Ik ken mensen die Play 5's en Play 3's hebben. Zelf heb ik geen Sonos luidsprekers want die had je nog niet toen ik het systeem kocht. Ik zelf heb een ZP80 en een ZP120 en een bridge.
Terugkomend op je eerdere post. Sonos is natuurlijk niet heilig makend. Ik weet niet of jij wat voor "oude" 5.1 set je thuis hebt staan en of je hier nog tevreden mee bent. Als je 5.1 set nog prima in orde is en een lijn ingang heeft dan kan je natuurlijk voor een connect kiezen. Dan stream je je muziek naar je 5.1 set en films kijk je gewoon zoals je nu doet. Je P3 en P1 uit de woonkamer kan je dan ergens anders in huis kwijt. Je bent dan voor €349 klaar en je hebt in theorie nog een 1 en/of een 3 over voor ergens anders in huis.
Wil je je 5.1 set buiten de deur gooien dan moet je je goed informeren. Ben je een film fan dan kom je naar mijn mening een heel klein beetje bedrogen uit omdat de Playbar geen DTS ondersteunt en alleen een optiche ingang heeft. Je media player en DVD speler sluit je dan op je TV aan die leidt het geluid via de optische uitgang naar je playbar en hier zit de crux. Het meerendeel van de TV's heeft geen 5.1 maar een 2.0 optisch uitgangs signaal. Dus echte "5.1" heb je dan niet. Je moet dan volgens mij dan een converter kopen die het hdmi audio 5.1 uitgang signaal van de TV naar een optisch 5.1 signaal omzet. Maar goed dan heb je nog geen DTS ondersteuning waarmee het meerendeel van films mee zijn gecodeerd. (Forum leden: even corrigeren indien nodig)
Je kan ook een analoge lijn uit van je TV naar een Play:5 sturen en vervolgens deze met een 1 en/of 3 koppelen. Ik doe dat af en toe met mijn TV naar de ZP120. Er is zelf een optie dan wanneer de ZP120 een ingangssignaal detecteert hij automatisch overschakelt. Ik weet niet hoe dat met de Play 5 zit.
Ook hier weer de alles bepalende vragen, wat is het budget en hoe belangrijk vind je home theater? Mijn advies, informeer je goed voordat je een beslissing neemt. Sonos is goed maar de Playbar heeft wat (kleine) beperkingen die grote consequenties kunnen hebben als je hiervan niet op de hoogte bent. Ik heb ook heel lang over een Playbar nagedacht maar uiteindelijk heb ik er (nog) geen gekocht. Het missen van een HDMI ingang en vooral DTS is voor mij een show stopper.