dat hij kouder wordt.
Het lijkt net of hij niet in standby gaat en dus energie blijft verbranden.

Edit,

Net een energymeter er tussen gedaan en standby gebruikt hij 6Watt, bij afspelen 18Watt.
Hij gaat na een 10 minuten wel weer naar 6Watt maar blijft warm.

Crxtreem wijzigde deze reactie 26-01-2019 18:50 (8%)

Pagina: 1 ... 76 77 78 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True