Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 68 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:02
bjonnie schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:37:
[...]

Dat gaat helaas niet werken. Zie hier Sonos' antwoord op de FAQ op https://www.sonos.com/nl-nl/airplay

[...]
Dat had ik ook gezien maar is er niet iets met een aparte app mogelijk waar ik laatst iets over las? Dat je One en Play1 in pair kon zetten volgens mij.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:13

GforceNL

Out of memory....

@rens-br dank je voor de heads up, zojuist een beam bij ze besteld. Vanmiddag even een plankje ervoor maken. Die speciale beugel van €70 vond ik aan de dure kant.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 08:55
rens-br schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:06:
De webshop http://www.50five.nl/ geeft met kortingscode SUMMEROF50FIVE 15% korting op zijn gehele assortiment, daarnaast kan je bij bijv. cashbackxl.nl nog eens 15% cashback krijgen, waardoor de korting oploopt tot ongeveer 30%.

Daardoor krijg je de volgende prijslijst:
ProductPW50FiveMet Cashback
Sonos Play:1€176,-€152,15€129,33
Sonos Play:5€486,-€492,15€418,33
Sonos One€204,-€194,65€165,45
Sonos One (2-pack)-€406,27€345,33
Sonos Playbase€679,-€679,15€577,28
Sonos Playbar€693,-€679,15€577,28
Sonos Beam€449,-€381,65€324,40
Sonos Sub€749,-€679,15€577,28

Tevens hebben ze ook allerlei combinatie sets, bijv:
Playbase + Sub + 2x Play:1, normaal kost dat €1780,-, nu maar €1202,22. Dit is maar een greep uit het assortiment.

Met dank aan @Bomin via Bomin in "Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic".
Hoe werkt de cashback precies? Als ik inlog op de cashback site wordt er doorverwezen naar de 50five site, maar daar lijkt niets te gebeuren. Ik vermoed dat ik iets over het hoofd zie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
rens-br schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:06:
De webshop http://www.50five.nl/ geeft met kortingscode SUMMEROF50FIVE 15% korting op zijn gehele assortiment, daarnaast kan je bij bijv. cashbackxl.nl nog eens 15% cashback krijgen, waardoor de korting oploopt tot ongeveer 30%.

Daardoor krijg je de volgende prijslijst:
ProductPW50FiveMet Cashback
Sonos Play:1€176,-€152,15€129,33
Sonos Play:5€486,-€492,15€418,33
Sonos One€204,-€194,65€165,45
Sonos One (2-pack)-€406,27€345,33
Sonos Playbase€679,-€679,15€577,28
Sonos Playbar€693,-€679,15€577,28
Sonos Beam€449,-€381,65€324,40
Sonos Sub€749,-€679,15€577,28

Tevens hebben ze ook allerlei combinatie sets, bijv:
Playbase + Sub + 2x Play:1, normaal kost dat €1780,-, nu maar €1202,22. Dit is maar een greep uit het assortiment.

Met dank aan @Bomin via Bomin in "Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic".
Besteld maar na 1,5d nog geen bevestiging van cashback. Straks zegt 50five dat er geen cashback wordt uitgekeerd vanwege de korting.

Play1's inmiddels vervangen voor One's. Moet wel zeggen dat de One's in het geheel zwart wat mooier zijn als de Play1 met zwart/grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Bedankt voor de tip. Ik ben zojuist via Cash Back XL naar de site gegaan en heb de beam met 15 procent korting besteld. Geen idee of ik nu ook nog Casback krijg, maar we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
sQuare8 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:24:
Hoe werkt de cashback precies? Als ik inlog op de cashback site wordt er doorverwezen naar de 50five site, maar daar lijkt niets te gebeuren. Ik vermoed dat ik iets over het hoofd zie? :)
Als je via de Cashback website een aankoop doet op 50Five, wordt er een referall link meegestuurd. Via de referall link kan CashbackXL zien dat je een aankoop gedaan hebt, daarvan krijg je meestal binnen enkele uren een bevestiging. De daadwerkelijke uitbetaling van de Cashback kan een tijdje duren, afhankelijk van de webshop.
TerrorSource schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:44:
Besteld maar na 1,5d nog geen bevestiging van cashback. Straks zegt 50five dat er geen cashback wordt uitgekeerd vanwege de korting.
Je kan even contact opnemen met CashbackXL, als je geen bevestiging o.i.d. hebt gekregen. Zij hebben een vriendelijke en snelle klantenservice en de Cashback zal dan alsnog worden toegekend, is mijn ervaring.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 10-08-2018 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
wel een kleine kanttekening, je krijgt korting over de verkoopprijs exclusief BTW, dit staat duidelijk in de voorwaarden.

Geen idee of @rens-br dat had meegenomen in zijn mooie overzicht.
Kuddos daarvoor overigens!

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 10-08-2018 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Geert1976 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:24:
Dat is een goede. Dat heb ik inderdaad niet gedaan. Ga het meteen even aanpassen!

Edit: En aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 10-08-2018 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
Geert1976 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:24:
wel een kleine kanttekening, je krijgt korting over de verkoopprijs exclusief BTW, dit staat duidelijk in de voorwaarden.

In de voorwaarden van CashbackXL staat dat je geen coupon code moet/mag gebruiken omdat dan de cashback soms niet werkt. Dit is dus geen garantie, totdat het bevestigd is door iemand dat de cashback wel toegewezen is :). Dus... als iemand de goedkeuring heeft dan gaan we los!!! :)

Ik had in Januari bij MediaMarkt overigens wel cashback gekregen icm een coupon code (BTW dagen member "voorverkoop").

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
daxy schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:11:
[...]

In de voorwaarden van CashbackXL staat dat je geen coupon code moet/mag gebruiken omdat dan de cashback soms niet werkt. Dit is dus geen garantie, totdat het bevestigd is door iemand dat de cashback wel toegewezen is :). Dus... als iemand de goedkeuring heeft dan gaan we los!!! :)

Ik had in Januari bij MediaMarkt overigens wel cashback gekregen icm een coupon code (BTW dagen member "voorverkoop").
Ik vond 15 procent korting op zich al een hele goede reden om de Beam aan te schaffen. Ik laat wel weten, of ik binnen 3 dagen iets op mijn account zie staan bij CashBack XL. Anders ga ik bij de klantenservice nog even navraag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Alexa (via Sonos) kan nu ook Announcements doen:

"Alexa, announce that dinner is ready."
"Alexa, broadcast the midnight dance party is beginning."
"Alexa, tell everyone that the car is leaving in 5 minutes."

Dat wordt even uitproberen vanavond, de kids de stuipen op het lijf jagen >:)

https://en.community.sono...uncements&linkId=55351963

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
Ik heb momenteel een Playbar icm 2 x Play 1 en Sub. Als ik echter op mijn PS4 speel heb ik geen 5.1 geluid, een bekend 'probleem' volgens mij?

Nu zie ik dat de Sonos Beam onlangs is verschenen, en deze heeft wat andere aansluitingen begreep ik? Is het met de Sonos Beam wel mogelijk om PS4 games te spelen met 5.1 geluid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
@gaizka Andere aansluiting maar support dezelfde codecs, niks extra.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
Tassadar32 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:18:
@gaizka Andere aansluiting maar support dezelfde codecs, niks extra.
Ok, helaas. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
gaizka schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:40:
Ik heb momenteel een Playbar icm 2 x Play 1 en Sub. Als ik echter op mijn PS4 speel heb ik geen 5.1 geluid, een bekend 'probleem' volgens mij?

Nu zie ik dat de Sonos Beam onlangs is verschenen, en deze heeft wat andere aansluitingen begreep ik? Is het met de Sonos Beam wel mogelijk om PS4 games te spelen met 5.1 geluid?
Je hebt nu geen geluid omdat de TV maar 2.0 doorstuurt over de Optical link naar de Playbar. Dit is inderdaad een bekend probleem.

Met de Beam kan je hem aansluiten op HDMI, waardoor de TV wel 5.1 kan doorsturen. Volgens dit artikel is het mogelijk om 5.1 van de PS4 te krijgen met de Beam.

Note: heb zelf geen Beam en PS4, dus don't sue me! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Beam heeft geen HDMI pass-thru, alleen HDMI-ARC. Dus de Beam is altijd aan het eind van de keten: PS4 - TV - Beam. Daarom verandert een Beam niks aan het issue dat je TV alleen 2.0 doorstuurt.
Iets waar ik helaas ook achter kwam met een Apple TV deze week. Mijn TV krijgt wel 5.1 van de Apple TV maar dit wordt helaas 2.0 via HDMI-ARC.
Tenzij je een TV hebt die 5.1 doet via ARC schiet je er dus niks mee op.

Een alternatief is via een HDMI splitter te werken om het signaal tegelijk naar de TV en Beam te sturen maar ik weet niet zeker of dat iets wordt.

-edit- Mocht je willen checken of jouw TV het wel kan: https://www.rtings.com/tv...urround-audio-passthrough

[ Voor 10% gewijzigd door Frank-NL op 10-08-2018 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
gr1542 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:39:
[...]

Ik vond 15 procent korting op zich al een hele goede reden om de Beam aan te schaffen. Ik laat wel weten, of ik binnen 3 dagen iets op mijn account zie staan bij CashBack XL. Anders ga ik bij de klantenservice nog even navraag doen.
Navraag bij CashBack XL leverde het volgende op:
"De afgelopen dagen is er niets meer geregistreerd op 50 Five.nl. Mogelijk komt dat door gebruik van een kortingscode".
Ik heb op hun verzoek een claim aangemaakt, waar ze volgende week mee aan de slag gaan.

Zojuist de Beam ontvangen. Goed geluid. Nu nog met tv, bluray, receiver enzovoort rommelen en alles netjes inregelen :) .

[ Voor 9% gewijzigd door gr1542 op 11-08-2018 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Nu online
Ook de beam besteld bij 50five. Mooi apparaaat. Twijfel wat te doen met mijn 2 play3 speakers. Verkopen via marktplaats en 2 play1 speakers nemen zodat ik een soort van 2.1 set krijg? Iemand tips?

Ben geen audiofreak maar luister af en toe wat muziek en verder 1x per maand een filmpje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gr1542
laredo schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 09:20:
Ook de beam besteld bij 50five. Mooi apparaaat. Twijfel wat te doen met mijn 2 play3 speakers. Verkopen via marktplaats en 2 play1 speakers nemen zodat ik een soort van 2.1 set krijg? Iemand tips?

Ben geen audiofreak maar luister af en toe wat muziek en verder 1x per maand een filmpje.
Volgens mij kun je prima de Play3 als surround/achtergrond speakers gebruiken. Ik vrees dat je er weinig voor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
gr1542 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:52:
[...]

Navraag bij CashBack XL leverde het volgende op:
"De afgelopen dagen is er niets meer geregistreerd op 50 Five.nl. Mogelijk komt dat door gebruik van een kortingscode".
Ik heb op hun verzoek een claim aangemaakt, waar ze volgende week mee aan de slag gaan.
Ik kreeg door van Cashbackxl dat ze niet wisten wat er aan de hand was.
Mocht de cashback niet door gaan dan gaan alle 4x Sonos One’s gewoon retour ;)
Dan wacht ik wel tot de volgende acties/kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
Ter info:
Ik heb de Beam aangesloten op de ARC HDMI van de televisie.
Ziggo Horizon Mediabox heb ik aangesloten via de Onkyo receiver op de 2e HDMI poort op de tv.
Nu had ik bij sommige zenders geen geluid op de Beam. Zenders 1 t/m 10, 12, 17, 18 en 19 gaven geen geluid op de Beam. De andere wel ( ik heb even de eerste 20 zenders genomen).
Ik hoorde de receiver ook een klik maken, als ik overschakelde van een zender met geluid naar een zonder en vice versa. Ook brandde er een rood dolby achtig teken (geen geluid), of witte letters "pcm" (wel geluid) op de receiver.
In de uitgebreide instellingen 《》audio-instellingen op de Horizon stond Dolby Digital output aan. Nadat ik deze had uitgezet deden alle zenders het goed qua geluid.
Doe er je voordeel mee.

[ Voor 21% gewijzigd door gr1542 op 12-08-2018 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ook besteld via 50five. Top, bedankt voor de link. Had eerder vandaag via Bijenkorf besteld, maar voor iets van €60 korting en gratis WiFi extender annuleer ik die graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 11:26

PnD

like in Pinda ^_^

De vraag is vast eerder gesteld, maar met de search kwam ik er niet uit.

Ik overweeg naar Sonos over te stappen. Wat mij verbaasd is dat er geen TV's zijn die draadloos met de SONOS connecten.

Nu begrijp ik dat dit functionaliteit is die aan de TV kant ontwikkelt moet worden. Begrijpt iemand waarom er dat nog niet is? Lijkt me toch niet zo complex en de markt ervoor lijkt me best groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 08:28
PnD schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:15:
De vraag is vast eerder gesteld, maar met de search kwam ik er niet uit.

Ik overweeg naar Sonos over te stappen. Wat mij verbaasd is dat er geen TV's zijn die draadloos met de SONOS connecten.

Nu begrijp ik dat dit functionaliteit is die aan de TV kant ontwikkelt moet worden. Begrijpt iemand waarom er dat nog niet is? Lijkt me toch niet zo complex en de markt ervoor lijkt me best groot.
Tsja, dat zou mooi zijn.. als er een standaard was.. Voor welk systeem zou de TV fabrikant moeten kiezen: Sonos, Heos, Bose, Yamaha of 1 van de andere tientallen merken met veelal hun eigen implementatie van het draadloos connecten van de speakers?

Voor nu: sluit een beam of playbar aan op je tv, en je kunt je rears en sub draadloos aansturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 14:17
renegrunn schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:24:
[...]

Tsja, dat zou mooi zijn.. als er een standaard was.. Voor welk systeem zou de TV fabrikant moeten kiezen: Sonos, Heos, Bose, Yamaha of 1 van de andere tientallen merken met veelal hun eigen implementatie van het draadloos connecten van de speakers?

Voor nu: sluit een beam of playbar aan op je tv, en je kunt je rears en sub draadloos aansturen :)
Inderdaad, de keuze voor HDMI ARC is een keuze die voor 95% van de mensen out-of-the-box perfect werkt. Het is al eeuwen standaard, werkt op bijna alle tv's zonder installatie en is mogelijk in de meeste huiskamer opstellingen.

On a side-note: ik heb nu ook mijn Flexson beugel voor de Beam geïnstalleerd. Was even wat lastig omdat de bovenste schroeven waarmee mijn tv aan zijn beugel hangt niet lang genoeg zijn voor de extra dikte van de afstandhouder die bij de beugel zit. (De bovenste schroefgaten van de VESA aansluiting zitten dieper verzonken dan de onderste schroefgaten.) Dus dan maar zonder afstandhouder, zal ook wel werken.

Het geheel hangt mooi, geluid is goed samen met 2x een Play:one. De Beam vult het mooi aan voor muziek en gisteravond voor het eerst film gekeken, voegt erg veel toe aan de beleving! Maar dat is ook niet gek, komend vanaf de luidsprekers van de TV :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 11:26

PnD

like in Pinda ^_^

renegrunn schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:24:
[...]

Moet een leverancier kiezen dan? Het is toch softwarematig? Maar het zal wel lastig zijn, anders was het er al wel :)

Misschien toch maar een Beam aan/onder mijn TV hangen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
PnD schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:55:
[...]

Moet een leverancier kiezen dan? Het is toch softwarematig? Maar het zal wel lastig zijn, anders was het er al wel :)

Misschien toch maar een Beam aan/onder mijn TV hangen dan.
Nou niet alleen software: licenties, contracten etc etc.. Natuurlijk kunnen ze in theorie b.v. de top 5 meest verkochte merken implementeren. Maar wat als 1 van hen morgen besluit een drastische aanpassing door te voeren, kun jij niks meer..

Ik heb zelf de Beam sinds een weekje of 4, erg blij mee (komend van ingebouwde tv speaker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dgibbons
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-01-2024
In mijn quest naar een nieuw geluidssysteem twijfel ik nog heel erg tussen een Playbar/Beam,sub en 2xOne en de bose constructie (soundbar, sub en 2x rearspeakers) Heeft iemand ervaring met ze allebei? Ik heb de verschillende systemen een dag na elkaar gehoord en het Bose geluid lijkt een stuk mooier dan het Sonos geluid, maar moeilijk te beoordelen omdat het 2 verschillende winkels waren, met verschillende setups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:07
Helaas was ik te laat met de 50five aanbieding, Beam is daar uitverkocht. Iemand anders nog tips waar te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helix schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:35:
Helaas was ik te laat met de 50five aanbieding, Beam is daar uitverkocht. Iemand anders nog tips waar te kopen?
De witte variant is er nog gewoon hoor:
https://www.50five.nl/audio/merken/sonos/sonos-beam-wit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
Die past niet in ons interieur helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Helix schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:35:
Ik heb ‘m dit weekend voor dezelfde prijs bij plattetv.nl gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefantim
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 11:26
Hoe heb je dat gedaan? Was dat alleen een weekend aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coromandel
  • Niet online
stefantim schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:35:
Hoe heb je dat gedaan? Was dat alleen een weekend aanbieding?
Via de chat... en aangegeven wat de prijs bij 50five was. Ik kreeg toen dezelfde aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 08:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ywa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-09 06:55

Ywa

Hallo allen.

Kan iemand mij uitleggen hoe de Sonos Beam omgaat met wanneer er alleen een DTS audio track is? Gaat bijvoorbeeld om series en films die ik direct via mijn TV (LG OLED55C7V) afspeel. Heb ik dan geen audio? Of zal de TV dit transcoden naar een ander 5.1 formaat wat ook prima geluid geeft?

Mijn huidige soundbar (Samsung HW-J550) heeft namelijk wel DTS ondersteuning. En wil er uiteraard niet op achteruit gaan.

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:54
Ywa schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:08:
Hallo allen.

Kan iemand mij uitleggen hoe de Sonos Beam omgaat met wanneer er alleen een DTS audio track is? Gaat bijvoorbeeld om series en films die ik direct via mijn TV (LG OLED55C7V) afspeel. Heb ik dan geen audio? Of zal de TV dit transcoden naar een ander 5.1 formaat wat ook prima geluid geeft?

Mijn huidige soundbar (Samsung HW-J550) heeft namelijk wel DTS ondersteuning. En wil er uiteraard niet op achteruit gaan.

Alvast bedankt. :)
Voor zover ik zelf getest heb DTS > AC3 5.1.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 27-09 14:27
Als je puur DTS gaat zitten geven aan de beam dan krijg je stilte, maar de meeste mediaplayers en TV zullen het signaal converten naar Dolby Digital. Dit kan ook ergens in je instellingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 11:32
tcviper schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:07:
[...]

Voor zover ik zelf getest heb DTS > AC3 5.1.
Dit ligt helemaal aan je TV/Mediaplayer dan, want de Beam zelf doet dit niet. Die zal stilte geven als geen ander tussenstation decodeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
coromandel schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:02:
[...]

Via de chat... en aangegeven wat de prijs bij 50five was. Ik kreeg toen dezelfde aanbieding.
Welke prijs precies en zonder inruil?

Zojuist gecheckt, maar krijg die prijs niet. Ze weten ook niet van een order voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coromandel
  • Niet online
Helix schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:47:
[...]

Welke prijs precies en zonder inruil?

Zojuist gecheckt, maar krijg die prijs niet. Ze weten ook niet van een order voor die prijs.
Het was een "zomerdeal"... en ik hoefde ook niet heel veel moeite te doen om 't voor elkaar te krijgen.
Ik heb 'm vandaag binnengekregen.. maar ik hou het ordernummer even voor me :-)!.

Het was 381,65... en zonder inruil.

[ Voor 4% gewijzigd door coromandel op 14-08-2018 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
coromandel schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:14:
[...]

Het was een "zomerdeal"... en ik hoefde ook niet heel veel moeite te doen om 't voor elkaar te krijgen.
Ik heb 'm vandaag binnengekregen.. maar ik hou het ordernummer even voor me :-)!.

Het was 381,65... en zonder inruil.
Vreemde gang van zaken. Bij mij gaven ze aan dat ze duurder moesten inkopen. Maar als je hem binnen hebt kun je het ordernummer toch wel ff doorgeven? Je hebt de buit al binnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefantim
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 11:26
Helix schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:49:
[...]

Vreemde gang van zaken. Bij mij gaven ze aan dat ze duurder moesten inkopen. Maar als je hem binnen hebt kun je het ordernummer toch wel ff doorgeven? Je hebt de buit al binnen >:)
Ik heb het gister ook met de korting kunnen regelen. Krijg hem vandaag binnen van platte tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
Ga het vandaag nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-09 16:21
Ik hoop dat ik hier in het juiste topic zit, zo niet, mijn excuses. Ik gebruik het Tweakers forum niet zo heel vaak.

Ik wil mijn Play1 speakers ophangen aan de muur, omdat ze nu op de rugleuning van de bank staan (niet ideaal). Mijn vraag is eigenlijk of het toegevoegde waarde heeft om de Play1 dan te draaien?
Op dit moment staat de Play1 naar de tv "gericht". Ze staan op de rugleuning van de bank, met het Sonos logo aan de voorkant. Desondanks moet ik zeggen dat ik tot nu toe nog niet echt het gevoel heb dat het geluid van de Play1 maar 1 kant in gaat, sterker nog het lijkt soms wel alsof het geluid alle kanten op gaat.
Ik kan een goedkope muurbeugel gebruiken waarmee de Play1 "recht" hangt en dus eigenlijk op de tv gericht is. Maar ik kan ook een muurbeugel kopen die ik kan draaien, waarmee de Play1 gericht kan worden op de bank.

Heeft iemand hier ervaring mee? En is hier verschil in te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:24
supervinnie40 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:30:
Ik hoop dat ik hier in het juiste topic zit, zo niet, mijn excuses. Ik gebruik het Tweakers forum niet zo heel vaak.

Ik wil mijn Play1 speakers ophangen aan de muur, omdat ze nu op de rugleuning van de bank staan (niet ideaal). Mijn vraag is eigenlijk of het toegevoegde waarde heeft om de Play1 dan te draaien?
Op dit moment staat de Play1 naar de tv "gericht". Ze staan op de rugleuning van de bank, met het Sonos logo aan de voorkant. Desondanks moet ik zeggen dat ik tot nu toe nog niet echt het gevoel heb dat het geluid van de Play1 maar 1 kant in gaat, sterker nog het lijkt soms wel alsof het geluid alle kanten op gaat.
Ik kan een goedkope muurbeugel gebruiken waarmee de Play1 "recht" hangt en dus eigenlijk op de tv gericht is. Maar ik kan ook een muurbeugel kopen die ik kan draaien, waarmee de Play1 gericht kan worden op de bank.

Heeft iemand hier ervaring mee? En is hier verschil in te merken?
Heb zelf ook een play1 opgehangen met een muurbeugel.

Het is wel fijn om de Sonos horizontaal te kunnen draaien, dus naar links of naar rechts, je hebt ook beugels die helemaal vast staan, moet je even opletten als je het product gaat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-09 16:21
Jordyz schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:33:
[...]

Heb zelf ook een play1 opgehangen met een muurbeugel.

Het is wel fijn om de Sonos horizontaal te kunnen draaien, dus naar links of naar rechts, je hebt ook beugels die helemaal vast staan, moet je even opletten als je het product gaat bestellen.
Bedankt Jordyz, het draaien is op zich wel handig, maar ik vraag me vooral af of het de surround-ervaring ook verbeterd? Merk jij dat het geluid (of de surround-ervaring) beter is als je de Play1 op de bank richt? Of juist net als de Play1 recht van de muur af gericht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:24
supervinnie40 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:36:
[...]

Bedankt Jordyz, het draaien is op zich wel handig, maar ik vraag me vooral af of het de surround-ervaring ook verbeterd? Merk jij dat het geluid (of de surround-ervaring) beter is als je de Play1 op de bank richt? Of juist net als de Play1 recht van de muur af gericht is?
Ik heb hem niet gebruikt voor een surround-ervaring, dat is voor mij moeilijk te zeggen. Ik heb een Play1 aan de buitenmuur onder mijn veranda gemonteerd, binnenkort komt er een tweede erbij. Je kan zeker merken dat je het geluid een beetje kan sturen. Zeker de moeite waard om een beugel te kopen die horizontaal in ieder geval draaibaar is. Kan je altijd kijken of je het nodig hebt om het geluid een te optimaliseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helix
De Beam in het zwart is er weer bij 50five.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
Nou, ik heb mijn Sonos Beam ontvangen. Mooi apparaat. Alleen nu krijg ik alleen Stereo binnen op de Beam :(

TV is een KDL-40NX700. Beam aangesloten via HDMI ARC. Output op Auto en PCM geprobeerd, maar geeft geen resultaat. PCM is ook logisch, dat geeft alleen stereo. Maar Auto blijft ook Stereo op Sonos. Iemand enig idee? Of kan mijn tv geen surround doorgeven? Volgens de specs zou het toch moeten werken: https://www.sony.nl/elect...dl-40nx700/specifications

[ Voor 3% gewijzigd door Helix op 18-08-2018 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 08:20
@Helix is het bij tv-kanalen, of bij externe bron? Veel TV's geven van externe bron geen surround door, alleen bij TV kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
Apple TV, maar ook HD kanalen van mijn HD ontvanger. Die hebben bijna altijd 5.1, hadden ze met mijn oude set ook. Maar toen had ik alles op home cinema aangesloten en van daaruit voor het beeld naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 08:20
Kun je via de interne tv tuner van je tv naar kanalen kijken met 5.1? Als dat wel werkt dan is het vrijwel zeker een beperking van je tv, die geen 5.1 doorgeeft van externe bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zie de link in deze post: Frank-NL in "Sonos ervaringen- en discussietopic"

Staat je tv daar niet bij dan heb je waarschijnlijk pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
Bedankt voor het meedenken.

Na wat factory resets en heel wat verschillende instellingen te proberen nu is surround nu wel werkend icm de Apple TV. De Entone ontvanger is blijkbaar een drama icm Sonos en ook andere surround systemen: https://www.google.nl/search?q=entone+caiway+sonos

Iemand die daar misschien nog een workaround voor weet? Of toch maar weer via de interne tuner TV gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SittingDuck721
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-12-2023
Helix schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:40:
Bedankt voor het meedenken.

Na wat factory resets en heel wat verschillende instellingen te proberen nu is surround nu wel werkend icm de Apple TV. De Entone ontvanger is blijkbaar een drama icm Sonos en ook andere surround systemen: https://www.google.nl/search?q=entone+caiway+sonos

Iemand die daar misschien nog een workaround voor weet? Of toch maar weer via de interne tuner TV gaan kijken?
Fijn dat het gelukt is.
Misschien een stomme vraag, maar hoe zie je wat de Sonos binnenkrijgt aan signaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helix
SittingDuck721 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:32:
[...]

Fijn dat het gelukt is.
Misschien een stomme vraag, maar hoe zie je wat de Sonos binnenkrijgt aan signaal?
Via de Sonos app, ga naar 'Instellingen' en 'Info over mijn Sonos-systeem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04:00

g0tanks

Moderator CSA
Chalk schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:21:
Ook heb ik Alexa via een omweg aan de praat gekregen. :)
Zojuist een Sonos Beam besteld en als het goed is morgen in huis. Hoe heb je Alexa aan de praat gekregen? Op internet zie ik handleidingen om het m.b.v. VPN aan te praat te krijgen op One-speakers. Is het proces hetzelfde?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2024
g0tanks schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:52:
[...]

Zojuist een Sonos Beam besteld en als het goed is morgen in huis. Hoe heb je Alexa aan de praat gekregen? Op internet zie ik handleidingen om het m.b.v. VPN aan te praat te krijgen op One-speakers. Is het proces hetzelfde?
Ik heb mijn Amazon account en Sonos account op een fake US adres gezet en toen kon ik alle handelingen uitvoeren om Alexa aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD28
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07-11-2024
Beste Tweakers,
Een 'mooie' casus waar ik graag jullie hulp bij in wil roepen:
In m'n woonkamer heb ik een Beam met 2 One's als rears. Dik tevreden mee, echter stoort me iets. Als ik TV kijk op normaal volume, en vervolgens besluit om een serie te kijken op Netflix, staat het volume ineens op maximaal. Dit geluidsniveau kan ik alleen terugbrengen door fysiek met de knoppen op de Beam of d.m.v. de app het volume omlaag te brengen. De afstandsbediening die bij TV kijken wel werkt, werkt dan niet.
De Beam is op mijn Samsung TV aangesloten via de optische verloopstekker, ik schijn namelijk één van de prehistorische (5jr) TV's te hebben waar nog geen ARC op zit helaas.
Ik heb de afstandsbediening al 2x opnieuw geïnstalleerd maar dat biedt geen soelaas. Oplossing die ik nu heb: bij overschakelen naar Netflix de app reeds geopend hebben, direct volume terugschuiven voordat Netflix lawaai gaat maken. Maar da's nou niet echt een oplossing die ik vind passen bij de kwaliteit/het gebruiksgemak van Sonos :)

Iemand van jullie enig idee waar dit in kan zitten en hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Waarop speel je Netflix af? Of de ingebouwde smart app van Samsung? Want ook daar zou de AB gewoon moeten werken...

Verschil in volume wordt veroorzaakt door het bron geluid, heb je ook digitale TV? Dan zit daar ook DD5.1 op en zou je een verschil in volume eigenlijk niet verwachten. Het feit met passthrough is dat het bronapparaat het volume bepaalt dat doorgegeven wordt aan de Sonos, en dat is niet altijd identiek. Vaak klagen mensen juist over zachter geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhoef
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-09 10:45
Ik zoek hulp in de keuze tussen een playbar en een beam en hoe dit in te passen in mijn situatie.

De beam spreekt me aan doordat hij meer future proof is, maar ik heb wel een grote leefruimte. De playbar spreekt me aan omdat die eenvoudiger tweedehands te vinden is, en wel heel wat meer punch zou moeten hebben.

Ik heb enkel ervaring met een Sonos play:1 op de badkamer, maar ik ben helemaal weg van de Sonos software en de audio kwaliteit. Ooit in een showroom eens een playbar getest, wat natuurlijk in vergelijking met TV audio fenomenaal veel beter is. Momenteel is onze TV aangesloten op een setje PC speakers (I know, shame on me), maar ze vallen best mee. Het gaat om Simple Audio speakers (jammer dat dit merk niet meer bestaat). Ik luister ook wel vaak muziek dit stel speakers thuis en dat is best ok (waarschijnlijk door de hoge mate van digitale compressie die Simple Audio toepast eens het volume omhoog gaat). Ik ga er van uit dat Sonos + muziek me niet gaat teleurstellen.

Onze TV hangt ergens centraal aan de muur in een open L-vormige kamer van ruim 100m². Zit je op de bank, dan is je hoofd 4m van het scherm verwijderd. Achter de bank is er dan nog eens 2m ruimte (ook daar kunnen speakers geplaatst op de juiste hoogte). Op termijn zie ik de soundbar uitgebreid worden met twee extra speakers achteraan.

4 HDMI (settop box Telenet, chromecast, PS4, PC) bronnen zijn aangesloten op een ouder LCD toestel van Samsung. Dit toestel heeft geen ARC enkel een optical out. Via de optical out gaat er enkel een 2.0 stereo signaal.

Ideaal zou zijn: een nieuw TV toestel dat én ARC heeft en ook de nodige surround codecs over ARC aankan. Maar daar ben ik helemaal nog niet aan toe. Ons TV toestel doet het nog prima.

Mijn vraag nu : Voor zowel beam als playbar. Hoe krijg ik deftig surround sound vanuit mijn setup. Ik zoek waarschijnlijk als aanvulling een HDMI of optical audio splitter/switch. Ik heb een universele Harmony afstandsbediening, dus deze switchen is al geen probleem.

Ik hoor graag jullie suggesties en ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@jvanhoef Je kan ook altijd grotere rear speakers nemen (play:3/5) en de balans wat naar achteren schuiven om meer volume te creëren, ook een Sub helpt de Bar/Beam door wat bas over te nemen zodat de Bar/Beam wat meer ademruimte krijgt. Surround met de Playbar is heel afhankelijk van of je geluidsbron DD5.1 is en alle apparatuur tussen de geluidsbron en de bar surround goed doorgeven/omzetten. Bij een 2.0 signaal doet de playbar zelf z'n best om er surround van te maken en dat werkt soms best aardig. Als de voice functionaliteit en design van de Beam niet belangrijk is zou ik altijd voor de Playbar gaan.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Vandaag de Sonos Beam binnengekregen. Ik moet nog experimenteren met de positie, maar wat zijn jullie ervaringen met het plaatsen van een soundbar op een TV-meubel versus er in? Bij mij ziet het er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BHNmoq8isAALqH2ya2GkaXT8/full.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD28
The Inquisitor schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:21:
Waarop speel je Netflix af? Of de ingebouwde smart app van Samsung? Want ook daar zou de AB gewoon moeten werken...

Verschil in volume wordt veroorzaakt door het bron geluid, heb je ook digitale TV? Dan zit daar ook DD5.1 op en zou je een verschil in volume eigenlijk niet verwachten.
Dank voor je antwoord!
Netflix wordt afgespeeld vanaf de ingebouwde smart app inderdaad, echter gaat dat via een andere afstandsbediening (de originele afstandbediening van de TV, niet die van de TV-ontvanger). Heb digitale TV maar kan voor zover ik kan zien geen 5.1 doorsturen naar de Beam. Zal misschien toch aan de TV liggen dan?
Het feit met passthrough is dat het bronapparaat het volume bepaalt dat doorgegeven wordt aan de Sonos, en dat is niet altijd identiek. Vaak klagen mensen juist over zachter geluid...
Zou dit het niet kunnen zijn? Bronapparaat bij TV kijken is de ontvanger, bij Netflix is het de TV zelf? In dat geval: kan ik dit wellicht in de instellingen van de TV proberen te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
TD28 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:55:
[...]

Dank voor je antwoord!
Netflix wordt afgespeeld vanaf de ingebouwde smart app inderdaad, echter gaat dat via een andere afstandsbediening (de originele afstandbediening van de TV, niet die van de TV-ontvanger). Heb digitale TV maar kan voor zover ik kan zien geen 5.1 doorsturen naar de Beam. Zal misschien toch aan de TV liggen dan?

[...]

Zou dit het niet kunnen zijn? Bronapparaat bij TV kijken is de ontvanger, bij Netflix is het de TV zelf? In dat geval: kan ik dit wellicht in de instellingen van de TV proberen te wijzigen.
Yes, daar verwacht ik zeker het probleem in! Ik dacht dat je ook TV keek via de ingebouwde tuner, maar aangezien het een ander apparaat is klopt mijn verhaal inderdaad. Je moet even naar de instellingen van je tv kastje kijken of dolby digital mogelijk is, wellicht dat dit je volumeprobleem gaat verhelpen.

Edit: over je AB probleem... heb je een nieuwe samsung TV? Met andere woorden, is er kans dat je een bluetooth afstandsbediening heb ipv IR? Of reageert de Sonos app wel op de button configuratie?
g0tanks schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:55:
Vandaag de Sonos Beam binnengekregen. Ik moet nog experimenteren met de positie, maar wat zijn jullie ervaringen met het plaatsen van een soundbar op een TV-meubel versus er in? Bij mij ziet het er nu zo uit:

[afbeelding]
In een meubel wordt nooit aangeraden ivm het ruimtelijker maken van geluid.

Ook een PSVR zie ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door The Inquisitor op 22-08-2018 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD28
The Inquisitor schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:01:
over je AB probleem... heb je een nieuwe samsung TV? Met andere woorden, is er kans dat je een bluetooth afstandsbediening heb ipv IR? Of reageert de Sonos app wel op de button configuratie?
Ik heb de AB van de ontvanger geconfigureerd, deze heeft IR en werkt ook gewoon bij TV kijken. Maar aangezien de ontvanger niet de bron is van Netflix, doet die afstandsbediening het dan niet.

Ga vanavond eens proberen wat er gebeurt als ik de afstandsbediening van de TV configureer (is naar mijn weten ook IR) en zoals je zei kijken of ik dolby digital out voor elkaar kan krijgen!

Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
TD28 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:56:
[...]

Ik heb de AB van de ontvanger geconfigureerd, deze heeft IR en werkt ook gewoon bij TV kijken. Maar aangezien de ontvanger niet de bron is van Netflix, doet die afstandsbediening het dan niet.

Ga vanavond eens proberen wat er gebeurt als ik de afstandsbediening van de TV configureer (is naar mijn weten ook IR) en zoals je zei kijken of ik dolby digital out voor elkaar kan krijgen!

Dank voor het meedenken!
Ahja, dan is het logisch dat de Sonos niet op de andere AB reageert. Je moet hm immers echt instellen op basis van de IR commando's die de Sonos opvangt. Ik vraag me alleen af of hij 2 AB's kan lezen... maar valt te proberen.

Een andere oplossing waar ik dan aan zou denken: de Sonos laten reageren op de IR signalen van de Samsung remote, en kijken of het kastje het TV volume kan regelen via HDMI (waarschijnlijk gaat dat werken), dan hoeft de Sonos niet de IR signalen van het tv-kastje te weten.

Zo werkt het ook bij mijn Apple Tv. De Sonos reageert op de Samsung remote, terwijl de aTV remote (bluetooth) gewoon via HDMI het TV volume regelt en daarmee de Sonos. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
TD28 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:14:
Beste Tweakers,
Een 'mooie' casus waar ik graag jullie hulp bij in wil roepen:
In m'n woonkamer heb ik een Beam met 2 One's als rears. Dik tevreden mee, echter stoort me iets. Als ik TV kijk op normaal volume, en vervolgens besluit om een serie te kijken op Netflix, staat het volume ineens op maximaal. Dit geluidsniveau kan ik alleen terugbrengen door fysiek met de knoppen op de Beam of d.m.v. de app het volume omlaag te brengen. De afstandsbediening die bij TV kijken wel werkt, werkt dan niet.
De Beam is op mijn Samsung TV aangesloten via de optische verloopstekker, ik schijn namelijk één van de prehistorische (5jr) TV's te hebben waar nog geen ARC op zit helaas.
Ik heb de afstandsbediening al 2x opnieuw geïnstalleerd maar dat biedt geen soelaas. Oplossing die ik nu heb: bij overschakelen naar Netflix de app reeds geopend hebben, direct volume terugschuiven voordat Netflix lawaai gaat maken. Maar da's nou niet echt een oplossing die ik vind passen bij de kwaliteit/het gebruiksgemak van Sonos :)

Iemand van jullie enig idee waar dit in kan zitten en hoe ik dit op kan lossen?
Bijna hetzelfde probleem hier, alleen met de Play 1. Als ik via de Sonos app een radiostream luister van TuneIn, en dan switch naar de Spotify app, dan schiet het volume ook ineens op max.
Blijkbaar neemt de volumeslider van Spotify het ineens over van de Sonos app. Geen idee wat ik hier aan kan doen.

I hide at work because good employees are hard to find.

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:31
Een vraagje over de Beam.
Mijn kinderen spelen graag Minecraft. Het geluid komt dan via de HDMI over de Beam.
Aangezien er bij dat spel een verschrikkelijk zweverig muziekje zit wil ik liever wat muziek van muziekdiensten horen.
Zit er een inputkeuze in de app? Of is dit helemaal niet mogelijk?

• makooy
ducolwd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:33:
Een vraagje over de Beam.
Mijn kinderen spelen graag Minecraft. Het geluid komt dan via de HDMI over de Beam.
Aangezien er bij dat spel een verschrikkelijk zweverig muziekje zit wil ik liever wat muziek van muziekdiensten horen.
Zit er een inputkeuze in de app? Of is dit helemaal niet mogelijk?
Kan je dat achtergrondmuziekje niet muten?

In de app kan je de source veranderen alleen hoor je dan helemaal geen geluid meer van Minecraft.

• ducolwd
  • Laatst online: 08:31
TerrorSource schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:35:
[...]

In de app kan je de source veranderen alleen hoor je dan helemaal geen geluid meer van Minecraft.
Muziekje kan je wel muten. Ik was benieuwd of je de input kan veranderen, uit jouw reactie lees ik dat dat dus wel kan.
Dat je dan geen TV geluid meer hebt is in dit geval wel prima :)

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:31
TerrorSource schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:35:
[...]

Je kan in de app je bron selecteren. Echter komt e dan helemaal geen geluid meer vanaf de tv bron.
Wat ikzelf in deze situatie zou doen, is spotify aan de PS4/Xbox koppelen en deze dan de muziek laten afspelen.
Dan blijf je de game geluiden krijgen, minus de ingame muziek, omdat dit dan wordt overgenomen door spotify.

PSN: Flix20-NL

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 14:17
Helix schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:39:
[...]
Via de Sonos app, ga naar 'Instellingen' en 'Info over mijn Sonos-systeem'.
Dank! Kwam er hierdoor achter dat bij de XS4ALL doos de audio instelling standaard op Stereo staat ipv Dolby. Ik kijk normaal niet veel tv-tv, dus was me nog niet eerder opgevallen met Journaal en Klokhuis en die hebben geen 5.1 geluid neem ik aan, alleen films en series.

• makooy
Cashback van 50five via CashbackXL is afgekeurd:

Toelichting vanuit CashbackXL
Beste Marc,

Helaas moet ik je transactie afkeuren. Hij is niet geregistreerd en dat komt doordat je een kortingscode hebt gebruikt die niet was gecommuniceerd op onze site.
Alleen die kortingscodes gaan samen met cashback.

Oftewel. Alle 4 Sonos One’s zwart gaan retour. Heb ze juist gekocht om mijn Play1’s voor een leuke prijs te vervangen. Play1’s zijn inmiddels verkocht alleen zonder cashback vind ik ze nog behoorlijk aan de prijs.
Wacht wel tot de volgende kortingsactie en laat dan CashbackXL ook links liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door makooy op 23-08-2018 17:57 ]

• Helix
Was natuurlijk wel te verwachten. Heb daarom ook maar niet via cashback geprobeerd bij de Beam. Dan nog is het een nette prijs, ook voor die Ones.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 21:57
Hoeveel scheelt dat nou helemaal? 8 euro per speaker?

• makooy
418O2 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:25:
Hoeveel scheelt dat nou helemaal? 8 euro per speaker?
Nee. 47euro per set van 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD28
The Inquisitor schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:08:
[...]

Een andere oplossing waar ik dan aan zou denken: de Sonos laten reageren op de IR signalen van de Samsung remote, en kijken of het kastje het TV volume kan regelen via HDMI (waarschijnlijk gaat dat werken), dan hoeft de Sonos niet de IR signalen van het tv-kastje te weten.
Dit was inderdaad de oplossing. Met de Samsung remote en de app kan ik nu het volume van de Beam aanpassen. De Entone remote is nu niet geconfigureerd als Sonos-remote, werkt nu dus enkel op de Entone ontvanger. Maar aangezien dit het bronapparaat is voor de Beam, werkt dat alsnog.
Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op amazon.co.uk heeft Sonos een Bank Holiday sale, waarbij als je 2 Play one's koopt er korting is. Weet iemand of zo'n actie ook naar Nederland komt?

https://www.amazon.co.uk/...443&sr=8-5&keywords=sonos

Het staat zelfs op de sonos.co.uk site. https://www.sonos.com/en-gb/shop
-39gbp voor een set van 2 one's.
-100gbp voor een sub icm een soundbar.

[ Voor 51% gewijzigd door ReseT op 24-08-2018 09:26 ]

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dgibbons
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-01-2024
Vandaag de Sonos Beam, Sub en 2x One gekocht na alles getest te hebben en de ervaringen hier te hebben gelezen. Wat een geluid, geweldig. Morgen installeren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Dgibbons schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:24:
Vandaag de Sonos Beam, Sub en 2x One gekocht na alles getest te hebben en de ervaringen hier te hebben gelezen. Wat een geluid, geweldig. Morgen installeren!
Mooie set. Vandaag van een vriend de Sub thuis kunnen uitproberen naast de Beam die we nu een maandje hebben, en daar wordt de geluidsweergave uiteraard weer beter van, dus deze ook maar besteld. Echt een hele mooie toevoeging, in onze situatie wordt het geluid er nog een stuk ruimtelijker van.
Ik had al 2x een Play:5 (gen) staan voor muziek (aparte groep), maar blijf het wel jammer vinden dat je de sub niet simpel tussen 2 groepen kan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Mijn trouwe JVC stereo van 23 jaar is er mee gestopt en nu heb ik een vervanging nodig.
Ik gebruikte de stereo altijd om muziek af te spelen om in slaap te komen (sleeptimer) en om mij te wekken.

Nu heb ik begrepen dat de play one beide ook zou moeten kunnen via Alexa. Kan iemand mij vertellen:
1. Hoe moeilijk het is om Alexa werkend te krijgen
2. De sleeptimerfunctie in te stellen is
3. De wekkerfunctie goed werkt.

Ik wil de sonos gebruiken om radio af te spelen dus geen spotify ofzo. Als het goed is zou tune-in er mee moeten werken of zit ik er naast?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
@icecreamfarmer Ik heb geen Sonos speakers met Alexa support. De overige twee (sleeptimer, wekker) gebruik ik heel veel in de slaapkamer op een paar Play:1's. Sleeptimer is een kwestie van iets aan zetten en dan onder opties -> sleeptimer -> tijdsduur kiezen. Wekkers kan je instellen via Meer -> wekkers.

Sonos met TuneIn geeft je inderdaad toegang tot alle regionale, nationale en internationale radiozenders. Wij luisteren nog regelmatig naar zenders van regio's waar we op vakantie zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:11:
Mijn trouwe JVC stereo van 23 jaar is er mee gestopt en nu heb ik een vervanging nodig.
Ik gebruikte de stereo altijd om muziek af te spelen om in slaap te komen (sleeptimer) en om mij te wekken.

Nu heb ik begrepen dat de play one beide ook zou moeten kunnen via Alexa. Kan iemand mij vertellen:
1. Hoe moeilijk het is om Alexa werkend te krijgen
Er is in dit topic een stappenplan te vinden. Heb dat gevolgd en het werkte heel snel. Als het tegenzit ben je misschien een kwartiertje bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Walkman schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:42:
[...]

Er is in dit topic een stappenplan te vinden. Heb dat gevolgd en het werkte heel snel. Als het tegenzit ben je misschien een kwartiertje bezig...
Kun je dan ook vi Alexa ook de sleeptimer en wekker aanzetten (en belangrijk ook uit).
Of kan kan dat zonder Alexa ook gelijk voor de hele week?

De bedoeling van de koppeling met Alexa is dat ik mijn telefoon niet nodig heb in de slaapkamer maar wel de wekker kan zetten en de hue lampen kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:10:
[...]

Kun je dan ook vi Alexa ook de sleeptimer en wekker aanzetten (en belangrijk ook uit).
Of kan kan dat zonder Alexa ook gelijk voor de hele week?

De bedoeling van de koppeling met Alexa is dat ik mijn telefoon niet nodig heb in de slaapkamer maar wel de wekker kan zetten en de hue lampen kan bedienen.
Die functies gebruik ik eigenlijk nooit. Meer kookwekker en gebruikte 'm ook wel voor het aansturen van een lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Walkman schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:40:
[...]

Die functies gebruik ik eigenlijk nooit. Meer kookwekker en gebruikte 'm ook wel voor het aansturen van een lamp.
Zou je het eens willen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Hue lampen besturen kan zeker, je moet alleen een Engelse naam toevoegen in Alexa (hoeft dus NIET in Hue!), hiermee is het wel verwarrend want dezelfde lamp heeft 2 namen... maar goed, de ene is voor Alexa, de andere voor Hue/Homekit.

Wekker zetten kan ook via spraak.

Bepaalde routines kan helaas nog niet (welke wel op de echo/dot werken), maar die komen beetje bij beetje erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markwen1988
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-09 08:18
"Speakermaker Sonos gaat zijn softwareplatform openstellen voor andere ontwikkelaars.
Dat maakte het bedrijf bekend tijdens een persconferentie op gadgetbeurs IFA. Het platform wordt volgende week opengesteld.

Sonos biedt software waarmee naar muziekabonnementen en -diensten geluisterd kan worden op een luidspreker. Tot op heden bepaalde Sonos welke diensten werden toegevoegd.

Door het platform open te stellen, kan straks iedereen apps maken voor Sonos-luidspreker. Het bedrijf gebruikte als voorbeeld een deurbelmaker die zijn geluid kan afspelen op de speakers.

Sonos maakt een nieuwe versterker
Sonos ondersteunt sinds kort de slimme assistent Alexa. Het bedrijf hoopt ook de Google Assistent toe te voegen aan zijn platform.

Het bedrijf liet ook een nieuwe versterker zien, die dubbel zo sterk als zijn voorganger moet worden. De Sonos AMP gaat 699 euro kosten."

• Nurb
  • Laatst online: 04-05 18:43
Ik heb nu precies een maand de Sonos Beam en één One in gebruik, over de geluidskwaliteit ben ik zeer tevreden! De Airplay 2 integratie maak ik veel gebruik van, echter kan ik soms geen verbinding maken via de Apple music app. Ik moet dan eerst via de Sonos app muziek afspelen om vervolgens verbinding te maken via de Apple music app. Iemand ervaring met dit probleem?

Daarnaast groepeer ik de Beam (woonkamer) weleens met de One (keuken) om muziek af te spelen in zowel de woonkamer als het aangelegen eetgedeelte. De ene keer werkt dit goed met een minimale vertraging, maar soms treedt er ook een enorme vertraging op. Komt dit doordat de Beam verbinding maakt op 5ghz en de One op 2,4ghz? Als ik namelijk de Beam gebruik via de Apple TV en deze groepeer met de One treedt er veel minder vertraging op. Volgens mij omdat er dan via de Apple TV gestreamd wordt en beide speakers met het 2,4ghz netwerk verbonden zijn?

Ik ben van plan om een tweede One aan te schaffen om een stereopaar te maken en toe te voegen als rear speakers. Als deze setup gebruikt wordt om muziek af te spelen, wordt er op de One's dan ook muziek afgespeeld?

Once you go Mac, you'll never go back : )

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
The Inquisitor schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:01:
[...]

Bepaalde routines kan helaas nog niet (welke wel op de echo/dot werken), maar die komen beetje bij beetje erbij.
Ik mis nu vooral de mogelijkheid om Spotify af te spelen op de Beam als onderdeel van een routine. Hopelijk wordt dat snel toegevoegd. :)

• Tassadar32
@Nurb, de Airplay sync werkt nog niet zo goed als die van Sonos zelf. Als het mogelijk is de muziek vanaf de Sonos app afspelen dan word de sync van Sonos gebruikt. Achterspeakers worden ook door Sonos gesynced en horen bij de "kamer". Dit zijn dus voor Airplay niet eens aparte speakers.

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:52
@Nurb
Ik moet dan eerst via de Sonos app muziek afspelen om vervolgens verbinding te maken via de Apple music app. Iemand ervaring met dit probleem?
Dat ligt aan je router die niet goed bonjour/mdns ondersteund. Ik had hetzelfde probleem met kpns experiabox 8 (een drama) en 10 (beter). Ik gebruik nu een USG en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 03-10 11:32
Markwen1988 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:01:
<knip>
"Het bedrijf hoopt ook de Google Assistent toe te voegen aan zijn platform."
Dit geeft mij niet echt veel hoop voor integratie dit jaar...

Hopelijk is het met het openstellen van de API wel al mogelijk om via een (stabielere) omweg Sonos toe te voegen aan Google Home.

Met Yonomi moet ik vaak 2 tot 3 keer het commando geven voordat het uitgevoerd wordt (en dat ligt niet aan de spraakherkenning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 21:07

Canis Lupus

Vosbot

Net ook Sonos Beam (zwart) besteld, laatste dag 15% korting bij 50five. Ga verhuizen in oktober, maar kon niet wachten. Ach, goed excuus: nu kan Receiver en Surround boxen alvast worden ingepakt O-)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
Ik heb een probleem met het switchen naar tv geluid met de Beam.

Ik kan prima via de Sonos app diensten als Deezer en Tune-in afspelen op de Beam, maar als ik dit uitzet en de tv gewoon aanzet geeft de Beam geen kik. Ik heb in de Sonos app bij de televisie instellingen voor de kamer de vinkjes aanstaan en de Beam met HDMI-ARC aangesloten, maar als ik de Beam met de tv probeer te verbinden bij de instellingen in de Sonos app geeft hij aan dat er een ander apparaat interfereert met de Beam. Ik moet volgens de error melding alle HDMI kabels uit de tv halen en eerst de HDMI-ARC van de Beam dan weer aansluiten.

Dat helpt inderdaad, maar om dat nu iedere keer weer te doen is geen doen natuurlijk. Op mijn Samsung tv (UE55KU6000) zit op HDMI-2 de receiver aangesloten, die ik nu alleen als een soort veredelde HDMI switch gebruik voor mijn XBOX, Blu Ray speler, etcetera. Deze veroorzaakt de storing (ook al staat de receiver uit).
Want als ik de HDMI kabel, of de stekker van de receiver er helemaal uitlaat, heb ik het probleem niet.
Ook dat is natuurlijk geen fijne oplossing.

Voorlopig zet ik de receiver (Onkyo TX-NR525) maar op een ander stekkerblok, dat ik aan en uit kan schakelen met een knop. Ook heb ik in plaats van de Ziggo Horizon Box de tv nu met een CI+ card uitgerust, omdat ik dan de receiver omzeil. Helaas heb ik daardoor geen extra functionaliteiten, zoals replay en opname van de Horizon.

Heeft iemand ditzelfde probleem en zo ja, hoe heb jij het opgelost? Zou een HDMI splitter in plaats van een receiver wel werken? Andere suggesties (of tips mbt welke HDMI splitter bijvoorbeeld) zijn uiteraard ook welkom. Behalve de Beam terugsturen uiteraard, want ik vind het verder een prima apparaat :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Canis Lupus schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:24:
Net ook Sonos Beam (zwart) besteld, laatste dag 15% korting bij 50five. Ga verhuizen in oktober, maar kon niet wachten. Ach, goed excuus: nu kan Receiver en Surround boxen alvast worden ingepakt O-)
Wel met cashback hoop ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 21:07

Canis Lupus

Vosbot

Nee, had hier niet al te veel positieve verhalen gehoord, dus niet eens geprobeerd :P

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 16:21
gr1542 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:51:
Ik heb een probleem met het switchen naar tv geluid met de Beam.

Ik kan prima via de Sonos app diensten als Deezer en Tune-in afspelen op de Beam, maar als ik dit uitzet en de tv gewoon aanzet geeft de Beam geen kik. Ik heb in de Sonos app bij de televisie instellingen voor de kamer de vinkjes aanstaan en de Beam met HDMI-ARC aangesloten, maar als ik de Beam met de tv probeer te verbinden bij de instellingen in de Sonos app geeft hij aan dat er een ander apparaat interfereert met de Beam. Ik moet volgens de error melding alle HDMI kabels uit de tv halen en eerst de HDMI-ARC van de Beam dan weer aansluiten.

Dat helpt inderdaad, maar om dat nu iedere keer weer te doen is geen doen natuurlijk. Op mijn Samsung tv (UE55KU6000) zit op HDMI-2 de receiver aangesloten, die ik nu alleen als een soort veredelde HDMI switch gebruik voor mijn XBOX, Blu Ray speler, etcetera. Deze veroorzaakt de storing (ook al staat de receiver uit).
Want als ik de HDMI kabel, of de stekker van de receiver er helemaal uitlaat, heb ik het probleem niet.
Ook dat is natuurlijk geen fijne oplossing.

Voorlopig zet ik de receiver (Onkyo TX-NR525) maar op een ander stekkerblok, dat ik aan en uit kan schakelen met een knop. Ook heb ik in plaats van de Ziggo Horizon Box de tv nu met een CI+ card uitgerust, omdat ik dan de receiver omzeil. Helaas heb ik daardoor geen extra functionaliteiten, zoals replay en opname van de Horizon.

Heeft iemand ditzelfde probleem en zo ja, hoe heb jij het opgelost? Zou een HDMI splitter in plaats van een receiver wel werken? Andere suggesties (of tips mbt welke HDMI splitter bijvoorbeeld) zijn uiteraard ook welkom. Behalve de Beam terugsturen uiteraard, want ik vind het verder een prima apparaat :P .
Je reciever zal wel continu en signaal uitzenden over HDMI waardoor het probleem ontstaat.
Even heel stom bedacht misschien, maar je hebt niet genoeg HDMI aansluitingen op je tv neem ik aan?

Anders zou een HDMI splitter inderdaad een optie zijn, ik kan er momenteel alleen geen een aanrading (geen ervaring met recente splinters)

[ Voor 3% gewijzigd door yorroy op 02-09-2018 08:04 ]

Pagina: 1 ... 68 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.