Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 54 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik kan er gewoon 2 bestellen en afrekenen.
De prijs wordt dan wel €161,61 per stuk voor levering in Nederland.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2025
Play: 1 aangesloten, wat werkt dat gemakkelijk zeg! Prima geluid ook, verbaas me over wat er uit dat doosje komt. De kans is wel groot dat er nog een tweede komt :)!

It's dogged that does it

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-01 23:07
@cooLopke

Ik heb het geprobeerd met m'n play 5, maar ik vond de delay net te lang geloof ik. Plus heb er maar 1 en midden voor de tv kan ie niet staan.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-01 16:14
Sinds enkele dagen werkt Spotify connect niet meer op de Sonos. Hebben andere daar ook last van?

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:09
gabberjoost schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:43:
Sinds enkele dagen werkt Spotify connect niet meer op de Sonos. Hebben andere daar ook last van?
Bij mij werkt het gewoon, iPhone X icm iOS 11.2

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-01 16:14
smoken schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:03:
[...]

Bij mij werkt het gewoon, iPhone X icm iOS 11.2
Hier op Android werkt het niet :'(

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-01 15:11
gabberjoost schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:49:
[...]
Hier op Android werkt het niet :'(
Hier ook Spotify Connect problemen op Android. Dacht eerst dat het kwam dat ik een nieuwe groep had toegevoegd. Weghalen van de groep loste echter niets op....

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 11:00

Denko

|{ing Øf ßlitz

Jup, hier hetzelfde.

PSN & XBL: Denkoyugo

• P.A.T.R.I.C.K
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Omdat Sonos geen vervangingscovers aanbied (ik weet uberhaupt niet of ze demontabel zijn) en de sonos mesh cover is niet van de allerbeste kwaliteit.
  • kids die hun muesli, appelmoes, mayonaise of brinta pap lekker over de playbar uitsmeren.
  • kids die met hun autootjes of ander speelgoed erover heen rijden, het is nu eenmaal een mooi viaduct.
  • kleine verbrandingsplekjes van kaarsjes, sigaret.
  • ongelukje met stofzuiger (lees: verkeerd opzetborsteltje gebruikt), sonos playbar zijn nu eenmaal stofvangers
  • gebruik van een sponsje ipv een doekje tijdens het schoonmaken
  • of gewoon om de vrouw ook te betrekken bij je sonos aankoop, misschien mag je dan ook een hub en satelliet speakers kopen als er een mooi blauw hoesje omheen zit O-)
https://www.soundskins.com/
http://www.studiotrulytruly.com/soundskins.html
https://www.kickstarter.c...ver-for-your-sonos-speake

via kickstarter vallen de prijzen wel mee, ik heb er eentje aangeschaft voor een playbar als kerstcadeau aangezien mijn neefjes de playbar als buffettafel hebben gebruikt voordat hij aan de muur hing.

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hier werkte het gisteravond nog wel (combinatie Sonos play:1 en iPhone se met iOS 11.1.1)

• Rowlers
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-01 13:58
Mijn vriendin heeft een Android telefoon en deze geeft problemen. Mijn iPhone niet. Het is nu een bekend probleem bij Sonos/Spotify.

Op het Sonos forum kun je volgen wat de status is:

https://en.community.sono.../index5.html#post16175530

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-01 16:21

André

Analytics dude

SavageBrother schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:38:
Play: 1 aangesloten, wat werkt dat gemakkelijk zeg! Prima geluid ook, verbaas me over wat er uit dat doosje komt. De kans is wel groot dat er nog een tweede komt :)!
Als je een 2de hebt kun je er een stereo paar van maken, klinkt nog weer stukken beter.

* André snapt het nut van de Play:3 dan ook niet

Die heb ik wel eens gehoord, maar voor het geld zou ik dan een play:1 kopen. Of als je echt wat wil een play:5 of playbar+sub.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 21:02

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Rowlers schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:54:
[...]

Mijn vriendin heeft een Android telefoon en deze geeft problemen. Mijn iPhone niet. Het is nu een bekend probleem bij Sonos/Spotify.

Op het Sonos forum kun je volgen wat de status is:

https://en.community.sono.../index5.html#post16175530
Alleen geven ze daar aan dat het een Android issue is. Ik heb het thuis ook. Met de iPad Pro werkt het goed, met de iPhone 7 niet. Beide IOS 11.1.1.

Hopelijk snel een oplossing.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-01 14:18
André schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:02:
[...]

Als je een 2de hebt kun je er een stereo paar van maken, klinkt nog weer stukken beter.

* André snapt het nut van de Play:3 dan ook niet

Die heb ik wel eens gehoord, maar voor het geld zou ik dan een play:1 kopen. Of als je echt wat wil een play:5 of playbar+sub.
Volgens mij vindt praktisch iedereen dat inderdaad. De 3 is niet bepaald een verstandige aankoop,aangezien 2 stereo Play1's weer beter klinken. Daarnaast beginnen de meeste mensen met 1 play1 vanwege de prijs, en dan is het logischer om een tweede erbij te kopen ipv de huidige te vervangen door een 3.

* The Inquisitor vindt het design van de 3 niet mooi, dus blijft sowieso bij play:1's

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 09:38
Zijn er hier ook mensen met een Playbar en het volgende probleem (?):

Wanneer ik in de Sonos App (Android) met Spotify het geluid pauzeer of op next druk bij wat lage tonen dan plopt die lichtelijk, net of je bij receivers een speaker lostrekt en aansluit. Ik heb dit nu inmiddels al met 2 Playbars, 1 hiervan heb ik om deze reden omgeruild, maar mijn 2e heeft dit ook.

Wanneer ik het geluid mute, doet het probleem zich niet voor. Over mijn 2 Play 1's doet het probleem zich ook niet voor welke in surround hiermee staan.
Met mute lijkt het geluid vanuit de Sonos App ook wel lichtelijk gefade te worden waardoor het dus, gok ik, niet voordoet.

Wanneer ik bijvoorbeeld vanuit de echte Spotify App het probleem probeer na te bootsen (pause of next) komt het niet voor. Ook omdat hier weer een lichte fade wordt gegenereerd i.p.v. het geluid plots te stoppen.

[ Voor 9% gewijzigd door GAITii op 05-12-2017 13:15 ]

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Gisteravond kon ik met geen enkel device in huis (IOS iPhones en Ipad) met Sonos Spotify afspelen. Eergisteren lukte het in elk geval met 1 device nog. Is dat iets wat Spotify moet oplossen of Sonos? Alleen radiozenders in Tune-in werkten. Tja, dat interesseert me niet zo.

Ik heb geen IOS updates gedaan ondertussen. Is dat te adviseren? Alles zit nog op 11.1.1.

[ Voor 24% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 07-12-2017 08:38 ]

• jvdlely
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:23
Daar had ik ook last van... In Spotify zag ik wel de Sonos staan maar het selecteren hiervan had geen enkel effect. Ik heb het uiteindelijk opgelost door in Sonos (op de pc, weet niet of dat uitmaakt) in menu Beheren -> instellingen service mijn Spotify account te verwijderen en weer toe te voegen.

EV3 Plus + ADAS LR BlueFro, Zaptec Go 2 laadpaal aangestuurd door EVCC

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:05
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:37:
Gisteravond kon ik met geen enkel device in huis (IOS iPhones en Ipad) met Sonos Spotify afspelen. Eergisteren lukte het in elk geval met 1 device nog. Is dat iets wat Spotify moet oplossen of Sonos? Alleen radiozenders in Tune-in werkten. Tja, dat interesseert me niet zo.

Ik heb geen IOS updates gedaan ondertussen. Is dat te adviseren? Alles zit nog op 11.1.1.
Misschien even de Sonos, de router, en de devices restarten, meestal werkt het dan wel weer.

I hide at work because good employees are hard to find.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-01 20:52

RoyK

Hobby tekenaar

Beste Sonos kenners.. ik ben sinds een week in het bezit van een playbar en 2 play:1 speakers en ervaar een paar hobbels die ik graag glad wil strijken, maar weet niet hoe.

De situatie:

mijn philips TV zonder optische out heeft natuurlijk volume (op nul gezet)
mijn humax TV kast met optisch out heeft verzorgd volume op de tv
De playbar - verbonden met de Humax heeft ook op zichzelf volume.

Nu ontstaan er situaties dat we flinke geluid verschillen ervaren als we zappen van Ned1 naar bijvoorbeeld een tekenfilm zender. Een verschil van dag en nacht. Ook kunnen we met de afstandbediening de Humax harder en zachter zetten, maar ook de Sonos playbar. Het is een kwestie van net een klein beetje naar rechts mikken. Verwarrend voor iedereen in de woonkamer die de tv wil bedienen.

Als ik de muziek vervolgens aanzet met Spotify knallen de ramen er haast uit zo hard staat hij dan. Ik kan niet ontdekken waarom de muziek op volume weet ik veel wat staat en de tv zachtjes staat. In de app op mijn telefoon heb ik de muziek echt bijna helemaal naar links staan.

Nu moet de TV met de tijd vervangen worden zodat de Humax er tussenuit kan en kan de playbar direct op de nieuwe TV. Tot die tijd moet ik even roeien met deze riemen. Iemand een tip / suggestie?

ps, de surround feeling valt me overigens wel erg tegen in dagelijks gebruik. Ik snap dat niet alles zo uitgezonden word. Maar als de icoontjes in beeld komen ga ik er vanuit dat dit signaal er is. De Play:1 speakers zijn haast niet te horen in het totaal plaatje.

Mijn portfolio op Instagram

• André
  • Laatst online: 14-01 16:21

André

Analytics dude

RoyK schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:35:
Beste Sonos kenners.. ik ben sinds een week in het bezit van een playbar en 2 play:1 speakers en ervaar een paar hobbels die ik graag glad wil strijken, maar weet niet hoe.

De situatie:

mijn philips TV zonder optische out heeft natuurlijk volume (op nul gezet)
mijn humax TV kast met optisch out heeft verzorgd volume op de tv
De playbar - verbonden met de Humax heeft ook op zichzelf volume.

Nu ontstaan er situaties dat we flinke geluid verschillen ervaren als we zappen van Ned1 naar bijvoorbeeld een tekenfilm zender. Een verschil van dag en nacht. Ook kunnen we met de afstandbediening de Humax harder en zachter zetten, maar ook de Sonos playbar. Het is een kwestie van net een klein beetje naar rechts mikken. Verwarrend voor iedereen in de woonkamer die de tv wil bedienen.

Als ik de muziek vervolgens aanzet met Spotify knallen de ramen er haast uit zo hard staat hij dan. Ik kan niet ontdekken waarom de muziek op volume weet ik veel wat staat en de tv zachtjes staat. In de app op mijn telefoon heb ik de muziek echt bijna helemaal naar links staan.

Nu moet de TV met de tijd vervangen worden zodat de Humax er tussenuit kan en kan de playbar direct op de nieuwe TV. Tot die tijd moet ik even roeien met deze riemen. Iemand een tip / suggestie?
Zet de humax qua volume op een punt dat de playbar op een volume moet staan waarop je normaal ook spotify luistert. Vanaf dat moment het volume van de Humax laten staan en alleen nog met Sonos je volume doen. Wellicht moet je de afstandsbediening zo regelen dat je daarmee niet meer de sonos bediend. Dat doe je dan met je telefoon.
ps, de surround feeling valt me overigens wel erg tegen in dagelijks gebruik. Ik snap dat niet alles zo uitgezonden word. Maar als de icoontjes in beeld komen ga ik er vanuit dat dit signaal er is. De Play:1 speakers zijn haast niet te horen in het totaal plaatje.
Dan moet je het surround volume opschroeven.:

Sonos -> Instellingen -> Instellingen kamer -> Woonkamer (in mijn geval) -> Geavanceerde audio -> Instellingen surround -> Volume van de tv omhoog gooien (naar driekwart), en Muziek afspelen op volledig zetten. Volume van de muziek kan in het midden blijven.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Daar gaat ik mee stoeien André, bedankt!

• The Inquisitor
Check ook of je dolby digital binnenkrijgt, anders verklaart dat nog het gebrek aan surround (=achterspeakers)

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

The Inquisitor schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:28:
Check ook of je dolby digital binnenkrijgt, anders verklaart dat nog het gebrek aan surround (=achterspeakers)
Als ik zap komen er icoontjes in beeld zoals beeld kwaliteit, HD, etc. en een dolby icoon.

• The Inquisitor
RoyK schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:30:
[...]

Als ik zap komen er icoontjes in beeld zoals beeld kwaliteit, HD, etc. en een dolby icoon.
Dat zegt nog niet dat de Sonos het ontvangt. Zet zo'n kanaal op waarbij DD staat en ga naar de Sonos app en kijk bij instellingen onder > Over dit systeem (of iets dergelijks) daar staat de input stereo/dolby

• rolfw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik heb een vraagje over de Sonos Playbar, is het ook mogelijk om via de Logitech Harmony afstandsbediening stations te kiezen op de Sonos? Of beperkt de bediening zich tot aan/uit en volume.

• frozenflame
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:02
Zou dit betekenen dat we binnenkort ook via de officiële weg Alexa kunnen gebruiken op de One?

nieuws: Amazon brengt Echo-speakers uit in Benelux

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Hadden jullie dit al opgemerkt? http://www.ikea.com/nl/nl/about_ikea/newsitem/ikea_en_sonos
Zou dat betekenen dat we straks Play:5-jes strak afgewerkt in kastjes hebben staan? :)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik denk eerder aan een Ikea meubel met een luidspreker er al in gebouwd van Sonos.

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-01 12:50
Spotify conect werkt weer na een update van Spotify die ik met binnen kreeg op mijn S 8

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:40
cooLopke schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:39:
[...]

Voor de geïnteresseerden. Ik heb bovenstaand probleem opgelost door naar de tunein website te gaan en de streaming url te achterhalen en vervolgens manueel een radiostation toegevoegd.

Vraagje uit interssse (en waarschijnlijk al vaak gevraagd geweest)
Ik heb momenteel 1 play 5 Gen2, zijn er mensen met een setup die een stereopaar hebben en deze op de tv aansluiten via de headphone jack? Hoe zit dit qua delays valt dit mee, of kan ik best overwegen een playbase/playbar aan te schaffen? Alvast bedankt!
Wellicht een te laat antwoord, maar ik heb 2 play 5 Gen2 gebruikt als stereopaar aangesloten gehad via de headphone jack, het werkte overigens prima (beter dan de standaard speakers van de tv) Maar heb wel aan instelingen moeten schroeven om het lipsync effect tot een minimum te beperken. Sinds kort heb ik echter een andere tv, zonder 3,5mm headphone jack en ben ik zoekende naar een nieuwe oplossing :)

Dat brengt mij tot mijn eigen vraag. Ik ben nu in het bezit van 2x een Play 5 Gen2 speakers en zit er over na te denken om een playbase of playbar te kopen. Mijn televisie staat nu nog op een meubel, maar ben deze van plan om op te hangen. Zijn er mensen die de combinatie van de play5 en de playbase of playbar hebben? Hoe stel je de play5 op in je woonkamer (voor of achter)

• The Inquisitor
Als je de Play5 wilt gebruiken voor je homecinema en dus bij je playbase of playbar, dan heb je geen andere keus dan deze achter te plaatsen. Althans, het kan wel, maar je zult rearsound dan van voren horen, en dat lijkt me niet prettig.

https://sonos-nl.custhelp...e-configureren#guidelines

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-01 00:55
pacod schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:11:

Wellicht een te laat antwoord, maar ik heb 2 play 5 Gen2 gebruikt als stereopaar aangesloten gehad via de headphone jack, het werkte overigens prima (beter dan de standaard speakers van de tv) Maar heb wel aan instelingen moeten schroeven om het lipsync effect tot een minimum te beperken. Sinds kort heb ik echter een andere tv, zonder 3,5mm headphone jack en ben ik zoekende naar een nieuwe oplossing :)

Dat brengt mij tot mijn eigen vraag. Ik ben nu in het bezit van 2x een Play 5 Gen2 speakers en zit er over na te denken om een playbase of playbar te kopen. Mijn televisie staat nu nog op een meubel, maar ben deze van plan om op te hangen. Zijn er mensen die de combinatie van de play5 en de playbase of playbar hebben? Hoe stel je de play5 op in je woonkamer (voor of achter)
Bedankt voor je antwoord. Ik heb inderdaad een DAC gekocht om optisch signaal om te zetten naar analoog om te testen. Ik heb dit nog niet getest/gedaan aangezien mijn gedachten op dit moment zich ook op de playbase bevinden. Ik heb die DAC nog in verpakking liggen mocht je interesse hebben laat je het maar weten, dan hoef je alleszins in jou geval geen extra systeem te kopen.

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-01 18:52
Ik heb een Lg Oled 55C7 televisie ivm een Sonos Playbar, Sub en 2 keer de Play 1. Ik ontvang echter geen surround geluid, niet als ik tv kijk en ook niet als ik op mijn PS4 game (bij 'informatie over mijn sonos systeem' geeft hij ook stereo aan ipv dolby digital)

De televisie & playbar zijn verbonden via een optische kabel, de PS4 en Ziggo Horizon box zijn via HDMI verbonden met mijn televisie.

Wat gaat er fout en hoe lost ik dit op?

• The Inquisitor
Heb je gezocht in dit topic? Want dit wordt ongeveer elke pagina beschreven.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nu al enkele pagina's zitten doorspitten, maar nog geen heel duidelijk antwoord kunnen vinden helaas.

Momenteel enkel een Tv + Apple TV 4 in gebruik. Maar wil dit graag uitbreiden met twee Play 5's. Ik gebruik deze opstelling dan 50/50 voor muziek en film. Muziek gaat natuurlijk prima, maar hoe is de film ervaring i.c.m. Apple TV? Flink vertragingen? Gaat Airplay 2 uitkomst bieden?

• The Inquisitor
ronwiel schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:30:
Nu al enkele pagina's zitten doorspitten, maar nog geen heel duidelijk antwoord kunnen vinden helaas.

Momenteel enkel een Tv + Apple TV 4 in gebruik. Maar wil dit graag uitbreiden met twee Play 5's. Ik gebruik deze opstelling dan 50/50 voor muziek en film. Muziek gaat natuurlijk prima, maar hoe is de film ervaring i.c.m. Apple TV? Flink vertragingen? Gaat Airplay 2 uitkomst bieden?
Huh waarom zou er vertraging zijn? Sonos hcs icm Apple tv 4 gaat helemaal prima, ik heb dezelfde combi maar dan met 2x play1 en het werkt perfect.

• Ronwiel
  • Niet online
Omdat ik een paar pagina's teruglas dat o.a. via Airplay een flinke buffer wordt aangehouden: CrashOne in "Sonos ervaringen- en discussietopic".

Maar i.c.m. Apple TV dus goed te doen voor films? Hoe gaat dat met volumeregeling? Gaat de tv automatisch op stil waarna je met de Apple tv 4 remote het geluidsniveau bepaalt?

• The Inquisitor
ronwiel schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:28:
Omdat ik een paar pagina's teruglas dat o.a. via Airplay een flinke buffer wordt aangehouden: CrashOne in "Sonos ervaringen- en discussietopic".

Maar i.c.m. Apple TV dus goed te doen voor films? Hoe gaat dat met volumeregeling? Gaat de tv automatisch op stil waarna je met de Apple tv 4 remote het geluidsniveau bepaalt?
Ahh, dat gaat over mensen die de line ingang gebruiken van de Play5, ik dacht dat jij al een bar of base in je bezit had, maar je wilt dus alleen 2x Play5 voor je tv geluid.

• Ronwiel
  • Niet online
The Inquisitor schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:07:
Ahh, dat gaat over mensen die de line ingang gebruiken van de Play5, ik dacht dat jij al een bar of base in je bezit had, maar je wilt dus alleen 2x Play5 voor je tv geluid.
Inderdaad alleen 2 x Play 5. Maar maakt dat veel uit? De bar gaat optisch, dus zal geen probleem zijn. Maar waneer je uitbreid zal je links of rechts om via wifi of ethernet verdergaan. Overigens wil ik alles via ethernet aansluiten.

• The Inquisitor
ronwiel schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:18:
[...]

Inderdaad alleen 2 x Play 5. Maar maakt dat veel uit? De bar gaat optisch, dus zal geen probleem zijn. Maar waneer je uitbreid zal je links of rechts om via wifi of ethernet verdergaan. Overigens wil ik alles via ethernet aansluiten.
Dan had ik je even verkeerd begrepen :)

Met alleen 2x een Play5 moet je de INPUT ingang gebruiken om je tv te koppelen, maar dit levert een korte vertraging op. Ik kan je daar niet veel meer over vertellen aangezien ik daar geen ervaring mee heb.

Wanneer je een playbar of playbase erbij koopt heb je dit probleem niet. De playbase/bar zal dan direct communiceren (via 5ghz) met de Play1/3/5 als rear. Volgens mij maakt het ook niet uit of je er 1 of meerdere bedraad aansluit (tenzij ze heel ver uit elkaar staan), want Sonos bouwt een mesh network vanaf de eerste met LAN aangesloten speaker.

• Ronwiel
  • Niet online
Ah, thanks voor de verheldering. Dus ondanks dat speakers bedraad zijn aangesloten prefereert de software het draadloze mesh network?

• The Inquisitor
ronwiel schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:29:
Ah, thanks voor de verheldering. Dus ondanks dat speakers bedraad zijn aangesloten prefereert de software het draadloze mesh network?
Durf ik niet te zeggen, ik denk dat als ze allemaal bedraad zijn aangesloten, zij muziek streamen via ethernet, maar of de communicatie voor homecinema rear speakers ook via ethernet gaat weet ik niet.

• gaizka
The Inquisitor schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:38:
Heb je gezocht in dit topic? Want dit wordt ongeveer elke pagina beschreven.
Ja, ik ben echter geen oplossing tegen gekomen.

Ik heb onlangs de play 1's een paar dagen losgekoppeld omdat ik een weekendje weg ging, kan dat de oorzaak zijn? (daarvoor werkte het namelijk wel volgens mij)

• The Inquisitor
gaizka schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:31:
[...]

Ik heb onlangs de play 1's een paar dagen losgekoppeld omdat ik een weekendje weg ging, kan dat de oorzaak zijn? (daarvoor werkte het namelijk wel volgens mij)
Je denkt dat het werkte hiervoor ? Heb je toen ook in de Sonos app gekeken wat de invoer was?

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:54
gaizka schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:31:
[...]

De reden dat jij geen 5.1 geluid hoor op je playbar is omdat jou tv geen 5.1 passtrue doorgeeft.
Dit heeft als gevolg dat alles wat je extern aansluit dmv een HDMI kabel dit niet word doorgegeven in 5.1 naar jou optische uitgang (spdif) maar stereo word.
Dit is nagenoeg op bijna iedere tv van toepassing en is niet op een normale manier op te lossen.
Wat wel in DD 5.1 naar jou Playbar gaat is bijvoorbeeld Kabel tv (CI module, die in je tv zit) netflix
en evt Plex, maar dan moeten deze apps wel op je tv zitten.

Ik ge er vanuit dat jij geen Ci module gebruikt maar zoals je aangeef een decoder, dan kun je alleen de decoder rechtsreeks op je playbar aansluiten en heb je 5,1 geluid, mogelijk heb je op die decoder ook netflix en is dat opgelost.
Wat betreft je ps4 kun je gewoon vergeten, of je moet deze ook rechtsreeks aansluiten, Maja je hebt maar 1 optische ingang op de playbar.
de laatste oplossing is het gebruikt van een HDMI switch met een optische uitgang, maar dat ga je toch wel behoorlijk wat kosten, want een goed kost best wel wat.

en ja dit probleem is al vele malen voorbijgekomen maar kan me voorstellen dat je deze niet zo kan vinden.
Ik hoop dat dit een antwoord op jou vraag is.

Update: nieuwe samsung tv's kunnen dit mogelijk weer wel. heb een Qled ks7000 getest die netjes 5.1 van de ziggo horizon box doorgeef.

[ Voor 4% gewijzigd door merlin1201 op 21-12-2017 21:12 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• gaizka
Bedankt Merlin1201 voor je uitgebreid reactie, hier kan ik zeker iets mee!

• b_oldie
  • Laatst online: 01-01-2022
Weet je zeker dat de boxen weer als surround zijn toegevoegd en niet als losse spelers, want zelfs al krijg je geen 5.1 signaal binnen dan zou sonos dit toch nog moeten up-mixen naar een surround geluid.
(Hoewel sonos dit aardig doet, klinkt echt 5.1 in het algemeen wel beter)

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01 18:00
gaizka schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:27:
Ik heb een Lg Oled 55C7 televisie ivm een Sonos Playbar, Sub en 2 keer de Play 1. Ik ontvang echter geen surround geluid, niet als ik tv kijk en ook niet als ik op mijn PS4 game (bij 'informatie over mijn sonos systeem' geeft hij ook stereo aan ipv dolby digital)

De televisie & playbar zijn verbonden via een optische kabel, de PS4 en Ziggo Horizon box zijn via HDMI verbonden met mijn televisie.

Wat gaat er fout en hoe lost ik dit op?
Denk dat je moet uitzoeken of die LG 55C7 wel Dolby Digital 5.1 geluid uit een HDMI bron doorgeeft via optical out.. Niet elke TV doet dat namelijk.. En zoja of het dan met een bepaalde setting ergens te maken heeft..

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:00
Ik heb een Sonos One gekocht omdat het mij leuk leek om met alexa te experimenteren maar krijg het niet aan de praat.

- Ik heb middels een amerikaans apple id de amazon/alexa app geinstalleerd
- Ik heb de sonos skill geinstalleerd in de amazon maar bij disccover devices krijg ik foutmelding
- Ik heb mijn sonos profiel omgezet naar US maar de controller blijft in het nederlands. Bij taalservices krijg ik dus ook nog steeds de melding dat het niet beschikbaar is in mijn land.
- Ik heb al mijn sonos apparaten in factory reset gezet en 1 voor 1 aan mijn account gekoppeld

Iemand anders met een sonos one die het wel aan de praat heeft gekregen?

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 23-12-2017 17:17 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
laurens0619 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:35:
Ik heb een Sonos One gekocht omdat het mij leuk leek om met alexa te experimenteren maar krijg het niet aan de praat.

- Ik heb middels een amerikaans apple id de amazon/alexa app geinstalleerd
- Ik heb de sonos skill geinstalleerd in de amazon maar bij disccover devices krijg ik foutmelding
- Ik heb mijn sonos profiel omgezet naar US maar de controller blijft in het nederlands. Bij taalservices krijg ik dus ook nog steeds de melding dat het niet beschikbaar is in mijn land.
- Ik heb al mijn sonos apparaten in factory reset gezet en 1 voor 1 aan mijn account gekoppeld

Iemand anders met een sonos one die het wel aan de praat heeft gekregen?
Ik doe even een copy paste uit een ander topic: heb zelf een anderhalve week geleden ook een Sonos One aangeschaft en dit is wat ik gedaan heb om alles werkende te krijgen.
Om de spraakbesturing aan te zetten dien je op de website van Sonos in je account een Amerikaans adres in te voeren. Dit laat de Sonos app verder gaan met de installatie. In de Alexa app de Sonos skill toegevoegd, setup afgemaakt en Alexa werkte meteen. Spotify activeren heeft echter wat zoekwerk gekost voordat ik dat aan de praat kreeg.

In je Amazon account dien je ook een Amerikaans adres in te voeren en als default in te stellen. Dat gedaan, maar nog steeds was Spotify niet selecteerbaar. Wat bleek de boosdoener uiteindelijk te zijn: vrij diep in de settings verborgen moest er nog een andere optie aangepast worden. Ga naar het volgende:

Your account -> onder Digital content and devices de optie Content and devices -> Settings -> Country settings -> daar je Amerikaanse adres selecteren.

Nadat ik dat gedaan had kon ik eindelijk in de Alexa app onder Settings -> Music & Media mijn Spotify account linken en dat vervolgens als default music service instellen. Daarmee werkt zowel Alexa als Spotify!

• laurens0619
Chicane schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:22:
[...]

Ik doe even een copy paste uit een ander topic: heb zelf een anderhalve week geleden ook een Sonos One aangeschaft en dit is wat ik gedaan heb om alles werkende te krijgen.

[...]
Held! Je kan schijnbaar op 2 plekken je land instellen..... nu het land bij adres ingesteld en werkte direct!!!

• Chicane
laurens0619 schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:52:
[...]

Held! Je kan schijnbaar op 2 plekken je land instellen..... nu het land bij adres ingesteld en werkte direct!!!
Graag gedaan! Als kleine toevoeging hierop: je kan in de Alexa app ook nog een adres en een tijdszone invoeren, waardoor Alexa je informatie in de juiste tijdzone geeft. (Alexa, what time is it/what's the weather like etc. zal dan reageren met de juiste locale informatie)

In eerste instantie leek het erop dat die opties niet meer werkte nadat je op de Amazon website in die "diepe instellingen" een Amerikaans adres had geselecteerd. Ik heb dat die avond terug gezet maar dat bleek nog steeds niet te werken: toen ik een paar dagen later echter keek kon ik in de Alexa app wel een Nederlands adres en de juiste tijdzone instellen, waardoor dat uiteindelijk ook weer werkte.

TLDR: Je kan nadat Spotify als default is ingesteld in de Alexa app je default Amazon adres op de website van Amazon weer terug naar een Nederlands adres zetten om zo locale opties weer werkende te krijgen.

• JHHnl
  • Registratie: Augustus 2011
Korte vraag. Ik zit eraan te denken twee sonos play 1 te kopen.
Is het mogelijk om vanuit een andere plek dan je smartphone muziek te streamen naar de speakers?

Ik vraag hierna omdat ik een boel muziek op mijn pc heb staan (ook in flac bestanden).
Het zou dus geweldig zijn als dit via de pc naar de speakers in de andere kamer kan.

Daarnaast zou het mij geweldig lijken als Google Home ook werkt met de twee play 1 speakers.

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-01 13:08
JHHnl schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:16:
Is het mogelijk om vanuit een andere plek dan je smartphone muziek te streamen naar de speakers?

Ik vraag hierna omdat ik een boel muziek op mijn pc heb staan (ook in flac bestanden).
Het zou dus geweldig zijn als dit via de pc naar de speakers in de andere kamer kan.

Daarnaast zou het mij geweldig lijken als Google Home ook werkt met de twee play 1 speakers.
Je kunt voor windows de Windows controller downloaden vanaf de sonos support site.
Die werkt perfect.

Wat betreft Google Home kan ik je niet echt helpen maar denk dat het icm bijvoorbeeld Homey wel moet kunnen.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
@JHHnl Je kan met plex je hele lokale bibliotheek streamen naar Sonos, dat werkt uitstekend.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• JHHnl
r_buren956 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:37:
[...]

Je kunt voor windows de Windows controller downloaden vanaf de sonos support site.
Die werkt perfect.

Wat betreft Google Home kan ik je niet echt helpen maar denk dat het icm bijvoorbeeld Homey wel moet kunnen.
Bedankt voor je reactie. Ik ga morgen is bij de Media markt kijken hoe ze eruit zien en hoe het geluid is.

• JHHnl
Tassadar32 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:39:
@JHHnl Je kan met plex je hele lokale bibliotheek streamen naar Sonos, dat werkt uitstekend.
Dat is nog mooier :)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JHHnl schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:16:

Ik heb hier niets voor hoeven doen. Ik startte Spotify op op mijn laptop en ik kon gewoon de Sonos kiezen bij afspeelapparaten.

Het zal via Plex ook wel werken denk ik.

• Tassadar32
@BeQuietAndDrive Ik gebruik geen spotify dus weet niet of deze lokale bestanden kan afspelen, Spotify is een beetje apart omdat je vanuit spotify sonos als afspeelapparaat kan kiezen, alle andere muziekbronnen benader je vanuit de Sonos app. Voordeel van Plex is dat als je je media op die manier naar Sonos deelt alle gebruikers van je Sonos speakers (ook via de mobiele app van Sonos) muziek uit je library kunnen afspelen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Spotify werkt net als alle andere bronnen. De enige uitzondering is als je Spotify Connect inzet om Sonos zich gewoon als domme speaker te laten gedragen.
Kan soms vast van pas komen, maar druist eigenlijk tegen het principe van Sonos in.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-01 21:36
Hebben nu een play5 in de kast staan van 1.5 jaar oud ongeveer.

Willen graag nog een play5 erbij aanschaffen, hopelijk geen verkleuring met de 1e...

Deze 2 komen nu bovenop de kast ( naast tv ongeveer en willen daarbij dan een sub erbij.

Toegevoegde waarde ? Best wat reviews gelezen en ook samen gehoord wat echt wel een wauw effect is.

Opstelling zou dan worden

PLAY5 - TV - PLAY5
- SUB - ( deze staat in de kast )

Ideale ? Of zouden jullie het anders doen ?

• Chicane
Is je bedoeling om het tv geluid via de Play:5s te laten lopen? Dat kan enkel via de line-in die op de Play:5 zit en ik dacht dat ik gelezen had dat er dan een lichte lip sync vertraging merkbaar is, wellicht kan iemand die dit in de praktijk gebruikt hier meer over zeggen?

Wat betreft de meerwaarde van een stereopaar Play:5s en een Sub: ik vond zelf de Sub echt wat toevoegen aan de Play:5 die ik toendertijd had. Op een later moment een tweede Play:5 aangeschaft voor als stereopaar en ook dat vond ik zelf een meerwaarde, maar toen zat de Sub al aan mijn Playbar gekoppeld, dus die drie samen heb ik nooit ervaren. Maar ik zou persoonlijk zeggen, ja, waard.

Maar overigens zou ik wel zeggen: als je een Play:5 en een Sub wilt gaan aanschaffen voor tv geluid, kijk dan beter naar een Playbar/Playbase en een Sub, dat is een betere geluidservaring, mits je tv Dolby Surround uit stuurt via de optical uitgang, wat vaker niet het geval is dan wel...

[ Voor 18% gewijzigd door Chicane op 27-12-2017 22:19 . Reden: Toevoeging Playbar/Playbase suggestie ]

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-01 23:07
@londemanmp @Chicane Ik heb mijn Play:5 kortdurend gekoppeld gehad aan mijn tv. Voor mij persoonlijk vond ik de geluidsdelay veel te traag. Schijnt wel van persoon tot persoon te verschillen hoe erg je het verdraagt. Ik zou londemanmp adviseren het even met 1 play 5 te proberen en aan te zien hoe storend de sync is.

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-01 21:36
Nee, het TV geluid gaat niet via de Sonos.

Sonos is alleen gericht op muziek bij ons in huis

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Gonadan schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:57:
Spotify werkt net als alle andere bronnen. De enige uitzondering is als je Spotify Connect inzet om Sonos zich gewoon als domme speaker te laten gedragen.
Kan soms vast van pas komen, maar druist eigenlijk tegen het principe van Sonos in.
Ik heb de Sonos app op de iPad alleen gebruikt om de boel te installeren eigenlijk... daarna gewoon Spotify aan en luisteren maar. De WAF daarvan is ook erg hoog ;) maar is het beter om het vanuit de Sonos app te doen dan? En hoe werkt dat dan vanaf een laptop?

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:53
Heb een play 1 en zit te twijfelen of ik er nog 1 bij wil hebben voor stereo geluid. Is dit de moeite waard of nauwelijks verschil?

• laurens0619
Chicane schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:22:
[...]

[...]
Toen ik deze stappen had gevolgd werkt alles, kon spotify selecteren in de alexa app etc maar nog steeds bij het verzoek om spotify te spelen kreeg ik foutmeldingen als "link spotify to you account" of "unknown error"

De truuk was om ervoor te zorgen dat het sonos, spotify en alexa account gebruik maakten van hetzelfde emails adres. Daar was bij mij een afwijking omdat ik amerikaanse accounts had aangemaakt.
Toen ik deze email adressen gelijk trok toen werkte het allemaal :)

• The Inquisitor
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 28 december 2017 @ 08:24:
[...]

Ik heb de Sonos app op de iPad alleen gebruikt om de boel te installeren eigenlijk... daarna gewoon Spotify aan en luisteren maar. De WAF daarvan is ook erg hoog ;) maar is het beter om het vanuit de Sonos app te doen dan? En hoe werkt dat dan vanaf een laptop?
Niet beter, tenzji je problemen ondervindt, het effect is verder hetzelfde. In de Sonos app kun je echter alle accounts doorzoeken die je er aan linkt, dus je zoekt tegelijkertijd in Spotify, Deezer, Apple Music (mits je alle 3 de accounts hebt), TuneIn (voor radiostations), je eigen muziek collectie op een server/NAS/telefoon... en bijv dingen als Soundcloud.

Op de PC gebruik je de Sonos controller die hetzelfde doet als de app.

Mocht je een NAS hebben, dan kun je de muzieklocatie in een van de app mieteren, dan verschijnt deze locatie ook meteen in alle apps nadat alles is geïndexeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door The Inquisitor op 28-12-2017 08:50 ]

• Gonadan

Gonadan

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 28 december 2017 @ 08:24:
Of het beter is blijft persoonlijke voorkeur, maar de filosofie van Sonos is wel duidelijk. Het doel is dat het systeem de regie heeft een zaken af speelt. Je kunt dan alle apps of laptop gebruiken om het systeem te besturen maar het speelt op zichzelf muziek af van alle bronnen die het gekoppeld heeft.

Ga je de muziek pushen vanaf een telefoon of laptop gaan degradeer je Sonos eigenlijk tot een soort draadloze speaker.

Dat is niet slecht want kan prima aan je gebruikseisen voldoen maar dan had je ook geen Sonos hoeven kopen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb in het begin wel eens Spotify geopend in de Sonos app, en ik zag vooral een 'Spotify in a window' achtig iets. Ik kon ook gelijk wat zaken niet meer terug vinden, zoals mijn afspeellijsten. Ik zal er eerdaags eens opnieuw in duiken, en kijken wat het toevoegt. Thanks :)

• Gonadan

Gonadan

Dat zit er allemaal wel in, maar werkt inderdaad even anders. Het is soms even zoeken, zeker nu ze alles weer omgegooid hebben.
Voordeel is wel dat hij zijn lijsten onthoudt, dus als je in een bepaalde kamer een bepaalde afspeellijst had dan kan je die later gewoon weer voortzetten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• The Inquisitor
En de spotify playlists syncen, ook wanneer je deze vastpinned aan je favorieten. Ik luister toch vaak dezelfde playlist dus hoef alleen maar bij het homescreen van de sonos app te kijken en de boel te starten.

het is even wennen, maar doe tegenwoordig eigenlijk altijd de sonos app open.

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen waaromn die sonos one's zo enorm slecht te krijgen zijn?? Geen enkele winkel (media markt, coolblue) heeft ze in de winkel staan. zijn bijna alleen maar online te bestellen. WHY?
Iemand die weet waar ze regio Rdam, Den haag te krijgen zijn?

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:55
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:34:
Kan iemand mij uitleggen waaromn die sonos one's zo enorm slecht te krijgen zijn?? Geen enkele winkel (media markt, coolblue) heeft ze in de winkel staan. zijn bijna alleen maar online te bestellen. WHY?
Iemand die weet waar ze regio Rdam, Den haag te krijgen zijn?
De nieuwe Sonos One wordt uitsluitend via internet - de webwinkels - verkocht. Why? Sonos wil ze in Nederland niet in de winkels hebben staan, omdat de spraakbesturing van de spraakassistenten (nog) geen Nederlands ondersteunt. Volgens Sonos zou dit de 'demo experience' in de weg staan en consumenten minder snel tot aankoop over laten gaan.

Bron? Audiospecialist bij de audiozaak bij mij om de hoek.

[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 29-12-2017 09:46 ]

Verwijderd

Yonix schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:46:
[...]

De nieuwe Sonos One wordt uitsluitend via internet - de webwinkels - verkocht. Why? Sonos wil ze in Nederland niet in de winkels hebben staan, omdat de spraakbesturing van de spraakassistenten (nog) geen Nederlands ondersteunt. Volgens Sonos zou dit de 'demo experience' in de weg staan en consumenten minder snel tot aankoop over laten gaan.

Makes sense ;-) Dan nog zouden ze gewoon achter kunnen liggen bij de winkels toch, dit voor die nerveuze klanten zoals ik die ze dan nu ook direct wilt ophalen...

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11
Yonix schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:46:
[...]

Ook bij de Mediamarkt werd dit als reden opgegeven, toen ik tussen de stapel Play:1 de Play One zag en naar de prijs vroeg :)

• Chicane
Dat vroeg ik mij ook af, had me er ook al over verbaasd. Maar makes sense. Specificatiekaartjes met "dit werkt niet in Nederland" is nou niet echt goed voor de verkoop natuurlijk...

Maar ik had geluk: bij de koele blauwe in Amsterdam lag, de dag dat ik besloot dat ik er eindelijk eentje wilde kopen omdat de Alexa app ook in Nederland was uitgekomen, toevallig er nog een in de winkel, dus gelijk gereserveerd. En maar goed dat ik bij de verkoop opgelet had: de verkoper kwam eerst met een Play:1 aanlopen. Heb ik hem toch even uitgelegd dat de One een ander apparaat was.. :)

Verwijderd

Dan nog eens de keuze, de play:1 set van 2 stuks nu dik 100 eur goedkoper dan de play one.
buiten dat de play one iets mooier is en dus die voice control heeft. wat is nog meer een reden voor de one volgens jullie? iets met airplay 2 support?

Ik wil de 2 one's kopen als toevoeging voor surround op mn playbase en gewoon een meer volle sound te krijgen door de hele kamer.

maar twijfel dus tussen 2 one's of 2 play:1's

geluid e.d. is exact gelijk..

• The Inquisitor
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:03:
Dan nog eens de keuze, de play:1 set van 2 stuks nu dik 100 eur goedkoper dan de play one.
buiten dat de play one iets mooier is en dus die voice control heeft. wat is nog meer een reden voor de one volgens jullie? iets met airplay 2 support?

Ik wil de 2 one's kopen als toevoeging voor surround op mn playbase en gewoon een meer volle sound te krijgen door de hele kamer.

maar twijfel dus tussen 2 one's of 2 play:1's

geluid e.d. is exact gelijk..
Dat zijn inderdaad de enige 2 redenen... ik vind de zwarte One er echt stijlvol uit zien, maar goed, hij is duurder en gebruik (nog) geen voice control, dus ik heb ook 2x een :1 gehaald (maar dan witte, niet dat het relevant is maar goed). Als AirPlay2 ondersteuning komt, dan zal dit ook voor de huidige modellen gelden, dus dat lijkt me geen probleem.

• Rme
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-09-2021

Rme

Ik ben een beetje nieuwsgierig naar de ervaringen met Sonos playbar in combinatie met 2x play 1 en een sub. Ik heb momenteel een home surround systeem maar we willen graag heel de rompslomp die erbij hoort elimineren. Hoe is het geluid eigenlijk? Denken jullie dat Sonos DTS zal doorduwen of niet? De twijfel heerst

• Chicane
Ik had een geruime tijd een Playbar en Sub icm eerst Play:1s en daarna Play:3s in gebruik gehad en dat klonk altijd fantastisch. Het is een leuke set voor als je enkel Dolby Digital luistert, maar naar mijn mening zijn er zes grote formaten op de markt, zijnde Dolby Digital, Dolby Digital HD, Dolby Atmos, DTS, DTS HD en DTS-X. Van deze zes doet de Playbar er slechts een en zal ook nooit meer dan die ene ondersteunen. Hou je adem niet in voor DTS want dat gaat er nooit komen (mijn mening, maar kijk naar de Sonos community, die vragen al jaren om veranderingen hierin en dat gebeurd gewoon niet).

Dat is ook de reden dat ik mijn Sonos 5.1 set de deur heb uitgedaan: ik vind dat anno 2017 (bijna 2018) gewoon echt niet kunnen van Sonos.

Daarbij dient wel gezegd te worden dat het aan je eigen gebruik ligt. Stream je enkel via Netflix/Amazon Prime Video etc, de meeste streamingdiensten zenden toch enkel Dolby Digital uit. (met als kanttekening dat sommige diensten nu ook Dolby Atmos langzaam maar zeker zijn aan het aanbieden). Dan zou een Playbar perfect kunnen. Echter, kijk je ook dvd's, blu-rays, heb je een nas met content, dan zal je al snel merken dat de andere 5 formaten ook regelmatig voorbij komen en dan is de Playbar simpelweg niet toereikend. Dan ben je met een AVR veel beter uit.

• merlin1201
Ben het wel deels met chicane eens maar zelf heb ik de ervaring dat al die extra formaten wel wat mooier klinken als dd5.1 maar dat het al snel gewoon word.
De 5.1 opstelling imo is gewoon basic maar erg goed en geeft een prachtige 5.1 sound daar waar andere merken ronduit slecht klinken. Natuurlijk atmos en allen andere formaten klinken prachtig mits je een goede versterker gebruikt met een paar klasse boxen, tel dat maar eens bij elkaar op.

Dts zou ik ook graag zien in de sonos, maar om nu te zeggen dat dts zo veel beter klinkt, mmm. Ik heb diversen testen beluisterd en de conclusie persoonlijk dat ik slecht een enkele keer het verschil kon horen tussen dts en dd. Mijn oren? Mogelijk.

• Chicane
Ben het met je eens dat eens dat je het verschil tussen een Dolby Digital soundtrack en een DTS soundtrack misschien amper zal opmerken, maar het probleem met Sonos is dat je de Dolby Digital soundtrack wel zal horen en dat de DTS soundtrack helemaal stil zal blijven.

Dolby Atmos en DTS-X zijn trouwens formaten waar je wel echt een verschil hoort (als je de extra speakers hebt aangesloten).

En over de prijs: klopt, voor een goede AVR en set boxen ben je wat kwijt. Maar moet je de volledige 5.1 set van Sonos nog kopen, dan zit je ook toch wel tegen de 2000 euro. Dus dat streept elkaar een beetje weg.

• Rme
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-09-2021

Rme

Ik zal dan waarschijnlijk het verschil totaal niet horen, sinds enkele jaren mijn gehoor voor 80% verloren aan één zijde.
Persoonlijk zou ik ook niet weten waar in hemelsnaam ik 11 speakers zou plaatsen, het aantal speakers dat bij de Atmos versterkers aangesloten kunnen worden. Dan zou mijn woonkamer één en al speaker zijn :)

• Chicane
Je doet het bijna klinken alsof woonkamer een en al speaker een nadeel is..? :D

Ik weet niet of je al Sonos speakers in huis hebt, maar als een soundbar, sub en twee draadloze rear speakers je voorkeur heeft, dan is misschien het Denon Heos systeem wat voor jou, gezien deze Dolby Digital, Dolby Digital HD, DTS en DTS-HD aankan. Weet alleen niet of dat zo slim is om in een Sonos topic te zeggen :o

Verwijderd

Ik heb sinds enkele dagen de Playbase, en vandaag 2 one's gehaald. ik vind met name bij muziek het gelijk soort van vlak. Er zit wel bas in, en alle tonen zijn duidelijk, maar klinkt echt een beetje alsof het in een kast zit.

met de one's erbij helpt het iets (die moet ik nog even met truetone calibreren)
is de sub de echte misser hierin? Ik hoef geen keiharde bass te hebben. maar wel mooi vol helder geluid.

• Tassadar32
@Verwijderd Mijn ervaring is dat de sub voornamelijk veel diepte toevoegt waardoor mijn playbar net wat strakker klinkt (maar niet noodzakelijk ruimtelijker). Mijn playbar klinkt in onze woonkamer al heel open en ruimtelijk, ook omdat deze aan alle kanten vrij staat. Kijk even of je playbase aan de zijkanten vrij staat, dit is redelijk essentieel voor een goede ruimtelijke beleving van het geluid.

• Yonix
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:42:
Ik heb sinds enkele dagen de Playbase, en vandaag 2 one's gehaald. ik vind met name bij muziek het gelijk soort van vlak. Er zit wel bas in, en alle tonen zijn duidelijk, maar klinkt echt een beetje alsof het in een kast zit.

met de one's erbij helpt het iets (die moet ik nog even met truetone calibreren)
is de sub de echte misser hierin? Ik hoef geen keiharde bass te hebben. maar wel mooi vol helder geluid.
Ik had, tot vanmiddag, de zelfde setup als jij nu hebt: 1x Playbar + 2x Play: 1. Ik ben altijd erg onder de indruk geweest van de Playbar en dat hij, ondanks het feit dat de speaker daar niet helemaal voor bedoeld was, toch redelijk wat bass-tonen wist te produceren. Het gaf tijdens films net dat beetje extra 'Oomph!'. Echter, je merkte - vooral bij muziek, dat de Playbar die extra 'Oomph!' soms echt uit zijn tenen moest halen.

Ondanks de indrukwekkende prestaties van de Playbar heb ik vanmiddag toch de knoop doorgehakt en een Sub gekocht. Dit merk je meteen! De Playbar krijgt nu meer ruimte om te 'ademen', want de Sub neemt het zwaardere werk op zich en alles bij elkaar klinkt het veel dynamischer en kleurrijker (eerste indruk).

De komende dagen maar eens 'intensief' testen met verschillende muziek en films. 8)

• Chicane
Ik weet niet zeker of dit echt het geval was, of dat het misschien iets meer mijn gevoel was. Ik had zelf het idee dat, wanneer je de Sub aan de Playbar koppelt, dat deze de lage tonen van de Playbar overneemt en hierdoor de Playbar iets beter kan laten klinken.

Met vrienden over de vloer liet ik wel eens voor de grap de Sub uitschakelen om ze het geluid met en zonder Sub te laten horen, wat altijd een wow effect met zich mee bracht. Mijn mening over de Sub is dan ook: je mist het niet als je het er nooit bij gehad hebt. Maar op het moment dat je em voor de eerste keer aansluit zal je denken, hoe heb ik hiervoor ooit zonder Sub naar dit geluid weten te luisteren. Dus advies: doen!

• Yonix
Chicane schreef op zondag 31 december 2017 @ 01:03:
Ik weet niet zeker of dit echt het geval was, of dat het misschien iets meer mijn gevoel was. Ik had zelf het idee dat, wanneer je de Sub aan de Playbar koppelt, dat deze de lage tonen van de Playbar overneemt en hierdoor de Playbar iets beter kan laten klinken.

Met vrienden over de vloer liet ik wel eens voor de grap de Sub uitschakelen om ze het geluid met en zonder Sub te laten horen, wat altijd een wow effect met zich mee bracht. Mijn mening over de Sub is dan ook: je mist het niet als je het er nooit bij gehad hebt. Maar op het moment dat je em voor de eerste keer aansluit zal je denken, hoe heb ik hiervoor ooit zonder Sub naar dit geluid weten te luisteren. Dus advies: doen!
Het lijkt wel of het dynamische bereik nu groter is. Bijvoorbeeld dialogen klinken nu helderder.

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:19
Gisteravond verplaatste ik een play 1 naar een andere fysieke kamer. Toen ik deze weer wilde activeren had ik plotseling een account nodig :( . Was dit al of is dit nieuw binnen gekomen met één van de vele gepushte updates van de laatste tijd? Is het mogelijk om ook zonder account een speaker te koppelen?

Ik vind het de laatste tijd erg irritant hoe Sonos de vele updates de pusht. In mijn geval heb ik vaak geen verbinding meer met het Sonosnetwerk totdat de update geïnstalleerd is.

• merlin1201
Wat ik overigens niet wist... ik heb een Samsung tv met daarop de Plex app. deze gebruik ik om al mijn films vanaf mijn desktop naar de samsung tv te streamen.
Tot dusver download ik uitsluitend DD 5.1 films maar nu blijkt dat als ik een DTS film aanzet dat deze door Plex automatisch word omgezet naar DD 5.1. dus hiermee is een groot nadeel van de playbar weggepoetst dwz als je net als mij het verschil tussen DD en DTS amper hoor.

• Chicane
Van Plex wist ik het niet omdat ik dat nooit gebruikte, was altijd een MPC-HC klant, maar ik wist wel dat met de juiste instellingen het mogelijk was om dts on the fly om te zetten naar DD. Goed om te zien dat dat als app op een tv ook lukt!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:06

mwa

Momenteel via Amazon UK een zwarte Play 1 voor omgerekend 160euro incl verzendkosten. Weet iemand van een betere deal op dit moment?

• The Inquisitor
DTS naar DD5.1 is gelukkig een makkelijker proces en kan door zelfs simpele CPU's worden getranscodeerd.
Chicane schreef op zondag 31 december 2017 @ 01:03:
Dat is niet je gevoel, dat klopt precies. Met een subwoofer zal de playbar/playbase niet meer de lage tonen proberen weer te geven, maar zich enkel richten op midden en hoge tonen.
dialmformark schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:14:
Momenteel via Amazon UK een zwarte Play 1 voor omgerekend 160euro incl verzendkosten. Weet iemand van een betere deal op dit moment?
Let wel op dat je dan een UK stekker krijgt.

• Chicane
dialmformark schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:14:
The Inquisitor schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:13:
Via de webshop van Sonos zijn alle powercables 7 eurotjes, een idee als je geen verloopstekker wilt gebruiken. :)

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Ja en dan zit je alweer bijna op de 179 euro waar die voor gaat in NL. Niet echt een heel interessante deal dus.

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:06

mwa

[b]The Inquisitor schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:13:

Een beetje tweaker knipt daar gewoon een NL stekker tussen ;)

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik was van plan een Echo Plus te halen, maar bedacht me dat ik net zo goed een Sonos One kan gaan halen. Hoe is de Alexa integratie nu de Echo ook internationaal verkrijgbaar is? Ik heb begrepen dat sommige Alexa features nog niet werken, zoals bijv. bellen/sms'en. Hoe zit het met smart home dingen? Ik wil het voornamelijk gebruiken voor muziek, en om mijn Alexa smart home dingetjes aan te sturen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Chicane
Ikzelf stuur via mijn Sonos One mijn Philips Hue verlichting aan (Alexa, turn on the livingroom lights!) en mijn Logitech Harmony hub met daarop allerlei apparatuur aangesloten (Alexa, turn on Kodi! en de tv, avr en shield tv gaan aan op de juiste standen). Ben van plan in de nabije toekomst ook nog een Nest in huis te halen en als ik echt lazy wil zijn, een robot stofzuigertje. :D Smart home gedeelte werkt goed, wat ik heb kunnen testen.

Misschien ook wel leuk om te melden: mijn One hangt in de badkamer, maar een week of twee terug is er een update uitgekomen van Sonos die betere stembediening beloofde. Sindsdien kan ik, al moet ik dan soms wel iets harder praten, ook mijn One commando's geven vanuit de woonkamer, met een gesloten badkamerdeur.
Pagina: 1 ... 54 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.