Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Flix20
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:24
Linius schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:17:
Tja ik denk ook dat de sub de enige manier is waarop Sonos acceptabel klinkt. Een playbar op zich zelf is gewoon enorm vlak. En het helpt natuurlijk dat je playbar niet meer de lage tonen zelf hoeft te doen, dus ook die gaat beter klinken door een sub toe te voegen. Ik kan me voorstellen dat iemand in een appartement omwille van buren er geen sub bij heeft staan, maar daarmee doe je de Sonos set toch wel tekort.
Vind dit een beetje kortzichtig.

Heb zelf een Playbar + Play:1 in surround staan en ervaar het echt niet als 'enorm vlak'.
Het geeft prima geluid. Tuurlijk zal je voor vergelijkbare prijs beter geluid kunnen krijgen, maar ik vind het gebruiksgemak wat daarvoor tegenover staat meer dan de moeite waard.
Dat gezegd hebbende ga ik ook het set uitbreiden met de SUB op termijn.

Xbox one GT: Flix57 NL (Destiny)

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:23

The Inquisitor

Greetings weaklings

Flix20 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:36:
[...]

Heb zelf een Playbar + Play:1 in surround staan en ervaar het echt niet als 'enorm vlak'.
Het geeft prima geluid. Tuurlijk zal je voor vergelijkbare prijs beter geluid kunnen krijgen, maar ik vind het gebruiksgemak wat daarvoor tegenover staat meer dan de moeite waard.
Mee eens. Een Sonos systeem zonder sub is nog steeds erg erg goed. Natuurlijk maakt de Sub het beter, maar we moeten niet gaan doen alsof het systeem zonder sub kut is.

Wel vind ik dat 2x play1 het geluid echt vele malen beter maken. Toen ik verhuisde en de rears nog niet aangesloten had, miste ik echt iets. (maar dat zeggen mensen met de sub denk ik ook).

@Geert1976 Ik zal je weer vergeven :P Ik heb toevallig ook mijn buren gesproken en ze hadden nog geen overlast gehad of uberhaupt iets gehoord (weet niet hoevaak ze thuis zijn...) ondanks ik de playbase soms best hard heb staan bij films. Ik ben dus gelukkig en wellicht genoeg reden voor een Sub

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Flix20
The Inquisitor schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:23:
[...]

Mee eens. Een Sonos systeem zonder sub is nog steeds erg erg goed. Natuurlijk maakt de Sub het beter, maar we moeten niet gaan doen alsof het systeem zonder sub kut is.

Wel vind ik dat 2x play1 het geluid echt vele malen beter maken. Toen ik verhuisde en de rears nog niet aangesloten had, miste ik echt iets. (maar dat zeggen mensen met de sub denk ik ook).

@Geert1976 Ik zal je weer vergeven :P Ik heb toevallig ook mijn buren gesproken en ze hadden nog geen overlast gehad of uberhaupt iets gehoord (weet niet hoevaak ze thuis zijn...) ondanks ik de playbase soms best hard heb staan bij films. Ik ben dus gelukkig en wellicht genoeg reden voor een Sub
Dat ben ik volledig met je eens.
Ik stond zelf ook wel te kijken wat een verschil de twee rears maken.

• Roelke13
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 08-02 20:28
ik vind het echt super irritant en jammer dat tijdens muziek spelen in de woonkamer de surround speakers niet automatisch een stereopaar vormen en pas als surround gaan meedoen als je via tv kijkt. Dan zou het echt lonen om twee play 5 als surround neer te zetten zodat je tijdens luisteren van muziek volwaardig stereo hebt. Ik heb ze wel op volledig staan maar helaas geen stereo. Is ook niet op te lossen. jammer. heb een verzoek ingediend om dit voor elkaar te krijgen.

• Razr
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Roelke13 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:40:
ik vind het echt super irritant en jammer dat tijdens muziek spelen in de woonkamer de surround speakers niet automatisch een stereopaar vormen en pas als surround gaan meedoen als je via tv kijkt. Dan zou het echt lonen om twee play 5 als surround neer te zetten zodat je tijdens luisteren van muziek volwaardig stereo hebt. Ik heb ze wel op volledig staan maar helaas geen stereo. Is ook niet op te lossen. jammer. heb een verzoek ingediend om dit voor elkaar te krijgen.
Dat is toch precies wat de instelling "Volledig" of "Full" doet met je surround speakers? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Van het Sonos forum:
In Full Mode it auto switches - When in full mode

1. Watching TV - always then rears act as surrounds
2. When listening to music via Sonos app - the rears act as a full stereo pair.
Ik heb zelf 2x een Sonos 1 als surround (en een Beam bij de TV) en dat werkt perfect. Stereo muziek bij Spotify en bij Netflix/TV gewoon surround - de instelling kan gewoon op "Volledig" blijven, zie quote hierboven.

• Roelke13
Nee op volledig zijn het nog steeds twee mono speakers

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19-02 16:28
Roelke13 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:40:
Wat hierboven dus ook al word gezegd: je kan gewoon je surround-speakers bij muziek laten meedraaien.
In mijn geval, in de Sonos App (iPhone):

- Instellingen -> Instellingen kamer -> Woonkamer (+Sub+LS+RS) -> Geavanceerde audio -> Instellingen surround -> Muziek afspelen: volledig.

Succes! :)

• Roelke13
volledig is dan niet stereo
-Muncky- schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:11:
[...]

Wat hierboven dus ook al word gezegd: je kan gewoon je surround-speakers bij muziek laten meedraaien.
In mijn geval, in de Sonos App (iPhone):

- Instellingen -> Instellingen kamer -> Woonkamer (+Sub+LS+RS) -> Geavanceerde audio -> Instellingen surround -> Muziek afspelen: volledig.

Succes! :)

• Jab65
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19-02 16:09
Roelke13 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:46:
volledig is dan niet stereo
[...]
Bij mij wel!

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-02 19:06
Flix20 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:36:
[...]

Ach smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind persoonlijk de Playbar zonder enige ondersteuning van ander Sonos spul echt te kort komen. De enige soundbar die ik ook zonder sub nog wel redelijk vond klinken is de Pulsebar van Bluesound. Maar die zit dan ook weer gelijk op 1000 euro. Al valt het relatief mee als je bedenkt dat de Playbar in principe ook gewoon 800 euro kost.

Maar goed, ik ben dan ook uiteindelijk gewoon voor een traditionele stereo set gegaan voor met name muziek. Dus mijn focus lag ook wel op een ander soort audio.

• Roelke13
Dat is niet het geval hoor.

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21:41
Roelke13 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:27:
[...]

Dat is niet het geval hoor.
Wordt een beetje welles/nietes zo. Ik zie een link naar een pagina waarin Sonos zegt dat een surroundpaar One’s of Play:1’s stereo weergeeft al niet TV wordt gekeken. Uitgangspunt voor mij is dan dat dat klopt. Ik heb er eigenlijk zelf nooit zo specifiek naar geluisterd, maar ben er van uitgegaan dat het inderdaad stereo was. Waarom denk jij dat het surroundpaar geen stereo weergeeft?

Rallye wijzigde deze reactie 08-01-2019 17:59 (12%)

• Damon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:50
100% zeker weten stereo, zet Sgt.Peppers van The Beatles maar eens op, de zang en gitaar zitten in het begin overduidelijk alleen op rechts.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Razr
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Roelke13 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:10:
Nee op volledig zijn het nog steeds twee mono speakers
Dan is er bij jou iets niet goed werkend of ingesteld. Bij mij is het 100% stereo, net nog even getest met het nummer van de Beatles zoals hierboven genoemd.

• Roelke13
Razr schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:08:
[...]

Dan is er bij jou iets niet goed werkend of ingesteld. Bij mij is het 100% stereo, net nog even getest met het nummer van de Beatles zoals hierboven genoemd.
Bedankt voor jullie reacties, ik ga het eens proberen. Wel raar dat ze bij de Sonos helpdesk zelf zeggen dat het niet puur stereo is. maar ik ga luisteren, op de helpdesk kunnen ze het ook wel eens bij het verkeerde eind hebben.
Laat jullie wat weten morgen.

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:57
Luxe problemen... learning the fun hard way. Wellicht dat iemand advies heeft.

Start set-up:
  • Apple TV
  • PlayStation
  • Vu+ TV doos ding
Allen via HDMI aangesloten op de HDMI hub van de Samsung TV.

Vervolgens een Sonos Playbase via optic aangesloten op diezelfde HDMI hub.

Werkt als een trein!

In de praktijk miste ik uiteindelijk fatsoenlijk stereo geluid wanneer ik muziek luister. De Playbase komt daar in mijn beleving echt in tekort. Dus 2x Sonos One aangeschaft en links en rechts naast de Playbase geplaatst. Ik heb nu twee rooms: Eén met de Playbase voor TV/PlayStation/Apple TV en één met de One's voor muziek. Die muziek luister ik via AirPlay vanaf iPhone's en MacBook's.

We zijn er echter nog niet. Die One's klinken goed maar komen wat tekort in mijn ruimte. Kom je alleen in de praktijk achter. Dus ik wil upgraden naar 2x Play:5. En eigenlijk (blijkt) heb ik helemaal geen behoefte aan surround (ja sorry ik weet het) en dus kan de Playbase weg. Dan zet ik liever een mooie 2.1 set neer met Play:5's en Sub. Learning the hard way.

De vraag is alleen, hoe kan ik al die apparatuur dan fatsoenlijk gebruik laten maken van zo'n 2.1 set? Hoe integreer ik het netjes?

Is de nieuwe Amp de oplossing?

-edit-

Ja. Amp lijkt de oplossing. Alle apparatuur blijft via HDMI gekoppeld aan de HDMI hub van mijn Samsung TV. Aan de HDMI ARC poort op de Samsung TV koppel ik vervolgens de Amp.

tAnk wijzigde deze reactie 09-01-2019 09:38 (6%)

• Rallye
De nieuwe amp werkt met passieve (niet-Sonos) speakers. Dat zou dus een oplossing kunnen zijn.

Je 2.1-idee geeft stereo. Voor TV-gebruik zou je de center wel eens kunnen gaan missen. Daarvoor zou ik de Playbase laten staan (evt. zonder de sub). Dat geeft vast een beter geluid dan de speakers van je TV (dus zelfs zonder sub).

Set up wordt dan dus 2xPlay:5 (als stereopaar, volgens mij kan dat) en de sub in een Kamer voor muziek en de Playbase alleen in een Kamer voor TV.

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:03
@tAnk Voordat je spul gaat kopen: Maak eens een enkele room aan met de base, ones en (als je die hebt) de sub. Bij instellingen de surround bij muziek op "Full" ipv "Ambient" zetten, dan werken de base en ones evenredig samen om stereogeluid neer te zetten, wat beter geluid geeft dan alleen de ones en betere stereoseparatie dan alleen de playbase. Verhouding voor/achter voor muziek kan je bijstellen om meer geluid uit de ones of playbase te krijgen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Outlander PHEV -> Tesla Model 3 LR AWD EAP | TNM Lolo 3.7kW

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-02 11:37

stefimke

Fire Walk With Me

Tassadar32 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:31:
@tAnk Voordat je spul gaat kopen: Maak eens een enkele room aan met de base, ones en (als je die hebt) de sub. Bij instellingen de surround bij muziek op "Full" ipv "Ambient" zetten, dan werken de base en ones evenredig samen om stereogeluid neer te zetten, wat beter geluid geeft dan alleen de ones en betere stereoseparatie dan alleen de playbase. Verhouding voor/achter voor muziek kan je bijstellen om meer geluid uit de ones of playbase te krijgen.
Dat zeker... heb hier een Beam+Sub+2xPlay:5(surround in volledige mode voor muziek) en dat klinkt g-e-w-e-l-d-i-g. Met muziek ziet je echt "in" in de muziek, het komt overal vandaan ipv dat je precies op 1 plek moet zitten om een beetje een ruimtelijk effect te krijgen.

Het enige nadeel van dat spelen met volume-niveaus voor/achter is is het minimum volume.... dat blijft een crime voor mij. De stap tussen geen geluid en het laagste volume met geluid is veel en veel te groot.

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:59
stefimke schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:37:
[...]
Het enige nadeel van dat spelen met volume-niveaus voor/achter is is het minimum volume.... dat blijft een crime voor mij. De stap tussen geen geluid en het laagste volume met geluid is veel en veel te groot.
Kun je dat niet oplossen door de nieuwe optie Volumelimiet (%) te gebruiken?
Mijn Beam staat volgens mij op 40%, daardoor kun je volume veel nauwkeuriger regelen.

PSN: eric-010 - GT Sport: C/S

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-02 20:24

Saven

Administrator

Geert1976 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:13:
waar ik een jaar of 3 geleden (andere woning dan nu) de Sonos 5.1 opstelling had en toch wat klachten kreeg n.a.v de Sonos Sub en dus de Sub weer verkocht had, nu afgelopen Black Friday ( € 589 ) toch weer de stap genomen om de Sonos Sub aan te schaffen om te kijken hoe het in mijn nieuwe woning en de boven-,onder, linker- en rechterburen ging.

Ben bij alle buren langs gegaan en gevraagd of ze afgelopen weken last of hinder hadden van mijn geluid. Ze hadden geen last van mijn muziek of als ik TV keek.

Dit geeft me toch wel een gerust gevoel om de Sub in de 5.1 opstelling te houden, op een normaal beschaafd niveau uiteraard ;)

De Sonos Sub is in mijn ogen nog steeds hét hart van heel het Sonos eco-systeem.
Eens. Heb 'm (helaas) na black friday gekocht omdat ik dacht dat alleen een Sonos One en een Soundbar wel voldoende zouden zijn. Heb best een grote woonkamer, dus het laag was niet heel lekker. Daarna toch maar alsnog gehaald na wat twijfelen.

Maar man, wat een verschil en wat een laag _O_

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23:51
Ik vraag me ook altijd af wat de Sonos kiest als er een stereo of 2.0 geluid uitgestuurd wordt.

Ik heb een Beam + 2x play 1.
Deze staan als surround ingesteld maar als ik bepaalde series kijk op netflix maakt hij er een boeltje van qua geluid.
Muziek hard door de surround speakers of ineens de stemmen dan dan weer niet.

Ik ben nu op Netflix het laatste seizoen aan het kijken van Merlin maar daar is het echt een rommeltje.
Dit seizoen is al beter dan de eerdere want daar was de lipsync ook van slag.

En de app is ook een gedrocht om snel iets te veranderen.
Toch mij maar eens in Sonosequencr verdiepen.

• dimmak
  • Laatst online: 19-02 12:41
https://www.androidcentra...-sonos-one-and-sonos-beam

GA komt definitief naar de One en Beam. (Ja dat wisten we al!) Maar wanneer? We worden lekker aan het lijntje gehouden. :P

dimmak wijzigde deze reactie 09-01-2019 14:03 (5%)

• Tassadar32
@dimmak Ik heb alleen nog maar microfoonloze sonos speakers. GA->Sonos zou al heel fijn zijn aangezien ik wel een paar home mini's heb rondslingeren.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Outlander PHEV -> Tesla Model 3 LR AWD EAP | TNM Lolo 3.7kW

• maxoss
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19-02 15:00
Zit er wel naar uit te kijken. Als sonos nu een beetje hard staat is het bijna onmogelijk om de mini een opdracht te geven. Of je moet er naast staan schreeuwen.

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:57
Tassadar32 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:31:
Thanks! Dat maakt inderdaad al een verschil maar toch mis ik wat body. Ik kan het moeilijk plaatsen. Alsof de One teveel zijn best moet doen? Ik heb sowieso nog geen Sub maar ik vraag me af of dat alles wat ik nu mis goed maakt.

Ik weet nu in ieder geval goed hoe de One in mijn ruimte klinkt en ik denk dat ik (met dat in mijn achterhoofd) eens ergens ga luisteren naar de Play:5's.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:30
dimmak schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:03:
https://www.androidcentra...-sonos-one-and-sonos-beam

GA komt definitief naar de One en Beam. (Ja dat wisten we al!) Maar wanneer? We worden lekker aan het lijntje gehouden. :P
Laat ze maar goed testen. Liever wachten en een goede implementatie dan halfbakken beta testen

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Tassadar32
tAnk schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:07:
[...]

Thanks! Dat maakt inderdaad al een verschil maar toch mis ik wat body. Ik kan het moeilijk plaatsen. Alsof de One teveel zijn best moet doen? Ik heb sowieso nog geen Sub maar ik vraag me af of dat alles wat ik nu mis goed maakt.

Ik weet nu in ieder geval goed hoe de One in mijn ruimte klinkt en ik denk dat ik (met dat in mijn achterhoofd) eens ergens ga luisteren naar de Play:5's.
Zoals anderen al aangegeven hebben voegt de sub echt best wel wat toe onderin. Een paar play:5's zullen ook wel wat anders klinken dan de ones, maar zitten qua weergave in de buurt van de playbar. Ga luisteren of bestel gewoon wat spullen om te proberen (100 dagen-niet goed geld terug).

• DaCoTa
  • Laatst online: 19-02 16:10
Interessant artikel op Verge wat een boel van de moeilijkheden of onduidelijkheden toont van Google op Sonos: https://www-theverge-com....ta-demo-features-ces-2019
[...] for the most common use cases — like asking for music, setting timers, or directing your Chromecast to start playing Netflix — it worked pretty well in our demo.

DaCoTa wijzigde deze reactie 09-01-2019 19:28 (13%)

• jasper2603
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19:39
Zijn er nog meer mensen aan het wachten op hun Sonos bestelling bij 50Five?

• Mistymo
  • Laatst online: 19-02 10:45
Roelke13 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:19:
[...]

Bedankt voor jullie reacties, ik ga het eens proberen. Wel raar dat ze bij de Sonos helpdesk zelf zeggen dat het niet puur stereo is. maar ik ga luisteren, op de helpdesk kunnen ze het ook wel eens bij het verkeerde eind hebben.
Laat jullie wat weten morgen.
En ben je er al uit?

Ik zelf heb mijn play 5's in stereo staan in "woonkamer" groep en mijn Beam in "tv" groep. Wilde laatst eens testen hoe het zou klinken als ik de 5's als surround's zou plaatsen aan mijn Beam. Moest dus de 5's koppelen en opnieuw met de iphone calibreren. Vervolgens Lord of the Rings opgezet via Netflex en vol spanning hoe het zou klinken. Wat viel dat tegen zeg, ik hoorde bijna geen geluid uit de surround's komen, terwijl ik dacht dat 5's toch een stuk sterker zijn dan 1's. Ik kon de play 5's ook niet apart harder zetten want de Beam bepaald het volume. Heb maar weer de 5's in stereo gezet en luister dus maar alleen door de Beam als ik tv/films kijk.

Zou het aan de afstand kunnen liggen? de play 5's staan ongeveer 4 meter achter de bank waar ik zit. Werkt surround alleen als ze tegen je oren geplakt zitten? En is het mogelijk de surround's harder te zetten met een aparte volume regelaar los van de Beam?

• Froggle
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17-02 17:49
Vandaag m'n Sonos Beam + 2 One's binnen gekregen (van 50five @jasper2603 ;))

Was even een beetje pielen met het toevoegen van de 2 One's die ik draadloos wilde verbinden. Bedacht me toen na meerdere pogingen dat multicast is geblokkeerd in m'n netwerk (UniFi he..). Nadat ik de Beam had toegevoegd aan de uitzonderingen was het zo gepiept. Zo kun je aardig suf zoeken als je als techneut rekent op plug&play.

Maar werkt verder als een zonnetje. Morgen nog wat mee verder spelen. :)

Desk, Network, Film / Picture & On-the-go Kit | Xbox Live: Froggle

• Catch22
Mistymo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:38:
[...]

En ben je er al uit?

Ik zelf heb mijn play 5's in stereo staan in "woonkamer" groep en mijn Beam in "tv" groep. Wilde laatst eens testen hoe het zou klinken als ik de 5's als surround's zou plaatsen aan mijn Beam. Moest dus de 5's koppelen en opnieuw met de iphone calibreren. Vervolgens Lord of the Rings opgezet via Netflex en vol spanning hoe het zou klinken. Wat viel dat tegen zeg, ik hoorde bijna geen geluid uit de surround's komen, terwijl ik dacht dat 5's toch een stuk sterker zijn dan 1's. Ik kon de play 5's ook niet apart harder zetten want de Beam bepaald het volume. Heb maar weer de 5's in stereo gezet en luister dus maar alleen door de Beam als ik tv/films kijk.

Zou het aan de afstand kunnen liggen? de play 5's staan ongeveer 4 meter achter de bank waar ik zit. Werkt surround alleen als ze tegen je oren geplakt zitten? En is het mogelijk de surround's harder te zetten met een aparte volume regelaar los van de Beam?
Je kan regelen hoe hard de surrounds mee doen. Check het in de app.

4 meter is wel een stukje, dan moet je ze wel goed hard laten gaan. De one's staan hier ongeveer 50cm van onze oren

• René H
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:26
[...]

En ben je er al uit?

Ik meen mij te herinneren dat bij het toevoegen als surround speakers er wordt gevraagd naar de afstand waarop deze geplaatst zijn.

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

[...]

Ontvangt je BEAM wel 5.1 signaal? Kun je checken in het instellingen menu. Bij mij hoor ik de orks overal... fantastische 5.1 effecten. En heb eerste de play:one's als surround gehad en nu de 5-2nd gen en dat is toch wel een merkbare upgrade.

• Mistymo
stefimke schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 23:58:
[...]

Ontvangt je BEAM wel 5.1 signaal? Kun je checken in het instellingen menu. Bij mij hoor ik de orks overal... fantastische 5.1 effecten. En heb eerste de play:one's als surround gehad en nu de 5-2nd gen en dat is toch wel een merkbare upgrade.
hmmm hoe check ik dat? Heb de Beam gewoon via arc aan mijn tv aangesloten. Kan je op de Sonos app zien of ie 5.1 ontvangt?
René H schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 23:14:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat bij het toevoegen als surround speakers er wordt gevraagd naar de afstand waarop deze geplaatst zijn.
Die vraag is mij niet gesteld volgens mij. Moest alleen Trueplay opnieuw doen.
Catch22 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:19:
[...]

Je kan regelen hoe hard de surrounds mee doen. Check het in de app.

4 meter is wel een stukje, dan moet je ze wel goed hard laten gaan. De one's staan hier ongeveer 50cm van onze oren
Ok zal het eens opnieuw proberen. Zeker gemist in de app dat je dat apart kon regelen. Zag alleen maar een slider voor volume en als ik die gberuikte dan ging de Beam harder. Zag geen aparte slider voor de surround, zoals je wel hebt als je 2 kamers samenvoegt.

• Catch22
@Mistymo room setting, advanced, surround Settings

• Mistymo
Catch22 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 00:23:
@Mistymo room setting, advanced, surround Settings
Ok ik zal het morgen weer een proberen. Als ik de surround harder zet, schalen die dan wel mee als ik de Beam volume daarna harder zet? Bedoel kan ik standaard instellen 60% surround en 40% Beam en als ik daarna volume verhoog van de Beam dat de Surround ook mee gaat? En als ik de TV uitzet en spotify wil luisteren dan gaan de play5's in stereo en de Beam als extra speaker toch? IS het dan ook mogelijk om de speakers bij muziek luisteren weer individueel het volume aan te passen? of schaalt alles mee met de Beam?

• Catch22
Mistymo schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 00:37:
[...]

Ok ik zal het morgen weer een proberen. Als ik de surround harder zet, schalen die dan wel mee als ik de Beam volume daarna harder zet? Bedoel kan ik standaard instellen 60% surround en 40% Beam en als ik daarna volume verhoog van de Beam dat de Surround ook mee gaat? En als ik de TV uitzet en spotify wil luisteren dan gaan de play5's in stereo en de Beam als extra speaker toch? IS het dan ook mogelijk om de speakers bij muziek luisteren weer individueel het volume aan te passen? of schaalt alles mee met de Beam?
Je kan de music en tv level apart regelen voor de surrounds. Die stel je op een bepaald niveau in en die is relatief aan het volume.

• Mistymo
Catch22 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 00:38:
[...]

Je kan de music en tv level apart regelen voor de surrounds. Die stel je op een bepaald niveau in en die is relatief aan het volume.
Jammer, dus niet tijdens het muziek spelen individueel te regelen. Ga morgen wel even spelen maar ben bang dat het niks gaat worden ivm de afstand. Wordt dus een Sub halen denk ik :)

• gr1542
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-02 15:46
Mistymo schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 00:44:
[...]

Jammer, dus niet tijdens het muziek spelen individueel te regelen. Ga morgen wel even spelen maar ben bang dat het niks gaat worden ivm de afstand. Wordt dus een Sub halen denk ik :)
Bij mij speelden mijn Play 1's muziek op een goed volume, maar surround van de tv was heel erg zacht op de Play 1's. Dan kwam het geluid echt bijna alleen van de Beam. Ik heb de Play 1's harder gezet in de instellingen, en nu geven ze ook prima geluid bij surround. Ik kan alleen niet meer vinden, waar ik dat gedaan heb (mijn vrouw vindt het niet fijn als ik Battlefield V aan het spelen ben en zij vlak bij de Paly 1's zit ;-)).

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

gr1542 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 07:33:
[...]

Bij mij speelden mijn Play 1's muziek op een goed volume, maar surround van de tv was heel erg zacht op de Play 1's. Dan kwam het geluid echt bijna alleen van de Beam. Ik heb de Play 1's harder gezet in de instellingen, en nu geven ze ook prima geluid bij surround. Ik kan alleen niet meer vinden, waar ik dat gedaan heb (mijn vrouw vindt het niet fijn als ik Battlefield V aan het spelen ben en zij vlak bij de Paly 1's zit ;-)).
Bij instellingen kamer vind je dat, en dan geadvanceerde instellingen zo uit mijn hoofd. Werkt inderdaad ideaal, ik heb de surround speakers ook een boost gegeven want vind dat ze dan meer tot hun recht komen. En ze staan intussen ook een stukje verder naar achteren dus het was ook nodig.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Crxtreem
Maar de achterspeakers kan je toch alleen als een paar harder/zachter zetten?
Dus niet links iets harder dan rechts?

Of stelt de app dat in bij Autotune?

• Mistymo
The Inquisitor schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 07:58:
[...]

Bij instellingen kamer vind je dat, en dan geadvanceerde instellingen zo uit mijn hoofd. Werkt inderdaad ideaal, ik heb de surround speakers ook een boost gegeven want vind dat ze dan meer tot hun recht komen. En ze staan intussen ook een stukje verder naar achteren dus het was ook nodig.
Hoe ver achter je staan die surround speakers van jou? En gebruikte jij nou 2x1's of 2x5's ?

• René H
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:26
Wellicht is er ook nog een verschil tussen ios en android. Ik heb een android smartphone dus ook geen trueplay. Bij de one's in surround werd gevraagd om te kiezen tussen twee afstanden.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mistymo schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:48:
[...]

Hoe ver achter je staan die surround speakers van jou? En gebruikte jij nou 2x1's of 2x5's ?
Oke, afstanden schatten vind ik weer lastig, maar ik denk als volgt:

Voorheen: 50-70 cm, schuin naast de bank op een tafeltje
Nu: Praktisch tegen de muur aan de achterzijde van de kamer, hiertussen zit nog een eettafel, dus ik vermoed een kleine 2 meter tot de luisterpositie.

Ik heb 2x Play:1's :)

• Catch22
https://www.theverge.com/...dit-survey-sonos-core-sub

Misschien atmos speakers onderweg. En een goedkopere sub (399)

• Froggle
@Catch22 In principe is het alleen een survey met de vraag waar je in geïnteresseerd bent. Verwacht dus niet binnen nu en een jaar die sub op de markt. Maar wie weet. :)

• Catch22
Froggle schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:55:
@Catch22 In principe is het alleen een survey met de vraag waar je in geïnteresseerd bent. Verwacht dus niet binnen nu en een jaar die sub op de markt. Maar wie weet. :)
Kan me niet voorstellen dat ze niet concreet bezig zijn met een goedkopere sub. En veel duurder dan 399 kan die niet worden, omdat hij anders wel dichtbij de dure sub komt.

Voor 399 zou ik hem wel overwegen in elk geval!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Een kleinere sub zou wel interessant zijn, niet alleen qua prijs, maar ook qua formaat in je woonkamer. Aangezien de huidige sub noooooit op 100% zit (maar zoals ik lees vaak maar op 20-30%) is een kleinere sub prima en op hoger volume waarschjnlijk (kwalitatief) even goed

• Sjoop1985
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14-02 18:15
Mistymo schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 00:21:
[...]
hmmm hoe check ik dat? Heb de Beam gewoon via arc aan mijn tv aangesloten. Kan je op de Sonos app zien of ie 5.1 ontvangt?
Settings > About my Sonos system
Bij de Beam kun je dan zien staan wat voor signaal hij op dat moment binnenkrijgt. De stereo upmix is maar zeer mager en helaas is de grootste beperking van surround via Sonos, het daadwerkelijk een 5.1 signaal naar je systeem krijgen waar Sonos dan ook mee om kan gaan.
Als je TV de DD5.1+ van Netflix downmixt naar stereo, óf onbewerkt doorzet, is er kans dat het niet werkt. Sonos kan op dit momrnt alleen maar 5.1 obv Dolby Digital 5.1 (AC3).

• Krolls
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:45
[...]

En ben je er al uit?

Wist je dat de Lord of the rings versie die op Netflix staat enkel stereo weergeeft...Een dolby digital plus soundtrack wordt niet ondersteund. Dit heeft ook impact op het geluidsbeeld. Als je een leuke dolby digital soundtrack wil proberen zou ik Wall-E of Guardians of the Galaxy 2 adviseren. Succes!

• Rallye
@Mistymo Zie ook mijn bijdragen hierboven voor oplossingen als je van sommige bronnen wel en andere geen Dolby Digital krijgt. Soms is het dan nodig je TV voor de gek te houden.

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

Catch22 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:41:
Misschien atmos speakers onderweg. En een goedkopere sub (399)
Atmos... voor welke content? Ken jij iemand die BluRay's koopt? Ik ken alleen mensen die Netflixen, heel veel Netflixen. Een goedkope sub voedt alleen maar het "Apple form over function" image wat SONOS al heeft.

Had zo gehoopt op een Playbar (en Playbase) update met up-to-date connectiviteit (HDMI-ARC) en DD/DD+/DTS support met daarbij ingebouwde Google Assistent/Chromecast support zodat mensen niet hun hele woonkamer vol speakers zetten en erachter komen dat ze nog naar een stereo of emulated surround luisteren.

• pelt
  • Laatst online: 12-02 17:59
stefimke schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:33:
[...]

Atmos... voor welke content? Ken jij iemand die BluRay's koopt? Ik ken alleen mensen die Netflixen, heel veel Netflixen. Een goedkope sub voedt alleen maar het "Apple form over function" image wat SONOS al heeft.

Had zo gehoopt op een Playbar (en Playbase) update met up-to-date connectiviteit (HDMI-ARC) en DD/DD+/DTS support met daarbij ingebouwde Google Assistent/Chromecast support zodat mensen niet hun hele woonkamer vol speakers zetten en erachter komen dat ze nog naar een stereo of emulated surround luisteren.
Netflix heeft ook Atmos content. (Heel beperkt en maar op handvol devices beschikbaar weliswaar). Ik zit zelf ook meer op DTS te wachten dan Atmos.

• Tassadar32
The Inquisitor schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:56:
[...]

Een kleinere sub zou wel interessant zijn, niet alleen qua prijs, maar ook qua formaat in je woonkamer. Aangezien de huidige sub noooooit op 100% zit (maar zoals ik lees vaak maar op 20-30%) is een kleinere sub prima en op hoger volume waarschjnlijk (kwalitatief) even goed
Goedkopere sub maakt het ook aantrekkelijk om op kamers waar nu een setje 1/one's staat een subje toe te voegen.

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
[...]

precies.

Mijn Sub staat op zo'n 25-30%. Kan me haast niet voorstellen dat er uberhaupt mensen zijn die het ding op 50%+ zetten, het mooie van de Sub vind ik nou juist dat ie het gehele geluidsbeeld subtiel ( al op ong 20%) vol en ruimtelijk kan maken.

Zo'n Sonos Sub ''mini'' voor ong €399 zou een ideale oplossing kunnen zijn voor mensen die redelijk klein / niet al te groot, wonen.

• Froggle
Ik denk dat door de goede verkoop van de Beam ze de goedkope sub wel hoog op het lijstje zullen zetten, omdat ze ook wel zien dat veel configuraties zijn ingericht als Beam + 2 One's is nu het onderzoek of de klant er het geld voor over heeft.

Voor 300 euro wil ik er een. Mocht ie 400 worden ook, maar dan is het wachten op de aanbiedingen. :)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Froggle schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:58:
Ik denk dat door de goede verkoop van de Beam ze de goedkope sub wel hoog op het lijstje zullen zetten, omdat ze ook wel zien dat veel configuraties zijn ingericht als Beam + 2 One's is nu het onderzoek of de klant er het geld voor over heeft.

Voor 300 euro wil ik er een. Mocht ie 400 worden ook, maar dan is het wachten op de aanbiedingen. :)
Idem, de eerste beste aanbieding komt die kleine sub er dan bij :p

• Mistymo
Sjoop1985 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:01:
[...]

Settings > About my Sonos system
Bij de Beam kun je dan zien staan wat voor signaal hij op dat moment binnenkrijgt. De stereo upmix is maar zeer mager en helaas is de grootste beperking van surround via Sonos, het daadwerkelijk een 5.1 signaal naar je systeem krijgen waar Sonos dan ook mee om kan gaan.
Als je TV de DD5.1+ van Netflix downmixt naar stereo, óf onbewerkt doorzet, is er kans dat het niet werkt. Sonos kan op dit momrnt alleen maar 5.1 obv Dolby Digital 5.1 (AC3).
Rallye schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 07:02:
@Mistymo Zie ook mijn bijdragen hierboven voor oplossingen als je van sommige bronnen wel en andere geen Dolby Digital krijgt. Soms is het dan nodig je TV voor de gek te houden.
Thanks voor de info. Heb ze gister weer geprobeerd, maar mijn vrouw werd er gek van, dus de 5's maar weer in stereo gezet voor muziek in eigen groep en de Beam alleen weer voor tv kijken. Ga daarom maar een sub kopen en die aan de Beam koppelen. >:)

• amokjeeh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 29-01 18:49
Aangezien mijn Samsung UE48H6500 geen 5.1 doorgeeft heb ik een HDMI-switch met optical out tussen de set-up gezet om mijn Sonos playbar en de twee play 1's te voeden.
So far so good, er wordt keurig dolby doorgegeven volgens de Sonos-app. Maar elke keer bij het aanzetten van de televisie heb ik niet direct geluid en moet ik even kort naar bijvoorbeeld source 2 en weer terugkeren naar source 1 om audio te krijgen.

Wie herkent dit gedrag en weet of dit op te lossen is of is dat inherent aan de gekozen oplossing?

• Rallye
Bij mij is dat niet nodig, dus het ligt aan jouw set up. Moet je overschakelen op de HDMI-switch of op de TV?

• amokjeeh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 29-01 18:49
Rallye schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:51:
Bij mij is dat niet nodig, dus het ligt aan jouw set up. Moet je overschakelen op de HDMI-switch of op de TV?
Check, op de televisie. Dus wel gelijk beeld, maar geen audio tenzij ik even van source heen en weer switch op televisie.

• gr1542
amokjeeh schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:00:
[...]

Check, op de televisie. Dus wel gelijk beeld, maar geen audio tenzij ik even van source heen en weer switch op televisie.
Ik had een soortgelijk gedrag, maar dan met mijn receiver. Ik heb er helaas geen oplossing voor kunnen vinden. Mocht het jou wel lukken, dan ben ik enorm benieuwd.

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 18-02 23:20
[...]

Probleem van een kleinere sub I niet zozeer hoe hard hij kan, maar vooral hoe diep hij kan. Juist een hele lage frequentie (de 25 hertz die de sub kan) geeft de ervaring. Dat je 'm nu op laag volume hebt staan zegt dus niet heel veel. (Maar Sonos is Sonos en de play 1 heeft ook al heel wat bas dus 't zal best een prima sub worden). :)

• Rallye
amokjeeh schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:00:
[...]

Dan lijkt er dus iets mis te gaan bij het omzetten van HDMI naar optisch. De switch lijkt niet te zien dat hij signaal van de TV krijgt. Of de TV ziet de switch pas na het omschakelen.

Hoe heb je overigens geconstateerd dat de TV geen surround uitgeeft via HDMI? Mijn (oudere) Samsung doet dat namelijk wel, maar enkel bij geluid van de TV-tuner zelf en bij bepaalde bronnen (Telfort STB en Apple TV3 ingesteld op DD). Standaard niet bij de PS4 (waar ik een embedder/extractor heb toe moeten voegen) en bij de Mede8er (EDID-emulator). Mij kom het vreemd voor dat een modernere TV hier nog slechter mee om kan gaan dan mijn oude TV.......

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

Pepper92 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 07:44:
Probleem van een kleinere sub I niet zozeer hoe hard hij kan, maar vooral hoe diep hij kan. Juist een hele lage frequentie (de 25 hertz die de sub kan) geeft de ervaring. Dat je 'm nu op laag volume hebt staan zegt dus niet heel veel.
Precies dat. Het is niet simpelweg een kleiner kastje maken en dan heb je een sub voor de helft van de prijs die minder hard kan maar hetzelfde presteert. De huidige SUB kan blijkbaar tot 25Hz en doet dit strak (https://www.alpha-audio.nl/review/review-sonos-sub/). Ben heel benieuwd wat SONOS van de kleine gaat maken maar zou hem zelf niet snel overwegen tenzij ze een briljante trukendoos hebben opengetrokken. Maar dat zeggende, ze zullen vast de verkoop van de "grote" SUB niet willen ondermijnen, dus...?

Een goede sub kost nu eenmaal veel geld en heeft body nodig. Voor mij is een goede sub essentieel in de ervaring, alleen al voor de dimensie van het kunnen voelen van geluid.

(mijn SUB staat op ongeveer 60% trouwens op een stenen vloer, er dreunt/rammelt niks, kinderen kunnen gewoon slapen en de honden van de buren slaan niet aan)

stefimke wijzigde deze reactie 17-01-2019 10:30 (4%)

• Frid0
  • Laatst online: 14-02 10:54
Hi,

Vraagje, zit er aan te denken om de Beam, Sub en dan 2 achter speakers te kopen van Sonos. Over de achterspeakers maakt het uit of ik de Play 1 of One's neem? Kwa prijs zijn de Play 1's voordeliger maar verder zie ik weinig verschil tussen beide.

• gr1542
Frid0 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:44:
Hi,

Vraagje, zit er aan te denken om de Beam, Sub en dan 2 achter speakers te kopen van Sonos. Over de achterspeakers maakt het uit of ik de Play 1 of One's neem? Kwa prijs zijn de Play 1's voordeliger maar verder zie ik weinig verschil tussen beide.
Ontwerp is iets anders en de Ones ondersteunen ook spraakbesturing. Ik heb een Beam en de play 1's genomen, omdat de Beam al spraakbesturing heeft.

• Flix20
Frid0 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:44:
Hi,

Wanneer je de One/Play:1's in combinatie met een Beam neerzet gaat de meerwaarde van de One t.o.v. de Play:1's (namelijk de spraakaansturing) weg. De Beam is dan de aansturing en gezien deze ook de spraakaansturing heeft, is dit in de backspeakers overbodig.

• Frid0
  • Laatst online: 14-02 10:54
gr1542 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:49:
[...]

Ontwerp is iets anders en de Ones ondersteunen ook spraakbesturing. Ik heb een Beam en de play 1's genomen, omdat de Beam al spraakbesturing heeft.
gr1542 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:49:
[...]

Beide bedankt voor jullie snelle antwoord. Dat dacht ik dus ook, wat voor meerwaarde hebben de One's voor mij als ik al een Beam neem. Nu hou ik wat extra geld in mijn zak als ik de Play 1's neem. Nu maar eens op zoek naar een goede Sonos aanbieding

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:28
Frid0 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:49:
[...]

[...]

Beide bedankt voor jullie snelle antwoord. Dat dacht ik dus ook, wat voor meerwaarde hebben de One's voor mij als ik al een Beam neem. Nu hou ik wat extra geld in mijn zak als ik de Play 1's neem. Nu maar eens op zoek naar een goede Sonos aanbieding
Eind deze maand of volgende maand is er weer BTW-weg-ermee bij MediaMarkt. Soms gaan andere bedrijven er dan nog net onder zitten qua prijs. Ook websites met meer cashback. Zo kan het behoorlijk schelen om op dat tijdstip te kopen.

Tweakers V&A Ads

• Rallye
“MEDIAMARKT BTW-ACTIE: 21% BTW WEG ERMEE
Helaas, er is dit jaar geen BTW-actie!
Dit jaar geen BTW Weg Ermee, maar we vieren wel ons verjaardagsfeestje. MediaMarkt bestaat namelijk 20 jaar! We vieren dit feestje zowel online, als in al onze winkels.!”

https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/btw.html

• gr1542
Rallye schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:14:
“MEDIAMARKT BTW-ACTIE: 21% BTW WEG ERMEE
Helaas, er is dit jaar geen BTW-actie!
Dit jaar geen BTW Weg Ermee, maar we vieren wel ons verjaardagsfeestje. MediaMarkt bestaat namelijk 20 jaar! We vieren dit feestje zowel online, als in al onze winkels.!”

https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/btw.html
Slordig. Er staat met koeieletters dat de actie van 25 t/m 27 januari duurt. Daaronder in de uitleg en in de voorwaarden, staat dat het van 21 t/m 27 januari duurt.

• Baldertt
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10-02 11:54
Rallye schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:00:
[...]
Hoe heb je overigens geconstateerd dat de TV geen surround uitgeeft via HDMI? Mijn (oudere) Samsung doet dat namelijk wel, maar enkel bij geluid van de TV-tuner zelf en bij bepaalde bronnen (Telfort STB en Apple TV3 ingesteld op DD). Standaard niet bij de PS4 (waar ik een embedder/extractor heb toe moeten voegen) en bij de Mede8er (EDID-emulator). Mij kom het vreemd voor dat een modernere TV hier nog slechter mee om kan gaan dan mijn oude TV.......
Daar heb ik me ook enorm over verbaasd. Mijn UE40H6400 geeft ook alleen maar stereo door van een HDMI bron naar optical. Ingebouwde apps (Netflix) geeft wel 5.1 geluid door naar de Sonos (Playbar).

Wanneer ik 5.1 op de playstation forceer of een EDID emlator gebruik geeft de TV geen geluid. Wat doe jij precies met die embedder/extractor?

Baldertt wijzigde deze reactie 19-01-2019 10:40 (3%)

• Froggle
Is het misschien handig om een formuliertje te maken met je setup en alle hardware die er aan gekoppeld is, zodat we niet iedere keer het probleem moeten vinden, ipv. dat we direct naar de oplossing kunnen zoeken? Meldt ook gewoon als het wel goed is, misschien heeft een ander er dan nog wat aan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
[b]Setup[/b] (Sonos hardware):
[b]Hardware[/b] (type TV, -mediaspeler, -gameconsole):
[b]Gebruikte diensten[/b]: 
[b]Instellingen TV[/b]:
[b]Instellingen mediaspeler[/b]:
[b]Instellingen gameconsole[/b]: 
[b]Problemen?[/b]:

Setup (Sonos hardware): Sonos Beam + Sonos One 2x (surround setup)
Hardware: (type TV, -mediaspeler, -gameconsole): LG 43UJ701V, Apple TV4K, Xbox One X
Gebruikte diensten: Spotify, Apple Music, Pocket Casts, SoundCloud, TuneIn
Instellingen TV: Audio-out (HDMI ARC), Dolby Digital
Instellingen mediaspeler: Audio-uitvoer: HDMI, Audiostructuur: Dolby Digital 5.1
Instellingen gameconsole: HDMI audio: Bitstream out, Bitstream format: Dolby Digital
Problemen?: No problemo!

:)

• Rallye
@Baldertt Die emulator doet voor mijn PS4 ook niets, voor de Mede8er gelukkig wel (geen idee waarom dat zo is overigens - gebaseerd op “trial and error”). De extractor/embedder (https://www.amazon.de/gp/...03__o00_s00?ie=UTF8&psc=1, ik heb overigens een exemplaar gekocht met een schoonheidsfoutje, dus goedkoper) is aangesloten op zowel de HDMI van de PS4, als op de optische aansluiting. Hij haalt het geluid van de HDMI eruit en voegt het geluid van de optische kabel toe (extractor/embedder immers). Op de PS4 heb ik als voorkeur voor geluid de optische uitgang ingegeven en die op DD 5.1 gezet. Bij mij werkt dit, waarbij je voor BD-weergave in de BD-app nog iets schijnt te moeten aanpassen, maar ik heb bijna geen BD’s, dus dat heb ik nog niet geprobeerd.

• Baldertt
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10-02 11:54
Rallye schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 15:09:
@Baldertt Die emulator doet voor mijn PS4 ook niets, voor de Mede8er gelukkig wel (geen idee waarom dat zo is overigens - gebaseerd op “trial and error”). De extractor/embedder (https://www.amazon.de/gp/...03__o00_s00?ie=UTF8&psc=1, ik heb overigens een exemplaar gekocht met een schoonheidsfoutje, dus goedkoper) is aangesloten op zowel de HDMI van de PS4, als op de optische aansluiting. Hij haalt het geluid van de HDMI eruit en voegt het geluid van de optische kabel toe (extractor/embedder immers). Op de PS4 heb ik als voorkeur voor geluid de optische uitgang ingegeven en die op DD 5.1 gezet. Bij mij werkt dit, waarbij je voor BD-weergave in de BD-app nog iets schijnt te moeten aanpassen, maar ik heb bijna geen BD’s, dus dat heb ik nog niet geprobeerd.
Dan komt er dus alsnog 5.1 geluid via HDMI binnen op de tv toch? Vreemd dat je die extractor/embeddor nodig hebt.

Mijn 10 jaar oude Philips speelt geforceerde 5.1 input gewoon af (van setupbox met edid emulator, maar ook van PlayStation of laptop met 5.1 setting). De Samsung blijft in alle gevallen stil.

Voordat ik sonos had stond er een receiver tussen mijn tv en randapparatuur. Toen kreeg ik wel gewoon 5.1 geluid over mijn speakers.

Volgens mij helpt een extractie/embeddor in mijn geval dan ook niet en wordt het tijd voor een nieuwe TV (geen Samsung) of zie ik nog iets over het hoofd?

• Rallye
Ik heb ook nog niet kunnen vinden wat de PS4 nu precies uitstuurt en waarom de TV daar dan naar de Beam stereo van maakt. Maar het probleem is nu dus bij mij wel opgelost.

Ik kom van eenzelfde set up als jij: Marantz receiver met 5.1 speakers. Daar heb ik nooit problemen gehad.

Verschil tussen onze beide situaties lijkt te zijn dat mijn TV deels wel en deels niet surround doorgeeft dat via de HDMI binnenkomt. Oorzaak onbekend. Als jouw conclusie juist is dat je TV echt geen surround doorgeeft (heb je andere apparaten geprobeerd dan de PS4?) dan gaat de embedder/extractor inderdaad niet werken

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:04
Mediamarkt 20% korting vandaag.

• Catch22
https://www.mediamarkt.nl...ry=Sonos&search-submit=Ga

One voor 183
Play:1 143
Play:5 399
Beam 348
Sub 559

• Geert1976
  • Niet online
Wow! Dit zijn nog mooiere prijzen dan tijdens de vorige BTW Weg ermee Actie dagen! _/-\o_

Althans, voor de Playbar, Sub en Play:5 in ieder geval

Geert1976 wijzigde deze reactie 23-01-2019 02:39 (29%)

• Mitchl89
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-02 19:18
Geert1976 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 02:20:
Wow! Dit zijn nog mooiere prijzen dan tijdens de vorige BTW Weg ermee Actie dagen! _/-\o_

Althans, voor de Playbar, Sub en Play:5 in ieder geval
Alleen is alles, zoals het een goede mediamarkt actie betaamt, al online uitverkocht...

• Geert1976
  • Niet online
Mitchl89 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:18:
[...]

Alleen is alles, zoals het een goede mediamarkt actie betaamt, al online uitverkocht...
Tsja...das dan wel weer typisch Mediamarkt ;)

Gisteren was ook een aantal uur achter elkaar de LG C8 uitverkocht en in de middag was deze weer op voorraad.

Wellicht zo ook met de Sonos speakers later vandaag!??

• -Muncky-
De Beam (Zwart) en Play1 (Zwart en Wit) en One (Wit) zijn bijv. nog leverbaar online, as we speak.

• tcviper
  • Laatst online: 22:50
-Muncky- schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:32:
De Beam (Zwart) en Play1 (Zwart en Wit) en One (Wit) zijn bijv. nog leverbaar online, as we speak.
Ja ik hoopte eigenlijk op een vernieuwde Play:3 of 5, dus denk dat ik nog even wacht nu. Heb al 2x de One en 1x de Beam nu.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• -Muncky-
tcviper schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:35:
[...]

Ja ik hoopte eigenlijk op een vernieuwde Play:3 of 5, dus denk dat ik nog even wacht nu. Heb al 2x de One en 1x de Beam nu.
Een vernieuwde Play3 of 5? Je bedoelt een heel nieuw model? Dat zal nog wel even duren.. :)

PS: heb de Beam in de slaapkamer, echt prima. De PlayBar icm. 2x Play1 en Sub in de woonkamer :9~
De Sub zal ook bij de Beam zeker wat toevoegen. Wellicht even wachten op een nieuwe (goedkopere) Sub bij Sonos?

-Muncky- wijzigde deze reactie 23-01-2019 08:38 (24%)

• tcviper
  • Laatst online: 22:50
-Muncky- schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:36:
[...]

Een vernieuwde Play3 of 5? Je bedoelt een heel nieuw model? Dat zal nog wel even duren.. :)

PS: heb de Beam in de slaapkamer, echt prima. De PlayBar icm. 2x Play1 en Sub in de woonkamer :9~
De Sub zal ook bij de Beam zeker wat toevoegen. Wellicht even wachten op een nieuwe (goedkopere) Sub bij Sonos?
Naja voor de mogelijkheid van Google Assistant straks zou dat wel mooi zijn. En ben ook zeer te spreken over de Beam en One, vind het Sonos spul prachtig. In mijn woonkamer heb ik een Sony DN1080 Atmos receiver (en daaraan heb ik ook weer een Sonos Connect) met Klipsch speakers, dat is toch net even een iets ander level dan Sonos.

De 3 of 5 is niet voor in de woonkamer dus, maar voor in de hobbykamer :) De One is net wat te klein voor in die ruimte, wil daar wat sterker geluid.

Update: Toch maar de PLAY 5 besteld :P

tcviper wijzigde deze reactie 23-01-2019 10:17 (15%)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• Crxtreem
Connect amp besteld, nu kijken of hij ook geleverd word.

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:41
Net bij de mediamarkt 2 x Sonos Play:1 besteld ter uitbreiding voor de Beam die ik al heb staan. Prima deal :). Nu zoek ik nog naar mooie standaarden. Grofweg Flexson, Vogels en Sanus hebben standaarden voor de Play:1, maar vind ze behoorlijk aan de prijs. Iemand nog goedkopere alternatieven?

Picobello B.V.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hammetje schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:12:
Net bij de mediamarkt 2 x Sonos Play:1 besteld ter uitbreiding voor de Beam die ik al heb staan. Prima deal :). Nu zoek ik nog naar mooie standaarden. Grofweg Flexson, Vogels en Sanus hebben standaarden voor de Play:1, maar vind ze behoorlijk aan de prijs. Iemand nog goedkopere alternatieven?
Je bedoelt dan echt standaarden die losstaan neem ik aan? Geen muurbeugels?

In principe kun je alle palen gebruiken waar het standaard speaker schroefdraad op zit, want die zit ook op de Play:1, Let op; NIET op de One.

Edit: Play1 is gewoon op voorraad.
Toch maar weer kopen dan

The Inquisitor wijzigde deze reactie 23-01-2019 09:42 (4%)

• Geert1976
  • Niet online
The Inquisitor schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:29:
[...]

Edit: Play1 is gewoon op voorraad.
Toch maar weer kopen dan
€559 voor de Sub.....die kan jij toch niet laten liggen he!? (ow jee, nu doe ik het toch weer) :+ :+ :+

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Hoe werkt het precies met de beam icm tv. Ik wil bijv. graag films kijken via de beam, maar het journaal mag 's ochtends best of de luidsprekers van de tv. Is dat makkelijk te switchen?

• Crxtreem
Ronwiel schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:10:
Hoe werkt het precies met de beam icm tv. Ik wil bijv. graag films kijken via de beam, maar het journaal mag 's ochtends best of de luidsprekers van de tv. Is dat makkelijk te switchen?
Anders zet je de beam toch op nachtmodus.
Dan is het geluid niet zo heftig in de morgen.

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
@Crxtreem maar zit te denken om er een sub bij te nemen. Die moet eigenlijk alleen aan bij muziek en films. En niet bij standaard tv kijken :).

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Geert1976 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:45:
[...]

€559 voor de Sub.....die kan jij toch niet laten liggen he!? (ow jee, nu doe ik het toch weer) :+ :+ :+
Ik zat al te loeren, maar online niet op voorraad, dus dat is het enige dat me tegenhoudt :P

• Pindakaasje
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15-02 11:57
Beam net besteld bij Hifi Klubben.. Zelfde prijs als Mediamarkt :)
Daar nog niet online uitverkocht..

• Geert1976
  • Niet online
bijna alle Sonos speakers weer op voorraad bij de webshop van MediaMarkt

dus ook weer de Sub voor €559 ;)

Geert1976 wijzigde deze reactie 23-01-2019 11:05 (9%)

Pagina: 1 ... 75 ... 78 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True