Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 35 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
LaborGardens schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:33:
Op de website van Sonos zie ik bij de huidige generatie Play:5 het volgende staan:

"Nog meer coole functies
Verbind je andere apparatuur eenvoudig met internet
Als je draadloos verbinding hebt gemaakt met een BRIDGE, BOOST of andere speler, kun je de ethernetpoort op de achterkant van je PLAY:5 gebruiken om een standaardinternetverbinding te creëren met je satelliet-tv, DVR, PC, gameconsole of de harddrive van je netwerk."

Weet iemand toevallig of dit op de oude Play:5 ook kan?
Dat geldt voor alle Sonos apparaten, dus ook de oude Play:5

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:51
Bedenk wel dat het geen gigabit is maar slechts 100

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• Randy21
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:46
Misschien een stomme vraag hoor, maar wat heb je eraan?

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Sonos zet dan een apart WiFi netwerk op voor je Sonos systeem. Dit zorgt eventueel voor minder storingen indien je eigen netwerk druk / overbelast / weinig bereik heeft.

Heb zelf altijd een bedrade Sonos speler gehad dus heb het verschil nooit getest.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Randy21 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 00:18:
Misschien een stomme vraag hoor, maar wat heb je eraan?
Bedraad aansluiten van apparaten die zelf geen wifi ondersteunen of moeite hebben met verbinden. Je gebruikt feitelijk je Sonos netwerk dan als wifi bridge.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Randy21
  • Laatst online: 22:46
Oke, klinkt niet als een super feature:-). Maar leuk dat het kan dan.

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07-2025
merlin1201 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:54:
Bedenk wel dat het geen gigabit is maar slechts 100
Heb jij audio streams van meer dan 100Mbps? Oe totaal verkeerd gelezen 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door wildcheese op 05-02-2016 09:48 ]

• Irminsul
Randy21 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:33:
Oke, klinkt niet als een super feature:-). Maar leuk dat het kan dan.
Het is bijvoorbeeld handig als je een connect of een connect:amp in een meubel hebt en één internetkabel hebt, zo kun je bijvoorbeeld een mediaspeler doorlinken.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Irminsul schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:57:
[...]

Het is bijvoorbeeld handig als je een connect of een connect:amp in een meubel hebt en één internetkabel hebt, zo kun je bijvoorbeeld een mediaspeler doorlinken.
Yep echt ideaal van Sonos, al meerdere keren gehad dat er idd een kabel naar een TV ligt voor de mediaspeler of smart TV, dan is dit gewoon een kwestie van inprikken en klaar. Terwijl je dan anders of een kabel moet bijtrekken of weer paar tientjes verder bent aan een simpele switch.

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-01 18:52
Ik heb momenteel 2 Play1's als stereopaar staan, ik krijg Trueplay echter niet werkend... Ik heb een Nexus 10 en Galaxy S4, neem aan dat je het daar ook gewoon mee kan instellen?

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:35

ja3

gaizka schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:44:
Ik heb momenteel 2 Play1's als stereopaar staan, ik krijg Trueplay echter niet werkend... Ik heb een Nexus 10 en Galaxy S4, neem aan dat je het daar ook gewoon mee kan instellen?
Helaas is trueplay alleen door iOS apparaten in te stellen. Wel zou je voor 10 minuten van iemand een iOS device kunnen lenen om het in te stellen want verder is het geheel onafhankelijk.

https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3408

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-01 18:52
ja3 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:54:
[...]

Helaas is trueplay alleen door iOS apparaten in te stellen. Wel zou je voor 10 minuten van iemand een iOS device kunnen lenen om het in te stellen want verder is het geheel onafhankelijk.

https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3408
Bedankt voor de info!, wel apart overigens...

Kan je het systeem trouwens ook 'uit' zetten of staat het dag en nacht in stand by modus? (die witte lampjes branden momenteel)

• Gonadan

Gonadan

Heeft iemand van jullie ook een Harmony afstandbediening in huis welke hij aan Sonos gekoppeld heeft?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:22
Gonadan schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:57:
Heeft iemand van jullie ook een Harmony afstandbediening in huis welke hij aan Sonos gekoppeld heeft?
Yup. Werkt prima. Op de Harmony zijn de favorieten en ook het actueel spelende nummer te zien.

• Irminsul
gaizka schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:54:
[...]

Bedankt voor de info!, wel apart overigens...

Kan je het systeem trouwens ook 'uit' zetten of staat het dag en nacht in stand by modus? (die witte lampjes branden momenteel)
Probleem met Android zijn de tig apparaten met allemaal verschillende hardware en microfonen. Voor iOS zijn er maar een handjevol apparaten en is dit wat makkelijker te programmeren.

Je kunt het apparaat overigens niet uit zetten, je kunt bij kamer instellingen de lampjes wel uitzetten. Enige mogelijkheid tot uitzetten is stekker eruit/ stroom eraf.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:37
Op dit moment heb ik mijn Play: 5 en Play: 1 aan elkaar gekoppeld; zij vormen samen de groep 'Woonkamer'. Dit gaat prima, echter heb ik een vraag over de wijze van volumeregeling: is het alleen mogelijk om het gezamenlijke volume te regelen via de applicatie op je smartphone of het Sonos-programma op de computer?

Ik vraag mij namelijk af of het ook mogelijk is dat ik het gezamenlijke volume kan regelen via de fysieke knoppen op de Play: 5 en Play: 1, dus dat wanneer ik op de knoppen van de Play: 1 druk ook het volume van de Play: 5 wordt aangepast. Nu lijkt dit enkel mogelijk via de app/computer.

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:22
Yonix schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:59:
Op dit moment heb ik mijn Play: 5 en Play: 1 aan elkaar gekoppeld; zij vormen samen de groep 'Woonkamer'. Dit gaat prima, echter heb ik een vraag over de wijze van volumeregeling: is het alleen mogelijk om het gezamenlijke volume te regelen via de applicatie op je smartphone of het Sonos-programma op de computer?

Ik vraag mij namelijk af of het ook mogelijk is dat ik het gezamenlijke volume kan regelen via de fysieke knoppen op de Play: 5 en Play: 1, dus dat wanneer ik op de knoppen van de Play: 1 druk ook het volume van de Play: 5 wordt aangepast. Nu lijkt dit enkel mogelijk via de app/computer.
Ik heb precies hetzelfde als jij (ook in de woonkamer een 1 en een 5).
En volgens mij kan het niet wat je bedoeld helaas (ik wil dit eigenlijk ook wat jij je afvraagt)

• s.farrelly
  • Laatst online: 25-10-2019
Hoi allen,

Ik heb heel mijn Sonos set-up ontvangen (Soundbar, sub en 2x play 3). Muziek klinkt geweldig als ik vanaf mijn tel. stream, maar helaas is de rest van het geluid van mijn tv, mediaplayer (Xtreamer) in stereo. Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem als ik zo rond het internet struin. Wat is de beste/goedkoopste oplossing om wel 5.1 geluid vanaf mijn tv waar alle andere apparaten op aangesloten zijn te verkrijgen?

Ik ben naar Mediamarkt geweest voor een optische schakelaar, maar die hadden ze helaas niet op voorraad en ik ben toen naar Hi-fi Klubben geweest, maar die zeiden dat dat niet gaat werken je via je receiver moet aansluiten, maar dat wordt hem sowieso niet. Voor mijn gevoel snapte hij ook niet echt mijn situatie. Iemand hier advies wat de beste oplossing is? Is de volgende optische schakelaar toereikend genoeg of gaat dat niet werken?

http://www.allekabels.nl/...kelaar-optisch-2-weg.html

Thanks in advance!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:36
Yihaaa schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:06:
[...]

Ik heb precies hetzelfde als jij (ook in de woonkamer een 1 en een 5).
En volgens mij kan het niet wat je bedoeld helaas (ik wil dit eigenlijk ook wat jij je afvraagt)
Indien plays in stereo staan kan je dat specifieke stereo paar op 1 speler regelen. De rest in de groep zal (als het om volume gaat) niet reageren dit kan alleen via de app of middels bv ip commando's, maar niet via een enkele player.

[ Voor 3% gewijzigd door Yamahaa op 07-02-2016 22:13 ]

• Gonadan

Gonadan

Yihaaa schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:37:
Yup. Werkt prima. Op de Harmony zijn de favorieten en ook het actueel spelende nummer te zien.
Klinkt goed.

Wat ik eigenlijk van plan ben is om alle ruimten gewoon via de Sonos app te bedienen maar voor de woonkamer soms een uitzondering te maken. Omdat ik daar een Connect gebruik dient ook de receiver ingeschakeld te worden op het juiste kanaal. Vooralsnog gebruikte ik daar mijn Harmony One voor en regelde daarmee het volume, Sonos zelf bediende ik dan via de eigen app.

Nu is mijn One overleden en gaat vervangen worden door een nieuwe generatie (geluk bij een ongeluk?). Die hebben de Hub en kunnen dus zonder richten via de app de receiver aanzetten. Dan kan ik dus de Harmony app gebruiken om de boel simpel aan te zetten en volume te regelen en alsnog de Sonos app om specifiek naar muziek te zoeken. Want dat laatste zal de Harmony waarschijnlijk niet doen toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02-2025
Ik heb deze http://www.kabelstore.nl/...armitek-connect-ts41.html
en ben er heel blij mee het is echt een wereld van verschil.
s.farrelly schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:10:
Hoi allen,

Ik heb heel mijn Sonos set-up ontvangen (Soundbar, sub en 2x play 3). Muziek klinkt geweldig als ik vanaf mijn tel. stream, maar helaas is de rest van het geluid van mijn tv, mediaplayer (Xtreamer) in stereo. Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem als ik zo rond het internet struin. Wat is de beste/goedkoopste oplossing om wel 5.1 geluid vanaf mijn tv waar alle andere apparaten op aangesloten zijn te verkrijgen?

Ik ben naar Mediamarkt geweest voor een optische schakelaar, maar die hadden ze helaas niet op voorraad en ik ben toen naar Hi-fi Klubben geweest, maar die zeiden dat dat niet gaat werken je via je receiver moet aansluiten, maar dat wordt hem sowieso niet. Voor mijn gevoel snapte hij ook niet echt mijn situatie. Iemand hier advies wat de beste oplossing is? Is de volgende optische schakelaar toereikend genoeg of gaat dat niet werken?

http://www.allekabels.nl/...kelaar-optisch-2-weg.html

Thanks in advance!

• Damon
ronic1 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:07:

[...]
Die heb ik ook, werkt perfect met m'n Ziggo decoder (TV heeft geen optische uitgang), XBox360 & PC!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:12
ronic1 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:07:
Jammer dat de output aan de voorkant lijkt te zitten. Is deze met een Harmony te bedienen?

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02-2025
Dat klopt maar vind het niet echt hinderlijk, Hij is prima te bedienen met de Harmony ;)
catchingfire schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:17:
[...]

Jammer dat de output aan de voorkant lijkt te zitten. Is deze met een Harmony te bedienen?

• tinustilburg
  • Laatst online: 22:03
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de combi Playbar + Sub en/of Playbar + 2x Play:1?
Ik heb nu alleen een Playbar en het geluid mag wat mij betreft best wat voller klinken. Met name bij films bijvoorbeeld.
Ik woon in een bescheiden jaren-30 huisje (dus redelijk gehorig) en wil mijn buren niet tot last zijn :) maar zou wel wat voller geluid willen. Hoeft allemaal niet overdreven en wil zeker geen overdreven bass geluid. Ik lees vaak dat de Playbar veel beter tot zijn recht komt wanneer je er een Sub bij koopt. maar nu las ik pas een review van iemand die hetzelfde zei met alleen de aankoop van 2 Play:1's.

Wat wordt me aangeraden: een Sub erbij kopen of 2 Play:1's? En waarom?

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Dat hangt er dan helemaal van af wat jij "voller geluid" vindt.
Wil je ruimtelijker, dan neem je 2x Play:1, wil je dieper, dan de sub.

Simpel toch? :)

• tinustilburg
Nou heb ik er niet zo veel verstand van, dus wellicht wat lastig om te verwoorden.
Maar ik bedoel vooral dat het geluid wat meer body heeft, ik vind het nu soms wat vlak klinken. Dus ik denk dat ik dan eerder op zoek ben naar dieper geluid dan naar ruimtelijker geluid.

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
martijnemmerik schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:27:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de combi Playbar + Sub en/of Playbar + 2x Play:1?
Ik heb nu alleen een Playbar en het geluid mag wat mij betreft best wat voller klinken. Met name bij films bijvoorbeeld.
Ik woon in een bescheiden jaren-30 huisje (dus redelijk gehorig) en wil mijn buren niet tot last zijn :) maar zou wel wat voller geluid willen. Hoeft allemaal niet overdreven en wil zeker geen overdreven bass geluid. Ik lees vaak dat de Playbar veel beter tot zijn recht komt wanneer je er een Sub bij koopt. maar nu las ik pas een review van iemand die hetzelfde zei met alleen de aankoop van 2 Play:1's.

Ik heb een jaren 50 appartement, waar ik inderdaad ook de buren niet teveel tot last wil zijn. De subwoofer vond ik daarom iets teveel van het goede en ben voor de 2x play 1 gegaan, mede om ook 5.0 geluid te krijgen.
Ik ben erg enthousiast over het vollere geluid wat je krijgt en de extra bas. Net genoeg om veel beter over te komen dan alleen de playbar, maar niet teveel dat de buren er veel last van gaan hebben. Ze zorgen bij muziek alleen voor het 'bijgeluid' en doen niet volledig mee, die eer is voor de playbar :)

Ik heb wel het idee dat de playbar gevoelig is voor plaatsing. Bij m'n schoonouders klinkt hij zonder play 1's veel voller als bij mij thuis. Helaas is hij nog niet te calibreren.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:47

Ik heb de Playbar en 2x de play:1.
Had een tijdje 1 van de play 1's op de slaapkamer gezet en dus geen 5.0 meer in de woonkamer.
Afgelopen maandag d play:1 weer terug naar de woonkamer en alles op surround ingesteld. Ik was, net zoals toen ik het voor het eerst installeerde, weer helemaal onder de indruk van het vollere geluid!

De 2 play:1's gooien er duidelijk wat bas bij en maken het geluid voller/ruimtelijker.
Ik denk dat je hier zeker tevreden mee gaat zijn.

Bij mij zal er, ooit, vast en zeker nog een sub komen.....maar dat is omdat ik graag een bas wil die je kunt voelen ;-)

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:11

Zelf heb ik zowel de PlayBar, de Sub en 2x Play 1 in een 5.1 configuratie. Het geluid klinkt daardoor bij films en series zowel voller als ruimtelijker. De hoeveelheid bas en de hardheid stel ik in m.b.v. de Sonos controller. Ik heb de instelling "loudness" altijd geactiveerd en bas heb ik op neutraal staan. Met "normaal" volume moet het volgens mij acceptabel zijn.

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik zou graag een speaker in willen bouwen in het plafond, alleen zou ik deze wel graag willen aansturen via mijn Sonos systeem. Weet iemand hoe dit precies in zijn gang gaat?

• Gonadan

Gonadan

Een gat zagen ter grootte van een Play:1? :?

Duur alternatief is een Play:AMP nemen en zelf inbouwspeakers kiezen.

[ Voor 45% gewijzigd door Gonadan op 10-02-2016 16:57 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Sonos Connect:AMP gebruiken samen met je plafondspeakers naar keuze...

Verwijderd

Eindelijk een ios device gevonden, kom ik erachter dat de playbar nog geen true play ondersteunt......Hoop dat die snel komt. Ben benieuwd of het verschil merkbaar is.

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-01 12:20
Totaal geen ervaring met Sonos, maar zit er wel aan te denken.
Momenteel heb ik een Logitech Squeezebox Touch systeem, vanwege het touchscreen waar album art e.d. wordt weergegeven. Maar dity systeem is behoorlijk aan het verouderen. Dus ben ik me nu aan het inlezen op Sonos.

Wat ik zoek is in principe een systeem die met de Sonos Controller CR100 werkt, en eigenlijk hoeven daar geen draadloze speakers op aangesloten te worden.

Harddisk met lossless muziek (M4A / Apple Lossless) aansluiiten op Sonos, en dan afspelen via tulpstekkers over het al bestaande muzieksysteem. Via de betreffende controller zijn albums te selecteren van de harddisk

Bestaat dit?

Don't rely on their truth alone

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
Bestaand muzieksysteem (speakers/versterker) kun je aansluiten met een Sonos Connect via tulp of optisch.

Sonos kan niets met je harddisks doen, deze zul je dus op een server/PC moeten aansluiten. Zodra de HD beschikbaar is via het netwerk dan kan Sonos deze indexeren en afspelen via je Sonos Connect.

[ Voor 3% gewijzigd door Furfoot op 11-02-2016 10:02 ]

Instagram

• Irminsul
Ik zou die controller ook afraden, is een nog gedateerd product en wordt niet volledig meer ondersteund door Sonos (bepaalde instellingen niet te bereiken).

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Harmen070 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:36:
Ik zou graag een speaker in willen bouwen in het plafond, alleen zou ik deze wel graag willen aansturen via mijn Sonos systeem. Weet iemand hoe dit precies in zijn gang gaat?
Moet inderdaad via een Sonos:AMP. Niet goedkoop maar werkt top, zelf heb ik zo ook twee plafondspeakers in de slaapkamer en eentje in de badkamer :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Harmen070 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:36:
Inderdaad, met een AMP.

In de slaapkamer heb Ik 2 KEF inbouw speakers (Ci200QR) in mijn verlaagd plafond ingebouwd. De AMP past door de het gat van de speakers en ligt dus op het verlaagd plafond. Hij ligt er al anderhalf jaar zonder enig probleem. Werkt prima als wekker en de timer is ideaal als je nog even muziek wilt luisteren voor het slapen.

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Irminsul schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:07:
Ik zou die controller ook afraden, is een nog gedateerd product en wordt niet volledig meer ondersteund door Sonos (bepaalde instellingen niet te bereiken).
Slightly offtopic, maar toch is dat jammer. Ik snap de hele beweging richting smart devices wel, maar een dedicated afstandsbediening kenmerkt zich door 1 unieke eigenschap: altijd direct klaar voor gebruik. Een telefoon moet je unlocken, app opstarten (time hem maar eens onder iOS, als ie niet meer in het geheugen staat...), etc. Ik verlang soms wel naar de tijd dat je naar je afstandsbediening kon grabbelen en bijna blind (omdat je wist waar welk drukknopje zat) naar de volgende track kon zappen.

Ik heb toen ik mijn Connect net had ook heel lang getwijfeld of ik toch niet die controller zou scoren ergens...

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:13
Servor schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 20:22:
[...]

Slightly offtopic, maar toch is dat jammer. Ik snap de hele beweging richting smart devices wel, maar een dedicated afstandsbediening kenmerkt zich door 1 unieke eigenschap: altijd direct klaar voor gebruik. Een telefoon moet je unlocken, app opstarten (time hem maar eens onder iOS, als ie niet meer in het geheugen staat...), etc. Ik verlang soms wel naar de tijd dat je naar je afstandsbediening kon grabbelen en bijna blind (omdat je wist waar welk drukknopje zat) naar de volgende track kon zappen.

Ik heb toen ik mijn Connect net had ook heel lang getwijfeld of ik toch niet die controller zou scoren ergens...
Je zou kunnen kijken of een Logitech Harmony een beetje voldoet aan je wensen. Ik heb de Ultimate, en daarmee kan ik prima blind naar de volgende track op m'n Sonos zappen.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb momenteel een onkyo tx-nr535 versterker met spotify connect. Daarbij heb ik 2 zuilspeakers van Jamo daarop aangesloten. Nu zou ik het afspelen van mn spotify connect via mn huidige setup uitbreiden met wat losse sonos speakers door het huis. Ik wil dus wel de spotify connect van mn versterker blijven gebruiken! Is de sonos connect dan alleen nodig? En kan ik dan mn spotify connect via mn versterker blijven gebruiken?

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:18
Heb mij nog eens geabonneerd op Apple Music ipv Spotify, en moet zeggen dat Apple Music veel beter in elkaar zit in de Sonos app!

PSN: Jonasken

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:51

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Voordat ik Apple Music overweg, zou je screenshots met ons willen delen? :)

• Jonasken

• Irminsul
Ferra schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 08:39:
Ik heb momenteel een onkyo tx-nr535 versterker met spotify connect. Daarbij heb ik 2 zuilspeakers van Jamo daarop aangesloten. Nu zou ik het afspelen van mn spotify connect via mn huidige setup uitbreiden met wat losse sonos speakers door het huis. Ik wil dus wel de spotify connect van mn versterker blijven gebruiken! Is de sonos connect dan alleen nodig? En kan ik dan mn spotify connect via mn versterker blijven gebruiken?
Als je een Sonos connect gebruikt dan gaat spotify via de Sonos app en niet via je versterker. Als je geen connect gebruikt en losse speakers in andere ruimtes zet zou je spotify via de Sonos app kunnen gebruiken op die speakers of spotify connect via de versterker. Dat is dan of/of en je zult dan geen synchrone muziek uit je versterker en de Sonos speakers hebben.

Bij Sonos loopt alles via de Sonos app.

• Servor
  • Niet online
Iemand anders die sinds de laatste update last heeft van matige (wifi) performance met zijn of haar systeem?

Mijn Connect moppert heel regelmatig dat 'the song is not encoded correctly.' - wat natuurlijk onzin is want deze speelden eerst wél goed af. En vaak bij een 2e poging doen ze het dan ook prima. De wifi performance is volgens een wifi analyzer op mijn laptop zeer goed op die plek (94% bereik) en ook geen last van overdreven drukte in de lucht zo te zien (qua kanalen).

Mijn Synology NASje waar de spulleboel vandaan moet komen staat ook uit zijn neus te eten en moet uiteraard met gemak die paar muziekbestandjes eruit kunnen persen. Er draait verder weinig tot niks op dat systeem (aangesloten via gigabit ethernet).

Verder alleen maar fatsoenlijke spullen staan, een Netgear R7500 router en een Netgear gigabit switch. Ik stream met gemak over wifi HD films en series naar mijn Kodi bijvoorbeeld. Maar nee, de Sonos heeft moeite met het afspelen van wat muziek... zucht. Bekend fenomeen iemand? Het lijkt echt gekomen sinds de laatste firmware update (met Apple Music erin).

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-01 12:12
martijnemmerik schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:45:
Nou heb ik er niet zo veel verstand van, dus wellicht wat lastig om te verwoorden.
Maar ik bedoel vooral dat het geluid wat meer body heeft, ik vind het nu soms wat vlak klinken. Dus ik denk dat ik dan eerder op zoek ben naar dieper geluid dan naar ruimtelijker geluid.
Ik denk dat je dan eerder op zoek moet naar een fatsoenlijke speaker.

Het zal vast vloeken in de kerk zijn, maar de muzikaliteit van de Sonos apparaten die ik gehoord heb vond ik persoonlijk nogal te wensen overlaten.

Overpriced imo en niet zo een beetje ook. Maargoed, het is populair en mensen die nooit een fatsoenlijke speaker gehoord hebben zullen het vast fantastisch vinden. Dat zie ik in mijn kennissenkring ook; allemaal lyrisch over Sonos terwijl ik het ronduit bagger vind klinken. Voor minder geld heb je beter geluid. Nadeel is dan wel dat het allemaal niet zo draadloos en appbesturing enzo is. :P

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dan neem je toch een Connect! ;) die bestaat niet zonder reden.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:51

swv

Het is een discussie die je tot in het oneindige kan voeren, die al vaak gevoerd is en niet nog eens in dit topic gevoerd hoeft te worden. De definitie van 'beter' verschilt per persoon. We zijn het er allemaal over eens dat een speakersetje bij je computer van €30 nooit zo lekker klinkt als een set van €500-€1000. Ga je echter producten vergelijken uit die laatste prijscategorie dan komt het eerder neer op persoonlijke voorkeur dan op een feitelijke goed of slecht. Ik zou het dan willen omschrijven als 'anders' geluid. Ik speel vaak muziek af op de achtergrond op 20-35% van het vermogen en dan moet je van goede huize komen wil je dan het verschil horen tussen goedkopere en duurdere sets. Helemaal met de 'hedendaagse' muziek ;) Bij films zullen er wellicht andere eisen en voorkeuren worden gesteld aan je home cinema set dan bij het luisteren van muziek en dan is Sonos wellicht niet de interessantste optie vergeleken met de concurrentie. Ook gezien het beperkt aantal aansluitmogelijkheden. Maar ja met dat doel heb ik Sonos niet in huis.

Ik ben onder de indruk van het geluid dat uit een speaker als de PLAY:1 komt, maar helemaal geweldig vind ik de PLAY:5 2e generatie. Ik heb €1100 uitgegeven aan twee exemplaren van die laatste en ik geloof best dat ik voor datzelfde geld iets vergelijkbaars of beters kan kopen in termen van geluidskwaliteit. Een 5.1 set met towers en losse subwoofer en dergelijke zal ongetwijfeld anders klinken en wellicht ook beter vanwege de omvang in vergelijking met Sonos omdat dan de technologie simpelweg in een kleine behuizing gepropt zit met bijbehorende nadelen. Maar hey, ik blijf het herhalen hier: de PLAY:5 2e geeft echt een donders goed geluid vind ik. Een compleet geluid met veel 'body' ;) Tel daarbij op dat ik niet meer afhankelijk of beperkt wordt van draadjes (een stopcontact is in elke hoek van het huis wel te vinden), een forse versterker onder de tv en een domme afstandsbediening en ik ben fan. Daarbij vind ik het ook fijn dat ik nu een Philips soundbar heb voor geluid van de tv en PS4, en dus gescheiden van Sonos zodat ik altijd muziek kan luisteren. Tevens vind ik het fijn dat ik op gesynchroniseerde wijze op meerdere apparaten mijn muziek en wachtrij kan beheren en meerdere zones kan maken in huis.

En inderdaad, met de Connect heb je gewoon al je eigen voordelen met de streamingfunctionaliteit van Sonos :)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb even rond gezocht, maar volgens mij zijn er nog geen muurbeugels voor de Sonos Play:5 tweede editie. Of heeft iemand deze al wel gezien?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• merlin1201
Jonasken schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 09:23:
Heb mij nog eens geabonneerd op Apple Music ipv Spotify, en moet zeggen dat Apple Music veel beter in elkaar zit in de Sonos app!
Ik mis echt de afspeel lijsten zoals de top 100 on apple music.
Vind spotify weer juist beter, tja

• Jonasken
merlin1201 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 00:21:
[...]

Ik mis echt de afspeel lijsten zoals de top 100 on apple music.
Vind spotify weer juist beter, tja
Ik heb wel niet van alles screenshots geplaatst hè, top100 staat er ook in in allerlei genres, zelfs van albums :)

• vosss
sww89 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:33:
En inderdaad, met de Connect heb je gewoon al je eigen voordelen met de streamingfunctionaliteit van Sonos :)
Die Connect, moet ik die aan mijn receiver aansluiten en ben ik dan good to go om te streamen? Of moet ik dan bv een mobieltje met muziek erop op die Connect aansluiten die het geluid weer over mn receiver en speakers gooit?

Ik heb even kort gegoogled, maar volgens mij is het het laatste of heb ik het verkeerd en zorgt de Connect ervoor dat je je niet aan je netwerk gekoppelde receiver wegens ontbreken van netwerkfunctionaliteit in je netwerk op kan nemen en kunt streamen vanaf elk device in je netwerk over je receiver zonder netwerkaansluiting?

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08-2025
vosss schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:17:
[...]

Die Connect, moet ik die aan mijn receiver aansluiten en ben ik dan good to go om te streamen? Of moet ik dan bv een mobieltje met muziek erop op die Connect aansluiten die het geluid weer over mn receiver en speakers gooit?

Ik heb even kort gegoogled, maar volgens mij is het het laatste of heb ik het verkeerd en zorgt de Connect ervoor dat je je niet aan je netwerk gekoppelde receiver wegens ontbreken van netwerkfunctionaliteit in je netwerk op kan nemen en kunt streamen vanaf elk device in je netwerk over je receiver zonder netwerkaansluiting?
Klopt. Mijn Marantz in de woonkamer is verbonden met mijn Connect en zo speelt mijn stereo mooi mee met de Playbar en de Play 1 in de keuken. Gewoon je stereo op je optisch aux in zetten en je bent vertrokken. Enkel een extra stopcontact vereist.

• vosss
illewoare schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:19:
[...]

Klopt. Mijn Marantz in de woonkamer is verbonden met mijn Connect en zo speelt mijn stereo mooi mee met de Playbar en de Play 1 in de keuken. Gewoon je stereo op je optisch aux in zetten en je bent vertrokken. Enkel een extra stopcontact vereist.
Ik bedoelde eigenlijk meer zonder verdere Sonos producten.
Kan je met zo een Connect op je oude receiver aangesloten bv een muziekje vanaf je telefoon naar die Connect streamen over je wifi en dat die Connect het over je receiver gooit? Of muziek vanaf je computer naar je receiver streamen?

[ Voor 6% gewijzigd door vosss op 14-02-2016 11:29 ]

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08-2025
vosss schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:23:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk meer zonder verdere Sonos producten.
Kan je met zo een Connect op je oude receiver aangesloten bv een muziekje vanaf je telefoon naar die Connect streamen over je wifi en dat die Connect het over je receiver gooit? Of muziek vanaf je computer naar je receiver streamen?
Ja, zolang je het via de Sonos app doet. Via de smartphone app kan je je muziek op je device selecteren en zo streamen. Zelfde met je muziek op je computer via de Sonos applicatie. Ik heb zelf wel mijn Connect nog niet via mijn WiFi netwerk gebruikt omdat ik een Bridge staan heb naast mijn router. Maar voor zover ik begrepen heb kan het met elk Sonos apparaat zonder Bridge.
Je kan je connect aansluiten via analoog of via optisch, al naargelang wat je oude receiver van aansluitingen heeft.

Op de Sonos website bij de Connect (http://www.sonos.com/nl-be/shop/connect): "Werkt via je WiFi. Eenvoudige installatie. Gemakkelijk uit te breiden."

Dus je moet wel een WiFi netwerk hebben om mee te verbinden natuurlijk. Enkel Connect en telefoon zijn niet voldoende. Maar ik veronderstel dat iedereen dit wel heeft in huis? :)

[ Voor 15% gewijzigd door illewoare op 14-02-2016 11:40 ]

• vosss
Mja ik vind de prijs nogal hoog om van mijn domme receiver een netwerkreceiver te maken zegmaar.

Dan kan ik beter geld bijleggen en een nieuwe knappe receiver kopen imo :)

• tinustilburg
vosss schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 18:58:
[...]

Ik denk dat je dan eerder op zoek moet naar een fatsoenlijke speaker.

Het zal vast vloeken in de kerk zijn, maar de muzikaliteit van de Sonos apparaten die ik gehoord heb vond ik persoonlijk nogal te wensen overlaten.

Overpriced imo en niet zo een beetje ook. Maargoed, het is populair en mensen die nooit een fatsoenlijke speaker gehoord hebben zullen het vast fantastisch vinden. Dat zie ik in mijn kennissenkring ook; allemaal lyrisch over Sonos terwijl ik het ronduit bagger vind klinken. Voor minder geld heb je beter geluid. Nadeel is dan wel dat het allemaal niet zo draadloos en appbesturing enzo is. :P
Iemand zei het hierboven ook al, maar het is inderdaad de combinatie die voor mij zorgt dat ik niet meer anders wil. Geen kast meer onder de tv met apparatuur en meters kabel door het huis. Maar een tv en een Playbar aan de muur. Lekker strak en waarschijnlijk geen topgeluid, maar ik vind het prima. En misschien nog wat beter met een sub. En het gemak van de app spreekt me erg aan, evenals het doordachte van de rest.
Ik wil niet eerst de stereo aan hoeven zetten als ik het tv geluid over de speakers wil horen. Of met een aparte afstandsbediening het geluid harder of zachter hoeven zetten. Dit kan gewoon met de afstandsbediening van de tv en de rest via telefoon of iPad.

• hatsa
Ik heb nu 3 Play:1's en die vind ik het echt wel waard. Ja, voor 200 euro zul je vast wel een iets betere speaker kunnen kopen, maar die moet je dan ook nog aansturen. Het gemak van Sonos vind ik dan ook nog wel wat waard. Ik kan op elk apparaat in m'n huis veranderen wat er speelt, ipv alleen het apparaat waarmee ik de muziek heb aangezet. Tijdens het huishouden gaan ze allemaal op party mode :D

Alleen de Connect vind ik wel echt heel zwaar overpriced. Als je een Play:1 voor 200 kunt verkopen, kan een kastje dat het signaal alleen doorstuurt toch geen 400 moeten kosten.

• swv

swv

Het interessantste is om Sonos in huis te halen tijdens acties. Zo heb ik tijdens de Mediamarkt btw actie voor ~€329 een duopack PLAY:1's gekocht, waar die via Sonos zelf €459 kost en andere partijen >€399. Uiteraard was onder andere de Connect ook leuk afgeprijst. Ik vind dat het dan wel te doen is. Alhoewel ook op concurrerende producten tijdens acties bespaard kan worden natuurlijk ;)

Echter, als je al geïnvesteerd hebt in een dure installatie kan die €400 voor een Connect er ook nog wel bij. Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat die dure installatie zelf al streamingdiensten ondersteund zoals internetradio, Spotify etc.

• tinustilburg
Toch maar een sub besteld voor bij de Playbar, dus ik ben benieuwd :).

Durfde het niet aan om 500+ euro uit te geven aan een tweedehandse van een particulier, maar heb nu een 'open doos model' kunnen kopen bij PlatteTV. Volledige garantie maar wel flink goedkoper dan een nieuwe. Al had ik hem beter een paar weken geleden kunnen kopen tijdens de BTW actie bij Mediamarkt.

Lees overal dat een sub toch wel erg veel toevoegt aan de Playbar, dus de verwachtingen zijn hooggespannen!

• Gonadan

Gonadan

hatsa schreef op maandag 15 februari 2016 @ 06:09:
Alleen de Connect vind ik wel echt heel zwaar overpriced. Als je een Play:1 voor 200 kunt verkopen, kan een kastje dat het signaal alleen doorstuurt toch geen 400 moeten kosten.
Is die 400 tegenwoordig? :|

Op zich vind ik hem wel wat geld waard, in mijn setup zorgt hij voor het gemak en gelijk voor het centrale aansluitpunt waardoor ik geen bridge of boost nodig heb. Dat maakt weer een hoop goed. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• hatsa
Gonadan schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:38:
[...]

Op zich vind ik hem wel wat geld waard, in mijn setup zorgt hij voor het gemak en gelijk voor het centrale aansluitpunt waardoor ik geen bridge of boost nodig heb. Dat maakt weer een hoop goed. ;)
Ja, door de dollarkoers :(

Maar ik krijg 'm in ruil voor een Play:1 voor m'n verjaardag van iemand die 'm niet meer gebruikt :D Ik heb nu een Squeezebox Classic, een Chromecast en een Apple TV aan m'n versterker hangen, maar de Squeezebox werkt niet zo handig met Spotify en de rest vind ik toch een stuk minder handig. Luxeproblemen 8)7

• 0SC4R
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-12-2024
Hallo allen,

Omdat mijn Samsung smart tv geen DD 5.1 surround sound uitzendt, heb ik op aanraden van dit forum uiteindelijk de volgende switch gekocht:

http://www.kabelstore.nl/...dmi-switch-3d-en-arc.html

Bij het afspelen van een dvd in mijn PS4 heb ik nu inderdaad 5.1 geluid. Maar bij het afspelen van de meeste Netflix content op mijn Chromecast -aangesloten op de switch- heb ik geen geluid. Standaard speelt Netflix Dolby Digital af en ik moet dan steeds handig de audio op 'stereo' zetten in de instellingen. Pas dan heb ik weer geluid. Hij blijkt dus alsnog geen 5.1 geluid te pakken op Netflix.

Afgezien van het feit dat ik het jammer vindt dat ik op Netflix nu alsnog geen 5.1 geluid heb, is het handmatig swtichen naar stereo ook nog eens heel erg vervelend. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik hoor het graag! Bij voorbaat dank.

• merlin1201
misschien omdat netflix iets van dolby plus uitzend?

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:40
Krijg je wel 5.1 als je Netflix via de PS4 afspeelt?

Verwijderd

Ik zat in dezelfde situatie, connect getest- vond het niet super met mijn oude versterker en gewoon te duur.
Heb nu een nieuwe Yamaha receiver ( R-N602) met Musiccast en ben zeer tevreden.
vosss schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:08:
Mja ik vind de prijs nogal hoog om van mijn domme receiver een netwerkreceiver te maken zegmaar.

Dan kan ik beter geld bijleggen en een nieuwe knappe receiver kopen imo :)

• 0SC4R
yorroy schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:23:
Krijg je wel 5.1 als je Netflix via de PS4 afspeelt?
Dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik speel Netflix eigenlijk altijd af via Chromecast, omdat dit veel sneller start en gebruiksvriendelijker is dan het PS4 menu.

Echter heb ik wel al dvd's afgespeeld via PS4 en daar pakt hij wel degelijk 5.1 geluid, dus dat zou goed moeten gaan.

• 0SC4R
merlin1201 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:11:
misschien omdat netflix iets van dolby plus uitzend?
Standaard speelt Netflix de meeste content idd Dolby Digital Plus uit. Ik begrijp dat de Playbar standaard niet in staat is dit af te spelen, maar ik hoopte dat dit met de aanschaf van de switch opgelost zou zijn. Doe ik iets fout?

• merlin1201
Ik moet wel zeggen dat de prologic sound die de playbar laat horen ook wel erg goed is en het bijna Dolby 5.1 lijkt.

• tinustilburg
Sinds twee dagen heb ik de Sub in gebruik naast de Playbar. En het maakt inderdaad veel verschil :). Geluid klinkt veel warmer vind ik.

Ben alleen nog niet helemaal uit de juiste instellingen; de Sub staat in een hoekje vlakbij de tv. Heb loudness nu uitgezet en de sub op -1. Vind alleen nog steeds, met name bij het kijken naar de tv, dat de bass soms wat teveel aanwezig is in verhouding tot de stemmen op tv. Spraakversterking staat aan.

Gisteren stond er bijvoorbeeld een programma op waarbij op de achtergrond op een gegeven moment muziek met een stevige bass afgespeeld werd. Toen begon het vreselijk te dreunen en heb ik de Sub flink zachter moeten zetten. Maar bij muziek vind ik hem dan weer helemaal niet overheersend aanwezig. In tegendeel zelfs.

Maar ben er erg blij mee. Dure maar fijne aanvulling op de Playbar!

• 0SC4R
martijnemmerik schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:52:
Ben alleen nog niet helemaal uit de juiste instellingen; de Sub staat in een hoekje vlakbij de tv. Heb loudness nu uitgezet en de sub op -1. Vind alleen nog steeds, met name bij het kijken naar de tv, dat de bass soms wat teveel aanwezig is in verhouding tot de stemmen op tv. Spraakversterking staat aan.
Ik heb mijn Sub zelfs op -3 staan. In een kleine woonkamer klinkt hij al snel veel te hard. Maar zelfs op -3 doet hij zijn werk, want je merkt het meteen als je 'm uitschakelt.

• Jheroun
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:38:
[...]

Maar het is, zoals al eerder gezegd een beetje raar dat een hele speaker met alles erin 200 euro kost en alleen het connectiviteitsdeel ineens het dubbele daarvan kost. Ik dacht de eerste keer dat ik dat zag dat er een foutje in de prijslijst stond ofzo.

Jammer, als dat ding goedkoper dan een play1 zou zijn zou ik er wel een aanschaffen denk ik.

Ik heb ook nog even gezocht of er geen versterkers zijn die dit soort protocollen (Sonos, Heos) native ondersteunen maar die heb ik nog niet gevonden.

• Gonadan

Gonadan

Die vergelijking is nogal scheef. Je vergelijkt nu de Play:1, die geen aansluitingen voor netwerk en line-in heeft en geen line out met een kastje wat dat wel heeft. Wees dan eerlijk en vergelijk het met de Play:5, dat is de enige speaker die het ook heeft. Dan ruil je alleen de audio uitgang in voor een ingebouwde speaker, dat kost je € 150 extra.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-01 17:08
Heb 2 x sonos play 1. Zou geluid van mijn tv ook via de play 1 willen laten lopen. Zou dit kunnen met een Sonos Connect?

Tv heeft een coaxical output zo deze dan op de Sonos connect en hoop dan me tv geluid via de play 1 te horen. Weet dat het wel kan met de play 5 of met de sound bar.

• Damon
De Connect heeft alleen een analoge ingang die je zou kunnen gebruiken, let op dat je wel kans hebt op synchronisatieproblemen.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
voor iOS gebruikers onder ons:

gisteren heeft een halve middag op Reddit (subreddit: Sonos) een printscreen gestaan van een Sonos Alpha User.
Hierin zag je de ( Alpha) release notes voor de allereerste grote nieuwe Sonos update

Deze post is vrij snel door 1 van de mod's verwijderd ivm NDA. Ik ging namelijk later terug naar deze Sonos subreddit en weg was de betreffende post. Al wel wat reacties van deze en gene.

Maar wow, er komen echt hele mooi nieuwe features aan in de nabije toekomst voor bijv de iPad/iPhone. Onder andere full control vanaf het lockscreen (eindelijk!!)

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 19-02-2016 22:57 ]

• Irminsul
Jheroun schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:31:
[...]

Ik heb ook nog even gezocht of er geen versterkers zijn die dit soort protocollen (Sonos, Heos) native ondersteunen maar die heb ik nog niet gevonden.
NAD heeft een bepaalde versterker waar je een Bluesound module in kan stoppen, typenummer is me even ontschoten. Is vziw de enige native mogelijkheid.

• 0SC4R
0SC4R schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:25:
[...]

Dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik speel Netflix eigenlijk altijd af via Chromecast, omdat dit veel sneller start en gebruiksvriendelijker is dan het PS4 menu.

Echter heb ik wel al dvd's afgespeeld via PS4 en daar pakt hij wel degelijk 5.1 geluid, dus dat zou goed moeten gaan.
Ik heb Netflix getest op mijn PS4 en ik krijg alleen 2.0 geluid? Ik vind dit wel raar want ik krijg bij dvd's dus wel 5.1 geluid.

Ik vermoed dat het allemaal te maken heeft met Dolby Digital Plus, dat niet afgespeeld lijkt te worden. Ga ik in Netflix ooit wel 5.1 geluid krijgen met mijn switch? 8)7

• Jheroun
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:53:
Die vergelijking is nogal scheef. Je vergelijkt nu de Play:1, die geen aansluitingen voor netwerk en line-in heeft en geen line out met een kastje wat dat wel heeft. Wees dan eerlijk en vergelijk het met de Play:5, dat is de enige speaker die het ook heeft. Dan ruil je alleen de audio uitgang in voor een ingebouwde speaker, dat kost je € 150 extra.
Een line in, line out en een netwerkpoortje kosten ook drie keer niets natuurlijk. Het prijsverschil tussen een play1 en een play5 zit echt niet in die paar poortjes maar in de versterkers en de speakers natuurlijk. Ik vind het wel een erg creatieve vergelijking overigens :P

Dat de waarde niet in de fysieke poortjes zit maar in de software snap ik, dat ze het dan niet voor een paar tientjes verkopen snap ik ook maar zo'n connect voor Sonos hoeft toch niet meer te kosten dan zoiets als een AppleTV, lijkt me.

• Servor
  • Niet online
Servor schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 16:31:
Iemand anders die sinds de laatste update last heeft van matige (wifi) performance met zijn of haar systeem? <knip>
Nou, anders los ik het zelf wel op hoor. :P.

Bleek toch niet aan de Sonos Connect te liggen, maar aan Plex Media Server die (vanaf een iMac die als server dienst doet) op hetzelfde diskvolume zijn ding doet. Setup is als volgt:

- Sonos Connect via wifi
- iMac met OSX en daarop een aantal scripts als SAB, Couchpotato en Sonarr. En dus ook Plex
- Een music volume op mijn NAS (Synology)
- Daaronder drie mappen: lossless, mp3 en tmp
- Plex kijkt in map mp3 (gebruik ik om muziek on the go te luisteren via de Plex app
- Sonos kijkt in map lossless

Als Plex actief is hort en stoot de playback op mijn Sonos enorm. Zonder Plex geen probleem (heb dit van het weekend herhaaldelijk kunnen reproduceren en vaststellen). Blijft bijzonder omdat ze beide in aparte mappen actief zijn, maar misschien moet ik eens proberen wat het op aparte volumes doet (blijven dezelfde disken uiteraard...).

Voor nu even helder waar het issue zit dus.

• Gonadan

Gonadan

Jheroun schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:29:
Een line in, line out en een netwerkpoortje kosten ook drie keer niets natuurlijk. Het prijsverschil tussen een play1 en een play5 zit echt niet in die paar poortjes maar in de versterkers en de speakers natuurlijk. Ik vind het wel een erg creatieve vergelijking overigens :P

Dat de waarde niet in de fysieke poortjes zit maar in de software snap ik, dat ze het dan niet voor een paar tientjes verkopen snap ik ook maar zo'n connect voor Sonos hoeft toch niet meer te kosten dan zoiets als een AppleTV, lijkt me.
Er is niets creatiefs aan die vergelijking, het is de meest eerlijke. Jij vergelijkt de prijs van de instapspeaker met de Connect en oordeelt daarmee dat de Connect te duur is, dat is creatief vergelijken. Qua functionaliteit staat de Connect nu eenmaal relatief hoog op op de ladder.

Daarbij denken techneuten altijd wel te weten wat iets mag kosten, maar dat is ook omdat men over het algemeen puur vanuit technische kosten redeneert. Een kansloze exercitie, de waarde van het product wordt bepaald voor veel factoren. Fysieke poorten zijn daar één van, maar ook de plaats die het inneemt in je productlijn qua functionaliteit, de onderzoekskosten vooraf, etc. Als je puur naar technische kosten kijkt zijn al hun producten veel te duur, maak het dan gewoon zelf, want wat moet een speaker met internetverbinding nu eigenlijk kosten?

Daarbij heeft Sonos er totaal niets aan om de Connect voor een zeer lage prijs weg te zetten. Dan ondermijnen ze hun eigen speakerrange omdat het gaat lonen een Connect met eigen speakers in elke ruimte neer te zetten. Voor je het weet zijn er cases met ingebouwde speaker op de markt waar een connect precies in past, voor weinig. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jheroun
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:46:
[...]

Er is niets creatiefs aan die vergelijking, het is de meest eerlijke. Jij vergelijkt de prijs van de instapspeaker met de Connect en oordeelt daarmee dat de Connect te duur is, dat is creatief vergelijken. Qua functionaliteit staat de Connect nu eenmaal relatief hoog op op de ladder.
Als je een doosje zonder versterkers en speakers erin vergelijkt met een doosje waar wel speakers en versterkers inzitten heb je altijd een scheve vergelijking. Die wordt niet rechter als je het doosje zonder speakers vergelijkt met een doos met meer en duurdere speakers.

De vergelijking met de Play1 maak ik omdat zo'n connect vooral om de software draait, ja, de aansluitingen zijn ook van belang maar je maakt mij niet wijs dat Sonos voor die connect input en outputs bouwt die duurder zijn dan de versterker en speakers in de Play1.
Daarbij denken techneuten altijd wel te weten wat iets mag kosten, maar dat is ook omdat men over het algemeen puur vanuit technische kosten redeneert. Een kansloze exercitie, de waarde van het product wordt bepaald voor veel factoren. Fysieke poorten zijn daar één van, maar ook de plaats die het inneemt in je productlijn qua functionaliteit, de onderzoekskosten vooraf, etc. Als je puur naar technische kosten kijkt zijn al hun producten veel te duur, maak het dan gewoon zelf, want wat moet een speaker met internetverbinding nu eigenlijk kosten?

Daarbij heeft Sonos er totaal niets aan om de Connect voor een zeer lage prijs weg te zetten. Dan ondermijnen ze hun eigen speakerrange omdat het gaat lonen een Connect met eigen speakers in elke ruimte neer te zetten. Voor je het weet zijn er cases met ingebouwde speaker op de markt waar een connect precies in past, voor weinig. :D
Dat laatste snap ik, Sonos vraagt ervoor wat men ervoor wil betalen natuurlijk. NAD vraagt ook 500 euro voor een plugin module die ongeveer hetzelfde doet.

• Gonadan

Gonadan

Jheroun schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:55:
Als je een doosje zonder versterkers en speakers erin vergelijkt met een doosje waar wel speakers en versterkers inzitten heb je altijd een scheve vergelijking. Die wordt niet rechter als je het doosje zonder speakers vergelijkt met een doos met meer en duurdere speakers.
Technisch geredeneerd, ik redeneer functioneel:

Jij vergelijkt een doosje wat helemaal niets meer kan dan afspelen met een doosje wat kan afspelen, direct op een internetkabel aangesloten kan worden, daardoor als bridge kan fungeren, én nog eens een signaal kan ontvangen en op andere speakers laten afspelen.

Weet je wel hoe onwijs veel meer de Connect kan ten opzichte van de Play:1? Het enige voordeel wat voor de Play:1 spreekt is dat hij zelf geluid kan maken, voor de rest kan hij niets. ;)
De vergelijking met de Play1 maak ik omdat zo'n connect vooral om de software draait, ja, de aansluitingen zijn ook van belang maar je maakt mij niet wijs dat Sonos voor die connect input en outputs bouwt die duurder zijn dan de versterker en speakers in de Play1.
Wederom als techneut geredeneerd. Het is functionaliteit, dat kost geld. En ja, misschien vind Sonos de connectiviteitsmogelijkheden wel meer waard dan die ene speaker van de Play:1.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jheroun
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:13:
[...]

Technisch geredeneerd, ik redeneer functioneel:

[...]

Wederom als techneut geredeneerd. Het is functionaliteit, dat kost geld. En ja, misschien vind Sonos de connectiviteitsmogelijkheden wel meer waard dan die ene speaker van de Play:1.
Mooi verhaal maar mij overtuig je er niet mee. Dat is niet erg, we kunnen het gewoon oneens zijn, geen punt ;)

Voor mij valt dit allemaal onder de noemer marketing, daar zit inderdaad vaak een ander stuk waardering achter dan op basis van functionaliteit maar ik hecht waarde aan wat iets doet, niet aan hoe de dingen die iets wel of niet doet door de fabrikant gewaardeerd worden. Netto effect is dat ik deze play connect niet zal kopen, terwijl ik hem wel zou kopen als hij 150 euro goedkoper was.

• Servor
  • Niet online
Jheroun schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:58:
[...]

Netto effect is dat ik deze play connect niet zal kopen, terwijl ik hem wel zou kopen als hij 150 euro goedkoper was.
Dat maakt Sonos natuurlijk geen bal uit. Geloof mij, bedrijven als Sonos doen zeer uitgebreid onderzoek naar het prijspeil van hun producten (ook in relatie tot hun andere producten) en daar is ongetwijfeld uitgekomen dat het goedkoper prijzen van de Connect geen invloed heeft op hun winstmaximalisatie over de gehele productlijn.

Dat er daardoor een paar knutselaars op een Nederlands forum zitten te mekkeren over een in hun ogen te dure Connect, maakt ze natuurlijk niets uit. ;).

(de vergelijking met Apple producten blijft zich opdringen: vrijwel iedereen vind het oh-zo dure telefoons of tablets of wat dan ook, maar voorlopig zijn ze niet aan te slepen. Prima prijs dus!)

• Yamahaa
Connect heeft ook nog een DAC.......play 1 niet....

• Gonadan

Gonadan

Jheroun schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:58:
Mooi verhaal maar mij overtuig je er niet mee. Dat is niet erg, we kunnen het gewoon oneens zijn, geen punt ;)

Voor mij valt dit allemaal onder de noemer marketing, daar zit inderdaad vaak een ander stuk waardering achter dan op basis van functionaliteit maar ik hecht waarde aan wat iets doet, niet aan hoe de dingen die iets wel of niet doet door de fabrikant gewaardeerd worden. Netto effect is dat ik deze play connect niet zal kopen, terwijl ik hem wel zou kopen als hij 150 euro goedkoper was.
'Wat iets doet' is nu precies wat functionaliteit in houdt. Het is overigens prima als jij onvoldoende baat hebt bij de functionaliteit van de connect en daarom het geld er neit voor over hebt. De stellingen en vergelijkingen die je maakt om dat te beargumenteren zijn gewoon niet correct. De prijs is bij lange na niet zo onredelijk als jij wilt doen voorkomen. :)

Maar volgens mij wil je hem gewoon heel graag alleen vind je hem te duur. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jheroun
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:22:
[...]

'Wat iets doet' is nu precies wat functionaliteit in houdt. Het is overigens prima als jij onvoldoende baat hebt bij de functionaliteit van de connect en daarom het geld er neit voor over hebt. De stellingen en vergelijkingen die je maakt om dat te beargumenteren zijn gewoon niet correct. De prijs is bij lange na niet zo onredelijk als jij wilt doen voorkomen. :)

Maar volgens mij wil je hem gewoon heel graag alleen vind je hem te duur. :+
Persoonlijk zoek ik iets voor de badkamer dus kwam ik vooral op de play1 aangezien die een vochtige ruimte wel kan handlen. Bij verder kijken naar de Sonos spullen kwam ik die connect tegen en die prijs vond ik gewoon raar, vandaar. In the end is het handig om, ook al zoek ik nu maar een zo'n ding (en wellicht een voor de slaapkamer) na te denken over een systeem waar je verder in kan groeien. Dus ik ben aan het kijken naar Sonos, Heos en, op aanraden van een collega, Bluesound. Maar connecten aan je hifi zit kennelijk in het premiumsegment, aangezien Heos 400 euro vraagt voor zo'n ding en Bluesound 550.

Wat zit er dan in zo'n kastje wat die prijs redelijk maakt? Een CPU die een stuk dikker is dan in de speakervarianten ofoz? Een DAC, wat electronica, de poorten en de software an sich kunnen dat toch niet alleen zijn? Of wellicht is de afzetmarkt voor dit soort connect dingen dermate klein dat de kleinere aantallen die ze produceren direct tot een hogere kostprijs leiden. Maargoed, het maakt ook niet uit, het verbaast me gewoon.

• Gonadan

Gonadan

Het stelt je in staat om het gemak van Sonos te kunnen gebruiken, maar dan met de mogelijkheid tot echt goed geluid. Dat is onbetaalbaar. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• hatsa
Op de Play:1 zit ook gewoon een ethernet-poort. Een DAC had van mij niet echt gehoeven, aangezien hij optisch is aangesloten op m'n versterker.

Hij vervangt hier een Squeezebox Classic, die volgens mij qua aansluitingen en geluidskwaliteit niet onderdoet voor de Connect, alleen qua gebruiksgemak wat minder begint te worden. Jammer, want ik vond Squeezebox wel een tof (en relatief betaalbaar :P) systeem.

• tedjevanduuren
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-01 12:01
Misschien een rare vraag, maar heb dit topic doorgezocht naar een oplossing ervan.

Van het weekend heb ik 2 Play:1's van Sonos gehaald en een Connect om de Play:1's te voorzien van de line-in ingang die de connect heeft.

Nu zie ik dat de Play:5 ook een aux (line-in) ingang heeft, dus is het mogelijk de Connect te vervangen voor een Play:5 welke dan bij de versterker komt te staan.

Het gaat mij alleen om geluid welke van versterker naar de Play:1's in de keuken kan streamen. Ik maak geen gebruik van de line-out welke ook op de Connect zit.

Mijn oplossing is dan:
Play:5
- Netwerk
- Aux-in (Zone 2 Uitgang van mijn receiver)

Play:1's
- doormiddel van de Play:5 muziek streamen
(Wel afzonderlijk van de Play:5)

Dit omdat een connect 389 is ten opzichte van een Play:5 van 519 (Met goed zoeken). En omdat ik alleen de line-in gebruik.

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 10:21
Ja dat kan. Ik moet alleen wel zeggen dat het geluid via line-in een stuk zachter en vlakker klinkt dan 'normaal' via het sonos netwerk en ik dat zonde vind van de qualiteit.

Ik heb 2x een play:5 en ook de connect en die connect staat stof te happen. Connect is leuk als je al een goede set hebt staan die je wilt integreren met de rest van je sonos familie. Maar ook daar heb ik het probleem dat ik mijn versterker op 'direct' heb moeten staan en dan klinken mijn jamo towers nergens naar, dus ook daar zit geen enkele 'oempf' in het geluid.

Ik zou gaan voor de play:5 ;)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ben me een beetje aan het verdiepen om te gaan starten met de Play:1
Handleiding gelezen om wat in te lezen.

Maar een aantal dingen is mij nog niet duidelijk.

Ik wil 2 stuks van de Play:1 aanschaffen, en die als stereopaar laten dienen.
Maar kan ik later nog 2 stuks aanschaffen en die ook als stereopaar te laten dienen, allen in de zelfde woonkamer en zo een surround effect te krijgen?

Kan dit?

Elect a clown, expect a circus.

• Irminsul
Nee dit kan niet. Je kan uiteraard wel twee stereoparen in 1 kamer zetten en die groeperen, maar geen 4-kanaals geluid over 4 speakers weergeven. Het blijft dus stereo.

• swv

swv

Slasher schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:43:
Ben me een beetje aan het verdiepen om te gaan starten met de Play:1
Handleiding gelezen om wat in te lezen.

Maar een aantal dingen is mij nog niet duidelijk.

Ik wil 2 stuks van de Play:1 aanschaffen, en die als stereopaar laten dienen.
Maar kan ik later nog 2 stuks aanschaffen en die ook als stereopaar te laten dienen, allen in de zelfde woonkamer en zo een surround effect te krijgen?

Kan dit?
Min of meer. Surround is niet helemaal het goede woord omdat je eigenlijk jezelf in het midden van twee stereoparen plaatst. Stel je hebt de volgende opstelling:

......Front......
1.................2
........Jij.........
3.................4
......Back......

Bij het configureren van een stereopaar moet je aangeven wat de linker PLAY:1 is. Dus in dit gangbare voorbeeld zijn:
1 & 2 een paar
3 & 4 een paar
Dan zou ik 1 en 3 als linker speaker markeren.Tot zover klinkt het logisch ;)

Dan komt het moment dat je muziek van een live concert gaat afspelen. In de Sonos app kun je aangeven de groepen 1 & 2 en 3 & 4 te willen bundelen. Als het goed is klinkt het drumstel dat wat meer links van het podium staat duidelijker over 1 en 3 en de gitaar wat rechts op het podium staat duidelijker over 2 en 4. Surround is het dan niet, want het publiek schreeuwt voor net zo hard als achter aangezien paar 1 & 2 hetzelfde afspelen als 3 & 4. De echte surround ervaring haal je natuurlijk alleen met een playbar in 5.1 opstelling maar dan is de meerwaarde vooral het kijken van films.

Wat jij dus voorstelt kan bij muziek dus prima maar is niet surround waardig.

• merlin1201
Hoi.
Sinds enige tijd heb ik steeds vaker storingen in mijn sonos netwerk.
Het gebeurt dan dat het geluid van de radio of van spotify weg valt, dat is echt heel vervelend.
Volgens mijn gebeurd het niet als ik gewoon de tv aan heb staan.
Onduidelijk wat de reden is, maar volgen mijn kan het niet aan mijn internetverbinding liggen (ziggo 200mb)
Modem airport express zowel bridged als gewoon gebruikt.
Wie heeft dit ook?

• b_oldie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
merlin1201 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:13:
Hoi.
Sinds enige tijd heb ik steeds vaker storingen in mijn sonos netwerk.
Het gebeurt dan dat het geluid van de radio of van spotify weg valt, dat is echt heel vervelend.
Volgens mijn gebeurd het niet als ik gewoon de tv aan heb staan.
Onduidelijk wat de reden is, maar volgen mijn kan het niet aan mijn internetverbinding liggen (ziggo 200mb)
Modem airport express zowel bridged als gewoon gebruikt.
Wie heeft dit ook?
Ik ben er ondertussen achter dat Sonos wel heel gevoelig is voor instabiel internet.
Een paar maanden geleden was mijn internet instabiel (bij pingen hele slechte pingtijden en zelfs packet loss) Ik kwam er pas achter dat mijn internetverbinding instabiel was doordat Tunein radio steeds wegviel op de Sonos. (Netflix was geen enkel probleem).

• Yamahaa
Indien je gebruik maakt van Sonos-net kan een ander kanal ( 1 6 of 11) vaak helpen. Zonder Sonos-net (en dus je eigen wifi) kan dit niet...
Omdat mijn WIFI erg druk is gebruik ik een bridge van Sonos en dit werkt al jaren zeer stabiel in een middelgroot huis met drie etages beton en buiten.

[ Voor 36% gewijzigd door Yamahaa op 08-03-2016 11:04 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.