Leuke actie, helaas zelf geen ABN of iemand die ik ken.Frid0 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:09:
Voor de mensen die klant bij ABN zijn.
Download de &meer app
Meld je aan
Zoek de Fonq pagina en krijg 10% korting.
Hierdoor word bv een Sonos One €180
https://static.pepper.com...l_screen/h2RUF/495488.jpg
Nu wel, maakt helaas niets uit.thomaske schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:46:
[...]
Heb je al nieuwe batterijen geprobeerd in je afstandsbediening?
Excuses voor de late reactie. Na het aanzetten van simplink werkte alles naar behoren. Bedankt voor de tip!418O2 schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:41:
[...]
Zit de beam op de ARC poort van je tv en staat cec of simplink aan?
Hellup ik kan me Sub niet meer vinden? Lampje brand wel wit continu hoe krijg ik hem weer in combinatie met de BEAM?
-
[ Voor 100% gewijzigd door heppe01 op 19-12-2018 20:45 ]
Hallo, misschien domme vraag, maar vind het niet meteen terug. Heb gisteren sonos installatie geïnstalleerd, waar kan ik echter in de app terugvinden welk signaal er doorkomt, stereo of 5.1? Het is in de Android app
Meer - Instellingen - Info over mijn Sonos systeem
[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 21-12-2018 12:10 ]
Thanks 😀Rallye schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:09:
Meer - Instellingen - Info over mijn Sonos systeem
Iemand een idee hoe ik DD geluid uit mijn Beam krijg met een ps4 pro? De ps4 staat ingesteld op HDMI out en Dolby bitstream. De tv(panasonic plasma 50gt60) op home cinema in het Viera link menu. Ik hoor wel geluid uit de beam, maar dit is stereo..
Lijkt precies mijn probleem met de gewone PS4 en mijn Samsung TV. Sonos kan dit nog niet oplossen. Zie hierboven en, meer uitgebreid, https://nl.community.sono...samsung-ue46d8000-6768197
Ik heb nu een audio embedder besteld om te zien of het werkt als ik het HDMI- audiosignaal van de PS4 vervang door het signaal dat via optisch door de PS4 wordt uitgegeven. Ook mijn Mede8er weigert overigens iets anders aan de Beam door te geven dan stereo. De Acadyan van Telfort en de Apple TV3 (ingesteld op Dolby Digital) geven wel keurig DD 5.1 uit....
Ik ben zeer benieuwd wat jouw oplossingen zijn. Zou je je probleem ook aan Sonos kunnen voorleggen? Hoe meer zielen, hoe sneller een evt. oplossing.
Edit: opgelost met https://www.amazon.de/dp/B0746K9BNL?ref=yo_pop_ma_swf
Deze haalt het aangeboden geluidsspoor uit het HDMI-signaal en voegt het geluid van de optische uitgang er weer aan toe. Geen idee waarom (maar ik laat het me graag uitleggen), maar het werkt.
Ik heb nu een audio embedder besteld om te zien of het werkt als ik het HDMI- audiosignaal van de PS4 vervang door het signaal dat via optisch door de PS4 wordt uitgegeven. Ook mijn Mede8er weigert overigens iets anders aan de Beam door te geven dan stereo. De Acadyan van Telfort en de Apple TV3 (ingesteld op Dolby Digital) geven wel keurig DD 5.1 uit....
Ik ben zeer benieuwd wat jouw oplossingen zijn. Zou je je probleem ook aan Sonos kunnen voorleggen? Hoe meer zielen, hoe sneller een evt. oplossing.
Deze haalt het aangeboden geluidsspoor uit het HDMI-signaal en voegt het geluid van de optische uitgang er weer aan toe. Geen idee waarom (maar ik laat het me graag uitleggen), maar het werkt.
[ Voor 15% gewijzigd door Rallye op 22-12-2018 17:15 ]
Lijkt inderdaad hetzelfde probleem te zijn. Ik ga het nog eens proberen via een optische kabel, zoals een playbar is aangesloten. Dus TV en Beam via optische kabel aansluiten om zo de HDMI te omzijlen, eens kijken of dat wat brengt hier?
Bedankt voor de oplossing, maar zo'n Kastje kost weer dik 100 euro.. Vind ik wel veel geld.Rallye schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:59:
Lijkt precies mijn probleem met de gewone PS4 en mijn Samsung TV. Sonos kan dit nog niet oplossen. Zie hierboven en, meer uitgebreid, https://nl.community.sono...samsung-ue46d8000-6768197
Ik heb net de optische adapter ertussen gezet en idd net als jij nog steeds alleen maar stereo geluid via HDMI ARC.
Ben wel benieuwd hoe het kastje jouw bevalt als je hem binnen hebt?
Vandaag breid ik mijn Playbase uit met 2x One. Muziek luisteren met alleen de Playbase doet het toch niet voor mij. Ik mis stereo geluid. Ben heel benieuwd naar het resultaat!
Hier had uw reclame kunnen staan.
@jasper2603 Ik heb het kastje bij Amazon gekocht en gekozen voor één met (mogelijk) uiterlijke tekortkomingen. Dus dat was €65. Je ziet het kastje toch niet. Maar ik moest ook nog een setje kabels extra kopen.
Gisteren heb ik het niet uitgebreid kunnen testen, maar van degene die de PS4 het meest gebruikt (onze zoon) heb ik geen klachten over uitval of zo gehad. Lipsync is prima. De Sonos-app blijft gewoon stabiel Dolby Digital 5.1 aangeven.
Ik zal ook eens testen met mijn Mede8er die hetzelfde probleem heeft als de PS4. Maar om nu nog zo’n embedder te kopen.......
Wel vreemd dat het lijkt of niet heel veel mensen tegen dit probleem aanlopen. De Beam is er sinds juni; mijn oplossing heb ik van het engelstalige Sonos-forum.
Gisteren heb ik het niet uitgebreid kunnen testen, maar van degene die de PS4 het meest gebruikt (onze zoon) heb ik geen klachten over uitval of zo gehad. Lipsync is prima. De Sonos-app blijft gewoon stabiel Dolby Digital 5.1 aangeven.
Ik zal ook eens testen met mijn Mede8er die hetzelfde probleem heeft als de PS4. Maar om nu nog zo’n embedder te kopen.......
Wel vreemd dat het lijkt of niet heel veel mensen tegen dit probleem aanlopen. De Beam is er sinds juni; mijn oplossing heb ik van het engelstalige Sonos-forum.
[ Voor 12% gewijzigd door Rallye op 23-12-2018 11:59 ]
Dat is idd wel een idee om zo'n warehouse deal kastje te nemen. Heb net even snel uitgerekend, ik zou 3 van die kastjes moeten halen om alles op DD5.1 te krijgen.. Heb ook een mede8er en twee consoles.Rallye schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:19:
@jasper2603 Ik heb het kastje bij Amazon gekocht en gekozen voor één met (mogelijk) uiterlijke tekortkomingen. Dus dat was €65. Je ziet het kastje toch niet. Maar ik moest ook nog een setje kabels extra kopen.
Het is echt een tv probleem, als ik een andere tv had en LG oled bijv dan heb je dit probleem niet. Twijfel nu om het geld wat ik aan die kastjes kwijt ben te spenderen aan een nieuwe tv of ik verkoop de BEAM voor een andere soundbar. Zou zo ook niet weten welke soundbar ik dan aan zou moeten schaffen, de meeste soundbars zijn zo groot...
Ben blij dat je zoon nu DD op de ps4 heeft.
Hallo iedereen, even snel een vraagje. Ik ben op zoek naar combinatie home cinema en muziek met draadloze boxen en kwam hierdoor bij sonos uit. Echter hoor ik veel van niet ondersteunde formaten op gebied van geluid in films. Is sonos goed genoeg voor een doorsnee persoon om toch gelukkig te worden van het geluid tijdens een film of toch niet?
@jasper2603 Waarom denk je dat dit aan de TV ligt? En hoe weet je dan dat het bij een LG wel goed komt? Heb jij dan een idee waarom dit bij mijn Samsung en jouw Panasonic misgaat? Mijn Samsung geeft nameljk DD vanaf de Telfort en de Apple TV3 wel door.
Mocht je inderdaad een TV tegenkomen die wel het geluid van de PS4 doorgeeft, dan hoor ik het graag! Mocht je zo’n kastje kopen en die werkt op de Mede8er, dan hoor ik het ook graag. Scheelt mij testen.
@GiovanniW Sonos werkt vooral goed met muziek en connectiviteit. Homecinema is voor “erbij”. Vandaar geen DTS en alleen Dolby en maar één HDMI-ingang (op de Beam, de Playbar en Playbase werken nog met optisch. Mocht je meer op homecinema gericht zijn, dan zijn er voor het zelfde geld betere oplossingen.
Mocht je inderdaad een TV tegenkomen die wel het geluid van de PS4 doorgeeft, dan hoor ik het graag! Mocht je zo’n kastje kopen en die werkt op de Mede8er, dan hoor ik het ook graag. Scheelt mij testen.
@GiovanniW Sonos werkt vooral goed met muziek en connectiviteit. Homecinema is voor “erbij”. Vandaar geen DTS en alleen Dolby en maar één HDMI-ingang (op de Beam, de Playbar en Playbase werken nog met optisch. Mocht je meer op homecinema gericht zijn, dan zijn er voor het zelfde geld betere oplossingen.
[ Voor 25% gewijzigd door Rallye op 24-12-2018 00:02 ]
Weet niet of het mag maar kan je desnoods in een privé bericht even laten weten welke systemen dan beter geschikt zouden zijn?@GiovanniW Sonos werkt vooral goed met muziek en connectiviteit. Homecinema is voor “erbij”. Vandaar geen DTS en alleen Dolby en maar één HDMI-ingang (op de Beam, de Playbar en Playbase werken nog met optisch . Mocht je meer op homecinema gericht zijn, dan zijn er voor het zelfde geld betere oplossingen.
Bedankt alvast.
Ik zou het je graag willen laten weten, maar ik heb nu juist voor Sonos gekozen. Mijn vorige set up was een complete surround versterker met 5.1 speakers. Qua surround ben ik er nu wel iets op achteruit gegaan (nu een Beam soundbar in plaats van een center speaker en een rechtsvoor en linksvoor), maar en nu gegaan voor connectiviteit. Een volledige surround setup is qua bioscoop-gevoel het beste.
Ik ben het niet eens dat homecinema voor "erbij" is. Dat is dan iemands eigen interpretatie. Ik had voorheen een homecinema setup met een receiver met veel hdmi inputs die altijd op de verkeerde hdmi input stond als de vrouw/kids des huizes iets wilden kijken, een spaghetti achter m'n tv-kastje, overal (bedrade) speakers en ben nu over op SONOS (BEAM+2xPlay:5+SUB in woonkamer) en ik heb een heerlijke DD5.1 homecinema setup die gewoon altijd dat speelt wat hij moet spelen.GiovanniW schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:31:
Weet niet of het mag maar kan je desnoods in een privé bericht even laten weten welke systemen dan beter geschikt zouden zijn?
Bedankt alvast.
En daarbij heb ik sinds ik de set heb (enkele maanden) al meer muziek geluisterd (internetradio, mp3's op NAS) dan in de jaaaaren ervoor.
Heel verleidelijk. Zit eraan te denken om een Beam + 2 Ones aan te schaffen. Bijna 100 euro korting is mooi meegenomen.Frid0 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:09:
Voor de mensen die klant bij ABN zijn.
Download de &meer app
Meld je aan
Zoek de Fonq pagina en krijg 10% korting.
Hierdoor word bv een Sonos One €180
https://static.pepper.com...l_screen/h2RUF/495488.jpg
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Zo ben ik vorige maand ook begonnen en bijzonder verrast over het geluid. Nu een aantal dagen een sub erbij en dit is helemaal top, zoals vaker gezegd op dit forum, je hi-fi set moest al van goede kwaliteit zijn om dit te overtreffen.Froggle schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:25:
[...]
Heel verleidelijk. Zit eraan te denken om een Beam + 2 Ones aan te schaffen. Bijna 100 euro korting is mooi meegenomen.
YouTube: Sonos PLAY5 vs $3000 Stereo System (Song #1) dit gaat overigens over de Play5, er zijn ook filmpjes te vinden met andere Sonos combinaties.
Ook luister ik nu veel meer muziek en alle films tot nu toe probleemloos. Genieten tijdens de feestdagen en daarna.
[ Voor 6% gewijzigd door René H op 24-12-2018 15:23 ]
Zo ik ben weer wat wijzer geworden, wat betreft de sonos beam i.c.m. m'n tv. Het probleem is mijn tv stuurt geen DD signaal door. Twee opties om dit op te lossen: Een optische switch of een HDMI switch met optical out.Rallye schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:05:
@jasper2603 Waarom denk je dat dit aan de TV ligt? En hoe weet je dan dat het bij een LG wel goed komt? Heb jij dan een idee waarom dit bij mijn Samsung en jouw Panasonic misgaat? Mijn Samsung geeft nameljk DD vanaf de Telfort en de Apple TV3 wel door.
Hoe kom je hierachter of het aan je tv ligt, je sluit de beam via de optische adapter aan op je afzonderlijke apparaten(ps4, dreambox, Mede8er) werkt het dan wel om DD te krijgen ligt het aan je tv.
Voor mij wordt het een HDMI switch met toslink out.
De Samsungs en Panasonic tv's kunnen lastig zijn met Sonos spullen, google maar eens op het sonos of Reddit forum. Staat er vol mee.
Ik zit te twijfelen om een Sonos beam te kopen. Mijn huiskamer is niet al te groot dus de Beam moet ruim voldoende zijn. De playbay is echt overkill. Maar nu 1 mogelijk probleem.
Ik gebruik een Ikea PS metaal kastje als tv meubel. Gaat dit resoneren of niet en dus voor problemen zorgen?
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10251451/
Ik ben bang omdat het dun metaal is en vrij leeg van binnen is dat het als klankkast gaat functioneren met alle gevolgen van dien?
Ik gebruik een Ikea PS metaal kastje als tv meubel. Gaat dit resoneren of niet en dus voor problemen zorgen?
Ik ben bang omdat het dun metaal is en vrij leeg van binnen is dat het als klankkast gaat functioneren met alle gevolgen van dien?
Geen idee, maar ik had wel iets anders dat resoneerde op mijn antieke kastje. Daar heb ik een stukje isolatiemateriaal van de bouwmarkt onder gelegd om het probleem op te lossen.ook_gek schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:46:
Ik zit te twijfelen om een Sonos beam te kopen. Mijn huiskamer is niet al te groot dus de Beam moet ruim voldoende zijn. De playbay is echt overkill. Maar nu 1 mogelijk probleem.
Je kan het altijd proberen en de Sonos alsnog terugsturen uiteraard.
Ik heb toevallig dat kastje ook gehad. Heb er een Audyssey South of Market speaker, Monitor Audio Bronze en Dynaudio Audience 42 SE op gehad. Nooit resonanties meegemaakt. Denk dat je t veilig kan aanschaffen.ook_gek schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:46:
OT: Had nog voor 70e aan cadeaubonnen liggen en heb er via een maatje nog personeelskorting gekregen. In totaal 130 korting op de Beam! Ben heel benieuwd naar z’n prestaties in mijn woonkamer.
Ik zeg niet dat Sonos slecht is of zo, en ik geniet ook echt van de connectiviteit, maar geen DTS en slechts 1 HDMI (en daardoor, zoals bij mij, gezeur met Dolby Digital omdat je nu afhankelijk bent van je TV) maakt voor mij dat de Sonos wat homecinema betreft een stapje achterligt op een volledige surround set up. Dat is geen schande, maar daarom dat ik mij opvatting deel dat homecinema toch nog een beetje voor erbij is. Daar heb ik overigens bewust voor gekozen: bij mijn Marantz-set up hing de connecitiviteit er een beetje bij (en ging stuk na zes jaar). Als het werkt bij Sonos klinkt het goed, dat ben ik met je eens, maar beter kan altijd....catchingfire schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:12:
[...]
Ik ben het niet eens dat homecinema voor "erbij" is. Dat is dan iemands eigen interpretatie. Ik had voorheen een homecinema setup met een receiver met veel hdmi inputs die altijd op de verkeerde hdmi input stond als de vrouw/kids des huizes iets wilden kijken, een spaghetti achter m'n tv-kastje, overal (bedrade) speakers en ben nu over op SONOS (BEAM+2xPlay:5+SUB in woonkamer) en ik heb een heerlijke DD5.1 homecinema setup die gewoon altijd dat speelt wat hij moet spelen.
En daarbij heb ik sinds ik de set heb (enkele maanden) al meer muziek geluisterd (internetradio, mp3's op NAS) dan in de jaaaaren ervoor.
OK. Jouw Viera geeft helemaal geen DD door. Da’s dus weer net anders dan mijn Samsung. Hoe ga je die HDMI-switch aansluiten, als ik vragen mag?jasper2603 schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:15:
[...]
Zo ik ben weer wat wijzer geworden, wat betreft de sonos beam i.c.m. m'n tv. Het probleem is mijn tv stuurt geen DD signaal door. Twee opties om dit op te lossen: Een optische switch of een HDMI switch met optical out.
Hoe kom je hierachter of het aan je tv ligt, je sluit de beam via de optische adapter aan op je afzonderlijke apparaten(ps4, dreambox, Mede8er) werkt het dan wel om DD te krijgen ligt het aan je tv.
Voor mij wordt het een HDMI switch met toslink out.
De Samsungs en Panasonic tv's kunnen lastig zijn met Sonos spullen, google maar eens op het sonos of Reddit forum. Staat er vol mee.
Nja, die filmpjes op YT geloof ik wel. Eerste reactie op die video zegt ook wel genoeg: "they both sound exactly the same as my £350 laptop :)".René H schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:21:
[...]
Zo ben ik vorige maand ook begonnen en bijzonder verrast over het geluid. Nu een aantal dagen een sub erbij en dit is helemaal top, zoals vaker gezegd op dit forum, je hi-fi set moest al van goede kwaliteit zijn om dit te overtreffen.
YouTube: Sonos PLAY5 vs $3000 Stereo System (Song #1) dit gaat overigens over de Play5, er zijn ook filmpjes te vinden met andere Sonos combinaties.
Ook luister ik nu veel meer muziek en alle films tot nu toe probleemloos. Genieten tijdens de feestdagen en daarna.
Ik heb nu echter 2 ADAM F5's staan i.c.m. een MOTU MicroBook II. Wat me alleen niet aanstaat is dat ik geen surround heb en de speakers alleen werken via de geluidskaart die aan m'n MBP hangt. Zo'n Sonos zou in theorie alles kunnen vervangen, omdat ik de muziek gewoon draadloos kan afspelen vanaf m'n MBP en de rest op m'n TV prima kan afspelen (hoop ik). Heb een Apple TV4K en een Xbox One X staan waarop ik verwacht dat surround gaat werken. Is dit te activeren met alleen een Beam + 2 Ones of moet je er dan perse een sub bij hebben? En nou weet ik dat de Beam niet bepaald vol laag zit. Vangen die Ones dat een beetje op of wordt je er niet warm van als je een shooter aan het spelen bent of een spannende thriller zit te kijken?
Tja, geluidsbeleving is en blijft persoonlijk en subjectief. Persoonlijk vind ik het goed klinken met een beam en twee one's.
Met de sub is het nog beter omdat deze het laag voor zijn rekening gaat nemen.
Wellicht ergens gaan luisteren, mediamarkt of zo al is daar de acoustiek niet altijd goed. Anders online bestellen, dan heb je toch 14 dagen de tijd om het eea te beluisteren.
Wellicht ergens gaan luisteren, mediamarkt of zo al is daar de acoustiek niet altijd goed. Anders online bestellen, dan heb je toch 14 dagen de tijd om het eea te beluisteren.
Mooie actie bij 50five met nu 15% korting.
Net een Beam en 2x de one voor 700 kunnen aanklikken
5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78
Ik ben idd heel benieuwd hoe t gaat klinken. Na het lezen van alle reviews ben ik toch overstag gegaan. Vandaag was ik even bij de Mediamarkt en wat ik hoorde, daar schrok ik toch wel van. En dat bedoel ik niet positief. Hoop heel erg dat de akoestiek van mijn kamer hem beter uit de verf doet komen.René H schreef op maandag 24 december 2018 @ 21:27:
Tja, geluidsbeleving is en blijft persoonlijk en subjectief. Persoonlijk vind ik het goed klinken met een beam en twee one's.
Ik ben toen bij platte tv gaan luisteren en was wel positief verrast. Ik denk van een losse beam gaat niemand enthousiast worden. De combi met 2 one's gaf voor mij de doorslag. Nu ook een sub erbij maar dat is uiteindelijk serieus geld. Zet dat eens uit tegen een hi-fi set, ook dan heb je iets staan.
Ik zie Sonos vooral als gebruik gemak, multiroom, en het streamen van films via Netflix en muziek via de app.
Ik zie Sonos vooral als gebruik gemak, multiroom, en het streamen van films via Netflix en muziek via de app.
Bedankt voor alleen de mededeling, maar ik kom dit setje daar alleen tegen voor €826,59lonkhuijzen schreef op maandag 24 december 2018 @ 21:46:
Mooie actie bij 50five met nu 15% korting.

Haha dat je alle meldingen hebt gemist
. Maar je kan de code XMAS15 gebruiken
15% korting op alles
15% korting op alles
[ Voor 13% gewijzigd door lonkhuijzen op 25-12-2018 10:12 ]
5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78
Ik had voorheen ook Marantz met een hele leuke speaker-setup, en natuurlijk, dat klonk beter... maar het gemak van SONOS is zooo fijn. Hoe gemakkelijk ik nu switch van de Top2000 op Radio2 naar een mp3 of geluid van de tv, dat heb ik nooit zo veelzijdig ervaren.Rallye schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:08:
Ik zeg niet dat Sonos slecht is of zo, en ik geniet ook echt van de connectiviteit, maar geen DTS en slechts 1 HDMI (en daardoor, zoals bij mij, gezeur met Dolby Digital omdat je nu afhankelijk bent van je TV) maakt voor mij dat de Sonos wat homecinema betreft een stapje achterligt op een volledige surround set up. Dat is geen schande, maar daarom dat ik mij opvatting deel dat homecinema toch nog een beetje voor erbij is. Daar heb ik overigens bewust voor gekozen: bij mijn Marantz-set up hing de connecitiviteit er een beetje bij (en ging stuk na zes jaar). Als het werkt bij Sonos klinkt het goed, dat ben ik met je eens, maar beter kan altijd....
M'n Marantz had HEOS... heb dat een tijdje geprobeerd: wat een drama. Hoe niet-intuitief kun je een app maken?
Mijn tv (Sony) laat DD5.1 door, dat is erg prettig. Het enige wat kak is is dat de Netflix app op m'n Nvidia Shield geen DD5.1 door laat waardoor ik moet Netflixen via de app op m'n TV.
MM is nu ook niet echt een ideale lokatie om te gaan luisteren. Zet 'm thuis neer en draai ff TrueTone met een (geleende) iPhone/iPad. Doet WONDEREN.Dexter24 schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:47:
Ik ben idd heel benieuwd hoe t gaat klinken. Na het lezen van alle reviews ben ik toch overstag gegaan. Vandaag was ik even bij de Mediamarkt en wat ik hoorde, daar schrok ik toch wel van. En dat bedoel ik niet positief. Hoop heel erg dat de akoestiek van mijn kamer hem beter uit de verf doet komen.
Toch blijft het altijd mooi hoe mensen bij hun keuze voor Sonos/Bose of andere compacte systemen vooral de geluidskwaliteit met hand en tand blijven verdedigen.
Er zijn genoeg valide redenen om dergelijke spullen te kopen. Ruimte, kabels, app, uiterlijk, multi room, uitbreidbaarheid en dan vergeet ik vast nog van alles.
Dat zegt niet dat er geen nadelen zijn zoals prijs, geluidskwaliteit, mogelijkheid voor eigen bronnen en surround mogelijkheden. Ieder zijn eigen keuze, ik heb inmiddels drie sonossen staan naar relatieve tevredenheid. Maar met droge ogen beweren dat dit net zo goed klinkt als een set van losse componenten van dezelfde prijs zul je mij niet horen doen. Maak gewoon de keuze waar je blij van wordt en trek je vooral niks aan van wat anderen daarvan vinden zou ik zeggen.
Er zijn genoeg valide redenen om dergelijke spullen te kopen. Ruimte, kabels, app, uiterlijk, multi room, uitbreidbaarheid en dan vergeet ik vast nog van alles.
Dat zegt niet dat er geen nadelen zijn zoals prijs, geluidskwaliteit, mogelijkheid voor eigen bronnen en surround mogelijkheden. Ieder zijn eigen keuze, ik heb inmiddels drie sonossen staan naar relatieve tevredenheid. Maar met droge ogen beweren dat dit net zo goed klinkt als een set van losse componenten van dezelfde prijs zul je mij niet horen doen. Maak gewoon de keuze waar je blij van wordt en trek je vooral niks aan van wat anderen daarvan vinden zou ik zeggen.
Gisteren 2 play 1 gekoppeld als achterspeakers voor mijn Beam.
Maar als ik de speakers volledig mee laat spelen bij muziek lijkt het net of de bas minder is.
Als ik ze als achtergrond laat meespelen of alleen de beam is de bas beter.
Kan ik trouwens achteraf de speakers los harder of zachter zetten?
1 speaker hangt verder weg van mijn bank dan de andere.
Ze zijn nu als 5.0 set geconfigureerd.
Maar als ik de speakers volledig mee laat spelen bij muziek lijkt het net of de bas minder is.
Als ik ze als achtergrond laat meespelen of alleen de beam is de bas beter.
Kan ik trouwens achteraf de speakers los harder of zachter zetten?
1 speaker hangt verder weg van mijn bank dan de andere.
Ze zijn nu als 5.0 set geconfigureerd.
Grappig , bij mij is dat ook t geval. Ik ben me er terdege van bewust dat ik in ga leveren op geluidskwaliteit. Heb een stereoset actieve speakers staan waar ik in t verleden heel erg verzot op was. Helaas in de tussentijd door gezinsuitbreiding hier in de afgelopen 3 jaar nauwelijks tijd voor gehad en merk dat ik nu meer genot haal uit filmbeleving en (voor nu) een daarbij horende cleane opstelling.MikeyMan schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:48:
Toch blijft het altijd mooi hoe mensen bij hun keuze voor Sonos/Bose of andere compacte systemen vooral de geluidskwaliteit met hand en tand blijven verdedigen.
Maar dat ‘t zo dramatisch zou zijn moest ik even van slikken. Snap dat de akoestiek van MM zeaar bagger is dus ik heb nog goede hoop.
Mjah, ik ervaar precies hetzelfde, heb een Pioneer sc-lx76 icm een vijftal dynaudio speakers en een rel sub in de woonkamer. Kan veel langer in rust naar die set luisteren dan naar m'n sonossen. Die staan respectievelijk in de badkamer, eetkamer en slaapkamer. Komt er nog wel een paar bij ook, voor de andere kamers, maar de woonkamer komen ze echt niet in.Dexter24 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:53:
[...]
Grappig , bij mij is dat ook t geval. Ik ben me er terdege van bewust dat ik in ga leveren op geluidskwaliteit. Heb een stereoset actieve speakers staan waar ik in t verleden heel erg verzot op was. Helaas in de tussentijd door gezinsuitbreiding hier in de afgelopen 3 jaar nauwelijks tijd voor gehad en merk dat ik nu meer genot haal uit filmbeleving en (voor nu) een daarbij horende cleane opstelling.
Maar dat ‘t zo dramatisch zou zijn moest ik even van slikken. Snap dat de akoestiek van MM zeaar bagger is dus ik heb nog goede hoop.
Mooie actie van 50five, twijfelde al om 2x Sonos One te kopen naast de Beam, maar nu voor 326,- toch wel (gemakkelijk) overstag gegaan
!
Al met al is het gebruiksgemak voor in mijn appartement wel erg prettig.
Al met al is het gebruiksgemak voor in mijn appartement wel erg prettig.
[ Voor 9% gewijzigd door keanu_ op 25-12-2018 16:28 ]
Bij mijn schoonvader doet zijn sonos set een beetje raar.
Hij heeft een playbase die samen met de sub als woonkamer staat.
Dan nog 2 play 5 die als stereo staan voor de rest.
Als ze deze beide muziek laten spelen en je doet bijvoorbeeld op de playbase het volume aanpasse, dan staat overal het geluid anders.
Hoort dat zo of doen ze het verkeerd bedienen?
Als ze deze beide muziek laten spelen en je doet bijvoorbeeld op de playbase het volume aanpasse, dan staat overal het geluid anders.
Ik ben ook nog een Sonos leek, maar ik zou zeggen dat die andere speakers dat met de Playbase gekoppeld staan. Hebben ze deze hieraan gekoppeld, terwijl deze eigenlijk als los stereo paar wordt gebruikt?Crxtreem schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:25:
Bij mijn schoonvader doet zijn sonos set een beetje raar.
Staan de beide kamers in één groep? Dan kun je door in de app op de volumepijl te klikken het volume van beide kamers zien. Je kunt ze dan beide apart aanpassen, of gelijk.
Of is dat niet wat je bedoelt?
Ze staan nu beide geselecteerd om af te spelen.Rallye schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:35:
Staan de beide kamers in één groep? Dan kun je door in de app op de volumepijl te klikken het volume van beide kamers zien. Je kunt ze dan beide apart aanpassen, of gelijk.
De woonkamer iets zachter dan de andere set.
Alleen als je dan op een speaker zelf of playbase het volume aanpas met de toetsen gaan de andere speakers niet mee of ineens naar een ander volume.
Het gaat om bijv deze switch: https://www.amazon.de/kwm...eywords=spdif+extractor+4Rallye schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:08:
[...]
Ik zeg niet dat Sonos slecht is of zo, en ik geniet ook echt van de connectiviteit, maar geen DTS en slechts 1 HDMI (en daardoor, zoals bij mij, gezeur met Dolby Digital omdat je nu afhankelijk bent van je TV) maakt voor mij dat de Sonos wat homecinema betreft een stapje achterligt op een volledige surround set up. Dat is geen schande, maar daarom dat ik mij opvatting deel dat homecinema toch nog een beetje voor erbij is. Daar heb ik overigens bewust voor gekozen: bij mijn Marantz-set up hing de connecitiviteit er een beetje bij (en ging stuk na zes jaar). Als het werkt bij Sonos klinkt het goed, dat ben ik met je eens, maar beter kan altijd....
[...]
OK. Jouw Viera geeft helemaal geen DD door. Da’s dus weer net anders dan mijn Samsung. Hoe ga je die HDMI-switch aansluiten, als ik vragen mag?
Je sluit max 3 hdmi apparaten aan en dan in de hdmi out uitgang weer naar de tv, de beam sluit je via de optische adapter aan op de switch en dan komt er DD5.1 geluid uit de beam. Simpele oplossing.
Ben er ondertussen ook achter dat een Nintendo Switch niet DD5.1 op de Beam weergeeft, omdat de Nintendo niet DD5.1 uitgeeft maar net een iets ander audio formaat(wat wel op DD5.1 lijkt maar net anders is) en dat slikt de Beam weer niet.. Beetje jammer.
Voor de twijfelaars, Nintendo Switch en DTS geluid van de Blue rays werkt niet met Sonos. Ik heb dat laatste bewust geaccepteerd. Voor Netflix, PS4 en gewone tv is Sonos prima!
@jasper2603 Ja, maar dan ben je HDMI CEC kwijt. Dat wat de Switch uitgeeft is dus nog weer iets anders dan wat de PS4 uitgeeft en dat de Beam via de TV en HDMI ook niet slikt, maar via de TV en optisch dus wel?
Via de optische uitgang van de PS4 zou met mijn oplossing wel DD van Blu rays wel mogelijk zijn, zie https://en.community.sono...-5-1-from-the-ps4-6765472.
“While playing the bluray, click option->settings->audio->select Bistream mix(this option only available when connected via optical). And I get DD 5.1 via my sonos system, confirmed via the phone app's setting about my sonos system”
Jouw oplossing is wel eenvoudiger dan de mijne, maar heeft, als ik het goed zie, dus ook nadelen?
Edit: de door jou gebruikte oplossing zou ook andere 4k-specs hebben dan mijn oplossing. Dat hoeft geen nadeel te zijn als je die toch niet gebruikt,
Via de optische uitgang van de PS4 zou met mijn oplossing wel DD van Blu rays wel mogelijk zijn, zie https://en.community.sono...-5-1-from-the-ps4-6765472.
“While playing the bluray, click option->settings->audio->select Bistream mix(this option only available when connected via optical). And I get DD 5.1 via my sonos system, confirmed via the phone app's setting about my sonos system”
Jouw oplossing is wel eenvoudiger dan de mijne, maar heeft, als ik het goed zie, dus ook nadelen?
Edit: de door jou gebruikte oplossing zou ook andere 4k-specs hebben dan mijn oplossing. Dat hoeft geen nadeel te zijn als je die toch niet gebruikt,
[ Voor 9% gewijzigd door Rallye op 26-12-2018 11:39 ]
Setje van twee keer de Play 1 nu voor 319 bij Mediamarkt.
Een dag nadat ik hem ergens anders heb besteld voor meer..
Dan bestel je hem toch gewoon opnieuw 😬SierraPapa schreef op woensdag 26 december 2018 @ 08:42:
Setje van twee keer de Play 1 nu voor 319 bij Mediamarkt.
Haha, nee. Ik wil heb veel te veel zin om de Top 2000 er mee te gaan luisteren.
Bij mij lag een Play 5 onder de kerstboom. Nu lekker Top 2000 luisteren en een beetje uitvogelen wat dat ding allemaal kan. Het is mijn eerste ervaring met Sonos.
[ Voor 13% gewijzigd door OneMoreThing op 27-12-2018 09:27 ]
Zo begon het bij ook, ooit de eerste Play 5 onder de kerstboom,OneMoreThing schreef op donderdag 27 december 2018 @ 09:26:
Bij mij lag een Play 5 onder de kerstboom. Nu lekker Top 2000 luisteren en een beetje uitvogelen wat dat ding allemaal kan. Het is mijn eerste ervaring met Sonos.
maar op de een of andere manier jongt 't toch aan
Ben momenteel een Sonos systeem aan het overwegen, 3.1 met playbase of beam, of mss 5.1 met base & 2 keer een one.
Mijn twijfels liggen bij het gegeven dat ik in een flat woon en ik me afvraag of mn buren niet teveel last krijgen en het feit dat onze bank niet tegen een muur aan staat en dat de play one's dus op de grond achter de bank komen te staan.
Iemand ervaring met de sub in een flat?
Iemand ervaring met 5.1 setup waarbij de one's een "open" ruimte in spelen?
Mijn twijfels liggen bij het gegeven dat ik in een flat woon en ik me afvraag of mn buren niet teveel last krijgen en het feit dat onze bank niet tegen een muur aan staat en dat de play one's dus op de grond achter de bank komen te staan.
Ik heb een beam met 2 play 1's. Deze staan ook achter mijn stoelen, maar wel op standaards. Je kunt ze ook net boven de bankhoogte aan de muur hangen met een beugel uiteraard. Aangezien je in kunt stellen hoeveel geluid de boxjes maken ten opzichte van de beam of bar, ben ik er blij mee.Dr0ppFTW schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:34:
Ben momenteel een Sonos systeem aan het overwegen, 3.1 met playbase of beam, of mss 5.1 met base & 2 keer een one.
Ik vrees dat het bij mij ook niet bij alleen een Play 5 blijft.rmc. schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:15:
[...]
Zo begon het bij ook, ooit de eerste Play 5 onder de kerstboom,
maar op de een of andere manier jongt 't toch aan![]()
De Beam is eindelijk binnen. Vanochtend om half 7 met Trueplay aan de gang gegaan, dat was ff schrikken haha.
Ik moet zeggen: ik ben onder de indruk. Hij staat standaard behoorlijk volumineus/bombastisch afgesteld. Dus loudness wel aan laten staan maar het laag wat getemperd middels de eq. Soit, het is geen hifi en kan niet tippen aan mijn setje. Maar ik ontwaar behoorlijk wat detail en het middengebied is met muziek eigenlijk best wel goed. Beetje vage omschrijving maar het is een gevoel.
Verder heb ik totaal geen behoefte aan een sub. Vind hem behoorlijk wat laag spuwen. Maar goed, ook dat is subjectief.
Edit: enorm lopen kutten met de ARC op mijn bravia. Zitten *knip* dergelijk taalgebruik zien we niet graag op Tweakers. omdat ik nergens de ARC kon activeren en ik dacht dat het aan de tv lag. Bleek dat ik het hdmi kabeltje niet helemaal in de beam had gestoken. Lekker dan.
Ik moet zeggen: ik ben onder de indruk. Hij staat standaard behoorlijk volumineus/bombastisch afgesteld. Dus loudness wel aan laten staan maar het laag wat getemperd middels de eq. Soit, het is geen hifi en kan niet tippen aan mijn setje. Maar ik ontwaar behoorlijk wat detail en het middengebied is met muziek eigenlijk best wel goed. Beetje vage omschrijving maar het is een gevoel.
Verder heb ik totaal geen behoefte aan een sub. Vind hem behoorlijk wat laag spuwen. Maar goed, ook dat is subjectief.
Edit: enorm lopen kutten met de ARC op mijn bravia. Zitten *knip* dergelijk taalgebruik zien we niet graag op Tweakers. omdat ik nergens de ARC kon activeren en ik dacht dat het aan de tv lag. Bleek dat ik het hdmi kabeltje niet helemaal in de beam had gestoken. Lekker dan.
[ Voor 18% gewijzigd door Zeehond op 28-12-2018 19:43 ]
Ik heb inmiddels de Lindy kunnen testen op de Mede8er MED600X3D. Deze kent voor de optische uitgang, in tegenstelling tot de PS4, exact dezelfde opties als bij HDMI. Ik kreeg er dan ook via de Lindy geen surround mee naar de Beam. Ik ben erg blij met de connectiviteit van de Sonos (en zal de Beam zeker houden), maar de surroundmogelijkheden vallen wel enigszins tegen.....Rallye schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:19:
Edit: op advies van iemand op het engelstalige Sonos-forum deze besteld: https://www.amazon.de/kwm...e+HDMI+EDID+Manager&psc=1
Eens kijken of dit ook werkt om mijn Mede8er via de TV 5.1 naar de Beam te laten sturen.
[ Voor 12% gewijzigd door Rallye op 29-12-2018 08:37 ]
Ik zie de play:1 set nu voor 319 bij de mediamarkt staan. Is het zinvol om te wachten op de btw dagen? zouden ze dan nóg goedkoper zijn? Ik heb de vorige jaren niet gevolgd dus weet even niet wat normaal gesproken het verhaal is met Sonos en de btw dagen.
Als je een paar posts boven je leest, zie je al dat ze ergens anders nog goedkoper zijndenial1986 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:37:
Ik zie de play:1 set nu voor 319 bij de mediamarkt staan. Is het zinvol om te wachten op de btw dagen? zouden ze dan nóg goedkoper zijn? Ik heb de vorige jaren niet gevolgd dus weet even niet wat normaal gesproken het verhaal is met Sonos en de btw dagen.
Wat betreft de BTW dagen weet je het nooit zeker. Prijs kan stijgen, of toch een beetje dalen.
Ik moet toegeven dat het al met al een nette prijs is voor een apparaat uit 2014 (wat verder doet wat hij moet doen natuurlijk).
Verwacht in ieder geval niet dat deze apparaten van Sonos ooit (nieuw) 100,- per stuk gaan zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door keanu_ op 28-12-2018 21:26 ]
50five heeft/had ze inderdaad goedkoper wanneer je de actiecode gebruikt, maar ze hebben alleen nog de witte one en play 1 online staan.
Ik twijfel ook tussen de aanbieding bij de MediaMarkt nu en het wachten op de BTW dagen. Het scheelt nu zo'n 40 euro op de adviesprijs, dat is dus een kleine 12% korting. Mocht de MediaMarkt Sonos niet uitsluiten op de BTW dagen, is de verwachting dat je 17,8% korting op de reguliere prijs krijgt (359). Maar goed, dat wachten is niet zonder risico's. De MediaMarkt kan:
- Reguliere prijs verhogen;
- SONOS uitsluiten bij BTW actie
Geen idee wat ik doe. Nog even over nadenken
Ik twijfel ook tussen de aanbieding bij de MediaMarkt nu en het wachten op de BTW dagen. Het scheelt nu zo'n 40 euro op de adviesprijs, dat is dus een kleine 12% korting. Mocht de MediaMarkt Sonos niet uitsluiten op de BTW dagen, is de verwachting dat je 17,8% korting op de reguliere prijs krijgt (359). Maar goed, dat wachten is niet zonder risico's. De MediaMarkt kan:
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Er komt überhaupt geen BTW-actie, vanwege aanhoudend gezever over 'het vooraf verhogen van prijzen".Hammetje schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:36:
50five heeft/had ze inderdaad goedkoper wanneer je de actiecode gebruikt, maar ze hebben alleen nog de witte one en play 1 online staan.
Dat betekend uiteraard niet dat er geen alternatieve actie gelanceerd zou kunnen worden. Maar op dit moment is daar nog niets over bekend.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een price alert instellen en wachten tot er een webshop de prijs vraagt die je ervoor wil geven, ipv al die 'geplande acties' die mogelijk niet meer zo voor de hand blijken te zijn.
Heb overigens met kerst bij 50five die Beam en One's nog net op tijd besteld. Ze staan er nu inmiddels niet meer op en 50five meld zelf ook dat ze zeker tot nieuwjaar geen levering verwachten van Sonos. Nog even geduld dus, maar voor die aanbieding heb ik het geduld er wel voor over.
Heb overigens met kerst bij 50five die Beam en One's nog net op tijd besteld. Ze staan er nu inmiddels niet meer op en 50five meld zelf ook dat ze zeker tot nieuwjaar geen levering verwachten van Sonos. Nog even geduld dus, maar voor die aanbieding heb ik het geduld er wel voor over.
met zo'n stellige uitspraak kan het niet anders dat jij een top functie hebt binnen MediaMarkt en je werkgever vast zeer blij is dat jij zoiets op een forum neerzet.Dubbeldooier schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:22:
[...]
Er komt überhaupt geen BTW-actie, vanwege aanhoudend gezever over 'het vooraf verhogen van prijzen".
Dat betekend uiteraard niet dat er geen alternatieve actie gelanceerd zou kunnen worden. Maar op dit moment is daar nog niets over bekend.
Vooral ''aanhoudend gezever'' is hoe je over je klanten praat

Aanhoudend gezever? Je weet dat er aantoonbaar voorbeelden zijn waarbij prijzen voor een BTW actie zijn verhoogd? Daar is zelfs Radar en de consumentenbond nog mee bezig geweest:Dubbeldooier schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:22:
[...]
Er komt überhaupt geen BTW-actie, vanwege aanhoudend gezever over 'het vooraf verhogen van prijzen".
Mooi artikel van notabene tweakers zelf:
geek: Tweaker zet website op om prijzen btw-actie MediaMarkt te controleren
Radar:
https://radar.avrotros.nl...kt-sigaar-uit-eigen-doos/
Kassa:
https://kassa.bnnvara.nl/media/352741
Ander fantastisch journalistiek uiterst betrouwbaar medium (Telegraaf):
https://www.telegraaf.nl/...n-vlak-voor-kortingsactie
De enige die moet stoppen met 'gezever' is de MediaMarkt met zijn prijsverhogingen vlak voor dergelijke acties.
[ Voor 0% gewijzigd door Hammetje op 29-12-2018 13:09 . Reden: Typo ]
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Hij heeft anders gelijk hoor. BTW-vrije dagen komen er niet.Geert1976 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:36:
[...]
met zo'n stellige uitspraak kan het niet anders dat jij een top functie hebt binnen MediaMarkt en je werkgever vast zeer blij is dat jij zoiets op een forum neerzet.
En met zeverende mensen bedoelt hij mensen zoals @Hammetje die het mooi demonstreert met bovenstaande reactie ondanks dat het al diverse keren is bewezen dat MediaMarkt de prijzen niet bewust verhoogd.
De prijzen fluctueren het hele jaar door namelijk.
Toch mooi, zo'n goed onderbouwde reactie na mijn linkjes. Ik gun jou, indien de MediaMarkt wel doorgaat met zijn BTW actie, heel veel korting.Wootism schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:26:
[...]
Hij heeft anders gelijk hoor. BTW-vrije dagen komen er niet.
En met zeverende mensen bedoelt hij mensen zoals @Hammetje die het mooi demonstreert met bovenstaande reactie ondanks dat het al diverse keren is bewezen dat MediaMarkt de prijzen niet bewust verhoogd.
De prijzen fluctueren het hele jaar door namelijk.

Dank 👍🏼Hammetje schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:49:
[...]
Toch mooi, zo'n goed onderbouwde reactie na mijn linkjes. Ik gun jou, indien de MediaMarkt wel doorgaat met zijn BTW actie, heel veel korting.
Ik heb het een aantal jaren geleden zelf gezien in Mediamarkt in Belgie dat dit wel degelijk gebeurde dat de prijzen omhoog gingen bij bepaalde tv’s de dag voor de btw actie. Was toen vlak voor sluitingstijd echt schandalig! Maar zoals ik al zei dat waren op bepaalde toestellen... op andere was er wel degelijk “korting”Dubbeldooier schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:22:
[...]
PSN: Jonasken
Dank allen voor de reacties, gaat erom dat ik een MM kortingsbon heb, dus ben winkelgebonden
Offtopic, maar:Geert1976 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:36:
[...]
met zo'n stellige uitspraak kan het niet anders dat jij een top functie hebt binnen MediaMarkt en je werkgever vast zeer blij is dat jij zoiets op een forum neerzet.
Helaas mis, geen medewerker van mediamarkt.
Wel de discussie gevolgd de afgelopen jaren en op die wijze vernomen dat de actie niet herhaald gaat worden, in de huidige vorm in ieder geval.
Redelijk goed ingelicht dus. Zou je ook kunnen proberen in plaats van aanvallende onjuiste aannames neerplempen.
Ik heb net een nieuwe tv gekocht en daar meteen een Sonos Beam bij gekocht omdat deze straks google assist ondersteund. Nu heb ik al 2x play5 gen 2 is het beter om deze als surround te gebruiken of los als stereo en dan een sub voor de beam aan te schaffen? Kan ik als ik dan muziek luister en geen tv kijk de groepen tv (beam/sub) koppelen aan de groep woonkamer (2x play5) waarbij de sub de bas overneemt van de play5's?
Gewoon lekker proberen, speakers koppelen en ontkoppelen is een pies off koekie.Mistymo schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:12:
Ik heb net een nieuwe tv gekocht en daar meteen een Sonos Beam bij gekocht omdat deze straks google assist ondersteund. Nu heb ik al 2x play5 gen 2 is het beter om deze als surround te gebruiken of los als stereo en dan een sub voor de beam aan te schaffen? Kan ik als ik dan muziek luister en geen tv kijk de groepen tv (beam/sub) koppelen aan de groep woonkamer (2x play5) waarbij de sub de bas overneemt van de play5's?
Heb bijna dezelfde set staan als jou:Mistymo schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:12:
TV: Beam + Sub
Muziek: 2x Play 5
Ik gebruik geen surround, hou meer van geluid van 'voor'. De sub kun je niet heel makkelijk switchen, dat is gewoon opnieuw configureren van de groep, en dus weer Trueplay instellen (als je dit gebruikt). En dat is voor mij meteen het grootste nadeel aan Sonos, dat zoiets 'simpels' niet kan. Als je er op google't trek je een beerput open.
Toevallig vanochtend via het Sonos forum ook mijn naam laten toevoegen aan het feature request die dit wel mogelijk gaat maken: Sub gebruiken voor meerdere groups. Sonos praat over het mogelijk maken van 'scenes' hiervoor.
Ja ga het zeker proberenRené H schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:38:
[...]
Gewoon lekker proberen, speakers koppelen en ontkoppelen is een pies off koekie.
Jammer is dat je gewoon geen presets kan maken.renegrunn schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:13:
[...]
Heb bijna dezelfde set staan als jou:
TV: Beam + Sub
Muziek: 2x Play 5
Ik gebruik geen surround, hou meer van geluid van 'voor'. De sub kun je niet heel makkelijk switchen, dat is gewoon opnieuw configureren van de groep, en dus weer Trueplay instellen (als je dit gebruikt). En dat is voor mij meteen het grootste nadeel aan Sonos, dat zoiets 'simpels' niet kan. Als je er op google't trek je een beerput open.
Toevallig vanochtend via het Sonos forum ook mijn naam laten toevoegen aan het feature request die dit wel mogelijk gaat maken: Sub gebruiken voor meerdere groups. Sonos praat over het mogelijk maken van 'scenes' hiervoor.
@renegrunn @Mistymo Als je een iPad of iPhone gebruikt voor het bedienen van je Sonos, kijk dan eens naar de “SonoSequencr” app. Met deze app kan je verschillende settings onder een “knop” zetten. Bijvoorbeeld: groepeer eerst spreakers in de woonkamer en de keuken, vervolgens zet geluidssterkte op 3 en speel vanaf TuneIn NPO2.
Maar zou handiger zijn als Sonos inderdaad activiteiten en presets gaat toevoegen aan haar app.
Maar zou handiger zijn als Sonos inderdaad activiteiten en presets gaat toevoegen aan haar app.
Momenteel krijg ik mijn mac desktop sonos app niet meer aan de praat, hij blijft aangeven dat een aantal speakers niet geregistreerd zijn op mijn account, maar dat klopt niet want deze zijn wel aangemeld.
Ook als ik met een andere mac inlog krijg ik dezelfde melding.
Met mijn iPhone app heb ik geen problemen.
Ik heb al een paar jaar geleden gevraag of presets een mogelijkheid is maar jammer genoeg is dit nog steeds niet het geval.
Update: Alles opnieuw moeten aansluiten waarna de boel weer werkte zoals het hoorde, er klopte helemaal niets meer van want als ik een rear speaker uitzette ging ook de soundbar uit, heel vreemd.
Ook als ik met een andere mac inlog krijg ik dezelfde melding.
Met mijn iPhone app heb ik geen problemen.
Ik heb al een paar jaar geleden gevraag of presets een mogelijkheid is maar jammer genoeg is dit nog steeds niet het geval.
Update: Alles opnieuw moeten aansluiten waarna de boel weer werkte zoals het hoorde, er klopte helemaal niets meer van want als ik een rear speaker uitzette ging ook de soundbar uit, heel vreemd.
[ Voor 35% gewijzigd door merlin1201 op 31-12-2018 10:55 ]
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Vandaag de “EDID feeder” ontvangen, ingesteld en aangesloten. Hij werkt! De DD surround van mijn Mede8er komt nu ook via de Samsung UE46D8000 door naar de Sonos. Ik ben er blij mee; na twee weken heb ik mijn Sonos set up eindelijk volledig surround.Rallye schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:18:
[...]
Ik heb inmiddels de Lindy kunnen testen op de Mede8er MED600X3D. Deze kent voor de optische uitgang, in tegenstelling tot de PS4, exact dezelfde opties als bij HDMI. Ik kreeg er dan ook via de Lindy geen surround mee naar de Beam. Ik ben erg blij met de connectiviteit van de Sonos (en zal de Beam zeker houden), maar de surroundmogelijkheden vallen wel enigszins tegen.....
Edit: op advies van iemand op het engelstalige Sonos-forum deze besteld: https://www.amazon.de/kwm...e+HDMI+EDID+Manager&psc=1
Eens kijken of dit ook werkt om mijn Mede8er via de TV 5.1 naar de Beam te laten sturen.
Mogelijk was dit ook een oplossing voor de PS4 geweest. Maar goed daar heb ik nu al iets anders voor, dat bovendien voor in de toekomst meer UHD geschikt is.
Sonos Beam binnen en binnen 2 min geïnstalleerd. Wat werkt dat toch fantastisch! Nu een setup met 2 Ones als L+R speakers van achter/zijkant. Heerlijk geluid zeg, m'n hele woonkamer gevuld
Woon vrij klein dus dit is meer dan voldoende geluid voor nu.
Zodra ik groter ga/kan wonen komt er ook nog wel een sub
Goeie timing ook om nog even het staartje van de top 2000 te kunnen meepakken!
Zodra ik groter ga/kan wonen komt er ook nog wel een sub
Goeie timing ook om nog even het staartje van de top 2000 te kunnen meepakken!
[ Voor 11% gewijzigd door London op 31-12-2018 11:23 ]
Tesla M3LR '21
Vaag. De One is toch al een surround/satellite speaker?
Of gaan er goedkopere komen?
[ Voor 21% gewijzigd door matthijst op 02-01-2019 07:10 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Deze nieuwe heeft Bluetooth en zou daarmee volgens mij het eerste Sonos product zijn die dat heeft. Goedkoper lijkt me dus niet, maar dat was sowieso nooit de kracht van Sonos.matthijst schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 06:57:
De beam heeft ook bluetooth:
De Beam maakt gebruik van dual-band Wi-Fi, maar heeft ook Bluetooth Low Energy ingebouwd, dat nog niet is geactiveerd. Bluetooth wordt gebruikt om het koppelen makkelijker te maken. Als je een systeem met meerdere speakers wilt neerzetten hoef je in de toekomst niet meer handmatig aan te geven of een extra speaker links of rechts staat.
Sowieso lijkt Bluetooth LE me geen onderscheidende toevoeging voor een satellite speaker vs de One. Je stelt zo'n ding 1x in.
De Beam maakt gebruik van dual-band Wi-Fi, maar heeft ook Bluetooth Low Energy ingebouwd, dat nog niet is geactiveerd. Bluetooth wordt gebruikt om het koppelen makkelijker te maken. Als je een systeem met meerdere speakers wilt neerzetten hoef je in de toekomst niet meer handmatig aan te geven of een extra speaker links of rechts staat.
Sowieso lijkt Bluetooth LE me geen onderscheidende toevoeging voor een satellite speaker vs de One. Je stelt zo'n ding 1x in.
[ Voor 100% gewijzigd door matthijst op 02-01-2019 09:08 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Ik zou zeggen goedkopere, net zoals de Beam een goedkope Sonos oplossing is. Als je de Beam kunt uitbreiden met 2x 100-150 euro dure rear speakers, is dat wellicht wel een optie voor mensen.matthijst schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 06:57:
Ik denk dan eerder aan een uitgeklede versie, dus niet stand alone te gebruiken zoals een One/1, maar enkel icm een playbar/base/beam.
Al regelmatig berichten gezien dat het niet super gaat met Sonos. Dus ze zullen ook wel moeten innoveren en blijkbaar toch ook voor een bredere doelgroep moeten gaan als ze steeds meer producten gaan toevoegen met een lagere introductieprijs.
Maar of meer instap producten ze nou gaat brengen wat ze hopen, ik betwijfel het. Een nieuwe volwaardige soundbar met alle moderne gemakken die we nu verwachten die de playbar kan vervangen op dat prijspunt lijkt me een interessantere stap.
En die AMP komt er binnenkort aan natuurlijk, daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Die mag wel bijzonder goed zijn willen ze daar de concurrentie met Bluesound aankunnen.
Maar of meer instap producten ze nou gaat brengen wat ze hopen, ik betwijfel het. Een nieuwe volwaardige soundbar met alle moderne gemakken die we nu verwachten die de playbar kan vervangen op dat prijspunt lijkt me een interessantere stap.
En die AMP komt er binnenkort aan natuurlijk, daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Die mag wel bijzonder goed zijn willen ze daar de concurrentie met Bluesound aankunnen.
[ Voor 15% gewijzigd door Linius op 02-01-2019 11:33 ]
De Beam verkoopt goed, dus volgens mij werkt de stap naar 'instapmodellen' wel goed.
Mijn woonkamer setup is een Playbar + 2x Play:1s + Sub.
Nu kan ik voor €550 de Playbase aanschaffen, en ik twijfel om mijn hangende Playbar in te ruilen voor de Playbase. Vooral omdat ik het design iets moderner vind, ik mijn platenspeler op de Playbase kan zetten (TV hangt aan de muur) en de Playbar zonder Airplay 2 iets verouderd raakt.
Echter, na het lezen van reviews op sites begin ik te twijfelen; ik krijg het idee dat de Playbase de kwaliteit van de Playbar toch niet kan evenaren, zeker in mijn geval wanneer de Playbar door de SUB ondersteund wordt. Wat zijn jullie ervaringen en meningen? Laten bij het oude of de Playbar van 1,5 jaar oud inruilen voor een gloednieuwe -base?
Misschien is deze vraag al vaker gesteld, if so - sorry. Heb niet alle 297 pagina's eerst doorgelezen
Nu kan ik voor €550 de Playbase aanschaffen, en ik twijfel om mijn hangende Playbar in te ruilen voor de Playbase. Vooral omdat ik het design iets moderner vind, ik mijn platenspeler op de Playbase kan zetten (TV hangt aan de muur) en de Playbar zonder Airplay 2 iets verouderd raakt.
Echter, na het lezen van reviews op sites begin ik te twijfelen; ik krijg het idee dat de Playbase de kwaliteit van de Playbar toch niet kan evenaren, zeker in mijn geval wanneer de Playbar door de SUB ondersteund wordt. Wat zijn jullie ervaringen en meningen? Laten bij het oude of de Playbar van 1,5 jaar oud inruilen voor een gloednieuwe -base?
Misschien is deze vraag al vaker gesteld, if so - sorry. Heb niet alle 297 pagina's eerst doorgelezen
Playbase evenaart de playbar altijd. De PlayBase is zelfs beter, vooral op het gebied van lage tonen... maar daar ga jij weinig aan hebben.
Je gaat in ieder geval geen slechtere kwaliteit in huis halen! De PlayBase heeft daarnaast ook nog eens meer speakers dan de PlayBar.
Ik heb de Base, mijn zus de Bar, ik vind mijn base echt een stukje mooier klinken, maar wij hebben dan ook beide geen sub.
Je gaat in ieder geval geen slechtere kwaliteit in huis halen! De PlayBase heeft daarnaast ook nog eens meer speakers dan de PlayBar.
Ik heb de Base, mijn zus de Bar, ik vind mijn base echt een stukje mooier klinken, maar wij hebben dan ook beide geen sub.
@DaanZijlstra Je hebt meestal toch zat mogelijkheid om het product te retourneren. Geluidservaring is erg persoonlijk en iedere woonkamer is anders dus alleen met uitproberen kom je er achter of het de moeite waard is. Ik heb echter na het uitkomen van de playbase pas de playbar gekocht, die hangt aan de muur onder de TV dus lokatie was een dingetje (WAF). Sonos bevalt hier uitstekend dus er zijn 1's en een sub bijgekomen (en nog meer 1's door het huis heen).
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Is die €25 korting (ofwel €204 voor een Sonos) aanbieding die alle winkels hanteren de beste prijs op dit moment? Wil er graag eentje aanschaffen, maar zit te twijfelen of ik niet beter kan wachten tot de BTW actie van MediaMarkt.
Lees even een stukje terug, dit is recentelijk nog besprokenYpuh schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:29:
Is die €25 korting (ofwel €204 voor een Sonos) aanbieding die alle winkels hanteren de beste prijs op dit moment? Wil er graag eentje aanschaffen, maar zit te twijfelen of ik niet beter kan wachten tot de BTW actie van MediaMarkt.
Sonos Beam-actie via Pricewatch doorgekregen: 40 EUR gedropt (lijkt nu wel weg te zijn).
Helaas niet via de winkel waarvan ik 300 EUR aan cadeaubonnen van heb liggen
Hopen dat er nog winkels volgen deze maand.
Zou mijn eerste Sonos-aankoop zijn, bedoeld om in mijn hobbykamer op de TV aan te sluiten waarop ik PS4 speel en NFL/NHL bekijk. Geen supergrote ruimte dus, ideaal.
En dan later wat uitbreiden met Ones
Helaas niet via de winkel waarvan ik 300 EUR aan cadeaubonnen van heb liggen
Hopen dat er nog winkels volgen deze maand.
Zou mijn eerste Sonos-aankoop zijn, bedoeld om in mijn hobbykamer op de TV aan te sluiten waarop ik PS4 speel en NFL/NHL bekijk. Geen supergrote ruimte dus, ideaal.
En dan later wat uitbreiden met Ones
Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-
Ik was vandaag bij de BCC om wat rond te neuzen en het viel me op dat ze van de Play:3 alleen nog een (afgeprijsd) demo exemplaar hadden staan. Daarna nog even bij de MM binnengelopen en nergens een Play:3 te bekennen. Het lijkt er op dat dat model er uit gaat.
Het viel me verder bij de MM ook op dat het aantal 'meters' display ruimte met Sonos spul zeker gehalveerd is tov de vorige keer dat ik er was.
Het viel me verder bij de MM ook op dat het aantal 'meters' display ruimte met Sonos spul zeker gehalveerd is tov de vorige keer dat ik er was.
Sonos is gestopt met de Play 3. De Play 3 staat ook al een tijdje niet meer op de site van Sonos. Alleen nog de Play 1 en Play 5. Alexa en Airplay 2 konden niet via software updates toegevoegd worden zonder ook hardware aanpassingen. Wellicht dat er een nieuwe versie komt maar daar is nog niets over bekend.Goofman schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:23:
Ik was vandaag bij de BCC om wat rond te neuzen en het viel me op dat ze van de Play:3 alleen nog een (afgeprijsd) demo exemplaar hadden staan. Daarna nog even bij de MM binnengelopen en nergens een Play:3 te bekennen. Het lijkt er op dat dat model er uit gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door OneMoreThing op 06-01-2019 21:48 ]
Ik was vorige week bij de Media Markt in Duiven, waar ze zelfs twee Sonos-displays (een gewone en één in Sonos huisstijl) hadden...
waar ik een jaar of 3 geleden (andere woning dan nu) de Sonos 5.1 opstelling had en toch wat klachten kreeg n.a.v de Sonos Sub en dus de Sub weer verkocht had, nu afgelopen Black Friday ( € 589 ) toch weer de stap genomen om de Sonos Sub aan te schaffen om te kijken hoe het in mijn nieuwe woning en de boven-,onder, linker- en rechterburen ging.
Ben bij alle buren langs gegaan en gevraagd of ze afgelopen weken last of hinder hadden van mijn geluid. Ze hadden geen last van mijn muziek of als ik TV keek.
Dit geeft me toch wel een gerust gevoel om de Sub in de 5.1 opstelling te houden, op een normaal beschaafd niveau uiteraard
De Sonos Sub is in mijn ogen nog steeds hét hart van heel het Sonos eco-systeem.
Het geluidsbeeld is zo veel voller, zo veel ruimtelijker en een mooi diep geluid (zonder overheersend te zijn). Om nog maar te zwijgen over Film (TV) kijken, want dat is in mijn ogen echt meer dan smullen.
Gisteren, na lange tijd, eindelijk Dunkirk gekeken...daar zitten scenes in waar de 5.1 opstelling echt zo mooi tot z'n recht komt.
En nee, ik ga niet de discussie wéér aan wakkeren dat old skool bedraad beter is dan Sonos
Ben bij alle buren langs gegaan en gevraagd of ze afgelopen weken last of hinder hadden van mijn geluid. Ze hadden geen last van mijn muziek of als ik TV keek.
Dit geeft me toch wel een gerust gevoel om de Sub in de 5.1 opstelling te houden, op een normaal beschaafd niveau uiteraard
De Sonos Sub is in mijn ogen nog steeds hét hart van heel het Sonos eco-systeem.
Het geluidsbeeld is zo veel voller, zo veel ruimtelijker en een mooi diep geluid (zonder overheersend te zijn). Om nog maar te zwijgen over Film (TV) kijken, want dat is in mijn ogen echt meer dan smullen.
Gisteren, na lange tijd, eindelijk Dunkirk gekeken...daar zitten scenes in waar de 5.1 opstelling echt zo mooi tot z'n recht komt.
En nee, ik ga niet de discussie wéér aan wakkeren dat old skool bedraad beter is dan Sonos
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 08-01-2019 11:16 ]
Maar we hadden wel afgesproken dat jij niet meer dingen ging posten waardoor ik de Sub wilde aanschaffen.Geert1976 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:13:
En nu doe je het toch weer.
Shit! Daar gaan m'n goede voornemens voor 2019The Inquisitor schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:53:
[...]
Maar we hadden wel afgesproken dat jij niet meer dingen ging posten waardoor ik de Sub wilde aanschaffen.
En nu doe je het toch weer.
Tja ik denk ook dat de sub de enige manier is waarop Sonos acceptabel klinkt. Een playbar op zich zelf is gewoon enorm vlak. En het helpt natuurlijk dat je playbar niet meer de lage tonen zelf hoeft te doen, dus ook die gaat beter klinken door een sub toe te voegen. Ik kan me voorstellen dat iemand in een appartement omwille van buren er geen sub bij heeft staan, maar daarmee doe je de Sonos set toch wel tekort.
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.