Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 40 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:30
duc848 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:13:
[...]

HDMI ben ik het zeer zeker mee eens, moet zeggen dat ik DTS support nog nooit gemist heb.
Exact. Zolang ik nog geen tv heb die 5.1 over optisch ondersteund en geen Playbar met HDMI, koop ik er ook nog geen play 1 en sub bij.
Het is zo jammer dat de Playbar mijn inziens de enige is die er qua design ook nog mooi uitziet. de rest ziet er allemaal zo goedkoop uit.

Maar de HDMI en DTS discussie komt elke maand weer terug in dit topic.

Verwijderd

Zo juist de witte Sonos Sub besteld, ben echt benieuwd hoe dat gaat klinken icm de Playbar die ik nu heb.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-01 14:32

B2

wa' seggie?

Sonos zou in oktober komen met de Spotify Connect functionaliteit. Is hier al meer bekend over?

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02-2025
B2 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:35:
Sonos zou in oktober komen met de Spotify Connect functionaliteit. Is hier al meer bekend over?
Ik dacht zelf op 30 oktober

• B2

B2

wa' seggie?

ronic1 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:28:
[...]

Ik dacht zelf op 30 oktober
Op een zondag... lijkt mij onwaarschijnlijk?

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
B2 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:35:
voor zover ik weet, is afgelopen week een select groepje Alpha testers begonnen met Spotify Connect. Denk dat het nog wel een paar weken gaat duren voordat de Beta testers mee kunnen gaan doen en daarna een public release.

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 10:21
Ik kan niet wachten op Spotify Connect functionaliteit :P
Word echt een beetje moe van de Sonos app.

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Sonos kennende zal de functionaliteit dit jaar niet komen hoor...

• B2

B2

wa' seggie?

Irminsul schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:33:
Sonos kennende zal de functionaliteit dit jaar niet komen hoor...
Dat is wel iets wat mij meer en meer tegen begint te staan bij Sonos. Trage ontwikkeling, zowel qua hardware als software.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:01

swv

Wat een onzin. Ik kreeg vorige week de volgende mail:
We staan op het punt een software-update te lanceren waarmee Sonos de enige geluidsinstallatie voor in huis wordt die je volledig met de Spotify-app kunt bedienen.

Voordat we live gaan, nodigen we graag een select groepje Spotify-fans als jij uit, om er zeker van te zijn dat alles doet wat het moet doen.

We zouden graag willen dat je de nieuwe update test en ons vertelt wat je goed vindt en waar je ruimte voor verbetering ziet.

Je feedback is van onschatbare waarde en wordt enorm op prijs gesteld.

Als je nog niet eerder bètatester voor Sonos bent geweest, check dan eerst alle details voordat je je inschrijft.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sww89 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:35:
Wat een onzin. Ik kreeg vorige week de volgende mail:

[...]
De enige? Heos doet dit al vanaf het begin :X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• B2

B2

wa' seggie?

DennusB schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:37:
[...]

En Heos heeft bijvoorbeeld geen Apple Music ondersteuning. Zo blijft er bij elk platform wat.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:01

swv

DennusB schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:37:
[...]

Oke.

Verwijderd

Witte sub binnen!💪🏻

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-01 20:41
Veel plezier ....en-->less is more. Zet um dus niet hard ...Bij ons niet meer weg te denken ....Wij hebben een matzwarte. Hoop dat je er veel lol van gaat hebben.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-01 20:12

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Moris schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:50:
[...]

Je hebt ivm de hardware achterstand helemaal gelijk.

Wat betreft Denon Heos, Yamaha Musiccast, enz.. deze beiden heb ik zelf al proefondervindelijk uitgebreid kunnen testen en kan je zeggen er aan de basisfunctionaliteiten echt nog veel werk is om op het zelfde niveau van Sonos te geraken.
^ Dat inderdaad. Ik heb met Heos gewerkt, heb Bluesound thuis en mijn ouders hebben Sonos. De app van laatstgenoemde loopt mijlenver voor op de rest ondanks dat er (nog) geen Spotify Connect aanwezig is.

Het volgende nadeel van multi-room en Spotify Connect is dat je tussen apps blijft wisselen om de groepen aan te passen.

Verwijderd

Yamahaa schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:29:
Veel plezier ....en-->less is more. Zet um dus niet hard ...Bij ons niet meer weg te denken ....Wij hebben een matzwarte. Hoop dat je er veel lol van gaat hebben.
Ik had graag een mat zwarte gehad....nergens meer te vinden

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-01 18:59
Foto's zijn altijd welkom ;-). Die van mij komt vrijdag pas binnen namelijk.

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-01 20:41
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:27:
[...]

Ik had graag een mat zwarte gehad....nergens meer te vinden
Klopt dat was een zeer beperkte oplage en dat speelde toevallig net toen ik er 1 wilde aanschaffen. Ik had dus super mazzel. Het fijne van de matte is dat hij super netjes blijft. Stof ed plakken niet zo snel en schoonmaken is een eitje. Ik snap dat hoogglanzende ook niet. Kunststof is erg krasgevoelig...ik heb hem al langer staan en ziet er uit als nieuw. Nou wellicht heb je nog een keer mazzel op marktplaats. Je kan zoekopdracht maken en de site laten mailen als er een hit is...succes

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Inmiddels hebben we ook een witte sub. Is de sub een flinke meerwaarde voor muziek?

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

DancePlaza

ninja

En de nieuwe beta is beschikbaar!

[ Voor 98% gewijzigd door DancePlaza op 01-11-2016 12:14 . Reden: ooit iets van een nda getekend :) ]

Van het kastje naar de muur lopen...

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28
DancePlaza schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:26:
En de nieuwe beta is beschikbaar!

[...]
Ik zou dit weghalen. Je hebt ooit een NDA ondertekend waarin staat dat je niets over de BETA vrij mag geven!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Dat is info van de publieke Beta en kan gewoon geplaatst worden.

https://en.community.sono...c-and-windows-pcs-6755181

[ Voor 51% gewijzigd door Damon op 01-11-2016 12:44 ]

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 10:21
Spotify niet op IOS...

• Damon
Nee, de Sonos publieke Beta is er niet voor iOS

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-01 22:22
Iemand met een witte sub die wat foto's wilt plaatsen ? 😁

:)

• Striven
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-01 21:27
Tony schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:53:
Iemand met een witte sub die wat foto's wilt plaatsen ? 😁
Afbeeldingslocatie: https://media.wifimedia.eu/subwit.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Striven op 03-11-2016 17:00 ]

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-10-2025
Als je ergens nog een Android toestel hebt liggen (of er een kan lenen) en daar de beta op download, kun je wel gewoon via de Spotify app op iOS je Sonos bedienen. Zo heb ik het ook gedaan.

Ik zit nu even te spelen met Spotify Connect, maar voor mij voegt het niet heel veel toe. Tuurlijk, het is fijn dat Sonos eindelijk een beetje meer 'open' is geworden en de Spotify lay-out is ook een stuk fijner dan de Sonos lay-out, maar voor het wisselen van kamers moet je toch weer terug naar de Sonos app. Je blijft dus de hele tijd switchen tussen twee apps. Ik kijk het nog even aan.

Overigens zou ik helemaal blij worden als ook Spotify een multiroom systeem gaat bouwen met Spotify Connect. De Chromecast en Sonos hetzelfde laten afspelen zou een mooie aanvulling zijn (en ook een goedkopere :) ). Maar dit zie ik niet zo snel gebeuren.

• Damon
Je kunt gewoon van kamer wisselen binnen de Spotify App door op de kamer te klikken die aan het afspelen is, je hoeft niet steeds te wisselen.Ook groeperen kun je vanuit de Spotify App doen, hoewel hij dan wel even naar de Sonos App switcht.

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-01 21:35
Zijn er meer mensen die sinds beta 7 problemen hebben met het afspelen van muziek? Spotify connect wil ook niet werken. Hij staat wel netjes in de spotify app, maar veel meer doet het niet. Muziek afspelen via de eigen sonos app resulteert ook in niks.

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-01 17:56

red bull

Keeps me awake !

Ik word helemaal simpel van de beta meldingen... ik wil gewoon een app die via de app store (op android) wordt geupdate.. de osx versie op mijn mac gaf kuren... heb ik me ergens aangemeld voor het beta programma of hoe kom ik hier van af?

• Sahi_NL
Je kunt je hier afmelden: https://www.sonos.com/myaccount/beta/

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
Net een playbar aangeschaft. Alles naar wens maar loop tegen 1 vreemd ding aan. Ik heb twee galaxy tabs en een iphone 6 zonder problemen gekoppelt maar de iphone 5s die ik ook wil koppelen mikt telkens de verbinding met de playbar eruit. Volgens de app moet je wifi uit en weer aan, opnieuw opstarten en dan zou het weer werken. Soms werkt dit even maar uiteindelijk verbreekt altijd weer de verbinding op enig moment.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 13:31
Sinds enkele dagen kan ik via TuneIn niet meer luisteren naar Studio Brussel en MNM. Zijn er nog mensen? Als ik de zender ga gaan zoeken bij lokale radio-zenders, staan ze er niet meer tussen.

Specs: http://specs.tweak.to/9454

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-01 10:23
Ik heb gehoord van iemand die Sonos & Bluesound verkoopt, dat de VRT het signaal niet meer wil doorgeven aan TuneIn omdat zij hun diensten betalend gaan maken.
Ergens logisch: VRT wordt met Vlaams belastinggeld betaald, en dan gaat een derde partij er (onrechtstreeks) mee gaan verdienen.

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-01 11:27
Cocona schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:40:
Sinds enkele dagen kan ik via TuneIn niet meer luisteren naar Studio Brussel en MNM. Zijn er nog mensen? Als ik de zender ga gaan zoeken bij lokale radio-zenders, staan ze er niet meer tussen.
Een simpele Google zoekopdracht leverde dit op: http://www.vrt.be/nieuws/...rs-streamingsdienst-sonos

• cskiwi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08-2022
Hello,

Ik ben aan het twijfelen voor in de sonos wereld te stappen. hoewel ik overal veel positieve en negatieve berichten lees over sonos en zijn varianten, is er nergens een duidelijkheid van wie er het beste is (lees: beste prijs/kwaliteit). of eens een overzichtelijke feature vergelijking. Of zijn ze allemaal zo gelijkaardig dat je gewoon het merk moet kiezen, en al de rest is toch het zelfste?

en ik was me ook nog aan het afvragen of je een pc/gsm/... aan kan sluiten op het sonos systeem via de wifi (dus niet via de connect box)

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-01 13:10
cskiwi schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:27:
Hello,

Ik ben aan het twijfelen voor in de sonos wereld te stappen. hoewel ik overal veel positieve en negatieve berichten lees over sonos en zijn varianten, is er nergens een duidelijkheid van wie er het beste is (lees: beste prijs/kwaliteit). of eens een overzichtelijke feature vergelijking. Of zijn ze allemaal zo gelijkaardig dat je gewoon het merk moet kiezen, en al de rest is toch het zelfste?

en ik was me ook nog aan het afvragen of je een pc/gsm/... aan kan sluiten op het sonos systeem via de wifi (dus niet via de connect box)
Je kan een Sonos op verschillende manieren gebruiken tegenwoordig:

- Minste oplossing: Direct via Wifi
- Betere oplossing: Via de Ethernetpoort op je Sonos direct op je router/modem. Dit hoeft maar vanaf 1 speaker
- Fijnste oplossing: Via een Sonos Boost/Bridge kastje. Deze sluit je direct aan op je router/modem. Dit creëert een eigen draadloze netwerk waarop de speakers communiceren.

Zolang je op hetzelfde netwerk zit als waarop je Sonos is aangesloten kan je via WiFi of kabel mbv de app de speakers bedienen vanaf PC/Mobiel/Tablet/Laptop (Mac, Android of Windows). Je kan ook een lokale map op een PC/NAS delen om muziek van af te spelen.

Het grote voordeel van Sonos vind ik dat het werkt in zijn eigen draadloze netwerk op een eigen frequentie. Geen idee hoe andere merken dit tegenwoordig doen. Daarnaast vind ik zelf de gebruiksvriendelijkheid enorm hoog bij Sonos. De klank en prijs zijn heel erg persoonlijk.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01 22:29
Cocona schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:40:
Ik hem de Mp3 stream ingesteld. Hapert veel meer dan TuneIn. :'(

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08-2025
zeef schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:55:
[...]

Ik hem de Mp3 stream ingesteld. Hapert veel meer dan TuneIn. :'(
https://radio1.be/radio-1-tijdelijk-niet-beschikbaar-tunein

Is blijkbaar een tijdelijk probleem, ze zijn er alleszins mee bezig :) (edit: oeps, zie ook hierboven!)

[ Voor 4% gewijzigd door illewoare op 14-11-2016 23:35 ]

• B2

B2

wa' seggie?

Zojuist mijn tweede Sonos product in het netwerk gehangen, een Connect. Eindelijk kan ik mijn platenspeler weer gebruiken. Voor een leuke tweedehandsprijs op weten te pikken, erg tevreden mee!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:41
Op zoek naar de witte Play:5 2nd gen.
Weet iemand of je bij BCC/Mediamarkt nog wat korting kunt krijgen als je erom vraagt?
Webwinkels hebben m voor rond de 530.

Haters everywhere but I don’t really care

• N0MAD
Hoe hebben jullie je Spotify account ingesteld? Ik heb een family account en de Playbar met mijn telefoon geinstalleerd, zo ook Spotify. Nu kwam ik erachter dat als ik in de auto spotify luister en thuis ook iemand Spotify aan zet dat mijn muziek ermee kapt met een melding van dubbel gebruik. Iemand tips?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
N0MAD schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:57:
Hoe hebben jullie je Spotify account ingesteld? Ik heb een family account en de Playbar met mijn telefoon geinstalleerd, zo ook Spotify. Nu kwam ik erachter dat als ik in de auto spotify luister en thuis ook iemand Spotify aan zet dat mijn muziek ermee kapt met een melding van dubbel gebruik. Iemand tips?
Gebruik je dan misschien in de auto dezelfde account als thuis? Family staat het toe meerdere accounts tegelijk te gebruiken. Maar Sonos staat het al toe op één account meerdere kamers verschillend te luisteren.
cocico schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:55:
Ik heb gehoord van iemand die Sonos & Bluesound verkoopt, dat de VRT het signaal niet meer wil doorgeven aan TuneIn omdat zij hun diensten betalend gaan maken.
Ergens logisch: VRT wordt met Vlaams belastinggeld betaald, en dan gaat een derde partij er (onrechtstreeks) mee gaan verdienen.
Waarom? TuneIn vraagt geld voor het leveren van een stream, niet voor het produceren van de uitzending. Zo moet ik mijn kabelboer ook gewoon betalen om de radio via de kabel te horen, ook al zijn sommige zenders van belastinggeld betaald. In mijn optiek staat het er overigens totaal los van hoe een uitzending gefinancieerd wordt.

[ Voor 36% gewijzigd door Gonadan op 17-11-2016 12:33 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-01 10:23
[...]

Waarom? TuneIn vraagt geld voor het leveren van een stream, niet voor het produceren van de uitzending. Zo moet ik mijn kabelboer ook gewoon betalen om de radio via de kabel te horen, ook al zijn sommige zenders van belastinggeld betaald. In mijn optiek staat het er overigens totaal los van hoe een uitzending gefinancieerd wordt.
VRT heeft eigen streams (zie de workaround), en is in Vlaanderen via DVB-T, FM & DAB gratis te krijgen.

• the Runningman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 12:05
Hoi,

Bij voorbaat sorry, ik ben beetje lang van stof geweest in de tekst...

Wij zijn sinds zaterdag op grootse manier ingestapt in de wereld van Sonos:

2x Play 1 verbonden als 'losse kamer' om de eetkamer te vullen van geluid
1x Playbar met Sub (WIT!! ) voor bij de TV
1x Play 3 om te freewheelen door de rest van het huis.
1x Connect, voor de platenspeler en misschien meer?..

Maar ik heb wat vragen waar ik niet helemaal uitkom.

Eigenlijk wil ik ook nog een CD speler aansluiten op onze installatie. Dit omdat ik wel een beetje old-school ben en ik al mijn cd's nog heb. Maar met het aanschaffen van de Sonos heb ik mijn oude installatie de deur uit gedaan, dus op dit moment heb ik helemaal geen cd speler.

Nu dus mijn vraag: is het mogelijk om zowel een platenspeler ALS een cd speler aan te sluiten binnen je installatie? Ik zou me kunnen voorstellen dat je dit via je TV doet (CD/DVD speler) maar dan moet de TV altijd aanstaan als je muziek luistert, en dat vind ik niet gewenst. Dus het liefst in een opstelling dat het via de Connect gaat, maar die RCA line-in is natuurlijk al bezet. Of via een andere manier?

Verder vertelde de man die bij ons de Sonos kwam aansluiten dat komende week, of volgende week, een update uitgerold wordt waardoor ook op de soundbar en sub trueplay toegevoegd wordt. Dit was ze donderdag medegedeeld door de vertegenwoordiger van Sonos die langs kwam in de winkel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jXVpreBfMvRJnwNXefaiSGV4/medium.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door the Runningman op 22-11-2016 22:10 . Reden: Afbeelding van Sub erbij. :) ]

• B2

B2

wa' seggie?

the Runningman schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:49:
Hoi,

Eigenlijk wil ik ook nog een CD speler aansluiten op onze installatie. Dit omdat ik wel een beetje old-school ben en ik al mijn cd's nog heb. Maar met het aanschaffen van de Sonos heb ik mijn oude installatie de deur uit gedaan, dus op dit moment heb ik helemaal geen cd speler.

Nu dus mijn vraag: is het mogelijk om zowel een platenspeler ALS een cd speler aan te sluiten binnen je installatie? Ik zou me kunnen voorstellen dat je dit via je TV doet (CD/DVD speler) maar dan moet de TV altijd aanstaan als je muziek luistert, en dat vind ik niet gewenst. Dus het liefst in een opstelling dat het via de Connect gaat, maar die RCA line-in is natuurlijk al bezet. Of via een andere manier?

Verder vertelde de man die bij ons de Sonos kwam aansluiten dat komende week, of volgende week, een update uitgerold wordt waardoor ook op de soundbar en sub trueplay toegevoegd wordt. Dit was ze donderdag medegedeeld door de vertegenwoordiger van Sonos die langs kwam in de winkel.
Volgens mij kan dit met een Connect alleen als je er bv een versterker tussen hangt en daar de platenspeler en cd speler op aansluit. Dit omdat de connect maar 1 analoge audio in heeft. Eventueel een splitter zou ook kunnen, maar geen idee of daar een beetje kwalitatief goede dingen in verkrijgbaar zijn.

• Sahi_NL
Of een klein mengtafeltje. Die zijn 2 kanaals ook al wel onder de €50 te krijgen.

Ik heb zelf ene kleine Behringer, zou prima zijn voor dit doeleinde.

[ Voor 30% gewijzigd door Sahi_NL op 23-11-2016 09:59 ]

• b_oldie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
the Runningman schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:49:
Hoi,

[afbeelding]
Ik zou aanraden om de CD-collectie te rippen en op te slaan op een NAS. Ik heb dit zelf ook gedaan, het is wel even behoorlijk wat werk, maar even een albumpje afspelen is zo een stuk eenvoudiger. Wij luisteren nu veel meer naar onze albums nu ze op de NAS staan, dan toen ze nog op CD stonden

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-01 11:02
b_oldie schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:34:
[...]

Ik zou aanraden om de CD-collectie te rippen en op te slaan op een NAS. Ik heb dit zelf ook gedaan, het is wel even behoorlijk wat werk, maar even een albumpje afspelen is zo een stuk eenvoudiger. Wij luisteren nu veel meer naar onze albums nu ze op de NAS staan, dan toen ze nog op CD stonden
Ik speel ook al enige tijd met dat idee. Maar zit meer hoe doe je dat het beste en vooral snelste....
Mag ik vragen welke programma's jij gebruikt heb hiervoor en bv in welke kwaliteit je de cd's geript heb?

• Burgerman
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Frid0 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:57:
Ik speel ook al enige tijd met dat idee. Maar zit meer hoe doe je dat het beste en vooral snelste....
Mag ik vragen welke programma's jij gebruikt heb hiervoor en bv in welke kwaliteit je de cd's geript heb?
Volgens mij is Exact Audio Copy (EAC) veelgebruikt. En kwaliteit zou ik doen vanaf 320 kb/s in MP3 of lossless (zoals FLAC).

Verwijderd

Beste allemaal, ik heb een probleempje, in mijn app kan ik niet meer de "instellingen kamer" vinden met als gevolg dat ik dus niet meer het gevolg dat ik niet meer het geluid kan bijstellen van mijn Playbar en Suv.
Ik heb dit gevonden;

https://en.community.sono...-weg-de-sonos-app-6757173

De geavanceerde instellingen zijn bij mij ook verdwenen, ik weet even niet hoe ik dit kan oplossen, kunnen jullie mij op weg helpen?
Alvast bedankt.

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:10

Bluebe

Roar

Als je nog op zoek bent naar een playbar: https://www.bol.com/nl/p/sonos-playbar/9200000010834579/

Nu € 674,- zodra hij in je winkelmandje staat, ik denk de goedkoopste op dit moment

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Doe je toevallig mee aan het beta-programma? Ik had begrepen dat die instellingen dan verdwijnen in de app...

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 13:34
Bluebe schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:14:
Als je nog op zoek bent naar een playbar: https://www.bol.com/nl/p/sonos-playbar/9200000010834579/

Nu € 674,- zodra hij in je winkelmandje staat, ik denk de goedkoopste op dit moment
Bij apollo vandaag €650: https://www.apollo.nl/nl/...ar-black-friday/?pos=1479 :)

• Bluebe

Bluebe

Roar

Ah nog beter :) Ik was hard aan twijfelen of ik de Denon Heos nu ging halen of de Sonos playbar. Ik zou eigenlijk voor de HEOS gaan omdat die voor € 549,- (incl sub) nu te koop is maar met deze prijs is de Sonos ook wel weer aantrekkelijk.

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 13:34
Bluebe schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:37:
[...]

Ah nog beter :) Ik was hard aan twijfelen of ik de Denon Heos nu ging halen of de Sonos playbar. Ik zou eigenlijk voor de HEOS gaan omdat die voor € 549,- (incl sub) nu te koop is maar met deze prijs is de Sonos ook wel weer aantrekkelijk.
Ik heb de Playbar zojuist gekocht, ik denk dat ik (en misschien belangrijker: mijn vriendin) toch meer gemak ga hebben van Sonos ondanks de tekortkomingen zoals aansluitingen en de SUB die er eventueel nog bij moet.

• Bluebe

Bluebe

Roar

amokjeeh schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:46:
[...]

Ik heb de Playbar zojuist gekocht, ik denk dat ik (en misschien belangrijker: mijn vriendin) toch meer gemak ga hebben van Sonos ondanks de tekortkomingen zoals aansluitingen en de SUB die er eventueel nog bij moet.
Ik heb op dit moment nog een Onkyo Versterker met 2 losse speakers, ik zit alleen ook met het probleem dat mijn vriendin hier niks van snapt en ik zou zelf graag ook naar een oplossing toe willen die een meer cleanere look heeft. Wil het liefst gewoon apparaat die je 1 maal instelt en dan in principe verder niet meer aan hoeft te zitten omdat hij automatisch aan gaat als de tv aan gaat etc. Ik vond alleen de prijs altijd nogal een drempel, 1400,- voor een bar en sub voor wat geluid. Dat was evenveel als dat de tv koste (samsung KS7000UE55) 8)7

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:24

Trebbors

Failure is no option!

Hoe ga je de soundbar aansluiten op de televisie voor high quality Netflix sound ?

• Bluebe

Bluebe

Roar

Trebbors schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:11:
Hoe ga je de soundbar aansluiten op de televisie voor high quality Netflix sound ?
Via de optische kabel is de enige optie?

• Irminsul
Bluebe schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:51:
[...]

Ik heb op dit moment nog een Onkyo Versterker met 2 losse speakers, ik zit alleen ook met het probleem dat mijn vriendin hier niks van snapt en ik zou zelf graag ook naar een oplossing toe willen die een meer cleanere look heeft. Wil het liefst gewoon apparaat die je 1 maal instelt en dan in principe verder niet meer aan hoeft te zitten omdat hij automatisch aan gaat als de tv aan gaat etc. Ik vond alleen de prijs altijd nogal een drempel, 1400,- voor een bar en sub voor wat geluid. Dat was evenveel als dat de tv koste (samsung KS7000UE55) 8)7
Ik denk dat je de sub niet nodig hebt als je nu 2 losse speakers hebt. Ik had eerst een paar Dali Zensor 7 en nu de playbar en mis totaal geen laag. Ik luister vooral muziek en s avonds voor wat tv en series.
Verder doet de playbar wel precies wat je verwacht: gaat automatisch aan zodra je de tv aanzet.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Irminsul schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:38:
[...]

Ik denk dat je de sub niet nodig hebt als je nu 2 losse speakers hebt. Ik had eerst een paar Dali Zensor 7 en nu de playbar en mis totaal geen laag. Ik luister vooral muziek en s avonds voor wat tv en series.
Verder doet de playbar wel precies wat je verwacht: gaat automatisch aan zodra je de tv aanzet.
Voor films gaat een soundbar gewoon niet laag genoeg, geluid is persoonlijk... maar dan mis je toch echt een fors aantal frequenties hoor!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31

spaceboy

Op grote hoogte

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Lorien935
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10-2021
spaceboy schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:01:
[...]

Thanks. Ik ben ook gezwicht... :P
Same! 8)7

Als je een beetje kan coden is Sonos Controller echt een aanrader. Ik heb het geïntegreerd met mijn Domoticz setup en ik speel playlists of specifieke nummers op basis van events. Kids komen op zondagochtend (veel te vroeg) beneden en mijn Sonos speelt alvast wat rustige kindermuziek 8)

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31

spaceboy

Op grote hoogte

Lorien935 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:49:
[...]

Same! 8)7

Als je een beetje kan coden is Sonos Controller echt een aanrader. Ik heb het geïntegreerd met mijn Domoticz setup en ik speel playlists of specifieke nummers op basis van events. Kids komen op zondagochtend (veel te vroeg) beneden en mijn Sonos speelt alvast wat rustige kindermuziek 8)
Cool! Daar ga ik mee bezig!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• ipje
  • Laatst online: 21:46
Ik zie tot mijn verbazing dat Google play music kan casten naar sonos.
Ik heb deel genomen aan beta programma voor sonos app zodat ik kon casten via spotify app. Daar ben ik uit gestapt dus heb geen beta versies meer in gebruik.
Spotify werkt daarom ook niet meer rechtstreeks maar Google play music werkt uitstekend.

NB :
dit blijkt al een tijdje zo te zijn, je moet alleen het unlimited abonnement hebben van Google en daar heb ik onlangs een proefabonnement op genomen. Tevens moet de sonos app wel geinstalleerd zijn op je android toestel.
Weer wat geleerd. ;-)

[ Voor 28% gewijzigd door ipje op 25-11-2016 19:36 ]

• Bluebe

Bluebe

Roar

spaceboy schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:01:
[...]

Thanks. Ik ben ook gezwicht... :P
Haha ik ben ook maar overstag gegaan 8)7 zegt mijn vriendin maar dan betaal ik de 2 kleintjes wel! dan zal de sub ook ooit nog wel komen....ben der bang voor..

• jordiv30
Ik ben ook wel benieuwd of en wanneer er een witte Sonos Playbar uit komt. Nu de witte Sub er is lijkt me dat dit er ook wel aan zit te komen. Een witte Sub met een witte Playbar ziet er in mijn ogen ook beter uit dan twee verschillende kleuren. Maar nu ik Sonos inmiddels een beetje ken weet ik dat ze niet de snelste zijn. Dit zal nog wel even gaan duren denk ik.

Zelf ben ik nog steeds erg tevreden met mijn zwarte Playbar, Sub, 2x Play:1 en een Connect. De Spotify Connect functie vond ik eerst nog matig, maar nu is het echt een heerlijke toevoeging _/-\o_ . Dit weekend tijdens de Black Friday gekte nog ergens een Play:1 scoren, dan ben ik voorlopig weer klaar (dat hoop ik tenminste ;) ).

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-01 09:15
Play 1 te koop bij bol.com voor 189,00 met black friday deal.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wanneer komt die functie om via de spotify app te connecten nou eens? Beloftes waren oktober???

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:27

JSchut

.....

Ik ben nu ook heel erg aan het twijfelen

Heos 549
Sonos 649

Eigenlijk komt Sonos natuurlijk nog duurder uit omdat er nog een sub bij moet. Die zal ik sowieso niet direct halen.

Heos is goedkoper, zit een sub bij, meer aansluitingen en meer formaten ondersteund.

Sonos vind ik mooier qua looks en geluid maar ik ben een beetje huiverig voor de ondersteuning van de formaten.

Vandaag de knoop maar eens doorhakken.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• jordiv30
Sbakker1982 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 22:58:
Wanneer komt die functie om via de spotify app te connecten nou eens? Beloftes waren oktober???
De beta is inmiddels al enkele weken uit, dus je zou zeggen dat het binnenkort uit zou moeten komen voor iedereen.

De beta werkt bij mij in ieder geval erg goed. In het begin werden de kamers vaak niet gevonden, maar de laatste tijd werkt het veel beter. Bedienen via Spotify is echt heerlijk _/-\o_ . Eerst zag ik de meerwaarde er niet van, maar inmiddels gebruik ik alleen nog de Spotify app.

Wat me overigens wel op viel, is dat het niet alleen via je WiFi verbinding werkt. Als ik Spotify open op mijn telefoon terwijl ik buiten de deur ben, kan ik nog steeds de kamer kiezen. Apart, want andere apparaten zoals de Chromecast werken alleen over WiFi.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:12

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

sebasmeer schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:50:
[...]

Je kan een Sonos op verschillende manieren gebruiken tegenwoordig:

- Minste oplossing: Direct via Wifi
- Betere oplossing: Via de Ethernetpoort op je Sonos direct op je router/modem. Dit hoeft maar vanaf 1 speaker
- Fijnste oplossing: Via een Sonos Boost/Bridge kastje. Deze sluit je direct aan op je router/modem. Dit creëert een eigen draadloze netwerk waarop de speakers communiceren.

Zolang je op hetzelfde netwerk zit als waarop je Sonos is aangesloten kan je via WiFi of kabel mbv de app de speakers bedienen vanaf PC/Mobiel/Tablet/Laptop (Mac, Android of Windows). Je kan ook een lokale map op een PC/NAS delen om muziek van af te spelen.

Het grote voordeel van Sonos vind ik dat het werkt in zijn eigen draadloze netwerk op een eigen frequentie. Geen idee hoe andere merken dit tegenwoordig doen. Daarnaast vind ik zelf de gebruiksvriendelijkheid enorm hoog bij Sonos. De klank en prijs zijn heel erg persoonlijk.
Wat jij de minste oplossing noemt is voor mij juist de beste oplossing. Ik had in het begin een hoop storing en gedoe met mijn Sonos, maar nadat ik de bridge ertussen uitgehaald heb en de boel rechtstreeks op mijn wifi netwerk heb gezet draait het stukken beter.

Gisteren m'n collectie uitgebreid met een Play:5 (voor 499) en een Play:1 (voor 189). Was niet de bedoeling maar ik was in de MediaMarkt en was aangenaam verrast door die prijzen (laagste prijsgarantie). Toen kon ik ze niet laten staan... :9

Volgende wordt een Playbar denk ik.

Is er trouwens iemand die naar Arrow Classic Rock luistert via TuneIn? Hapert bij mij erg vaak, ligt dit aan de stream van Arrow of aan TuneIn?

[ Voor 4% gewijzigd door Beekforel op 26-11-2016 18:13 ]

• Dirk0s
  • Laatst online: 05-01 21:19
Heb nu alleen mijn speakers van de TV , en ben opzoek naar een "goedkope" manier om het geluid wat beter te maken.

Maar gaat dat mooi worden een Sonos Play1 speaker te gaan gebruiken als speaker voor tv?
Wil eigenlijk niet meer uitgeven dan 200 euro hiervoor.

• matthijst
Dirk0s schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 18:57:
Heb nu alleen mijn speakers van de TV , en ben opzoek naar een "goedkope" manier om het geluid wat beter te maken.

Maar gaat dat mooi worden een Sonos Play1 speaker te gaan gebruiken als speaker voor tv?
Play 1 heeft geen line in.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
Dirk0s schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 18:57:

Dat gaat niet lukken. Dat wil alleen met een Playbar, play 5 of een AMP.
Dan zul je toch een soundbar van LG of Philips moeten nemen voor dat bedrag.

• Wally2002
  • Laatst online: 08:12
Amazon IT heeft de Playbar en de Play:5 voor mooie prijzen:

Playbar voor 614,60 euro incl verzenden naar NL
https://www.amazon.it/Son...-Smartphone/dp/B00BEHTKWC

Play:5 voor 441,84 euro incl verzenden naar NL
https://www.amazon.it/gp/product/B01615UVQU

• _Bailey_
  • Niet online
amazon.de de Sonos Play1 voor 169 per stuk.

EDIT: shitjes, nu om 2040u is ie weer ff (tijdelijk?) 189. De prijs van de Play1 verandert zeer vaak op amazon.de afgelopen 24 uur. Heb 'm meerdere keren voorbij zien komen voor 169. Wellicht even wachten weer dus...

Heb er zelf 2 besteld, met kortingscode nog een tientje eraf. 331 euro (INCL verzending naar NL) voor 2x Play 1 is een mooi prijsje imho

[ Voor 91% gewijzigd door _Bailey_ op 26-11-2016 20:45 ]

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:27

JSchut

.....

Vriend van mij heeft de sonos playbar gekocht. Nu heeft hij op z'n tv de melding dat z'n tv geluid is uitgeschakeld wanneer hij z'n volume aanpast.

Nu heb ik gelezen dat je dat via de remote moet aanpassen maar ik kan het niet vinden voor de kpn afstandsbediening.

Iemand die weet hoe je kan zorgen dat die melding weggaat. In de tv kan hij ook niks instellen.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• _Bailey_
  • Niet online
Sonos Play 1 via amazon.de nu €169 per stuk
Sonos Play 5 2nd generartion via amazon.it €434

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:25
Geert1976 schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:46:
Sonos Play 1 via amazon.de nu €169 per stuk
Sonos Play 5 2nd generartion via amazon.it €434
Verzending na 1 a 2 maanden staat erbij 8)7 . Iemand ervaring mee of dit klopt?

• _Bailey_
  • Niet online
GoEV6 schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:23:
[...]

Verzending na 1 a 2 maanden staat erbij 8)7 . Iemand ervaring mee of dit klopt?
Ik heb ze gister besteld, kreeg ook verwachte levertijd 29 dec 2016. Gisteravond laat mail gekregen dat ik ze al eind volgende week ontvang

• GoEV6
Geert1976 schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:31:
[...]

Ik heb ze gister besteld, kreeg ook verwachte levertijd 29 dec 2016. Gisteravond laat mail gekregen dat ik ze al eind volgende week ontvang
Ok prijs is wel erg scherp zeg. Dank voor de tip.

• Rago
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-09-2025
Hoe krijg ik deze site in het engels of in nederlands??

• GoEV6
Rago schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:36:
Hoe krijg ik deze site in het engels of in nederlands??
Bij de instellingen van je account.

Heb 2 keer Play:1 besteld voor € 343,68. Dat is € 20 goedkoper dan de goedkoopste webshop die ik tot nu toe had gevonden nl Coolblue.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:54
Ik heb al een tijdje bij mijn ouderlijk huis redelijk wat kamers uitgerust met Sonos, prima. Indertijd zat bij aankoop van een bepaald type wel eens een Bridge included.

Je hebt SonosNet en Sonos via Wifi. Sinds een tijdje heeft Sonos ook de Booster maar ik begreep altijd dat SonosNet een mesh-topologie is/was. Als je dus slecht bereik hebt in een bepaald gedeelte van je woning, kan je dan een Bridge plaatsen om de mesh topologie te versterken of fungeert een Bridge alleen maar als enkelvoudige gateway naar het internet en kan er maar één Bridge in een netwerk staan?

EDIT: Ja dus d:)b Prima, dan komen die Bridges die in de kast liggen toch nog even van pas :)

[ Voor 14% gewijzigd door HyperBart op 27-11-2016 19:13 ]

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
GoEV6 schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:46:
[...]

Bij de instellingen van je account.

Heb 2 keer Play:1 besteld voor € 343,68. Dat is € 20 goedkoper dan de goedkoopste webshop die ik tot nu toe had gevonden nl Coolblue.
Kan bij amazon.de deze aanbieding niet meer vinden, klopt dat?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Eragon666
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-12-2025
Heeft iemand een goed adres waar ik (voor de play:1) een powerkabel kan kopen? Niet bij nagedacht dat er bij Amazon.co.uk geen 'Nederlandse' stekker bij zat :)

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
Eragon666 schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:22:
Heeft iemand een goed adres waar ik (voor de play:1) een powerkabel kan kopen? Niet bij nagedacht dat er bij Amazon.co.uk geen 'Nederlandse' stekker bij zat :)
Marktplaats staan er genoeg op :)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• GoEV6
TerrorSource schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:34:
[...]

Kan bij amazon.de deze aanbieding niet meer vinden, klopt dat?
Prijs is idd omhoog aangepast.

• duc848
  • Registratie: September 2013
Ik heb sinds kort een nieuwe philips tv, maar ik heb problemen met de audio sync met mijn sonos surround set.

Het gekke is dat ik gisteren met behulp van een youtube filmpje de audio mooi synchroom had gezet (+2 in de geavanceerde kamer instelling en dan tv dialoog instellingen)

Maar vandaag vooral tijdens het kijken van RTL4 is het weer helemaal foute boel..meer mensen die hier last van hebben? en misschien ook de oplossing hebben?

Het klinkt gek, maar het rond dit tijdstip het ergst op RTL4, zet net de tv weer aan en gordon ramsay op rtl5 doet wel gewoon goede audio sync

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-01 10:50
Ik weet niet wat voor Philips TV je hebt, maar ik had hetzelfde probleem met een recente Philips televisie. Dat betrof de 50PFK5300, waarbij ook de audio van de optical out in wisselende mate uit en in sync ging. Het lastige was dat het niet te corrigeren was, omdat de delay fluctueerde. Dat was overigens zowel met de Playbar als met een op proef aangesloten B&W Zeppelin.

Ik heb het probleem toegeschreven aan de televisie. Omdat ik er geen oplossing voor vond heb ik hem teruggestuurd en omgeruild voor een Samsung. Daarmee was het probleem opgelost (maar daar heb jij niet zoveel aan vrees ik).

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• N0MAD
Zijn er ook nog mensen die twee Play 5's als surround speakers gebruiken? Ik twijfel een beetje of ik 3's of 5's als achter speakers zal nemen. In de mediamarkt vertelde de vriendelijke dame dat ze normaal alleen 1's als surround verkoopt maar ja een beetje power is nooit weg natuurlijk :)

• Irminsul
Helemaal hoe ver je wil gaan qua budget enzo... € 1100 voor twee achterspeakers vind ik vrij fors. Maar als je een grote ruimte hebt en veel muziek luistert (en de centen hebt) moet het wel prachtig zijn!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:16
Ik heb 2 stuks Play 1 bijgekocht.
Echter willen deze niet updaten, en lukt het ook niet om gebruik te maken van de internetdiensten.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

• matthijst
AcIDeR schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:35:
Ik heb 2 stuks Play 1 bijgekocht.
Echter willen deze niet updaten, en lukt het ook niet om gebruik te maken van de internetdiensten.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Heb pas een losse 1 bijgekocht, ding bleef ook maar klooien (andere 1's vielen weg, of play 5, het werkte steeds niet "allemaal" tegelijk). Uiteindelijk maar ff hele Sonosbende opnieuw ingesteld en nu werkt alles foutloos samen.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:54
N0MAD schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:55:
Zijn er ook nog mensen die twee Play 5's als surround speakers gebruiken? Ik twijfel een beetje of ik 3's of 5's als achter speakers zal nemen. In de mediamarkt vertelde de vriendelijke dame dat ze normaal alleen 1's als surround verkoopt maar ja een beetje power is nooit weg natuurlijk :)
Dat gaat zelfs niet... ik had dat idee ook maar als rears worden in de app alleen maar de 1 en 3 toegelaten...

• Irminsul
HyperBart schreef op donderdag 1 december 2016 @ 00:06:
[...]

Dat gaat zelfs niet... ik had dat idee ook maar als rears worden in de app alleen maar de 1 en 3 toegelaten...
De tweede generatie play 5 kan wel gekoppeld worden.

• commentator
  • Nu online
HyperBart schreef op donderdag 1 december 2016 @ 00:06:
[...]

2de gen Play5 doet t prima als surround ;)

• N0MAD
commentator schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:51:
[...]

2de gen Play5 doet t prima als surround ;)
Begrijp ik uit je reactie dat je dit ook hebt staan? Dat de gen 2 het doet had ik idd ook al gelezen, mijn vraag was ook meer of het "over powered" is. Als twee play 5's de rest overstemmen verlies je een beetje het 5.1 effect lijkt me.
Pagina: 1 ... 40 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.