Helaas heb ik inderdaad maar 3 hdmi aansluitingen. Ik heb er eigenlijk 6 nodigyorroy schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:02:
[...]
Je reciever zal wel continu en signaal uitzenden over HDMI waardoor het probleem ontstaat.
Even heel stom bedacht misschien, maar je hebt niet genoeg HDMI aansluitingen op je tv neem ik aan?
Anders zou een HDMI splitter inderdaad een optie zijn, ik kan er momenteel alleen geen een aanrading (geen ervaring met recente splinters)
6 is ook best veel ja.gr1542 schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:05:
[...]
Helaas heb ik inderdaad maar 3 hdmi aansluitingen. Ik heb er eigenlijk 6 nodig. Vandaar dat ik mijn receiver als veredelde HDMI splitter in wou zetten. Ik zal de handleiding van de receiver nog eens doorspitten.
Heb je Sonos via HDMI-ARC aangesloten? zo ja, dan kan je alles aan je TV aansluiten en zou het al weer wat kabels moeten schelen.
Zelf heb ik een Playbar welke via Optical aangesloten is.
Mediabox, DVD-speler en AppleTV via HDMI, dus ook al 3.
De Sonos Beam zit op de HDMI-ARC, dus dan blijven er nog 2 vrije HDMI aansluitingen over voor:TerrorSource schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:44:
[...]
6 is ook best veel ja.
Heb je Sonos via HDMI-ARC aangesloten? zo ja, dan kan je alles aan je TV aansluiten en zou het al weer wat kabels moeten schelen.
Zelf heb ik een Playbar welke via Optical aangesloten is.
Mediabox, DVD-speler en AppleTV via HDMI, dus ook al 3.
XBOX One, Wii U, TV Fire Stick, Horizon en de Blu Ray speler.
Ja dan moet je dus geen Sonos Beam hebben maar een Receiver (zoals de DN1080 van Sony) die een boel HDMI ingangen en uitgang heeft naar de TV, de Receiver regelt dan verder alles. Of, wat apparaten eruit gooiengr1542 schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:04:
[...]
De Sonos Beam zit op de HDMI-ARC, dus dan blijven er nog 2 vrije HDMI aansluitingen over voor:
XBOX One, Wii U, TV Fire Stick, Horizon en de Blu Ray speler.
[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 03-09-2018 11:12 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Welke functie heeft de receiver in deze setup nu nog? Moet je dan niet voor zoiets gaan: https://www.amazon.com/gp...age_o02_s00?ie=UTF8&psc=1 (zelf geen ervaring mee, link gevonden op https://en.community.sono...itch-for-my-setup-6768809)gr1542 schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:05:
[...]
Helaas heb ik inderdaad maar 3 hdmi aansluitingen. Ik heb er eigenlijk 6 nodig. Vandaar dat ik mijn receiver als veredelde HDMI splitter in wou zetten. Ik zal de handleiding van de receiver nog eens doorspitten.
Yorroy, Terrorsource,TCViper en DaCoTa bedankt voor jullie reacties.
Ik ga op zolder maar eens een oude hdmi switch opsnorren (eenvoudige met 3 ingangen en een drukknop) om te zien, of er dan geen signaal de boel blokkeert/vasthoudt. Indien dat werkt, zal ik een wat nieuwere (met 4K ondersteuning) gaan zoeken.
De receiver had ik sinds de aanschaf van de Beam in gebruik als een dure HDMI switch, maar die gaat dan hoogstwaarschijnlijk op Marktplaats. Dat zal wel een hoop warmte in huis schelen
.
Ik ga op zolder maar eens een oude hdmi switch opsnorren (eenvoudige met 3 ingangen en een drukknop) om te zien, of er dan geen signaal de boel blokkeert/vasthoudt. Indien dat werkt, zal ik een wat nieuwere (met 4K ondersteuning) gaan zoeken.
De receiver had ik sinds de aanschaf van de Beam in gebruik als een dure HDMI switch, maar die gaat dan hoogstwaarschijnlijk op Marktplaats. Dat zal wel een hoop warmte in huis schelen

Na veel zoeken is er nog veel onduidelijk
<-- niet meer
Ben een support pagina tegen gekomen.
De nieuwe Samsung tv’s hebben een bluetooth afstandbediening, sonos playbar werkt met IR.... is er een omweg om de Samsung remote toch de volume van de playbar harder en zachter te laten gaan?
Edit,
https://support.sonos.com/s/article/3444?language=nl_NL
De complete uitleg
Maar nu....
Opmerking: Als je een Q-serie tv van Samsung hebt (Ja heb ik en je wilt dat de slimme afstandsbediening goed werkt, zorg er dan voor dat de Connect Box met de IR-zender in het zicht van de Playbar, Playbase, of Beam staat.
uhm welke connect box bedoelen ze hier mee dan? Het gaat om de Samsung QE49Q6FNAL
Edit 2
Oke ben er uit. Bij de Q serie is er inderdaad een Connect box die je er van Samsung bij krijgt. Daar zit dus een IR omvormer in. Wat blijkt... enkel het 6 model heeft dit niet en er is ook geen optie om op aan te sluiten. Je gaat het dus nooit werkend krijgen samen met Sonos. Enige optie is een 2de remote gebruiken om volume aan te passen van je playbar.
De nieuwe Samsung tv’s hebben een bluetooth afstandbediening, sonos playbar werkt met IR.... is er een omweg om de Samsung remote toch de volume van de playbar harder en zachter te laten gaan?
Edit,
https://support.sonos.com/s/article/3444?language=nl_NL
De complete uitleg
Opmerking: Als je een Q-serie tv van Samsung hebt (Ja heb ik en je wilt dat de slimme afstandsbediening goed werkt, zorg er dan voor dat de Connect Box met de IR-zender in het zicht van de Playbar, Playbase, of Beam staat.
uhm welke connect box bedoelen ze hier mee dan? Het gaat om de Samsung QE49Q6FNAL
Edit 2
Oke ben er uit. Bij de Q serie is er inderdaad een Connect box die je er van Samsung bij krijgt. Daar zit dus een IR omvormer in. Wat blijkt... enkel het 6 model heeft dit niet en er is ook geen optie om op aan te sluiten. Je gaat het dus nooit werkend krijgen samen met Sonos. Enige optie is een 2de remote gebruiken om volume aan te passen van je playbar.
[ Voor 69% gewijzigd door ook_gek op 07-09-2018 11:50 ]
De connectbox is een los kastje bij je tv waarop je alles aansluit (HDMI , antenne,etc) i.p.v. op je tv. Dan gaat er maar 1 dun kabeltje naar je tv. I.p.v. dat je alles op je tv zelf moet aansluiten
Wilde net m'n tweede Sonos One gaan kopen bij de Media Markt, maar tot mijn verbazing met lege handen naar huis: geen voorraad. Volgens de medewerker is er onenigheid ontstaan met Sonos over kortingsacties.
Thuis online gekeken en inderdaad, ook daar zijn een groot aantal modellen al niet meer leverbaar. Met 'toon winkelvoorraad' is te zien dat ook al behoorlijk veel winkels out of stock zijn. Vreemd!
Thuis online gekeken en inderdaad, ook daar zijn een groot aantal modellen al niet meer leverbaar. Met 'toon winkelvoorraad' is te zien dat ook al behoorlijk veel winkels out of stock zijn. Vreemd!
Klopt een tijdje terug had de Mediamarkt online de Sonos One voor 191 euro geprijst staan plus nog een extra cashback van 20 euro waardoor hij uitkwam op 171 euro. Maar dit had eigenlijk 211 plus 20 euro cashback moeten zijn zodat hij op 191 euro had uitgekomen, zoals bij andere winkels als BCC bijvoorbeeld wel het geval was. Er is toen een behoorlijke run geweest op de actie van de MM, want ze waren binnen korte tijd online helemaal uitverkocht...Tralapo schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 12:29:
Wilde net m'n tweede Sonos One gaan kopen bij de Media Markt, maar tot mijn verbazing met lege handen naar huis: geen voorraad. Volgens de medewerker is er onenigheid ontstaan met Sonos over kortingsacties.
.NCK in "Sonos ervaringen- en discussietopic"
[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 08-09-2018 16:22 ]
Blijkbaar is die actie bij Sonos dusdanig in het verkeerde keelgat geschoten dat ze nu weigeren te leveren.
Heb momenteel een BEAM+SUB+2xOne bij de TV.
Heb de surrounds in de app ingesteld op "VOLLEDIG" bij muziek, en het volume daarvan iets harder zodat ze wat boven de BEAM uitkomen.
Zou het vervangen van de 2xOne door 2xPlay:5 een merkbare verbetering zijn voor muziek? Ik neem aan dat het voor surround gebruik bij de TV weinig zin heeft.
Heb de surrounds in de app ingesteld op "VOLLEDIG" bij muziek, en het volume daarvan iets harder zodat ze wat boven de BEAM uitkomen.
Zou het vervangen van de 2xOne door 2xPlay:5 een merkbare verbetering zijn voor muziek? Ik neem aan dat het voor surround gebruik bij de TV weinig zin heeft.
Ik heb bij mij de play:3’s vervangen voor de play:5’s en ik vond dat een aanmerkelijke verbetering bij het luisteren naar muziek. Ook voor het surround gebruik merkte ik een duidelijke verbetering. Bij mij was het luisteren naar muziek wel de hoofdzaak van vervanging.
Ik heb trouwens dezelfde opstelling als jij hebt en heb dan ipv de beam de playbar.
Ik heb trouwens dezelfde opstelling als jij hebt en heb dan ipv de beam de playbar.
Net als vorige maand, weer 15% korting bij de webshop 50five met de code ZENL.
Zo bijv. de pricewatch: Sonos Beam Zwart voor 381.65
2x pricewatch: Sonos Play:1 Zwart (kies niet de 2-pack, maar 1 +1 als "combinatie aanbieding") voor 283.20 (141.60 per stuk)
2x pricewatch: Sonos One (Zwart) (kies niet de 2-pack, maar 1 +1 als "combinatie aanbieding") voor 334.40 (167.20 per stuk, dus goedkoper dan met die cashback actie....)
Vorige maand ging het best snel met de voorraad. (cashback websites zijn er ook nog als je verder zoekt)
2x pricewatch: Sonos Play:1 Zwart (kies niet de 2-pack, maar 1 +1 als "combinatie aanbieding") voor 283.20 (141.60 per stuk)
2x pricewatch: Sonos One (Zwart) (kies niet de 2-pack, maar 1 +1 als "combinatie aanbieding") voor 334.40 (167.20 per stuk, dus goedkoper dan met die cashback actie....)
Vorige maand ging het best snel met de voorraad. (cashback websites zijn er ook nog als je verder zoekt)
Dank je. Heb de one besteld als vervanger van mijn wekker. We gaan het meemaken.WahWah schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:56:
Net als vorige maand, weer 15% korting bij de webshop 50five met de code ZENL.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Voor zover ik heb kunnen zien in dit topic is het nog niemand gelukt om de cashback te claimen icm de kortingsacties. Dus vermoed dat je alleen moet uitgaan van 15% korting.
[ Voor 32% gewijzigd door Helix op 10-09-2018 15:42 ]
Het probleem is vaker dat de cashback niet wordt geregistreerd (bijv door browsersettings) en je vervolgens een claim indiend, waarbij hun standaard reactie ' je hebt een andere kortingscode gebruikt ' is , ondanks dit niets met de registratie van cashback heeft te maken.
@Helix heeft wel gelijk hoor.The Inquisitor schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:48:
Het probleem is vaker dat de cashback niet wordt geregistreerd (bijv door browsersettings) en je vervolgens een claim indiend, waarbij hun standaard reactie ' je hebt een andere kortingscode gebruikt ' is , ondanks dit niets met de registratie van cashback heeft te maken.
CashbackXL heeft zelfs bevestigd dat het nu geen cashbacks van 50five kan geven omdat 50five "iets veranderd heeft". Kan wel maanden duren eer dat ze er uit zijn.
Een tijdje geleden heb ik via 50five een Honeywell Lyric T6 gekocht, met kortingscode en 15% cashback via shopbuddies. Deze cashback heeft succesvol het hele proces doorlopen. Nu moet ik nog de opdracht geven om het te keren.Helix schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:41:
Voor zover ik heb kunnen zien in dit topic is het nog niemand gelukt om de cashback te claimen icm de kortingsacties. Dus vermoed dat je alleen moet uitgaan van 15% korting.
Ik was wel sceptisch, omdat ik de cashback erg hoog vond (en nog steeds vind). Daarnaast ging de cashback zelfs af van het incl. btw bedrag. Vaak gaat de korting af van het excl. btw bedrag.
Na aankoop kun je dat dus vergeten?meesje schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:19:
[...]
Een tijdje geleden heb ik via 50five een Honeywell Lyric T6 gekocht, met kortingscode en 15% cashback via shopbuddies. Deze cashback heeft succesvol het hele proces doorlopen. Nu moet ik nog de opdracht geven om het te keren.
Ik was wel sceptisch, omdat ik de cashback erg hoog vond (en nog steeds vind). Daarnaast ging de cashback zelfs af van het incl. btw bedrag. Vaak gaat de korting af van het excl. btw bedrag.
Sorry, woord vergetenicecreamfarmer schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:27:
[...]
Na aankoop kun je dat dus vergeten?
"Nu moet ik nog de opdracht geven om het te keren." had moeten zijn "Nu moet ik nog de opdracht geven om het uit te laten keren."
Je moet inderdaad via shopbuddies checken wat de status is van je claim. Je moet ook via de website van shopbuddies naar 50five navigeren (maar dat geldt algemeen voor cashback sites), zodat ze zien dat je daar hebt geshopt.
Op https://www.cashbackxl.nl/webshops/50five staat bij voorwaarden:
“De cashbackregistratie bij 50Five werkt weer”
“De cashbackregistratie bij 50Five werkt weer”
Kon je dat daarna terug switchen of niet?lpetersen schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:10:
[...]
Ik heb mijn Amazon account en Sonos account op een fake US adres gezet en toen kon ik alle handelingen uitvoeren om Alexa aan de praat te krijgen.
Was een VPN nodig?
Laat maar heb verder gelezen en zie al dat het mogelijk is.
Als ik het goed begrijp is het stappenplan als volgt.
Amazon account aanmaken op UK/US of DE (maakt dat nog iets uit?).
Alexa activeren
Sonos account maken op UK/US
Dingen met elkaar koppelen
Adressen weer terug op NL zetten.
[ Voor 30% gewijzigd door icecreamfarmer op 11-09-2018 09:19 ]
Heb je wel in dit topic gezocht? Ik weet dat ik het zelf ook een keer heb getypt hier.icecreamfarmer schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:06:
[...]
Kon je dat daarna terug switchen of niet?
Was een VPN nodig?
Land in Sonos account kun je gewoon switchen, geen probleem en zonder VPN, en kan na activeren van spraakservice gewoon terug.
Van Amazon moet je even proberen, maar je kunt nog steeds bestellen en naar NL zenden wanneer digital media op Engels staat, dus je ondervind er geen hinder aan
Ik heb sinds een aantal dagen dat mijn Sonos one beroerd klinkt. De bass is erg aan het resoneren bij bass rijke nummers. Als of er iets los zit of e.d.
Ik kan niet geheel relateren of het aan de update van vorige week ligt maar de situatie zelf waar de speaker staat als de omgeving is niet gewijzigd. Daarvoor heb ik dit niet gehoord of opgemerkt.
Trueplay heb ik inmiddels uitgezet en de bas wat terug gezet maar dat lijkt me niet de bedoeling als het daarvoor wel in orde was.
Gevalletje support aanvragen bij Sonos? Btw speaker heb ik pas 3 weken in bezit
Ik kan niet geheel relateren of het aan de update van vorige week ligt maar de situatie zelf waar de speaker staat als de omgeving is niet gewijzigd. Daarvoor heb ik dit niet gehoord of opgemerkt.
Trueplay heb ik inmiddels uitgezet en de bas wat terug gezet maar dat lijkt me niet de bedoeling als het daarvoor wel in orde was.

Loudness aangegaan bij de update?Miki schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:07:
Ik heb sinds een aantal dagen dat mijn Sonos one beroerd klinkt. De bass is erg aan het resoneren bij bass rijke nummers. Als of er iets los zit of e.d.
Ik heb dat gehad bij mijn Playbase (maar kan vanaf hier niet bepalen of het dezelfde situatie is natuurlijk) en toen was er echt iets mechanisch defect. Ik hoorde het alleen bij de laagste frequenties. Ik krijg een replacement, en toen was alles weer in orde.
Doe eens een frequency test van youtube (via airplay of even downloaden) en dan checken of het bij de laagste frequenties voorkomt (en daarna niet meer)
Doe eens een frequency test van youtube (via airplay of even downloaden) en dan checken of het bij de laagste frequenties voorkomt (en daarna niet meer)
Sonos en amazon echo werkend gekregen.
Echter wil ik nu een radio station hernoemen of favoriet maken voor Alexa en heb ik dit gevonden:
https://www.kboards.com/index.php?topic=206521.0
Maar als je nu toch denkt dat ik die puntjes of uberhaupt een menu gevonden krijg.
Ziet iemand anders ze wel op de telefoon?
Echter wil ik nu een radio station hernoemen of favoriet maken voor Alexa en heb ik dit gevonden:
Maar als je nu toch denkt dat ik die puntjes of uberhaupt een menu gevonden krijg.
Het lijkt inderdaad de Loudness te zijn die blijkbaar met de update is aangezet. Raar maar het klinkt weer zoals voorheen.
Bedankt
Bedankt voor de tip Wah Wah. Heb direct een beam besteld. Ben benieuwd hoe die gaat klinken icm de 2 play 3’s die ik al heb staan.
Werken is een groot woord. Bij mij werkt het in ieder geval niet. Heb de routine ingesteld die de Sonos aanzet bij thuiskomst en uitzet wanneer is wegga, maar helaas werkt dat bij mij niet. Netjes ingesteld op mijn iPhone waar ik woon en alle instellingen gecontroleerd. Iemand andere ervaringen?MadDog11 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:18:
Net van IFTTT een berichtje, Sonos is nu opgenomen in IFTTT en aantal routines werken al
Een bekende van mij doet inkoop bij mediamarkt.Tralapo schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 12:29:
Die heeft mij wel is verteld dat Sonos in de aanloop van acties als bijvoorbeeld de BTW actie, de toelevering van producten terugbrengt. Onder het mom van 'geen voorraad' zodat er zo min mogelijk Sonos producten tegen een lagere prijs verkocht worden.
PSN: Flix20-NL
Hernoemen van TuneIn stations is een functie waar het hele internet om roept maar wat helaas niet kan. Het is dan ook bijna onmogelijk om veel radiostations aan te roepen met Alexa.icecreamfarmer schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:46:
Sonos en amazon echo werkend gekregen.
De NPO-zenders gaan in mijn ervaring wel goed, omdat ze NPO in de titel gebruiken. 538 is ook te doen. Een zender als Radio 10 is onmogelijk, omdat er daar echt tientallen van zijn binnen TuneIn. Q-Music krijg ik haar niet aan het verstand, ook al klinkt dat hartstikke Engels.
Opslaan als favoriet is mij ook niet gelukt, maar er is ook geen commando om favorieten af te laten spelen. Ze staan dan alleen in de Alexa app in het rijtje favorieten zodat je niet hoeft te zoeken. Eigenlijk net zoals het tabblad Mijn Sonos.
Dit lijkt echt wel om wat meer te gaan dan dat, want we zijn een week verder en er is nog steeds geen voorraad. Er lopen ook geen kortingsacties.Flix20 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 23:29:
[...]
Een bekende van mij doet inkoop bij mediamarkt.
Die heeft mij wel is verteld dat Sonos in de aanloop van acties als bijvoorbeeld de BTW actie, de toelevering van producten terugbrengt. Onder het mom van 'geen voorraad' zodat er zo min mogelijk Sonos producten tegen een lagere prijs verkocht worden.
[ Voor 24% gewijzigd door Tralapo op 15-09-2018 08:14 ]
Opslaan als favoriet is mij wel gelukt het is verplaatst. Ga naar queue en daar kun je onder een uitklap scherm hem selecteren als favorite. Hij vindt ze bij mij nu wel.Tralapo schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 08:10:
[...]
Hernoemen van TuneIn stations is een functie waar het hele internet om roept maar wat helaas niet kan. Het is dan ook bijna onmogelijk om veel radiostations aan te roepen met Alexa.
De NPO-zenders gaan in mijn ervaring wel goed, omdat ze NPO in de titel gebruiken. 538 is ook te doen. Een zender als Radio 10 is onmogelijk, omdat er daar echt tientallen van zijn binnen TuneIn. Q-Music krijg ik haar niet aan het verstand, ook al klinkt dat hartstikke Engels.
Opslaan als favoriet is mij ook niet gelukt, maar er is ook geen commando om favorieten af te laten spelen. Ze staan dan alleen in de Alexa app in het rijtje favorieten zodat je niet hoeft te zoeken. Eigenlijk net zoals het tabblad Mijn Sonos.
[...]
Dit lijkt echt wel om wat meer te gaan dan dat, want we zijn een week verder en er is nog steeds geen voorraad. Er lopen ook geen kortingsacties.
Is het nu met AirPlay 2 ook mogelijk een Sonos One te koppelen aan een Apple TV 4 zodat het geluid op de Sonos One wordt afgespeeld in plaats van op de TV zelf?
Ik heb afgelopen dagen iets geks opgelopen. Ik zal komende dagen contact met Sonos opnemen maar doe ook een kleine poging hier. Ik heb zon 15 spelers. In en om ons huis. Nooit problemen gehad. Met bridge verbonden. Plotseling kwamen er geen afbeeldingen meer bij sommige spelers. Ook kon je de speler met de app niet meer bedienen. Aan uit moest fysiek. Ook kon je bv niet meer bij de optie van equalizer. App riep dan dat volume ingesteld stond op vast. Nergens aan te passen. Aps op iphone ipad maar ook Windows en de Sonos afstandsbedieningen roepen en doen hetzelfde. Bridge vervangen. Spelers opnieuw toegevoegd. Van stroom gehaald. Niks helpt. Met name die melding van volume vast is absurd daar die optie voor bv play 1 er niet lijkt te zijn. Ook het niet kunnn bedienen van de dan spelende muziek. Gekke is dat sommige play 1 van dit alles wel last hebben en sommige niet. Modem natuurlijk ook reset gegeven....Zit niet in Beta...iemand herkenning?
[ Voor 5% gewijzigd door Yamahaa op 16-09-2018 11:14 ]
Jazeker, dat werktTerrorSource schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 23:42:
Is het nu met AirPlay 2 ook mogelijk een Sonos One te koppelen aan een Apple TV 4 zodat het geluid op de Sonos One wordt afgespeeld in plaats van op de TV zelf?
Inderdaad.
Instellingen > Video en audio > Audio-uitvoer.
Zit alleen wel een vertraging op. Gaat nog niet echt lekker.
Heb sinds kort een Sonos set (Beam, 2x One en een Sub). Mooi spul. Enige nadeel vind ik dat het minimale volume te hoog is. In de avond luister ik graag rustige achtergrond muziek maar het minimale volume vind ik dan nog te hard. Ik zie op Sonos forum daar ook al veel klachten over. Iemand hier een oplossing voor?
Loudness uit zetten helpt wel wat, maar bij hoger volume vind ik het geluid beter met Loudness aan. En telkens handmatig aan/uit zetten is ook wat omslachtig. Hetzelfde geldt voor de optie "Sfeer/Volledig'' voor de surround speakers (2x One).
Loudness uit zetten helpt wel wat, maar bij hoger volume vind ik het geluid beter met Loudness aan. En telkens handmatig aan/uit zetten is ook wat omslachtig. Hetzelfde geldt voor de optie "Sfeer/Volledig'' voor de surround speakers (2x One).
Ontspan.
Optie Night Sound ook al geprobeerd? https://support.sonos.com/s/article/1948?language=en_USMagnolia schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:26:
Heb sinds kort een Sonos set (Beam, 2x One en een Sub). Mooi spul. Enige nadeel vind ik dat het minimale volume te hoog is. In de avond luister ik graag rustige achtergrond muziek maar het minimale volume vind ik dan nog te hard. Ik zie op Sonos forum daar ook al veel klachten over. Iemand hier een oplossing voor?
Die optie is alleen beschikbaar als je TV kijkt via de Beam. Als ik muziek speel via Spotify is die optie niet beschikbaar.
Sowieso is de volume slider in de Sonos app niet geweldig. Verder dan 30-35% gebruik ik hem nooit en dan tril je echt al van de bank af. Een logaritmische schaalverdeling zou beter zijn. Dit wordt ook veel gevraagd op de Sonos fora.
Sowieso is de volume slider in de Sonos app niet geweldig. Verder dan 30-35% gebruik ik hem nooit en dan tril je echt al van de bank af. Een logaritmische schaalverdeling zou beter zijn. Dit wordt ook veel gevraagd op de Sonos fora.
Ontspan.
Had er laatst ook naar gezocht om het minimum volume lager te krijgen. Ik heb een Beam en 2x One, geen sub, en het geluid van de TV is ook altijd een stuk zachter vergeleken met muziek, dat is nogal schrikken als je dan van tv terug naar radio gaat. Wat ik zo gelezen had is dat hogere volume wel iets specifieks voor de Play 1/One, de anderen (3 en 5) kunnen veel zachter.Magnolia schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:26:
Mwoah. Ik heb nu een BEAM+2xPlay:5+SUB bij de tv, het is gewoon onmogelijk om een chill achtergrondmuziekje op te zetten. Het minimale volume is daar ook echt veeeeeel te hoog. En dan zou ik eigenlijk bij muziek de Play:5's meer volume geven tov de BEAM maar dan is het helemaal niet te doen.DaCoTa schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:46:
[...]
Had er laatst ook naar gezocht om het minimum volume lager te krijgen. Ik heb een Beam en 2x One, geen sub, en het geluid van de TV is ook altijd een stuk zachter vergeleken met muziek, dat is nogal schrikken als je dan van tv terug naar radio gaat. Wat ik zo gelezen had is dat hogere volume wel iets specifieks voor de Play 1/One, de anderen (3 en 5) kunnen veel zachter.
Als je erop gaat zoeken zou het ondertussen een bekend probleem moeten zijn maar blijkbaar is het ontzettend moeilijk om het te fixen.
Ook de volume stappen bij normaal tv kijken zijn veel te groot. Vanuit de app gaat het nog enigszins, maar met de remote control harder/zachter zetten gaat met enorme stappen.
Apart. Met de remote controle moet ik juist 100x klikken om de boel harder te krijgen. Vaak houd ik vol UP een tijdje ingedrukt anders gaat het me te traag.
Het minimaal volume is inderdaad soms te hard, het volume van de One ism Alexa gaat ook per stapje van 1 met een max van 10. Alexa vragen om het volume op 7 te zetten is geen goed idee
Het minimaal volume is inderdaad soms te hard, het volume van de One ism Alexa gaat ook per stapje van 1 met een max van 10. Alexa vragen om het volume op 7 te zetten is geen goed idee
Ik had vorige week hetzelfde probleem en heb bijna een uur met Sonos aan de lijn gehangen. Terug naar fabrieksinstellingen voor een paar Sonos apparaten, maar uiteindelijk bleek mijn Homey de boosdoener. Deze afgekoppeld en daarna was de EQ weer beschikbaar. Na het opnieuw aansluiten van de Homey bleef alles gewoon werken.Yamahaa schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:12:
Ik heb afgelopen dagen iets geks opgelopen. Ik zal komende dagen contact met Sonos opnemen maar doe ook een kleine poging hier. Ik heb zon 15 spelers. In en om ons huis. Nooit problemen gehad. Met bridge verbonden. Plotseling kwamen er geen afbeeldingen meer bij sommige spelers. Ook kon je de speler met de app niet meer bedienen. Aan uit moest fysiek. Ook kon je bv niet meer bij de optie van equalizer. App riep dan dat volume ingesteld stond op vast. Nergens aan te passen. Aps op iphone ipad maar ook Windows en de Sonos afstandsbedieningen roepen en doen hetzelfde. Bridge vervangen. Spelers opnieuw toegevoegd. Van stroom gehaald. Niks helpt. Met name die melding van volume vast is absurd daar die optie voor bv play 1 er niet lijkt te zijn. Ook het niet kunnn bedienen van de dan spelende muziek. Gekke is dat sommige play 1 van dit alles wel last hebben en sommige niet. Modem natuurlijk ook reset gegeven....Zit niet in Beta...iemand herkenning?
Apart ik heb een play one welke ik gebruik als radio om in slaap te vallen maar als je de hardware knop gebruikt kan hij echt superzacht.DaCoTa schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:46:
[...]
Had er laatst ook naar gezocht om het minimum volume lager te krijgen. Ik heb een Beam en 2x One, geen sub, en het geluid van de TV is ook altijd een stuk zachter vergeleken met muziek, dat is nogal schrikken als je dan van tv terug naar radio gaat. Wat ik zo gelezen had is dat hogere volume wel iets specifieks voor de Play 1/One, de anderen (3 en 5) kunnen veel zachter.
Met Alexa zou het idd tof zijn als er meer stappen waren want 1 is behoorlijk luid en bij 4 wordt je al weggeblazen.
[ Voor 8% gewijzigd door icecreamfarmer op 19-09-2018 08:48 ]
Dank lees het net en kwam uit gesprek met Sonos. Wilde de oplossing posten. Je was me voor ...Idd skill Home blocked UPnP ahum. Opgelost. Erg bedankt voor je reactieFritzM schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:59:
[...]
Ik had vorige week hetzelfde probleem en heb bijna een uur met Sonos aan de lijn gehangen. Terug naar fabrieksinstellingen voor een paar Sonos apparaten, maar uiteindelijk bleek mijn Homey de boosdoener. Deze afgekoppeld en daarna was de EQ weer beschikbaar. Na het opnieuw aansluiten van de Homey bleef alles gewoon werken.
Hi,
Vraagje, is er voor Sonos al een oplossing om meerdere apparaten aan Sonos te hangen? Nu met Beam is dat zeker een interessant speaker maar las dat die maar 1 HDMI aansluiting heb. Iets wat voor mij te weinig is ivm tv-box, PS4 slim, Shield etc.
Heb alles nu via mijn receiver lopen en dan 1 HDMI kabel naar mijn tv zodat mijn tv ook netjes aan de muur kan hangen met een klein kabelgootje voor de stroomkabel en 1 HDMI kabel.
Vraagje, is er voor Sonos al een oplossing om meerdere apparaten aan Sonos te hangen? Nu met Beam is dat zeker een interessant speaker maar las dat die maar 1 HDMI aansluiting heb. Iets wat voor mij te weinig is ivm tv-box, PS4 slim, Shield etc.
Heb alles nu via mijn receiver lopen en dan 1 HDMI kabel naar mijn tv zodat mijn tv ook netjes aan de muur kan hangen met een klein kabelgootje voor de stroomkabel en 1 HDMI kabel.
Nee, de Beam werkt via HDMI ARC, dus er zal iig 1 extra HDMI van je TV terug naar de Sonos moeten.Frid0 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:51:
Ik had hetzelfde. De Beam gaat via HDMI ARC in je tv. Daar zit nu ongetwijfeld je receiver in. Je receiver kun je dan gebruiken als een veredelde hdmi switch door hem in een andere HDMI aansluiting van je tv te doen.Frid0 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:51:
Hi,
Ik had daarbij het probleem, dat mijn receiver het signaal op mijn tv vasthield, waardoor ik niet van muziek streamen naar tv geluid kon overschakelen, zonder de receiver van de stroom af te halen. Dat is volgens mij echter een probleem met mijn Samsung tv en niet een probleem met Sonos.
De geluidskwaliteit vind ik prima, maar dat is ook een kwestie van smaak. Mocht de Beam niet bevallen om één of andere reden, dan heb je altijd nog ruim de tijd om hem terug te sturen.
Canis Lupus schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:53:
[...]
Nee, de Beam werkt via HDMI ARC, dus er zal iig 1 extra HDMI van je TV terug naar de Sonos moeten.
Bedankt, maar dat vind ik niet echt een oplossing voor het "problem" wat ik heb. Sonos is voor gemak en vind dit wat te omslachtig en ook een dure optie om mijn receiver dan als HDMI switch te gebruiken. Vind dat Sonos hier niet goed over na gedacht heb.gr1542 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:23:
[...]
Ik had hetzelfde. De Beam gaat via HDMI ARC in je tv. Daar zit nu ongetwijfeld je receiver in. Je receiver kun je dan gebruiken als een veredelde hdmi switch door hem in een andere HDMI aansluiting van je tv te doen.
Ik had daarbij het probleem, dat mijn receiver het signaal op mijn tv vasthield, waardoor ik niet van muziek streamen naar tv geluid kon overschakelen, zonder de receiver van de stroom af te halen. Dat is volgens mij echter een probleem met mijn Samsung tv en niet een probleem met Sonos.
De geluidskwaliteit vind ik prima, maar dat is ook een kwestie van smaak. Mocht de Beam niet bevallen om één of andere reden, dan heb je altijd nog ruim de tijd om hem terug te sturen.
Mijn tv bv, die heft 4 HDMI poorten. 3 aan de achter kant en 1 aan de zijkant. Ik gebruik die aan de zijkant zodat mijn tv super strak tegen de muur kan.
[ Voor 8% gewijzigd door Frid0 op 20-09-2018 09:45 ]
Zoals ik eerder ook al eens aangehaald heb in dit topic, wat voor functie heeft je receiver nog als je een Beam hebt? Beiden zijn audio endpoint, en daar kan er maar 1 tegelijk van zijn. Als er te weinig HDMI poorten op je TV zitten, zou je een simpele HDMI switch kunnen nemen, dan is de receiver niet meer nodig.Frid0 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:44:
Bedankt, maar dat vind ik niet echt een oplossing voor het "problem" wat ik heb. Sonos is voor gemak en vind dit wat te omslachtig en ook een dure optie om mijn receiver dan als HDMI switch te gebruiken. Vind dat Sonos hier niet goed over na gedacht heb.
Mijn tv bv, die heft 4 HDMI poorten. 3 aan de achter kant en 1 aan de zijkant. Ik gebruik die aan de zijkant zodat mijn tv super strak tegen de muur kan.
Of ik zie een functie over het hoofd die je dan niet meer hebt?
Een HDMI switch lijkt inderdaad de oplossing te bieden die je zoekt, kan je receiver meteen de deur uit. Sonos ziet nog steeds de TV als hub voor al je media, dus ze gaan er vanuit dat je daar al je apparaten op aansluit.
@Frid0 je hebt ook haakse HDMI connectoren hè, dan kan je tv alsnog strak tegen de muur
Klopt, maar ik heb nu een mooi slank kabelgootje op mijn muur lopen tussen tv en tv-meubel omdat er maar 2 kabels doorheen lopen. Als ik straks alles op de tv moet aansluiten, tv-box, PS4 Slim, Shield enzo heb ik een flink pak kabels lopen en grote kabelgoot nodig wat ik persoonlijk minder mooi vind.418O2 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:58:
@Frid0 je hebt ook haakse HDMI connectoren hè, dan kan je tv alsnog strak tegen de muur
Mmmm ja ok. Maar dan "moet" je dus een HDMI Switch kopen omdat ik graag Sonos wil. Is toch best omslachtig en weer een apparaat er tussen met kabels en kans op storingen. Wat ik juist van Sonos zo mooi vind dat het allemaal simpel, snel en met zeer weinig kabels werkt.The Inquisitor schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:56:
Een HDMI switch lijkt inderdaad de oplossing te bieden die je zoekt, kan je receiver meteen de deur uit. Sonos ziet nog steeds de TV als hub voor al je media, dus ze gaan er vanuit dat je daar al je apparaten op aansluit.
Klopt, maar nu heb ik alles op mijn receiver aangsloten en zodra ik iets kies op mijn Harmony Elite bv Shield, PS4 Slim gaat receiver auto op geode ingang, apparaat aan wat ik wil gebruiken en tv op juiste ingang. Met de Beam is dat niet mogelijk omdat ik de Shiel en/of PS4 Slim nergens op kan aansluiten. Ja, je kan alles koppelen aan de tv maar volgens mij is dat niet echt de bedoeling. Heb nu de kabels in mijn tv-meubel zitten en verder boven het tv-meubel rustig en cleanDaCoTa schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:22:
[...]
Zoals ik eerder ook al eens aangehaald heb in dit topic, wat voor functie heeft je receiver nog als je een Beam hebt? Beiden zijn audio endpoint, en daar kan er maar 1 tegelijk van zijn. Als er te weinig HDMI poorten op je TV zitten, zou je een simpele HDMI switch kunnen nemen, dan is de receiver niet meer nodig.
Of ik zie een functie over het hoofd die je dan niet meer hebt?
Dat is juist wel de bedoeling, normaal gesproken plug je alles in aan je TV, en met CEC gebeurt er dan precies hetzelfde (juiste HDMI kanaal wordt gekozen en PS4 zet tv uti wanneer je hm uitzet, etc.).
Het is dus meer een probleem omdat jij er een receiver tussen hebt zitten (welke je niet nodig hebt met een Sonos, dus het is opzich niet raar dat ze daar niet aan hebben gedacht).
Het is dus meer een probleem omdat jij er een receiver tussen hebt zitten (welke je niet nodig hebt met een Sonos, dus het is opzich niet raar dat ze daar niet aan hebben gedacht).
Wat jij dus zegt, Sonos vraagt aan zijn klanten of ze al hun randapparatuur willen aansluiten aan hun tv? Zo niet, dan kan je niet werken met Sonos.The Inquisitor schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:16:
Dat is juist wel de bedoeling, normaal gesproken plug je alles in aan je TV, en met CEC gebeurt er dan precies hetzelfde (juiste HDMI kanaal wordt gekozen en PS4 zet tv uti wanneer je hm uitzet, etc.).
Ik vind dat best apart, dan moet ik dus pak em beet een stuk of 5 HDMI kabels laten van tv naar mijn tv-meubel. De kabels die ik nu juist mooi en netjes heb weg gewerkt in mijn tv-meubel en voor zorgt dat mijn tv strak tegen de wand zit. Ik dacht juist dat Sonos ervoor was om te zorgen dat je minder kabels heb maar het enig wat er gebeurd is, de kabels (HDMI) gaan uit het tv-meubel en worden aangesloten op de tv.
Of begrijp ik het helemaal verkeerd? Hoop het want vind Sonos verder een mooi systeem en wil best de overstap maken omdat ik ook goede verhalen hoor over de service. Iets wat bij andere systemen wel eens kan zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Frid0 op 20-09-2018 14:10 ]
Ja en nee.Frid0 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:42:
[...]
Wat jij dus zegt, Sonos vraagt aan zijn klanten of ze al hun randapparatuur willen aansluiten aan hun tv? Zo niet, dan kan je niet werken met Sonos.
Ik vind dat best apart, dan moet ik dus pak em beet een stuk of 5 HDMI kabels laten van tv naar mijn tv-meubel. De kabels die ik nu juist mooi en netjes heb weg gewerkt in mijn tv-meubel en voor zorgt dat mijn tv strak tegen de wand zit. Ik dacht juist dat Sonos ervoor was om te zorgen dat je minder kabels heb maar het enig wat er gebeurd is, de kabels (HDMI) gaan uit het tv-meubel en worden aangesloten op de tv.
Of begrijp ik het helemaal verkeerd? Hoop het want vind Sonos verder een mooi systeem en wil best de overstap maken.
De TV is de hub, dus ja, daar sluit je alles op aan. Je hebt verder geen kabels nodig voor je Sonos want het is of een optical kabel of een HDMI kabel. Hoe dan ook, het is slechts 1 kabel aansluiten aan je TV en eentje aan het stroom. Alle andere Sonos producten hebben alleen een stroomkabel nodig (One en de Play's, muv Bar en Base).
Sonos is dus voor gebruikersgemak, namelijk: 1 kabel aansluiten aan je tv voor hoogwaardig geluid en geen speakerkabels door je huis. Sonos is er niet voor gemaakt om minder HDMI's kabels te krijgen in je huis.
In het geval van jou zul je dus moeten kiezen voor een HDMI switch, of toch al je HDMI kabels naar je TV laten lopen. Maar waarom ben je zo tegen op een switch? Nu wil je een receiver gebruiken om al je HDMI kabels te verzamelen, dat is toch alleen maar duurder (stroomverbruik) en groter (een switch is klein, een receiver niet).
Ik snap het probleem wel. Op mijn receiver heb ik 6 HDMI aansluitingen plus de HDMI ARC. Ik heb een XBox One, Wii U, Blu Ray speler, Fire tv stick, Ziggo Horizon en een mediaplayer op mijn receiver zitten.The Inquisitor schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:14:
[...]
Ja en nee.
De TV is de hub, dus ja, daar sluit je alles op aan. Je hebt verder geen kabels nodig voor je Sonos want het is of een optical kabel of een HDMI kabel. Hoe dan ook, het is slechts 1 kabel aansluiten aan je TV en eentje aan het stroom. Alle andere Sonos producten hebben alleen een stroomkabel nodig (One en de Play's, muv Bar en Base).
Sonos is dus voor gebruikersgemak, namelijk: 1 kabel aansluiten aan je tv voor hoogwaardig geluid en geen speakerkabels door je huis. Sonos is er niet voor gemaakt om minder HDMI's kabels te krijgen in je huis.
In het geval van jou zul je dus moeten kiezen voor een HDMI switch, of toch al je HDMI kabels naar je TV laten lopen. Maar waarom ben je zo tegen op een switch? Nu wil je een receiver gebruiken om al je HDMI kabels te verzamelen, dat is toch alleen maar duurder (stroomverbruik) en groter (een switch is klein, een receiver niet).
Het had voor mij heel mooi geweest als de Beam 6 extra HDMI ingangen had, en je daar alles op kon aansluiten. Nu moet ik overstappen naar 1 of 2 hdmi switches voor mijn apparaten en krijg ik meer kabels naar mijn tv. Bovendien komen er weer afstandsbedieningen bij, terwijl ik nu juist van 5 boxen en een sub met alle kabels af ben.
Ik hou dus denk ik mijn receiver er tussen, zodat ik zeker weet dat ik een prima hdmi switch met 1 hdmi kabel heb. Dan maar meer stroom verbruiken. Ik heb al een hdmi switch geprobeerd, maar daarbij valt het signaal af en toe weg.
Meer HDMI ingangen op de Beam, of voor mijn part op tv's zou voor mij een uitkomst zijn. Ik weet dat Samsung tegenwoordig een apart kastje heeft met een dun draadje naar de tv, waar alle aansluitingen op kunnen. Dat is volgens mij in ieder geval beter dan hoe het nu bij mij is.
Daarnaast zou ik eindelijk ook wel de Alexa ondersteuning willen hebben op een NL Amazon account. Van mijn part in het Engels. Beams en Ones gaan nu nog steeds over de toonbank met de misleidende mededeling dat er snel spraakondersteuning op zal komen. Ik snap niet dat Amazon de huidige beschikbare talen niet gewoon wereldwijd uitrolt.
Voor de rest heel blij met mijn Beam en andere Sonos apparatuur.
Ja ok, ik volg je.The Inquisitor schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:14:
[...]
Ja en nee.
Maar ben je het met mij eens dat het best omslachtig is dat als je gebruik wilt maken van het 1e, Sonos je daarvoor eerst wat anders moet aanschaffen, HDMI switch? Het moet toch juist een vervanger zijn van je bestaande installatie, receiver, sub en stereo speakers?
Ik ben niet perse tegen een HDMI switch, alleen dan dat je best wel geregeld leest dat de switch niet wilt reageren maar ik vind het meer apart zeg maar dat je dat "moet" aanschaffen omdat het anders niet werkt. Helemaal als je kijkt naar wat de concurrentie (Heos) aanbiedt.
[ Voor 53% gewijzigd door Frid0 op 20-09-2018 15:05 ]
Ik denk dat heel veel mensen geen HDMI switch nodig hebben, omdat de TV voldoende HDMI ingangen heeft. In die gevallen maakt een Beam de woonkamer audio setup inderdaad eenvoudiger. Hier op tweakers zal overigens dat percentage wel iets lager zijn omdat hier mensen vaak bijvoorbeeld een of meerdere consoles hebben die ook een vast plekje willen hebben, en in die gevallen is een switch eenvoudiger.Frid0 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:00:
[...]
Ja ok, ik volg je.
Maar ben je het met mij eens dat het best omslachtig is dat als je gebruik wilt maken van het 1e, Sonos je daarvoor eerst wat anders moet aanschaffen, HDMI switch? Het moet toch juist een vervanger zijn van je bestaande installatie, receiver, sub en stereo speakers?
Ik ben niet perse tegen een HDMI switch, alleen dan dat je best wel geregeld leest dat de switch niet wilt reageren maar ik vind het meer apart zeg maar dat je dat "moet" aanschaffen omdat het anders niet werkt. Helemaal als je kijkt naar wat de concurrentie (Heos) aanbiedt.
Maar, zoals bij jou, er al een werkende audioinstallatie in de woonkamer is, met een receiver en speakers, dan is het lastiger. Als je dan over wil naar Sonos, vervalt zowel je receiver als ook je speakers, dus dat is een stuk minder fijn. Maar dat is exact _niet_ de situatie waarvoor de Beam in de markt is gezet. Dat is voor mensen die nog niks in de woonkamer hadden, zoals ik.
@Frid0: @DaCoTa heeft gelijk, een Beam (of PlayBar) heeft het meeste zin als al je spul op de TV aangesloten is. Met alleen een chromecast en een enkele console is dat natuurlijk peanuts op zowat iedere TV (mijn situatie). Als je al een receiver/versterker hebt kom je van een situatie af waar die het centrale punt is in plaats van de TV. Overigens zijn er ook platte en extra dunne HDMI kabels die makkelijker in een goot passen.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
DaCoTa schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:13:
[...]
Ik denk dat heel veel mensen geen HDMI switch nodig hebben, omdat de TV voldoende HDMI ingangen heeft. In die gevallen maakt een Beam de woonkamer audio setup inderdaad eenvoudiger. Hier op tweakers zal overigens dat percentage wel iets lager zijn omdat hier mensen vaak bijvoorbeeld een of meerdere consoles hebben die ook een vast plekje willen hebben, en in die gevallen is een switch eenvoudiger.
Maar, zoals bij jou, er al een werkende audioinstallatie in de woonkamer is, met een receiver en speakers, dan is het lastiger. Als je dan over wil naar Sonos, vervalt zowel je receiver als ook je speakers, dus dat is een stuk minder fijn. Maar dat is exact _niet_ de situatie waarvoor de Beam in de markt is gezet. Dat is voor mensen die nog niks in de woonkamer hadden, zoals ik.
Bedankt beide.Tassadar32 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:16:
@Frid0: @DaCoTa heeft gelijk, een Beam (of PlayBar) heeft het meeste zin als al je spul op de TV aangesloten is. Met alleen een chromecast en een enkele console is dat natuurlijk peanuts op zowat iedere TV (mijn situatie). Als je al een receiver/versterker hebt kom je van een situatie af waar die het centrale punt is in plaats van de TV. Overigens zijn er ook platte en extra dunne HDMI kabels die makkelijker in een goot passen.
Ik snap jullie nu al moet ik zeggen dat ik het wel jammer vind. Ik vind persoonlijk Sonos een mooi system en de vormgeving van de speakers ook mooier dan de concurrentie maar ik denk dat Sonos voor mij helaas niet de oplossing is.
Denk dat ik verder moet gaan kijken naar bv Heos of Bluesound. Kijken of hun wat hebben voor in mijn situatie
Ik heb HEOS geprobeerd (op een Marantz receiver die dit ondersteunde) maar de HEOS app is dermate ruk dat ik nu compleet over ben op SONOS. En dat had ik jaren eerder moeten doen. Eindelijk een systeem wat werkt ene voor vriendin en kinderen bruikbaar is, en prima geluid geeft voor mijn maatstaven.Frid0 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:03:
Denk dat ik verder moet gaan kijken naar bv Heos of Bluesound. Kijken of hun wat hebben voor in mijn situatie
Sonos houdt er wel een bijzondere manier van een bedrijf runnen op na, was een tijdje terug bij een groot bedrijf die op bepaalde etages sonos heeft hangen met de cr100 controller zodat iedereen zijn muziek kan kiezen. deze werken ineens niet meer.catchingfire schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:29:
[...]
Ik heb HEOS geprobeerd (op een Marantz receiver die dit ondersteunde) maar de HEOS app is dermate ruk dat ik nu compleet over ben op SONOS. En dat had ik jaren eerder moeten doen. Eindelijk een systeem wat werkt ene voor vriendin en kinderen bruikbaar is, en prima geluid geeft voor mijn maatstaven.
blijkt dat sonos die heeft uitgeschakeld.
https://www.hifi.nl/artik...oor-de-trouwe-dienst.html
Blijkbaar mogen zij dmv software en/of een tijdklok werkende onderdelen uitzetten, zodat je die naar de stort mag brengen.
@akatar, de CR100 was op de zoneplayer na het oudste stuk hardware in het assortiment en werd al 10 jaar niet meer verkocht. Het "de accu is ver op" probleem valt over te debatteren, maar wat wel duidelijk is is dat het niet meer rendabel was om voor een steeds kleinere groep gebruikers de firmware van het ding te blijven updaten (wat nodig is om met de speakers te blijven werken).
Probeer overigens maar eens een fabrikant van mobiele telefoons te vinden die de support pas 10 jaar nadat het product uit de winkels is eindigt, meestal is het na 1 a 2 jaar na introductie wel gedaan. De rest van het assortiment word zover mogelijk nog voorzien van nieuwe features en volledig ondersteunt. Deze (voor van software afhankelijke hardware) lange ondersteuning is juist de reden dat ik voor Sonos ben gegaan.
Probeer overigens maar eens een fabrikant van mobiele telefoons te vinden die de support pas 10 jaar nadat het product uit de winkels is eindigt, meestal is het na 1 a 2 jaar na introductie wel gedaan. De rest van het assortiment word zover mogelijk nog voorzien van nieuwe features en volledig ondersteunt. Deze (voor van software afhankelijke hardware) lange ondersteuning is juist de reden dat ik voor Sonos ben gegaan.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Eens.Tassadar32 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:53:
@akatar, de CR100 was op de zoneplayer na het oudste stuk hardware in het assortiment en werd al 10 jaar niet meer verkocht. Het "de accu is ver op" probleem valt over te debatteren, maar wat wel duidelijk is is dat het niet meer rendabel was om voor een steeds kleinere groep gebruikers de firmware van het ding te blijven updaten (wat nodig is om met de speakers te blijven werken).
Denk maar eens na dat dit de release dates zijn van huidige producten:
Sonos Play 1: October 14, 2013
Sonos Play 3: July 20, 2011
Sonos Play 5(gen1): October 13, 2009
Sonos Play 5(gen2: September 2015
Sonos Playbar: February 2013
Dus vind het wel meevallen als ze nu "pas" de CR100 stoppen...
Snap opzich wel dat nu vooral de gedachtegang van "Sonos besluit dat ik mijn aangeschafte product niet meer mag gebruiken" leeft bij de gedupeerde en daar niet blij mee zijn.
Er is toch wel een klein verschil tussen niet meer updaten of niet meer kunnen gebruiken.
Ik denk als bedrijf A of B waar jij een telefoon van hebt ineens een update stuurt naar jouw telefoon zodat je deze kan weggooien toch wel iets anders is dan: de volgende update van ios of android is niet meer voor jouw toestel.
Ik denk als bedrijf A of B waar jij een telefoon van hebt ineens een update stuurt naar jouw telefoon zodat je deze kan weggooien toch wel iets anders is dan: de volgende update van ios of android is niet meer voor jouw toestel.
@akatar Let wel, Sonos heeft de CR100 niet opzettelijk onklaar gemaakt. De API van de speakers is aangepast en de CR100 werd niet meer geüpdate. Als een telefoon niet meer de nieuwste Android versie heeft en je kan een app daardoor niet meer installeren, heeft de fabrikant je telefoon dan onklaar gemaakt?
@Tassadar32
Dan is de vergelijking beter, als je niet meer kan bellen.
Verliezen van functies (niet meer gebruiken van nieuwe functies) is iets anders dan het hele apparaat niet meer kunnen gebruiken.
Dan is de vergelijking beter, als je niet meer kan bellen.
Verliezen van functies (niet meer gebruiken van nieuwe functies) is iets anders dan het hele apparaat niet meer kunnen gebruiken.
Vraagje, die platte en extra dunne HDMI kabels, daar ervaring mee? Zo ja, welke raad je aan?Tassadar32 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:16:
Zit toch een beetje te kijken wat er mogelijk is voor ons met Sonos omdat voorkeur toch naar Sonos gaat ipv Heos, Bluesound of iets dergelijks.
Ik heb eindelijk de knop doorgehakt en heb op dit moment de volgende artikelen in mijn winkelwagen:
2 x Sonos Play 1 total € 358,00
1 x Sonos Beam total € 449,00
Minus 10% korting: € 87,00
Totaal incl. € 726,00
Nu zie ik dat Cashbackxl er nog eens 8 % vanaf snoept waarna het totaal dus op € 667,- uitkomt
Al met al een zeer mooie deal.
Totaal incl. € 726,00
Nu zie ik dat Cashbackxl er nog eens 8 % vanaf snoept waarna het totaal dus op € 667,- uitkomt
@Frid0 Nieuw huis, kabelgoot in de muur weggewerkt dus niet nodig gehad. Helaas geen ervaringen dus.
Nu heb ik nooit zo'n ding gehad ... maar het volgende was mij wel bekend (en dat had dat grote bedrijf waar je geweest bent dus ook kunnen weten) :akatar schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:33:
[...]
Sonos houdt er wel een bijzondere manier van een bedrijf runnen op na, was een tijdje terug bij een groot bedrijf die op bepaalde etages sonos heeft hangen met de cr100 controller zodat iedereen zijn muziek kan kiezen. deze werken ineens niet meer.
blijkt dat sonos die heeft uitgeschakeld.
https://www.hifi.nl/artik...oor-de-trouwe-dienst.html
Blijkbaar mogen zij dmv software en/of een tijdklok werkende onderdelen uitzetten, zodat je die naar de stort mag brengen.
"Tim S Sonos Medewerker 1784 Reacties
Er is een mail verzonden naar klanten die in de laatste 6 maanden de CR100 nog in gebruik hebben gehad.
Deze hebben een voorstel gekregen om het product naar ons terug te sturen, of het product zelf te recyclen.
Als compensatie levert Sonos hier een coupon voor van 100 dollar, wat gelijk staat aan 125 euro tegemoetkoming.
Er zijn 2 redenen dat we de CR100 niet meer zullen ondersteunen.
De 1e is de reden dat de processor in het toestel niet meer mee kan gaan met de huidige functies en dergelijke die we aan het Sonos systeem toevoegen / verbeteren.
2e punt en misschien wel de belangrijkste is het feit dat de batterij in dit toestel, van ongeveer 13 jaar oud, problemen kan krijgen met oververhitting.
Zo hebben wij bijvoorbeeld op onze webshop de IPort xPRESS welke als vervanging kan dienen en de Sonos kan aansturen van zijn muziek.
Mocht u dus geen IPort xPRESS in huis willen halen, dan kan de coupon ook gebruikt worden voor een ander Sonos product van onze Sonos Webshop.
Voor meer informatie verzoek ik u de volgende webpagina door te nemen."
Best coulant, dat ze na 10 jaar in ieder geval nog een gratis alternatief aanbieden....
Snap natuurlijk dat het vervelend is, maar ja ... we willen allemaal dat onze slimme apparatuur meer mogelijkheden krijgt (al dan niet via een app), dan loop je uiteindelijk ook tegen de beperkingen van oude hardware aan.
[ Voor 6% gewijzigd door smoken op 24-09-2018 13:05 ]
Welke winkel is dat als ik vragen mag?Bobo221 schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:22:
Ik heb eindelijk de knop doorgehakt en heb op dit moment de volgende artikelen in mijn winkelwagen:
Totaal incl. € 726,00
Selecteer webshop 50FIVE via cashbackxl en je ontvangt op de 10% korting op Sonos producten ook nog eens 8% via Cashbackxl.
Ik log net in op Cashbackxl en ik zag al dat de claim ontvangen is:
- Sonos Beam Wit € 404,10
- Sonos 2 xPlay 1 € 306,11
- Korting CBXL € 46,78
- Totaal € 663,42
Bedankt!!Bobo221 schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:39:
[...]
Selecteer webshop 50FIVE via cashbackxl en je ontvangt op de 10% korting op Sonos producten ook nog eens 8% via Cashbackxl.
Ik log net in op Cashbackxl en ik zag al dat de claim goedgekeurd is:
- Korting CBXL € 46,78
- Totaal € 663,42
Alleen, waarom 2 x Play 1 en niet 2 x Play One's?
Als de bedoeling is om als backspeakers van een Beam te dienen, heeft het geen meerwaarde om One's te nemen. Gezien de Beam de aansturende factor is dan.Frid0 schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:48:
[...]
Bedankt!!
Als ze als losse speakers gaan dienen, dan is zit er eventueel meerwaarde in.
Wat is de meerwaarde van een One ten opzichte van een 1? Niet echt veel. De One is mooier (mening), heeft Alexa (maar heeft de Beam al), heeft AirPlay (maar heeft de Beam al...)Frid0 schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:48:
[...]
Bedankt!!
Edit: Als rear speakers bedoel ik dan natuurlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door The Inquisitor op 24-09-2018 13:50 ]
Beide heren hierboven beantwoorden je vraag al. Ik ben van plan de Play 1's in te zetten als rear speakers.Frid0 schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:48:
[...]
Bedankt!!
De beam zal in dit geval mijn main device zijn voor voice controls (e.g. Airplay 2, Alexa, Google)
Het rechtvaardigt voor mij de meerrpijs dus niet.
Nieuwer en betere internals, waardoor ze misschien langer meegaan.The Inquisitor schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:50:
[...]
Wat is de meerwaarde van een One ten opzichte van een 1? Niet echt veel. De One is mooier (mening), heeft Alexa (maar heeft de Beam al), heeft AirPlay (maar heeft de Beam al...)
Ik heb ze erbij genomen omdat ik ze eventueel ooit nog eens los in een kamer zet als ik een goedkoop setje Play:1's tegen kom
Flix20 schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:49:
[...]
Als de bedoeling is om als backspeakers van een Beam te dienen, heeft het geen meerwaarde om One's te nemen. Gezien de Beam de aansturende factor is dan.
Als ze als losse speakers gaan dienen, dan is zit er eventueel meerwaarde in.
The Inquisitor schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:50:
[...]
Wat is de meerwaarde van een One ten opzichte van een 1? Niet echt veel. De One is mooier (mening), heeft Alexa (maar heeft de Beam al), heeft AirPlay (maar heeft de Beam al...)
Duidelijk, zeer duidelijk heren.Bobo221 schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:53:
[...]
Beide heren hierboven beantwoorden je vraag al. Ik ben van plan de Play 1's in te zetten als rear speakers.
De beam zal in dit geval mijn main device zijn voor voice controls (e.g. Airplay 2, Alexa, Google)
Het rechtvaardigt voor mij de meerrpijs dus niet.
Is wel een scherpe prijs volgens mij voor zo setje Sonos alleen vraag ik mij af of de Beam "sterk" genoeg is om mijn woonkamer te kunnen vullen met muziek
Langer meegaan? Als in; kwaliteit of als in updates? Dat tweede is ongetwijfeld een feit, maar aangezien tot nu toe alle speakers nog steeds worden ondersteund, en de 1 nog steeds wordt verkocht maak ik me daar niet bijzonder druk over.418O2 schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:54:
[...]
Nieuwer en betere internals, waardoor ze misschien langer meegaan.
Ik heb ze erbij genomen omdat ik ze eventueel ooit nog eens los in een kamer zet als ik een goedkoop setje Play:1's tegen kom
@smoken Ik neem aan dat ze dit niet wisten, de scheldwoorden vlogen behoorlijk in het rond namelijk. Verwacht ook, als ik er op een gegeven moment weerkom, dat Sonos is vervangen.
Het forum van Sonos staat er ook "vol" over .. en ik begrijp de klant kant .. maar ik snap ook wel dat Sonos bepaalde keuzes moet maken na 10+ jaar.akatar schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:24:
@smoken Ik neem aan dat ze dit niet wisten, de scheldwoorden vlogen behoorlijk in het rond namelijk. Verwacht ook, als ik er op een gegeven moment weerkom, dat Sonos is vervangen.
Indien ze nu overstappen op een alternatief is handelen uit pure emotie... de kans is groot dat ze bij een alternatief ook geen dedicated remote hebben maar bijvoorbeeld een smartphone daarvoor inrichten (hetgeen bij Sonos ook mogelijk is) en andere merken ondersteunen oude hardware doorgaans veel korter dan een merk als Sonos.
Heb jij de bundel van de play1 besteld?Bobo221 schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:39:
[...]
Ik log net in op Cashbackxl en ik zag al dat de claim ontvangen is:
- Korting CBXL € 46,78
- Totaal € 663,42
Verder snap ik niet waar die €46,78 vandaan komt? Dat is toch geen 8%?
De 8% is op de excl BTW prijsmaxoss schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:31:
[...]
Heb jij de bundel van de play1 besteld?
Verder snap ik niet waar die €46,78 vandaan komt? Dat is toch geen 8%?
Gisteravond voor het eerst iets heel raars meegemaakt. Uit het niets sprongen mijn speakers op vol volume aan! Ik sprong op van de schrik en vond gelukkig al snel het play/pauze knopje op 1 van mn play1's.
Wat de fuck!?
Daarna wel wat kunnen vinden dat Spotify Connect een mogelijke oorzaak is, die heb ik die ochtend namelijk wel gebruikt. Maar ik was al zeker 3 uur lang thuis. Was overigens ook de enige thuis. Dus waarom in vredesnaam op een gegeven moment denken: hee weet je wat, het is tijd om even op vol volume een lekker nummertje op te zetten! Uh, nee Sonos, dat bepaal ik zelf wel...
Iemand dit ook al eens gehad?
Wat de fuck!?
Daarna wel wat kunnen vinden dat Spotify Connect een mogelijke oorzaak is, die heb ik die ochtend namelijk wel gebruikt. Maar ik was al zeker 3 uur lang thuis. Was overigens ook de enige thuis. Dus waarom in vredesnaam op een gegeven moment denken: hee weet je wat, het is tijd om even op vol volume een lekker nummertje op te zetten! Uh, nee Sonos, dat bepaal ik zelf wel...
Yep, lange tijd gehad dat mijn speakers elke zaterdag ochtend om 11u vol aan gingen... een factory reset heeft geholpen. Raar spulXecuter NL schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:01:
Gisteravond voor het eerst iets heel raars meegemaakt. Uit het niets sprongen mijn speakers op vol volume aan! Ik sprong op van de schrik en vond gelukkig al snel het play/pauze knopje op 1 van mn play1's.
Wat de fuck!?
Overstap naar SONOS, laatste overwegingen:
(misschien niet de juiste plek, maar dan hoor ik het graag.)
Ik heb op dit moment een Panasonic Plasma (TH-42PX71E), met daaraan Onkyo AV (TX-SR508) en JBL 5.1 set. Plus een Android boxje voor het streamen van muziek en video vanaf een NAS.
Nu wil ik graag betere muziek (stereo) kwaliteit en dacht in eerste instantie aan mooie zuil speakers, maar samen met het feit dat de rest van de familie geen wegwijs weet door alle apps en remotes, gaan we over op Sonos. (ook Bose en Denon overwogen, maar Sonos lijkt beter de kinderziektes opgelost te hebben).
Nu t.a.v. mijn vragen:
Afgezien van een extra Play1 in de keuken, wat zou de beste optie zijn voor de woonkamer (standaard 6x5 met open keuken op afstand), vooral m.b.t. muziek kwaliteit:
* Beam plus 2x Play1 voor mooi stereo en enigszins surround
* 2x Play5 voor nog beter stereo en (minder) surround
* iets met Play3?
* Of is 1 Play5 al genoeg (en hou ik teveel vast aan het verourderde stereo opstellingsidee)?
Ten tweede: de Beam met Play1 optie lijkt het meest economisch voor beide doeleinden, maar geeft mij nog de volgende vraag als ik de huidige AV receiver zou willen vervangen:
* Hoe kan ik hiermee video streamen vanaf de NAS, moet ik hiervoor bijvoorbeeld een FireTV kopen, of kan het ook via de Android Box?
Edit: wij hebben allemaal Android telefoons btw.
(misschien niet de juiste plek, maar dan hoor ik het graag.)
Ik heb op dit moment een Panasonic Plasma (TH-42PX71E), met daaraan Onkyo AV (TX-SR508) en JBL 5.1 set. Plus een Android boxje voor het streamen van muziek en video vanaf een NAS.
Nu wil ik graag betere muziek (stereo) kwaliteit en dacht in eerste instantie aan mooie zuil speakers, maar samen met het feit dat de rest van de familie geen wegwijs weet door alle apps en remotes, gaan we over op Sonos. (ook Bose en Denon overwogen, maar Sonos lijkt beter de kinderziektes opgelost te hebben).
Nu t.a.v. mijn vragen:
Afgezien van een extra Play1 in de keuken, wat zou de beste optie zijn voor de woonkamer (standaard 6x5 met open keuken op afstand), vooral m.b.t. muziek kwaliteit:
* Beam plus 2x Play1 voor mooi stereo en enigszins surround
* 2x Play5 voor nog beter stereo en (minder) surround
* iets met Play3?
* Of is 1 Play5 al genoeg (en hou ik teveel vast aan het verourderde stereo opstellingsidee)?
Ten tweede: de Beam met Play1 optie lijkt het meest economisch voor beide doeleinden, maar geeft mij nog de volgende vraag als ik de huidige AV receiver zou willen vervangen:
* Hoe kan ik hiermee video streamen vanaf de NAS, moet ik hiervoor bijvoorbeeld een FireTV kopen, of kan het ook via de Android Box?
Edit: wij hebben allemaal Android telefoons btw.
Ik heb dat gisteravond ongeveer ook meegemaakt. Via AirPlay 2 weliswaar. Ik wilde overigens bewust muziek gaan luisteren maar ik schrok behoorlijk en de Play:5's waarop het gebeurde kunnen behoorlijk wat teringherrie maken zeg (dat ook gelijk eens getestXecuter NL schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:01:
Wat de fuck!?
[...]
Verder niet tof en ik hoop dat het hier bij blijft
Ninja-edit: Nu ik er over nadenk heb ik wel mijn Mac geüpdatet naar 10.14 Mojave, dus misschien dat een volume instelling gereset is.
[ Voor 8% gewijzigd door swv op 25-09-2018 10:58 ]
Het kan ook met Airplay 2 te maken hebben denk ik nu, heb 1 groep met 2 x play1 en 2 x play5 (2nd gen)...swv schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:55:
[...]
Ik heb dat gisteravond ongeveer ook meegemaakt. Via AirPlay 2 weliswaar. Ik wilde overigens bewust muziek gaan luisteren maar ik schrok behoorlijk en de Play:5's waarop het gebeurde kunnen behoorlijk wat teringherrie maken zeg (dat ook gelijk eens getest)
Verder niet tof en ik hoop dat het hier bij blijft
Ninja-edit: Nu ik er over nadenk heb ik wel mijn Mac geüpdatet naar 10.14, dus misschien dat een volume instelling gereset is.
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Sonos Beam + 2 x play 1 als rears, een 5.0 opstelling dus, in combinatie met de Apple TV 4K of de Nvidia Shield?
Krijgen jullie een 5.0 output bij het kijken van Netflix via 1 van de 2 mediaspelers.
Ik ben op dit moment aan het orienteren welke mediaplayer ik het beste kan aanschaffen. Momenteel twijfel ik nog tussen de Apple TV 4K en de Nvidia Shield TV.
Krijgen jullie een 5.0 output bij het kijken van Netflix via 1 van de 2 mediaspelers.
Ik ben op dit moment aan het orienteren welke mediaplayer ik het beste kan aanschaffen. Momenteel twijfel ik nog tussen de Apple TV 4K en de Nvidia Shield TV.
ja zo heb ik het alleen is mijn tv (een samsung) de boosdoener die geeft op het arc signaal geen dolby digital door dus maar eens kijken of er een nieuwe tv kan komen die dat wel door geeft of iemand moet daar een goed idee voor hebben. Maar bij mijn vader werkt dit gewoon wel.Bobo221 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:04:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Sonos Beam + 2 x play 1 als rears, een 5.0 opstelling dus, in combinatie met de Apple TV 4K of de Nvidia Shield?
Ikzelf heb de Playbar, daar heb ik de Apple TV nog niet up surround gekregen.Bobo221 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:04:
Moet er wel bij zeggen dat ik even snel gekeken heb en het daarna heb laten liggen.
Mogelijk ook dat de bron geen surround had.
Bij m'n PS4 pro werkt surround wel goed.
Betreft trouwens een Samsung KS8000 (model 2016) TV.
Ik had inderdaad al gelezen dat je TV audio pass through moet hebben wil je uberhaupt DD+ via de Sonos voor elkaar krijgen. Ik vind het alleen verdomd moeilijk om dat voor een TV uit te zoeken. Ik wil de de volgende Sony TV kopen maar ik kan nergens vinden of deze pass through heeft, wordt ook nergens vermeldt in de handleiding:jhijman schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:34:
[...]
ja zo heb ik het alleen is mijn tv (een samsung) de boosdoener die geeft op het arc signaal geen dolby digital door dus maar eens kijken of er een nieuwe tv kan komen die dat wel door geeft of iemand moet daar een goed idee voor hebben. Maar bij mijn vader werkt dit gewoon wel.
https://www.coolblue.nl/product/783149/sony-kd-65xe7004.html
Hmmm dat is wel zonde. Heb je de TV instellingen wel goed staan dat ie de juiste signalen doorstuurt naar de playbar?Flix20 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:41:
[...]
Ikzelf heb de Playbar, daar heb ik de Apple TV nog niet up surround gekregen.
Moet er wel bij zeggen dat ik even snel gekeken heb en het daarna heb laten liggen.
Mogelijk ook dat de bron geen surround had.
Bij m'n PS4 pro werkt surround wel goed.
Betreft trouwens een Samsung KS8000 (model 2016) TV.
Ben in ieder geval blij om te horen dat het voor PS4 wel goed werkt. Ik heb maar 2 HDMI aansluitingen nodig:
1. PS4 pro
2. Apple TV of de Nvidia Shield
Kijk jij ook Netflix via de PS4 en geeft deze surround audi door?
Dat weet ik niet. Ik heb echt maar 2 minuten gekeken.Bobo221 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:02:
[...]
Hmmm dat is wel zonde. Heb je de TV instellingen wel goed staan dat ie de juiste signalen doorstuurt naar de playbar?
Ben in ieder geval blij om te horen dat het voor PS4 wel goed werkt. Ik heb maar 2 HDMI aansluitingen nodig:
1. PS4 pro
Kijk jij ook Netflix via de PS4 en geeft deze surround audi door?
Even snel de Apple TV op handmatig > Surround gezet.
Daarna de HDMI poort op surround ingesteld en dat werkte niet. Toen ben ik door gegaan met de wedstrijd kijken.
PS4 werkt gewoon goed. PS4 op DD zetten en de HDMI poort en je hoort direct het verschil.
Netflix, YouTube en Amazone prime etc kijk ik via de TV zelf en werkt daarmee goed met DD.
2 HDMI aansluitingen..........heb je er niet nog 1 nodig voor de setup box van normale tv?Bobo221 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:02:
1. PS4 pro
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.