The Inquisitor schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:56:
Jullie slaan inderdaad de spijker op zijn kop. We kunnen blijven zeuren over het feit dat Atmos niet ondersteund wordt en blabla, maar feit blijft dat Sonos voor gebruikersgemak gaat en (naar mijn mening) uitstekend geluid, ook zonder dergelijke nieuwe HD formaten.
Sonos = een mooi afgwerkte Playbar/Playbase + eventueel 2 kleinere Play1 speakers. Allemaal alleen verbonden met het stopcontact, en geen speakerdraad. Geen gedoe met instellen. Volumebediening werkt met elke afstandsbediening. App regelt alle instellingen op zo een simpele manier dat een kind het kan.
En het mooie van alles? Sonos geeft altijd aan dat zij geen wegwerp producten maken. Elk product krijgt nog steeds volledige ondesteuning, dat is mij ook wat waard.
Niet alleen Atmos (recent) maar ook 10-jaar oude home cinema formats als DTS en Dolby TrueHD worden niet ondersteund.
Hoeveel 'gebruikersgemak' heeft een leek als hij na 1600 euro te hebben uitgegeven aan een Sonos 5.1 set er achter komt dat het geluid van zijn Blu-rays niet kan worden afgespeeld?
Sonos geeft een of andere onzin reden waarom ze dat niet ondersteunen. Dat is zeker niet een of andere trade-off met gebruikersgemak. De realiteit is dat Sonos een beursgang aan het voorbereiden is en eigenlijk al jaren verlies maakt. DTS/TrueHD/Atmos kost nu eenmaal $10+ per device en dat vind Sonos het niet waard.
Kiezen voor Sonos 5.1 is gemakkelijk ja, maar 'value for the money' is het absoluut niet en ik zou het ook iedereen afraden, uit eigen ervaring. Voor hetzelfde geld kun je als je perse draadloos wilt ook HEOS kopen, heb je nog betere speakers ook en geen gezeik met 5.1 audio formats. Sonos is de afgelopen gewoon technologisch bijgehaald. Iedereen heeft Spotify Connect, airplay, e.d.
Sonos is een upgrade voor je standaard TV geluid en prima als muziek speler. Wil je echt home cinema? Kijk naar andere oplossingen.
[
Voor 8% gewijzigd door
TLLRS op 09-07-2018 15:40
]