Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 32 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-01 13:52

Redwood

The Truth Is In Here

Exact dit heb ik geprobeerd.
Twee play:5 vs playbar+sub uiteindelijk vond ik de playbar+sub veel beter.
Het mooiste geluid, een optische poort (play:5 heeft enkel jack) en je merkt aan alles dat "het ervoor gemaakt is"!

Een play:5 als center wil niet. Het zelfde geld welke speaker dan ook. Je kan met een connect evt. wel een stereopaar van de 1 of 3 maken en koppelen met de tv alleen schiet dit niet op. Voor de prijs van twee 3's heb je een playbar en die klinkt toch echt vele malen beter.
De enige combo momenteel is een Playbar met of zonder sub en maximaal twee play:1, twee play:3 of twee nieuw model play:5 voor de beide surroundkanalen.
De playbar is dan 3.0 of 3.1.

Ik heb nu een jaar de playbar met sub en sindsdien ben ik Sonos fan. De oplossingen van Denon en andere merken zullen misschien pluspunten hebben, maar weet zeker dat er minpunten zijn.
De playbar en sub zijn ruim voldoende voor mijn huiskamer van 90m2 en hoogste punt 6 meter.
Grote voordeel ook bij de tv blijft het gebruiksgemak, de algehele kwaliteit en de geluidskwaliteit.
Verder kan mijn electro-allergische vrouw er ook prima mee werken.
Mijn vorige set, Denkn 4306+Mordaunt Short Genie klonk heel misschien iets beter, kon misschien iets harder, maar kostte het 3-voddige en gebruiksgemak en opties waren er niet.

Voor kleinere kamers pompt enkel de Playbar ook genoeg bas, maar mocht je 't echt willen beleven dan raad ik de sub wel aan!

[ Voor 54% gewijzigd door Redwood op 16-12-2015 10:39 . Reden: Grammatica en spelvauten ]

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:35
Een goede filmbeleving is in mijn ogen 5.0/5.1 of zelfs de 7 speaker variant. Echter lastig als het interieur dat niet toe laat.
De playbar heeft een stuk minder bas dan 1 of 2 play 5's. Ik vindt met name bij films juist een wat betere basweergave (in vergelijking met tv speakers) belangrijk. Ik heb zelf mijn TV via line in op de Play 5. Werkt perfect. En een erg mooi vol geluid. Echter het is en blijft gewoon stereo.

Voor fatsoenlijk stereo geluid zou je ook nog 2x Play 1 kunnen nemen icm een Sonos Connect.

Eigenlijk heb je dus:
2x Play 1 + ZP90 = Goede stereoweergave, mindere bas weergave
1x Play 5 = Iets mindere stereoweergave, zeer nette bas weergave
2x Play 5 = Goede stereoweergave, zeer nette bas weergave
Playbar = Goede stereoweergave, optical, iets mindere basweergave (zou mee kunnen vallen in kleine kamer)
Playbar+sub = Goede stereoweergave, optical, en zeer goede basweergave

Bepaal je budget en maak je keuze :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Appie Heijn schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:37:
Een goede filmbeleving is in mijn ogen 5.0/5.1 of zelfs de 7 speaker variant.
Hier was ik altijd van overtuigd, van 5.1 ging ik naar 6.1 naar 7.1 en mijn conclusie: met enkel een playbar en sub mis ik eigenlijk niets. Ik heb net een duopack play:1 gekocht voor andere kamers, misschien dat Ik ze probeer samen met de playbar, maar ik verwacht niet dat ik onder de indruk ben. Ik ben overigens een mega filmfanaat en kijk meerdere films per week.

Ik heb overigens de twee play:5's op mijn kantoor aangesloten op de pc. Arma, Battlefield en Elite knallen dan door het hele huis. Wat een geluid!

De play:1 vind ik overigens ook schitterend. Slaapkamers, badkamer en keuken zijn voorzien en ik heb er nog geen seconde spijt van. De play:3 vind ik een overbodige speaker.

• fadjes
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-12-2025
Leuk om al deze reactie's te lezen, iedereen hier is erg tevreden met zijn/haar sonos producten, heb alleen een kleine vraag, ik ben van plan om een playbar aan te schaffen (lees: ik moet nog even mijn vriendin overhalen) hoe is het geluid van alleen de bar dus zonder de sub?

• Appie Heijn
@Redwood
Die playbar kan helaas niet fysiek geluid van achteren laten komen. Een heli of een vliegtuig die overvliegt bijvoorbeeld of een glas wat sneuvelt rechts achter in de hoek van de kamer. Dat mis ik met een playbar of wat voor soundbar dan ook. De hardcore surroundeffecten zeg maar.

@fadjes
Heel erg afhankelijk van de ruimte is mijn ervaring. Ik heb de playbar in een luisterruimte beluisterd, dat was meer dan goed te noemen.

Bij een kennis in een woonkamer van 60m2 kwam hij echter een stuk minder uit de verf, niet alleen te danken aan de grote oppervlakte maar ook zeker door de vrij harde materialen, strakke harde muren, weinig tot geen gordijnen en vrij "clean" ingericht. Dat blijkt zeer te nadele te werken. De sub heeft dit wel wat gecompenseerd en ook de Play 1's als surround compenseren wel wat. In zo'n kamer moet je eigenlijk een best vloerkleed, fatsoenlijke gordijnen en 2 beste staanders hebben staan.

Ik verwacht dat je in een kleine tot middelgrote woonkamer niet teleurgesteld zal worden. Sowieso mag je 30 dagen testen toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Appie Heijn op 16-12-2015 11:24 ]

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
is het overigens helemaal niet mogelijk om een speaker, play 1, play 3 of play 5, als center speaker of als rear center speaker in te stellen?

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02-2025
HyperTrophy schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:50:
is het overigens helemaal niet mogelijk om een speaker, play 1, play 3 of play 5, als center speaker of als rear center speaker in te stellen?
nee voor de center speaker is dat niet mogelijk, daar heb je de playbar voor.
En voor de rear speakers heb je 2 play 1, play 3 of play 5 nodig.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
stel je hebt een playbar en een play:3, dan is het niet mogelijk om die play 3 als center rear speaker toe te wijzen?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Redwood schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:45:
Hier was ik altijd van overtuigd, van 5.1 ging ik naar 6.1 naar 7.1 en mijn conclusie: met enkel een playbar en sub mis ik eigenlijk niets. Ik heb net een duopack play:1 gekocht voor andere kamers, misschien dat Ik ze probeer samen met de playbar, maar ik verwacht niet dat ik onder de indruk ben. Ik ben overigens een mega filmfanaat en kijk meerdere films per week.
Je mist één ding, de achterkanalen. Ik vind dat zelf uitermate belangrijk voor de filmervaring. Dan heb je het echter over positionering van het geluid en niet over de kwaliteit an sich.

6.1 en 7.1 vind ik te weinig toevoegen, dat zijn effecten die je met 5.1 ook wel redelijk kunt benaderen. De volgende logische stap zou Atmos zijn, maar om dat nou thuis in te bouwen... :+
De play:1 vind ik overigens ook schitterend. Slaapkamers, badkamer en keuken zijn voorzien en ik heb er nog geen seconde spijt van. De play:3 vind ik een overbodige speaker.
Dat blijft inderdaad zo'n onwijs handig ding, daar heb ik er meerdere van door het huis liggen. :P
HyperTrophy schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:50:
Dat is net hoe je het bekijkt. Je kunt hem niet als speaker instellen om zuiver het centerkanaal weer te geven. Je kunt hem wel als center positioneren, hij geeft dan echter gewoon alle kanalen weer want de opstelling blijft stereo.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 22:48

hmr

Redwood schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:45:
[...]

Ik heb overigens de twee play:5's op mijn kantoor aangesloten op de pc. Arma, Battlefield en Elite knallen dan door het hele huis. Wat een geluid!
Hoe heb je dat gedaaan?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• matthijst
  • Laatst online: 19:39
Line in in een van de Play 5's en dan koppelen?

Haters everywhere but I don’t really care

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 22:48

hmr

matthijst schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:55:
[...]

Line in in een van de Play 5's en dan koppelen?
Dat was zo makkelijk dat ik daar niet eens aan had gedacht. :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

hmr schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:51:
[...]

Dat was zo makkelijk dat ik daar niet eens aan had gedacht. :)
Precies zo dus ;)

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:50
daanNL schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:48:
Heeft iemand ervaring met het bedienen van zijn Sonos met een Logitech Harmony 950/Elite?

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen hiermee. In diverse reviews die ik gelezen heb wordt alleen genoemd dat het mogelijk is.
Ik heb Sonos in combinatie met een Harmony Ultimate (de voorganger) en dat bevalt me wel goed! Je kunt alleen bij je favorieten, maar dat houdt het wel lekker overzichtelijk. En natuurlijk nummer skippen/volume bedienen. Ik heb nu een activiteit "Kerst!" die een kerst-playlist van Spotify start en m'n kerstboom en overige nodige lampen aanzet :)

Voor iOS is een bijkomend voordeel dat Harmony wel een widget heeft, dus je zo wat sneller bij je Sonos kunt.

Ik heb sinds vorige week 2 1'tjes, ter vervanging van een Squeezebox Radio. En het is toch wel op de valreep de aankoop van 2015 *O* Met als nadeel dat ik nu ook een connect wil, en eigenlijk een 5 voor bij m'n PC, zodat er 1 1 naar het washok kan. Etc. etc. O-)

• matthijst
Voor iOS heb je ook Sonobit eventueel, als je een widget zoekt.

• 0SC4R
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-12-2024
hatsa schreef op donderdag 17 december 2015 @ 06:09:
[...]

Ik heb Sonos in combinatie met een Harmony Ultimate (de voorganger) en dat bevalt me wel goed! Je kunt alleen bij je favorieten, maar dat houdt het wel lekker overzichtelijk. En natuurlijk nummer skippen/volume bedienen. Ik heb nu een activiteit "Kerst!" die een kerst-playlist van Spotify start en m'n kerstboom en overige nodige lampen aanzet :)

Voor iOS is een bijkomend voordeel dat Harmony wel een widget heeft, dus je zo wat sneller bij je Sonos kunt.

[/small]
Heb je de Harmony Hub bij je afstandsdbediening? Ik heb namelijk dezelfde Logitech Harmony, maar geen Hub en ik zou niet weten hoe ik daarmee mijn Sonos kan bedienen. Enig idee?

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:50
Ja, ik heb een hub en het gaat ook via de hub. De afstandsbediening zelf kan niets met WiFi.
0SC4R schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:20:
[...]

Heb je de Harmony Hub bij je afstandsdbediening? Ik heb namelijk dezelfde Logitech Harmony, maar geen Hub en ik zou niet weten hoe ik daarmee mijn Sonos kan bedienen. Enig idee?

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 15:19

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

dark soul schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:57:
Even jullie mening graag. Ik wil graag een sonos systeem om een goeie filmbeleving te hebben en ook goed van muziek te genieten. Het interieur is minimalistisch en dus zie ik het niet echt zitten om een surround systeem te installeren en will ik het graag beperkt houden tot "speakers op het tv meubel"

Neem ik dan best 1x de sonos playbar of kies ik beter voor 2x Play5 in stereo?

Wat zal het beste resultaat opleveren?
Misschien een keuze je die totaal nog niet hebt overwogen: een stereo receiver met twee goede speakers? Zit in hetzelfde schuitje, en ben overgestapt in mijn zoektocht van een goede soundbar naar deze oplossing, toen ik een voorproefje heb gehoord in een hifi zaak.

[ Voor 3% gewijzigd door Thrace Grumble op 19-12-2015 13:05 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:05

Flapmo

and back is gigi!

Ik wil mijn sonos carrière ook maar eens beginnen. Nu ben ik totaal geen audiofiel (nog :+) en draai ik momenteel ik een 60m2 incl open keuken op 2 mini boxjes aan een 15 jaar oude 100 gulden stereosetje. De afgelopen 2 maanden wordt de kraak en storing in een van de boxjes alleen wat te erg om nog te kunnen ontspannen.

Nu lees ik het topic door om te kijken waarmee ik zal beginnen. Ik wilde eigenlijk twee play:1 uit de actie halen om gewoon eens te beginnen. Toen twijfelde ik of een enkele play3 niet beter zou klinken tot ik hier las dat de meesten toch voor de play5 lijken te gaan. Ik weet niet direct of ik het extra prijskaartje zie zitten voor een play5. Kan ik beginnen met twee play:1 boxjes? Lijkt er op dat deze later bij uitbreiding nooit teveel zijn en dus sowieso geen miskoop worden omdat ik ze bij uitbreiding nog gewoon kan gebruiken?

Ervaringen of anderzijds commentaar zijn zeer welkom. Wat ga ik missen als ik voor de play1 ga ipv play3 of play5?

//edit
Hier lijken ze iig 2x play1 boven play3 te zetten.

https://m.reddit.com/r/so...306ghg/1play3_or_2play1s/

[ Voor 9% gewijzigd door Flapmo op 20-12-2015 08:07 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Absoluut 2x play 1 boven play 5. Deze zijn 399, de nieuwe play 5 is 579. Toch wel een prijsverschil.

Zeker als je nu die simpele boxen gewend bent zul je veel plezier van de play 1 hebben. Je kunt als je de smaak te pakken hebt en je budget het toe laat in de toekomst altijd een play 5 kopen en dan een play 1 naar de bad- of slaapkamer verhuizen.

Ik heb ook twee play 1's in huis (normaliter in verschillende kamers) en heb ze wel eens gekoppeld als stereopaar en was onder de indruk van het resultaat en stereobeeld, ga je geen spijt van krijgen.

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Irminsul schreef op zondag 20 december 2015 @ 09:22:
Absoluut 2x play 1 boven play 5. Deze zijn 399, de nieuwe play 5 is 579. Toch wel een prijsverschil.

Zeker als je nu die simpele boxen gewend bent zul je veel plezier van de play 1 hebben. Je kunt als je de smaak te pakken hebt en je budget het toe laat in de toekomst altijd een play 5 kopen en dan een play 1 naar de bad- of slaapkamer verhuizen.

Ik heb ook twee play 1's in huis (normaliter in verschillende kamers) en heb ze wel eens gekoppeld als stereopaar en was onder de indruk van het resultaat en stereobeeld, ga je geen spijt van krijgen.
Dat klinkt als de bevestiging die ik nodig had :). Bedankt, ga ik zo is even langs de winkel. Early Christmas present *O*

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:12
Flapmo schreef op zondag 20 december 2015 @ 09:55:
[...]

Dat klinkt als de bevestiging die ik nodig had :). Bedankt, ga ik zo is even langs de winkel. Early Christmas present *O*
Ik heb ook kort geleden alles qua audio de deur uit gedaan voor een Sonos set en ben begonnen met twee play 1's. Dat geluid wat uit zulke kleine speakers komt heeft mij verbaasd. Ik heb de set inmiddels ook uitgebreid met een playbar.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Irminsul
Flapmo schreef op zondag 20 december 2015 @ 09:55:
[...]

Geluid blijft natuurlijk altijd persoonlijk, ben benieuwd naar je ervaring!

De trueplay tuning voegt best veel toe. Als je in het bezit bent van een iOS apparaat is dat wel een aanrader. Tevens heb je spotify premium nodig om het met de Sonos te gebruiken.

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-01 22:36
Ervaringen of anderzijds commentaar zijn zeer welkom. Wat ga ik missen als ik voor de play1 ga ipv play3 of play5?

//edit

[/quote]

Maak je geen zorgen de play 1 ga je nooit meer weg doen. Is de beste investering ws waar je heel veel plezier aan gaat beleven. Let us know!
Peter

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb voor 60 m2 twee play3s in pair gestaan. Daar ben ik erg tevreden over, heb inmiddels ook 3 play1s voor keukentje, en slaapkamers. Op een druk feestje denk ik dat ze net wel / net niet boven het geluid uit komen. Als je geen drukke feestjes verwacht dan vermoed ik dat de play1s het goed zullen doen.

[ Voor 38% gewijzigd door Sallin op 20-12-2015 11:13 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Appie Heijn
Flapmo schreef op zondag 20 december 2015 @ 08:00:

//edit

Wat je mist met een 2x Play:1 is een line in, handig om bijvoorbeeld de tv of andere apparatuur analoog op aan te sluiten. Je kan de line in ook afspelen op andere sonos speakers(in andere kamers)

Verder geeft de play:5 een voller geluid maar mist de goede stereoweergave dan weer tov de 2xplay:1

En qua volume zal er geen enkel feestje zijn wat de play:5 gaat overstemmen. Dat ding gaat kneiterhard en nog steeds loepzuiver.

[ Voor 9% gewijzigd door Appie Heijn op 20-12-2015 19:32 ]

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

@alle reacties bedankt!

Heb ze zojuist aangesloten, voor de 2x play1 gegaan naar aanleiding van reacties hierboven. Ten eerste natuurlijk een wereld van verschil met wat ik had. Ben zeer tevreden over de kwaliteit van het geluid. Mijn woonkamer en keuken zijn nagenoeg een rechte lijn van 12x5m en een beetje. Met 2x play1 heb ik nog geen plek kunnen vinden waar het lijkt alsof het geluid niet om mij heen is. Verder was ik een krakende box gewend dus dan is dit een prachtig vol en warm geluid.

Ik had al Spotify premium dus dat is geen probleem. Soundcloud en radiostations gaan ook direct aan zonder problemen.

Het enige wat nog lastig Was is de trueplay initialisatie. Dat ding gaf steeds aan dat er teveel background noise was, moest mijn dochter en betere wederhelft voor een kwartier naar boven verbannen :+.

• Yamahaa
Wat fijn dat je tevreden bent. Geniet ervan dank voor je reactie terug👍 aan ons.

[ Voor 5% gewijzigd door Yamahaa op 20-12-2015 18:31 ]

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:26

two

Hey Guys!

Ik sta op het punt een Play:3 over te nemen van een paar maandjes oud met garantie voor 225 euro. Is dit een goede deal? Of zou ik toch voor een nieuwe Play:1 gaan?

Ik denk dat het eigenlijk gek is om het niet te doen. Is de Play:3 zo veel beter dan een Play:1? In eerste instantie begin ik met 1 Play:3, in de toekomst wordt dit misschien nog uitgebreid :)

Zal ik het doen? Ik ga het doen want voor deze prijs kan ik het niet laten liggen! Leuk kerstkado voor mezelf :P

Signature

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 15:49
Doen, zeker! Sonos gaat niet kapot ;)

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01 15:33
Ik twijfel nog steeds niet. Ik heb een Harmon/Kardon speaker van ongeveer 200 euro (bluetooth)
Hier komt best goed geluid uit.
Zuslief heeft een SONOS 1.
Gisteren was ik bij de Mediamarkt en de 2-pack-Sonos-1 kost 357 euro. (als ik mij goed herinner)

Ga ik echt veel verschil merken ? En 2 keer een sonos 1 is dat genoeg voor stereo ? of heb je dan de bridge per se nodig ?

Ik heb een TV aan de muur hangen maar daar kan ik geen kabel meer naartoe doe (koker in de muur zit vol)
Kan ik de Sonos ook gebruiken met de xs4all tv ontvanger ? of op een andere manier netflix audio op de sonos krijgen ?

(helaas geen spotify premium)

[ Voor 25% gewijzigd door kevertje1977 op 21-12-2015 10:27 ]

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
cocico schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:46:
Doen, zeker! Sonos gaat niet kapot ;)
Ehumm... helaas moet ik dit tegen spreken. Ze zijn wel weer coulant met het kopen van een vervangings exemplaar (korting). De mijne heeft het na 5 jaar begeven. Had ook gehoopt dat ze nooit kapot gingen maar da's natuurlijk geen werkelijkheid.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
kevertje1977 schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:26:

Ik heb een TV aan de muur hangen maar daar kan ik geen kabel meer naartoe doe (koker in de muur zit vol)
Kan ik de Sonos ook gebruiken met de xs4all tv ontvanger ? of op een andere manier netflix audio op de sonos krijgen ?
dat probleempje had ik ook. Heb nu een HDMI switch met Optical Out switch in mijn tv meubel staan. Heb de TV ontvanger van KPN + Apple TV 4 op de switch (ondersteunt 3D, ARC, D.D 5.1 en DTS) aangesloten en optisch kabeltje van switch naar Playbar. Van de switch loopt er slechts in hdmi kabeltje via mijn goot tegen de muur naar mijn TV aan de muur (opgehangen)
Voordeel van deze opstelling: heb ten alle tijden het best mogelijke audio signaal uit mijn Playbar (icm 2x Play1, Sonos Sub)

EDI: lees nu pas dat je de Play1 wil gebruiken icm met je XS4All ontvanger.....gaat niet lukken, ben ik bang

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 21-12-2015 10:42 ]

• kevertje1977
thanks Geert1976 voor je antwoord. Ik heb echter geen playbar. Ik heb nog geen sonos :)
Ik heb een Sony TV en de HDMI kabel loopt naar een HDMI switch. Aan de HDMI switch zit de PS4 en de xs4all ontvanger en een MED450X2.

• _Bailey_
  • Niet online
kevertje1977 schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:42:
thanks Geert1976 voor je antwoord. Ik heb echter geen playbar. Ik heb nog geen sonos :)
Ik heb een Sony TV en de HDMI kabel loopt naar een HDMI switch. Aan de HDMI switch zit de PS4 en de xs4all ontvanger en een MED450X2.
had mijn laatste post nog even aangepast...ik had niet goed gelezen ;) excuus!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
kevertje1977 schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:26:
Ik twijfel nog steeds niet. Ik heb een Harmon/Kardon speaker van ongeveer 200 euro (bluetooth)
Hier komt best goed geluid uit.
Zuslief heeft een SONOS 1.
Gisteren was ik bij de Mediamarkt en de 2-pack-Sonos-1 kost 357 euro. (als ik mij goed herinner)

Ga ik echt veel verschil merken ? En 2 keer een sonos 1 is dat genoeg voor stereo ? of heb je dan de bridge per se nodig ?

(helaas geen spotify premium)
Welke Media Markt is dit? Toch wel een mooie deal om je Sonos carrière mee te beginnen!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-01 15:59
Mooie prijs! Onder de €379,- is zeldzaam de laatste paar maanden!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:29
Zijn er hier al ervaringen met de nieuwe Sonos Play 5? Zit eraan te denken om deze te kopen voor mijn nieuwe keuken (6m x 4m)

Verwijderd

Leolinedance schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:46:
Zijn er hier al ervaringen met de nieuwe Sonos Play 5? Zit eraan te denken om deze te kopen voor mijn nieuwe keuken (6m x 4m)
Dat ding is een beest. Prachtig apparaat.

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 10:21
2 x de nieuwe play:5 en nog een play:1 besteld...de sonos familie wordt steeds groter! (had al een connect en 2 x een play:1)

Dus ik zal mijn bevindingen hier delen van de play:5's zodra ze met kerst heb doorgetest ;)

Voor wat betreft de play:1's: heb deze aan weerszijde staan van mijn woonkamer (uit zicht) en met trueplay krijg ik op zeer veel plekken in de kamer een erg mooi stereo beeld. Heb ze eigenlijk altijd maar op 5~10% volume staan waardoor je niet heel veel bass hebt dus heb loudness(?) ook aanstaan voor iets meer 'umph'. De connect die aangesloten zit op mijn 5.0 van Jamo gebruik ik eigenlijk nooit, omdat het geluidsbeeld van de 2 play:1's erg goed is.

De 2 play:5's komen in stereo te staan in de woonkamer met 1 play:1 erbij in de open keuken, dan gaat er 1 play:1 naar de badkamer en de laatste naar de slaapkamer.

Ben echt fan geworden! Mooi geluid, veel muziek (spotify premium en soundcloud vooral) en lekker 'draadloos'.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

De oude Play 5's waren al goed, de nieuwe heb ik nog niet gehoord maar ik kan me niet voorstellen dat ze erop achteruit zijn gegaan.

Ik heb ook 2 Play 5's in mijn woonkamer (6 x 11) 1 helemaal links en 1 rechts en het is gewoon woonkamer vullend en kan hard genoeg voor muziek.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Ik heb nu een weekje 2x Sonos Play 1 staan icm met de bridge. Heerlijk om weer makkelijk muziek te kunnen luisteren in woonkamer en keuken, ipv moeilijk te doen met een kleine bluetooth speaker of koptelefoon. Ik hoop later uit te kunnen breiden en een deel van de set op de tv aan te kunnen sluiten voor een betere kijkervaring, maar voor nu is dit top :).

[ Voor 4% gewijzigd door mbarie op 21-12-2015 16:38 ]

Storyteller @ soundcloud

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik heb tijdelijk een tweede Play 5 v2 wat een ideale kans is om de stereo opstelling te testen. Ik moet zeggen dat hoewel de kwaliteit zeker niet slecht is, het me het enigszins tegenvalt. Hoge en midden tonen zijn net niet helder genoeg en bas komt er te veel doorheen.

Heeft met mijn verwachtingspatroon te maken. Van 1 Play 5 wordt de verwachting erg overtuigend overtroffen. "Dit geluid uit zo´n kleine speaker?!" In stereo verwacht ik er gewoon meer van, zeker als het maar liefst 1150 euro moet kosten. Kortom, mijn advies als je een volwaardige muziek ervaring wilt hebben met een tweede Play 5, probeer test opstellingen te luisteren om te bepalen of dit is wat je verwacht.

• keest12
Ik heb een vraagje voor degene die al een aardige Sonos collectie in huis hebben staan. Ik overweeg om te beginnen aan m'n Sonos collectie. Na een flinke zoektocht kwam ik tot de conclusie dat twee Play 1's prima is om mee te beginnen. Mooi natuurlijk dat dit later nog altijd aangevuld kan worden. Ik ben dan van plan om over een paar maanden als de portomonee dat toelaat de Play 5 erbij te kopen. Zullen deze drie speakers in combinatie echt goed klinken? Er zijn namelijk niet zo super veel reviews over de Sonos speakers te vinden.

Bij elkaar zit ik dan wel echt boven de 1000 euro voor een systeem, die eigenlijk nog niet compleet is. Ik heb dan eigenlijk nog geen subwoofer en kan m ook niet echt aansluiten op de tv. Ik ben dus eigenlijk uitsluitend gelimiteerd tot de app van Sonos zelf en kan m uitsluitend voor muziek gebruiken. Wat vinden jullie van de app in combinatie met Spotify en TuneIN Radio?

Ik wil heel graag het gebruiksgemak van Sonos in huis, maar de limitaties(alleen te gebruiken in combinatie met app en alleen aan te sluiten op tv via een dure soundbar) doen me echt hard twijfelen. Is het het ondanks dit alles waard om in te stappen in dit dure systeem?

• Appie Heijn
Je kan bij de Play:5 de analoge line-in gebruiken welke je weer kan doorzetten naar andere sonos speakers. Verschil met de soundbar is dat die digitaal is, maar om nou te zeggen dat je daar heel veel aan hebt. Dat ding kan van je Sonos 5.0/5.1 geen echte home cinema maken, met "echte" bedoel ik DTS(HD) en overige veel gebruikte audiosporen. De Sonos begrijpt het wel maar verdeelt het geluid niet zo over de speakers zoals het bedoelt is.

De play 5 v2 heeft een touch knopje aan de bovenkant waarmee je hem/aan uit zet op laatst gekozen muziek. Ook kun je een volgend of vorig nummer kiezen en het volume aanpassen. Eventueel zou je ook met een logitech harmony nog extra bedieningsmogelijkheden kunnen toevoegen.

[ Voor 24% gewijzigd door Appie Heijn op 22-12-2015 11:32 ]

Verwijderd

aeroxtaxi schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:20:
Ik heb tijdelijk een tweede Play 5 v2 wat een ideale kans is om de stereo opstelling te testen. Ik moet zeggen dat hoewel de kwaliteit zeker niet slecht is, het me het enigszins tegenvalt. Hoge en midden tonen zijn net niet helder genoeg en bas komt er te veel doorheen.

Heeft met mijn verwachtingspatroon te maken. Van 1 Play 5 wordt de verwachting erg overtuigend overtroffen. "Dit geluid uit zo´n kleine speaker?!" In stereo verwacht ik er gewoon meer van, zeker als het maar liefst 1150 euro moet kosten. Kortom, mijn advies als je een volwaardige muziek ervaring wilt hebben met een tweede Play 5, probeer test opstellingen te luisteren om te bepalen of dit is wat je verwacht.
heb je trueplay gebruikt? loudness uit? Ik heb ook een stereopaar, maar vind het echt een geweldige setup. Had eerst een V1 Play 5 setje, maar deze zijn toch echt nog veel mooier.

• aeroxtaxi
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:59:
[...]

heb je trueplay gebruikt? loudness uit? Ik heb ook een stereopaar, maar vind het echt een geweldige setup. Had eerst een V1 Play 5 setje, maar deze zijn toch echt nog veel mooier.
Ik heb trueplay gebruikt en loudness uitgeschakeld (scheelt veel idd). Wat je zegt,het is echt een verbetering dan 1 Play 5 V2/V1, maar ik mis de "wow". Mijn mening is de extra investering het niet waard. Wellicht dat twee Sonos 1 + sub een betere combi is als stereo. Ik vind Sonos ideaal met het doel om muziek draadloos in heel het huis te streamen. Het koppelen van de Play's werkt gewoon erg goed. Stel je hoge eisen aan een stereo opstelling of wil je dolbi suround je films beleven, dan zijn er betere alternatieven (prijs/kwaliteit).

• Irminsul
keest12 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:26:
Ik heb een vraagje voor degene die al een aardige Sonos collectie in huis hebben staan. Ik overweeg om te beginnen aan m'n Sonos collectie. Na een flinke zoektocht kwam ik tot de conclusie dat twee Play 1's prima is om mee te beginnen. Mooi natuurlijk dat dit later nog altijd aangevuld kan worden. Ik ben dan van plan om over een paar maanden als de portomonee dat toelaat de Play 5 erbij te kopen. Zullen deze drie speakers in combinatie echt goed klinken? Er zijn namelijk niet zo super veel reviews over de Sonos speakers te vinden.

Bij elkaar zit ik dan wel echt boven de 1000 euro voor een systeem, die eigenlijk nog niet compleet is. Ik heb dan eigenlijk nog geen subwoofer en kan m ook niet echt aansluiten op de tv. Ik ben dus eigenlijk uitsluitend gelimiteerd tot de app van Sonos zelf en kan m uitsluitend voor muziek gebruiken. Wat vinden jullie van de app in combinatie met Spotify en TuneIN Radio?

Ik wil heel graag het gebruiksgemak van Sonos in huis, maar de limitaties(alleen te gebruiken in combinatie met app en alleen aan te sluiten op tv via een dure soundbar) doen me echt hard twijfelen. Is het het ondanks dit alles waard om in te stappen in dit dure systeem?
Ik gebruik veel tunein en spotify, tunein is heel stabiel (valt nooit uit bij mij) en geluid is prima. Spotify idem dito, wat ik het fijne vind van de integratie van spotify in de app is dat je meerdere bronnen aan een afspeellijst kan toevoegen: deezer, soundcloud en spotify achter elkaar.

Als je twijfelt kun je je beter afvragen of Sonos iets voor je is: voor mij is Sonos primair voor muziek. Indien je tv en home cinema ook belangrijk vindt kun je misschien beter voor een receiver met luidsprekers gaan (al dan niet tweedehands aangeschaft). Je bent dan qua aansluitmogelijkheden een stuk flexibeler en je kunt dan bijvoorbeeld een chromecast koppelen voor streamingmogelijkheden.

• Appie Heijn
En met een ZP80/90 aan de versterker heb je eigenlijk hetzelfde maar dan zonder de Sonos speakers.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Over trueplay gesproken, ik zag van de week een Sonos reclame in de bioscoop. Wat een decadent geneuzel zeg. :D
keest12 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:26:

Wat heb je nu staan? Zelf ben ik met Sonos begonnen puur voor muziek, een goede hi-fi set had ik al dus ik begon met de Connect en één Play:1 voor op de slaapkamer. Daardoor had ik nog steeds echt surroundgeluid van mijn TV op goede speakers, maar toch het gemak van Sonos. Dat beviel zo goed dat ik dezelfde avond nog naar de winkel ben gereden om Play:1's te halen voor de badkamer en zolder. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• matthijst
Heb nu een Play 5 met Twee Play:1's staan.
Geluid is op zich wel goed, vind de Play:5 wat minder klinken (meer bas, hoog niet zo mooi), maar icm. de Play:1's is het wel recht te breien. In de winkel pas de Play:5 2nd gen geprobeerd en daar had ik een beetje hetzelfde gevoel bij (bassig).

De Play:5 is wel ideaal om dmv. een Airport Express via Ariplay vanaf een iPhone/iPad alles te streamen, buiten die suffe Sonos app om (moe van dat dat volume vanuit de Sonos app standaard zo fuckin' hard gaat).

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 22-12-2015 15:39 ]

• 0SC4R
Irminsul schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:52:
[...]

Ik gebruik veel tunein en spotify, tunein is heel stabiel (valt nooit uit bij mij) en geluid is prima. Spotify idem dito, wat ik het fijne vind van de integratie van spotify in de app is dat je meerdere bronnen aan een afspeellijst kan toevoegen: deezer, soundcloud en spotify achter elkaar.

Als je twijfelt kun je je beter afvragen of Sonos iets voor je is: voor mij is Sonos primair voor muziek. Indien je tv en home cinema ook belangrijk vindt kun je misschien beter voor een receiver met luidsprekers gaan (al dan niet tweedehands aangeschaft). Je bent dan qua aansluitmogelijkheden een stuk flexibeler en je kunt dan bijvoorbeeld een chromecast koppelen voor streamingmogelijkheden.
Of de Sonos 5.1 opstelling inclusief een HDMI switch met optical out. Dat heb ik inmiddels gekocht en werkt prima. Ik heb o.a. mijn Chromecast op de switch aangesloten en krijg prima surround geluid. Ik kan de switch zelfs bedienen met mijn Logitech Harmony Ultimate.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:21
En welke switch gebruik je daarvoor?

• _Bailey_
  • Niet online
0SC4R schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:46:
[...]

Of de Sonos 5.1 opstelling inclusief een HDMI switch met optical out. Dat heb ik inmiddels gekocht en werkt prima. Ik heb o.a. mijn Chromecast op de switch aangesloten en krijg prima surround geluid. Ik kan de switch zelfs bedienen met mijn Logitech Harmony Ultimate.
Sinds vorige week ook de 5.1 opstelling aangeschaft! Zéér tevreden. Ik kwam van een 2.1 opstelling.
D.D 5.1 door o.a de Sonos Sub en de 2 Play1's als rear tijdens een goeie actie film: héééérlijk! :)))
Heb ook zo'n switch en al mijn apparaten achter gesloten deurtjes, bediening middels de Harmony Touch Ultimate.

I am a happy camper!

• _Bailey_
  • Niet online
yorroy schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:55:
En welke switch gebruik je daarvoor?
deze gebruik ik:

http://www.kabelstore.nl/...0245.438202086.1446236513

Werkt perfect!

• kevertje1977
keest12 schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:10:
[...]

Welke Media Markt is dit? Toch wel een mooie deal om je Sonos carrière mee te beginnen!
Ik twijfel aan 357 of 375
Maar sowieso 1 van de twee in Media Markt Utrecht op H.C.

• 0SC4R
Ik gebruik dezelfde! Zeer tevreden mee.

• matthijst
Vraagje over de playbar: ik lees dat hij automatisch uit een groep gegooid kan worden als je de TV inschakelt en muziek aan het luisteren bent op dat moment. Klinkt handig en logisch, maar wordt hij dan ook weer automatisch toegevoegd als je de Tv mute en weer muziek gaat streamen (of desnoods de tv uitzet, maar bij muten zou handiger zijn als je muziek wilt spelen met tv beeld aan)?
Of moet je hem dan steeds weer toevoegen aan een groep als je hem na tv kijken voor muziek wilt gebruiken? Hoe werkt dat switchen :)

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 22-12-2015 21:15 ]

• keest12
Gonadan schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:52:
Over trueplay gesproken, ik zag van de week een Sonos reclame in de bioscoop. Wat een decadent geneuzel zeg. :D

[...]

Wat heb je nu staan? Zelf ben ik met Sonos begonnen puur voor muziek, een goede hi-fi set had ik al dus ik begon met de Connect en één Play:1 voor op de slaapkamer. Daardoor had ik nog steeds echt surroundgeluid van mijn TV op goede speakers, maar toch het gemak van Sonos. Dat beviel zo goed dat ik dezelfde avond nog naar de winkel ben gereden om Play:1's te halen voor de badkamer en zolder. :')
Ja dat kan natuurlijk ook! Ik heb alleen nu een Logitech 5.1 set op m'n tv wat daar echt niet voor bedoeld is. Kan niet met de equalizer aan de slag via m'n tv waardoor het nogal bagger klinkt. Dan zou ik ook nog zo een setje moet aanschaffen. Voldoen de Play 1's wel echt enkel? Ik hoef niet echt super diepe bass maar een beetje rijk geluid is natuurlijk wel gewenst!

• mr.paaJ
  • Laatst online: 12-01 23:52

mr.paaJ

generatie cmd+z

aeroxtaxi schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:20:
[...]
Heb je ze wel op hun kant gezet, rechtop als het ware? Tijdens een demouurtje vond ik ze dan echt veel beter dan plat.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Appie Heijn
Geert1976 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:55:
[...]

Sinds vorige week ook de 5.1 opstelling aangeschaft! Zéér tevreden. Ik kwam van een 2.1 opstelling.
D.D 5.1 door o.a de Sonos Sub en de 2 Play1's als rear tijdens een goeie actie film: héééérlijk! :)))
Heb ook zo'n switch en al mijn apparaten achter gesloten deurtjes, bediening middels de Harmony Touch Ultimate.

I am a happy camper!
Maar DTS werkt niet rechtstreeks op de playbar? Of hebben ze dat inmiddels aangepast?

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 18:00

MaxxMark

HT is Tof!

matthijst schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:47:
Vraagje over de playbar: ik lees dat hij automatisch uit een groep gegooid kan worden als je de TV inschakelt en muziek aan het luisteren bent op dat moment. Klinkt handig en logisch, maar wordt hij dan ook weer automatisch toegevoegd als je de Tv mute en weer muziek gaat streamen (of desnoods de tv uitzet, maar bij muten zou handiger zijn als je muziek wilt spelen met tv beeld aan)?
Of moet je hem dan steeds weer toevoegen aan een groep als je hem na tv kijken voor muziek wilt gebruiken? Hoe werkt dat switchen :)
Dat is niet specifiek voor de PlayBar maar kan je instellen per speaker. Je kunt in de app aangeven dat als een apparaat via zn line-in signaal krijgt hij over moet schakelen naar die input (vergezeld met een zelf ingesteld volume). Dat is inderdaad erg handig als hij bijvoorbeeld aan je TV hangt.

Het triggered op een input signaal. Dus automatisch terugschakelen is er niet bij (in theorie zou Sonos kunnen maken dat als er voor X tijd geen signaal meer is, hij terugschakelt naar de bron voordat hij omschakelde, maar ik acht de kans klein dat ze dat doen).

Ofwel; je moet hem na het TV kijken weer handmatig toevoegen aan de groep.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• two
  • Laatst online: 15:26

two

Okay... Ik ben helemaal tevreden met de Play:3! Komt nog een aardige bass uit, en convenience zoals ik nog nooit heb gehad. Met Macronos & Tasker wakker worden met Sonos! :D

Signature

• _Bailey_
  • Niet online
Appie Heijn schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:07:
[...]

Maar DTS werkt niet rechtstreeks op de playbar? Of hebben ze dat inmiddels aangepast?
nope...maar middels mijn switch wel dolby digital 5.1, omdat mijn tv het niet doorgeeft via optical out.

Heerlijk zo'n helikopter links mn woonkamer horen binnenkomen en rechts mn woonkamer zo weer naar buiten horen vliegen :) :)

• Appie Heijn
Dus als ik het goed begrijp vertaald de switch DTS-->Dolby Digital?

• Irminsul
Mijn versterker (NAD D3020) ondersteunt ook geen DTS / DD. Heb de tv op 'pcm' staan en alles komt dan goed door (heb een stereo opstelling).

NB dat de meeste tv's slechts 2.0 doorsturen via de optical out.

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
Ik heb geprobeerd om geluid van m'n telefoon te kunnen afspelen via m'n playbar+sub (als ik met DJ appje afspeel bijv.).
Heb een goedkoop chinees convertertje gekocht voor analoog naar digitaal, kabeltje van telefoon naar tulpjes in, en optische kabel de playbar in.
Helaas doet hij het niet. Ik hoor niks, maar als ik via m'n telefoon kijk zie ik wel dat de playbar signaal binnen krijgt. Je ziet de balkjes zeg maar op en neer gaan ter indicatie van muziek dat afgespeeld wordt.

Iemand die dit wel werkend heeft (gekregen)? Moet die converter nog even testen via ander systeem.

edit: "Analog to Optical Converters
Analog to optical converters are also considered unsupported for use with the PLAYBAR because of the same possibility for the introduction of audio artifacts."
bron
Beetje jammer :-(

[ Voor 22% gewijzigd door jahallow op 23-12-2015 12:19 ]

• _Bailey_
  • Niet online
Appie Heijn schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:53:
Correct!

• Xecuter NL
  • Laatst online: 09-01 10:21
Allright, gister de 2 play:5's geinstalleerd en waar eerder de 2 play:1's stonden neergezet. Stereo paar gemaakt en trueplay uitgevoerd...echt briljant geluid! Veel voller geluidsbeeld en ook bij zeer laag volume heel erg duidelijk en helder. Heb nu 1 play:1 aan de groep van de play:5's toegevoegd waardoor ze nu in een driehoek staan in de ruimte. Zorgt voor een heel mooi warm geluid rondom, waarbij positie bepaling van de geluidsbron bijna niet te doen is.

Als tip voor de kleinere budgetten: Moet wel zeggen dat het verschil tussen de play:1's in stereo en de play:5's in stereo minder is dan verwacht, dus ik denk dat ik met 4 play:1's denk ik ook heel erg blij was geweest als ik eerlijk ben. (tov 2 x play: 5 + 1 x play:1) Voordeel is dat je ze beter kan plaatsen en minder ruimte innemen.

Verder vind ik de play:5's nog best groot in omvang en met ook nog een 5.0 set met towers in de kamer wordt het wat druk wat aantal speakers betreft. De play:1's stonden verdekt opgesteld en niet 'direct' in zicht. (bovenop een kast en in een hoek van de kamer)

Voor het eerst in 2,5 jaar tijd een sms van de buurvrouw: "Hebben jullie de muziek misschien hard aanstaan?" Dus ook door de buurt zijn ze goed gekeurd O-)

Heb wel even een vraag over de play:1: hoe vocht bestendig is deze? Onze badkamer wordt redelijk vochtig door slechte lucht afvoer namelijk.

Nu nog de gehele setup meenemen naar het vakantie adres volgende week met O&N...dat wordt smullen!!!!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Appie Heijn schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:53:
Nee, DTS bevat ook gewoon het DD signaal. De DTS gegevens zitten daar als het ware als wrapper omheen. Als een apparaat daar niet mee om kan gaan kan je die dan gewoon negeren.
keest12 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:13:
Ja dat kan natuurlijk ook! Ik heb alleen nu een Logitech 5.1 set op m'n tv wat daar echt niet voor bedoeld is. Kan niet met de equalizer aan de slag via m'n tv waardoor het nogal bagger klinkt. Dan zou ik ook nog zo een setje moet aanschaffen. Voldoen de Play 1's wel echt enkel? Ik hoef niet echt super diepe bass maar een beetje rijk geluid is natuurlijk wel gewenst!
Of ze voldoen is persoonlijk en ook afhankelijk van het gebruik. De Play:1 gebruik ik in enkelvoud in de slaapkamer, badkamer en op zolder. Feitelijk dus meer achtergrondmuziek dan serieus luisteren. Voor serieus luisteren gebruik ik dan ook gewoon geen Sonos maar mijn vloerstaanders. Dat is ook persoonlijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• aeroxtaxi
mr.paaJ schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:26:
[...]

Heb je ze wel op hun kant gezet, rechtop als het ware? Tijdens een demouurtje vond ik ze dan echt veel beter dan plat.
Ja, plat niet eens geprobeerd eigenlijk.

• Appie Heijn
Gonadan schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:47:
[...]

Nee, DTS bevat ook gewoon het DD signaal. De DTS gegevens zitten daar als het ware als wrapper omheen. Als een apparaat daar niet mee om kan gaan kan je die dan gewoon negeren.

[...]

Of ze voldoen is persoonlijk en ook afhankelijk van het gebruik. De Play:1 gebruik ik in enkelvoud in de slaapkamer, badkamer en op zolder. Feitelijk dus meer achtergrondmuziek dan serieus luisteren. Voor serieus luisteren gebruik ik dan ook gewoon geen Sonos maar mijn vloerstaanders. Dat is ook persoonlijk.
Er zijn maar weinig TV's die het correct doorgeven helaas, daarom hoor en lees je er ook zoveel over mbt de playbar.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat is omdat de TV's überhaupt geen surroundformaten doorgeven, het staat in feite los van het type surroundformaat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Gonadan schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:47:

Dat lijkt mij niet, DTS en DD (Dolby Digital) is van twee verschillende bedrijven (DTS inc. en Dolby Laboratories inc)
Gonadan schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:59:
Dat is omdat de TV's überhaupt geen surroundformaten doorgeven, het staat in feite los van het type surroundformaat.
Ook niet correct, er zijn een heleboel TV's die DD (2.0 en 5.1) doorgeven over de optische uit, maar er zijn er maar heel weinig die DTS doorgeven.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03-2025
Sterker, ik weet wel zeker dat iedere HDMI switch het DTS 5.1 signaal converteert naar 2.0 LPCM en de Sonos playbar het zelf weer matrixed naar 5.1. Het klinkt niet verkeerd maar het is geen true 5.1

De enige manier om van 5.1 te genieten is elke film al dan niet rippen en van de DTS soundtrack een 5.1 ac3 track maken, probleem opgelost.

• _Bailey_
  • Niet online
MitchR schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:05:
Sterker, ik weet wel zeker dat iedere HDMI switch het DTS 5.1 signaal converteert naar 2.0 LPCM en de Sonos playbar het zelf weer matrixed naar 5.1. Het klinkt niet verkeerd maar het is geen true 5.1

De enige manier om van 5.1 te genieten is elke film al dan niet rippen en van de DTS soundtrack een 5.1 ac3 track maken, probleem opgelost.
Onzin! Mijn Sonos 5.1 home cinema set zendt wel degelijk Dolby Digital 5.1 uit (indien mogelijk). Dit door mijn eerdere genoemde switch

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Damon schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:52:
Dat lijkt mij niet, DTS en DD (Dolby Digital) is van twee verschillende bedrijven (DTS inc. en Dolby Laboratories inc)
Toch zit dat als waarheid in mijn hoofd maar ik kan het met een snelle mobiele zoek niet bevestigen. Zou ik anders in de war zijn met MA? :?
Ook niet correct, er zijn een heleboel TV's die DD (2.0 en 5.1) doorgeven over de optische uit, maar er zijn er maar heel weinig die DTS doorgeven.
Ook weer correct, en ik heb nog niet eens gedronken. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03-2025
Geert1976 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:26:
[...]

Onzin! Mijn Sonos 5.1 home cinema set zendt wel degelijk Dolby Digital 5.1 uit (indien mogelijk). Dit door mijn eerdere genoemde switch
Dat geloof ik ook wel. Maar, speel eens een DTS film af en kijk wat er in de Sonos app staat onder informatie over mijn Sonos systeem. Als daar daadwerkelijk Dolby Digital staat op dat moment dan is het 1 van de weinige switches die kan decoden. Dolby 5.1 wordt uiteraard goed weergegeven, DTS echter niet.

• Irminsul
Voor de liefhebber: Apollo in Almere heeft een kortingsactie op veel producten, onder andere op Sonos. De nieuwe play 5 kost 510 en de play 1 195.

Als je nog geen kerstcadeau voor jezelf had ;) wel even naar Almere rijden, is alleen in de winkel

• duc848
  • Laatst online: 12:42
Xecuter NL schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:08:

Heb wel even een vraag over de play:1: hoe vocht bestendig is deze? Onze badkamer wordt redelijk vochtig door slechte lucht afvoer namelijk.

Nu nog de gehele setup meenemen naar het vakantie adres volgende week met O&N...dat wordt smullen!!!!
1 Van mijn play 1's, staat al zeker een jaar in onze badkamer. Onze badkamer is (nu nog) extreem slecht geventileerd en dus vochtig.
Luchtvochtigheid is regelmatig 80/85% voor langere tijd. Play 1 doet het altijd perfect! dus ik denk dat ze er zeer goed tegen kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door duc848 op 25-12-2015 07:02 ]

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hebben er meer mensen problemen met updaten? Ik krijg de melding dat er een update is, maar als ik de link volg, krijg ik de melding dat de app niet geïnstalleerd is.
Opnieuw installeren heeft niet geholpen :(

Verwijderd

Sinds een jaar heb ik de sonos play 5 gekocht. Als het eenmaal werkt is het geluid goed. De mogelijkheden zijn prima. Echter, ik heb heel vask als ik muziek wil opzetten de melding dat er geen apparaat is gekoppeld. Ook heb ik op aanraden van de verkoper een bridge aangesloten. De bridge heb ik onlangs verplaatst van de meterkast naar de woonkamer waar ook de sonos play 5 staat. Geen verschil. Heel vaak krijg ik deze melding. Na alle software en hardware nalopen eea resetten doet hij het soms. Ondertussen half uur verder. Kortom snel even muziek opzetten zit er niet bij. Daarom overweeg ik serieus om de Sonos weer de deur uit te doen.

• Yamahaa
At tweak075
Al eens het kanaal van sonos aangepast? Het sonosnet kanaal. Instellingen en geavanceerd....

[ Voor 33% gewijzigd door Yamahaa op 25-12-2015 11:28 ]

Verwijderd

Ik heb twee wellicht simpele vragen:
Ik heb nu een Sonos Connect Amp aangesloten op twee bekabelde boxen. Die zijn een jaar of 20 oud, maar zijn/waren altijd erg goed. Nu twijfel ik over het aanschaffen van Sonos speakers in plaats van de oudere.
- Ik weet dat de reviews over het geluid van de Sonos speakers altijd wel goed is. Maar is bekabeld niet altijd beter? Dus: oud bekabeld of nieuw draadloos, als het om kwaliteit gaat?
- De woonkamer is ongeveer 25m2 groot en vrij langwerpig. Is twee Play 1's dan voldoende? En beter dan een 3 of 5, omdat je dan stereo hebt? Of biedt de 3 of 5 echt een betere kwaliteit?

• Yamahaa
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:31:
Ik heb twee wellicht simpele vragen:
Ik heb nu een Sonos Connect Amp aangesloten op twee bekabelde boxen. Die zijn een jaar of 20 oud, maar zijn/waren altijd erg goed. Nu twijfel ik over het aanschaffen van Sonos speakers in plaats van de oudere.
- Ik weet dat de reviews over het geluid van de Sonos speakers altijd wel goed is. Maar is bekabeld niet altijd beter? Dus: oud bekabeld of nieuw draadloos, als het om kwaliteit gaat?
- De woonkamer is ongeveer 25m2 groot en vrij langwerpig. Is twee Play 1's dan voldoende? En beter dan een 3 of 5, omdat je dan stereo hebt? Of biedt de 3 of 5 echt een betere kwaliteit?
Ik heb veel sonos door het hele huis. Echter id woonkamer heb ik mijn eigen vloerstaanders 35 jaar oud. Ik zal ze nooit weg doen. Daar hangt dus ook een amp aan ( en mijn hifi set zodat ik alle media ook het netwerk op kan sturen). Je kan bv nog aan de andere kant van je woonkamer 2keer een play 1 zetten in stereo. Kan een prachtige aanvulling zijn. Maar alles is een combinatie van smaak, kwaliteit, kamer enz....ik denk dat niemand je echt een uitgesproken advies kan geven. Als je boxen nu mooi klinken. En je hebt genoeg vermogen en al het gemak van sonos...dan moet je je afvragen wat je extra verwacht. Je kan iig elders luisteren hoe de 1 3 en 5 klinken.

Succes

Peter

• Cartman!
  • Niet online
M'n pa heeft n set gekocht met bar, sub en 2 play 1's en is slecht voorgelicht. Zijn tv geeft alleen 2.0 over optisch uit en sonos geeft t dus enkel stereo weer. Ik ben enorm verbaast dat ze gewoon geen hdmi ondersteunen, het is toch bijna 2016 of wat?!

Mijn advies aan hem is de boel terug te brengen maar voor hij dat doet: wat is t alternatief? Hij is tevreden over zn tv dus die gaat niet vervangen worden. Zn wensen zijn dat het draadloze speakers heeft, dat hij via ipad en laptop de radio en mp3 collectie kan aanzetten en de tv (danwel via kpn box, danwel losse dvd/bluray-speler) gewoon 5.1 geluid geven.

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Heeft die speller geen optische uitgang? Dan heb je iig 5.1 van daar uit.
Hetzelfde voor de kpn box.

Misschien een optische switch ertussen..?

• Cartman!
  • Niet online
Zover ik weet niet, maar als die speler t eventueel kan dan zit je daarna met je dvd/bluray speler die je er ook wil aan kunnen hangen. Ik zit te kijken naar een hdmi switch met toslink out maar het is toch diep treurig dat je 1500+ euro uitgeeft voor een systeem dat geen ondersteuning heeft voor hdmi en moet uitwijken naar zulk soort "oplossingen" :? Ik was redelijk enthousiast over Sonos omdat we dit op kantoor hebben maar dit is voor mij echt een enorme domper :{

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Cartman! schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:55:
Ik ben enorm verbaast dat ze gewoon geen hdmi ondersteunen, het is toch bijna 2016 of wat?!
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant.....in veel gevallen heb je geen enkel voordeel. Met HDMI sluit je hem aan op waarschijnlijk de ARC van je tv, deze moet dit dan sowieso ondersteunen, anders krijg je het HDMI in -> HDMI out principe, zit je alweer met twee kabels die naar je PLAYBAR lopen.

Nu ben ik dolblij ermee. vanuit mijn LG wordt er netjes 5.1 uitgestuurd (waar mogelijk) en zit ik niet met allerlei rare kabels. Ik ben blij met SONOS' keus enkel een optische ingang te plaatsen.

Het is overigens belachelijk dat de verkoper geen rekening heeft gehouden dat je vader wellicht een tv met enkel met DD 2.0 out heeft.

Vraag van mijn kant:
Heeft iemand ervaringen met de SONOS: Amp en buitenspeakers? Voor het voorjaar wil ik mijn pergola voorzien van buitenspeakers en deze dus aansluiten op een Amp.

• Cartman!
  • Niet online
Redwood schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:54:
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant.....in veel gevallen heb je geen enkel voordeel. Met HDMI sluit je hem aan op waarschijnlijk de ARC van je tv, deze moet dit dan sowieso ondersteunen, anders krijg je het HDMI in -> HDMI out principe, zit je alweer met twee kabels die naar je PLAYBAR lopen.
Stel de TV zou geen ARC ondersteunen dan heb je evt 2 kabels...big deal, dan kan je Sonos het iig wel aan. Nu heb je de keuze niet eens...ik krijg dit gevoel bij "wij doet het niet verkeerd, de rest van de wereld doet het verkeerd"...onbegrijpelijk.
Het is overigens belachelijk dat de verkoper geen rekening heeft gehouden dat je vader wellicht een tv met enkel met DD 2.0 out heeft.
Hij kreeg een converter mee van analoog tulp naar digitaal coax zelfs... ik vraag me af wat daar de bedoeling van was ook want als je invoer 2.0 analoog is dan krijg je nooit 5.1 digitaal en bovendien kan die Sonos helemaal niet omgaan met coax maar alleen met toslink 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Cartman! op 26-12-2015 22:58 ]

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Cartman! schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:57:

[...]

Hij kreeg een converter mee van analoog tulp naar digitaal coax zelfs... ik vraag me af wat daar de bedoeling van was ook want als je invoer 2.0 analoog is dan krijg je nooit 5.1 digitaal en bovendien kan die Sonos helemaal niet omgaan met coax maar alleen met toslink 8)7
Ok, dus gewoon een slechte winkel / verkoper. Daar kan Sonos ook niets aan doen.
In ieder geval documenteert Sonos zelf in ieder geval wel vrij goed wat wel en niet kan met hun producten. Als dat niet bij je wensen past, is het niet voor jou...

• yorroy
Een oplossing is inderdaad een switch er tussen. 1 pagina terug werd deze als tip gegeven:

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

yorroy schreef op zondag 27 december 2015 @ 05:23:
Een oplossing is inderdaad een switch er tussen. 1 pagina terug werd deze als tip gegeven:
Een HDMI switch om een apparaat aan te sluiten waar geen HDMI poort op zit?

• Cartman!
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 27 december 2015 @ 09:24:
[...]

De switch moet dus toslink out hebben, die sluit je dan aan op je Sonos. Kan er nog steeds niet bij dat er niks beters voor is...

Verwijderd

Een hele simpele vraag, maar ik wil het zeker weten: Kan je aan een Sonos Connect Amp ook gewoon een set van 2x Play 1 toevoegen (naast of in plaats van twee reguliere speakers)?

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Je voegt niets toe, het zijn losse speakers die je kunt aansturen. Als je het binnen dezelfde groep afspeelt doen ze mee.
Waarom wil je dit eigenlijk?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Gonadan schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:19:
Je voegt niets toe, het zijn losse speakers die je kunt aansturen. Als je het binnen dezelfde groep afspeelt doen ze mee.
Waarom wil je dit eigenlijk?
Ik weet nog niet echt wat ik wil. Momenteel heb ik een :amp in de woonkamer, waar twee oude boxen op zijn aangesloten.
Het geluid is niet slecht, maar ik denk dat het beter/voller kan. En omdat de woonkamer langwerpig is vangt een deel van de kamer geen geluid.
Dus nu twijfel ik of het toevoegen van twee Play 1's om de rest van de kamer te vullen of het vervangen van de boxen door twee Play 1's zodat ik een beter stereo geluid kan creëren nuttig is (of weggegooid geld).

• Irminsul
Ik zou dan voor betere luidsprekers (al dan niet tweedehands) gaan, die beter kamervullend zijn.

• yorroy
MikeyMan schreef op zondag 27 december 2015 @ 09:24:
[...]

Nee, er zit ook een optische uitgang op zodat je alle HDMI apparaten kung gebruiken via 1 optische uitgang.
Ik heb hem zelf ook niet, maar deze werd door een aantal tweakers gebruikt icm de Sonos playbar

Verwijderd

Irminsul schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:49:
Ik zou dan voor betere luidsprekers (al dan niet tweedehands) gaan, die beter kamervullend zijn.
En waarom dat? Want dan blijf je met bedraad werken in plaats van draadloos bij een setje Play's.
Pagina: 1 ... 32 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.