GAITii schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:07:
Afgelopen zondag voor het eerst een Play:1 gekocht, men wat een geluid!
Momenteel heb ik nog een JBL SCS200.5 staan i.c.m. Yamaha RX-V479 staan van een jaar oud, maar sinds wij (vriendin & ik) op onszelf wonen hekelt zij die 'lelijke' speakers naast de TV.
Nu zag zij de Sonos Playbar en kwam ermee of dit niet iets was als zijnde vervanger. Ik ben altijd iemand geweest die niet gelooft in soundbars, maar nu ik de Play:1 heb gehoord begon mijn gedachte over soundbars toch te twijfelen over de Playbar.
Kan deze Playbar van Sonos mijn JBL SCS200.5 met TV kijken en een enkel filmpje op de zondagmiddag overtreffen in een kamer van 20m2? En begrijp ik het goed dat ik dan alles op mijn TV moet aansluiten i.p.v. mijn receiver zoals de Chromecast & PS4?
Qua muziek vind ik de Play:1 al velen malen beter dan het 5.1 setje.
Tja, wat zal ik zeggen. Ik denk dat je Sonos niet specifiek hoeft te kopen als je voor het allerbeste geluid gaat. Maar ik denk wel dat je Sonos zou kunnen kopen als je af wilt van je kabel-rotzooi, je tv-meubel en als je van gebruiksgemak houdt. En daarnaast een prima geluid wilt.
Voorheen had ik onder de tv een meubeltje staan met daarin een middelmatig Pioneer 5.1 setje met DVD en een mediaspeler. Nu heb ik de tv aan een achterwand van steigerhout hangen met daarboven de Playbar. Naast de tv staat een fauteuil en daar achter heb ik een mediaspelertje aan de muur gehangen. Ziet er super strak uit, scheelt veel ruimte en geen stofhappende kabels meer. Over het geluid ben ik (en ik ben dus geen audiokenner) zeer tevreden.
Een tijdje een Sub erbij gehad. Dit was (voor mij) too much. Deze weer goed verkocht en sinds een maandje heb ik er 2x de Play:1 bij. Ik ben er helemaal gelukkig mee.
Maar even terug naar je vraag: als ik jou was zou ik gewoon gaan luisteren en voor jezelf beoordelen of je het goed (genoeg) vindt. En vergeet daarbij niet wat voor voordelen een Sonos systeem verder met zich meebrengt.
En inderdaad, je TV wordt het 'centrale punt' omdat je alleen de TV met de Sonos verbindt. Een nadeel hiervan is dat veel TV's geen Dolby 5.1 doorsturen vanaf een aangesloten apparaat naar de digitale output. Ik heb dus wel Dolby Digital als ik gewoon TV kijk, maar niet als ik een film afspeel via de mediaspeler. Dus dat is wellicht iets om rekening mee te houden.