Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 64 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
swv schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:36:
Dan ben ik aardig voorzien denk ik zo :)
en dan in september de nieuwe iPhone. Wellicht ben je daarna ''aardig voorzien'' :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:43

swv

Geert1976 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:39:
[...]

en dan in september de nieuwe iPhone. Wellicht ben je daarna ''aardig voorzien'' :+
Je hebt me door :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 16:40
Iets met mosterd en maaltijd ... 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door DePaul op 11-07-2018 21:17 . Reden: Iets met mosterd en maaltijd :) ]

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-10 21:30
Mail!
Stream rechtstreeks vanaf je iPhone of iPad naar Sonos met AirPlay 2
Vanaf vandaag blijft het geluid van je favoriete apps niet langer beperkt tot je Apple-toestel. Kijk YouTube-video's. Binge een serie op Netflix. Luister je podcasts bij. Allemaal met een kristalheldere sound – en perfect gesynchroniseerd – op je Sonos-systeem.

Aan de slag.
Update eerst je Sonos-software naar de nieuwste versie. Als je content afspeelt, swipe je omhoog vanaf de onderkant van je scherm (of swipe omlaag vanuit de rechterbovenhoek op een iPhone X). Houd dan je vinger op de audiokaart in de rechterbovenhoek van het bedieningspaneel om een speaker te kiezen.

Compatibele speakers.
Gebruik AirPlay om rechtstreeks af te spelen op Sonos One, Beam, Playbase en de tweede generatie Play:5. Voor de rest van je Sonos-speakers geldt: groepeer ze met een compatibele speaker om in je hele huis te luisteren.
Geniet van de vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 12:32
het werkt erg fijn echter paar dingen gevonden ;

- Ziggo app springt over op Airplay scherm en dus geen beeld meer te zien.
- Mac Osx Yosemite, kan hem wel selecteren via de geluid button met de ALT knop echter dan geen geluid. Airplay 1 of Airplay 2 misschien anders..

verwacht dat Ziggo dit probleem gaat oplossen en Osx misschien een update geven ?

Meeste werkt, zoals Youtube, Apple music en dan streamen naar de Play:5

[ Voor 5% gewijzigd door londemanmp op 11-07-2018 21:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
B2 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:10:
[...]

Volgens mij was daar geen eenduidig antwoord vanuit Sonos op. Allemaal aannames dus.
Sonos is daar heel duidelijk over geweest. De controller van een groep/kamer moet Airplay2 ondersteunen. Als je een groep maakt met daarin een mix van Airplay2 kamers en non-Airplay2 kamers zal een Airplay2 kamer de controller zijn van de groep (bij sonos is de controller van een groep meestal de speaker met nieuwste hardware). In een kamer met 5.1 opstelling zal de voorspeaker (bar/base/beam) altijd de controller van de kamer zijn en voegen de rears dus nooit Airplay2 toe, ook niet in een groep want alleen de controller van een kamer kan de controller van de groep worden.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Tassadar32 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:09:
[...]

Sonos is daar heel duidelijk over geweest. De controller van een groep/kamer moet Airplay2 ondersteunen. Als je een groep maakt met daarin een mix van Airplay2 kamers en non-Airplay2 kamers zal een Airplay2 kamer de controller zijn van de groep (bij sonos is de controller van een groep meestal de speaker met nieuwste hardware). In een kamer met 5.1 opstelling zal de voorspeaker (bar/base/beam) altijd de controller van de kamer zijn en voegen de rears dus nooit Airplay2 toe, ook niet in een groep want alleen de controller van een kamer kan de controller van de groep worden.
zeer mooie, heldere uitleg!! thanks

(Er is namelijk zeer veel verwarrin/onduidelijkheid op de diverse sites als Reddit, macrumors en 9to5mac over het hele AirPlay 2 en Sonos verhaal)

Ik gebruik vanaf volgende week alleen de Beam icm 2x Play:1 (in 1 kamer, nl de woonkamer) dus dan is het erg simpel en overzichtelijk :+
Maar kan me zeer goed voorstellen dat het voor mensen met zeer veel (oudere) Sonos speakers in diverse kamers ff goed puzzelen is, wat wel en wat niet mogelijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 12-07-2018 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
JBPnut schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:58:
Voor mijn woonkamer van ongever 25m2 (5x5) in een appartement ben ik op zoek naar de meest geschikte Sonos optie. Heb het gevoel dat de Play5 een overkill wordt voor een ruimte van dit formaat, echter heeft deze het beste geluid. Ik overweeg dan ook de Play3, echt vind ik hem iets te outdated. Wellicht de Play One? Wat zouden jullie aanraden gezien prijs/kwaliteit en de ruimte waarvoor ik hem nodig heb?
Zit zelf in vergelijkbare situatie. HomePods hebben de voorkeur, maar geen optie geluid van gameconsoles te gebruiken. Zelf verwacht ik veel van de Sonos Beam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:23

B2

wa' seggie?

Tassadar32 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:09:
[...]

Helder, maar naar mijn mening is Sonos daar niet duidelijk over geweest in de communicatie.
Los daarvan vind ik het gewoon ruk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-10 14:16
Geert1976 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:27:
[...]

zeer mooie, heldere uitleg!! thanks

(Er is namelijk zeer veel verwarrin/onduidelijkheid op de diverse sites als Reddit, macrumors en 9to5mac over het hele AirPlay 2 en Sonos verhaal)

Ik gebruik vanaf volgende week alleen de Beam icm 2x Play:1 (in 1 kamer, nl de woonkamer) dus dan is het erg simpel en overzichtelijk :+
Maar kan me zeer goed voorstellen dat het voor mensen met zeer veel (oudere) Sonos speakers in diverse kamers ff goed puzzelen is, wat wel en wat niet mogelijk is.
Zelf heb ik een 5.1 (Playbar, Sub en 2x Play1) in de woonkamer en 2x losse Play1's in andere kamers.
Om AirPlay2 te gebruiken in het gehele huis zal ik dus de Bar moeten vervangen voor een Beam en de 2x Play1 moeten vervangen voor Sonos One.
Als ik dit niet doe kan ik dus AirPlay 2 NIET in elke kamer apart gebruiken..

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-10 16:59
TerrorSource schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:29:
[...]

Zelf heb ik een 5.1 (Playbar, Sub en 2x Play1) in de woonkamer en 2x losse Play1's in andere kamers.
Om AirPlay2 te gebruiken in het gehele huis zal ik dus de Bar moeten vervangen voor een Beam en de 2x Play1 moeten vervangen voor Sonos One.
Je zal de twee losse Play:1's moeten vervangen ja. Die 2x Play:1 in je woonkamer kan je wel gebruiken als je de Playbar vervangt.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:12
[b]Zelf heb ik een 5.1 (Playbar, Sub en 2x Play1) in de woonkamer en 2x losse Play1's in andere kamers.
Wat je kan doen is dat je een AppleTV hangt aan je setup met Playbar, Sub en 2x Play1. dan hoef je alleen nog een Sonos ONE aan je play one's toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Jasper1975 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:41:
[...]

Wat je kan doen is dat je een AppleTV hangt aan je setup met Playbar, Sub en 2x Play1. dan hoef je alleen nog een Sonos ONE aan je play one's toe te voegen.
Moet wel altijd je (gewone) TV aanstaan...toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
Jasper1975 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:41:
[...]

Sonos One en Play:1 kunnen niet samen een stereopaar vormen!
B2 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:22:
[...]

Helder, maar naar mijn mening is Sonos daar niet duidelijk over geweest in de communicatie.
Los daarvan vind ik het gewoon ruk :+
Had door Sonos beter uitgelegd kunnen worden op hun eigen website inderdaad. Is voor mensen met veel iOS spul inderaad ruk maar als Android/Macbook gebruiker kan heel Airplay2 me eigenlijk geen zier uitmaken, ik gebruik liever gewoon de Sonos app (Play music) en TV gaat toch via optisch.

Wat ik dan weer jammer vind is dat de aansturing van Sonos speakers via Assistant (en Home) nog steeds niet mogelijk is. Prima dat Assistant support op de Sonos speakers wat langer duurt maar alvast een skill voor mensen die Assistant op Android of Home gebruiken zou toch zeker wel wat sneller moeten kunnen?

[ Voor 55% gewijzigd door Tassadar32 op 12-07-2018 09:57 ]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ook een dingetje;

Met de 9.0 Sonos App update verlies je lockscreen control vanaf een iPhone/Apple Watch , indien je niet 1 van de nieuwere Sonos speakers hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 12-07-2018 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:31
Oke dat is wel heel beroerd.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Tassadar32 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:53:
[...]

Klopt maar wel een groep, twee keer mono klinkt beter dan een keer mono. En als groep geleid door de ONE, is de groep volgens mij dus wel AirPlay2baar. Serieus muziek luisteren waar stereo belangrijk is doe je toch niet op een play 1 of een ONE toch?
Al was het wel cool geweest als je ze als stereo paar kon inzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-10 14:16
Sluuz schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:38:
[...]

Je zal de twee losse Play:1's moeten vervangen ja. Die 2x Play:1 in je woonkamer kan je wel gebruiken als je de Playbar vervangt.
Dus als ik AirPlay2 wilt gebruiken kost mij dat:
2x 211- voor pricewatch: Sonos One (Zwart)
1x 449,- voor pricewatch: Sonos Beam Zwart
En ga ik er nog op achteruit ook (Playbar vs Beam). One en Play1 zijn bijna identiek heb ik het idee.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper1975
Geert1976 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:42:
[...]

Moet wel altijd je (gewone) TV aanstaan...toch?
Klopt maar Airplay2 is een leuke toevoeging, niet meer. Iedereen die nog 'oude' Sonos spullen heeft heeft al die tijd zonder Airplay gedaan. En iedereen die van airplay naar Sonos is gegaan weet dat Airplay niet in de buurt komt van de Sonos beleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 04-10 16:59
Ik snap het hele heikelpunt niet zo. Je hebt die Play:1's of gekocht toen de One nog niet uit was (en dus vrij lang geleden toen Airplay 2 nog niet was aangekondigd), of je hebt ze gekocht toen de One er al wel was. Dan had je kunnen weten dat er ergens een keer een cutoff gemaakt gaat worden in de functionaliteit vanwege snelheid/processor/whatever die verschilt tussen de twee modellen. Je hebt toen de keus gemaakt om voor de goedkopere Play:1 te gaan. Daar betaal je dan nu de prijs voor.

Je hoeft helemaal niets natuurlijk. Mis je nu echt iets aan het niet hebben van Airplay 2?

[ Voor 9% gewijzigd door Sluuz op 12-07-2018 10:17 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Airplay2 zal me grotendeels jeuken. Ik heb de Beam pre ordered voor het formaat en design en uiteraard het geluid :9
Ik zal ongetwijfeld sporadisch Airplay2 gebruiken, maar nooit de doorslaggevende factor voor aankoop geweest

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 12-07-2018 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 22:28
Geert1976 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:05:
Ook een dingetje;

Met de 9.0 Sonos App update verlies je lockscreen control vanaf een iPhone/Apple Watch , indien je niet 1 van de nieuwere Sonos speakers hebt.
Meen je dit nou? Dat slaat helemaal nergens op en lijkt wel heel erg op planned obsolescence.
Ik vertik het om naast mijn 4 x Play:1, Playbar en Sub een nieuwe speaker te kopen om maar features die ik eerst ook al had te blijven gebruiken. :w 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 15:54
Ik moet zeggen dat ik gisteren even met onze oude ipad wat film trailers heb gekeken, met het geluid over onze ene play:one. Dat klinkt toch best leuk.

Helaas heb ik verder geen iphone, zo'n airpley 2 alternatief op android zou ook wel welkom zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Fuwor schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:20:
[...]

Meen je dit nou? Dat slaat helemaal nergens op en lijkt wel heel erg op planned obsolescence.
Ik vertik het om naast mijn 4 x Play:1, Playbar en Sub een nieuwe speaker te kopen om maar features die ik eerst ook al had te blijven gebruiken. :w 7(8)7
Je krijgt de lockscreen control weer terug als je Airplay in z'n geheel uitschakelt in de Sonos app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 11:32
JBPnut schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:58:
Voor mijn woonkamer van ongever 25m2 (5x5) in een appartement ben ik op zoek naar de meest geschikte Sonos optie. Heb het gevoel dat de Play5 een overkill wordt voor een ruimte van dit formaat, echter heeft deze het beste geluid. Ik overweeg dan ook de Play3, echt vind ik hem iets te outdated. Wellicht de Play One? Wat zouden jullie aanraden gezien prijs/kwaliteit en de ruimte waarvoor ik hem nodig heb?
Ik zou dan altijd voor 2 One's gaan. Die kun je dan in Stereo zetten. Een Play:3 of Play:5 klinkt wel een stuk voller! Persoonlijk vind ik de One een leuke speaker voor de keuken of Badkamer. Voor de woonkamer heb ik een Playbar met SUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
Geert1976 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:22:
[...]

Je krijgt de lockscreen control weer terug als je Airplay in z'n geheel uitschakelt in de Sonos app
Hoe doe ik dat dan? Ik heb geen AirPlay speakers dus in het menu staat bij AirPlay ook helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 03-10 11:32
[...]
Wat ik dan weer jammer vind is dat de aansturing van Sonos speakers via Assistant (en Home) nog steeds niet mogelijk is. Prima dat Assistant support op de Sonos speakers wat langer duurt maar alvast een skill voor mensen die Assistant op Android of Home gebruiken zou toch zeker wel wat sneller moeten kunnen?
Helemaal mee eens! Ik doe nu de basics via Yonomi, maar dat is geen ideale situatie, omdat die nog wel eens niet bereikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:44
[...]

Ligt aan Apple.
Sonos is met ze bezig. Bron: bèta

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
@Fuwor zie hierboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
matthijst schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:36:
[...]

Ligt aan Apple.
Sonos is met ze bezig. Bron: bèta
Hoezo ligt dat aan Apple? In precies dezelfde opstelling (ik heb geen AirPlay capable Sonos speakers) werkte lockscreen control wel, nu met een update van de Sonos app niet meer.

Prima als ik AirPlay speakers van Sonos heb, dan gebruik ik het wel native, maar ik heb helemaal niks te maken met AirPlay speakers en toch verwijderen ze een feature. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@JBPnut
Sahi_NL schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:23:
[...]

Ik zou dan altijd voor 2 One's gaan. Die kun je dan in Stereo zetten. Een Play:3 of Play:5 klinkt wel een stuk voller! Persoonlijk vind ik de One een leuke speaker voor de keuken of Badkamer. Voor de woonkamer heb ik een Playbar met SUB.
Playbar met eventueel later de Sub als je hem ook op de TV kan aansluiten. Meerwaarde van TV geluid over goede speakers is het zeker waard. Als je al goede HiFi hebt staan en alleen Sonos wil vanwege het gemak zou je ook nog de Connect kunnen overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 15:16
[...]

[...]
Hier schijnt een workaround voor te zijn:

https://www.reddit.com/r/sonos/comments/8jfism/how_to_pairing_a_one_with_a_play1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 16:21
Is er bij iemand al de cashback claim terugbetaald door Sonos? Ik heb er 2 lopen maar nog niks ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27
TerrorSource schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:14:
[...]

Dus als ik AirPlay2 wilt gebruiken kost mij dat:
2x 211- voor pricewatch: Sonos One (Zwart)
1x 449,- voor pricewatch: Sonos Beam Zwart
En ga ik er nog op achteruit ook (Playbar vs Beam). One en Play1 zijn bijna identiek heb ik het idee.
Het is maar wat je wilt en verwacht he... wil je EEN AirPlay2 steam door je hele huis kunnen plaatsen? Dan is het toevoegen van 1 One genoeg, ongeacht de groep. Het is alleen iets omslachtiger omdat je de AirPlay2 stream start op de One (of eigenlijk: de kamer waarin deze zit), en vervolgens in de Sonos controller deze groepen koppelt (dus niet verplaatsen naar een andere groep, maar puur vinkje aanzetten bij de groep waarbij je ook het geluid wilt).

Als je dat 1x hebt gedaan blijven ze ook zo staan, dus bij de volgende airplay2 stream, streamt het naar beide groepen.

Wil je 2 groepen waarbij beide groepen een EIGEN AirPlay2 stream krijgen...tsjah dan kost het meer geld.
yorroy schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:08:
Is er bij iemand al de cashback claim terugbetaald door Sonos? Ik heb er 2 lopen maar nog niks ontvangen.
Nog nada... heb ook 2 claims lopen, beide goedgekeurd, en die 30 dagen beginnen wel op te schieten naar mijn gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Fuwor schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:42:
[...]

Hoezo ligt dat aan Apple? In precies dezelfde opstelling (ik heb geen AirPlay capable Sonos speakers) werkte lockscreen control wel, nu met een update van de Sonos app niet meer.

Prima als ik AirPlay speakers van Sonos heb, dan gebruik ik het wel native, maar ik heb helemaal niks te maken met AirPlay speakers en toch verwijderen ze een feature. Jammer.
To clarify, once there is a Airplay capable third party device ( that woud be any third party device that supports Airplay) then the Sonos Lock screen will not be populated.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 14:17
[...]

Als er één electronicafabrikant niet aan planned obsolescence doet is het Sonos wel. Zelfs de CR200 en de allereerste players werken volgens mij allemaal nog samen met de nieuwste modellen, dat is toch echt wel uitzonderlijk IMO.

Over dit specifieke issue: krijg je geen Apple native controllers voor in de plaats dan? Lijkt op feature envy tussen beide manieren om muziek te besturen.

[ Voor 11% gewijzigd door DaCoTa op 12-07-2018 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Komen steeds meer reviews van de Sonos Beam online. En allemaal zijn ze het overeens dat het geweldig klinkt. Veelbelovend dus, kan niet wachten om hetzelf uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
voor de paar mensen die tot nu toe de Beam hebben besteld;

waar komt ie bij jullie? woonkamer bij de TV of in de slaapkamer?
Heb het idee dat de Beam veel in de slaapkamer gebruikt gaat worden.

Bij mij in de woonkamer (geen TV in slaapkamer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt in de woonkamer te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhijman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 10:52
Hier ook woonkamer, vrouw vond de playbar veel te groot voor onder de tv en een witte beam op een witte kast valt niet op. Ik heb net al een hdmi kabel door een pijp heen getrokken zodat ik dinsdag zo aan de gang kan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
"Sonos Beam, de vrouwvriendelijke soundbar"

:9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Top, net getest en nu zijn mijn play3 en play1 een stereopaar! Klinkt een stuk beter dan dat ze samen in 1 groep zaten en dus beide het hele stereo bereik ontvingen. (voor zover de Play1 stereo kan afspelen...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 14:17
Geert1976 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:56:
"Sonos Beam, de vrouwvriendelijke soundbar"

:9
The waf is strong in this one.

Wife Acceptance Factor

Hij komt in de woonkamer, tv in de slaapkamer is slecht voor je sexleven.

Ik dacht trouwens dat hij uiterlijk de 17e uitgeleverd gaat worden, maar heb geen idee wanneer dat exact zal zijn,

[ Voor 16% gewijzigd door DaCoTa op 12-07-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
DaCoTa schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:51:
[...]

Ik dacht trouwens dat hij uiterlijk de 17e uitgeleverd gaat worden, maar heb geen idee wanneer dat exact zal zijn,
Ik denk dat maandag a.s de verzending zal zijn en dinsdag de bezorging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb nu een receiver waar zo’n beetje al mijn hdmi devices ingaan. Maar als ik een beam wil wordt de boel afhankelijk van het aantal HDMI inputs op tv, toch? Ik heb een tv met ARC, en daarbuiten nog 3 HDMI ingangen. Een Switch, Apple TV en de settopbox van xs4all.

Gaat dat werken?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
@OMX2000 Ik tel 4xHDMI en 4 devices. Moet lukken toch? Alleen de Beam heeft ARC nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
@DaCoTa

de 1ste mensen in de VS hebben inmiddels de verzendbevestigingen van Sonos ontvangen, sommige hebben 14 juli als verwachte bezorgingsdatum maar lees vooral 17 juli als datum.
Denk dat de Nederlandse pre orders vanuit het distributie centrum van Sonos uit Hoofddorp/Schiphol worden verstuurd (a.s. verzending maandag dus)

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 13-07-2018 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBPnut
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-10 07:41
Tassadar32 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:43:
@JBPnut

[...]

Playbar met eventueel later de Sub als je hem ook op de TV kan aansluiten. Meerwaarde van TV geluid over goede speakers is het zeker waard. Als je al goede HiFi hebt staan en alleen Sonos wil vanwege het gemak zou je ook nog de Connect kunnen overwegen.
Ik ben uiteindelijke voor 2x Sonos One gegaan, dat bleek na eigen onderzoek voor mij de beste optie voor de situatie.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste unboxing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 21:07

Canis Lupus

Vosbot

Ik kwam dit artikel tegen, waar een Sonos One en Alexa Echo Plus uit elkaar worden gehaald. (in het kader van investeren rond de naderende IPO)

Los van techniek, trekt men ook een conclusie over de toekomstbestendigheid van het product. Alexa zou veel betere kaarten hebben voor totale Home Automation, door herprogrammeerbare hardware-keuze.
Short or Long on Sonos?
As you may have gathered, I don’t have high hopes for Sonos’ trajectory. If the upstart was really set on embracing the next generation of consumer speakers, they would be rethinking how to build their audio products systematically from the ground up, to own as much of the platform as possible. But the products they’re shipping don’t tell that story: They show a traditional speaker manufacturer incrementally adding technology in an attempt to keep up with a fast-moving race. This is never a winning strategy in the long term.

[ Voor 45% gewijzigd door Canis Lupus op 13-07-2018 10:49 . Reden: Quote toegevoegd ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 00:20
Geert1976 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:20:
voor de paar mensen die tot nu toe de Beam hebben besteld;

waar komt ie bij jullie? woonkamer bij de TV of in de slaapkamer?
Heb het idee dat de Beam veel in de slaapkamer gebruikt gaat worden.

Bij mij in de woonkamer (geen TV in slaapkamer)
Bij ons in de (grote) woonkamer. Ik heb de gok genomen door hem te bestellen ondanks het formaat, maar door alle reviews van afgelopen week heb ik goede hoop.
Zag zojuist toevallig dat Sonos gisteren het bedrag op mijn CC heeft afgeschreven, dus zal komende dagen wel worden verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Vandaag verstuurd zeggen ze.
Komt bij ons ook in de woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 13:40
Ik heb nu sinds een week mijn set (Playbar en 2x Play:1) uitgebreid met een Sub.
Damn .... in eerste instantie dacht ik "mwah" maar nu alles goed staat ingesteld en ik echt luister (en niet puur naar de bas luister) is het duidelijk wat hij toevoegt!

Afgelopen woensdag John Wick gekeken, ik ging na 30 minuten van +3 qua sub instelling naar -2 en daarna ook maar het volume wat omlaag gezet ;-)

Sorry buren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
yorroy schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:08:
Same here....ik heb 1 claim lopen die 18/06 gevalideerd is. Tot op heden nog niks ontvangen op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenpet
  • Laatst online: 03-10 23:08
AleSyS schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:40:
[...]

Same here....ik heb 1 claim lopen die 18/06 gevalideerd is. Tot op heden nog niks ontvangen op mijn rekening.
cashback 13-06-18 geaccepteerd
Je ontvangt je cashbackbetaling binnen 30 dagen na ontvangst van deze e-mail via een bankoverschrijving. Je cashbackbetaling wordt overgeschreven naar de bankrekening die je hebt opgegeven.

Helaas ook nog niks terug gezien

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@smoken De sub voegt inderdaad redelijk subtiel heel veel toe aan de geluidsbeleving. Mag hier nu ook niet meer weg ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:54
Nice, dan weet ik nu ook dat ik geen hdmi-kabel erbij moet halen. Hij komt bij mij overigens in de woonkamer want die is niet zo groot. Ben alleen een beetje bang dat ie de infrafrood van mijn tv blokkeert maar beetje zijdelings van de tv is ook geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhijman
Top net gebeld door HIFI Klubben dat ie binnen is maar ze mogen hem niet eerder dan 17 July verkopen. Dat word een heel weekend nagelbijten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:03
jhijman schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:12:
Top net gebeld door HIFI Klubben dat ie binnen is maar ze mogen hem niet eerder dan 17 July verkopen. Dat word een heel weekend nagelbijten ;-)
Zou hier enige logica achter zitten? (ik bedoel, waarom 17 juli?) Blijf het sowieso marketingstechnisch een vreemde zet van Sonos vinden om de soundbar twee dagen na het eindigen van het WK uit te brengen. Het uitbrengen van de soundbar aan het begin van het WK zou mij een betere strategie lijken. Maar ach, misschien dat ik er gewoon geen verstand van heb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Nano2009 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:27:
[...]

Zou hier enige logica achter zitten? (ik bedoel, waarom 17 juli?) Blijf het sowieso marketingstechnisch een vreemde zet van Sonos vinden om de soundbar twee dagen na het eindigen van het WK uit te brengen. Het uitbrengen van de soundbar aan het begin van het WK zou mij een betere strategie lijken. Maar ach, misschien dat ik er gewoon geen verstand van heb :9
Misschien omdat wanneer je hem direct bij Sonos hebt besteld, krijg je hem mogelijk iets eerder? Bij mij stond er 'uiterlijke leverdatum 17 juli'. Dus kan mij er iets bij voorstellen dat ze niet willen dat je hem elders eerder kunt halen. Maar aan de andere kant, het logistieke proces heeft Sonos zelf in handen (althans, de afspraken), dus waarom al wel naar de resellers sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
*O* *O* zojuist verzend bevestiging van Sonos voor mijn Beam ontvangen *O* *O*

(maandag 16 juli bezorging met DHL Express)

[ Voor 28% gewijzigd door _Bailey_ op 13-07-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@Nano2009 WK, Sonos is een Amerikaans bedrijf en heeft waarschijnlijk geen flauw benul dat er hier een WK is of wat dat inhoud (koopseizoen voor TV's en randapparatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Jammer van de zwarte kabel bij een witte Beam. Springt precies die kabel er op een wit oppervlak weer uit. Gebruiken zij universele stekkers zodat je een losse witte kan kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Geert1976 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:09:
*O* *O* zojuist verzend bevestiging van Sonos voor mijn Beam ontvangen *O* *O*

(maandag 16 juli bezorging met DHL Express)
Hier net zo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Geert1976 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:22:
[...]

Heb je ook enig idee hoe? Ik heb een Playbar, 2x Sonos Play 1 en een Play 3 en heb wel echt behoefte aan lockscreen functie. Ik kan alleen nergens vinden hoe je AirPlay uitschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenpet
  • Laatst online: 03-10 23:08
Ik zag nu wel de update al voorbij komen voor airplay ben benieuwd

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
yorroy schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:07:
[...]

Heb je ook enig idee hoe? Ik heb een Playbar, 2x Sonos Play 1 en een Play 3 en heb wel echt behoefte aan lockscreen functie. Ik kan alleen nergens vinden hoe je AirPlay uitschakeld
Mijn info was onjuist. Sorry!

Hier de info van Sonos zelf, wat betreft lockscreen control.

https://support.sonos.com/s/article/3381?language=en_US

Andere oplossing die mogelijk kan werken is:
Reset controller in advanced settings in sonos app restores lock screen and hardware volume controls.
Las dat bovenstaande bij sommige heeft geholpen lockscreen control terug te krijgen

Nog een andere oplossing die aangedragen was, is je Apple TV van stroom halen en weer de stekker terug

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 13-07-2018 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
Geert1976 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:52:
[...]

Mijn info was onjuist. Sorry!

Hier de info van Sonos zelf, wat betreft lockscreen control.

https://support.sonos.com/s/article/3381?language=en_US

Andere oplossing die mogelijk kan werken is:
Reset controller in advanced settings in sonos app restores lock screen and hardware volume controls.
Las dat bovenstaande bij sommige heeft geholpen lockscreen control terug te krijgen

Nog een andere oplossing die aangedragen was, is je Apple TV van stroom halen en weer de stekker terug
Na wat meer Google werk kwam ik op de zelfde link.
Thx. Het resetten van de controller heeft bij mij niet geholpen.
Alleen volledig uitschakelen van ATVs schijnt te werken, maar dat is geen optie voor mij.
Hopen dat Apple of Sonos snel met een fix komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Na het lezen van deze review: productreview: Sonos One (Wit) review door 2green kwam ik er achter dat de Sonos One Wifi alleen op 2.4 GHz B/G ondersteunt. Maar wat is hier nu het nadeel van in de praktijk? Ik ben overigens van plan de speakers aan te sluiten op ethernet.

Stel dat ik alleen een netwerk uitzend op 2.4 GHz B/G/N. En de Sonos One streamt muziek via dat netwerk, is bijv. mijn smarstphone die wel N ondersteunt dan beperkt tot de snelheid die B biedt?

[ Voor 22% gewijzigd door Ronwiel op 13-07-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Ronwiel schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:44:
Na het lezen van deze review: productreview: Sonos One (Wit) review door 2green kwam ik er achter dat de Sonos One Wifi alleen op 2.4 GHz B/G ondersteunt. Maar wat is hier nu het nadeel van in de praktijk? Ik ben overigens van plan de speakers aan te sluiten op ethernet.

Stel dat ik alleen een netwerk uitzend op 2.4 GHz B/G/N. En de Sonos One streamt muziek via dat netwerk, is bijv. mijn smarstphone die wel N ondersteunt dan beperkt tot de snelheid die B biedt?
2.4ghz is een voordeel omdat het een groter bereik heeft. 5ghz komt niet heel ver maar is wel veel sneller.
Maar als je ethernet gebruikt maakt het niet uit hoe je telefoon met je router verbonden is, 2.4 of 5ghz, a,b,g,n of ac. Als je maar op het zelfde netwerk zit als je Sonos.
Je maakt namelijk geen rechtstreekse verbinding met je Sonos, je router zit er altijd tussen.

[ Voor 5% gewijzigd door yorroy op 13-07-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 17:29
Verzendbevestiging van de Beam... Bezorging op zaterdag 14 juli volgens PostNL tracknTrace!! (CoolBlue)

Begin deze week 2x One en Sub in de woonkamer gezet. Setup binnen 10 minuten was boven verwachting snel. Morgen de 'oude' receiver en speakers eruit en de beam erin!

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 04-10 13:14
Canis Lupus schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:46:
Ik kwam dit artikel tegen, waar een Sonos One en Alexa Echo Plus uit elkaar worden gehaald. (in het kader van investeren rond de naderende IPO)

Los van techniek, trekt men ook een conclusie over de toekomstbestendigheid van het product. Alexa zou veel betere kaarten hebben voor totale Home Automation, door herprogrammeerbare hardware-keuze.

[...]
Interessant artikel wat de teardown betreft, alhoewel de auteur vooral verstand lijkt te hebben van productieprocessen. De conclusie van het artikel vind ik niet heel schokkend. Blijkbaar is de opbouw en hardware keuze van de Alexa speaker bijzonder te noemen en zijn relatief dure materialen gebruikt (in vergelijking met de Sonos) maar wordt deze voor een lagere prijs verkocht. Een grote jongen als Amazon, waarbij de speaker maar 1 van de vele inkomstenbronnen is, kan die makkelijk met verlies verkopen omdat het geld via andere manieren wel weer verdiend wordt. En dan nog zouden de assamblagekosten wellicht beperkt kunnen zijn juist door de bijzondere opbouw van de alexa speaker.
Verder wordt de geluidskwaliteit niet aan de orde gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 27-09 14:27
Ronwiel schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:25:
[...]

Jammer van de zwarte kabel bij een witte Beam. Springt precies die kabel er op een wit oppervlak weer uit. Gebruiken zij universele stekkers zodat je een losse witte kan kopen?
Ja hoor, geen probleem. Het is een “8” stekker, zo heten ze volgens mij. Dezelfde als in de Apple tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Op Ebay heb je voor €5 van die 8-kabels, in zowel wit en zwart.

Gebruik er 2 hier thuis. Werken prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishan07
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 19:37
Weet er iemand welke winkels de Beam al op display hebben om te beluisteren? Volgens Coolblue staat hij nu alleen nog in de winkel in Tilburg, maar dat is toch te ver helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhijman
Vishan07 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:34:
Weet er iemand welke winkels de Beam al op display hebben om te beluisteren? Volgens Coolblue staat hij nu alleen nog in de winkel in Tilburg, maar dat is toch te ver helaas...
Ik weet zelf dat alle hif klubben winkels hem hebben staan daar heb ik hem gepreorded na een luistersessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:55

DON PAPA

Tweaker-fan

Ronwiel schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:25:
[...]

https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=C7

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 14-07-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
De Beam is aangesloten! Installatie was, zoals verwacht, erg gemakkelijk. Ik moest alleen de kamer opnieuw aanmaken om de sub en Ones aan de surround setup toe te voegen. Blijkbaar moet dat vanuit de Beam komen. Ik wacht alleen nog op de wallmount dus nu ligt de beam op de TV, wat niet ideaal is voor het geluid. Mount komt woensdag/donderdag dus dan krijgt hij zijn juiste plek.
Ik moet zeggen dat ik hem wel dieper vindt dan verwacht. Als je een tv hebt die strak tegen de muur aan hangt dan komt de Beam best wel een stuk naar buiten. Volgens bij is de playbar in mount stand een stuk minder diep.

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe is het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:55

DON PAPA

Tweaker-fan

Sander0105 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:36:
Volgens mij is de playbar in mount stand een stuk minder diep.
De playbar (incl wallmount) steekt 9cm uit de muur...

[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 15-07-2018 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-10 10:29
Denken jullie dat de Playbar zakt in prijs als de BEAM op de markt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb je het ding in werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:08
Hij hangt hem alleen niet aan een tv, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 23:09:
[...]

Hij hangt hem alleen niet aan een tv, beetje jammer.
Gaat om de speakers, waarom zou het persé op een tv aangesloten moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 00:08
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 23:24:
[...]
Gaat om de speakers, waarom zou het persé op een tv aangesloten moeten zijn?
Dat is toch wel handig om even te zien. Ik geloof wel dat Sonos het werkend heeft, maar de interactie met de tv zou ik persoonlijk wel interessant vinden. Liefst icm een Apple tv of fire stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Interactie met AppleTV -> TV -> Beam lijkt prima te werken. Vanavond wat Netflix gekeken en dat werkt prima.
Morgen wel nog even de boel laten calibreren. Heb nu het gevoel dat de balans tussen de Beam en de sats zoek is. Helpt het ook niet mee dat de beam op de tv ligt ipv eronder hangt

tja...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat reviews onder elkaar:
Trusted reviews
This soundbar does a bit of everything and does it well. It excels at both music and movie soundtracks. It fits seamlessly into Sonos’ existing network of multiroom speakers, and it has no problem fulfilling its promise of controlling TVs and Amazon Fire TV devices. Integrated Alexa support works as well on the Sonos Beam as it does on Amazon’s own Echo products
10/10
https://www.trustedreviews.com/reviews/sonos-beam

Whathifi
One of the best performance-per-pound products Sonos has produced, the Beam is a blinding little soundbar
5/5
https://www.whathifi.com/sonos/beam/review

The verge
THE BEAM IS THE EASIEST WAY TO ADD A SMART SPEAKER TO YOUR LIVING ROOM AND UPGRADE YOUR TV’S SOUND AT THE SAME TIME
8/10
https://www.google.nl/amp...ker-soundbar-alexa-review

Techradar
This is the Sonos soundbar we've been waiting for. Small enough to attach itself to the majority of TVs, coupled with enough innovation and sound performance to impress
4.5/5
https://www.techradar.com/reviews/sonos-beam-review

Tom's guide
Sonos soundbars are very well made, sound great and are easy to use, but up until now, have been fairly light on high-tech features.

The new Sonos Beam breaks that mold by offering a bunch of functions, including HDMI and Alexa voice control. And at $399, it could even be considered affordable — something else Sonos has never been known for. But to get all the features in a compact form, Sonos had to make a few compromises on sound quality.
8/10
https://www.tomsguide.com...soundbar,review-5575.html

Digital trends
The Sonos Beam offers shockingly powerful sound from a slim, unobtrusive soundbar that, when paired with Amazon Fire TV devices, offers considerable voice control for home entertainment.
8/10
https://www.digitaltrends...eviews/sonos-beam-review/

Home cinema
Sonos gaat met de Beam voor compactheid, hoge kwaliteit, flexibiliteit en gebruiksgemak, en die missie is geslaagd. Deze soundbar beschikt niet alleen over een fraai en strak design dat in menig kamer niet zal misstaan, ook is de soundbar zeer eenvoudig in te stellen en te gebruiken op de manier die jij wilt. Je hebt namelijk de keuze uit apps, spraakassistenten, accessoires en afstandsbedieningen om het apparaat te bedienen, plus de vrijheid om linksom of rechtsom de muziekdiensten van jouw keuze te gebruiken.
8.5/10
https://www.homecinemamag...dbar-met-spraakbesturing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11

OMX2000

By any means necessary...

heppe01 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:58:
Denken jullie dat de Playbar zakt in prijs als de BEAM op de markt komt?
Koffiedik kijken. Maar ik denk dat de prijs langzaam omlaag gaat totdat ze met een nieuwe versie komen. Wanneer dat is weet alleen Sonos. Ik denk dat dat feb 2018 zal zijn. De beam zal denk ik als warme broodjes gaan tijdens holiday season in Amerika!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
De Beam en de Playbar/Playbase zijn geen concurrerende producten. Lijkt me sterk dat Sonos die twee in prijs verlaagd gezien ze met de Beam gewoon een nieuwe doelgroep willen aanspreken voor wie Sonos minder bereikbaar was op het prijspeil van de twee eerder genoemde producten. En uiteraard de doelgroep die nog compacter wilde dan wat Sonos tot dusver had te bieden voor je TV.

Maar dit zal vast een hardloper worden. Zeker met het al eerder genoemde holiday seizoen dat er aankomt zal het wel een top product voor ze worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon even twee soundbars besteld. Zit teveel te twijfelen tussen de Sonos Beam en de pricewatch: Samsung HW-MS650 Zwart

Diegene met het mooiste geluid blijft. :p. Scheelt ook dat de Samsung MS650 nu €320 euro kost bij Amazon en je het 30 dagen kunt uitproberen. Dus deze week even met de Sonos Beam, de week erop de Samsung uitgebreid testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-10 08:52
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:34:
Ik heb gewoon even twee soundbars besteld. Zit teveel te twijfelen tussen de Sonos Beam en de pricewatch: Samsung HW-MS650 Zwart

Diegene met het mooiste geluid blijft. :p. Scheelt ook dat de Samsung MS650 nu €320 euro kost bij Amazon en je het 30 dagen kunt uitproberen. Dus deze week even met de Sonos Beam, de week erop de Samsung uitgebreid testen.
Hou ons op de hoogte

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwa293
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:34:

Om je de moeite te besparen……. ;)
Puur qua geluid is de Samsung vele malen beter.

De reden om toch voor een Beam te gaan zit hem meer in het gemak,
en de naadloze samenwerking met andere Sonos producten.

Vergeet niet dat er een Samsung actie loopt voor gratis rear speakers bij verschillende winkels.
Dus misschien is de aankoop bij bijvoorbeeld de Mediamarkt een betere koop.
Actie

[ Voor 14% gewijzigd door schwa293 op 15-07-2018 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schwa293 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 23:46:
[...]

Om je de moeite te besparen……. ;)
Puur qua geluid is de Samsung vele malen beter.

De reden om toch voor een Beam te gaan zit hem meer in het gemak,
en de naadloze samenwerking met andere Sonos producten.

Vergeet niet dat er een Samsung actie loopt voor gratis rear speakers bij verschillende winkels.
Dus misschien is de aankoop bij bijvoorbeeld de Mediamarkt een betere koop.
Actie
Ik heb niks met rear speakers. Zou niet mooi staan in mijn setup en je kunt de kabels nergens kwijt. Overigens heeft de Samsung met de Samsung app bijna net zoveel gebruiksgemak als die van Sonos. En om eerlijk te zijn gebruik je over het algemeen toch bijna alleen Spotify streaming als je op telefoon zit. Maar ben benieuwd, test ze gewoon beide en dan zien we wel welke het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
today is the big day! :)

(Alleen erg jammer dat DHL Express nooit een tijdslot geeft qua bezorging... ''voor het einde van de dag'' ofwel; je blijft maar lekker tot 2100u thuis vanavond 8)7 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 01:13

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 00:37:
[...]
Ik heb niks met rear speakers. Zou niet mooi staan in mijn setup en je kunt de kabels nergens kwijt. Overigens heeft de Samsung met de Samsung app bijna net zoveel gebruiksgemak als die van Sonos. En om eerlijk te zijn gebruik je over het algemeen toch bijna alleen Spotify streaming als je op telefoon zit. Maar ben benieuwd, test ze gewoon beide en dan zien we wel welke het wordt.
Op zich heb je alleen stroom nodig voor een wireless speaker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekforel schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:14:
[...]

Op zich heb je alleen stroom nodig voor een wireless speaker natuurlijk.
Een stroomkabel is een ook kabel. En dan moet je het maar net achter een bank kunnen wegwerken wat vaak niet gaat in een appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

renegrunn schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:21:
[...]

Bij ons in de (grote) woonkamer. Ik heb de gok genomen door hem te bestellen ondanks het formaat, maar door alle reviews van afgelopen week heb ik goede hoop.
Hoe groot is je woonkamer? Ik ben namelijk benieuwd naar je ervaring!
Ik twijfel namelijk nog of dat de Beam toereikend is voor onze (60m2) woonkamer met een luisterafstand tot TV van 4 meter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Wootism schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:24:
[...]

Ik twijfel namelijk nog of dat de Beam toereikend is voor onze (60m2) woonkamer met een luisterafstand tot TV van 4 meter. :-/
Klinkt alsof je in de dezelfde situatie zit als ikzelf. Zit nog iets verder van de tv: 5 meter, maar het oppervlak is hetzelfde.

Als het goed is ontvang ik de Beam vandaag, en zal mijn ervaring delen.

@Wootism , 10 minuten nadat ik bovenstaande schreef stond DHL al voor de deur :D

In het kort, ik ben er erg blij mee, wat een geluid kan er komen uit zo'n (relatief) klein kastje. Ik heb een poosje gekeken en bovenal geluisterd naar David Gilmour - Live at Pompeii: werkelijk fantastisch. Kraakhelder geluid, meer dan genoeg punch en bass voor mij (heb geen sub). Ik had al eerder had gelezen dat dialogen erg goed naar voren komen, dit is ook het geval voor zang. Daarna een stukje Muse - Live at Rome, zelfde verhaal, echt een genot.
Qua film nog even de intro scene van The dark night rises gekeken, echt super - goed en ruimtelijk geluid.

Disclaimer: dit is mijn eerste soundbar, en kan dus geen enkele vergelijking maken. Maar op basis van mijn eerste ervaringen is de Beam het geld zeker waard, althans voor mij. Ook voor onze grote woonkamer is het meer dan goed genoeg. Ik geloof best dat er soundbar systemen zijn die nog meer geluid kunnen produceren, maar voor ons is de Beam top, en zoveel keer beter dan het TV geluid dat we hadden. Overigens aangesloten middels HDMI / ARC.

[ Voor 65% gewijzigd door renegrunn op 16-07-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Wootism schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:24:
[...]

Ik twijfel namelijk nog of dat de Beam toereikend is voor onze (60m2) woonkamer met een luisterafstand tot TV van 4 meter....
voor een woonkamer van 60m2 lijkt me de Beam net ff iets te klein/mager. Dan zou ik toch echt eerder voor de Playbase gaan.

edit:

*O* *O* de Beam zonet bezorgd! oOo oOo

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 16-07-2018 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
de Beam draait nu hier icm 2x Play:1 als surrounds.

Allereerste bevindingen;

Design:

een dikke 10+
Hij blend echt perfect met mijn zwarte TV en zwarte tv meubel.
Hiervoor had ik de Playbar, die sprong er behoorlijk uit zo op m'n tv meubel.
Hij is echt bizar klein voor een soundbar.

Geluid:

Uiteraard direct Trueplay uitgevoerd met de 2 Play:1's als surrounds.

Tot dus zover zéér tevreden met het geluidsbeeld.
Het midden, hoog en laag zijn dik in orde.
Ik ben geen audiofiel, maar ik hoor qua geluid, behalve ietsjes minder bass, nauwelijks verschil met mijn vorige Playbar.

hmdi-ARC werkt hier met mijn 4K TV probleemloos.

Airplay2 werkt ook prima met mijn Apple TV 4K / iPhone.
Maar geloof niet dat ik het heel vaak zal gaan gebruiken (hooguit bij de enkele YouTube filmpjes die af en toe op mn MacBook of iPhone afspeel)
Muziek via Airplay zal, volgens mij, altijd van beduidend mindere kwaliteit zijn itt afspelen direct via de Sonos App of Spotify Connect.

Maar bovenal het design dus; imho subliem

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 16-07-2018 13:12 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.