Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 63 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 13:40
Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:11:
[...]

Wil geen optisch moet via HDMI ARC.
Ik denk dat je keuze afhankelijk is/moet zijn van de ruimte die gevuld moet worden qua muziek.
Naar wat ik gelezen heb is de beam meer bedoeld voor een kleine woonkamer / appartement. Aangezien je HDMI ARC van belang vind (ik zou niet weten waarom, maar dat is een andere discussie) heb je bij Sonos geen alternatief.

Weet niet of die winkel van die kennis van je officieel reseller is ... maar wellicht kun je gebruik maken van de 100 dagen testvoorwaarden. Bevalt hij niet, dan ruil je alsnog om naar de Samsung.

Ik zou overigens zelf nooit voor Samsung kiezen, enerzijds omdat ik meer Sonos apparaten heb (en nog verder wil uitbreiden) anderzijds omdat Sonos puur op audio gericht is als bedrijf.

(als het goed is ga ik morgen een Sub toevoegen aan mijn huidige installatie, ben heeeeeel erg benieuwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smoken schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:25:
[...]

Ik denk dat je keuze afhankelijk is/moet zijn van de ruimte die gevuld moet worden qua muziek.
Naar wat ik gelezen heb is de beam meer bedoeld voor een kleine woonkamer / appartement. Aangezien je HDMI ARC van belang vind (ik zou niet weten waarom, maar dat is een andere discussie) heb je bij Sonos geen alternatief.

Weet niet of die winkel van die kennis van je officieel reseller is ... maar wellicht kun je gebruik maken van de 100 dagen testvoorwaarden. Bevalt hij niet, dan ruil je alsnog om naar de Samsung.

Ik zou overigens zelf nooit voor Samsung kiezen, enerzijds omdat ik meer Sonos apparaten heb (en nog verder wil uitbreiden) anderzijds omdat Sonos puur op audio gericht is als bedrijf.

(als het goed is ga ik morgen een Sub toevoegen aan mijn huidige installatie, ben heeeeeel erg benieuwd)
Eigen appartement, waar je dus inderdaad rekening met de boven en onderburen moet houden. Maar dat is meer een kwestie van het geluid veel zachter zetten in de avond.
pixels66 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:25:
[...]

Tja, dan de Beam, en niet de Samsung. De Beam kun je nog leuk uitbreiden met Play 1 later als je weer wat budget hebt. Dan wordt het natuurlijk fijntjes..

Waar haal je trouwens de prijs van 359 vandaan?
Via een kennis die een eigen winkel heeft. Stond ook heel klein aangegeven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:36:
[...]

Eigen appartement, waar je dus inderdaad rekening met de boven en onderburen moet houden. Maar dat is meer een kwestie van het geluid veel zachter zetten in de avond.

[...]
Okay, volgens die opgave zou de beam voldoende moeten zijn. En aan je buren denken moet je altijd ;-)

Persoonlijk zou ik voor de Beam gaan (maar dat had ik al gezegd) puur omdat je het in de toekomst eenvoudig kunt uitbreiden, ook als je groter gaat worden. Daarnaast stel dat je groter gaat worden en de Beam zou "te klein" zijn voor je nieuwe ruimte, dan kun je hem waarschijnlijk bijna tegen jouw aanschafprijs weer verkopen (aangezien je zoveel korting krijgt). Dat gaat je met die Samsung waarschijnlijk (aanname) niet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27
smoken schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:41:
[...]

Okay, volgens die opgave zou de beam voldoende moeten zijn. En aan je buren denken moet je altijd ;-)

Persoonlijk zou ik voor de Beam gaan (maar dat had ik al gezegd) puur omdat je het in de toekomst eenvoudig kunt uitbreiden, ook als je groter gaat worden. Daarnaast stel dat je groter gaat worden en de Beam zou "te klein" zijn voor je nieuwe ruimte, dan kun je hem waarschijnlijk bijna tegen jouw aanschafprijs weer verkopen (aangezien je zoveel korting krijgt). Dat gaat je met die Samsung waarschijnlijk (aanname) niet lukken.
Inderaad

+ Support
+ Sonos ecosysteem (app, airplay, spotify integratie...)
+ Updates (waarschijnlijk levenslang)
+ Home sound system..... dus elke kamer aansluiten
+ Resell waarde
+ Geluid en geluidopties: Stereo naar multchannel immitatie is erg goed van Sonos (daar is Dolby Pro Logic niets bij...), en goede nachtmodus en spraakversterkingsopties. Daarnaast ook nog makkelijk in te stellen surround opties.

Dus sowieso Sonos > *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sonos beam is alleen wel een stuk kleiner, weet niet hoe dat zal ogen onder een 55 inch OLED tv ;/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Dan neem je een playbar, want je hebt nog geen reden gegeven waarom de ARC een must is (of ik heb erover heen gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:13:
Dan neem je een playbar, want je hebt nog geen reden gegeven waarom de ARC een must is (of ik heb erover heen gelezen)
Gebruiksgemak, bediening en geen behoefte aan om de tv van de muurbeugel af te halen voor het doorlussen van een optische kabel in de ingefrezen kabelgoot. Er loopt namelijk al een HDMI kabel vanuit de tv dat ongebruikt is en speciaal voor ARC daar klaar ligt te wachten om gebruikt te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2018 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:46:
[...]
Gebruiksgemak, bediening en geen behoefte aan om de tv van de muurbeugel af te halen voor het doorlussen van een optische kabel in de ingefrezen kabelgoot. Er loopt namelijk al een HDMI kabel vanuit de tv dat ongebruikt is en speciaal voor ARC daar klaar ligt te wachten om gebruikt te worden.
- Er is geen hoger gebruikersgemak dan optical?
- Bediening? Je bedient Sonos altijd met je remote, tv of apple tv, of etc, ongeacht de aansluiting

Dan zit je alleen met je kabel inderdaad, kun je daar geen optische kabel doorheen gooien dan? Dan geef je veel meer flexibilteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:31
Maar als dat voor hem geen optie is, is dat zijn goed recht.

Wat de Samsung bar vs. de Playbar, kan ik uit eigen ervaring zeker de playbar aanbevelen.
In zowel geluid als gebruiksgemak vindt ik de playbar er met kop en schouders bovenuit steken.

Over de Sonos Beam kan ik niets veels zeggen gezien ik deze nog niet heb kunnen ervaren.
Maar het zal dezelfde gebruikersgemak en afwerking hebben welke Sonos zich kenmerkt.
Dus afhankelijk van het geluidskwaliteit, welke zeer vermoedelijk iets onder de Playbar zal zitten, kan je met de Beam denk ik ook niet misgrijpen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Flix20 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:11:
Maar als dat voor hem geen optie is, is dat zijn goed recht.
Dat is zeker waar, maar van de 3 argumenten zijn er 2 onjuist, dus dat kan hem aan het denken brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
The Inquisitor schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:20:
[...]

Dat is zeker waar, maar van de 3 argumenten zijn er 2 onjuist, dus dat kan hem aan het denken brengen.
Overigens ben ik het met je eens dat 'het geen zin hebben om de tv los van de beugel te halen' geen rol zou moeten spelen in de keuze voor randapparatuur wanneer het zo simpel is als 1 á 2 schroeven los te draaien en een (dun) optical kabeltje langs een al bestaande goot waar al kabels doorheen lopen.

Maar nogmaals, persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:52:
[...]

- Er is geen hoger gebruikersgemak dan optical?
- Bediening? Je bedient Sonos altijd met je remote, tv of apple tv, of etc, ongeacht de aansluiting

Dan zit je alleen met je kabel inderdaad, kun je daar geen optische kabel doorheen gooien dan? Dan geef je veel meer flexibilteit
Zoals ik al aangaf kun je met HDMI ARC alles met één afstandbediening besturen (als je geen universele afstandsbediening hebt) en dat kan bij optical zeker niet.
Flix20 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:24:
[...]

Overigens ben ik het met je eens dat 'het geen zin hebben om de tv los van de beugel te halen' geen rol zou moeten spelen in de keuze voor randapparatuur wanneer het zo simpel is als 1 á 2 schroeven los te draaien en een (dun) optical kabeltje langs een al bestaande goot waar al kabels doorheen lopen.

Maar nogmaals, persoonlijk.
Kabelgoot zit vol met kabels, heb bewust de keuze gemaakt om voor HDMI ARC te gaan en daar rekening mee gehouden toen ik HDMI kabels ging kopen. Het vergt misschien een aantal minuten. Maar een OLED tv is fragiel en heeft geen randen om aan vast te houden. Dus het gaat er alleen vanaf bij de aanschaf van een nieuwe tv.

Overigens besloten om voor de Sonos beam te gaan. Staat wat minimalistischer en in een appartement kun je het geluid toch nooit op zijn aller hardst zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 02:28
Is er ergens een plek waar ik me kan inschrijven om wat Sonos stuff te kopen als ze de Google Assistant een keertje 'af' hebben? Zou graag instappen maar zonder assistant support (waar al mijn domotica + online leven aan hangt) kan ik beter voor wat anders gaan. Hoe maak ik aan Sonos kenbaar dat ik 1 van de mogelijke klanten ben als ze de assistant supporten?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:15:
[...]

Zoals ik al aangaf kun je met HDMI ARC alles met één afstandbediening besturen (als je geen universele afstandsbediening hebt) en dat kan bij optical zeker niet.
[...]

Kabelgoot zit vol met kabels, heb bewust de keuze gemaakt om voor HDMI ARC te gaan en daar rekening mee gehouden toen ik HDMI kabels ging kopen. Het vergt misschien een aantal minuten. Maar een OLED tv is fragiel en heeft geen randen om aan vast te houden. Dus het gaat er alleen vanaf bij de aanschaf van een nieuwe tv.

Overigens besloten om voor de Sonos beam te gaan. Staat wat minimalistischer en in een appartement kun je het geluid toch nooit op zijn aller hardst zetten.
Sonos vangt IR signalen van elke remote op als je deze programmeert in Sonos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:16

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:15:
[...]

Nou bij mij werkt zowel mijn LG TV afstandsbediening als de Ziggo afstandsbediening op mijn Sonos playbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJSEJS schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:33:
[...]

Nou bij mij werkt zowel mijn LG TV afstandsbediening als de Ziggo afstandsbediening op mijn Sonos playbar
Dat is dan een Sonos eigen. Maar normaliter kan dat niet met optical. Was trouwens helemaal niet in de race om iets van Sonos te kopen. Tot de Beam ineens uit het niets gepresenteerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
EJSEJS schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:33:
[...]

Inderdaad , Sony en Ziggo afstandsbediening werken bij mij ook probleemloos ... begreep het probleem al niet zo 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:38:
[...]

Dat is dan een Sonos eigen. Maar normaliter kan dat niet met optical. Was trouwens helemaal niet in de race om iets van Sonos te kopen. Tot de Beam ineens uit het niets gepresenteerd werd.
Tsjah, er is een reden dat wij zo enthousiast zijn over Sonos, dus je had je beter in moeten lezen zodat je had geweten dat dit soort issues niet relevant zijn bij Sonos.

En meteen al die optical kabel moeten trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:45
Het grootste argument tegen optical is nog altijd het feit dat het hopeloos verouderd begint te raken, alle "nieuwe" (alle Lossless formaten die al jaren gemeengoed zijn en Atmos, waar Atmost imho zeker een flinke meerwaarde geeft in de immersion) en eventueel toekomstige geluidsformaten werker er niet mee of zullen er niet mee gaan werken, wanneer een apparaat alleen optical heeft koop je dus wel een "verouderd" stuk techniek, ben daar van bewust. Verder is het gebruiksgemak gelijk aan het gebruiksgemak van een goede HDMI-CEC implementatie. Heb je producten waarbij HDMI-CEC niet helemaal lekker geïmplementeerd is dat dan is optical wel wat setup vriendelijker gelukkig kom je die producten minder en minder tegen, vroeger wilde dat nog wel eens een echt drama zijn.

Ik moet zeggen dat ik Sonos vooral adviseer aan mensen die het voor de voor muziek willen gaan gebruiken, veel gebruiksgemak willen bij het afspelen van muziek en een redelijk hoge geluidskwaliteit. Is de wens meer Series / Films en muziek op een 2de plek adviseer ik meestal geen Sonos, al kan de Beam dat natuurlijk veranderen in de toekomst.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennism op 03-07-2018 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Dennism schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:19:
Is de wens meer Series / Films en muziek op een 2de plek adviseer ik meestal geen Sonos,
Wat adviseer je dan en waarom ?

Ik heb nu zelf sinds kort een Sonos playbar en twee play1 speakers voor surround maar heb nog nooit zo'n mooi geluid bij mijn Netflix (series/films) gehad. Ik had hiervoor een Bose SoundTouch 300 soundbar maar persoonlijk vind ik de sonos playbar een stuk mooier/duidelijker klinken, vooral bij het stemgeluid in series/films. Dus ik ben wel benieuwd wat jouw advies is voor series/films ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
De meeste mensen denken dat Dolby Atmos een must is voor een soundbar van een meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
The Inquisitor schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:46:
De meeste mensen denken dat Dolby Atmos een must is voor een soundbar van een meter.
Een must niet, maar een goede atmos setup heeft zeker wel meerwaarde in de kijk en luister ervaring.
EJSEJS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:30:
[...]

Wat adviseer je dan en waarom ?

Ik heb nu zelf sinds kort een Sonos playbar en twee play1 speakers voor surround maar heb nog nooit zo'n mooi geluid bij mijn Netflix (series/films) gehad. Ik had hiervoor een Bose SoundTouch 300 soundbar maar persoonlijk vind ik de sonos playbar een stuk mooier/duidelijker klinken, vooral bij het stemgeluid in series/films. Dus ik ben wel benieuwd wat jouw advies is voor series/films ?
Is afhankelijk van de eisen en wensen en het is een hobby van me, niet iets waar ik geld mee verdien of iets in die richting. Maar vrienden / familie die echt de "thuis bioscoop" ervaring voor films / series willen adviseer ik eigenlijk verder te kijken dan een soundbar. Kom't dan vanwege de "Waf" een soundbar toch als vereiste uit de bus kan het uiteraard alsnog een Sonos worden, de geluidskwaliteit is immers goed voor een soundbar het is alleen wat verouderd qua techniek, maar als je daar mee kan leven is een Playbar een goed product en de beam kan daar mogelijk ook bij komen (heb hem nog niet gehoord).

[ Voor 69% gewijzigd door Dennism op 04-07-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dennism schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:42:
[...]

Een must niet, maar een goede atmos setup heeft zeker wel meerwaarde.
Maar dan heb je het eerder over een investering van 10k aan speakers, versterkers en bron-materiaal... dus dat doe je niet zo snel als "Sonos-user" denk k?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
DennusB schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:49:
[...]

Maar dan heb je het eerder over een investering van 10k aan speakers, versterkers en bron-materiaal... dus dat doe je niet zo snel als "Sonos-user" denk k?
Dat valt redelijk mee hoor, Ik heb laatst voor <1000 euro een setje van 4 Kef Atmos speakers gehoord die zeer goed klonken in een vrij standaard "huis, tuin en keuken" set. Ga je vol op Sonos kun je ook makkelijk een paar duizend euro uitgeven voor een volle set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dennism schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:54:
[...]

Dat valt redelijk mee hoor, Ik heb laatst voor <1000 euro een setje van 4 Kef Atmos speakers gehoord die zeer goed klonken in een vrij standaard "huis, tuin en keuken" set. Ga je vol op Sonos kun je ook makkelijk een paar duizend euro uitgeven voor een volle set.
Ja, maar dan heb je het alleen over de Atmos speakers. Dan moet je nog fronts, rears, en subs halen. En een receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
DennusB schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:56:
[...]

Ja, maar dan heb je het alleen over de Atmos speakers. Dan moet je nog fronts, rears, en subs halen. En een receiver.
Uiteraard kost dat ook wat, maar vergis je niet dat een simpele sonos setup ook zo aan de 2 tot 2.500 euro zit, (de laatste playbar die ik kocht zat ook op zo'n 800 euro) en mocht Sonos in de toekomst met een Atrmos optie komen zal daar ook maar zo een 500 tot 1000 euro bijkomen als het niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dennism schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:04:
[...]

Uiteraard kost dat ook wat, maar vergis je niet dat een simpele sonos setup ook zo aan de 2 tot 2.500 euro zit, (de laatste playbar die ik kocht zat ook op zo'n 800 euro) en mocht Sonos in de toekomst met een Atrmos optie komen zal daar ook maar zo een 500 tot 1000 euro bijkomen als het niet meer is.
Helemaal eens. Maar ik denk dat mensen die een volledige Sonos set kopen het vooral doen om het gemak. Als jij allemaal losse speakers en receivers koopt moet je alles zelf aansluiting, afstellen met microfoons, finetunen etc etc. Bij Sonos is het vrijwel "plug and play" en kan je ook nog een feestje geven met je Spotify account zonder veel gekke fratsen. Ik denk dat veel mensen dat gewoon erg prettig vinden en dan dat hele Atmos gedoe wat minder interessant vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
DennusB schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:06:
[...]

Helemaal eens. Maar ik denk dat mensen die een volledige Sonos set kopen het vooral doen om het gemak. Als jij allemaal losse speakers en receivers koopt moet je alles zelf aansluiting, afstellen met microfoons, finetunen etc etc. Bij Sonos is het vrijwel "plug and play" en kan je ook nog een feestje geven met je Spotify account zonder veel gekke fratsen. Ik denk dat veel mensen dat gewoon erg prettig vinden en dan dat hele Atmos gedoe wat minder interessant vinden
Uiteraard heb je die mensen ook, logisch ook, kijk maar eens naar het aantal mensen dat gewoon kiijkt naar een film met bagger geluid. Zelfs de mensen met een goede Sonos setup zullen zwaar in de minderheid zijn.

Maar daarom mag imho nog wel aangegeven worden dat vooral de playbar van Sonos wat achter begint te lopen qua technologie. Niets mis mee als dat je het waard is t.ov. het gebruiksgemak, iets wat zeker een factor kan zijn, maar ikzelf hoop toch dat ze binnenkort met een nieuwe versie komen die wel van alle laatste technieken is voorzien zonder in te boeten aan het gebruiksgemak, dat moet mogelijk zijn. Al kun je met iedere receiver tegenwoordig zonder frasten wel wat muziek draaien tijdens een feestje met spotify. Dat voordeel is Sonos inmiddels wel kwijt. Feit blijft wel dat Sonos enorm makkelijk blijft in gebruik. Ze pakken mij alleen net iets te langzaam door waardoor ik wel het idee heb dat Sonos terrein aan het verliezen is op bijvoorbeeld Heos.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 04-07-2018 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Ik vraag me ook altijd af hoeveel je nou echt de volledige Dolby Atmos ervaring krijgt met een 5.1 set.
De kracht in Atmos zit 'm toch juist in het 360 geluid. Heb je daar niet veel meer speakers(bijvoorbeeld ook aan het plafond).
Ik denk dat dat in de meeste woningen ook gewoon overkill zal zijn.

Er zijn ook mensen die Sonos afkeuren omdat het geen Atmos ondersteund. Ik denk dat je dan zowel de bedoeling van a) de sonos producten en b) Atmos niet snapt.
Dat effect valt gewoon niet te creëren met een soundbar.

Daarnaast, hoeveel media ondersteunt Atmos?
Die enkele blue-ray disc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AyurVeda
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-08 22:01
Flix20 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:31:
Volgens mij het merendeel van alle nieuwe UHD disks en inderdaad een enkele normale bluray disc (van sommige studio's alle grote films). Maar wat misschien wel het belangrijkst is, steeds meer films/series op streamingdiensten (wat naar eigen zeggen precies de markt is waar Sonos zich op richt).

Kortom, het is nu misschien inderdaad karig, maar het wordt snel steeds meer. Kan me voorstellen dat als je nu honderden euro's steekt in geluid, je best een beetje futureproof wil zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
AyurVeda schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:01:
[...]

Volgens mij het merendeel van alle nieuwe UHD disks en inderdaad een enkele normale bluray disc (van sommige studio's alle grote films). Maar wat misschien wel het belangrijkst is, steeds meer films/series op streamingdiensten (wat naar eigen zeggen precies de markt is waar Sonos zich op richt).

Kortom, het is nu misschien inderdaad karig, maar het wordt snel steeds meer. Kan me voorstellen dat als je nu honderden euro's steekt in geluid, je best een beetje futureproof wil zijn.
Dan blijft het punt dat je, naar mijn mening, wanneer je écht Atmos wilt, een paar honderden euro's niet genoeg gaat zijn.
En een soundbar al helemaal niet.
Dan is Sonos gewoon niet de oplossing voor de persoon die dat wel zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AyurVeda
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-08 22:01
Flix20 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:13:
[...]

Dan blijft het punt dat je, naar mijn mening, wanneer je écht Atmos wilt, een paar honderden euro's niet genoeg gaat zijn.
En een soundbar al helemaal niet.
Hangt een beetje van de omvang van je kamer af denk ik. En in hoeverre je echt met je ogen dicht elk geluidje wil kunnen lokaliseren (of dat je al tevreden bent met dat je het geluid ook van boven af hoort komen). Er zijn mensen die het 5.1 geluid van Sonos al voldoende vinden (terwijl de echte fanatici ook al zullen zeggen dat een soundbar niet geschikt is voor 5.1), dat is dan ook de markt waar Sonos zich op richt. Het gaat me erom dat als je zo iemand bent die het ook wel tof vindt om het geluidje van boven te horen, het wel erg jammer zou zijn als je nu honderden euro's investeert in een playbar, maar dan geen Atmos kan krijgen als Sonos over een jaar besluit hoogtespeakers toe te voegen aan het arsenaal.
Dan is Sonos gewoon niet de oplossing voor de persoon die dat wel zoekt.
Dat ben ik helemaal met je eens, als je Atmos wil (nu of in de toekomst) dan is Sonos op dit moment niet voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Flix20 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:31:
Ik vraag me ook altijd af hoeveel je nou echt de volledige Dolby Atmos ervaring krijgt met een 5.1 set.
De kracht in Atmos zit 'm toch juist in het 360 geluid. Heb je daar niet veel meer speakers(bijvoorbeeld ook aan het plafond).
Ik denk dat dat in de meeste woningen ook gewoon overkill zal zijn.

Er zijn ook mensen die Sonos afkeuren omdat het geen Atmos ondersteund. Ik denk dat je dan zowel de bedoeling van a) de sonos producten en b) Atmos niet snapt.
Dat effect valt gewoon niet te creëren met een soundbar.

Met een 5.1 set zal je inderdaad geen Atmos ervaring krijgen, je moet minimaal 2 speakers hebben die reflecteren via het plafond of plafond gemonteerd zijn, dus 5.1.2 of 5.1.4 (of 7.x.x, 9.x.x of 11.x.x).

Er zijn trouwens soundbars met Atmos support, ik heb ze zelf nog niet gehoord in een nette setting, dus kan er niet over oordelen. Maar ik heb er best goede verhalen over gehoord voor een Atmos oplossing op "budget". Het zal het inderdaad niet halen bij een oplossing met echte plafond speakers, maar van wat ik erover hoor meer immersive dan een standaard soundbar.

Ondersteuning wordt ook steeds breder en breder, ook op streaming diensten.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 04-07-2018 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Ik heb vandaag een sub, zo goed als gekregen. Het is een gebruikte, maar gezien de prijs mag/kan en wil daar echt niet over klagen ;-)

Alleen nu een vraag: ik heb een factory reset gedaan, maar ik krijg tijdens de installatie niet de optie om het niveau van de sub te kiezen.

Ik kan hem zonder problemen installeren en ken hem direct aan de betreffende kamer (met Playbar en twee x play:1) toe.

Ik krijg wel de optie voor True-Play, maar ook hier krijg ik geen optie om het niveau af te stemmen.

Doe ik iets verkeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door smoken op 04-07-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:28
smoken schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:58:
Ik heb vandaag een sub, zo goed als gekregen. Het is een gebruikte, maar gezien de prijs mag/kan en wil daar echt niet over klagen ;-)

Alleen nu een vraag: ik heb een factory reset gedaan, maar ik krijg tijdens de installatie niet de optie om het niveau van de sub te kiezen.

Ik krijg wel de optie voor True-Play, maar ook hier krijg ik geen optie om het niveau af te stemmen.

Doe ik iets verkeerd?
Tijdens de setup krijg je dat inderdaad niet, maar dat kan je later wel instellen:
Settings -> Room Settings -> Advanced Audio -> SUB Settings ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Fuwor schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:00:
[...]

Tijdens de setup krijg je dat inderdaad niet, maar dat kan je later wel instellen:
Settings -> Room Settings -> Advanced Audio -> SUB Settings ;)
Tx! Die had ik inderdaad gevonden, gewoon het schuifje voor het volume bedoel je toch?

Ik las in diverse reviews dat je tijdens de set-up een test geluid krijgt en dan je dan moet kiezen tussen A en B. Maar wellicht is die info veroudert ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:28
smoken schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:03:
[...]

Tx! Die had ik inderdaad gevonden, gewoon het schuifje voor het volume bedoel je toch?

Ik las in diverse reviews dat je tijdens de set-up een test geluid krijgt en dan je dan moet kiezen tussen A en B. Maar wellicht is die info veroudert ..
Volgens mij zit dat inderdaad niet meer in de huidige versies (of alleen bij surround setup ofzo??)... Maar dat had dezelfde uitwerking als de SUB level slider zoals je daar vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Fuwor schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:08:
[...]

Volgens mij zit dat inderdaad niet meer in de huidige versies (of alleen bij surround setup ofzo??)... Maar dat had dezelfde uitwerking als de SUB level slider zoals je daar vind.
Duidelijk! Nogmaals dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 21:07

Canis Lupus

Vosbot

Met alle positieve reviews van de Beam ben ik sterk aan het overwegen om bij mijn verhuizing in september mijn 5.1 versterker (met vrij budget Pioneer boxjes) te vervangen door de Beam en 2x Play:1 (reeds in bezit) als surround. Dan krijg je in plaats van 3 losse boxen rondom je TV 1 mooie strakke soundbar.

De Sub is gaaf, maar ook prijzig, dus die kan ik later alsnog toevoegen.

Onze woonkamer is ongeveer 6x6m, waarvan we denk ik een derde voor de TV / zithoek gebruiken. Daar zou een Beam ruim voldoende voor moeten zijn lijkt me.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
toch besloten om mijn Playbar te gaan verkopen nu en de Beam te gaan bestellen.
Ik heb in mijn nieuwe woning een wat kleinere woonkamer dan mijn vorige woning.

Ook ben ik zeer te spreken over het kleine mooie strak vormgegeven formaat van de Beam. Ik zal deze Beam gaan gebruiken met 2 Play:1's als surround.

Zeer benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik ga ook een Beam halen, de reviews klinken idd allemaal erg goed en heb toch iets nodig voor op de slaapkamer. Wel zo fijn als ie netjes integreert met de speakers in de woonkamer (connect), keuken (Play:3) en badkamer(Play:1) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
AyurVeda schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:22:
[...]

Hangt een beetje van de omvang van je kamer af denk ik. En in hoeverre je echt met je ogen dicht elk geluidje wil kunnen lokaliseren (of dat je al tevreden bent met dat je het geluid ook van boven af hoort komen). Er zijn mensen die het 5.1 geluid van Sonos al voldoende vinden (terwijl de echte fanatici ook al zullen zeggen dat een soundbar niet geschikt is voor 5.1), dat is dan ook de markt waar Sonos zich op richt.
Deze mening deel ik overigens en ik ben ver van een fanatici.
Sonos doet het goed, en vult mijn ruimte uitstekend, maar het geluid blijft van voren komen.
Het gaat me erom dat als je zo iemand bent die het ook wel tof vindt om het geluidje van boven te horen, het wel erg jammer zou zijn als je nu honderden euro's investeert in een playbar, maar dan geen Atmos kan krijgen als Sonos over een jaar besluit hoogtespeakers toe te voegen aan het arsenaal.
Dan is de playbar ondertussen 6 jaar oud.
Hoe realistisch is het om, zeker wat dit soort dingen, te verwachten dat een product zolang future proof blijft.

Ik vind nog dat die lang meegaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Flix20 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:13:
Sonos doet het goed, en vult mijn ruimte uitstekend, maar het geluid blijft van voren komen.
Precies dit. Bose had initieel ook van die speakers met trucjes. Is inderdaad ruimtelijker, maar niet vergelijkbaar met een echte 5.1 opstelling.
Hetzelfde geldt voor Atmos, wil je het echte effect dan moet je een stapel speakers aan je plafond hangen. Systemen als Sonos bieden gewoon niet hetzelfde.

Dat is niet erg, het is gewoon een keuze. Zo ik hoef ook geen speakers aan mijn plafond. Daarom hoef ik ook geen Atmos.
Als je zoiets per se in je soundbar gepropt wilt hebben vraag ik mij altijd sterk af of het om de daadwerkelijke beleving gaat of puur om het gevoel hebben dat je Atmos hebt (of kunnen zeggen dat je het hebt). :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Gonadan schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:32:
[...]

Precies dit. Bose had initieel ook van die speakers met trucjes. Is inderdaad ruimtelijker, maar niet vergelijkbaar met een echte 5.1 opstelling.
Hetzelfde geldt voor Atmos, wil je het echte effect dan moet je een stapel speakers aan je plafond hangen. Systemen als Sonos bieden gewoon niet hetzelfde.
Sonos probeert dit natuurlijk ook.
Ik geloof dat de Playbar 9 speakers heeft. 3 omhoog, 2 naar de zijkant en 4 naar voren om zo het geluid ruimtelijker te laten klinken.
Het zal best wat beter klinken dan een speaker die 5 speakers die naar voren staan maar het zal natuurlijk nooit een vervanging zijn van.

Zo staat mijn Playbar aan beide kanten op een afstand van minimaal 2.5 meter van een muur af, dus dat zal het 'afkaatsen' ook niet ten goeden komen.
Gonadan schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:32:
Dat is niet erg, het is gewoon een keuze. Zo ik hoef ook geen speakers aan mijn plafond. Daarom hoef ik ook geen Atmos.
Als je zoiets per se in je soundbar gepropt wilt hebben vraag ik mij altijd sterk af of het om de daadwerkelijke beleving gaat of puur om het gevoel hebben dat je Atmos hebt (of kunnen zeggen dat je het hebt). :)
Waarschijnlijk dat laatste inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Flix20 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:40:
Sonos probeert dit natuurlijk ook.
Ik geloof dat de Playbar 9 speakers heeft. 3 omhoog, 2 naar de zijkant en 4 naar voren om zo het geluid ruimtelijker te laten klinken.
Het zal best wat beter klinken dan een speaker die 5 speakers die naar voren staan maar het zal natuurlijk nooit een vervanging zijn van.

Zo staat mijn Playbar aan beide kanten op een afstand van minimaal 2.5 meter van een muur af, dus dat zal het 'afkaatsen' ook niet ten goeden komen.
Het is natuurlijk ook gewoon een ruimtebesparend product, dus als je dat in een flinke woonkamer zet dan rendeert het vast minder. In een flinke woonkamer heb je alle ruimte voor losse speakers. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:46:
[...]

Het is natuurlijk ook gewoon een ruimtebesparend product
dit dus ja.

En het feit dat sommige mensen (zoals ik, zei de gek) een woonkamer vol speakers spuuglelijk vinden. Heb gauw het idee dat al die grote (staande) speakers de inrichting van je woonkamer niet ten goede komt

Ik kwam laatst bij een vriendje over de vloer die onlangs zo'n Atmos set up in zn woonkamer had geplaatst....pfff ik werd gewoon onrustig van al die speakers :+

maar goed, ook hier geldt weer YMMV

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 05-07-2018 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Geert1976 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:06:
dit dus ja.

En het feit dat sommige mensen (zoals ik, zei de gek) een woonkamer vol speakers spuuglelijk vinden. Heb gauw het idee dat al die grote (staande) speakers de inrichting van je woonkamer niet ten goede komt

Ik kwam laatst bij een vriendje over de vloer die onlangs zo'n Atmos set up in zn woonkamer had geplaatst....pfff ik werd gewoon onrustig van al die speakers :+

maar goed, ook hier geldt weer YMMV
Exact. Zo heeft iedereen zijn eigen variatie van prioriteiten en dus eigen voorkeur. Dat moeten we ook vooral zo houden, mits we ook eerlijk blijven over voor en nadelen van bepaalde keuzes. Dan zal iedereen nog passend advies krijgen.

Zo heb ik overal boven één play:1 in slaapkamer, badkamer, zolder, etc. Vind ik prima als achtergrond maar anderen willen daar wellicht ook stereo en zo.
Beneden heb ik zuilen voor stereo aangevuld met serieuze speakers voor 5.1, daar hangt dus een Connect aan mijn receiver. De één zal vinden dat die speakers te aanwezig zijn, de ander vindt mijn subtiele zuilen weer te mager en wil dikke B&W jetsers. Dat vind ik dan weer veel te lomp voor in mijn woonkamer.

Zo kan je feitelijk al topics vullen met meningen. Was dat we feitelijk niet ook al? Zo'n show je mediahoek verzameltopic of zo? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ow, het was niet mijn intentie om 1 of andere rant te starten.

Was puur mijn eigen kijk hier op. Ik kan zeer zeker begrijpen dat bijvoorbeeld een echte audiofiel geniet/smult van goede kwalitatieve (grote) speakers en het liefst evt. zo veel mogelijk.

Voor mij is het gebruiksgemak (geen kabels e.d) de doorslaggevende factor geweest een aantal jaar geleden om de wereld van Sonos in te duiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Geert1976 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:42:
ow, het was niet mijn intentie om 1 of andere rant te starten.
Dat was ook niet het gevoel wat ik had hoor, ik wilde juist jouw verhaal bevestigen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
Even een wat ander geluid; Mijn vorige speakerset was voor muziek mijn Thunderbolt monitor en voor series/films mijn 2014 sony televisie. Sonos 5.1 is daar een ontzettend grote upgrade voor, de achterspeakers en sub staan mooi uit het zicht en de Playbar is ook niet te opzichtig (vrouwlief had er in het begin een beetje moeite mee). Nu in onze nieuwe woning zijn er op de een of andere manier nog wat play:1's bijgekomen (keuken, slaapkamer x2, badkamer) en luisteren we veel meer naar muziek dan ooit. Ook genieten we nog steeds van heerlijk surround geluid en het gebruiksgemak.

Vind ik Atmos in de Dolby Cinema vet? Jazeker! Wil ik het thuis hebben? Nope.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Inquisitor
Jullie slaan inderdaad de spijker op zijn kop. We kunnen blijven zeuren over het feit dat Atmos niet ondersteund wordt en blabla, maar feit blijft dat Sonos voor gebruikersgemak gaat en (naar mijn mening) uitstekend geluid, ook zonder dergelijke nieuwe HD formaten.

Sonos = een mooi afgwerkte Playbar/Playbase + eventueel 2 kleinere Play1 speakers. Allemaal alleen verbonden met het stopcontact, en geen speakerdraad. Geen gedoe met instellen. Volumebediening werkt met elke afstandsbediening. App regelt alle instellingen op zo een simpele manier dat een kind het kan.

En het mooie van alles? Sonos geeft altijd aan dat zij geen wegwerp producten maken. Elk product krijgt nog steeds volledige ondesteuning, dat is mij ook wat waard.

[ Voor 14% gewijzigd door The Inquisitor op 05-07-2018 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tassadar32 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:48:
Vind ik Atmos in de Dolby Cinema vet? Jazeker! Wil ik het thuis hebben? Nope.
Al is het maar omdat het in de bioscoop tegenwoordig zo tyfushard staat dat je oordoppen nodig hebt. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
wellicht een vraag in de catergorie ''Stichting Open Deur' :+ ' :

Ik heb net een nieuwe 4K TV met HDMI ARC (plus nog 3 extra HDMI), ook sinds vorige week een
Apple TV 4K.
Gisteren de Sonos Beam besteld/pre-ordered.

qua aansluiten;
ik sluit dus de hdmi van de Beam aan op de HDMI ARC (heet hier hdmi 1 ) van mijn TV en de Apple TV 4K sluit ik met hdmi kabel aan op hdmi 2?? Klopt dit?
En als ik dan TV kijk (dus NIET Apple tv) hoef ik qua set up niks te veranderen in mijn TV, HDMI ARC zorgt er direct voor dat het geluid naar de Beam wordt gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:44
Zo verwacht ik ook dat het werkt (zelfde setup straks).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:32

swv

Geert1976 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 05:09:
wellicht een vraag in de catergorie ''Stichting Open Deur' :+ ' :

Ik heb net een nieuwe 4K TV met HDMI ARC (plus nog 3 extra HDMI), ook sinds vorige week een
Apple TV 4K.
Gisteren de Sonos Beam besteld/pre-ordered.

qua aansluiten;
ik sluit dus de hdmi van de Beam aan op de HDMI ARC (heet hier hdmi 1 ) van mijn TV en de Apple TV 4K sluit ik met hdmi kabel aan op hdmi 2?? Klopt dit?
En als ik dan TV kijk (dus NIET Apple tv) hoef ik qua set up niks te veranderen in mijn TV, HDMI ARC zorgt er direct voor dat het geluid naar de Beam wordt gestuurd?
In mijn Samsung tv heb ik 4 HDMI 2.0 uitgangen waarvan er eentje een ARC aanduiding heeft. Daardoor herkent mijn tv mijn huidige ARC soundbar automatisch wanneer ik die uitgang gebruik. Plug en play dus.

Zou kunnen dat je op andere tv’s even moet instellen dat de aangesloten soundbar ARC gebruikt. Dat dient een ieder dan zelf even na te gaan. Maar dat geldt dus niet voor ons.

Ik doe overigens met jullie mee en heb er ook een besteld :Y

[ Voor 5% gewijzigd door swv op 06-07-2018 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
swv schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 06:20:
[...]

Daardoor herkent mijn tv mijn huidige ARC soundbar automatisch wanneer ik die uitgang gebruik. Plug en play dus.
Ja, die benaming zocht ik; Plug & Play.
Thanks

Nu maar hopen dat m'n Logitech Harmony Remote (en Hub) geen roet in 't eten gaat gooien met dat HDMI ARC / CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Nadat mijn Sonos ZP90 het begaf is nu ook mijn Play 5 gen 1 stuk na 5 jaar in gebruik. De Play 5 met ethernet verbonden en na een factory reset geeft deze een knipperend oranje licht waarna de mute knop gaat knipperen.

Het enige wat Sonos doet is 150 euro van de nieuwprijs afhalen van het vergelijkbare maar wel refurbished product (6 maanden garantie).

Voor mij iig geen Sonos meer.

Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Furfoot schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:53:
Nadat mijn Sonos ZP90 het begaf is nu ook mijn Play 5 gen 1 stuk na 5 jaar in gebruik. De Play 5 met ethernet verbonden en na een factory reset geeft deze een knipperend oranje licht waarna de mute knop gaat knipperen.

Het engie wat Sonos doet is 150 euro van de nieuwprijs afhalen van het vergelijkbare maar wel refurbished product (6 maanden garantie).

Ik vind dat een zeer nette oplossing van Sonos.

Geloof dat er nauwelijks elektronica bedrijven zijn waar je na 5 jaar na aanschaf aan kan kloppen voor enige vorm van support bij een, in jouw geval, defect van je Play:5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 16:21
Geert1976 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:58:
[...]

Ik vind dat een zeer nette oplossing van Sonos.

Geloof dat er nauwelijks elektronica bedrijven zijn waar je na 5 jaar na aanschaf aan kan kloppen voor enige vorm van support bij een, in jouw geval, defect van je Play:5
Helemaal waar, maar vergeet niet dat een Play 5 gewoon niet stuk hoort te gaan na 5 jaar..
Dus ik snap de frustratie van @Furfoot ook wel weer.

[ Voor 6% gewijzigd door yorroy op 06-07-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Furfoot schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:53:

Het enige wat Sonos doet is 150 euro van de nieuwprijs afhalen van het vergelijkbare maar wel refurbished product (6 maanden garantie).

En wat zou dan een play5-refurbished met de 150 euro korting gaan kosten als ik vragen mag ? Want ik neem aan dat dit goedkoper uitkomt dan het repareren van je huidige play5, als Sonos met zo'n voorstel komt ?

En weet je wel zeker dat als je voor een refurbished play5 zou kiezen, je maar 6 maanden garantie krijgt ?
Want als ik op de Sonos website kijk zie ik 2 jaar garantie staan voor refurbished produckten (zie screenshot)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FFmLg2alZE9sgcXf0ZCHRmdL/full.png

[ Voor 21% gewijzigd door DON PAPA op 06-07-2018 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Laatst online: 01-10 18:40
yorroy schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:22:
[...]

Helemaal waar, maar vergeet niet dat een Play 5 gewoon niet stuk hoort te gaan na 5 jaar..
Dus ik snap de frustratie van @Furfoot ook wel weer.
Een wasmachine hoort ook lang mee te gaan, maar als hij na 1 jaar en 3 maanden stuk is, is je garantie ook vervallen en mag je 180 euro neerleggen (Samsung). Niets coulance, gewoon meteen dokken.

5 jaar is eigenlijk best lang. Ik vind het wel netjes dat er überhaupt nog support gegeven wordt en je enigszins gecompenseerd wordt.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

daxy schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:10:
[...]

Een wasmachine hoort ook lang mee te gaan, maar als hij na 1 jaar en 3 maanden stuk is, is je garantie ook vervallen en mag je 180 euro neerleggen (Samsung). Niets coulance, gewoon meteen dokken.
Dat is vreemd, op de Samsung website staat dat ze 24 maanden garantie geven op wasmachines.
Maar laten we maar niet offtopic gaan over samsung... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Krediet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:59
Oké, ik ben om. Mijn huidige 2x play:5 (gen2) die nu naast mijn tv staan gaan nieuw gezelschap krijgen van een Sonos Beam. De huidige speakers gaan wat naar achter in de woonkamer, zodat er samen met de Beam (onder de TV) een mooi surround geluid ontstaat. Na muziek nu ook eindelijk het geluid van mijn favoriete series en ps4 door mijn Sonos systeem!

Iemand ergens nog een mooie deal op de kop weten te tikken bij het pre-orderen van een Beam? Altijd mooi meegenomen natuurlijk. Ik kijk al erg uit naar de 17e!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Laatst online: 04-10 01:28
Ook ik ben om, of eigenlijk de vrouw. Ik was al jaren om, zeker om een Playbar bij de TV te willen, echter €700,00 was iets te veel. Nu de Beam €450,00 kost en Alexa, die ik al tweemaal in huis heb, gaat ondersteunen, is de vrouw om. We zijn de woonkamer opnieuw aan het inrichten, PVC op de vloer, nieuwe bank en TV aan de muur in plaats van op een videomeubel, past er prima een Beam onder de TV, dus ook muurbeugel besteld voor de Beam, mooi cadeau komt binnen op de 18de en ben de 21ste jarig :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Piet Krediet schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:09:
Oké, ik ben om. Mijn huidige 2x play:5 (gen2) die nu naast mijn tv staan gaan nieuw gezelschap krijgen van een Sonos Beam. De huidige speakers gaan wat naar achter in de woonkamer, zodat er samen met de Beam (onder de TV) een mooi surround geluid ontstaat. Na muziek nu ook eindelijk het geluid van mijn favoriete series en ps4 door mijn Sonos systeem!

Iemand ergens nog een mooie deal op de kop weten te tikken bij het pre-orderen van een Beam? Altijd mooi meegenomen natuurlijk. Ik kijk al erg uit naar de 17e!
Is de Play:5 niet wat overkill? Ik heb er zelf ook twee maar ben van plan deze gescheiden te houden van de Beam (dus niet opnemen in 5.0 of 5.1 opstelling, hooguit groeperen) zodat ik tijdens het gamen gewoon muziek kan afspelen. Overigens heb ik ook nog Play:1’s die ik mogelijk in ga zetten als achterspeakers.

De Beam kun je wellicht met korting scoren bij FonQ. Heb ik ook gedaan door het FonQ kortingscodetopic hier op GoT in de gaten te houden. Er worden sporadisch 10% kortingscodes gepost. De release is nog ver weg dus als je geduld hebt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:58
Flix20 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:13:
[...]

[...]

Dan is de playbar ondertussen 6 jaar oud.
Hoe realistisch is het om, zeker wat dit soort dingen, te verwachten dat een product zolang future proof blijft.

Ik vind nog dat die lang meegaat.
Ik heb in de woonkamer een Playbar, een subwoofer met de Play 5’s als surround en voor hel luisteren naar de muziek.
Voor het surround geluid heb ik bij de surround instellingen het “volume van de TV” op +13 stapjes staan.
Voor het luisteren naar de muziek heb ik “muziek afspelen” op volledig naar rechts staan.
Met deze instellingen heb ik een prima surround geluid en bij muziek luisteren komt het geluid hoofdzakelijk uit de Play 5’s. Ik had eerst Play 3’s als surround maar ik heb deze ingeruild voor Play 5’s. Dat is een wereld van verschil, zowel bij surround als bij het afspelen van muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
The Inquisitor schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:56:
Jullie slaan inderdaad de spijker op zijn kop. We kunnen blijven zeuren over het feit dat Atmos niet ondersteund wordt en blabla, maar feit blijft dat Sonos voor gebruikersgemak gaat en (naar mijn mening) uitstekend geluid, ook zonder dergelijke nieuwe HD formaten.

Sonos = een mooi afgwerkte Playbar/Playbase + eventueel 2 kleinere Play1 speakers. Allemaal alleen verbonden met het stopcontact, en geen speakerdraad. Geen gedoe met instellen. Volumebediening werkt met elke afstandsbediening. App regelt alle instellingen op zo een simpele manier dat een kind het kan.

En het mooie van alles? Sonos geeft altijd aan dat zij geen wegwerp producten maken. Elk product krijgt nog steeds volledige ondesteuning, dat is mij ook wat waard.
Niet alleen Atmos (recent) maar ook 10-jaar oude home cinema formats als DTS en Dolby TrueHD worden niet ondersteund.

Hoeveel 'gebruikersgemak' heeft een leek als hij na 1600 euro te hebben uitgegeven aan een Sonos 5.1 set er achter komt dat het geluid van zijn Blu-rays niet kan worden afgespeeld?

Sonos geeft een of andere onzin reden waarom ze dat niet ondersteunen. Dat is zeker niet een of andere trade-off met gebruikersgemak. De realiteit is dat Sonos een beursgang aan het voorbereiden is en eigenlijk al jaren verlies maakt. DTS/TrueHD/Atmos kost nu eenmaal $10+ per device en dat vind Sonos het niet waard.

Kiezen voor Sonos 5.1 is gemakkelijk ja, maar 'value for the money' is het absoluut niet en ik zou het ook iedereen afraden, uit eigen ervaring. Voor hetzelfde geld kun je als je perse draadloos wilt ook HEOS kopen, heb je nog betere speakers ook en geen gezeik met 5.1 audio formats. Sonos is de afgelopen gewoon technologisch bijgehaald. Iedereen heeft Spotify Connect, airplay, e.d.

Sonos is een upgrade voor je standaard TV geluid en prima als muziek speler. Wil je echt home cinema? Kijk naar andere oplossingen.

[ Voor 8% gewijzigd door TLLRS op 09-07-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
TLLRS schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:35:
[...]

Niet alleen Atmos (recent) maar ook 10-jaar oude home cinema formats als DTS en Dolby TrueHD worden niet ondersteund.

Hoeveel 'gebruikersgemak' heeft een leek als hij na 1600 euro te hebben uitgegeven aan een Sonos 5.1 set er achter komt dat het geluid van zijn Blu-rays niet kan worden afgespeeld?

Sonos geeft een of andere onzin reden waarom ze dat niet ondersteunen. Dat is zeker niet een of andere trade-off met gebruikersgemak. De realiteit is dat Sonos een beursgang aan het voorbereiden is en eigenlijk al jaren verlies maakt. DTS/TrueHD/Atmos kost nu eenmaal $10+ per device en dat vind Sonos het niet waard.
Het is toch prima als jij erachter komt dat je liever geen Sonos wilt? Vinden wij prima hoor.

- Ondersteuning van Dolby TrueHD heeft niets te maken met licentie, maar met optical.
- Vrijwel geen TV's hebben DTS passthrough naar optical, dus dat is vrijwel een non-issue. Daarnaast converteren de meeste tv's dan wel players DTS naar AC3/Dolby on-the-fly.
- DTS zit niet in HBO GO (Nu Ziggo app), Videoland, Netflix, en voor de Amerikanen Amazon Video en Hulu.
- Het is een keuze om naar 5.1 home cinema te gaan met Sonos, je kunt prima uit zijn met een Soundbar alleen, het is maar net wat je wilt. De meeste gebruikers hebben er geen sub bij.

Hoe kom je er bij dat ze al jaren verlies maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhijman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 10:52
inderdaad, leuke discussie.

Bij mij is het heel simpel er kunnen allerlei formaten op afgespeeld worden bla bla bla. maar mijn vrouw zegt dat er geen grote speakers in huis komen en sonos vind ze heerlijk qua bediening. EN zoals ik tegen mijn audiogekke collega zeg, Met mijn muzieksmaak (Metal) ga ik niet voor zuiverheid maar zet ik hem gewoon harder ;-) .

Oftewel ik hoor het verschil niet en vind sonos een heerlijke set om te bedienen en qua muziek en homecinema prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 06:36
Na een jaar lang genoten te hebben van een Sonos Play:1 als audioplayer, heb ik natuurlijk ook de aankondiging van de Beam meegekregen. Op dit moment heb ik alleen een TV zonder aparte audio en dat ding (Samsung 43KU6000) heeft gewoon geen lekker geluid. Al die tijd wel naar soundbars en dergelijke gekeken, maar dan mis je weer AirPlay of Spotify Connect, het ziet er niet uit, of wat dan ook. De PlayBar en PlayBase zijn mij te groot, dus de Beam is ideaal. Mijn vriendin is ook helemaal fan van de Play:1, zowel qua geluid als gemak. Gisteren de Beam maar gepreorderd en dan naar verloop van tijd een extra Play:1 of One er bij kopen om het compleet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Klinkt als een prima plan ;) Ben benieuwd hoe jullie allemaal de Beam gaan beoordelen. Het feit dat zoveel mensen een pre-order durven te plaatsen zegt wel weer iets over het idee van Sonos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook de Sonos Beam ( kleur zwart) besteld. Benieuwd naar het design en de prestaties van het ding. Volgende week zou het geleverd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
The Inquisitor schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:10:
Klinkt als een prima plan ;) Ben benieuwd hoe jullie allemaal de Beam gaan beoordelen. Het feit dat zoveel mensen een pre-order durven te plaatsen zegt wel weer iets over het idee van Sonos
hoop dat m'n Beam echt op 17 juli wordt bezorgd, mijn enige echte vrije dag die week...rest van de week druk met werken & andere ongein :+

Maar wat je zegt, het blind pre orderen van de Beam heeft bijna trekjes van het pre orderen van een nieuwe iPhone ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Geert1976 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:44:
[...]

hoop dat m'n Beam echt op 17 juli wordt bezorgd, mijn enige echte vrije dag die week...rest van de week druk met werken & andere ongein :+

Maar wat je zegt, het blind pre orderen van de Beam heeft bijna trekjes van het pre orderen van een nieuwe iPhone ;)
Met het verschil dat ik ook overstag ben gegaan vanwege vrij positieve reviews welke al online staan. Zelfs een enkele gebruikerservaring omdat de Beam hier en daar al te bewonderen is heb ik vernomen. En aangezien ik geen mega kamer heb denk ik dat de Beam perfect bij mij past. Ik heb nu nog een ‘domme’ Philips soundbar welke ook niet het beste en grootse geluid produceert. Mijn verwachtingen en eisen zijn dan ook niet torenhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 14:17
Even pollen?
Poll: Heb jij een BEAM besteld?
Ja
Nee, ik heb al een Sonos Playbar/Playbase
Nee, ik heb al een andere soundbar of 5.1 opstelling
Nee, ik wil geen tv op mijn Sonos
Nee, anders
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400716&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
een mooi vergelijkend onderzoek van de Playbar vs Playbase vs Beam door de techsite WhatHifi

https://www.whathifi.com/...playbar-vs-sonos-playbase

tl;dr: :+
De Beam komt er zeer goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Nice, de Beam wordt echt geprezen, en dat voor een prijs die veel gunstiger is...

Playbase:
AGAINST: Quite prominent brightness and sibilance to treble

Ach, gelukkig merk ik daar nooit wat van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:32
Nou ik wacht nog wat reviews af de komende weken, maar als ik het zo lees allemaal ga ik toch voor de beam voor in de woonkamer. Prima geluid, in combinatie met twee Play:1's. Lijkt me voldoende...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
pixels66 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:03:
Nou ik wacht nog wat reviews af de komende weken, maar als ik het zo lees allemaal ga ik toch voor de beam voor in de woonkamer. Prima geluid, in combinatie met twee Play:1's. Lijkt me voldoende...
je weet dat als je bij Sonos, direct besteld, je 100 dagen de tijd hebt om het thuis te testen?
Mocht je het uiteindelijk de 97ste dag toch niks vinden, stuur je 'm weer op en krijg je gewoon 100% refund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 06:57
pixels66 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:03:
Ik krijg volgende week exact deze combi binnen. Is wel voor een kleinere kamer dan je woonkamer waarschijnlijk, maar zal mijn ervaringen delen en wellicht de woonkamer ook even testen. Ben voor het gebruiksgemak gegaan van Sonos en vond de prijs voor een 5.0 ervaring voor films prima. De sub maakt het voor mij te duur en is ook overkill denk ik in mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giosan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 15:34
Enkele maanden terug 2 keer een Play 1 besteld, leuk systeem inderdaad. De Play 5 heb ik ernaast, maar onlangs toch maar de sub gekocht en wat een verschil maakt dat ding! We wonen in een tijdelijke kleine woning dus hij kan nog niet heel luid maar het geluid is erg vol, heel mooi. de Play 5 is op dit moment wat overkill dus als iemand een zgan Play 5 Gen 2 zoekt in de kleur wit, check mijn advertentie (nog garantie tm november).

Ik mis alleen het afspelen van TV geluid via Sonos. Op de TV kijken we vooral Apple TV en Nintendo Switch. Ben allerlei constructies verder (verloopstukjes naar de Play 5 vanaf de TV, de AppleTV, etc) maar ik denk dat de Beam de enige goede optie is. De PlayBar vind ik te groot / duur en de PlayBase ook. Ik houd alleen niet zo van dingen voor/in de buurt van de TV maar het is niet anders :)

Nu aan het twijfelen of ik moet preorderen of nog even wat reviews moet afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Of hopen dat je via AirPlay2 gewoon je Sonos kunt selecteren vanaf de Apple TV, dan zou een beam/base/bar overbodig zijn. Alleen kun je dan enkel het geluid van de aTV erheen pushen en niet de rest van het tv geluid.

En een One hebben of je 5 gen2 houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giosan
The Inquisitor schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:34:
Of hopen dat je via AirPlay2 gewoon je Sonos kunt selecteren vanaf de Apple TV, dan zou een beam/base/bar overbodig zijn. Alleen kun je dan enkel het geluid van de aTV erheen pushen en niet de rest van het tv geluid.

En een One hebben of je 5 gen2 houden...
Yep zat ik ook aan te denken. Alleen over AirPlay2 lees ik ook niet echt al te goede dingen (buffer issues, wegvallen, latency) maar dat is officieel nog in Beta voor Sonos natuurlijk.

Op zich kan ik ermee leven om alleen AppleTV geluid erheen te sturen, en niet alles. De Switch en SNES/NES mini classic kunnen prima met de simpele TV speakers uit de voeten..

17 juli zou de release van AirPlay2 zijn voor de Sonos One/Play 5 maar ik las ergens dat 't nu ook weer later wordt. Dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Airplay 2 is uitgesteld idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giosan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Oh vaag. Vd week zeiden ze nog dat uitgesteld zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCHero
Nice, update gelijk binnen gehaald en werkt als een trein. Eindelijk Apple Music direct via de Muziek app op de Sonos speakers en de Apple Watch zonder dat de batterij van die laatste er snel aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBPnut
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-10 07:41
Voor mijn woonkamer van ongever 25m2 (5x5) in een appartement ben ik op zoek naar de meest geschikte Sonos optie. Heb het gevoel dat de Play5 een overkill wordt voor een ruimte van dit formaat, echter heeft deze het beste geluid. Ik overweeg dan ook de Play3, echt vind ik hem iets te outdated. Wellicht de Play One? Wat zouden jullie aanraden gezien prijs/kwaliteit en de ruimte waarvoor ik hem nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
LCHero schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:30:
[...]

Nice, update gelijk binnen gehaald en werkt als een trein. Eindelijk Apple Music direct via de Muziek app op de Sonos speakers en de Apple Watch zonder dat de batterij van die laatste er snel aan gaat.
Werkt AirPlay2 nou alleen met Apple Music? Of ook met Spotify bijv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
Giosan schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:46:
[...]

Yep zat ik ook aan te denken. Alleen over AirPlay2 lees ik ook niet echt al te goede dingen (buffer issues, wegvallen, latency) maar dat is officieel nog in Beta voor Sonos natuurlijk.

Op zich kan ik ermee leven om alleen AppleTV geluid erheen te sturen, en niet alles. De Switch en SNES/NES mini classic kunnen prima met de simpele TV speakers uit de voeten..

17 juli zou de release van AirPlay2 zijn voor de Sonos One/Play 5 maar ik las ergens dat 't nu ook weer later wordt. Dat is jammer.
Ik ga de update nu binnenhengelen, ik ga het testen icm aTV wanneer ik tijd heb... ik laat je mijn bevindingen weten :)
DennusB schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:59:
[...]

Voorlopig alleen met Apple Music, Siri wordt ook niet volledig ondersteund (alleen het stukje van aMusic dus), in de toekomst waarschijnlijk wel. Het wordt sowieso eens tijd dat Siri spotify kan bedienen.

Edit:

Dit maakt me weer totaal niet vrolijk:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8MGl88z.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door The Inquisitor op 11-07-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
JBPnut schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:58:
Voor mijn woonkamer van ongever 25m2 (5x5) in een appartement ben ik op zoek naar de meest geschikte Sonos optie. Heb het gevoel dat de Play5 een overkill wordt voor een ruimte van dit formaat, echter heeft deze het beste geluid. Ik overweeg dan ook de Play3, echt vind ik hem iets te outdated. Wellicht de Play One? Wat zouden jullie aanraden gezien prijs/kwaliteit en de ruimte waarvoor ik hem nodig heb?
Zelf ben ik erg tevreden over een stereo paar One's die zijn getruetuned (is dat een woord? 8)7 ). Vind ik zelf beter klinken dan een enkele Play:3 die ik heb gehad. Als je geen interesse hebt in Alexa of Airplay 2 kan je ook voor een setje Play:1's gaan, zijn regelmatig voor een zacht prijsje te vinden.
DennusB schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:59:
[...]

Gebruik spotify niet, maar heb de app even gedownload en werkt gewoon hoor. Alle audio van de iPhone kan ik naar de Sonos streamen. Bijvoorbeeld ook NOS app met de Tour de France live.

[ Voor 18% gewijzigd door LCHero op 11-07-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:23

B2

wa' seggie?

Hoop dat er ook snel iemand antwoord op kan geven of AirPlay 2 ook beschikbaar is in je netwerk als je maar 1 Sonos One toevoegt, of ze gebruikt als rear speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
B2 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:05:
Hoop dat er ook snel iemand antwoord op kan geven of AirPlay 2 ook beschikbaar is in je netwerk als je maar 1 Sonos One toevoegt, of ze gebruikt als rear speakers.
Dat laatste sowieso niet.

Edit: Ja en nee, groepen ZONDER AP2 integratie komen niet tevoorschijn wanneer je airplay start, je kunt echter wel een bestaande groep koppelen in de Sonos app en vervolgens deze dezelfde stream laten oppakken

[ Voor 26% gewijzigd door The Inquisitor op 11-07-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Heb je dat getest dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
B2 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:07:
[...]

Heb je dat getest dan?
Werd al maanden geleden aangekondigd dat dit niet mogelijk zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

The Inquisitor schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:08:
[...]

Werd al maanden geleden aangekondigd dat dit niet mogelijk zou zijn
Volgens mij was daar geen eenduidig antwoord vanuit Sonos op. Allemaal aannames dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qplate
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-09 21:45
Ook net de update geïnstalleerd, wanneer ik TV via Ziggo kijk op mijn macbook en het geluid stream via airplay 2 loopt het geluid een seconde of 2 achter. Was erg benieuwd naar deze functie ivm een Sonos one in de veranda..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
stefanvdv1988 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:25:
Ook net de update geïnstalleerd, wanneer ik TV via Ziggo kijk op mijn macbook en het geluid stream via airplay 2 loopt het geluid een seconde of 2 achter. Was erg benieuwd naar deze functie ivm een Sonos one in de veranda..
Ligt misschien aan de Ziggo app, want test het nu met Videoland en zie geen sync probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qplate
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-09 21:45
The Inquisitor schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:38:
[...]

Ligt misschien aan de Ziggo app, want test het nu met Videoland en zie geen sync probleem.
Ziggo via safari geeft inderdaad die 2 seconde vertraging, Netflix via safari niet.
Het gekke is wanneer ik via Ziggo app op Iphone/Ipad kijk, en dan airplay naar de Sonos one, dat ik geen beeld meer heb, maar dat grijze beeld dat er gestreamd wordt naar Sonos one..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Wel chill dat Macs nu ook Airplay 2 ondersteuning hebben gekregen deze week. Was mij er niet van bewust dat die ondersteuning er eerder nog niet was. Mja alles komt dus goed en hopelijk wordt mijn Beam snel verzonden. Mijn Play:1’s voelen een beetje nutteloos zo zonder Airplay 2 :+ Mijn bedoeling is dat ik een paar Play1:s koppel aan de Play:5 en een ander paar aan de Beam. Dan ben ik aardig voorzien denk ik zo :)
Pagina: 1 ... 63 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.