Ik heb geen LG maar bij mijn Sharp moest ik een loze plug in de hoofdtelefoon uitgang doen.DaannO schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:36:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om de Soundbar aan te sluiten om een LG Smart TV? De Soundbar gaat zoeken naar een signaal van de Smart TV via optical out, maar kan niets vinden. Ik kan nergens in de TV een instelling vinden die dit moet verhelpen
Waarom niet? Er zit toch een line-in op een Connect? Rechtopstaand werken ze dan toch als L of R kanaal?remzor schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:32:
[...]
Even voor de duidelijkheid: 2 Play 3's kun je NIET gebruiken voor het geluid van je TV he. Hiervoor heb je dus de Playbar nodig die je met optisch aan kunt sluiten. De Play 3 heeft naast de LAN-poort ook geen andere in- of uitgang. De Play 3's zou je dan eventueel wel als surround speakers kunnen gebruiken maar je geeft aan geen surround nodig te hebben.
De Play 3's alleen zijn uiteraard uitstekend om in stereo te zetten voor muziek, maar dus niet voor het geluid van je TV. De Playbar voldoet dan wel aan je wensen..
De sub is overigens overal aan te koppelen: aan de Playbar alleen, aan de volledige surround opstelling (5.1) of aan elke Sonos speaker die je maar wilt.
Dat een playbar een optische in heeft is lijkt me wel een voordeel omdat de tv dat ook heeft, allicht beter dan de line-in
Icm. de Connect kan je de play 3's idd gebruiken voor het geluid van je tv. Gewoon de tv aansluiten op de line -in van de connect en dan de 3's in dezelfde groep zetten. 2 gekoppeld in stereo werken overigens ook gewoon horizontaal
daag
Maar wat zou dan te prefereren zijn? Een playbar via optisch of twee 2x Play 3 via de line-in van de connect.
Even hoor: De play 3 kost 300 euro. Oftewel voor 2 betaal je 600 euro. De connect kost ook nog eens 330 euro pricewatch: Sonos Connect
Dus je bent in totaal meer dan 900 euro kwijt.
Imo moet de 2x play 3 dan beter zijn dan 1x playbar om het prijsverschil te rechtvaardigen. En dat laatste kan ik me dus niet zo goed voorstellen. Ik ga overigens wel later 2 play:1's kopen naast mijn playbar.
Dus je bent in totaal meer dan 900 euro kwijt.
Imo moet de 2x play 3 dan beter zijn dan 1x playbar om het prijsverschil te rechtvaardigen. En dat laatste kan ik me dus niet zo goed voorstellen. Ik ga overigens wel later 2 play:1's kopen naast mijn playbar.
Ik heb de Connect nu omdat ik al een stereo heb met boxen. Dat ding begint na een jaar of 12 wel op leeftijd te komen en was daarom al een klein beetje aan het rondkijken was naar wat hippere alternatieven die meer kunnen dan alleen een FM geluid oppikken
.
De Connect kan ik altijd nog aan mijn PC hangen om alle geluid van de uitgang op te pikken en daarmee niet direct meer gebonden ben aan de SONOS applicatie om iets af te spelen op mijn pc. Die gaat dus sowieso wel ergens van pas komen
De Connect kan ik altijd nog aan mijn PC hangen om alle geluid van de uitgang op te pikken en daarmee niet direct meer gebonden ben aan de SONOS applicatie om iets af te spelen op mijn pc. Die gaat dus sowieso wel ergens van pas komen
Vandaag log ik in op de website van Wehkamp zie ik bij mijn bestellingen (orderstatus) dat de 'gratis' Sonos Bridge uitverkocht is. Nu heb ik 'm op 2 december al besteld i.c.m. de Sonos Play 5 en toen nog op voorraad volgens de website. In eerste instantie leek ook alles in orde te zijn en werd er een levertijd afgegeven van 2 a 3 werkdagen, daarna plotseling 15 dagen en nu uitverkocht!!!.
Vanochtend gebeld met de klantenservice werd me doodleuk verteld dat uitverkocht betekent dat ik 'm niet meer ga krijgen?! Omdat zij 'm niet meer kunnen bestellen bij de fabrikant, terwijl de actie gewoon nog steeds loopt bij Sonos en talloze andere webshops. Bovendien loopt de actie ook nog is tot de 31-12 door.
Daarbij ook nog is een hopeloze service: mevrouw wou me verhaal nog niet eens aanhoren, pas na lang aandringen gaat ze (hopelijk) mijn vraag/klacht doorzetten. Wat vinden jullie hiervan, kunnen ze dit maken of word ik hier vreselijk genaaid?
Als ik dit vooraf had geweten dan had ik 'm nooit bij Wehkamp besteld en als ze dit niet fatsoenlijk oplossen dan is het ook meteen de laatste keer dat ik iets daar bestel. Zucht..
Vanochtend gebeld met de klantenservice werd me doodleuk verteld dat uitverkocht betekent dat ik 'm niet meer ga krijgen?! Omdat zij 'm niet meer kunnen bestellen bij de fabrikant, terwijl de actie gewoon nog steeds loopt bij Sonos en talloze andere webshops. Bovendien loopt de actie ook nog is tot de 31-12 door.
Daarbij ook nog is een hopeloze service: mevrouw wou me verhaal nog niet eens aanhoren, pas na lang aandringen gaat ze (hopelijk) mijn vraag/klacht doorzetten. Wat vinden jullie hiervan, kunnen ze dit maken of word ik hier vreselijk genaaid?
Als ik dit vooraf had geweten dan had ik 'm nooit bij Wehkamp besteld en als ze dit niet fatsoenlijk oplossen dan is het ook meteen de laatste keer dat ik iets daar bestel. Zucht..
euhm.. de actie is toch echt een op = op actie.. daar kan Wehkamp echt niet veel aan doen..xzip22 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:03:
Vandaag log ik in op de website van Wehkamp zie ik bij mijn bestellingen (orderstatus) dat de 'gratis' Sonos Bridge uitverkocht is. Nu heb ik 'm op 2 december al besteld i.c.m. de Sonos Play 5 en toen nog op voorraad volgens de website. In eerste instantie leek ook alles in orde te zijn en werd er een levertijd afgegeven van 2 a 3 werkdagen, daarna plotseling 15 dagen en nu uitverkocht!!!.
Met alle respect, maar je conclusie lijkt mij toch echt iets te kort door de bocht. Namelijk hetgeen was op voorraad op moment van bestellen. Na 2,5 week wordt de levertijd bijgewerkt naar uitverkocht (eerst 2 a 3 dagen), terwijl ik gewoon een orderbevestiging heb ontvangen. En zo kan ik nog even verder gaan :-)Webgnome schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:30:
[...]
euhm.. de actie is toch echt een op = op actie.. daar kan Wehkamp echt niet veel aan doen..
Inmiddels een mailtje gehad van Wehkamp schijnbaar zijn er technische problemen waardoor ze niet kunnen uitleveren. De informatie die ik krijg van de verschillende medewerkers spreekt elkaar vaak tegen, maar ga nu uit van de laatste e-mall en vertrouw er voorlopig op dat het goed komt.
Zo de knoop doogehakt en een connect gehaald. Werkt echt super simpel.
Hoe kan ik hem het beste aan mijn receiver hangen? Analoog of digitaal.
Ik heb een marantz SR8500.
Ik heb zelf ook een Connect, aangesloten op een Onkyo TX-NR609. Doe je 'm digitaal, dan gebrui je de DAC van de versterker, doe je het analoog, dan gebruik je de DAC van de Sonos.Dracula schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:17:
Zo de knoop doogehakt en een connect gehaald. Werkt echt super simpel.
Gewoon uitproberen. Ik vond de DAC van de Sonos (dus analoog aangesloten) wel veel beter klinken vergeleken met de DAC van de Onkyo (dus digitaal). Maar dat kan gewoon een kwestie van smaak zijn
Lig er ook aan of je versterker nog een DSP chip gebruikt, anders gebruikt hij eerst een ADC en vervolgens weer een DAC. Aangezien de dsp alleen met een digitaal signaal overweg kan.kgb545 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:30:
[...]
Ik heb zelf ook een Connect, aangesloten op een Onkyo TX-NR609. Doe je 'm digitaal, dan gebrui je de DAC van de versterker, doe je het analoog, dan gebruik je de DAC van de Sonos.
Gewoon uitproberen. Ik vond de DAC van de Sonos (dus analoog aangesloten) wel veel beter klinken vergeleken met de DAC van de Onkyo (dus digitaal). Maar dat kan gewoon een kwestie van smaak zijn
In dat geval ben je beter af met digitaal in.
Meestal als je delay en equalizer er in heb zitten dit er onderwater wel een dsp in gebakken. Vooral bij moderne apparaten.
Met de Playbar kun je nog vertraging van het geluid instellen om beeld en geluid gelijk te krijgen, met de andere mogelijkheden kan dat niet. Kan goed uitpakken maar dat is van tevoren echt een pure gok.jip_86 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:07:
[...]
Waarom niet? Er zit toch een line-in op een Connect? Rechtopstaand werken ze dan toch als L of R kanaal?
Dat een playbar een optische in heeft is lijkt me wel een voordeel omdat de tv dat ook heeft, allicht beter dan de line-inDe connect zou dan dienst kunnen doen bij mijn pc (ook woonkamer) om daar de output van mijn pc op te pakken
(iets wat ik eerlijk gezegd wel een klein beetje mis)
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Op ibood kan je vandaag een bon kopen (5 euro) voor 20% korting op sonos producten bij hificorner, kan interessant zijn voor mensen die nog een sonos product willen aanschaffen. Op een sub of playbar kan de actie leuk zijn.
Helaas geld de actie niet bij en enkele play1 maar pas bij 2 stuks.
€ 565,- voor een Sonos Playbar is een koopje, voor dat geld krijg je geen Playbar mee in menig andere winkel
Cobaltjeh schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:03:
Op ibood kan je vandaag een bon kopen (5 euro) voor 20% korting op sonos producten bij hificorner, kan interessant zijn voor mensen die nog een sonos product willen aanschaffen. Op een sub of playbar kan de actie leuk zijn.
Waar staat dat het niet geldig is op de Play:1?
Bijna nergens krijg je toch Sonos-apparatuur mee tegen een lagere prijs dan de webshop van Sonos zelf? Die prijzen liggen toch overal redelijk vast?DaMarcus schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:13:
€ 565,- voor een Sonos Playbar is een koopje, voor dat geld krijg je geen Playbar mee in menig andere winkel
[ Voor 28% gewijzigd door HyperBart op 20-12-2013 10:10 ]
Het geldt wel voor de Play:1, alleen is de voucher pas te gebruiken wanneer je € 250,- of meer besteedt. Gezien een Play:1 € 199,- kost, dien je 2 Play:1's aan te schaffen voordat je de voucher kan gebruiken.
Niet helemaal. De aanbieding geldt volgens mij alleen voor producten op http://hificorner.nl/draadloos en daar staan de enkele Play:1's niet maar een set wel.DaMarcus schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:11:
Het geldt wel voor de Play:1, alleen is de voucher pas te gebruiken wanneer je € 250,- of meer besteedt. Gezien een Play:1 € 199,- kost, dien je 2 Play:1's aan te schaffen voordat je de voucher kan gebruiken.
Verwijderd
Super!
Meteen een code besteld! Hopen dat na 26 dec de playbar er nog tussen staat.
Zo kom ik redelijk goedkoop aan mijn sonos surroundgeluid system.
Play1 via ah en Fonq!
Playbar via deze actie.
Je kan natuurlijk ook een 2e code op je ouders/broer/zus etc bestellen. Dubbel plezier!!
Meteen een code besteld! Hopen dat na 26 dec de playbar er nog tussen staat.
Zo kom ik redelijk goedkoop aan mijn sonos surroundgeluid system.
Play1 via ah en Fonq!
Playbar via deze actie.
Je kan natuurlijk ook een 2e code op je ouders/broer/zus etc bestellen. Dubbel plezier!!
Ik heb ook een mailtje richting werkkamp gestuurd en kreeg onderstaande reactie.xzip22 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:31:
[...]
Inmiddels een mailtje gehad van Wehkamp schijnbaar zijn er technische problemen waardoor ze niet kunnen uitleveren. De informatie die ik krijg van de verschillende medewerkers spreekt elkaar vaak tegen, maar ga nu uit van de laatste e-mall en vertrouw er voorlopig op dat het goed komt.
Begrijpelijk dat het erg vervelend is dat de Sonos Bridge nog niet geleverd is, graag informeer ik u.
De Sonos Bridge welke gratis geleverd wordt is momenteel niet leverbaar, deze heeft een ander productnummer dan de Bridge op onze website. Wij zullen de Sonos Bridge, zodra deze op voorraad is, zo spoedig mogelijk opnieuw in bestelling worden genomen.
Vriendelijk vraag ik u de Sonos Bridge af te wachten, mijn welgemeende excuses voor de ontstane vertraging.
ik heb momenteel een play:3 boven staan en in de huiskamer een Playbar. Ik ben voornemens om te investeren in het systeem voor de huiskamer.
Ik twijfel tussen een sub of 2 play:1 voor het surround effect. Ik denk dat uiteindelijk, in de loop van het jaar, ik beide wel ga aanschaffen. Maar waar zal ik eens mee beginnen?
Ik mis de sub niet in het bijzonder. Zo ook de play:1's niet. Maar ik denk wel dat ze een merkbaar positieve toevoeging gaan zijn.
Ik twijfel tussen een sub of 2 play:1 voor het surround effect. Ik denk dat uiteindelijk, in de loop van het jaar, ik beide wel ga aanschaffen. Maar waar zal ik eens mee beginnen?
Ik mis de sub niet in het bijzonder. Zo ook de play:1's niet. Maar ik denk wel dat ze een merkbaar positieve toevoeging gaan zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door TF op 21-12-2013 08:29 ]
Zo, de playbar is binnen. Aangesloten en wel! Geeft geweldig geluid.
Je hebt dan tenminste iets meer informatie dan ik gekregen. De enige reactie die ik had ontvangen had was dat er een technisch probleem was. Teleurstellend dat ze zo slecht communiceren en natuurlijk de bizar lange levertijd, 2 dec. besteld en nu zijn we inmiddels 3 weken verder.Renszo schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:08:
[...]
Ik heb ook een mailtje richting werkkamp gestuurd en kreeg onderstaande reactie.
[...]
Ik ga nadat alles afgerond is mijn ongenoegen uiten bij ze. Ik snap best dat er iets fout kan gaan, maar dan ben ik van mening dat je wel je klanten fatsoenlijk op de hoogte moet houden
Verwijderd
Ik zou beginnen met de play 1. Dan heb je in ieder geval het surround. Dit geeft al goed geluid. Ik heb de soundbar en 2x play 3. Dit geeft een zeer goed geluid. Ik dacht de sub niet nodig te hebben, maar na gisteren geluisterd te hebben in de winkel ga ik hem toch zeker aanschaffen.TF schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 08:06:
ik heb momenteel een play:3 boven staan en in de huiskamer een Playbar. Ik ben voornemens om te investeren in het systeem voor de huiskamer.
Zonder sub is het al goed, maar met sub......
Vandaag naar de winkel geweest. Ik heb 2 play3 en een sub aangeschaft. Flinke som maar nu wel klaar. Perfect geluid. En wat doet die sub veel zeg. Zonder een trilling. Waanzinnig.Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:18:
[...]
Ik zou beginnen met de play 1. Dan heb je in ieder geval het surround. Dit geeft al goed geluid. Ik heb de soundbar en 2x play 3. Dit geeft een zeer goed geluid. Ik dacht de sub niet nodig te hebben, maar na gisteren geluisterd te hebben in de winkel ga ik hem toch zeker aanschaffen.
Zonder sub is het al goed, maar met sub......
Vandaag voor het eerst gehoord van Sonos. De play3. Schitterend.
Vanavond heel veel gelezen op internet.
Twijfel nu tussen een Sonos Play Bar of een AMP
Ik heb nu een Denon receiver met Epos luidsprekers. Beide vrijwel nooit gebruikt.
Als ik nu een AMP aanschaf, daar de luidsprekers op zet. Kan daar dan ook de TV op ? Het maakt me niet uit of het 5.1 en zo is, nu luisteren we naar de FlatScreen luidsprekers dus meer zijn we niet gewend.
Of is het toch beter om te gaan voor de Play Bar, en zo de Denon met de luidsprekers samen weg te doen.
Vanavond heel veel gelezen op internet.
Ik heb nu een Denon receiver met Epos luidsprekers. Beide vrijwel nooit gebruikt.
Als ik nu een AMP aanschaf, daar de luidsprekers op zet. Kan daar dan ook de TV op ? Het maakt me niet uit of het 5.1 en zo is, nu luisteren we naar de FlatScreen luidsprekers dus meer zijn we niet gewend.
Of is het toch beter om te gaan voor de Play Bar, en zo de Denon met de luidsprekers samen weg te doen.
Verwijderd
Ja dat scheelt wel ff met de sub hè. Veel plezier ermeeTF schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:38:
[...]
Vandaag naar de winkel geweest. Ik heb 2 play3 en een sub aangeschaft. Flinke som maar nu wel klaar. Perfect geluid. En wat doet die sub veel zeg. Zonder een trilling. Waanzinnig.
Baal soms echt dat ik geen Sonos gebruiker ben, puur voor de Sub. Als de Sub een tulp ingang had, had ik hem gelijk neergezet.
In de afgelopen weken ben ik op zoek naar een nieuwe home cinema set, ter vervanging van mijn simpele LG 5.1 set. Via mijn werk heb ik een aantrekkelijke korting op Sonos apparatuur gekregen waardoor ik ben gaan twijfelen.
Mijn huidige LG homecinema zou ik graag willen vervangen door 2 P5's en een bridge. De installatie wil ik gaan gebruiken voor mijn TV geluid (decoder), XBox (games, dvd, netflix) en overige wireless apparaten (telefoons, ipod, laptops etc). Zoals ik heb begrepen kan ik via HDMI de decoder en xbox aansluiten op mijn TV en vervolgens via tulp stekkers doorlussen naar 1 van de 2 speakers. De P5's kunnen onderling dan uitvechten wie het linker en rechter kanaal mogen zijn.
Kunnen jullie dit aanraden als het voornaamste gebruik niet alleen muziek luisteren is, maar vooral ook TV? En hoe zit het met de geluidskwaliteit (ik wil het nog gaan testen en kan altijd nog binnen 30 dagen retourneren, maar hoor het ook graag van iemand die er al langer gebruik van maakt)? Is Sonos de hoge adviesprijs waard? En maakt de korting het een stuk interessanter?
Hopelijk kunnen jullie me iets meer vertellen over jullie ervaringen en maakt dit voor mij de beslissing iets makkelijker. De mogelijkheid om in de toekomst een sub erbij aan te schaffen, de wireless opties en mogelijkheid om alles makkelijk te verplaatsen zijn grote pluspunten. Ik hou van mooi geluid en muziek, maar ben niet echt een audiofreak.
Het alternatief zou een Playbar kunnen zijn, maar als student zijnde ben ik niet in de financiële positie om hier binnenkort ook 2 surround speakers bij te kopen. Een ander alternatief zou bijvoorbeeld een Onkyo 5.1 homecinema set zijn van ca. €500,-.
Jullie input is erg welkom!
Mijn huidige LG homecinema zou ik graag willen vervangen door 2 P5's en een bridge. De installatie wil ik gaan gebruiken voor mijn TV geluid (decoder), XBox (games, dvd, netflix) en overige wireless apparaten (telefoons, ipod, laptops etc). Zoals ik heb begrepen kan ik via HDMI de decoder en xbox aansluiten op mijn TV en vervolgens via tulp stekkers doorlussen naar 1 van de 2 speakers. De P5's kunnen onderling dan uitvechten wie het linker en rechter kanaal mogen zijn.
Kunnen jullie dit aanraden als het voornaamste gebruik niet alleen muziek luisteren is, maar vooral ook TV? En hoe zit het met de geluidskwaliteit (ik wil het nog gaan testen en kan altijd nog binnen 30 dagen retourneren, maar hoor het ook graag van iemand die er al langer gebruik van maakt)? Is Sonos de hoge adviesprijs waard? En maakt de korting het een stuk interessanter?
Hopelijk kunnen jullie me iets meer vertellen over jullie ervaringen en maakt dit voor mij de beslissing iets makkelijker. De mogelijkheid om in de toekomst een sub erbij aan te schaffen, de wireless opties en mogelijkheid om alles makkelijk te verplaatsen zijn grote pluspunten. Ik hou van mooi geluid en muziek, maar ben niet echt een audiofreak.
Het alternatief zou een Playbar kunnen zijn, maar als student zijnde ben ik niet in de financiële positie om hier binnenkort ook 2 surround speakers bij te kopen. Een ander alternatief zou bijvoorbeeld een Onkyo 5.1 homecinema set zijn van ca. €500,-.
De Playbar kost je 699,- (excl. korting). Twee keer de Play 5 kost je 798,- (excl. korting). De Playbar is dus 99,- euro goedkoper en is bedoeld voor de TV en als muziekspeaker. Ook aan te sluiten d.m.v. optical. Je geeft aan dat je binnenkort geen surround speakers aan kunt schaffen, maar met de Play 5's heb je toch ook geen surround? Sterker nog, dan is het niet eens mogelijk. Dus qua uitbreiding in de toekomst zit je beter met de Playbar. Voor muziek is het Play 5 stereopaar denk ik iets beter, maar voor TV geluid zit je denk ik weer goed met de Playbar.YpeP schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:37:
Ik heb in het verleden eens 1 Play 5 aangesloten op mijn TV. Bij mij liep het geluid niet synchroon en aangezien het er maar eentje was vond ik het niet super klinken voor de TV. Ben nu tevreden met de Playbar en 2 Play 3 surround speakers. De sub komt er voor mij vast nog wel bij..
Of Sonos de prijs waard is: ik denk van wel. Maar daar kan een ieder zelf over beslissen. Je koopt niet alleen een speaker, maar een muziekbeleving; een draadloos concept dat gemakkelijk is uit te breiden. Gebruiksgemak is ook een groot pluspunt voor mij.
Klopt, begreep niet helemaal dat je de Connect hiervoor wilde gebruiken. Ik dacht dat je de Play's rechtstreeks op je TV aan wilde sluitenjip_86 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:07:
[...]
Waarom niet? Er zit toch een line-in op een Connect? Rechtopstaand werken ze dan toch als L of R kanaal?
Dat een playbar een optische in heeft is lijkt me wel een voordeel omdat de tv dat ook heeft, allicht beter dan de line-inDe connect zou dan dienst kunnen doen bij mijn pc (ook woonkamer) om daar de output van mijn pc op te pakken
(iets wat ik eerlijk gezegd wel een klein beetje mis)
Van het weekend een Play:1 gehaald voor in de slaapkamer. Geluid valt me gans niet tegen. Natuurlijk komt die hier en daar wat te kort in het echte lage, maar er komt toch zeker ook wel bas van af.remzor schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:07:
[...]
Klopt, begreep niet helemaal dat je de Connect hiervoor wilde gebruiken. Ik dacht dat je de Play's rechtstreeks op je TV aan wilde sluiten
Vandaag ook even getest in de woonkamer om eens te kijken of dat een beetje werkt met mijn tv. Moet audio compression zeker niet op Compressed zetten merk ik
Verwijderd
Vraagje over de Playbar; nu heb ik 3 x Optical (tv, mediaplayer Dune en settopbx) aangesloten op mijn receiver, hoe sluit ik dit alles aan op een Playbar, volgens mij zit er maar 1 Optical aansluiting op?
Via TV optical out naar de Playbar.Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:06:
Vraagje over de Playbar; nu heb ik 3 x Optical (tv, mediaplayer Dune en settopbx) aangesloten op mijn receiver, hoe sluit ik dit alles aan op een Playbar, volgens mij zit er maar 1 Optical aansluiting op?
Heeft er iemand ervaringen met de Connect? Ik ben namelijk om in het nieuwe jaar onze Logitech z-5500 te gaan aanvullen met een Connect en Play 5 zodat we door de gehele kamer geluid hebben. Echter waar ik een beetje bang voor ben is dat er vertragingen in het geluid zijn als ik het via coax aansluit.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Je kunt ook een switch gebruiken. http://www.whathifi.com/n...options-for-sonos-playbarVerwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:06:
Ik gebruik deze CYP AU-D41. Bijkomend voordeel je Playbar krijgt altijd een 5.1 signaal aangeboden.
Vraagje: ik zou graag een Playbar met twee Play:1's aanschaffen, maar omdat mijn tv in een hoek hangt kan ik geen Playbar gebruiken - aan de zijkant moet er minstens 50cm ruimte zijn en dat heb ik niet. Ook kan ik de Playbar niet ophangen onder de tv vanwege de hoek. Nu is mijn vraag: zou zo'n zelfde setup ook werken met een Play:5 (met de line-in) onder de TV? Of kan ik dan geen Play:1's gebruiken voor de surround?
Alleen de Playbar kan je gebruiken in combinatie met de Play:1's. Wanneer je al reeds een Playbar hebt en je daar 2 Play:1's aan toevoegt, krijg je de vraag of je de Play:1's als surround- of als losse speaker wil gebruiken.
Hallo
Ik luister via Tune in app veel naar radiostations en doe dat nu via een ipad met Airplay naar mijn stereo. Dit werk op zicht goed alleen het nadeel is dat de Ipad altijd moet staan om te streamen. Zit daarom te kijken naar andere mogelijkheden en een optie is de Sonos connect. Via hun App op de Ipad bedien je de sonos en ook hier is de mogelijkheid dan om radiostations te luisteren. Is het dan ook zo dat de app altijd aan moet staan om de radiostations te streamen om klik je gewoon je radiostation aan en kan je de app afsluiten en dan blijft de radio gewoon aan ? Ik kan dit namelijk nergens vinden. weet iemand dit ?
Ik luister via Tune in app veel naar radiostations en doe dat nu via een ipad met Airplay naar mijn stereo. Dit werk op zicht goed alleen het nadeel is dat de Ipad altijd moet staan om te streamen. Zit daarom te kijken naar andere mogelijkheden en een optie is de Sonos connect. Via hun App op de Ipad bedien je de sonos en ook hier is de mogelijkheid dan om radiostations te luisteren. Is het dan ook zo dat de app altijd aan moet staan om de radiostations te streamen om klik je gewoon je radiostation aan en kan je de app afsluiten en dan blijft de radio gewoon aan ? Ik kan dit namelijk nergens vinden. weet iemand dit ?
Je kan de Sonos-applicatie afsluiten en een andere app opstarten op je iPad; Sonos blijft vrolijk doorspelen
Jammer. Kan ik de input (de tv) wel - via de Play:5 - naar andere Sonosen laten lopen, of werkt dat ook niet?DaMarcus schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:51:
Alleen de Playbar kan je gebruiken in combinatie met de Play:1's. Wanneer je al reeds een Playbar hebt en je daar 2 Play:1's aan toevoegt, krijg je de vraag of je de Play:1's als surround- of als losse speaker wil gebruiken.
Wanneer je de lijningang als bron selecteert, is het wel mogelijk om het geluid over alle Sonos-speakers af te spelen
Als armlastige starter op de arbeidsmarkt ben ik nu stapje voor stapje m'n hifi-systeem aan het opbouwen. Ik heb inmiddels B&W DM580 luidsprekers op de kop getikt en onlangs een NAD C352 versterker aangeschaft.
Een volgende stap zou denk ik zijn om de bron van het geluid aan te pakken. Ik luister veelal Elektronische muziek die alleen digitaal te verkrijgen is. Op dit moment stuur ik het geluid vanaf mijn computer via de jack uitgang naar m'n versterker en maak ik dus gebruik van de DAC van mijn gebrekkige computer.
In de Hifi winkel waar ik m'n versterker heb gekocht werd me geadviseerd om ofwel een goedkope DAC aan te schaffen (Cambridge Audio DacMagic XS USB of Cambridge Audio DacMagic 100) ofwel de Sonos Connect met bijkomend voordeel dat ik dan ook meteen draadloos ga. Wat adviseren jullie te doen, een DAC of een Sonos Connect?
Een volgende stap zou denk ik zijn om de bron van het geluid aan te pakken. Ik luister veelal Elektronische muziek die alleen digitaal te verkrijgen is. Op dit moment stuur ik het geluid vanaf mijn computer via de jack uitgang naar m'n versterker en maak ik dus gebruik van de DAC van mijn gebrekkige computer.
In de Hifi winkel waar ik m'n versterker heb gekocht werd me geadviseerd om ofwel een goedkope DAC aan te schaffen (Cambridge Audio DacMagic XS USB of Cambridge Audio DacMagic 100) ofwel de Sonos Connect met bijkomend voordeel dat ik dan ook meteen draadloos ga. Wat adviseren jullie te doen, een DAC of een Sonos Connect?
Meer zelfs, je kan je iPad gewoon uit huis nemen, zolang er nog genoeg in de queue staat vindt Sonos het allemaal best. Of je iPad afzetten, whatever.DaMarcus schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:45:
Je kan de Sonos-applicatie afsluiten en een andere app opstarten op je iPad; Sonos blijft vrolijk doorspelen
Je moet al je Sonos Controller Apps gewoon zien als afstandsbedieningen. Als je de batterijen uit je afstandsbediening haalt, blijft je TV toch ook nog gewoon de zender afspelen die opstond?
Toevallig heb ik zelf sinds een paar dagen de DagMagic XS in gebruik, dit in combinatie met mijn MacBook Pro. Ik ben niet onder de indruk van de DagMagic XS. Muziek klinkt gedetailleerder, alleen mis ik het laag met de DagMagic XS. Ook valt het stereobeeld weg met deze DAC.iveau schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:24:
Als armlastige starter op de arbeidsmarkt ben ik nu stapje voor stapje m'n hifi-systeem aan het opbouwen. Ik heb inmiddels B&W DM580 luidsprekers op de kop getikt en onlangs een NAD C352 versterker aangeschaft.
Dit heb ik getest met zowel een koptelefoon, de NAD Viso HP50, als wel in een degelijke luisterruimte met fatsoenlijke Hi-Fi. Via de output van mijn MacBook Pro mistte ik detaillering maar kreeg ik daar wel een voller laag voor terug in combinatie met een redelijk stereobeeld.
De Musical Fidelity V-DAC II zit in dezelfde prijsklasse als de DagMagic 100. Klinkt ook gedetailleerd maar geeft wel een zuiver laag weer. In die prijsklasse denk ik dat je daarmee een goede keuze maakt.
Wat betreft het streamen met de Sonos Connect; de DAC die hierin zit, heb ik niet hoog zitten. Maar wat betreft gebruiksgemak verslaat het alles
[ Voor 4% gewijzigd door DaMarcus op 27-12-2013 00:03 ]
Dank voor je vlotte reactie, daar kan ik zeker wat mee! Als ik je goed begrijp biedt een DAC zoals deze van Musical Fidelity meer kwaliteit vs. het gebruiksgemak van een Sonos Connect. Ik heb nog twee vragen daarover:DaMarcus schreef op donderdag 26 december 2013 @ 20:08:
[...]
Toevallig heb ik zelf sinds een paar dagen de DagMagic XS in gebruik, dit in combinatie met mijn MacBook Pro. Ik ben niet onder de indruk van de DagMagic XS. Muziek klinkt gedetailleerder, alleen mis ik het laag met de DagMagic XS. Ook valt het stereobeeld weg met deze DAC.
Dit heb ik getest met zowel een koptelefoon, de NAD Viso HP50, als wel in een degelijke luisterruimte met fatsoenlijke Hi-Fi. Via de output van mijn MacBook Pro mistte ik detaillering maar kreeg ik daar wel een voller laag voor terug in combinatie met een redelijk stereobeeld.
De Musical Fidelity V-DAC II zit in dezelfde prijsklasse als de DagMagic 100. Klinkt ook gedetailleerd maar geeft wel een zuiver laag weer. In die prijsklasse denk ik dat je daarmee een goede keuze maakt.
Wat betreft het streamen met de Sonos Connect; de DAC die hierin zit, heb ik niet hoog zitten. Maar wat betreft gebruiksgemak verslaat het alles
1. Beschouw jij het gebruik van de DAC van de Sonos Connect wel als een vooruitgang t.o.v. de matige DAC van mijn Laptop?
2. Zijn er alternatieven voor de Sonos Connect die een betere DAC hebben? Bijvoorbeeld de Bluesound Node?
je kan eventueel een losse dac aansluiten op een sonos connect.
Je kunt hem toch met optische verbinding op je versterker aansluiten, de betere versterkers hebben vaak een prima DAC. Ik heb hem aan een Marantz hangen, prima.
Ik heb nu een playbar en 2 play:1's die heb ik als surround ingesteld. Kan ik ook nog een tweede groep maken en dan alleen playbar of alleen de 1's in die groep mij lukt het niet.
Dit is handig want ik wil niet elke keer als tv aan staat de 1's aan hebben. En om bv de 1 tijdelijk buiten(zomer) of op werkkamer te zetten zijn vrij portable.
Dit is handig want ik wil niet elke keer als tv aan staat de 1's aan hebben. En om bv de 1 tijdelijk buiten(zomer) of op werkkamer te zetten zijn vrij portable.
Ik heb recent een Play:5 in gebruik genomen in de woonkamer voor de muziek en wil nu ook een Playbar kopen voor de tv. Set-up omvat een TV en een mediaplayer, komend jaar nog een gameconsole.
Aangezien het een Phillips is moet ik sowieso iets van een converter zetten tussen de tv en Playbar om het signal van coax naar optisch om te zetten.
Wat ik me nu afvraag, heb ik genoeg aan een eenvoudige converter die het signaal omzet of moet het er een zijn zoals in deze link met meerdere opties/uitgangen:
http://www.whathifi.com/n...options-for-sonos-playbar
Is dat vooral belangrijk voor de sync qua geluid? Randapparatuur loopt nu ook via de TV dus als mediaplayer via TV naar Playbar loopt zou ik denken dat dit voldoende is? Of werkt dit niet?
Aangezien het een Phillips is moet ik sowieso iets van een converter zetten tussen de tv en Playbar om het signal van coax naar optisch om te zetten.
Wat ik me nu afvraag, heb ik genoeg aan een eenvoudige converter die het signaal omzet of moet het er een zijn zoals in deze link met meerdere opties/uitgangen:
Is dat vooral belangrijk voor de sync qua geluid? Randapparatuur loopt nu ook via de TV dus als mediaplayer via TV naar Playbar loopt zou ik denken dat dit voldoende is? Of werkt dit niet?
Het is de Playbar geworden. Ik ben toch overtuigd door de uitbreid mogelijkheden en dat hij goed in combinatie met de tv gebruikt kan worden. Ik ben benieuwd!remzor schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:06:
[...]
De Playbar kost je 699,- (excl. korting). Twee keer de Play 5 kost je 798,- (excl. korting). De Playbar is dus 99,- euro goedkoper en is bedoeld voor de TV en als muziekspeaker. Ook aan te sluiten d.m.v. optical. Je geeft aan dat je binnenkort geen surround speakers aan kunt schaffen, maar met de Play 5's heb je toch ook geen surround? Sterker nog, dan is het niet eens mogelijk. Dus qua uitbreiding in de toekomst zit je beter met de Playbar. Voor muziek is het Play 5 stereopaar denk ik iets beter, maar voor TV geluid zit je denk ik weer goed met de Playbar.
Ik heb in het verleden eens 1 Play 5 aangesloten op mijn TV. Bij mij liep het geluid niet synchroon en aangezien het er maar eentje was vond ik het niet super klinken voor de TV. Ben nu tevreden met de Playbar en 2 Play 3 surround speakers. De sub komt er voor mij vast nog wel bij..
Ik wil al een tijdje een Sonos playbar kopen, maar de shell heeft een tijdje bol.com bonnen uitgedeeld. waarbij je 10% korting krijgt bij bol.com. Ook op Sonos apparaten.
Beetje Marktplaats zoeken levert je zo een code op.
(http://www.shell.nl/nld/p...y-programme/actiebol.html )
Beetje Marktplaats zoeken levert je zo een code op.
(http://www.shell.nl/nld/p...y-programme/actiebol.html )
Op verschillende plaatsen op dit forum is hierover al het eea uitgelegd.Holzschuh schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:22:
Ik heb recent een Play:5 in gebruik genomen in de woonkamer voor de muziek en wil nu ook een Playbar kopen voor de tv. Set-up omvat een TV en een mediaplayer, komend jaar nog een gameconsole.
Om je tv aan te sluiten op je playbar heb je een optische uitgang nodig. Heb je die niet dan kun je die met een switch (converter) maken. je tv moet dan wel een Hdmi met ARC (audio return channel) hebben. Vervolgens is de vraag of deze constructie optisch 5.1 naar je playbar stuurt. Is dit niet het geval dan maakt de Playbar er pseudo 5.1 van. Uit ervaring weet ik dat het bij alleen een Playbar goed gaat maar als je uit wil breiden met bv 2 x play 1 wordt het een wat vreemd 5.1.
Verwijderd
Zo vandaag toch maar alles compleet gemaakt. Vorige maand begonnen met een play 3. Inmiddels een 2de play 3 erbij, toen de playbar erbij gekocht. Van de week een play 1 gratis gekregen via de actie. En vandaag de sub erbij gekocht. Kost een beetje, maar dan heb je ook wat
Ben benieuwd naar je ervaringen als surround set. Gebruik je de Play 3's als rears icm de Playbar en de sub?Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:20:
Zo vandaag toch maar alles compleet gemaakt. Vorige maand begonnen met een play 3. Inmiddels een 2de play 3 erbij, toen de playbar erbij gekocht. Van de week een play 1 gratis gekregen via de actie. En vandaag de sub erbij gekocht. Kost een beetje, maar dan heb je ook wat
Sowieso schrijf je zo!
Verwijderd
Ja. Heb net een film gekeken. Met de play 3s als surround en de sub. Echt een mooi geluid en de sub is zeker een meerwaarde. Morgen even muziek proberen met de play 3s in stereo en de sub erbij.nadroJ schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 22:36:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaringen als surround set. Gebruik je de Play 3's als rears icm de Playbar en de sub?
Verwijderd
Ik was van plan twee Sonos Play:1 aan te schaffen. Eentje voor de woonkamer, en eentje voor de slaapkamer. Ben helemaal enthousiast geworden vanwege alle goede reviews. Nu vind ik het alleen een groot nadeel dat je een premium account nodig hebt om Spotify af te spelen via de Sonos. Dat is nu juist waarvoor ik een systeem wil, en ik wil eigenlijk geen abonnement afsluiten... Omdat we thuis een MacBook, Ipad, Iphone hebben vraag ik me nu af of de Sonos wel de beste keuze is (vanwege Airplay). Zou iemand advies kunnen geven? Weet zelf weinig af van dit soort systemen...
Wensen/eisen
- Muziek via Spotify af kunnen spelen
- Muziek van de Nas af kunnen spelen
- Muziek tegelijkertijd op meerdere boxen in het huis kunnen afspelen, maar ook boxen apart van elkaar kunnen gebruiken.
Hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!
Ps. ik hoop dat dit de juist plaats is voor deze vraag.
Wensen/eisen
- Muziek via Spotify af kunnen spelen
- Muziek van de Nas af kunnen spelen
- Muziek tegelijkertijd op meerdere boxen in het huis kunnen afspelen, maar ook boxen apart van elkaar kunnen gebruiken.
Hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!
Ps. ik hoop dat dit de juist plaats is voor deze vraag.
Met je genoemde wensen kom je bij Sonos uit. Het voordeel van Sonos t.o.v. Airplay is dat elk apparaat als remote kan fungeren. Wanneer je bijvoorbeeld met een iPhone naar een Airplay-speaker streamt, kan je niet met je iPad de stream overroelen. Wil je met je iPad naar dezelfde speaker streamen, dan moet je eerst de stream op je iPhone uitschakelen voordat je met je iPad kan streamen.
Dit geldt niet voor Sonos. Stel, je zit beneden met je MacBook en zet beide Sonos-speakers in een groep en selecteert. Onderweg naar boven kom je tot de conclusie dat je andere muziek wilt opzetten. Als jij je iPhone in je broekzak hebt, kan je daarmee andere muziek selecteren. Je hoeft niet eerst de trap weer af te lopen en je MacBook er bij te pakken.
Geloof me, die 10,- per maand heb je er graag voor over
Dit geldt niet voor Sonos. Stel, je zit beneden met je MacBook en zet beide Sonos-speakers in een groep en selecteert. Onderweg naar boven kom je tot de conclusie dat je andere muziek wilt opzetten. Als jij je iPhone in je broekzak hebt, kan je daarmee andere muziek selecteren. Je hoeft niet eerst de trap weer af te lopen en je MacBook er bij te pakken.
Verwijderd
Ik heb sinds ik sonos heb airplay niet meer gebruikt en ik mis het ook niet. En ja 10€ voor spotify heb ik er echt wel voor over. Het werkt echt goed allemaal. En ja het gemak om af te spelen wat je wilt waar je wilt is echt zeer fijn.
Verwijderd
Hoi allemaal!
Ik zou graag 2 maal de sonos play 1 willen kopen.
Deze zou ik ook graag willen gebruiken op mijn tv.
Is dit mogelijk ? wat heb ik hier allemaal voor nodig ?
Ik zou zeggen. Lees het topic even door. Dit is meerdere malen voorbij gekomen.Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:06:
Hoi allemaal!
Ik kan hier niet veel aan toevoegen, maar dit is inderdaad de meerwaarde van Sonos.DaMarcus schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:12:
Met je genoemde wensen kom je bij Sonos uit. Het voordeel van Sonos t.o.v. Airplay is dat elk apparaat als remote kan fungeren. Wanneer je bijvoorbeeld met een iPhone naar een Airplay-speaker streamt, kan je niet met je iPad de stream overroelen. Wil je met je iPad naar dezelfde speaker streamen, dan moet je eerst de stream op je iPhone uitschakelen voordat je met je iPad kan streamen.
Akkoord, het is 10€ per maand om Spotify te kunnen afspelen. Maar je krijgt daarvoor een mooie geïntegreerde oplossing terug waar iedereen mee kan werken. Ook niet-techneuten.
En, die 10€ / maand heb je zo terugverdiend door altijd de laatste cd van de artiest die vrouwlief graag hoort op aanvraag te kunnen afspelen
Dat is nl mijn eigen ervaring, eerst vond ze het ook allemaal (Sonos, Spotify) maar niets. Maar eens ze de voordelen inzag van eenvoudig Sonos gebruik en zelf cd's te kunnen streamen via Spotify vind ze het geweldig
Voor mensen die opzien tegen het betalen van 10 euro per maand voor Spotify..
Ik ben een tijdje geleden overgestapt van UPC naar KPN (glasvezel). Hierbij zit het premium Spotify abonnement inbegrepen. Blijft natuurlijk een smak geld, maar ik heb nu telefoon (wordt alleen gebeld, bel nooit met de vaste telefoon), tv (2x digitale tv + sport 1) en Internet (100Mb up/down) voor een euro of 80 per maand. Veel geld, maar ik was bij UPC hetzelfde kwijt voor 10/3 (up/down internet) en moest daarnaast nog 10 euro voor Spotify betalen.
Ik zie net dat je ook Spotify bij niet glasvezel abbo's kan krijgen.
Daarnaast:
Ik ben een tijdje geleden overgestapt van UPC naar KPN (glasvezel). Hierbij zit het premium Spotify abonnement inbegrepen. Blijft natuurlijk een smak geld, maar ik heb nu telefoon (wordt alleen gebeld, bel nooit met de vaste telefoon), tv (2x digitale tv + sport 1) en Internet (100Mb up/down) voor een euro of 80 per maand. Veel geld, maar ik was bij UPC hetzelfde kwijt voor 10/3 (up/down internet) en moest daarnaast nog 10 euro voor Spotify betalen.
Daarnaast:
Ik zou hier voor de AMP gaan. Er zit één line-in op het apparaat. Ik gebruik zelf een sonos ZP80 als voorversterker op een Emotiva XPA-2 eindversterker. Daarbij heb ik de TV aangesloten op de line-in zodat ik nu ook het geluid van de BD-speler (&netflix) en de Mediaspeler (Dune) via de grote speakers kan sturen . Ik zou zelf voor de versterker speaker oplossing gaan, de soundbar geeft goed geluid voor een 'all-in-one', maar haalt het niet bij een goede 'versterker/losse speakers' combinatie. Een nadeel hiervan zou kunnen zijn de de lipsync niet helemaal goed is. Daarom zet ik het geluid van de TV op 0, er zit bij mij een kleine delay in het weergeven. Met het geluid van de TV uit heb ik geen last van het lipsync probleem. Mogelijk dat een gevoeliger persoon dit wel opvalt, maar dit zou in een winkel moeten zijn te testen.tvhouwel schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:48:
[ Voor 58% gewijzigd door canth op 30-12-2013 15:12 ]
[quote]canth schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:48:
[...]
Mijn schoonvader heeft zo'n abonnement van KPN met spotify, je kan het installeren op 3 apparaten dacht ik.
Hij heeft het op zijn I-pad en ik gebruik zijn account voor mijn Sonos
[...]
Mijn schoonvader heeft zo'n abonnement van KPN met spotify, je kan het installeren op 3 apparaten dacht ik.
Hij heeft het op zijn I-pad en ik gebruik zijn account voor mijn Sonos
hmmm, dat is apart. Ik kan niet tegelijk Spotify op mijn mobiel en op mijn Sonos streamen. Je mag inderdaad meerdere apparaten registreren, maar volgens mij maar op één apparaat tegelijkertijd afspelen. Mogelijk luisteren jullie nooit tegelijkertijd naar Spotify?
Wordt Google Play All Acces ook ondersteund de concurent van spotify?
Dat zou best kunnen, mijn vriendin maakt meer gebruik van Spotify dan ik, maar ik heb nog nooit klachten gehoord. Mijn schoonvader gebruikt Spotify ook meestal icm Sonos, misschien maakt dat nog wat uit.canth schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:22:
hmmm, dat is apart. Ik kan niet tegelijk Spotify op mijn mobiel en op mijn Sonos streamen. Je mag inderdaad meerdere apparaten registreren, maar volgens mij maar op één apparaat tegelijkertijd afspelen. Mogelijk luisteren jullie nooit tegelijkertijd naar Spotify?
Nee dit maakt niets uit. Je kunt je Spotify account wel gebruiken om naar meerdere Sonos speakers te streamen, ook vanaf verschillende (mobiele) apparaten. Je kunt niet naar je Sonos streamen en op een andere locatie naar Spotify zelf luisteren tegelijk. In jouw geval heb je dan tot nu toe geluk gehad denk ik dat jullie nooit tegelijk naar Spotify hebben geluisterdstokmeister schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:44:
[...]
Dat zou best kunnen, mijn vriendin maakt meer gebruik van Spotify dan ik, maar ik heb nog nooit klachten gehoord. Mijn schoonvader gebruikt Spotify ook meestal icm Sonos, misschien maakt dat nog wat uit.
Zelf ervaring mee namelijk en er verschijnt dan ook een melding als: 'Je Spotify account wordt op een andere locatie gebruikt' o.i.d.
A oke ik zal er is opletten en aan mijn schoonvader vragen, misschien dat hij er al last van heeft gehad.remzor schreef op maandag 30 december 2013 @ 18:13:
[...]
Nee dit maakt niets uit. Je kunt je Spotify account wel gebruiken om naar meerdere Sonos speakers te streamen, ook vanaf verschillende (mobiele) apparaten. Je kunt niet naar je Sonos streamen en op een andere locatie naar Spotify zelf luisteren tegelijk. In jouw geval heb je dan tot nu toe geluk gehad denk ik dat jullie nooit tegelijk naar Spotify hebben geluisterd
Zelf ervaring mee namelijk en er verschijnt dan ook een melding als: 'Je Spotify account wordt op een andere locatie gebruikt' o.i.d.
Ik zelf luister altijd naar soundcloud op mijn Sonos
Hoe doe je dat dan? Of gebruik je daarvoor de line-in op een van de apparaten?
Er is iemand zo handig geweest om een onofficiele Sonos applicatie te maken.DaMarcus schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:27:
Hoe doe je dat dan? Of gebruik je daarvoor de line-in op een van de apparaten?
Anders had ik nooit een Sonos apparaat gekocht, aangezien ik voor 80% naar soundcloud luister.
Sonos medewerkers zeggen dat ze bezig zijn met het ontwikkelen van een eigen app, maar ze doen geen uitspraken over wanneer het af is, dat kan dus nog wel even duren.
Ik gebruik deze nu een jaar of 2 en werkt prima.
Een vraagje van mijn zijde....
Wil instappen bij Sonos, maar vraag me nu af wat de beste keuze is.
Begon erover te denken toen ik iets over de Play:1 aan het lezen was, een mooi compact apparaat waar een, naar het schijnt, briljant geluid uit komt. Nu ben ik wat reviews aan het lezen, en kom loop ik eigenlijk vast op de vraag of een Play:1 genoeg gaat zijn voor mijn ruimte/gebruik.
Hij komt in de woonkamer te staan, en ik wil hier graag mooi geluid.
Nu luister ik doorgaands via mijn stereo (een Onkyo reciever met (goedkope) Denon bookshelf speakers) , maar ik wil graag de muziek van mijn NAS afspelen en internet radio luisteren.
Mijn woonkamer is circa 30m2 (daarnaast zitkamer en keuken, totaal circa 55m2) en zoek geluid met voldoende "body". De Play:1 is goed te doen, en later komend jaar zou er dan nog tweede kunnen volgen. De Play:3 kan ook, maar dat is dan wel de max.
Wat raden jullie me aan?
Begon erover te denken toen ik iets over de Play:1 aan het lezen was, een mooi compact apparaat waar een, naar het schijnt, briljant geluid uit komt. Nu ben ik wat reviews aan het lezen, en kom loop ik eigenlijk vast op de vraag of een Play:1 genoeg gaat zijn voor mijn ruimte/gebruik.
Nu luister ik doorgaands via mijn stereo (een Onkyo reciever met (goedkope) Denon bookshelf speakers) , maar ik wil graag de muziek van mijn NAS afspelen en internet radio luisteren.
Mijn woonkamer is circa 30m2 (daarnaast zitkamer en keuken, totaal circa 55m2) en zoek geluid met voldoende "body". De Play:1 is goed te doen, en later komend jaar zou er dan nog tweede kunnen volgen. De Play:3 kan ook, maar dat is dan wel de max.
Wat raden jullie me aan?
M'n zusje heeft een Play:1 en ik vond dat er - gezien het formaat en de prijs - goed geluid uit kwam. Maar niet als enige speaker voor in de woonkamer (of het moet je gaan om wat muziek op de achtergrond). Zij gebruikt hem in de slaapkamer en daar is ie meer dan prima. Zou eerder voor de Play:3 gaan, liefst twee zodat niet al het geluid uit één hoek komt.
[ Voor 8% gewijzigd door Tom op 30-12-2013 21:40 ]
Verwijderd
Ik zou voor de play 3s gaan. Heb er zelf 2 in de huiskamer met sub en playbar. Dat klinkt echt goed. Vind ik. In de badkamer heb ik een play 1 staan. Die klinkt ook goed. Maar voor de huiskamer is hij toch niet goed genoeg ben ik bang.smoken schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:25:
Een vraagje van mijn zijde....
Wat raden jullie me aan?
Dank voor de eerste twee reactie's!
Is een enkele play:3 wel voldoende voor in de woonkamer?
Om er nu meteen twee te kopen, dat gaat ook even te ver....
Verwijderd
Ik had er eerst ook 1. Klinkt goed. Maar binnen een week had ik de 2de al. Je kunt ze dan in stereo zetten en dat klinkt toch echt een stuk beter. Maar ja het ligt er maar net aan wat je eisen zijn.smoken schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:46:
Dank voor de eerste twee reactie's!
Op zich waardeer ik goed geluid, maar het moet wel betaalbaar blijven.
Waarin onderscheidt het geluid van de Play:3 zich t.o.v. de Play:1?
Is dit puur het volume, of moet ik het ook in de kwaliteit van het geluid en de bas zoeken?
Is dit puur het volume, of moet ik het ook in de kwaliteit van het geluid en de bas zoeken?
Verwijderd
Sowieso volume. En het geluid van de play 3 vind ik wat voller, alhoewel het van de play 1 zeker niet slecht is. Daarbij komt dat het bereik van de play 3 groter is.smoken schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:22:
Op zich waardeer ik goed geluid, maar het moet wel betaalbaar blijven.
Hier een zeer mooi filmpje gevonden,... YouTube: Sonos Play 1 vs Play 3
Met mijn Sennheiser HD-25II krijg ik toch wel een aardig verschil te horen tussen de verschillende opstellingen.
Voor zover ik nu kan horen is het geluid van de Play:3 "smaller" dan dat van de Play:1 , daarentegen is er bij de Play:1 (natuurlijk) minder bas dan bij de Play:3 hetgeen resulteert in een wat minder warme stem, daarbij lijkt de Play:1 meer echo/surround (proberen) toe te voegen.... Wanneer er twee Play:1's opgesteld staan is het geluid bijzonder mooi...
Moeilijk dit zeg!
Ik ga morgen maar eens luisteren in de winkel denk ik....qua opstelling past de Play:3 wellicht beter thuis...ik kan deze midden in mijn tv-meubel kwijt (dan komt het geluid dus vanuit het midden). Met de Play:1 lukt dit ivm de hoogte niet, en komt het geluid dus vanuit 1 kant van het meubel.....hmz..
Met mijn Sennheiser HD-25II krijg ik toch wel een aardig verschil te horen tussen de verschillende opstellingen.
Voor zover ik nu kan horen is het geluid van de Play:3 "smaller" dan dat van de Play:1 , daarentegen is er bij de Play:1 (natuurlijk) minder bas dan bij de Play:3 hetgeen resulteert in een wat minder warme stem, daarbij lijkt de Play:1 meer echo/surround (proberen) toe te voegen.... Wanneer er twee Play:1's opgesteld staan is het geluid bijzonder mooi...
Moeilijk dit zeg!
Ik ga morgen maar eens luisteren in de winkel denk ik....qua opstelling past de Play:3 wellicht beter thuis...ik kan deze midden in mijn tv-meubel kwijt (dan komt het geluid dus vanuit het midden). Met de Play:1 lukt dit ivm de hoogte niet, en komt het geluid dus vanuit 1 kant van het meubel.....hmz..
[ Voor 4% gewijzigd door smoken op 30-12-2013 23:38 . Reden: Link vergeten ]
Je moet jezelf ook de vraag stellen of het huidige geluid goed is voor jou, wat dan kan je eventueel voor een zoneplayer 90 gaan en maak je je stereo geschikt voor het afspelen van NAS en internet radio mits je een nog een vrije ingang in stereo hebt.smoken schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:37:
Hier een zeer mooi filmpje gevonden,... YouTube: Sonos Play 1 vs Play 3
Moeilijk dit zeg!
Persoonlijk vind ik dat een Play3 niet voldoende is voor een woonkomer, maar eerder een Play5 nodig is of eventueel twee.
Zie topicwarning.
[ Voor 95% gewijzigd door DaMarcus op 01-01-2014 21:05 ]
Is er een nieuwe actie bji sonos.com?
ik krijg deze te zien in plaats de sonos play:1 referal program

[ Voor 23% gewijzigd door Limbeckx op 02-01-2014 10:17 ]
Play 1 is op
Dan lijkt deze actie toch mooier. 3 referals en je krijgt een play:3 en elke referer krijgt zelf de bridge
Ergens snap ik hun referal-actie wel, maar eigenlijk vind ik het een beetje ziekelijk. Zo'n "pyramide-spel" associeer ik toch met wat zaken die eigenlijk het kopen niet waard zijn. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dat Sonos hier afbreuk mee doet aan haar naam.
Hun spullen zijn zo goed: die hebben dit soort dingen niet nodig dat mensen als een gek gaan referren.
Hun spullen zijn zo goed: die hebben dit soort dingen niet nodig dat mensen als een gek gaan referren.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Het verbaasd mij ook een klein beetje maar wellicht dat dit gewoon een betere manier van reclame maken is. Anders moet je miljoenen spenderen aan tv en radio werk...
En het is tegelijkertijd ook een loyaliteitsprogramma. Dus je maakt apostles van je klanten. Weet niet of ze dat ermee bereiken maar ik gok dat dit wel hun doel is...
En het is tegelijkertijd ook een loyaliteitsprogramma. Dus je maakt apostles van je klanten. Weet niet of ze dat ermee bereiken maar ik gok dat dit wel hun doel is...
Net voor de jaarwisseling de 1 en bijbehorende Bridge besteld bij de Mediamarkt. Beiden waren uitverkocht, maar ze worden gewoon geleverd voor de actieprijs
.
Op welke link werk je nu?ECiftci schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:17:
Is er een nieuwe actie bji sonos.com?
[afbeelding]
Dat is wel netjes. Volgens mij heeft Sonos het druk gehad in december. Mijn Playbar werd ook paar dagen te laat geleverd. Niet dat dat heel erg isPino112 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:53:
Net voor de jaarwisseling de 1 en bijbehorende Bridge besteld bij de Mediamarkt. Beiden waren uitverkocht, maar ze worden gewoon geleverd voor de actieprijs.
Ik heb met veel moeite nog een Play:1 weten te bemachtigen.
Ding is overal uitverkocht en de verwachting bij de meeste winkels is dat ze vanaf halverwege januari weer uitgeleverd gaan worden. Zelfs Sonos heeft ze niet meer op voorraad en 1 winkel wist mij te vertellen dat er sowieso al 9000 in order staan.
Play:1 is dus redelijk populair :-)
Afgezien van dat: zeer tevreden, hij staat in de keuken en hij staat redelijk zacht, want anders hoor ik 'm door het hele huis heen
Ik ben iig fan!
Ding is overal uitverkocht en de verwachting bij de meeste winkels is dat ze vanaf halverwege januari weer uitgeleverd gaan worden. Zelfs Sonos heeft ze niet meer op voorraad en 1 winkel wist mij te vertellen dat er sowieso al 9000 in order staan.
Afgezien van dat: zeer tevreden, hij staat in de keuken en hij staat redelijk zacht, want anders hoor ik 'm door het hele huis heen
Ik ben iig fan!
Je hebt hem dus via voorraad kunnen kopen? Misschien leuk om te melden waar dat kan, voor andere mensen in dit topic die op zoek zijn naar een Play:1Ben.Hahlen schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:04:
Ik heb met veel moeite nog een Play:1 weten te bemachtigen.
Ik ben iig fan!
Daar was ik de 28e dus en toen waren ze allebei uitverkocht..jip_86 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:36:
Bij de MM in Zwolle heb ik hem voor de jaarwisseling zo op kunnen halen met een bridge er bij.
Ik heb hem bij een lokale zaak hier in Den Haag gehaald: Rik Stoet AudioECiftci schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:12:
[...]
Je hebt hem dus via voorraad kunnen kopen? Misschien leuk om te melden waar dat kan, voor andere mensen in dit topic die op zoek zijn naar een Play:1
Zij hadden nog twee witte, waar ik er dus één van heb meegenomen.
Voor een feestje binnenkort in een zaaltje waar geen internet voorhanden is had ik graag even het volgende in de groep gegooid:
Is het mogelijk ommet een wifi-netwerk weliswaar zonder internet connectiviteit maar met uiteraard een Bridge of een Play offline muziek van Spotify op een iPhone af te spelen op de Sonos luidsprekers?
Met andere woorden: offline playlists van Spotify afspelen op een Sonos installatie die geen internetconnectiviteit heeft.
Is het mogelijk ommet een wifi-netwerk weliswaar zonder internet connectiviteit maar met uiteraard een Bridge of een Play offline muziek van Spotify op een iPhone af te spelen op de Sonos luidsprekers?
Met andere woorden: offline playlists van Spotify afspelen op een Sonos installatie die geen internetconnectiviteit heeft.
Zie TW
[ Voor 97% gewijzigd door FeaR op 02-01-2014 17:12 ]
Niet via het normale Sonos/Spotify interrface. Die streamt vanaf het internet. Wat je wel evt kunt doen is vanaf een laptop of telefoon afspelen via een Line-in op een Sonos. Onder andere Play:5 en Connect hebben zo'n interface.HyperBart schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:49:
Voor een feestje binnenkort in een zaaltje waar geen internet voorhanden is had ik graag even het volgende in de groep gegooid:
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.