It's dogged that does it
In de toekomst ben ik nog van plan een Play 5 aan te schaffen voor in de keuken, en wellicht nog een soundbase soundbar met of zonder sub voor bij de tv.
Sonos prijzen zijn super stabiel met weinig aanbiedingen. Als je met BlackFriday een mooie aanbieding tegenkomt, dan zou ik m'n slag slaan.Jimmy-time1 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:24:
Wat verwachten jullie wat de prijzen gaan doen?
De enige echt goeie korting verder is de MediaMarkt BTW actie (en die is dus 17,x%).
It's dogged that does it
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
It's dogged that does it
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Maar is de play 3 de moeite? Ik hoor daar wisselende verhalen over.dikketienes schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:40:
Vandaag dus bij BCC de Play:3 voor 249. Voor de mensen die geen alert ingesteld hebben. Was toch de moeite waard om even te wachten.
It's dogged that does it
Mijn huiskamer is ongeveer 40m2 en een aangrenzende open keuken van 15m2, ik wil uiteindelijk ook een Playbase erbij hebben, maar eerst beginnen met een setje Play's. Ik twijfel of de Play One genoeg power heeft, en weet niet wat het verschil tov een Play 3 is... Tuurlijk is de Play 3 oud en One nieuw (ivm Airplay2 support), maar ik maak me "zorgen" over het hoeveelheid geluid en Bas wat er uit de One komt... Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Als het budget het toelaat zou ik voor 2x Play:1 gaan (oude serie is in de aanbieding volgens mij?).daxy schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:00:
Ik blijf twijfelen tussen Play One en Play:3 en ik kom er niet uit
Mijn huiskamer is ongeveer 40m2 en een aangrenzende open keuken van 15m2, ik wil uiteindelijk ook een Playbase erbij hebben, maar eerst beginnen met een setje Play's. Ik twijfel of de Play One genoeg power heeft, en weet niet wat het verschil tov een Play 3 is... Tuurlijk is de Play 3 oud en One nieuw (ivm Airplay2 support), maar ik maak me "zorgen" over het hoeveelheid geluid en Bas wat er uit de One komt... Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?![]()
![]()
Dan heb je namelijk echte stereo en/of je kunt ervoor kiezen om 1 aan de ene kant van de kamer te zetten en de andere in de keuken. Bas die uit de 1 komt is echt prima hoor!
Ik had (een hele tijd terug) een Play:3, daarn 2 Play:1's van gemaakt. Super keuze geweest!
En nu al een hele tijd een Playbar erbij. Alleen de sub ontbreekt nog ;-)
Thanks... Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik wil of voor 2x Play One of 2x Play:3 gaansmoken schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:13:
[...]
Als het budget het toelaat zou ik voor 2x Play:1 gaan (oude serie is in de aanbieding volgens mij?).
Dan heb je namelijk echte stereo en/of je kunt ervoor kiezen om 1 aan de ene kant van de kamer te zetten en de andere in de keuken.
Ik had (een hele tijd terug) een Play:3, daarn 2 Play:1's van gemaakt. Super keuze geweest!
En nu al een hele tijd een Playbar erbij. Alleen de sub ontbreekt nog ;-)
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Tja, zit even te denken wat ik zelf zou kiezen ... ik denk dat ik zelf bij de 1 zou blijven (dus niet de one, want die functies zouden mij niet interesseren) en dat ik er dan meteen 3 zou kopen (3x 179 ipv 2 x 299). Stereopaar voor de woonkamer en 1 in de keuken.daxy schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:14:
[...]
Thanks... Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik wil of voor 2x Play One of 2x Play:3 gaanMet de aanbieding van vandaag kan dat makkelijk
Ik heb zelf ook een woon/eetkamer van 40m en een open keuken daaraan vast.
In de keuken "irriteer" ik me er soms aan dat alle geluid vanuit de woonkamer komt als ik muziek aan heb.
Als ik in de keuken sta en de kids hebben de TV aan, dan heb ik überhaupt geen muziek in de keuken, omdat daar (nog) geen Play:1 staat.
[ Voor 25% gewijzigd door smoken op 24-11-2017 09:38 ]
660,-
[ Voor 5% gewijzigd door merlin1201 op 24-11-2017 09:44 ]
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Niemand hier heeft een glazen bol dus we kunnen daar natuurlijk niets over zeggen. De One is nieuw, en niet in de aanbieding op BlackFriday dus ik zou niet verwachten dat het binnenkort anders is. De prijsverlaging van de 1 zat er wel aan te komen nadat Sonos had aangegeven dat de 1 gefabriceerd blijft worden, en toen slechts 10 euro scheelde met de one.Thomaskenke schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:31:
Hallo allemaal, ik heb recentelijk een playbar gekocht en ben zeer tevreden over het resultaat. Nu wil ik ook nog graag twee rear speakers aanschaffen. Ik twijfel tussen de one en de play1. De play1 is nu wel natuurlijk in de aanbieding, maar verwachten jullie ook een soortgelijke aanbieding van de one op korte termijn?
Dus nee, ik zou er niet van uit gaan.
Is het ook mogelijk om de 2 play 1's aan te sluiten op je tv en op die manier de play 1's ook te gebruiken als boxen van mijn tv?
Naast natuurlijk de standaard mogelijkheden van de play 1's.
Zit al een tijdje te kijken om mijn huidige oude stereo speakers te vervangen voor wat beters. Twijfel daarmee heel erg om te gaan voor een paar goede speakers of dat ik voor Sonos ga voor het gebruiks gemak. Mijn vriendin vind Sonos heel intressant omdat je dat ook zeer gemakkelijk kan uitbreiden naar de badkamer boven, kamer van onze zoon, werk/zolderkamer etc etc.
Nu er vandaag zoveel aanbiedingen zijn ivm Black Friday zit ik een beetje te kijken wat ik moet doen en wat het kost.
Ten eerst, wat vinden jullie van het geluid van de Sonos speakers? Betaal je meer voor de naam Sonos en valt het geluid tegen of komt er toch echt goed geluid uit?
Verder, zou ik mijn Sonos speakers, bv de Play 1 kunnen aansluiten aan mijn versterker, Pioneer VSX-S500? Zodat ik bv het geluid van mijn PS4, Chromecast Ultra allemaal via de Sonos speakers kan laten gaan?
Tassadar32 in "Sonos ervaringen- en discussietopic"
En zelfs een link naar Sonos, die je makkelijk zelf kunt vinden, https://www.sonos.com/nl-nl/products/wireless-home-theater
[ Voor 7% gewijzigd door The Inquisitor op 24-11-2017 10:31 ]
Neenstansfield schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:13:
Ik ben ook van plan nu een sonos play 1 te kopen. Maar twijfel nog of ik er 1 of 2 koop.
Is het ook mogelijk om de 2 play 1's aan te sluiten op je tv en op die manier de play 1's ook te gebruiken als boxen van mijn tv?
Naast natuurlijk de standaard mogelijkheden van de play 1's.
Ik weet alleen niet of ik zo'n schijf onder de tv mooi vind. Heel persoonlijk natuurlijk.
Zou je de playbase ook op het plankje in de tv kast kunnen zetten of is dan het totale effect weg en moet 'ie echt in de open ruimte staan?
Waar als ik vragen mag?Irminsul schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:37:
Ik heb net 2x een Play 1 besteld voor 165€ p/s, Black Friday aanbieding. Kon het niet weerstaan
Vond hem tot nu toe voor €179 p/s.
o.a. AmazonFrid0 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:43:
[...]
Waar als ik vragen mag?
https://www.amazon.de/s/r...eld-keywords=sonos+play+1
Klubben hifi vanmorgen ook, nu niet meer.
[ Voor 7% gewijzigd door The Inquisitor op 24-11-2017 10:47 ]
pricewatch: Sonos Play:1 WitFrid0 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:43:
[...]
Waar als ik vragen mag?
hier
I hide at work because good employees are hard to find.
Ja lastig ik werk bij Alliander en het is in de webshop 'Personeelsvoordeelwinkel', ook alleen toegankelijk als je in dienst bent. Vond het een heel goede deal.Frid0 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:43:
[...]
Waar als ik vragen mag?
Edit: zie nu dat er meer plekken zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Irminsul op 24-11-2017 11:18 ]
Volgens mij moet je hem wel de ‘ruimte geven’ zeg maar.miles schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:37:
Hmm, met de black friday aanbieding van amazon denk ik nu ook heeeeeel hard aan een sonos playbase.
Ik weet alleen niet of ik zo'n schijf onder de tv mooi vind. Heel persoonlijk natuurlijk.
Zou je de playbase ook op het plankje in de tv kast kunnen zetten of is dan het totale effect weg en moet 'ie echt in de open ruimte staan?
Ik had er zelf ook moeite mee en heb uiteindelijk de standaard van sanus gekocht (Sanus Swivel) en dat ziet er heel strak uit. Lijkt alsof je tv ‘zweeft’ boven de playbase.
Uiteraard niet goedkoop maar ik ben er erg blij mee. Tv kan dan ook draaien
Ha, daar was mijn oog ook al op gevallen. TV hangt nu maar in nieuwe huis zullen we hem op pootjes zetten.Depok schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:16:
[...]
Volgens mij moet je hem wel de ‘ruimte geven’ zeg maar.
Ik had er zelf ook moeite mee en heb uiteindelijk de standaard van sanus gekocht (Sanus Swivel) en dat ziet er heel strak uit. Lijkt alsof je tv ‘zweeft’ boven de playbase.
Uiteraard niet goedkoop maar ik ben er erg blij mee. Tv kan dan ook draaien
Met die Sanus lijkt het toch een beetje of ie hangt én kan je de kabels wegwerken...
Die link is niet helemaal goed meer. De €165 die daar worden aangegeven zijn gewoon €179. De enige aanbieding die ik nu beetje zie is van Bol.com als je er 2 koopt betaal je €338 wat inhoudt €169 p/s
[ Voor 29% gewijzigd door Frid0 op 24-11-2017 11:28 ]
https://www.amazon.de/Son...g-Wei%C3%9F/dp/B00FSCNLMEFrid0 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:27:
[...]
Die link is niet helemaal goed meer. De €165 die daar worden aangegeven zijn gewoon €179. De enige aanbieding die ik nu beetje zie is van Bol.com als je er 2 koopt betaal je €338 wat inhoudt €169 p/s
Amazon?
Bedankt! Maar dat scheelt €4 p/s met Bol.com als ik daar een set van 2 koop.
Voordeel van Bol.com is dat ik ze morgen heb als ik ze nu bestel en via Amazon langer moet wachten
Thanks voor de reply. De Playbar ligt echt te ver buiten mijn budget, ik kan de Play:5 eigenlijk al moeilijk verantwoorden voor mezelf qua prijs.Tassadar32 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:59:
@apNia Voor het kijken van films en series zou je echt voor de playbar/base moeten gaan als je Sonos wil. De play:5 heeft ook een input en je kan dus een stereopaar play:5's maken, de playbar/base lijkt me echter de betere optie aangezien je ook nog rear speakers kan toevoegen.
Als ik het volume opkrik dan is het wel een stuk beter maar ik vind het juist zo fijn bij de play 1 dat deze op lage volume fijn geluid geven.
Als ik echter naar de reacties kijk in dit topic begin ik toch wel aan mijzelf te twijfelen. Iets verkeerd "ingesteld"? Andere mensen met vergelijkbare ervaringen toen ze van 2x play1 naar de playbase zijn overgestapt?
CISSP! Drop your encryption keys!
Heb je trueplay uitgevoerd?laurens0619 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:57:
Ik heb eerder deze week de playbase gekocht (had al 2x play 1) maar hij valt mij toch echt tegen. Ik heb hem met/zonder 2x de play1 gekoppeld gehad maar het geluid komt voor mij erg hol/"blikkerig" over, vooral op lage volumes.
Als ik het volume opkrik dan is het wel een stuk beter maar ik vind het juist zo fijn bij de play 1 dat deze op lage volume fijn geluid geven.
Als ik echter naar de reacties kijk in dit topic begin ik toch wel aan mijzelf te twijfelen. Iets verkeerd "ingesteld"? Andere mensen met vergelijkbare ervaringen toen ze van 2x play1 naar de playbase zijn overgestapt?
Ik heb een playbar met 2 surround play 1 speakers. Via een optische switch kan ik zowel het geluid van mijn Apple tv als mijn ziggo horizonbox (digitale tv) op het sonos systeem afspelen. Nu heb ik de ps4 slim aangeschaft en die wilde ik ook via die optische switch aansluiten zodat het geluid op de sonos komt, maar de ps4 blijkt dus inderdaad geen optische uitgang te hebben. Bijkomend probleem is dat mijn tv alleen HDMI aansluitingen heeft en geen optische, waardoor ik de ps4 alleen direct op de tv (geluid) kan aansluiten en niet op het sonos systeem. Zonde! Heeft iemand een idee hoe ik het ps4 geluid alsnog op de sonos speakers kan krijgen?
Heeft je TV geen optische uitgang?Erwinn84 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 09:13:
Goedemorgen mensen,
Ik heb een playbar met 2 surround play 1 speakers. Via een optische switch kan ik zowel het geluid van mijn Apple tv als mijn ziggo horizonbox (digitale tv) op het sonos systeem afspelen. Nu heb ik de ps4 slim aangeschaft en die wilde ik ook via die optische switch aansluiten zodat het geluid op de sonos komt, maar de ps4 blijkt dus inderdaad geen optische uitgang te hebben. Bijkomend probleem is dat mijn tv alleen HDMI aansluitingen heeft en geen optische, waardoor ik de ps4 alleen direct op de tv (geluid) kan aansluiten en niet op het sonos systeem. Zonde! Heeft iemand een idee hoe ik het ps4 geluid alsnog op de sonos speakers kan krijgen?
Dank voor je snelle reactie!
Helaas geen optische uitgang nee.. Het is een wat ouder beestje van Philips: https://www.philips.nl/c-...-led-tv-met-pixel-plus-hd
Waarschijnlijk wel een coaxiale digitale uitgang met RCA connector?Erwinn84 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 09:40:
[...]
Dank voor je snelle reactie!
Helaas geen optische uitgang nee.. Het is een wat ouder beestje van Philips: https://www.philips.nl/c-...-led-tv-met-pixel-plus-hd
Voor 10 euro heb je een kastje die dit om kan zetten naar optical.
Zo heb ik het bij mijn philips tv opgelost.
maar tjonge wat maakt dit een verschil, en goed in te regelen wat gewenst niveau betreft.
Hiervoor had ik een Bose Acoustimas 10 met actieve sub, vrijwel onregelbaar en altijd te veel aanwezig met name de LFE oncontroleerbaar.
Nee dan dit, erg mooi, vol geluid en zeker niet te veel, kortom aanrader.
Overigens heb ik een tegelvloer en 5x4 mto woonkamer met ruime open keuken waar ook nog 2 play 1's staan
Sub aangesloten op mijn woonkamer opstelling Playbar en 2 play 1's.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Verwijderd
Ik zoek er een, maar kom alleen maar beugels voor onder je tv beugel tegen (wij willen de tv graag op het tv meubel laten staan).
Bijgaand een fotootje voor het idee, hij moet onder de tv meubel komen, als iemand tips/ een adres heeft die het op maat maakt: ik laat me graag doorverwijzen. Dankjewel!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2017 14:45 ]
Zijn er nog mensen die q music niet meer kunnen terugvinden op hun sonos? Er zijn nog een aantal radiostations (zoals joe fm) die verdwenen zijn sinds begin september. Wat vreemd is dat als ik surf naar deze website qmusic wel in deze lijst staat:
https://tunein.com/radio/local/
Iemand die dit even kan controleren voor me of hij wel qmusic terug vindt? Ik ben van België.
Alvast bedankt!
Mvg,
Robby
Nee dat vond ik met de play1 eigk geen verbetering (achteruitgang zelfs?) dus niet aan gedacht. Mrja had t kunneb proberen idd
CISSP! Drop your encryption keys!
Dat vond ik ook de eerste keer. Maar heb toevallig deze week weer trueplay uitgevoerd en alles klinkt beter dan ervoor. De bass is ook hoger.laurens0619 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:22:
[...]
Nee dat vond ik met de play1 eigk geen verbetering (achteruitgang zelfs?) dus niet aan gedacht. Mrja had t kunneb proberen idd
Heb je hier iets aan?Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:42:
Iemand hier ervaring met een tv meubel beugel voor de sonos playbar?
Ik zoek er een, maar kom alleen maar beugels voor onder je tv beugel tegen (wij willen de tv graag op het tv meubel laten staan).
Bijgaand een fotootje voor het idee, hij moet onder de tv meubel komen, als iemand tips/ een adres heeft die het op maat maakt: ik laat me graag doorverwijzen. Dankjewel!
[afbeelding]
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/53359205
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
Wellicht helpt het veranderen van je lokale radio locatie. Toevallig ook hetzelfde probleem gehad met SlamFM, in Maastricht niet te vinden en in Eindhoven wel.cooLopke schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:50:
Beste,
Zijn er nog mensen die q music niet meer kunnen terugvinden op hun sonos? Er zijn nog een aantal radiostations (zoals joe fm) die verdwenen zijn sinds begin september. Wat vreemd is dat als ik surf naar deze website qmusic wel in deze lijst staat:
Iemand die dit even kan controleren voor me of hij wel qmusic terug vindt? Ik ben van België.
Alvast bedankt!
Mvg,
Robby
Verwijderd
Dat is een hint in de goede richting, persoonlijk zou ik het mooier vinden om hem op de huidige voet te laten en de sonos echt apart op te hangen onder de tafel. Zal eens contact met de leverancier opnemen om te vragen of ze daar ook losse haken voor kunnen leveren oid. Thanks iig, mooi alternatief als ik niks kan vinden!BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:40:
[...]
Heb je hier iets aan?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/53359205
A yawn is a silent scream for coffee.
Is iemand bekend met een optie om bijvoorbeeld zelf een geluidsstream te creëren vanuit je TV om vervolgens op 1 of andere manier af te spelen via een app die Sonos ondersteunt?
Dus bijvoorbeeld:
audio out--> Raspberry PI met stream proggie/online radio--> sonos.
Lijkt me sterk dat iemand dit nog niet is gelukt eerlijk gezegd. Waar zit de bottleneck waardoor dit 'blijkbaar' onmogelijk is.
Iemand ideeën/ervaring?
[ Voor 9% gewijzigd door Arend_Akelig op 26-11-2017 13:00 ]
Ik heb 'em nog voor €165,- weten te scoren bij weertsonline. Daar issie nu €174,- (https://www.weertsonline.nl/audio/sonos).Frid0 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:27:
[...]
Hoop dat ik hem snel binnen heb!
It's dogged that does it
Zo ver ik weet communiceert Sonos zonder de Playbar over 2.4 ghz wi-fi. Mede hierdoor moet de Sonos enkele seconden bufferen, waardoor beeld en geluid niet gelijk zullen lopen.Arend_Akelig schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:47:
Sinds kort bezit ik een play 3, uiteraard was ik bekend dat deze niet connected kan worden met de tv.
Is iemand bekend met een optie om bijvoorbeeld zelf een geluidsstream te creëren vanuit je TV om vervolgens op 1 of andere manier af te spelen via een app die Sonos ondersteunt?
Dus bijvoorbeeld:
audio out--> Raspberry PI met stream proggie/online radio--> sonos.
Lijkt me sterk dat iemand dit nog niet is gelukt eerlijk gezegd. Waar zit de bottleneck waardoor dit 'blijkbaar' onmogelijk is.
Iemand ideeën/ervaring?
Sonoair bracht een soort airplay voor sonos naar PC en Mac door er ook een radiostation van te maken, maar echt onbruikbaar voor film/youtube helaas.
Meubel is van hout toch? Er is een ophanging voor de Playbar los aan de muur dacht ik, met een balk of wat blokjes hout is daar wel iets slims aan die kast te maken denk ik?Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:13:
[...]
Dat is een hint in de goede richting, persoonlijk zou ik het mooier vinden om hem op de huidige voet te laten en de sonos echt apart op te hangen onder de tafel. Zal eens contact met de leverancier opnemen om te vragen of ze daar ook losse haken voor kunnen leveren oid. Thanks iig, mooi alternatief als ik niks kan vinden!
Dat is het hem nu net, dat had ik al geprobeerd, maar ook niet te vinden. Het vreemde is dat als ik op deze website ga kijken en ik klik op hasselt is deze gewoon wel beschikbaar:Stefan_13 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 23:26:
[...]
Wellicht helpt het veranderen van je lokale radio locatie. Toevallig ook hetzelfde probleem gehad met SlamFM, in Maastricht niet te vinden en in Eindhoven wel.
Ik wacht even met de aanschaf van de Sonos One tot Google Assistent ook in NL beschikbaar is, wellicht dat ze zich dan inmiddels hebben bedacht...
Misschien later maar eens uitbreiden met een sub. 😊
35 euro in NL gemiddeld, 9,99 amazon.
Top, lezen is inderdaad een kunstVerwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:17:
[...]
zie eerdere reactie van mij:
Ik had mijn sonos account wel op amerika gezet, maar dat deed niks. Tot ik vandaag besloot mijn sonos terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw te installeren.
Dit is volgens mij vrij makkelijk te maken. Gewoon een meubelhoek (stoelhoek). Gaatje maken op de juiste hoogte en een boutje erdoor. Dan kun je de playbar er gewoon inhangen.Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:42:
Iemand hier ervaring met een tv meubel beugel voor de sonos playbar?
https://www.gamma.nl/asso...m-10-stuks/p/B700164?sg=b
Ik zit te kijken naar een Sonos set. In eerste instantie een Playbare/Playbase en 2 x Play 1 voor achter. De sub erbij is voor nu wat te duur. Ik vraag mij alleen af hoe jullie alles aangesloten hebben?
Thuis heb ik namelijk een receiver nu, Pioneer VSX-S500 waar ik mijn PS4 slim, ChromeCast Ultra, DVD/Blueray op heb aangesloten doormiddel van HDMI. En vanaf de receiver loopt er dan 1 HDMI kabel naar de tv, LG 47LX9900 waarvan ik alleen HDMI poort 4 gebruik. Die zit namelijk onderaan en de andere HDMI poorten aan de achterkant waardoor dat geen optie is want heb mijn LG tv met een Vogel beugel opgehangen aan de muur.
Nu zat ik met mijn vriendin te kijken om onze receiver en stereo boxen op MP te zetten en met bij betaling een Sonos set te kopen voor in de woonkamer. Op den duur willen we dat dan uitbreiden in het huis naar keuken, badkamer, zolder, kinderslaapkamer etc etc.
Maar waar ik nu mee zit, hoe hebben jullie alle randapparatuur aangesloten op jullie Sonos set?
Dus: Chromeast, dvd speler, PS4 via HDMI op de TV aansluiten, en een optical kabel van je tv naar de Sonos.
BIj jou is dat geen optie omdat je maar 1 HDMI poort beschikbaar hebt vanwege de muur. Je kunt dan een HDMI splitter kopen en daar al je apparatuur in aansluiten, dan gaat er vervolgens alsnog maar 1 HDMI kabel naar de TV.
Kijk eens naar Heos van Denon, 4 HDMI poorten en Arc ondersteuning, daarnaast ook DTSFrid0 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:58:
Hi,
Ik zit te kijken naar een Sonos set. In eerste instantie een Playbare/Playbase en 2 x Play 1 voor achter. De sub erbij is voor nu wat te duur. Ik vraag mij alleen af hoe jullie alles aangesloten hebben?
Thuis heb ik namelijk een receiver nu, Pioneer VSX-S500 waar ik mijn PS4 slim, ChromeCast Ultra, DVD/Blueray op heb aangesloten doormiddel van HDMI. En vanaf de receiver loopt er dan 1 HDMI kabel naar de tv, LG 47LX9900 waarvan ik alleen HDMI poort 4 gebruik. Die zit namelijk onderaan en de andere HDMI poorten aan de achterkant waardoor dat geen optie is want heb mijn LG tv met een Vogel beugel opgehangen aan de muur.
Nu zat ik met mijn vriendin te kijken om onze receiver en stereo boxen op MP te zetten en met bij betaling een Sonos set te kopen voor in de woonkamer. Op den duur willen we dat dan uitbreiden in het huis naar keuken, badkamer, zolder, kinderslaapkamer etc etc.
Maar waar ik nu mee zit, hoe hebben jullie alle randapparatuur aangesloten op jullie Sonos set?
Mmmm ok. Ja daar was ik al een beetje bang voor. Moet er dus een apparaat tussen zeg maar.......weet niet of dat zo slim is. Heb je er nog een "schakkel" tussen. Iemand ervaring mee? Zo ja, wat is bv een goede HDMI splitter?The Inquisitor schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:03:
De 'standaard' van Sonos is om je TV als hub te gebruiken.
Dus: Chromeast, dvd speler, PS4 via HDMI op de TV aansluiten, en een optical kabel van je tv naar de Sonos.
BIj jou is dat geen optie omdat je maar 1 HDMI poort beschikbaar hebt vanwege de muur. Je kunt dan een HDMI splitter kopen en daar al je apparatuur in aansluiten, dan gaat er vervolgens alsnog maar 1 HDMI kabel naar de TV.
Ken ik maar weet ik eerlijk gezegd niet of dat beter/slechter is dan Sonos. Sonos staat over het algemeen bekend als goed, degelijk en zeer gebruiksvriendelijk. Van Heos weet ik niet zoveel. Maar wat jij zegt, 4HDMI poorten in de soundbar van Heos is natuurlijk een optieSander schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:11:
[...]
Kijk eens naar Heos van Denon, 4 HDMI poorten en Arc ondersteuning, daarnaast ook DTS
Hangt van je gebruik af, hecht je waarde aan DTS geluid, DD 5.1 en geen gedoe met aansluiten van meerdere bronnen, dan is het een goede optie. Daarnaast is de Heos 1 (de Play:1 van heos dus) met battery pack te krijgen en dan dus portable rondom je huis, en kun je op alle spelers externe bronnen aansluiten, niet alleen op dure modellen.Frid0 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:37:
[...]
Ken ik maar weet ik eerlijk gezegd niet of dat beter/slechter is dan Sonos. Sonos staat over het algemeen bekend als goed, degelijk en zeer gebruiksvriendelijk. Van Heos weet ik niet zoveel. Maar wat jij zegt, 4HDMI poorten in de soundbar van Heos is natuurlijk een optie
Sonos heeft uiteraard de marketing mee, en ik denk dat de app van Sonos nog steeds iets beter is, tegelijkertijd gebruik ik 95% van de tijd Spotify Connect dus gebruik de app eigenlijk totaal niet meer (zowel voor Heos als Sonos).
Mmmm ok, ga even de zoek functie dan gebruiken. Weet namelijk niet of een HDMI splitter van Action zo goed optie is.The Inquisitor schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:40:
In dit topic kun je het een en ander vinden over hdmi splitters. De action heeft er eentje in het assortiment weet ik, kost een euro of 7 uit mijn hoofd. Ik heb geen idee in hoeverre een splitter goed of slecht kan zijn, dus daar kan ik je verder niet mee helpen.
Mmmmmm, klinkt niet verkeerd. Die battery pack is voor mij niet intressant, zal dat niet veel gebruiken. Heb op alle locatie's waar ik eventueel een speaker wil neerzetten voldoende stroom aansluitingen. Het gaat mij er meer op, hoe is het geluid van de Heos ten op zichte van Sonos? Heb jij daar ervaring mee? Het lijkt als ik zo lees dat jij bekend bent met Heos speakers?Sander schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:10:
[...]
Hangt van je gebruik af, hecht je waarde aan DTS geluid, DD 5.1 en geen gedoe met aansluiten van meerdere bronnen, dan is het een goede optie. Daarnaast is de Heos 1 (de Play:1 van heos dus) met battery pack te krijgen en dan dus portable rondom je huis, en kun je op alle spelers externe bronnen aansluiten, niet alleen op dure modellen.
Sonos heeft uiteraard de marketing mee, en ik denk dat de app van Sonos nog steeds iets beter is, tegelijkertijd gebruik ik 95% van de tijd Spotify Connect dus gebruik de app eigenlijk totaal niet meer (zowel voor Heos als Sonos).
Ik zou even gaan luisteren in een fatsoenlijke winkel, ik vond de Bar beter en de 1/3/7 varianten van Heos vergelijkbaar met hun 1/3/5 concurrenten van Sonos. Maar niks is zo persoonlijk als geluid.Frid0 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:36:
[...]
Mmmm ok, ga even de zoek functie dan gebruiken. Weet namelijk niet of een HDMI splitter van Action zo goed optie is.
[...]
Mmmmmm, klinkt niet verkeerd. Die battery pack is voor mij niet intressant, zal dat niet veel gebruiken. Heb op alle locatie's waar ik eventueel een speaker wil neerzetten voldoende stroom aansluitingen. Het gaat mij er meer op, hoe is het geluid van de Heos ten op zichte van Sonos? Heb jij daar ervaring mee? Het lijkt als ik zo lees dat jij bekend bent met Heos speakers?
die speakers zitten toch juist aan de voorkant van dat ding? Lijkt me niet handig om het dan in te bouwen.Gigagiel schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:44:
Dit is waarschijnlijk een vraag waar ik het antwoord al op weet maar toch even de volgende check. Afgelopen week heb ik een Playbase gekocht die netjes onder mijn TV op een meubel komt te staan. Nu ligt op mijn TV meubel een houten blad waar ik een uitsparing in zou kunnen maken waarin de Playbase min of meer verzonken in kan worden. Kan dit? Is dit verstandig? Komt het geluid ook uit de bovenkant?
Je kunt ook naar haakse HDMI kabels kijken. Diepassen misschien wel tussen muur en tvThe Inquisitor schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:03:
De 'standaard' van Sonos is om je TV als hub te gebruiken.
https://www.kickstarter.c...ver-for-your-sonos-speake
Een woord: Waarom?Incolumis schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 19:38:
Een sok voor je Sonos, zodat ie niet koud wordt in de winter![]()
https://www.kickstarter.c...ver-for-your-sonos-speake
Ik vraag mij nu af of het mogelijk is het geluid van m’ n cd/dvd (Sony Br speler ) af te spelen zonder dat de tv aanstaat. Als de tv aanstaat werkt het. Als ik de tv uitzet stopt het geluid, en gaat de dvd speler uit.
Dvd speler via HDMI aangesloten. M’n tv heeft twee Arc HDMI aansluitingen. Een ervan geprobeerd, maar werkte ook niet. In de instellingen van m’n tv (Sony) zou ik nog iets aan kunnen passen, maar geen idee wat.
Ook vraag ik mij af of het incidenteel mogelijk is de koppeling tussen de play 1 en de soundbase te verbreken. Bij radio luisteren komt geluid nu voornamelijk uit playbase, terwijl ik dan graag geluid uit de play 1s wil hebben? Na verbreken wil ik niet veel moeite doen om alles weer te koppelen.
Keuze.
Als de TV niet mee werkt zou je het eerste probleem misschien kunnen oplossen met een HDMI audio extractor?miles schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:00:
Sinds vorige week een playbase in huis. Deze staat samen met de 2 play 1’s die ik al had.
Ik vraag mij nu af of het mogelijk is het geluid van m’ n cd/dvd (Sony Br speler ) af te spelen zonder dat de tv aanstaat. Als de tv aanstaat werkt het. Als ik de tv uitzet stopt het geluid, en gaat de dvd speler uit.
Dvd speler via HDMI aangesloten. M’n tv heeft twee Arc HDMI aansluitingen. Een ervan geprobeerd, maar werkte ook niet. In de instellingen van m’n tv (Sony) zou ik nog iets aan kunnen passen, maar geen idee wat.
Ook vraag ik mij af of het incidenteel mogelijk is de koppeling tussen de play 1 en de soundbase te verbreken. Bij radio luisteren komt geluid nu voornamelijk uit playbase, terwijl ik dan graag geluid uit de play 1s wil hebben? Na verbreken wil ik niet veel moeite doen om alles weer te koppelen.
Via mijn werk kan ik in december een bestelling plaatsen bij sonos aan mooie korting. Nu twijfel ik enorm om te kiezen voor een playbase/bar met 2 play:1’s als surround. De sub is te duur, bestelling mag maar max 1600euro zijn voor de korting.
Nu heb ik een paar vragen:
1) kan ik die play:1 makkelijk losmaken uit de groep als ik boven eens een box wil zetten tijdens het opruimen? Eens per maand ofzo.
2) ik twijfel enorm tussen de playbase en playbar. Onze tv kan hangen en staan dus opzich maakt het qua dat niet zoveel uit. Maar zit er geluidstechnisch verschil tussen beide?
3) ik hoor vaak de combi tussen soundbase/bar en play:1. Is het verschil tussen de play:3 dan zo klein? Op het werk hebben we enkel de play:1 en play:5 staan.
1. Ja, is snel en eenvoudig te doen. Althans, via een PC.Vandevijverke schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:00:
1) kan ik die play:1 makkelijk losmaken uit de groep als ik boven eens een box wil zetten tijdens het opruimen? Eens per maand ofzo.
3) ik hoor vaak de combi tussen soundbase/bar en play:1. Is het verschil tussen de play:3 dan zo klein? Op het werk hebben we enkel de play:1 en play:5 staan.
2. Geen ervaring
3. De play:3 is voller qua geluid, ook net wat meer bas. Het is dat de play:1 al goed geluid levert voor de meesten waardoor de play:1 redelijk populair is.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar :-)Vandevijverke schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:00:
Gisteravond een duo-set Play 1's besteld. Ik wil ze gaan gebruiken als stereo paar in onze woonkamer. Maar indien gewenst (zomer, lekker weer, BBQ, get the picture) er 1 los kunnen koppelen om mee naar buiten te nemen en daar solo te gebruiken (we hebben stopcontacten buiten). En dan daarna dus ook weer mee naar binnen en weer joinen met de andere Play 1 in de stereo modus. Ben ook wel benieuwd naar de opstarttijden na loskoppelen en weer aansluiten. En of het configureren na opnieuw opstarten weer nodig is, of dat ie de settings (wifi, paiting, etc) onthoudt.
2) Playbase klinkt iets anders door het toevoegen van de subwoofer/snorkel, daardoor hoor je meer lage tonen. ik vind het zelf mooier klinken, maar het is een kwestie van smaak.Vandevijverke schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:00:
Hallo,
Via mijn werk kan ik in december een bestelling plaatsen bij sonos aan mooie korting. Nu twijfel ik enorm om te kiezen voor een playbase/bar met 2 play:1’s als surround. De sub is te duur, bestelling mag maar max 1600euro zijn voor de korting.
2) ik twijfel enorm tussen de playbase en playbar. Onze tv kan hangen en staan dus opzich maakt het qua dat niet zoveel uit. Maar zit er geluidstechnisch verschil tussen beide?
Dus als ik jou mening hoor dan beter de base door het niet nemen van de sub. Dan worden die lage tonen beter verspreid. Of ben ik mis?The Inquisitor schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:59:
[...]
2) Playbase klinkt iets anders door het toevoegen van de subwoofer/snorkel, daardoor hoor je meer lage tonen. ik vind het zelf mooier klinken, maar het is een kwestie van smaak.
Ik heb inderdaad ook geen sub en heb geen last van het feit dat ik lage tonen mis. De playbase geeft deze fijn en aanwezig weer. Stukje meer dan de bar.Vandevijverke schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:30:
[...]
Dus als ik jou mening hoor dan beter de base door het niet nemen van de sub. Dan worden die lage tonen beter verspreid. Of ben ik mis?
Gaat heel makkelijk, zowel met de app als de software op mac/pc. @miles ook dat is redelijk simpel te doen!Vandevijverke schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:00:
Hallo,
Reviewers vinden de playbar ietsjes beter klinken meestal. Sonos geeft aan dat ze identiek geluid zouden moeten geven. Wat vind je het mooiste staan?2) ik twijfel enorm tussen de playbase en playbar. Onze tv kan hangen en staan dus opzich maakt het qua dat niet zoveel uit. Maar zit er geluidstechnisch verschil tussen beide?
Als je voor muziek modus de achterspeakers (standaard) op "Ambient" in plaats van "Full" hebt staan hebben ze erg weinig te doen en is alles meer dan een play:1 overkill. Voor surround geluid tijdens film/series kom ik niks te kort met de Play:1.3) ik hoor vaak de combi tussen soundbase/bar en play:1. Is het verschil tussen de play:3 dan zo klein? Op het werk hebben we enkel de play:1 en play:5 staan.
Heb wel laatst de sub erbij genomen en dat geeft toch wel een stuk meer diepte in het geluid. Ook viel me op dat in stille/nachtmodus de sub een stuk minder hoorbaar is (logisch).
Iemand nog tips voor leuke muurbevestiging die niet teveel kost? Goedkoopste dat ik vind is 40 voor 2
Even terug in dit topic staat een verwijzing naar Amazon.de. Daar staan verschillende beugels.Vandevijverke schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:03:
Ik denk dat het de playbase met dan 2 play:1’s word. De meerwaarde van de one is het me niet waard. Met korting kom ik rond de 550/600 uit dus mooi setje 🎉 Heel misschien nog een extra play:1 om dan te verhuizen in huis.
Iemand nog tips voor leuke muurbevestiging die niet teveel kost? Goedkoopste dat ik vind is 40 voor 2
Maximaal 1 per klant btw.Irminsul schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 06:36:
Play 1 voor €159 op Amazon: https://www.amazon.de/Son...g-Wei%C3%9F/dp/B00FSCNLME
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Voor de geïnteresseerden. Ik heb bovenstaand probleem opgelost door naar de tunein website te gaan en de streaming url te achterhalen en vervolgens manueel een radiostation toegevoegd.cooLopke schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:20:
Dat is het hem nu net, dat had ik al geprobeerd, maar ook niet te vinden. Het vreemde is dat als ik op deze website ga kijken en ik klik op hasselt is deze gewoon wel beschikbaar:
Vraagje uit interssse (en waarschijnlijk al vaak gevraagd geweest)
Ik heb momenteel 1 play 5 Gen2, zijn er mensen met een setup die een stereopaar hebben en deze op de tv aansluiten via de headphone jack? Hoe zit dit qua delays valt dit mee, of kan ik best overwegen een playbase/playbar aan te schaffen? Alvast bedankt!
[ Voor 55% gewijzigd door cooLopke op 01-12-2017 08:43 ]
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.