Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 66 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:04
Werkt geweldig dat Alexa...... op One: "Sorry, I’m having trouble understanding you right now."

Verbinding eruit gegooid met amazon, en opnieuw aangemaakt via sonos, werkt nu wel :P

[ Voor 30% gewijzigd door tcviper op 19-07-2018 12:11 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Flix20 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:07:
[...]

Dat klopt want de smart remote van Samsung werkt niet via IR.
Dus de Sonos apparatuur ontvangt daar geen signaal van(maar de tv wel, die vervolgens de ziggo box het signaal doorgeeft om van zender te wisselen).

Heb hier de 55KS7000 (met playbar) staan, iedem probleem.
Je zult de 'domme' remote van Samsung, of van de Ziggo box moeten gebruiken om het geluid van je Beam aan te passen.
Of uiteraard gewoon met de app.
Hey Flix,

Nee dit is niet nodig! Sonos kan namelijk IR aanleren heb ik vernomen. Je aan en uit knop van de Samsung Remote is de IR ontvanger die je nodig hebt ook bij de K serie.

Het volgende moet je doen:

Sonos app > Meer > Mijn kamer > Kies de Beam > Afstandbediening installatie > als die vraagt of je de volume knoppen wil bedienen kies dan eens voor de aan/uit knop op je AB. Dit gewoon bij alle stappen doen tot dat die aangeeft dat die succesvol is ingesteld en Voila hij werkt. Ook de volume knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Shadow343 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:01:
[...]

Hey Flix,

Nee dit is niet nodig! Sonos kan namelijk IR aanleren heb ik vernomen. Je aan en uit knop van de Samsung Remote is de IR ontvanger die je nodig hebt ook bij de K serie.

Het volgende moet je doen:

Sonos app > Meer > Mijn kamer > Kies de Beam > Afstandbediening installatie > als die vraagt of je de volume knoppen wil bedienen kies dan eens voor de aan/uit knop op je AB. Dit gewoon bij alle stappen doen tot dat die aangeeft dat die succesvol is ingesteld en Voila hij werkt. Ook de volume knoppen.
De smart remote van Samsung werkt echter niet op IR maar RF, vandaar die converter die Samsung met sommige (of alle?) TV modellen meelevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:31

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Oké na lang wikken en wegen tussen de Beam en de Samsung HW-MS650 gekozen voor de Samsung. De Beam pak ik zo in en stuur ik straks terug. De Samsung klinkt echt een level beter (qua bass) dan de Beam. Overigens is de Beam ook een top product maar niet voor mij :). Heb geen andere Sonos producten in huis dus ging het mij puur om het geluidskwaliteit en het moest een soundbar zijn met HDMI ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:05
Bij muziek is de bass voor mij nu wel genoeg; lijkt er met netflix soms net niet uit te komen.

Enige wat me nu nog stoort is dat hij na casten niet zonder de app te gebruiken naar TV Geluid is te switchen via Alexa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ik merk dat als ik na een dag werken thuiskom dat dan de microfoon (en dus ook de werking van Alexa) is uitgeschakeld. Die kan ik dan handmatig weer aan doen met de touchknop op de Beam.
Weet iemand waar ik dat op een andere manier kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 14:17
DaCoTa schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:20:
Beam ontvangen en geinstalleerd, dat was super simpel, ook met het toevoegen van de twee Sonos One's die er al stonden voor surround. Geluid klinkt op eerste oor goed, maar erg lang kan ik er niet naar luisteren want mijn tv schakelt af en toe terug naar zijn eigen speakers en blijft dan af en toe heen en weer flippen tussen external en internal speakers.
Om even mezelf te quoten, de oorzaak van het wegvallen is dat de Beam zijn verbinding met het Wifi netwerk kwijtraakt. De Beam heeft dan een wit knipperende indicator en ik zie hem ook niet meer in de Sonos app. Aan de achterkant van de want waar de Beam staat zit bij mij de gasmeter en ik vermoed dat het signaal daardoor soms te zwak is. Als ik hem een meter naar voren haal of aan bekabeld internet zet werkt het wel.

Deze is volgens mij nieuw: https://www.flexson.nl/product/sonos-beam-tv-beugel/, is een betere oplossing dan de Beam muurbeugel op een generieke playbar beugel. Wel vrij prijzig, maar was erg tevreden over de Flexson standaard voor de Play One.

[ Voor 11% gewijzigd door DaCoTa op 19-07-2018 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:20:
Oké na lang wikken en wegen tussen de Beam en de Samsung HW-MS650 gekozen voor de Samsung. De Beam pak ik zo in en stuur ik straks terug. De Samsung klinkt echt een level beter (qua bass) dan de Beam. Overigens is de Beam ook een top product maar niet voor mij :). Heb geen andere Sonos producten in huis dus ging het mij puur om het geluidskwaliteit en het moest een soundbar zijn met HDMI ARC.
Ik sta (stond) zelf voor dezelfde keuze. Heb zelf nu de samsung ms651 (650 in het zilver) anderhalve week terug gekocht en ben hier zeer tevreden over. Ik was serieus verbaasd over de laagweergave zonder sub. Maar ook mbt tot connectiviteit, dit werkt allemaal uitstekend.

Ik twijfelde alsnog over de beam aangezien deze zoveel goede reviews heeft. Maar kon me de meerprijs nog niet rechtvaardigen terwijl ik het idee had dat ik aan functionaliteit ging inleveren. (Heb zelf thuis geen andere sonos producten)

Daarnaast is de samsung ook girlfriend approved aangezien deze goed bij onze tv past en de beam niet (haar mening).

Ik ga zelf zo nog even de beam luisteren maar dat is niet te vergelijken met ze thuis hebben. Dus ik ben blij dat iemand dit vergelijk thuis gedaan heeft, dus dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DaCoTa schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:05:
[...]

Om even mezelf te quoten, de oorzaak van het wegvallen is dat de Beam zijn verbinding met het Wifi netwerk kwijtraakt. De Beam heeft dan een wit knipperende indicator en ik zie hem ook niet meer in de Sonos app. Aan de achterkant van de want waar de Beam staat zit bij mij de gasmeter en ik vermoed dat het signaal daardoor soms te zwak is. Als ik hem een meter naar voren haal of aan bekabeld internet zet werkt het wel.

Deze is volgens mij nieuw: https://www.flexson.nl/product/sonos-beam-tv-beugel/, is een betere oplossing dan de Beam muurbeugel op een generieke playbar beugel. Wel vrij prijzig, maar was erg tevreden over de Flexson standaard voor de Play One.
Die heb ik ook besteld. Zou komende week binnen moeten komen. Laat wel weten hoe hij bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

venom1 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:41:
[...]

Ik sta (stond) zelf voor dezelfde keuze. Heb zelf nu de samsung ms651 (650 in het zilver) anderhalve week terug gekocht en ben hier zeer tevreden over. Ik was serieus verbaasd over de laagweergave zonder sub. Maar ook mbt tot connectiviteit, dit werkt allemaal uitstekend.

Ik twijfelde alsnog over de beam aangezien deze zoveel goede reviews heeft. Maar kon me de meerprijs nog niet rechtvaardigen terwijl ik het idee had dat ik aan functionaliteit ging inleveren. (Heb zelf thuis geen andere sonos producten)

Daarnaast is de samsung ook girlfriend approved aangezien deze goed bij onze tv past en de beam niet (haar mening).

Ik ga zelf zo nog even de beam luisteren maar dat is niet te vergelijken met ze thuis hebben. Dus ik ben blij dat iemand dit vergelijk thuis gedaan heeft, dus dank.
De Samsung heeft dan ook veel meer speakers dan de Beam. Absoluut de betere aankoop als het puur om geluidsproductie gaat. Ben er zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-05 18:43
Als student ben ik deze zomervakantie flink aan het bijbeunen om mijn woning van een mooi Sonos speakersysteem te kunnen voorzien. Voor deze setup wil ik beginnen met;

• Sonos Beam
• 2x Sonos One

De Sonos Beam ga ik eind van deze maand aanschaffen. Eind volgende maand hoop ik de Sonos One’s hieraan toe te voegen. Elke euro die ik kan besparen is er weer één!

Daarmee de vraag of er weleens acties, aanbiedingen, studentenkorting, etc op deze apparatuur is. Of korting als je meerdere items in één bundel koopt wellicht? Heb een voucher van de mediamarkt voor €10,- korting, maar een % korting zou veel aantrekkelijker zijn natuurlijk!

Alvast bedankt voor het mee denken ; )

Once you go Mac, you'll never go back : )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 16:21
Nurb schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:08:
Als student ben ik deze zomervakantie flink aan het bijbeunen om mijn woning van een mooi Sonos speakersysteem te kunnen voorzien. Voor deze setup wil ik beginnen met;

• Sonos Beam
• 2x Sonos One

De Sonos Beam ga ik eind van deze maand aanschaffen. Eind volgende maand hoop ik de Sonos One’s hieraan toe te voegen. Elke euro die ik kan besparen is er weer één!

Daarmee de vraag of er weleens acties, aanbiedingen, studentenkorting, etc op deze apparatuur is. Of korting als je meerdere items in één bundel koopt wellicht? Heb een voucher van de mediamarkt voor €10,- korting, maar een % korting zou veel aantrekkelijker zijn natuurlijk!

Je bent net een maand te laat eigenlijk, de laatste vaderdagactie was behoorlijk goed icm de Mediamarkt 10 euro korting. Hierdoor 2x een Play 1 spotgoedkoop op de kop getikt.
Het is altijd wat lastig inschatten, die kortingsacties. Ik denk dat Black Friday de eerste echt goede actie pas weer wordt.

Overigens voor de mensen die net als ik de cashbackclaim nog niet hebben, ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar Sonos. De 30 dagen zijn namelijk ruim voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Ik had de buren geholpen met het niet installeren van hun play 3.

Wat een geluid komt daaruit zeg :9~
Nu gebruik ik voor het geluid van de tv een surround-set en mocht die het ooit begeven ... ;)
Maar daar kan je de play 3 niet voor gebruiken heb ik begrepen?
Althans dat is meer voor het streamen van een device.
Zou ik dan een playbar moeten gebruiken?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 00:15

Lucaz

Ondertiteling

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:20:
@Verwijderd
@venom1
Ik zit ook te twijfelen tussen de Beam en deze HW-MS650.
Het schijnt dat de samsung soundbar het vervelende probleem heeft dat hij zichzelf uitschakeld na 5 minuten geen geluid te hebben ontvangen. Bijv even 5 minuten Netflix op pauze en drinken halen. Kom je terug en is je soundbar uit..
Nu schijn je auto power off uit te kunnen zetten maar dat kan alleen voor de AUX input en niet voor de HDMI-ARC input, welke ik wil gaan gebruiken.

Kunnen jullie bevestigen dat de HW-MS650 via hdmi-arc inderdaad na 5 minuten geen sound te hebben ontvangen zichzelf uitschakeld?

Ik wil hem gebruiken icm een LG C7 oled

https://us.community.sams...dio/thread-id/1916/page/1

[ Voor 10% gewijzigd door Lucaz op 21-07-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Lucaz schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 23:38:
[...]

@Verwijderd
@venom1
Het schijnt dat de samsung soundbar het vervelende probleem heeft dat hij zichzelf uitschakeld na 5 minuten geen geluid te hebben ontvangen. Bijv even 5 minuten Netflix op pauze en drinken halen. Kom je terug en is je soundbar uit..
Nu schijn je auto power off uit te kunnen zetten maar dat kan alleen voor de AUX input en niet voor de HDMI-ARC input, welke ik wil gaan gebruiken.

Kunnen jullie bevestigen dat de HW-MS650 via hdmi-arc inderdaad na 5 minuten geen sound te hebben ontvangen zichzelf uitschakeld?

Ik heb het even geprobeerd met een timer van 5:30 maar de soundbar is gewoon aangebleven (via hdmi arc). Heb de thread gelezen maar ik ben het nog niet tegengekomen tijdens gebruik maar ik denk dat hij zich wel uitschakelt als er geen actieve verbinding meer is. Maar de soundbar herkent een actieve arc verbinding (D.IN->HDMI ARC). Dus wellicht een combinatie met een andere tv dan werkt het anders.

Ik kan het later nog wel eens proberen met een langere tijd. (Mijn Tv is trouwens een samsung MU7000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 27-09 14:27
MdO82 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:07:
Ik had de buren geholpen met het niet installeren van hun play 3.

Wat een geluid komt daaruit zeg :9~
Nu gebruik ik voor het geluid van de tv een surround-set en mocht die het ooit begeven ... ;)
Maar daar kan je de play 3 niet voor gebruiken heb ik begrepen?
Althans dat is meer voor het streamen van een device.
Zou ik dan een playbar moeten gebruiken?
Klopt, playbar playbase of beam.

Lees jezelf even in op de site, daar wordt alles duidelijk uitgelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
Nurb schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:08:

• Sonos Beam
• 2x Sonos One

Je zou ook 2x Play:1 kunnen overwegen. De Beam zitten al mics in voor alexa, dat is dan in je achterspeakers niet echt meer nodig. Geluid is nagenoeg hetzelfde.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
yorroy schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:16:
[...]

Je bent net een maand te laat eigenlijk, de laatste vaderdagactie was behoorlijk goed icm de Mediamarkt 10 euro korting. Hierdoor 2x een Play 1 spotgoedkoop op de kop getikt.
Het is altijd wat lastig inschatten, die kortingsacties. Ik denk dat Black Friday de eerste echt goede actie pas weer wordt.
Afgelopen week was de One €211,- bij de Mediamarkt, icm met de voucher die ik had heb ik deze dus voor €201,- op de kop getikt! Deze gebruik ik nu voornamelijk in de keuken icm mijn iPhone. Bij de tv heb ik nog een 5.1 setje staan dus de aanschaf van de Beam wacht ik nog even af. Echter hoe meer ik de One gebruik, des te meer ik geprikkeld wordt om de Beam in huis te halen O-)
Tassadar32 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:49:
[...]

Je zou ook 2x Play:1 kunnen overwegen. De Beam zitten al mics in voor alexa, dat is dan in je achterspeakers niet echt meer nodig. Geluid is nagenoeg hetzelfde.
Heb ik ook gedaan! Echter wil ik de One/Play:1 ook in de studeerkamer gebruiken. Via mijn MacBook speel ik muziek af via iTunes, dus de Airplay 2 optie is voor mij een must have! Met de Play:1 is die niet mogelijk toch? Qua design zou de Play:1 wel mooier staan naast mijn MacBook (spacegrey) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz

Lucaz

Ondertiteling

venom1 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 09:56:
[...]

Ik heb het even geprobeerd met een timer van 5:30 maar de soundbar is gewoon aangebleven (via hdmi arc). Heb de thread gelezen maar ik ben het nog niet tegengekomen tijdens gebruik maar ik denk dat hij zich wel uitschakelt als er geen actieve verbinding meer is. Maar de soundbar herkent een actieve arc verbinding (D.IN->HDMI ARC). Dus wellicht een combinatie met een andere tv dan werkt het anders.

Ik kan het later nog wel eens proberen met een langere tijd. (Mijn Tv is trouwens een samsung MU7000)
Bedankt voor het testen! Dat klinkt al goed.
Als je een keer tijd hebt om het met een langere tijd te testen rond de 20 minuten graag.

Ik lees ook reactie’s van mensen die zeggen dat hij na 5 minuten inderdaad power off gaat maar als hij dan weer sound doorkrijgt op zijn hdmi-arc poort dat hij dan weer aan gaat en weer verder met het geluid gaat. (wel 2 seconden opstart tijd maar dat maakt niet uit)
Dus dat kan ook nog.

Zou inderdaad best per TV merk kunnen verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
@Nurb Die kunnen airplay2 als ze in een kamer zitten waarvan de controller airplay2 support heeft. Als ze dus als rear speakers gebruikt worden met een beam kan je prima een setje play:1's gebruiken. Let wel dat als je sonos speakers als rears gebruikt ze niet zo makkelijk te ontkoppelen zijn, dus ze los gebruiken zonder de beam en als achterspeakers voor de beam is niet handig. Als je ze echt in een andere kamer gebruikt en niet als rears moet je inderdaad wel de One's hebben.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Nu alleen nog hopen dat Google Assistant/Home snel komt op Sonos :)
Zou een mooie combinatie zijn,... Airplay 2, Spotify Connect, Google Home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
Nurb schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 14:22:
[...]

Afgelopen week was de One €211,- bij de Mediamarkt, icm met de voucher die ik had heb ik deze dus voor €201,- op de kop getikt! Deze gebruik ik nu voornamelijk in de keuken icm mijn iPhone. Bij de tv heb ik nog een 5.1 setje staan dus de aanschaf van de Beam wacht ik nog even af. Echter hoe meer ik de One gebruik, des te meer ik geprikkeld wordt om de Beam in huis te halen O-)
[...]
De One komt komende week ook bij de Mediamarkt in de aanbieding, waarbij je 20 euro cashback krijgt.
Volgens de folder kom je dan op 191 euro. Tel daarbij eventueel nog de 10 euro kortingsbon dan heb je volgende week de One voor 181 euro.

Hierbij de link naar de folder:
https://www.folderz.nl/be...older-117733.html#page=10

[ Voor 7% gewijzigd door yorroy op 21-07-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucaz schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 23:38:
[...]

@Verwijderd
@venom1

Nog niet geconstateerd maar waarom zou je een OLED tv aan willen laten staan zonder het te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:13
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:30:
[...]
Nog niet geconstateerd maar waarom zou je een OLED tv aan willen laten staan zonder het te gebruiken?
Pissen en bier pakken?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz

Lucaz

Ondertiteling

Inderdaad :) of wat dan ook. Die OLED gaat wel op screensaver dus geen probleem. Maar als die samsung ms650 daar niet op kan wachten en na 5 minuten besluit uit te gaan zou ik dat zeker wel irritant vinden.
Maar ik denk dat ik het moet proberen en als het zo is dan gaat hij terug.
Wil wel voor deze samsung gaan ipv de beam ivm de betere bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
Tassadar32 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 15:32:
@Nurb Die kunnen airplay2 als ze in een kamer zitten waarvan de controller airplay2 support heeft. Als ze dus als rear speakers gebruikt worden met een beam kan je prima een setje play:1's gebruiken. Let wel dat als je sonos speakers als rears gebruikt ze niet zo makkelijk te ontkoppelen zijn, dus ze los gebruiken zonder de beam en als achterspeakers voor de beam is niet handig. Als je ze echt in een andere kamer gebruikt en niet als rears moet je inderdaad wel de One's hebben.
Heb in de studeerkamer een apart netwerk, is het dan wel mogelijk om makkelijk van rear speakers naar één losse speaker te switchen?
yorroy schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:26:
[...]

De One komt komende week ook bij de Mediamarkt in de aanbieding, waarbij je 20 euro cashback krijgt.
Volgens de folder kom je dan op 191 euro. Tel daarbij eventueel nog de 10 euro kortingsbon dan heb je volgende week de One voor 181 euro.

Hierbij de link naar de folder:
https://www.folderz.nl/be...older-117733.html#page=10
Oehh, thanks voor de heads up! Denk dat ik die tweede dan vast erbij moet halen en de Beam nog even op zich laat wachten!

Het is overigens niet mogelijk om met twee One’s een 2.0 setje te vormen voor bij mijn tv setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe je daar zo lang over? Overigens een interessante vergelijking.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2018 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Nurb schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:04:
[...]

Heb in de studeerkamer een apart netwerk, is het dan wel mogelijk om makkelijk van rear speakers naar één losse speaker te switchen?

[...]

Oehh, thanks voor de heads up! Denk dat ik die tweede dan vast erbij moet halen en de Beam nog even op zich laat wachten!

Het is overigens niet mogelijk om met twee One’s een 2.0 setje te vormen voor bij mijn tv setup?
Volgens mij niet. Alleen via appletv en airplay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
Nurb schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:04:
[...]

[...]

1) Sonos speakers moeten op hetzelfde netwerk zitten, anders werken ze niet samen. Van rears naar losse speaker is niet handig (veel handelingen). Ik zou van het Sonos concept uitgaan dat speakers in een bepaalde kamer staan en daar dus blijven, vaak verplaatsen is niet handig.

2) Bij de tv kan je een beam/bar/base gebruiken, de rest misschien met airplay2 maar is daar niet voor gemaakt (geen inputs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:19:
[...]

Doe je daar zo lang over? Overigens een interessante vergelijking.

[video]
Nice video, alleen moet die man even beter Engels leren (:p) en daarnaast moet ik zeggen dat ik het niet echt eens ben met zijn conclusie. Heb bij de instellingen van de beam de bass persoonlijk wat verhoogd na de True tuning en dat was het wel zo'n beetje. Vind het geluid zeer goed, ook bij het spelen van muziek (gebruik em op de slaapkamer net als de Sonos One in andere kamers). Daarbij is de vergelijking op deze manier met de Playbar ook niet 100% juist, dat product is ook een stuk duurder. En dan los van het geluid, de bar heeft geen HDMI, geen Airplay 2 rechstreeks en nog wel een aantal dingen niet. Ik denk dat men dit echt als een compleet nieuwe product lijn moet zien.

Leg er maar eens een Samsung bar naast,... verschil is meteen te merken.

[ Voor 17% gewijzigd door tcviper op 22-07-2018 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op zondag 22 juli 2018 @ 09:47:
[...]

Nice video, alleen moet die man even beter Engels leren (:p) en daarnaast moet ik zeggen dat ik het niet echt eens ben met zijn conclusie. Heb bij de instellingen van de beam de bass persoonlijk wat verhoogd na de True tuning en dat was het wel zo'n beetje. Vind het geluid zeer goed, ook bij het spelen van muziek (gebruik em op de slaapkamer net als de Sonos One in andere kamers). Daarbij is de vergelijking op deze manier met de Playbar ook niet 100% juist, dat product is ook een stuk duurder. En dan los van het geluid, de bar heeft geen HDMI, geen Airplay 2 rechstreeks en nog wel een aantal dingen niet. Ik denk dat men dit echt als een compleet nieuwe product lijn moet zien.

Leg er maar eens een Samsung bar naast,... verschil is meteen te merken.
Een Samsung soundbar blaast de Beam volledig weg :) (de HW-MS650) tenminste. En die gozer is een Nederlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2018 @ 10:02:
[...]
Een Samsung soundbar blaast de Beam volledig weg :) (de HW-MS650) tenminste. En die gozer is een Nederlander.
Daar kan ik nu veel op gaan zeggen, maar om de discussie niet aan te wakkeren laat ik het hier maar even bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op zondag 22 juli 2018 @ 10:08:
[...]

Daar kan ik nu veel op gaan zeggen, maar om de discussie niet aan te wakkeren laat ik het hier maar even bij :)
Je bracht hetzelf op en toevallig heb ik beide producten vorige week vrij uitvoerig getest dus ik weet waar ik het over heb. Maar dat zou inderdaad niet het juiste topic voor zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2018 @ 10:02:
[...]
Wat een rare vergelijking.... er zijn meer soundbars op de markt die beter klinken dan de Beam. Maar de Beam koop je juist omdat je iets wilt hebben wat perfect integreerd in een ontzettend solide mutiroom-systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Wootism schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:03:
[...]

Wat een rare vergelijking.... er zijn meer soundbars op de markt die beter klinken dan de Beam. Maar de Beam koop je juist omdat je iets wilt hebben wat perfect integreerd in een ontzettend solide mutiroom-systeem.
Tcviper maakt de vergelijking zelf.... en hij had het niet over de perfecte integratie;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wootism schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:03:
[...]

Ten eerste kun je twee soundbars prima met elkaar vergelijken. First and most gaat het om het geluid bij een soundbar en niet omdat iets naadloos op elkaar aansluit. Ten tweede zijn er genoeg mensen die maar één geluidssysteem in hun woonkamer hebben staan en het daar specifiek voor kopen. Ten derde bracht ik deze discussie niet naar voren, echter kun je uit de berichtgeving (van diegene waarop ik reageerde) uit opmaken dat het merk Samsung prut zou verkopen. Wat gewoon onwaar is. Suggestief zijn in een bepaald merkentopic is helaas iets waar heel veel mensen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 23:51
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:46:
[...]
Ten eerste kun je twee soundbars prima met elkaar vergelijken. First and most gaat het om het geluid bij een soundbar en niet omdat iets naadloos op elkaar aansluit. Ten tweede zijn er genoeg mensen die maar één geluidssysteem in hun woonkamer hebben staan en het daar specifiek voor kopen. Ten derde bracht ik deze discussie niet naar voren, echter kun je uit de berichtgeving (van diegene waarop ik reageerde) uit opmaken dat het merk Samsung prut zou verkopen. Wat gewoon onwaar is. Suggestief zijn in een bepaald merkentopic is helaas iets waar heel veel mensen last van hebben.
Laat ze maar, duidelijk last van cognitieve dissonantie bij de velen die preordered hebben zonder überhaupt geluisterd te hebben ;).
Heb zelf Sonos producten, maar het filmpje lijkt me spot on.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:46:
[...]
Ten eerste kun je twee soundbars prima met elkaar vergelijken. First and most gaat het om het geluid bij een soundbar en niet omdat iets naadloos op elkaar aansluit. Ten tweede zijn er genoeg mensen die maar één geluidssysteem in hun woonkamer hebben staan en het daar specifiek voor kopen.
Je mist m’n punt.
Je vergelijk past gewoon beter in het ‘algemene’ soundbar topic dan in het specifieke Sonos topic.

Sonos zijn multiroom speakers. Naast geluid is integratie in de rest van je systeem belangrijk, daarom kopen mensen Sonos. Dit gaat je sowieso niet lukken met je Samsung soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wootism schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:35:
[...]

Je mist m’n punt.
Je vergelijk past gewoon beter in het ‘algemene’ soundbar topic dan in het specifieke Sonos topic.

Sonos zijn multiroom speakers. Naast geluid is integratie in de rest van je systeem belangrijk, daarom kopen mensen Sonos. Dit gaat je sowieso niet lukken met je Samsung soundbar.
Volgens mij mis je mijn punt. Ik bracht het onderwerp Samsung niet naar voren, maar als iemand het gaat afkraken dan krijg je het ook in dit topic gewoon te horen.

Overigens lijkt het erop dat je nog nooit de Samsung Multiroom app hebt gebruikt. Het werkt even naadloos als die van Sonos en ook voor de Samsung heb je meerdere speakers die er gemakkelijk op aan kunnen worden gesloten.

Maar genoeg over Samsung.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2018 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
Tassadar32 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:52:
[...]

1) Sonos speakers moeten op hetzelfde netwerk zitten, anders werken ze niet samen. Van rears naar losse speaker is niet handig (veel handelingen). Ik zou van het Sonos concept uitgaan dat speakers in een bepaalde kamer staan en daar dus blijven, vaak verplaatsen is niet handig.

2) Bij de tv kan je een beam/bar/base gebruiken, de rest misschien met airplay2 maar is daar niet voor gemaakt (geen inputs).
Thanks voor de info! Dan ga ik het netwerk in de studeerkamer toch maar switchen/verlengen onder hetzelfde WiFi netwerk als in de woonkamer.

Twijfel nu ook om een Play:5 in de woonkamer (onder de tv) te plaatsen ipv de Beam. Is deze middels de aux aansluiting wel makkelijker te switchen naar bijv. de studeerkamer? Overigens is de hoek waar de tv staat erg klein (+/- 6 m2) dus dat zal wel voldoen denk ik d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:56:
[...]
Overigens lijkt het erop dat je nog nooit de Samsung Multiroom app hebt gebruikt. Het werkt even naadloos als die van Sonos en ook voor de Samsung heb je meerdere speakers die er gemakkelijk op aan kunnen worden gesloten.
Klopt!
Daarom zul je mij ook niet vinden in het Samsung multiroom huppeldepup topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chevchelios schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:29:
[...]

Laat ze maar, duidelijk last van cognitieve dissonantie bij de velen die preordered hebben zonder überhaupt geluisterd te hebben ;).
Heb zelf Sonos producten, maar het filmpje lijkt me spot on.
Dat heb je vaak met mensen die hun aankoop probeer te rechtvaardigen ;). Heb dat nooit begrepen. Koop wat je wil kopen, maar schiet niet meteen in de verdediging als mensen een andere opvatting erover hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2018 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
@Nurb De Play:5 heeft iets vertraging op de input. Die inputs zijn gemaakt om een LP speler of een casette deck op Sonos aan te sluiten, niet een TV. Verder kan je alleen een surround opstelling maken met een beam/bar/base en andere speakers, niet met een play:5 als voorspeaker.

Woonkamer dus een beam/bar/base onder de TV, eventueel een sub en play:1/3/5 als achterspeakers. Iedere andere kamer is voor Sonos echt een aparte kamer en heeft niks met je woonkamer te maken. De software is ook niet ingericht om achterspeakers vaak en makkelijk te koppelen/ontkoppelen.

Als je toch met een setje play:1/one's wil gaan sjouwen en deze ook in de studeerkamer gebruikt naast gebruik in de woorkamer als "rear" speakers voor een beam/bar/base zou je ze ook gewoon achterspeakers kunnen laten en muziek op full ipv ambient zetten. Je zit er wel aan vast dat je maar een enkele "kamer" hebt in de Sonos app en dus alle speakers altijd dezelfde muziek af zullen spelen, als dat geen probleem is, go for it.

Andere oplossing is voorlopig geen surround in de woonkamer en een paar Play:one's in de studeerkamer. Je kan dan later nog een setje 1/one's kopen als rears in de woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nurb
Tassadar32 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:20:

Woonkamer dus een beam/bar/base onder de TV, eventueel een sub en play:1/3/5 als achterspeakers. Iedere andere kamer is voor Sonos echt een aparte kamer en heeft niks met je woonkamer te maken. De software is ook niet ingericht om achterspeakers vaak en makkelijk te koppelen/ontkoppelen.
@Tassadar32 Als ik jou toch niet had 7(8)7

Dan ga ik toch voor de Beam + One’s voor in de woonkamer! Het verplaatsen van de One’s laat ik aan me voorbij gaan.

De oude 5.1 set verplaats ik naar de studeerkamer, wellicht dat ik deze in de toekomst nog vervang voor een mooi Sonos setje :9~

Heel erg bedankt voor je advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik ben van plan om bij mijn nieuwe tv een “surround” sonos systeem neer te zetten. Omdat ik niet alles in 1x wil kopen begin ik bij een Beam of Playbar/-base. Kan iemand mij vertellen welke het mooiste geluid levert? en of de Playbar niet langzaam uitgefaseerd zal worden aangezien het niet meer dezelfde features heeft als een Beam bijvoorbeeld. Zelf vind ik het formaat van de Beam en de Base wel het mooiste.
Ik wil zowiezo zelf ook nog ergens uitvoerig gaan testen met deze 3. Daarnaast twijfel ik tussen de play:1, one of play:3 voor de surround speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
mfmeijer schreef op zondag 22 juli 2018 @ 17:30:
Ik ben van plan om bij mijn nieuwe tv een “surround” sonos systeem neer te zetten. Omdat ik niet alles in 1x wil kopen begin ik bij een Beam of Playbar/-base. Kan iemand mij vertellen welke het mooiste geluid levert? en of de Playbar niet langzaam uitgefaseerd zal worden aangezien het niet meer dezelfde features heeft als een Beam bijvoorbeeld. Zelf vind ik het formaat van de Beam en de Base wel het mooiste.
Ik wil zowiezo zelf ook nog ergens uitvoerig gaan testen met deze 3. Daarnaast twijfel ik tussen de play:1, one of play:3 voor de surround speakers.
Mooiste geluid van de 3 komt wat mij betreft uit de Base. Sowieso verwacht ik wel dat er over niet al te lange tijd een opvolger komt van de Playbar dus die zou ik zelf op dit moment niet zo snel meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko306 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 17:33:
[...]

Mooiste geluid van de 3 komt wat mij betreft uit de Base. Sowieso verwacht ik wel dat er over niet al te lange tijd een opvolger komt van de Playbar dus die zou ik zelf op dit moment niet zo snel meer kopen.
Ga daar absoluut niet vanuit. Want dan kun je heel lang gaan wachten. De Beam is nu op dit moment de soundbar met HDMI en de beam zullen ze echt niet gaan kannibaliseren met een upgrade voor de Playbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2018 @ 17:40:
[...]
Ga daar absoluut niet vanuit. Want dan kun je heel lang gaan wachten. De Beam is nu op dit moment de soundbar met HDMI en de beam zullen ze echt niet gaan kannibaliseren met een upgrade voor de Playbar.
Het is natuurlijk absoluut geen zekerheid, maar wat mij betreft is die Playbar na ruim 5 jaar toch echt wel aan een hardware update toe en weer bijloopt wat betreft ondersteunde codecs etc.
Er is ook echt nog zat ruimte voor een fatsoenlijke soundbar die boven de Beam is gepositioneerd. Bang zijn voor kannibalisatie in dit geval is alsof BMW geen nieuwe 5 serie durft te introduceren als er net een nieuwe 3 is. Zolang er genoeg ruimte is tussen beide producten wat betreft prestaties, formaat en prijs hebben beide prima bestaansrecht. Zeker als je op je duurdere product ook nog is meer marge maakt, dan snoep je best graag wat klanten weg van je goedkopere peoduct. En altijd beter je eigen producten kannibaliseren dan dat een concurrent er met je klanten vandoor gaat. Als Sonos lang wacht met het uitbrengen van een soundbar boven de Beam zal dat ze ongetwijfeld klanten gaan kosten. Maar misschien zit ik er helemaal naast en wil Sonos nog wel 5 jaar op de Playbar teren...

[ Voor 5% gewijzigd door Wekko306 op 22-07-2018 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:14
mfmeijer schreef op zondag 22 juli 2018 @ 17:30:
Is de surround-setup vooral voor tv/fims? Dan is de play:1 of One m.i. meer dan voldoende voor de surroundeffecten.
Wat betreft geluid inderdaad vooral zelf gaan testen/luisteren. De Playbase kan door z'n afmetingen wat meer laag produceren.

Als je het hebt over uitfasering van producten dan blijft het moeilijk te voorspellen. De Play:1 is bijvoorbeeld nog steeds verkrijgbaar en niet gelijk vervangen door de One. Op een gegeven moment ligt het wel voor de hand dat ze niet veel verschillende vergelijkbare producten willen hebben en producten gaan uitfaseren.

Het blijft vooral speculeren, als je kijkt naar de huidige productlijn is de Playbar wel het product met de meeste kans om een update te krijgen.

Play:3 is trouwens ook een kanshebber, waarbij opvalt dat deze sinds eind vorig jaar beduidend goedkoper verkrijgbaar is. Je zou kunnen denken dat het met verminderde vraag te maken heeft.

Waar ik ook benieuwd naar ben is of de samenwerking met IKEA nog invloed heeft op de ontwikkeling van producten van Sonos zelf en de focus/prioritering daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-10 10:29
Is er al nou een beetje bekend wanneer er AirPlay 2 naar Sonos komt?
Ik wil graag een Playbar aanschaffen maar wacht op de Airplay.
Dit staat op mijn lijstje
- Playbar
- Sub
- 2x Play:1

[ Voor 47% gewijzigd door heppe01 op 22-07-2018 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
heppe01 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:43:
- Playbar
- Sub
De one en Beam hebben het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhijman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 10:52
heppe01 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:43:
- Playbar
- Sub
Dit setje zoals jij aangeeft gaat nooit AirPlay 2 ondersteunen. Playbase, beam en de one zijn de enige die dit nu ondersteunen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:14
jhijman schreef op maandag 23 juli 2018 @ 06:48:
[...]

Dit setje zoals jij aangeeft gaat nooit AirPlay 2 ondersteunen. Playbase, beam en de one zijn de enige die dit nu ondersteunen
Ook de 2e generatie Play:5 heeft het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhijman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 10:52
ja check, mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@mfmeijer Base heeft meer bass terwijl reviewers de treble iets schel vinden op sommige momenten. De playbar is meer gebalanceerd maar mist laag weer wat. Dat valt prima aan te vullen met de sub. De beam heeft gewoon minder speakers intern dus zal qua stereoseparatie en weergave nooit exact aan de bar/base kunnen tippen, maar je krijgt toch zeker 90% van de geluidskwaliteit voor een stuk lagere prijs. Wat dat betreft hebben alle Sonos producten een zeer goed geluid dus een miskoop zal je nooit doen. Ik zou dus ook gewoon kijken welke features je zoekt (alexa?) en waar de soundbar komt (onder tv? aan muur?) en op basis daarvan een beslissing maken.

Aangezien Sonos z'n producten erg lang ondersteunt blijft de playbar gewoon een prima koop. Ze hebben slechts één product (de controller/afstandsbediening) echt end-of-life gemarkeerd, maar wel nadat het al jarenlang uberhaupt niet meer te koop was (en omdat de meeste mensen tegenwoordig een smartphone hebben). De eerste generatie play:5 speakers, die ook al een paar jaar niet meer te koop zijn, krijgen nog gewoon updates en werken nog steeds prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
Tassadar32 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 07:50:
@mfmeijer Base heeft meer bass terwijl reviewers de treble iets schel vinden op sommige momenten. De playbar is meer gebalanceerd maar mist laag weer wat. Dat valt prima aan te vullen met de sub. De beam heeft gewoon minder speakers intern dus zal qua stereoseparatie en weergave nooit exact aan de bar/base kunnen tippen, maar je krijgt toch zeker 90% van de geluidskwaliteit voor een stuk lagere prijs. Wat dat betreft hebben alle Sonos producten een zeer goed geluid dus een miskoop zal je nooit doen. Ik zou dus ook gewoon kijken welke features je zoekt (alexa?) en waar de soundbar komt (onder tv? aan muur?) en op basis daarvan een beslissing maken.

Aangezien Sonos z'n producten erg lang ondersteunt blijft de playbar gewoon een prima koop. Ze hebben slechts één product (de controller/afstandsbediening) echt end-of-life gemarkeerd, maar wel nadat het al jarenlang uberhaupt niet meer te koop was (en omdat de meeste mensen tegenwoordig een smartphone hebben). De eerste generatie play:5 speakers, die ook al een paar jaar niet meer te koop zijn, krijgen nog gewoon updates en werken nog steeds prima!
Dankjewel, zelf hoop ik stiekem op een aankondiging dat ze de Beam meer codecs gaan geven ivm de HDMI poort. Dan zou er zelfs een 7.1 set mogelijk zijn. Verder vind ik de grote van de Beam en de Base het mooiste dus ik denk dat het toch tussen die 2 moet gaan. Ik ga komende week luisteren bij een zaak die alle artikelen van Sonos hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Reactie op mijn mail naar Sonos ivm de nog niet betaalde cashback:
Geachte heer -XXXX-

Bedankt voor uw e-mail en uw deelname aan de Sonos cashback campagne.

Helaas is er momenteel een vertraging in de betalingsverwerking vanwege de grote vraag naar deze promotie.

We werken er echter hard aan om de uitstaande overdrachten zo snel mogelijk te verwerken.

Onze excuses voor de vertraging en het ongemak dat dit met zich meebrengt.

Wij danken u voor uw verzoek en vragen om geduld.

Voor verdere vragen staan wij tot uw beschikking.

Met vriendelijke groet,

Stephanie @ Sonos Promotie-Ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Ah mooi, goed dat je even contact heb gezocht, dan weet ik dat ik oook nog even geduld moet hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 17:27
Mediamarkt heeft op dit moment een eigen cashback actie op de Sonos One. Je betaald 191 euro en krijgt 20 euro retour. In de folder is 211 euro genoemd minus 20 euro cashback, maar hij valt nog iets goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:03

DON PAPA

Tweaker-fan

.NCK schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:23:
Mediamarkt heeft op dit moment een eigen cashback actie op de Sonos One. Je betaald 191 euro en krijgt 20 euro retour. In de folder is 211 euro genoemd minus 20 euro cashback, maar hij valt nog iets goedkoper uit.
Ow dat is wel een hele scherpe actie, morgen maar ff shoppen bij de MM voor een stel One speakers voor in de slaapkamer en badkamer...

Bedankt voor de tip...

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 23-07-2018 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:16
Zit er trouwens nog verschil in geluid tussen een Sonos Play 1 en een Sonos One?

Ik zie trouwens op termijn ook nog wel een "Sonos Three" en "Sonos Five" komen om de huidige modellen te vervangen :X

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
TerrorSource schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:19:
Zit er trouwens nog verschil in geluid tussen een Sonos Play 1 en een Sonos One?

Ik zie trouwens op termijn ook nog wel een "Sonos Three" en "Sonos Five" komen om de huidige modellen te vervangen :X
Volgens mij niet.

Ik zie eerder de play modellen uitgefaseerd worden. Denk dat twee modellen voeren duurder is dan een microfoon en touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 16:59
TerrorSource schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:19:

Geluid niet echt, features wel (Airplay 2, Alexa)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Geluid wel, ook al merk je het niet echt. Sonos heeft daar iets over losgelaten en volgens mij worden de lage tonen beter/anders weergegeven. Dit is ook de reden dat een Play1 en One niet als stereopaar mogen werken.

Zelf hoor ik het verschil ook niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
The Inquisitor schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:15:
Geluid wel, ook al merk je het niet echt. Sonos heeft daar iets over losgelaten en volgens mij worden de lage tonen beter/anders weergegeven. Dit is ook de reden dat een Play1 en One niet als stereopaar mogen werken.

Zelf hoor ik het verschil ook niet hoor.
Dat heet marketing. Iemand met een Play1 moet voor een stereopaar dan twee One's kopen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
LuPo schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:16:
[...]

Dat heet marketing. Iemand met een Play1 moet voor een stereopaar dan twee One's kopen. :)
Dat geloof ik niet echt, als ze op deze manier zouden denken dan zou AirPlay2 ook niet mogelijk zijn op oudere apparaten door te groeperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
The Inquisitor schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:06:
[...]

Dat geloof ik niet echt, als ze op deze manier zouden denken dan zou AirPlay2 ook niet mogelijk zijn op oudere apparaten door te groeperen.
Je moet je achterban natuurlijk ook enigszins tevreden houden. Teveel negatieve klanten werkt averechts.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hvan072
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-10 07:43
Ik heb reeds 2x Sonos Play 5 1e generatie. 1x Sonos 1 en 1x Sonos 3. Overweeg nu om een Sonos Beam aan te schaffen. Ik heb al een paar pagina's terug gelezen, maar het is me niet duidelijk of ik die Play 5 van de 1e generatie kan gebruiken voor een surround opstelling. Heeft iemand daar ervaring mee, of kan iemand mij doorlinken naar meer informatie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@Hvan072 1st gen play 5 kan niet als achterspeaker gebruikt worden. Alle andere speakers hebben speciaal hardware aan boord voor een low-latency verbinding met de bar/beam/base. Je zal dus een 1/3 bij moeten kopen en wat wisselen om achterspeakers te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hvan072
@Tassadar32 Dank voor je reactie. Hier was ik al bang voor. Wat betreft die Play 3, zijn daar nog verschillende generaties van? Of werkt iedere Play 3? Het is namelijk een optie om een Play 5 te verkopen en iets geld er bij te leggen om een Play 3 te komen.

Overigens zou ik nog steeds een link naar meer informatie zeer op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Hvan072 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:57:
Wat betreft die Play 3, zijn daar nog verschillende generaties van? Of werkt iedere Play 3?
Er is maar 1 versie play3 dus die werken altijd samen
Hvan072 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:57:
Overigens zou ik nog steeds een link naar meer informatie zeer op prijs stellen.
https://support.sonos.com/s/article/2927?language=nl_NL

[ Voor 36% gewijzigd door DON PAPA op 24-07-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@EJSEJS Je was me net te snel af! @Hvan072 Er is maar een generatie play:3's dus iedere werkt. Overigens is bijna iedereen het er mee eens dat voor surround bij tv/film de play:1 al prima voldoet. Ik zou kijken of je de play:5's ergens anders in het huis kan inzetten waar je vaak naar muziek luistert, eventueel ruilen met de play:1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Nou als ik de mogelijkheid had dan had ik toch liever 2X play3 als surround speakers genomen. Dit geeft toch wel een mooier geluid, en als je ze dan bij Muziek afspelen op "volledig" zet dan ga je daarbij ook een groot verschil horen met de play1..

En voor de play5 kan je zeker genoeg krijgen om daar een nieuwe play3 voor te kunnen kopen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door DON PAPA op 24-07-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hvan072
TV kijken of muziek luisteren gebeurt bij ons in de woonkamer. Dus daar heb ik die Play 5's staan. 2X Play 3 is denk ik ook wel afdoende voor een mooi geluid wat betreft muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
yorroy schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:45:
Reactie op mijn mail naar Sonos ivm de nog niet betaalde cashback:

[...]
Ik belde zojuist naar Sonos, omdat ik ook nog niks had ontvangen (30 dgn vanaf 13 juni). Ik kreeg hetzelfde antwoord.

Met mijn opmerking dat ik hier verbaasd over ben en Sonos ook pro-actief kan zijn in dit soort berichten kon hij niks 🙄.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
EJSEJS schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:33:
Nou als ik de mogelijkheid had dan had ik toch liever 2X play3 als surround speakers genomen. Dit geeft toch wel een mooier geluid, en als je ze dan bij Muziek afspelen op "volledig" zet dan ga je daarbij ook een groot verschil horen met de play1..

En voor de play5 kan je zeker genoeg krijgen om daar een nieuwe play3 voor te kunnen kopen ;)
Afhankelijk van de grootte van je woonkamer denk ik. Ik moet vaker het volume verlagen dan verhogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
.NCK schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:23:
Prijs online aangepast naar 211. Bol.com doet nog wel 191.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Ronwiel schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:52:
[...]

Prijs online aangepast naar 211. Bol.com doet nog wel 191.
Maar zijn ze in filiaal nog wel 191 met 20euro cashback?

EDIT:
Volgens klantenservice zijn de winkels zelf niet telefonisch bereikbaar en is de prijs in de winkel 211. Waar dan nog 20euro cashback vanaf gaat.

[ Voor 24% gewijzigd door makooy op 24-07-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeryn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-09 18:23
Sinds launch day heb ik een Beam en ben er behoorlijk tevreden mee. Er is wel iets wat me opvalt, maar misschien ligt dat aan mij.

Bij een Dolby Digital 5.1 signaal zijn de stemmen relatief zacht t.o.v. de rest. Hoe mooi het overweldigende omgevingsgeluid ook kan zijn, ik vrees voor ruzie met mijn buren. Ik merk dat het volume erg hoog moet staan wil ik de dialogen goed kunnen volgen. Dat gaat goed tot de muziek aanzwelt of er special effects komen.

Als ik de tv via HDMI een PCM (stereo) signaal laat verzenden of in de bron (Netflix bijvoorbeeld) een stereo signaal kies, is de mix veel beter in balans. Echter dan heb ik het idee dat ik de spreiding van kanalen juist weer mis. Night mode is ook een workaround, maar natuurlijk is dat niet wenselijk.

Of ligt het aan mij? Dit is mijn eerste ervaring met een soundbar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
Aeryn schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:06:
Sinds launch day heb ik een Beam en ben er behoorlijk tevreden mee. Er is wel iets wat me opvalt, maar misschien ligt dat aan mij.

Bij een Dolby Digital 5.1 signaal zijn de stemmen relatief zacht t.o.v. de rest. Hoe mooi het overweldigende omgevingsgeluid ook kan zijn, ik vrees voor ruzie met mijn buren. Ik merk dat het volume erg hoog moet staan wil ik de dialogen goed kunnen volgen. Dat gaat goed tot de muziek aanzwelt of er special effects komen.

Als ik de tv via HDMI een PCM (stereo) signaal laat verzenden of in de bron (Netflix bijvoorbeeld) een stereo signaal kies, is de mix veel beter in balans. Echter dan heb ik het idee dat ik de spreiding van kanalen juist weer mis. Night mode is ook een workaround, maar natuurlijk is dat niet wenselijk.

Of ligt het aan mij? Dit is mijn eerste ervaring met een soundbar.
Nee, dat is (soort van helaas) normaal. Het ligt wel aan de film/serie in hoeverre dit goed gemixt is, maar ik keek vorige week Point Break (op mijn PlayBase) en de stemmen waren nauwelijks te verstaan, dus inderdaad; volume omhoog. Vervolgens komt er een ski-scene en de onderbuurvrouw had denk ik een trillende plafonniere (wellicht zelfs er af gevallen). Bij andere bronnen heb je er weer minder last van, zoals de meeste Netflix series.

Night mode is een oplossing inderdaad, ook kan spraakversterking helpen, dan kan het algehele volume wat lager. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
OMX2000 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:43:
Ik heb nu een receiver waar zo’n beetje al mijn hdmi devices ingaan. Maar als ik een beam wil wordt de boel afhankelijk van het aantal HDMI inputs op tv, toch? Ik heb een tv met ARC, en daarbuiten nog 3 HDMI ingangen. Een Switch, Apple TV en de settopbox van xs4all.

Gaat dat werken?
Is het niet zo, dat je de Beam op de HDMI ARC van de televisie aansluit en de rest van je hdmi en analoge aansluitingen (xbox, pickup, etcetera) in de receiver prikt en de hdmi out van de receiver gewoon in een vrije hdmi poort van de televisie stopt.

Voordelen: Al je apparaten spelen af op Sonos. Geluidssterkte kun je regelen met de receiver?
Nadelen: TV moet altijd aan staan? Schakelen tussen de apparaten moet op je receiver gedaan worden.

Maar misschien zie ik als leek (vandaar ook de vraagtekens) iets over het hoofd en denk ik te simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeryn
  • Laatst online: 01-09 18:23
The Inquisitor schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:16:
Nee, dat is (soort van helaas) normaal. Het ligt wel aan de film/serie in hoeverre dit goed gemixt is (...) Bij andere bronnen heb je er weer minder last van, zoals de meeste Netflix series.
Bedankt voor de bevestiging, ik kon me ook al niet voorstellen dat ik de enige niet goed afgestelde Beam had. Iedereen is zo positief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
gr1542 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:17:
[...]

Is het niet zo, dat je de Beam op de HDMI ARC van de televisie aansluit en de rest van je hdmi en analoge aansluitingen (xbox, pickup, etcetera) in de receiver prikt en de hdmi out van de receiver gewoon in een vrije hdmi poort van de televisie stopt.

Voordelen: Al je apparaten spelen af op Sonos. Geluidssterkte kun je regelen met de receiver?
Nadelen: TV moet altijd aan staan? Schakelen tussen de apparaten moet op je receiver gedaan worden.

Maar misschien zie ik als leek (vandaar ook de vraagtekens) iets over het hoofd en denk ik te simpel.
Ik denk dat het echter wel ligt aan de ingangen van je TV. Een receiver heeft namelijk geen HDMI ARC ingang omdat deze vaak op de HDMI ARC van de tv wordt aangesloten. Hierdoor komt het geluid via HDMI terug. Als je een Beam zou gaan gebruiken zul je dus de hele receiver niet meer nodig zijn. Daarnaast, waarom zou je een Beam en een aparte receiver gebruiken? Je kunt ook een kleine HDMI-switch kopen die minder groot is dan je receiver om wat extra HDMI poorten te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Aeryn schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:19:
[...]

Bedankt voor de bevestiging, ik kon me ook al niet voorstellen dat ik de enige niet goed afgestelde Beam had. Iedereen is zo positief...
Soms is het tegenovergesteld: dan is het middenkanaal juist véél harder dan de rest... Als je teruggaat naar stereo heb je dat 'probleem' inderdaad niet, maar dat komt omdat de rear en de middenspeaker feitelijk hetzelfde weergeven als de L en R front speaker, wat dus zonde is omdat je geen dedicated midden,rear en sub kanaal gebruikt.

Maar alsnog; soms irritant inderdaad. Je kunt op je speler (zoals Apple TV) aangeven of je volledig dynamisch bereik wilt weergeven, als je dat uitzet heb je minder verschil tussen alle tonen, maar luister je dus alsnog niet naar de film zoals deze bedoeld is :P lastig allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
mfmeijer schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:54:
[...]

Ik denk dat het echter wel ligt aan de ingangen van je TV. Een receiver heeft namelijk geen HDMI ARC ingang omdat deze vaak op de HDMI ARC van de tv wordt aangesloten. Hierdoor komt het geluid via HDMI terug. Als je een Beam zou gaan gebruiken zul je dus de hele receiver niet meer nodig zijn. Daarnaast, waarom zou je een Beam en een aparte receiver gebruiken? Je kunt ook een kleine HDMI-switch kopen die minder groot is dan je receiver om wat extra HDMI poorten te creëren.
In principe heb je geen receiver nodig, maar voor de analoge aansluitingen is het wel handig. Die kun je uiteraard niet op de Beam of op de hdmi splitter/switch kwijt. Dan zou je voor de analoge aansluitingen een Connect moeten aanschaffen, terwijl je al een receiver hebt. Bovendien heeft de Connect maar één analoge ingang volgens mij.
Als je de Beam dus gewoon op de HDMI ARC van de tv aansluit, kun je een andere HDMI ingang op de tv gebruken voor de receiver. Alle bronnen gaan dan via de receiver naar de tv en van daaruit naar de Beam. Ik denk dat het wel werkt, maar, zoals gezegd ben ik een beetje een leek op dat gebied. Wellicht zijn er wel ervaringsdeskundigen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Denk niet dat het werkt want je TV heeft maar 1 ARC poort, en die gebruik je voor de Beam. De receiver wordt dan aangesloten op een normale HDMI poort, maar die ontvangt als het goed is alleen beeld van de receiver, geen geluid. Als je nu al het geluid van je receiver ook op je tv speakers hoort dan kan het werken ja, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
The Inquisitor schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:06:
Denk niet dat het werkt want je TV heeft maar 1 ARC poort, en die gebruik je voor de Beam. De receiver wordt dan aangesloten op een normale HDMI poort, maar die ontvangt als het goed is alleen beeld van de receiver, geen geluid. Als je nu al het geluid van je receiver ook op je tv speakers hoort dan kan het werken ja, anders niet.
Bedankt voor de reactie. Gelukkig kan ik dat op mijn receiver instellen door hem in de standby modus te zetten:
"• To listen to the audio of a component connected via HDMI
through your TV’s speakers, enable “HDMI Through”
(➔ page 53) and set the AV receiver to standby mode"
Ik weet allen niet of dat ook voor analoog op de receiver aangesloten componenten geldt. Ik heb zo veel opties op mijn receiver, dat ik door de bomen (die gekapt zijn voor de handleiding) het bos soms niet meer zie 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
gr1542 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:42:
[...]

Bedankt voor de reactie. Gelukkig kan ik dat op mijn receiver instellen door hem in de standby modus te zetten:
"• To listen to the audio of a component connected via HDMI
through your TV’s speakers, enable “HDMI Through”
(➔ page 53) and set the AV receiver to standby mode"
Ik weet allen niet of dat ook voor analoog op de receiver aangesloten componenten geldt. Ik heb zo veel opties op mijn receiver, dat ik door de bomen (die gekapt zijn voor de handleiding) het bos soms niet meer zie 8)7 .
Dat klinkt als een mogelijkheid. Ik kon dat ook op mijn receiver maar alleen als ik op een ARC poort was aangesloten. Dat wordt vanavond testen voor je :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 08:50
Bij de mediamarkt zijn nu Cashback dagen, dat geldt ook voor de Sonos One.

https://www.mediamarkt.nl...onlineshop&channel=mmnlnl

Edit: Never mind, Cashback is €20, maar prijs is ook €20 hoger dan bij ander webshops 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door LegeBoekenkast op 25-07-2018 09:54 . Reden: Aanvullende informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Laatst online: 26-09 15:21
LegeBoekenkast schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:52:
Bij de mediamarkt zijn nu Cashback dagen, dat geldt ook voor de Sonos One.

https://www.mediamarkt.nl...onlineshop&channel=mmnlnl

Edit: Never mind, Cashback is €20, maar prijs is ook €20 hoger dan bij ander webshops 8)7
En Bol en Hi-Fi Klubben gaan gezellig mee met de prijs :D Maar daar krijg je dan direct de korting ipv bij Media Markt waar het achteraf terug wordt gestort.

Ik zit zelf ook te denken om mijn Play:1's te vervangen voor Play One's. Maar ik vraag me af in hoeverre ik die spraak besturing ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 08:50
sebasmeer schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:04:
[...]

En Bol en Hi-Fi Klubben gaan gezellig mee met de prijs :D Maar daar krijg je dan direct de korting ipv bij Media Markt waar het achteraf terug wordt gestort.

Ik zit zelf ook te denken om mijn Play:1's te vervangen voor Play One's. Maar ik vraag me af in hoeverre ik die spraak besturing ga gebruiken.
Heb zelf ook 2 Play:1's enige nut dat ik zie om ze te vervangen is Airplay 2 ondersteuning. Spraakbesturing lijkt me op dit moment meer een gimmick. 1 Play One erbij zou wel nice zijn, dan kan ik Airplay 2 ook gebruiken door te pairen met de Play:1's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
eens met dat hele spraakbesturing gebeuren van de Sonos icm Alexa.
Dit is er, imho, zo eentje uit de categorie ''geinig-voor-3 of 4-weken'' en daarna gewoon weer normaal via bijv je smartphone de boel aansturen.

Als je alleen al ziet wat je uberhaupt moet doen om Alexa werkend te krijgen hier in Nederland, haak ik af. Dat is alles behalve het fijne gebruikersgemak waar Sonos bekend om staat.

Ik geloof best dat het, van allerlei devices in je huis aanspreken een bepaalde (tech) doelgroep aanspreekt, ik zit niet in die doelgroep.

ik ben meer een ''knopjes-man'' :+ die diverse devices thuis gewoon old skool aanstuurt met een old skool iPhone X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
sebasmeer schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:04:
[...]

Klopt alleen was afgelopen maandag de prijs bij Media Markt 191 -20euro cashback dus 171euro.
Gisteren hebben ze de "basisprijs" met 20e verhoogd.
Voor 191euro ga ik er teveel op achteruit, ik wou dan 4x Play1 vervangen en dan wordt het best een dure grap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Geert1976 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:24:
eens met dat hele spraakbesturing gebeuren van de Sonos icm Alexa.
Dit is er, imho, zo eentje uit de categorie ''geinig-voor-3 of 4-weken'' en daarna gewoon weer normaal via bijv je smartphone de boel aansturen.

Als je alleen al ziet wat je uberhaupt moet doen om Alexa werkend te krijgen hier in Nederland, haak ik af. Dat is alles behalve het fijne gebruikersgemak waar Sonos bekend om staat.

Ik geloof best dat het, van allerlei devices in je huis aanspreken een bepaalde (tech) doelgroep aanspreekt, ik zit niet in die doelgroep.

ik ben meer een ''knopjes-man'' :+ die diverse devices thuis gewoon old skool aanstuurt met een old skool iPhone X
Ik had het in 20 minuten aan de gang. Vind het wel chill dat als ik met volle handen binnenloop, ik de boel kan aanzetten, of als ik naar bed ga de boel kan uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
418O2 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:00:
[...]

Ik had het in 20 minuten aan de gang. Vind het wel chill dat als ik met volle handen binnenloop, ik de boel kan aanzetten, of als ik naar bed ga de boel kan uitzetten
Ik begreep dat het een handjevol mensen met de NL instellingen op Sonos en Alexa gelukt is om via Alexa Sonos aan te sturen. Mij lukt het niet, dus ik ga zelf even virtueel naar de VS verhuizen binnenkort. Mijn Philips Hue doet het hier wel, maar Sonos en Logitech Harmony niet. Ik verhuis later gewoon virtueel terug naar NL als alles hier werkt voor Sonos. De rest vind ik niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[...]

Vind het wel chill dat als ik met volle handen binnenloop,
hoe gaat jouw voordeur dan open? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
[...]

En handig in de keuken (handen vol) of badkamer (onder de douche)... volume wijzigen, song skippen, album opzetten... Genoeg toepassingen. Ik gebruik het niet heel veel, maar als ik sta af te wassen (ugh, heb nog geen vaatwasser) dan is het fijn om tegen Alexa te zeggen dat ze de afwas moet doen een liedje moet aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:31
The Inquisitor schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:38:
[...]

En handig in de keuken (handen vol) of badkamer (onder de douche)... volume wijzigen, song skippen, album opzetten... Genoeg toepassingen. Ik gebruik het niet heel veel, maar als ik sta af te wassen (ugh, heb nog geen vaatwasser) dan is het fijn om tegen Alexa te zeggen dat ze de afwas moet doen een liedje moet aanzetten
Maar hoe goed werkt het wanneer je onder de douche staat?

Ik gebruik momenteel m'n iPad nog voor muziek in de badkamer, en ik kan schreeuwen naar Siri wat ik wil, maar ze pikt de signalen niet voldoende op om er wat mee te doen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Flix20 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:07:
[...]

Maar hoe goed werkt het wanneer je onder de douche staat?

Ik gebruik momenteel m'n iPad nog voor muziek in de badkamer, en ik kan schreeuwen naar Siri wat ik wil, maar ze pikt de signalen niet voldoende op om er wat mee te doen.
Heb haar zelf in de keuken staat en nog niet in de badkamer, maar ze lijkt goed te werken, ook op grotere afstand en met meer lawaai
Pagina: 1 ... 66 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.