Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 10 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 01:17:
[...]

Het gaat mij voornamelijk om de Play 1,3 en 5 alsmede de Playbar. Die Meridian speakers heb ik wel eens gehoord. Klinken niet verkeerd. :) Het zijn actieve speakers en kunnen zo op de bron worden aangesloten met een volumeregelaar ertussen.
Ik denk dat je kwaliteit van een play moet vergelijken met gelijksoortige speakers en dan is het gewoon goed dat geldt natuurlijk ook voor playbar.

Ps je eerste post komt een beetje over als een troll. Je komt binnenvallen en deponeert een stelling zonder onderbouwing.

[ Voor 11% gewijzigd door leonbong op 26-01-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Zoals eerder is aangekaart, wat betreft gebruiksgemak is Sonos heel goed bezig. Noem een ander systeem waarbij je zo gemakkelijk multi-room muziek kan afspelen, zelfs Bluesound komt daar nog niet bij in de buurt. Aan de andere kant, Sonos heeft ook een voorsprong van ettelijke jaren op de concurrentie.

Kijk je naar de geluidskwaliteit, dan kan je inderdaad voor hetzelfde geld beter krijgen. Zo vind ik een Connect:AMP in combinatie met 2 Dali Zensor 1's beter klinken dan 2 Play:5's in een stereopaar. Zijn 2 Play:5's dan per definitie slecht? Nee, zeker niet. Iedereen heeft zijn of haar eigen referentiekader wat betreft beeld en geluid. De een is blij met een microsetje met kleine speakers en een ander wil minimaal een een surroundset met speakers uit de Bowers & Wilkins 800-serie.

Lang verhaal, kort; als je kijkt naar kwaliteit, dan vind ik dat je voor het geld beter kan krijgen. Wat betreft gebruiksgemak is er niks wat er in de prijsklasse waarin Sonos roert er ook maar een beetje in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 16:28
Ik ben sinds een maand ook besmet met het Sonos-virus. Wat een heerlijk systeem. Inmiddels 1x de P3 en 3x de P1 in huis, waarvan de P3 en één P1 in de woonkamer.

Daar staat echter ook nog mijn oude 5:1 set en die zou ik graag vervangen. Een optie hiervoor is de playbar, maar ik vraag me af hoe ver ik kom met een P5 en mijn huidige P3 en P1 boxen?

De P5 heeft een analoge ingang die ik dan zou moeten gebruiken. Ik heb echter naast een tv ook een DVD-speler en mediaplayer die ik wil aansluiten. 3 apparaten dus. Op dit forum (o.a. 1 en 2) en andere websites (o.a. 1 en 2) kom ik op een aantal opties:
  1. Een digitale versterker;
  2. Een switch o.i.d.: meerdere line in's en één line out;
  3. Alles via de tv laten lopen, en dan de TV aan de P5 hangen;
  4. Het kabeltje steeds handmatig overzetten. :X
Ik ben daarom benieuwd naar jullie setups en wat jullie aanraden voor de opties 1 (digitale versterker) en 2 (soort switch). Het liefst ga ik voor optie 2. Daarnaast ben ik bij optie 3 benieuwd of het geheel nog wel synchroon loopt met het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Ook van mij maar eens een post in dit topic, direct ingeluid met een vraag.

Sinds een kleine week heb ik drie Play 1's in mijn appartement staan, vind het echt heerlijk werken. Nu zoek ik nog een mooie geluidssetup voor in de woonkamer, bij de TV. Een Playbar lijkt mij hiervoor uitermate geschikt, maar vraag mij toch af of het ontbreken van een volwaardige subwoofer geen gemis is.

Ik hink op de gedachte een "goedkoper" audiosysteem aan te schaffen met twee frontspeakers en een subwoofer, om deze vervolgens met een Sonos Connect te koppelen. Hoe denken jullie over zoiets?

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
xp7amrkr schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:49:
Sinds een kleine week heb ik drie Play 1's in mijn appartement staan, vind het echt heerlijk werken. Nu zoek ik nog een mooie geluidssetup voor in de woonkamer, bij de TV. Een Playbar lijkt mij hiervoor uitermate geschikt, maar vraag mij toch af of het ontbreken van een volwaardige subwoofer geen gemis is.

Ik hink op de gedachte een "goedkoper" audiosysteem aan te schaffen met twee frontspeakers en een subwoofer, om deze vervolgens met een Sonos Connect te koppelen. Hoe denken jullie over zoiets?
Staar je niet blind op een subwoofer. Je kan ook een AMP inzetten en daar een paar fatsoendelijke speakers aan hangen als je niet zoveel om home cinema geeft. Echter...

Wat zoek je precies "voor bij de TV"? Full bioscoop geluid? Af en toe een filmpje over de speakers afspelen? Of goed geluid voor je "normale" audio?

Aangezien je al 3 Play 1's hebt ligt het wellicht voor de hand om een Playbar te kopen maar houdt er rekening mee dat deze geen DTS slikt (Die discussie vindt je hier wel terug in het forum) en dat een Playbar wellicht niet de meest optimale oplossing voor stereo geluid is. Aan de andere kant, je kan een Sub dan wel weer naadloos integreren.

Wat is je budget? Een playbar en sub maken je €1398 lichter, Een AMP is €499 dan blijft er nog €899 voor een setje luidsprekers. Er zijn altijd leuke demo modellen bij de diverse winkels voor een zacht prijsje op de kop te tikken.

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 01:17: Die Meridian speakers heb ik wel eens gehoord. Klinken niet verkeerd. :) Het zijn actieve speakers en kunnen zo op de bron worden aangesloten met een volumeregelaar ertussen.
Sterker nog, de digitale coax out van de ZP80 gaat rechtstreeks de speaker in. DAC, voor- en 3 eindversterkers zitten allemaal in de speaker. Sonos en Meridian speakers, a match made in heaven qua gemak en integratie. Het enige nadeel is dat Sonos geen 96/24 aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
xp7amrkr schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:49:
Ook van mij maar eens een post in dit topic, direct ingeluid met een vraag.

Een vriend van mij bezit alleen de Playbar en is er erg tevreden mee. De Sub is een toevoeging, geen vereiste.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

In de woonkamer wil ik gewoon een "middelmaats" geluidsset. Nu staan er twee Play 1's in stereo een dat vind ik prima.

Wat ik nu echter ervaar is dat de Samsung F8000 series niet echt vol is qua geluid. Ik kijk incidenteel een film en wil daar dan wel mijn normale "muziek" speakers voor gebruiken.

Een 5.1 setup hoeft voor mij niet, een Playbar + subwoofer valt voor mij buiten budget. Ik heb zo'n 700 euro voor de set over.

Zoals ik het zie zijn er drie opties:
1. Sonos Playbar
2. 2.1 Audioset met Sonos Connect
3. 2.1 Audiiset en twee Play 1's

Waarvan ik optie 3 het minst aantrekkelijk vind in verband met dubbel apparatuur.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
Gezien je voorkeuren/motivaties zou ik voor de Playbar gaan onder het motto gemak dient de mens. Het geluid is goed genoeg als ik het even zo kort door de bocht mag betitelen (vooral in combinatie met de 1's) en je kan altijd nog een sub toevoegen mocht je ooit de kriebels krijgen en het budget vinden.

Een audiosetje is weggegooid geld naar mijn mening. Met €349 voor een connect blijft er weinig over voor een kwalitatief hoogwaardig setje met dito speakers.

Optie 3 is inderdaad veel te omslachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Is de Sonor ook iets voor mensen die veel films/series kijken? Ben namelijk echt een film liefhebber en kijk graag series! Wil bij mijn heerlijke grote TV ook een lekker geluidje erbij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Voor films en series zijn er betere opties IMO. Het grote voordeel van Sonos is het gebruiksgemak en streaming mogelijkheden. Daar ga jij bij films kijken weinig gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:23
Grudgie schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:01:
Is de Sonor ook iets voor mensen die veel films/series kijken? Ben namelijk echt een film liefhebber en kijk graag series! Wil bij mijn heerlijke grote TV ook een lekker geluidje erbij hebben.
Voor normale televisie is vooral 'speech enhancement' een fijne optie, maar klinkt het geluid niet bijzonder. Pas wanneer je een film met goed geluid of muziek afspeelt, hoor je dat de Playbar 'veel meer' kan. Er komt veel meer bas uit dan je verwacht van een soundbar en met het volume zit het ook wel goed. De Sub zal wel echt iets toevoegen bij films of elektronische muziek. Het is geen vervanger van je HT set, maar wel een mooie toevoeging op een TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:16
En toch is de playbar bedoelt om onder de tv te gebruiken. Iets waar je normaal dat soort zaken op kijkt...

Ik ben nog even aan het kijken op het sonos forum zelf. Maar er zitten toch wel de nodige haken en ogen aan de playbar. Zoals onduidelijkheid over 5.1 output ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Wat wil je weten over 5.1 output dan? De Playbar kan stand-alone alleen maar surround sound simuleren. Echte 5.1 zul je meerdere units voor nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavara
janser01 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:31:
Gezien je voorkeuren/motivaties zou ik voor de Playbar gaan onder het motto gemak dient de mens. Het geluid is goed genoeg als ik het even zo kort door de bocht mag betitelen (vooral in combinatie met de 1's) en je kan altijd nog een sub toevoegen mocht je ooit de kriebels krijgen en het budget vinden.

Een audiosetje is weggegooid geld naar mijn mening. Met €349 voor een connect blijft er weinig over voor een kwalitatief hoogwaardig setje met dito speakers.
Als ik mijn post er even bruut tussen mag drukken.. :)

Heb je ook ervaring met de andere Sonos boxen, en dan met name de P:5 met line in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
bavara schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:27:

Heb je ook ervaring met de andere Sonos boxen, en dan met name de P:5 met line in?
Ik ken mensen die Play 5's en Play 3's hebben. Zelf heb ik geen Sonos luidsprekers want die had je nog niet toen ik het systeem kocht. Ik zelf heb een ZP80 en een ZP120 en een bridge.

Terugkomend op je eerdere post. Sonos is natuurlijk niet heilig makend. Ik weet niet of jij wat voor "oude" 5.1 set je thuis hebt staan en of je hier nog tevreden mee bent. Als je 5.1 set nog prima in orde is en een lijn ingang heeft dan kan je natuurlijk voor een connect kiezen. Dan stream je je muziek naar je 5.1 set en films kijk je gewoon zoals je nu doet. Je P3 en P1 uit de woonkamer kan je dan ergens anders in huis kwijt. Je bent dan voor €349 klaar en je hebt in theorie nog een 1 en/of een 3 over voor ergens anders in huis.

Wil je je 5.1 set buiten de deur gooien dan moet je je goed informeren. Ben je een film fan dan kom je naar mijn mening een heel klein beetje bedrogen uit omdat de Playbar geen DTS ondersteunt en alleen een optiche ingang heeft. Je media player en DVD speler sluit je dan op je TV aan die leidt het geluid via de optische uitgang naar je playbar en hier zit de crux. Het meerendeel van de TV's heeft geen 5.1 maar een 2.0 optisch uitgangs signaal. Dus echte "5.1" heb je dan niet. Je moet dan volgens mij dan een converter kopen die het hdmi audio 5.1 uitgang signaal van de TV naar een optisch 5.1 signaal omzet. Maar goed dan heb je nog geen DTS ondersteuning waarmee het meerendeel van films mee zijn gecodeerd. (Forum leden: even corrigeren indien nodig)

Je kan ook een analoge lijn uit van je TV naar een Play:5 sturen en vervolgens deze met een 1 en/of 3 koppelen. Ik doe dat af en toe met mijn TV naar de ZP120. Er is zelf een optie dan wanneer de ZP120 een ingangssignaal detecteert hij automatisch overschakelt. Ik weet niet hoe dat met de Play 5 zit.

Ook hier weer de alles bepalende vragen, wat is het budget en hoe belangrijk vind je home theater? Mijn advies, informeer je goed voordat je een beslissing neemt. Sonos is goed maar de Playbar heeft wat (kleine) beperkingen die grote consequenties kunnen hebben als je hiervan niet op de hoogte bent. Ik heb ook heel lang over een Playbar nagedacht maar uiteindelijk heb ik er (nog) geen gekocht. Het missen van een HDMI ingang en vooral DTS is voor mij een show stopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:16
Juist. Precies de reden waarom ik ook de stap niet zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
janser01 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 23:46:
Het missen van een HDMI ingang en vooral DTS is voor mij een show stopper.
Zou je dat kunnen uitleggen? Wat heeft HDMI te zoeken op een audio product en wat heeft DTS te zoeken op 1 speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
lutkeveld schreef op maandag 27 januari 2014 @ 00:40:
Zou je dat kunnen uitleggen? Wat heeft HDMI te zoeken op een audio product...
Ik zou de Playbar niet al een puur audio produkt maar als een home theater produkt betitelen. Het ding is ontworpen met de gedachte dat je hem aan je TV koppelt. De meest gangbare manier om home theater produkten aan je TV te koppelen is volgens mij op dit moment HDMI (met ARC return).
lutkeveld schreef op maandag 27 januari 2014 @ 00:40:
...en wat heeft DTS te zoeken op 1 speaker?
Geen idee waar je die vraag vandaan haalt. DTS werd door mij alleen maar i.c.m. de Playbar genoemd. De Playbar wordt door Sonos ook als basis van een multi speaker setup met 1's of 3's gezien. Dus geen DTS op 1 speaker maar op 3 als de Playbar DTS aan zou kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door janser01 op 27-01-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

ik heb sinds kort de Playbar, bevalt prima.
ik draai gewoon in de standaard modus, jullie ook of hebben jullie de Equalizer nog wat aangepast op de Playbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
lowfi schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:07:
En toch is de playbar bedoelt om onder de tv te gebruiken. Iets waar je normaal dat soort zaken op kijkt...

Ik ben nog even aan het kijken op het sonos forum zelf. Maar er zitten toch wel de nodige haken en ogen aan de playbar. Zoals onduidelijkheid over 5.1 output ed.
De Playbar is bedoelt voor de TV, maar presteert naar mijn mening het beste met streaming services (Netflix, Spotify etc).

Het gebrek aan DTS, HDMI-, optische- of analoge ingangen is achteraf helemaal geen issue gebleken voor mij persoonlijk. Ik kijk bijvoorbeeld nooit fysieke blurays en loop niet tegen deze problemen aan. DVD's afspelen via mijn Xbox 360 werkt prima. Ik moet alleen de kabel wisselen van mijn decoder/Xbox, maar dit is binnenkort opgelost door een goedkope splitter.
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:22:
Beste allemaal,

ik heb sinds kort de Playbar, bevalt prima.
ik draai gewoon in de standaard modus, jullie ook of hebben jullie de Equalizer nog wat aangepast op de Playbar?
Ik pas mijn equalizer regelmatig een beetje aan. Mijn bas zit een beetje boven het middelpunt en de treble er een beetje onder. 'Loudness' staat nu nog aan, maar hoop ik met de komst van de Sub uit te kunnen zetten. Deze settings zijn afhankelijk van de afstand, ruimte, muzieksoort en vooral je eigen voorkeur :). Wat ik wel aan kan raden is om via je Mac/PC (niet iPod of telefoon dus) de muziek invoer op 'uncompressed' te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zo1D
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-04-2023
Weet er iemand wanneer er terug SONOS PLAY-1's geleverd worden in België?

Ik heb begin januari tweemaal een PLAY-1 besteld bij een hifi winkel, waardoor ik er nog net de gratis bridge bijkreeg. Ze zeiden toen dat ze vanaf 15 januari terug geleverd worden, maar het is helaas wat aan het uitlopen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Sonos heeft op dit moment de nodige leveringsproblemen. Zelfs Bridges zijn niet/nauwelijks leverbaar, laat staan speakers. Zover ik her en der heb begrepen wordt volgende week weer voorraad aangeleverd in NL en in het ergste geval de week erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 23:36
Ik heb vrijdag mijn Play 1 op kunnen halen bij de MM. Bridge kwam deze week of volgende week zeiden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:46
Bij de media markt in Eindhoven geen leveringsprobleem. Liep er afgelopen zondag en er was een behoorlijke partij Play3 en Play5 op voorraad. Play1 heb ik zo niet op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 15:59
Holzschuh schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 21:33:
Heb met mijn Playbar ook last van de pop-ups op mijn tv omdat ik de interne speakers heb uitgeschakeld (Phillips).
Ik heb hier en op andere sites gelezen over de mogelijkheden maar tot nu toe is het me niet gelukt eea zodanig in te richten dat het werkt. Wat ik me vooral afvraag; hoe kan ik de tv wel aan/uitzetten maar het volumesignaal van de AB laten negeren?

Ik gebruik de afstandsbediening van de KPN box om de tv te bedienen, dus als ik die verbinding verbreek voor het volume moet ik weer een AB hebben om de tv aan - en uit te zetten.

Wil in de toekomst eigenlijk een programmeerbare afstandbediening oplossing hanteren maar dat duurt nog even dus hoop het met mijn huidige op te lossen.
Iemand een idee? Heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Nu online
Mm in Almere ligt helemaal vol met play's net zoals Adam arena waar ik vorige week was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:57
leonbong schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:23:
Mm in Almere ligt helemaal vol met play's net zoals Adam arena waar ik vorige week was.
Waarschijnlijk Play 3 en Play 5. De Play 1, de Bridge en de Sub zijn sowieso al sinds kerst vrijwel landelijk uitverkocht. Kan wel zijn dat er deze week weer voorraad binnen komt uiteraard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Holzschuh schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:02:
[...]

Iemand een idee? Heb nog geen oplossing kunnen vinden.
Wat voor Philips heb je?

En wat voor popup bedoel je? Zo'n icoontje dat het geluid op mute staat of iets anders?

Ik heb ook een Philips tv (37PFL7403) en daar heb ik geen optische uitgang.
Dus ik heb een Omvormer - Digital Coaxiaal naar Optisch gebruikt.

Via het menu van de tv kreeg ik nu ook een andere optie beschikbaar om het geluid uit te zetten. Ik moet thuis nog even kijken hoe dat heet, dat weet ik nu niet.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
remzor schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:20:
[...]

Waarschijnlijk Play 3 en Play 5. De Play 1, de Bridge en de Sub zijn sowieso al sinds kerst vrijwel landelijk uitverkocht. Kan wel zijn dat er deze week weer voorraad binnen komt uiteraard..
Heb na kerst in 2 verschillende vestigingen van Hifi Klubben nog Play 1's kunnen ophalen, hadden er meerdere op voorraad. Meer zwart dan wit, maar iig nog genoeg beschikbaar (ook nu nog volgens hun webshop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op 23 december 2x play1 wit besteld bij Hifi-corner, maar nog niet geleverd gekregen. Sonos werkt niet echt mee met de leveringen is de boodschap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Sander schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:15:
[...]

Heb na kerst in 2 verschillende vestigingen van Hifi Klubben nog Play 1's kunnen ophalen, hadden er meerdere op voorraad. Meer zwart dan wit, maar iig nog genoeg beschikbaar (ook nu nog volgens hun webshop).
Dan heb je geluk gehad denk ik. Ik heb het ook meer over de grotere aantallen bij de grotere concerns (mediamarkt, saturn, harense smid etc.).
Ik denk dat het niet lang meer zal duren nu. Levering van de subwoofer is al sinds de release een probleem. Schijnbaar is het productieproces hier een oorzaak van (lagen pianolak). Er gaat dan ook het gerucht dat de mat zwarte sub weer beschikbaar gaat komen voor 599,-. Gemakkelijker en sneller te produceren en voor een betere prijs leverbaar dus.. Afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Rhapsody schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:05:
[...]
Wat voor Philips heb je?

En wat voor popup bedoel je? Zo'n icoontje dat het geluid op mute staat of iets anders?

Ik heb ook een Philips tv (37PFL7403) en daar heb ik geen optische uitgang.
Dus ik heb een Omvormer - Digital Coaxiaal naar Optisch gebruikt.

Via het menu van de tv kreeg ik nu ook een andere optie beschikbaar om het geluid uit te zetten. Ik moet thuis nog even kijken hoe dat heet, dat weet ik nu niet.
Heb een 40pfl7605h en gebruik exact dezelfde omvormer. Alleen heb ik geen optie gezien tijdens het installeren.
Ergens in de instellingen heb ik de mogelijkheid gevonden om mijn speakers uit te zetten maar daar krijg ik nu dus steeds een melding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Kun je eens kijken in het menu bij Configuratie --> Installatie --> Easylink? Die heb ik aan staan en volgens mij was dat bij mij de oplossing.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_oldie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:43:
Heb op 23 december 2x play1 wit besteld bij Hifi-corner, maar nog niet geleverd gekregen. Sonos werkt niet echt mee met de leveringen is de boodschap...
Ik ben maandag bij de mediamarkt geweest voor een play:1. Helaas uitverkocht. Ik heb daarna 's avonds bij sonos zelf een play:1 besteld en kreeg gisteren een mailtje, vandaag wordt hij bezorgd.

Dus sonos zelf heeft ze gewoon op voorraad :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:43:
Dat belooft weinig goeds voor mijn aankomende Sub!

Over twee weken zou Sonos weer beter op voorraad moeten zijn las ik ergens. Even rustig afwachten dan maar.

[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 29-01-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:22
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van z'n TV aan de line-in van z'n Play:5?
Hoe is die kwaliteit?

Ik wil wat beter geluid uit m'n TV laten komen, maar vind de play bar een nogal dure extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavara
Maarten21 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:12:
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van z'n TV aan de line-in van z'n Play:5?
Hoe is die kwaliteit?

Ik wil wat beter geluid uit m'n TV laten komen, maar vind de play bar een nogal dure extra.
Ik heb de afgelopen weken met dezelfde vraag gespeeld. De playbar was voor mij geen optie, maar tegelijkertijd vond ik het niet nuttig om naast mijn Sonos boxen een dolby surround set in de woonkamer te hebben staan. Uiteindelijke gekozen voor de Play:5 en nu een paar dagen mee gespeeld. Vanavond heb ik de dolby surround losgekoppeld.

In beginsel hangt het af van jouw wensen. Ben je een audiofiel of geniet je gewoon van voller geluid, van wat extra bovenop je TV? In dat laatste geval heb je denk ik voldoende aan de Play:5. Wel heb ik naast de Play:5 een Play:1 in de woonkamer staan (dan komt het geluid van meerdere kanten en dat geeft toch wel wat extra's) en wellicht hang ik daar nog een Play:1 bij. Maar voller geluid heb je met een Play:5 alleen al.

Wat me wel opvalt is dat het afhangt van wat je kijkt. Wil je films, voetbalwedstrijden of het journaal kijken? Ik neem aan dat het je vooral om het eerste en wellicht het tweede gaat. Dan vind ik de Play:5 echt iets toevoegen. Daar zit namelijk standaard meer bass in en daar weet de Play:5 wel raad mee. TV als talkshows en het journaal, waarin het draait om het basis stemgeluid, vind ik wat blikkerig uit de 5 komen.

[ Voor 3% gewijzigd door bavara op 29-01-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Gisteren een Play:5 opgepikt bij de Media Markt. Nu nog bekabeld aangesloten, want heb nog geen bridge.

Eerste impressie is zeer goed. Geluid is voor mij goed genoeg waarvoor ik de Play:5 ga gebruiken. Gisteren wat verschillende nummers afgespeeld en allen klonken goed. De lage tonen komen er ook verrassend goed uit.

En het installatieproces... _/-\o_ Nog nooit zoiets simpels meegemaakt. Moet nu nog wel even mijn weg vinden in de app om snel playlists te maken en op shuffle af te spelen etc. De installatie op de eerste iPhone duurde misschien een minuut (inclusief registratie). Op de volgende iphone, ipad en laptop 5 sec. Bizar goed :)

Dit weekend hopelijk wat tijd om wat verder te kijken in de app en natuurlijk muziek te luisteren + de bridge ertussen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
m4yall schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:12:
Gisteren een Play:5 opgepikt bij de Media Markt. Nu nog bekabeld aangesloten, want heb nog geen bridge.

Eerste impressie is zeer goed. Geluid is voor mij goed genoeg waarvoor ik de Play:5 ga gebruiken. Gisteren wat verschillende nummers afgespeeld en allen klonken goed. De lage tonen komen er ook verrassend goed uit.

En het installatieproces... _/-\o_ Nog nooit zoiets simpels meegemaakt. Moet nu nog wel even mijn weg vinden in de app om snel playlists te maken en op shuffle af te spelen etc. De installatie op de eerste iPhone duurde misschien een minuut (inclusief registratie). Op de volgende iphone, ipad en laptop 5 sec. Bizar goed :)

Dit weekend hopelijk wat tijd om wat verder te kijken in de app en natuurlijk muziek te luisteren + de bridge ertussen aansluiten.
Met korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Jep, +/- € 329 betaald. Wordt je wel hebberig van, maar had de Play:1 nog niet nodig en daar scheelt het maar een 3 tientjes op.

Playbar en sub daarentegen (laatste was in Ehv niet op voorraad) daar scheelt het helemaal aangenaam veel op. Ze deden trouwens ook gewoon bestellen met korting hoewel in de voorwaarden staat dat ze dat niet doen en op=op principe hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:16

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

m4yall schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:15:
[...]

Jep, +/- € 329 betaald. Wordt je wel hebberig van, maar had de Play:1 nog niet nodig en daar scheelt het maar een 3 tientjes op.

Playbar en sub daarentegen (laatste was in Ehv niet op voorraad) daar scheelt het helemaal aangenaam veel op. Ze deden trouwens ook gewoon bestellen met korting hoewel in de voorwaarden staat dat ze dat niet doen en op=op principe hanteren.
In de voorwaarden staat ook dat Sonos is uitgesloten van de actie, maar zag net in Enschede ook dat ze gewoon bij de actie horen. Vind het geluid overigens niet geweldig, maar dat komt misschien door de grote ruimte en het feit dat het op een metalen plankje staat die los in een rek hangt.

Toch kriebelt het om iets te kopen met die 17% korting.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
frankwopereis schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:29:
[...]

In de voorwaarden staat ook dat Sonos is uitgesloten van de actie, maar zag net in Enschede ook dat ze gewoon bij de actie horen. Vind het geluid overigens niet geweldig, maar dat komt misschien door de grote ruimte en het feit dat het op een metalen plankje staat die los in een rek hangt.

Toch kriebelt het om iets te kopen met die 17% korting.
In Eindhoven is de opstelling uiteraard ook in een grote ruimte, maar klonk de Play:5 wel aardig. Stond wel op een aparte "luxe" stelling ipv metaal. Thuis klinkt ie nog beter. Hoe het zich verhoud tot een B&W A5 zou ik wel eens thuis willen testen, maar heb voor het gebruiksgemak gekozen van alle software ipv Airplay only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 23:36
Zo, Bridge ook op kunnen halen. Helemaal mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:47
Gisteravond in MM Cruquius een playbar en play3 gehaald met de korting!

De Play1 en subs waren niet meer op voorraad en klantenorders op Sonos werden niet aangenomen, omdat niet zeker was of en wanneer Sonos weer levert.

Wilde eigelijk 2x de Play1 meenemen, en baal nu een beetje dat ik maar 1x de Play3 heb meegenomen. Het is nu net niks..

Gelukkig hebben we nog even totdat onze verbouwing erop zit en de apparatuur pas daadwerkelijk gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Rhapsody schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:22:
Kun je eens kijken in het menu bij Configuratie --> Installatie --> Easylink? Die heb ik aan staan en volgens mij was dat bij mij de oplossing.
Hmm, die staat bij mij ook aan. Heb die nog eens uit/aan gezet en toen sprongen de speakers van de tv weer aan. Maar dat was alleen maar een echo tv<>playbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Gisteren ook voor een Play:1 gaan kijken, zegt de verkoper, "ja die Bridge krijg je er gratis bij".
Ik blij, want bekabeld is niet echt handig, zie ik thuis op internet dat die actie al een maand geleden afgelopen was... en bedankt voor het blij maken met een dode mus.

Die bridge maakt het systeem voor mijn gevoel gewoon net te duur.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Phusebox schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 09:48:
Gisteren ook voor een Play:1 gaan kijken, zegt de verkoper, "ja die Bridge krijg je er gratis bij".
Ik blij, want bekabeld is niet echt handig, zie ik thuis op internet dat die actie al een maand geleden afgelopen was... en bedankt voor het blij maken met een dode mus.

Ik heb er een op marktplaats gekocht voor 25 euro. Vindt 50 euro daarvoor eigenlijk ook wat teveel, maar gelukkig zijn er veel mensen die een bridge overhebben van de actie die tm 31 december liep die hem op marktplaats voor de helft verkopen.

Hadden ze de Play:1 niet op voorraad dat die gast beide gewoon aan je meegeeft ook al is de actie afgelopen? Play:1 bij de Media Markt met de BTW actie en een bridge van marktplaats = minder dan 199 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor

De bridge van 49,- maakt het hele systeem te duur? De bridge heb je maar één nodig he, daarna kun je zoveel speakers aansluiten als je wilt. Als je maar voor 1 speaker kijkt dan komt er inderdaad een redelijk bedrag bovenop, maar Sonos is dan ook een systeem dat fijn is om met de tijd uit te breiden :)
Marktplaats is een goede tip ja, ook aangezien de bridges nog steeds niet landelijk overal op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online

Als je het doet voor 1 speaker kun je beter kijken naar een mooie bluetooth of Airplay speaker voor hetzelfde bedrag. Het mooie van Sonos is namelijk juist meerdere boxen en de hele multi-room ervaring. Heb voor mijn vader voor de kerst een Play:1 gekocht en hij heeft inmiddels 2 x Play:1 en sinds gisteren ook 2 x Play:2 in huis. Dan is het systeem wel echt helemaal compleet, in 3 verschillende ruimtes muziek. Soms alles hetzelfde, soms ook niet.

Ging zelf bijna twijfelen om alles weg te doen en ook over te schakelen naar Sonos... Maarja voor je dan klaar bent ben je toch ruim 2000,- verder (of 1700 met BTW korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP32
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01-2021
Sander schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:04:
[...]

Als je het doet voor 1 speaker kun je beter kijken naar een mooie bluetooth of Airplay speaker voor hetzelfde bedrag. Het mooie van Sonos is namelijk juist meerdere boxen en de hele multi-room ervaring. Heb voor mijn vader voor de kerst een Play:1 gekocht en hij heeft inmiddels 2 x Play:1 en sinds gisteren ook 2 x Play:2 in huis. Dan is het systeem wel echt helemaal compleet, in 3 verschillende ruimtes muziek. Soms alles hetzelfde, soms ook niet.

Ging zelf bijna twijfelen om alles weg te doen en ook over te schakelen naar Sonos... Maarja voor je dan klaar bent ben je toch ruim 2000,- verder (of 1700 met BTW korting)
Een play:2 die wil ik weleens zien dan! Lijkt mij gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sander schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:04:
[...]

Het heeft allemaal voor en nadelen, ja ik ga nu maar voor 1 speaker, maar Sonos biedt dan wel de mogelijkheid om later uit te breiden.

Sonos:
+ multiroom
+ uitbreidbaar
+ WiFi
- stekker
- geen andere inputs
- afhankelijk van app (wat als Sonos failliet gaat?)
- geen spotify radio

Bluetooth:
+ draagbaar en overal te gebruiken
+ goedkoper
+ line-in
- niet uit te breiden
- afhankelijk van aanwezigheid streamend apparaat binnen 5-10 meter.

Heb nu een Cambridge Audio Minx Go staan, en twijfel of ik die moet houden of terugsturen en gaan voor de Play:1. Lastig vergelijken aangezien die Play:1 nergens op voorraad was bij MediaMarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 15:36
Media Markt Bergen op Zoom heeft 4 Play:1's in het zwart staan met BTW korting. Komt neer op €164,45 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vooral het ontbreken van Spotify radio heeft mij doen besluiten niet op Sonos over te gaan. Mensen zijn er al een jaar ofzo om het vragen maar Sonos luistert blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 20:50

fun

Phusebox schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:33:
Vooral het ontbreken van Spotify radio heeft mij doen besluiten niet op Sonos over te gaan. Mensen zijn er al een jaar ofzo om het vragen maar Sonos luistert blijkbaar niet.
Je hebt op zich wel gelijk maar er zijn (betere) alternatieven.

Als je via Unotelly of Unblockus (of een andere) een Amerikaans DNS adres koopt (ongeveer $50,- per jaar) "denkt" Sonos dat je in de US woont en geeft je toegang tot Pandora, het nieuw Beats Music, iHeart radio etc etc. Als bonus heb je dan ook nog de Amerikaanse Netflix (als je daar lid van bent).

Ik heb ook getwijfeld aangezien ik Spotify Premium heb en dus 9,95 per maand betaal. Maar Pandora is zo veel beter qua radio (persoonlijke mening natuurlijk) dat ik er graag de kosten voor over heb. Sinds ik deze constructie heb gebruik ik Spotify eigenlijk alleen nog op mijn telefoon en luisteren we via Sonos meestal naar Pandora of naar het nieuwe Beats Music (leuke playlists).

[ Voor 13% gewijzigd door fun op 02-02-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik twee Sonos' 1 gebruik, dan heb ik toch twee keer mono in plaats van stereo of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:24:
Als ik twee Sonos' 1 gebruik, dan heb ik toch twee keer mono in plaats van stereo of zie ik dat verkeerd?
Als ze in dezelfde ruimte staan en in 'stereo setup' kun je ze linken in de app als stereo paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Twee vraagjes:
Heeft iemand hier ook de ervaring dat zijn sonos:connect vrij warm is, zelfs wanneer er geen muziek wordt gespeeld?

Heeft er hier iemand een leuke speakerset op de connect aangesloten en zo ja welke?

Leuk weetje: ik ben er wel in geslaagd men sonos:play3 aan te sluiten op tv. Als volgt: tv (of mediaspeler) naar line in op sonos connect. Op play:3 als music de line in selecteren. Done.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
tboheeren schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:54:
Twee vraagjes:
Heeft iemand hier ook de ervaring dat zijn sonos:connect vrij warm is, zelfs wanneer er geen muziek wordt gespeeld?

Heeft er hier iemand een leuke speakerset op de connect aangesloten en zo ja welke?

Leuk weetje: ik ben er wel in geslaagd men sonos:play3 aan te sluiten op tv. Als volgt: tv (of mediaspeler) naar line in op sonos connect. Op play:3 als music de line in selecteren. Done.
En dan heb je geen gigantische vertraging in je geluid? Of heb je die ook afgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Neen bij mij loopt het volledig in sync, 0.0 vertraging. Ook niets extra afgesteld...

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:28
Twee vraagjes:

Bij mij is de connect ook warm gebruikt of ongebruikt (in het menu xxx.xxx.xxx:1400/support/review) kan je trouwens de temp zien en die van mij is meestal 45 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Yamahaa schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:24:
[...]

Bij mij is de connect ook warm gebruikt of ongebruikt (in het menu xxx.xxx.xxx:1400/support/review) kan je trouwens de temp zien en die van mij is meestal 45 graden)
In welk menu zie je dit?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 22:21
Bij mij is de Connect ook warm!

Vreemd, want in de documentatie staat dat de apparatuur vrijwel geen stroom gebruikt wanneer het niks doet.
Of misschien geldt dat alleen voor de play's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Check, viel me afgelopen week ook op, de connect is altijd warm. Maar volgens mij geldt dat voor elke speaker, want voelde dit ook, iets minder, bij de play1 op de badkamer.

Alleen mijn play3 is nooit warm, zet ik meestal handmatig aan. Ik ga vanavond eens de aan de play1s voelen even zeker checken of ze warm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week de Sonos Play: 3 en 5 in de winkel beluisterd. Vond het aardig goed klinken al vind ik het toch lastig oordelen in de winkel. Twijfel of deze speakers groot genoeg zijn voor een (normaal formaat) woonkamer.

Heb momenteel een Logitech Z-2300, iemand enig idee hoe deze zich in kwaliteit en volume (in een grotere ruimte) verhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 18:36:
Van de week de Sonos Play: 3 en 5 in de winkel beluisterd. Vond het aardig goed klinken al vind ik het toch lastig oordelen in de winkel. Twijfel of deze speakers groot genoeg zijn voor een (normaal formaat) woonkamer.

Heb momenteel een Logitech Z-2300, iemand enig idee hoe deze zich in kwaliteit en volume (in een grotere ruimte) verhoud?
Wij hebben een Play:3 in de woonkamer (8x5 meter, ruim 2,5 meter hoog). Heeft voor ons power zat. Tenzij je echt een feest gaat bouwen waarbij gedanst moet worden misschien... ;-)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 18-09 11:53
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 18:36:

Voor mij ook ruim voldoende volume vanuit de play:3 voor een normale woonkamer.
Toevallig vanmiddag gemeten vanuit de bank (ca 2m afstand van de play:3) met een app: gemiddeld 80db en pieken tot 100 .... vrij luid dus;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ikzelf ben begonnen met een playbar en die heeft ook voldoende geluid voor een kamer. Ik ben echter wel overgegaan tot aanschaf van twee maal de play 1 als surroundspeakers en een play 5 erbij. Nu alles aan elkaar gelinkt en je kunt een heel mooi vol geluid in kamer en keuken krijgen. Het mooie volle geluid bereik je niet met maar 1 speaker is mijn mening. Je kan beter meerdere kleinere speakers hebben dan 1 playbar of play 5 voor muziek. Maar dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:16

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Teknix1982 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:23:
Ikzelf ben begonnen met een playbar en die heeft ook voldoende geluid voor een kamer. Ik ben echter wel overgegaan tot aanschaf van twee maal de play 1 als surroundspeakers en een play 5 erbij. Nu alles aan elkaar gelinkt en je kunt een heel mooi vol geluid in kamer en keuken krijgen. Het mooie volle geluid bereik je niet met maar 1 speaker is mijn mening. Je kan beter meerdere kleinere speakers hebben dan 1 playbar of play 5 voor muziek. Maar dat is mijn mening
Daar ben ik het mee eens. Daarom wil ik ook Sonos gaan kopen over een tijdje.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:49
Heb onlangs een Playbar gekocht, zeer tevreden van het geluid, heb wel mijn bass verhoogt tot net niet de hoogste positie in de equalizer en mijn treble in de helft tussen max en midden.

Met tijd nog een Sub kopen, hoewel er nu al redelijk mooi diep geluid uitkomt, denk ik met een Sub nog voller geluid te creëren.

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Ik noem het menu maar heet vast anders.

Als je met je PC of Tablet (op je eigen netwerk zit -dus ook het netwerk waar je 1 of meerdere Sonos onderdelen hebt- in je brouwser het interne IPnr van 1 van de spelers intikt (vindbaar op diverse manieren maar ook oa op/in de APP waarmee je hem kan bedienen onder info)... en achter dat adres:1400/support/review intypt (bij mijn zou dat bv kunnen zijn 193.168.79:1400/support/review , maar bij jou is dat interne IP nummer dus ws anders) dan komt er na korte verwerkingstijd een zichtbaarlijstje waar je allelei diverse informatie uit kan halen, per speler. Ik weet zou uit mijn hoofd niet welke regel het is maar ergens in het midden...je moet maar eens stoeien er mee.

Vraag me niet wat alles precies inhoud maar met enige kennis krijg je een indruk en na veel kijken ontdek en begrijp je steeds meer.

Succes ermee :)

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Leuke info om te zien! 38 graden is mijn Play 1

[ Voor 16% gewijzigd door MmarkM op 06-02-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
Die van mij 43 graden. Is te vinden in:
/proc/driver/audio/audioctl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Laatst online: 16-09 13:44
Twee vraagjes:

Ik heb nog een oudere versie van de Sonos Connect, de ZP80; die staat bij mij vrij en wordt niet echt warm; wat betreft het aansluiten van een 'aardige speakerset', je bedoelt hier actieve speakers mee neem ik aan? Ik verwacht dat er aardig wat mensen zijn (waaronder ik) die al een versterker hebben en daar de Sonos op willen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Yamahaa schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:48:
[...]

Ik noem het menu maar heet vast anders.

Als je met je PC of Tablet (op je eigen netwerk zit -dus ook het netwerk waar je 1 of meerdere Sonos onderdelen hebt- in je brouwser het interne IPnr van 1 van de spelers intikt (vindbaar op diverse manieren maar ook oa op/in de APP waarmee je hem kan bedienen onder info)... en achter dat adres:1400/support/review intypt (bij mijn zou dat bv kunnen zijn 193.168.79:1400/support/review , maar bij jou is dat interne IP nummer dus ws anders) dan komt er na korte verwerkingstijd een zichtbaarlijstje waar je allelei diverse informatie uit kan halen, per speler. Ik weet zou uit mijn hoofd niet welke regel het is maar ergens in het midden...je moet maar eens stoeien er mee.

Vraag me niet wat alles precies inhoud maar met enige kennis krijg je een indruk en na veel kijken ontdek en begrijp je steeds meer.

Succes ermee :)

Peter
Tof zeg. Hoe wist je dit joh?
Mijn ZP90 (oude versie van Connect, hij wordt door Sonos ook als "Connect" herkend) heeft alleen geen temperatuur volgens mij. M'n Play:1 is 36 graden, m'n Play:3 is 45 graden. Beiden uit.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:36
Ik zit even met een vraagje over de playbar. Ik ben op dit moment in de markt voor een nieuwe audio en home cinema invulling en een van de opties die ik aan het overwegen ben is de Sonos playbar.
Zie ook: Nieuwe audio en home cinema invulling

Mijn huidige tv geeft helaas via de optical out alleen PCM terug. Maar wat is nu het effect als je toch geen gebruik maakt van een surround(2x play3) opstelling? Heeft de playbar een 5.1 signaal alleen nodig voor surround opstelling of wordt het geluid ook al beter als bar alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:19:
Mijn huidige tv geeft helaas via de optical out alleen PCM terug. Maar wat is nu het effect als je toch geen gebruik maakt van een surround(2x play3) opstelling? Heeft de playbar een 5.1 signaal alleen nodig voor surround opstelling of wordt het geluid ook al beter als bar alleen?
Een 5.1 signaal is natuurlijk om geluid in 5.1 weer te geven. Het maakt niet het geluid "beter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Waarom ik het zo nadrukkelijk vraag is omdat soundbars van Yahama(YSP-2200) en Sony(HT-ST7) o.a. wel gebruik maken van DTS/DB 5/7.1 signalen. Zodoende dat ik het nog even navraag hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:47:
Waarom ik het zo nadrukkelijk vraag is omdat soundbars van Yahama(YSP-2200) en Sony(HT-ST7) o.a. wel gebruik maken van DTS/DB 5/7.1 signalen. Zodoende dat ik het nog even navraag hier ;)
Het lijkt natuurlijk heel indrukwekkend dat de soundbar een 5.1 of 7.1 kan ontvangen. Maar in de praktijk gebeurd er niets mee omdat er geen speakers zijn om het geluid naar toe te sturen. Dat wordt dan gewoon door de andere kanalen heen gemixt door de hardware en komt gewoon uit de soundbar zonder enig verschil in kwaliteit. Je mist alleen de surround ervaring. Deze kan hooguit met wat foefjes gesimuleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
spaceboy schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 08:48:
[...]

Tof zeg. Hoe wist je dit joh?
Eeeeh ooit eens ergens op het net gevonden en meteen opgeslagen. Altijd handig. Je kan ook mooi de connectie zien tussen de spelers onderling en waar ze het "beste contact" maken vind het altijd wel grappig. Het is wel een algemeen bekende ingang hoor maar af en toe raakt het in de vergetelheid.... totdat het weer eens ter sprake komt . In dit geval met die temp...handig toch, dan zie je ook dat we het allemaal hebben die wat hogere temp....nou CU

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
S1NN3D schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:51:
[...]

Het lijkt natuurlijk heel indrukwekkend dat de soundbar een 5.1 of 7.1 kan ontvangen. Maar in de praktijk gebeurd er niets mee omdat er geen speakers zijn om het geluid naar toe te sturen. Dat wordt dan gewoon door de andere kanalen heen gemixt door de hardware en komt gewoon uit de soundbar zonder enig verschil in kwaliteit. Je mist alleen de surround ervaring. Deze kan hooguit met wat foefjes gesimuleerd worden.
Ik heb nog wat reviews erop na gelezen maar het lijkt erop dat het toch wel enig effect merkbaar is tussen met en zonder Dolby digital feed.
And the kicker is that the Playbar sounds dramatically better when it receives a true Dolby Digital signal. Not only with the Play:3 surround speakers, which then produced excellent surround effects, but also with the Sonos Sub, which had much clearer bass definition. In our test setup, we were easily able to flip back and forth between the true surround mix and the Playbar's simulated surround mix, and the difference wasn't subtle.

The practical outcome won't bother less critical listeners; the Playbar still does a better job of creating a big soundstage than the vast majority of sound bars, even if it's not the "true" surround mix. But it's still bothersome to know that the Playbar can sound significantly better, especially with additional Sonos components, but is hamstrung by annoying technical issues (albeit ones that are the fault of the TV). As it stands, Playbar owners with the Sonos Sub or Sonos Play: 3 surround speakers or both won't be able to consistently hear the sound the system is capable of.
Bron: http://reviews.cnet.com/s...05-7868_7-35609166-2.html

Anyway morgen ga ik eens wat opties beluisteren waarvan je het resultaat in mijn eigen topic kunt teruglezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil de playbar aansluiten op mijn TV in de woonkamer en 2 keer een play 3 in de keuken. En dan de subwoofer ergens in het midden zodat ik zowel de bas in woonkamer als keuken kan horen. Dus of TV kijken met de sub, of muziek luisteren in de keuken met de sub...Kan dit zonder elke keer de sub te ontkoppelen ? Als de TV aangaat, pikt ie dan automatisch de sub mee ?Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 22:51
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:44:
ik wil de playbar aansluiten op mijn TV in de woonkamer en 2 keer een play 3 in de keuken. En dan de subwoofer ergens in het midden zodat ik zowel de bas in woonkamer als keuken kan horen. Dus of TV kijken met de sub, of muziek luisteren in de keuken met de sub...Kan dit zonder elke keer de sub te ontkoppelen ? Als de TV aangaat, pikt ie dan automatisch de sub mee ?Thanks
Mits de sub is gekoppeld is met de playbar speelt ie automatisch mee met de TV. Wil je echter de sub gebruiken met de 2 P3 in de keuken dan zul je de sub aan dat stereopaar moeten toevoegen. Je zult hem dus iedere keer moeten 'ontkoppelen'

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
The_Thijs© schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:42:
[...]

Mits de sub is gekoppeld is met de playbar speelt ie automatisch mee met de TV. Wil je echter de sub gebruiken met de 2 P3 in de keuken dan zul je de sub aan dat stereopaar moeten toevoegen. Je zult hem dus iedere keer moeten 'ontkoppelen'
Wat ik nu ga roepen weet ik niet zeker (ik heb geen sub) maar wel diverse plays door het huis....maar je kan natuurlijk ook de muziek aanzetten in de groep van de bar en sub en de plays, maar dan de bar muten.
Dat gaat sneller dan ontkoppelen en is een simpele handeling toch? Of overzie ik iets niet met de sub en en bar?

mvg

Peter

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 22:51
Yamahaa schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:59:
[...]

Wat ik nu ga roepen weet ik niet zeker (ik heb geen sub) maar wel diverse plays door het huis....maar je kan natuurlijk ook de muziek aanzetten in de groep van de bar en sub en de plays, maar dan de bar muten.
Dat gaat sneller dan ontkoppelen en is een simpele handeling toch? Of overzie ik iets niet met de sub en en bar?

mvg

Peter
Dan hou je hetzelfde probleem; Alles in 1 groep kan natuurlijk maar je kan de sub koppellen aan of de playbar of de 3's. Koppel je ''m aan de bar en je mute de bar, dan mute je dus ook de sub. Koppel je 'm aan de 3's dan kan je idd de bar alleen muten, maar wil je dan weer tv kijken via de bar met de sub dan moet ie dus weer gekoppeld staan aan de bar.
Enige oplossing zou zijn om alles in 1 groep te zetten de sub aan de bar te koppellen en als je muziek gaat luisteren de bar zachter te zetten terwijl je de sub harder zet zodat het laag beter doorkomt tot in de keuken.

[ Voor 11% gewijzigd door The_Thijs© op 13-02-2014 11:20 ]

daag

• Yamahaa
The_Thijs© schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:17:
[...]

Dan hou je hetzelfde probleem; Alles in 1 groep kan natuurlijk maar je kan de sub koppellen aan of de playbar of de 3's. Koppel je ''m aan de bar en je mute de bar, dan mute je dus ook de sub. Koppel je 'm aan de 3's dan kan je idd de bar alleen muten, maar wil je dan weer tv kijken via de bar met de sub dan moet ie dus weer gekoppeld staan aan de bar.
Enige oplossing zou zijn om alles in 1 groep te zetten de sub aan de bar te koppellen en als je muziek gaat luisteren de bar zachter te zetten terwijl je de sub harder zet zodat het laag beter doorkomt tot in de keuken.
Ok de sub "zet je dus niet in een groep" maar koppel je aan 1 of meerdere plays die los (of in een groep staan) moet ik dat zo zien? (weer wat geleerd). Ik heb zelf alleen diverse plays en connects door het huis en de sub gedraagt zich dus net even anders.

dank voor je uitleg!

Verwijderd

thanks, maar alles in 1 groep, betekent dat dat de 3's ook alleen de mid en hoge tonen wergeven? Dat zou prima zijn dan. Het betekent wel dat als ik TV ga kijken ik de 3's moet muten, Das nog niet zo erg, maar 1 ding blijft onmogelijk zonder ontkoppling, en dat is dat mijn zoon TV kijkt met bar en sub, en ik in de keuken mijn muziek wil luisteren met de 3's zonder sub...haha zo blijft er altijd wat te wensen over
The_Thijs© schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:17:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op 10 januari een Play 3 besteld bij Hifi corner en heb hem nog steeds niet. Leveringsproblemen okay, maar dit loopt wel een beetje uit de hand. Als ik geen kortingscode had, had ik hem al lang geannuleerd. Frustrerend O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Wie heeft hier ervaringen met de playbar en 2x play3 of play1's zodat je 5.1 krijgt. Is dit een mooie surroudoplossing?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 15:36
Ja, ik heb het voor een avondje geprobeerd. Zolang je bron 5.1 is, is het prima en mooi!
Zodra je 2.0 krijgt (zie eerder dit topic, veel tv's serveren hdmi als 2.0 via optische aansluiting) dan ben je geneigd het uit te zetten. Zodra er gesproken wordt valt de rest van het geluid via de Play:1's of 3's weg. Erg irritant!

5.1 krijg je trouwens niet. Zonder sub krijg je 5.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Okido, klinkt goed genoeg om een playbar aan te schaffen. Alleen zit ik nu met de volgende issue. Mijn tv (samsung 46F6770) staat op de bijgeleverde voet (zeer mooi trouwens), maar de tv zelf komt maar 7 cm boven het tv meubel uit. Ik zie dat de sonos 8,5 cm hoog is. Hoe kan ik dit het best oplossen zonder de sonos in de muur erboven te boren? Ik vermoed dat er toch nog wel mensen zijn die hun sonos (of ander merk) playbar te hoog was om voor de tv te plaatsen?

Ook heb ik geen flauw idee of men tv 5.1 via optisch kan doorgeven. Ik vind dit ook niet terug in de specs http://www.samsung.com/be...ed-tv/UE46F6770SSXXN-spec

[ Voor 17% gewijzigd door tboheeren op 18-02-2014 19:00 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
tboheeren schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:49:
Okido, klinkt goed genoeg om een playbar aan te schaffen. Alleen zit ik nu met de volgende issue. Mijn tv (samsung 46F6770) staat op de bijgeleverde voet (zeer mooi trouwens), maar de tv zelf komt maar 7 cm boven het tv meubel uit. Ik zie dat de sonos 8,5 cm hoog is. Hoe kan ik dit het best oplossen zonder de sonos in de muur erboven te boren? Ik vermoed dat er toch nog wel mensen zijn die hun sonos (of ander merk) playbar te hoog was om voor de tv te plaatsen?

Ook heb ik geen flauw idee of men tv 5.1 via optisch kan doorgeven. Ik vind dit ook niet terug in de specs http://www.samsung.com/be...ed-tv/UE46F6770SSXXN-spec
Ik heb hem er gewoon voor staan op de TV meubel. Mijn Samsung TV begint ook op ongeveer 7,5 cm. Wil hem wanneer ik dit jaar een grotere TV heb wel ophangen (beide).
Maar het gaat in ieder geval prima, ook omdat mijn meubel lager is dan de bank dus ik kijk ietwat naar beneden op een redelijk grote afstand (4 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sonos heeft btw besloten om geen DTS aan zijn playbar toe te voegen. Daarom zal ik de Playbar (helaas) niet aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Hallo,

Ik had van Sonos een mail gekregen met codes om een X periode (bv van Deezer) een tijd gratis gebruik te maken van deze of andere streaming dienst.

Gisteren heb ik nav die mail een account aangemakt bij Deezer en deze geactiveerd op het Sonos systeem. Even leek dat prima te werken maar gisteravond kwam er veelvuldig het bericht in beeld dat het contact met de dienst verbroken was.

Internet prima
Down en up prima in orde
andere streamingsdiensten wo bv de radio werkte prima
geen connectiviteits problemen onderling tussen de plays....

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:53
Heeft Sonos ookzo iets als de Squeezebox radio?

Ik zoek een apparaat dat je vanaf het apparaat zelf kan bedienen, en waarbij je dus niet steeds met ander apparaat hoeft hoeft te klooien om het de bedienen?
Op zich is het een mooi systeem van Sonos, maar dat mis ik nog.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38
Gisteren ook toegetreden tot de groep sonos gebruikers. Namelijk een sonos connect amp aangeschaft in combinatie met twee zensor 1 boxen. Systeem werkt prima, alleen valt het me wel op hoe warm de connect amp blijft in standby stand. Lijkt me dan toch nog behoorlijk wat energie te gebruiken, moet ik toch nog eens nameten. Toch jammer, ik denk dat ik hem daarom achter een geschakelde stekkerdoos ga plaatsen.

Heel de zaak gekocht via de carnavals actie van ben van dijk, dit leverde mij in de winkel toch 11% korting op, zowel op de boxen als op de speakers. Misschien nog handig voor diegene die op zoek zijn naar een kortings op sonos producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus