Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 65 ... 195 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:35
@Geert1976 hoe vind je het geluid in vergelijking met de Playbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
yorroy schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:23:
@Geert1976 hoe vind je het geluid in vergelijking met de Playbar?
Zoals ik al in mijn vorige post aangaf, ik ben geen audiofiel. ;)
Maar ik hoor echt nauwelijks verschil met mijn vorige Playbar.
Hooguit ietsjes minder bass.

Wel een kanttekening;
Ik gebruik de Beam met 2 Play:1's als surrounds bij zowel muziek luisteren en TV/films kijken.
Dus mijn bevindingen zijn niet representatief voor iemand die dus álleen de Beam wil gaan gebruiken zonder surrounds.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y250rlo.jpg

de TV die je hier ziet is een 49 inch. Dus wellicht handig om het enigzins in perspectief te krijgen met een ieders TV.

rechtsachter m'n TV zie je de Logitech Harmony oplaad cradle, die moet nog ff een ander plekkie krijgen :X

[ Voor 255% gewijzigd door _Bailey_ op 16-07-2018 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:47
Heb een beam met 2 one's gekocht. De beam was er nog niet, die komt morgen. De ones klinken een stuk beter/voller dan verwacht, dus ben benieuwd hoe het klinkt als set.

Kunnen die ones overigens makkelijk verplaatst worden en met andere wifi netwerken verbinden?

[ Voor 35% gewijzigd door 418O2 op 16-07-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 21:08
418O2 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:58:
Heb een beam met 2 one's gekocht. De beam was er nog niet, die komt morgen. De ones klinken een stuk beter/voller dan verwacht, dus ben benieuwd hoe het klinkt als set.

Kunnen die ones overigens makkelijk verplaatst worden en met andere wifi netwerken verbinden?
Fysiek verplaatsen is geen probleem, verplaatsen in groepen ook niet, tenzij ze zijn gegroepeerd als homeicnema (rear dus), dan kun je niet even snel groupen en ungroupen.

Verbinden met ander WiFi is irritant, tenzij je de lan (eenmalig) verbind met het nieuwe punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:41
Vandaag de Sonos Beam besteld met 2 Sonos One voor de schappelijke prijs van 787 euro.

Weet iemand of je ze echt moet hardwiren voor lipsync vrije televisie?

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:43
Beam ook binnen.
Geluid met muziek klinkt wel goed. Tv is even wennen, omdat je aan je tv geluid gewend bent denk ik.

Grote vraag voor mij is of ik kan wennen aan switchen tussen tv en muziek: als je Tv kijkt gebruikt ie de Beam, maar even muten en muziek spelen gaat niet echt vlotjes, want dan switchen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:03
Beam ontvangen en geinstalleerd, dat was super simpel, ook met het toevoegen van de twee Sonos One's die er al stonden voor surround. Geluid klinkt op eerste oor goed, maar erg lang kan ik er niet naar luisteren want mijn tv schakelt af en toe terug naar zijn eigen speakers en blijft dan af en toe heen en weer flippen tussen external en internal speakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Gebruik jij 'm alleen voor TV, of ook voor muziek?

Edit: heb 'm alweer in de doos zitten, had al zo'n vermoeden.
Net blij dat Apple Airplay werkt. Zit TV te kieken via de Beam, wil TV muten en muziek spelen, maar dan wel met de Beam erbij (staan nu 2 Sonos 1's links en rechts, die zouden weg moeten), maar dan moet je de App openen om te gaan switchen.
Of andersom: zit je muziek te luisteren en TV zonder geluid te kijken, wil je TV geluid hebben. Moet je gaan lopen kutten met de app.

't is duidelijk niet voor mij bedoeld :D
Laat mij toch maar weer TV kijken via de TV en muziek via Airplay 2 --> Sonos.
Snapt de vrouw ook nog.

[ Voor 92% gewijzigd door matthijst op 16-07-2018 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:23:

Net blij dat Apple Airplay werkt. Zit TV te kieken via de Beam, wil TV muten en muziek spelen, maar dan wel met de Beam erbij (staan nu 2 Sonos 1's links en rechts, die zouden weg moeten), maar dan moet je de App openen om te gaan switchen.
Of andersom: zit je muziek te luisteren en TV zonder geluid te kijken, wil je TV geluid hebben. Moet je gaan lopen kutten met de app.

Snapt de vrouw ook nog.
Ik gebruik nu al zo'n 6 jaar Sonos speakers.
De keren dat ik TV wil kijken maar met muziek op de achtergrond van Spotify of via de Sonos App, kan ik op anderhalve hand tellen ;)

Ik kijk óf TV (serie/film) óf muziek aan 't luisteren.

Maar kan me voorstellen als iemand graag vaak muted TV wil kijken en tegelijkertijd muziek luisteren, een Playbar/Playbase/Beam met 2 surrounds, niet prettig werken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
matthijst schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:20:
Beam ook binnen.
Geluid met muziek klinkt wel goed. Tv is even wennen, omdat je aan je tv geluid gewend bent denk ik.

Grote vraag voor mij is of ik kan wennen aan switchen tussen tv en muziek: als je Tv kijkt gebruikt ie de Beam, maar even muten en muziek spelen gaat niet echt vlotjes, want dan switchen?
Wanneer je tv kijkt, dus geluid van tv over de Beam en je muziek wilt luisteren zet je gewoon de muziek aan en selecteer de Beam(of ander sonos unit) dan pakt ie t automatisch over. Geen gedoe aan.

Maar aan je andere reactie maak ik op dat je én geluid van de tv én muziek tegelijk wilt afspelen?
Snap sowieso niet waarom je dat zou willen maar to each their own.
Dat kan inderdaad niet. Om 2 audio bronnen tegelijk af te spelen.
Je zou 2 groepen kunnen maken indien je bv play:1/one's hebt.
Dan kan je geen surround, of kan wel maar dan moet je dat los koppelen, maar wel tv over de beam en muziek over de 'rears'.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• christianj050
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01-2023
Hier vandaag ook een trotse gebruiker geworden van de beam via Coolblue besteld en voor de release binnen. Had hiervoor de playbar hangen, maar kon helaas alleen achter de tv hangen. Hierdoor werd het geluid dof. Deze staat nu sinds vandaag op marktplaats, want hoewel die ook mooi geluid geeft is die voor onze situatie minder geschikt. Beam heeft vol geluid, vooral bij wat meer volume. Gebruik de set in combinatie met sub en 2 play ones. Dat voegt wel meer dynamisch bereik toe. Had eerst zonder geconfigureerd, dan is die wel prima maar mist wel wat extra’s als je het verschil hoort. Blijft waanzinnig hoe ze uit zo’n klein systeem dit mooie geluid weten te produceren.

[ Voor 7% gewijzigd door christianj050 op 16-07-2018 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Geert1976 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:10:
Ik kijk óf TV (serie/film) óf muziek aan 't luisteren.
Maar je moet toch altijd switchen?
Of je playbar groeperen als je muziek wilt spelen?
Of speel je TV over al je speakers?

@Flix20 de hoop was dat ik alles zonder die Sonos App kon.
Was er na bestellen al achter dat dat niet kon en wilde annuleren, maar Sonos geeft geen annuleeroptie.

[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 16-07-2018 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 20:05
MGSNK schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:15:
Vandaag de Sonos Beam besteld met 2 Sonos One voor de schappelijke prijs van 787 euro.

Weet iemand of je ze echt moet hardwiren voor lipsync vrije televisie?
Maakt niet uit, achterspeakers gebruiken een directe verbinding met de Beam/bar/base voor geluidsoverdracht dus extra lag krijg je niet.
matthijst schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:23:

Snapt de vrouw ook nog.
Mijn vrouw heeft absoluut geen problemen met de Sonos App en is er zelfs heel blij mee. Om je een idee te geven, mijn vrouw is verdomd a-technisch en vreselijk onhandig met software/apps.

[ Voor 55% gewijzigd door Tassadar32 op 17-07-2018 07:37 ]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:05:
[...]

Maar je moet toch altijd switchen?
Of je playbar groeperen als je muziek wilt spelen?
Of speel je TV over al je speakers?
overdag kijk ik nooit TV (behalve soms tijdens regenachtige winterdagen :+ ) en in de avond vaak nog ff uurtje en dan schakel/switch ik naar TV kijken.

Verder, groeperen en loskoppelen van speakers hoef ik nooit te doen. Ik gebruik namelijk zowel tijdens muziek luisteren als TV kijken mijn Beam + surrounds (in een 5.0 opstelling dus).

Ook hier heeft de vriendin 0 moeite met het gebruik van Sonos.

Zoals eerder hier in de topic aangegeven, Sonos (tenzij je wellicht 39 Sonos speakers door het hele huis hebt staan in allerlei kamers ) heeft een behoorlijk grote WAF-factor _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 17-07-2018 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Tassadar32 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 07:35:
Mijn vrouw heeft absoluut geen problemen met de Sonos App en is er zelfs heel blij mee. Om je een idee te geven, mijn vrouw is verdomd a-technisch en vreselijk onhandig met software/apps.
Kan, maar Apple Music app vind ik fijner :)
Geert1976 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 07:53:
Verder, groeperen en loskoppelen van speakers hoef ik nooit te doen. Ik gebruik namelijk zowel tijdens muziek luisteren als TV kijken mijn Beam + surrounds (in een 5.0 opstelling dus).

Ook hier heeft de vriendin 0 moeite met het gebruik van Sonos.

Zoals eerder hier in de topic aangegeven, Sonos (tenzij je wellicht 39 Sonos speakers door het hele huis hebt staan in allerlei kamers ) heeft een behoorlijk grote WAF-factor _/-\o_
Heb 6 speakers in de woonkamer staan, die wil ik met TV kijken niet allemaal aan hebben staan :)
Ideaal zou zijn: TV op mute en muziek naar Sonos: alle speakers spelen muziek.
TV geluid aan, alles gemute behalve de playbar. Alles zonder ooit nog de Sonos App te openen.

Oh ja, ding pas ook niet voor de TV (TV standaard te laag).

[ Voor 56% gewijzigd door matthijst op 17-07-2018 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:49:
[...]

Kan, maar Apple Music app vind ik fijner :)

[...]

Heb 6 speakers in de woonkamer staan, die wil ik met TV kijken niet allemaal aan hebben staan :)
Ideaal zou zijn: TV op mute en muziek naar Sonos: alle speakers spelen muziek.
TV geluid aan, alles gemute behalve de playbar. Alles zonder ooit nog de Sonos App te openen.

Oh ja, ding pas ook niet voor de TV (TV standaard te laag).
gauw je Beam retour Sonos! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Net sms van DHL-express gehad, komen Sonos Beam tussen 18.00 en 21.00 vandaag afleveren, gok iets met drukte 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tassadar32
Geert1976 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 07:53:
[...]
Woonkamer Bar/play1/sub 5.1
Keuken play1
Slaapkamer play1 stereo
Badkamer play1

Mevrouw gaat er prima mee om en maakt te pas en onpas groepen aan naar behoefte. Wekkerfunctie, maar ook muziek met sleep timer om in slaap te vallen gebruikt ze. Ook de long press op de play button is een populaire manier om kamers aan een spelende groep toe te voegen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Geert1976 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:00:
[...]

gauw je Beam retour Sonos! ;)
Staat al ingepakt klaar en RMA label in de mail ;)
Te pas en onpas groepen aanmaken is aan mij niet besteed.

Moet ook zeggen dat ik niet per sé een soundbar zocht (kijk wel TV, maar geen filmfreak). Maar dacht de soundbar als vervanger van 2x1 te gebruiken (wel icm TV). En dan de extra 1's ergens anders neerzetten.

[ Voor 39% gewijzigd door matthijst op 17-07-2018 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Mooie aanbieding momenteel tijdens de Prime Day actie van Amazon.de (16/17 juli):

2x Play:1 voor €291 (korting verrekend bij Afrekenen!!)

Let op: alleen voor Prime leden.

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 17-07-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mooie prijs. Helaas geen one in de aanbieding 🙁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

@renegrunn
Thanks, je review heeft me geld gekost :p
Ga er ook eentje bestellen icm een Sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 07:23
Ik ga met 2 maanden verhuizen en ben aan het twijfelen wat ik ga nemen voor audio systeem. Eigenlijk zou ik losse speakers willen met een goede receiver, maar de vrouw ziet dat niet zitten en kan het niet automatiseren. Playbar + sub heeft daarna mijn voorkeur. Maar die sub is ook weer super lelijk. Misschien dan toch alleen maar Beam + 2x Play:1. Ben alleen bang dat ik daar niet genoeg power mee heb.

Kan iemand mij gerust stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
dimmak schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:56:
Ik ga met 2 maanden verhuizen en ben aan het twijfelen wat ik ga nemen voor audio systeem. Eigenlijk zou ik losse speakers willen met een goede receiver, maar de vrouw ziet dat niet zitten en kan het niet automatiseren. Playbar + sub heeft daarna mijn voorkeur. Maar die sub is ook weer super lelijk. Misschien dan toch alleen maar Beam + 2x Play:1. Ben alleen bang dat ik daar niet genoeg power mee heb.
met een eventuele aanschaf van een Sonos Sub zou ik wel eerst goed kijken hoe je woont, woon je bijvoorbeeld in een appartementencomplex met dunne muurtjes, zou ik het niet doen.
Ja, of de relatie met je buren boeit je geen moer...in dat geval, lekker kopen! ;)

Woon je vrijstaand...dan zou ik 't ook gewoon mooi doen.

Ik heb 'm weg gedaan omdat ik
1- nooit de Sonos boven de 10% zette en dus in mijn ogen niet echt volledig gebruik van maakte
2- mijn goede relatie met alle buren hier is me lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dimmak schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:56:

Hoe groot is de kamer waar het straks in komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Geert1976 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:12:
[...]

met een eventuele aanschaf van een Sonos Sub zou ik wel eerst goed kijken hoe je woont, woon je bijvoorbeeld in een appartementencomplex met dunne muurtjes, zou ik het niet doen.
Ja, of de relatie met je buren boeit je geen moer...in dat geval, lekker kopen! ;)

1- nooit de Sonos boven de 10% zette en dus in mijn ogen niet echt volledig gebruik van maakte
Duidelijk.
418O2 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:17:
[...]

Hoe groot is de kamer waar het straks in komt?
Niet heel groot, 30m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dimmak schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:31:
[...]

Duidelijk.

[...]

Niet heel groot, 30m2.
Oke, ik zit zelf in een ruimte van ~4.5 breed (wat ook mijn kijkafstand is) en ~16 meter diep (ik zit aan het einde van de ruimte). Als ik de Beam heb en de 2 one's heb aangesloten dan laat ik je weten of een sub nodig is. Ik denk het echter niet, ik was alleen al onder de indruk van het geluid van de One's. In de tuin kon ik het nog horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
418O2 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:57:
[...]

Oke, ik zit zelf in een ruimte van ~4.5 breed (wat ook mijn kijkafstand is) en ~16 meter diep (ik zit aan het einde van de ruimte). Als ik de Beam heb en de 2 one's heb aangesloten dan laat ik je weten of een sub nodig is. Ik denk het echter niet, ik was alleen al onder de indruk van het geluid van de One's. In de tuin kon ik het nog horen :)
Prima en bedankt, ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
Geert1976 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:12:
[...]

Dit heeft me ook tegengehouden... Woon in een appartement en ik heb de onderbuurvrouw al vaker boos gemaakt met alleen mijn Playbase... nu heb ik er 2 Play1's bij dus moet al regelmatig de nachtstand inschakelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hoe hebben jullie de Sonos Beam staan? Er was nog geen beugel dus ik moet hem eerst zonder kwijt. Heb geen meubel, dus daar kan hij niet op. Om nou te gaan boren voor de 2 weken dat hij zonder beugel moet staan...

Denk dat op de grond de beste optie is. Of op een krukje ofzo, als dat niet resoneert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
418O2 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:24:
Hoe hebben jullie de Sonos Beam staan? Er was nog geen beugel dus ik moet hem eerst zonder kwijt. Heb geen meubel, dus daar kan hij niet op. Om nou te gaan boren voor de 2 weken dat hij zonder beugel moet staan...

Denk dat op de grond de beste optie is. Of op een krukje ofzo, als dat niet resoneert
Als het maar voor 2 weken is maakt het niet heel veel uit toch?
Mij betreft zet je het op een kratje pils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Flix20 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 00:31:
[...]

Als het maar voor 2 weken is maakt het niet heel veel uit toch?
Mij betreft zet je het op een kratje pils.
Twijfelde of dat niet ging resoneren ofzo. Ga wel even kijken wat het beste wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@dimmak Hier tegengeluid. Ik heb de bar+sub+2xplay:1. Zonder de sub was het lage gebied toch echt een stuk minder (nog steeds stukken beter dan alleen de TV) dus die gaat niet meer weg! Op ons appartement (redelijk nieuw) nooit klachten gehad en nu in een 2-1 kapper met grotere woonkamer mag 'ie zeker niet meer weg! Sub ligt onder de bank op z'n kant dus volledig uit het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:47
Hoi allemaal,

Wil voor het eerst Sonos aan gaan schaffen en heb al reviews etc gelezen. Omdat alle producten een goede beoordeling krijgen vind ik het nog steeds lastig om te kiezen wat ik nu moet nemen.

Waar ik wel uit ben is dat ik bij de TV een playbar wil en een sub, maar dat is volgens mij de standaard setup van iedereen. Al kreeg ik gisteren wel een mailtje van de Bijenkorf dat ze daar nu een Sonos Beam hebben, is dat een vervanger voor de Play?

Verder wil ik in de keuken 1 speaker. Kan ik daar beter voor de Play:3 of Play:5 gaan?

En dan twijfel ik nog of ik 1 of 2 speakers nodig heb achter de bank. Wat zijn jullie ervaringen met alléén de Playbar + Sub? En wat zouden jullie kiezen als jullie toch nog zouden kiezen voor speakers achter de bank? 2x Play:1? 1 of 2x Play:3? 1 of 2x Play:5? Dat laatste lijkt me sowieso een beetje overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 21:40
YinYang schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:03:
Hoi allemaal,

Wil voor het eerst Sonos aan gaan schaffen en heb al reviews etc gelezen. Omdat alle producten een goede beoordeling krijgen vind ik het nog steeds lastig om te kiezen wat ik nu moet nemen.

Waar ik wel uit ben is dat ik bij de TV een playbar wil en een sub, maar dat is volgens mij de standaard setup van iedereen. Al kreeg ik gisteren wel een mailtje van de Bijenkorf dat ze daar nu een Sonos Beam hebben, is dat een vervanger voor de Play?

Verder wil ik in de keuken 1 speaker. Kan ik daar beter voor de Play:3 of Play:5 gaan?

En dan twijfel ik nog of ik 1 of 2 speakers nodig heb achter de bank. Wat zijn jullie ervaringen met alléén de Playbar + Sub? En wat zouden jullie kiezen als jullie toch nog zouden kiezen voor speakers achter de bank? 2x Play:1? 1 of 2x Play:3? 1 of 2x Play:5? Dat laatste lijkt me sowieso een beetje overkill?
Waar mogelijk zou ik zoveel als mogelijk de Sonos One proberen in te zetten (Keuken, Slaapkamer, 1 in woonkamer etc). Deze heeft en Airplay 2 support, Homekit en krijgt later dit jaar ook nog Google Home ondersteuning.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@YinYang Leuk je ook hier weer tegen te komen!

Playbar heeft betere geluidskwaliteit, de Beam is meer geschikt voor kleinere kamers. De Beam heeft alexa (en in de toekomst google assistant) ingebouwd. Beam is goedkoper. Beam kan via HDMI of optical aangesloten worden, Playbar alleen optical.

Tenzij je een hele grote keuken hebt is een enkele Play:1/one ruim genoeg om daar muziek te hebben tijdens het koken, vooral als je keuken open is naar de woonkamer kan je altijd die twee groeperen en zo ook voordeel hebben van de bas van de Sub in de woonkamer. Play:1 is ook spatwaterdicht, dat kan een voordeel zijn in de keuken.

Voor een surroundervaring is een setje Play:1's ruim voldoende. Wil je een betere klankbeleving kan je voor een 3/5 gaan, maar je zal al snel een audiofiel moeten zijn om dat verschil nog te horen (met een playbar en sub die al meespelen).

Keuze tussen Play:1 en Play:one is makkelijk: heb je Alexa/Assistant of Airplay2 nodig ga je voor de One, anders de 1.

Verder gewoon ergens kopen waar je kan ruilen indien het niet bevalt, begin bijvoorbeeld in de keuken met die Play:1 en je kan altijd nog ruilen voor een exemplaar groter.

[ Voor 5% gewijzigd door Tassadar32 op 18-07-2018 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Tassadar32 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 07:44:
@dimmak Hier tegengeluid. Ik heb de bar+sub+2xplay:1. Zonder de sub was het lage gebied toch echt een stuk minder (nog steeds stukken beter dan alleen de TV) dus die gaat niet meer weg! Op ons appartement (redelijk nieuw) nooit klachten gehad en nu in een 2-1 kapper met grotere woonkamer mag 'ie zeker niet meer weg! Sub ligt onder de bank op z'n kant dus volledig uit het zicht.
Ligt volgens mij ook erg aan de isolatie van je appartement. Ik hoor letterlijk de buren een stekker in/uit het stopcontact doen en kan de andere buren de tanden horen poetsen in het toilet... Als ik zo kijk naar mijn nieuwe appartement dat nu gebouwd wordt ziet het er al een stuk beter uit, dus wellicht dat ik dan toch die sub kan aanschaffen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 15:44
Sinds gisteren de Beam geïnstalleerd en ik moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben. Ik had gedacht dat de Beam groter zou zijn, maar dit valt reuze mee. TruePlay ging even wat lastig doordat er allerlei zwaar verkeer door de straat heen denderde. Qua spraak is de toevoeging niet zo overweldigend als ik dacht, maar als ik terug schakel naar de TV-speakers dan merk je het toch echt. Gisteren een aflevering van Good Girls (om de WAF er even in te houden :P ) en toen begon een nummer van Jungle - Easy Earnin'. Fantastisch. Later ook nog even Hans Zimmer op de Beam afgespeeld en ik ben er zeer tevreden over.

Ik heb de Beam gekoppeld aan een Samsung UE43KU6000 en het is ook fijn dat je zeer specifiek het audioniveau nu kunt bepalen. De ruimte waar ik de Beam in gebruik is niet al te groot (30m2), maar voldoet uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Je kunt altijd nog dialoogverbetering inschakelen, bij sommige films/series werkt dat prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
tcviper schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:33:
[...]
Waar mogelijk zou ik zoveel als mogelijk de Sonos One proberen in te zetten (Keuken, Slaapkamer, 1 in woonkamer etc). Deze heeft en Airplay 2 support, Homekit en krijgt later dit jaar ook nog Google Home ondersteuning.
Ik kan van iemand Play:3 of Play:5 overnemen, daar heeft hij er meerdere van. Dus die zouden me misschien net zoveel kosten als een nieuwe play:1.

Ik had ook gelezen dat de Play:3 weer een voller geluid heeft dan de Play:1 en de Play:5 weer dan de Play:3, vandaar dat het me beter leek om de Play:3 of Play:5 in de keuken te zetten, omdat ik daar sowieso maar één speaker neerzet.

In de keuken zal ik het niet veel gebruiken, alleen om een keer daar muziek te luisten (en dan dus alleen vanaf die ene speaker, maar wellicht ook icm de speakers in de woonkamer. Is dat makkelijk om te schakelen?).

Moet zeggen dat ik nu ook airplay heb op mijn receiver, maar het nooit gebruik. Voor ons zal het het belangrijkst zijn dat we in de keuken muziek met Youtube/Spotify af kunnen spelen en in de woonkamer goed geluid hebben voor het Netflixen.
Tassadar32 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:33:
@YinYang Leuk je ook hier weer tegen te komen!

Playbar heeft betere geluidskwaliteit, de Beam is meer geschikt voor kleinere kamers. De Beam heeft alexa (en in de toekomst google assistant) ingebouwd. Beam is goedkoper. Beam kan via HDMI of optical aangesloten worden, Playbar alleen optical.

Tenzij je een hele grote keuken hebt is een enkele Play:1/one ruim genoeg om daar muziek te hebben tijdens het koken, vooral als je keuken open is naar de woonkamer kan je altijd die twee groeperen en zo ook voordeel hebben van de bas van de Sub in de woonkamer. Play:1 is ook spatwaterdicht, dat kan een voordeel zijn in de keuken.

Voor een surroundervaring is een setje Play:1's ruim voldoende. Wil je een betere klankbeleving kan je voor een 3/5 gaan, maar je zal al snel een audiofiel moeten zijn om dat verschil nog te horen (met een playbar en sub die al meespelen).

Keuze tussen Play:1 en Play:one is makkelijk: heb je Alexa/Assistant of Airplay2 nodig ga je voor de One, anders de 1.

Verder gewoon ergens kopen waar je kan ruilen indien het niet bevalt, begin bijvoorbeeld in de keuken met die Play:1 en je kan altijd nog ruilen voor een exemplaar groter.
Leuk om te zien dat we dezelfde interesses hebben @Tassadar32 ;)

Ik ga dan sowieso maar voor de Playbar! :)

Bedoel je voor de surround dan 1 speaker (Play:3 of Play:5)? of 2 speakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
YinYang schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:11:
[...]

Ik kan van iemand Play:3 of Play:5 overnemen, daar heeft hij er meerdere van. Dus die zouden me misschien net zoveel kosten als een nieuwe play:1.

Ik had ook gelezen dat de Play:3 weer een voller geluid heeft dan de Play:1 en de Play:5 weer dan de Play:3, vandaar dat het me beter leek om de Play:3 of Play:5 in de keuken te zetten, omdat ik daar sowieso maar één speaker neerzet.

In de keuken zal ik het niet veel gebruiken, alleen om een keer daar muziek te luisten (en dan dus alleen vanaf die ene speaker, maar wellicht ook icm de speakers in de woonkamer. Is dat makkelijk om te schakelen?).

Moet zeggen dat ik nu ook airplay heb op mijn receiver, maar het nooit gebruik. Voor ons zal het het belangrijkst zijn dat we in de keuken muziek met Youtube/Spotify af kunnen spelen en in de woonkamer goed geluid hebben voor het Netflixen.

[...]

Leuk om te zien dat we dezelfde interesses hebben @Tassadar32 ;)

Ik ga dan sowieso maar voor de Playbar! :)

Bedoel je voor de surround dan 1 speaker (Play:3 of Play:5)? of 2 speakers?
In dat geval zou ik persoonlijk, de Play:3 in de keuken hangen
En in de woonkamer voor de Playbar met een setje Play:1/one's gaan voor het surround. (+evt. de sub)

Mocht je nog een speaker op de kop weten te tikken, in de badkamer is een speaker ook altijd wel een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@YinYang Voor surround wil je altijd twee speakers (links, rechts) achter je hebben. Als je goedkoop aan een 3/5 kan komen zou ik die inzetten waar je (naast de woonkamer) het meeste naar muziek luistert. Als dat de keuken is, go for it! Sonos heeft ook pakketten waar je korting krijgt als je bijvoorbeeld bar+sub+2xplay:1 in een keer aanschaft, even vergelijken tussen de diverse pakketten en losse speakers kan de moeite waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:48

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]Ik kan van iemand Play:3 of Play:5 overnemen, daar heeft hij er meerdere van. Dus die zouden me misschien net zoveel kosten als een nieuwe play:1.
Als de play3 je net zoveel zouden kosten als de play1 dan zou ik voor de play3 gaan als surroundspeakers, en eerst dit maar eens gaan beluisteren voor je er een sub bij koopt, want ik zou er niet van staan te kijken als je dit (playbar + 2X play3) al meer dan voldoende gaat vinden...
[...]Ik had ook gelezen dat de Play:3 weer een voller geluid heeft dan de Play:1 en de Play:5 weer dan de Play:3, vandaar dat het me beter leek om de Play:3 of Play:5 in de keuken te zetten, omdat ik daar sowieso maar één speaker neerzet.
Klopt de play3 en play5 geven zeker een voller geluid dan de play1, maar voor in de keuken zou je aan een play1 meer dan genoeg hebben, maar hier hetzelfde verhaal als hierboven, als de play1 je net zoveel kost als de play3 dan zou ik persoonlijk weer voor de play3 gaan. De play5 is waarschijnlijk overkill (weet niet hoe groot je keuken is) en zou ik dus niet nemen.
[...]Ik ga dan sowieso maar voor de Playbar! :)
Goeie keus ;)
[...]Bedoel je voor de surround dan 1 speaker (Play:3 of Play:5)? of 2 speakers?
Voor de surround heb je twee speakers nodig dus twee maal de play3 zou ik nemen in jouw geval als ze net zoveel kosten als de play1. Als dit niet het geval zou zijn dan heb je aan de play1 speakers ook een prima set...

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 18-07-2018 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhijman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-05 15:30
nou de beam net opgehaald en geinstalleerd. Playbar was voor mijn vrouw geen optie omdat ze dat ding foeilelijk vind.

Staat hier gewoon in de grote woonkamer en geeft een bak geluid!! sta er verbaasd van. Ze staan icm met 2 play's 1 als surround dus we gaan vanavond maar eens lekker een filmpje kijken en kijken hoe de vrouw het bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Simpele vraag wellicht, maar kan je de beam ook "gewoon" gebruiken via de app en dan icm spotify etc?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Slasher schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:00:
Simpele vraag wellicht, maar kan je de beam ook "gewoon" gebruiken via de app en dan icm spotify etc?
Simpel antwoord wellicht, ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Slasher schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:00:
Met Spotify kan je ook direct de Beam als bron selecteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik heb ook sinds gisteren de Beam en tijdens het installeren maakte hij ook even geluid en toen dacht ik gelijk al; wow dit echt ontzettend goed. Katten gaven mij een rare blik tijdens het zwiepen met de telefoon door de kamer; piew piew piew 60 seconden lang. Daarna muziek afspelen en serie kijken en het is echt een genot. Spraak is kraakhelder en ik hoor elementen in nummers die ik nog nooit eerder heb gehoord met oordopjes en speakers van de tv :+

Ik heb alleen nog soms ruzie met Spotify en de beam. Dan wil Spotify niet streamen naar de beam. Gisteravond was er dus een korte storing bij Spotify/Google maar vanochtend deed ie ook even moeilijk en dan stopt het nummer plotseling. Dan weet ik niet of het aan Spotify ligt of mijn wifi. Heb alles maar een herstart gegeven en tot nu toe gaat het weer goed.

[ Voor 7% gewijzigd door D. Ninjai op 18-07-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Vanwaar kiezen jullie allemaal voor de beam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
> ARC
> Kleiner dan playbar
> Mooier dan playbar
> Nieuw (dus Airplay support, Alexa, etc.)

[ Voor 30% gewijzigd door The Inquisitor op 18-07-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 15:44
YinYang schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:09:
De PlayBar en PlayBase zijn te kolossaal voor mijn TV-meubel/TV/woonkamer. De Beam past perfect, zowel op het meubel als bij de TV, ARC en heeft ondersteuning voor AirPlay 2. Dat is het voor mij in een notendop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhijman
Heel simpel mijn vrouw vind deze wel in huis passen de playbar en playbase zijn te groot en te lelijk 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Bovenal het design (!!!) en formaat.
Airplay2 is wel geinig, maar gebruik het zelden.

En beetje bij beetje stap ik in de wondere wereld van Alexa. (Alhoewel ik denk dat dat voor een tijdje leuk is en daarna niks meer mee doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:01
jhijman schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:29:
[...]

Heel simpel mijn vrouw vind deze wel in huis passen de playbar en playbase zijn te groot en te lelijk 🤣
Playbase is wel lelijk ja!

Heb zelf een Playbar op de grond, onder TV-meubel liggen. Past precies :P
Beam is stuk kleiner dus zou niet op de grond kunnen, dan moet die op de TV-meubel voor de TV en dat staat niet mooi.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
TerrorSource schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:03:
[...]

Playbase is wel lelijk ja!

Heb zelf een Playbar op de grond, onder TV-meubel liggen. Past precies :P
Beam is stuk kleiner dus zou niet op de grond kunnen, dan moet die op de TV-meubel voor de TV en dat staat niet mooi.
Playbar op de grond?
Volgens mij is dat echt de meest slechte luisterpositie voor een soundbar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
Hee houd je in hè! Ik heb een playbase en vind het een prachtig vormgegeven apparaat, en de mensen die bij me langskomen vinden hetzelfde.

Het pas misschien niet bij iedereen, maar goed, daarom zijn er juist verschillende Sonos producten. Maar een wit TV meubel, met een zwarte PlayBase met daarop een zwarte TV... staat chique hoor ;) Lijkt net een grote beam eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:01
Geert1976 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:14:
[...]

Playbar op de grond?
Volgens mij is dat echt de meest slechte luisterpositie voor een soundbar...
Valt mee hoor. Zolang hij maar niet teveel naar achteren staat.

Speakers zitten trouwens ook schuin in de case, juist om meer richting te geven aan het geluid.

Afbeeldingslocatie: https://d2r1vs3d9006ap.cloudfront.net/s3_images/1179960/RackMultipart20150329-17905-1scsemq-sonos_inline.jpg

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Geert1976 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:59:
[...]
Muziek via Airplay zal, volgens mij, altijd van beduidend mindere kwaliteit zijn itt afspelen direct via de Sonos App of Spotify Connect.
[...]
Dacht juist dat AirPlay per definitie lossless is dus altijd dezelfde kwaliteit als de bron die je streamt, dit in tegenstelling tot streamen via BT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

TerrorSource schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:23:
[...]Valt mee hoor. Zolang hij maar niet teveel naar achteren staat.

Speakers zitten trouwens ook schuin in de case, juist om meer richting te geven aan het geluid.
Toch staat er in de handleiding het volgende

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iFrDTdLbw5ICefITRwaw124a/full.png

Onder een TV-meubel lijkt mij ook niet echt de beste plek voor de playbar, maar als jij het geluid goed genoeg vind dan moet je hem daar lekker laten liggen...

[ Voor 17% gewijzigd door DON PAPA op 18-07-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhijman
The Inquisitor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:17:
[...]

Hee houd je in hè! Ik heb een playbase en vind het een prachtig vormgegeven apparaat, en de mensen die bij me langskomen vinden hetzelfde.

Het pas misschien niet bij iedereen, maar goed, daarom zijn er juist verschillende Sonos producten. Maar een wit TV meubel, met een zwarte PlayBase met daarop een zwarte TV... staat chique hoor ;) Lijkt net een grote beam eigenlijk
hahaha, ik nam mijn vrouw de winkel in en wees de playbar aan. Ze keek echt alsof ik een van onze kinderen naar het slachthuis zou brengen. Het liefst zou ze geen speakers zien maar wel radio aan dus witte speakers op witte kasten en een witte muur als achtergrond. dat kon nog net. Dus dat er toch nog een soundbar in huis is gekomen vind ik al heel wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Hmmm nu gaan jullie me toch wel in twijfel brengen hoor over de playbar/beam keuze! :P

[ Voor 4% gewijzigd door YinYang op 18-07-2018 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
The Inquisitor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:17:
[...]

Hier ook iemand met een playbase en ook ik vind 'm mooi! 8)

[ Voor 0% gewijzigd door bvsteyn op 19-07-2018 06:34 . Reden: autocorrectie...zucht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

YinYang schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:32:
Hmmm nu gaan jullie me toch wel in twijfel brengen hoor over de playbar/beam keuze! :P
Anders gewoon even in de winkel gaan luisteren, persoonlijk zou ik mijn playbar niet willen ruilen voor een Beam, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak en wat je mooi vind klinken... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:20
De Beam inmiddels ook binnen en ik ben onder de indruk, helemaal na het true tunen. Meer power dan ik nodig heb voor mijn mini bios- en werkkamertje van 15m2. Verder lekker vol en duidelijk geluid. Muziek via Airplay 2 klinkt goed en nog geen sync issues die ik bij non Apple Airplay 1 apparaten regelmatig had.

Film moet ik nog ervaren, maar valt uit kleine stukjes al op dat dialogen goed te verstaan zijn en effecten duidelijk gescheiden. Mis de Sub nog niet bij meer bombastische stukken, al weet ik uit ervaring dat de Sub meer toevoegt dan alleen laag. Morgen komen er 2 Play:1 speakers bij voor een Surround opstellen en van het weekend maar eens The Last Jedi weer bekijken. :9~

Heb de Beam via de optische uitgang aangesloten (ARC al bezet door Apple TV 4K) en kan via de remote van de Apple TV het volume makkelijk bedienen zonder app. En aangezien die remote ook de TV aan/uit zet werkt de bediening ook erg soepel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:29

swv

Wauw de Beam is echt _/-\o_

Wat een sound _/-\o_

Ik vind die tune die je hoort nadat trueplay tuning is afgerond altijd zo vet tot kippenvel aan toe _/-\o_

Na het tunen heb ik de Sub en twee Play:1’s gekoppeld en ik ben echt weggeblazen door het geluid _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sorry misschien ben ik wat overdreven maar ik vind de Beam een schot in de roos. Ik besef mij dat ik nu voor best wat geld aan Sonos heb staan en je zal ongetwijfeld voor hetzelfde geld nog beter (in de zin van geluidskwaliteit) kunnen krijgen maar daar dat zal mij een worst wezen. Mijn centen vind ik goed besteed en ik ben onder de indruk van elke speaker an sich en het totaalplaatje (5.1 opstelling) is zowaar echt nog een niveautje beter.

*ik kom van een best prima Philips soundbar af dus mijn oren zijn al snel onder de indruk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
swv schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:30:
Wauw de Beam is echt _/-\o_

Wat een sound _/-\o_

Ik vind die tune die je hoort nadat trueplay tuning is afgerond altijd zo vet tot kippenvel aan toe _/-\o_

Na het tunen heb ik de Sub en twee Play:1’s gekoppeld en ik ben echt weggeblazen door het geluid _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sorry misschien ben ik wat overdreven maar ik vind de Beam een schot in de roos. Ik besef mij dat ik nu voor best wat geld aan Sonos heb staan en je zal ongetwijfeld voor hetzelfde geld nog beter (in de zin van geluidskwaliteit) kunnen krijgen maar daar dat zal mij een worst wezen. Mijn centen vind ik goed besteed en ik ben onder de indruk van elke speaker an sich en het totaalplaatje (5.1 opstelling) is zowaar echt nog een niveautje beter.

*ik kom van een best prima Philips soundbar af dus mijn oren zijn al snel onder de indruk :+
Dus je kan de Beam wel aanbevelen? oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Geert1976 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:57:
[...]

Dus je kan de Beam wel aanbevelen? oOo
Nee miskoop van het jaar <3

Maar zonder dollen zal er nog best markt zijn voor een Playbar of Playbase. De Beam is niet heilig maar zoals anderen ook al ervaren heb je gewoon veel geluid in een klein jasje en dat is letterlijk en figuurlijk de kracht van het apparaat. Een paar Play:1/Ones erbij vind ik overigens wel een toevoeging, de Sub moet je zoals jij ook al aangaf niet direct kopen als je al tevreden bent met de lage tonen die de Beam en Ones samen produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik vind de set ook erg goed klinken. Denk alleen dat ik wel echt wat laag mis. Even sparen voor een sub dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Klopt het dat je niet met een iPhone X TruePlay kan uitvoeren?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

DennusB schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:41:
iOS 12 geinstalleerd? Dat gooit mogelijk roet in het eten. Ik heb hier een iPad op iOS 11 moeten lenen om te tunen. Mijn X en iPad Pro 2 zitten op iOS 12 wat bij mij niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1092229

Ik heb zowel de Beam als de Samsung MS650 staan, maar het geluid op de Samsung is wel een stuk voller en krachtiger (vergelijkbaar met de playbar) maar de helft goedkoper. Design van de Beam is wel mooi, maar had van mij net iets breder mogen zijn. Staat een beetje raar onder een OLED tv.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 1092229 op 18-07-2018 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Verdorie!

Sinds vandaag bezitter van de Beam in combinatie met een Samsung UE55MU6400 4k TV. De Samsung werkte tot op heden als 1 remote (grijze smart remote) met de ziggo setop box en de tv samen. Nu wil ik hem installeren voor de Sonos maar reageren de volume knoppen niet. Het vreemde is wel dat hij wel reageert op de channel knoppen en deze in de setup aan ziet voor volume knoppen. Hoe kan ik dit fixen? Google heeft me niet geholpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:41:
wat @swv al aangeeft, mijn iPhone X draait ook op de beta van iOS 12. Heb m'n iPad (iOS 11) gebruikt voor TruePlay, wat prima werkte hiervoor.

edit:

ander vraagje;

Gebruiken jullie de Loudness setting of zetten jullie dat ook uit? Ben zelf nog een beetje in dubio wat ik nou eigenlijk beter/mooier vind klinken.

[ Voor 21% gewijzigd door _Bailey_ op 19-07-2018 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhijman
Shadow343 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:51:
Verdorie!

Sinds vandaag bezitter van de Beam in combinatie met een Samsung UE55MU6400 4k TV. De Samsung werkte tot op heden als 1 remote (grijze smart remote) met de ziggo setop box en de tv samen. Nu wil ik hem installeren voor de Sonos maar reageren de volume knoppen niet. Het vreemde is wel dat hij wel reageert op de channel knoppen en deze in de setup aan ziet voor volume knoppen. Hoe kan ik dit fixen? Google heeft me niet geholpen helaas.
Ik heb in de sonos app bij instellingen kamer mijn afstandsbediening kunnen koppelen. Hij vraagt je dan op de volumeknop te klikken en gekoppeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
jhijman schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 05:53:
[...]

Ik heb in de sonos app bij instellingen kamer mijn afstandsbediening kunnen koppelen. Hij vraagt je dan op de volumeknop te klikken en gekoppeld.
Klopt dat lukte me helaas niet. Nu is het me wel gelukt! De aan het uit knop werkt blijkbaar via ir. die reageerde wel op de tutorial en opeens werkte alles. Lang leve de tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Verdorie!

Dat klopt want de smart remote van Samsung werkt niet via IR.
Dus de Sonos apparatuur ontvangt daar geen signaal van(maar de tv wel, die vervolgens de ziggo box het signaal doorgeeft om van zender te wisselen).

Heb hier de 55KS7000 (met playbar) staan, iedem probleem.
Je zult de 'domme' remote van Samsung, of van de Ziggo box moeten gebruiken om het geluid van je Beam aan te passen.
Of uiteraard gewoon met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
swv schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:50:
[...]

iOS 12 geinstalleerd? Dat gooit mogelijk roet in het eten. Ik heb hier een iPad op iOS 11 moeten lenen om te tunen. Mijn X en iPad Pro 2 zitten op iOS 12 wat bij mij niet werkte.
Ah jep, balen dat het met 12 nog niet werkt :(

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
DennusB schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:16:
[...]

Ah jep, balen dat het met 12 nog niet werkt :(
iOS 12 zit nog in beta toch? Dat is altijd zo met Sonos, ze ondersteunen pas de productie release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Heb Alexa en spotify via Alexa aan de gang, werkt mooi.

Enige wat ik mis is sources kunnen switchen via Alexa. Dus na muziek spelen via Alexa naar het geluid van de tv kunnen switchen. En inputs kunnen switchen via Alexa zou wel gaaf zijn. Misschien kan het via routines ofzo.

Als ik het nieuws laat voorlezen switched hij ook niet automatisch. Dat is wel een beetje onhandig.

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 19-07-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Hier ook sinds dinsdag de Beam (Biem!) staan en ben uitermate verrast over het goede geluid.

Nu ging ik van 'nul naar biem', als in ik had al een tijdje geen andere playbar of andere set meer staan voor tv-geluid of muziek, dus het is in die optiek al snel een hele verbetering natuurlijk, maar ook objectief gezien geeft dat ding een indrukwekkend geluid voor zo'n klein apparaat.

Ik geloof best dat er andere apparaten zijn voor minder geld die beter geluid geven. Ik hecht ook waarde aan gebruiksgemak en esthetiek en dat is bij de Beam meer dan in orde.

Alexa is echt fantastisch. Ben alleen benieuwd hoe vaak ik zoiets daadwerkelijk ga gebruiken. Nu is alles nog leuk omdat het nieuw is, maar dat zal na een tijdje minder zijn. Maar alleen al het afspelen van muziek via Spotify door de titel van een nummer door het huis te schreeuwen, vind ik geweldig leuk. Ik denk dat nog wel een handige functie blijft (ook nadat het nieuwe eraf is). En timers zetten blijkt verrassend handig.

Ik heb de Beam nog niet voluit kunnen testen (kleine kinderen in huis) maar dat zal ik binnenkort nog wel even doen. Al met al ben ik er zeer tevreden mee.

Enige gevaar is dat ik nu aan het kijken ben naar aanvullingen (zoals twee play:1's voor surround, ééntje voor in de tuin, eentje voor in de badkamer en ga zo maar door. Wordt dure hobby zo :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vishan07
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 15:13
Ik ben ook sinds kort de trotse bezitter van een Beam, tof ding!

Het enige wat me nog niet lukt is om via de TV (Samsung Qled Q7) Dolby Digital als output signaal te selecteren. Ik krijg de melding dat dit niet wordt ondersteund door de audiobron.

Heeft een van jullie enig idee of dit aan de tv of aan de Beam ligt? Sonos geeft in de eigen documentatie aan dat via HDMI ARC automatisch het beste signaal wordt overgepakt van de tv.

Googlen heeft helaas niet geholpen, aangezien dit het eerste Sonos apparaat is met HDMI ARC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 23:30
Heb ondertussen de Beam geinstalleerd en moet zeggen dat ik best wel onder de indruk ben van de geluidskwaliteit van deze (naar verhouding) kleine soundbar.
Ook de looks/form-factor van deze speaker staat erg mooi in ons interieur en de spraakbesturing via Alexa werkt best goed! Vooral het feit dat Alexa is toegevoegd (hoewel het momenteel enkel nog in Engels is, maar dat is voor mij geen enkel probleem), is een meerwaarde. Alexa, turn the TV on en voila: hij gaat aan!
Echt leuk! (mijn zoontje van 3 probeert het momenteel ook en slaagt gelukkig vooralsnog niet, omdat zijn Engels (nog) niet on point is, haha!)
Wat ik wel erg jammer vind is dat ik van veel iPhone eigenaren hoor/lees over hoeveel effect het "tunen" van de Beam heeft. Ik heb een Android telefoon, waarbij die functie helaas niet ondersteund is. Ben toch wel benieuwd hoeveel effect dat bij ons thuis heeft, qua geluidsbeleving. Echte Bass is bij lage volumes afwezig, hoewel ik het bij wat hogere volumes wel voldoende vind klinken. Zeker als je het formaat van de Beam in acht neemt.
Verder ga ik denk ik wel voor nog een setje Play 1 speakers voor de surround.

Onder de streep in elke geval erg blij met de aanschaf van de Beam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvink23
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 16:26
Flix20 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:07:
[...]

Dat klopt want de smart remote van Samsung werkt niet via IR.
Dus de Sonos apparatuur ontvangt daar geen signaal van(maar de tv wel, die vervolgens de ziggo box het signaal doorgeeft om van zender te wisselen).

Heb hier de 55KS7000 (met playbar) staan, iedem probleem.
Je zult de 'domme' remote van Samsung, of van de Ziggo box moeten gebruiken om het geluid van je Beam aan te passen.
Of uiteraard gewoon met de app.
https://support.sonos.com/s/article/3444?language=en_US

Is dit geen oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mss eens een kennis die eens bij je thuis komt, met een iphone, die tuning laten uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verdorie!

Ik gebruik de Logitech Harmony Ultimate afstandsbediening. Al mijn apparaten in 1 remote. Ik hoef niet eens op de TV te richten.
Bedien er ook soms al mijn Hue lampen mee thuis en dus ook de Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
jenpet schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:42:
[...]

cashback 13-06-18 geaccepteerd
Je ontvangt je cashbackbetaling binnen 30 dagen na ontvangst van deze e-mail via een bankoverschrijving. Je cashbackbetaling wordt overgeschreven naar de bankrekening die je hebt opgegeven.

Helaas ook nog niks terug gezien
Merde...nogsteeds niks ontvangen
Ik ga maar in ticket aanmaken bij SONOS. Leuk zo een actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Volgens mij heeft niemand nog wat ontvangen... Schiet niet echt op inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Oh dat is nieuw voor mij!
Was in de veronderstelling dat het niet mogelijk was.

Vanavond maar eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Dionysos schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:06:
Hier ook sinds dinsdag de Beam (Biem!) staan en ben uitermate verrast over het goede geluid.

Nu ging ik van 'nul naar biem', als in ik had al een tijdje geen andere playbar of andere set meer staan voor tv-geluid of muziek, dus het is in die optiek al snel een hele verbetering natuurlijk, maar ook objectief gezien geeft dat ding een indrukwekkend geluid voor zo'n klein apparaat.

Ik geloof best dat er andere apparaten zijn voor minder geld die beter geluid geven. Ik hecht ook waarde aan gebruiksgemak en esthetiek en dat is bij de Beam meer dan in orde.

Alexa is echt fantastisch. Ben alleen benieuwd hoe vaak ik zoiets daadwerkelijk ga gebruiken. Nu is alles nog leuk omdat het nieuw is, maar dat zal na een tijdje minder zijn. Maar alleen al het afspelen van muziek via Spotify door de titel van een nummer door het huis te schreeuwen, vind ik geweldig leuk. Ik denk dat nog wel een handige functie blijft (ook nadat het nieuwe eraf is). En timers zetten blijkt verrassend handig.

Ik heb de Beam nog niet voluit kunnen testen (kleine kinderen in huis) maar dat zal ik binnenkort nog wel even doen. Al met al ben ik er zeer tevreden mee.

Enige gevaar is dat ik nu aan het kijken ben naar aanvullingen (zoals twee play:1's voor surround, ééntje voor in de tuin, eentje voor in de badkamer en ga zo maar door. Wordt dure hobby zo :) )
Alexa neem ik aan geactiveerd door op de iphone/android telefoon sonos op UK te zetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 23:30
tcviper schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:08:
[...]

Alexa neem ik aan geactiveerd door op de iphone/android telefoon sonos op UK te zetten ofzo?
Ik heb mijn Alexa account op Engelse taal met Amerikaans adres gezet.
Sonos ook.
Vervolgens kun je binnen de Alexa app de locatie van je apparaten wel gewoon in Nederland plaatsen, zodat je bijvoorbeeld wel de weerberichten etc goed binnen krijgt (ipv Amsterdam in Amerika bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

tcviper schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:08:
[...]

Ja, je moet zowel Sonos als Alexa laten denken dat je in de US zit (Uk zal ook wel werken).

Alexa wijzigen heb ik via amazon-webiste gedaan. En dan met name het tabblad: "Manage Your Content and Devices" was in mijn optiek cruciaal.

Je kan (zoals hierboven staat) wel je huidige adres opgeven zodat de weersvoorspelling ook klopt.

Paar minuutjes werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Dionysos schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Ja, je moet zowel Sonos als Alexa laten denken dat je in de US zit (Uk zal ook wel werken).

Alexa wijzigen heb ik via amazon-webiste gedaan. En dan met name het tabblad: "Manage Your Content and Devices" was in mijn optiek cruciaal.

Je kan (zoals hierboven staat) wel je huidige adres opgeven zodat de weersvoorspelling ook klopt.

Paar minuutjes werk.
Dit stukje is inderdaad heel belangrijk om Alexa te laten werken.

Je land veranderen naar UK/US/DE/CA op je Sonos account geeft je de mogelijkheid om 'spraakservices' te selecteren in de app. Hierna kun je je land weer terugzetten op NL.

Om Alexa dan weer werkend te krijgen moet je even moeilijk doen in je Amazon account en alles in een ondersteund land zetten, dus DE, UK of EN, de Alexa stem kun je achteraf toch nog wijzigen (accentstem US,UK,CA,AU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Bij mijn Samsung TV zat een snoertje met een soort converter eraan dat IR signalen omzet naar RF signalen (mijn TV kwam met zowel een Samsung smart als een gewone remote), misschien kun je die dan in de buurt van de Beam zetten (2 bij 2 bij 2 cm of zo, echt geen klein). Met mijn Playbar werkt de Samsung smart remote in ieder geval op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Bedoel je deze toevallig?

Afbeeldingslocatie: https://www.avsforum.com/photopost/data/2350818/1/17/17b917e7_IR_Blaster_med.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
The Inquisitor schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:31:
[...]

Dit stukje is inderdaad heel belangrijk om Alexa te laten werken.

Je land veranderen naar UK/US/DE/CA op je Sonos account geeft je de mogelijkheid om 'spraakservices' te selecteren in de app. Hierna kun je je land weer terugzetten op NL.

Om Alexa dan weer werkend te krijgen moet je even moeilijk doen in je Amazon account en alles in een ondersteund land zetten, dus DE, UK of EN, de Alexa stem kun je achteraf toch nog wijzigen (accentstem US,UK,CA,AU)
Lijkt te werken nu :) Thx all! Enige wat ik nu nog zou willen is Alexa op de Sonos terug naar US ipv Brits engels. Enig idee waar dat te wijzigen? :)

Update: Ah blijkbaar moet sonos dus op US blijven staan als land, dan kun je dat blijven wijzigen.

[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 19-07-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
tcviper schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:44:
[...]

Lijkt te werken nu :) Thx all! Enige wat ik nu nog zou willen is Alexa op de Sonos terug naar US ipv Brits engels. Enig idee waar dat te wijzigen? :)
Haar accent dus? Dat kan, uit mijn hoofd, in de Alexa app, ergens onder instellingen...

Edit: zit zelf ook altid te zoeken.. maar volgens mij: instellingen > devices > Sonos One > taal?

Edit2: Naar Alexa roepen om muziek te starten is inderdaad leuk. Ik heb de One in de keuken gezet, en het is ideaal om next song te roepen, of een song naar keuze zonder dat ik mijn telefoon erbij hoef te pakken. Wel zo handig als je net bezig bent met vlees snijden bijv.

[ Voor 34% gewijzigd door The Inquisitor op 19-07-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
The Inquisitor schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:46:
[...]

Haar accent dus? Dat kan, uit mijn hoofd, in de Alexa app, ergens onder instellingen...
Kan niet wachten tot Sonos Google Home activeert, vind dat Alexa maar 3x niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Yep die bedoel ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Ik heb hm ook, maar had hem nodig omdat mijn TV dialogen bleef geven of het volume wel gewijzigd werd... :P gelukkig heeft Sonos overal handleidingen voor.

https://support.sonos.com/s/article/2413?language=en

Ik heb een F series maar heb het kastje bungelen achter mijn tv, want schijnbaar heb ik wel een IR remote. Handig.
Pagina: 1 ... 65 ... 195 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.