Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 72 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27
Geert1976 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:47:
[...]

Ik heb 2 jaar geleden in mijn vorige woning mijn Sonos Sub verkocht ivm zeer dunne wandjes (buren).

Nu in mijn nieuwe appartement ga ik het toch weer eens proberen; heb vandaag de Sub besteld.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen ;)
Volgens mij was het ook naar aanleiding van jouw reactie dat ik hm toen niet gekocht heb... Ik herkende de woonsituatie te duidelijk.

Grappig dat we beide naar een ander appartement gaan, wellicht dat ik het toch ook ga proberen... kan inderdaad nog altijd terug. Van wat ik er nu van hoor (tijdens het klussen) hoor je weinig van de buren, dus dat belooft wat goeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
Alwayshappyz schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:51:
Heb vandaag bij bol de Beam gekocht. Voorheen enkel TV speakers gebruikt, dus ik gok dat het een aardige upgrade zal zijn. Niet echt het budget om er nog meer speakers bij te bestellen (naast het punt dat we katten hebben die dol zijn op kabels en we niet alles overal kunnen verstoppen), maar fijn om te weten dat dat in de toekomst wel kan!
Ze hebben alleen een stroomkabel hè? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
418O2 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:21:
[...]

Ze hebben alleen een stroomkabel hè? :)
Oh, I know, maar dat is genoeg voor onze bengels hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:57
Gisteren de Beam, de Sub en drie One’s aangeschaft (twee voor surround, één voor in de keuken). Ik ben zeer benieuwd. Ruil ten opzichte van mijn Marantz/Tannoy surround-set up waarschijnlijk wat aan geluidskwaliteit in, maar hoop er qua connectivity op vooruit te gaan; dat was bij Marantz niet het sterkste punt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
voor diegene die nog een zeer goedkope Sonos Sub willen aanschaffen en net als ik toegang hebben bij de Personeelsvoordeelwinkel (webwinkel voor personeel van veel grote Nederlandse bedrijven als KLM, KPN, Nationale Nederlanden, Randstad, DSM, ABN AMRO, CapGemini en De Rijksoverheid)

via hun kan je nog steeds voor € 587 de Sonos Sub bestellen.
Tevens ook de Play:1 voor €155 per stuk

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 24-11-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Geert1976 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:56:
voor diegene die nog een zeer goedkope Sonos Sub willen aanschaffen en net als ik toegang hebben bij de Personeelsvoordeelwinkel (webwinkel voor personeel van veel grote Nederlandse bedrijven als KLM, KPN, Nationale Nederlanden, Randstad, DSM, ABN AMRO, CapGemini en De Rijksoverheid)

via hun kan je nog steeds voor € 587 de Sonos Sub bestellen.
Tevens ook de Play:1 voor €155 per stuk
Hebben ze ook een Beam in de aanbieding?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Slasher schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:05:
[...]

Hebben ze ook een Beam in de aanbieding?
ja, €398 voor de Beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
En de One voor € 180; één van mijn Ones heb ik daar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty1
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 02-09 15:23
Als ik via https://www.cashbackxl.nl/ doorklik naar bijvoorbeeld Expert.nl of de Mediamarkt, hoe zie ik dan of het product wat ik gekozen heb in aanmerking komt voor cashback en wat de daadwerkelijke prijs gaat zijn?

Ik ben op zoek naar een Sonos Playbase namelijk en dat is toch al snel een leuk extra'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:34
Eergisteren een one gekocht, vandaag de beam (377) en nog een one (188) in de MediaMarkt. Geen sub wegens appartement met flinterdunne muren... Hopelijk stelt het niet teleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is er een oplossing voor het volgende probleem:

Ik heb een Play5 v2 in de woonkamer.
Vandaag een One ontvangen voor in de keuken.

Op mijn iMac selecteer ik bij geluids-uitvoerapparaat woonkamer.
Ik heb in de Sonos-app woonkamer en keuken gegroepeerd.
Dit werkt goed, ik hoor geluid via beide speakers en ik kan afzonderlijk het volume aanpassen.

Echter als ik de iMac uit de slaapstand komt, of wanneer ik opnieuw opstart, staat het standaard geluid-uitvoerapparaat weer op interne luidsprekers.
Als ik dan het geluid weer via de 2 Sonos speakers wil laten spelen, moet ik eerst weer het uitvoerapparaat woonkamer kiezen en daarna nog eens in de Sonos-app woonkamer en keuken groeperen.

Kortom, Sonos laat de groep uit elkaar vallen en dit is niet "vast" te zetten.
Weet iemand of ik een groep kan maken en deze daarna permanent kan vastzetten?

Ik heb er al op uiteraard, maar ik zie geen oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Havvie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 12:31
Voor wie nog iets leuks zoekt in een schoen of onder een boom... Ik heb net vandaag via Amazon.de nog een een gunstig stereosetje van 2x een Play:1 aangeschaft.

Per stuk zijn ze duurder, maar er loopt een kortingsactie voor een set van 2.

Inclusief verzending €293 en een paar centen betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-09 03:09
Ik wil wel een play:1 voor boven in de slaapkamer, maar zit nog even met de WAF. Andere helft vind het niet handig de telefoon mee naar boven te moeten nemen om de radio aan te moeten zetten. Nu staat er een wekkerradio die met een druk op de knop aan staat (en ook weer uit) Iemand daar een workaround voor?

[ Voor 6% gewijzigd door miles op 25-11-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
miles schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:48:
Ik wil wel een play:1 voor boven in de slaapkamer, maar zit nog even met de WAF. Andere helft vind het niet handig de telefoon mee naar boven te moeten nemen om de radio aan te moeten zetten. Nu staat er een wekkerradio die met een druk op de knop aan staat (en ook weer uit) Iemand daar een workaround voor?
Je kunt een alarm instellen (op je telefoon) met een andere playlist/radio station en alarmtijd voor iedere dag apart als je dat wilt. Dit hoef je maar 1x te doen en kan gewoon vanaf de bank beneden. Als je ‘s ochtends in de slaapkamer op de playknop bovenop de Play:1 drukt stopt het alarm. (Of je zo ook kunt snoozen weet ik niet)
Als je ‘s avonds op de playknop bovenop de Play 1 drukt dan gaat ie verder met spelen van de playlist (of radio station) die je eerder afspeelde.

Dus zo lang je s avonds niet hoeft te veranderen van playlist/radio station heb je geen telefoon nodig in de slaapkamer.

[ Voor 3% gewijzigd door Baldertt op 25-11-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:05
Bij mij thuis is onlangs ingebroken en mijn plybar, sub en beide 1's zijn weggenomen. Nu wil ik vervanging kopen en vroeg mij af of ik weer 1tjes neem of Ones. Is er ander verschil behalve de airplay en stem assistent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:40
swhnld schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:44:
Bij mij thuis is onlangs ingebroken en mijn plybar, sub en beide 1's zijn weggenomen. Nu wil ik vervanging kopen en vroeg mij af of ik weer 1tjes neem of Ones. Is er ander verschil behalve de airplay en stem assistent?
Kleur. Zwarte One is mooier (compleet zwart) waar de Play1 zwart/grijs is.

Voor de rest geen verschil op wat je zelf zei.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
miles schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:48:
De play knop bovenop start toch gewoon de huidige playlist? Als dat de radio was kan ze hem met één druk op de knop weer aan zetten. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-09 03:09
Gonadan schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:01:
[...]

De play knop bovenop start toch gewoon de huidige playlist? Als dat de radio was kan ze hem met één druk op de knop weer aan zetten. :P
Zou in theorie werken, zie nu echter al gebeuren dat we beiden verschillende muziekvoorkeuren hebben dus het hervatten van de playlist loopt uit op een teleurstelling.
Zou eigenlijk twee play:1 nodig hebben :9

Wij discussiëren er nog even over door.

<<offtopic>> zou WAF tegenwoordig niet genderneutraal PAF (partner acceptance factor) moeten heten?<</offtopic>>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 15:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nope. Whiner Acceptance Factor werkt ook prima

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 08:41
yorroy schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:08:

Nu vroeg ik mij af of ik de Mini ook op de een of andere manier kan koppelen met de Sonos speakers in de woonkamer, dus als ik zeg:
“Hey Google speel Maroon 5”
Dan gaat de mini netjes spelen, maar nu wil ik dat mijn Sonos systeem dit doet, is dit op een of andere manier te doen?
Ja, maar nog niet direct, daar is Sonos mee bezig, maar blijkbaar moet dat heel lang duren..

Er is beperkte support via IFTTT en Yonomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ook gezwicht voor Sonos. Heb als eerste gekozen voor de Sonos One om te kijken hoe het bevalt.
Ben er erg blij mee, werkt inderdaad gemakkelijk en het geluid is prima.

Erger me nu heel erg aan het geluid van mijn TV, misschien vandaag ook nog de Beam kopen. Vanaf morgen zal die prijs wel weer naar de 450 gaan?

e; Pulled the trigger: ook een beam besteld. :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Reynouts op 26-11-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

dread

Sluwe vlaming

Rallye schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:37:
Gisteren de Beam, de Sub en drie One’s aangeschaft (twee voor surround, één voor in de keuken). Ik ben zeer benieuwd. Ruil ten opzichte van mijn Marantz/Tannoy surround-set up waarschijnlijk wat aan geluidskwaliteit in, maar hoop er qua connectivity op vooruit te gaan; dat was bij Marantz niet het sterkste punt.....
Ik heb ook de beam, sub en 2 play 1's aangekocht. Opgesteld en erg blij mee. Tot mijn vriendin ineens in haar huis de B&W 706 speakers ging beluisteren. Pijnlijk ;)

Maar toch superblij met de sonos. Ik moet zeggen dat de sub helemaal niet opvalt. In een goede manier ;)

edit: ah goed om te horen ;)
CryptoNL schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:11:
Nadeel van de Beam tot nu toe is dat de Beam solo erg vlak qua geluid is en je toch echt de sub erbij nodig hebt (zeker bij muziek). Die ga ik binnenkort maar eens kopen denk ik :P Multiroom komt later wel i guess.

[ Voor 20% gewijzigd door dread op 26-11-2018 15:13 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:11
Nadeel van de Beam tot nu toe is dat de Beam solo erg vlak qua geluid is en je toch echt de sub erbij nodig hebt (zeker bij muziek). Die ga ik binnenkort maar eens kopen denk ik :P Multiroom komt later wel i guess.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsja83
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-10 11:32
Vandaag ook de sub aangesloten op m'n beam: wat een geluid!! En de beam klinkt meteen ook een stukje helderder omdat deze de lage tonen aan de sub kan overhevelen.

De play 1's die ik heb als surrounds zorgden ook al voor een betere bas tijdens muziek luisteren, maar niet te vergelijken met een sub.

PV-output | 5,32 kWp | platdak 13° | ZZW | regio 0299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 15:54

Canis Lupus

Vosbot

Tsja83 schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:46:
Vandaag ook de sub aangesloten op m'n beam: wat een geluid!! En de beam klinkt meteen ook een stukje helderder omdat deze de lage tonen aan de sub kan overhevelen.

De play 1's die ik heb als surrounds zorgden ook al voor een betere bas tijdens muziek luisteren, maar niet te vergelijken met een sub.
Arrrgghhhh. Zeg dat nou niet! Nu moet ik mezelf nog meer in bescherming nemen om geen SUB te kopen :P

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
CryptoNL schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:11:
Tsja83 schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:46:

Canis Lupus schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:02:
[...]
Arrrgghhhh. Zeg dat nou niet! Nu moet ik mezelf nog meer in bescherming nemen om geen SUB te kopen :P
Mag ik vragen waar jullie de Beam hebben staan? Ik bedoel, red de Beam het in een L-woonkamer zeg maar. Kan die de woonkamer vullen met geluid of komt die toch iets te kort? Zit er ook aan te denken om aan te schaffen in combi met Sub en One's. Moet alleen dan nog gaan uitzoeken hoe ik een PS4 Slim ga aansluiten

[ Voor 13% gewijzigd door Frid0 op 26-11-2018 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 15:54

Canis Lupus

Vosbot

Frid0 schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:40:
Mag ik vragen waar jullie de Beam hebben staan? Ik bedoel, red de Beam het in een L-woonkamer zeg maar. Kan die de woonkamer vullen met geluid of komt die toch iets te kort? Zit er ook aan te denken om aan te schaffen in combi met Sub en One's. Moet alleen dan nog gaan uitzoeken hoe ik een PS4 Slim ga aansluiten
Bij mij staat hij in een woonkamer van 6x6m met twee Play:1's en daar redt hij het meer dan prima. (maar nu wil ik er dus wel een SUB bij ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Canis Lupus op 26-11-2018 20:17 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
[...]

[...]

[...]

Ligt eraan hoe groot je woonkamer is he :D Mijn woonkamer inclusief een keuken die ertusssen zit is 15 meter lang dusja. Maar het gedeelte met de bank en dergelijke is ruim 5 meter naar de TV. Het geluid is prima, maar met muziek en bijvoorbeeld superheldenfilms mis je de bas.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Nadat ik 2 jaar geleden in mijn vorige woning mijn Sub had verkocht, nu in mijn nieuwe woning toch weer een Sub besteld (€611 BF deal)en vanmiddag bezorgd.

In combinatie met mijn Beam en 2x Play1,
1 woord:

G E N I E T E N

(m'n nieuwe buren hopelijk niet)

<3 <3 <3

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 26-11-2018 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qplate
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-09 21:45
Al een tijdje de Sonos Beam gekoppeld aan mijn Amerikaanse Amazon account. Alexa werd perfect met Tune-in en spotify, echter wanneer ik bijv. spotify heb aanstaan en ik wil terug naar het geluid van de TV, en ik vraag dit met Alexa (Alexa, switch to TV, Alexa input TV on living room etc.), werkt dit maar heel soms. Heel soms hoor je de Beam een geluidje geven en schakelt die gelijk over zonder feedback van Alexa, maar meestal zegt ze : living room doen't support that. Ook heb ik een harmony elite met bijbehorende hub, hiermee regel ik geluid van Sonos, maar met geen mogelijkheid krijg ik deze terug op het TV geluid, dit krijg ik alleen voor elkaar via de Sonos app..

Hebben meer mensen hier problemen mee, en evt. een oplossing voor?
Het liefst zou ik ofwel via Alexa of via harmony terugkeren naar het TV geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
stefanvdv1988 schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:07:
Al een tijdje de Sonos Beam gekoppeld aan mijn Amerikaanse Amazon account. Alexa werd perfect met Tune-in en spotify, echter wanneer ik bijv. spotify heb aanstaan en ik wil terug naar het geluid van de TV, en ik vraag dit met Alexa (Alexa, switch to TV, Alexa input TV on living room etc.), werkt dit maar heel soms. Heel soms hoor je de Beam een geluidje geven en schakelt die gelijk over zonder feedback van Alexa, maar meestal zegt ze : living room doen't support that. Ook heb ik een harmony elite met bijbehorende hub, hiermee regel ik geluid van Sonos, maar met geen mogelijkheid krijg ik deze terug op het TV geluid, dit krijg ik alleen voor elkaar via de Sonos app..

Hebben meer mensen hier problemen mee, en evt. een oplossing voor?
Het liefst zou ik ofwel via Alexa of via harmony terugkeren naar het TV geluid.
Heb je de Harmony ook op een Amerikaans account gezet? En heb je zowel de rode, als de blauwe skill voor de Harmony in je Alexa app geactiveerd? Ik heb dat, na lang speuren op internet op die manier gedaan, en ik red me vaak, als mijn Beam "living room doen't support that" roept, met de volgende: "Alexa, ask Harmony to.........."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr1542
[...]

[...]

[...]

Beam in combinatie met 2 play 1's voldoet voor mij prima, maar dat is ook een kwestie van smaak. Ik hoor en lees vaak, dat mensen er graag nog een sub bij hebben voor de bassen.
De PS4 kun je aansluiten op een vrije hdmi poort op je tv. De beam moet wel op je HDMI ARC. Ik heb zo mijn XBox One aangesloten en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat is ook mijn planning:
- Beam op ARC van de Samsung UE46D8000;
- Telfort STB op HDMI;
- Apple TV3 op HDMI;
- HDMI-switch (https://www.in-akustik.de...-high-speed-0042450413-1/) op de laatste HDMI (meteen 4k-proof).

Aan de Switch zet ik dan de Mede8er, de PS4 en de Chromecast, allemaal te schakelen via CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Canis Lupus schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:43:
[...]
Bij mij staat hij in een woonkamer van 6x6m met twee Play:1's en daar redt hij het meer dan prima. (maar nu wil ik er dus wel een SUB bij ;) )
CryptoNL schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:46:
[...]

Ligt eraan hoe groot je woonkamer is he :D Mijn woonkamer inclusief een keuken die ertusssen zit is 15 meter lang dusja. Maar het gedeelte met de bank en dergelijke is ruim 5 meter naar de TV. Het geluid is prima, maar met muziek en bijvoorbeeld superheldenfilms mis je de bas.
gr1542 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:24:
[...]

Beam in combinatie met 2 play 1's voldoet voor mij prima, maar dat is ook een kwestie van smaak. Ik hoor en lees vaak, dat mensen er graag nog een sub bij hebben voor de bassen.
De PS4 kun je aansluiten op een vrije hdmi poort op je tv. De beam moet wel op je HDMI ARC. Ik heb zo mijn XBox One aangesloten en dat gaat prima.
Mmm okay, bedankt! Ik denk dat ik er dan ook wel mee weg kom. Twijfel namelijk nog tussen een Beam of Playbar alleen voor porto is een Beam leuker :-) Moet alleen kijken of mijn "oude" tv, LG 47LX9900 wel een ARC aansluiting heeft. Met de PS4 Slim aansluiten op een HDMI poort van de tv moet ik nog even kijken. Heb namelijk ook nog een Shield en uiteraard het tv-kastje van mijn provider, KPN Glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de beam meegenomen met deze kortingen.. heb reeds 2x play 1 en 1x play5 gen2. Ik hoop mss de play 5 te kunnen gebruiken in de groep om wat voor die extra bas te zorgen.. weet niet of dit zal lukken.. iemand die gelijkaardige setup heeft lopen? Nu is play 5 gekoppeld via aux aan tv en 2x play 1 gekoppeld als rear.. bedoeling is om beam via optical te verbinden aan tv samen met play 1’s in groep.. play 5 in diezelfde groep en waar blijft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Laatst online: 02-10 10:29
Nog steeds mega blij met mijn BEAM en SUB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:42
heppe01 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:23:
Nog steeds mega blij met mijn BEAM en SUB :)
Ik heb deze combi ook vorige week gekocht bij bol.
Ook heel blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:04
Tril je niet compleet weg met die sub erbij? Heb een beam en 2x one en hoor nu al een flinke bass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Vraagje: we hebben vandaag de Beam ontvangen. Onze eerste soundbar (geen andere boxen of zo). Alles is ingesteld. We hadden alleen wat moeite met internet in de woonkamer. Netflix heeft daar ook af en toe issues. Voor de installatie hadden we echt de router nodig (direct aangesloten daarop). Ook voor de fine tuning (iOS/waarbij je de kamer rond moet lopen) hadden we een extra boost nodig (internet over de stroom dingetje wat normaal in de studeerkamer is aangesloten voor internet bij PC's). Nu is dus alles ingesteld. Met HDMI Arc.

Nu is mijn vraag....hoeveel wifi heeft die soundbar nodig? Ook tijdens een normale blu-ray kijken zeg maar? Of is het enkel noodzakelijk voor de verbinding tussen app en beam? Niet dat we iets zitten te kijken in de woonkamer (waar over het algemeen gewoon wifi is, maar het valt soms weg) en dat het geluid opeens wegvalt als de wifi wegvalt.

Oh, en kan je hem gewoon uitzetten als de tv uitstaat? Of kan het geen kwaad om hem continue aan te hebben staan (witte lampje dat brand).?

[ Voor 7% gewijzigd door Alwayshappyz op 27-11-2018 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Het lijkt mij logisch dat de typische Sonos-mogelijkheden wifi/internet nodig hebben. Gewoon TV kijken gaat via de HDMI. Mocht je nu muziek willen luisteren via Spotify, of achterspeakers of een sub willen aansturen, dan zou het gebrek aan een (stabiele) internetverbinding een probleem kunnen zijn.

Juist die Sonos-dingen zijn overigens de zaken waarom je zo’n Beam koopt. Wat heb je aan een Beam als dat niet werkt? Een goedkopere soundbar had dan ook gekund. Toch maar een access point bijzetten?

Maar goed, jij hebt het probleem. Heb je al gekke dingen gemerkt?

Volgens mij gaat de Beam na een paar minuten niet aangestuurd te zijn zelf uit, danwel standby (de netwerkmogelijkheden moeten immers in de lucht blijven).

[ Voor 12% gewijzigd door Rallye op 28-11-2018 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
Je hebt geen WiFI nodig om geluid van je tv te horen inderdaad, je kunt alleen geen gebruik maken van internetstreamingsdiensten (Spotify, TuneIn etc. etc.) en lastig connecten met de app. Als je alleen TV wilt horen... dan maakt het je waarschijnlijk weinig uit.

De Beam mag dan ook volledig uit, nu gaat hij na 10 minuten inactiviteit over op standby, maar het is zeker niet verplicht om het apparaat aan te houden.

Aanvulling op hierboven: Rearspeakers zouden ook geen probleem moeten zijn, want dan communiceert de bar/beam/base met de play:1/play:3 rears via 5ghz naar elkaar toe, en niet naar het wifi accesspoint.

Als je er nog een Sonos bij wilt kopen en toevallig halverwege zet, dan ' leent' de beam weer de internetverbinding van de (bijv) play1 die je halverwege zet. Misschien is dat straks een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Rallye schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:51:

Juist die Sonos-dingen zijn overigens de zaken waarom je zo’n Beam koopt. Wat heb je aan een Beam als dat niet werkt? Een goedkopere soundbar had dan ook gekund. Toch maar een access point bijzetten?

Maar goed, jij hebt het probleem. Heb je al gekke dingen gemerkt?
Ik heb na de installatie niks geks meer meegemaakt. Alles (inclusief Spotify streamen) werkte gewoon uitstekend.

Ik vind ook niet dat ik een ''probleem'' heb. Main doel voor ons was beter geluid bij het tv kijken. Dat er in de toekomst meer mogelijk is was voor ons een bonus. Future-proof en zo. We hadden geen behoefte aan een hele grote soundbar, deze paste mooi bij de tv, en ik las hele goede verhalen over Sonos. En gezien we enkel TV geluid gewend waren is dit alsnog een erg grote upgrade. Geen ''probleem dus'' :D

Bedankt voor de reactie!
The Inquisitor schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:37:
Je hebt geen WiFI nodig om geluid van je tv te horen inderdaad, je kunt alleen geen gebruik maken van internetstreamingsdiensten (Spotify, TuneIn etc. etc.) en lastig connecten met de app. Als je alleen TV wilt horen... dan maakt het je waarschijnlijk weinig uit.

De Beam mag dan ook volledig uit, nu gaat hij na 10 minuten inactiviteit over op standby, maar het is zeker niet verplicht om het apparaat aan te houden.

Aanvulling op hierboven: Rearspeakers zouden ook geen probleem moeten zijn, want dan communiceert de bar/beam/base met de play:1/play:3 rears via 5ghz naar elkaar toe, en niet naar het wifi accesspoint.

Als je er nog een Sonos bij wilt kopen en toevallig halverwege zet, dan ' leent' de beam weer de internetverbinding van de (bijv) play1 die je halverwege zet. Misschien is dat straks een idee :)
Dankjewel voor je reactie O+ Handig om te weten van de stand-by. We zullen 'm gewoon aan houden als hij toch gewoon op standby springt na bepaalde tijd.

Rearspeakers zijn momenteel nog even niet mogelijk (maar in de toekomst zeker) vanwege twee katten die dol zijn met alles met kabels :+ We hebben zelfs een kap over de tv moeten plaatsen, omdat ze anders te nieuwsgierig zijn naar de tv en kabels. Kabels hebben we nu weg weten te werken. Soundbar past perfect onder die kap, maar extra speakers zullen ook weer stroomkabels hebben en die krijgen we niet meer zo makkelijk weg gewerkt. We verhuizen over 1-2 jaar, en dan gaan we ook echt op zoek naar een huis met een tv-kamer waar de katten er niet bij mogen. Dan komen er sowieso meer Sonos boxen bij; sub waarschijnlijk ook. Vandaar ook wel deze soundbar; future proof en zo.

Misschien dat we dan nog een losse play 1 ergens neerzetten (badkamer of zo) als dat kan helpen met de internetverbinding van de soundbar.

Gister in ieder geval getest met Spotify muziek; verschillende nummers. Wauw _/-\o_ Dat verschil hoor je echt wel. Ook fijn dat we hier voornamelijk werken met iOS. Dat trueplay tuning is best wel handig. Ook wat series gekeken (wie verre van goede geluidskwaliteit hebben), maar zelfs die klonken zoveel beter. Kan niet wachten om een goede film op disc op te zetten :9~ Gaan we het sowieso wel mee redden totdat we wat meer boxen toe kunnen voegen. Als ik het goed begrijp heb je naast de soundbar twee extra boxen nodig (en een sub) voor echt surround sound. Moet je die twee dan naast de tv zetten, of achter je? En Play 5's zijn dan gok ik (met meer kanalen) het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Waarbij ik erg enthousiast was over de Sonos One die ik afgelopen maand gekocht heb, ben ik wat minder enthousiast over de Beam.

De volume verschillen tussen TV-kijken en muziek streamen is erg groot. Als ik TV kijk (via decoder die aangesloten is op een hdmi poort van de TV) moet ik het volume rond de 70 zetten om het acceptabel te horen. De kwaliteit is mwoah. Kijk ik echter Netflix (wat intern vanuit de TV geregeld wordt) is de kwaliteit echt een stuk beter van hoeft hij "maar" op standje 50. Stream ik echter van spotify naar de Beam toe, dan is 50 al erg hard.

Het lijkt erop dat dit heeft dit te maken met mijn TV (Samsung UE40H6200) in combinatie met de Beam. Dit is de duidelijkste post die ik erover kon vinden. Ik heb hier dan ook nog geen oplossing voor gevonden en twijfel of ik de Beam wil houden, want dit is wel een erg vervelend issue wat ik niet op lijk te kunnen lossen. Als ik schakel van TV naar stream, wordt ik weggeblazen.

Zijn er anderen die dit probleem toevallig ook hebben?

Wellicht ook handig voor andere mensen om mee te nemen, mocht je een Beam op je wishlist hebben staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
Alwayshappyz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:35:
Misschien dat we dan nog een losse play 1 ergens neerzetten (badkamer of zo) als dat kan helpen met de internetverbinding van de soundbar.
Ik moet mezelf even corrigeren, want ik had het maar deels correct: Je moet 1 speaker bedraad verbinden, dan creeert Sonos zijn eigen Mesh netwerk.... Dus als je een play1 aanschaft (of een 3, of een 5...) en bedraad aansluit ergens, dan heb je waarschijnlijk prima performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
The Inquisitor schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:58:
[...]

Ik moet mezelf even corrigeren, want ik had het maar deels correct: Je moet 1 speaker bedraad verbinden, dan creeert Sonos zijn eigen Mesh netwerk.... Dus als je een play1 aanschaft (of een 3, of een 5...) en bedraad aansluit ergens, dan heb je waarschijnlijk prima performance.
Sowieso bedankt O+

Bedraad met het modem bedoel je dan neem ik aan? Dan wordt het wat lastiger denk ik; want die staat bij ons in onze wasruimte, dus daar luisteren we niet echt naar muziek. Bedraad met stopcontact zijn ze sowieso allemaal, toch? (soundnoob hier, sorry :+ )

Grote kans dat we er sowieso nog wel eentje gaan halen voor de studeerkamer, en badkamer. Die bevinden zich sowieso dichter bij het modem. En het is ook niet alsof we die Wifi problemen dagelijks hebben. Gister bij de installatie viel het gewoon even wat meer op (vooral bij True Tuning), daarna geen last meer van gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Alwayshappyz op 28-11-2018 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Alwayshappyz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:04:
[...]

Sowieso bedankt O+

Bedraad met het modem bedoel je dan neem ik aan? Dan wordt het wat lastiger denk ik; want die staat bij ons in onze wasruimte, dus daar luisteren we niet echt naar muziek. Bedraad met stopcontact zijn ze sowieso allemaal, toch? (soundnoob hier, sorry :+ )

Grote kans dat we er sowieso nog wel eentje gaan halen voor de studeerkamer, en badkamer. Die bevinden zich sowieso dichter bij het modem. En het is ook niet alsof we die Wifi problemen dagelijks hebben. Gister bij de installatie viel het gewoon even wat meer op (vooral bij True Tuning), daarna geen last meer van gehad.
Haha, ja met LAN inderdaad. Stroom hebben ze allemaal nodig.

Wellicht ga je dan weinig merken van de slechte verbinding, alleen als je spotify gaat spelen zal de muziek weleens wegvallen, die kans zit er wel in. Maar goed, als je dat niet gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
The Inquisitor schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:07:
[...]

Haha, ja met LAN inderdaad. Stroom hebben ze allemaal nodig.

Wellicht ga je dan weinig merken van de slechte verbinding, alleen als je spotify gaat spelen zal de muziek weleens wegvallen, die kans zit er wel in. Maar goed, als je dat niet gebruikt...
Dank :)

Gister ongeveer twee uur spotify gespeeld als test en ook vandaag twee uurtjes, allebei de keren verder geen haperingen of kwaliteit verlies gehoord, dus zal uiteindelijk wel meevallen. En hoofddoel is inderdaad series/films, dus dan merk je het sowieso niet echt.

Bedankt voor de info d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
Ik denk dat je er inderdaad niet heel veel last van gaat hebben, zeker aangezien Sonos ook buffert (als je namelijk zonder internet zit, zul je merken dat je alsnog het liedje kan afluisteren),

ik ben zelf net verhuist, en ondanks het allemaal prima ging op wifi, ga ik nu de PlayBase lekker aan de LAN hangen. Ik heb er nu ruimte voor en dan weet ik in ieder geval zeker dat het allemaal stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 21:33
Reynouts schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:43:
Waarbij ik erg enthousiast was over de Sonos One die ik afgelopen maand gekocht heb, ben ik wat minder enthousiast over de Beam.

De volume verschillen tussen TV-kijken en muziek streamen is erg groot. Als ik TV kijk (via decoder die aangesloten is op een hdmi poort van de TV) moet ik het volume rond de 70 zetten om het acceptabel te horen. De kwaliteit is mwoah. Kijk ik echter Netflix (wat intern vanuit de TV geregeld wordt) is de kwaliteit echt een stuk beter van hoeft hij "maar" op standje 50. Stream ik echter van spotify naar de Beam toe, dan is 50 al erg hard.

Het lijkt erop dat dit heeft dit te maken met mijn TV (Samsung UE40H6200) in combinatie met de Beam. Dit is de duidelijkste post die ik erover kon vinden. Ik heb hier dan ook nog geen oplossing voor gevonden en twijfel of ik de Beam wil houden, want dit is wel een erg vervelend issue wat ik niet op lijk te kunnen lossen. Als ik schakel van TV naar stream, wordt ik weggeblazen.

Zijn er anderen die dit probleem toevallig ook hebben?

Wellicht ook handig voor andere mensen om mee te nemen, mocht je een Beam op je wishlist hebben staan.
Ik was eigenlijk inmiddels gewend om het volume gewoon terug te zetten nadat ik klaar ben met muziek luisteren op dat ding :P Maar ja ik herken wat je bedoelt, TV (Sony Bravia) is stuk 'zachter' dan Spotify.

Ik gebruik de BEAM op mijn slaapkamer voor TV en af en toe wat muziek. In de Woonkamer heb ik een AVR (Sony DN1080 incl Atmos support) met grote speakers (en meerdere HDMI in), dat is met een 65" 4K TV toch net wat fijner. Maar voor kleinere woonkamers en slaapkamers is de beam meer dan prima wat mij betreft.

[ Voor 11% gewijzigd door tcviper op 28-11-2018 14:23 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Dolby is vaak zachter dan een stereo kanaal, als je tv stereo uitgeeft dan is het volumeverschil van tv en spotify al minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
voor mensen die onlangs ook de Sub hebben aangeschaft, dit nummer:

Love someone else - Nicole Moudaber

Ppfff lekker hoor! _/-\o_

tip: niet na 2100/2200u afspelen :+

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 28-11-2018 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08 17:27
Geert1976 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:32:

Heb geen Sub maar op de Beam alleen, klinkt het ook niet verkeerd _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heppe01

Zo als ik thuis ben eerste wat ik doe :’)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-10 17:09

Klonk inderdaad niet verkeerd, maar ik moet zeggen dat:

James Blake - Limit To your Love

De SUB echt tot zijn recht laat komen.

Ps zelfde advies niet naar 2100 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08 17:27
.

[ Voor 98% gewijzigd door Dr. Theopolis op 28-11-2018 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
duc848 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:21:
[...]

Klonk inderdaad niet verkeerd, maar ik moet zeggen dat:

James Blake - Limit To your Love

De SUB echt tot zijn recht laat komen.

Ps zelfde advies niet naar 2100 uur
Jouw nummer draaide ik suf toen ik een paar jaar geleden net m'n vorige Sub had.
De Sub is écht gemaakt voor Limit to your love

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
Op welke instellingen hebben jullie je BEAM en SUB staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsja83
Het nummer Fantasy van de XX (vanaf 1:15) is ook een leuk nummer voor de sub. Ook niet na 21u draaien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

Geert, ik wil dat je stopt met comments plaatsen waardoor ik de sub wil aanschaffen.

Foei.

Iets anders: in mijn nieuwe woonkamer heb ik de bank als het ware in het ' midden' van de kamer staan. Met andere woorden: er zit geen muur achter de bank, en ook niet aan beide zijden er naast. Nu moet ik dus ergens mijn Play:1's als rears kwijt... maar waar? Een pilaar staat rommelig en vinden we niet zo mooi. Iemand nog een creatieve of leuke oplossing?

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-10 06:55
Alwayshappyz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:04:
[...]

Sowieso bedankt O+

Zou gewoon moeten werken want Sonos buffert veelal van te voren.
Heb hier twee speakers op LAN aangesloten die eerst altijd via wifi zaten en merk eigenlijk niet het verschil. Een sonos1 die moet via de wifi en die hapert wel eens, niet echt storend want hij kan het goed twee uur lang achter elkaar doen :P

Stekkertje voor in de stroom hebben ze allemaal nodig! :+ _/-\o_ Wat een goede uitvinding is dat toch he! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsja83
The Inquisitor schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:01:
[...]

Geert, ik wil dat je stopt met comments plaatsen waardoor ik de sub wil aanschaffen.

Foei.

Iets anders: in mijn nieuwe woonkamer heb ik de bank als het ware in het ' midden' van de kamer staan. Met andere woorden: er zit geen muur achter de bank, en ook niet aan beide zijden er naast. Nu moet ik dus ergens mijn Play:1's als rears kwijt... maar waar? Een pilaar staat rommelig en vinden we niet zo mooi. Iemand nog een creatieve of leuke oplossing?
Een vriend van mij heeft dezelfde situatie en die heeft zijn rears gewoon hoog gemonteerd middels een beugel op de muur die vier meter achter de bank staat. Tijdens het installeren van de rear speakers kun je ongeveer aangeven hoe ver deze van je luisterpositie zitten. De rear speakers zullen dan wat luider zijn tijdens surround om te compenseren voor de afstand.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 10:54
Zijn er goede deals (minder dan e400,-) te vinden voor de Sonos Beam ergens? :)

• The Inquisitor
Tsja83 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:33:
[...]

Een vriend van mij heeft dezelfde situatie en die heeft zijn rears gewoon hoog gemonteerd middels een beugel op de muur die vier meter achter de bank staat. Tijdens het installeren van de rear speakers kun je ongeveer aangeven hoe ver deze van je luisterpositie zitten. De rear speakers zullen dan wat luider zijn tijdens surround om te compenseren voor de afstand.
Dat is wel een idee. Ik ga eens kijken naar die mogelijkheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

Foei.
haha....de Sub komt uiteindelijk toch wel in jouw nieuwe woning. Dat weet jij, dat weet ik, alleen nog ''even'' je partner overtuigen/vertellen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
[...]

Zelfde situatie hier, 1's staan gewoon wat verder naar achteren in de kamer en het geluid is nog steeds uitstekend!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
Tassadar32 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:01:
[...]

Zelfde situatie hier, 1's staan gewoon wat verder naar achteren in de kamer en het geluid is nog steeds uitstekend!
Thanks! Dan ga ik dat even proberen, door ze op de eettafel te leggen. Als het goed bevalt dan kunnen ze aan de muur gemonteerd worden :)

• CryptoNL
Nog steeds geen DTS-ondersteuning en spraakondersteuning. Sonos dat mag wel wat sneller allemaal.

SiberischeHusky Shepsky

• tcviper
CryptoNL schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:01:
Nog steeds geen DTS-ondersteuning en spraakondersteuning. Sonos dat mag wel wat sneller allemaal.
Om eerlijk te zijn denk ik dat dat niet gaat komen, bij Sonos zien ze daar de meerwaarde niet van in: https://en.community.sono...t-dts-6798388/index1.html en https://www.whathifi.com/...quality-and-beam-soundbar

[ Voor 10% gewijzigd door tcviper op 29-11-2018 14:12 ]

• CryptoNL
tcviper schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:10:
[...]

Om eerlijk te zijn denk ik dat dat niet gaat komen, bij Sonos zien ze daar de meerwaarde niet van in: https://en.community.sono...t-dts-6798388/index1.html en https://www.whathifi.com/...quality-and-beam-soundbar
Vreemd, want DTS is de toekomst.

SiberischeHusky Shepsky

• tcviper
CryptoNL schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:51:
[...]

Vreemd, want DTS is de toekomst.
Zegt wie? Want Dolby is de concurrent en Atmos, naast AC3/DD51+ is toch echt wel de mainstream aan het worden hoor. Alle digitale TV uitzendingen, Netflix, iTunes en andere platforms gebruiken Dolby.

[ Voor 13% gewijzigd door tcviper op 29-11-2018 14:54 ]

• CryptoNL
tcviper schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:53:
[...]

Zegt wie? Want Dolby is de concurrent en Atmos, naast AC3/DD51+ is toch echt wel de mainstream aan het worden hoor. Alle digitale TV uitzendingen, Netflix, iTunes en andere platforms gebruiken Dolby.
Alle tv's van tegenwoordig ondersteunen DTS geloof ik, dus het blijft een rare move om het in ieder geval niet te ondersteunen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 08:41

hahaha..

Met Limit to your Love van James Blake kan ik de wijnglazen uit mijn kast laten trillen _/-\o_

edit: Spuit elf.. Deze was al genoemd.

[ Voor 4% gewijzigd door Sahi_NL op 29-11-2018 16:20 ]

• The Inquisitor
CryptoNL schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:57:
[...]

Alle tv's van tegenwoordig ondersteunen DTS geloof ik, dus het blijft een rare move om het in ieder geval niet te ondersteunen.
Intern decoderen ja... maar er zijn maar weinig tv’s die DTS uitpoepen via optical en volgens mij is het niet anders via ARC.

En hoezo toekomst? Dolby zit juist veel meer verwezen in ons leven zoals kabel fv, Netflix... en nu eigen bioscoopzalen .

• CryptoNL
The Inquisitor schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:23:
[...]

Intern decoderen ja... maar er zijn maar weinig tv’s die DTS uitpoepen via optical en volgens mij is het niet anders via ARC.

En hoezo toekomst? Dolby zit juist veel meer verwezen in ons leven zoals kabel fv, Netflix... en nu eigen bioscoopzalen .
Dolby Atmos ondersteunt de Beam bijvoorbeeld toch ook niet?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 15:25
CryptoNL schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:26:
[...]

Dolby Atmos ondersteunt de Beam bijvoorbeeld toch ook niet?
Beetje onzinnig ook op zo'n kleine soundbar zonder upfiring speakers en/of mogelijkheid om plafondspeakers mee te configureren.

Meeste TV's kunnen Atmos downsampelen naar DD5.1

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Inquisitor
Juist. Deze discussie komt elke maand terug, er zijn eenmaal mensen die geilen van het atmos lampje op de decoder, maar dan moet je niet bij Sonos zijn. Wat hierboven gezegd wordt is waar: met je mini soundbar ga je echt geen verschil horen tussen atmos en dolby digital, en je hebt inderdaad niet eens de mogelijkheid om plafondspeakers te plaatsen met Sonos

• CryptoNL
Damon schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:36:
[...]

Beetje onzinnig ook op zo'n kleine soundbar zonder upfiring speakers en/of mogelijkheid om plafondspeakers mee te configureren.

Meeste TV's kunnen Atmos downsampelen naar DD5.1
Mja maar ook met eventuele uitbreidingen zoals de Plays is er nog steeds geen ondersteuning of bedoel je dat niet met plafondspeakers?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:13
The Inquisitor schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:40:
Juist. Deze discussie komt elke maand terug, er zijn eenmaal mensen die geilen van het atmos lampje op de decoder, maar dan moet je niet bij Sonos zijn. Wat hierboven gezegd wordt is waar: met je mini soundbar ga je echt geen verschil horen tussen atmos en dolby digital, en je hebt inderdaad niet eens de mogelijkheid om plafondspeakers te plaatsen met Sonos
Ik snap het ook niet. Als je atmos eer aan wil doen en audiokwaliteit op dat nivo wil, dan koop je toch überhaupt geen Sonos?

Er zijn meerdere redenen om Sonos kopen, maar audiofiele geluidskwaliteit is daar geen van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Kan je met de alarm functie ook zorgen dat de Sonos speakers naar een ander volume gaan?

Ik heb nu een Sonos beam en mijn Zoontje weet dat als je op de play knop drukt de muziek verder gaat.
Wat betekend dat als hij 's ochtends naar de woonkamer gaat het hele huis wakker is omdat de speaker nog op de stand Sinterklaashits voor het slapen gaan staat.

Het zou dus lekker zijn dat de speaker automatisch naar standje wakker worden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Vandaag de eerste One binnengekregen. Aansluiten ging in een vloek en een zucht. Klinkt goed (meteen “ingezegend” met Trueplay). Veel stabielere verbinding via Airplay 2 en Qfile dan de Airplayspeaker die eerst op dezelfde plek stond. Goed geluid. Plex-integratie ging nog niet zo best, is iets voor later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
wederom een nummer om te smullen van de Sub icm Beam/Playbar en 2x 1/One in 5.1 opstelling:

No time for caution -- Hans Zimmer ( = soundtrack van de film Interstellar)

vanaf 2''35 de opbouw tot aan het eind van het nummer...echt heerlijk...hier merk je toch wel dat de Sub lekker aan t werk is.

[ Voor 19% gewijzigd door _Bailey_ op 30-11-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:23
Ik kom er net achter dat ik geen spotify af kan spelen op de playbar. Ik kies een liedje via de iPhone of iPad maar speelt niets af. Is dit bij jullie ook het geval? Ik heb uiteraard premium.

Muziek speelt gewoon via de telefoon wel af maar op geen enkele manier via de Sonos

[ Voor 18% gewijzigd door cypress3d op 01-12-2018 11:23 ]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:41
Er is een storing met Sonos en Spotify, het regent meldingen op allestoringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:35

Saven

Administrator

cypress3d schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:21:
Ik kom er net achter dat ik geen spotify af kan spelen op de playbar. Ik kies een liedje via de iPhone of iPad maar speelt niets af. Is dit bij jullie ook het geval? Ik heb uiteraard premium.

Muziek speelt gewoon via de telefoon wel af maar op geen enkele manier via de Sonos
nineball schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:26:
Dat gaat toch gewoon allemaal lokaal via je eigen netwerk? Gewoon spotify streamen naar je sonosapparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:23
nineball schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:26:
Bedankt weet ik genoeg!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:41
Saven schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:29:
[...]

[...]

Dat gaat toch gewoon allemaal lokaal via je eigen netwerk? Gewoon spotify streamen naar je sonosapparaat?
Je Spotify account moet wel goed geautoriseerd zijn in Sonos.
Lokale files spelen momenteel prima af op mijn Sonos, Spotify speelt prima af op mijn telefoon. Maar de combi werkt niet.

https://allestoringen.nl/storing/spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 01-10 13:25
Ik heb hier ook problemen. Muziek wordt niet gestreamd. Op al mijn sonossen niet via spotify. Andere diensten werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:35

Saven

Administrator

nineball schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:35:
[...]

Je Spotify account moet wel goed geautoriseerd zijn in Sonos.
Lokale files spelen momenteel prima af op mijn Sonos, Spotify speelt prima af op mijn telefoon. Maar de combi werkt niet.

https://allestoringen.nl/storing/spotify
Verrek ja, wat belachelijk. Dacht dat alles gewoon lokaal ging |:( Gelukkig hebben we Airplay nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Hier ook nauwelijks tot geen Spotify Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Probleem is niet beperkt tot Sonos en Spotify combi.

M'n Google home speelt ook niet meer af.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 20:20
Via de Sonos app lukt het wel om spotify af te spelen, via de spotify app maakt ie geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 01-10 13:25
het werkt bij mij wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:30
..Christiaan.. schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:22:
Afgelopen zaterdag de playbar gekocht. Eerste ervaring met Sonos en ik moet zeggen dat het top is. Ik heb alleen een hoge piep in de playbar. Helpdesk gebeld en ik heb een mail gekregen die ik bij de verkoper (Expert) mag inleveren. Ik krijg dan een nieuwe mee en zij mogen de mijne bij Sonos omruilen. Top service. Hebben meer mensen hier last van die piep? Ik hoor 'm constant (als de stekker er in zit) en zelfs tijdens een film.
Ja ik nu 2 jaar later, bel ze nu op. Heel vervelend dit en jammer voor zo'n duur product.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Crxtreem schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:12:
Kan je met de alarm functie ook zorgen dat de Sonos speakers naar een ander volume gaan?

Ik heb nu een Sonos beam en mijn Zoontje weet dat als je op de play knop drukt de muziek verder gaat.
Wat betekend dat als hij 's ochtends naar de woonkamer gaat het hele huis wakker is omdat de speaker nog op de stand Sinterklaashits voor het slapen gaan staat.

Het zou dus lekker zijn dat de speaker automatisch naar standje wakker worden gaat.
Dat kan iig wel met de app macronos. Handige app die veel features heeft die Sonos zelf (nog?) niet heeft geimplementeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:49
Sonos Google Assistant Update

Hier wacht ik toch al een tijdje op! Alexa werkt erg goed, maar ik heb toch wel vaker dat ze me nét niet goed verstaat. Bijvoorbeeld: Ik heb twee lampen genaamd Light by the couch en Light behind the couch maar deze worden altijd door elkaar gehaald vanwege het feit dat mijn uitspraak natuurlijk niet als die van een native speaker is. (Natuurlijk kan ik de benaming aanpassen, maar dat is niet het punt :))

Aangezien Alexa niet in het Nederlands gepland staat hoop ik dat de integratie van Google Assistant beter bevalt. Deze is er wel in het Nederlands.

[ Voor 4% gewijzigd door Chalk op 02-12-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:11

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Chalk schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:38:
Sonos Google Assistant Update

Hier wacht ik toch al een tijdje op! Alexa werkt erg goed, maar ik heb toch wel vaker dat ze me nét niet goed verstaat. Bijvoorbeeld: Ik heb twee lampen genaamd Light by the couch en Light behind the couch maar deze worden altijd door elkaar gehaald vanwege het feit dat mijn uitspraak natuurlijk niet als die van een native speaker is. (Natuurlijk kan ik de benaming aanpassen, maar dat is niet het punt :))

Aangezien Alexa niet in het Nederlands gepland staat hoop ik dat de integratie van Google Assistant beter bevalt. Deze is er wel in het Nederlands.
Wauw
We vragen bètatesters minstens 14 uur per week te luisteren, dagelijks 10 spraakopdrachten te gebruiken en binnen 72 uur te reageren op onze vragen.
Flinke klus :P Maar ik heb mij wel aangemeld en hoop dat ik mag testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
Beekforel schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:10:
[...]

Wauw

[...]

Flinke klus :P Maar ik heb mij wel aangemeld en hoop dat ik mag testen!
Interessant, maar ik heb alles op Verenigde Staten staan, omdat ik met Alexa mijn Toon, hue lampen en Harmony hub, naast en via de Beam bedien. Als ik meedoe ben ik denk ik alles weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:30
Daniel. schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:13:
[...]

Ja ik nu 2 jaar later, bel ze nu op. Heel vervelend dit en jammer voor zo'n duur product.
Ik quote mijzelf even, vandaag mijn nieuwe Playbar ontvangen en nu is er geen piep meer als die in standby staat. Hier ben ik echt blij mee, producten van Sonos zijn wel mooi.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:11

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

gr1542 schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:53:
[...]

Interessant, maar ik heb alles op Verenigde Staten staan, omdat ik met Alexa mijn Toon, hue lampen en Harmony hub, naast en via de Beam bedien. Als ik meedoe ben ik denk ik alles weer kwijt.
Volgens mij kun je wel weer terug naar Nederland met je instellingen, heb ik destijds wel gedaan iig en Alexa werkt nog prima. Maar sinds Google Assistant Nederlands ondersteunt is dat #1 geworden hier in huis dus ik kan Alexa wel weer missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
Hier een korte beschrijving van de Sanus Soundbar beugel icm de Playbar: Don't.

Langere versie: Past niet lekker achter een heel dunne TV mount waardoor de TV verder van de muur af moet met spacers. Toen dat gedaan was viel op dat de PlayBar voorover kantelt aan de beugel, die lijkt niet stevig genoeg te zijn om de soundbar goed op z'n plek te houden.

De beugel gaat terug naar Sonos binnen de 100-dagen garantie en ik ga toch in de muur boren om de PlayBar op te hangen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Pagina: 1 ... 72 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.