Aha, dan heb ik hem dus al weer langer dan ik dacht (20e)Pino112 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:50:
[...]
Daar was ik de 28e dus en toen waren ze allebei uitverkocht..
Ik ben 31-12 gaan luisteren bij de MM en een andere lokale electrowinkel.
Natuurlijk is het geluid/de ervaring in een winkel anders dan dat het thuis is, maar toch werd het gevoel dat ik bij het filmpje dat ik eerder poste bevestigd:
- de Play:1 heeft zeker een goed geluid, dat staat voorop. Maar mist wat in zijn weergave t.o.v. de Play:3 (en die mist weer wat t.o.v. de 5). In eerste instantie lijkt het gemis puur om basweergave te gaan, maar dat bleek het (voor mij) achteraf niet te zijn. De weergave van de Play:1 is niet "puur", er wordt een soort van echo toegevoegd lijkt wel en tevens mist het hoog een soort van "volwassenheid". Wellicht komt de echo door de 180graden weergave, waardoor je een gevoel van surround krijgt, maar het kon mij niet overtuigen.
- de Play:3 kon mij meer overtuigen dan ik in eerste instantie gehoopt had (
) , een mooie, reële, geluidsweergave met een, voor het formaat, meer dan behoorlijke bas en volume.
Ik ben dus uiteindelijk voor de Play:3 gegaan, en gedurende oudejaarsavond werd ik er steeds vrolijker van. Niet alleen het geluid in mijn setting is super (hij staat in een TV-meubel en heeft dus een mooie ruimte om nog meer bas te creëren), maar de gehele Sonos software en bijbehorende mogelijkheden steken gewoon briljant in elkaar!
Geluid is persoonlijk, dus wat ik concludeer zal zeker niet voor iedereen van toepassing zijn.
Overigens, en dit is tegenstrijdig dat besef ik me, verwacht ik dat er zeker in de loop van dit jaar nog een Play:1 zal volgen...hetzij voor een andere ruimte dan de woonkamer.
Natuurlijk is het geluid/de ervaring in een winkel anders dan dat het thuis is, maar toch werd het gevoel dat ik bij het filmpje dat ik eerder poste bevestigd:
- de Play:1 heeft zeker een goed geluid, dat staat voorop. Maar mist wat in zijn weergave t.o.v. de Play:3 (en die mist weer wat t.o.v. de 5). In eerste instantie lijkt het gemis puur om basweergave te gaan, maar dat bleek het (voor mij) achteraf niet te zijn. De weergave van de Play:1 is niet "puur", er wordt een soort van echo toegevoegd lijkt wel en tevens mist het hoog een soort van "volwassenheid". Wellicht komt de echo door de 180graden weergave, waardoor je een gevoel van surround krijgt, maar het kon mij niet overtuigen.
- de Play:3 kon mij meer overtuigen dan ik in eerste instantie gehoopt had (
Ik ben dus uiteindelijk voor de Play:3 gegaan, en gedurende oudejaarsavond werd ik er steeds vrolijker van. Niet alleen het geluid in mijn setting is super (hij staat in een TV-meubel en heeft dus een mooie ruimte om nog meer bas te creëren), maar de gehele Sonos software en bijbehorende mogelijkheden steken gewoon briljant in elkaar!
Geluid is persoonlijk, dus wat ik concludeer zal zeker niet voor iedereen van toepassing zijn.
Overigens, en dit is tegenstrijdig dat besef ik me, verwacht ik dat er zeker in de loop van dit jaar nog een Play:1 zal volgen...hetzij voor een andere ruimte dan de woonkamer.
Sinds 1,5 maand heb ik nu de play 5 en wat een fantastische speaker is dat. Ik had niet verwacht dat er zoveel geluid uit zou komen. En het gemakt van het aansluiten, dat kan werkelijk iedereen.
Mijn ouders waren in eerste instantie niet zo heel blij dat ik dit gehaald had, maar goed uiteindelijk na 1,5 week vonden ook zij ook mooi en nog ook belangrijk het werkt zo simpel dat ze geen uitleg nodig hadden hoe de app te gebruiken.
Nu heb ik al eens getest of het geluid van de tv naar de play 5 wat is, maar dat is het toch niet helemaal waarom:
- Het volume van de tv moet heel hard...
- En je moet handmatig switchen naar line-in.
- Als je dan radio gaat luister via sonos en dan weer tv gaat kijken en je vergeet de line-in te selecteren dan staat het geluid van de tv dus ontzettend hard.
Daarom zit ik nu te kijken om ook de playbar te gaan halen. Maar is het dan geen overkill om en de play 5 en de playbar in de huiskamer te hebben? De huiskamer is z'n 30m2 groot. En hoe ik het wil maken zit tussen de tv+playbar en de play 5 achterin de kamer z’n 5 meter. Ik kan natuurlijk de 5 altijd nog verkopen
.
Mijn ouders waren in eerste instantie niet zo heel blij dat ik dit gehaald had, maar goed uiteindelijk na 1,5 week vonden ook zij ook mooi en nog ook belangrijk het werkt zo simpel dat ze geen uitleg nodig hadden hoe de app te gebruiken.
Nu heb ik al eens getest of het geluid van de tv naar de play 5 wat is, maar dat is het toch niet helemaal waarom:
- Het volume van de tv moet heel hard...
- En je moet handmatig switchen naar line-in.
- Als je dan radio gaat luister via sonos en dan weer tv gaat kijken en je vergeet de line-in te selecteren dan staat het geluid van de tv dus ontzettend hard.
Daarom zit ik nu te kijken om ook de playbar te gaan halen. Maar is het dan geen overkill om en de play 5 en de playbar in de huiskamer te hebben? De huiskamer is z'n 30m2 groot. En hoe ik het wil maken zit tussen de tv+playbar en de play 5 achterin de kamer z’n 5 meter. Ik kan natuurlijk de 5 altijd nog verkopen
Je kan in de instellingen de line-in gain instellen van je speaker. Check daarvoor deze handleiding
Ik heb hetzelfde 'probleem' gehad. Ook de Play 5 gehad en daarna een Playbar aangeschaft. Ze werken samen, maar niet in stereo. Ik heb zelf besloten de Play 5 te verkopen en twee keer de Play 3 aan te schaffen als surroundspeakers voor de Playbar. Hiervoor kun je vandaag de dag ook de Play 1 voor gebruiken natuurlijk..master_JE schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:33:
Daarom zit ik nu te kijken om ook de playbar te gaan halen. Maar is het dan geen overkill om en de play 5 en de playbar in de huiskamer te hebben? De huiskamer is z'n 30m2 groot. En hoe ik het wil maken zit tussen de tv+playbar en de play 5 achterin de kamer z’n 5 meter. Ik kan natuurlijk de 5 altijd nog verkopen.
Onlangs een Play 1 in de slaapkamer geplaatst. Goed geluid voor die ruimte en voor zo'n compacte speaker!
DaMarcus schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:43:
Je kan in de instellingen de line-in gain instellen van je speaker. Check daarvoor deze handleiding
Kan je dit systeem koppelen met een bestaande set (Denon AVR receiver en drie wired Focal 716W front en cc700 centerspeakers) met twee wireless Sonos rearspeakers voor een 5:0 (geen sub, huidige speakers geven al genoeg bas voor mij) opstelling?
Er was eerder een vraag gesteld in dit topic maar helaas weinig antwoord hierop. Ik begreep dat een DTS audiostream ook al onmogelijk was? Het zou fijn zijn als het op een manier mogelijk is. Kabels trekken heeft nl. niet mijn voorkeur.
Er was eerder een vraag gesteld in dit topic maar helaas weinig antwoord hierop. Ik begreep dat een DTS audiostream ook al onmogelijk was? Het zou fijn zijn als het op een manier mogelijk is. Kabels trekken heeft nl. niet mijn voorkeur.
Nee. Surround sound is alleen te creëren i.c.m. de Playbar. Je kunt je huidige setup wel koppelen aan het Sonos systeem middels de Connect. Wanneer je dan meerdere speakers (eventueel in dezelfde ruimte) plaatst kun je je eigen installatie en de Sonos speakers tegelijk laten spelen voor bijvoorbeeld muziek, maar je kunt niet de surround opstelling 'maken' in de app. De speakers van Sonos (Play 1 of Play 3) kun je dus alleen toevoegen als rear speakers aan een Playbar.vhal schreef op zondag 05 januari 2014 @ 09:32:
Kan je dit systeem koppelen met een bestaande set (Denon AVR receiver en drie wired Focal 716W front en cc700 centerspeakers) met twee wireless Sonos rearspeakers voor een 5:0 (geen sub, huidige speakers geven al genoeg bas voor mij) opstelling?
Verwijderd
Na het doorspitten van dit forum is 1 ding mij nog niet helemaal duidelijk, kan ik met mijn Samsung (2013)tv afstandsbediening de Playbar ook aan en uit schakelen tegelijk met de tv?
Dus tv aan, Playbar aan, tv uit, Playbar uit??
Of heb je ten allertijde de app van Sonos nodig om de Playbar aan te zetten?
Is wel makkelijk als zowel de tv als de Playbar gewoon met de AB van de samsung aangaan.
Dus tv aan, Playbar aan, tv uit, Playbar uit??
Of heb je ten allertijde de app van Sonos nodig om de Playbar aan te zetten?
Is wel makkelijk als zowel de tv als de Playbar gewoon met de AB van de samsung aangaan.
De Playbar kan niet aan of uit. Wel kun je het volume aanpassen. Via de app kun je namelijk de PlayBar de IR commando's van je afstandsbediening laten begrijpen. (leren)
Als je nu bijvoorbeeld muziek afspeelt en dan de TV aanzet, weet ik niet precies wat er gebeurd. De PlayBar zou automatisch het TV geluid moeten detecteren volgens mij. Maar dat weet ik dus niet zeker.
Als je nu bijvoorbeeld muziek afspeelt en dan de TV aanzet, weet ik niet precies wat er gebeurd. De PlayBar zou automatisch het TV geluid moeten detecteren volgens mij. Maar dat weet ik dus niet zeker.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Verwijderd
Waar het mij om gaat is dat als de de kids de tv aanzetten de Playbar ook automatisch (dus zonder telefoon app ofzo) aan gaat en het geluid dan met de Samsung AB bediend kan worden.Rhapsody schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:31:
De Playbar kan niet aan of uit. Wel kun je het volume aanpassen. Via de app kun je namelijk de PlayBar de IR commando's van je afstandsbediening laten begrijpen. (leren)
Ja, tijdens het installeren vraagt de playbar software om een keer op de volumeknop van de afstandbediening van de tv te drukken. Daarna reageert de playbar hier ook op.Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:14:
[...]
Waar het mij om gaat is dat als de de kids de tv aanzetten de Playbar ook automatisch (dus zonder telefoon app ofzo) aan gaat en het geluid dan met de Samsung AB bediend kan worden.
De playbar kan niet aan of uit, maar begint het tv geluid te spelen zodra er iets door de optische kabel komt, ook al ben je bijv. Internetradio aan het luisteren.
Verwijderd
Bedankt!!
En als het gaat om gewoon radio luisteren, waar is de Playbar dan een beetje mee te vergelijk, een Play:3 of een Play:5?
En als het gaat om gewoon radio luisteren, waar is de Playbar dan een beetje mee te vergelijk, een Play:3 of een Play:5?
je kan aangeven in de sonos app dat de playbar autoamtisch overschakeld naar de TV source als er input komt via de optical kabel.Rhapsody schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:31:
andersom, geeft de sonos app aan of je wilt overschakelen naar een andere source zoals radio of spofity, als de tv aanstaat!
Van het kastje naar de muur lopen...
Ik ben ook begonnen met de Play 5, maar als je eenmaal met 1 stuk begint volgen er snel meerdereVerwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 09:15:
Bedankt!!
Qua geluid en met name muziek is de playbar meer te vergelijken met de play 5. Al moet ik zeggen dat de playbar beter klinkt voor het luisteren van muziek. Er is iets meer spreiding van het geluid bij de playbar.
Ik heb nu sinds een maand ook de beschikking over de Sub, maar let maar op als jij overgaat tot aanschaf van de playbar dan is dit de volgende aankoop
Heeft iemand mooie standaarden waarop een Sonos in surround opstelling kan werken?
Ik kan achter mijn bank geen Play:1 of 3 aan de muur hangen (groot raam).
En mocht je dat hebben, is de netstroom-adapter lang genoeg om hem goed te kunnen gebruiken zonder vol in beeld te zijn?
En mocht je dat hebben, is de netstroom-adapter lang genoeg om hem goed te kunnen gebruiken zonder vol in beeld te zijn?
Hoi ,
Ik ben hier nieuw en heb een groot deel van dit prima topic gelezen ivm met mijn vraag ,maar niet een geheel duidelijk antwoord gevonden.
ik moet zeggen dat ik niet echt deskundige ben .
Mijn vraag is:
ik heb een oudere prima Philips TV met 4 HDMI mogelijkheden( geen optisch)
Mijn Tv is aangesloten op een humax 5200C met optische mogelijkheden.
Kan ik een sonos systeem(playbar, play 3 ,2 keer en sub) aansluiten via de optische mogelijkheid van de HUmax en die weer aansluiten via HDMI naar de TV?
Is de geluidskwaliteit dan goed?
Het gaat mij om Tv geluid.
En via de LG surround set de dvd en Blue-ray verbinden met de humax voor surround.
Dank voor een antwoord, dan kan ik het sonos systeem met een gerust hart gaan kopen.
Ik ben hier nieuw en heb een groot deel van dit prima topic gelezen ivm met mijn vraag ,maar niet een geheel duidelijk antwoord gevonden.
ik moet zeggen dat ik niet echt deskundige ben .
Mijn vraag is:
ik heb een oudere prima Philips TV met 4 HDMI mogelijkheden( geen optisch)
Mijn Tv is aangesloten op een humax 5200C met optische mogelijkheden.
Kan ik een sonos systeem(playbar, play 3 ,2 keer en sub) aansluiten via de optische mogelijkheid van de HUmax en die weer aansluiten via HDMI naar de TV?
Is de geluidskwaliteit dan goed?
Het gaat mij om Tv geluid.
En via de LG surround set de dvd en Blue-ray verbinden met de humax voor surround.
Dank voor een antwoord, dan kan ik het sonos systeem met een gerust hart gaan kopen.
ff googelen bracht mij bij deze http://www.plasma-discoun...y1-wit.html?refid=beslistJohnvh schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:15:
Heeft iemand mooie standaarden waarop een Sonos in surround opstelling kan werken?
Er zit geen adapter in een Play 1 snoer. Netsnoer is 2 meter lang.
De wallmount van de Playbar is enkel voor rechte muren. Is er ook een wallmount waarmee ik de Playbar van de muur af kan halen en kan draaien? Ik heb een muurbeugel waar de TV aan hangt (in een hoek), daaronder zou ik eventueel via zo'n zelfde soort beugel een Playbar willen hangen. Heeft de Playbar überhaupt schoefingangen voor zo'n beugel?
Edit:
Edit:
Flexson heeft mooie stands: http://www.flexson.com/st...ID=8595&pageCode=CUSTOM_2Johnvh schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:15:
[ Voor 42% gewijzigd door acehighhugo op 07-01-2014 16:54 ]
Ik twijfel nog tussen een homecinema met sonos producten of een aparte receiver met een 5.1 opstelling. Echter spreekt de oplossing met sonos mij momenteel meer aan door het draadloze systeem en de mogelijkheid tot uitbreiding.
Ik heb wel nog enkele vragen..
Klopt het dat de homecinema opstelling zowel mogelijk is met de Play 3 als de Play 1?
Ik las dat de stroomkabel van de Play 1 2 meter lang is? Iemand die weet hoelang deze kabel is bij de Play 3 en de Playbar?
De Play 1 of 3 zou ik op de Flexson stands plaatsen achter de zetel, de Playbar zou worden opgehangen onder de tv.
Hoe lossen jullie dit dan op met de stroomkabel en de optische kabel naar de tv? Gat in de muur achter de Playbar of zijn er andere/betere oplossingen?
De bedoeling is natuurlijk alle kabels weg te werken.
Klopt het dat de homecinema opstelling zowel mogelijk is met de Play 3 als de Play 1?
Ik las dat de stroomkabel van de Play 1 2 meter lang is? Iemand die weet hoelang deze kabel is bij de Play 3 en de Playbar?
De Play 1 of 3 zou ik op de Flexson stands plaatsen achter de zetel, de Playbar zou worden opgehangen onder de tv.
Hoe lossen jullie dit dan op met de stroomkabel en de optische kabel naar de tv? Gat in de muur achter de Playbar of zijn er andere/betere oplossingen?
kabel goot, of een valse muur maken. Dat laatste heb ik nu gedaan met steigerhoud maar moet nog een mooie tv mount vinden voor me 40' led tvAlexke schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:57:
Ik twijfel nog tussen een homecinema met sonos producten of een aparte receiver met een 5.1 opstelling. Echter spreekt de oplossing met sonos mij momenteel meer aan door het draadloze systeem en de mogelijkheid tot uitbreiding.
Klopt het dat de homeciname opstelling zowel mogelijk is met de Play 3 als de Play 1?
er gaat gewoon een 8 vormig stroomkabel in

[ Voor 6% gewijzigd door DancePlaza op 08-01-2014 16:18 ]
Ik bedoelde de lengte van de stroomdraadDancePlaza schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:16:
[...]
kabel goot, of een valse muur maken. Dat laatste heb ik nu gedaan met steigerhoud maar moet nog een mooie tv mount vinden voor me 40' led tv
er gaat gewoon een 8 vormig stroomkabel in
[afbeelding]
PS: klopt het dat de Play 3 enkel horizontaal als homecina gebruikt kunnen worden? In verticale stand zou er geen onderscheid gemaakt worden tussen L/R surround.
Je vragen, op de laatste na, zijn allen al voorbij gekomen en beantwoord in dit topic. De stroomkabels zijn bij eigenlijk alle producten even lang. Dit weet ik uit ervaring bij de Play 1, Play 3, Playbar en Play 5.Alexke schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:51:
[...]
Ik bedoelde de lengte van de stroomdraad![]()
PS: klopt het dat de Play 3 enkel horizontaal als homecina gebruikt kunnen worden? In verticale stand zou er geen onderscheid gemaakt worden tussen L/R surround.
Zelf heb ik langere kabels gekocht, het zijn gewoon 'achtjes' dus die kun je zelf kopen uiteraard. Dat de Play 3 niet verticaal geplaatst zou mogen worden in de surround opstelling is mij niet bekend, maar het zou kunnen hoor. Ik heb ze zelf in ieder geval ook 'gewoon' horizontaal aan de muur hangen.
De one heeft wel een aparte aansluiting, een '8' kabel onder 90 graden. Heb sinds een dag de 1 voor de badkamer naast 2 5-en. En erg onder de indruk van wat er uit zo'n kleine Sonos komt. 

[ Voor 17% gewijzigd door zeef op 08-01-2014 17:20 ]
Inmiddels heb ik de Playbar zo'n 2 weken mogen ervaren en ik kan je stelling beamen. Het 'spaarplan' voor de Sub is al gestart, ook al ben ik totaal niet ontevreden over de bas die uit de Playbar komt! Bij een hoog volume of elektronische muziek komt de Playbar iets te kort in het lage gedeelte. Op zich zelf is het dus prima geluid, zo prima dat ik ook zeker weet dat ik nu de subwoofer wilKrolls schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:03:
[...]
Ik heb nu sinds een maand ook de beschikking over de Sub, maar let maar op als jij overgaat tot aanschaf van de playbar dan is dit de volgende aankoop
Ik sta op het punt om een playbar aan te schaffen, maar zit nog met het dilemma of ik er een bridge bij koop. Ik heb momenteel één ethernet kabel naar mijn tv lopen om films via het netwerk te kijken etc. In de playbar zijn 2 aansluitmogelijkheden voor ethernetkabels. Kan ik dan 1 poort gebruiken om een ethernet kabel van de playbar direct naar de tv te laten lopen zodat beide apparaten op het netwerk zitten?
Ik heb nu een paar keer gekeken naar een Playbar maar ben nog niet overtuigd (heb ook nog een goede installatie dus sowieso ook niet overtuigd van noodzaak ;-)).
Dat speakerdoek vind ik echt zonde en had in mijn ogen een stuk mooier en beter opgelost kunnen worden en ook had ik hem graag in wit gezien. Wat ik me afvroeg is in hoeverre die dingen niet verschrikkelijk veel stof aantrekken op dat speakerdoek?
Dat speakerdoek vind ik echt zonde en had in mijn ogen een stuk mooier en beter opgelost kunnen worden en ook had ik hem graag in wit gezien. Wat ik me afvroeg is in hoeverre die dingen niet verschrikkelijk veel stof aantrekken op dat speakerdoek?
Van de week heb ik een playbar opgehaald en thuis aangesloten, alles bekabeld. Nu heb ik sinds gisteren een sw update uitgevoerd en dit zorgt er kennelijk voor dat mijn playbar stopt met afspelen, zou dit kunnen of heeft het een andere oorzaak? Als ik mijn favoriete radionstation weer aantik op bijv mijn ipad dan begint de playbar vrijwel direct weer met afspelen.
edit; Gisteren nog geen problemen, gisteravond SoundCloud ingesteld op het systeem en ge-update.
Vanochtend moest ik omdat er geen internet was via de tplink 1043nd router, de router een reset geven en sindsdien bestaat het bovenstaande probleem.
edit; Gisteren nog geen problemen, gisteravond SoundCloud ingesteld op het systeem en ge-update.
Vanochtend moest ik omdat er geen internet was via de tplink 1043nd router, de router een reset geven en sindsdien bestaat het bovenstaande probleem.
[ Voor 25% gewijzigd door DDR op 10-01-2014 10:10 ]
Verwijderd
Hoi,
Ik heb sinds een maand een play 1 en nog nooit problemen gehad. Hij is verbonden met een bridge die op men router staat.
Vanochtend echter kon ik wel nog via de fysieke toets (op de play 1) radio aanzetten maar toen ik de app opende op mijn telefoon bleef ie staan op"searching for sonos components", hoewel de play1 nog aan het spelen was. Op mijn tablet net hetzelfde.
Heb dan maar terug proberen verbinden maar zelf wanneer ik de app rechtreeks met de PLay1 verbind krijg ik na verbinding geslaagd terug de boodschap "searching for sonos components". Iemand advies? Factory reset?
Misschien in het vervolg vaste IP's geven aan de sonos componenten ?
Ik heb sinds een maand een play 1 en nog nooit problemen gehad. Hij is verbonden met een bridge die op men router staat.
Vanochtend echter kon ik wel nog via de fysieke toets (op de play 1) radio aanzetten maar toen ik de app opende op mijn telefoon bleef ie staan op"searching for sonos components", hoewel de play1 nog aan het spelen was. Op mijn tablet net hetzelfde.
Heb dan maar terug proberen verbinden maar zelf wanneer ik de app rechtreeks met de PLay1 verbind krijg ik na verbinding geslaagd terug de boodschap "searching for sonos components". Iemand advies? Factory reset?
Misschien in het vervolg vaste IP's geven aan de sonos componenten ?
Wat is de afstand tussen de Play 1 en de bridge?Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:55:
Iemand advies? Factory reset?
Ik meen me te herinneren dat ik ooit iets soortgelijks heb meegemaakt en dat het toen aan de afstand lag tussen de Play 5 destijds en de bridge. Theoretisch gezien haalt de bridge tot 20m maar dit is bij iedereen en in elke situatie weer anders. Bij mij haalde hij toen amper 10m aangezien ik in goed geïsoleerde nieuwbouw woon. Je kunt proberen hem eens te verplaatsen anders, mits die niet al heel dichtbij staat.
Edit: zoals Sander hieronder aangeeft heb ik ook eens met de kanalen gespeeld toen.
[ Voor 6% gewijzigd door remzor op 10-01-2014 15:31 ]
Ik had met eerste speaker/bridge die m'n vader voor kerst gekregen heeft veel problemen, max bereik wireless van 1,5 meter. Toen via advanced settings kanaal veranderd en geen enkel probleem meer. Reden die werd aangegeven in verschillende Sonos related topics op google was interferentie met bestaande wifi netwerken. In hun geval erg vreemd want vrijstaande woning waarbij ik op die plek maar 1 wifi netwerk (hun eigen) zie dat op heel ander kanaal zat. Maar ach, het werkt nu...
Kan je ook meerdere Bridges plaatsen voor beter bereik door je huis?
Zag in de instellingen wel dat je de kanalen kan kiezen. Iemand hier ervaring mee?
Zag in de instellingen wel dat je de kanalen kan kiezen. Iemand hier ervaring mee?
Volgens mij kan je 1 Sonos device maar aan 1 bridge hangen?MmarkM schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:11:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ja dat kan echter maar in één een kabel pluggen. Je hoeft hier niks bijzonder allen het apparaat toevoegen.MmarkM schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:11:
@DennusB je kunt meerdere apparaten aan 1 bridge hangen.
Ik heb zelf een probleem met mijn verbinding. Ik heb 1 play 3, 1 play 5 en een bridge. De bridge staat letterlijk onder mijn Play 5 in een kastje. Play 3 staat een etage hoger. Vrijwel direct eronder, maar wel met een dikke vloer. Nu heb ik redelijk wat connectie problemen vooral met Spotify op zowel de play 5 als de play 3. Ik heb continu dat hele rijen nummers worden geskipt, en dat hij midden in nummers stopt. Het lijkt dus alsof de verbinding niet goed is. Maar dat lijkt mij zeer sterk. Ik begreep dat de bridge wel zelf een soort van Sonos netwerk maakt. Dus het zou kunnen zijn dat ie wat zwak is voor de play 3. Maar de play 5 zou toch echt een goede verbinding moeten hebben zou ik zeggen.
Waar kan ik het beste beginnen met het netwerk verbeteren?
Ik heb zelf een probleem met mijn verbinding. Ik heb 1 play 3, 1 play 5 en een bridge. De bridge staat letterlijk onder mijn Play 5 in een kastje. Play 3 staat een etage hoger. Vrijwel direct eronder, maar wel met een dikke vloer. Nu heb ik redelijk wat connectie problemen vooral met Spotify op zowel de play 5 als de play 3. Ik heb continu dat hele rijen nummers worden geskipt, en dat hij midden in nummers stopt. Het lijkt dus alsof de verbinding niet goed is. Maar dat lijkt mij zeer sterk. Ik begreep dat de bridge wel zelf een soort van Sonos netwerk maakt. Dus het zou kunnen zijn dat ie wat zwak is voor de play 3. Maar de play 5 zou toch echt een goede verbinding moeten hebben zou ik zeggen.
[ Voor 3% gewijzigd door sjobiscity op 11-01-2014 16:13 ]
In de Advanced Settings van de bridge even het netwerk kanaal aanpassen, dat helpt vaak wel!sjobiscity schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:12:
@DennusB je kunt meerdere apparaten aan 1 bridge hangen.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Sonos bouwt zelf een mesh netwerk.. dus bridge>>>.play>>>play2>>>play3 etc..MmarkM schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:11:
Elk Sonos apparaat fungeert dus zelf weer als accespoint voor een volgend apparaat.
Als er ergens een slechte link ontstaat zullen alle achterliggende systemen daar dus last van hebben.
Probeer dus te achterhalen waar de storing zit en pas eventueel kanalen aan om t ekijken of het dan beter werkt.
zie ook: https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/126
Als je een laptop oid hebt met draadloos dan kun je met een (gratis) tool zoals insidder ( merk net dat die niet meer gratis is) kijken welke kanalen overbevolkt zijn en dan een vrij kanaal kiezen.
Zie ook: http://computerworld.nl/s...s-wifi-tools-voor-windows
deze is nog steeds gratis: http://www.xirrus.com/Pro...anagement/Wi-Fi-Inspector
[ Voor 22% gewijzigd door SED op 11-01-2014 17:19 ]
Copyright and left by SED...
Sinds gister heb ik voor het eerst een sonos luidspreker gekocht, de play:5. Eerste indruk erg positief!
Echter had ik mijn itunes library netjes op orde (althans, de library zelf, de map waarin deze nummers staan is eigenlijk best wel een ratjetoe met ook veel niet geïmporteerde albums). Nu is het dus zo dat het mij niet lukt om mijn itunes albums direct te kopiëren naar sonos app. Deze gaat de hele map waar alle albums door elkaar staan importeren met als gevolg dat het een onoverzichtelijk niet geordende zooi is geworden
.
Heb in itunes zelf alles gerangschikt naar album, en dan artiest op achternaam;voornaam. Niet meer niet minder. Is er een manier om dus alleen de itunes albums te importeren naar sonos of moet ik mijn hele map gaan uitspitten en alles opnieuw importeren en uitzoeken in itunes?
En als ik dat moet doen, is er dan een handige manier om dat te doen? Tevens alle mapnamen aanpassen of speelt dat geen rol in sonos? Moet ik elk album een deel van verzameling maken? Is er tevens een manier om te zorgen dat als je in itunes een album importeert deze niet de nummers gaat shuffelen?
Bij voorbaat dank
Echter had ik mijn itunes library netjes op orde (althans, de library zelf, de map waarin deze nummers staan is eigenlijk best wel een ratjetoe met ook veel niet geïmporteerde albums). Nu is het dus zo dat het mij niet lukt om mijn itunes albums direct te kopiëren naar sonos app. Deze gaat de hele map waar alle albums door elkaar staan importeren met als gevolg dat het een onoverzichtelijk niet geordende zooi is geworden
Heb in itunes zelf alles gerangschikt naar album, en dan artiest op achternaam;voornaam. Niet meer niet minder. Is er een manier om dus alleen de itunes albums te importeren naar sonos of moet ik mijn hele map gaan uitspitten en alles opnieuw importeren en uitzoeken in itunes?
En als ik dat moet doen, is er dan een handige manier om dat te doen? Tevens alle mapnamen aanpassen of speelt dat geen rol in sonos? Moet ik elk album een deel van verzameling maken? Is er tevens een manier om te zorgen dat als je in itunes een album importeert deze niet de nummers gaat shuffelen?
Bij voorbaat dank
Als je meta data van je mp3 goed staat dan staat het toch gesorteerd op artiest of Album.
[ Voor 10% gewijzigd door leonbong op 12-01-2014 12:24 ]
Verwijderd
Hallo,
Inmiddels heb ik een playbar besteld.
Daarnaast heb ik de play 1 in huis.
Nu weet ik dat je "surroundgeluid" kunt creëren met de playbar en 2 play 1's.
Nu heb ik nog geen 2e play1.
Is het mogelijk alvast een soort surroundgeluid te creëren met 1 play 1.
Of is dit niet mogelijk en moet ik hem tijdelijk als badkamerspeaker inzetten haha.
Inmiddels heb ik een playbar besteld.
Daarnaast heb ik de play 1 in huis.
Nu weet ik dat je "surroundgeluid" kunt creëren met de playbar en 2 play 1's.
Nu heb ik nog geen 2e play1.
Is het mogelijk alvast een soort surroundgeluid te creëren met 1 play 1.
Of is dit niet mogelijk en moet ik hem tijdelijk als badkamerspeaker inzetten haha.
Je hebt een 2e Play:1 nodig om een surroundopstelling te kunnen creëren. Bij de configuratie van de surroundopstelling vraagt de Sonos-software aan jou om aan te geven wat de linker- en rechterspeaker is.
Lang verhaal kort, zet 'm voorlopig maar in de badkamer
Lang verhaal kort, zet 'm voorlopig maar in de badkamer
Inmiddels 2 Play:1's (slaapkamer) en een Playbar in huis.
Maar ik las dat veel Samsung tv's wanneer je via HDMI via de optical out stuurt slechts 2.0 audio doorsturen, en dus geen surround. Ik ga het ergens deze week proberen, maar kan iemand het alvast bevestigen?
Ik hoop trouwens dat dit het geval is, zou me weer 400 euro besparen voor 2 nieuwe Play:1's
Maar ik las dat veel Samsung tv's wanneer je via HDMI via de optical out stuurt slechts 2.0 audio doorsturen, en dus geen surround. Ik ga het ergens deze week proberen, maar kan iemand het alvast bevestigen?
Ik hoop trouwens dat dit het geval is, zou me weer 400 euro besparen voor 2 nieuwe Play:1's
Klopt. Maar niet alleen Samsung doet dit. Bij ongeveer 99% van de tv's is dit het geval. Dit kun je wel omzeilen door afhankelijk van je wensen en aansluitingen een switch te plaatsen.
http://www.whathifi.com/n...options-for-sonos-playbar
Je krijgt wel 5.1 geluid maar bijvoorbeeld geen DTS. De meeste TV's kunnen inderdaad alleen 2.0 'doorgeven'. De Playbar vormt het geluid zelf om naar 5.1 en stuurt het naar de verschillende kanalen. Het is dus niet zo dat er uit je surround speakers geen geluid komt. Hoe het kwalitatief precies zit moet iedereen voor zichzelf uit makenlantaarn schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:01:
Klopt. Maar niet alleen Samsung doet dit. Bij ongeveer 99% van de tv's is dit het geval. Dit kun je wel omzeilen door afhankelijk van je wensen en aansluitingen een switch te plaatsen.
Verschillende mensen gebruiken hiervoor inderdaad een switch. In de toekomst voegt Sonos wellicht nog wel DTS toe aan de Playbar, dus als je een TV hebt die dit aan kan zou het mooi zijn.
Ook zonder het te proberen kun je in de app al zien wat je TV doorstuurt, onder Info over mijn sonos-systeem bij Audio Ingang. Waarschijnlijk staat er stereo.Johnvh schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:27:
Inmiddels 2 Play:1's (slaapkamer) en een Playbar in huis.
Het schijnt dat alleen de playbar ook een stuk beter klinkt met 5.1 audio. Iemand die dit kan bevestigen?
Ik zit er over te denken om een hdmi audio extractor te kopen, maar ik moet dan ook gelijk een toslink/optical switch er bij hebben zodat het geluid uit m'n mediaspeler en uit de tv allebei op de playbar kunnen worden aangesloten.
[ Voor 21% gewijzigd door Greenman2 op 13-01-2014 21:11 ]
Verwijderd
Als ik het goed begrijp kan ik dus het beste mijn dreambox direct op de playbar aansluiten om 5.1 te krijgen en dan wat finetunen met de lypsync?!
Naast de dreambox heb ik nog een ps3 en een Apple tv, is het mogelijk deze eventueel aan de playbar aan te sluiten middels een optische splitter. (3 input en dan de output naar de playbar)
Of gaat dit niet werken zo?
Dat is een redelijk goedkope oplossing namelijk. Maar ik weet niet of dit werkt of dat een eerder genoemde splitter nodig is.
Naast de dreambox heb ik nog een ps3 en een Apple tv, is het mogelijk deze eventueel aan de playbar aan te sluiten middels een optische splitter. (3 input en dan de output naar de playbar)
Dat is een redelijk goedkope oplossing namelijk. Maar ik weet niet of dit werkt of dat een eerder genoemde splitter nodig is.
Ik heb m'n Mede8er aanstaan en kijk een film, de informatie in Sonos:Greenman2 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:35:
[...]
Ook zonder het te proberen kun je in de app al zien wat je TV doorstuurt, onder Info over mijn sonos-systeem bij Audio Ingang. Waarschijnlijk staat er stereo.
Audio-ingang: Dolby Digital 5.1
Het is dus toch 5.1?
Een CYP AU-D41 gaat jou op weg helpen. Het voordeel van deze switch is dat deze ook Dolby Digital 5.1 doorgeeft.Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:29:
Als ik het goed begrijp kan ik dus het beste mijn dreambox direct op de playbar aansluiten om 5.1 te krijgen en dan wat finetunen met de lypsync?!
De Playbar slikt maximaal Dolby Digital 5.1. Met DTS kan de Playbar niet omgaan, dit omdat de licentie daarvoor niet aanwezig is. Nu is de Playbar bedoeld als soundbar voor bij je TV en de eerste TV die via de optical out DTS uitspuugt moet ik nog tegenkomen. Aan de andere kant, had voor een paar euro per verkochte unit een DTS-licentie afgenomen om het product compleet te maken.Johnvh schreef op maandag 13 januari 2014 @ 23:02:
[...]
Ik heb m'n Mede8er aanstaan en kijk een film, de informatie in Sonos:
Audio-ingang: Dolby Digital 5.1
Het is dus toch 5.1?
Veel TV's geven via optical out Dolby Digital 2.0 of PCM 2.0 door. Wanneer je een Playbar hebt met 2 Play:1's of Play:3's, dan past de Playbar Dolby Prologic toe. . Stereogeluid wordt omgezet in een virtueel surroundgeluid. Dit werkt niet altijd even goed heb ik gemerkt maar dat blijf je behouden met dergelijke systemen.
Zie topicwarning.
[ Voor 87% gewijzigd door DaMarcus op 14-01-2014 10:16 ]
Dat ligt niet aan Samsung maar aan de beperkingen van optical . Die heeft geen ondersteuning voor HD DTS.lantaarn schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:01:
Dus alle tv;s die je op die wijze aansluit zullen geen HD DTS via optical kunnen weergeven.
Verwijderd
Inmiddels mijn playbar binnen en aangesloten op mijn samsung smart tv.
Het geluid kan ik bedienen met mijn dreambox afstandsbediening,waardoor ik de samsung AB niet meer nodig heb.
Nu heb ik nog een aantal vragen.
Mijn playbar produceert een soort zoemend geluid wanneer ik de tv Mute. Waar kan dit aan liggen?
Ik kan me herinneren dat ik dit ergens gelezen heb, maar kan het niet meer vinden.
Daarnaast heb ik begrepen dat je in de app kan checken of de tv 5.1 doorgeeft of juist niet, maar ik kan dit niet in de app terugvinden. Of is dit alleen zichtbaar wanneer je ook daadwerkelijk 2 play-1 of play-3 eraan gekoppeld hebt?
Albast bedankt!!
Het geluid kan ik bedienen met mijn dreambox afstandsbediening,waardoor ik de samsung AB niet meer nodig heb.
Nu heb ik nog een aantal vragen.
Mijn playbar produceert een soort zoemend geluid wanneer ik de tv Mute. Waar kan dit aan liggen?
Ik kan me herinneren dat ik dit ergens gelezen heb, maar kan het niet meer vinden.
Daarnaast heb ik begrepen dat je in de app kan checken of de tv 5.1 doorgeeft of juist niet, maar ik kan dit niet in de app terugvinden. Of is dit alleen zichtbaar wanneer je ook daadwerkelijk 2 play-1 of play-3 eraan gekoppeld hebt?
Albast bedankt!!
remzor schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:03:
[...]
Je krijgt wel 5.1 geluid maar bijvoorbeeld geen DTS. De meeste TV's kunnen inderdaad alleen 2.0 'doorgeven'. De Playbar vormt het geluid zelf om naar 5.1 en stuurt het naar de verschillende kanalen. Het is dus niet zo dat er uit je surround speakers geen geluid komt. Hoe het kwalitatief precies zit moet iedereen voor zichzelf uit maken
Verschillende mensen gebruiken hiervoor inderdaad een switch. In de toekomst voegt Sonos wellicht nog wel DTS toe aan de Playbar, dus als je een TV hebt die dit aan kan zou het mooi zijn.
Ik heb de UE40C6000 van Samsung, met 1 Digitale audio-uitgang (optisch) aan de zijkant.lantaarn schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:01:
http://www.samsung.com/be...chive/UE40C6000RWXXN-spec
Ik wil de Playbar via deze uitgang aansluiten, heb ik dan 5.1 via de Playbar in combinatie met 2 Play 3 en de sub? TV heeft DTS 2.0 + Digital Out. Waarschijnlijk komt er dus wel geluid uit de surround boxen maar geen echte 5.1? Is dit dan op te lossen met die switch?
Voorheen had ik een Logitech Z5500 welke op dezelfde manier was aangesloten. De ps3 en dergelijke rechtstreeks via HDMI aangesloten op TV en de Z5500 via optische kabel rechtstreeks aangesloten op de TV.
[ Voor 4% gewijzigd door Alexke op 14-01-2014 13:50 ]
Je moet het zo aansluiten dat de Playbar een 5.1 signaal krijgt. Als je een DTS signaal naar de Playbar stuurt krijg je geen geluid uit de Playbar (dat is tenminste bij mij zo en aangezien Playbar geen DTS ondersteunt zal dit altijd wel het geval zijn).
Dan nog wat anders: ik heb in December bij iBood 2 kortingsbonnen van Hificorner gekocht die 20% korting geven op alle producten die op deze pagina staan: http://hificorner.nl/draadloos. Er wordt bijna nooit korting op Sonos gegeven dus dit leek me wel interessant. Ik heb er 1 gebruikt en ons huis staat nu vol met Sonos spullen :-) De 2e code ga ik dus niet gebruiken en aangezien ik zoveel aan dit forum heb gehad is ie voor de eerste die me een PM stuurt. Ik hoop wel dat je alleen reageert als je de code echt gaat gebruiken want ik kan de code natuurlijk maar 1 keer weggeven...
De code is inmiddels vergeven aan Kimbara
Veel plezier er mee!
Dan nog wat anders: ik heb in December bij iBood 2 kortingsbonnen van Hificorner gekocht die 20% korting geven op alle producten die op deze pagina staan: http://hificorner.nl/draadloos. Er wordt bijna nooit korting op Sonos gegeven dus dit leek me wel interessant. Ik heb er 1 gebruikt en ons huis staat nu vol met Sonos spullen :-) De 2e code ga ik dus niet gebruiken en aangezien ik zoveel aan dit forum heb gehad is ie voor de eerste die me een PM stuurt. Ik hoop wel dat je alleen reageert als je de code echt gaat gebruiken want ik kan de code natuurlijk maar 1 keer weggeven...
De code is inmiddels vergeven aan Kimbara
[ Voor 4% gewijzigd door fun op 14-01-2014 17:30 ]
Ik heb momenteel een Playbar, 2x Play:3 en de sub staan.
Is het mogelijk om de Play:3's naar voren te brengen, 2x Play:1 naar achteren en de Playbar als een 'center' te gebruiken zodat er 'echt' 5.1 onstaat?
Is het mogelijk om de Play:3's naar voren te brengen, 2x Play:1 naar achteren en de Playbar als een 'center' te gebruiken zodat er 'echt' 5.1 onstaat?
Verwijderd
Hallo,
morgen komt mijn Playbar binnen, ben erg benieuwd!!
vraagje, ik heb een Samsung F8000 tv, moet ik nog iets aanpassen om de verbinding met de Playbar goed te laten verlopen, bijvoorbeeld in het Samsung menu kiezen voor externe speaker?
Hoor het graag van jullie.
vraagje, ik heb een Samsung F8000 tv, moet ik nog iets aanpassen om de verbinding met de Playbar goed te laten verlopen, bijvoorbeeld in het Samsung menu kiezen voor externe speaker?
Nee dit kan niet. Systeem is gebaseerd op Playbar = center + front. Surround Play 1 of 3 + evt sub.BP_LOZ schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:30:
Ik heb momenteel een Playbar, 2x Play:3 en de sub staan.
Ik krijg wel surround sound wanneer ik een film download waarin gebruik wordt gemaakt van DTS sound. Films stream ik dmv DLNA vanaf een NAS naar mijn Samsung Smart TV. Een Bluray speler gebruik ik niet, heb wel gelezen dat je hier dan in de instellingen het geluid of PCM moet zetten i.p.v. DTS inderdaad.fun schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:58:
Je moet het zo aansluiten dat de Playbar een 5.1 signaal krijgt. Als je een DTS signaal naar de Playbar stuurt krijg je geen geluid uit de Playbar (dat is tenminste bij mij zo en aangezien Playbar geen DTS ondersteunt zal dit altijd wel het geval zijn).
Klopt, in het menu van je TV moet je de externe geluidsbron selecteren. Verder moet je de afstandsbediening in laten lezen, maar dit alles wordt allemaal erg duidelijk uitgelegd in de app wanneer je de Playbar voor het eerst aansluit en de installatie doorloopt.Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:11:
Hallo,
Verwijderd
Wauw, de Playbar is binnen, en er is niks gelogen op dit forum!!!
Mega geluid, verslavend!!! Blij mee!!!!
Kids beginnen al over een Play op hun slaapkamer en badkamer, zij zien ook hoe makkelijk dit gaat via hun mobiele telefoon.
1 kleine vraag; ik krijg die hinderlijke melding op mijn tv niet weg als ik mijn Samsung afstandsbediening van de tv gebruik, iemand nog tips?
Edit; opgelost door dit bericht;
https://sonos.custhelp.co...cting%20to%20Samsung%20tv
Mega geluid, verslavend!!! Blij mee!!!!
Kids beginnen al over een Play op hun slaapkamer en badkamer, zij zien ook hoe makkelijk dit gaat via hun mobiele telefoon.
1 kleine vraag; ik krijg die hinderlijke melding op mijn tv niet weg als ik mijn Samsung afstandsbediening van de tv gebruik, iemand nog tips?
Edit; opgelost door dit bericht;
https://sonos.custhelp.co...cting%20to%20Samsung%20tv
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 15:36 ]
Verwijderd
Bij mij is dit automatisch gegaan.
Ik gebruik ook mijn samsung afstandsbediening, maar krijg geen melding op de tv.
In eerste instantie had ik mijn dreambox Ab ingesteld, maar op de een of andere merkwaardige wijze, gaat hij bij zowel + als - harder.
Daarna mijn samsung ingesteld en werkt direct perfect.
Misschien een idee om even een andere Ab te programmeren en daarna de samsung opnieuw?
Ik gebruik ook mijn samsung afstandsbediening, maar krijg geen melding op de tv.
In eerste instantie had ik mijn dreambox Ab ingesteld, maar op de een of andere merkwaardige wijze, gaat hij bij zowel + als - harder.
Daarna mijn samsung ingesteld en werkt direct perfect.
Misschien een idee om even een andere Ab te programmeren en daarna de samsung opnieuw?
Ik las hier dat je mediamarkt weer met BTW-loze dagen aankomt, zou dit ook gelden voor sonos apparatuur? Dat zou wel zeer interessant zijn
jup zijn uitgeslotenmaster_JE schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:14:
Ik las hier dat je mediamarkt weer met BTW-loze dagen aankomt, zou dit ook gelden voor sonos apparatuur? Dat zou wel zeer interessant zijn
BlackMage in "\[29-01 t/m 02-02] MediaMarkt BTW weg ermee actie"
Helaas
[ Voor 4% gewijzigd door master_JE op 15-01-2014 15:24 ]
Fabrikanten/merken als Sonos, Bose, Harman Kardon, B&W etc. hebben een vaste prijs overal en zij werken dan ook niet mee aan zulke acties. Het kan zijn dat een bepaalde vestiging besluit om een product toch mee te laten doen, of voor bijvoorbeeld 10% korting.master_JE schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:23:
[...]
Helaas. Maar het is van vorig jaar, alleen dat zal wel niet veranderen. Maar goed hopen kan altijd
Even een vraagje, wellicht al vaker gesteld: Ik heb nu een Sonos Connect om muziek naar mijn stereoset te streamen. Als ik nu een Play1 in de badkamer wil, heb ik dan ook nog een Bridge nodig?
Ik lees hier en daar op internet dat dit wel het geval is, maar in de winkel gaf de verkoper aan dat de Bridgefunctie ook in de Connect zit.
Ik lees hier en daar op internet dat dit wel het geval is, maar in de winkel gaf de verkoper aan dat de Bridgefunctie ook in de Connect zit.
In je gehele sonos-netwerk moet er minimaal 1 apparaat bekabeld aan het netwerk zitten.
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
M'n tv ondersteund toch geen 5.1 via andere uitgangen dan de CI+ zender.
Wat wel jammer is, want ook de Netflix app via Smart Hub stuurt dus slechts stereo door.
Ik heb m'n Play:1's naar beneden gehaald om te testen, maar dat klinkt dus echt beroerd vanuit Stereo. Zodra er gesproken wordt valt het geluid achter weg.
5.1 met tv geluid is fijn. Maar daar hoef ik geen €400,- aan uit te geven
Wat wel jammer is, want ook de Netflix app via Smart Hub stuurt dus slechts stereo door.
Ik heb m'n Play:1's naar beneden gehaald om te testen, maar dat klinkt dus echt beroerd vanuit Stereo. Zodra er gesproken wordt valt het geluid achter weg.
Niet noodzakelijk. Één apparaat moet aangesloten zijn op het netwerk met een kabel en dat kan ook een connect of play zijn.GoeiedagEem schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:49:
Even een vraagje, wellicht al vaker gesteld: Ik heb nu een Sonos Connect om muziek naar mijn stereoset te streamen. Als ik nu een Play1 in de badkamer wil, heb ik dan ook nog een Bridge nodig?
master_JE schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:23:
[...]
Helaas. Maar het is van vorig jaar, alleen dat zal wel niet veranderen. Maar goed hopen kan altijd
Afgelopen keren was het alsvolgt (bij de MM in de buurt iig)remzor schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:17:
[...]
Fabrikanten/merken als Sonos, Bose, Harman Kardon, B&W etc. hebben een vaste prijs overal en zij werken dan ook niet mee aan zulke acties. Het kan zijn dat een bepaalde vestiging besluit om een product toch mee te laten doen, of voor bijvoorbeeld 10% korting.
Ze deden officieel niet mee. Er werd dus ook overal gezegd dat ze uitgesloten waren. Echter als je naar een verkoper toe ging en er naar vroeg, kreeg je gewoon de korting. Het kassasysteem gaf zelfs automatisch de korting op Sonos.
Verwijderd
Afstand is niet echt het probleem. Uiteindelijk opgelost doorremzor schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:11:
[...]
Wat is de afstand tussen de Play 1 en de bridge?
Ik meen me te herinneren dat ik ooit iets soortgelijks heb meegemaakt en dat het toen aan de afstand lag tussen de Play 5 destijds en de bridge. Theoretisch gezien haalt de bridge tot 20m maar dit is bij iedereen en in elke situatie weer anders. Bij mij haalde hij toen amper 10m aangezien ik in goed geïsoleerde nieuwbouw woon. Je kunt proberen hem eens te verplaatsen anders, mits die niet al heel dichtbij staat.
Edit: zoals Sander hieronder aangeeft heb ik ook eens met de kanalen gespeeld toen.
1) Sonos netwerk los te koppelen van android app
2) Alles uit te trekken
3) App terug installeren
4) Bridge koppelen
5) Speaker koppelen
Ik denk dus dat het een IP probleem was.
Alle instellingen zijn trouwens netjes bewaard gebleven!
Dat is dus precies wat ik zeiSolictice schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:39:
Afgelopen keren was het alsvolgt (bij de MM in de buurt iig)
Ze deden officieel niet mee. Er werd dus ook overal gezegd dat ze uitgesloten waren. Echter als je naar een verkoper toe ging en er naar vroeg, kreeg je gewoon de korting. Het kassasysteem gaf zelfs automatisch de korting op Sonos.
En mooizo Doctorwho55; toch opgelost!
na vele maanden is er toch besloten om geen dts toe te voegen aan de playbar 
https://ask.sonos.com/son...dts_for_the_sonos_playbar
Nu heb ik geen Playbar en staat het ook voor de komende tijd niet op mijn lijstje....maar:DancePlaza schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:17:
na vele maanden is er toch besloten om geen dts toe te voegen aan de playbar
Ik vind het wel zeer netjes hoe Sonos dit communiceert.
E.e.a. doorlezende bieden ze zelfs mogelijkheden tot retourneren voor mensen die het product gekocht hebben maar omwille van bovenstaande minder interessant vinden. Service!
Dit bericht doet mij toch serieus twijfelen..
Het was de bedoeling de 5.1 opstelling aan te kopen en door middel van een switch apart aan te sluiten
op de toestellen en niet rechtreeks op de TV.
Aangezien ze beslist hebben DTS niet te ondersteunen heeft dit weinig nut en kan ik maar beter een andere opstelling zoeken..
Spijtig, want SONOS leek gezien de mogelijkheden (draadloos en uitbreidbaar) de perfecte oplossing voor mij..
Het was de bedoeling de 5.1 opstelling aan te kopen en door middel van een switch apart aan te sluiten
Aangezien ze beslist hebben DTS niet te ondersteunen heeft dit weinig nut en kan ik maar beter een andere opstelling zoeken..
Spijtig, want SONOS leek gezien de mogelijkheden (draadloos en uitbreidbaar) de perfecte oplossing voor mij..
Wat je nog wel kan doen is een hdmi audio extractor er tussen zetten. Deze haalt het 5.1 geluid van je hdmi en zet dit om naar 5.1 optical. Kosten 30 tot 40 euro op ebay.Johnvh schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:23:
M'n tv ondersteund toch geen 5.1 via andere uitgangen dan de CI+ zender.
Als je dan ook nog je tv geluid op de playbar wil hebben moet je ook nog een optical switch er bij hebben. Weer twee extra kastjes dat wel....
Inderdaad jammer maar Dolby Digital 5.1 wordt wel ondersteund. Verschil met DTS is voor mij niet hoorbaar.Alexke schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:21:
Dit bericht doet mij toch serieus twijfelen..
Maar wat dan met bijvoorbeeld een Blu-ray die enkel DTS audio heeft? Ik ga er vanuit dat indien de Playbar rechtstreeks is aangesloten op de Blu-ray speler er geen audio uit de boxen komt gezien het ontbreken van de ondersteuning van DTS?Greenman2 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:11:
[...]
Inderdaad jammer maar Dolby Digital 5.1 wordt wel ondersteund. Verschil met DTS is voor mij niet hoorbaar.
ik heb een playbar met 2 play1 als ik alleen dts heb speelt hij dat wel af, maar niet zo mooi als Dolby hij lijkt het om te zetten naar een namaak surround zeg maar. oeps daar zorgt mijn mediaspeler voor....Alexke schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:53:
[...]
Maar wat dan met bijvoorbeeld een Blu-ray die enkel DTS audio heeft? Ik ga er vanuit dat indien de Playbar rechtstreeks is aangesloten op de Blu-ray speler er geen audio uit de boxen komt gezien het ontbreken van de ondersteuning van DTS?
[ Voor 4% gewijzigd door U2psv op 17-01-2014 19:05 ]
Heb met mijn Playbar ook last van de pop-ups op mijn tv omdat ik de interne speakers heb uitgeschakeld (Phillips).
Ik heb hier en op andere sites gelezen over de mogelijkheden maar tot nu toe is het me niet gelukt eea zodanig in te richten dat het werkt. Wat ik me vooral afvraag; hoe kan ik de tv wel aan/uitzetten maar het volumesignaal van de AB laten negeren?
Ik gebruik de afstandsbediening van de KPN box om de tv te bedienen, dus als ik die verbinding verbreek voor het volume moet ik weer een AB hebben om de tv aan - en uit te zetten.
Wil in de toekomst eigenlijk een programmeerbare afstandbediening oplossing hanteren maar dat duurt nog even dus hoop het met mijn huidige op te lossen.
Ik heb hier en op andere sites gelezen over de mogelijkheden maar tot nu toe is het me niet gelukt eea zodanig in te richten dat het werkt. Wat ik me vooral afvraag; hoe kan ik de tv wel aan/uitzetten maar het volumesignaal van de AB laten negeren?
Ik gebruik de afstandsbediening van de KPN box om de tv te bedienen, dus als ik die verbinding verbreek voor het volume moet ik weer een AB hebben om de tv aan - en uit te zetten.
Wil in de toekomst eigenlijk een programmeerbare afstandbediening oplossing hanteren maar dat duurt nog even dus hoop het met mijn huidige op te lossen.
Klopt, dan komt er geen geluid uit. Net als bij U2psv zorgt mijn mediaspeler er voor dat DTS wordt omgezet.Alexke schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:53:
[...]
Maar wat dan met bijvoorbeeld een Blu-ray die enkel DTS audio heeft? Ik ga er vanuit dat indien de Playbar rechtstreeks is aangesloten op de Blu-ray speler er geen audio uit de boxen komt gezien het ontbreken van de ondersteuning van DTS?
Verwijderd
Maar als ik nou een film heb met alleen maar DTS geluid, hoe krijg ik dan toch geluid uit mijn Playbar?Greenman2 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:06:
[...]
Klopt, dan komt er geen geluid uit. Net als bij U2psv zorgt mijn mediaspeler er voor dat DTS wordt omgezet.
Is daar een simpele oplossing voor?
Wat zijn jullie ervaringen met een uitbreiding van de Playbar? Een Sub of twee Play 3's als uitbreiding.
Ik heb momenteel twee nieuwe Play 3 speakers in huis, maar zit te twijfelen om deze (geseald) te verkopen en voor zo'n €200 bijbetaling een Sub aan te schaffen. Retourneren is geen optie. Nu ben ik gaan twijfelen om de Play3's toch zelf te houden en de bijbetaling voor de Sub te besparen. Ik ben mede gaan twijfelen omdat de bas van de Playbar me heel erg meevalt. Meer is beter en gewenst, maar echt te weinig is het nu ook niet.
Het systeem wordt in een ruimte van 25m2 gebruikt voor televisie en muziek luisteren via SoundCloud, Spotify en laptops. Het hebben van 5.1 is geen must en het gebrek aan DTS is niet relevant (mijn decoder, Xbox en Netflix geven keurig DD5.1 door). Het surroundsound bij films wordt gezien een leuke extra.
Voordeel van twee Play3's:
- Al in huis
- €200,- vrij te besteden
- Meer volume, de kamer wordt beter gevuld dan met alleen een Playbar
- Extra zone, Play 3's ook los te gebruiken op de slaapkamer
Voordeel Sub:
- Meer gewenste bas, en ik luister veel electronische muziek (house/techno)
- Mooi design en staat netjes naast mijn TV setup
- Geen gezeur met 2.0/5.1 ingang
Kortom; Ik zou graag de Sub willen en weet zeker dat ik er blij mee zal zijn gezien mijn muzieksmaak. Zijn de Play 3's en besparing van €200,- daar een goed alternatief voor? De kans is dan klein dat ik de Sub er binnen korte of middellange termijn bij koop.
En als laatste vraag, hoe wordt het geluid dan afgespeeld op een 5.0 systeem? Krijg ik hier dan ook een processed 5.1 geluid? Of stereo?
Ik heb momenteel twee nieuwe Play 3 speakers in huis, maar zit te twijfelen om deze (geseald) te verkopen en voor zo'n €200 bijbetaling een Sub aan te schaffen. Retourneren is geen optie. Nu ben ik gaan twijfelen om de Play3's toch zelf te houden en de bijbetaling voor de Sub te besparen. Ik ben mede gaan twijfelen omdat de bas van de Playbar me heel erg meevalt. Meer is beter en gewenst, maar echt te weinig is het nu ook niet.
Het systeem wordt in een ruimte van 25m2 gebruikt voor televisie en muziek luisteren via SoundCloud, Spotify en laptops. Het hebben van 5.1 is geen must en het gebrek aan DTS is niet relevant (mijn decoder, Xbox en Netflix geven keurig DD5.1 door). Het surroundsound bij films wordt gezien een leuke extra.
- Al in huis
Voordeel Sub:
Kortom; Ik zou graag de Sub willen en weet zeker dat ik er blij mee zal zijn gezien mijn muzieksmaak. Zijn de Play 3's en besparing van €200,- daar een goed alternatief voor? De kans is dan klein dat ik de Sub er binnen korte of middellange termijn bij koop.
En als laatste vraag, hoe wordt het geluid dan afgespeeld op een 5.0 systeem? Krijg ik hier dan ook een processed 5.1 geluid? Of stereo?
[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 22-01-2014 15:28 ]
Ik heb zelf de Playbar met 2x Play 3. Deze keuze destijds gemaakt omdat ik veel series en films kijk en ik graag een surround geluid wilde hebben. De bas van de Playbar is inderdaad vrij goed, maar een sub staat nog wel op mijn verlanglijstje.YpeP schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:46:
Wat zijn jullie ervaringen met een uitbreiding van de Playbar? Een Sub of twee Play 3's als uitbreiding.
- Al in huis
Voordeel Sub:
Voor jou is een sub wellicht een betere keuze aangezien je zelf al aangeeft dat het niet zozeer om surround gaat maar meer om muziek. Dan is de sub een betere toevoeging. Ook omdat de Play 3's als surround speakers niet veel geluid produceren bij het afspelen van muziek (vind ik ook een nadeeltje). Je zou de Play 3's dan los kunnen koppelen en in stereo laten spelen met tegelijk de Playbar bijvoorbeeld, maar dat vind ik zelf zo'n gedoe. Jammer dus dat de surround speakers niet harder gezet kunnen worden voor muziek (je kunt het geluid regelen, maar bij muziek blijven de Play 3's erg zacht spelen).
5.0 is 5.0 en dus geen stereo. Wel degelijk surround bij films etc., als je dat bedoelde.
Bedankt voor je reactie! Ik leun nog steeds richting de sub. Ik zal alleen eerst mijn Play 3's moeten verkopen en heb ik daarmee nog voldoende tijd om na te denken.remzor schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:52:
[...]
Ik heb zelf de Playbar met 2x Play 3. Deze keuze destijds gemaakt omdat ik veel series en films kijk en ik graag een surround geluid wilde hebben. De bas van de Playbar is inderdaad vrij goed, maar een sub staat nog wel op mijn verlanglijstje.
Voor jou is een sub wellicht een betere keuze aangezien je zelf al aangeeft dat het niet zozeer om surround gaat maar meer om muziek. Dan is de sub een betere toevoeging. Ook omdat de Play 3's als surround speakers niet veel geluid produceren bij het afspelen van muziek (vind ik ook een nadeeltje). Je zou de Play 3's dan los kunnen koppelen en in stereo laten spelen met tegelijk de Playbar bijvoorbeeld, maar dat vind ik zelf zo'n gedoe. Jammer dus dat de surround speakers niet harder gezet kunnen worden voor muziek (je kunt het geluid regelen, maar bij muziek blijven de Play 3's erg zacht spelen).
5.0 is 5.0 en dus geen stereo. Wel degelijk surround bij films etc., als je dat bedoelde.
De mogelijkheid om een P3 mee aan de wandel te nemen blijft een leuk voordeel. Een ander voordeel is het extra volume van twee speakers, maar ik geloof dat de Playbar dit extra volume ook geeft i.c.m. een Sub. Ik ben al blij met alleen de Playbar, dus ik ga er vanuit dat het alleen maar beter wordt met een uitbreiding.
Ik zou in mijn geval dan de Play 3's juist standaard in stereo toe willen voegen aan de Playbar. Wanneer ik dan een film kijk kan ik hem in surround mode zetten (1 of 2x per week misschien). Hier heb ik het handmatige koppelen dan wel voor over.
Hoe klinkt het geluid in deze 'muziekstand' bij normaal televisie kijken? Doe ik de Play 3's te kort als ik ze 90% van de tijd niet als surround speakers gebruik?
Je kunt dus geen televisie kijken als je ze in 'muziekstand' hebt staan. Je moet ze als surround speakers toevoegen wil je ze betrekken bij de Playbar en het TV kijken. De Play 3's klinken voor muziek in stereo toch echt wel lekker hoor. Als surround speakers zeker ook. Het koppelen dat je dan zelf moet doen is inderdaad niet zo erg als dat maar een keer of twee per week is. Ik heb ze juist meer voor de surround, het is maar net wat je wilt natuurlijk.YpeP schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:30:
[...]
Hoe klinkt het geluid in deze 'muziekstand' bij normaal televisie kijken? Doe ik de Play 3's te kort als ik ze 90% van de tijd niet als surround speakers gebruik?
Op de slaapkamer heb ik een Play 1 overigens en die klinkt voor die ruimte ook echt goed naar mijn mening. Je zou die dus ook altijd nog aan kunnnen schaffen als je wilt uitbreiden naar andere (kleinere) ruimten.
Ik zou zelf ook een Sub doen denk ik. Een fijne bas onder je muziek voegt echt wel wat toe vind ik, meer dan surround geluid.
Je kan ze wel als stereopaar voor TV geluid gebruiken mits je ze in een groep zet samen met de playbar.remzor schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:28:
[...]
Je kunt dus geen televisie kijken als je ze in 'muziekstand' hebt staan. Je moet ze als surround speakers toevoegen wil je ze betrekken bij de Playbar en het TV kijken. De Play 3's klinken voor muziek in stereo toch echt wel lekker hoor. Als surround speakers zeker ook. Het koppelen dat je dan zelf moet doen is inderdaad niet zo erg als dat maar een keer of twee per week is. Ik heb ze juist meer voor de surround, het is maar net wat je wilt natuurlijk.
Op de slaapkamer heb ik een Play 1 overigens en die klinkt voor die ruimte ook echt goed naar mijn mening. Je zou die dus ook altijd nog aan kunnnen schaffen als je wilt uitbreiden naar andere (kleinere) ruimten.
daag
Ja oke, als je ze dus niet toevoegt als surround speakers? Zelf nog nooit geprobeerd i.c.m. TV, maar dat zal dan inderdaad ook kunnen.The_Thijs© schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:04:
[...]
Je kan ze wel als stereopaar voor TV geluid gebruiken mits je ze in een groep zet samen met de playbar.
Krijg je dan ook het volle vermogen te horen van de P3's tijdens TV kijken? Ik las namelijk iets over sync..The_Thijs© schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:04:
[...]
Je kan ze wel als stereopaar voor TV geluid gebruiken mits je ze in een groep zet samen met de playbar.
Edit: De P3's staan te koop en binnenkort maar eens kijken voor een Sub.
[ Voor 43% gewijzigd door Ypuh op 23-01-2014 18:54 ]
Beste mensen,
Over aantal maanden, ergens in Mei kan ik in mijn nieuwe appartement.
Omdat ik zelf veel films en series kijk wil ik ook heel graag de Sonos ervaring!
Naast een big ass TV te hebben wil ik ook natuurlijk een mooi geluid.
Sowieso wil ik de Playbar aanschaffen en de subwoofer. Alleen nu is nog de vraag welke speakers kan ik er het beste bijnemen om een 5.1 sound te krijgen.
Omdat ik zelf veel films en series kijk wil ik ook heel graag de Sonos ervaring!
Sowieso wil ik de Playbar aanschaffen en de subwoofer. Alleen nu is nog de vraag welke speakers kan ik er het beste bijnemen om een 5.1 sound te krijgen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar op de Sonos.com forums vinden de meeste mensen de P1's genoeg voor de effecten. Misschien zou je daar eens deze vraag ook kunnen stellen.Grudgie schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:59:
Beste mensen,
Er is op dit moment ook een 10% korting op alle Sonos producten bij PlatteTVdiscounter.nl. De code hiervoor is sonos10apgn en deze loopt nog tot begin februari.
Wat ik mij af vroeg is of je met de Playbar ook in kan stellen dat je het geluid alleen via een play 1/3 kan horen.
Is de setup simpel dat je alles mute behalve de play 1 in de keuken bijvoorbeeld omdat je aan het koken bent?
Is de setup simpel dat je alles mute behalve de play 1 in de keuken bijvoorbeeld omdat je aan het koken bent?
Ik wil mijn audio setup vereenvoudigen. Situatie nu is een voor/eind versterker met losse speakers. Eindversterker zorgt dat alle apparaten (decoder/htpc/spelcomputer) het goede geluid voort brengen. Werkt goed maar een gedoe met kabels.
De playbar heeft vziw maar 1 ingang. Hoe werkt dit dan als je schakelt tussen al deze verschillende audio bronnen?
Een andere vraag. Omdat de playbar onder de tv komt te hangen zullen daar toch ook de nodige kabels lopen precies waar je de plabar wilt hangen. Hoe hebben jullie dat opgelost? Goot laten freezen?
De playbar heeft vziw maar 1 ingang. Hoe werkt dit dan als je schakelt tussen al deze verschillende audio bronnen?
Een andere vraag. Omdat de playbar onder de tv komt te hangen zullen daar toch ook de nodige kabels lopen precies waar je de plabar wilt hangen. Hoe hebben jullie dat opgelost? Goot laten freezen?
Verwijderd
Met Sonos schiet je eigelijk niet zoveel op. Je hebt weliswaar minder kabels (kabelloos bestaat niet), maar ook minder geluidskwaliteit voor het geld. Sonos is een marketingproduct, dat bedoeld is voor mensen, die de looks en het gemak vooropstellen en geen of weinig belang hechten aan geluidskwaliteit.
Voor ons is Sonos dan ook niet relevant. We zien niet in, hoe we met Sonos speakers onze Adam Audio Penscils MK3 speakers zouden kunnen evenaren. Voor de echte HIFI-liefhebber heeft Sonos niets te bieden. Daarvoor is het een systeem met te veel BROL. Het mist zelfs de boot als we het over CD-kwaliteit hebben. Hardware-matig komt Sonos kwalitatief dicht in de buurt van Bose.
Voor ons is Sonos dan ook niet relevant. We zien niet in, hoe we met Sonos speakers onze Adam Audio Penscils MK3 speakers zouden kunnen evenaren. Voor de echte HIFI-liefhebber heeft Sonos niets te bieden. Daarvoor is het een systeem met te veel BROL. Het mist zelfs de boot als we het over CD-kwaliteit hebben. Hardware-matig komt Sonos kwalitatief dicht in de buurt van Bose.
Sonos is een marketingproduct, dat bedoeld is voor mensen, die de looks en het gemak vooropstellen en geen of weinig belang hechten aan geluidskwaliteit.
Ben je de frustraties weer kwijt nu?Hardware-matig komt Sonos kwalitatief dicht in de buurt van Bose.
Heeft deze onzinnige opmerking nog een doel of kom je gewoon in een Sonos topic trollen?
Mijn combinatie van een ZP80 met 2 Meridian DSP5200's klinkt anders best aardig hoor.Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:56:
Met Sonos schiet je eigelijk niet zoveel op... ...Het mist zelfs de boot als we het over CD-kwaliteit hebben. Hardware-matig komt Sonos kwalitatief dicht in de buurt van Bose.
Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117
Verwijderd
Het gaat mij voornamelijk om de Play 1,3 en 5 alsmede de Playbar. Die Meridian speakers heb ik wel eens gehoord. Klinken niet verkeerd.janser01 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:30:
[...]
Mijn combinatie van een ZP80 met 2 Meridian DSP5200's klinkt anders best aardig hoor.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2014 07:25 ]
Stoer. Maar het boeit me eigenlijk niet zoveelVerwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:56:
[ Voor 25% gewijzigd door remzor op 26-01-2014 03:01 ]
Waar baseer jij je meningen op? Dat iets makkelijk in gebruik is en strakke looks heeft betekend niet dat de kwaliteit per sé minder is. Dat je in een eerdere post vloerstaanders vergelijkt met het Sonos systeem vind ik een beetje raar, niet iedereen heeft daar plaats voor. Voor veel mensen speelt gebruiksgemak en (compact) design een grote rol. Sonos speelt daar goed op in, in mijn ogen zijn ze goed bezig als bedrijf. Er zijn weinig tech specs bekend maar dat betekend niet dat ze iets verbergen. De speakers steken erg goed in elkaar, met name de sub; een strakke dipool met DSP en twee Class-D versterkers. Er zijn veel speakers die class-AB gebruiken icm een analoog filter en een bass-reflex behuizing vanwege makkelijke en goedkope productie. Als 25hz het -3db punt is hebben ze dat heel netjes gedaan gezien de grootte van de sub. Al hun producten lijken evenveel versterkers als drivers te hebben, een hint naar bi-amping lijkt mij. Dat zie je niet vaak, samen met de DSP een heel sterk combo tegenover analoge crossovers. Ook is er room EQ aanwezig en lijken de versterkers me gelimiteerd; THD+N is overal <0.2%. Veel fabrikanten laten hun versterkers door lopen tot soms meer dan 5% om er meer vermogen uit te persen; 'dat staat beter op papier'. Nergens zie ik PMPO of peak vermogens, alleen maar RMS. Vele dingen wijzen er op dat Sonos geen 'marketingproducten' verkoopt. Integendeel zelfs, ze zijn koplopers in consumentenaudio wat mij betreft.Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 01:17:
[...]
Het gaat mij voornamelijk om de Play 1,3 en 5 alsmede de Playbar. Die Meridian speakers heb ik wel eens gehoord. Klinken niet verkeerd.
Dat Sonus hun specs voor het grootste gedeelte verbergt vind ik juist een teken van professionaliteit. Veel onwetende consumenten kopen op basis van frequentie response en output power. 1 watt klinkt weinig maar kan oorverdovend zijn. Een goed design is behalve op papier ook goed in de praktijk. Zelfs weet je alles wat je wilt weten, hoe aangenaam het klinkt zal je niet weten totdat je het beluistert.
[ Voor 39% gewijzigd door lutkeveld op 26-01-2014 04:27 ]
druk en typefouten voorbehouden
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.