Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 34 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:32

swv

Elect schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:15:
[...]

Ik heb ook Elite, dus grote kans dat er toch een probleem zit bij Deezer. Wellicht een idee om eens wat support tickets in te schieten :)
Inderdaad. Ik zat al te kijken op het Engelse en Nederlandse gedeelte van het Sonos forum. Het is de bedoeling dat je, wanneer het probleem zich voordoet, binnen 15-20 minuten (maar ik zou sneller zijn :P) een diagnose verzend.

Ik zie Ryan A van de Sonos staff vaak focussen op de netwerksetup van mensen en dat daar vaak de problemen vandaan komen. Zo heeft hij het ook over andere routers en accesspoints in het netwerk. Dat zet mij aan het denken. Ik heb mijn Sonos speakers achter een switch hangen. Hoewel zo'n ding alleen maar LAN verkeer doorsluist, wat je ook zou denken, moet ik 'm toch wel eens uit en weer aan zetten als er geen internet is of wanneer er iets misloopt met het uitgeven van IP adressen enzo. Maar aan de andere kant lijkt het mij ook weer sterk dat dat dan een reden is om muziek te gaan skippen.

Edit: In een van mijn eerste reacties klaagde ik al over dat mijn Play:5's telkens van de WiFi werden gegooid en dat ik daarom voor bedraad heb gekozen. Wellicht dat mijn router toch moeilijk doet hoor.

Edit 2: Hier een topic om aan te haken wellicht https://en.community.sono...probleem-afspelen-6733617. Ik luister sinds deze post met Apple Music en vooralsnog geen problemen ervaren.

[ Voor 15% gewijzigd door swv op 15-01-2016 10:13 ]

Verwijderd

gaizka schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:20:
[...]

Hoe heb je die Play 5 opgesteld als ik vragen mag, op welke positie t.o.v. de playbar en sub bedoel ik.
De Play5 staat niet in de buurt opgesteld maar ergens verderop in de kamer. Eigenlijk meer richting een eetkamer, voor als we daar zitten.

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Het zal wel aan mij liggen maar ik ben op zoek naar een gebruikt play 1 setje maar tjonge als je op markplaats kijk dan staan er zoveel op, das toch appart zeker omdat de geluidskwaliteit e.d zo goed is, daar wil je toch niet vanaf.
Mja en gek genoeg worden die dingen aangeboden voor de nieuwprijs? Echt ik snap dat gewoon niet bedoel voor 25 euro goedkoper wil je toch een nieuwe?
Maja mocht er nog iemand een setje hebben staan en daar vanaf wil pm me maar.
Zijn er trouwens nog alternatieven voor meurbeugels voor de play 1 want om nou 35,- euro uit te geven voor een beugeltje dat slaat ergens op.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-01 19:49
merlin1201 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 17:58:
Het zal wel aan mij liggen maar ik ben op zoek naar een gebruikt play 1 setje maar tjonge als je op markplaats kijk dan staan er zoveel op, das toch appart zeker omdat de geluidskwaliteit e.d zo goed is, daar wil je toch niet vanaf.
Misschien denken mensen toch als het nieuwe eraf is: verrek mijn oude "echte" stereo klinkt toch echt vele malen beter.... >:)

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21
Heel bizar inderdaad: die geestelijk gehandicapten die 190 euro voor gebruikte Sonos Play:1's op marktplaats bieden... 209 nieuw in doos...

Haters everywhere but I don’t really care

• merlin1201
  • Nu online
Ik heb inmiddels al 2 adv geboden waarna ik een markplaats melding kreeg.. Frouduleuse adv, verwijderd.
Jammer want die prijs was wel prima..tenminste 135,- vind ik een normale 2e handse prijs als niewprijs 200,- is. Vaak haal je deze adv er uit maar die zijn altijd of in maastricht of in groningen of O. Iedergeval te ver op te halen. Dus dan betaal je en krijg je niets verstuurd. Maw pas op met markplaats ik vermoed dat in de populaire groepen zeker 20 procent fake is.

[ Voor 53% gewijzigd door merlin1201 op 16-01-2016 22:55 ]

• merlin1201
  • Nu online
Vraag: momenteel maakt mijn set gebruik van Sonosnet.. tenminste dat denk ik. want WM:0
Alleen de playbar is bedraad aangesloten.
Ik vraag me af hoe ik dan gebruik kan maken van mijn eigen netwerk, via de instelling blijft het op WM:0
zou kunnen dat ik de kabel los moet maken.
2e vraag of dit dan beter is of is het sonosnetwerk altijd van een betere kwaliteit.
Mijn Router is een Airport Extreme

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-01 22:36
De vraag voor mij zou zijn wat de reden is om het rechtstreeks op je wifi te doen. Als je de kabel weg wil hebben kan ik dat natuurlijk begrijpen. Mijn voorkeur heeft Sonos net. Terwijl ik door het hele huis en buiten n goed en snel genoeg netwerk heb. Ik werk met een bridge in de meterkast, Zelfde resultaat alleen geen extra kabels dus bij een speler.Om via wifi te gaan moet idd de kabel uit de speler. Mijn advies zou zijn om de installatie opnieuw te doorlopen.

Verwijderd

Goedemorgen, Ik zit er aan te denken om een playbar te kopen. Ik ben al in bezit van 2x Play 5 en erg tevreden. Nu wil ik de playbar toevoegen alleen weet ik niet waar ik kan zie of mijn tv 5.1 optical out door stuurt? Waar kan ik dat zie, ik heb een Panasonic TX-48AS640.
https://www.panasonic.com...led/tx-48as640.specs.html

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02-2025
Het beste is om met de support van Panasonic te bellen of te mailen die kunnen het je gelijk vertellen.
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:24:
Goedemorgen, Ik zit er aan te denken om een playbar te kopen. Ik ben al in bezit van 2x Play 5 en erg tevreden. Nu wil ik de playbar toevoegen alleen weet ik niet waar ik kan zie of mijn tv 5.1 optical out door stuurt? Waar kan ik dat zie, ik heb een Panasonic TX-48AS640.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:28

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Of ze zijn allemaal voorzichtig begonnen en willen later liever de 3 of de 5. ;)
Zijn er trouwens nog alternatieven voor meurbeugels voor de play 1 want om nou 35,- euro uit te geven voor een beugeltje dat slaat ergens op.
Tja, je koopt design premium speakers voor honderden euro's en dan is een beugeltje van wat tientjes te duur? :D

Kijk maar eens wat een speakerstand kost als je die een beetje mooi bij passend wilt kopen voor een boekenplankspeaker. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:11

robhof

Lembongan view

merlin1201 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:52:
Ik heb inmiddels al 2 adv geboden waarna ik een markplaats melding kreeg.. Frouduleuse adv, verwijderd.
Jammer want die prijs was wel prima..tenminste 135,- vind ik een normale 2e handse prijs als niewprijs 200,- is. Vaak haal je deze adv er uit maar die zijn altijd of in maastricht of in groningen of O. Iedergeval te ver op te halen. Dus dan betaal je en krijg je niets verstuurd. Maw pas op met markplaats ik vermoed dat in de populaire groepen zeker 20 procent fake is.
Afhankelijk van de ouderdom natuurlijk, maar ik vind €135,- wel heel laag voor een tweedehands PLAY:1. Dat zou ik absoluut niet vertrouwen. Vergis je niet, Sonos-producten zijn tweedehands erg populair. Mijn 3 en 4 jaar oude eerste generatie PLAY:5's had ik na enorm veel reacties via Marktplaats snel verkocht voor een mooie prijs.
Gonadan schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:01:
[...]

Of ze zijn allemaal voorzichtig begonnen en willen later liever de 3 of de 5. ;)
Boven heb ik twee PLAY:1's en die klinken echt goed (bevallen beter dan de oude PLAY:5), maar de nieuwe 5 beneden klinkt toch wel echt fantastisch (voor niet-audiofielen zoals ik). Ik zie mezelf de 1's nog wel een keer in de verkoop gooien inderdaad. Al zijn die wel errug handig met een feestje. Zucht... I want it all. ;)

• swv

swv

Oke ik heb nu ook twee PLAY:1's. Momenteel verdekt opgesteld achter mijn tv. Ik dacht, wat een bagger geluid. Maar dat is logisch, want achter de tv is nou niet de ideale plaats (maar kan nu even niet anders). Trueplay Tuning gedaan en wat een wereld van verschil! Hier bewijst Trueplay echt wat toe te voegen, namelijk de boxen zo kalibreren dat ze in elke situatie goed geluid kunnen geven. Met mijn PLAY:5's maakte Trueplay weinig verschil omdat die speakers niet gehinderd worden.

De PLAY:1's zijn echt top. Wederom boven verwachting dat geluid. Maar ik ben het eens met @robhof. De nieuwe PLAY:5's klinken nog weer beter. Gelukkig maar, anders heb ik voor niks zoveel geld uitgegeven :P Wat veel mensen doen en dat is ook wat ik voor ogen heb, en wat ook zeker aan te bevelen is, is de PLAY:5's in de woonkamer (of een andere ruimte die voor jou het belangrijkst is) en de PLAY:1's waar geluidskwaliteit (gezien de prijs) er net even minder toe doet, zoals de de slaapkamer, badkamer of keuken. Wegdoen zou ik zonde vinden tenzij je op 20m2 woont ;)

• merlin1201
  • Nu online
[...]

Tja, je koopt design premium speakers voor honderden euro's en dan is een beugeltje van wat tientjes te duur? :D

Kijk maar eens wat een speakerstand kost als je die een beetje mooi bij passend wilt kopen voor een boekenplankspeaker. ;)
[/quote]

Ben ik mee eens echter je betaald 35,- euro voor een doodsimpele beugel welke amper een paar euro kost, maar omdat er sonos op staat gaat deze 10 x over de kop.
Ik heb inmiddels via MP een verkopen die 17,50 per stuk vraag en deze zijn nog nieuw ook.
Ik vermoed dat deze zelf gemaakt worden maar dat maakt mijn niets uit, uiteindelijk hangt het.

Verwijderd

Iemand toevallig ervaring met de Sonos Boost?

Versterkt deze je hele Wifi-signaal, zodat ook de internetverbinding beter wordt?
Hebben b.v. mijn laptop en telefoon hier ook profijt van?

Nu is mijn wifi-verbinding boven namelijk erg belabberd en werkt mijn wifi-repeater ook niet zoals ik willen.
Aangezien ik nu ook voor boven wat Play1's zou willen aanschaffen wil ik hierbij ook meteen deze Boost nemen. Als de Boost ook het signaal versterkt voor mijn laptop en telefoon zou dat natuurlijk geweldig zijn...

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb ervaring.

Het signaal voor je Sonos-speakers wordt zeker beter. Ze haperen nu minder vaak bij mij. Je verbinding met internet zal er niet beter op worden (ook die Boost is gewoon bedraad aangesloten).

Verder staat de Boost lost van de WiFi voor je telefoon en laptop. If any, als de Boost op hetzelfde kanaal zou werken als de WiFi voor je laptop en telefoon, dan zal de Boost juist intefereren met dat signaal en zullen ze elkaar hinderen.

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:43:
Ik heb ervaring.

Het signaal voor je Sonos-speakers wordt zeker beter. Ze haperen nu minder vaak bij mij. Je verbinding met internet zal er niet beter op worden (ook die Boost is gewoon bedraad aangesloten).

Verder staat de Boost lost van de WiFi voor je telefoon en laptop. If any, als de Boost op hetzelfde kanaal zou werken als de WiFi voor je laptop en telefoon, dan zal de Boost juist intefereren met dat signaal en zullen ze elkaar hinderen.
d:)b
Bedankt voor je reactie. Jammer dat dit niet zo is... moet ik voor de gewone WiFi nog even op zoek naar een andere oplossing...
De Boost gaat er toch wel komen voor m'n Sonos apparatuur... ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:13:
[...]

d:)b
Bedankt voor je reactie. Jammer dat dit niet zo is... moet ik voor de gewone WiFi nog even op zoek naar een andere oplossing...
De Boost gaat er toch wel komen voor m'n Sonos apparatuur... ;)
Waarom kijk je voor je wifi niet naar een devolo homeplug, of 2 of meer ?
Heb er 4 in mijn huis met WiFi on the move werkt dat uitstekend, zelfs 20m achter in de tuin heb ik WiFi.http://www.devolo.com/nl/Producten/dLAN-500-AV-Wireless+ deze bijvoorbeeld, kan je er maximaal 24 van koppelen.

• Gonadan

Gonadan

merlin1201 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 18:50:
Ben ik mee eens echter je betaald 35,- euro voor een doodsimpele beugel welke amper een paar euro kost, maar omdat er sonos op staat gaat deze 10 x over de kop.
Ik heb inmiddels via MP een verkopen die 17,50 per stuk vraag en deze zijn nog nieuw ook.
Ik vermoed dat deze zelf gemaakt worden maar dat maakt mijn niets uit, uiteindelijk hangt het.
Maar ook die beugel is niet van Sonos zelf toch? Volgens mij hebben ze geen beugels voor de Play toch?

Ik ken wel speciale beugels waarbij je ook kunt richten, dan is het helemaal niet raar dat zoiets 35 euro kost.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• merlin1201
  • Nu online
Ik heb muurbeugels zoals deze van Cavus. http://www.cavus.eu/images/SN1TW-2.png
rechter model.
deze kosten rond de 30,- per stuk. degene die ik heb zijn hetzelfde maar dan 17,50 ps
Scheelt veel vind ik

• Gonadan

Gonadan

Ah ik dacht aan zoiets: http://flexson.nl/flexson-sonos-play-1-muurbeugel
Dat is wel een paar tientjes waard. Die jij laat zien kan je ook bij de bouwmarkt halen voor een paar euro. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• merlin1201
  • Nu online
Dat dacht ik ook maar dat valt toch tegen, dan krijg je toch die vogel dingen of eigelijk niets wat past

• merlin1201
  • Nu online
Blijft bizar op bijna alles waar ik op bied word de adv verwijderd door marktplaats ivm fraude..
dus mensen kijk uit inmiddels is 50% nep

Verwijderd

Toen mijn stereo eind 2014 de geest gaf, ben ik na wat zoek (en luister-)werk terecht gekomen bij Sonos.
De Playbar leek de ideale starter om het geluid van tv en muziek over te brengen. Hierbij werd ik echter
onmiddellijk geconfronteerd met het gebrek aan aansluitings poorten (1 Spdif digitaal). Aankoop van een Connect overwogen, doch via deze site:
http://smart-living.be/sonos-playbar-meer-bronnen-toevoege/
uitgekomen bij de CYP AU-D9 die 3 verschillende aansluitmogelijkheden (analoog - digitaal coax en optisch) kan omzetten naar Spdif digitaal voor de playbar (en aan 129 € een stuk goedkoper dan de Connect). Playbar werd bekabeld aangesloten aan router.
Kort nadien overgegaan tot aankoop van 2 Play1's (promo van Sonos) die moesten dienen als rears voor de playbar of losse speakers (blijven perfect hun ding doen ook achteraan de tuin op +/- 50 meter van de bekabelde Playbar).
Bij de prijsverhoging van Sonos halfweg 2015 nog snel overgegaan tot aankoop van de Sub (wat een verschil, van zacht ondersteunen van de bassen tot ...).
Eind 2015 overgegaan tot aankoop van 2 Play3's (promo Mediamarkt) die de Play1's vervangen (deze zijn ondertussen door de dochters in beslag genomen...). Play3's worden ingeschakeld als rears voor de surround of los als stereopaar of, als het wat harder moet, gegroepeerd met de Playbar en Sub (perfect). Play3's werden gemonteerd op speakerstanden van: Sanus - WSS2 (wit of zwart) :
http://www.sanus.com/en_US/products/speaker-stands/wss2/
(gekocht bij Art & Craft) die zowel de Play1 of Play3 (horizontaal of verticaal) kunnen dragen (beugels meegeleverd) (hoogte: 86 cm).
Om niet iedere keer mijn pc te moeten opstarten en de cd-speler uit te schakelen, werd recent een
Medion LIFE S89044 Externe USB 3.0 WiFi harde schijf 1 TB aangekocht om mijn geripte
cd's op te plaatsen. Testen zijn nog bezig (harde schijf is te bereiken via Sonos Controler app), mp3 320kb geen probleem maar bij flac valt de buffer soms weg. Harde schijf kan ook met kabel aan de router, waarschijnlijk zal dit het buffer probleem verhelpen.
Youtube beluiteren (windows-pc), en te lui om de Cyp AU-D9 in te schakelen; gebruik ik: http://www.streamwhatyouh...topic/sonos-is-supported/.
Dat Youtube niet de ideale audio-bestanden (max 192kb) levert hoef ik waarschijnlijk niet te vermelden.
Tot op heden geen vergelijkbare streaming app gevonden voor android, maar de Sonos Controler app kan natuurlijk wel de muziek vanuit het geheugen of sd-kaart van een smartphone of tablet afspelen.
Ik ben ondertussen Sonos-fan en nog steeds onder de indruk van de combinatiemogelijkheden van de speakers. Audiokwaliteit is goed als je weet waarom je Sonos koopt.
Aansluitmogelijkheden en prijs zijn dan weer de mindere kanten.
Hopelijk heeft iemand iets aan mijn ervaring met Sonos.

Verwijderd

Als er bij MM weer een "btw weg ermee" actie komt, valt Sonos daar dan ook onder?

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-01 19:51
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:16:
Als er bij MM weer een "btw weg ermee" actie komt, valt Sonos daar dan ook onder?
Als ik de MM site mag geloven wel ja. Bij favoriete BTW-weg ermee producten staat de Play:1 iniedergeval ertussen. http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/btw.html

• merlin1201
  • Nu online
Momenteel bij Euronics (Tiel) toch wel leuke aanbieding tast Sonos. 10% korting op alles.
Die starterspack 2x play:1 gaat er voor 360,- over de toonbank, kortom niets mis mee ik heb er inmiddels als mijn spullen gekocht.
Ik heb geen vertrouwen meer in marktplaats.
Lijkt wel of ik reclame maakt maar dat was eigelijk niet de bedoeling.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En dat terwijl mm haast 20% geeft? Da's idd geen reclame...

• swv

swv

MikeyMan schreef op zondag 24 januari 2016 @ 00:03:
En dat terwijl mm haast 20% geeft? Da's idd geen reclame...
360 euro is een mooie prijs hoor. De starterpack was bij mm vorige week 418 euro en nu 458 euro. Dat komt met btw weg neer op 379 euro. Goed je kunt ook de losse PLAY:1's kopen want die prijs schommelt nu rond 209 euro per stuk wat dan als duo zonder btw 345 euro kan zijn. Ben benieuwd of die nog wordt verhoogd want de webshop toonde ook al even 229 euro per stuk 8)7

In het geval van merlin zou ik vanwege die onzekerheid gewoon klant bij Euronics blijven. Die prijsverschillen zijn of worden hoe dan ook toch niet zo groot :)

[ Voor 3% gewijzigd door swv op 24-01-2016 08:10 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:24:
Kwestie van proberen is de enige optie vrees ik. Ik heb 2 Panasonics in huis van een paar jaar oud en die kunnen t niet. M'n pa had hetzelfde en om die reden heeft hij de set weer moeten terugbrengen (zie aantal posts terug).

Verwijderd

Cartman! schreef op zondag 24 januari 2016 @ 08:58:
[...]

Kwestie van proberen is de enige optie vrees ik. Ik heb 2 Panasonics in huis van een paar jaar oud en die kunnen t niet. M'n pa had hetzelfde en om die reden heeft hij de set weer moeten terugbrengen (zie aantal posts terug).
Net een playbar gekocht wat blijkt nou je kunt geen Play 5 gebruiken voor surround? wat is dat raar zeg, kan alleen de play 5 (2gen).

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:07:
[...]

Net een playbar gekocht wat blijkt nou je kunt geen Play 5 gebruiken voor surround? wat is dat raar zeg, kan alleen de play 5 (2gen).
Je TV ondersteunt wel 5.1 over optisch uit dus?

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:07:
[...]

Dat heeft te maken met de WiFi componenten in de oude play:5. Deze ondersteunt geen 5 GHz signaal wat nodig is voor een Sonos surroundopstelling.

Verwijderd

Goedemorgen mede tweakers,

Ik ben voornemens om deze week in de befaamde BTW actie een Sonos Playbar te gaan aanschaffen.
Ik had eerst een 5.0 opstelling, en heb deze dan ook verkocht omdat het in de kamer vrij rommelig oogt (overal die speakers).
De playbar zelf ben ik al gaan beluisteren en was onder de indruk van het geluid, zover je dat kan horen in een winkel.

Nu zal de Playbar vooral gebruikt gaan worden voor films en games, wat is de ervaring van de bezitters over het geluid van de Playbar bij films en games?

Ook heb ik al redelijk wat avonden verdiept in het DTS verhaal.

Nu heb ik sinds vorig jaar een nieuwe tv LG 55UB850 welke natuurlijk een optical out heeft, ik kan er echter met geen mogelijkheid achterkomen of deze TV een DTS signaal omzet in een Dolby Digital signaal, heeft iemand ervaring met dit model tv en een playbar?

Wanneer dit niet het geval blijft te zijn heb ik de mogelijkheid om te werken met een HDMI-switch (heb een viertal HDMI apparaten) waarvan de switch een optische uitgang heeft welke ik dan kan aansluiten op de Playbar. Kan iemand me wat meer vertellen over hoe dit in zijn werk gaat? Zet deze switch dan een DTS signaal om in een Dolby Digital signaal?
Welke merk switch kan dit en waar kan ik dit kopen?
Ik heb op het Sonos forum wel een switch gevonden die dit kan, deze kost alleen gelijk 249 Dollar, dat vind ik een beetje veel van het goede.

In elk geval bedankt voor het beantwoorden van deze vragen!

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 10:13
Ik wil al enige tijd een Sonos playbar + sub, doet die mee aan de BTW actie?
Moet als Belg wel de grens over maar dat mag geen probleem zijn natuurlijk :).

• Gonadan

Gonadan

Daar hebben we een onwijs topic voor: Mediamarkt BTW actie 2016 vanaf 27 Januari

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:17
Audio doet mee met de BTW actie en Sonos staat niet bij de uitgesloten merken (Apple bijvoorbeeld wel). Dus Sonos doet gewoon mee

• merlin1201
  • Nu online
Wat betreft de playbar en het kijken van films kan ik je vertellen dat ik behoorlijk verrast ben.
Ik heb als opstelling de playbar met 2 x play:1 als rear boxjes.
Aanvankelijk was ik best sceptisch over omdat ik een bose acoustimass 10 s3 dus met actieve subwoofer had staat en als niet audiofiel vind ik bose altijd geweldig mooi klinken ( ongetwijfelt dat anderen daar andrs over denken ) maar voor het gros klinkt bose prachtig en zijn er maar weinig andere merken die ik beter vind klinken.
Todat ik dit setje hebt vervangen omdat ik wat boxen wilde uitbreiden naar de keuken en dit met bose toch weer draden trekken zou worden enz enz, en ik na het beluisteren van Sonos bij een kennis toch verrast was door het geluid maar nog meer door het gebruiksgemakt en de uitbreidmogelijkheden die sonos bied.
Alles verkocht op MP en gestart met een eerste aanschaf van een playbar en 2 play:1's En een week later met een eerste play:1 voor de keuken.. enne de tweede inmiddels ook al in gedacht .
Tja ik ben bang dat de Sonos verslaving ook hier is toegeslagen en hopelijk gaat het snel over want het is wel kostbaar.. Maar o zo lekker...

Maar even terug naar de films, wij kijken behoorlijk wat films en omdat ik nu weet dat de playbar geen DTS download ik alleen deze films.
Ik gebruik een samsung tv waar de plex app opzit en daarmee stream ik alle films. Overigens is het zo dat plex voor mij de DTS omzet naar DD dus eigelijk weinig problemen wat dat betreft.
Maar goed hoe klinkt dit nu als ik het vergelijk met mijn acoustimass 10, wel ik ben daar dermate in verrast en persoonlijk vind ik Sonos mooier klinken dan mijn oude systeem, en dat komt omdat ik te veel bas en FLE had in mijn woonkamer wat dermate irritant was dat ik deze bijna geheel terug moest schroeven om het een beetje aangenaam te houden, echt verlies je daarmee ook weer een hoop.
Het mooie van Sonos is dat ik nu geen sub heb staan ( deze gaat er ook zeker komen ) maar dat er toch een behoorlijke bas uit die speakers komt, en het grote verschil is dat de play:1's behoorlijk wat mid en bas weergeven, echt veel meer dan de bose melkpakjes, en dit is dan ook het grote verschil.
Als test de bond film spectre en de eerste 15 minuten zijn spectaculair en daar merk je dat je zwaardere bassen krijg achter je, en dat is dus absoluut niet met de acoustimass 10.

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 14:06
Wat is het voordeel van een duo doos play 1, tegenover 2 losse play 1?

De prijs van een duo-doos ligt namelijk hoger dan 2 losse?

• swv

swv

AcIDeR schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 07:09:
Wat is het voordeel van een duo doos play 1, tegenover 2 losse play 1?

De prijs van een duo-doos ligt namelijk hoger dan 2 losse?
Bij Mediamarkt bedoel je? Ze hebben nu weer de prijs verlaagd naar €399 en is de duo pack weer goedkoper :) Maar dat kan woensdag weer anders zijn dus er is nu nog niet te zeggen met welk voordeel je uiteindelijk naar huis gaat.

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-01 18:13
Als die prijs zo blijft vrees ik dat ik toch m'n spaarrekening even moet gaan aanboren :+ Heb eigenlijk maar 1 1 "nodig", maar meer Sonos is meer beter natuurlijk :P

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-01 15:59
Winkels (Sonos Dealers) mogen niet stunten met Sonos Producten. Zo ook de MediaMarkt niet.

Waarschijnlijk zul je dus Sonos niet zien in de advertenties voor de BTW actie, maar mijn ervaring is dat de Sonos producten wel mee doen..

Zo had ik bij de BTW actie bij MediaMarkt in Belgie vorig jaar (Voor de prijsverhogingen) de Playbar & Sub voor €1150 ipv €1400.

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-01 15:11
Sahi_NL schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:34:
Waarschijnlijk zul je dus Sonos niet zien in de advertenties voor de BTW actie, maar mijn ervaring is dat de Sonos producten wel mee doen..
Volgens mij zag ik toch echt een Play1 voorbij komen in de TV commercial.... :+

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-12-2025
Sonos producten doen dit jaar wel gewoon mee, andere winkels die ook een btw actie doen hebben / hadden sonos ook verlaagd in prijs.

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-01 22:01
Hmm ook ik zit na aanleiding van de BTW actie te twijfelen. Ik heb nu onder mijn TV twee Play 5's staan. Ik zou dit graag willen uitbreiden met twee Play 1's achter de bank. Maar is dit mogelijk? Overal lees ik dat het 'homecinema' idee alleen maar kan i.c.m. de playbar.

Wat zijn jullie ervaringen met deze opstelling?

EDIT: Zelf verder lopen zoeken. Zonder optische uitgang heeft deze uitbreiding geen zin.

[ Voor 12% gewijzigd door MartijnMartijn op 26-01-2016 16:55 ]

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:17
De prijzen bij BCC zij alvast aangepast aan de btw actie van morgen. Voor 660 de Playbar is natuurlijk best interessant

[ Voor 28% gewijzigd door yorroy op 26-01-2016 19:04 ]

• DarkGodMaster
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-01 21:10
Helaas klopt 660 euro niet, bij BCC en de Mediamarkt kosten de playbar 749 met de BTW aktie is het 620.

Ik ga vanavond ook de sonos deep dive doen, heb een play 1 en ga voor een 5.1 set.

• swv

swv

Je kunt via onderstaande link al zien wat de prijzen zullen worden. Wat je moet doen is via die pagina een zoekopdracht doen rechtsboven. Type je dus 'sonos' in of 'playbar' dan zie je de prijs en de status 'op voorraad'. Er op klikken werkt nog niet. Helaas zijn de Sonosprijzen (vooralsnog) ongewijzigd, terwijl andere in aanmerking komende artikelen wel al de korting laten zien. Zie ook bijvoorbeeld Apple, Playstation vs. producten van Samsung, Philips etc.

http://www.mediamarkt.nl/...file=&sourceRef=e8V-9Aw_Z

Edit: Sonos Play:1 duo pack kunnen scoren voor €329 :*) Ik was even bang dat het de BCC prijs zou worden! De korting werd overigens pas in de winkelwagen zichtbaar vandaar dat de korting voorheen niet zichtbaar was naar aanleiding van mijn verhaal hierboven.

[ Voor 15% gewijzigd door swv op 27-01-2016 18:28 ]

• merlin1201
  • Nu online
scheelt best wel.. alleen jammer dat ze de play:1 verhoogd hebben naar 209,- ipv 199,- eerder

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:57

Mex

De Play: 1 bundel is online uitverkocht maar de bestelling ervan loopt wel gewoon door. Wie heeft dit eerder mee gemaakt? Wordt er in zo'n geval geleverd wanneer er weer voorraad is of wordt het bedrag terug gestort?

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Maandje geleden €1398 uitgegeven aan de Playbar + Sub.
Nu €1235 bij de Mediamarkt.
Pfff mooie korting hoor!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:44
Vanavond een Sonos Play: 1 aangeschaft om mijn Play: 5 te vergezellen. :*)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3kNUJQjb6BmewqhxiJyqSM6d/medium.jpg

Dankzij de BTW-vrije dagen van de MediaMarkt. :)

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01 11:39
Is een play 1 voldoende voor een kleine woonkamer en dan niet bedoelt om de muren uit de grond te trillen maar gewoon om rustig te kunnen genieten van muziek?
Of is dan de play3 meer geschikt?

[ Voor 9% gewijzigd door Roos79 op 28-01-2016 00:17 ]

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:42
Gisteren vol ingezet op Sonos met de BTW-vrije dagen van de bekende Duitse keten. Een volwaardige 5.1 set bestaande uit de Playbar, Sub en twee Play 1's met een leuke korting van zo'n 300 euro.

Nu nog een officiële Sonos UWP app graag :) .

[ Voor 26% gewijzigd door witterholt op 28-01-2016 07:48 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21
Geert1976 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:23:
Maandje geleden €1398 uitgegeven aan de Playbar + Sub.
Nu €1235 bij de Mediamarkt.
Pfff mooie korting hoor!
Ah, je had de jaarkijkse actie niet zien aankomen? :+

Haters everywhere but I don’t really care

• _Bailey_
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:44:
[...]

Ah, je had de jaarkijkse actie niet zien aankomen? :+
vorige maand verhuisd en andere slappe excuus is iets met ongeduldig zijn :9 8)7

• swv

swv

Geert1976 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:08:
[...]

vorige maand verhuisd en andere slappe excuus is iets met ongeduldig zijn :9 8)7
Herkenbaar. Maar 1398 euro is geen onredelijke prijs toch in vergelijking met de concurrentie? Het zijn natuurlijk geen -17,36% prijzen maar dan nog. Ik heb mijn Play:5's een maand geleden gekocht bij een webwinkel die combinatiekorting biedt. Zo had ik toch nog een beetje voordeel en snel in huis. Maar nu met de Play:1's heb ik wel express gewacht op de Mediamarkt :P

• _Bailey_
  • Niet online
sww89 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:16:
[...]

Herkenbaar. Maar 1398 euro is geen onredelijke prijs toch in vergelijking met de concurrentie? Het zijn natuurlijk geen -17,36% prijzen maar dan nog. Ik heb mijn Play:5's een maand geleden gekocht bij een webwinkel die combinatiekorting biedt. Zo had ik toch nog een beetje voordeel en snel in huis. Maar nu met de Play:1's heb ik wel express gewacht op de Mediamarkt :P
Begrijp ik goed dat jij dus nu 2x Play5 (2nd gen) en 2x Play 1 hebt.

Ik wil namelijk graag mijn 2x Play 1, Sonos Sub en Playbar (deze staan in een 5.1 opstelling in mn woonkamer)uitbreiden met nog 1 Play 5(2nd gen) of nog een Play 1.
Deze zou dan ook in de woonkamer komen.

Zeer benieuwd naar jouw ervaringen met 2x Play 1 en een Play 5 erbij als 1 groep. Want zo zou ik deze willen gaan gebruiken in mijn woonkamer, puur voor het luisteren naar Muziek.

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-01 17:08
Wat is de prijs voor 2 Sonos play 1 tijdens MM Btw actie.

• _Bailey_
  • Niet online
brro38 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:40:
Wat is de prijs voor 2 Sonos play 1 tijdens MM Btw actie.
inmiddels helemaal uitverkocht...en dat ging zeer rap bij MM!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-01 17:08
Dat mooi balen
Geert1976 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:43:
[...]

inmiddels helemaal uitverkocht...en dat ging zeer rap bij MM!

• _Bailey_
  • Niet online
je enige mogelijkheid is een paar filialen in je omgeving bellen of ze de duo pack Play 1 nog op voorraad hebben. De prijs is uit mn hoofd iets van €330

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Een losse Sonos kost nu bij de BCC 172 euro, bij elkaar 350 euro. Wellicht kan je daar nog onderhandelen om ze ook voor de 330 euro te krijgen....

• swv

swv

Uhm je kunt toch gewoon nog losse Play:1's kopen voor €209 p/s - 17,36% bij MM? Kom je ook rond €350 uit en die zijn nog op voorraad in de webshop. Iets duurder dan de duo pack maar nog steeds veel goedkoper dan normaal :)
Geert1976 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:33:
[...]

Begrijp ik goed dat jij dus nu 2x Play5 (2nd gen) en 2x Play 1 hebt.

Ik wil namelijk graag mijn 2x Play 1, Sonos Sub en Playbar (deze staan in een 5.1 opstelling in mn woonkamer)uitbreiden met nog 1 Play 5(2nd gen) of nog een Play 1.
Deze zou dan ook in de woonkamer komen.

Zeer benieuwd naar jouw ervaringen met 2x Play 1 en een Play 5 erbij als 1 groep. Want zo zou ik deze willen gaan gebruiken in mijn woonkamer, puur voor het luisteren naar Muziek.
Klopt helemaal. Ik kan er alleen nog niet veel nuttigs over zeggen omdat ik momenteel nog niet de ideale opstelling kan maken zoals ik dat hebben wil. In een kleine ruimte zijn twee Play:5's al meer dan ruimte vullend laat staan dat er nog eens twee Play:1's bij staan. Ik moet nog groter wonen maar voor €329 voelde ik mij verplicht om alvast slim inkopen te doen ;)

Toch kan ik al iets zeggen over de verschillen tussen beide. De Play:5 2nd is gewoon echt een top product. Zoals je mag verwachten voor dat geld is ie merkbaar beter dan een Play:1. Vooral in de lage tonen doet de Play:5 het beter waar de Play:1 soms meer een 'whomp whomp whomp' bas heeft bij sommige nummers. Maar ik kan mij ook goed voorstellen dat een Play:5 juist de Play:1's zou kunnen versterken op dat punt. Ik zou zeggen kijk of het geluid van jouw huidige Play:1's al bevalt. Met een Play:1 is weinig mis. Vooral als je de twee niet ter plekke met elkaar vergelijkt ben ik er van overtuigd dat je al tevreden bent met de Play:1. Het probleem is echter dat als je de Play:5 2nd eenmaal gehoord hebt, je waarschijnlijk verkocht bent en dus duurder uit bent haha :+ Dus die keuze zul je zelf moeten maken.

Wellicht kan iemand anders met meer gebruikservaring op dit punt nog iets inbrengen.

[ Voor 80% gewijzigd door swv op 28-01-2016 12:22 ]

• _Bailey_
  • Niet online
Dank voor je feedback tot dusver. Ik denk dat ik het voorlopig nog ff volhou met
de 5.1 opstelling van Sonos

• AcIDeR
Woensdag keurig mijn karretje gevuld met Sonos artikelen!
Gisteren lekker unboxed en de eerste deuntjes gehoord!

Echter heb ik 1 kleine uitdaging:

Mijn PI 2 stuurt het 5.1 door naar mijn Samsung televisie.
In het menu van de Samsung TV lijkt dit te ontvangen, aangezien ik kan kiezen tussen PCM & Dolby Digital.
Sonos Controller geeft echter aan dat het geluid dan niet word ondersteund.

Wat doe ik mogelijk verkeerd?

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
Yonix schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:54:
Vanavond een Sonos Play: 1 aangeschaft om mijn Play: 5 te vergezellen. :*)

[afbeelding]

Dankzij de BTW-vrije dagen van de MediaMarkt. :)
Heb ik ook en vind het een erg fijne combi. Geeft in de woonkamer net wat meer body aan het geluid :)

• merlin1201
  • Nu online
[b][message=45682461,noline
Sonos Controller geeft echter aan dat het geluid dan niet word ondersteund.

Wat doe ik mogelijk verkeerd?
Heb ik ook wel eens voorbij zien komen, maar zodra de film of wat dan ook begin staat er stereo of dolby digital 5.1 ik denk dat het tussen het schakelen van audio gebeurt

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:44
aeroxtaxi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:27:
[...]

Heb ik ook en vind het een erg fijne combi. Geeft in de woonkamer net wat meer body aan het geluid :)
Precies dat. d:)b

• Randy21
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-01 22:46
merlin1201 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:40:
[...]

Heb ik ook wel eens voorbij zien komen, maar zodra de film of wat dan ook begin staat er stereo of dolby digital 5.1 ik denk dat het tussen het schakelen van audio gebeurt
Hoe kan je zien wat voor signaal je Sonos uitzend?

In de Ios app zou ik het niet weten namelijk:)?

• merlin1201
  • Nu online
bij instellingen .. info over mijn systeem

• AcIDeR
Mijn Samsung schijnt geen 5.1 door te zetten via de TOSLINK.
Weet iemand of Samsung het wel doorzet maar de HDMI-ARC?

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-01 18:52
Zojuist een Sonos 5.1. set besteld (Playbar, Sub & 2x Play1) ivm huidige BTW actie, ik ben benieuwd, zin in!

[ Voor 75% gewijzigd door gaizka op 30-01-2016 18:42 ]

Verwijderd

AcIDeR schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:40:
Hoe zie je dat?
Ik heb namelijk nu ook Playbar via optical aangesloten en mijn 2 play's 1 als surround ingesteld? maar hoe kan ik zie of ze daadwerkelijk 5.1 uitzend?

• AcIDeR
Instellingen, info over mijn systeem.
Als ik hem rechtstreeks op mijn Humax aansluit, zie ik wel 5.1 staan.

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 11:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

AcIDeR schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:40:
Alleen met geluid van de tv zelf (zenders en sommige apps), helaas niet met geluid van aangesloten HDMI apparaten.

• merlin1201
  • Nu online
Of op je iMac of pc bij Sonos --> info over sonos
Bij PLAYBAR staat AUDIO-INGANG: DOLBY DIGITAL 5.1

Gekoppelde ZP: 192.168.0.28
---------------------------------
PLAY:1: Keuken
Serienummer: 5C-AA-FD-40-14-9C:0
Versie: 6.1 (build 31824090)
Hardwareversie: 1.8.3.7-2
IP-adres: 192.168.0.17
WM: 0
OTP:
PLAYBAR: Woonkamer
Serienummer: 5C-AA-FD-1B-1F-CC:5
Hardwareversie: 1.9.1.10-2
IP-adres: 192.168.0.28
AUDIO-INGANG: DOLBY DIGITAL 5.1
OTP:
PLAY:1: Woonkamer LZ
Serienummer: 5C-AA-FD-49-1A-48:G
IP-adres: 192.168.0.30
OTP:
PLAY:1: Woonkamer RZ
Serienummer: 5C-AA-FD-49-1A-66:C
IP-adres: 192.168.0.32
OTP:

Tja dat blijft toch steeds een dingetje want schijnbaar zijn er veel TV's die geen Dolby 5.1 pass true doorgeven.
Sommige geven wel DD 5.1 door van een TV uitzending maar het is ook zaak dat alle aangesloten HDMI apparaten worden doorgegeven naar de toslink en dat is dus zeker niet altijd het geval.

[ Voor 54% gewijzigd door merlin1201 op 31-01-2016 00:25 ]

• AcIDeR
CyBeRSPiN schreef op zondag 31 januari 2016 @ 00:19:
[...]

Alleen met geluid van de tv zelf (zenders en sommige apps), helaas niet met geluid van aangesloten HDMI apparaten.
Ik zal dus aan een HDMI switch moeten, wil ik alles op DD 5.1 te krijgen.

• Mex

Mex

Ik vond het pas na enige tijd zoeken:

Ga naar de Sonos software op je Mac of PC, Help en dan Info over mijn Sonos systeem.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1MFstrI.png

[ Voor 4% gewijzigd door Mex op 31-01-2016 10:08 ]

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 11:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

AcIDeR schreef op zondag 31 januari 2016 @ 08:39:
[...]

Ik zal dus aan een HDMI switch moeten, wil ik alles op DD 5.1 te krijgen.
Ja.. Best wel een gedoe, jammer dat Sonos zelf geen meerdere hdmi inputs ondersteunt, hun support forum staat vol met deze vragen..
Zo'n HDMI switch moet je ook maar weer zien te schakelen. Misschien ben je daarvoor nog het beste af met een goedkope tweedehands receiver (en dan was je waarschijnlijk beter/goedkoper uit met normale speakers).

• Randy21
Ik heb het inmiddels gevonden!

Als ik Chromecast gebruik icm Netflix krijg ik alleen stereo.

Echter als ik pas Netflix op de PS3 afspeel en deze direct op Playbar aansluit heb DD 5.1.

Zal dus binnenkort ook maar gaan kijken voor switch voor optische kabels.

Tnx voor de reacties

Verwijderd

Dit geeft hij bij mij aan, bij netflix via de tv

Serienummer: 5C-AA-FD-19-92-D9:C
IP-adres: 192.168.178.30
Audio-ingang: Dolby Digital 5.1
WM: 1
OTP:
PLAY:1: Woonkamer LZ
Serienummer: 5C-AA-FD-25-C6-C0:0
IP-adres: 192.168.178.33
OTP:
PLAY:1: Woonkamer RZ
Serienummer: 5C-AA-FD-26-40-88:F
IP-adres: 192.168.178.32
OTP:

betekend dus dat mijn tv 5.1 kan doorsturen via de optical out?

• Randy21
Ja daar lijkt het wel op idd:-)!

Die van mij komt niet verder dan stereo🙈!

• Irminsul
  • Laatst online: 07-09-2025
Er is een verschil tussen 5.1 vanuit de Netflix app van je smart tv platform en 5.1 vanaf de Netflix app op je Apple tv via HDMI (bijv).

Het eerste doen de meeste tv's wel, het tweede niet. Dat zou je dus moeten proberen.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Thrace Grumble schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:19:
Ik ben zelf erg benieuwd naar de afweging SONOS vs Denon Heos. Weinig informatie te vinden op Internet, iemand hier die iets kan stellen over beide systemen/merken?
Vooral de Denon Heos Homecinema vs de SONOS Playbar is een afweging. Zou ideaal zijn als SONOS een nieuwe Playbar introduceert met HDMI en DTS ondersteuning.
Ik heb zelf een Heos Soundbar waar ik hiervoor een Sonos Playbar had. Wat je zegt zijn inderdaad de voordelen van de Heos, en alleen naar de soundbars (+subwoofer van Heos) kijkende komt er naar mijn mening ook wel beter geluid uit de Heos. Echter het grote nadeel is dat je geen back-boxjes aan kan sluiten op de Heos (bijvoorbeeld de Heos:1's) om een surround sound te creeren. Dit kan bij Sonos wel.
Hopelijk wordt dit in de toekomst opgelost. Weet iemand hier meer over?

• jenpet
  • Laatst online: 12-01 15:29
Randy21 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 10:49:
Ik heb het inmiddels gevonden!

Als ik Chromecast gebruik icm Netflix krijg ik alleen stereo.

Echter als ik pas Netflix op de PS3 afspeel en deze direct op Playbar aansluit heb DD 5.1.

Zal dus binnenkort ook maar gaan kijken voor switch voor optische kabels.

Tnx voor de reacties
Als je iets verder terug zoekt in dit topic , daar heb ik uitgelegd wat ik gehaald heb .

In het kort een optische switch , 1 x uitgang 2 x ingang ( PS4 , TV Receiver )

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Als er een playbar is aangesloten op een Sharp LC-52LE700E. Je hebt twee sonos play 3 speakers erbij in surround. Maar je hoort in de speaker links en rechts achter alleen beperkt (zacht) surround geluid of alleen mensen klappen en als je muziek afspeelt dan hoor je wel geluid over alle speakers even hard. Waar kan dat door komen?

[ Voor 6% gewijzigd door donderdraak op 01-02-2016 16:15 ]

• Randy21
jenpet schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:18:
[...]

Als je iets verder terug zoekt in dit topic , daar heb ik uitgelegd wat ik gehaald heb .

In het kort een optische switch , 1 x uitgang 2 x ingang ( PS4 , TV Receiver )
Ga ik doen! Tnx!

• merlin1201
  • Nu online
donderdraak schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:14:
Als er een playbar is aangesloten op een Sharp LC-52LE700E. Je hebt twee sonos play 3 speakers erbij in surround. Maar je hoort in de speaker links en rechts achter alleen beperkt (zacht) surround geluid of alleen mensen klappen en als je muziek afspeelt dan hoor je wel geluid over alle speakers even hard. Waar kan dat door komen?
Kijk ook in je instellingen wat voor geluid je krijg stereo of Dolby Digital 5.1 dat is
zie:
Serienummer: 5C-AA-FD-19-92-D9:C
IP-adres: 192.168.178.30
Audio-ingang: Dolby Digital 5.1
WM: 1
OTP:

1, blijkt het stereo te zijn dan genegeerd de playbar een Dolby prologic die overigens erg goed is.
Is het wel 5.1 dan is jou Dolby film niet echt lekker 5.1 maar worden de achter channels niet goed gebruikt.
De beste manier om te testen of je systeem echt 5.1 geeft dan zou ik wat trailers downloaden van de volgende site.

http://www.demo-world.eu/2d-demo-trailers-hd/
deze kan ik je aanbevelen en geeft een mooi beeld hoe 5.1 moet zijn.
http://www.demo-world.eu/...U.mkv&pic=dolby_amaze.jpg
(klik op het plaatsje en hij download)

[ Voor 9% gewijzigd door merlin1201 op 01-02-2016 17:15 ]

• Mex

Mex

Welke Netflix series of films kunnen gebruikt worden voor de 5.1 test?

edit, het is al gelukt, bv Making a murderer

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2JSKcEd.png

Hij doet 't }:O

[ Voor 46% gewijzigd door Mex op 01-02-2016 20:12 ]

• _Bailey_
  • Niet online
voor de mensen met de 5.1 (Playbar/Sub/2x Play 1) Sonos opstelling;
wat zijn jullie favo nummers waar het smullen geblazen is met alle Sonos boxen samen in de 5.1 opstelling??

die van mij;

INXS - Original Sin
Metallica - Enter Sandman (die drumsessie op 3min30....grrrr :) )
Fever Ray - If I had a heart en ook Keep the streets empty for me (vooral het intro van deze song)

Met deze liedjes merk je vooral de kracht van de Sonos Sub :)

[ Voor 18% gewijzigd door _Bailey_ op 02-02-2016 09:29 ]

• gaizka
Heb inmiddels mijn Play1's ontvangen en wil ze op een vogels VLS 615 standaard bevestigen, het oogt echter niet erg stabiel tot nog toe. Waar kan ik een duidelijke uitleg vinden om deze te bevestigen, handleiding vind ik namelijk niet erg duidelijk...

Dit zijn de standaards: http://www.receiverstore....P7D_9262coCFUHGGwodxKYDuA

[ Voor 35% gewijzigd door gaizka op 02-02-2016 17:05 ]

• LDVC
  • Laatst online: 11-01 12:33

LDVC

Let's get it over with

gaizka schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:05:
Heb inmiddels mijn Play1's ontvangen en wil ze op een vogels VLS 615 standaard bevestigen, het oogt echter niet erg stabiel tot nog toe. Waar kan ik een duidelijke uitleg vinden om deze te bevestigen, handleiding vind ik namelijk niet erg duidelijk...

Dit zijn de standaards: http://www.receiverstore....P7D_9262coCFUHGGwodxKYDuA
Sonos Play:1 is misschien iets te veel van het goede voor die standaardjes. Deze lijken meer geschikt voor satelliet speakertjes van een home cinema set, over het algemeen zijn die wat compacter. Ik zie dat het max gewicht voor die standaard 1,5kg per speaker is, terwijl de Play:1 volgens Sonos 1,85kg weegt.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• gaizka
LDVC schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:31:
[...]

Sonos Play:1 is misschien iets te veel van het goede voor die standaardjes. Deze lijken meer geschikt voor satelliet speakertjes van een home cinema set, over het algemeen zijn die wat compacter. Ik zie dat het max gewicht voor die standaard 1,5kg per speaker is, terwijl de Play:1 volgens Sonos 1,85kg weegt.
Dat idee heb ik ook, ziet er niet erg stabiel uit.

Heeft iemand andere suggesties voor standaards?, liefst niet te duur.

Verwijderd

Bij flexson hebben ze een hoop stands voor sonos
http://www.flexson.com/by-sonos-product

• gaizka
Bedankt voor de tip, ik overweeg ook een muurbeugel, wat zijn hier de ervaringen mee?

Ik kwam bijvoorbeeld deze tegen: http://www.kabeloutlet.co...LqKqpbv2coCFQoOwwodfKQMhw

• Cartman!
  • Niet online
Als je pech hebt stuurt je TV geen 5.1 uit over de optische uitgang en ga je geen 5.1 krijgen op je Sonos. Kwestie van testen dus...
Steven030 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:50:
[...]

Ik heb zelf een Heos Soundbar waar ik hiervoor een Sonos Playbar had. Wat je zegt zijn inderdaad de voordelen van de Heos, en alleen naar de soundbars (+subwoofer van Heos) kijkende komt er naar mijn mening ook wel beter geluid uit de Heos. Echter het grote nadeel is dat je geen back-boxjes aan kan sluiten op de Heos (bijvoorbeeld de Heos:1's) om een surround sound te creeren. Dit kan bij Sonos wel.
Hopelijk wordt dit in de toekomst opgelost. Weet iemand hier meer over?
Hier zit ik (althans m'n pa) ook op te wachten...Heos klonk als een uitkomst totdat ik begreep dat dit niet kan. Samsung schijnt ook bezig te zijn met een dergelijk systeem, misschien dat zij wel met de heilige graal komen :?

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik dacht dat dit juist de bedoeling was van (5.1) surround. Dat het lijkt alsof je er midden in zit doordat het geluid van alle kanten komt, maar de stemmen en het meeste geluid van voren, van het scherm. Bijvoorbeeld filmdialogen of commentaar bij een voetbalwedstrijd. Slechts bijvoorbeeld muziek, een naderende auto of stadiongeluiden zouden van achteren moeten komen. Bij muziek doen uiteraard wel alle speakers mee.

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:41
Op de website van Sonos zie ik bij de huidige generatie Play:5 het volgende staan:

"Nog meer coole functies
Verbind je andere apparatuur eenvoudig met internet
Als je draadloos verbinding hebt gemaakt met een BRIDGE, BOOST of andere speler, kun je de ethernetpoort op de achterkant van je PLAY:5 gebruiken om een standaardinternetverbinding te creëren met je satelliet-tv, DVR, PC, gameconsole of de harddrive van je netwerk."

Weet iemand toevallig of dit op de oude Play:5 ook kan?

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Steven030 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:15:
[...]

Ik dacht dat dit juist de bedoeling was van (5.1) surround. Dat het lijkt alsof je er midden in zit doordat het geluid van alle kanten komt, maar de stemmen en het meeste geluid van voren, van het scherm. Bijvoorbeeld filmdialogen of commentaar bij een voetbalwedstrijd. Slechts bijvoorbeeld muziek, een naderende auto of stadiongeluiden zouden van achteren moeten komen. Bij muziek doen uiteraard wel alle speakers mee.
Thanks goed punt.
merlin1201 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:12:
[...]
1, blijkt het stereo te zijn dan genegeerd de playbar een Dolby prologic die overigens erg goed is.
Is het wel 5.1 dan is jou Dolby film niet echt lekker 5.1 maar worden de achter channels niet goed gebruikt.
Thanks.
Het is niet mijn set maar ik zal de tip van de trailers doorgeven.

[ Voor 50% gewijzigd door donderdraak op 03-02-2016 09:40 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.