Rallye schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:51:
Juist die Sonos-dingen zijn overigens de zaken waarom je zo’n Beam koopt. Wat heb je aan een Beam als dat niet werkt? Een goedkopere soundbar had dan ook gekund. Toch maar een access point bijzetten?
Maar goed, jij hebt het probleem. Heb je al gekke dingen gemerkt?
Ik heb na de installatie niks geks meer meegemaakt. Alles (inclusief Spotify streamen) werkte gewoon uitstekend.
Ik vind ook niet dat ik een ''probleem'' heb. Main doel voor ons was beter geluid bij het tv kijken. Dat er in de toekomst meer mogelijk is was voor ons een bonus. Future-proof en zo. We hadden geen behoefte aan een hele grote soundbar, deze paste mooi bij de tv, en ik las hele goede verhalen over Sonos. En gezien we enkel TV geluid gewend waren is dit alsnog een erg grote upgrade. Geen ''probleem dus''
Bedankt voor de reactie!
The Inquisitor schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:37:
Je hebt geen WiFI nodig om geluid van je tv te horen inderdaad, je kunt alleen geen gebruik maken van internetstreamingsdiensten (Spotify, TuneIn etc. etc.) en lastig connecten met de app. Als je alleen TV wilt horen... dan maakt het je waarschijnlijk weinig uit.
De Beam mag dan ook volledig uit, nu gaat hij na 10 minuten inactiviteit over op standby, maar het is zeker niet verplicht om het apparaat aan te houden.
Aanvulling op hierboven: Rearspeakers zouden ook geen probleem moeten zijn, want dan communiceert de bar/beam/base met de play:1/play:3 rears via 5ghz naar elkaar toe, en niet naar het wifi accesspoint.
Als je er nog een Sonos bij wilt kopen en toevallig halverwege zet, dan ' leent' de beam weer de internetverbinding van de (bijv) play1 die je halverwege zet. Misschien is dat straks een idee

Dankjewel voor je reactie

Handig om te weten van de stand-by. We zullen 'm gewoon aan houden als hij toch gewoon op standby springt na bepaalde tijd.
Rearspeakers zijn momenteel nog even niet mogelijk (maar in de toekomst zeker) vanwege twee katten die dol zijn met alles met kabels

We hebben zelfs een kap over de tv moeten plaatsen, omdat ze anders te nieuwsgierig zijn naar de tv en kabels. Kabels hebben we nu weg weten te werken. Soundbar past perfect onder die kap, maar extra speakers zullen ook weer stroomkabels hebben en die krijgen we niet meer zo makkelijk weg gewerkt. We verhuizen over 1-2 jaar, en dan gaan we ook echt op zoek naar een huis met een tv-kamer waar de katten er niet bij mogen. Dan komen er sowieso meer Sonos boxen bij; sub waarschijnlijk ook. Vandaar ook wel deze soundbar; future proof en zo.
Misschien dat we dan nog een losse play 1 ergens neerzetten (badkamer of zo) als dat kan helpen met de internetverbinding van de soundbar.
Gister in ieder geval getest met Spotify muziek; verschillende nummers. Wauw

Dat verschil hoor je echt wel. Ook fijn dat we hier voornamelijk werken met iOS. Dat trueplay tuning is best wel handig. Ook wat series gekeken (wie verre van goede geluidskwaliteit hebben), maar zelfs die klonken zoveel beter. Kan niet wachten om een goede film op disc op te zetten

Gaan we het sowieso wel mee redden totdat we wat meer boxen toe kunnen voegen. Als ik het goed begrijp heb je naast de soundbar twee extra boxen nodig (en een sub) voor echt surround sound. Moet je die twee dan naast de tv zetten, of achter je? En Play 5's zijn dan gok ik (met meer kanalen) het beste?