Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 50 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-01 14:18
giantgiantus schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:23:
[...]

Ja je kan een splitter kopen. Maar ik zou zelf nooit een Playbar kopen als m'n tv geen 5.1 zou doorgeven. Switches etc verneuken het concept een beetje.
Daar was ik al bang voor.

En voor alleen een soundbar/soundbase (die 3.0 volgens mij is) , is het doorgeven van alleen PCM minder ernstig denk ik zo?

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Zelfde als de Playbar. Als je richting dd5.1 wil kan dat niet. Is de Heos bar geen optie voor je? Daar kan je gewoon HDMI inproppen.

• The Inquisitor
Naast het feit dat ik de Denon producten minder mooi vind, is het probleem dat zij volgens mij geen soundplate hebben, en dat wil ik juist (soundbar staat niet mooi bij mijn opstelling, althans naar mijn mening natuurlijk)

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:19
giantgiantus schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:23:
[...]

Ja je kan een splitter kopen. Maar ik zou zelf nooit een Playbar kopen als m'n tv geen 5.1 zou doorgeven. Switches etc verneuken het concept een beetje.
Eens, maar een switch is de enige optie als ik 5.1 geluid wil. Daarnaast komt de door mij bestelde switch met een afstandsbediening en kan ik 'm prima wegwerken, zodat hij niet zichtbaar is.

Je hebt ook HDMI naar optische splitters, dus wellicht dat dat wel een optie is? Ondanks het toevoegen van een switch wordt mijn huidige kabelzooi sterk verminderd en blijft het een ideale oplossing.

• The Inquisitor
bvsteyn schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:25:
[...]

Je hebt ook HDMI naar optische splitters, dus wellicht dat dat wel een optie is? Ondanks het toevoegen van een switch wordt mijn huidige kabelzooi sterk verminderd en blijft het een ideale oplossing.
Zo'n HDMI audio extractor zou inderdaad een oplossing kunnen bieden.

Maar de vraag die voor mij nog onbeantwoord is: indien je alleen een playbar neemt, en dus nog geen play:1 als rear, merk je dan verschil tussen PCM (stereo) en DD5.1? Of kun je geen DD5.1 ontvangen zonder rears

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
The Inquisitor schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:19:
[...]

Zo'n HDMI audio extractor zou inderdaad een oplossing kunnen bieden.

Maar de vraag die voor mij nog onbeantwoord is: indien je alleen een playbar neemt, en dus nog geen play:1 als rear, merk je dan verschil tussen PCM (stereo) en DD5.1? Of kun je geen DD5.1 ontvangen zonder rears
Je zal geen verschil merken met alleen een playbar tussen stereo of 5.1
sowieso is het een eigen 5.1 implementatie van Sonos aangezien er zeer weinig tv's zijn die dit via de hdmi of optisch uit sturen.
Los daarvan is het geluid voor tv of film te kijken met alleen de soundbar, goed. een play 1 rear voegt er voor mij te weinig aan toe.

• Smees
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-01 18:58
Iemand toevallig nog een ongebruikte kortingscode? En bereid deze te delen met mij via PB? Ik ga vanavond een Playbar aanschaffen en hoop nog op een kleine meevaller :-)

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56
sweetdude schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:04:
[...]
sowieso is het een eigen 5.1 implementatie van Sonos aangezien er zeer weinig tv's zijn die dit via de hdmi of optisch uit sturen.
Los daarvan is het geluid voor tv of film te kijken met alleen de soundbar, goed. een play 1 rear voegt er voor mij te weinig aan toe.
Sonos kan inderdaad van 2.0 input een surround klankbeeld maken bij een 5.1 (of 5.0) setup. Maar dat blijft een benadering en mijn persoonlijke ervaring daarmee is dat het soms de plank mis slaat.

een 5.1 input zal wel netjes doorgezet worden naar de rears bij een 5.1/5.0 setup, als je geen rears hebt zal het 5.1 signaal ook keurig verwerkt worden door de playbar.

Of rears het waard zijn is een persoonlijke afweging, maar zelf zou ik daar alleen in investeren als je voor een groot deel films (5.1-geluid) kijkt, en je een 5.1-signaal bij de playbar kan krijgen.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:05
Smees schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:23:
Iemand toevallig nog een ongebruikte kortingscode? En bereid deze te delen met mij via PB? Ik ga vanavond een Playbar aanschaffen en hoop nog op een kleine meevaller :-)
PM

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:21
Mijn kortingscode staat gewoon in dit topic, stukje terug. Ik neem aan dat deze nog niet gebruikt is, althans niet door iemand gemeld.

• giantgiantus
  • Nu online
sweetdude schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:04:
[...]

Je zal geen verschil merken met alleen een playbar tussen stereo of 5.1
Bijna alle nieuwe tv's van 2015 en 2016 uit het hogere segment geven gewoon netjes 5.1 door. Met 2 play 1 speelt hij gewoon netjes dolby digital af hoor. Is geen eigen format oid.

Heb gisteren de Playbar en twee plays 1 binnengekregen. Geluid is niet onaardig maar wel significant slechter dan de losse Wharfedale boxen die ik hiervoor had. Ook maar even met sub getest en dat krikt het geluid op naar een veel beter niveau. Gek genoeg gaat heel de Playbar er beter van klinken.

Twijfel erg of ik ze ga houden of dat ze retour gaan. Misschien ben ik beter af met de nieuwe Heos receiver plus 2 draadloze rears. Keuzes....

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
De laatste dagen zijn de problemen weer erger geworden met het doorgeven van het 5.1 geluid (het zachte tikken of null burst). Is er al iets meer bekend over de fix?

• bvsteyn
Vandaag de Playbase en twee Play 1's ontvangen. Blijft altijd een feestje om uit te pakken en de installatie is zeer eenvoudig. Kind kan de was doen..

Ben zelf erg te spreken over het geluid. Qua tv geluid moet ik nog wel even wennen, maar mijn lossless muziek klinkt prima. Heb nog maar een paar nummers beluisterd, waaronder 'money for nothing' van de Drie Straits en dat klinkt zeer goed. Kortom blij met de set!

Komende dagen verder testen en genieten!

• giantgiantus
  • Nu online
Ik heb besloten dat mijn Playbar en 2 x play one terug gaan. Heel jammer want vind het systeem heerlijk werken. Ik vind echter het geluid ondermaats. 1000€ uitgeven en een systeem dat minder klinkt dan Wharfedale boxjes van 400€ kan ik niet over m'n hart verkrijgen....

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
@giantgiantus Ik kan jouw beslissing volgen. Er komt een hoop geluid uit die set, maar je moet niet al te kritisch luisteren helaas. Ik heb de play1-paar gehouden voor in de keuken omdat het daar niet zo kritisch hoeft, maar ergens is het toch jammer dat Sonos zo een mooi systeem op punt heeft, wat mij betreft nog steeds de referentie in connected speakers, maar die luidsprekers die klinken zooo doods.

• bvsteyn
giantgiantus schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:45:
Ik heb besloten dat mijn Playbar en 2 x play one terug gaan. Heel jammer want vind het systeem heerlijk werken. Ik vind echter het geluid ondermaats. 1000€ uitgeven en een systeem dat minder klinkt dan Wharfedale boxjes van 400€ kan ik niet over m'n hart verkrijgen....
Jammer, maar als je inderdaad niet tevreden bent dan geef ik je groot gelijk! Blijkbaar ben ik met mijn oude setup Marantz versterker en de Kef eitjes niet zo verwend en vind ik het geluid goed wat uit de Sonos komt.

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-01 09:20
thijskl schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:21:
Ik heb momenteel een probleem met mijn playbar/sub icm apple tv 4, ik kom er alleen niet achter of het hem nu in de playbar, apple tv of mijn tv zit.

Voor mijn vakantie merkte ik op dat zowel netflix als plex geen geluid meer doorstuurt zodra ik de serie of film start, bij informatie binnen sonos staat dan 'stil'. Hier stond voorheen altijd dd 5.1. De menu geluidjes van netflix of plex komen wel door, er staat dan stereo.

Nu heb ik al bij de instellingen gekeken van zowel de apple tv, tv als de playbar. Hier lijkt niks gewijzigd te zijn. Heeft iemand enig idee waar dit in kan zitten?
Contact gehad met Sonos en het is inmiddels opgelost. Laatste update geeft icm een aantal tv's problemen, ze hebben een update gepushed wat het probleem heeft opgelost.

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:15

IJsrace

null

Sonos speakers retour, Sonos Connect er voor in de plaats? Kun je je oude Wharfdale speakers gewoon behouden met het gemak van Sonos! ;)

• bvsteyn
Bloederig schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:01:
[...]

Sonos speakers retour, Sonos Connect er voor in de plaats? Kun je je oude Wharfdale speakers gewoon behouden met het gemak van Sonos! ;)
Of wellicht heb je nog een ZP80 staan? Ik zelf heb al jaren 2 zp80's (voorloper zp90/Connect) in huis staan en die kan je prima gebruiken om bestaande apparatuur te koppelen aan Sonos. Het enige verschil is Sonosnet 1 vs 2 (denk als WiFi 'g' vs 'n'). :)

[ Voor 0% gewijzigd door bvsteyn op 15-09-2017 14:47 . Reden: typo ]

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Herkenbaar. Ik vind Sonos erg leuke sets maar alleen voor erbij en niet als hoofdsysteem.
Tip: probeer eens een Chromecast Audio aan te sluiten op je bestaande versterker. Verrassend goed wanneer je de High Dynamic Range gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Corrigan op 15-09-2017 22:41 ]

• The Inquisitor
Toch nog op de valreep een playbase besteld via Sonos. Ben benieuwd hoe ik de geluidskwaliteit ga vinden, maar in mijn herinnering klonk het erg goed in de winkel. Mocht het niet naar verwachting zijn dan kan ik het altijd nog terugsturen.

Ik heb er nog geen 2x play1 bijgekocht, eerst kijken hoe dit bevalt, en dan kan ik in de toekomst altijd nog uitbreiden.

• sjakkie123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-01 01:50
Heeft er iemand nog een Sonos kortingscode? Graag pm. Wil graag nog 2x play 1 kopen als aanvulling op mijn playbar.

[ Voor 37% gewijzigd door sjakkie123 op 18-09-2017 21:45 ]

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-12-2025

thomaske

» » » » » »

sjakkie123 schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:44:
Heeft er iemand nog een Sonos kortingscode? Graag pm. Wil graag nog 2x play 1 kopen als aanvulling op mijn playbar.
De actie liep tot afgelopen vrijdag

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• bvsteyn
The Inquisitor schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:39:
Toch nog op de valreep een playbase besteld via Sonos. Ben benieuwd hoe ik de geluidskwaliteit ga vinden, maar in mijn herinnering klonk het erg goed in de winkel. Mocht het niet naar verwachting zijn dan kan ik het altijd nog terugsturen.

Ik heb er nog geen 2x play1 bijgekocht, eerst kijken hoe dit bevalt, en dan kan ik in de toekomst altijd nog uitbreiden.
Ik kan je de play 1's aanbevelen! Mooi geluid voor zo'n klein formaat box. Werkt prima in surroundmode, maar ook voor het normaal afspelen van muziek.

• toets23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 13:57
thijskl schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:28:
[...]

Contact gehad met Sonos en het is inmiddels opgelost. Laatste update geeft icm een aantal tv's problemen, ze hebben een update gepushed wat het probleem heeft opgelost.
Bij mij is nog steeds hetzelfde probleem, de update waar je het over hebt, is dat een interne beta of?

Zero to hero, just like that!

• thijskl
toets23 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:04:
[...]

Bij mij is nog steeds hetzelfde probleem, de update waar je het over hebt, is dat een interne beta of?
Volgens mij geen interne beta, sonos medewerker gaf aan dat dit een bekend probleem is en dat dit dmv de update opgelost wordt.

• toets23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 13:57
thijskl schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:11:
[...]

Volgens mij geen interne beta, sonos medewerker gaf aan dat dit een bekend probleem is en dat dit dmv de update opgelost wordt.
Thanks, wacht ik netjes op de update :9

Zero to hero, just like that!

• thijskl
toets23 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:13:
[...]

Thanks, wacht ik netjes op de update :9
Je kan toch even naar de sonos helpdesk bellen zodat zij de update naar jouw systeem pushen? Enige wat je moet doen is je sonos ID doorgeven, hun doen de rest.

• The Inquisitor
bvsteyn schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:28:
[...]

Ik kan je de play 1's aanbevelen! Mooi geluid voor zo'n klein formaat box. Werkt prima in surroundmode, maar ook voor het normaal afspelen van muziek.
Goed om te horen :) Ik vind voor nu 300 euro extra nog net te veel, maar de kans is groot (mijzelf kennende) dat ik volgende maand het systeem uitbreid als het goed bevalt (waar ik van uit ga).

Alhoewel ik dan ook iets moet kopen voor DD5.1, waarschijnlijk zo'n HDMI audio extractor. Maar goed, alles op zijn tijd

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik heb een playbar met 2 play1's in 5.1 setup. Werkt goed met een 5.1 bron, maar heb iets 'raars' opgemerkt icm stereo bron. Kan het dat Sonos zelf bij een stereo bron soms bepaalt dat als hij muziek hoort deze via de rear speakers te sturen? Ik heb dit gemerkt bij het kijken van Youtube video's en soms tv bron.

Of ligt dit aan mijn Sony Tv (5.1 passthrough) die rare dingen doet met stereo en 5.1 output?

• The Inquisitor
Bij een stereo bron maakt Sonos er zelf een soort 5.1 van door alle speakers aan te sturen. Maar het is een simulatie

• The Inquisitor
Vandaag mijn playbase ontvangen! Even aangesloten en kort getest: eerste indruk is geweldig. Mooi geluid en voldoende bass zonder de onderburen boos te maken. Eindelijk :)

Installeren ging even wat lastiger omdat Sonos nog steeds geen 5ghz ondersteunt (karig) en mijn iPhone op dit netwerk zat en er schijnbaar geen mogelijkheid is om dit handmatig in te stellen. Maar goed, even een switch op Mn mobiel op het 2.4ghz netwerk (dual band) verhielp het probleem.

Morgen even trueplay instellen en er verder mee spelen (en het irritante Samsung bericht uitschakelen over volume). Maar zoals het er nu uitziet weet ik zeker dat er nog een paar play:1 volgen :D

Edit: ik kom van een Sony 5.1 homecinema setje

[ Voor 3% gewijzigd door The Inquisitor op 20-09-2017 21:50 ]

• bvsteyn
The Inquisitor schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:36:
Vandaag mijn playbase ontvangen! Even aangesloten en kort getest: eerste indruk is geweldig. Mooi geluid en voldoende bass zonder de onderburen boos te maken. Eindelijk :)

Installeren ging even wat lastiger omdat Sonos nog steeds geen 5ghz ondersteunt (karig) en mijn iPhone op dit netwerk zat en er schijnbaar geen mogelijkheid is om dit handmatig in te stellen. Maar goed, even een switch op Mn mobiel op het 2.4ghz netwerk (dual band) verhielp het probleem.

Morgen even trueplay instellen en er verder mee spelen (en het irritante Samsung bericht uitschakelen over volume). Maar zoals het er nu uitziet weet ik zeker dat er nog een paar play:1 volgen :D

Edit: ik kom van een Sony 5.1 homecinema setje
Leuk spul, he? Ik las overigens ergens dat Trueplay nog niet werkt op IOS11, dus hopelijk heb je nog geen update uitgevoerd? Veel plezier met je Sonos!

• The Inquisitor
bvsteyn schreef op donderdag 21 september 2017 @ 07:08:
[...]

Leuk spul, he? Ik las overigens ergens dat Trueplay nog niet werkt op IOS11, dus hopelijk heb je nog geen update uitgevoerd? Veel plezier met je Sonos!
Ja, nu snap ik dat iedereen zo enthousiast is hier, Haha ;)

Ik heb, gelukkig nu dus, nog geen update gedaan naar iOS 11. Vandaag na werktijd maar door de kamer lopen met de telefoon.

En dan ga ik meteen alvast een goede film uitzoeken om een goede test te doen, maar van wat ik nu al heb gehoord gaat hij niet teleurstellen. Er komt echt een behoorlijke bass uit dit apparaat.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
The Inquisitor schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:36:
Dat heeft niks met karig te maken, maar met de reikwijdte van 5Ghz. Als je je Sonos systeem naar meerdere kamers uitbreidt, dan heb je op 5Ghz dikke kans dat op de volgende verdieping het signaal er al niet meer is.
Het zelfde verschil heb je met AM en FM radio, AM rijkt verder FM heeft meer bandbreedte.

Als jouw 2.4Ghz en 5Ghz uit dezelfde router komen en je iPhone ziet het Sonossysteem niet als je met de 5Ghz bent verbonden, dan zet je router blijkbaar niet al het verkeer door tussen de twee.

Overigens gebruiken de Playbar en Playbase wel 5Ghz om de surround speakers en de SUB te verbinden, omdat aangenomen wordt dat deze zich altijd in dezelfde ruimte bevinden.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• The Inquisitor
Mjah dat argument heb ik gelezen, maar de gebruiker moet gewoon de keuze hebben tussen 2.4/5ghz, dus ik houd het op karig.

Ik kan nu overigens wel gewoon verbinden met de Playbase met een iPad op het 5ghz netwerk, dus geen idee wat de reden was, maar het werkt nu.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-01 22:21

OMX2000

By any means necessary...

Ik was even op reddit om te checken waarom trueplay niet werkt op mijn iPhone 6s. Maar komt omdat de huidige iOS app iOS 11 nog niet herkent.

Ik kwam ook tegen een kortingscode aan voor 20% korting. Code lijkt meerdere keren gebruikt te kunnen worden. Ik heb hem net nog kunnen toepassen, en op reddit had iemand hem al gebruikt.

Dus bij deze : PJ10-3SD3DTQWVP

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2025
Jammer dat de Pay 5 bij Sonos zelf €60,- duurder is dan andere webshops, anders was het een no-brainer.

It's dogged that does it

• OMX2000

OMX2000

SavageBrother schreef op zondag 24 september 2017 @ 09:58:
Jammer dat de Pay 5 bij Sonos zelf €60,- duurder is dan andere webshops, anders was het een no-brainer.
Met die 20% issie toch goedkoper dan iedere andere webshop? 463 is niet een no-brainer maar als je er nu een wil halen is het leuk meegenomen.

Tegelijkertijd denk ik dat rond 4 oktober, wanneer ze met nieuwe producten komen, de prijzen van de huidige generatie misschien wel zullen dalen.

In het algemeen vind ik de Sonosjes net een tikkeltje te duur. De 1 zou 160 moeten zijn, de 5 430. Zeker nu er meer concurrentie gaat komen van de “smart speakers”. En mochten de Heos jongens hun app op order krijgen is dat door integratie van serieuze versterkers ook een geduchte concurrent.

[ Voor 48% gewijzigd door OMX2000 op 24-09-2017 10:14 ]

• SavageBrother
Heb je helemaal gelijk in, maar nu twijfel ik nog of ik toe ga happen, anders was 'ie maar €400,- en een beetje geweest.

It's dogged that does it

• OMX2000

OMX2000

SavageBrother schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:14:
Heb je helemaal gelijk in, maar nu twijfel ik nog of ik toe ga happen, anders was 'ie maar €400,- en een beetje geweest.
Ik ken het gevoel. Ik heb mezelf aangepraat dat ik Sonos voor rond black friday bekijk en/of koop. Dan gaan de prijzen alle kanten op.

• Wally2002
OMX2000 schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:09:
[...]

Tegelijkertijd denk ik dat rond 4 oktober, wanneer ze met nieuwe producten komen, de prijzen van de huidige generatie misschien wel zullen dalen.
dat hangt er vanaf welke producten ze introduceren. Er zijn geruchten over een slimme speaker. Eerder schreef ik:
Een update van Play:5 lijkt me onwaarschijnlijk, daar is al de 2e generatie van (microfoon zit daar al ingebouwd maar (nog) niet geactiveerd). Update van Play:1 en/of 3 is waarschijnlijker, deze gaan al weer een tijdje mee, standby verbruik is bv ook relatief hoog (play:1 doet 3,8W, 2e gen Play:5 bv maar 2,2W).

• SavageBrother
Ik heb me door een bevriende mediamarkt medewerker laten vertellen dat de Play 3 op termijn (wanneer precies was nog onduidelijk) uit het assortiment gaat omdat Sonos bezig is deze te update. Mij werd dan ook afgeraden voor de Play 3 te gaan. Ik had eigenlijk daarnet toch besloten voor de Play 5 te gaan, maar nu ik lees dat er 4 oktober nieuwe producten komen, wil ik misschien toch maar even wachten. Al is de kans dan wel groot dat ik deze korting misloop.

It's dogged that does it

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-12-2025
Bij Art&Craft staat de Play5 voor €446 te koop.

Ik ben benieuwd wat de nieuwe producten zullen zijn; ik heb net 2 Play1s besteld (€377) maar misschien gaan ze terug als de Play3 een update krijgt...

• The Inquisitor
Als de play1 een prijsdrop krijgen omdat er een nieuwe versie komt, zou ik dat alleen maar mooier vinden. IK hoef er geen mic in

• SavageBrother
ejtnaj schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:41:
Bij Art&Craft staat de Play5 voor €446 te koop.

Ik ben benieuwd wat de nieuwe producten zullen zijn; ik heb net 2 Play1s besteld (€377) maar misschien gaan ze terug als de Play3 een update krijgt...
Krijgt helaas niet zulke positieve reviews. Ik ga vandaag via de Sonos webshop bestellen denk ik, scheelt nog geen twee tientjes.

It's dogged that does it

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-01 10:36
OMX2000 schreef op zondag 24 september 2017 @ 09:20:
Ik was even op reddit om te checken waarom trueplay niet werkt op mijn iPhone 6s. Maar komt omdat de huidige iOS app iOS 11 nog niet herkent.

Ik kwam ook tegen een kortingscode aan voor 20% korting. Code lijkt meerdere keren gebruikt te kunnen worden. Ik heb hem net nog kunnen toepassen, en op reddit had iemand hem al gebruikt.

Dus bij deze : PJ10-3SD3DTQWVP
Deze code werkt bij mij helaas niet...

Wel heeft Bol.com een aanbieding als je 2x een Play 1/3/5 koopt. Die prijs is ook goed te noemen :)
https://www.bol.com/nl/b/...a%2C+voor+bundel+voordeel.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-01 21:38

• OMX2000

OMX2000

Jammer weer. Ja slimme speakers zijn het helemaal maar ik wil dat privacy/security op orde is voordat ik daaraan begin. Ik heb meer vertrouwen in Apple als het op privacy aan komt alleen hun slimme speaker schijnt alleen Apple Music te ondersteunen.

Sonos zou een opt out moeten aanbieden en ook gewoon haar “domme speakers” innoveren. Want voor mij is introductie van Alexa en een draak van een EULA een reden om te stoppen met Sonos.

• wvkreg
  • Laatst online: 13-01 14:06
Ik heb een vraag. Ik wil een Sonos Playbase kopen. Initieel alleen deze. Ik zie nu dat deze alleen 802.11b, 802.11g Wifi heeft. Daarnaast een 100Mbps ethernet. Hoe gaat dit werken met zo'n verouderde wifi stack?

Is dit een probleem? Maakt de Sonos een eigen wifi netwerk nog steeds? Ik zal de Playbase bedraad aansluiten. Graag wat tips en antwoorden.

• The Inquisitor
wvkreg schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:57:
Ik heb een vraag. Ik wil een Sonos Playbase kopen. Initieel alleen deze. Ik zie nu dat deze alleen 802.11b, 802.11g Wifi heeft. Daarnaast een 100Mbps ethernet. Hoe gaat dit werken met zo'n verouderde wifi stack?

Is dit een probleem? Maakt de Sonos een eigen wifi netwerk nog steeds? Ik zal de Playbase bedraad aansluiten. Graag wat tips en antwoorden.
Muziek streamen stelt niet zoveel voor dus die snelheid is ruim zat. Als je hm bedraad gaat aansluiten zul je sowieso geen last ervaren. Sonos maakt inderdaad nog steeds zijn eigen WiFi netwerk, dus als je meer speakers gaat aansluiten dan zullen ze gebruik maken van het wifi netwerk dat de Playbase uitzendt.

Ik heb hm zelf wel op wifi en heb nog geen enkele hiccup gehad, zelfs niet als ik muziek stream vanaf de NAS of iPhone (lokale muziek)

• wvkreg
Het enige is dus geen HDMI, maar optisch. Ik koop een LG OLED 55C7. En geen DTS? Is dat een probleem?
De winkel wil me namelijk een pricewatch: LG SJ9 aansmeren :)

[ Voor 38% gewijzigd door wvkreg op 27-09-2017 13:03 ]

• The Inquisitor
wvkreg schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:03:
Het enige is dus geen HDMI, maar optisch. Ik koop een LG OLED 55C7. En geen DTS? Is dat een probleem?
De winkel wil me namelijk een pricewatch: LG SJ9 aansmeren :)
De nieuwe LG tv's hebben een Dolby Digital 5.1 passthrough. Je zult even moeten googlen als je dit zeker wilt weten. In dat geval is het ook geen probleem, want de meeste bronnen hebben gewoon DD5.1. Waaronder populaire streamingdiensten zoals Netflix. Ook DVD's hebben altijd DD5.1, en soms daarnaast ook DTS. De kans is dus klein dat je daar problemen mee gaat ondervinden.

• wvkreg
Ik zie op : https://www.plattetv.nl/i...z_mF21kto0ZTLQaAnH28P8HAQ

Voor de TV: Digitale audio uitgang optisch 1

Dat kan dus werken. Is het niet vervelend dat er geen DTS ondersteuning is? Is de kwaliteit dan wel goed?

• The Inquisitor
wvkreg schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:26:
Ik zie op : https://www.plattetv.nl/i...z_mF21kto0ZTLQaAnH28P8HAQ

Voor de TV: Digitale audio uitgang optisch 1

Dat kan dus werken. Is het niet vervelend dat er geen DTS ondersteuning is? Is de kwaliteit dan wel goed?
Optisch werkt sowieso, alleen je tv moet geen DTS signalen gaan sturen, want die worden niet afgespeeld. PCM (stereo) en DD dus wel.

Over de kwaliteit van DD en DTS kun je genoeg vinden in dit topic, maar de conclusie is meestal dat je het verschil niet gaat horen.

• wvkreg
Perfect, sounds good. Dus beter een Sonos kiezen dan een LG SJ9?
En dat DTS sturen kun je dus omzeilen door instellingen?

• The Inquisitor
wvkreg schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:38:
Perfect, sounds good. Dus beter een Sonos kiezen dan een LG SJ9?
En dat DTS sturen kun je dus omzeilen door instellingen?
Haha tsjah, het is een ander systeem, dat moet je zelf beslissen.

De LG die je noemt is een soundbar, maar jij wilt een playbase, wat een soundplate is. Dus dat is een groot verschil. Daarnaast heeft de LG een subwoofer, en de Sonos niet (althans wel een 'ingebouwde', maar geen losse module). Sonos heeft natuurlijk de Sonos app waarmee je muziek kunt streamen van vele aanbieders (TuneIn voor radio, Spotify, Deezer, Apple Music, Google Music, etc. en lokale muziek op je phone, tablet, pc en bijv NAS). En natuurlijk een van de belangrijkste aspecten: multi-room. De Sonos kun je uitbreiden wanneer je wilt met een extra Play 1, Play 3 of Play 5, in elke kamer om dezelfde (of verschillende) muziek te streamen per kamer.

Ook kun je de playbase en playbar uitbreiden met 2x een play1/2/3 voor surround (rear speakers)

BIj elke TV werken de instellingen net even anders, bij Samsung kan ik bijv kiezen tussen PCM, Dolby Digital 5.1 en DTS NEO. Als ik kies voor DD5.1, gaat er alleen DD5.1 (indien beschikbaar, anders stereo) doorheen, waardoor ik niet ineens zonder geluid zat zitten.
Sowieso zijn uitzendingen op (digitale) tv DD5.1 en hetzelfde geldt voor Netflix.

[ Voor 14% gewijzigd door The Inquisitor op 27-09-2017 14:13 ]

• Wally2002
The Inquisitor schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:02:
[...]

Sonos maakt inderdaad nog steeds zijn eigen WiFi netwerk, dus als je meer speakers gaat aansluiten dan zullen ze gebruik maken van het wifi netwerk dat de Playbase uitzendt.
Het zit iets genuanceerder in elkaar, alhoewel dit wel klopt voor de situatie van de vraagsteller die de playbase bedraad wilt aansluiten.
Het eigen Sonos draadloze net (werd vroeger SonosNet genoemd, nu spreekt men van Boost-installatie) werkt alleen als 1 van de speakers bedraad is aangesloten (of je gebruikt dus een Boost). gebruik je al je luidsprekers draadloos, dan zullen ze gebruik maken van je eigen Wifi netwerk. Hier is echter ook weer een uitzondering, aan Playbar of -base gekoppelde Sub of surrounds worden dan weer wel direct aangestuurd via een 5GHz verbinding.
Als je via de Sonos software of app de info van je systeem opvraagt, kun je dit herkennen aan het veld 'WM'. Zie dit support artikel van Sonos.

• The Inquisitor
Wally2002 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:45:
[...]

Het zit iets genuanceerder in elkaar, alhoewel dit wel klopt voor de situatie van de vraagsteller die de playbase bedraad wilt aansluiten.
Het eigen Sonos draadloze net (werd vroeger SonosNet genoemd, nu spreekt men van Boost-installatie) werkt alleen als 1 van de speakers bedraad is aangesloten (of je gebruikt dus een Boost). gebruik je al je luidsprekers draadloos, dan zullen ze gebruik maken van je eigen Wifi netwerk. Hier is echter ook weer een uitzondering, aan Playbar of -base gekoppelde Sub of surrounds worden dan weer wel direct aangestuurd via een 5GHz verbinding.
Als je via de Sonos software of app de info van je systeem opvraagt, kun je dit herkennen aan het veld 'WM'. Zie dit support artikel van Sonos.
Klopt, ik reageerde dan ook specifiek op de quote
Maakt de Sonos een eigen wifi netwerk nog steeds? Ik zal de Playbase bedraad aansluiten.
Maar zoals het er nu staat kan het inderdaad verkeerd geïnterpreteerd worden door eventuele nieuwe kopers, dus goed dat je het erbij vermeld.

Verwijderd

ik heb een vraag over de connect heb sins kort een play 3 gekocht en eerlijk gezegd het verbaasde mij hoe het klinkt top dus,nu wil ik het gaan uitbreiden maar heb nog een goede subwoofer met versterker ingebouwd
is het mogelijk dat ik deze met de connect kan koppelen op de sonos of maak ik een denkfout.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
OMX2000 schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:12:
[...]

Jammer weer. Ja slimme speakers zijn het helemaal maar ik wil dat privacy/security op orde is voordat ik daaraan begin. Ik heb meer vertrouwen in Apple als het op privacy aan komt alleen hun slimme speaker schijnt alleen Apple Music te ondersteunen.

Sonos zou een opt out moeten aanbieden en ook gewoon haar “domme speakers” innoveren. Want voor mij is introductie van Alexa en een draak van een EULA een reden om te stoppen met Sonos.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, je hoeft Alexa toch niet te gebruiken? En wat voor een opt out? Alexa is niet van Sonos maar van Amazon, als je dat gebruikt komen je gegevens bij Amazon terecht.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:34:
ik heb een vraag over de connect heb sins kort een play 3 gekocht en eerlijk gezegd het verbaasde mij hoe het klinkt top dus,nu wil ik het gaan uitbreiden maar heb nog een goede subwoofer met versterker ingebouwd
is het mogelijk dat ik deze met de connect kan koppelen op de sonos of maak ik een denkfout.
Denk dat de connect meer geschikt is voor stereo output, en je sub(versterker) zal een sub signaal verwachten? Je zou er een "gewone" versterker tussen kunnen zetten misschien.

• SavageBrother
Klein vraagje; ik las dat Sonos wifi over 2.4GHz gaat. Ik heb thuis 5 en 2.4, maar ben altijd verbonden met 5, betekent dit dat ik iedere keer met 2.4 moet verbinden als ik wil streamen?

It's dogged that does it

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
@SavageBrother Meestal zend je acces-point/router op twee frequenties uit maar is dit hetzelfde netwerk. Geen probleem dus.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• OMX2000

OMX2000

Damon schreef op donderdag 28 september 2017 @ 23:51:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, je hoeft Alexa toch niet te gebruiken? En wat voor een opt out? Alexa is niet van Sonos maar van Amazon, als je dat gebruikt komen je gegevens bij Amazon terecht.
Je gegevens komen bij Amazon terecht, en Sonos heeft in zijn nieuwe EULA al aangegeven dat ze informatie over gebruik kunnen gaan delen met derde partijen. Dat vind ik nie zo fijn.

Ik begrijp echt wel dat mensen Alexa fijn gaan vinden, maar ik krijg jeuk hoeveel macht en kennis Google, Amazon en in mindere mate Microsoft hebben. Apple is niet heilig, maar ik heb het idee dat ze wel hun best doen om privacy van haar gebruikers te beschermen. Niet voor niks dat Siri nog niet zo goed is als Alexa.

• The Inquisitor
SavageBrother schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:35:
Klein vraagje; ik las dat Sonos wifi over 2.4GHz gaat. Ik heb thuis 5 en 2.4, maar ben altijd verbonden met 5, betekent dit dat ik iedere keer met 2.4 moet verbinden als ik wil streamen?
Nee hoor, je kunt gewoon vanaf apparaten verbonden met LAN of 5ghz de muziek streamen, in mijn geval alle laptops en tablets zitten op 5ghz (dualband router) en de sonos dus op 2.4ghz. De laptop aangesloten via LAN kan ook gewoon streamen.

• The Inquisitor
Een andere vraag, ik hoor uit mijn Sonos playbase een raar geluid op sommige frequenties. Het klinkt alsof het rammelt. Herkent iemand dit? Of zou iemand het wilde testen met deze video op YouTube, het gebeurt ongeveer tussen 100 en 170 Hz .

YouTube: Test Your Speakers!

• The Inquisitor
The Inquisitor schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:21:
Een andere vraag, ik hoor uit mijn Sonos playbase een raar geluid op sommige frequenties. Het klinkt alsof het rammelt. Herkent iemand dit? Of zou iemand het wilde testen met deze video op YouTube, het gebeurt ongeveer tussen 100 en 170 Hz .

YouTube: Test Your Speakers!
Niemand?

Heb zaterdag contact gehad met de chat van Sonos, maar zij konden geen filmpjes afspelen. Ze raadde me aan om de support te bellen.

[ Voor 13% gewijzigd door The Inquisitor op 02-10-2017 08:36 ]

• bvsteyn
The Inquisitor schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:35:
[...]

Niemand?

Heb zaterdag contact gehad met de chat van Sonos, maar zij konden geen filmpjes afspelen. Ze raadde me aan om de support te bellen.
Ik kan het niet testen omdat ik geen YouTube kan afspelen op mijn tv. Heb geen chromecast of iets dergelijks. Hoe breng jij het beeld plus geluid over naar je Sonos? Is daar geen oorzaak in te vinden?

• The Inquisitor
bvsteyn schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:03:
[...]

Ik kan het niet testen omdat ik geen YouTube kan afspelen op mijn tv. Heb geen chromecast of iets dergelijks. Hoe breng jij het beeld plus geluid over naar je Sonos? Is daar geen oorzaak in te vinden?
Ik cast Netflix/Youtube/etc via de Chromecast, aangesloten op HDMI. Sindskort heb ik een Apple TV 4 erbij, ook aangesloten via HDMI, en daarbij ontdekte ik hetzelfde probleem. In mijn vorige HCS set heb ik daar nog nooit last van gehad. Het lijkt echt alsof er een speaker niet helemaal jofel is, maar ik ben geen speaker-expert dus weet ook niet wat er precies mis kan gaan met zo een ding.

Hoe dan ook, het kan nooit normaal zijn dit geluid. Ik heb dezelfde test uitgevoerd op mijn pc speakers (Creative T20 II) en die blijven wel normaal de frequentie weergeven zonder 'gerammel'

• bvsteyn
The Inquisitor schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:19:
[...]

Ik cast Netflix/Youtube/etc via de Chromecast, aangesloten op HDMI. Sindskort heb ik een Apple TV 4 erbij, ook aangesloten via HDMI, en daarbij ontdekte ik hetzelfde probleem. In mijn vorige HCS set heb ik daar nog nooit last van gehad. Het lijkt echt alsof er een speaker niet helemaal jofel is, maar ik ben geen speaker-expert dus weet ook niet wat er precies mis kan gaan met zo een ding.

Hoe dan ook, het kan nooit normaal zijn dit geluid. Ik heb dezelfde test uitgevoerd op mijn pc speakers (Creative T20 II) en die blijven wel normaal de frequentie weergeven zonder 'gerammel'
Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik sonoair gebruik op mijn iMac. Wordt alleen niet vandaag, dus kom er zsm op terug. :)

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-01 18:52
Ik heb sinds kort een probleem als ik spotify afspeel op mijn Sonos systeem, hij speelt nummers niet af maar skipt ze gelijk door. Als ik nummer via mijn telefoon afspeel doet hij het wel gewoon, zodra ik kies voor afspelen via 'Sonos woonkamer' skipt hij nummers. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
gaizka schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:17:
Ik heb sinds kort een probleem als ik spotify afspeel op mijn Sonos systeem, hij speelt nummers niet af maar skipt ze gelijk door. Als ik nummer via mijn telefoon afspeel doet hij het wel gewoon, zodra ik kies voor afspelen via 'Sonos woonkamer' skipt hij nummers. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb ik ook regelmatig last van. Ik heb nu een van de Sonossen bekabeld in mijn netwerk hangen, dat lijkt wat te helpen.

Als je hierop googled vindt je hier veel over op het forum bij Sonos. Meestal wordt er geadviseerd te zorgen dat je wireless netwerk niet botst met andere netwerken in de buurt maar ik zie ook regelmatig dat Sonos een specifieke patch hiervoor uitrolt naar end users (geen idee hoe oud dat is, wellicht zit dat al in de generieke software inmiddels).

Irritant is het in ieder geval wel.

• _Lu_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10-2022
Workaround die hier werkt als hij nummers skipped is even de SONOS app starten, daar heel even klein stukje Spotify draaien vanuit de sonos app, deze sluiten en daarna werkt hij weer via Spotify connect.

Verdient geen schoonheidsprijs maar werkt dan wel weer.

Life is too short... Play more...

• daxy
Hmm, de Play:3 is helemaal uitverkocht bij Wehkamp (niet een 3-5 dagen levertijd): https://www.wehkamp.nl/hu...diumCode=83&AltFor=718117
Wil dit wat zeggen voor vanavond? :) De Play:1 is er overigens nog wel.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
daxy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:24:
Hmm, de Play:3 is helemaal uitverkocht bij Wehkamp (niet een 3-5 dagen levertijd): https://www.wehkamp.nl/hu...diumCode=83&AltFor=718117
Wordt ook wel eens tijd ook dat de Play3 een refresh krijgt, kijkend naar het design en mogelijkheden. Play1 komt aardig in de buurt voor veel minder geld.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• The Inquisitor
Ik zit alleen maar te hopen op een pricedrop van de Play1's, dan kan ik mooi mijn playbase uitbreiden.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
The Inquisitor schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:57:
Ik zit alleen maar te hopen op een pricedrop van de Play1's, dan kan ik mooi mijn playbase uitbreiden.
Ik hoop ook dat ze die prijs eens wat omlaag gooien, dan komt er gelijk 1 voor in de badkamer.
Is er vanavond een Sonos event of iets trouwens? Omdat ik mensen hier lees over "vanavond"..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-01 18:50
DennusB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:59:
[...]

Ik hoop ook dat ze die prijs eens wat omlaag gooien, dan komt er gelijk 1 voor in de badkamer.
Is er vanavond een Sonos event of iets trouwens? Omdat ik mensen hier lees over "vanavond"..
Yes! Zie: https://www.theverge.com/...ce-assisted-speaker-event

Er wordt een voice controlled speaker verwacht. Ik kan de tijd nu niet meer vinden, maar volgens mij was het 9PM EDT, wat hier 3 uur 's nachts is (5 oktober officieel). Maar goed, pin me niet vast op die tijd :+

Verwijderd

daxy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:24:
Ik heb vorige week nog 2 x play:3 besteld en ontvangen bij Klubben, aanbieding 469,-
Misschien dan wel de laatsten :)

• daxy
Ruben. schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:11:
[...]

Yes! Zie: https://www.theverge.com/...ce-assisted-speaker-event

Er wordt een voice controlled speaker verwacht. Ik kan de tijd nu niet meer vinden, maar volgens mij was het 9PM EDT, wat hier 3 uur 's nachts is (5 oktober officieel). Maar goed, pin me niet vast op die tijd :+
Op Reddit zie ik 1pm-5pm locale time (NYC dus EST) voorbij komen. Dat is dus 7PM onze tijd.
Om even door te speculeren, er is een grote kans dat de nieuwe speaker Sonos One gaat heten. Niet alleen omdat het hier staat: http://www.pocket-lint.co...erything-you-need-to-know

Dit geeft de Sonos website nu:
http://www.sonos.com/nl-nl/shop/play1.html - Play:1 kopen
http://www.sonos.com/nl-nl/shop/play2.html - Redirect naar 404 pagina
http://www.sonos.com/nl-nl/shop/one.html - Redirect naar http://www.sonos.com/nl-nl/shop (dus geen 404).

Oh, en er komt een grote App update (Blog post stond heel kort op de website) :)

[ Voor 36% gewijzigd door daxy op 04-10-2017 11:35 ]

• bvsteyn
bvsteyn schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:45:
[...]

Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik sonoair gebruik op mijn iMac. Wordt alleen niet vandaag, dus kom er zsm op terug. :)
@The Inquisitor Helaas werkt sonoair ineens niet meer.. 8)7

Ga kijken of ik het nog aan de praat ga krijgen om te testen voor je.

• The Inquisitor
bvsteyn schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:27:
[...]

@The Inquisitor Helaas werkt sonoair ineens niet meer.. 8)7

Ga kijken of ik het nog aan de praat ga krijgen om te testen voor je.
Thanks voor de poging in ieder geval, dat waardeer ik :)

Ik heb Sonos weer gebeld nadat ik de twee opties had getest (andere invoerbron en als dat niet werkte een volledige reset), aan de telefoon nog wat opties geprobeerd waaronder van het meubel afgehaald e.d., maar niets werkte. Na een kort overleg bij Sonos vermoeden ze dat het een hardwarematige fout is, dus ze sturen nu een nieuwe op.

Ik hoop, en ga er stiekem ook van uit, dat het probleem straks opgelost is (met de nieuwe unit), en anders zou het wel een matige speaker zijn (waar ik niet van uit ga). Waarschijnlijk heb ik dus gewoon pech gehad, maar aan de service is tenminste niets mis.

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:15

IJsrace

null

_Lu_ schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:57:
Workaround die hier werkt als hij nummers skipped is even de SONOS app starten, daar heel even klein stukje Spotify draaien vanuit de sonos app, deze sluiten en daarna werkt hij weer via Spotify connect.

Verdient geen schoonheidsprijs maar werkt dan wel weer.
Dit lijkt niet de oplossing voor mij, enige wat ik tot nu toe heb kunnen doen is de stekker uit mijn Sonos Connect en dan 3 minuten wachten tot dat ding eindelijk helemaal is opgestart. Heb al bijna spijt van mijn aankoop |:(

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
daxy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:29:
[...]

Op Reddit zie ik 1pm-5pm locale time (NYC dus EST) voorbij komen. Dat is dus 7PM onze tijd.
Om even door te speculeren, er is een grote kans dat de nieuwe speaker Sonos One gaat heten. Niet alleen omdat het hier staat: http://www.pocket-lint.co...erything-you-need-to-know

Dit geeft de Sonos website nu:
http://www.sonos.com/nl-nl/shop/play1.html - Play:1 kopen
http://www.sonos.com/nl-nl/shop/play2.html - Redirect naar 404 pagina
http://www.sonos.com/nl-nl/shop/one.html - Redirect naar http://www.sonos.com/nl-nl/shop (dus geen 404).

Oh, en er komt een grote App update (Blog post stond heel kort op de website) :)
Weet je ook wat die grote app update dan zou moeten inhouden? Ben wel benieuwd :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Sahi_NL
  • Laatst online: 13-01 15:59
En daar is hij: De Sonos One: http://www.sonos.com/nl-nl/shop/one.html

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:04
Ik wil geen one, ik wil een goedkopere play:1 :)

• the slayer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:48
Net op Android ook een update gehad van de app en daarna de speakers naar 8.0. De app is in elk geval een stukje strakker

• matthijst
  • Laatst online: 14:31
iOS ook. Stuk beter inderdaad!
Mooi die Mijn Sonos tab met Apple Music playlists makkelijk bereikbaar.

[ Voor 54% gewijzigd door matthijst op 04-10-2017 17:58 ]

Haters everywhere but I don’t really care

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-11-2025
Sonos zou ook AirPlay gaan ondersteunen volgens het persbericht, weliswaar in een later stadium maar ben toch zeer benieuwd welke apparaten daar in de praktijk mee om weten te gaan..

“The greatest teacher, failure is”

• The Inquisitor
De zwarte one is mooier dan de 1. Op het plaatje is de one echt helemaal zwart zonder kleurverschil

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-10-2025
Apart dat de Play:1 dezelfde prijs behoudt. Ik denk dat de meeste mensen hem toch zien als een oudere versie, de One is qua uiterlijk vrijwel gelijk.

• swv
  • Laatst online: 12:47

swv

ralphilosophy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:07:
Sonos zou ook AirPlay gaan ondersteunen volgens het persbericht, weliswaar in een later stadium maar ben toch zeer benieuwd welke apparaten daar in de praktijk mee om weten te gaan..
Voor de duidelijkheid de 2.0 variant. Dus uiteraard multiroom :) Ik ben blij met deze update (en wat komen gaat).

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:57:
iOS ook. Stuk beter inderdaad!
Mooi die Mijn Sonos tab met Apple Music playlists makkelijk bereikbaar.
inderdaad, ziet er gelikt uit, de 8.0 versie! Maakt de user experience weer een tikkie prettiger

• OMX2000

OMX2000

Wordt een dure periode. iPhone X en Sonos-jes ;) Blij dat toch stil hebben gestaan bij het privacy verhaal en dat je kunt zien wanneer de mic aan staat. Zoals eerder gezegd heb ik niks met stembediening, maar het nieuwe ontwerp ziet er weer een stukje mooier uit.

Weet iemand of ze wat aan de speakers en versterker hebben gedaan, m.a.w. is het geluid ook beterderder.

• swv
  • Laatst online: 12:47

swv

OMX2000 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:34:

Weet iemand of ze wat aan de speakers en versterker hebben gedaan, m.a.w. is het geluid ook beterderder.
Zou het? Ik dacht hetzelfde voor jouw reactie gelezen te hebben maar kan het net zo goed verbeeld hebben. En wat zou het. Wat er nu uit mijn (o.a. Play:1) speakers galmt klinkt spatzuiver. Maar niks gaat boven een Play:5 :)

Edit: Reactie wat bijgespijkerd. Was niet zo scherp O-)

[ Voor 13% gewijzigd door swv op 04-10-2017 19:54 ]

• The Inquisitor
Er staat niets over eventuele verbetering, dus ik vermoed dat de inhoud, naast de mic, hetzelfde is. Een mooier design, een mic, en een nieuwe bediening lijkt het enige verschil. Als het daadwerkelijk maar 10 euro duurder is dan de 1, lijkt dat wel een prima deal.

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-01 12:44
Jammer van de iOS app, de iconen onderin vindt ik helemaal niks.

Beetje wennen, gebruik hem dagelijks.

De one gaat 200% bij ons komen, waren al aan het wachten op een touch speaker zoals de play5 die bij ons de woonkamer vult.

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-01 21:56
Voor de Alexa gebruikers, er is nu een Sonos skill beschikbaar.

intentionally left blank

• matthijst
  • Laatst online: 14:31
Oh. En volgend jaar AirPlay 2 support.
Slim en eindelijk 🙂

Haters everywhere but I don’t really care

Pagina: 1 ... 50 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.