Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 51 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:12
matthijst schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:11:
Oh. En volgend jaar AirPlay 2 support.
Slim en eindelijk 🙂
AirPlay is nu al soort-van-mogelijk via een Raspberry Pi. gaat nog niet helemaal lekker en zit een vertraging op maar werkt wel ok.
Ben wel benieuwd of Sonos het nu zelf exact hetzelfde gaat implementeren of het misschien nog wel beter gaat doen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:32

OMX2000

By any means necessary...

TerrorSource schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:27:
[...]

AirPlay is nu al soort-van-mogelijk via een Raspberry Pi. gaat nog niet helemaal lekker en zit een vertraging op maar werkt wel ok.
Ben wel benieuwd of Sonos het nu zelf exact hetzelfde gaat implementeren of het misschien nog wel beter gaat doen.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met beter. Een betere Airplay? Want Airplay 2 is wat mij betreft niet een stap vooruit, want de muziek streamt van je iDevice naar meerdere speakers. Sonos draait standalone zoals we allemaal weten.

Dus ja Airplay support als extra is ok, maar het is, in mijn ogen, geen betere optie.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-01 17:43
OMX2000 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:08:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met beter. Een betere Airplay? Want Airplay 2 is wat mij betreft niet een stap vooruit, want de muziek streamt van je iDevice naar meerdere speakers. Sonos draait standalone zoals we allemaal weten.

Dus ja Airplay support als extra is ok, maar het is, in mijn ogen, geen betere optie.
Net wel, hoe meer optie’s hoe beter. Nu gaat het eindelijk mogelijk zijn om youtube etc te streamen op sonos speakers.

PSN: Jonasken

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:51
Ik denk dat ik nog even afwacht en tzt één van mijn play1's swap voor een one. Vraag me wel af of je een play 1 en one in stereo kan schakelen en of je dan ook gebruik kan maken van voice control.

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-01 14:18
OMX2000 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:08:
[...]

AirPlay werkt complexer dan dat, en kan ook gewoon streams overnemen net zoals bijvoorbeeld een Chromecast. Je krijgt enkel ook nog de mogelijkheid om lokale bestanden te streamen via WIFI (en dat is een stuk zuiniger dan bijv een verbinding met bluetooth). Dus het is wel degelijke een mooie optie erbij.

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:51
bvsteyn schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 07:10:
Ik denk dat ik nog even afwacht en tzt één van mijn play1's swap voor een one. Vraag me wel af of je een play 1 en one in stereo kan schakelen en of je dan ook gebruik kan maken van voice control.
In eerste instantie schijnt dat niet te kunnen:
https://www.reddit.com/r/...e_with_play1_to_create_a/

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• The Inquisitor
Werkt CEC nog steeds bij een HDMI audio extractor? Iemand goede ervaringen met een bepaald product?

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
the slayer schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:44:
Net op Android ook een update gehad van de app en daarna de speakers naar 8.0. De app is in elk geval een stukje strakker
Ik vond de oude zwarte layout echt veel beter...

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2025
Zonde, had stiekem op een prijsverlaging van de play 5 gehoopt. Dan maar ff wachten tot black Friday (dat is nu toch al bijna).

It's dogged that does it

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-01 11:21
Ik ben niet zo te spreken over de nieuwe update (iOS, iPad)

Opzich is het design met de knoppenbalk onderin welk strak, maar daar houdt het dan ook op voor mij. Ik vind alles veel te wit, en het was al erg wit, maar nu is zelfs het afspeelscherm een grote witte lichtbalg geworden wat ik toch zonde vind. Sonos had altijd zo’n mooi design waarin de cover doorzichtig uitvergroot te zien was in de donkere achtergrond en dat is maar één van de voorbeelden wat ik visueel erg mooi vond aan de oude app maar nu niet meer terug te zien is. Ook is het verhogen of verlagen van het bas niveau van de sub nu nog omslachtiger geworden dan het al was. Het was altijd mogelijk bovenin op ‘kamers’ te klikken en via de instellingenknop daarin direct in de geluidsinstellingen van de kamer te komen. Nu moet het afspeelscherm eerst worden verlaten, dan moet er op ‘meer’ worden geklikt, dan op instellingen, dan op instellingen kamer en dan nog eens op je speakercombinatie. Dat zijn meer dan 2x zoveel stappen. (Ik gebruik de sub instellingen veel omdat ik bijvoorbeeld tijdens een film meer bas wil dan tijdens muziek) Waarom zit er nog steeds geen simpele snelkoppeling in het afspeelmenu om dit gelijk te kunnen wijzigen.

Ook zitten er nog steeds geen presets in de app. Het is nog steeds erg omslachtig om mijn setje play:1’s van de surround modus af te halen en buiten als stereopaar neer te zetten. (Loskoppelen van surround, daarna koppelen als stereo en trueplay opnieuw doen, daarna weer loskoppelen van stereo en koppelen als surround, waarna de instellingen kwijt zijn en trueplay ook weer opnieuw moet) Hoe handig zou het zijn als er bij kamers gewoon een optie met presets was?

Ik vind sowieso dat er nog steeds veel te veel nadruk op de kamers ligt. In de app is een hele sectie voor kamers ingericht, terwijl ik die met de home cinema opstelling nooit gebruik. Liever had ik gezien dat ik deze sectie naar eigen keuze kon inrichten. Ook lees je nog steeds overal de kamernaam ‘woonkamer’ terwijl dit eigenlijk in mijn situatie volstrekt overbodig is. Nog een nadeel is dat ik bij de kamerinstellingen (als ik het baslevel wil wijzigen) steeds eerst op mijn speakercombinatie moet klikken voordat ik in de instellingen kom. Weer een nutteloze stap extra. En weet iemand hoe je de kamernaam uberhaupt moet wijzigen nu?

Wat mij betreft moet er ook worden gestopt met de ‘mijn sonos’ sectie. Het idee is goed, maar alles wat je hieraan toevoegd moet handmatig gebeuren. (Wederom extra stappen) Zo kun je er als voorbeeld niet voor zorgen dat nieuw aangemaakte Spotify lijsten er verschijnen, waardoor je steeds Spotify moet induiken om je nieuwe lijst te beluisteren. (Bladeren, spotify, jou muziek, afspeellijsten, klik)

Nog zo’n irritatie is dat het nog steeds niet mogelijk is de volgorde van radiostations te bepalen. Dat dit niet kon was nooit zo erg omdat alles op 1 scherm stond, maar nu zijn de radiostations een schuifbalk geworden waardoor ik voor Slam eerst moet swipen, of op alles weergeven moet klikken, voordat ik mijn radiostation kan selecteren. Dit is wederom een extra stap. Ik wil de stations die ik het meest gebruik gewoon vooraan kunnen zetten.

Ook is in de nieuw update de volumebalk onderin verdwenen als je het scherm verticaal vast heb. Waarom?

Ter relativering: ik ben een tevreden Sonos gebruiker ;)
Maar ik ben van mening dat deze update niets brengt wat beter is. Daarnaast vraag ik me af waarom al mijn puntjes na al die jaren nog steeds niet mogelijk zijn.

Tijdens het schrijven ervaar ik wel problemen met de nieuwe update, het geluid springt af en toe over van 5.1 naar alleen de playbar en er treed af en toe vertraging op, maar dat zal wel tijdelijk zijn.

• The Inquisitor
Ik heb vandaag mijn nieuwe Sonos Playbase ontvangen, en tot mijn vreugde: geen rare trillingen/geluiden meer! Ik had dus echt gewoon pech en een model met een afwijking. Vervelend, maar kan gebeuren. Gelukkig kreeg ik zonder bezwaar een nieuwe opgestuurd en de oude ga ik nu laten ophalen door DHL. Toppie.

• bvsteyn
The Inquisitor schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:49:
Ik heb vandaag mijn nieuwe Sonos Playbase ontvangen, en tot mijn vreugde: geen rare trillingen/geluiden meer! Ik had dus echt gewoon pech en een model met een afwijking. Vervelend, maar kan gebeuren. Gelukkig kreeg ik zonder bezwaar een nieuwe opgestuurd en de oude ga ik nu laten ophalen door DHL. Toppie.
Goed om te horen!! :)

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-01 22:36
Vind de layout van de nieuwe app op ios ook niks. Veel te wit en cover komt niet mooi meer uit. En zo nog wat dingen. Niet iets wat gaat wennen en Jammer....

• bvsteyn
Zijn hier mensen die hun recent aangeschafte Play 1's gaan omruilen voor de One? Ik zelf zit nog in dubio daar ik recent een playbase en 2 keer Play 1 heb gekocht via de Sonos site. Ik kan deze nog retourneren aangezien dit nog binnen de 100 dagen valt. Ik heb totaal geen ervaring met Alexa verder, daar ik een OSX/IOS gebruiker ben..dus hoe zinvol is het omruilen dan.

Aan de andere kant komt Airplay volgend jaar en daarvoor heb ik geen extra hardware nodig..

hmm..keuzes..

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
bvsteyn schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:23:
Zijn hier mensen die hun recent aangeschafte Play 1's gaan omruilen voor de One? Ik zelf zit nog in dubio daar ik recent een playbase en 2 keer Play 1 heb gekocht via de Sonos site. Ik kan deze nog retourneren aangezien dit nog binnen de 100 dagen valt. Ik heb totaal geen ervaring met Alexa verder, daar ik een OSX/IOS gebruiker ben..dus hoe zinvol is het omruilen dan.

Aan de andere kant komt Airplay volgend jaar en daarvoor heb ik geen extra hardware nodig..

hmm..keuzes..
Heel simpel, als je kunt ruilen, waarom niet. Het is een nieuwer product dus evt restwaarde ook hoger mocht je keer willen verkopen. Daarnaast zal er zeker andere hardware in zitten waarmee huidige en toekomstige upgrades dus sneller je kant op zullen komen. Enige reden die ik zie om niet te ruilen is als je niet houdt van de looks van de nieuwe One.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sander schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:32:
[...]

Heel simpel, als je kunt ruilen, waarom niet. Het is een nieuwer product dus evt restwaarde ook hoger mocht je keer willen verkopen. Daarnaast zal er zeker andere hardware in zitten waarmee huidige en toekomstige upgrades dus sneller je kant op zullen komen. Enige reden die ik zie om niet te ruilen is als je niet houdt van de looks van de nieuwe One.
Dat van die updates lijkt me sterk, ze supporten ook devices van 5+ jaar nog even snel als de nieuwe producten..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Sander
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:01:
[...]

Dat van die updates lijkt me sterk, ze supporten ook devices van 5+ jaar nog even snel als de nieuwe producten..
Trueplay is niet beschikbaar voor de oudere sonos devices zoals de zone players. En zo zijn er nog wel wat dingetjes. Ik zeg niet dat het zo snel gaat, maar het is wel iets om rekening mee te houden.

Daarnaast is er in dit specifieke geval ook echt duidelijk een verschil in hardware.

Ik hoop zelf btw dat prijzen van de Play:1 hierdoor mooi gaan worden gedurende Black Friday, ben in de markt voor Playbar + 2 x Play:1 ;-)

[ Voor 20% gewijzigd door Sander op 06-10-2017 14:17 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ben niet zo blij met de nieuwe app lay-out idd.. veel te wit, zeker in het donker.

Nieuwe speaker vind ik wel aardig. Tenminste, ik hoop dat er een hoop gebruikte play 1's beschikbaar gaan komen :)

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Sander schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:07:
[...]

Trueplay is niet beschikbaar voor de oudere sonos devices zoals de zone players. En zo zijn er nog wel wat dingetjes. Ik zeg niet dat het zo snel gaat, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Dit klopt niet, TruePlay is niet beschikbaar voor de Connect & ConnectAmp (en de voorlopers daarvan), niet omdat ze ouder zijn, maar omdat het geen all-in-one speakers zijn, Andere dingen zou ik niet kunnen verzinnen.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• The Inquisitor
even de vraag hier ook maar stellen omdat het zowel Sonos als de aTV raakt:

The Inquisitor in "[Apple TV] Discussietopic - deel 3"

TLDR versie: dit zijn de instellingen:
- Apple TV: Surround settings: beste beschikbaar. >> TV settings: Enkel PCM beschikbaar
- Apple TV: Surround settings: Dolby Digital 5.1 >> TV settings: PCM én DD5.1 beschikbaar.

Echter bij scenario 2 (waarbij ik DD5.1 kies als uitvoeroptie) krijg ik geen geluid uit de Sonos. De sonos controller geeft aan 'stilte' als invoerbron. Dus waar zal dit probleem in zitten?

[ Voor 3% gewijzigd door The Inquisitor op 06-10-2017 19:20 ]

• Deninho85
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik heb sindskort de sonos playbar gekocht, erg tevreden mee. Ik heb alleen het volgende probleempje. Als ik iets via de raspberry pi(youtube) afspeel dan zit er geregeld een hapering in het geluid. Ook als ik netflix met mijn xs4all kastje kijkt zit deze hapering erin. Het is echt alleen het geluid dat hapert, het beeld loopt prima.
Als ik dan weer netflix met de PS4 kijk of spotify luister via mijn iphone dan is er geen hapering te horen.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
@Deninho85 Dit ervaar ik ook met Chromecast (nieuw model) -> Sony bravia -> Playbar en DD5.1 geluid (plex, netflix)!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39
Eerder in dit topic waren een aantal mensen met 5.1 problemen (haperingen), schijnt een bekend issue te zijn, het is me alleen niet duidelijk of sonos daar nu al een fix voor heeft uitgebracht.
Zorg in ieder geval dat je de laatste software draait.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Heb voor de fun een Amazon dot gekocht en geinstaleerd. De Sonos skill via de amazon web interface geactiveerd aangezien je de Alexa app niet kan downloaden buiten de US store (en om met VPN enzo te knoeien om een nieuwe acc te maken, is me wat teveel).

Eerste indruk: teleurstellend... Doordat er geen spotify support is, kan ik enkel play/pause, next/previous en volume up/down doen. Je moet ook de commando exact uitspreken met de juiste worden, waardoor het soms nadenken is. Ook moet je wel redelijk luid praten naar dat kastje van Amazon anders reageert hij niet. Ik wacht af tot de spotify support er is en dan beslis ik of ik het hou.

Een ander groot nadeel is blijkbaar dat je niet in je lokale (op NAS) library kan zoeken met Alexa waarvoor veel Sonos gebruikers in US nu redelijk kwaad zijn...

• The Inquisitor
The Inquisitor schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:19:

- Apple TV: Surround settings: beste beschikbaar. >> TV settings: Enkel PCM beschikbaar
- Apple TV: Surround settings: Dolby Digital 5.1 >> TV settings: PCM én DD5.1 beschikbaar.

Echter bij scenario 2 (waarbij ik DD5.1 kies als uitvoeroptie) krijg ik geen geluid uit de Sonos. De sonos controller geeft aan 'stilte' als invoerbron. Dus waar zal dit probleem in zitten?
Helaas heeft niemand me hier of op het aTV topic kunnen helpen (althans niemand heeft gereageerd) en ook van Samsung support hoef je niets te verwachten, dus na urenlang op internet struinen heb ik de oplossing eindelijk gevonden:

- Sommige apparaten kunnen je forceren om DD5.1 via HDMI te leveren aan de TV. Wanneer dit gebeurt override je eigenlijk de EDID settings, die zeggen dat er alleen stereo naar de tv gaat (indien je tv geen passthrough van AC3 ondersteunt). Als je zo ver bent, heeft een EDID feeder dus geen nut meer, de TV weigert echter nog steeds AC3 door te sturen en zendt op dit moment stilte (te zien in SONOS app) uit, ondanks je kunt kiezen voor DD als output in het TV menu.

De enige oplossing hiervoor is om je TV te hacken dmv SamyGo, en dan is een passthrough van AC3 en DTS (daar heb ik dan weer niets aan met Sonos) gewoon mogelijk. Hoe dan ook: ik ben blij, mijn Samsung TV geeft eindelijk DD door zonder dat ik weer een extra kastje moet kopen.

SamyGo installeren is eventjes een gedoe, althans: lees je even goed in, daarna is het eigenlijk makkelijk. Ik heb de stappen gevolgd en alles is gelukt zonder gedoe of foutmeldingen.

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:37
Sinds kort heb ik het probleem dat Sonos mijn group niet behoud.

Ik heb 2 PLAY:1 in een group staan en op onregelmatige tijdstippen, staan beide spelers plots alleen.

Heb dit reeds proberen op te lossen door 1 PLAY:1 bedraad aan te sluiten op de access point en dus in 'boost mode' of 'sonosnet mode' te werken. Echter hierdoor is het issue niet opgelost.
Ik had daar vroeger zelden of nooit last van.
Het viel mij ook op dat je in 8.0 moet aanloggen met je Sonos account als je wilt een speaker toevoegen. Betekent dit dat de group configuratie in de cloud wordt opgeslagen?

• wvkreg
  • Laatst online: 13-01 14:06
Sonos...playbase gaat terug, wat een slechte ervaring en geluid. Geen DD PLUS, geen DTS, geen hires audio, flac. Dat vind ik echt onacceptabel voor zo'n dure sounbbase. Jammer, ik had goede verhalen gehoord van duidelijk minder audio kritische mensen...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wvkreg schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:40:
Sonos...playbase gaat terug, wat een slechte ervaring en geluid. Geen DD PLUS, geen DTS, geen hires audio, flac. Dat vind ik echt onacceptabel voor zo'n dure sounbbase. Jammer, ik had goede verhalen gehoord van duidelijk minder audio kritische mensen...
No offence, maar dit had je allemaal van tevoren kunnen weten natuurlijk...

• wvkreg
Teveel vertrouwd op non tweakers vrees ik 😆

• The Inquisitor
Mjah het staat duidelijk overal aangegeven

• Gonadan
  • Laatst online: 21:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Sowieso, als je echt goed geluid wilt ga je niet voor een soundbar, laat staan überhaupt zo'n systeem als Sonos. Daar kies je voor vanwege uiterlijk of omdat het praktisch is. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wally2002
Witte SUB nu bij Franse Amazon voor 618,22 euro (incl verzenden).

• the Runningman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-01 07:58
Even een vraag: Sinds november vorig jaar hebben we een mooie verzameling Sonos in huis (

2x Play 1 verbonden als 'losse kamer' om de eetkamer te vullen van geluid
1x Playbar met Sub (WIT!! ) voor bij de TV
1x Play 3 om te freewheelen door de rest van het huis.
1x Connect, voor de platenspeler

maar eigenlijk zijn we tot de conclusie gekomen dat we de Play 1's in stereo toch te weinig kracht vinden hebben om de woonkamer/eetkamer helemaal te vullen. (groot huis.. :| )

Nu staat vaak ook de playbar/sub aan als we muziek aan hebben om wat extra diepte in het geluid te krijgen. Maar ik twijfel om de 2 play: 1's te vervangen voor Play 5 in stereo.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft qua geluid in grotere ruimtes? Om misschien zelfs wel in het verschil tussen de Play 1 en Play 5 in stereo?

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:34
catchingfire schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:53:
[...]
Let er wel op dat SONOS een optische ingang vereist, en als er geen DD5.1 uit het optical aansluiting van je TV komt ga je geen surround krijgen.
In de markt hier voor de Playbar, en ik zoek me rot naar een antwoord, die ik niet kan vinden. Hoe weet ik nu of de optische uitgang van mijn tv (Philips 55PUK6400) DD5.1 ondersteunt?

Daarnaast lees ik veel over "geen DTS". In hoeverre is dit een probleem bij Netflix, of films/series vanaf een mediabox? Wordt dit automatisch geconverteerd?

Ik vind de Sonos producten schitterend, maar als dit teveel gedoe levert moet ik er toch eens goed over nadenken.

• wvkreg
pixels66 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:11:
[...]

In de markt hier voor de Playbar, en ik zoek me rot naar een antwoord, die ik niet kan vinden. Hoe weet ik nu of de optische uitgang van mijn tv (Philips 55PUK6400) DD5.1 ondersteunt?

Vast wel...

Daarnaast lees ik veel over "geen DTS". In hoeverre is dit een probleem bij Netflix, of films/series vanaf een mediabox? Wordt dit automatisch geconverteerd?

Netflix geen probleem, dat is allemaal 5.1 Dolby
Series van NAS/Blurasy lees echte kwaliteit 40GB + hebben vaak DTS audio en dat kan Sonos niet. Sonos kan ook geen hires audio op kwaliteit afspelen. Daarnaast kan Sonos ook geen DD Plus, Atmos en alles boven 5.1 denk aan TrueHD :(

Ik vind de Sonos producten schitterend, maar als dit teveel gedoe levert moet ik er toch eens goed over nadenken.

Ik zou dat zeker doen! Voor een tweaker is Sonos een no-go (imho).

• Gonadan

Gonadan

Dat staat in de handleiding.

Hij kan alleen Dolby Digital aan, DTS of HD-audio formaten zal je TV dus moeten vertalen naar Dolby Digital anders gaat het niet werken.

De producten zijn schitterend, mits je ze op de juiste manier kunt inzetten. Sowieso heb je nog de wet op aankoop op afstand dus mocht het echt tegen vallen kan je er nog onderuit.
wvkreg schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:36:

Vast wel...
Heel vaak niet. Best handig om even zeker te weten.
Ik zou dat zeker doen! Voor een tweaker is Sonos een no-go (imho).
Waar baseer je dat op dan?

Gezien het gadget-gehalte is Sonos juist uitermate geschikt voor een Tweaker. Voor een audiofiel is het niet geschikt, tenzij als achtergrondspeaker in een niet-luisterruimte.
Zoals alle producten moet je de beperkingen kennen en ze kunnen inzetten op een manier waar ze excelleren. Heb je die opties niet dan is het niet voor je geschikt. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• wvkreg
Optische aansluiting...

En dus geen: Dolby TrueHD, DTS-HD Master,TrueHD, Atmos, Dolby Digital Plus, DTS Decoding

En daarbovenop geen echte 5.1 want dit wordt gesimuleerd. Alles wat Sonos niet kan lezen wordt gedownmixt naar stereo. De TV dient aangepast naar PCM voor sommige bronnen (DTS) etc.

Sonos is een leuk uitziende FM radio. Geen soundbar of home cinema alternatief.

[ Voor 8% gewijzigd door wvkreg op 19-10-2017 19:49 ]

• Gonadan

Gonadan

wvkreg schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:48:
Optische aansluiting...

En dus geen: Dolby TrueHD, DTS-HD Master,TrueHD, Atmos, Dolby Digital Plus, DTS Decoding

En daarbovenop geen echte 5.1 want dit wordt gesimuleerd. Alles wat Sonos niet kan lezen wordt gedownmixt naar stereo. De TV dient aangepast naar PCM voor sommige bronnen (DTS) etc.
Het is al geen echte 5.1 inderdaad, althans, beperkt gezien de fysieke mogelijkheden. Waarom boeit het dan überhaupt wat je er in kan stoppen? De meerwaarde van HD-audio formaten ga je toch niet horen op zo'n systeem.
Sonos is een leuk uitziende FM radio. Geen soundbar of home cinema alternatief.
Een soundbar is al een ontzettend compromis op een serieuze luidsprekeropstelling. Als je voor een soundbar gaat maar wel eisen gaat stellen over HD-audio en zelfs Atmos dan kan ik je nog maar moeilijk serieus nemen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
the Runningman schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:42:
Nu staat vaak ook de playbar/sub aan als we muziek aan hebben om wat extra diepte in het geluid te krijgen. Maar ik twijfel om de 2 play: 1's te vervangen voor Play 5 in stereo.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft qua geluid in grotere ruimtes? Om misschien zelfs wel in het verschil tussen de Play 1 en Play 5 in stereo?
Ik heb de 2x play5 als paar gekoppeld aan de playbar. Heerlijk geluid.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36
The Inquisitor schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:19:

Ik ervaar precies dezelfde issues met mijn oude Panasonic Plasma (was ook wel te verwachten).
Aangezien ik de Sonos het liefst in surround heb met mijn Atv4, zit ik er over te denken een hdmi naar optisch out (splitter) te kopen en zo de Sonos aan te sluiten. (Zo jammer dat de Atv4 geen optisch uit heeft)

Nadeel vind ik het mindere gebruiksgemak, omdat dan het geluid van de TV weer uit moet. Lastiger voor de kinderen.

• Wally2002
[...]

Let op: het is mogelijk dat alleen van sommige bronnen 5.1-geluid wordt doorgegeven. Bijvoorbeeld TV vaak wel, maar externe input alleen stereo.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:55

"Audio Out - Optical is een zeer goede audioaansluiting. Deze optische aansluiting ondersteunt 5.1-kanaals audio. " heb ik in 2 minuten zoeken gevonden in de manual van je TV. https://www.download.p4c..../55puk6400_12_dfu_nld.pdf

Bij Netflix ga je al overiens al nat met SONOS... Netflix gebruikt Dolby Digital Plus, een standaard die niet over een optisch draadje kan, waardoor je of een 2-kanaals stereo signaal eruit krijgt, of als je pech hebt helemaal niks.

HEOS heeft deze beperkingen overigens niet.

[ Voor 4% gewijzigd door catchingfire op 19-10-2017 23:12 ]

• pixels66
catchingfire schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:11:
[...]

"Audio Out - Optical is een zeer goede audioaansluiting. Deze optische aansluiting ondersteunt 5.1-kanaals audio. " heb ik in 2 minuten zoeken gevonden in de manual van je TV. https://www.download.p4c..../55puk6400_12_dfu_nld.pdf

Bij Netflix ga je al overiens al nat met SONOS... Netflix gebruikt Dolby Digital Plus, een standaard die niet over een optisch draadje kan, waardoor je of een 2-kanaals stereo signaal eruit krijgt, of als je pech hebt helemaal niks.

HEOS heeft deze beperkingen overigens niet.
Bedankt! Top.
Als ik Netflix via PS4 afspeel heb ik dat probleem dus niet?

• Sander
  • Niet online
pixels66 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:18:
[...]

Bedankt! Top.
Als ik Netflix via PS4 afspeel heb ik dat probleem dus niet?
Als je PS4 downmixer naar dolby digital dan niet. Voor mij is de Sonos Player inmiddels steeds minder aantrekkelijk hoe meer ik me inlees, wat je ziet is:
- Mensen met problemen om 5.1 uit hun TV te krijgen
- Mensen die wel 5.1 uit hun TV krijgen, maar niet als er externe bronnen (HDMI) gebruikt worden
- Gezeik met bepaalde bronnen werken wel, andere niet en tussendoor allerlei trucs
- Losse HDMI of Optical switchboxes....

Sorry, maar ik vind een Bar + Sub op dit price point wel een beetje te beperkt als je dit soort gezeik krijgt. Ga dit weekend dus maar eens luisteren naar de Heos bar en kijken of de styling van de Heos lijn door de criteria van de baas komt... Voor ons is muziek vs streaming van series/films wel 50/50 dus de Bar is wel een redelijk belangrijk onderdeel van de hele set.

[ Voor 6% gewijzigd door Sander op 20-10-2017 08:51 ]

• wvkreg
Gonadan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:52:
[...]

Het is al geen echte 5.1 inderdaad, althans, beperkt gezien de fysieke mogelijkheden. Waarom boeit het dan überhaupt wat je er in kan stoppen? De meerwaarde van HD-audio formaten ga je toch niet horen op zo'n systeem.

[...]

Een soundbar is al een ontzettend compromis op een serieuze luidsprekeropstelling. Als je voor een soundbar gaat maar wel eisen gaat stellen over HD-audio en zelfs Atmos dan kan ik je nog maar moeilijk serieus nemen. ;)
Ik stel geen eisen, ik wil echter wel compatibiliteit. Sonos met hun optical is echt gedateerd. Niet ondersteunen van veel formaten kan echt niet. Internet forums staan er vol van. Vandaar en vanwege de WAF factor geen full home cinema, maar een degelijke en veel betere klinkende Denon Heos Bar. Ik ben zeker geen audiofiel, maar het verschil tussen de Sonos en de Denon was zelfs bij de Mediamarkt te horen :*)

• Gonadan

Gonadan

wvkreg schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:48:
Ik stel geen eisen, ik wil echter wel compatibiliteit. Sonos met hun optical is echt gedateerd. Niet ondersteunen van veel formaten kan echt niet. Internet forums staan er vol van. Vandaar en vanwege de WAF factor geen full home cinema, maar een degelijke en veel betere klinkende Denon Heos Bar. Ik ben zeker geen audiofiel, maar het verschil tussen de Sonos en de Denon was zelfs bij de Mediamarkt te horen :*)
Oh dat zal best, maar dat heeft geen hol met de ondersteunde audioformaten te maken. Speakers beoordelen in een locatie zoals mediamarkt is inderdaad verre van audiofiel. Verschil in een mediamarkt wordt met name gebaseerd op 'loudness' of demo stand bij TV's. ;)

Dat internetfora er vol mee staan is voor mij geen argument, maar ik zal niet ontkennen dat de Sonos bar wel wat verouderd is onderhand. Je zou toch wel verwachten dat ze daar eens een nieuw type van op de markt brengen. Ik word alleen wel erg moe van de mensen die komen klagen dat de bar het niet ondersteunt en dan met HD-audio of zelfs Atmos gaan schermen als ze van de vrouw niet eens serieuze speakers mogen neerzetten.
Koop dan gewoon lekker Heos of zoiets, maak jezelf wijs dat het onwijze home cinema is en ga in dat topic zitten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• wvkreg
Gonadan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:01:
[...]

Oh dat zal best, maar dat heeft geen hol met de ondersteunde audioformaten te maken. Speakers beoordelen in een locatie zoals mediamarkt is inderdaad verre van audiofiel. Verschil in een mediamarkt wordt met name gebaseerd op 'loudness' of demo stand bij TV's. ;)

Dat internetfora er vol mee staan is voor mij geen argument, maar ik zal niet ontkennen dat de Sonos bar wel wat verouderd is onderhand. Je zou toch wel verwachten dat ze daar eens een nieuw type van op de markt brengen. Ik word alleen wel erg moe van de mensen die komen klagen dat de bar het niet ondersteunt en dan met HD-audio of zelfs Atmos gaan schermen als ze van de vrouw niet eens serieuze speakers mogen neerzetten.
Koop dan gewoon lekker Heos of zoiets, maak jezelf wijs dat het onwijze home cinema is en ga in dat topic zitten. :P
Dat klopt. Home Cinema set past niet in onze woonkamer. Die is lang en smal en dus zou dat overkill zijn.
Er is een nieuwe Sonos, de Playbase met dezelfde technologie uit 2013! Denon is simpelweg een beter alternatief dan Sonos en het is geen mancave home cinema. 8)

• Gonadan

Gonadan

wvkreg schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:07:
[...]

Dat klopt. Home Cinema set past niet in onze woonkamer. Die is lang en smal en dus zou dat overkill zijn.
Er is een nieuwe Sonos, de Playbase met dezelfde technologie uit 2013! Denon is simpelweg een beter alternatief dan Sonos en het is geen mancave home cinema. 8)
In mijn optiek is er geen nieuw type, alleen maar een nieuwe naam. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• wvkreg
Design is anders, het is geen bar maar een base waar je je tv op zet. Maar inderdaad ik denk dat als je ze openschroeft er in de basis dezelfde componenten in zitten :)

• Wally2002
wvkreg schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:24:
Design is anders, het is geen bar maar een base waar je je tv op zet. Maar inderdaad ik denk dat als je ze open schroeft er in de basis dezelfde componenten in zitten :)
Not sure if trolling...

Ik weet niet hoe ruim je 'in de basis' bedoeld maar een korte blik op de specs op de Sonos website laat al zien dan de Base sowieso een woofer heeft die de Bar niet heeft.
Verder suggereert het standby stroomverbruik dat er andere componenten inzitten die significant minder stroom verbruiken in standby.

Neemt niet weg dat smaken verschillen en sommige mensen het mooi vinden klinken en andere niet. Daar kun je nog uren over discussiëren maar ga je niet uitkomen. Voor aspirant kopers zou ik vooral zeggen: probeer het thuis uit en maak zonodig gebruik van je retourrecht (wet kopen op afstand).

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Ik ben echt super tevreden met mijn playbar. Ik had eerst 2 dali zensor 7 zuilen en was echt verbaasd over het volume en het geluid van de playbar. Gebruiksgemak is voor mij echt hoog (gaat automatisch aan als de tv aan gaat) en je weet wat de beperkingen zijn als je hem koopt. Hier wordt veel tv gekeken door m’n vriendin, KPN box via HDMI op de tv, tv geeft een PCM stereo signaal door. Heb ook een NAS met wat films en series en kijken ook Netflix via de app op de Panasonic tv. Met netflix geeft de tv een 5.1 signaal door en vanaf de NAS via de mediaspeler is ook 5.1. Als het bestand dts heeft zet ik de tv even op PCM. Hoor wel wat verschil in ruimtelijkheid tussen het stereo en 5.1 signaal, maar het is niet heel groot. Heb overigens alleen een playbar en geen opstelling met sub en achterspeakers.

• Sander
  • Niet online
Irminsul schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:25:
Ik ben echt super tevreden met mijn playbar. Ik had eerst 2 dali zensor 7 zuilen en was echt verbaasd over het volume en het geluid van de playbar. Gebruiksgemak is voor mij echt hoog (gaat automatisch aan als de tv aan gaat) en je weet wat de beperkingen zijn als je hem koopt. Hier wordt veel tv gekeken door m’n vriendin, KPN box via HDMI op de tv, tv geeft een PCM stereo signaal door. Heb ook een NAS met wat films en series en kijken ook Netflix via de app op de Panasonic tv. Met netflix geeft de tv een 5.1 signaal door en vanaf de NAS via de mediaspeler is ook 5.1. Als het bestand dts heeft zet ik de tv even op PCM. Hoor wel wat verschil in ruimtelijkheid tussen het stereo en 5.1 signaal, maar het is niet heel groot. Heb overigens alleen een playbar en geen opstelling met sub en achterspeakers.
Je TV downmixed dus DD+ van Netflix naar DD voor je ? Want wat ik zo lees is in veel gevallen downmix gewoon naar stereo?

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:26
Ook ik krijg gewoon 5.1 geluid door vanuit Netflix.
Of mijn TV dan daarvoor zorgt? Werkelijk geen idee, maar in de app zie ik toch echt dat ik 5.1 geluid heb.

(Playbar + 2x Play:1)

[ Voor 7% gewijzigd door smoken op 20-10-2017 11:54 ]

• Gonadan

Gonadan

Een beetje TV kan inderdaad tegenwoordig gewoon uitsturen wat je overige hardware aan kan. Zo heb ik een receiver die niet verder komt dan DTS, mijn TV is dus het centrale punt voor alle media, niet mijn receiver.

Voorheen met mijn oude TV had ik dus een probleem, omdat die alleen maar passthrough of stereo kon.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
Mijn oudere Sony KDL doet ook downmix van Netflix DD+ (via chromecast) naar DD maar dit loopt niet altijd geheel vlekkeloos.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Sander schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:42:
[...]

Je TV downmixed dus DD+ van Netflix naar DD voor je ? Want wat ik zo lees is in veel gevallen downmix gewoon naar stereo?
Ik weet niet of mijn Panasonic E6E viera (myhomescreen variant, oud systeem) downmixt, maar zoals hierboven aangegeven zie je bij de info van sonos inderdaad DD 5.1 staan. Bij de audioselectie in de app staat DD+. Je hoort ook echt verschil tussen een 5.1 en een stereo bron vind ik, ook al heb je alleen de playbar.

Snap wel dat het super verwarrend is omdat je dit soort zaken niet echt in de handleiding van je tv kan terugvinden.

• Sander
  • Niet online
Irminsul schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:29:
[...]

Ik weet niet of mijn Panasonic E6E viera (myhomescreen variant, oud systeem) downmixt, maar zoals hierboven aangegeven zie je bij de info van sonos inderdaad DD 5.1 staan. Bij de audioselectie in de app staat DD+. Je hoort ook echt verschil tussen een 5.1 en een stereo bron vind ik, ook al heb je alleen de playbar.

Snap wel dat het super verwarrend is omdat je dit soort zaken niet echt in de handleiding van je tv kan terugvinden.
Ja en het maakt de aankoop ook een beetje twijfelachtig omdat de kans aanwezig is dat je het gaat terugbrengen (ik ga niet lopen klooien met losse switches ertussen).

Ik heb nu zelf toch het plan om naar Heos te gaan kijken met name vanwege de HDMI koppeling en beter ondersteunde codecs. Daarnaast lijken de reviewers ook wel vrij happy met snel toevoegen van rears voor een film avondje, terwijl die bijv normaal in keuken of andere ruimte staan. Daarnaast is de heos 1 met battery pack ook wel mooi voor in de tuin en om mee te pakken in huis, raar dat SOnos dat nog steeds niet heeft voor de Play:1

Maarrrrrr, design van Sonos is mooier (in mijn ogen) en moet ook nog even door de wife acceptance komen, dus kan zomaar zijn dat er straks toch Sonos hangt.

[ Voor 11% gewijzigd door Sander op 20-10-2017 16:05 ]

• Wally2002
Goede aanbieding bij Amazon.fr voor de zwarte SUB: 584,97 euro incl verzenden

• The Inquisitor
Ik zie hier veel verwarring over dolby digital plus dat op Netflix wordt gebruikt. Omdat de plus varriant niet door de toslink gaat wilt echter niet zeggen dat het gedownmixt wordt naar stereo. DD plus is namelijk gewoon backwards compatible met DD. Zie hieronder

Is Dolby Digital Plus content backward-compatible?
Because Dolby Digital Plus is built on core Dolby Digital technologies, content that is encoded with Dolby Digital Plus is fully compatible with the millions of existing home theaters and playback systems worldwide equipped for Dolby Digital playback. Dolby Digital Plus soundtracks are easily converted to a 640 kbps Dolby Digital signal without decoding and reencoding, for output via S/PDIF. The 640 kbps bit rate, which is higher than the standard 448 kbps used on DVDs, is fully compatible with all existing Dolby Digital decoding products such as A/V receivers, and can provide higher-than-DVD quality from Dolby Digital Plus soundtracks when played back through existing systems.

Bron: https://www.dolby.com/upl...olby-digital-plus-faq.pdf

Ander onderwerp: ik ben erg tevreden met mijn soundbase en ga nu al twee play1s erbij kopen. Met andere woorden ik ben al verslaafd. Zeker nu ik DD uit mijn tv krijg ben ik helemaal blij.

Verwijderd

Heb een Sonos soundbar met optische kabel naar tv,(bar heeft geen hdmi!)Nvidia Shield tv box gaat met hdmi naar tv,nu heb ik alleen maar sound uit mijn soundbar en mijn 2 playbar 1 geven niks,ik kan met die playbar1 wel handmatig het volume regelen dus er is wel een connectie dan volgens mij,maar hoe krijg ik nu ook geluid via mijn playbar1 als ik tv of films wilt kijken?

Thanks!!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:06:
Heb een Sonos soundbar met optische kabel naar tv,(bar heeft geen hdmi!)Nvidia Shield tv box gaat met hdmi naar tv,nu heb ik alleen maar sound uit mijn soundbar en mijn 2 playbar 1 geven niks,ik kan met die playbar1 wel handmatig het volume regelen dus er is wel een connectie dan volgens mij,maar hoe krijg ik nu ook geluid via mijn playbar1 als ik tv of films wilt kijken?

Thanks!!
Je kunt in de Sonos app zien of je TV 5.1 naar je Playbar stuurt of niet, als dat niet zo is dan moet je de instellingen van de TV in, is dat wel zo dan kan het zijn dat de Shield 2.0 naar de TV stuurt.

Verwijderd

Hoi Sander
Bedankt voor je reactie

Ik zit nu in mijn Sonos app>instellingen maar kan niet vinden waar ik dat moet kunnen zien

• The Inquisitor
Onder “informatie over mijn systeem” of iets dergelijks. Waar ook je systeem en serial staat enzo

• The Inquisitor
Play:1 duo pack voor 379 € bij de mediamarkt nu, dus ik ga er toch maar even 2 bijhalen.

• pixels66
Da's nou niet echt een aanbieding, 17 euro verschil met het kopen van 2 losse play's. Ze weten het wel leuk te brengen daar bij Media Markt..

• The Inquisitor
pixels66 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:32:
Da's nou niet echt een aanbieding, 17 euro verschil met het kopen van 2 losse play's. Ze weten het wel leuk te brengen daar bij Media Markt..
Goedkoper dan 399 is het anders ook niet te vinden: pricewatch: Sonos Play:1 Starter-pack Wit

Scheelt toch weer 20 euro. De BCC dagactie van 179 per stuk (maakt dus 360) is ook nooit meer teruggekomen helaas.

Het kost ook 400 als je twee losse besteld: pricewatch: Sonos Play:1 Wit

[ Voor 11% gewijzigd door The Inquisitor op 23-10-2017 11:35 ]

• JortJwz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

JortJwz

VW golf MK II avance 1987

Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb voor een project 10 witte play:1 speakers nodig. Het liefst voor minder dan de 199 per stuk. Heeft iemand toevallig een kortingscode?

• The Inquisitor
JortJwz schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:13:
Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb voor een project 10 witte play:1 speakers nodig. Het liefst voor minder dan de 199 per stuk. Heeft iemand toevallig een kortingscode?
Vraag in de chat bij plattetv punt nl een offerte aan voor 10 stuks, voor 199 moet dat wel lukken.
Of je leest mjin reactie hierboven: 2 stuks bij MM voor 370, dus 5 duo packs kopen voor 1850 (185 p.s. gemiddeld)

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:22
Wat let je om zelf met bedrijven te gaan bellen en naar een deal te vragen?

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:20
Morgen komt de nieuwe One uit. Zou de oude Play:1 dan in prijs zakken? Of stilletjes verdwijnen?

• pixels66
DCNY schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:59:
Morgen komt de nieuwe One uit. Zou de oude Play:1 dan in prijs zakken? Of stilletjes verdwijnen?
Zeer goeie vraag. Wat is de verbetering in de nieuwe one?

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:20
pixels66 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:07:
[...]

Zeer goeie vraag. Wat is de verbetering in de nieuwe one?
Stembediening (in NL in de toekomst) Maar daar zit ik niet echt op de wachten, tevens wil ik een bijpassende 2e Play:1 :)

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-01 20:54
the Runningman schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:42:Nu staat vaak ook de playbar/sub aan als we muziek aan hebben om wat extra diepte in het geluid te krijgen. Maar ik twijfel om de 2 play: 1's te vervangen voor Play 5 in stereo.

Ik had eerst ook een playbar + sub met een stereopaar Play 1's als rears en heb ik precies over hetzelfde getwijfeld als jij. Enkele maanden geleden zijn de Play 1's dan ook naar boven gegaan en staat er een stereopaar Play 5's als rears. Uiteraard is het geluid en vooral de power een stuk beter dan met de 1's, maar ik moet zeggen dat zolang je geen feestjes wilde geven, de Play 1's het nog helemaal niet zo verkeerd deden. Zo komt het volume van de Play 5's eigenlijk nooit meer over de helft van zijn capaciteit en kan je wel een beetje zeggen dat het overkill is, kijkend naar mijn eigen situatie. De upgrade naar een stereopaar 5's is een beste smak geld.

Mijn advies: Kan je het geld missen, dan zou ik zeker upgraden naar 2x Play 5. Anders zou ik het lekker bij de 1's houden.

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-01 13:11
De nieuwe One heeft trouwens geen schroefdraad achterop las ik. Kan dus niet op een standaard worden geschroefd. Best een dingetje.

• daxy
  • Laatst online: 12:51
Zoals al gemeld is, bel eens wat winkels af.
Wil je dat niet doen? Kijk dan bij MediaMarkt. Daar zijn ze nu 199 per stuk, of 379 per paar. Koop je ze via www.cashbackxl.nl dan krijg je nog een 2.5% korting over het bedrag zonder BTW, wat neer komt op 317 euro (per 2) of te wel 185,60 per stuck.

Good luck :)

FYI, de Play:3 duo-pack is nu 555 mij MediaMarkt, wat wel een erg goede prijs is (of 544 na cashback :))

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• tkieken82
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06-2024
Beste, hebben jullie enig idee hoe je Alexa installeert op de one eventueel in het engels? De one staat hier nu te blinken naast me...😀

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-01 22:06
Ik heb 'm gisteren ontvangen maar Alexa nog niet aan de praat gekregen (ook nog niet geprobeerd). Mooi ding met prima geluid uit zo'n klein formaat.

https://www.iculture.nl/reviews/sonos-one-review/

Hier staat beschreven hoe Alexa met een omweg zou moeten werken. Mij te omslachtig. Ik wacht wel even. :-)

• The Inquisitor
Grappig stukje ook;

Update 23 oktober 2017: We hebben navraag gedaan over het lot van de Play:1. Dit model blijft gewoon op de markt voor dezelfde prijs, maar beschikt dus niet over de spraakfuncties. Sonos houdt dit model in het assortiment voor mensen die geen interesse hebben in een speaker met spraakbediening. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als je de speaker in een 5.1 opstelling wilt gebruiken. Over eventuele toekomstige prijsverlagingen kan Sonos nog niets zeggen.

• Flieger
@The Inquisitor
Wat is er grappig aan?

• The Inquisitor
Meer dat we dat ons (lees: mensen in dit topic) allemaal afvroegen

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Blijft bij jullie de software update ook hangen? Elke x als ik sonos open, moet ik updaten. En die update komt er niet lekker door omdat mijn linker surround speaker in 1x niet meer kan verbinden... ik heb hem al gepoogd opnieuw toe te voegen.. maar dat lukt niet meer?

Update: de LS speaker verbindt de app slecht mee, hoe kan ik dit regelen?

[ Voor 44% gewijzigd door Ferra op 24-10-2017 19:38 ]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:01

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sinds de nieuwe app heb ik nu al een paar keer gehad dat als ik overschakel van TuneIn zender 1 van m'n spelers kwijtraakt en de groepssamenstelling verdwijnt. De verdwenen speler is dan degene die m'n nieuwe keuze wel blijft spelen.

Hm, het gebeurt blijkbaar ook spontaan. Vanavond maar even verder onderzoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Beekforel op 26-10-2017 18:45 ]

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:41:
Blijft bij jullie de software update ook hangen? Elke x als ik sonos open, moet ik updaten. En die update komt er niet lekker door omdat mijn linker surround speaker in 1x niet meer kan verbinden... ik heb hem al gepoogd opnieuw toe te voegen.. maar dat lukt niet meer?

Update: de LS speaker verbindt de app slecht mee, hoe kan ik dit regelen?
Even proberen via kabeltje te verbinden?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-01 20:52

RoyK

Hobby tekenaar

Verrekte Sonos! Wat ik ook doe.. ik kom toch steeds weer op Sonos uit in mijn zoektocht voor een audio update in mijn woning. 8)

Ik vind de play 1, play 3 en play 5 allemaal mooi. Maar de playbar en playbase vind ik (sorry dat ik het zeg) gewoon een lomp ding om te zien en niet bepaald een sieraad voor het oog. Ik loop er niet warm voor en ik zie het ook niet voor me dat zo een zwart ding voor mn TV ligt die ik straks, na de verbouwing niet meer op gaat hangen.

Maar, als ik ook TV wil kijken over de Sonos is het gewoon nodig. Ik denk dat de setup dan zou moeten zijn een Playbar onder de tv en 2 Play 1's links en rechts in de hoek naast me. Dan hebben we een soort van 5.(1) systeem toch?

Ik vind alle artikelen van Sonos in het wit het mooist en dat zal ook in ons huis heel goed staan. Maar de playbar is niet in het wit te koop en kan er geen info over vinden dat die gaat komen. Wel veel mensen die om de witte versie vragen op het Sonos forum. Wij gaan hier ook over op nieuwe meubels dus ik ben gaan denken of ik misschien een tv meubel op maat moet laten maken waar de sonos bar in verwerkt kan worden. Zijn er hier mensen die de Sonos Playbar uit het zicht hebben gehaald en zoja, doet dat dan afbreuk op het geluid?

[ Voor 10% gewijzigd door RoyK op 29-10-2017 19:48 ]

Mijn portfolio op Instagram

• Sander
  • Niet online
RoyK schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:46:
Verrekte Sonos! Wat ik ook doe.. ik kom toch steeds weer op Sonos uit in mijn zoektocht voor een audio update in mijn woning. 8)

Ik vind de play 1, play 3 en play 5 allemaal mooi. Maar de playbar en playbase vind ik (sorry dat ik het zeg) gewoon een lomp ding om te zien en niet bepaald een sieraad voor het oog. Ik loop er niet warm voor en ik zie het ook niet voor me dat zo een zwart ding voor mn TV ligt die ik straks, na de verbouwing niet meer op gaat hangen.

Maar, als ik ook TV wil kijken over de Sonos is het gewoon nodig. Ik denk dat de setup dan zou moeten zijn een Playbar onder de tv en 2 Play 1's links en rechts in de hoek naast me. Dan hebben we een soort van 5.(1) systeem toch?

Ik vind alle artikelen van Sonos in het wit het mooist en dat zal ook in ons huis heel goed staan. Maar de playbar is niet in het wit te koop en kan er geen info over vinden dat die gaat komen. Wel veel mensen die om de witte versie vragen op het Sonos forum. Wij gaan hier ook over op nieuwe meubels dus ik ben gaan denken of ik misschien een tv meubel op maat moet laten maken waar de sonos bar in verwerkt kan worden. Zijn er hier mensen die de Sonos Playbar uit het zicht hebben gehaald en zoja, doet dat dan afbreuk op het geluid?
Playbar moet volgens sonos aan de zijkanten minimaal 30cm vrij staan, en daarnaast wordt plaatsing in een kastje actief afgeraden.

Ik ben overigens dit weekend toch overstag gegaan en heb HEOS besteld, styling is niet 100% mijn ding, maar voor TV + Film wel vele malen beter dan Sonos, en daarnaast dit weekend met 20% korting + 5% Cashback ook wel een stuk leuker geprijsd (1050,- voor Bar + Sub)

• jorgen83
Sander schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 07:25:

Ik ben overigens dit weekend toch overstag gegaan en heb HEOS besteld, styling is niet 100% mijn ding, maar voor TV + Film wel vele malen beter dan Sonos, en daarnaast dit weekend met 20% korting + 5% Cashback ook wel een stuk leuker geprijsd (1050,- voor Bar + Sub)
Hoezo vele malen beter dan?

• Sander
  • Niet online
jorgen83 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 07:49:
[...]

Hoezo vele malen beter dan?
Ik heb lang getwijfeld met name vanwege styling van de Denon spullen en omdat bij familie Sonos gewoon goed werkt. Tegelijkertijd zie ik daar ook dat TV op 5.1 werkt, maar zodra ze Chromecast pakken hij terug gaat naar 2.0 omdat de TV dat niet goed snapt (HDMI > Optical Out). Omdat series en films toch wel 50% van de speeltijd zijn voor ons toch dus maar voor Heos gegaan, helemaal nu het geheel ook een flink stuk voordeliger uitpakte.

Bar van Heos heeft 4 x HDMI (met ARC) dus minder gedoe met TV's die optical out niet goed snappen. Google maar eens op, genoeg mensen die switches ertussen plaatsen om werkend te krijgen. Daarnaast fatsoenlijke codec ondersteuning voor DTS, DD+, 4K passthrough. Verder kun je in de Heos app super simpel van 3.1 naar 5.1 gaan in paar seconden, dus als je bijv een film avondje doet kun je zo de speaker uit keuken + eetkamer even als rears erbij gooien en met 10 seconden is dat ook weer ongedaan gemaakt.

Ten slotte vind ik de Heos 1 met battery pack ook een leuke voor buiten, doe ik nu ook vaak met Logitech Squeezebox Radio als ik in de zomer in de tuin zit te werken etc.

• The Inquisitor
RoyK schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:46:
Niet een soort, dan heb je dat gewoon. Ik ben dit weekend overstag gegaan en 2 Play:1's gekocht, ondanks ik de Playbase pas een maand ofzo heb, ben ik schijnbaar nu al verslaafd. Eerst de Play1's uitgepakt en goed laten pompen om te horen wat ze aankonden. Toen gekoppeld in stereopaar... Wauw dan komt er behoorlijk geluid uit. Vervolgens gekoppeld als rear speakers aan mijn Playbase, en het klinkt waanzinnig.

Overiges als ik jou zo hoor snap ik niet waarom de playbase jou niet aanspreekt? UIteraard valt over smaak niet te twisten, dus het is geen opmerking ofzo. Maar een playbar is moeilijk weg te stoppen, die zie je echt (althans naar mijn mening), terwijl de playbase onder je tv komt te staan en 'één' wordt met je meubel. Met een wit meubel en een witte playbase lijkt het alsof je kast een uitstulping heeft en daarop de tv staat.

• jorgen83
The Inquisitor schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:26:
[...]

Niet een soort, dan heb je dat gewoon.
Niet 5.1, dan moet je nog een sub erbij nemen, maar 5.0.

• The Inquisitor
jorgen83 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:28:
[...]

Niet 5.1, dan moet je nog een sub erbij nemen, maar 5.0.
De 1 stond ook tussen haakjes. Maar inderdaad, dat is zo. Anderzijds heeft de playbase wel een subwoofer ingebouwd (en ook de playbar kan bass produceren), ik weet alleen niet of ook echt het subwooferkanaal uit DD5.1 daarvoor wordt gebruikt.

• jorgen83
Sander schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 07:58:
[...]

Ik heb lang getwijfeld met name vanwege styling van de Denon spullen en omdat bij familie Sonos gewoon goed werkt. Tegelijkertijd zie ik daar ook dat TV op 5.1 werkt, maar zodra ze Chromecast pakken hij terug gaat naar 2.0 omdat de TV dat niet goed snapt (HDMI > Optical Out). Omdat series en films toch wel 50% van de speeltijd zijn voor ons toch dus maar voor Heos gegaan, helemaal nu het geheel ook een flink stuk voordeliger uitpakte.

...
Klinkt vooral als gebruiksgemak, niet geluidskwaliteit. Ik ga het merken, heb net de playbar besteld.

• jorgen83
The Inquisitor schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:29:
[...]

De 1 stond ook tussen haakjes. Maar inderdaad, dat is zo. Anderzijds heeft de playbase wel een subwoofer ingebouwd (en ook de playbar kan bass produceren), ik weet alleen niet of ook echt het subwooferkanaal uit DD5.1 daarvoor wordt gebruikt.
Ik merk dat er vaak misverstanden zijn over Sub en Bass. Een subwoofer is bedoeld voor het effectkanaal in films (dingen als explosies en zo), niet voor het volledig overnemen van de bassgeluiden. Dus uiteraard kan de playbase/playbar ook lage tonen weergeven, maar dit is niet hetzelfde als een subwoofer.

• Sander
  • Niet online
jorgen83 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:29:
[...]

Klinkt vooral als gebruiksgemak, niet geluidskwaliteit. Ik ga het merken, heb net de playbar besteld.
In de reviews komt geluidskwaliteit er ook beter vanaf, met name zonder sub, omdat er hier al woofers in de bar zitten. Ik vond het bij het beluisteren geen grote verschillen en heb dus duidelijk gekozen voor future-proof met 4K, HDR Audio etc.

• The Inquisitor
jorgen83 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:32:
[...]

Ik merk dat er vaak misverstanden zijn over Sub en Bass. Een subwoofer is bedoeld voor het effectkanaal in films (dingen als explosies en zo), niet voor het volledig overnemen van de bassgeluiden. Dus uiteraard kan de playbase/playbar ook lage tonen weergeven, maar dit is niet hetzelfde als een subwoofer.
Dat begrijp ik, maar wanneer je een subwoofer aansluit op de sonos, dan zal de playbase/bar enkel nog midden- en hoge tonen weergeven, en kapt deze met de lage tonen. Ik vraag me dus af of het effectkanaal in dolby digital wordt gebruikt voor de mini subwoofer in de playbase, of gedropt wordt vanwege het gebrek aan subwoofer.

Ik heb geen idee.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-01 20:52

RoyK

Hobby tekenaar

The Inquisitor schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:26:
[...]

Niet een soort, dan heb je dat gewoon. Ik ben dit weekend overstag gegaan en 2 Play:1's gekocht, ondanks ik de Playbase pas een maand ofzo heb, ben ik schijnbaar nu al verslaafd. Eerst de Play1's uitgepakt en goed laten pompen om te horen wat ze aankonden. Toen gekoppeld in stereopaar... Wauw dan komt er behoorlijk geluid uit. Vervolgens gekoppeld als rear speakers aan mijn Playbase, en het klinkt waanzinnig.

Overiges als ik jou zo hoor snap ik niet waarom de playbase jou niet aanspreekt? UIteraard valt over smaak niet te twisten, dus het is geen opmerking ofzo. Maar een playbar is moeilijk weg te stoppen, die zie je echt (althans naar mijn mening), terwijl de playbase onder je tv komt te staan en 'één' wordt met je meubel. Met een wit meubel en een witte playbase lijkt het alsof je kast een uitstulping heeft en daarop de tv staat.
Ik wil helemaal niet dat het 'één' wordt met de TV. Het is dan 1 groot zwart geheel wat op het TV meubel komt te staan. Ik zie liever een beetje zuurstof rondom de TV. Na onze verbouwing over een paar weken is het thema in de woonkamer strak en proberen we het een beetje leeg te houden. Niet alles op elkaar gepropt en dat is waar ik wel naar toe moet gaan met Sonos of welk ander merk dan ook als ik kennelijk draadloos wil werken.

Ik vind het een bijzondere keuze dat je de drie andere speakers in het wit kunt aanschaffen, maar de soundbar niet. Dat past niet in mijn beleving van "balans" of hoe je dat dan ook wil zien.

Ik ga de soundbar een keer testen. Ik heb een leuk gesprek gehad bij de Expert en mag hem een keer een zondag lenen. Maar ook de Heos serie ben ik aan het bekijken. Allen ben ik niet zo weg van de vormgeving in het algemeen.

Het lijkt erop dat ik dat eieren voor mijn geld moet gaan kiezen en een lelijke soundbar voor lief moet nemen

We doen ongeveer dit:

30% tv kijken (vooral de kids en wij soms hier en daar iets als The Voice
50% series kijken op Netflix
20% muziek luisteren wat nu bijna helemaal niet gebeurd omdat we geen mooie manier hebben om muziek af te spelen. Dus die 20 kan alle kanten nog op gaan als we straks wel toegang tot mooi muziek luisteren hebben. O-)

Mijn portfolio op Instagram

• The Inquisitor
RoyK schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:26:
[...]
Ik wil helemaal niet dat het 'één' wordt met de TV. Het is dan 1 groot zwart geheel wat op het TV meubel komt te staan. Ik zie liever een beetje zuurstof rondom de TV
Er is ook een witte playbase, dan kun je het 'breken'. Het is ook afhankelijk van de voet van je tv, maar ik zie het in ieder geval niet als groot blok, het staat imo stijlvol.

• jorgen83
Heeft iemand de Sonos One al staan? Ben benieuwd naar de ervaringen met Alexa integratie (in het Engels dan dus wel).

• frozenflame
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-01 15:28
Ik heb hem wel staan (als mijn eerste sonos product!). Heb echter de voice functies nog niet geprobeerd.

• Flieger
The Inquisitor schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:47:
Er is ook een witte playbase, dan kun je het 'breken'. Het is ook afhankelijk van de voet van je tv, maar ik zie het in ieder geval niet als groot blok, het staat imo stijlvol.
Royk wil de televisie ophangen. Dan is een Playbase ook een beetje vreemd.
jorgen83 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:05:
Heeft iemand de Sonos One al staan? Ben benieuwd naar de ervaringen met Alexa integratie (in het Engels dan dus wel).
Ik heb 'm, maar Alexa werkt niet in Nederland. Ook niet in het Engels. Schijnt te kunnen via allerlei omwegen, maar dat past niet bij het gemak van Sonos.

[ Voor 7% gewijzigd door Flieger op 30-10-2017 11:35 ]

Verwijderd

Hoe groot is de kans dat Sonos met een opvolger van de playbar komt? Heb op zich wel interesse in de Sonos playbar, maar ik vind hem nu wel qua specs verouderd ten opzichte van de concurrentie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2017 11:47 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.