De Playbase is net uit. Kleine kans dus. Welke specs mis je precies?Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:46:
Hoe groot is de kans dat Sonos met een opvolger van de playbar komt? Heb op zich wel interesse in de Sonos playbar, maar ik vind hem nu wel qua specs verouderd ten opzichte van de concurrentie.
Verwijderd
HDMI ARC, DTS X of Dolby atmos. De playbase staat toch totaal los van de bar? Verschillende producten.jorgen83 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:19:
[...]
De Playbase is net uit. Kleine kans dus. Welke specs mis je precies?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2017 12:28 ]
Juist niet toch?Flieger schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:34:
[...]
Royk wil de televisie ophangen. Dan is een Playbase ook een beetje vreemd.
[...]
Althans dat haal ik er uit.Ik loop er niet warm voor en ik zie het ook niet voor me dat zo een zwart ding voor mn TV ligt die ik straks, na de verbouwing niet meer op gaat hangen.
HDMI poort gaat er toch niet komen bij Sonos, want ze kiezen specifiek voor een optical aansluiting. En daarmee vervallen ook meteen de audiocodecs die toch enkel via HDMI worden vervoerd.Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:27:
[...]
HDMI ARC, DTS X of Dolby atmos. De playbase staat toch totaal los van de bar? Verschillende producten.
[ Voor 33% gewijzigd door The Inquisitor op 30-10-2017 12:52 ]
Verwijderd
Waarom kiezen zij daar specifiek voor?The Inquisitor schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:50:
HDMI poort gaat er toch niet komen bij Sonos, want ze kiezen specifiek voor een optical aansluiting. En daarmee vervallen ook meteen de audiocodecs die toch enkel via HDMI worden vervoerd.
Omdat HDMI ARC poep is en vaak genoeg niet werkt. Je kunt er niet van uit gaan. Hetzelfde geldt voor HDMI CEC, ook dat werkt vaak genoeg niet (goed) samen. Ik heb dat zelf ook ontdekt: Samsung TV + Sony HCS = vreemde gebeurtenissen waaronder dat de homecinema aan gaat snachts zonder interactie, of een Panasonic TV + LG HCS, willen totaal niet samenwerken en zorgt ervoor dat er soms helemaal geen geluid meer is. Etc. etc. Optisch werkt echter ALTIJD.
Als je je tv laat installeren door een monteur gebruiken ze waar het kan ook optisch, zelfs wanneer hdmi(arc) beschikbaar is.
Verwijderd
Aha, duidelijk. Net een gekocht, dus even zien of het wat isThe Inquisitor schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:26:
[...]
Omdat HDMI ARC poep is en vaak genoeg niet werkt. Je kunt er niet van uit gaan. Hetzelfde geldt voor HDMI CEC, ook dat werkt vaak genoeg niet (goed) samen. Ik heb dat zelf ook ontdekt: Samsung TV + Sony HCS = vreemde gebeurtenissen waaronder dat de homecinema aan gaat snachts zonder interactie, of een Panasonic TV + LG HCS, willen totaal niet samenwerken en zorgt ervoor dat er soms helemaal geen geluid meer is. Etc. etc. Optisch werkt echter ALTIJD.
Als je je tv laat installeren door een monteur gebruiken ze waar het kan ook optisch, zelfs wanneer hdmi(arc) beschikbaar is.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2017 15:40 ]
Vanwege universal support op oudere apparatuur. Zeer domme keuze imho en de reden dat ik de playbase heb geruild voor een denon heos bar. DTS/DD Plus/ DTS HD zijn zaken die ik niet kan missen. Al mijn films zijn DTS audio op een paar na.
Het werkt hier anders perfect. HDMI ARC met een LG OLED 55C7V met een Denon Heos Bar met een 5.1 setup.The Inquisitor schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:26:
[...]
Ja oké, maar N=1. Het is alleen vaak een hit and miss, google er maar op en je zult zien dat HDMI ARC niet echt gewaardeerd wordt vanwege het feit dat het vaak niet werkt.wvkreg schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:46:
[...]
Het werkt hier anders perfect. HDMI ARC met een LG OLED 55C7V met een Denon Heos Bar met een 5.1 setup.
Als je DTS mist, dan is dat wel echt een probleem, ik heb daar zelf gelukkig geen last van. Nieuwe en dikke HD audioformaten vind ik dan weer een nonargument, want op de hardware die wij hebben ga je echt geen verschil horen. Bijv. Atmos? Ja leuk, maar dan hoor je eigenlijk 4 speakers in je plafond te hebben. Alsof je DD5.1 vs Atmos gaat horen op een soundbar.
Nee, maar wel PCM (want geen DTS en dus moet je je geluid doorvoer aanpassen bij een Sonos!) vs 5.1 of DD Plus. Ik snap Sonos echt niet.
Dus dan blijft het voornaamste probleem het gebrek aan DTS. Dat snap ik ook niet nee, die licentiekosten moeten best betaalbaar zijn met genoeg klanten. Anderzijds heb ik er gelukkig zelf geen last van, en al mijn content is in DD.
Volgens mij was de reactie van Sonos dat DD de standaard is van alle streamigsdiensten waaronder Netflix en HBO. DTS vind je voornamelijk op blurays, maar Sonos richt zich op de “moderne mens”. Of we het er mee eens zijn is een volgende.. maar ook daar zit wat in. Er is immers geen Sonos blurayspeler
Volgens mij was de reactie van Sonos dat DD de standaard is van alle streamigsdiensten waaronder Netflix en HBO. DTS vind je voornamelijk op blurays, maar Sonos richt zich op de “moderne mens”. Of we het er mee eens zijn is een volgende.. maar ook daar zit wat in. Er is immers geen Sonos blurayspeler
Onzin, anders kan ik het niet zeggen. Ga eens op de Sonos fora kijken waar steen en been geklaagd wordt door mensen die bij TV wel 5.1 krijgen, maar via Chromecast die aan de TV hangt alleen 2.0. Of weer niet via de setop box etc etc. "Oplossing" van Sonos, weer een switchbox er tussen van tientjes tot 100'en euro's...The Inquisitor schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:26:
[...]
Tuurijk werkt ARC ook niet altijd top, tegelijkertijd kun je op bijna iedere andere bar ook gewoon direct zaken aansluiten. Ik kan op de Heos Bar gewoon 4 x HDMI aansluiten, oh en optisch ook. Oftewel: Dat werkt ECHT altijd.
In dit topic is het stand-by verbruik al meerdere keren aangekaart, maar hoe zit het met het verbruik van een speaker als deze het draadloze netwerk waarop die is aangesloten niet meer kan vinden? 's Avonds gaat hier de WiFi uit en ben wel benieuwd of de speakers dan constant op zoek zijn naar een verbinding en of het verbruik daarmee omhoog gaat.
Heb helaas (nog) geen verbruiksmeter, maar wellicht dat iemand dat hier al heeft getest.
Heb helaas (nog) geen verbruiksmeter, maar wellicht dat iemand dat hier al heeft getest.
Niets onzin, ARC is niet een vastgesteld protocol en daarom werkt het bij de ene fabrikant wel icm een product en een ander niet.Sander schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:15:
[...]
Onzin, anders kan ik het niet zeggen. Ga eens op de Sonos fora kijken waar steen en been geklaagd wordt door mensen die bij TV wel 5.1 krijgen, maar via Chromecast die aan de TV hangt alleen 2.0. Of weer niet via de setop box etc etc. "Oplossing" van Sonos, weer een switchbox er tussen van tientjes tot 100'en euro's...
Tuurijk werkt ARC ook niet altijd top, tegelijkertijd kun je op bijna iedere andere bar ook gewoon direct zaken aansluiten. Ik kan op de Heos Bar gewoon 4 x HDMI aansluiten, oh en optisch ook. Oftewel: Dat werkt ECHT altijd.
Geen DD via optisch uit je TV is een tvfabrikant issue en heeft niets met Sonos te maken. Dus dat is al helemaal een non-argument. Ik heb mjin TV gehackt en krijg er prima DD uit via externe bronnen. Sony TVs schijnen dit ook bijna altijd te doen.
Zolang de enige manier om Sonos als "home cinema" te gebruiken je TV is (of een switch box), is het wel erg makkelijk verantwoordelijkheden afschuiven van ze... Ik heb geen zin om hier een halve flame war van te maken, maar zelfs de grootste Sonos fanboys op hun eigen fora waren teleurgesteld dat de Playbase nog steeds vast hield aan dit achterhaalde concept.The Inquisitor schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:34:
[...]
Niets onzin, ARC is niet een vastgesteld protocol en daarom werkt het bij de ene fabrikant wel icm een product en een ander niet.
Geen DD via optisch uit je TV is een tvfabrikant issue en heeft niets met Sonos te maken. Dus dat is al helemaal een non-argument. Ik heb mjin TV gehackt en krijg er prima DD uit via externe bronnen. Sony TVs schijnen dit ook bijna altijd te doen.
Ik ben aan het kijken naar standaarden voor mijn play:1’s. Bedoeling is achter de bank op de grond als surround speakers. Ik zie nu Vogel’s en Flexson. Welke is aan te raden, of is het om het even? Of zijn er nog andere opties?
Daar ben ik ook nog naar op zoek, maar vind de prijzen nog iets te hoog voor iets wat ik niet echt nodig heb. Wel goed om te weten: de play1 heeft gewoon een standaard schroefdraad achterop, dus veel speakerstandaarden zijn mogelijk
Voordeel van die Vogels standaarden is dat er een powercable in verwerkt zit. Bij Flexson zul je gebruik moeten maken van je meegeleverde kabel, of een verlengkabel als de originele niet lang genoeg is.
Qua stabiliteit kan ik alleen een vergelijk maken voor de standaarden van de Play:3, nagenoeg geen verschil.
Vogels heeft een bredere voet, maar Flexon voelt zwaarder aan.
Beide stabiel
Qua stabiliteit kan ik alleen een vergelijk maken voor de standaarden van de Play:3, nagenoeg geen verschil.
Vogels heeft een bredere voet, maar Flexon voelt zwaarder aan.
Beide stabiel
Ik zou ook even op de bevestigingsmethode letten. Bij de vogel standaard voor Heos 3 moet je bijvoorbeeld een onderdeel onder de Heos plakken. Voor mij een no-go. Ik weet niet hoe dat voor sonos zit.
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....
Beiden maken gebruik van het 'schroefgat' wat al op/in je Sonos speaker zit.Joba schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:36:
Ik zou ook even op de bevestigingsmethode letten. Bij de vogel standaard voor Heos 3 moet je bijvoorbeeld een onderdeel onder de Heos plakken. Voor mij een no-go. Ik weet niet hoe dat voor sonos zit.
Ik zit met het volgende:
Wanneer ik muziek afspeel, Deezer, en op mijn telefoon, Samsung a5, een filmpje afspeel via de browser dan gaat de sonos op pauze.
Wat kan ik hier aan doen?
Wanneer ik muziek afspeel, Deezer, en op mijn telefoon, Samsung a5, een filmpje afspeel via de browser dan gaat de sonos op pauze.
Wat kan ik hier aan doen?
Ik heb Alexa aan de praat hier. Valt mee hoe moeilijk het is. Je moet een Amerikaanse Apple ID aanmaken voor de Alexa app, en je moet in je Amazon account ook een Amerikaans adres invoeren. Nadeel is vooral dat als je bijvoorbeeld het weer wilt weten, hij standaard het weer vertelt van je nepadres.[message=53063633,noline]Flieger schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:34
[...]
Ik heb 'm, maar Alexa werkt niet in Nederland. Ook niet in het Engels. Schijnt te kunnen via allerlei omwegen, maar dat past niet bij het gemak van Sonos.
Ik mis Spotify ondersteuning wel, maar die komt 21 december als het goed is.
[ Voor 6% gewijzigd door jorgen83 op 04-11-2017 18:08 ]
Kun je dan niet vragen wat het weer is in Nederland, of een bepaalde stad?jorgen83 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 18:00:
[...]
Ik heb Alexa aan de praat hier. Valt mee hoe moeilijk het is. Je moet een Amerikaanse Apple ID aanmaken voor de Alexa app, en je moet in je Amazon account ook een Amerikaans adres invoeren. Nadeel is vooral dat als je bijvoorbeeld het weer wilt weten, hij standaard het weer vertelt van je nepadres.
Ik mis Spotify ondersteuning wel, maar die komt 21 december als het goed is.
I hide at work because good employees are hard to find.
Jawel, maar je moet dat wel Engels uitspreken. Amsterdam lukt dus wel, maar Amerongen ofzo is dan een hele opgave.Incolumis schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 18:48:
[...]
Kun je dan niet vragen wat het weer is in Nederland, of een bepaalde stad?
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Amsterdam is idd geen probleem. Rotterdam herkent ze dan weer niet.
Sinds kort een Playbar in bezit. Al mijn bronnen (Ziggo Horizon box en Apple tv 4) zijn via hdmi aangesloten op mijn tv (Panasonic 55CX700). Als ik nu wat afspeel van de Netflix app op de tv, dan krijg ik netjes dolby digital geluid via de playbar. Maar alles dat ik van mijn, via hdmi op de tv aangesloten, bronnen afspeel, wordt in stereo weergegeven. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat dolby digital dat via hdmi een tv binnen komt, er niet via de optische kabel uitgaat. Maar dat lijkt me sterk. Kan me niet voorstellen dat velen alleen stereo geluid hebben van die bronnen. Hoe is het bij jullie aangesloten dan? Of wordt er daarvoor gebruik gemaakt van een hdmi switch met optische uitgang, die dan weer is aangesloten op een optische switch, die alle optische kabels binnen krijgt en doorstuurt naar de Playbar?
Paar vragen over sonos. Ben van plan om 2 Play5 boxen neer te zetten, puur voor audio, geen film geluid ofzo.
- Is er een groot verschil in hoe je ze plaatst, horizontaal, vertikaal wel/niet op staander.
- Hoe veilig is het sonos systeem voor aanvallen van buiten af?
- Tijdje gelden had je die afluisterende samsung TV's. Sonos heeft (nog) geen microfoons. Maar wat voor data gaat sonos allemaal van mij verzamelen?
- B&O heeft onlangs bij een aantal modellen plotsklaps de spotify ondersteuning laten vervallen. Heeft sonos enige garantie dat dit over 4 jaar nog werkt?
- Is er een groot verschil in hoe je ze plaatst, horizontaal, vertikaal wel/niet op staander.
- Tijdje gelden had je die afluisterende samsung TV's. Sonos heeft (nog) geen microfoons. Maar wat voor data gaat sonos allemaal van mij verzamelen?
- B&O heeft onlangs bij een aantal modellen plotsklaps de spotify ondersteuning laten vervallen. Heeft sonos enige garantie dat dit over 4 jaar nog werkt?
Als je in dit topic zoekt op 'dolby digital' en 'switch' ga je heel veel informatie vinden over jouw probleem.Bracha25 schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:14:
Sinds kort een Playbar in bezit. Al mijn bronnen (Ziggo Horizon box en Apple tv 4) zijn via hdmi aangesloten op mijn tv (Panasonic 55CX700). Als ik nu wat afspeel van de Netflix app op de tv, dan krijg ik netjes dolby digital geluid via de playbar. Maar alles dat ik van mijn, via hdmi op de tv aangesloten, bronnen afspeel, wordt in stereo weergegeven. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat dolby digital dat via hdmi een tv binnen komt, er niet via de optische kabel uitgaat. Maar dat lijkt me sterk. Kan me niet voorstellen dat velen alleen stereo geluid hebben van die bronnen. Hoe is het bij jullie aangesloten dan? Of wordt er daarvoor gebruik gemaakt van een hdmi switch met optische uitgang, die dan weer is aangesloten op een optische switch, die alle optische kabels binnen krijgt en doorstuurt naar de Playbar?
Korte versie; veel tv's geven geen DD door wanneer er een externe bron (hdmi) is aangesloten op tv. Sommige tv's doen dit wel, waaronder schijnbaar veel Sony tv's, en andere niet, zoals de meeste Samsungs en eigenlijk alle andere merken. Raadpleeg altijd de handleiding van je tv en check in het instellingsmenu op een HDMI ingang of DD beschikbaar is bij de digital out instelling.
Oplossing zijn o.a. direct optical aansluiten vanaf de bronnen (dmv optical switch), hdmi streams extracten dmv HDMI audio extractor, of mijn oplossing: je tv te hacken (kan in ieder geval met Samsung, voor andere merken moet je het zelf nakijken).
[ Voor 8% gewijzigd door The Inquisitor op 05-11-2017 13:23 ]
Thx! Ga eens info opzoeken of dat hacken op mijn tv mogelijk is. Anders toch maar aan de switchesThe Inquisitor schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:22:
[...]
Oplossing zijn o.a. direct optical aansluiten vanaf de bronnen (dmv optical switch), hdmi streams extracten dmv HDMI audio extractor, of mijn oplossing: je tv te hacken (kan in ieder geval met Samsung, voor andere merken moet je het zelf nakijken).
De 5 heeft wel een microfoon. De verwachting is dat deze later ook ondersteuning krijgt voor Alexa, net als de One.MeTooPV schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:01:
Paar vragen over sonos. Ben van plan om 2 Play5 boxen neer te zetten, puur voor audio, geen film geluid ofzo.
Volgens kan je met 2 5's een behoorlijke ruimte vullen. :-)
Zijn er met Black Friday interessante Sonos aanbiedingen? Ik wil een 5 aanschaffen en een mooie actie zou wel lekker zijn. :-)
Ik zit met een dilemma. Vandaag kan ik in een selexion winkel in de buurt een play 1 kopen voor 179, en in de mediamarkt een one voor 200 wegens singles Day. Ik heb er 2 nodig om in stereo te zetten samen met mijn playbar. De spraaktechnologie van de one zegt mij echter niets, de enige reden waarom ik twijfel is dat ik vrees dat de one langer updates zal krijgen dan de play 1, of zou deze ook nog volledige ondersteuning krijgen van sonos in de toekomst?
Oude zoneplayers werken ook nog steeds, maar ondersteunen uiteraard geen trueplay of kunnen geen rears zijn voor een 5.1 setup met de bar. Zelfde voor bijv Play:5 1e generatie, die worden nog steeds ondersteund, werken prima, maar werkt niet als rears voor de playbar. En kunnen niet in stereopair met een gen:2.Asomers schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 08:40:
Ik zit met een dilemma. Vandaag kan ik in een selexion winkel in de buurt een play 1 kopen voor 179, en in de mediamarkt een one voor 200 wegens singles Day. Ik heb er 2 nodig om in stereo te zetten samen met mijn playbar. De spraaktechnologie van de one zegt mij echter niets, de enige reden waarom ik twijfel is dat ik vrees dat de one langer updates zal krijgen dan de play 1, of zou deze ook nog volledige ondersteuning krijgen van sonos in de toekomst?
Uiteindelijk is het ook even hoe lang je er mee wil gaan doen, is 40,- over de 3 of 5 jaar dat je er plezier van wil hebben een grote uitgave voor je? (Most likely not als je Sonos aan het kopen bent :-))
De hardware is verder hetzelfde dus verwacht voorlopig nog ondersteuning
heb hier 2x Sonos Play:5 (2nd gen) in stereo staan.MeTooPV schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:01:
Heb staanders waar ik eenvoudig kan switchen tussen horizontale of verticale plaatsing. Heb beide postities meerdere keren uitgeprobeerd.
Verticaal geeft je een breder geluidsbeeld en horizontaal echt een ''puur'' stereobeeld, dit is vrijwel alleen interessant als je daadwerkelijk in het midden (op gepaste afstand) van de speakers zit.
Ze staan nu bij mij dus plat, wat een zeer mooi ruimtelijk geluidsbeeld geeft.
Ik krijg soms mensen over de vloer die eigenlijk Sonos bagger vinden (want ja, ''gelezen op internet'') en ik speel wat nummers (meerdere types muziek) af voor deze mensen en daarna zijn ze redelijk mindblown.
Italiaanse Amazon heeft nu een aantal Sonos producten in de aanbieding:Flieger schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:21:
Zijn er met Black Friday interessante Sonos aanbiedingen? Ik wil een 5 aanschaffen en een mooie actie zou wel lekker zijn. :-)
Play:1 179 euro
play:5 452 euro
playbar 623 euro
(prijzen zoals op de site vermeld)
Ik heb jullie advies nodig, beste Tweakers: hier thuis geeft de combinatie Sony BRAVIA KD-49XE9005 + Sonos Surround (Playbar + Play 1's) + Xbox One X 'audio lag' als de Xbox via HDMI aan de tv hangt en de tv alles doorzendt naar de Sonos.
Xbox direct op de Sonos werkt perfect, maar ik heb de Netflix app op de tv nodig voor HDR. Dan is het ook fijn als het geluid over de Sonos loopt.
Wat mis ik hier?
Xbox direct op de Sonos werkt perfect, maar ik heb de Netflix app op de tv nodig voor HDR. Dan is het ook fijn als het geluid over de Sonos loopt.
Wat mis ik hier?
Ik heb even snel op google gekeken en ik zie dat de meeste mensen dan gebruik maken van een optical switch.Yonix schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:16:
Ik heb jullie advies nodig, beste Tweakers: hier thuis geeft de combinatie Sony BRAVIA KD-49XE9005 + Sonos Surround (Playbar + Play 1's) + Xbox One X 'audio lag' als de Xbox via HDMI aan de tv hangt en de tv alles doorzendt naar de Sonos.
Wat mis ik hier?
Dat zal de enige oplossing zijn waarschijnlijk. Optical kabel van TV en XBOX naar de optical splitter, en vanaf de splitter naar de Sonos
Dat gaat hem dan zijn. Wéér een afstandbediening erbij, want ik ga natuurlijk niet handmatig die switch bedienen.
#FirstWorldProblems
Update: Een optical switch van König ertussen gehangen, met afstandsbediening en interne versterker, en dat werkt per-fect! Problem solved!
Update: Een optical switch van König ertussen gehangen, met afstandsbediening en interne versterker, en dat werkt per-fect! Problem solved!
[ Voor 37% gewijzigd door Yonix op 14-11-2017 19:53 ]
Voor mensen met een iPhone X
Sonos is klaar voor de iPhone X
Fijn!Geert1976 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:37:
Verwijderd
Ik heb geprobeerd alexa te activeren op mijn sonos one, maar zonder succes. Op mijn iphone de alexa app gedownload uit de VS-store, een amazon account gebruikt met amerikaans adres etc, zelfde account ook gebruikt voor sonos app. Telefoon op Engels ingesteld, locatievoorzieningen uit, tunnelbear vanuit VS etc.
Na drukken op discover in Alexa app krijg ik iedere keer de melding: there was an error discovering your devices. Vergeet ik iets?
Na drukken op discover in Alexa app krijg ik iedere keer de melding: there was an error discovering your devices. Vergeet ik iets?
Heb je de Sonos skill in Alexa app geinstalleerd?Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:27:
Ik heb geprobeerd alexa te activeren op mijn sonos one, maar zonder succes. Op mijn iphone de alexa app gedownload uit de VS-store, een amazon account gebruikt met amerikaans adres etc, zelfde account ook gebruikt voor sonos app. Telefoon op Engels ingesteld, locatievoorzieningen uit, tunnelbear vanuit VS etc.
WTF... Trueplay? Want op mijn 8 Plus werkt het nog steeds niet...Geert1976 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:37:
Verwijderd
Ja die heb ik geinstalleerd en vandaar uit op de button discover devives gedrukt. Daarna verschijnt genoemde foutmeldingjorgen83 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:19:
[...]
Heb je de Sonos skill in Alexa app geinstalleerd?
excuses. Ik bedoel klaar voor de iPhone X qua schermformaat.jorgen83 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:20:
[...]
WTF... Trueplay? Want op mijn 8 Plus werkt het nog steeds niet...
Maar volgens mij moet TruePlay ook gewoon werken op jouw 8 Plus...
TruePlay heeft een tijdje niet gewerkt vanwege iOS11, maar alles werkt weer voor zover ik weet.
IOS11 is inderdaad gefixt, maar nog niet voor de 8 plus beschikbaar.The Inquisitor schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:57:
TruePlay heeft een tijdje niet gewerkt vanwege iOS11, maar alles werkt weer voor zover ik weet.
Ik heb het wel werkend, en heb ook even zitten kutten. Probeer anders uit te loggen uit de Alexa app, en dan opnieuw in te loggen. Geloof dat dat bij mij toen ineens wel werkte.Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:42:
[...]
Ja die heb ik geinstalleerd en vandaar uit op de button discover devives gedrukt. Daarna verschijnt genoemde foutmelding
Verwijderd
Ik loop al anderhalve week te kutten. Opnieuw inloggen, (de)installeren, sonos opnieuw ingesteld etc. Ben er helemaal klaar mee....jorgen83 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:25:
[...]
Ik heb het wel werkend, en heb ook even zitten kutten. Probeer anders uit te loggen uit de Alexa app, en dan opnieuw in te loggen. Geloof dat dat bij mij toen ineens wel werkte.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik iets heb gedaan met “discover” in de Alexa app zoals jij zegt.Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:39:
[...]
Ik loop al anderhalve week te kutten. Opnieuw inloggen, (de)installeren, sonos opnieuw ingesteld etc. Ben er helemaal klaar mee....
Ga eens naar het hamburgermenu, dan settings, wat staat er dan onder devices?
[ Voor 9% gewijzigd door jorgen83 op 16-11-2017 19:52 ]
Verwijderd
ik zie van alles staan: poldepol's amazon app's, dan een blauwe button setup a new device, vervolgens notifications, music & media, ..... en onderaan history, about... en tenslotte de blauwe knop met sign out.jorgen83 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:49:
[...]
Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik iets heb gedaan met “discover” in de Alexa app zoals jij zegt.
Ga eens naar het hamburgermenu, dan settings, wat staat er dan onder devices?
Geen Devices...
En als je de settings opent van de Sonos skill in de Alexa app?
Verwijderd
Dan zie ik staan:jorgen83 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:28:
En als je de settings opent van de Sonos skill in de Alexa app?
General, account linking - linked
Advanced settings en daaronder een button manage smart home devices -->als ik op deze button druk zie ik groups, device en scenes staa. Als ik op devices druk zie ik een huisje met een wifi-teken met daaronder smart home skill. Helemaal onderaan een blauwe button met dicover. Als ik daarop druk komt de eerder genoemde melding there was an error discovering your devices..
Echt heel vreemd dat het niet werkt. Ik zou toch proberen om de skill te disablen en reenablen, idem met de app. Irritant dat dit zo moet.
Kleine garantie-ervaring: Mijn Play:5 (gen2) maakte na ongeveer een jaar trouwe dienst opeens geen verbinding meer met mijn WiFi. Bedraad geen punt. Mijn Play:1 had nergens last van. Klonk als een simpel probleem (draadloze module defect) maar je weet nooit hoe helpdesks daar mee omgaan. Uitstekend deze keer. Ik heb tien minuten aan de telefoon gehangen met een aardige Sonos-meneer en in die tien minuten heb ik de speaker bedraad aangesloten om een rapportage te sturen naar Sonos, heeft hij geconstateerd dat de draadloze module defect was en heeft hij geregeld dat de speaker zonder kosten wordt omgeruild.
Dat was gisteren. Ik verwacht morgen de nieuwe speaker, waarna ik binnen 14 dagen de oude kan terugsturen. Daar was wel een reservering op mijn credit card voor nodig, maar soit. Een tevreden mens schreef het bovenstaande.
Dat was gisteren. Ik verwacht morgen de nieuwe speaker, waarna ik binnen 14 dagen de oude kan terugsturen. Daar was wel een reservering op mijn credit card voor nodig, maar soit. Een tevreden mens schreef het bovenstaande.
Peace is not simply the absence of war.
@Verwijderd surf eens naar echosim.io en log daar eens in met je alexa login.
daar commando "discover my devices" zeggen
kijk daarna eens naar je app
jou sonos zou volgens mij dan herkend moeten worden
Bij mijn ouders identiek probleem gehad en uiteindelijk TV omgeruild met 1tje van mij, omdat ik het er echt niet door ga krijgen dat mijn vader iedere keer met 3 afstandsbedieningen gaat werken (TV, Switch, kabel-decoder), dat is gewoon onacceptabel als je voor 1800 euro aan home cinema spul hebt gehaaldYonix schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:19:
Dat gaat hem dan zijn. Wéér een afstandbediening erbij, want ik ga natuurlijk niet handmatig die switch bedienen.#FirstWorldProblems
Daarom blijf ik me verbazen dat Sonos fanboys dit een 'perfecte' oplossing vinden, idem op Reddit waar mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden om na een uitgave van 2000,- met stereo geluid te zitten en dan maar een optical switch kopen... Dit was exact de reden voor mij om niet voor Sonos te kiezen, zeker toen ze dit bij release van de Soundbase nog steeds niet hebben aangepakt.
Verwijderd
Wow zoro007, hij heeft m herkend. Ik ga nu kijken hoe het werkt. many thankszoro007 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:56:
Verwijderd
Herkennen is gelukt, maar luisteren ho maar. Ze reageert nergens op...Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:40:
[...]
Wow zoro007, hij heeft m herkend. Ik ga nu kijken hoe het werkt. many thanks
Heb je via de website ook al eens geprobeerd of je hem van daaruit kan bedienen ?
Ben benieuwd naar de afloop , want ik wil ook een sonos one kopen (enkel als hij via alexa werkt)
ik bedoel via echosim.io
Ben benieuwd naar de afloop , want ik wil ook een sonos one kopen (enkel als hij via alexa werkt)
ik bedoel via echosim.io
[ Voor 6% gewijzigd door zoro007 op 17-11-2017 17:29 ]
Verwijderd
Ik ben nu en ga morgen stoeien vanaf de website. Idd meer mogelijkheden. Ik houd je/jullie geinformeerdzoro007 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:56:
Heb je via de website ook al eens geprobeerd of je hem van daaruit kan bedienen ?
ik bedoel via echosim.io
Ik snap het punt van Echosim niet helemaal, maar zoals gezegd ik heb Alexa werkend op mijn One.zoro007 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:56:
ik bedoel via echosim.io
Verwijderd
Nadat ik op Echosim discover devices heb gezegd, herkent alexa mijn sonos wel. Echter de sonos one zelf doet niks. Het lampje bij de microfoon brandt ook niet, wat betekent dat er geen spraakservice actief is. Inmiddels weer alle trucjes uitgevoerd (uit- en inloggen, skill dis- en enablen etc). Begin moedeloos te worden.jorgen83 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:17:
[...]
Ik snap het punt van Echosim niet helemaal, maar zoals gezegd ik heb Alexa werkend op mijn One.
Verwijderd
zoro007 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:56:
Bij de media markt als clublid de play:1 voor 179. Word in de winkelwagen verrekend.
Oeh nice! Zal er richting black friday een nóg scherpere actie komen of zal ik m nu gewoon nemen? Twijfels twijfels..the slayer schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 22:18:
Bij de media markt als clublid de play:1 voor 179. Word in de winkelwagen verrekend.
Mijn ouders hebben een playbar met sub en 2x play 1. Ook hebben ze een nieuwe tv gekocht namelijk de samsung ue55mu7050. Echter krijg ik de afstandsbediening niet geregistreerd om het volume te kunnne regelen. De ziggo afstandsbediening pakt die gelijk. Zijn hier omwegen voor of moet je hier een mail naar support voor schrijven?
Edit: gevonden
https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4198
Edit: gevonden
https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4198
[ Voor 10% gewijzigd door Deef_K op 19-11-2017 08:27 ]
Ik denk het persoonlijk niet, ik heb ze afgelopen jaar voor niet lager dan 175 gezien. Ik heb er 2 besteldDCNY schreef op zondag 19 november 2017 @ 07:58:
[...]
Oeh nice! Zal er richting black friday een nóg scherpere actie komen of zal ik m nu gewoon nemen? Twijfels twijfels..
Heb je je sonos account ook op Amerika staan?Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:50:
[...]
Nadat ik op Echosim discover devices heb gezegd, herkent alexa mijn sonos wel. Echter de sonos one zelf doet niks. Het lampje bij de microfoon brandt ook niet, wat betekent dat er geen spraakservice actief is. Inmiddels weer alle trucjes uitgevoerd (uit- en inloggen, skill dis- en enablen etc). Begin moedeloos te worden.
Nee idd. Heb er vandaag maar eentje gehaaldthe slayer schreef op zondag 19 november 2017 @ 08:53:
[...]
Ik denk het persoonlijk niet, ik heb ze afgelopen jaar voor niet lager dan 175 gezien. Ik heb er 2 besteld
Verwijderd
Chrisz en alle anderen: het is gelukt. Ik had mijn sonos account wel op amerika gezet, maar dat deed niks. Tot ik vandaag besloot mijn sonos terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw te installeren. Tijdens het installeren via de sonos app kwam de vraag al voorbij of ik alexa als spraakservice wilde installeren. Bingo!chrizs schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:38:
[...]
Heb je je sonos account ook op Amerika staan?
Allemaal heel erg bedankt. Hue skill werk ook prima, ben nu bezig met de harmony hub!
Ik zit er aan te denken om komende periode (met black friday misschien??
) een playbase op de kop te tikken.. Echter is een ding mij nog steeds niet duidelijk qua gebruik van het ding.
Hoe gaat de aansturing van het geluid? Moet ik hiervoor de playbase apart aanzetten of staat deze altijd 'aan'? Als het ding dan toch uit staat, is deze dan dmv de app aan te zetten of krijg je er (weer) een afstandsbediening bij?
Ik heb nu een wat ouder Bose systeem wat ik dus niet aan kan laten om muziek af te laten spelen. Nu mijn SGS7 geen infrarood meer heeft, kan ik dat ding ook niet meer makkelijk aanzappen.. Zoiets wil ik eigenlijk wel terug hebben.
Hoe gaat de aansturing van het geluid? Moet ik hiervoor de playbase apart aanzetten of staat deze altijd 'aan'? Als het ding dan toch uit staat, is deze dan dmv de app aan te zetten of krijg je er (weer) een afstandsbediening bij?
Ik heb nu een wat ouder Bose systeem wat ik dus niet aan kan laten om muziek af te laten spelen. Nu mijn SGS7 geen infrarood meer heeft, kan ik dat ding ook niet meer makkelijk aanzappen.. Zoiets wil ik eigenlijk wel terug hebben.
De Playbase staat eigenlijk altijd aan. Als je hem niet gebruikt in een “low energy” stand. Met de app kun je muziek starten. Mocht je dan muziek spelen en dan je tv aan zetten dan pauzeert hij zelf de muziek en schakeld naar je TV. Als de tv uit gaat blijft de muziek gepauzeerd. Volume hoger en zachter is te regelen met je app of met de afstandsbediening van je tv.Deimos000 schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:20:
Ik zit er aan te denken om komende periode (met black friday misschien??) een playbase op de kop te tikken.. Echter is een ding mij nog steeds niet duidelijk qua gebruik van het ding.
Helemaal correct. Opzetten volumecontrol met je TV-afstandsbediening kan wat zoeken zijn (was het ten minste voor mijn LG).the slayer schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:44:
[...]
De Playbase staat eigenlijk altijd aan. Als je hem niet gebruikt in een “low energy” stand. Met de app kun je muziek starten. Mocht je dan muziek spelen en dan je tv aan zetten dan pauzeert hij zelf de muziek en schakeld naar je TV. Als de tv uit gaat blijft de muziek gepauzeerd. Volume hoger en zachter is te regelen met je app of met de afstandsbediening van je tv.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
PlayBase idle verbruik: 3 wattDeimos000 schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:20:
...playbase...
https://sonos.custhelp.co...wer-consumption-when-idle
iemand al een sub voorbij zien komen in een black friday aanbieding..? ben benieuwd welke prijs het dit jaar gaat worden, mag hopen onder de 680,- want daar staat hij toch al regelmatig voor
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Ik heb nu een One en wil deze bij een scherpe Black Friday actie met een 5 aanvullen. Zou een sub hier nog iets aan toevoegen? Neemt deze de lage tonen over van de 5 en One waardoor deze zuiverder oid worden?
Ja, een sub zal de lage tonen overnemen van de andere speakers.Flieger schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:32:
Ik heb nu een One en wil deze bij een scherpe Black Friday actie met een 5 aanvullen. Zou een sub hier nog iets aan toevoegen? Neemt deze de lage tonen over van de 5 en One waardoor deze zuiverder oid worden?
In een eerdere post van mij heb ik een linkje naar het officiële sonosforum waar dat bevestigd wordt.
M.b.t. scherpe aanbiedingen: vorig jaar waren prijzen voor een Sub zo'n 600 euro. idem voor Playbar.
Play:5 zo'n 440 euro.
Kijk, dat zijn wel interessante kortingen!
Wellicht pak ik de sub er direct bij dan. Al vind ik dat nogal een fors (en lelijk) ding.
Mijn situatie is als volgt: keuken vast aan de woonkamer. Totale lengte van de ruimte is ruim 12 meter en de woonkamer is zo'n 6 meter breed. In de keuken staat nu de One en de 5 zal in de woonkamer (bijna achterin, dus zo'n 10 meter verderop) staan. Nu heb ik wat vragen:
- Kan ik het volume van de 5 iets lager zetten dan de One als ik ze in een groep zet? Dus bij het maken van de groep bijvoorbeeld de Play:5 op volume 10 zetten en de One op 7 en dat dit voortaan de instelling is bij het selecteren van deze groep?
- Voegt de Sub wat toe in deze ruimte en met deze afstand van de speakers?
- Is het enige verschil tussen een groep en een paar dat bij een paar de luidsprekers als links en rechts gemaakt worden van stereo?
Wellicht pak ik de sub er direct bij dan. Al vind ik dat nogal een fors (en lelijk) ding.
Mijn situatie is als volgt: keuken vast aan de woonkamer. Totale lengte van de ruimte is ruim 12 meter en de woonkamer is zo'n 6 meter breed. In de keuken staat nu de One en de 5 zal in de woonkamer (bijna achterin, dus zo'n 10 meter verderop) staan. Nu heb ik wat vragen:
- Kan ik het volume van de 5 iets lager zetten dan de One als ik ze in een groep zet? Dus bij het maken van de groep bijvoorbeeld de Play:5 op volume 10 zetten en de One op 7 en dat dit voortaan de instelling is bij het selecteren van deze groep?
- Is het enige verschil tussen een groep en een paar dat bij een paar de luidsprekers als links en rechts gemaakt worden van stereo?
[ Voor 12% gewijzigd door Flieger op 22-11-2017 14:51 ]
Je kunt van de 5 en de 1 geen paar maken. Dat kan alleen met twee dezelfde speakers.Flieger schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:24:
- Kan ik het volume van de 5 iets lager zetten dan de One als ik ze als 'paar' maak? Dus bij het maken van het paar de 5 op volume 10 zetten en de One op 7 en dat dat voortaan de instelling is bij het selecteren van het paar?
Ik moet toch een groep kunnen maken met die twee luidsprekers?
Dat kan wel ja.Flieger schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:19:
Ik moet toch een groep kunnen maken met die twee luidsprekers?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Gelukkig, dan pas ik mijn vraag even aan :-)
Dat kan:
Het volume van gegroepeerde kamers aanpassen
Als twee of meer kamers zijn gegroepeerd wordt het volume van alle speakers in die groep automatisch aangepast door de volumeregelaar naar links of rechts te slepen.
Als je het volume van een enkele luidspreker in de groep wilt aanpassen, tik je één keer op de volumeregelaar om het volume van de individuele speakers weer te geven. Zoek de naam van de speaker waarvan je het volume wilt aanpassen en sleep de schuifregelaar naar links of rechts om het volume te wijzigen.
Als een speaker deel uitmaakt van een groep en je drukt op de fysieke volumeknoppen van die speaker, wordt alleen het volume van die bepaalde speaker aangepast en niet dat van de hele groep
https://sonos-nl.custhelp...roeperen-met-de-sonos-app
Het volume van gegroepeerde kamers aanpassen
Als twee of meer kamers zijn gegroepeerd wordt het volume van alle speakers in die groep automatisch aangepast door de volumeregelaar naar links of rechts te slepen.
Als je het volume van een enkele luidspreker in de groep wilt aanpassen, tik je één keer op de volumeregelaar om het volume van de individuele speakers weer te geven. Zoek de naam van de speaker waarvan je het volume wilt aanpassen en sleep de schuifregelaar naar links of rechts om het volume te wijzigen.
Als een speaker deel uitmaakt van een groep en je drukt op de fysieke volumeknoppen van die speaker, wordt alleen het volume van die bepaalde speaker aangepast en niet dat van de hele groep
https://sonos-nl.custhelp...roeperen-met-de-sonos-app
Verwijderd
Spotify inmiddels ook gekoppeld met de alexa/sonos one. Werkt als een speer.Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 17:36:
[...]
Chrisz en alle anderen: het is gelukt. Ik had mijn sonos account wel op amerika gezet, maar dat deed niks. Tot ik vandaag besloot mijn sonos terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw te installeren. Tijdens het installeren via de sonos app kwam de vraag al voorbij of ik alexa als spraakservice wilde installeren. Bingo!
Allemaal heel erg bedankt. Hue skill werk ook prima, ben nu bezig met de harmony hub!
Heeft iemand hier de amazon hub al kunnen koppelen via de skill in alexa? wederom een regioprobleem waar ik niet doorheen kom. Ik heb echt alles op engel/amerikaans gezet maar iedere keer de melding:
... however we only support the English for the US and UK...
NB: YONOMI vind ik niks
Gister een Sonos One binnen gekregen, had al een Echo staan dus toevoegen van de Sonos ging makkelijk via de skill, ook zie ik de Sonos bij Devices staan, maarrrrr ding reageert dus niet op "Alexa"... Wellicht dat je het moet activeren in de Sonos-app maar die blijft helaas zeggen dat het niet werkt in Nederland...
Heb al een keer een zelfde soort vraag gesteld, maar ben wel benieuwd naar de inzichten. Ik wil voor in de huiskamer, (5 bij 7 ongeveer) een Sonos halen. Een 5 vind ik nogal aan de prijs omdat ik eigenlijk nog niet 100% zeker ben of ik er voldoende gebruik van ga maken. Een 3 vind ik een mindere middenweg, maar zou een 1 voldoende zijn voor een dergelijke woonkamer?
It's dogged that does it
Ik heb enkel een "one" in onze woonkamer met open keuken staan (4*12m) en vind dat voldoende. Ik gebruik hem dan ook wel voornamelijk voor achtergrond muziek natuurlijk. Maar ik denk dat het erg persoonlijk is. Op zich kan je je met die 200E ook niet echt een buil vallen wat mij betreft.
En je kunt er 2 halen voor 360 euro, dan heb je een mooi stereopaar (of als je dat overkill vindt, heb je 2 speakers voor 2 ruimtes).
Dient de soundbar per-se aan LAN? Of kan die ook in combinatie met een Play1 aan het netwerk gekoppeld worden? (zoals dat eigenlijk bij al hun speakers is)
Ik zie dat de boost ook een optie is.. Wellicht moet ik daarvoor gaan
Ik zie dat de boost ook een optie is.. Wellicht moet ik daarvoor gaan
[ Voor 19% gewijzigd door Avenger84 op 23-11-2017 11:31 ]
Om op deze vraag nog even apart antwoord te geven: ja, het voegt veel toe. Zeker bij een dergelijk grote ruimte. Ik heb dezelfde set-up in een relatief kleine ruimte (keuken van 3 x 5 m), omdat ik daar vaak aan de bar zit. De sub zorgt op lage volumes op subtiele wijze voor een voller geluid. En op hoge volumes is het genieten van een indrukwekkende bas.Flieger schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:24:
Kijk, dat zijn wel interessante kortingen!![]()
Wellicht pak ik de sub er direct bij dan. Al vind ik dat nogal een fors (en lelijk) ding.![]()
Als je de sub nu voor een mooie prijs kunt kopen, zou ik dat zeker doen. Je kunt 'm altijd nog terugsturen (indien online gekocht) of later zonder of met gering verlies doorverkopen.
Verwijderd
zie eerdere reactie van mij:Helox-in-a-box schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:56:
Gister een Sonos One binnen gekregen, had al een Echo staan dus toevoegen van de Sonos ging makkelijk via de skill, ook zie ik de Sonos bij Devices staan, maarrrrr ding reageert dus niet op "Alexa"... Wellicht dat je het moet activeren in de Sonos-app maar die blijft helaas zeggen dat het niet werkt in Nederland...
Ik had mijn sonos account wel op amerika gezet, maar dat deed niks. Tot ik vandaag besloot mijn sonos terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw te installeren.
Thanks. En je mist geen bass of iets dergelijks?The Inquisitor schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:32:
En je kunt er 2 halen voor 360 euro, dan heb je een mooi stereopaar (of als je dat overkill vindt, heb je 2 speakers voor 2 ruimtes).
It's dogged that does it
Nee, eigenlijk niet. Deze relatief kleine speakers klinken echt heel goed en produceren nog een behoorlijke bass. Ik geloof wel meteen dat een subwoofer erbij alles verandert, en alles nog beter klinkt, maar het is afhankelijk van je wensen. Ik woon in een appartement dus wilde juist geen subwoofer meer. Nu kan ik mijn geluid opschroeven zonder bang te hoeven zijn dat alle onderburen gebonk horen.SavageBrother schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:25:
[...]
Thanks. En je mist geen bass of iets dergelijks?
Ik heb 2 Play1's nu gekoppeld aan mijn Soundbase en ook met films mis ik geen bass. Lage tonen worden goed weergegeven en op sommige momenten geloof je bijna niet dat er een subwoofer mist, maar dat komt dan ook zeker door de soundbase
Hmm. Even in de gaten houden wat er nog eventueel van een Play 5 af gaat. Op zich is een Play 1 misschien wel leuk om mee te beginnen.
It's dogged that does it
Play:1 is eigenlijk altijd goed, de meeste beginnen hier mee inderdaad. Persoonlijk vind ik het design van de 1 mooier, dus dat is mijn reden om geen 5 aan te schaffen (maar het geluid schijnt wel erg vet te zijn van de 5).
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.