Ik kon vanuit de keuken, terwijl er muziek op stond, Alexa wakker krijgen zonder te schreeuwenFlix20 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:07:
[...]
Maar hoe goed werkt het wanneer je onder de douche staat?
Ik gebruik momenteel m'n iPad nog voor muziek in de badkamer, en ik kan schreeuwen naar Siri wat ik wil, maar ze pikt de signalen niet voldoende op om er wat mee te doen.
Weet niet wat voor keuken jij hebt, maar bij mij maakt koken/afwassen aanzienlijk minder geluid/lawaai dan in een redelijk compacte badkamer met een lopende douche welk geluid lekker galmt.The Inquisitor schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:08:
[...]
Heb haar zelf in de keuken staat en nog niet in de badkamer, maar ze lijkt goed te werken, ook op grotere afstand en met meer lawaai
PSN: Flix20-NL
Dat beweer ik toch ook nergens? Beetje rare opmerking.Flix20 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:11:
[...]
Weet niet wat voor keuken jij hebt, maar bij mij maakt koken/afwassen aanzienlijk minder geluid/lawaai dan in een redelijk compacte badkamer met een lopende douche welk geluid lekker galmt.
Een relatief kleine keuken waarin gewerkt wordt + muziek al op (zoals hierboven ook iemand aangeeft) maakt alexa gewoon wakker door de muziek en galm heen.
Even over de stemgeluid discussie hierboven:
Maar waarom brengt de beam dan niet gewoon het 3.0 geluid met links, midden, rechts? Dan zou toch prima al het stemgeluid via de middenspeaker kunnen worden gemixt? Dat je dan geen surround hebt snap ik, maar het apparaat zou toch gewoon van een binnekomend 5.1 signaal 3.0 moeten kunnen maken, met goed verstaanbaar stemgeluid? Zo nodig moet het toch een fluitje van een cent zijn om dan het linker en het rechter kanaal verhoudingsgewijs ietsje zachter te zetten, zodat het stemgeluid netjes uit het midden komt en keurig verstaanbaar is? Of is de chip die er inzit misschien niet goed/snel genoeg om het allemaal in real time - goed - uit te rekenen?
Maar waarom brengt de beam dan niet gewoon het 3.0 geluid met links, midden, rechts? Dan zou toch prima al het stemgeluid via de middenspeaker kunnen worden gemixt? Dat je dan geen surround hebt snap ik, maar het apparaat zou toch gewoon van een binnekomend 5.1 signaal 3.0 moeten kunnen maken, met goed verstaanbaar stemgeluid? Zo nodig moet het toch een fluitje van een cent zijn om dan het linker en het rechter kanaal verhoudingsgewijs ietsje zachter te zetten, zodat het stemgeluid netjes uit het midden komt en keurig verstaanbaar is? Of is de chip die er inzit misschien niet goed/snel genoeg om het allemaal in real time - goed - uit te rekenen?
Nee want dat is onlogisch. 5.1 wordt al gedownmixed naar 3.0 door het rearkanaal toe te voegen aan de front speakers. Dat heeft allemaal niets met het middelkanaal te maken, ik heb geen beam en wel 2 rear speakers, dus 5.1 wordt feitelijk 5.0 bij mij.
Niet iedereen is enthousiast over het geluid van de beam: https://www.emerce.nl/nieuws/hands-on-sonos-beam
Precies, links en rechts achter naar de links en rechts voor, en het stemgeluid gewoon in het midden kanaal houden zoals normaal bij surround. Ik zie niet waarom het apparaat dat niet zou kunnen. Waar staat anders de 3.0 voor ...The Inquisitor schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:56:
Nee want dat is onlogisch. 5.1 wordt al gedownmixed naar 3.0 door het rearkanaal toe te voegen aan de front speakers.
Dat is foch precies wat er gebeurt? Middenkanaal blijft in het midden. Als je stereo aanzet wordt het gemixt met de front speakersptrv schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 21:29:
[...]
Precies, links en rechts achter naar de links en rechts voor, en het stemgeluid gewoon in het midden kanaal houden zoals normaal bij surround. Ik zie niet waarom het apparaat dat niet zou kunnen. Waar staat anders de 3.0 voor ...
Ja dat zou ik ook verwachten, maar hierboven beschreven verschillende posts minder goed verstaanbaar stemgeluid op het midden kanaal, waarbij ook de verhoudingen tussen de stemmen en andere kanalen bepaald niet als optimaal werden beschreven, vandaar mijn vraag.
Zelf droom ik van en hoop ik op een betaalbaar WiSA systeem voor surround en multiroom, maar ik sta open voor iets wat nu verkrijgbaar is en niet zo duur. De beam lijkt mij een leuk apparaat, maar voor 449 euro zou ik wel verwachten dat bij Sonos dit soort basis dingen in orde is.
Zelf droom ik van en hoop ik op een betaalbaar WiSA systeem voor surround en multiroom, maar ik sta open voor iets wat nu verkrijgbaar is en niet zo duur. De beam lijkt mij een leuk apparaat, maar voor 449 euro zou ik wel verwachten dat bij Sonos dit soort basis dingen in orde is.
Voor zij die de Beam ook als muziekspeler zullen gebruiken:
De geluidskwaliteit is alles behalve goed te noemen. Mid tonen worden belachelijk subtiel doorgegeven, de bas klinkt veel te bonkerig en hoge tonen zijn ronduit vermoeiend. Mijn draadloze JBL Bluetooth speaker die ik gratis heb gekregen, geeft een veel rijker en voller geluid dan de Beam.
Aangezien ik de Beam primair ging gebruiken om muziek af te spelen, gaat hij terug richting MediaMarkt.
Ik ben bij deze op zoek naar een Sonos product dat wel degelijk geluid aflevert. Kan er iemand bv. zijn ervaring delen m.b.t. de geluidskwaliteit van de Sonos Playbase?
De geluidskwaliteit is alles behalve goed te noemen. Mid tonen worden belachelijk subtiel doorgegeven, de bas klinkt veel te bonkerig en hoge tonen zijn ronduit vermoeiend. Mijn draadloze JBL Bluetooth speaker die ik gratis heb gekregen, geeft een veel rijker en voller geluid dan de Beam.
Aangezien ik de Beam primair ging gebruiken om muziek af te spelen, gaat hij terug richting MediaMarkt.
Ik ben bij deze op zoek naar een Sonos product dat wel degelijk geluid aflevert. Kan er iemand bv. zijn ervaring delen m.b.t. de geluidskwaliteit van de Sonos Playbase?
Geluid is heel persoonlijk he. Dat jij t kut vindt klinken betekent niet dat iemand anders dat ook zal vindenmeraki schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:45:
Voor zij die de Beam ook als muziekspeler zullen gebruiken:
Edit : En als je iets wil kopen is t misschien gewoon handig als je eerst gaat luisteren
[ Voor 5% gewijzigd door DennusB op 26-07-2018 09:50 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
@meraki Even een rondje door een hifi winkel doen die de bar/base hebben staan. Anders aangeven waar je ergens in de buurt wil luisteren, misschien kan een tweaker je helpen
.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Dat kan ik wel (Base), maar ik heb de Beam nooit beluisterd dus ik heb geen idee in hoeverre die 2 verschillen. Ik ken wel de Bar en beide klinken ongeveer gelijkwaardig, behalve dat de Base veel diepere tonen kan weergeven.meraki schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:45:
Ik ben erg te spreken over de Base, ook voor muziek, zeker icm 2x Play:1
P.s. heb je je Beam wel getuned? Of heb je geen iOS device.
DennusB schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:50:
[...]
Geluid is heel persoonlijk he. Dat jij t kut vindt klinken betekent niet dat iemand anders dat ook zal vinden
Edit : En als je iets wil kopen is t misschien gewoon handig als je eerst gaat luisteren
Tassadar32 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:53:
@meraki Even een rondje door een hifi winkel doen die de bar/base hebben staan. Anders aangeven waar je ergens in de buurt wil luisteren, misschien kan een tweaker je helpen.
Bedankt voor de tips! Ik begeef me wekelijks doorheen gans de provincie Antwerpen en werk tussen Roosendaal en Breda.The Inquisitor schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:55:
[...]
Dat kan ik wel (Base), maar ik heb de Beam nooit beluisterd dus ik heb geen idee in hoeverre die 2 verschillen. Ik ken wel de Bar en beide klinken ongeveer gelijkwaardig, behalve dat de Base veel diepere tonen kan weergeven.
Ik ben erg te spreken over de Base, ook voor muziek, zeker icm 2x Play:1
P.s. heb je je Beam wel getuned? Of heb je geen iOS device.
Het klopt dat geluid eerder subjectief is maar ik ben helemaal geen audiofiel en het verschil is opmerkelijk.
Ik heb de Beam getuned via mijn iPhone. Het hielp helemaal niets. Ik vermoed dat de drivers gewoon te zwak of van belabberde kwaliteit zijn.
De meningen over de Beam lopen nogal uiteen wat betreft de kwaliteit van het geluid. Nu neem ik aan dat Sonos dat nog aan kan passen via een update, indien het niet aan een slechte kwaliteit componenten ligt.
Ik kan me ook niet voorstellen, dat de kwaliteit van speakers en drivers minder zou zijn, dan die van de Play 1, om maar iets te noemen.
Ik kan me ook niet voorstellen, dat de kwaliteit van speakers en drivers minder zou zijn, dan die van de Play 1, om maar iets te noemen.
men hoeft niet eens aan te nemen (cq. af te vragen) of Sonos de Beam nog verder gaat fine tunen in komende updates, dat is simpelweg een feit.
Mensen die al jarenlang (diverse) Sonos boxen in huis hebben, weten dit.
Kijk alleen maar al hoeveel updates de Playbar afgelopen 4 a 5 jaar heeft gehad.
Mensen die al jarenlang (diverse) Sonos boxen in huis hebben, weten dit.
Kijk alleen maar al hoeveel updates de Playbar afgelopen 4 a 5 jaar heeft gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 26-07-2018 10:31 ]
PlayBase heeft in de laatste update ook weer een verbetering gehad.
Ik heb door schade en schande geleerd geen product te kopen wat met updates in de toekomst zal gaan doen wat ik er nu van verwacht (Athom Homey!). Ik kan me dus goed voorstellen dat @meraki met de huidige firmware de Beam gewoon niet goed genoeg vind en deze nog niet wil aanschaffen.
De playbar word echter een stuk beter als deze de diepe bas kan offloaden naar een sub en fake surround kan offloaden naar echte achterspeakers. Ik verwacht dat dit met een beam ook het geval is.
De playbar word echter een stuk beter als deze de diepe bas kan offloaden naar een sub en fake surround kan offloaden naar echte achterspeakers. Ik verwacht dat dit met een beam ook het geval is.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Ik heb op dit moment onder mijn veranda een play1 hangen maar wil deze graag vervangen voor een play3.
Gelukkig heb ik een universele bevestiging gebruikt waardoor dat geen probleem is, nu was mijn vraag voordat ik overga tot aankoop: heeft iemand ervaring met het buiten gebruiken van een Sonos play3?
Hoor graag voordat ik hem daadwerkelijk ga kopen, heb meerdere Sonos producten maar helaas geen play3 anders had ik dit gelijk kunnen uitproberen.
Gelukkig heb ik een universele bevestiging gebruikt waardoor dat geen probleem is, nu was mijn vraag voordat ik overga tot aankoop: heeft iemand ervaring met het buiten gebruiken van een Sonos play3?
Hoor graag voordat ik hem daadwerkelijk ga kopen, heb meerdere Sonos producten maar helaas geen play3 anders had ik dit gelijk kunnen uitproberen.
Ik had een flexson beugel besteld voor de Beam, het type dat aan de vogels beugel kan worden bevestigd. Zal laten weten hoe het werkt
Waar ik eigenlijk op zoek naar ben is het volgende.
Thuis heb ik in de woonkamer (8,5 bij 6 meter) qua Sonos setup een Playbar icm een Sonos Sub (tv hoek). Thv de keuken heb ik een Play 1 staan. Als ik muziek luister gebruik ik d de Playbar en Play 1 om de gehele woonkamer te vullen. Als ik tv kijk enkel de Playbar (beide combi’s uiteraard icm de sub)
Nu heb ik wel gelezen in meerdere reviews dat de Beam op zichzelf qua tv kijken niet onderdoet aan de Playbar, maar qua muziek beluisteren wel.
Maarrrrr.... wat als je bij beide dus een sub gebruikt. Valt het mindere geluid van de Beam dan weg tijdens muziek luisteren?
Ps waarom ik dit vraag? Omdat de Beam net even wat minder kolossaal is dan de Playbar en qua design mij wat beter lijkt te passen op mijn tv meubel.
Thuis heb ik in de woonkamer (8,5 bij 6 meter) qua Sonos setup een Playbar icm een Sonos Sub (tv hoek). Thv de keuken heb ik een Play 1 staan. Als ik muziek luister gebruik ik d de Playbar en Play 1 om de gehele woonkamer te vullen. Als ik tv kijk enkel de Playbar (beide combi’s uiteraard icm de sub)
Nu heb ik wel gelezen in meerdere reviews dat de Beam op zichzelf qua tv kijken niet onderdoet aan de Playbar, maar qua muziek beluisteren wel.
Maarrrrr.... wat als je bij beide dus een sub gebruikt. Valt het mindere geluid van de Beam dan weg tijdens muziek luisteren?
Ps waarom ik dit vraag? Omdat de Beam net even wat minder kolossaal is dan de Playbar en qua design mij wat beter lijkt te passen op mijn tv meubel.
@Jordyz Play:1 is spatwaterdicht, de Play:3 niet. Ik zou de 3 niet buiten gebruiken tenzij je hem naar binnen haalt als ie niet in gebruik is.
@TomvdG Bestellen met 100-dagen terug garantie bij Sonos en uitproberen! Niemand kan je vertellen hoe een speaker in jouw woonkamer gaat klinken.
@TomvdG Bestellen met 100-dagen terug garantie bij Sonos en uitproberen! Niemand kan je vertellen hoe een speaker in jouw woonkamer gaat klinken.
Daar heb je gelijk in alleen hangt de play3 ook niet in weer/wind, de overkapping is groot genoeg dat er direct regen onder kan komen. Hij hangt wel altijd buiten, nu weet ik niet of dat de play3 daar ook niet tegen kan?Tassadar32 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:09:
@Jordyz Play:1 is spatwaterdicht, de Play:3 niet. Ik zou de 3 niet buiten gebruiken tenzij je hem naar binnen haalt als ie niet in gebruik is.
Het is niet zo dat de play3 in een vochtige ruimte als de badkamer staat.
@Jordyz Luchtvochtigheid is iets anders dan opspattend water. De play:5 gen2 is ook vochtwerend en dus bruikbaar in bijvoorbeeld een badkamer. Als je speaker uit de regen hangt zou dat nog een optie kunnen zijn. De play:3 is niet spatwaterdicht maar ook niet vochtwerend. Ik zou het risico niet nemen.
nevermind, al opgelost!
[ Voor 88% gewijzigd door Nurb op 26-07-2018 19:44 ]
Once you go Mac, you'll never go back : )
Ook ik heb me laten verleiden na een ontzettend goede aanbieding hier in de V&A voor 2 nieuwe Play:1 speakers. Tot nu toe vind ik het super klinken en heb zelfs de goedkeuring van mijn vriendin (daar draait het toch om?) om ze straks in de woonkamer te plaatsen!
Ik heb hem nu met verschillende muziekstijlen getest in enkele en in stereo weergave en ik vind ze hier in huis eigenlijk nog beter klinken dan in de winkel. Vanavond maar eens aan de gang met de TrueSound!
Ik heb hem nu met verschillende muziekstijlen getest in enkele en in stereo weergave en ik vind ze hier in huis eigenlijk nog beter klinken dan in de winkel. Vanavond maar eens aan de gang met de TrueSound!
TruePlay bedoel je? Dat is zeker aan te raden!mfmeijer schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:18:
Ook ik heb me laten verleiden na een ontzettend goede aanbieding hier in de V&A voor 2 nieuwe Play:1 speakers. Tot nu toe vind ik het super klinken en heb zelfs de goedkeuring van mijn vriendin (daar draait het toch om?) om ze straks in de woonkamer te plaatsen!
Ik had onderstaande review al een eerder geplaatst.
Zo zie je maar weer dat een zeer gerenommeerde tech/hifi website een totaal andere mening (zeer positief) is toebedeeld dan een semi-amateur YouTuber, zoals in de post boven mij, die even een filmpje online zet.
https://www.whathifi.com/sonos/beam/review
Verder, waar haalt deze semi amateur de wijsheid vandaan dat mensen met een kleine(re) TV vrijwel geen films/series kijken en vrijwel alleen TV shows/praatprogramma's?
In mijn bescheiden mening kletst ie maar wat raak zonder enige vorm van onderbouwing middels harde cijfers van gebruikers van kleine TV's en hun kijkgedrag....oftewel; gewoon wat luk raak in de leegte wat verzinnen.
Om nog maar niet eens te beginnen over z'n slappe gelul over OLED TV's icm Sonos boxen, want dat verzint ie wederom ook ter plekke.
Nee, de video geplaatst door @Verwijderd neem ik alles, behalve serieus. Niks tegen jou hoor, maar het is gewoon een regelrechte flut video waar vrijwel alleen vanuit een onderbuik gevoel word gesproken.
Zo zie je maar weer dat een zeer gerenommeerde tech/hifi website een totaal andere mening (zeer positief) is toebedeeld dan een semi-amateur YouTuber, zoals in de post boven mij, die even een filmpje online zet.
Verder, waar haalt deze semi amateur de wijsheid vandaan dat mensen met een kleine(re) TV vrijwel geen films/series kijken en vrijwel alleen TV shows/praatprogramma's?
In mijn bescheiden mening kletst ie maar wat raak zonder enige vorm van onderbouwing middels harde cijfers van gebruikers van kleine TV's en hun kijkgedrag....oftewel; gewoon wat luk raak in de leegte wat verzinnen.
Om nog maar niet eens te beginnen over z'n slappe gelul over OLED TV's icm Sonos boxen, want dat verzint ie wederom ook ter plekke.
Nee, de video geplaatst door @Verwijderd neem ik alles, behalve serieus. Niks tegen jou hoor, maar het is gewoon een regelrechte flut video waar vrijwel alleen vanuit een onderbuik gevoel word gesproken.
[ Voor 56% gewijzigd door _Bailey_ op 27-07-2018 05:37 ]
Het is verslavend!mfmeijer schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:18:
Zo ben ik ook ooit begonnen haha
Niet teveel waarde hechten aan het filmpje. Maar om in te gaan op jouw comment; ik zou whathifi nou ook niet bepaald waarderen als een 'zeer gerenommeerde hifi website'. Leuk om te oriënteren maar verder ook niet.Geert1976 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 05:16:
Verwijderd
Je bedoelt de reviews die ik al eens eerder had geplaatst. Je moet je trouwens wel beseffen dat belangenverstrengeling bij professionele reviewschrijvers vaak dieper zit dan gedacht. Als jij een slechte review schrijft van een product die jij 'gratis' hebt mogen ontvangen dan loop je het risico dat je in het vervolg overgeslagen wordt. Dat is al vaker gebleken en bevestigd door mensen uit die wereld.Geert1976 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 05:16:
Dus om een review meteen voor waar aan te nemen is ook niet aan te raden. Uiteindelijk gaat het om je eigen waarneming en blijkbaar vindt deze jongen de Sonos Beam gewoon prut. Zijn goed recht omdat te vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2018 12:34 ]
Ondertussen de Beam in huis en in combinatie met 2x Play 3 ben ik tevreden met het surround geluid. Op moment dat ik muziek afspeel via de Play 3s dan heb ik er eerlijk gezegd niet zo’n behoefte aan dat de Beam ook geluid maakt. Kan ik de Beam bij het afspelen van muziek eenvoudig uitzetten en de Play 3s in stereo laten spelen, zonder dat ik steeds de configuratie moet aanpassen?
ow zeker, hier ben ik van op de hoogte. Gebeurd bij Apple met enige regelmaat.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:28:
[...]
Als jij een slechte review schrijft van een product die jij 'gratis' heb mogen ontvangen dan loop je het risico dat je in het vervolg overgeslagen wordt.
Ging me meer om de onzin, niet Sonos gerelateerd, die hij zo uit z'n duim zuigt. Maak je een review over een bepaald product, kom dan wel met feitelijke kennis....lijkt me.
Misschien trok ik er vanochtend vroeg om 500u ook wel te zwaar aan, wellicht omdat het momenteel bij mij thuis nu 24x warmer is dan in de Sahara
Verwijderd
Het is wel warm jaGeert1976 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:35:
[...]
ow zeker, hier ben ik van op de hoogte. Gebeurd bij Apple met enige regelmaat.
Ging me meer om de onzin, niet Sonos gerelateerd, die hij zo uit z'n duim zuigt. Maak je een review over een bepaald product, kom dan wel met feitelijke kennis....lijkt me.
Misschien trok ik er vanochtend vroeg om 500u ook wel te zwaar aan, wellicht omdat het momenteel bij mij thuis nu 24x warmer is dan in de Sahara
Ik heb de Playbar en sub met als surround 2 play 5’s. De play 5’s gebruik ik hoofdzakelijk om muziek af te spelen. Ik heb bij de kamerinstellingen, surround-speakers, bij muziek afspelen de keuze “volledig” ingesteld in plaats van “sfeervol” en de “volume van muziek” helemaal naar rechts gezet. De playbar doet dan bij muziek nagenoeg niet mee. Dit werkt voor mij prima.Hvan072 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:29:
Ondertussen de Beam in huis en in combinatie met 2x Play 3 ben ik tevreden met het surround geluid. Op moment dat ik muziek afspeel via de Play 3s dan heb ik er eerlijk gezegd niet zo’n behoefte aan dat de Beam ook geluid maakt. Kan ik de Beam bij het afspelen van muziek eenvoudig uitzetten en de Play 3s in stereo laten spelen, zonder dat ik steeds de configuratie moet aanpassen?
[ Voor 3% gewijzigd door Jos-P op 27-07-2018 14:30 ]
Dank, Ga ik ook eens instellen zo.Jos-P schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:27:
[...]
Ik heb de Playbar en sub met als surround 2 play 5’s. De play 5’s gebruik ik hoofdzakelijk om muziek af te spelen. Ik heb bij de kamerinstellingen, surround-speakers, bij muziek afspelen de keuze “volledig” ingesteld in plaats van “sfeervol” en de “volume van muziek” helemaal naar rechts gezet. De playbar doet dan bij muziek nagenoeg niet mee. Dit werkt voor mij prima.
De Beam heb ik nu een ruime week in gebruik. Ik ben er erg tevreden mee! Dit is mijn eerste Sonos product.
Als eerste viel me op hoe gebruiksvriendelijk de installatie is! Zeer heldere uitleg en stappenplannen via de app op de telefoon.
De Beam ligt onder de TV op de TV meubel. In het dagelijks gebruik wordt de Beam ingezet als vervanger van de luidsprekers van de TV, maar hij wordt ook gebruikt voor het afspelen van Spotify en internetradio. Mijn vriendin en ik hebben beide een iPhone / Macbook dus de ondersteuning van Airplay 2 is ook erg fijn.
Ik ben geen veeleisende muziek luisteraar, ik heb veelal muziek aanstaan als achtergrondmuziek. Dat gezegd hebbende is de geluidskwaliteit van de Beam wat mij betreft erg goed. Wel is het bereik van de soundbar eigenlijk net niet voldoende voor de oppervlakte van de begane grond (60m2). Voor het zitgedeelte waar de Beam ligt wordt de ruimte voldoende gevuld, maar als ik in de keuken sta / aan de eettafel zit dan is het eigenlijk nét niet toereikend. Dit wil ik in de toekomst nog opvangen door in de keuken (open verbinding met de woonkamer) nog een Play One te plaatsen. De Playbar had dit wellicht beter gedaan, maar die vind ik te lelijk.. het oog wil ook wat.
Ook heb ik Alexa via een omweg aan de praat gekregen.
Ik heb er nog niet heel veel mee kunnen experimenteren maar de eerste indrukken zijn goed! Ik vind het wel degelijk een toegevoegde waarde hebben. Het gebruiksgemak van het apparaat wordt flink vergroot, ik kan namelijk via voice control een radiozender of Spotify opzetten of het volume aanpassen. Allemaal zaken die natuurlijk ook via de Sonos / Spotify app gaan, maar ik vind het prettig dat ik mijn telefoon niet nodig heb.
Helemaal mooi als het in de toekomst ook in het Nederlands beschikbaar wordt.
Conclusie: ik ben persoonlijk erg tevreden met de Beam qua geluidskwaliteit, het uiterlijk en het gebruiksgemak.
Als eerste viel me op hoe gebruiksvriendelijk de installatie is! Zeer heldere uitleg en stappenplannen via de app op de telefoon.
De Beam ligt onder de TV op de TV meubel. In het dagelijks gebruik wordt de Beam ingezet als vervanger van de luidsprekers van de TV, maar hij wordt ook gebruikt voor het afspelen van Spotify en internetradio. Mijn vriendin en ik hebben beide een iPhone / Macbook dus de ondersteuning van Airplay 2 is ook erg fijn.
Ik ben geen veeleisende muziek luisteraar, ik heb veelal muziek aanstaan als achtergrondmuziek. Dat gezegd hebbende is de geluidskwaliteit van de Beam wat mij betreft erg goed. Wel is het bereik van de soundbar eigenlijk net niet voldoende voor de oppervlakte van de begane grond (60m2). Voor het zitgedeelte waar de Beam ligt wordt de ruimte voldoende gevuld, maar als ik in de keuken sta / aan de eettafel zit dan is het eigenlijk nét niet toereikend. Dit wil ik in de toekomst nog opvangen door in de keuken (open verbinding met de woonkamer) nog een Play One te plaatsen. De Playbar had dit wellicht beter gedaan, maar die vind ik te lelijk.. het oog wil ook wat.
Ook heb ik Alexa via een omweg aan de praat gekregen.
Conclusie: ik ben persoonlijk erg tevreden met de Beam qua geluidskwaliteit, het uiterlijk en het gebruiksgemak.
Goed, een week nadat ik de Beam had gekocht, ben ik al overstag gegaan voor mijn eerste play:1.
Zal niet lang duren eer ik de rest van het huis ga vullen, vrees ik.
Ik ben van plan de play:1 buiten in de tuin te gaan gebruiken en heb daarom met mijn level-1 klus-skills een afdakje gemaakt. Jullie kunnen gaan wedden wanneer de play:1 de geest geeft
Als het goed is, hangt hij droog. Afdakje steekt ongeveer 50 cm uit. We gaan het zien.
Ik ben van plan de play:1 buiten in de tuin te gaan gebruiken en heb daarom met mijn level-1 klus-skills een afdakje gemaakt. Jullie kunnen gaan wedden wanneer de play:1 de geest geeft
Als het goed is, hangt hij droog. Afdakje steekt ongeveer 50 cm uit. We gaan het zien.

Ik heb ook de knoop doorgehakt en hem besteld. Later ga ik hem nog uitbreiden, maar eerst verhuizen naar mijn nieuwe stek volgende maand.
Mijn gok is na de eerst vorstDionysos schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:17:
Goed, een week nadat ik de Beam had gekocht, ben ik al overstag gegaan voor mijn eerste play:1.
[afbeelding]
Ja, ik laat hem natuurlijk wel alleen het zomerseizoen hangen (wanneer ik zelf ook in de tuin zou zitten).
Ik heb zo'n portable beugel gekocht. Dus hij kan er makkelijk af.
Wie heeft er 2 Sonos speakers die AirPlay 2 ondersteunen i.c.m. met een iMac/Macbook?
Ik heb een vraagje over de aansturing van de speakers vanuit MacOS.
Ik heb zelf alleen 1 Play:5 2nd gen. dus ik kan het niet testen.
Ja hoor, heb er drie hier staan: Sonos One, wat wil je weten?sssensss schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:51:
Wie heeft er 2 Sonos speakers die AirPlay 2 ondersteunen i.c.m. met een iMac/Macbook?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ik zou graag willen weten of je vanuit de menubalk bovenaan, via het luidspreker-icoontje, meerdere speakers tegelijk kunt selecteren.
Of is dit alleen mogelijk vanuit programma's zoals iTunes?
Nee, dit kan alleen op de iphone en in iTunes op de mac helaas, denk dat ze dat later in een update nog wel toevoegen.sssensss schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:55:
Ik zou graag willen weten of je vanuit de menubalk bovenaan, via het luidspreker-icoontje, meerdere speakers tegelijk kunt selecteren.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ik heb al jaren enkel de SONOS Playbar. Sterker nog ik heb hem vrijwel direct gekocht toentertijd. Maar ik heb het systeem nooit uitgebreid. Nu de Play:1 een mooie prijs krijgen ben ik wel benieuwd of dit veel verschil zal maken in mijn setup? Ik heb altijd gedacht dat als ik zou uitbreiden ik de sub zou gaan kopen.
Any thoughts?
Any thoughts?
Heb ook een Playbar. Een tijd heb ik er een Sub bij gehad maar vond dit te veel dreunen in ons huis (jaren '30 woning) dus na een paar maanden verkocht en 2 Play:1's voor teruggekocht.TF schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:13:
Ik heb al jaren enkel de SONOS Playbar. Sterker nog ik heb hem vrijwel direct gekocht toentertijd. Maar ik heb het systeem nooit uitgebreid. Nu de Play:1 een mooie prijs krijgen ben ik wel benieuwd of dit veel verschil zal maken in mijn setup? Ik heb altijd gedacht dat als ik zou uitbreiden ik de sub zou gaan kopen.
Any thoughts?
Persoonlijk vind ik dit (nog) meer toevoegen dan de Sub. Natuurlijk, alles klinkt veel krachtiger met de Sub maar het surround geluid vind ik echt een veel grotere upgrade. Zeker bij een spannende (actie)film bijvoorbeeld. En daarnaast klinken de Play:1's best wel vol dus ik mis echt geen bass.
Ikzelf heb na 2 weken playbar al een set Play:1's erbij gezet.TF schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:13:
Any thoughts?
Verschil is naar mijns inziens de prijs zeker te rechtvaardigen.
Geeft het geluid een extra dimensie.
daarnaast staat één play:1 op de hoek van m'n bank waardoor de bass ook een stuk overtuigender overkomt dan alleen de playbar.
Gisteren heb ik het bedrag ontvangen, omschrijving was "sonos", maar niet als afzender.Ancent schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:40:
[...] Ik belde zojuist naar Sonos, omdat ik ook nog niks had ontvangen (30 dgn vanaf 13 juni). Ik kreeg hetzelfde antwoord.
Hier idem 👍canonball schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:52:
[...]
Gisteren heb ik het bedrag ontvangen, omschrijving was "sonos", maar niet als afzender.
Verwijderd
Hallo
Binnen enkele maanden verhuizen wij, ondertussen heb ik al een Playbar/Sub en 2 play 1’s aangeschaft. We zijn dus klaar voor een volledig 5.1 geluid.
Deze week was ik wat extra info nog aan het opzoeken, toen ik tot mijn verbazing zag dat er bij muziek wel een full mode is, wat de achterste play 1’s tot stereospeakers upgrade, maar bij TV niet.
Aangezien de Belgische digitale TV zenders nog steeds 2.0 uitzenden, wat zullen de play 1’s dan uitsturen qua geluid?
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat het geluid bij 2.0 input volledig ging worden verwerkt over alle boxen, waardoor je van overal hetzelfde geluid hoort, en bij een surround input dit ging veranderen naar echte surround, tot mijn ontgoocheling blijkt dit niet zo te zijn.
Nu kijken wij wel hoofdzakelijk naar bronnen die 2.0 uitsturen.
Ik zie dat op de Sonos community er veel vraag is om ook een full mode te maken voor tv, maar blijkbaar lusiteren ze hier niet naar.
Binnen enkele maanden verhuizen wij, ondertussen heb ik al een Playbar/Sub en 2 play 1’s aangeschaft. We zijn dus klaar voor een volledig 5.1 geluid.
Deze week was ik wat extra info nog aan het opzoeken, toen ik tot mijn verbazing zag dat er bij muziek wel een full mode is, wat de achterste play 1’s tot stereospeakers upgrade, maar bij TV niet.
Aangezien de Belgische digitale TV zenders nog steeds 2.0 uitzenden, wat zullen de play 1’s dan uitsturen qua geluid?
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat het geluid bij 2.0 input volledig ging worden verwerkt over alle boxen, waardoor je van overal hetzelfde geluid hoort, en bij een surround input dit ging veranderen naar echte surround, tot mijn ontgoocheling blijkt dit niet zo te zijn.
Ik zie dat op de Sonos community er veel vraag is om ook een full mode te maken voor tv, maar blijkbaar lusiteren ze hier niet naar.
Wat je wilt is dat het stereo geluid over alle speakers word verdeelt? ik verwacht inderdaad niet dat dit mogelijk is. Voor Tv lijkt me dat ook niet prettig, je hoort het dan ook vanuit alle kanten, terwijl je het alleen op je tv ziet.Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:11:
Hallo
Voor muziek valt er wel wat voor te zeggen, om uit het stereo signaal zelf een surround effect te creëren.
Verwijderd
Klopt, momenteel in mijn ouderlijk huis, nog volgens de oude manier met een receiver en boxen via boxkabels, stellen we ook zo het geluid in dat het van overal komt, en schakelen we de receiver over naar Dolby bij een surround input. Moet zeggen dat dit me eigenlijk niet stoort.Wat je wilt is dat het stereo geluid over alle speakers word verdeelt? ik verwacht inderdaad niet dat dit mogelijk is. Voor Tv lijkt me dat ook niet prettig, je hoort het dan ook vanuit alle kanten, terwijl je het alleen op je tv ziet.
Voor muziek valt er wel wat voor te zeggen, om uit het stereo signaal zelf een surround effect te creëren.
Vind het eigenlijk wat jammer dat de play 1's eigenlijk dus zo goed als niet worden gebruikt dan bij een 2.0 input? Of worden er toch geluiden naar gestuurd?
ik heb eigenlijk altijd Spotify gebruikt om muziek te streamen.
Destijds toen Apple Music werd gelanceerd, heb ik er eens een proef abbo opgenomen, ik vond het toen 3x niks.
Sinds gisterenochtend weer eens een gratis maandje Apple Music aan het proberen, de UI is nog steeds 3x niks, imho.
Ik zie ook onwijs veel rap/hip-hop in Apple Music staan/voorbijkomen, net de genres waar ik echt totaal niks mee he.
Wat mij betreft is Spotify nog steeds King met Spotify Connect.
Wellicht beeld ik het me in, maar kan het zijn dat muziek vanuit Apple Music beter klinkt dan van Spotify?
Ik speel Muziek over m'n Sonos Beam met 2x Play:1 als surrounds in dus een 5.0 opstelling.
Destijds toen Apple Music werd gelanceerd, heb ik er eens een proef abbo opgenomen, ik vond het toen 3x niks.
Sinds gisterenochtend weer eens een gratis maandje Apple Music aan het proberen, de UI is nog steeds 3x niks, imho.
Ik zie ook onwijs veel rap/hip-hop in Apple Music staan/voorbijkomen, net de genres waar ik echt totaal niks mee he.
Wellicht beeld ik het me in, maar kan het zijn dat muziek vanuit Apple Music beter klinkt dan van Spotify?
Ik speel Muziek over m'n Sonos Beam met 2x Play:1 als surrounds in dus een 5.0 opstelling.
[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 01-08-2018 13:53 ]
Play:1’s gaan wel degelijk gebruikt worden; bij stereo input maakt Sonos er zelf een soort van 5.1 van.Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:26:
[...]
Klopt, momenteel in mijn ouderlijk huis, nog volgens de oude manier met een receiver en boxen via boxkabels, stellen we ook zo het geluid in dat het van overal komt, en schakelen we de receiver over naar Dolby bij een surround input. Moet zeggen dat dit me eigenlijk niet stoort.
Vind het eigenlijk wat jammer dat de play 1's eigenlijk dus zo goed als niet worden gebruikt dan bij een 2.0 input? Of worden er toch geluiden naar gestuurd?
De full mode waarover jij het hebt, houdt in dat je bij muziek kunt kiezen of de surroundspeakers zich als surroundspeakers gedragen of volledig meedoen (met de Playbar).
Je kan ook voor TV de balans verder naar achteren zetten door de achterspeakers harder te zetten. Dan lijkt het geluid meer van opzij ipv van voren te komen.canonball schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:20:
[...]
Wat je wilt is dat het stereo geluid over alle speakers word verdeelt? ik verwacht inderdaad niet dat dit mogelijk is. Voor Tv lijkt me dat ook niet prettig, je hoort het dan ook vanuit alle kanten, terwijl je het alleen op je tv ziet.
Mijn Sonos Beam staat. Het geluid heeft mij positief verrast moet ik zeggen. Ik zag alleen dat er gaten op de onderkant zitten voor beugels. Nu had ik deze beugels mee bestelt, maar lijkt mij niet dat ik de Beam moet kantelen? Zijn deze beugels nu nutteloos of moet ik wat anders erbij bestellen?
@dimmak De beam heeft speciale beugels nodig (zie website sonos). Terugsturen dus.
Deze week de Sonos Beam besteld en erg tevreden! Mijn eerste Sonos product 
Alexa inmiddels ook aan de praat. Kan mijn Sony tv aanzetten via Alexa, maar heb daar nog niet echt veel aan omdat dan eigenlijk de PS4, Apple TV of Samsung decoder ook nog aan moet. Nog kijken of dat voor elkaar te krijgen is (zonder een Harmony bridge aan te schaffen...)
Alexa inmiddels ook aan de praat. Kan mijn Sony tv aanzetten via Alexa, maar heb daar nog niet echt veel aan omdat dan eigenlijk de PS4, Apple TV of Samsung decoder ook nog aan moet. Nog kijken of dat voor elkaar te krijgen is (zonder een Harmony bridge aan te schaffen...)
Vandaag de Sonos Beam binnen, en ziet er erg strak uit en prima geluid. Ik heb een Logitech harmony elite en wanneer ik deze configureer kan ik input en inputoptical aan de knoppen toevoegen. Ik had gehoopt dat wanneer de TV aanstaat, en wanneer ik bijvoorbeeld tijdelijk muziek opzet (en tv aanlaat), dat ik met deze knop op de Logitech weer terug naar TV geluid kom, maar dit krijg ik dus niet werken. Via Alexa (soms) wel, wanneer ik input tv zeg. Doe ik iets fout met de Logitech of kan dit simpelweg niet en moet je dit via de Sonos app doen?
De muziek die je streamt vanuit Apple Music heeft standaard een hoge kwaliteit, wel zit er in spotify een optie om de geluidskwaliteit te verhogen. Waar moet je niet vragen aangezien wij Apple Music gebruiken, in het verleden wel spotify gebruikt. Wat betreft de interface, op mijn iPhone vind ik Apple Music juist fijner werken, ook mede door de integratie met mijn eigen muziek van CD’s af.Geert1976 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:52:
ik heb eigenlijk altijd Spotify gebruikt om muziek te streamen.
Met 2.0 input maakt sonos zijn eigen surround. Wat je dan hoort is dat muziek meestal dan wat meeklinkt uit de rear speakers.Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:11:
Hallo
Ik gebruik altijd Alexa om van muziek weer te switchen naar de TV als deze al aan staat. Ik zeg simpelweg "Alexa, switch to TV" waarop een "oke!" volgt. Werkt altijd perfect!stefanvdv1988 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:07:
Vandaag de Sonos Beam binnen, en ziet er erg strak uit en prima geluid. Ik heb een Logitech harmony elite en wanneer ik deze configureer kan ik input en inputoptical aan de knoppen toevoegen. Ik had gehoopt dat wanneer de TV aanstaat, en wanneer ik bijvoorbeeld tijdelijk muziek opzet (en tv aanlaat), dat ik met deze knop op de Logitech weer terug naar TV geluid kom, maar dit krijg ik dus niet werken. Via Alexa (soms) wel, wanneer ik input tv zeg. Doe ik iets fout met de Logitech of kan dit simpelweg niet en moet je dit via de Sonos app doen?
Sonos living tv doesn't support thatChalk schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:11:
[...]
Ik gebruik altijd Alexa om van muziek weer te switchen naar de TV als deze al aan staat. Ik zeg simpelweg "Alexa, switch to TV" waarop een "oke!" volgt. Werkt altijd perfect!
Is de reactie bij mij helaas
Hi all, ben nog steeds aan het twijfelen tussen de beam en playbar. De beam is dus blijkbaar voor de kleinere kamers, maar wat valt daaronder? Bij ons is de ruimte voor de tv/beam/playbar zon 9 meter diep, aan de linkerkant is er zon 1,5 meter ruimte en aan de rechterkant 12 meter ruimte (die kant is ook de keuken waar een play:3 komt)...
Zal de beam deze ruimte goed genoeg vullen of beter voor de playbar gaan omdat die sowieso beter geluidskwaliteit levert?
Zal de beam deze ruimte goed genoeg vullen of beter voor de playbar gaan omdat die sowieso beter geluidskwaliteit levert?
Bij mij ook inderdaad, terwijl de beam het wel sporadisch heeft gedaan met 'input' tv terwijl hij muziek aan het afspelen was. Iemand anders ervaringen met de source naar tv schakelen met Alexa en/of harmony elite?418O2 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:35:
[...]
Sonos living tv doesn't support that
Hmm, raar bij mij werkt dit 10 uit 10 keer. Het zorgt er gewoon voor dat de Beam van bron switcht. Dus feitelijk zou dit bij jou precies het zelfde resultaat moeten geven.418O2 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:35:
[...]
Sonos living tv doesn't support that
Overigens heb ik de Beam niet via HDMI aangesloten, maar via optical. Maar eigenlijk zou dat niet uit mogen maken.
*Edit:
Nog even wat nagezocht en dit topic tegen gekomen. Schijnbaar hebben meer mensen dit probleem. Maar er wordt ook het volgende gemeld:
Dus gewoon even blijven doorroepenIn general, the command should work, and if it isn't, you might just have to try a few different times. It'll get better as it's used more, as that's how Alexa voice commands work.
[ Voor 33% gewijzigd door Chalk op 03-08-2018 22:09 ]
Gisteren toch de knoop doorgehakt en ook een beam gehaald voor op de slaapkamer.
Geluid valt me niet tegen maar zoals verwacht was de bas wat vlak. Met de EQ de bas bijna voluit gezet en het klinkt nog best goed ook.
Het is een heel ander soort bas dan beneden (waar een sub staat) maar voor in de slaapkamer meer dan prima.
En moet ook zeggen dat het toch best gaaf is dat je je tv kan aanzetten met een voice command :-)
Geluid valt me niet tegen maar zoals verwacht was de bas wat vlak. Met de EQ de bas bijna voluit gezet en het klinkt nog best goed ook.
Het is een heel ander soort bas dan beneden (waar een sub staat) maar voor in de slaapkamer meer dan prima.
En moet ook zeggen dat het toch best gaaf is dat je je tv kan aanzetten met een voice command :-)
Ik zit er ook over te denken om de sonos beam te kopen, mede door het compacte formaat. Alleen ik twijfel Waarom, ik heb op m'n tv aangesloten een ps4 pro, kabel ontvanger, Snes mini en een chromecast. Hoe krijg ik dit aangesloten op de beam? De beam heeft maar 1 hdmi aansluiting?
Kijk eens wat reviewsjasper2603 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:46:
Ik zit er ook over te denken om de sonos beam te kopen, mede door het compacte formaat. Alleen ik twijfel Waarom, ik heb op m'n tv aangesloten een ps4 pro, kabel ontvanger, Snes mini en een chromecast. Hoe krijg ik dit aangesloten op de beam? De beam heeft maar 1 hdmi aansluiting?
Begrijp ik het goed dat alles wat op m'n tv met hdmi is aangesloten, ook al is dat via Hdmi hub, gaat via m'n panasonic plasma tv met een hdmi kabel naar de sonos Beam?418O2 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:48:
[...]
Kijk eens wat reviewsalles loopt via arc dus het geluid van je tv gaat automatisch naar je Beam
Als je tv ARC heeft, jajasper2603 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:48:
[...]
Begrijp ik het goed dat alles wat op m'n tv met hdmi is aangesloten, ook al is dat via Hdmi hub, gaat via m'n panasonic plasma tv met een hdmi kabel naar de sonos Beam?
Dank je! Mijn tv heeft ARC, dus dat moet goedkomen.
Ik zoek een flexibele geluidservaring in de woonkamer, die ik ook kan gebruiken op mijn terras buiten (de speakers moeten weggezet kunnen worden in een kast na gebruik) Is het mogelijk om 2 Sonos One's met elkaar en de Sub te verbinden en dan geluid te streamen via die 3?
Of is het aan te raden om sowieso een Playbase of Beam aan te schaffen (ik ga niet heel veel doen met tv/films)
Of is het aan te raden om sowieso een Playbase of Beam aan te schaffen (ik ga niet heel veel doen met tv/films)
Sonos is een systeem dat meer geschikt is voor een vaste plaatsing. Als je constant de stroomkabels eruit gaat trekken en ze ergens opbergt moet je voor iedere luister sessie de speakers weer opnieuw neerzetten en even installeren in de app.
Ik zou in zo'n situatie eerder kijken naar een bluetooth speaker oplossing. Bij Heos kun je bijvoorbeeld onder de Heos 1 een batterypack schroeven en zowel over het netwerk als via bluetooth muziek streamen. Dat is iets gebruiksvriendelijker als je het veel wil verplaatsen.
Ik zou in zo'n situatie eerder kijken naar een bluetooth speaker oplossing. Bij Heos kun je bijvoorbeeld onder de Heos 1 een batterypack schroeven en zowel over het netwerk als via bluetooth muziek streamen. Dat is iets gebruiksvriendelijker als je het veel wil verplaatsen.
Ah ok thanks, ik heb dan verkeerd gekeken. Ik dacht dat de Sonos One speakers draadloos waren en ik ze overal kon neerzetten waar ik wilde. Om meer bass toe te voegen, dacht ik de Sub erop te connecten (ik meen dat ik dat gelezen had ergens) Ik zoek een goede oplossing met een mooi bass geluid die ik kan verplaatsen, niet het standaard geluid.Linius schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:47:
Sonos is een systeem dat meer geschikt is voor een vaste plaatsing. Als je constant de stroomkabels eruit gaat trekken en ze ergens opbergt moet je voor iedere luister sessie de speakers weer opnieuw neerzetten en even installeren in de app.
Het enige draad aan een sonos is de stroomkabel, die is wel nodig
Mits je overal een stopcontact hebt want ze hebben inderdaad stroom nodig .Dgibbons schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:08:
[...]
Ah ok thanks, ik heb dan verkeerd gekeken. Ik dacht dat de Sonos One speakers draadloos waren en ik ze overal kon neerzetten waar ik wilde. Om meer bass toe te voegen, dacht ik de Sub erop te connecten (ik meen dat ik dat gelezen had ergens) Ik zoek een goede oplossing met een mooi bass geluid die ik kan verplaatsen, niet het standaard geluid.
STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/
@Dgibbons Als je op het terras stroom hebt en je wil de speakers binnen/buiten gebruiken is dat prima te doen. Setup in de app is niet nodig als je een speaker(-paar met eventueel een sub) samen verplaatst, alleen de "kamer" waar ze in staan zal af en toe niet kloppen. Aangezien dat slechts een naam is heeft het verder geen effect op de werking.
De Sub is redelijk massief en dus niet zo makkelijk te verplaatsen. Tenzij je een paar hectare aan land om je woning hebt zou ik sowieso afraden om veel bass in de tuin te doen, daar zijn je buren vast niet blij mee. Overigens komt uit een setje play:1's al een best indrukwekkend geluid (voor het formaat). Test het even in een HiFi winkel en mocht het niet voldoende zijn kan je nog naar de 3/5 kijken.
De Sub is redelijk massief en dus niet zo makkelijk te verplaatsen. Tenzij je een paar hectare aan land om je woning hebt zou ik sowieso afraden om veel bass in de tuin te doen, daar zijn je buren vast niet blij mee. Overigens komt uit een setje play:1's al een best indrukwekkend geluid (voor het formaat). Test het even in een HiFi winkel en mocht het niet voldoende zijn kan je nog naar de 3/5 kijken.
Yes, ik ben vandaag in een Hifi winkel gaan luisteren en er komt wel een indrukwekkend geluid uit moet ik zeggen. De Sub is wel nodig voor mijn bass liefde. Buiten hoef ik toch niet veel bass en is het meer achtergrond muziek. Ik denk dat ik toch voor een Playbar ga icm 3x Play1 of 3x Sonos One(waarvan 2 binnen en 1 buiten die ik dan via de app kan bedienen, zal toch niet heel hard aangaan inderdaad buiten) Eerst wilde ik geen Playbar of Beam maar het bezoekje heeft me enthousiast gemaakt.Tassadar32 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:53:
@Dgibbons Als je op het terras stroom hebt en je wil de speakers binnen/buiten gebruiken is dat prima te doen. Setup in de app is niet nodig als je een speaker(-paar met eventueel een sub) samen verplaatst, alleen de "kamer" waar ze in staan zal af en toe niet kloppen. Aangezien dat slechts een naam is heeft het verder geen effect op de werking.
Heb je in de Hifi winkel ook andere speakers dan Sonos geprobeerd?Dgibbons schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:10:
[...]
Yes, ik ben vandaag in een Hifi winkel gaan luisteren en er komt wel een indrukwekkend geluid uit moet ik zeggen. De Sub is wel nodig voor mijn bass liefde. Buiten hoef ik toch niet veel bass en is het meer achtergrond muziek. Ik denk dat ik toch voor een Playbar ga icm 3x Play1 of 3x Sonos One(waarvan 2 binnen en 1 buiten die ik dan via de app kan bedienen, zal toch niet heel hard aangaan inderdaad buiten) Eerst wilde ik geen Playbar of Beam maar het bezoekje heeft me enthousiast gemaakt.
De Heos1, zoals eerder al aanbevolen werd. Dit vond ik niks omdat er ook geen Sub optie is. Ik heb een Heos setup gehoord met de Heos 5 icm Sub gehoord in een andere winkel (vond ik niks) Als laatste heb ik de Bose soundbar 300 icm met de 300 Subwoofer en achter surrounds (de bass hiervan vond ik wel mooier dan de Sub van Sonos moet ik zeggen) maar ze hebben me ook de Sonos en Bose app laten zien en daar vond ik Sonos toch een stuk fijner.TLLRS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:31:
[...]
Heb je in de Hifi winkel ook andere speakers dan Sonos geprobeerd?
Denon receivers hebben de Heos app geintegreerd. Je kunt dus eigenlijk iedere subwoofer gebruiken die je wilt en dan zijn met name merken zoals B&W, Klipsch, etc erg interessant. Bijv. de B&W ASW610 kost minder dan de Sonos sub en geeft veel beter geluid.Dgibbons schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:59:
[...]
De Heos1, zoals eerder al aanbevolen werd. Dit vond ik niks omdat er ook geen Sub optie is. Ik heb een Heos setup gehoord met de Heos 5 icm Sub gehoord in een andere winkel (vond ik niks) Als laatste heb ik de Bose soundbar 300 icm met de 300 Subwoofer en achter surrounds (de bass hiervan vond ik wel mooier dan de Sub van Sonos moet ik zeggen) maar ze hebben me ook de Sonos en Bose app laten zien en daar vond ik Sonos toch een stuk fijner.
Ik heb sinds enkele maanden een One en een Play:5. Trueplay was in het begin niet beschikbaar voor mijn iPhone X. Nu zag ik gisteren toevallig dat ik beide speakers moet kunnen afstemmen d.m.v. Trueplay.
Ik probeerde dit eerst met de 5, maar ik kreeg steeds foutmeldingen. Ik liep te weinig, ik bewoon te weinig op en neer met de telefoon, de ruimte zou niet stil zijn (het was doodstil) en ik zou een hoesje om mijn telefoon hebben.
De 5 staat in een hoek van de woonkamer (ong. 45m2) en de One staat in de keuken (ong. 15m2). De ruimtes gaan in elkaar over en zijn niet afgesloten van elkaar. Heeft er iemand tips om Trueplay te laten slagen?
Ik probeerde dit eerst met de 5, maar ik kreeg steeds foutmeldingen. Ik liep te weinig, ik bewoon te weinig op en neer met de telefoon, de ruimte zou niet stil zijn (het was doodstil) en ik zou een hoesje om mijn telefoon hebben.
De 5 staat in een hoek van de woonkamer (ong. 45m2) en de One staat in de keuken (ong. 15m2). De ruimtes gaan in elkaar over en zijn niet afgesloten van elkaar. Heeft er iemand tips om Trueplay te laten slagen?
Dat klinkt ook wel interessant. Dat is een optie die ik ga beluisteren! Ik ben ook niet helemaal overtuigd van de Sub van Sonos (prijs kwaliteit) zeker na het luisteren van de Subwoofer van Bose.TLLRS schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:20:
[...]
Denon receivers hebben de Heos app geintegreerd. Je kunt dus eigenlijk iedere subwoofer gebruiken die je wilt en dan zijn met name merken zoals B&W, Klipsch, etc erg interessant. Bijv. de B&W ASW610 kost minder dan de Sonos sub en geeft veel beter geluid.
Ik heb al een aantal keer Trueplay gebruikt en herken deze problemen helemaal niet. Zit je niet met je vinger voor de microfoon van je iPhone?Flieger schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:46:
Ik heb sinds enkele maanden een One en een Play:5. Trueplay was in het begin niet beschikbaar voor mijn iPhone X. Nu zag ik gisteren toevallig dat ik beide speakers moet kunnen afstemmen d.m.v. Trueplay.
Anders iemand anders telefoon lenen?
Verwijderd
Goede avond, ik ben van plan om een beam Te gaan kopen voor onder de tv. Nu wil ik links en rechts van de bank ook twee boxen ophangen voor surround sound. Kan ik hiervoor beter voor de one gaan of voor de play:1 in sets zie ik namelijk (bijna) altijd de beam icm play:1 voor surround sound.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
?Linius schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:47:
Wij zetten de sonos continu spanningsloos, werkt perfect je moet alleen even wat langer wachten voordat hij regeert uiteraart...
Dan zou ik gewoon die Play 1 nemen. Grootste verschil is de integratie van Alexa in de One, maar als je een Beam hebt heb je dat toch al. Dus dan is het prijsvoordeel van de Play 1 mooi meegenomen, in geluidskwaliteit scheelt het (vrijwel) niks.Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:20:
Goede avond, ik ben van plan om een beam Te gaan kopen voor onder de tv. Nu wil ik links en rechts van de bank ook twee boxen ophangen voor surround sound. Kan ik hiervoor beter voor de one gaan of voor de play:1 in sets zie ik namelijk (bijna) altijd de beam icm play:1 voor surround sound.
Alvast bedankt.
De verschillen tussen de One en Play:1 zijn toch makkelijk te vinden? Als je ze ooit apart wilt gaan gebruiken voor de One gaan. Als je ze altijd als set gaat blijven gebruiken heeft de One 0,0 voordeel.Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:20:
Alvast bedankt.
Inderdaad. Wat een klitsklare onzin. Je kunt zelfs rear speakers van het stroom losmaken en na inpluggen zullen ze gewoon weer op de juiste plaats worden toegevoegd.rdfeij schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:24:
[...]
?
Wij zetten de sonos continu spanningsloos, werkt perfect je moet alleen even wat langer wachten voordat hij regeert uiteraart...
Je hoeft nooit een speaker opnieuw in te stellen in de app.
Waarom als ik vragen mag ?Thomas18GT schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:55:
[...]Als je ze ooit apart wilt gaan gebruiken voor de One gaan.
Het grootste verschil van de One t.o.v de Play:1 is de spraakaansturing, welke laatstgenoemde niet heeft.
Echter omdat je de Beam als aansturing van je systeem gaat gebruiken, en deze de spraakondersteuning al heeft, heb je deze niet ook nodig in je back speakers.
Verder zijn de One en de Play:1 in geluidskwaliteit identiek.
Ow nu snap ik wat je bedoelde met "Als je ze ooit apart wilt gaan gebruiken voor de One gaan" je bedoelde apart van de Beam. Ik dacht eerst dat je bedoelde de twee One's of de twee play1 apart van elkaar gaat gebruiken, dat je dan voor de One moest kiezen.Flix20 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 07:22:
[...]Het grootste verschil van de One t.o.v de Play:1 is de spraakaansturing, welke laatstgenoemde niet heeft.
Echter omdat je de Beam als aansturing van je systeem gaat gebruiken, en deze de spraakondersteuning al heeft, heb je deze niet ook nodig in je back speakers.
Verder zijn de One en de Play:1 in geluidskwaliteit identiek.
yorroy schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:29:
[...]
Ik heb al een aantal keer Trueplay gebruikt en herken deze problemen helemaal niet. Zit je niet met je vinger voor de microfoon van je iPhone?![]()
Anders iemand anders telefoon lenen?
Somme vraag misschien, die vast en zeker al eens gesteld is denk ik...
Ik ben van:
1x Playbar, 1x Sub, 2x Play1
naar
1x Playbar, 1x Sub, 2x One
gegaan alleen kan ik nog steeds geen AirPlay2 gebruiken omdat de Sonos app zegt dat de Controller (dus de Playbar) geen AirPlay2 kan.
Iemand al een oplossing hier voor?
Ik ben van:
naar
gegaan alleen kan ik nog steeds geen AirPlay2 gebruiken omdat de Sonos app zegt dat de Controller (dus de Playbar) geen AirPlay2 kan.
Dat gaat helaas niet werken. Zie hier Sonos' antwoord op de FAQ op https://www.sonos.com/nl-nl/airplayTerrorSource schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:31:
Somme vraag misschien, die vast en zeker al eens gesteld is denk ik...
Ik ben van:
naar
Ik heb een home-cinema systeem met een Playbar en Sonos One of Play:5 (gen 2) als surrounds. Is mijn opstelling compatibel met AirPlay 2?
Nee. De home-cinema speaker (niet de surrounds) bepaalt of je home-cinema systeem compatibel is met AirPlay. De Playbar is niet compatibel met AirPlay, maar home-cinema systemen met Playbase en Sonos Beam zijn dat wel.
De webshop http://www.50five.nl/ geeft met kortingscode SUMMEROF50FIVE 15% korting op zijn gehele assortiment, daarnaast kan je bij bijv. cashbackxl.nl nog eens 15% cashback krijgen, waardoor de korting oploopt tot ongeveer 30%.
Daardoor krijg je de volgende prijslijst:
Tevens hebben ze ook allerlei combinatie sets, bijv:
Playbase + Sub + 2x Play:1, normaal kost dat €1780,-, nu maar €1202,22. Dit is maar een greep uit het assortiment.
Met dank aan @Bomin via Bomin in "Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic".
Daardoor krijg je de volgende prijslijst:
Product | PW | 50Five (met korting) | Met Cashback |
Sonos Play:1 | €176,- | €152,15 | €133,29 |
Sonos Play:5 | €486,- | €492,15 | €431,14 |
Sonos One | €204,- | €194,65 | €170,52 |
Sonos One (2-pack) | - | €406,27 | €355,91 |
Sonos Playbase | €679,- | €679,15 | €592,73 |
Sonos Playbar | €693,- | €679,15 | €592,73 |
Sonos Beam | €449,- | €381,65 | €334,34 |
Sonos Sub | €749,- | €679,15 | €592,73 |
Tevens hebben ze ook allerlei combinatie sets, bijv:
Playbase + Sub + 2x Play:1, normaal kost dat €1780,-, nu maar €1202,22. Dit is maar een greep uit het assortiment.
Met dank aan @Bomin via Bomin in "Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic".
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.