Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 55 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10-2025

PaulX

Beyond your imagination...

Waarom maakt Sonos niet een soort van "Connect Bridge" met een optische ingang (of meerdere ingangen)?

Hoe fijn zou het zijn als we de volgende 5.0/5.1 configuratie in zouden kunnen zetten:
2× Play:5 als Front speakers,
1× Play:3 als Center speaker,
en 2× Play:1 als Surround speakers.
Optioneel met een Sub erbij voor 5.1 setup.

Nu 'verplicht' Sonos ons tot een Playbar/Playbase. Beetje jammer.

En wat ik me afvraag:
Waarom zijn Sonos speakers technisch beperkt tot het 'weergeven' van maximaal een 16/48 audio signaal? Zit die beperking puur in de gekozen DAC's of waar ligt dat technisch gezien precies aan?

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
@merlin1201 Hier een Sony TV met een chromecast2. Mijn tv doet een slechte conversie van DTS naar DD5.1 en loopt soms vast hierdoor. Als Samsung TV's deze conversie doen is dat een groot pluspunt. Werkt dit ook voor Netflix met DTS?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-01 14:18
Zijn er Netflix titels met DTS?

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 12:48

Canis Lupus

Vosbot

Zo te zien niet, alleen bepaalde titels met Dolby Atmos. De rest gewoon Dolby Digital (Plus).

[ Voor 5% gewijzigd door Canis Lupus op 03-01-2018 14:34 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-01 16:37
Tassadar32 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:56:
@merlin1201 Hier een Sony TV met een chromecast2. Mijn tv doet een slechte conversie van DTS naar DD5.1 en loopt soms vast hierdoor. Als Samsung TV's deze conversie doen is dat een groot pluspunt. Werkt dit ook voor Netflix met DTS?
idd geen DTS voor Netflix.
Overigens is het zo dat plex de transcode uitvoer maw je pc en niet de tv.
Plex is er ook voor de cromecast maar ik weet niet of het daar ook in werkt van dus naar DD aangezien de app voor de samsung 3th party is.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• Tassadar32
@merlin1201 Ik draai plex op een linux fileserver en NAS dus dat is geen probleem, echter word DD+ en DTS dus gewoon doorgegeven aan de TV die er vervolgens met moeite (haperingen) DD5.1 van maakt. Misschien kan de config van de chromecast in plex aangepast worden zodat deze alleen DD5.1 binnenkrijgt? Weer even verder googlen!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Vandevijverke
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-12-2021
Gisteren deel 1 van onze 5.0 geïnstalleerd, de soundbase. Eerst de standaard kinderprogramma’s bekeken met de kindjes. Daarna een film en gametest.

COD ww2 klinkt ontzettend goed hierop. Bassen zijn heel mooi ondanks het niet hebben van een sub. Na een potje maar de nachtmodus opgezet want burenruzie is het laatste wat we willen. Duidelijk verschil te merken wanneer je die aanzet.

Daarna snel even een stukje van actiefilm gezien en is ongelofelijk wat die kleine plaat kan.

Vrijdag of zaterdag komen de muurbeugels aan en dan komen er 2 play:1’s bij als rears.

Mijn echtgenoot heeft voor op zijn bureau ook al de one uitgepakt. Alexa werkt vrij goed, luistert met gemak als je er een paar meter vanaf staat. Geluid is ook heel prima voor zo een klein ding

• merlin1201
Tassadar32 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:31:
@merlin1201 Ik draai plex op een linux fileserver en NAS dus dat is geen probleem, echter word DD+ en DTS dus gewoon doorgegeven aan de TV die er vervolgens met moeite (haperingen) DD5.1 van maakt. Misschien kan de config van de chromecast in plex aangepast worden zodat deze alleen DD5.1 binnenkrijgt? Weer even verder googlen!
Kijk eens goed naar je instellingen van zowel je Plex app als ook de server want volgens mij moet het gewoon kunnen. kies wel voor direct stream want dan word DTS on thee fly omgezet naar DD
Bijgevoegd foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/apseQm1o9NoUImoHONAdND0S/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MmxwnVME10qEibKBHMcAn5MK/thumb.jpg

• Tassadar32
@merlin1201 Helaas heeft chromecast echt 0 instellingen.

• mijansen1987
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-01 11:54
Hallo allemaal,

Wat is beter/mooier?:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/a7b557518jsj.jpg
Playbar liggen?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/7iet0fl.jpg
Planbar ophangen?

• The Inquisitor
Geen idee wat beter is, maar ik zou voor optie1 gaan, daar vind ik de playbar minder aanwezig en beetje subtiel erbij staan, bij de tweede optie lijkt de playbar meer 'in your face' te zijn.

P.s. gebruik je Hue lights om de kasten van licht te voorzien? En heb je die ook in die ronde toren lampen op je tv meubel?

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-01 15:48
Planbar ophangen?
Ik ben voor ophangen, zelf heb ik deze:
https://www.flexson.nl/product/sonos-playbar-cantilever/
Prijzig maar super fijn product. Vind hem het mooist met een 40" van 90cm dan lijkt het een geheel.

• mijansen1987
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-01 11:54
The Inquisitor schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:16:
Geen idee wat beter is, maar ik zou voor optie1 gaan, daar vind ik de playbar minder aanwezig en beetje subtiel erbij staan, bij de tweede optie lijkt de playbar meer 'in your face' te zijn.

P.s. gebruik je Hue lights om de kasten van licht te voorzien? En heb je die ook in die ronde toren lampen op je tv meubel?
Thankz voor je advies, ik twijfel nog een beetje omdat ik hem wel mooi vind zo vlak tegen de muur, maar aan de andere kant lijkt het ook net de poot van de tv,, Benieuwd wat andere ervan zeggen..

Ja, Hue, onder mijn kasten zit een led strip en in de lampen op de kast gewoon een E27 Hue. Heb een appartement en elke lamp in huis is Hue.. En alles is dan aan elkaar geknoopt via Homekit.

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-01 09:51
Maakt het kwa geluid wat uit? Plat op de kast zou ik meer ongewenste reflectie verwachten. Wellicht dat dat de keuze beïnvloed. Rest is smaak.

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik zou zelf ook qua smaak zeggen, optie 1.Daar is de playbar minder aanwezig, wat weer een minder afleidend beeld voor het oog geeft wanneer je tv zit te kijken. Als het ware voelt de tv nu los van de playbar en het meubel, waar in optie 2 het als een geheel en daardoor wat bulky-er aanvoelt. Maar dat is puur mijn mening :)

• merlin1201
Optie 2, vult mooi de ruimte op tussen meubel en tv.
De playbar past zich aan als hij plat ligt of rechtop

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-01 20:38
Beste allemaal,

Kan ik gewoon zo der conflicten te krijgen een 2e Playbar (voor de slaapkamer) in huis nemen?
Of kan je maar 1 Playbar in het zelfde huis hebben?

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:33
golfgti5 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:28:
Beste allemaal,

Kan ik gewoon zo der conflicten te krijgen een 2e Playbar (voor de slaapkamer) in huis nemen?
Of kan je maar 1 Playbar in het zelfde huis hebben?
Zou gewoon moeten kunnen, zou wel aparte kamers maken in de Sonos app ervoor :P

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• retroguy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 23:53
Lunenburg heeft vandaag nog BTW korting op het Sonos assortiment. Je hoeft de Mediamarkt actie dus niet af te wachten: https://www.lunenburg.nu/beeld-geluid?page=2&brand[]=39

Helaas heb ik momenteel zelf niet het budget om 2 Play: 3's aan te schaffen.

• The Inquisitor
Jammer van die 10 euro verzendkosten.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:47
retroguy schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:31:
Lunenburg heeft vandaag nog BTW korting op het Sonos assortiment. Je hoeft de Mediamarkt actie dus niet af te wachten: https://www.lunenburg.nu/beeld-geluid?page=2&brand[]=39

Helaas heb ik momenteel zelf niet het budget om 2 Play: 3's aan te schaffen.
Niet alles van Sonos helaas, One is niet in de actie.

• Jelmer Woudstra
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-05-2024
weet mijn antwoord al.

[ Voor 93% gewijzigd door Jelmer Woudstra op 21-01-2018 01:13 ]

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-01 17:57
Sinds kort mag ik mezelf ook trotse Sonos gebruiker noemen. :D

Heb in november een Sonos play 1 voor op mijn bureau aangeschaft, proefde al gelijk naar meer. In de woonkamer waren we eigenlijk opzoek naar een systeempje wat makkelijk te bedienen viel en wat door iedereen in huis te gebruiken is. Lang zitten twijfelen tussen een Sonos play 1 of een play 3 maar uiteindelijk toch een play 1 gekozen. Deze staat langs de tv en het geluid is prima, wellicht dat er ooit er nog een play 1 erbij komt te staan in stereo vorm aan de andere kant van de tv.

Tot nu toe erg tevreden over het systeem, lekker makkelijk in gebruik :D

• makooy
Jordyz schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:05:
Sinds kort mag ik mezelf ook trotse Sonos gebruiker noemen. :D

Heb in november een Sonos play 1 voor op mijn bureau aangeschaft, proefde al gelijk naar meer. In de woonkamer waren we eigenlijk opzoek naar een systeempje wat makkelijk te bedienen viel en wat door iedereen in huis te gebruiken is. Lang zitten twijfelen tussen een Sonos play 1 of een play 3 maar uiteindelijk toch een play 1 gekozen. Deze staat langs de tv en het geluid is prima, wellicht dat er ooit er nog een play 1 erbij komt te staan in stereo vorm aan de andere kant van de tv.

Tot nu toe erg tevreden over het systeem, lekker makkelijk in gebruik :D
Waarom niet meteen een Playbar of Playbase genomen? :) Dan kan je geluid van de TV er over sturen en muziek luisteren.
Playbar/Playbase is alleen wel 3-4x zo duur als een Play 1

• Jordyz
TerrorSource schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:10:
[...]

Waarom niet meteen een Playbar of Playbase genomen? :) Dan kan je geluid van de TV er over sturen en muziek luisteren.
Playbar/Playbase is alleen wel 3-4x zo duur als een Play 1
Precies de reden die je noemt, mijn TV (4k 55inch) vindt ik al te nadrukkelijk aanwezig in mijn woonkamer. Heb een open woonkamer en keuken en om hem op te hangen vindt ik niet echt zo mooi. Dan nog zo'n playbar ervoor past gewoon niet..

Ik ben nu begonnen met 1 play 1, mocht het nodig zijn kan ik altijd nog uitbreiden maar voor alleen achtergrond muziek vindt ik het zo wel best :D.

• makooy
Jordyz schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:19:
[...]

Precies de reden die je noemt, mijn TV (4k 55inch) vindt ik al te nadrukkelijk aanwezig in mijn woonkamer. Heb een open woonkamer en keuken en om hem op te hangen vindt ik niet echt zo mooi. Dan nog zo'n playbar ervoor past gewoon niet..

Ik ben nu begonnen met 1 play 1, mocht het nodig zijn kan ik altijd nog uitbreiden maar voor alleen achtergrond muziek vindt ik het zo wel best :D.
Ik snap je volkomen! Sonos is best prijzig ja!
Ik heb zelf de Sonos Playbar op de grond liggen, onder tv-meubel. Niet geschikte plek als je Sonos zelf mag geloven alleen is dat soms ook wel een beetje “wij van wc-eend” verhaal.

• Jordyz
TerrorSource schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:52:
[...]

Ik heb zelf de Sonos Playbar op de grond liggen, onder tv-meubel. Niet geschikte plek als je Sonos zelf mag geloven alleen is dat soms ook wel een beetje “wij van wc-eend” verhaal.
Ja dat heb ik ook bij iemand gezien maar dan vond dan dat ik beter twee play 1's kon aanschaffen, het is ook puur om muziek te streamen het is geen must dat het tv geluid er ook overheen gaat.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:44

CeesKees

I rest my Kees

TerrorSource schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:52:
[...]

Dat heeft niets met Sonos te maken hoor.

Het is gewoon geen geschikte plaats voor een luidspreker met het doel dat deze heeft.

Het geluid van je TV moet, helemaal bij een playbar achtige oplossing, uit je TV komen. Idealiter uit het midden van je TV, iets wat natuurlijk onmogelijk is. Als je dan het geluid een meter lager laat produceren, kun je je afvragen in hoeverre dit dan een verbetering is.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:36
Een vraagje: ik heb het idee dat mijn Playbar niet meer in stand-by gaat als ik tv gekeken heb, misschien na een van de laatste updates.

Als de Playbar 'aan' staat zonder dat er muziek wordt afgespeeld, hoor je (bij de mijne althans) altijd heel licht gesuis. Na een paar minuten stopt dat en dan staat hij in stand-by lijkt me. Dit gebeurde ook altijd een paar minuten nadat je de tv uitzette.

Ik merkte alleen onlangs dat, al staat de tv al een uur uit, ik nog steeds dat zachte gesuis uit de Playbar hoor. Ook krijg ik tegenwoordig, als ik muziek wil opzetten nadat de tv heeft aangestaan, die melding dat het tv-geluid stopt als ik muziek aan zet. Die melding kreeg ik voorheen alleen maar als de tv ook daadwerkelijk aan stond op dat moment.

Het lijkt er dus op dat de Playbar denkt dat de tv altijd aan staat (gek genoeg kan ik wel gewoon muziek afspelen zonder dat de Playbar dan overschakelt naar tv-geluid) of dat er altijd een signaal door de optische kabel blijft komen. Is er een manier om dit te testen? Ik zou natuurlijk de optische kabel eruit kunnen trekken als de tv aan staat en dan wachten of de Playbar in stand-by gaat?

De tv is een Samsung UE40H6240A en tot nu toe heb ik nooit problemen gehad.

• The Inquisitor
Vanaf woensdag btw korting bij mediamarkt en plattetv dus een Sonos Play1 voor minder dan 150 euro.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:44

CeesKees

I rest my Kees

@The Inquisitor (en de rest)

ALS de prijzen niet stiekem tussendoor worden verhoogd natuurlijk.

Al was de prijsverlaging van Lunenburg een goed teken....

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• The Inquisitor
Ach, 2 webshops doen er aan mee, en de nieuwe standaard prijs van Sonos is eenmaal 179, dus die is niet echt omhoog te halen. Hoe dan ook, dubbel kans.

• JanusJaap
  • Laatst online: 23-12-2025
Chicane schreef op zondag 31 december 2017 @ 01:03:
Ik weet niet zeker of dit echt het geval was, of dat het misschien iets meer mijn gevoel was. Ik had zelf het idee dat, wanneer je de Sub aan de Playbar koppelt, dat deze de lage tonen van de Playbar overneemt en hierdoor de Playbar iets beter kan laten klinken.

Met vrienden over de vloer liet ik wel eens voor de grap de Sub uitschakelen om ze het geluid met en zonder Sub te laten horen, wat altijd een wow effect met zich mee bracht. Mijn mening over de Sub is dan ook: je mist het niet als je het er nooit bij gehad hebt. Maar op het moment dat je em voor de eerste keer aansluit zal je denken, hoe heb ik hiervoor ooit zonder Sub naar dit geluid weten te luisteren. Dus advies: doen!
Idd, mijn vrouw meldde: Waarom hebben we die sub, de playbar doet het toch goed? Klinkt echt goed wmb.
Ok, dan zla ik de sub eens uitschakelen.... Oh... Dat is idd een groot verschil werd er gezegd.

Je hebt niet eens in de gaten waar de sub staat en samen met de playbar kan het best hard. Is het zo goed als een losse set met receiver en losse zuilen (met sub)? Nope, maar oh oh oh, wat een gemak.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
JanusJaap schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:56:
[...]

Idd, mijn vrouw meldde: Waarom hebben we die sub, de playbar doet het toch goed? Klinkt echt goed wmb.
Ok, dan zla ik de sub eens uitschakelen.... Oh... Dat is idd een groot verschil werd er gezegd.

Je hebt niet eens in de gaten waar de sub staat en samen met de playbar kan het best hard. Is het zo goed als een losse set met receiver en losse zuilen (met sub)? Nope, maar oh oh oh, wat een gemak.
Heeft iemand al ervaring met de Playbase en de Sub. Playbase geeft al veel beter bass weer dan de Playbar, dus in hoeverre heeft een losse sub nog veel effect?

Powered by KPN

• The Inquisitor
Ik heb het vermoeden dat het alsnog veel effect heeft, aangezien de snorkel in de playbase nooit kan tippen aan een dedicated subwoofer. Nu is dat voor mijn doeleinde prima, want wilde juist van een sub af aangezien ik anders de onderburen continu lastig val :)

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:45
Packardhell schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:10:
[...]

Heeft iemand al ervaring met de Playbase en de Sub. Playbase geeft al veel beter bass weer dan de Playbar, dus in hoeverre heeft een losse sub nog veel effect?
Heb onlangs de Sub toegevoegd aan de playbase. Wereld van verschil, heerlijk die bas, zowel subtiel als stampend (tijdens een gevecht met olifanten in AC Origins rinkelden de glazen in de kast). Ook het gevoel dat de playbase beter geluid geeft omdat ie geen bas meer hoeft te produceren.

• JanusJaap
Snippet uit een artikel:
"Net zoals bij de Playbar is ook bij de Playbase de Sub een goede toevoeging. Maar misschien wel voor andere redenen. We hebben de Playbar en Playbase naast elkaar kunnen vergelijken: de Sub toevoegen bij de Playbar kun je zien als een uitbreiding van het frequentiebereik, terwijl bij de Playbase het eerder een verfijning oplevert. In het laag presteert de Playbase immers out of the box sterker dan de Playbar, dankzij die woofer. De Playbar vinden we dan standaard weer net iets ruimtelijker dan de Playbase."

https://www.homecinemamag...-sonos-playbase-sonos-tv/

Ander snippet, ander artikel:
"But in terms of bass, the Playbase’s physically larger enclosure and clever S-shaped woofer allow it to produce more natural deep notes. The bass here is impressively weighty and full-bodied, but also quite tonally nuanced and flexible."

https://www.whathifi.com/...nos-playbase-which-better

Het lijkt er dus op dat de base lage tonen beter weergeeft dan de bar. Ik denk (maar dat moet je zelf gaan luisteren) dat het echter nooit op kan tegen een losse sub. Dan is de playbar in combinatie met de bar denk ik een betere keuze als het gaat om geluidkwaliteit, maar dat kost je dan ook een paar euro meer. En meer ruimte en de base en bar passen beter in bepaalde situaties.

• JanusJaap
Gonadan schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:11:
[...]

Of het beter is blijft persoonlijke voorkeur, maar de filosofie van Sonos is wel duidelijk. Het doel is dat het systeem de regie heeft een zaken af speelt. Je kunt dan alle apps of laptop gebruiken om het systeem te besturen maar het speelt op zichzelf muziek af van alle bronnen die het gekoppeld heeft.

Ga je de muziek pushen vanaf een telefoon of laptop gaan degradeer je Sonos eigenlijk tot een soort draadloze speaker.

Dat is niet slecht want kan prima aan je gebruikseisen voldoen maar dan had je ook geen Sonos hoeven kopen. ;)
Ik begrijp het misschien verkeerd, maar als je vanuit de spotify app de Sonos als afspeelapparaat gebruikt, doe je feitelijk hetzelfde als dat je vanuit de Sonos app spotify afspeelt. Beide worden direct uit de spotify internet bron getrokken om af te spelen via de Sonos speakers.

Toch?

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2025
Het is alleen jammer dat de in-app Spotify in de Sonos app zo ontzettend lelijk is weergegeven.

It's dogged that does it

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb een Playbar aangeschaft en zojuist geïnstalleerd maar het valt mij best wel tegen... :s

Ik vind dat het geluid een soort echo heeft, beetje blikkerig. Ook met 2 Play:1's erbij vind ik het nog niet echt mooi...

Trueplay configuratie uitgevoerd maar lijkt ook niet veel te helpen.

Zit gewoon rechtstreeks aan m'n TV. Zie ik iets over het hoofd?

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01 20:34
Klinkt het geluid wel goed wanneer je muziek streamt vanaf de Playbar? Dit om uit te sluiten of je misschien niet blij bent met de Playbar zelf.

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-01 20:38
Net bij de MM geweest;

Sonos Playbar 577,65
Play:1 - 147,-
Play:3 - 247,09
Sub: 561,13

Nette prijzen!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:21
golfgti5 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:48:
Net bij de MM geweest;

Sonos Playbar 577,65

Nette prijzen!
Sonos one too, I think that’s the cheapest price in Europe ever!

• Jrnjrn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-11-2025
Duo pack PLAY 1 - 275,86 bij bol.com. Scheelt toch weer 20 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Jrnjrn op 25-01-2018 06:36 ]

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Jammer... gisteren bij MM online de Sonos SUB besteld voor 561 euro. Hebben ze geannuleerd, met de mededelng dat ik ‘m nog maar een keer moet bestellen...maar dat kan online dus niet. Ik kan ‘m niet vinden. Andere winkels zijn veel duurder, behalve PLATTETV. Ik heb ‘m dus daar besteld 👍.

En 2x Sonos One bij BOL besteld... want daar krijg je nog 20 euro extra korting.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
JanusJaap schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:49:
[...]

Snippet uit een artikel:
"Net zoals bij de Playbar is ook bij de Playbase de Sub een goede toevoeging. Maar misschien wel voor andere redenen. We hebben de Playbar en Playbase naast elkaar kunnen vergelijken: de Sub toevoegen bij de Playbar kun je zien als een uitbreiding van het frequentiebereik, terwijl bij de Playbase het eerder een verfijning oplevert. In het laag presteert de Playbase immers out of the box sterker dan de Playbar, dankzij die woofer. De Playbar vinden we dan standaard weer net iets ruimtelijker dan de Playbase."

https://www.homecinemamag...-sonos-playbase-sonos-tv/

Ander snippet, ander artikel:
"But in terms of bass, the Playbase’s physically larger enclosure and clever S-shaped woofer allow it to produce more natural deep notes. The bass here is impressively weighty and full-bodied, but also quite tonally nuanced and flexible."

https://www.whathifi.com/...nos-playbase-which-better

Het lijkt er dus op dat de base lage tonen beter weergeeft dan de bar. Ik denk (maar dat moet je zelf gaan luisteren) dat het echter nooit op kan tegen een losse sub. Dan is de playbar in combinatie met de bar denk ik een betere keuze als het gaat om geluidkwaliteit, maar dat kost je dan ook een paar euro meer. En meer ruimte en de base en bar passen beter in bepaalde situaties.
Dankjewel! _/-\o_

Wanneer mijn vrouw weer is bijgekomen van m'n Sonos black friday aankopen kan ik deze wel weer eens op de keukentafel leggen :)

Powered by KPN

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-01 10:38
Pfff. Afgelopen twee dagen drie keer van gedachte veranderd. Of ik de playbar of playbase ga halen. Playbase oogt denk wat beter bij mijn setup. Maar ik lees overal dat de playbar beter klinkt icm met een sub. Vooral als men muziek luistert.

• DennusB
  • Niet online
Ik wil graag een Sonos Play:1 in de badkamer, maar nu twijfel ik zoooo erg tussen degene met en zonder spraakbediening.... iemand tips?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-01 15:16
Ik ben voor de One gegaan (dus met spraakbediening) puur omdat hij nieuwer is en waarschijnlijk langer updates zal krijgen. Let wel op dat als je m wilt ophangen in de badkamer, je alleen voor de Play:1 kan gaan omdat de One geen bevestigingsgat heeft.

PSN: Sluuz

• DennusB
  • Niet online
Sluuz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:13:
Ik ben voor de One gegaan (dus met spraakbediening) puur omdat hij nieuwer is en waarschijnlijk langer updates zal krijgen. Let wel op dat als je m wilt ophangen in de badkamer, je alleen voor de Play:1 kan gaan omdat de One geen bevestigingsgat heeft.
Thanks. Toch maar de Play:1 gepakt. Wat betreft updates : Ze geven zelfs de Connect's met de oude naam (ff kwijt hoe die dingen heten) van jaaaaaren terug nog netjes eke keer updates... dus dat zit wel goed geloof ik!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sluuz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:13:
Oh, goed dat je het zegt! Wilde ook een one in de badkamer. Dacht daarmee nog van onder de douche te kunnen bedienen. Zal toch wel een beugel voor komen?

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

• Sluuz
Ah kijk, wist niet dat er aftermarket steunen waren die dat "probleem" omzeilden :).

En qua updates: I know, maar er gaat natuurlijk een moment komen dat het ophoudt. Laten we hopen dat dat moment nog ver weg is ;)

• The Inquisitor
DennusB schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:45:
[...]

Thanks. Toch maar de Play:1 gepakt. Wat betreft updates : Ze geven zelfs de Connect's met de oude naam (ff kwijt hoe die dingen heten) van jaaaaaren terug nog netjes eke keer updates... dus dat zit wel goed geloof ik!
Inderdaad. En daarnaast zijn de speakers naast de mic gewoon identiek, dus ik zie geen reden om de 1 ineens niet meer te verkopen. Het is ook nog eens hun best verkochte model, dus ze zullen zich niet zo snel in de vingers gaan snijden.

Ik ga er ook nog even een 1 bij kopen, wil er eigenlijk nog totaal 3 (1x keuken, 2x slaapkamer), maar goed... 1 tegelijk...

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:47
DennusB schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:11:
Ik wil graag een Sonos Play:1 in de badkamer, maar nu twijfel ik zoooo erg tussen degene met en zonder spraakbediening.... iemand tips?
Heb vandaag 2x de One gekocht. Was al van plan om een setje te halen maar een tijdje terug ook de Echo Dot als test/gadget gekocht maar dat werkt verrassend goed met het Hue systeem.
Dus keuze was makkelijk gemaakt en met de btw actie al helemaal.

• bryanvan
  • Laatst online: 14-01 19:56
Je kan voor die 30€ nu toch beter een One aanschaffen lijkt mij? Ben je in ieder geval future proof, en voor mij als Apple user is Airplay 2 dan toch best tof straks.

Maar als je dat niet hebt, dan is de 1 inderdaad de betere keuze :). Ik zit nog erg te twijfelen omdat ik geen zin heb om betaald spotify te nemen. Maar de Denon Heos 1 is nu niet zo goedkoop als dat ik zou willen :(.

PSN: bryanlost

• The Inquisitor
bryanvan schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:49:
Je kan voor die 30€ nu toch beter een One aanschaffen lijkt mij? Ben je in ieder geval future proof, en voor mij als Apple user is Airplay 2 dan toch best tof straks.

Maar als je dat niet hebt, dan is de 1 inderdaad de betere keuze :). Ik zit nog erg te twijfelen omdat ik geen zin heb om betaald spotify te nemen. Maar de Denon Heos 1 is nu niet zo goedkoop als dat ik zou willen :(.
Wat is er meer future proof aan dan? Airplay 2 zal een software update worden, geen hardware, en aangezien de hardware van de one en 1 nagenoeg gelijk is, is dat ook niet logisch.

• bryanvan
The Inquisitor schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:58:
[...]

Wat is er meer future proof aan dan? Airplay 2 zal een software update worden, geen hardware, en aangezien de hardware van de one en 1 nagenoeg gelijk is, is dat ook niet logisch.
Zover ik weet is die meer future proof omdat de Airplay 2 update niet op de play 1 komt.

EDIT: Het is niet bekend of die op de PLAY:1 komt zover ik kan vinden. Dus mijn argument is (nog) niet helemaal geldig.

[ Voor 13% gewijzigd door bryanvan op 25-01-2018 13:54 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
JanusJaap schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:59:
Ik begrijp het misschien verkeerd, maar als je vanuit de spotify app de Sonos als afspeelapparaat gebruikt, doe je feitelijk hetzelfde als dat je vanuit de Sonos app spotify afspeelt. Beide worden direct uit de spotify internet bron getrokken om af te spelen via de Sonos speakers.

Toch?
Dat klopt. Qua pad in je netwerk is de route hetzelfde.
Waar ik echter op doel is het feit dat Sonos een systeem is wat een groot aantal bronnen kan combineren en die willekeurig over de verschillende kamers kan afspelen. Als je dat dan alleen maar gebruikt om één bron naar een speaker te sturen (zoals nu Spotify) dan benut je verre van de mogelijkheden van Sonos. In dat geval had je met elke speaker die Spotify Connect heeft of iets vergelijkbaars hetzelfde kunnen bereiken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:59
Ter info: de laatste software update zorgt er voor dat de bug mbt het niet uit tvmodus gaan van de playbar opgelost is. Sinds de update er voor bleef de playbar in tvmodus staan, zelfs als de tv al lang uitstond.

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
coromandel schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:47:
Jammer... gisteren bij MM online de Sonos SUB besteld voor 561 euro. Hebben ze geannuleerd, met de mededelng dat ik ‘m nog maar een keer moet bestellen...maar dat kan online dus niet. Ik kan ‘m niet vinden. Andere winkels zijn veel duurder, behalve PLATTETV. Ik heb ‘m dus daar besteld 👍.

En 2x Sonos One bij BOL besteld... want daar krijg je nog 20 euro extra korting.
Hi-Fi Klubben biedt ook de zelfde prijzen als Mediamarkt zag ik. Zijn ze flink mee aan het adverteren op Facebook.

https://www.hifiklubben.nl/kampanje/2018/01/ndddg-aktie/

• The Inquisitor
bryanvan schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:59:
[...]

Zover ik weet is die meer future proof omdat de Airplay 2 update niet op de play 1 komt.

EDIT: Het is niet bekend of die op de PLAY:1 komt zover ik kan vinden. Dus mijn argument is (nog) niet helemaal geldig.
Als Sonos beslist om airplay alleen op de One te ondersteunen en niet op de 1, ben ik geen klant meer.

AirPlay 2 is een software protocol en verreist geen hardwarematige aanpassing

• bryanvan
The Inquisitor schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:32:
[...]

Als Sonos beslist om airplay alleen op de One te ondersteunen en niet op de 1, ben ik geen klant meer.

Klopt I know :). Daarom zei ik ook dat mijn argument (nog) niet geldig is. Maar als ik heel eerlijk ben verwacht ik vanuit business perspectief dat ze dat laten zodat ze dan consumenten pushen naar de One. Maarja daar krijgen ze ook weer veel boze klanten van, dus geen idee.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
The Inquisitor schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:32:
[...]

Dit kun je niet zo hard stellen, veel is er nog onduidelijk over maar het lijkt erop dat het een software aanpassing is voor apparaten die al Airplay ondersteunen, en dan nog moeten deze aan bepaalde hardware eisen voldoen. Het is helemaal niet zo gek te bedenken dat de Play:1 (die inmiddels 5 jaar oud is) een langzamere processor en minder geheugen heeft dan de Sonos:One en het dus niet kan ondersteunen, hetzelfde geldt dan waarschijnlijk voor andere, oudere, Sonos apparaten.

Los van het feit dat er waarschijnlijk nog steeds een airplay chip in moet zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Damon op 25-01-2018 16:05 ]

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01 16:36
bryanvan schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:59:
[...]

Ik probeer vooral nog zo lang mogelijk microfoons uit mijn huis te houden die continu meeluisteren, dus toch de Play:1.

Nee, ik heb niet de illusie dat dit succesvol gaat zijn.

Memento mori

• JanusJaap
Gonadan schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:03:
[...]

Dat klopt. Qua pad in je netwerk is de route hetzelfde.
Waar ik echter op doel is het feit dat Sonos een systeem is wat een groot aantal bronnen kan combineren en die willekeurig over de verschillende kamers kan afspelen. Als je dat dan alleen maar gebruikt om één bron naar een speaker te sturen (zoals nu Spotify) dan benut je verre van de mogelijkheden van Sonos. In dat geval had je met elke speaker die Spotify Connect heeft of iets vergelijkbaars hetzelfde kunnen bereiken.
Heb je helemaal gelijk in. Toch vind ik het opzetten van een netwerk dmv Sonos en hoe bijvoorbeeld de Playbar en Sub werken wel erg gemakkelijk en dat kan ook ene pluspunt zijn boven andere systemen. In no-time heb je de zaak aangesloten en werkend.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

merauder schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:09:
Klinkt het geluid wel goed wanneer je muziek streamt vanaf de Playbar? Dit om uit te sluiten of je misschien niet blij bent met de Playbar zelf.
Muziek klinkt prima! Ik zal dit weekend nog wat spelen met de instellingen, kijken of ik het beter kan gaan waarderen. En anders maar op V&A...

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-01 15:47
Vanaf morgen biedt Sonos in de VS 2 Play Ones aan voor de prijs van een Homepod: 349 dollar.

https://www.theverge.com/...ple-homepod-amazon-google

Misschien komt zo'n actie hier ook nog?

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:30
golfgti5 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:48:
Net bij de MM geweest;

Sonos Playbar 577,65

Nette prijzen!
Laagste prijs die ik voor de Playbar en de sub in het afgelopen jaar heb gezien is rond de 600 euro (Amazon) dus deze prijzen zijn zeer netjes te noemen. Playbase sluit hier mooi bij aan.

Play:5 (2nd gen) voor 422,29 is ook een nette prijs (laagste wat ik voorbij heb zien komen is rond de 435 euro via amazon).

De Play:3 valt mij iets tegen, die was niet heel lang geleden voor 222 euro bij Amazon te bestellen.

De prijs van de play:1 is wat lastiger te duiden door de komst van de One.
Vergelijken met de oude retailprijs lijkt me niet meer aan de orde aangezien hij sinds introductie van de One vrijwel overal voor 179 euro te koop is.

Mogelijk dat Sonos nu ook iets meer korting kan geven richting MM en consorten door de gunstige dollarkoers.

• merauder
Zit nu zelf in dillemma met deze prijzen.. Play 5 erbij voor stereo pair of Sub voor bij de playbar.

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:36
commentator schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:14:
Ter info: de laatste software update zorgt er voor dat de bug mbt het niet uit tvmodus gaan van de playbar opgelost is. Sinds de update er voor bleef de playbar in tvmodus staan, zelfs als de tv al lang uitstond.
Had het gemerkt inderdaad. Gelukkig maar, was al bang dat er iets met de tv aan de hand was...

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ok de Playbar moest even inspelen blijkbaar, ik vond het gisteravond al een stuk beter klinken. Even de proef op de som genomen en de Playbar uitgeschakeld, toen was het wel duidelijk: hij moet blijven. Zal een kwestie van tijd zijn dat we de sub erbij willen denk ik. :+

Nu op jacht naar een ander meubel o.i.d. want de opstelling is niet helemaal je van het. 8)7

Vandaag komt de One binnen, hier ben ik ook erg benieuwd naar.

• Wally2002
merauder schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:13:
Zit nu zelf in dillemma met deze prijzen.. Play 5 erbij voor stereo pair of Sub voor bij de playbar.
Kijk je vooral tv/films dan zou ik voor een Sub gaan.
Luister je vooral muziek dan een Play:5.
Door hun omvang kunnen de 5s een behoorlijk laag produceren, maar dat is niet te vergelijken met de sub, die gaat veel verder.

Als je te maken heb met buren en een gehorig huis dan zou ik geen sub doen.

• merauder
Thnx! Heb inmiddels een Play:5 besteld om een stereo setup te maken. Merk dat ik de 5 meer gebruik dan de bar.

Erg benieuwd hoeveel meerwaarde dit brengt, en of het mijn grootste punt met de huidige 5, dat je teveel hoort dat het uit 1 hoek komt, oplost.

[ Voor 40% gewijzigd door merauder op 26-01-2018 08:08 ]

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:22
Vandaag ook twee maal play:1 binnen gekregen om met de playbar te paren. Eerste indruk zet positief.

Heb nog wel een vraagje waar ik met Google niet uitkwam.

Ik heb er nu dus een surround set van gemaakt in de app.
Is het nu nog mogelijk op iedere speaker individueel aan te sturen?
Ik kan het zelf niet met terug vinden, en alleen de hele ingestelde kamer(playbar + 2 play1)tegelijk aan te sturen.

PSN: Flix20-NL

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Nee, dan moet je ze weer loskoppelen.

• Wally2002
Dat is inderdaad een nadeel, de oorzaak zit voor zover ik begrepen heb ik de door Sonos toegepaste techniek door de rears bij een surround setup via een eigen 5 GHz signaal los van het WiFi netwerk rechtstreeks aan te sturen (om vertragingen in de weergave te voorkomen).

• Irminsul
Als je een paar willekeurige speakers als stereopaar koppelt kun je ze toch ook niet meer afzonderlijk aansturen? Van het netwerk klopt ook dacht ik, maar bij een gewoon stereopaar werkt het ook op die manier vziw.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Klopt maar ze hadden het koppelen/ontkoppelen wel iets makkelijker kunnen maken. Ik bedenk dat natuurlijk als ik net lekker op de bank lig, dan moet je opstaan om de knopjes in te drukken... :P

• The Inquisitor
Beekforel schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:35:
Klopt maar ze hadden het koppelen/ontkoppelen wel iets makkelijker kunnen maken. Ik bedenk dat natuurlijk als ik net lekker op de bank lig, dan moet je opstaan om de knopjes in te drukken... :P
Hoe gaat loskoppelen daarmee helpen?

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik verwacht surround maar af en toe te gebruiken, maar wel regelmatig gewoon muziek. Als je dus eenvoudig surround aan en uit kunt zetten zou dat wat mij betreft wel handiger zijn.

• Irminsul
Ja het is ook onhandig. Loskoppelen en bij het koppelen weer dezelfde instellingen als vorige keer houden zou heel handig zijn.
Je kunt in de instellingen wel goed instellen hoe je de muziek wil horen. Ik heb ingesteld dat de achterspeakers volledig meespelen met iets minder volume, vind ik het fijnst.

• The Inquisitor
Beekforel schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:04:
Ik verwacht surround maar af en toe te gebruiken, maar wel regelmatig gewoon muziek. Als je dus eenvoudig surround aan en uit kunt zetten zou dat wat mij betreft wel handiger zijn.
Muziek via alle 3 de speakers klinkt toch altijd beter?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Las op het Sonos forum dat Alexa er nu toch ook in NL aan zit te komen. Had helemaal gemist dat dat zomaar niet werkt.

• Can2
  • Laatst online: 19-09-2025
Heb nu via de btw actie ook twee play 1 gekocht. Bevalt erg goed. Nu nog een keer een playbar..

Het valt me trouwens op dat er ontzettend veel Sonos speakers op marktplaats staan. Zijn er dan zoveel mensen toch niet tevr den over?

• The Inquisitor
Mwah, vaak mensen die juist uitbreiden naar duurdere modellen. Bijv de play 1 vervangen voor een 3 of 5. Of mensen die een enkele play1 in hun huis hebben en het product vinden tegenvallen omdat niet hun hele huiskamer wordt gevuld maar niet genoeg geld hebben voor een stereopaar

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01 09:42

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Can2 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:56:
Heb nu via de btw actie ook twee play 1 gekocht. Bevalt erg goed. Nu nog een keer een playbar..

Het valt me trouwens op dat er ontzettend veel Sonos speakers op marktplaats staan. Zijn er dan zoveel mensen toch niet tevr den over?
Alleen allemaal zwaar overpriced voor een 2e kansje

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Een misschien rare/domme vraag waar ik nog geen eenduidig antwoord op heb gevonden. De Sonos One heeft ondersteuning voor Alexa en hopelijk snel ook Google Assistent (die eveneens hopelijk ook snel naar NL komt).

Maar: houdt integratie dan in dat bepaalde commando's rechtstreeks werken, of kan een One straks exact hetzelfde als een Echo en een Google Home?

• Can2
  • Laatst online: 19-09-2025
frankwopereis schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:33:
[...]

Alleen allemaal zwaar overpriced voor een 2e kansje
Valt me ook op inderdaad.. enorm veel advertenties die er nog 140 tot 160 voor willen.. daarom heb ik ze uiteindelijk toch nieuw gekocht omdat het zo weinig scheelt.

Verwijderd

Heb al een tijdje twee play 1 en sinds twee dagen ook een playbase. En ik ben eerlijk gezegd een beetje underwhelmed. De play 1 die ik heb zijn prima. De playbase voegt daar zeker wat toe, maar ik had toch meer verwacht voor die meerprijs. Trueplay ingesteld, maar alsnog. De bass is prima voor zo’n dun dingetje. Maar de hogere tonen klinken toch niet zo mooi als ik had gehoopt. Dat volle kamervullend geluid is ook minder dan ik had gehoopt.

Heb het nu alleen gebruikt voor muziek. Klinkt aardig, maar vond de playbase mooier klinken in de winkel. De Sub en Mn tv komen volgende week binnen en dan kijken of het wat verandert aan de ervaring.

• Sluuz
Tralapo schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:10:
Een misschien rare/domme vraag waar ik nog geen eenduidig antwoord op heb gevonden. De Sonos One heeft ondersteuning voor Alexa en hopelijk snel ook Google Assistent (die eveneens hopelijk ook snel naar NL komt).

Maar: houdt integratie dan in dat bepaalde commando's rechtstreeks werken, of kan een One straks exact hetzelfde als een Echo en een Google Home?
Heb Alexa werkend op mijn Sonos One na het veranderen van mijn Sonos profiel (locatie naar UK zetten). Het werkt dus alleen in het Engels. Ik heb inmiddels mijn Philips Hue eraan gehangen (werkt top), m'n agenda, en wat nieuwsgerelateerde zaken.

Wat ik nog niet lekker vind werken:
- Spotify koppeling werkt niet omdat m'n Amazon account locatie NL is. Die wil ik alleen niet wijzigen, want daar bestel ik ook dingen mee en om nou een extra account aan te gaan maken...
- Je kan geen bel of sms functies gebruiken op de One. Dus de One gebruiken als relayspeaker voor een telefoongesprek gaat (nog?) niet.

• The Inquisitor
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:51:
Heb al een tijdje twee play 1 en sinds twee dagen ook een playbase. En ik ben eerlijk gezegd een beetje underwhelmed. De play 1 die ik heb zijn prima. De playbase voegt daar zeker wat toe, maar ik had toch meer verwacht voor die meerprijs. Trueplay ingesteld, maar alsnog. De bass is prima voor zo’n dun dingetje. Maar de hogere tonen klinken toch niet zo mooi als ik had gehoopt. Dat volle kamervullend geluid is ook minder dan ik had gehoopt.

Heb het nu alleen gebruikt voor muziek. Klinkt aardig, maar vond de playbase mooier klinken in de winkel. De Sub en Mn tv komen volgende week binnen en dan kijken of het wat verandert aan de ervaring.
Ik vond de playbase eerst ook niet helemaal lekker klinken, en was bang dat het door mijn plaatsing was. Trueplay ingesteld en ik vond het nog slechter klinken... uhh.. daar word je niet vrolijk van.

Maar na wat dagen muziek spelen en films kijken begon het steeds beter te klinken. Ik heb eerst anderhalf maand de playbase alleen gehad, en het klonk fantastisch. Na die anderhalf maand was ik al verliefd en kocht ik 2x Play! voor rear, en daarmee klinkt alles nog beter. Het is elke keer weer een genot om iets te kijken/luisteren :)

Dus ik zou zeggen: wacht even een paar dagen, waarschijnlijk verander je van mening en moet de playbase een beetje ingespeeld worden.

Ik heb zelf gisterenavond toch nog gauw een play1 besteld, kon het niet laten.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sluuz schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:04:
[...]

Heb Alexa werkend op mijn Sonos One na het veranderen van mijn Sonos profiel (locatie naar UK zetten). Werkt dus alleen in het Engels.Heb inmiddels mijn Philips Hue eraan gehangen (werkt top), m'n agenda, en wat nieuwsgerelateerde zaken.

Wat ik nog niet lekker vind werken:
- Spotify koppeling werkt niet omdat m'n Amazon account locatie NL is.Die wil ik alleen niet wijzigen, want daar bestel ik ook dingen mee en om nou een extra account aan te gaan maken...
- Je kan geen bel of sms functies gebruiken op de One.Dus de One gebruiken als relayspeaker voor een telefoongesprek gaat (nog?) niet.
Spotify kan wel! Ik had in eerste instantie ook m'n afleveradres bij Amazon aangepast (even het adres van Tesla geleend :+) maar toen werkte het nog niet.

Je past het als volgt aan:
Sign in through a browser, then click "Accounts & Lists" on the top right. Then click "Content and devices" under "Digital Content". Then click the "Settings" tab and under "Country Settings" change your country to United States.

• Sluuz
Thanks! Ga het even proberen als ik thuis ben!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:19
Sinds vrijdag avond ook begonnen aan de Sonos apparatuur, in het verleden een HK 5.1 set gehad, maar wegens kabelwerk die destijds weg gedaan, een samsung bar+rears gekocht (hwk470 geloof ik), maar beviel me allerminst, zeker in vergelijking tot de HK...

Paar maand geleden een LG E6 oled gekocht, waar een HK soundbar in gebouwd zit, opzich was dat (tijdelijk) prima geluid, maar mist zoveel in de diepte..

Dus met de MM korting toegeslagen, na veel lees werk, en voor de Playbar gegaan, zeer tevreden over! Zoveel meer dimensie en bass! Nu had ik stiekem ook al even de Sub erbij beluisterd, maar die totale uitgave vond vrouwlief iets te gortig voor nu (arme ik :( haha)

Maargoed, die komt er op den duur wel bij, alleen ik twijfel nog wat wbt de rears, hoor veel dat mensen daar 2x de play1 voor gebruiken.

Mijn vraag eigenlijk, heeft t veel meerwaarde om daar 2x play3 voor te gebruiken, of is de prijs dat niet waard??

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

• The Inquisitor
oviMivo schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:47:
Mijn vraag eigenlijk, heeft t veel meerwaarde om daar 2x play3 voor te gebruiken, of is de prijs dat niet waard??
Over het algemeen is het antwoord: dat is zonde.

Een Play1 is echt krachtig genoeg om als rear te functioneren. Sterker nog... je haalt lang niet alles uit de play1 wanneer ze als rear fungeren, aangezien surround meestal niet bijzonder hard is (meer bijgeluiden). Wanneer je een grote/enorme woonkamer hebt is het misschien wel leuk, maar dan vooral als je er ook muziek mee luistert.

Play1 zou dus in bijna alle gevallen meer dan prima voldoen. Daarnaast vind ik ze ook veel mooier dan de 3. Ik heb mijn nieuwe 1 in de kamer gezet, en ik stond eigenlijk versteld hoe goed het geluid zich in deze grote kamer spreidde (mijn set (=playbase+2xplay1) staat in een andere (kleinere) kamer).

Nu zal het wel een stuk beter klinken in stereo, maar dat is een andere discussie :9

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben het eens met Inquisitor.
Naarmate je meer geld uitgeeft kan je een beter geluidspectrum krijgen. Alleen is de verbetering van dat spectrum voornamelijk in het lagere tonengebied, waarvan je vaak minder goed de richting kan bepalen dan de hogere tonen. Aangezien je Playbar al betere bas kan produceren dan een Play1 of 3 kan doen, neem je je rear-speakers voornamelijk voor het hogere tonengebied en dat kan een Play1 net zo goed als een Play3, alleen voor een lagere prijs (en minder ruimte in beslag nemend).

Ik had oorspronkelijk een Playbase en deze na 6 maanden uitgerust met 2 keer rear play1. Ik ben allereerst erg blij met de extra geluidsbeleving, de kamer is veel beter in balans en levert gewoon echt meerwaarde. Alleen moet ik wel bekennen dat voor TV kijken er minder over de achterste speakers gaat dan ik vermoedde. Kijk ik bv een aflevering StarTrek DS9 hoor ik bv wel dat typische ruimteschipgeruis over de rear-speakers (dompelt je onder) maar niet veel meer dan dat.
Maar als ik muziek luister, merk ik wel dat de kamer veel voller en gebalanceerder is, juist door de rear-speakers. Maar ik mis de extra bas van de rear niet want dat kan de Playbase prima verzorgen.

Voor de kwaliteit extra hoef je het niet te doen, dat soort geld kan je beter in de zak houden en besteden aan mooie speakerzuiltjes oid.

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:19
Dank, dan gaan het dus Play1's worden :)

Muziek en film/tv gaat hier ongeveer 50/50, mede daarom voor het Sonos systeem gekozen, gezien die vaak water beter uit de verf komt met muziek.

Ben (deels wegens griep) nog niet zoveel bezig geweest met instellimgen e.d. maar zag hier wat dingen voorbij komen over TrueSound oid, waar is dat goed voor?

Edit: zie nu dat je daar perse een iOS apparaat voor nodig hebt, vandaar dat ik het nergens tegen kwam :O

[ Voor 13% gewijzigd door oviMivo op 30-01-2018 12:36 ]

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

• The Inquisitor
Delerium schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:13:
Alleen moet ik wel bekennen dat voor TV kijken er minder over de achterste speakers gaat dan ik vermoedde. Kijk ik bv een aflevering StarTrek DS9 hoor ik bv wel dat typische ruimteschipgeruis over de rear-speakers (dompelt je onder) maar niet veel meer dan dat.
Klopt, het ligt er maar net aan wat ze hebben gedaan met de Dolby Digital codering. Kijk ik bijv Grimm op Netflix (uiteraard met DD5.1) dan zijn de rears praktisch stil. Vrijwel geen implementatie dus. Meestal zijn films ook een stuk beter daar in: als ik bijv. Suicide Squad afspeel (DD5.1) dan word er écht veel gebruik gemaakt van rear, en het klinkt fanastisch. Luister maar eens de eerste 5 minuten, de muziek gaat geleidelijk over op rear-only, terwijl front/center bezig is met dialoog, daarna hoor je alle geluiden van front naar rear verplaatsen.

En zo zijn er ongetwijfeld meer films. Maar het is inderdaad een hit or miss. Bij series blijkt het niet zóveel effect te hebben. Shameless US maakt er wel goed gebruik van op sommige momenten, maar het is inderdaad niet zo dat je er veel last van had als je de play:1's niet had.
Pagina: 1 ... 55 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.