Ik heb geen kabel tv meerFrid0 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:26:
[...]
2 HDMI aansluitingen..........heb je er niet nog 1 nodig voor de setup box van normale tv?
En CI+ module is ook een methode, scheelt je ook weer een kabel.
Edit: HDMI kabel dan, niet een antennekabel
Edit: HDMI kabel dan, niet een antennekabel
[ Voor 28% gewijzigd door The Inquisitor op 26-09-2018 10:54 ]
Sonos biedt (sinds kort) ook zelf refurbished Play:1 en Playbar aan voor 139 en 629 euro.
https://www.sonos.com/nl-nl/shop/play1-b-stock.html
Sonos werkt nu ook met Homekit, alleen is het alleen aan te sturen als je een Apple Music account hebt. Enig idee of Spotify ook op de lijst staat om toe te voegen?
Zo vandaag komen mijn beam en 2 one’s binnen. Nu vroeg ik mij alleen af of iemand ook bureau standaarden gebruikt voor de one’s? Passen die van de play 1 gewoon zoals deze?
https://www.sonosbeugelsh...wit-voor-sonos-play1.html
Edit: nee dus..😉
[ Voor 5% gewijzigd door DaveD1109 op 02-10-2018 10:22 ]
DaveD
Inderdaad ik zie het! Super chill en goed betaalbaar die play1!Canis Lupus schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:59:
Sonos biedt (sinds kort) ook zelf refurbished Play:1 en Playbar aan voor 139 en 629 euro.
Past idd niet vanwege het gebrek aan schroefdraad aan de achterkant.DaveD1109 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:09:
Zo vandaag komen mijn beam en 2 one’s binnen. Nu vroeg ik mij alleen af of iemand ook bureau standaarden gebruikt voor de one’s? Passen die van de play 1 gewoon zoals deze?
Ik heb er wel een, voor mijn play1. Maar daar heb je dus weinig aan
Ik wil graag een play 5 aanschaffen. Om te beginnen met Sonos. Nu staat er een interessante aanbieding (€465,-) bij Correct in Rotterdam. Hebben jullie daar ervaring mee?
[ Voor 90% gewijzigd door Citroentaart op 09-10-2018 15:18 ]
Nog een vraag voor de kenners. Ik ben van plan om naast een Play5 ook een Sonos one erbij te zetten. In het midden van de woonkamer een play 5 en dan in de hoek bij het zitgedeelte nog een one. Kun je dit dan goed als stereo opstellen? of moet je dan echt 2x een play 5 hebben?
Je moet een stereopaar Play 5 of 1 (One) hebben dan. Je kan geen stereopaar maken van 2 verschillende speakers.Citroentaart schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:18:
Nog een vraag voor de kenners. Ik ben van plan om naast een Play5 ook een Sonos one erbij te zetten. In het midden van de woonkamer een play 5 en dan in de hoek bij het zitgedeelte nog een one. Kun je dit dan goed als stereo opstellen? of moet je dan echt 2x een play 5 hebben?
Ik dacht dat het met een omweg wel met een Play 1 en Play One samen kon. Is dacht ik eerder langsgekomen hier IIRC.-Muncky- schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:26:
[...]
Je moet een stereopaar Play 5 of 1 (One) hebben dan. Je kan geen stereopaar maken van 2 verschillende speakers.
ok. Maakt het verschil dan als je een 5 en 1 allebei dezelfde muziek laat afspelen? Dan zijn ze toch ook 'gekoppeld'.-Muncky- schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:26:
[...]
Je moet een stereopaar Play 5 of 1 (One) hebben dan. Je kan geen stereopaar maken van 2 verschillende speakers.

Als je ze in 1 groep zet, spelen ze uiteraard synchroon dezelfde muziek.. Geen probleem.Citroentaart schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:03:
[...]
ok. Maakt het verschil dan als je een 5 en 1 allebei dezelfde muziek laat afspelen? Dan zijn ze toch ook 'gekoppeld'.
Het is alleen geen stereo.
ok. Klinkt stereo dan zo anders? Want de speakers staan niet echt in een stereo opstelling. 1 in midden van kamer en de andere tegenover in een andere hoek.
Dat ligt helemaal aan je eigen gehoor. De audio-kenners zullen het horen (links en rechts zijn dan een ander audio kanaal), maar voor het gros van de mensen maakt het niet veel uit.Citroentaart schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:29:
ok. Klinkt stereo dan zo anders? Want de speakers staan niet echt in een stereo opstelling. 1 in midden van kamer en de andere tegenover in een andere hoek.
Ik heb een Playbar onder de TV (met SUB) en een Play:1 in de keuken, die zitten vaak in een groep. Maar daar heeft stereo geluid dus ook niet zo'n meerwaarde.
Aha... dan denk ik dat ik niet helemaal het verschil ga horen.Sahi_NL schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:37:
[...]
Dat ligt helemaal aan je eigen gehoor. De audio-kenners zullen het horen (links en rechts zijn dan een ander audio kanaal), maar voor het gros van de mensen maakt het niet veel uit.
Ik heb een Playbar onder de TV (met SUB) en een Play:1 in de keuken, die zitten vaak in een groep. Maar daar heeft stereo geluid dus ook niet zo'n meerwaarde.
Bij mij eenzelfde situatie als bij jouw denk ik. De speakers staat dan te ver uit elkaar voor een echte stereo ervaring. Het is meer zo dat ik in de ene hoek van de kamer ook kan genieten van muziek als het volume niet te hoog staat.
Ik had eerder vandaag een update in de app store dat Sonos een begrenzer voor het maximale volume in kan stellen. Ik kan het nog niet vinden maar ik ben er wel erg blij mee ivm mijn kids. Iemand dit al kunnen vinden?
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Die begrenzing staat bij instellingen -> instellingen kamer.cypress3d schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:26:
Ik had eerder vandaag een update in de app store dat Sonos een begrenzer voor het maximale volume in kan stellen. Ik kan het nog niet vinden maar ik ben er wel erg blij mee ivm mijn kids. Iemand dit al kunnen vinden?
Ik weet niet of je voor elke kamer dat moet doen( ik heb er namelijk maar een).
Edit: dit moet wel in de telefoon app
[ Voor 4% gewijzigd door Kleynus op 10-10-2018 07:27 ]
Dan zul je er inderdaad weinig voordeel aan hebben. Een stereopaar hoor je wel, maar het is niet bijzonder denderend. Het is ook heel afhankelijk van de songs die je op zet, bij sommige merk je het meer dan andere.Citroentaart schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:52:
[...]
Aha... dan denk ik dat ik niet helemaal het verschil ga horen.![]()
Bij mij eenzelfde situatie als bij jouw denk ik. De speakers staat dan te ver uit elkaar voor een echte stereo ervaring. Het is meer zo dat ik in de ene hoek van de kamer ook kan genieten van muziek als het volume niet te hoog staat.
Nou daar hoef je niet echt een kenner voor te zijn hoor. Stereo geluid is echt wel wat anders dan 2 speakers groeperen tot 1 mono geheel, dat hoort echt iedereen. Hetzelfde is 6 speakers groeperen: daar heb je ook geen surround geluid mee.Sahi_NL schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:37:
[...]
Dat ligt helemaal aan je eigen gehoor. De audio-kenners zullen het horen (links en rechts zijn dan een ander audio kanaal), maar voor het gros van de mensen maakt het niet veel uit.
Maar zoals je ook aangeeft, heeft stereo geen zin als de speakers niet in dezelfde ruimte staan.
[ Voor 4% gewijzigd door renegrunn op 10-10-2018 09:09 ]
Stereopaar is een verbetering ja, maar veel mensen zijn toch erg happy met alleen al een Play:1. In de slaapkamer heb ik een stereopaar Play:1 en in de keuken een enkele One. De slaapkamer klinkt beter, zeker, maar de meeste mensen zijn tevreden met de enkele die ik in de keuken heb staan, zeker voor bij lagere volumes vind ik dat je het weinig merkt,
Oneens. Twee speakers is stereo setting geven een soort van "stereo bubble". Alles klinkt zo veel ruimtelijker dan twee luidsprekers die in een ruimte staan maar exact hetzelfde afspelen.
Uiteraard, maar dat is dus alleen relevant wanneer je beide in dezelfde ruimte hebt.catchingfire schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:56:
Oneens. Twee speakers is stereo setting geven een soort van "stereo bubble". Alles klinkt zo veel ruimtelijker dan twee luidsprekers die in een ruimte staan maar exact hetzelfde afspelen.
Als je er een tweede bijkoopt voor dezelfde ruimte dan is het een non-discussie of je ze wel of niet in stereopaar moet zetten.. Wanneer je ruimte zo groot is dat je de eerste speaker niet hoort bij de tweede speaker, dan wordt het niet beter als je er een stereopaar van maakt..
[ Voor 12% gewijzigd door The Inquisitor op 10-10-2018 14:33 ]
Meer informatie over de nieuwe desktop app (mac), begrenzing en de Play:3 uit het assortiment: https://www.iculture.nl/n...ale-geluidssterkte-kamer/
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Bijzonder nieuws van de Play 3. Hoewel ik ook niet de indruk had dat de Play 3 nou zo goed verkocht vind ik het wel verrassend.daxy schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:13:
Meer informatie over de nieuwe desktop app (mac), begrenzing en de Play:3 uit het assortiment: https://www.iculture.nl/n...ale-geluidssterkte-kamer/
Heel benieuwd of er nog een opvolger komt.
Jammer idd, vind het wel een goede form-factor: niet zo groot als een 5, wel de stereo feature als pré boven een 1 of One.yorroy schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:37:
[...]
Bijzonder nieuws van de Play 3. Hoewel ik ook niet de indruk had dat de Play 3 nou zo goed verkocht vind ik het wel verrassend.
Heel benieuwd of er nog een opvolger komt.
[ Voor 7% gewijzigd door Canis Lupus op 10-10-2018 21:13 ]
Van de week de laatste update van de Sonos app op mijn telefoon geinstalleerd en nu kan ik de Play:3 niet meer gebruiken. Play:1 is geen probleem. Teruggegaan naar de vorige versie van de app en alles werkt weer naar behoren. Zijn er meer mensen met deze problemen?
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Werkt prima hier!Rincewind schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:30:
Van de week de laatste update van de Sonos app op mijn telefoon geinstalleerd en nu kan ik de Play:3 niet meer gebruiken. Play:1 is geen probleem. Teruggegaan naar de vorige versie van de app en alles werkt weer naar behoren. Zijn er meer mensen met deze problemen?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Heeft Sonos plannen om eindelijk een dedicated Android app te maken ipv de huidige onhandige, lelijke iOS port?
Met Google Assistent in het Nederlands, zou ik wel graag willen dat ze Assistent op de Beam eindelijk eens activeren.
Tot nu toe wordt er niet eens gemeld wanneer dit (ongeveer) zal gaan gebeuren door Sonos. Inderdaad erg slecht.dimmak schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:46:
Met Google Assistent in het Nederlands, zou ik wel graag willen dat ze Assistent op de Beam eindelijk eens activeren.
wanneer is de Sonos One gekomen? Zou het niet gewoon een contract zijn met Amazon dat ze een jaar exlclusief Alexa moeten gebruiken?
Kan niets anders verzinnen waarom Google assistant er nog niet op werkt.
Is uitgekomen op 24 oktober 2017. Zal niet lang meer duren dan waarschijnlijk. Volgens mij had Google toch al aangegeven dat het er dit jaart zou komen?
Is uitgekomen op 24 oktober 2017. Zal niet lang meer duren dan waarschijnlijk. Volgens mij had Google toch al aangegeven dat het er dit jaart zou komen?
[ Voor 27% gewijzigd door Nicap op 15-10-2018 13:08 ]
Gewoon overstappen naar iOS om je problemen op te lossenchevchelios schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 23:30:
Heeft Sonos plannen om eindelijk een dedicated Android app te maken ipv de huidige onhandige, lelijke iOS port?
gr1542 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:04:
[...]
Tot nu toe wordt er niet eens gemeld wanneer dit (ongeveer) zal gaan gebeuren door Sonos. Inderdaad erg slecht.
Volgens mij werd het rond kerst verwacht. Maar snap niet waarom dit zo lang op zich moet wachten.Nicap schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:06:
wanneer is de Sonos One gekomen? Zou het niet gewoon een contract zijn met Amazon dat ze een jaar exlclusief Alexa moeten gebruiken?
Ik huur nog liever een Android ontwikkelaar in om een Android Sonos app te fabriceren dan dat overstap op iOSThe Inquisitor schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:09:
[...]
Gewoon overstappen naar iOS om je problemen op te lossen
Geen grap overigens.
We kunnen je ook niet dwingen om het superieure mobiele OS te gebruiken natuurlijkchevchelios schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:53:
[...]
Ik huur nog liever een Android ontwikkelaar in om een Android Sonos app te fabriceren dan dat overstap op iOS.
Geen grap overigens.
Zonder gekkigheid en terug OT: Ik vind de nieuwe max. volume optie echt een uitkomst. Ik heb dan geen kinder(kamer) maar heb al mijn kamers begrensd nu, want het maximum volume is toch veel en veel te hard, en nu kan het nooit per ongeluk gebeuren.
Ik had verwacht dat het volumebalkje na begrenzing gewoon niet verder kon dan bijv 80% (wanneer je 80% als max hebt ingesteld), maar de volledige volumebalk blijft in gebruik en is naar rato veranderd. 30% volume is na het instellen van de max dus lager dan voorheen
Elk nadeel heb zijn voordeel zei een of andere wijsgeer ooit: Het betekent natuurlijk wel dan, dat je het volume iets nauwkeuriger kan afstemmen, als je dit hebt gedaan.The Inquisitor schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:49:
[...]
We kunnen je ook niet dwingen om het superieure mobiele OS te gebruiken natuurlijk
Zonder gekkigheid en terug OT: Ik vind de nieuwe max. volume optie echt een uitkomst. Ik heb dan geen kinder(kamer) maar heb al mijn kamers begrensd nu, want het maximum volume is toch veel en veel te hard, en nu kan het nooit per ongeluk gebeuren.
Ik had verwacht dat het volumebalkje na begrenzing gewoon niet verder kon dan bijv 80% (wanneer je 80% als max hebt ingesteld), maar de volledige volumebalk blijft in gebruik en is naar rato veranderd. 30% volume is na het instellen van de max dus lager dan voorheenDat is wel even wennen weer
Ik vind het ideaal inderdaad, de stapjes zijn ineens 'minder groot' en dat bevalt me prima. Ik woon in een appartement dus zo hard kan het toch al niet.gr1542 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:57:
[...]
Elk nadeel heb zijn voordeel zei een of andere wijsgeer ooit: Het betekent natuurlijk wel dan, dat je het volume iets nauwkeuriger kan afstemmen, als je dit hebt gedaan.
Meer mensen last van dat gisteren de via alexa ingestelde wekker het niet deed? (En ik dus te laat op het werk kwam.)
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Hoe is de Sonos Beam i.c.m. twee keer Play:1? Ik zoek een kleine compacte soundbar zonder sub en heb al twee Play:1 staan. Is de Beam dan een no brainer?
Ik ben er zeer tevreden mee, icm 2xPlay:one. Ik heb nooit een soundbar gehad, dus voor mij is het een enorme upgrade van mijn tv geluid.brambello schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:23:
Hoe is de Sonos Beam i.c.m. twee keer Play:1? Ik zoek een kleine compacte soundbar zonder sub en heb al twee Play:1 staan. Is de Beam dan een no brainer?
Oeh eindelijk!The Inquisitor schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:49:
[..
Ik had verwacht dat het volumebalkje na begrenzing gewoon niet verder kon dan bijv 80% (wanneer je 80% als max hebt ingesteld), maar de volledige volumebalk blijft in gebruik en is naar rato veranderd. 30% volume is na het instellen van de max dus lager dan voorheenDat is wel even wennen weer
Vond dat de sonos al bij een kleine verschuiving veel te hard ging.
Nu de boxen op max 40% ingesteld en dan kan je fatsoenlijk volume regelen.
Haters everywhere but I don’t really care
Ik vind het een fijne combinatie. Heb hier een Beam met 2 onesbrambello schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:23:
Werkt goed he! Ik heb alles nu ingestemd op 75% max en dat werkt lekker. Het is alleen dus wennen dat het volume nu hoger lijkt in de app, Normaal gesproken zouden de buren al klagen op dit niveaumatthijst schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:30:
[...]
Oeh eindelijk!
Vond dat de sonos al bij een kleine verschuiving veel te hard ging.
Nu de boxen op max 40% ingesteld en dan kan je fatsoenlijk volume regelen.
[quote]DaCoTa schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:29:
[...]
Ik ben er uitermate blij mee. Lekker radio en andere muziek streamen. Ook in combinatie met tv, xbox en dergelijke simpelweg top. Ik hoor nu bij bepaalde uitzendingen (formule 1 b.v.) geluiden, die mij eerst nooit opvielen met mijn Onkyo receiver en JBL surround set.
[...]
Ik ben er uitermate blij mee. Lekker radio en andere muziek streamen. Ook in combinatie met tv, xbox en dergelijke simpelweg top. Ik hoor nu bij bepaalde uitzendingen (formule 1 b.v.) geluiden, die mij eerst nooit opvielen met mijn Onkyo receiver en JBL surround set.
Nog meer mensen hier last van storing van het mobiele telefoonverkeer bij de One? Zodra ie onder stroom staat is er geen fatsoenlijk telefoongesprek in huis te voeren. Stroom eraf en instant opgelost.
Ik heb nergens last van, ook nog nergens eerder een dergelijk issue gelezen.Leon Zwiers schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 22:50:
Nog meer mensen hier last van storing van het mobiele telefoonverkeer bij de One? Zodra ie onder stroom staat is er geen fatsoenlijk telefoongesprek in huis te voeren. Stroom eraf en instant opgelost.
Verwijderd
Sinds kort heb ik twee keer de Sonos One in de huiskamer, als stereo-paar gekoppeld. Ik vind het geweldig
Heb nog even getwijfeld of ik de One of de oude Play1 moest kopen, maar achteraf ben ik heel blij met deze keuze. Was even wat gedoe en opzoekwerk om Alexa helemaal werkend te krijgen (vooral in combinatie met Spotify Premium), maar nu het werkt vind ik het echt fantastisch! Het klinkt cliché, maar er is een wereld voor me open gegaan. Ik ben helemaal om wat betreft spraaksturing, super!
Vraagje: volgens mij is het de bedoeling dat de Sonos One gewoon altijd stand-by blijft staan? Of kun je hem 's nachts uitzetten? En waarom zou je dat willen, voor het energieverbruik?
Heb nog even getwijfeld of ik de One of de oude Play1 moest kopen, maar achteraf ben ik heel blij met deze keuze. Was even wat gedoe en opzoekwerk om Alexa helemaal werkend te krijgen (vooral in combinatie met Spotify Premium), maar nu het werkt vind ik het echt fantastisch! Het klinkt cliché, maar er is een wereld voor me open gegaan. Ik ben helemaal om wat betreft spraaksturing, super!
Vraagje: volgens mij is het de bedoeling dat de Sonos One gewoon altijd stand-by blijft staan? Of kun je hem 's nachts uitzetten? En waarom zou je dat willen, voor het energieverbruik?
Ik laat ze altijd aan staan, teveel gedoe om de stekker eruit te trekken. Het kan op zich wel, als ik een Sonos verplaats, komt hij vanzelf weer terug. Duurt wel een halve minuut voor ze opgestart zijn.Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:48:
Zie ook voor idle verbruik: https://support.sonos.com/s/article/256?language=en_US.
Back-off-the-envelope: €8 per jaar om één Sonos One altijd standby te hebben staan.
Ik kan er inderdaad verder ook niets over vinden op google. Erg raar. Misschien eens een ander stopcontact proberen maar.Wekko306 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 06:53:
[...]
Ik heb nergens last van, ook nog nergens eerder een dergelijk issue gelezen.
Wordt de app daar dan daadwerkelijk beter van? Ik ben zelf ook niet echt een fan van de huidige inrichting van de app, maar heb dat nooit als iets gerelateerd aan het OS gezien.The Inquisitor schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:09:
Gewoon overstappen naar iOS om je problemen op te lossen
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nah, hij vindt het te veel lijken op een iOS design, dus als je iOS gebruikt dan zouden al je apps er zo uit zien, heb je er ook geen last vanGonadan schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:29:
[...]
Wordt de app daar dan daadwerkelijk beter van? Ik ben zelf ook niet echt een fan van de huidige inrichting van de app, maar heb dat nooit als iets gerelateerd aan het OS gezien.
Maar alleen al vanwege TruePlay is een iOS device al superhandig.
Verwijderd
Hmmm... ik wil ze uitbreiden tot het hele huis en kom dan op 6 stuks. Dan loont het denk ik toch wel om er een tijdschakelaar of slimme stekker tussen te zetten zodat ze 's nachts en onder werktijd uitschakelen.DaCoTa schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:57:
[...]
Ik laat ze altijd aan staan, teveel gedoe om de stekker eruit te trekken. Het kan op zich wel, als ik een Sonos verplaats, komt hij vanzelf weer terug. Duurt wel een halve minuut voor ze opgestart zijn.
Zie ook voor idle verbruik: https://support.sonos.com/s/article/256?language=en_US.
Back-off-the-envelope: €8 per jaar om één Sonos One altijd standby te hebben staan.
Stekker eruit trekken is natuurlijk wel heel erg 1979...
Ik vind het toch wel makkelijk dat ze altijd stand-by zijn, gewoon in de app een muziekje aanknallen als je wil en niet hoeven nadenken over of ie wel stroom heeft.Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:03:
[...]
Hmmm... ik wil ze uitbreiden tot het hele huis en kom dan op 6 stuks. Dan loont het denk ik toch wel om er een tijdschakelaar of slimme stekker tussen te zetten zodat ze 's nachts en onder werktijd uitschakelen.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Maar een slimme schakelaar kost ook weer geldVerwijderd schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:03:
[...]
Hmmm... ik wil ze uitbreiden tot het hele huis en kom dan op 6 stuks. Dan loont het denk ik toch wel om er een tijdschakelaar of slimme stekker tussen te zetten zodat ze 's nachts en onder werktijd uitschakelen.
Als je daar waarde aan hecht.The Inquisitor schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:20:
Maar alleen al vanwege TruePlay is een iOS device al superhandig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het werkt gewoon goed, dus zou niet weten waarom niet
Omdat iets wat goed werkt niet per se waarde voor iedereen heeft.The Inquisitor schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:44:
Het werkt gewoon goed, dus zou niet weten waarom niet
De loudness optie werkt ook erg goed, heeft voor mij ook geen waarde.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Ja, daar heb je wel gelijk inThe Inquisitor schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:53:
[...]
Maar een slimme schakelaar kost ook weer geldDuurt even om het weer terug te verdienen.
Zijn er hier lieden die al wat met de IFTTT opties hebben gespeeld? Ik heb het an sich aan het werk dus als ik 'Hey google, start sonos' zeg start hij op alle sonossen mijn favourites playlist. Alleen begint hij altijd met het eerste liedje uit die lijst en werkt dan de lijst af.
Is het iemand op een of andere manier gelukt hem random iets uit een lijst de laten spelen of de lijst automatisch te randomisen bij opstarten? Anders blijft het nogal basic allemaal en wachten we maar weer op de echte compatibility met Google home
Is het iemand op een of andere manier gelukt hem random iets uit een lijst de laten spelen of de lijst automatisch te randomisen bij opstarten? Anders blijft het nogal basic allemaal en wachten we maar weer op de echte compatibility met Google home
Sinds de laatste update is het uiterlijk van de Sonos Windows app veranderd, maar met die verandering is ook de stabiliteit afgenomen en is het allemaal zo traag als dikke stront geworden. Al eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, maakt niets uit. Windows 7 computer, ouder maar verder nog goed bruikbaar. Zelfs bij het afsluiten is het of een crash, of een minuut wachten voor het venster weg.
Iemand een idee of er ergens een setting is die uitmoet?
Iemand een idee of er ergens een setting is die uitmoet?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb thuis twee SONOS play 1 speakers en kan één ervan via de Spotify applicatie op Windows aansturen terwijl ik niet op het thuisnetwerk zit maar extern.
Op eén van de twee speakers kan ik dus muziek afspelen terwijl ik remote zit, op de ander niet.
Het zou volgens mij niet mogelijk moeten zijn om de PLAY1 aan te sturen vanaf extern netwerk?
Op eén van de twee speakers kan ik dus muziek afspelen terwijl ik remote zit, op de ander niet.
Het zou volgens mij niet mogelijk moeten zijn om de PLAY1 aan te sturen vanaf extern netwerk?
Dat klopt in de regel genomen.Trebbors schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:41:
Ik heb thuis twee SONOS play 1 speakers en kan één ervan via de Spotify applicatie op Windows aansturen terwijl ik niet op het thuisnetwerk zit maar extern.
Al werkt het in sommige gevallen wel als je een VPN-server thuis hebt draaien.
Dan is het extra vreemd gedrag want die heb ik nietTerrorSource schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:47:
[...]
Dat klopt in de regel genomen.
Al werkt het in sommige gevallen wel als je een VPN-server thuis hebt draaien.
Ook geen enkele andere verbinding naar huis?Trebbors schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:50:
[...]
Dan is het extra vreemd gedrag want die heb ik niet
Volgens mij is het ook mogelijk met Synology Audio Station
Wacht. Ik zie nu zelf ook dat ik vanaf werk de "Huiskamer" kan bedienen via Spotify Connect.
Rest van de kamers kan ik niet bedienen.
Exact, hier ook speaker huiskamer...TerrorSource schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:01:
[...]
Ook geen enkele andere verbinding naar huis?
Volgens mij is het ook mogelijk met Synology Audio Station
Wacht. Ik zie nu zelf ook dat ik vanaf werk de "Huiskamer" kan bedienen via Spotify Connect.
Rest van de kamers kan ik niet bedienen.
Iemand die ervaring heeft met die Soundskins "sokken"? Heb zelf een witte playbase, maar wil eigenlijk toch liever een zwarte o.i.d. (ok eerlijk, mijn vriendin wil liever een zwarte #fulldisclosure).
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
En, zijn er net als ik al mensen aan het wachten op black Friday om het eea aan te schaffen? Ik hoop zelf op een mooie deal voor de Sonos 5.1 set (playbar, sub en 2x play1)!
Ja ik wacht ook op een mooie actie.DieBrave schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:39:
En, zijn er net als ik al mensen aan het wachten op black Friday om het eea aan te schaffen? Ik hoop zelf op een mooie deal voor de Sonos 5.1 set (playbar, sub en 2x play1)!
Zelf wil ik nog een beam en 1 play 1 of een mooie aanbieding met twee play ones.
Vandaag maitlje gehad dat er een paar tijdelijke kleuren bijkomen voor de One. Die vind ik ook wel wat hebben. Zo'n rode bijvoorbeeld
Kwam er maar een mailtje met de aankondiging van de Playbar 2 met HDMI input.The Inquisitor schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:37:
Vandaag maitlje gehad dat er een paar tijdelijke kleuren bijkomen voor de One. Die vind ik ook wel wat hebben. Zo'n rode bijvoorbeeld
Ter info.
Playbar nu bij amazon.de voor 649€, goedkoper dan bij de BTW dagen ( 799x(100÷121) = 660€ )
En bij Amazon.es zijn de play 1s 152€ ps.
Playbar nu bij amazon.de voor 649€, goedkoper dan bij de BTW dagen ( 799x(100÷121) = 660€ )
En bij Amazon.es zijn de play 1s 152€ ps.
[ Voor 18% gewijzigd door DieBrave op 01-11-2018 08:09 ]
Je kunt blijven dromencatchingfire schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:36:
[...]
Kwam er maar een mailtje met de aankondiging van de Playbar 2 met HDMI input.

Dat ze maar eens opschieten bij Sonos met Google integratie
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Het gaat niet echt lekker met Sonos financieel gezien... De verliezen blijven toenemen. Het zal me verbazen als het bedrijf over 5 jaar nog in deze vorm bestaat.
Misschien wel goed om rekening mee te houden.
Winstmarge:
60% van de omzet zijn productiekosten
25% van de omzet gaat naar marketing & sales,
10% R&D
10% overig
=
-5% operationele winst marge..
Wellicht dat ze enorm kunnen snoeien in marketing of de omzet nog harder doen groeien (prijsverhoging?).. maar er is niet heel veel ruimte over voor tegenslag.
Misschien wel goed om rekening mee te houden.
Winstmarge:
60% van de omzet zijn productiekosten
25% van de omzet gaat naar marketing & sales,
10% R&D
10% overig
=
-5% operationele winst marge..
Wellicht dat ze enorm kunnen snoeien in marketing of de omzet nog harder doen groeien (prijsverhoging?).. maar er is niet heel veel ruimte over voor tegenslag.
[ Voor 43% gewijzigd door TLLRS op 01-11-2018 10:17 ]
Gewoon op de website van Sonos, handig van beursgenoteerde bedrijven: https://investors.sonos.com/reports-and-filings/default.aspxLinius schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:21:
Waar komen die cijfers vandaan?
Hier is het SEC 10K filing report met alle nitty-gritty details:
http://d18rn0p25nwr6d.clo...a68-949b-898d2589d270.pdf
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
En elk jaar verkopen ze meer units, en daar gaat het uiteindelijk om. Retail = volume.
... en dan zegt Amazon wel een keer HAPThe Inquisitor schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:07:
En elk jaar verkopen ze meer units, en daar gaat het uiteindelijk om. Retail = volume.
Maarehm? Blijven dromen voor een Playbar:2 met HDMI? De huidige Playbar & Playbase zijn qua connectiviteit niet meer echt up-to-date. Ik denk als ze alleen al dat zouden fixen bij Sonos het geen windeieren zou leggen.
nieuws: Sonos stelt Google Assistant-integratie uit tot 2019
Nou.. lekker dan. Mag even duren helaas.
uiteraard liever een goed afgewerkt product als een halfbakken iets, maar dit is wel jammer.
Nou.. lekker dan. Mag even duren helaas.
uiteraard liever een goed afgewerkt product als een halfbakken iets, maar dit is wel jammer.
Angry Rabbit
Sonos is een wholesaler... geen retailer..The Inquisitor schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:07:
Bovendien, als dat zo was, zou je langzaam de marge moeten zien verbeteren, niet verslechteren.
Verwijderd
Heb nu een paar weken de Sonos One in huis (inmiddels vier stuks) en ben zeer tevreden. Ik doe veel met Alexa en ook Airplay is handig.
Paar mogelijke verbeter- en vraagpuntjes:
1. de fluistermodus doet het vaker niet dan wel. Jammer, want vooral in de slaapkamer is het wel handig. Ik doe de Hue -lampen uit via Alexa. Als ze het weer eens niet verstaat is het prettiger als ze fluistert, want anders knalt ze echt hard door de kamer heen en dat vindt m'n vriendin niet zo leuk als ze al ligt te slapen.
2. ik ben er sowieso nog niet achter hoe ik het volume van Alexa bijstel cq zachter zet. Lijkt onafhankelijk te gaan van het volume van muziek.
3. Bij routines krijg ik het irritante 'audio actions and routines are currently unavailable on this device', waarna ze het vervolgens toch gewoon doet.
4. Vooral in de slaapkamer lijkt Alexa nogal hardhorend en hardleers te zijn. In de woonkamer gaat de muziek uit als ik zeg: Alexa... stop. Maar op de slaapkamer lukt dat veel minder vaak. Misschien moet ik die speaker eens met de draad verbinden aan de modem?
1. de fluistermodus doet het vaker niet dan wel. Jammer, want vooral in de slaapkamer is het wel handig. Ik doe de Hue -lampen uit via Alexa. Als ze het weer eens niet verstaat is het prettiger als ze fluistert, want anders knalt ze echt hard door de kamer heen en dat vindt m'n vriendin niet zo leuk als ze al ligt te slapen.
2. ik ben er sowieso nog niet achter hoe ik het volume van Alexa bijstel cq zachter zet. Lijkt onafhankelijk te gaan van het volume van muziek.
3. Bij routines krijg ik het irritante 'audio actions and routines are currently unavailable on this device', waarna ze het vervolgens toch gewoon doet.
4. Vooral in de slaapkamer lijkt Alexa nogal hardhorend en hardleers te zijn. In de woonkamer gaat de muziek uit als ik zeg: Alexa... stop. Maar op de slaapkamer lukt dat veel minder vaak. Misschien moet ik die speaker eens met de draad verbinden aan de modem?
Ben me op dit moment aan het oriënteren naar een soundbar voor op een nieuw tv meubel welke nu nog bij een 40 inch tv moet komen, maar later bij een 55 inch.
Nou heb ik me eerst blind gekeken op een LG SK10y, maar the size of that thing
Ik vind 1,4 m echt te groot, maar deze ondersteund wel een hoop codecs.
Toch verder gekeken en kwam bij een Sonos beam uit welke ik qua voor en uiterlijk super vind, maar toch minder codecs ondersteund. Is het missen van b.v. dts hd echt een probleem als je een eenvoudige blu ray speler gebruikt of een apple tv ?
Misschien is dit al eens gevraagd, maar kon het niet zo 1,2, 3 vinden.
Nou heb ik me eerst blind gekeken op een LG SK10y, maar the size of that thing
Ik vind 1,4 m echt te groot, maar deze ondersteund wel een hoop codecs.
Toch verder gekeken en kwam bij een Sonos beam uit welke ik qua voor en uiterlijk super vind, maar toch minder codecs ondersteund. Is het missen van b.v. dts hd echt een probleem als je een eenvoudige blu ray speler gebruikt of een apple tv ?
Misschien is dit al eens gevraagd, maar kon het niet zo 1,2, 3 vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door Woolfy681 op 06-11-2018 21:06 ]
Tbf koop je een Sonos voor het gemak, niet voor een ultieme bioscoop ervaring. Ik heb al redelijk wat content bekeken via de Apple tv maar heb nog niets gemerkt van missende codecs.
Hier idem.
Met netflix, apple tv, PS4, blurays en gewoon tv kijken heb ik nooit wat van een eventueel missende codec gevonden.
Moet er wel bij vermelden dat ik de Apple TV nog niet in Sonos op 5.1 Surround modus heb gekregen.
voor @Woolfy681 , dat houdt in dat Sonos een stereo signaal ontvangt en deze zelf omzet naar surround sound, zodat de play:1's ook aangestuurd worden.
Echter merk je wel direct het verschil wanneer de bron op 5.1 staat of wanneer de bron op stereo binnenkomt en de soundbar(of base/beam) deze omvormt naar surround.
Maar ik heb dan ook nog niet echt uitgezocht hoe ik de Apple TV op surround krijg behalve bij de basis instellingen onder audio.
Met netflix, apple tv, PS4, blurays en gewoon tv kijken heb ik nooit wat van een eventueel missende codec gevonden.
Moet er wel bij vermelden dat ik de Apple TV nog niet in Sonos op 5.1 Surround modus heb gekregen.
voor @Woolfy681 , dat houdt in dat Sonos een stereo signaal ontvangt en deze zelf omzet naar surround sound, zodat de play:1's ook aangestuurd worden.
Echter merk je wel direct het verschil wanneer de bron op 5.1 staat of wanneer de bron op stereo binnenkomt en de soundbar(of base/beam) deze omvormt naar surround.
Maar ik heb dan ook nog niet echt uitgezocht hoe ik de Apple TV op surround krijg behalve bij de basis instellingen onder audio.
PSN: Flix20-NL
Ik snap dat je het voor het gemak koopt en ik zelf kijk ook naar het design zoals ik al aangeef vind ik b.v. een LG SK10y veel te groot, maar als je tegen veel problemen aanloopt omdat je toch codecs mist zou ik dan zonde van mijn geld vinden want goedkoop is het alles behalve.418O2 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:36:
Tbf koop je een Sonos voor het gemak, niet voor een ultieme bioscoop ervaring. Ik heb al redelijk wat content bekeken via de Apple tv maar heb nog niets gemerkt van missende codecs.
Zou het vervelend vinden als er hier een blu ray gekeken wordt dat er dan geen geluid is.
Volgens mij wordt het wel gedownmixed hoor. Als je iets hebt om te testen wil ik wel even kijken of het werkt hoorWoolfy681 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:46:
[...]
Ik snap dat je het voor het gemak koopt en ik zelf kijk ook naar het design zoals ik al aangeef vind ik b.v. een LG SK10y veel te groot, maar als je tegen veel problemen aanloopt omdat je toch codecs mist zou ik dan zonde van mijn geld vinden want goedkoop is het alles behalve.
Zou het vervelend vinden als er hier een blu ray gekeken wordt dat er dan geen geluid is.
Het geen ik wil weten is als iemand hier een blu ray in de player doet die aangesloten is op de tv via hdmi of er dan geluid is als er geen dolby digital spoor is.418O2 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:47:
[...]
Volgens mij wordt het wel gedownmixed hoor. Als je iets hebt om te testen wil ik wel even kijken of het werkt hoor
Aller eerst bedankt voor je antwoord lijkt er dus op dat je er niets van merkt van de missende codecs.Flix20 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:42:
Hier idem.
Je kan je apple tv toch op dolby digital zetten onder settings en dan audio en video
[ Voor 55% gewijzigd door Woolfy681 op 06-11-2018 23:06 ]
Ik heb een blu-ray speler aangesloten (PS4 pro), maar helaas geen blu-ray films.Woolfy681 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 23:03:
[...]
Het geen ik wil weten is als iemand hier een blu ray in de player doet die aangesloten is op de tv via hdmi of er dan geluid is als er geen dolby digital spoor is.
Bedankt voor het aanbod in ieder geval.418O2 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 23:03:
[...]
Ik heb een blu-ray speler aangesloten (PS4 pro), maar helaas geen blu-ray films.
Ik lees wel dat blu-ray spelers over het algemeen zelf zullen downmixen, dus geen geluid zal je niet hebben
Daarmee forceer je inderdaad de Dolby Digital output, en dat werkt prima. Mits je tv maar de DD doorstuurt naar de optical output.Flix20 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:42:
Hoe heb je dat werkend gekregen? Ik kan ze niet eens opslaan.Verwijderd schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:36:
Heb nu een paar weken de Sonos One in huis (inmiddels vier stuks) en ben zeer tevreden. Ik doe veel met Alexa en ook Airplay is handig.
Ik wil bijvoorbeeld dat als de wekker gaat ze ook een radiozender begint te spelen en de lichten aangaan maar dat weigert Alexa met de door jou genoemde foutmelding.
Voor mensen die een Mac hebben en de Sonos app; vreet de Sonos app bij jullie ook behoorlijk RAM geheugen op?
Als ik de Sonos app op mijn Mac een dag of 2 a 3 open laat staan, is het RAM gebruik vaak zo'n 1,5 Gb. Lijkt me ietwat overdreven voor deze app.
Betreft een Mac met 16Gb RAM geheugen.
Als ik de Sonos app op mijn Mac een dag of 2 a 3 open laat staan, is het RAM gebruik vaak zo'n 1,5 Gb. Lijkt me ietwat overdreven voor deze app.
Betreft een Mac met 16Gb RAM geheugen.
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 07-11-2018 11:02 ]
Verwijderd
Je bedoelt de routines? Die doen het verder wel. Ik zeg bijv 'good morning' en dan krijg ik het plaatselijke weer en de taken/afspraken die in mijn Google agenda staan. Daarna gaat automatisch NPO radio 1 aan.icecreamfarmer schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:23:
[...]
Hoe heb je dat werkend gekregen? Ik kan ze niet eens opslaan.
Ik wil bijvoorbeeld dat als de wekker gaat ze ook een radiozender begint te spelen en de lichten aangaan maar dat weigert Alexa met de door jou genoemde foutmelding.
Ziet er zo uit:
When:
"Alexa, good morning"
Read today's calendar
Report weather
Play "NPO Radio 1"on TuneIn
Alexa wil alleen geen custom antwoord geven.
Wat ik heel geinig vind is dat je ook een custom tekst kunt intikken. Ik had dat bijvoorbeeld toen mijn vader kwam. Van tevoren had ik op de vraag "Alexa, who is Willem?" (in het Engels) een verhaaltje ingetypt over waar hij geboren is, waar hij woont enz, als een soort Wikipedia-artikel. Echt lachen als iemand dan komt en je demonstreert eerst wat normale vragen. Dan zeg je: "Ze kent jou waarschijnlijk ook". Geloven ze natuurlijk niet. En dan vraag je je voorbereide vraag.
Het werkt alleen ze zegt dan eerst die zin "Audio actions and routines are currently not supported on this device". En vaak verstaat ze het ook niet goed.
Het staat allemaal nog steeds een beetje in de kinderschoenen.
Voor het wakker worden gebruik ik trouwens de zonsopkomst uit iConnectHue. Moet je wel 2,99 (geloof ik) voor betalen. In de standaard Hue-app zit er ook een, maar die is veel minder mooi, mede omdat hij heel wit begint en blijft. De Sunrise in iConnectHue begint heel; zacht en diep rood en gaat dan heel geleidelijk naar fel wit. Super!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2018 12:45 ]
Ik zal het nog eens proberen straks maar dit weigert hij idd te doen bij mij.Verwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:42:
[...]
Je bedoelt de routines? Die doen het verder wel. Ik zeg bijv 'good morning' en dan krijg ik het plaatselijke weer en de taken/afspraken die in mijn Google agenda staan. Daarna gaat automatisch NPO radio 1 aan.
Ziet er zo uit:
When:
"Alexa, good morning"
Read today's calendar
Report weather
Play "NPO Radio 1"on TuneIn
Alexa wil alleen geen custom antwoord geven.
Wat ik heel geinig vind is dat je ook een custom tekst kunt intikken. Ik had dat bijvoorbeeld toen mijn vader kwam. Van tevoren had ik op de vraag "Alexa, who is Willem?" (in het Engels) een verhaaltje ingetypt over waar hij geboren is, waar hij woont enz, als een soort Wikipedia-artikel. Echt lachen als iemand dan komt en je demonstreert eerst wat normale vragen. Dan zeg je: "Ze kent jou waarschijnlijk ook". Geloven ze natuurlijk niet. En dan vraag je je voorbereide vraag.![]()
Het werkt alleen ze zegt dan eerst die zin "Audio actions and routines are currently not supported on this device". En vaak verstaat ze het ook niet goed.
Het staat allemaal nog steeds een beetje in de kinderschoenen.
Voor het wakker worden gebruik ik trouwens de zonsopkomst uit iConnectHue. Moet je wel 2,99 (geloof ik) voor betalen. In de standaard Hue-app zit er ook een, maar die is veel minder mooi, mede omdat hij heel wit begint en blijft. De Sunrise in iConnectHue begint heel; zacht en diep rood en gaat dan heel geleidelijk naar fel wit. Super!
Nou zojuist de knoop door gehakt en voor de Sonos Beam gegaan en direct besteld voor 399.
Morgen dan eindelijk minder kabels en meer ruimte.
Later nog een sub er bij als deze ergens met korting te krijgen is.
De Sub gaat wel een verschil maken. Als je die Beam eerst alleen gebruikt zul je waarschijnlijk al wel enthousiast worden, totdat je de Beam hoort icm een SubWoolfy681 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:41:
Nou zojuist de knoop door gehakt en voor de Sonos Beam gegaan en direct besteld voor 399.
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.