Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 39 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:21

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

B2 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:28:
[...]

Mooi, gaat het geluid ook uit op de tv zodra je de Sonos aansluit?
Bij mijn Panasonic was dit inderdaad een optie die je handmatig moest aanzetten. Ik meen dat dit moest via een aparte instelling die niet zo maar is op te roepen, maar via een instelling ging die meer was weggewerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Erhnam op 16-08-2016 16:39 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-01 14:32

B2

wa' seggie?

Erhnam schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:39:
[...]

Bij mijn Panasonic was dit inderdaad een optie die je handmatig moest aanzetten. Ik meen dat dit moest via een aparte instelling die niet zo maar is op te roepen, maar via een instelling ging die meer was weggewerkt.
Aha, het hotelmenu waarschijnlijk.

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-01 09:20
Ik heb nu ongeveer een jaar lang mijn playbar en sub draaien, hier ben ik erg tevreden mee. Nu kijk ik veel films en series en zit te twijfelen om deze set uit te bereiden met twee play 1's.
Mijn vraag is dus, wie heeft deze opstelling en voegt dit echt de surround feeling toe? Het is natuurlijk wel weer een hoop geld.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb de Playbar met twee Play:1's als surround en ik vind het echt een toevoeging voor films en series met name. Check even of je Playbar een Dolby Digital signaal ontvangt van je TV: Info over mijn Sonos systeem => Playbar Audio-ingang
Let op dat dit per bron/zender kan verschillen, maar als je DD doorkrijgt profiteer je er het meest van.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
thijskl schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:26:
Ik heb nu ongeveer een jaar lang mijn playbar en sub draaien, hier ben ik erg tevreden mee. Nu kijk ik veel films en series en zit te twijfelen om deze set uit te bereiden met twee play 1's.
Mijn vraag is dus, wie heeft deze opstelling en voegt dit echt de surround feeling toe? Het is natuurlijk wel weer een hoop geld.
Ik heb net als Damon 2x de play 1 als surround. Ik zou niet meer terug willen, een zeer mooi ruimtelijk geluid (Zelfs het RTL Weer intro deuntje :+). Aanrader. Duur, maar echt een toevoeging als je regelmatig een filmpje of serie kijkt.

Heb hem in gebruik met Kodi (cablecutter ftw) en met conversie naar Dolby Digital. Werkt als een trein.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Onlangs rma aangevraagd voor scheurtjes in m'n play 3. Kan omgeruild worden, maar aangezien ie meer dan 2 jaar oud is, kost me dat 140 euro. Nu heb ik er niet veel voor betaald, maar dit lijkt me toch een productiefout. Raar dat daar de twee jarige garantietermijn op van toepassing zou zijn.

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-01 15:11
thijskl schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:26:
Ik weet niet af je ook veel muziek luistert, maar daar vind ik de toevoeging van de Play1's geweldig. Door ze bij muziek volledig mee te laten spelen is de kamer echt meer gevuld met muziek dan met alleen de Playbar en de Sub (zal ook wel liggen aan mijn opstelling van de Playbar - kast links en rechts - maar toch)! Ik denk niet dat je er spijt van krijgt!

LET OP: Vandaag in de aanbieding bij BOL voor 199 euro!

[ Voor 3% gewijzigd door Jab65 op 18-08-2016 09:46 ]

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02-2025
Jab65 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:42:
[...]

Ik weet niet af je ook veel muziek luistert, maar daar vind ik de toevoeging van de Play1's geweldig. Door ze bij muziek volledig mee te laten spelen is de kamer echt meer gevuld met muziek dan met alleen de Playbar en de Sub (zal ook wel liggen aan mijn opstelling van de Playbar - kast links en rechts - maar toch)! Ik denk niet dat je er spijt van krijgt!

LET OP: Vandaag in de aanbieding bij BOL voor 199 euro!
Misschien een domme vraag maar hoe laat je ze volledig meespelen? een nieuwe kamer aanmaken of je verwijder ze uit surround en dan opnieuw toevoegen?

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-01 15:11
ronic1 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:06:
[...]

Misschien een domme vraag maar hoe laat je ze volledig meespelen? een nieuwe kamer aanmaken of je verwijder ze uit surround en dan opnieuw toevoegen?
Nee hoor, gewoon als surround spelers installeren in de kamer met de Playbar en de Sub en daarna kun je dit in de instellingen van de kamer bij de surroundinstellingen aanpassen/aangeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Jab65 op 18-08-2016 10:30 ]

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02-2025
Jab65 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:21:
[...]

Nee hoor, gewoon als surround spelers installeren in de kamer met de Playbar en de Sub en daarna kun je dit in de instellingen van de kamer bij de surroundinstellingen aanpassen/aangeven.
Thnx, ga er even naar kijken als ik thuis ben.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-01 10:18
ik zou ook graag 2 play 1's als surround toevoegen , echter heb ik veel "uitzendingen" die in dolby digital plus zijn wat resulteert in wegvallen van geluid af en toe , de "oplossing" nu is de Playbar stereo te laten krijgen , maar ik zou dat graag willen veranderen , enige oplossing die ik tot nu toe kan vinden is een apparaatje kopen die alle bronnen naar dolby digital kan omzetten maar dat kost bijna 200 euro

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-01 18:52
Damon schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:33:
Ik heb de Playbar met twee Play:1's als surround en ik vind het echt een toevoeging voor films en series met name. Check even of je Playbar een Dolby Digital signaal ontvangt van je TV: Info over mijn Sonos systeem => Playbar Audio-ingang
Let op dat dit per bron/zender kan verschillen, maar als je DD doorkrijgt profiteer je er het meest van.
Ik heb bovenstaande zojuist getest, mijn Playbar ontvangt echter een Stereo signaal ipv Dolby Digital, kan ik dit aanpassen?

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
gaizka schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:51:
[...]

Ik heb bovenstaande zojuist getest, mijn Playbar ontvangt echter een Stereo signaal ipv Dolby Digital, kan ik dit aanpassen?
Je kan dit aanpassen door je bron te veranderen... Als er geen 5.1 signaal uit gaat kan je playbar het ook niet ontvangen natuurlijk.
De meeste tv's sturen trouwens geen 5.1 door vanaf een externe HDMI bron.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:21

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn er hier toevallig mensen die hun play 5 hebben omgeruild voor een 2gen? Hoe zijn de ervaringen? Verschillen?

http://www.xbmcfreak.nl/

• ronald75
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-01 18:16
Hoi,

Omdat ik wat moderners wilde heb ik mijn Harman Kardon AVR2000 de deur uit gedaan en een Sonos Connect:AMP gekocht. Werkt natuurlijk top; een kastje en je bent helemaal klaar alleen een ding: de geluidskwaliteit. In vergelijking met de AVR2000 zijn vooral de hoge en lage tonen minder goed (ook na wijzigen instellingen sonos) en het geluid is ietswat blikkerig en minder zuiver.

Hebben meer mensen dit ervaren in vergelijking met hun oude versterker?

En waar ik ook benieuwd naar ben: kunnen we in de toekomst een 2gen verwachten van de AMP?

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

31-8 heeft Sonos een press event gepland! Ik hoop op een Soundbar Gen2. Heb express al een tijd gewacht omdat huidige een gebrek aan ingangen en licenties heeft. Hoop echt dat ze dat fixen als ze al met een nieuwe komen.

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Erhnam schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:23:
Zijn er hier toevallig mensen die hun play 5 hebben omgeruild voor een 2gen? Hoe zijn de ervaringen? Verschillen?
Ik heb enkel een gen2 icm een setje play1's en ben hier zeer tevreden over, alleen solo vult die niet je hele ruimte
Jedi Geub schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:53:
31-8 heeft Sonos een press event gepland! Ik hoop op een Soundbar Gen2. Heb express al een tijd gewacht omdat huidige een gebrek aan ingangen en licenties heeft. Hoop echt dat ze dat fixen als ze al met een nieuwe komen.
Interssant, ik ben ook benieuwd.

[ Voor 35% gewijzigd door san.okk op 22-08-2016 01:00 ]

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-01 20:59
Jedi Geub schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:53:
Het event is de 30e. Volgens Business Insider wordt er geen nieuwe hardware aangekondigd: http://uk.businessinsider...l-app-improvements-2016-8

Wel voice control en betere integratie met andere apps.

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

hatsa schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 06:32:
[...]

Het event is de 30e. Volgens Business Insider wordt er geen nieuwe hardware aangekondigd: http://uk.businessinsider...l-app-improvements-2016-8

Wel voice control en betere integratie met andere apps.
Hoop toch nog van wel.

De Sonos Soundbar verliest namelijk heel snel terijn en word aan ale kanten voorbij gegaan door grote merken als Yamaha en Denon (Ook een event op de 30e).

Verwijderd

Er komt voor zover mij bekend alleen een kleine cosmetische wijziging van de Sonos Sub.

Ik ben tevreden met wat ik aan Sonos in huis heb gehaald maar objectief gezien staan ze stil. Ze moeten met het oog op de concurrentie echt het tempo verhogen van updates; zowel in hardware als software.

De controller software mist nog steeds noodzakelijke functionaliteit waaronder volumebeheer voor de Playbar, bij diverse gebruikers mist structureel stabiliteit als het gaat om het vinden van de sonos installatie. Ik ben persoonlijk ook niet zo gecharmeerd van de gesloten cultuur richting de community als het gaat om toekomstige updates en feature requests.

Betreft hardware, als er een Playbar 2 komt met HDMI en ondersteuning voor 7.1, met dts-hd/truehd dan gaat mijn huidige Playbar eruit en komen er nog twee Play:1's bij.

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:02

robhof

Lembongan view

Erhnam schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:23:
Ja, ik. Zie: robhof in "Sonos ervaringen- en discussietopic"

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ik heb nu een losse versterker met 2 zuilspeakers. Hier wil ik vanaf. Ik zit dus te denken om een playbar aan te schaffen. Echter lees ik veel over de DTS problematiek.

Ikzelf heb een raspberry pi met Kodi erop (libreelec). Deze zal ik dan direct via hdmi op mijn tv (panasonic p55st60) moeten aansluiten. Veel van mijn films hebben DTS al geluidskanaal. Nu vraag ik me af of de playbar deze zal afspelen? Ik merk namelijk dat als je het geluid afspeelt via de tv (die geen DTS ondersteunt volgens mij) er wel gewoon geluid uitkomt (dit zal stereo zijn vermoed ik?). Zal hetzelfde gelden met de playbar op de optische poort?

• gaizka
Irminsul schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:20:
[...]

Je kan dit aanpassen door je bron te veranderen... Als er geen 5.1 signaal uit gaat kan je playbar het ook niet ontvangen natuurlijk.
De meeste tv's sturen trouwens geen 5.1 door vanaf een externe HDMI bron.
Ben niet zo thuis in deze materie... maar als ik het goed begrijp ondersteunt mijn bron (mijn tv) geen doorgave van een 5.1 signaal? Ik heb een lg47lm760s.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:30
Sbakker1982 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:44:
ik heb nu een losse versterker met 2 zuilspeakers. Hier wil ik vanaf. Ik zit dus te denken om een playbar aan te schaffen. Echter lees ik veel over de DTS problematiek.

Ikzelf heb een raspberry pi met Kodi erop (libreelec). Deze zal ik dan direct via hdmi op mijn tv (panasonic p55st60) moeten aansluiten. Veel van mijn films hebben DTS al geluidskanaal. Nu vraag ik me af of de playbar deze zal afspelen? Ik merk namelijk dat als je het geluid afspeelt via de tv (die geen DTS ondersteunt volgens mij) er wel gewoon geluid uitkomt (dit zal stereo zijn vermoed ik?). Zal hetzelfde gelden met de playbar op de optische poort?
Je kan je Raspberry Pi geloof ik zo instellen dat het geluid omgezet wordt in stereo of dolby Digital

• Irminsul
gaizka schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:23:
[...]

Ben niet zo thuis in deze materie... maar als ik het goed begrijp ondersteunt mijn bron (mijn tv) geen doorgave van een 5.1 signaal? Ik heb een lg47lm760s.
Gebruik je een app op het smart tv platform of via een extern HDMI apparaat?
Indien je het tweede gebruikt is de kans groot dat je daarom alleen stereo hebt, in principe zou je via de app op de tv altijd 5.1 moeten hebben.

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-01 09:20
gaizka schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:23:
[...]

Ik heb zelf de LGlm660s en deze geeft wel degelijk 5.1/dolby digital door. Ik verwacht dus dat jouw tv dat ook wel doet.

• gaizka
Irminsul schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:59:
[...]

Gebruik je een app op het smart tv platform of via een extern HDMI apparaat?
Indien je het tweede gebruikt is de kans groot dat je daarom alleen stereo hebt, in principe zou je via de app op de tv altijd 5.1 moeten hebben.
Ik heb de Playbar via een optische kabel aangesloten, daarnaast zijn er nog een Horizon Box & PS4 via HDMI met mijn tv aangesloten.

• Irminsul
gaizka schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:21:
[...]

Ik heb de Playbar via een optische kabel aangesloten, daarnaast zijn er nog een Horizon Box & PS4 via HDMI met mijn tv aangesloten.
Heeft de ps4 ook een optical out? Dan moet je proberen de playbar en ps4 te verbinden met een optische kabel en in je ps4 een dvd of blu-ray afspelen waarvan je zeker weet dat ie 5.1 heeft. Dan kan je het met zekerheid controleren.

• gaizka
Irminsul schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:28:
[...]

Heeft de ps4 ook een optical out? Dan moet je proberen de playbar en ps4 te verbinden met een optische kabel en in je ps4 een dvd of blu-ray afspelen waarvan je zeker weet dat ie 5.1 heeft. Dan kan je het met zekerheid controleren.
De PS4 heeft inderdaad een optische uitgang... maar zit er dan geen kabel tussen de TV en Playbar?

• Irminsul
gaizka schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 17:10:
[...]

De PS4 heeft inderdaad een optische uitgang... maar zit er dan geen kabel tussen de TV en Playbar?
Nee, het is om te testen of je dan wel 5.1 hebt...

• Cardwizard
Irminsul schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:32:
[...]

Nee, het is om te testen of je dan wel 5.1 hebt...
dat kun je ook simpel in de app zien , instellingen -> info over mijn Sonos systeem

• Irminsul
cardwizard schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:10:
[...]

dat kun je ook simpel in de app zien , instellingen -> info over mijn Sonos systeem
Dat is nou het hele punt: als je geen 5.1 ontvangt met de constructie ps4 -> HDMI -> tv -> playbar maar wel wanneer je ps4 -> playbar doet dan weet je zeker dat je tv geen 5.1 over HDMI doet. Maar goed laatste post hierover.

• Cardwizard
nou dat hoeft niet echt zo te zijn , als je bepaalde instellingen mbt geluid in de tv niet correct hebt staan dan kan het zo maar zijn dat deze alleen stereo doorgeeft , terwijl 5.1 best mogelijk kan zijn , maar goed weinig tv's kunnen dit , een recent toestel heeft wel een grotere kans trouwens

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:01

..Christiaan..

..zwll..

Ik zit nog in mijn 100 dagen periode en kan mijn soundbar nog inleveren. Is dit niet veel beter?
http://m.teufelaudio.nl/s...thx-streaming-p14661.html

[ Voor 9% gewijzigd door ..Christiaan.. op 29-08-2016 21:07 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 14:41
https://www.engadget.com/...on-echo-control-is-comin/
Ik had iets anders verwacht, maar het lijkt niet slecht dat ze het platform gaan opengooien.

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik heb een play1 in de badkamer, en een play1 in de slaapkamer (exact de andere kant van de muur)
op het zelfde stroom snoer aangesloten dmv solderen.

Alles werkt prima,

toch nog even ter controle de vraag hier stellen.

Is dit ook veilig?

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 10:21
Oef, die spotify integratie/samenwerking vind ik een heeeele fijne ontwikkeling:
https://techcrunch.com/20...r-enhanced-music-control/

Spotify app gebruiken ipv sonos app. Benieuwd of radio dan ook mogelijk wordt...

Verwijderd

Vraagje: Ik heb een prima sub en een versterker die ik nu gebruik samen met Sonos. Ik gebruik namelijk mijn B&O speakers via de connect die aan mijn versterker hangt. Eigenlijk zou ik nu ook wel Surround willen hebben voor films. Kan ik dit makkelijk oplossen door twee Play 1 als surround speakers te installeren? Ik gebruik dan de B&O als front speakers en de SUB.

• mcwops
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
heb 2 Play:1 wil een 3e toevoegen. voor bijv in keuken. maar is t geluid in kameropstelling met 3 x play1 behoorlijk beter?

• Ferra
  • Niet online
Elect schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:20:
[...]

Ik heb net als Damon 2x de play 1 als surround. Ik zou niet meer terug willen, een zeer mooi ruimtelijk geluid (Zelfs het RTL Weer intro deuntje :+). Aanrader. Duur, maar echt een toevoeging als je regelmatig een filmpje of serie kijkt.

Heb hem in gebruik met Kodi (cablecutter ftw) en met conversie naar Dolby Digital. Werkt als een trein.
Kan je in kodi ook dts converteren naar dd 5.1? En met welke instellingen doe je dat?

Als dit kan, schaf ik namelijk meteen de playbar aan!

• Elect
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:51:
[...]

Kan je in kodi ook dts converteren naar dd 5.1? En met welke instellingen doe je dat?

Als dit kan, schaf ik namelijk meteen de playbar aan!
Werkt als een trein:

"Enable Passthrough" on
"AC3 capable receiver" on
" - Enable Dolby Digital transcoding" on
"DTS capable receiver" off

• Ferra
  • Niet online
Elect schreef op donderdag 01 september 2016 @ 07:58:
[...]

Werkt als een trein:

"Enable Passthrough" on
En dan kan je dus ook surround creeeren met de sonos1's en de sub?

Ps. De playbar is besteld!

[ Voor 4% gewijzigd door Ferra op 01-09-2016 09:30 ]

• ook_gek
  • Laatst online: 17-08-2024
sinds de laatste update krijg ik de foutmelding,
"Onverwachte fout bij importeren afspeellijsten"

Nu heb ik onder afspeellijsten alles verwijderd en in de muziek bibliotheek alle m3u bestanden verwijderd. Maar nog altijd krijg ik de foutmelding? Iemand een idee?

Voor de rest bevalt sonos heel erg goed. Sinds vaderdag heb ik een play 1 en we kunnen nu al niet meer zonder. De Playbar gaat er komen ( nog even sparen ) en ik kan de sonos nu ook via siri en domoticz bedienen. Erg ideaal allemaal!

[ Voor 36% gewijzigd door ook_gek op 01-09-2016 20:44 ]

• Elect
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:26:
[...]

En dan kan je dus ook surround creeeren met de sonos1's en de sub?

Ps. De playbar is besteld!
Ja, ik heb m'n output op 5.0 kanaals gezet (geen sub) en transcoding aan. AC3 (Dolby) klinkt beter, maar DTS is gewoon surround en de kwaliteit is goed.

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 21:58
Ronald1975 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:35:
Hoi,

Omdat ik wat moderners wilde heb ik mijn Harman Kardon AVR2000 de deur uit gedaan en een Sonos Connect:AMP gekocht. Werkt natuurlijk top; een kastje en je bent helemaal klaar alleen een ding: de geluidskwaliteit. In vergelijking met de AVR2000 zijn vooral de hoge en lage tonen minder goed (ook na wijzigen instellingen sonos) en het geluid is ietswat blikkerig en minder zuiver.

Hebben meer mensen dit ervaren in vergelijking met hun oude versterker?

En waar ik ook benieuwd naar ben: kunnen we in de toekomst een 2gen verwachten van de AMP?
Bekijk eens de site van Magna Hifi. Die kunnen een mod doorvoeren die de geluidskwaliteit van je AMP verbetert: http://www.magnahifi.com/index.php/nl/webshop/category/sonos

Succes ermee. Op het HTFORUM is er meer over te lezen qua gebruikerservaringen.

Op Marktplaats zijn ook wat gebruikerservaringen te vinden: http://diensten-vakmensen...hifi.html?previousPage=lr

[ Voor 9% gewijzigd door DeTjuk op 01-09-2016 16:03 . Reden: mp link toegevoegd ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09-2025
Xecuter NL schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:08:
Oef, die spotify integratie/samenwerking vind ik een heeeele fijne ontwikkeling:
https://techcrunch.com/20...r-enhanced-music-control/

Spotify app gebruiken ipv sonos app. Benieuwd of radio dan ook mogelijk wordt...
verademing!!
die sonos app is echt brak, de spotify intgratie kan beter

• Ferra
  • Niet online
Ik krijg de sonos playbar niet ingesteld op mijn p55st60. Ik krijg bij viera link alleen speler te zijn, welke verwijst naar mijn rpi2 met openelec. Iemand een tip hoe ik het ingesteld krijg? Daarnaast wil ik daarna in de hotel modus komen, hoe doe ik dat?

Edit: al gelukt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ferra op 03-09-2016 13:35 ]

Verwijderd

Niet crossposten. Verder in Sonos Connect: 6 Ohm speakers parallel aansluiten?

[ Voor 66% gewijzigd door FeaR op 03-09-2016 13:48 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verplaatst.

[ Voor 128% gewijzigd door Gonadan op 03-09-2016 13:54 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• B2

B2

wa' seggie?

Sbakker1982 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:10:
Ik krijg de sonos playbar niet ingesteld op mijn p55st60. Ik krijg bij viera link alleen speler te zijn, welke verwijst naar mijn rpi2 met openelec. Iemand een tip hoe ik het ingesteld krijg? Daarnaast wil ik daarna in de hotel modus komen, hoe doe ik dat?

Edit: al gelukt.
Voor eventuele zelfde vragen even handig om te posten wat de oplossing was?

• Ferra
  • Niet online
B2 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:50:
[...]

Voor eventuele zelfde vragen even handig om te posten wat de oplossing was?
Eerst de sonos installatie aflopen voordat je iets post op tweakers 😜

• Ferra
  • Niet online
Elect schreef op donderdag 01 september 2016 @ 07:58:
[...]

Werkt als een trein:

"Enable Passthrough" on
Welke tv heb jij?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:27:
Vraagje: Ik heb een prima sub en een versterker die ik nu gebruik samen met Sonos. Ik gebruik namelijk mijn B&O speakers via de connect die aan mijn versterker hangt. Eigenlijk zou ik nu ook wel Surround willen hebben voor films. Kan ik dit makkelijk oplossen door twee Play 1 als surround speakers te installeren? Ik gebruik dan de B&O als front speakers en de SUB.
Iemand misschien die dit weet? bedankt.

• Elect
  • Niet online
De Playbar zit direct in de HTPC en niet in de TV.

[ Voor 15% gewijzigd door Elect op 05-09-2016 08:25 ]

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-01 21:16
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:58:
[...]

Helaas werkt dat niet. Alleen met een Playbar, in combinatie met 2x een Play:1, 3 of 5, kun je een surround opstelling krijgen.

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-01 20:41
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:58:
[...]

Om dan ( edit ook...want zie dat er meer zijn.... :) maar te reageren :) Welke versterker zou het surround moeten produceren volgens jou? Natuurlijk kan je meerdere speakers toevoegen echter je wil "surround" het bronmaterriaal zou meerdere kanalen moeten produceren. Meer dan stereo verwacht je neem ik aan? Kortom die audioformaten moet je aan je speakers aanbieden....met de opstellingsinformatie die je nu geeft kan niemand een zinnig antwoord geven. Ik verwacht echter (inschatting) dat het antwoord eerder nee dan ja zal zijn. Tenzij je versterker waar je over spreekt een dergelijk formaat kan produceren......maar dan moet er nog wel getweaked worden ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Yamahaa op 05-09-2016 15:31 ]

Verwijderd

Yamahaa schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:25:
[...]

Om dan ( edit ook...want zie dat er meer zijn.... :) maar te reageren :) Welke versterker zou het surround moeten produceren volgens jou? Natuurlijk kan je meerdere speakers toevoegen echter je wil "surround" het bronmaterriaal zou meerdere kanalen moeten produceren. Meer dan stereo verwacht je neem ik aan? Kortom die audioformaten moet je aan je speakers aanbieden....met de opstellingsinformatie die je nu geeft kan niemand een zinnig antwoord geven. Ik verwacht echter (inschatting) dat het antwoord eerder nee dan ja zal zijn. Tenzij je versterker waar je over spreekt een dergelijk formaat kan produceren......maar dan moet er nog wel getweaked worden ;)
Ok bedankt. Ik begrijp hier uit dat het dus niet kan helaas :(. Ik zal dan waarschijnlijk een playbar moeten kopen want daar kun je volgens de site wel een 5.0 mee maken.

• Yamahaa
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:41:
[...]

Ok bedankt. Ik begrijp hier uit dat het dus niet kan helaas :(. Ik zal dan waarschijnlijk een playbar moeten kopen want daar kun je volgens de site wel een 5.0 mee maken.
Maar ook dan moet er wel bronmateriaal zijn vanuit je tv. Verdiep je erg goed voordat je aanschaft. Zet goed je verwachtingen op een rij naast de mogelijkheden van je tv (en aansluitingen) en verdiep je in de mogelijke beperkingen van de playbar.

• Ferra
  • Niet online
Elect schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:09:
[...]

De Playbar zit direct in de HTPC en niet in de TV.
Dus ik kan nog voor een verrassing komen te staan dat surround niet werkt via mijn playbar 👍🏼

Verwijderd

Momenteel heb ik onderstaande setup van sonos in mijn living

Sonos playbar (kast onder mijn tv)
Sonos subwoofer achter mijn zetel
2 x sonos play 1 speakers links en rechts ingesteld als surround (volledig, niet sfeervol)

Nu zou ik graag wat upgraden en wat extremere surround gaan hebben. Hiervoor twijfel ik tussen de aankoop van 2 x play 3 of play 5 ter vervanging van mijn play 1 speakers.

Wat zouden jullie mij aanraden?

Mijn eerste idee was achter mij 2 x play5 speakers, en 2 x play 1 speakers naast mijn tv plaatsen.

Zou dit te extreem zijn? Of toch beter de play 3 speakers?

• Elect
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:57:
[...]

Dus ik kan nog voor een verrassing komen te staan dat surround niet werkt via mijn playbar 👍🏼
Kun je terugvinden in de handleiding van je TV :Y

• yorroy
Ja het is wel jammer dat er geen overzicht is van tv's die via optisch alles doorsturen en eventueel DTS omzetten.

Uit de specificaties van tv's is dat nooit te zien.

[ Voor 32% gewijzigd door yorroy op 06-09-2016 09:57 ]

• Ferra
  • Niet online
Ik heb nu 2 play 1's ingesteld als surround speakers. Ik merk bij de films via kodi dat het geluid van de stemmen wegvalt als ik hem instel op 5.0. Weten jullie hier een oplossing voor?

Dit is waarschijnlijk het "mijn tv passthrought geen 5.1 via optical" verhaal?

[ Voor 18% gewijzigd door Ferra op 07-09-2016 06:36 ]

• Irminsul
Heb nu Sonos naar 6.4 ge-update. Wat cosmetische wijzigingen en wat handige nieuwe functies om nummers snel af te spelen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sbakker1982 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:46:
Ik heb nu 2 play 1's ingesteld als surround speakers. Ik merk bij de films via kodi dat het geluid van de stemmen wegvalt als ik hem instel op 5.0. Weten jullie hier een oplossing voor?

Dit is waarschijnlijk het "mijn tv passthrought geen 5.1 via optical" verhaal?
Wat heb je aan de voorkant staan? Play bar?

Stemmen komen over het centerkanaal als je 5.x uitstuurt.

• Ferra
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:40:
[...]

Wat heb je aan de voorkant staan? Play bar?

Stemmen komen over het centerkanaal als je 5.x uitstuurt.
Ja, maar de stemmen komen dus niet uit de playbar. Ja op volume -20. Dus ik ga er maar vanuit dat er geen 5.1 ondersteuning op mijn tv zit

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-10-2025
Mijn WiFi werkt op dit moment heel erg traag en ik ben hierover in contact met de KPN webcare. Zij vroegen op welke frequentieband (GHz) mijn Sonos werkt. Eerlijk gezegd weet ik dat ook niet precies. Ik heb al even op Google gekeken en daar staat dat wanneer je je Sonos systeem op je thuisnetwerk aansluit, je alleen 2,4 GHz hebt. Betekent dit dat je met een Boost wel 5 GHz hebt en werkt Sonos ook op die frequentieband?

Ik heb een Playbar, een Sub, 2 Play:1's en een Connect. Werkt dit dus over 2,4 GHz of over 5 GHz en waar kan ik dat eventueel zien?

Alvast bedankt!

• yorroy
Van zichzelf werkt het inderdaad alleen op 2.4ghz. Maar als je een van de apparaten al bedraad aansluit wordt het eigen netwerk van Sonos al gebruikt, dan kan dit al geen invloed hebben op je eigen Wifi.

Zelf heb ik de playbar bedraad aangesloten en de play 3 draadloos. 2.4ghz heb ik over mijn thuisnetwerk helemaal uitgeschakeld en alles draait op 5ghz. De play3 krijgt zijn signaal via de Playbar binnen.

Maar ik begrijp de vraag van de webcare wel. Het liefst gebruik je helemaal geen 2.4ghz meer.

• duc848
  • Registratie: September 2013
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:49:

2 x sonos play 1 speakers links en rechts ingesteld als surround (volledig, niet sfeervol)

Nu zou ik graag wat upgraden en wat extremere surround gaan hebben. Hiervoor twijfel ik tussen de aankoop van 2 x play 3 of play 5 ter vervanging van mijn play 1 speakers.

Mijn eerste idee was achter mij 2 x play5 speakers, en 2 x play 1 speakers naast mijn tv plaatsen.

Als je 2 keer play 5 koopt en deze gebruikt als achter surround speakers, dan hebben die 2 keer play 1 links en en rechts van de tv geen toegevoegde waarde.. tenminste niet voor de surround experience..

Verwijderd

Krijg met geen mogelijkheid het systeem geupdate hier, playbar met 2 play 1's werken prima, de play 1 boven ook en in de meterkast staat een Bridge bedraad aangesloten. Met de nieuwe controller app kun je dus ook de controller niet meer gebruiken totdat hij update. En dat geeft dus enkel foutmeldingen.....drama dit.

TV kijken gaat nog, muziek afspelen zonder controller niet natuurlijk.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:45
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:15:
Krijg met geen mogelijkheid het systeem geupdate hier, playbar met 2 play 1's werken prima, de play 1 boven ook en in de meterkast staat een Bridge bedraad aangesloten. Met de nieuwe controller app kun je dus ook de controller niet meer gebruiken totdat hij update. En dat geeft dus enkel foutmeldingen.....drama dit.

TV kijken gaat nog, muziek afspelen zonder controller niet natuurlijk.
Even een support incident inschieten bij Sonos. Dat kan via de website of via de Controller.

https://sonos-nl.custhelp.com/app/ask

Sonos support is erg behulpzaam!

Verwijderd

Sahi_NL schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:14:
[...]

Even een support incident inschieten bij Sonos. Dat kan via de website of via de Controller.

https://sonos-nl.custhelp.com/app/ask

Sonos support is erg behulpzaam!
Is al gebeurd. Kon binnen 24 uur een antwoord verwachten. Dat is ze niet gelukt.
Waarschijnlijk omdat ze weten dat het een belachelijke situatie is.

Hun update komt er niet door (en ja ik heb het netwerk helemaal nagekeken en al hun tips geprobeerd). Dat de componenten allemaal zichtbaar zijn en functioneren zegt genoeg. Maar met de nieuwe controller kun je niks meer en heb je effectief geen hol aan je Sonos, buiten tv kijken om.

Gelukkig heb ik 1 apparaat waar nog de oude controller op staat, kan ik tenminste muziek luisteren via die tablet.....

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 10:21
Geen V&A op het forum.

[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 14-09-2016 07:44 ]

Verwijderd

De oplossing voor het update probleem was alles van de stroom afhalen en dan 1 voor 1 updaten. Beetje omslachtig, maar werkte prima. Klantenservice is altijd behulpzaam naar mijn ervaring.

• gaizka
Ik heb een Sonos Playbar, Sub en 2 x de Play1. De laatste tijd vallen echter om de paar dagen de Play1's uit mijn 'kamer setup', ik moet ze dan verwijderen en opnieuw toevoegen. Dit kost niet heel veel tijd, maar is wel vervelend... Iemand enig idee wat de oorzaak is en hoe ik dit kan voorkomen/oplossen?

• Yamahaa
Via eigen wifi aangesloten of Sonosnet?

Als het dat laatste is kan je bv het kanaal van je sonos net eens veranderen. Soms helpt dat. En niet de stroom van 1 van de spelers er af halen want dan valt de groep ook uiteen.

Een reset van modem wil ook eens helpen (ipconflikt)

• gaizka
Ik heb hem via eigen wifi aangesloten...

• Yamahaa
Ok uitgaande dan je ze niet vd stroom hebt gehad zou ik starten met modem een reset geven en alle mediaspelers opnieuw op te starten. Als je ze niet vd stroom hebt gehad is het ws een wifi probleem. Drukte (bv meer op hetzelfde kanaal). Ook kunnen ze niet zo goed tegen het fenomeen automatisch kanaal. Waarbij je modem soms een ander kanaal zoekt. Beter is het om een vast (rustig) kanaal te zoeken. Ook 1 speler bedraad aansluiten en sonos net gebruiken kan helpen. Horen we van je hoe het afloopt? Succes

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:01
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:49:

Als je echt een stap hoger wilt zou ik toch een 'echte' surround set nemen, dus receiver en 5.1 of7.1 (of meer) speaker set er bij. Heb je meteen de nieuwste formaten.

• duc848
Als je eenmaal sonos gewend bent, wil je niet heel snel iets anders meer denk ik. Ik tenminste niet

• Jasper1975
duc848 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:25:
Als je eenmaal sonos gewend bent, wil je niet heel snel iets anders meer denk ik. Ik tenminste niet
Je kan aan iedere receiver toch een connect hangen?

• DennusB
  • Niet online
duc848 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:25:
Toen ik eenmaal naar Heos over was wilde ik niet meer terug. Heos heeft gewoon Bluetooth, Spotify Connect & Aux op alle speakers, en nog een accu in de Heos 1 ook. Ideaal :9

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Yamahaa
Kreeg vannacht van Sonos een mailtje dat ze de sub nu ook in wit leveren. Slim. Hoop voor een aantal dat ze die ook nog een keertje in mat leveren. De matzwarte is ook super strak :)

• DennusB
  • Niet online
Yamahaa schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:54:
Kreeg vannacht van Sonos een mailtje dat ze de sub nu ook in wit leveren. Slim. Hoop voor een aantal dat ze die ook nog een keertje in mat leveren. De matzwarte is ook super strak :)
Ja, kreeg hem net ook. Snap niet dat dat nog zo lang heeft moeten duren, maar hij ziet er wel sexy uit!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-01 18:59
Weet iemand hoe lang het bij Sonos over het algemeen duurt, voordat nieuwe producten bij externe leveranciers beschikbaar komen (tegen iets meer concurrerende prijzen dan bij Sonos zelf)?

Ik sta op het punt een playbar/2x play:3/sub setup te kopen, maar was nog even aan het wachten op mijn prijsalerts. Denk dat mijn vriendin extra blij zal zijn als de sub wit is ipv zwart, maar uiteraard wil ik ook niet een half jaar langer wachten op een witte sub :)

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-01 21:21
Yamahaa schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:54:
Hier zat ik al op te wachten. Beter dit dan een zwarte Sub met zo'n witte hoes er omheen. 8)

• robhof
  • Laatst online: 04:02

robhof

Lembongan view

Sinds een paar dagen klinkt mijn Sonos-sub nogal 'boemerig', zonder iets aan de instellingen te hebben veranderd. Iemand anders die dat sinds kort heeft, wellicht na het doen van de laatste update?

Ik heb alles al opnieuw ingesteld met TruePlay en probeer het verder te finetunen, maar ben benieuwd of anderen hier ook last van hebben.

• Moris
  • Laatst online: 10-01 13:10
Onlangs was ik bezig met de prijsvraag omtrent een setje Sonos Play's 1 en hoorde hierbij dat er momenteel twee versie van deze op de markt zijn, volgens de verkoper in kwestie zou dit op de dozen af te lezen zijn?

Daar ik over een Sonos Play generatie 2 niets terug kan vinden lijkt me dit zeer onwaarschijnlijk?
Iemand die hierover iets meer weet?

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-01 18:59
Moris schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:59:
Onlangs was ik bezig met de prijsvraag omtrent een setje Sonos Play's 1 en hoorde hierbij dat er momenteel twee versie van deze op de markt zijn, volgens de verkoper in kwestie zou dit op de dozen af te lezen zijn?

Daar ik over een Sonos Play generatie 2 niets terug kan vinden lijkt me dit zeer onwaarschijnlijk?
Iemand die hierover iets meer weet?
Voor zover ik weet is er alleen een tweede generatie van de Play:5. De 1 en 3 hebben geen upgrade gehad. Uiteraard kun je kiezen tussen zwart of wit, maar dat bedoelde je vast niet.

• duc848
En zijn jullie al massaal aan het bestellen? (witte sub)

Ik vind hem er wel erg mooi uitzien hoor, maar ik heb er al 1 (zwart)..

• B2

B2

wa' seggie?

duc848 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:54:
En zijn jullie al massaal aan het bestellen? (witte sub)

Ik vind hem er wel erg mooi uitzien hoor, maar ik heb er al 1 (zwart)..
Tja, een wit verfje is leuk maar het wordt eens tijd dat ze sommige dingen gaan updaten. Zoals een playbar met HDMI en DTS support.

• Jasper1975
Tja, een wit verfje is leuk maar het wordt eens tijd dat ze sommige dingen gaan updaten. Zoals een playbar met HDMI en DTS support.
Is DTS een hardware feature of een software feature met een licentie kosten plaatje?

• Moris
[b]ReneDD schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:15:[/b
Voor zover ik weet is er alleen een tweede generatie van de Play:5. De 1 en 3 hebben geen upgrade gehad. Uiteraard kun je kiezen tussen zwart of wit, maar dat bedoelde je vast niet.
Goed om weten dat ervan de Play 1 geen generatie 2 bestaat, al wordt het wel eens hoog tijd dat men deze eens gaat updaten en bv gaat voorzien van Bluetooth en line-in.

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:45
Moris schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:38:
[...]

Goed om weten dat ervan de Play 1 geen generatie 2 bestaat, al wordt het wel eens hoog tijd dat men deze eens gaat updaten en bv gaat voorzien van Bluetooth en line-in.
Line-in daar hebben ze de connect voor, dus gaan ze denk ik niet doen

• yorroy
En Sonos richt zich alleen op thuis, dan is Bluetooth mijn inziens ook volstrekt overbodig. elk huis heeft toch WiFi.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:18
Dat zouden ze wel moeten doen. Play 5 gen1 heeft dat toch ook.
Ze raken achterop bij de concurrentie, belangrijkste gebreken in mijn optiek:
  1. Geen USB ingang waar direct een stick in kan met nummers. (soort interne NAS functie)
  2. IR-out op de connect voor het aansturen van je versterker.
  3. DTS voor de playbar
  4. HDMI voor de playbar
  5. Hi-res audio
  6. Line in
  7. spotify connect
  8. airplay
Functie 1 hebben ze ook gehad in de vorm van de Apple dock maar daar is helaas geen vervolg aangegeven.

Ik vind het jammer dat ik al meerdere sonos apparaten heb anders was ik overgestapt naar Denon HEOS. Waar ze volgens mij serieus last van krijgen aangezien marantz/denon deze functionaliteit in recievers gaat opnemen.

Met HEOS zou je surround in je woonkamer kunnen realiseren met goede frontspeakers, center en voor rear zet je twee HEOS speakers neer. Dit kan nog niet maar dat is een kwestie van tijd.

[ Voor 50% gewijzigd door leonbong op 12-10-2016 08:40 ]

• Moris
leonbong schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:06:
Ik vind het jammer dat ik al meerdere sonos apparaten heb anders was ik overgestapt naar Denon HEOS. Waar ze volgens mij serieus last van krijgen aangezien marantz/denon deze functionaliteit in recievers gaat opnemen.
Je hebt ivm de hardware achterstand helemaal gelijk.

Wat betreft Denon Heos, Yamaha Musiccast, enz.. deze beiden heb ik zelf al proefondervindelijk uitgebreid kunnen testen en kan je zeggen er aan de basisfunctionaliteiten echt nog veel werk is om op het zelfde niveau van Sonos te geraken.

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

DancePlaza

ninja

helaas pindakaas. is niet meer geldig :(

[ Voor 82% gewijzigd door DancePlaza op 12-10-2016 10:46 . Reden: niet meer geldig. ]

Van het kastje naar de muur lopen...

• Moris
DancePlaza schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:00:
zo mochten er nog mensen intresse hebben in een 20% kortingsbon, kunnen mij per dm benaderen. Geldig tot 15 oct.
Ik heb wel interesse :)

• duc848
B2 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:04:
[...]

HDMI ben ik het zeer zeker mee eens, moet zeggen dat ik DTS support nog nooit gemist heb.
Pagina: 1 ... 39 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.