@Tassadar32 Ik heb een Vogels TV beugel (wel een die zwenkt) met daaronder de Vogels beugel voor de Playbar.
Dat werkt perfect.
Dat werkt perfect.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Vind jij dan wel audio devices in de Alexa app?Verwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:42:
[...]
Je bedoelt de routines? Die doen het verder wel. Ik zeg bijv 'good morning' en dan krijg ik het plaatselijke weer en de taken/afspraken die in mijn Google agenda staan. Daarna gaat automatisch NPO radio 1 aan.
Ziet er zo uit:
When:
"Alexa, good morning"
Read today's calendar
Report weather
Play "NPO Radio 1"on TuneIn
Alexa wil alleen geen custom antwoord geven.
Wat ik heel geinig vind is dat je ook een custom tekst kunt intikken. Ik had dat bijvoorbeeld toen mijn vader kwam. Van tevoren had ik op de vraag "Alexa, who is Willem?" (in het Engels) een verhaaltje ingetypt over waar hij geboren is, waar hij woont enz, als een soort Wikipedia-artikel. Echt lachen als iemand dan komt en je demonstreert eerst wat normale vragen. Dan zeg je: "Ze kent jou waarschijnlijk ook". Geloven ze natuurlijk niet. En dan vraag je je voorbereide vraag.![]()
Het werkt alleen ze zegt dan eerst die zin "Audio actions and routines are currently not supported on this device". En vaak verstaat ze het ook niet goed.
Het staat allemaal nog steeds een beetje in de kinderschoenen.
Voor het wakker worden gebruik ik trouwens de zonsopkomst uit iConnectHue. Moet je wel 2,99 (geloof ik) voor betalen. In de standaard Hue-app zit er ook een, maar die is veel minder mooi, mede omdat hij heel wit begint en blijft. De Sunrise in iConnectHue begint heel; zacht en diep rood en gaat dan heel geleidelijk naar fel wit. Super!
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Zit de beam op de ARC poort van je tv en staat cec of simplink aan?Skaffapiloot schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:32:
Ik heb sinds de BF sale ook een Sonos Beam en 2x Sonos One in mijn bezit! Erg leuk spul moet ik zeggen.
Alexa etc. nu ook werkend gekregen alleen zou ik deze ook willen gebruiken voor het aanzetten van de TV.
Ik heb een LG OLED55B6V maar als ik Alexa vraag om deze aan te zetten geeft ze aan dat dit niet mogelijk is.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Sonos account bedoel je toch? Die kun je zonder problemen wijzigen naar NL inderdaad, er gebeurt dan verder niets.Beekforel schreef op maandag 3 december 2018 @ 00:16:
[...]
Volgens mij kun je wel weer terug naar Nederland met je instellingen, heb ik destijds wel gedaan iig en Alexa werkt nog prima. Maar sinds Google Assistant Nederlands ondersteunt is dat #1 geworden hier in huis dus ik kan Alexa wel weer missen.
Tesla M3LR '21
Heb het zojuist voor elkaar gekregen via Netflix Smarthub App, zijnde dolby digital.edwinusn schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:21:
Sinds kort in bezit van Beam + 2x Sonos Play:1 en helaas nog niet naar tevredenheid.
Ik krijg maar geen surround en groot vermoeden dat dit aan de tv ligt die geen dolby doorgeeft. Al veel over gelezen en contact gehad met Sonos + Samsung(tv) maar geen duidelijke oplossing. Iemand hier die mij op weg kan helpen? Overweeg ook een nieuwe tv maar begrijp dat dat ook geen garanties geeft en dus afhankelijk van tv. SONOS heeft een lijst met compatible tv's maar lijst is reeds verouderd.
Dank voor jullie reactie.
Eventueel is een playbar ook een optie. Die geeft naar mijn idee voor nu nog genoeg diepte. Zou wel een sub willen, maar denk dat de buren daar niet zo blij mee zullen zijn.London schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:09:
Wil graag investeren in wat Sonos apparatuur maar vind het lastig te bepalen wat ik prioriteit moet geven.
Primaire doel is HCS, muziek luisteren komt er vrij dicht achter.
Zat zal te denken aan Beam + 2x One voor surround sound. Maar lees op een aantal forums dat de Beam zonder Sub vrij matig is. Vandaar dat een andere optie is Beam + Sub. Heb momenteel namelijk het budget niet voor zowel Beam als Ones en een Sub.
Mijn woonkamer is vrij klein dus weet niet of een Sub dan gelijk topprioriteit heeft..
Om te troubleshooten zou dat inderdaad wel kunnen, dan moet ik ook Wifi van de Experiabox even aanzetten om via daar de Sonos te bedienen. Dit heb ik nog niet uitgesloten.The Inquisitor schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:01:
Heb je ooit geprobeerd direct aan de Xperiabox te hangen? Heb je je router eens gereset?
Ik heb een paar maanden geleden iets vergelijkbaars gehad waarbij ik vooral het skippen van het eerste nummer herken. Of hij speelde 10 sec van het eerste nummer en ging dan door naar het volgende nummer.Canis Lupus schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:14:
Ik heb al een tijdje een Sonos probleem dat ik met de Helpdesk niet opgelost krijgt, wellicht hebben jullie hier een idee waarmee ik verder kan(Gebruik Sonos sinds 2009)
Probleem
Sinds een aantal maanden (kan geen causaal verband bedenken, wellicht een Sonos update) is de responsiveness van mijn Sonos systeem richting internetbronnen (Spotify, TuneIn)
SituatieConstateringen
- Ik heb 1 Beam (UTP bedraad), 2x Play:1 als Surround en 1 Play:3 in de keuken. Alles op begane grond op max 10-12m van elkaar.
- Interne netwerk draait op eigen subnet achter de KPN Experiabox v9 in een DMZ
- Glasvezelverbinding KPN 100/100 is prima.
- Met geen enkel ander apparaat heb ik moeite om internetbronnen te bereiken.
- Als ik een Spotify lijst queue, duurt dit een 10-20 seconden, waarna hij het eerste nummer in de lijst skipt en dan vanaf de 2e begint te spelen (dit is het meest irritante probleem)
- Afstemmen op TuneIn duurt ook lang en mislukt een enkele keer.
- Bij Bandcamp heb ik geen problemen.
- Afspelen van lokale content van de NAS gaat ook soepel.
- Als ik een diagnose-log naar Sonos helpdesk stuur krijg ik een bevestiging en rapportagenummer, de helpdesk zegt echter geen log te hebben ontvangen (tot 5x toe...)?
[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 05-12-2018 10:19 ]
Ligt ook een beetje hoe eea aangesloten is. Mijn Beam heeft altijd op de ARc aansluiting gezeten, maar ik had tv signaal eerst vanaf Ziggo horizon box naar receiver en dan de receiver weer naar het tv toestel. Toen had ik hetzelfde probleem ongeveer. Mijn receiver er tussen uit gehaald en de Ziggo box ook (tv signaal nu zelfs via ci+ card) en geen probleem meer. Mijn XBox werkt ook goed nu de receiver er tussen uit is, dus bij mij was het mijn Onkyo receiver, die de problemen veroorzaakte. Wellicht heb je hier iets aan.Rallye schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:31:
De Beam is ook binnen. Vandaag aangesloten. Klinkt ook met muziek verbazend goed, zelfs nog zonder sub en 2 Ones (TVQ levert wat vertraagd na Black Friday). Ik vind het alleen vreemd dat je niet in één keer van de Sonos-omgeving terug kunt naar het TV-geluid. Je moet dan de de TV uit en aan zetten of op een andere ingang en dan pakt de Beam het geluid weer......
Of zie ik iets over het hoofd?
In de sonos app Bladeren tab en dan TV selecterenRallye schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:31:
De Beam is ook binnen. Vandaag aangesloten. Klinkt ook met muziek verbazend goed, zelfs nog zonder sub en 2 Ones (TVQ levert wat vertraagd na Black Friday). Ik vind het alleen vreemd dat je niet in één keer van de Sonos-omgeving terug kunt naar het TV-geluid. Je moet dan de de TV uit en aan zetten of op een andere ingang en dan pakt de Beam het geluid weer......
Of zie ik iets over het hoofd?
Hoe oud is je tv? Voor externe sources zoals HDMI heeft je tv 5.1 passthrough nodig. Zo uit mijn hoofd zit dit op de meeste Samsung tv's van de laatste 3-5 jaar (afhankelijk van de serie).edwinusn schreef op maandag 3 december 2018 @ 23:09:
[...]
Heb het zojuist voor elkaar gekregen via Netflix Smarthub App, zijnde dolby digital.
Nu nog op zoek naar de tip om dit voor alle sources voor elkaar te krijgen?
Ik ga eens troubleshooten. De meeste apparaten hebben een DHCP binding, misschien dat daar iets fout gaat...Msniekers schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:49:
[...]
Ik heb een paar maanden geleden iets vergelijkbaars gehad waarbij ik vooral het skippen van het eerste nummer herken. Of hij speelde 10 sec van het eerste nummer en ging dan door naar het volgende nummer.
Afbeeldingen laden van covers duurde ook ontzettend lang.
Bij mij was het uiteindelijk een IP-conflict volgens mij. Heb al mijn met wifi en LAN verbonden apparaten een keer uit- en weer aangezet en toen was het verholpen.
Heb zelf een paar maanden de Beam in gebruik voor de TV. Nooit dit euvel gehad, hoe heb je ‘m aan je tv gekoppeld?Woolfy681 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:18:
zijn er mensen die hier ook wel eens last hebben van hapering van gekruid bij een beam in combinatie met tv kijken ?
Als ik dan van zender verander en weer terug ga is het weer weg.
Heb hem via HDMI arc poort aan een 8 serie van Samsung hangen. Het is ook maar heel zelde heb het nu twee keer gehad.Chalk schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:50:
[...]
Heb zelf een paar maanden de Beam in gebruik voor de TV. Nooit dit euvel gehad, hoe heb je ‘m aan je tv gekoppeld?
Bedankt! Dat was inderdaad de oplossing.maxoss schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:45:
[...]
In de sonos app Bladeren tab en dan TV selecteren
Als de KPN afstandsbediening gewoon IR uitzend, dan kan Sonos dat leren. Geen probleem. Ik verander het volume van Sonos zowel met de Apple TV remote als de remote van Samsung.Klaasjer schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:59:
Ik heb er geen verstand van maar al wel ingelezen, vandaar hier mijn vraag.
Qua geluid wil ik de Playbase, qua aansluiting de Beam (HDMI-arc)
De Playbase is met optische kabel. Maar hoe verander ik dan het tv geluid?
Kan ik mijn Sonos systeem aan de afstandsbediening van KPN koppelen, zodat ik het geluid via de afstandsbediening kan regelen en niet een vreemde melding mbt ext speaker krijg op mijn Samsung tv?
[ Voor 3% gewijzigd door Wootism op 05-12-2018 09:34 ]
Bedankt voor je reactie, @The Inquisitor!The Inquisitor schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:15:
[...]
Als de KPN afstandsbediening gewoon IR uitzend, dan kan Sonos dat leren. Geen probleem. Ik verander het volume van Sonos zowel met de Apple TV remote als de remote van Samsung.
Die 'vreemde melding' is overigens gewoon uit te zetten hoor, de app stelt zelfs die vraag bij het leren van de IR commando's en geeft aan wat je vervolgens kunt doen.
https://support.sonos.com/s/article/3444?language=en
https://support.sonos.com/s/article/2072?language=nl_NL
In mijn geval was dit de oplossing:
https://support.sonos.com/s/article/2413?language=nl_NL
Wat wil je dan zien? Het volumegetal op je tv? Dat gaat denk ik niet gebeuren, want sowieso zijn die getallen gebaseerd op de interne luidspreker van de tv en niet van de slider van de Sonos...Klaasjer schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:35:
[...]
Bedankt voor je reactie, @The Inquisitor!
Ik heb geen flauw idee of de KPN IR uitzendt. Online niet gevonden.
Had inderdaad gelezen dat de ‘vreemde melding’ UIT te zetten is, maar zou wel die getallen willen zien
Waarom kun je er niet aan wennen? Gemak dient de mens... Ik kom thuis en druk de muziek aan door mijn hele woning via de fysieke knop op een van de play:1's of door 2 tikken in de app.Wootism schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:33:
Zooo stom dat ik maar niet kan wennen aan het feit dat al mijn Sonos speakers 24/7 aan staan....
Lees ook verschillende verhalen over dat het dagelijks aan- en uitzetten een nagatieve invloed heeft op levensduur t.o.v. het constant aan laten staan.
Zijn er hier mensen die er een schakelaar tussen hebben zitten. Of stel ik me echt aan
Ik heb de Beam in een stekkerdoos met schakelaar, omdat daar (naast de Beam) een complete energieslurpcentrale op draait (TV, XBox One, Wii U, Blue ray speler, switch, enzovoort). Die zet ik dus netjes 's avonds uit en 's ochtends weer aan. Het lijkt me raar, als dat de levensduur van je Beam zou beïnvloeden.Wootism schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:33:
Zooo stom dat ik maar niet kan wennen aan het feit dat al mijn Sonos speakers 24/7 aan staan....
Lees ook verschillende verhalen over dat het dagelijks aan- en uitzetten een nagatieve invloed heeft op levensduur t.o.v. het constant aan laten staan.
Zijn er hier mensen die er een schakelaar tussen hebben zitten. Of stel ik me echt aan
of je komt thuis en zet de muziek met je stem (Google Home mini) aan....nog makkelijkerThe Inquisitor schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:41:
[...]
Gemak dient de mens... Ik kom thuis en druk de muziek aan door mijn hele woning via de fysieke knop op een van de play:1's of door 2 tikken in de app.
OvertuigdThe Inquisitor schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:41:
[...]
Wat wil je dan zien? Het volumegetal op je tv? Dat gaat denk ik niet gebeuren, want sowieso zijn die getallen gebaseerd op de interne luidspreker van de tv en niet van de slider van de Sonos...
TV gaat niet aan als je de Base aanzet, maar de Base schakelt automatisch over op TV input wanneer de TV geluid 'uitzend'. Ik denk dat dat je vraag is?Klaasjer schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:39:
[...]
Overtuigd![]()
Dan vraag over AAN en UIT zetten.
Televisie AAN met afstandsbediening, gaat dan ook de PlayBase aan (via optisch) ? want ik begrijp dat de Beam (via HDMIarc) in ieder geval wel AAN gaat met die handeling.
Ik denk het wel. Want ik begrijp dat het Sonos systeem (andere post) altijd AAN blijft staan. (?)The Inquisitor schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:47:
[...]
TV gaat niet aan als je de Base aanzet, maar de Base schakelt automatisch over op TV input wanneer de TV geluid 'uitzend'. Ik denk dat dat je vraag is?
Ja, Sonos staat altijd ' aan' , maar dat is dus een modus met lager stroomverbruik, ofwel: Standby. Je merkt dus dat Sonos even een paar seconden nodig heeft om ' wakker te worden ' nadat er een signaal komt. Zodra de tv geluid produceert wordt de Base inderdaad wakker en is klaar voor gebruik.Klaasjer schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:52:
[...]
Ik denk het wel. Want ik begrijp dat het Sonos systeem (andere post) altijd AAN blijft staan. (?)
Input tv geluid schakelt Sonos dus IN als Sonos dat ‘geluid signaal’ krijgt. Right?
Mij is het vooralsnog niet gelukt om DD5.1 van een HDMI source werkend te krijgen. Ook een Samsung, 3 jaar oud (H6400 serie). Met interne apps krijg ik idd wel DD5.1. Ik heb een Playbar met 2 Play 1s, dus aansluiting via optische kabel.edwinusn schreef op maandag 3 december 2018 @ 23:09:
[...]
Heb het zojuist voor elkaar gekregen via Netflix Smarthub App, zijnde dolby digital.
Bij mij werkt dat niet helemaal zoals ik zou willen..The Inquisitor schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:55:
[...]
Ook fijn: heb je muziek opstaan, via tuneIn of spotify bijvoorbeeld, en wil je tv kijken? Dan switcht Sonos automatisch de base naar TV input als de tv aangaat. Je hoeft dan niet eerst de muziek te stoppen.
Dat kan denk ik niet...Baldertt schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:40:
[...]
Bij mij werkt dat niet helemaal zoals ik zou willen..
Ik heb 4 Play 1s en een Playbar in de woonkamer staan. Als ik muziek afspeel en dan de TV aanzet heb ik 2 opties:
1) Playbar + 2 Play 1 schakelen over naar TV geluid. De andere 2 Play 1s blijven muziek spelen.
2) Alle speakers schakelen over naar TV geluid.
Beide opties zijn niet ideaal. Wat ik wil is dat de Playbar en 2 Play 1s overschakelen naar TV en de andere 2 Play 1s stoppen met muziek spelen. Iemand een idee hoe dit handig voor elkaar te krijgen?
Dit is wat ik heb gedaan met mijn F series, H series wordt ook (gedeeltelijk) ondersteund zie ik.Baldertt schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:32:
[...]
Mij is het vooralsnog niet gelukt om DD5.1 van een HDMI source werkend te krijgen. Ook een Samsung, 3 jaar oud (H6400 serie). Met interne apps krijg ik idd wel DD5.1. Ik heb een Playbar met 2 Play 1s, dus aansluiting via optische kabel.
Ben je nog iets opgeschoten?
True, het is makkelijk. Maar sinds ik een woningbrand heb gehad door kortsluiting van een TV die stand-by stond ben ik panisch wat betreft ongeaarde stand-by apparatuurThe Inquisitor schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:41:
[...]
Waarom kun je er niet aan wennen? Gemak dient de mens... Ik kom thuis en druk de muziek aan door mijn hele woning via de fysieke knop op een van de play:1's of door 2 tikken in de app.
Yes, dit ga ik denk ik ook doen.gr1542 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:15:
[...]
Ik heb de Beam in een stekkerdoos met schakelaar, omdat daar (naast de Beam) een complete energieslurpcentrale op draait (TV, XBox One, Wii U, Blue ray speler, switch, enzovoort). Die zet ik dus netjes 's avonds uit en 's ochtends weer aan. Het lijkt me raar, als dat de levensduur van je Beam zou beïnvloeden.
Mijn play 1's staan overigens wel allebei 24/7 aan.
[ Voor 40% gewijzigd door Wootism op 05-12-2018 13:12 ]
Maar dat was zeker met zo'n oude CRT tv? LCD TV's staan altijd in standby en zijn niet meer brandgevaarlijk zoals vroeger.Wootism schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:09:
[...]
True, het is makkelijk. Maar sinds ik een woningbrand heb gehad door kortsluiting van een TV die stand-by stond ben ik panisch wat betreft ongeaarde stand-by apparatuur
Ik heb idd 3 groepen. Woonkamer (TV), eetkamer en keuken. Als de TV aangaat gooit de woonkamer zichzelf uit de groep, maar de rest blijft dan doorspelen.The Inquisitor schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:05:
[...]
Dat kan denk ik niet...
Speel je wel overal hetzelfde af? Met andere woorden: heb je verschillende groepen (woonkamer, keuken, enz) en groepeer je die? (now playing: woonkamer + keuken)
Ik weet even niet meer hoe dat bij mij werkt, maar het zou best door kunnen gaan inderdaad, alleen de groep die bij de tv hoort wordt onderbroken.
Dat klinkt goed! Ga ik me eens in verdiepen binnenkort. Thnx!The Inquisitor schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:08:
[...]
Dit is wat ik heb gedaan met mijn F series, H series wordt ook (gedeeltelijk) ondersteund zie ik.
Rooten: https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?p=64719#p64719
Dolby passthrough activeren: https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?t=8748
HDMI overriden wanneer Dolby nooit beschikbaar is: https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=63&t=8842
Yes klopt. Oude beeldbuis TV.The Inquisitor schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:23:
[...]
Maar dat was zeker met zo'n oude CRT tv? LCD TV's staan altijd in standby en zijn niet meer brandgevaarlijk zoals vroeger.
Maar dan ben je wel heel je voordelen kwijt qua bediening op afstand (met de app etc etc).Wootism schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:12:
[...]
Daarnaast gebruiken al mijn Sonos apparaten bij elkaar 26Watt in idle.
Dat is €50/jaar aan stroomkosten. Bedrag stelt natuurlijk niks voor, alleen het iets wat je makkelijk kan besparen door gewoon de stekker eruit te trekken.
Valt wel mee. ‘s Ochtends zet ik alles aan waarna het binnen 1 minuut gekoppeld is aan m’n WiFi.Sahi_NL schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:54:
[...]
Maar dan ben je wel heel je voordelen kwijt qua bediening op afstand (met de app etc etc).
Dan staat het dus alsnog zo'n 16-18 uur per dag aan, dan bespaar je ook bijna niets meer..Wootism schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:28:
[...]
Valt wel mee. ‘s Ochtends zet ik alles aan waarna het binnen 1 minuut gekoppeld is aan m’n WiFi.
Einde dag weer alles uit.
Alles bij elkaar kost het me elke dag 2 minuten extra.
[ Voor 43% gewijzigd door DennusB op 06-12-2018 11:03 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik zie het voordeel van SonosNet niet echt in. Waarom zou je, je Sonos apparatuur buiten huis/wifi willen bedienen?DennusB schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:02:
Wat raden jullie hier nou aan? SonosNet of gewoon je eigen WiFi? Ik heb een Play:3, een Play:1 een Connect & een Beam verspreid over 4 kamers op 2 verdiepingen. Als ik de Connect aan LAN hang gaat ie vanzelf over naar SonosNet, maar is dat nou echt zoveel stabieler?
[...]
Dan staat het dus alsnog zo'n 16-18 uur per dag aan, dan bespaar je ook bijna niets meer..
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Dat is niet wat SonosNet is. SonosNet is een wifi mesh netwerk tussen de apparaten.Hammetje schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:09:
[...]
Ik zie het voordeel van SonosNet niet echt in. Waarom zou je, je Sonos apparatuur buiten huis/wifi willen bedienen?
Dat wist ik niet, dank voor de verhelderingThe Inquisitor schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:53:
[...]
Dat is niet wat SonosNet is. SonosNet is een wifi mesh netwerk tussen de apparaten.
Als antwoord op de vraag: SonosNet is altijd al erg goed geweest en er is ook niets mis met mesh technologie. Als je er eentje kan bekabelen dan gewoon lekker doen.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Ja en nee, je hebt namelijk niets nodig, dat doet Sonos allemaal zelf, je hoeft ook niets in te stellen.Hammetje schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:04:
[...]
Dat wist ik niet, dank voor de verheldering. SonosNet heb je dus per definitie nodig wanneer je bijvoorbeeld een beam combineert met een sub/ play achterspeakers?
Ik wist niet dat het een mesh was, dus als ik er 2 van de 4 kan bekabelen geeft dat een beter resultaat voor alle 4 de speakers?The Inquisitor schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:53:
[...]
Dat is niet wat SonosNet is. SonosNet is een wifi mesh netwerk tussen de apparaten.
Als antwoord op de vraag: SonosNet is altijd al erg goed geweest en er is ook niets mis met mesh technologie. Als je er eentje kan bekabelen dan gewoon lekker doen.
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Eens, maar ach, dat heb ik genoeg. Ben eerder benieuwd wat de beste ervaring geeft.Damon schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:53:
Ander voordeel van SonosNet, zeker bij zeg meer dan 4/5 speakers, is dat je Sonos speakers dan geen bandbreedte van je gewone WiFi signaal gebruiken en je Netflix streamende tablets dus geen WiFi bandbreedte van Sonos afpikken
Nee, je moet er maar 1 bekabelen.DennusB schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:40:
[...]
Ik wist niet dat het een mesh was, dus als ik er 2 van de 4 kan bekabelen geeft dat een beter resultaat voor alle 4 de speakers?
En wat als je er 2 bekabelt dan?The Inquisitor schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:05:
[...]
Nee, je moet er maar 1 bekabelen.
Heeft vaak geen zin, maar kan opzich wel.
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
[ Voor 10% gewijzigd door Rallye op 07-12-2018 18:37 ]
zie mijn post hierboven met 0 commentaar.Rallye schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:36:
De Sub en de One’s zijn binnen. Meteen een 5.1 gebouwd. Klinkt goed, blij met de de doorlopende muziek in woonkamer en keuken via Airplay 2. Ik heb mijn PS4 via een HDMI-switch naar de Samsung UE46D8000. De PS4 is ingesteld op “Bitstream (Dolby)”. Bij de TV kan ik niets instellen aan het geluid via HDMI, enkel “SPDIF-uitvoer”, waar PCM de enige mogelijkheid is (Dolby Digital is greyed out). Ik krijg noch bij spelletjes, noch bij Netflix of Amazon Prime vanaf de PS4 iets anders dan stereo. Ook de Mede8er en de Apple TV die op de switch zitten blijven stereo. Het gekke is dat de Telfort-ontvanger, die via een andere HDMI-aansluiting binnenkomt, wel gewoon Dolby Digital 5.1 via de TV naar de Beam stuurt.
P.S. Ik heb deze vraag ook op het Sonos-forum gesteld, in iets minder uitgebreide vorm. Mocht dat niet passend zijn dan haal ik hem op één van beide plekken weg.
enedwinusn schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:21:
Sinds kort in bezit van Beam + 2x Sonos Play:1 en helaas nog niet naar tevredenheid.
Ik krijg maar geen surround en groot vermoeden dat dit aan de tv ligt die geen dolby doorgeeft. Al veel over gelezen en contact gehad met Sonos + Samsung(tv) maar geen duidelijke oplossing. Iemand hier die mij op weg kan helpen? Overweeg ook een nieuwe tv maar begrijp dat dat ook geen garanties geeft en dus afhankelijk van tv. SONOS heeft een lijst met compatible tv's maar lijst is reeds verouderd.
Dank voor jullie reactie.
Het gekke is dat ik dus één apparaat heb dat wel 5.1 via de TV naar de Beam krijgt. Ik zal morgen eens om de switch heen werken. Kijken of het daaraan ligt of toch aan mijn Samsung UE46D8000....edwinusn schreef op maandag 3 december 2018 @ 23:09:
[...]
Wat is het merk en type van de switch? Ben benieuwd of het darr aan ligt.Rallye schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:36:
De Sub en de One’s zijn binnen. Meteen een 5.1 gebouwd. Klinkt goed, blij met de de doorlopende muziek in woonkamer en keuken via Airplay 2. Ik heb mijn PS4 via een HDMI-switch naar de Samsung UE46D8000. De PS4 is ingesteld op “Bitstream (Dolby)”. Bij de TV kan ik niets instellen aan het geluid via HDMI, enkel “SPDIF-uitvoer”, waar PCM de enige mogelijkheid is (Dolby Digital is greyed out). Ik krijg noch bij spelletjes, noch bij Netflix of Amazon Prime vanaf de PS4 iets anders dan stereo. Ook de Mede8er en de Apple TV die op de switch zitten blijven stereo. Het gekke is dat de Telfort-ontvanger, die via een andere HDMI-aansluiting binnenkomt, wel gewoon Dolby Digital 5.1 via de TV naar de Beam stuurt.
P.S. Ik heb deze vraag ook op het Sonos-forum gesteld, in iets minder uitgebreide vorm. Mocht dat niet passend zijn dan haal ik hem op één van beide plekken weg.
[ Voor 56% gewijzigd door Rallye op 10-12-2018 12:13 ]
Ik denk dat Bluetooth, Aux en een faillissement nu niet echt dingen zijn waar je over na hoeft te denken bij aanschaf van een Sonos systeemNurksis schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:49:
Nu vind ik het erg jammer dat bluetooth/aux niet toepasbaar is.
Hoe zit het eigenlijk als Sonos failliet gaat en de app niet meer ondersteund wordt? Zal zo'n systeem dan uiteindelijk onbruikbaar worden?
Die vraag stelde ik me ook af voordat ik de witte Play1's kocht en mijn zoektocht door Reddit en Sonos forum bleek uit dat ze niet zouden verkleuren, zelfs niet bij mensen waarbij ze in de zon staan of die ze in de badkamer (vochtige ruimtes) hebben staan. Bij sommige mensen hangen ze zelfs onder de veranda buiten.Crxtreem schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:23:
Hoe kleurvast zijn eigenlijk de witte speakers van Sonos?
Er zijn namelijk ook wel eens producten die na verloop van tijd gelig worden en niet wit blijven.
Ik wil voor aan de muur 2 Sonos Play 1 speakers kopen in het wit, maar zou het zonde vinden dat die na een jaartje gelig worden.
Bar is qua geluid beter natuurlijk...Frid0 schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:09:
Hi,
Ik zit te kijken naar een Sonos Beam. Denk dat dat toch de beste koop is als je moet kiezen tussen een Beam of Playbar, toch? Playbase vind ik niks en mijn tv hangt ook al aan de muur.
Nu heb ik een LG 47LX9900 als tv en daar zit geen HDMI ARC op zover ik weet. Kan ik de Beam dan toch aansluiten, begreep dat er een verloopstekkertje te koop is die het dan omzet naar SPIF??
[ Voor 26% gewijzigd door The Inquisitor op 10-12-2018 12:10 ]
Crxtreem schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:23:
Hoe kleurvast zijn eigenlijk de witte speakers van Sonos?
Er zijn namelijk ook wel eens producten die na verloop van tijd gelig worden en niet wit blijven.
Ik wil voor aan de muur 2 Sonos Play 1 speakers kopen in het wit, maar zou het zonde vinden dat die na een jaartje gelig worden.
EENS!!The Inquisitor schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:09:
[...]
Die vraag stelde ik me ook af voordat ik de witte Play1's kocht en mijn zoektocht door Reddit en Sonos forum bleek uit dat ze niet zouden verkleuren, zelfs niet bij mensen waarbij ze in de zon staan of die ze in de badkamer (vochtige ruimtes) hebben staan. Bij sommige mensen hangen ze zelfs onder de veranda buiten.
Nu heb ik zelfs 4x Play:1 en 1x One, allen in het wit, en ik zie nog nergens verkleuring. Nu is de oudste ook pas circa 2 jaar.
[ Voor 21% gewijzigd door rmc. op 10-12-2018 12:16 ]
En dan moet je je bedenken dat de One zelfs iets witter/bleker is dan de andere versies. De One is witter dan mijn even oude Play 1, maar dat is de tint, niet vergeling.rmc. schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:15:
[...]
EENS!!
Toen ik het net las was ik eigenlijk ook wel benieuwd.
Ik heb een 2 weken oude One naast 2x een 5 jaar oude Play 5 (gen 1) gehouden, en ik zie ook geen verkleuring
Ja een fractie, alleen door schaduw werking en licht inval valt het niet eens echt op, door het grijze "rooster" kan de Play1 ook net iets minder wit lijken dan de One met het witte "rooster".The Inquisitor schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:16:
[...]
En dan moet je je bedenken dat de One zelfs iets witter/bleker is dan de andere versies. De One is witter dan mijn even oude Play 1, maar dat is de tint, niet vergeling.
Was zelfs 585 ofzo op het laagste punt. Wellicht rond kerstmis weer een aanbieding, en anders januari bij de BTW dagen (alhoewel dat tegenwoordig lastiger gaat).Saven schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:24:
Zijn er mensen die hier een andere subwoofer dan de Sonos Sub hebben? Is dat überhaupt mogelijk? Heb achteraf toch spijt dat ik geen sub voor 650 euro heb gekocht paar weken terug, toen vond ik m eigenlijk ook te duur en dacht m niet per se nodig te hebbenMaar mis toch wel wat laag als de One en de Beam wat harder staan - het laag valt dan best weg.
799 euro (huidige prijs) vind ik echter te belachelijk voor een subwoofer. Maar ben bang dat we geen mooie aanbieding meer zien dit jaar.
The Inquisitor schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:09:
Bar is qua geluid beter natuurlijk...
Beam is ook gewoon aan te sluiten met SPDIF dus dat is geen probleem.
Ow, die zit al bij de Beam als je die koopt?Rallye schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:14:
Bij de Beam zit een verloopstekkertje van optisch SPDIF naar HDMI.
Prijsverschil + nieuwe technologie (waaronder AirPlay) + HDMI ARC (wat veel mensen willen)Frid0 schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:29:
[...]
[...]
Ow, die zit al bij de Beam als je die koopt?
Mmmmm, ok! Waarom zie ik dan juist veel mensen de Beam kopen en niet de Bar? Is dat puur kwa prijsverschil of.....
En niet te vergeten spraakbesturing, het kleinere formaat en het design.The Inquisitor schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:30:
[...]
Prijsverschil + nieuwe technologie (waaronder AirPlay) + HDMI ARC (wat veel mensen willen)
The Inquisitor schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:30:
[...]
Prijsverschil + nieuwe technologie (waaronder AirPlay) + HDMI ARC (wat veel mensen willen)
De spraakbesturing zal ik niet snel doen. Zie mijzelf niet snel doen als er bv vrienden, familie of kinderen zijn. Prijsverschil vind ik wel erg interessant en daardoor overweeg ik de Beam absoluut. Nu ook dat ik hier en op andere site's lees dat het verschil kwa geluid minimal is tussen de Beam en Playbar, helemaal als je Trueplay doet met de Beam. Nadeel van de Beam is wel dat het geluid niet heel breed klinkt.gr1542 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:16:
[...]
En niet te vergeten spraakbesturing, het kleinere formaat en het design.
De beam heeft 5 speakers en de playbar 9, waardoor de playbar vooral luider kan, vooral handig bij muziek. Voor normaal tv kijken en muziek op redelijk volume is het geluid van de beam prima.Frid0 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:56:
[...]
[...]
De spraakbesturing zal ik niet snel doen. Zie mijzelf niet snel doen als er bv vrienden, familie of kinderen zijn. Prijsverschil vind ik wel erg interessant en daardoor overweeg ik de Beam absoluut. Nu ook dat ik hier en op andere site's lees dat het verschil kwa geluid minimal is tussen de Beam en Playbar, helemaal als je Trueplay doet met de Beam. Nadeel van de Beam is wel dat het geluid niet heel breed klinkt.
Een beam met 2 ones is ongeveer net zo duur als een playbar toch? Scheelt dan 100 euro ofzo, dan win je wel aan volume en surroundTsja83 schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:24:
[...]
De beam heeft 5 speakers en de playbar 9, waardoor de playbar vooral luider kan, vooral handig bij muziek. Voor normaal tv kijken en muziek op redelijk volume is het geluid van de beam prima.
Die zijn ongeveer even duur. En twee 1's/ones in surround opstelling zorgen zeker voor de echte surround beleving en bij muziek leveren die ook meer volume. Heb zelf ook eerst beam geïnstalleerd, toen twee 1's en toen de sub erbij. De 1's zijn wel de uitbreiding met de meeste bang for your buck. De sub geeft wel het echte bios-gevoel met de lage bas, maar blijft een dure uitbreiding (al ben ik zelf nog erg blij met m'n sub418O2 schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:37:
[...]
Een beam met 2 ones is ongeveer net zo duur als een playbar toch? Scheelt dan 100 euro ofzo, dan win je wel aan volume en surround
Even wachten tot de BTW actie van de MM, is volgens mij in januari, dan zie je ook Sonos weer in de aanbiedingSaven schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:24:
Zijn er mensen die hier een andere subwoofer dan de Sonos Sub hebben? Is dat überhaupt mogelijk? Heb achteraf toch spijt dat ik geen sub voor 650 euro heb gekocht paar weken terug, toen vond ik m eigenlijk ook te duur en dacht m niet per se nodig te hebbenMaar mis toch wel wat laag als de One en de Beam wat harder staan - het laag valt dan best weg.
799 euro (huidige prijs) vind ik echter te belachelijk voor een subwoofer. Maar ben bang dat we geen mooie aanbieding meer zien dit jaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Junia op 10-12-2018 15:49 ]
Junia schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:48:
[...]
Even wachten tot de BTW actie van de MM, is volgens mij in januari, dan zie je ook Sonos weer in de aanbiedingAlvast als tip, wees er snel bij... voorgaand jaar waren de subs/base/bar binnen no-time niet meer leverbaar.
Thnx ff wachten dusThe Inquisitor schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:25:
[...]
Was zelfs 585 ofzo op het laagste punt. Wellicht rond kerstmis weer een aanbieding, en anders januari bij de BTW dagen (alhoewel dat tegenwoordig lastiger gaat).
Een andere subwoofer dan Sonos kan er niet aan gekoppeld worden.
Een bedrijf dat miljoenen verlies maakt per jaar zet mij toch wel aan het denken.Wootism schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:54:
[...]
Ik denk dat Bluetooth, Aux en een faillissement nu niet echt dingen zijn waar je over na hoeft te denken bij aanschaf van een Sonos systeem
De play 1's heb ik gekozen als surround speakers, want goedkoper en de beam heeft zelf voice control e.d. In kamers waar ik de ones gebruik als stand alone speaker voor muziek de ones dus, voornamelijk omdat deze nieuwe hardware hebben en dus meer future proof zijn.Klaasjer schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:55:
Play : 1 en One
Zijn er voor jullie andere doorslaggevende dingen geweest om te kiezen voor een van deze twee naast de prijs, voice control (toekomst?) en vochtbestendigheid?
Dan blijft eigenlijk alleen Airplay2 over, heel veel meer doorslaggevende dingen zijn er nietKlaasjer schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:55:
Zijn er voor jullie andere doorslaggevende dingen geweest om te kiezen voor een van deze twee naast de prijs, voice control (toekomst?) en vochtbestendigheid?
Ik heb bij de Bijenkorf in Amsterdam goed geluisterd en ik vond het geluid van de Play mooier dan de One. Ik kreeg bij Sonos de refurbished versie voor weinig. Dus meteen twee stuks gekocht. Ze staan samen stereo-geluid te produceren. Nog nooit zo helder geluid gehad. Dus voor mij echt top! op zoek naar Beam! En misschien nog een Play 1 voor in de tussenruimte.Klaasjer schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:55:
Die 1 en one zouden toch exact gelijk moeten klinken?JoostdeSuproost schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:00:
[...]
Ik heb bij de Bijenkorf in Amsterdam goed geluisterd en ik vond het geluid van de Play mooier dan de One. Ik kreeg bij Sonos de refurbished versie voor weinig. Dus meteen twee stuks gekocht. Ze staan samen stereo-geluid te produceren. Nog nooit zo helder geluid gehad. Dus voor mij echt top! op zoek naar Beam! En misschien nog een Play 1 voor in de tussenruimte.
Vond ik zelf niet. Ik ervoer bij de One een 'matter' geluid. Maar dat kan ook echt aan mij liggen.418O2 schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:01:
[...]
Die 1 en one zouden toch exact gelijk moeten klinken?
Dat is misschien een probleem in de opstelling of configuratieJoostdeSuproost schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:04:
[...]
Vond ik zelf niet. Ik ervoer bij de One een 'matter' geluid. Maar dat kan ook echt aan mij liggen.
HDMI-ARC aansluiting en het design en de maat zijn nog verschillend. De bar geeft ook een vollere sound dan de Beam. Dat verschil hoor je wel.Klaasjer schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:55:
[ Voor 6% gewijzigd door Beekforel op 11-12-2018 22:12 ]
Heb je al nieuwe batterijen geprobeerd in je afstandsbediening?Beekforel schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:10:
Ik dacht dat mijn afstandsbediening niet goed was gekoppeld aan de Playbar dus zojuist eens opnieuw geprobeerd. Ging eenvoudig en lijkt goed te werken. Tot ik weer op de bank ga zitten, dan slaat hij steeds 50% van de signalen over...
Ik denk dus dat we te ver van de Playbar af zitten.... M'n TV reageert verder wel prima op deze afstand dus het lijkt erop dat de IR ontvanger van de Sonos niet sterk genoeg is?
Is dit op te lossen met een andere afstandsbediening?
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq