Was een aanpassing van mijn reactie. Ik was hier aan het promoten. Mag niet. Sorry Tweakers. Haha.Bob-B190 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:45:
[...]
wat heeft dit met promoten te maken? Ik wil gewoon weten of iemand een vermoeden heeft of ik nu een play:3 ga kopen of een oude play:5, de nieuwe vind ik te duur, of moet ik in V&A promoten dat de nieuwe te duur is? Gaat dat helpen? Wellicht heeft iemand ervaring met prijsdaling. Bij Apple gaat alles ook omlaag na lancering van een nieuw model.
Gister even de tijd en rust kunnen vinden om TP uit te proberen. In de slaapkamer bij ons met P1s ben ik enthousiast. Het geluidsbeeld lijkt evenwichtiger en na de instelling kan je met de EQ nog meer hoog er bij zetten (iets wat ik erg miste bij de P1). Ik had hoog altijd max staan en deze kan ik nu duidelijker lager zetten. In de badkamer ook een succes. Daar hangt een P3. Ik moest echter wel de test een 4e keer opstarten omdat de software tijdens het uitvoeren vd test andere geluiden waarnam en de app sommeerde mij alle andere geluiden te voorkomen. Grappig want het was muisstil en dit kwam natuurlijk door de resonanties in deze ruimte. Na het opstarten vd 4e poging lukte het. Resultaat een wat afgevlakter geluidsbeeld maar in deze ruimte zeker een verbetering ook deze instelling ga ik komende tijd gebruiken om te zien of ik dit echt zo wil laten. Ik denk het wel. In de slaapkamers vd meiden staan P3s en P1en en daar kom ik vooralsnog tot een iets tevredener resultaat.
De woonkamer en eetkamer is een ander verhaal. In de eetkamer staan ook P1 in stereo en ook daar miste ik wat extra hoog (en gekregen) maar merkte ook dat daar het middengebied TE sterk naar beneden was gezet. Op zich iets wat ik een tijdje aan moet horen en niet perse extra mooi of lelijk lijkt maar als ik ze in een groep zet met de woonkamer (wat zeer veel het geval is) dan vallen ze opeens uit de toon. In de woonkamer heb ik een Amp met vloerstaanders (en daar kan je dit truukje natuurlijk niet doen (gelukkig niet want je mist belangrijke data om een mooi advies te geven of maken). Het geluidsbeeld is door het extra ontbreken van wat middengebied bij de eetkamer echt ongelijk geworden. Iets waar ik zeker niet aan kan wennen of wil wennen. Ik ga dat nog een paar keer op nieuw tunen om te zien of ik (door te tunen op andere plekken) wel dat extra hoog kan vinden maar niet die effecten van het middengebied. Even door prutsen. Andere ruimtes en buiten is middels Connects en daar is ook net als met de Amp niets te melden. De sub staat met de Amp geschakeld dus die doet mi niks. Maar ik zal hem nog eens met de eetkamer koppelen kijken wat i dan gaat doen.
Kort door de bocht tevreden er zijn echt effecten. Jammer dat (zoals ik al eerder melde) je niet zelf de te kiezen frequentie gebieden zelf (meer) kan bijstellen. Ik dacht ik deel het even met jullie.
De woonkamer en eetkamer is een ander verhaal. In de eetkamer staan ook P1 in stereo en ook daar miste ik wat extra hoog (en gekregen) maar merkte ook dat daar het middengebied TE sterk naar beneden was gezet. Op zich iets wat ik een tijdje aan moet horen en niet perse extra mooi of lelijk lijkt maar als ik ze in een groep zet met de woonkamer (wat zeer veel het geval is) dan vallen ze opeens uit de toon. In de woonkamer heb ik een Amp met vloerstaanders (en daar kan je dit truukje natuurlijk niet doen (gelukkig niet want je mist belangrijke data om een mooi advies te geven of maken). Het geluidsbeeld is door het extra ontbreken van wat middengebied bij de eetkamer echt ongelijk geworden. Iets waar ik zeker niet aan kan wennen of wil wennen. Ik ga dat nog een paar keer op nieuw tunen om te zien of ik (door te tunen op andere plekken) wel dat extra hoog kan vinden maar niet die effecten van het middengebied. Even door prutsen. Andere ruimtes en buiten is middels Connects en daar is ook net als met de Amp niets te melden. De sub staat met de Amp geschakeld dus die doet mi niks. Maar ik zal hem nog eens met de eetkamer koppelen kijken wat i dan gaat doen.
Kort door de bocht tevreden er zijn echt effecten. Jammer dat (zoals ik al eerder melde) je niet zelf de te kiezen frequentie gebieden zelf (meer) kan bijstellen. Ik dacht ik deel het even met jullie.
Ik speel momenteel met 2 "zuiltjes", namelijk de Dali Ikon 5 mk2, in combinatie met de NAD D7050.
Echter wil ik de boel daarom graag wat subtieler, en zit daarom te denken aan de Playbar in combinatie met de Sub. Zijn er mensen die van een goede stereo setup overgestapt zijn naar de beschreven combinatie. Ik ben me er van bewust dat ik een stapje terug zet in kwaliteit. Maar hoor graag wat ervaringen. Ik wil namelijk niet an te veel inboeten. De setup nu wordt gebruikt voor al het geluid, dus ook tv, maar voornamelijk muziek.
Echter wil ik de boel daarom graag wat subtieler, en zit daarom te denken aan de Playbar in combinatie met de Sub. Zijn er mensen die van een goede stereo setup overgestapt zijn naar de beschreven combinatie. Ik ben me er van bewust dat ik een stapje terug zet in kwaliteit. Maar hoor graag wat ervaringen. Ik wil namelijk niet an te veel inboeten. De setup nu wordt gebruikt voor al het geluid, dus ook tv, maar voornamelijk muziek.
Heb je al eens aan een Sonos connect gedacht? Ik heb een D3020 met twee Zensor 3's met een connect ernaast en zou niet anders willen. Mijn zwagers playbar klinkt veel minder zuiver.
De D7050 van NAD heeft al Spotify Connect ondersteuning, dus qua features blijf ik ongeveer op eenzelfde niveau. Het leek me echter wel eens leuk om vooral de speakers wat minder imposant aanwezig te hebben in de kamer. Echter zie ik ook dat Sonos een 100 dagen niet goed geld terug garantie heeft, misschien dat ik het toch eens ga proberen.Irminsul schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:09:
Heb je al eens aan een Sonos connect gedacht? Ik heb een D3020 met twee Zensor 3's met een connect ernaast en zou niet anders willen. Mijn zwagers playbar klinkt veel minder zuiver.
Mja minder imposant qua uiterlijk betekent zeer waarschijnlijk ook flink minder imposant qua geluid.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb een Connect met losse versterker en boxen in de woonkamer en een Play1 in de (open) keuken. Vanavond de laatste update (Sonos 6.0, build 31322220) geïnstalleerd, sindsdien kan ik het geluid van beide kamers niet meer afzonderlijk regelen terwijl ze beide spelen. Dit kon voorheen wel, zodat de keuken wat zachter kon zetten.
Op die manier hoorde ik de Play1 pas als ik naar de keuken toe liep, erg handig.
Meer mensen met dit probleem?
Op die manier hoorde ik de Play1 pas als ik naar de keuken toe liep, erg handig.
Uitgaande dat de software update geslaagd is lijkt het dat (beide)spelers niet goed in het netwerk hangen. Heb je ze al opnieuw opgestart? Geen ip conflict tussen spelers en een ander aparaat?GoeiedagEem schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:11:
Ik heb een Connect met losse versterker en boxen in de woonkamer en een Play1 in de (open) keuken. Vanavond de laatste update (Sonos 6.0, build 31322220) geïnstalleerd, sindsdien kan ik het geluid van beide kamers niet meer afzonderlijk regelen terwijl ze beide spelen. Dit kon voorheen wel, zodat de keuken wat zachter kon zetten.
Het heeft inderdaad zichzelf opgelost. Na een herstart van de Sonos software gisteravond nog, werkte het weer. Thanks iig voor het reageren.
Maandag even mogen luisteren naar de nieuwe Play:5. Enorme verbetering
Veel betere en gecontroleerde bas, veel betere spreiding van de hoge tonen ook.
Veel betere en gecontroleerde bas, veel betere spreiding van de hoge tonen ook.
Klopt, sinds halverwege de middag. Heb het net geprobeerd maar werkt inmiddels weer.
Benieuwd wanneer Apple Music support nou eens gaat komen.
Beats support vervalt per 30-11 dus ze mogen wel opschieten....
Beats support vervalt per 30-11 dus ze mogen wel opschieten....
Haters everywhere but I don’t really care
Heb m'n Apple music proef periode maar gestart toen ik het hoorde van beats music
Nu duimen en afwachten
Nu duimen en afwachten
Zo, heb vanmiddag de stoute schoenen aan getrokken en een playbar met sub gekocht om mijn stereo setup te vervangen. Valt tegen op het eerste gezicht, echter niet onaardig om naar te luisteren. Het ene stuk muziek komt er heel lekker van los, en het andere is erg vlak met platte stemmen.vanWalsum schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:14:
Ik speel momenteel met 2 "zuiltjes", namelijk de Dali Ikon 5 mk2, in combinatie met de NAD D7050.
Ik weet nog niet wat is er van moet denken. Had ik m'n oude setup nooit gekend, dan was ik waarschijnlijk erg gelukkig geweest met de Playbar met sub. We gaan het nog even proberen!
Nu ligt hij nog voor de tv, op de kast, ik twijfel om hem nog even aan de muur te hangen of dit de kwaliteit nog omhoog weet te krikken.
Ik heb ook de sub en playbar en nog 2 play 1's achter in surround klinkt het geweldig, je krijgt dan een veel voller geluid!vanWalsum schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:13:
[...]
Zo, heb vanmiddag de stoute schoenen aan getrokken en een playbar met sub gekocht om mijn stereo setup te vervangen. Valt tegen op het eerste gezicht, echter niet onaardig om naar te luisteren. Het ene stuk muziek komt er heel lekker van los, en het andere is erg vlak met platte stemmen.
Ik weet nog niet wat is er van moet denken. Had ik m'n oude setup nooit gekend, dan was ik waarschijnlijk erg gelukkig geweest met de Playbar met sub. We gaan het nog even proberen!
Nu ligt hij nog voor de tv, op de kast, ik twijfel om hem nog even aan de muur te hangen of dit de kwaliteit nog omhoog weet te krikken.
Ik heb momenteel de Sonos Playbar op het oog. Dit is een relatief prijzige soundbar en met de Sonos Sub erbij valt hij niet meer in het budget, hoe verhoudt de Playbar (zonder sub) zich tot een goedkopere soundbar met een sub er bij?
Mijn huidige televisie heeft overigens geen optische digitale audio uitgang maar een digitale coaxiale audio uitgang. Heeft iemand ervaring met het gebruik van een coax naar optisch converter in combinatie met de Playbar? Zorgt dit voor een vertraging of slechte kwaliteit van het geluid?
De televisie ondersteunt volgens de handleiding alleen Virtual Dolby Digital en BBE, nou staat er op de Sonos site "PLAYBAR is compatibel met DOLBY DIGITAL en stereo", gaat dit werken?
Mijn huidige televisie heeft overigens geen optische digitale audio uitgang maar een digitale coaxiale audio uitgang. Heeft iemand ervaring met het gebruik van een coax naar optisch converter in combinatie met de Playbar? Zorgt dit voor een vertraging of slechte kwaliteit van het geluid?
De televisie ondersteunt volgens de handleiding alleen Virtual Dolby Digital en BBE, nou staat er op de Sonos site "PLAYBAR is compatibel met DOLBY DIGITAL en stereo", gaat dit werken?
[ Voor 15% gewijzigd door Skizzik0 op 20-11-2015 21:22 ]
Voor TV is de playbar handig, voor al de rest had je m.i. beter even gewacht en voor minder 2 nieuwe Play5's gekocht...vanWalsum schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:13:
[...]
Zo, heb vanmiddag de stoute schoenen aan getrokken en een playbar met sub gekocht om mijn stereo setup te vervangen. Valt tegen op het eerste gezicht, echter niet onaardig om naar te luisteren. Het ene stuk muziek komt er heel lekker van los, en het andere is erg vlak met platte stemmen.
Ik heb jarenlang zo'n converter gebruikt, werkt prima en zorgt niet voor vertraging of kwaliteitsverlies. Let op dat zo'n converter wel stroom nodig heeft, misschien lastig weg werken als je de playbar op wil hangen.Skizzik0 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:17:
Ik heb momenteel de Sonos Playbar op het oog. Dit is een relatief prijzige soundbar en met de Sonos Sub erbij valt hij niet meer in het budget, hoe verhoudt de Playbar (zonder sub) zich tot een goedkopere soundbar met een sub er bij?
Het geluid weet ik niet 100% zeker, maar moet werken.
Klopt waarschijnlijk, echter weet na een dagje testen de playbar met sub toch redelijk te overtuigen. Hij zet toch wel redelijk netjes stemmen weer. Zo lang de muziek niet te druk wordt, blijft het een strak geheel. Vanmiddag per test weer even de oude stereo combinatie er naast gezet (dali ikon 5 mk2 met nad d7050). En heb het idee dat het geluid wat losser wordt naar mate de playbar langer heeft gespeeld.jakob schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:57:
[...]
Voor TV is de playbar handig, voor al de rest had je m.i. beter even gewacht en voor minder 2 nieuwe Play5's gekocht...
Het is niet te vergelijken, maar voor dagelijks gebruik voldoet hij wat mij betreft, ook voor muziek. Heeft ook te maken door de nieuwbouw-galmdoos die we hebben gekocht. Het was voorheen een oude boerderij met een prima akoestiek.
Verwijderd
Misschien dat trueplay in de toekomst nog beter geluid kan bieden. Mijn play 5 stereo paar vond ik altijd lekker klinken. Maar nu met trueplay vind ik de setting zonder trueplay slecht. Maakt veel verschilvanWalsum schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:30:
[...]
Klopt waarschijnlijk, echter weet na een dagje testen de playbar met sub toch redelijk te overtuigen. Hij zet toch wel redelijk netjes stemmen weer. Zo lang de muziek niet te druk wordt, blijft het een strak geheel. Vanmiddag per test weer even de oude stereo combinatie er naast gezet (dali ikon 5 mk2 met nad d7050). En heb het idee dat het geluid wat losser wordt naar mate de playbar langer heeft gespeeld.
Het is niet te vergelijken, maar voor dagelijks gebruik voldoet hij wat mij betreft, ook voor muziek. Heeft ook te maken door de nieuwbouw-galmdoos die we hebben gekocht. Het was voorheen een oude boerderij met een prima akoestiek.
Goed nieuws dus. Ben benieuwd. En de meest gehoorde klacht, wanneer komt spotify nou eens met spotify connect!!!Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:39:
[...]
Misschien dat trueplay in de toekomst nog beter geluid kan bieden. Mijn play 5 stereo paar vond ik altijd lekker klinken. Maar nu met trueplay vind ik de setting zonder trueplay slecht. Maakt veel verschil
Ik denk niet dat sonos Spotify connect gaat gebruiken, sonos heeft het juist geïntegreerd in de app. Ik vind dat persoonlijk veel fijner, je kunt meerdere Spotify playlists toevoegen, of een deezer of soundcloud track toevoegen aan een playlist met Spotify tracks. De Heos speakers van mijn zwager heeft Spotify connect, zolang je dat met 1 controller gebruikt gaat het goed, maar je kunt de afspeellijst niet bewerken met je eigen telefoon bijvoorbeeld.
Iemand enig idee of je het default volume van speakers lager kunt zetten als je de Sonos app (iPhone en iPad) gebruikt? Slider staat rond de 5-10% en dat is al vrij luid vind ik. Zou graag hebben dat hij nu bijvoorbeeld al op 40% zou staan, zodat het beter in te stellen is...
Dit weekend voor mijn verjaardag een bedrag gehad waarmee ik een Play:5 kan kopen (de nieuwe). Hij is vanaf woensdag beschikbaar las ik.. Iemand tips waar ik hem het goedkoopst of eventueel eerder kan halen?
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Nee, dat kan helaas niet. Mijn grootste irritatie met het Sonos systeem is dat het volume veel te hoog is. Leuk voor de verkoper in de MediaMarkt die wil laten horen waar het systeem toe in staat is, maar verschrikkelijk irritant als je thuis met een rustig muziekje op de achtergrond wilt lezen.matthijst schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:57:
Iemand enig idee of je het default volume van speakers lager kunt zetten als je de Sonos app (iPhone en iPad) gebruikt? Slider staat rond de 5-10% en dat is al vrij luid vind ik. Zou graag hebben dat hij nu bijvoorbeeld al op 40% zou staan, zodat het beter in te stellen is...
Ondanks meerdere topics op de Sonos support forums is dit nog steeds niet opgelost (en omdat de eerste klachten daarover al ruim 3 jaar op het forum staan lijkt het me niet dat dit ooit nog wordt gefixt)
Hier met Trueplay en 2x Play:1's erg goed resultaat. Ik was altijd zoekende naar de juiste afstemming van de 2 welke in stereo paar staan naar de juiste verhouding tussen links en rechts. Na de auto Trueplay wizard echt een bizar goed stereo geluid nu. Ben echt zwaar onder de indruk.
Ik heb helaas wel dat ik mijn Connect via mijn receiver heb aangesloten waardoor de receiver alleen op Direct mode moet staan omdat er anders een delay optreedt. Hierbij klinken mijn Jamo 606 zuilen redelijk vlak en kan ik de overige 3 boxen van de 5.0 setup niet gebruiken. Iemand tips om wel dus de 5.0 / Connect setup met de 2 x play:1's goed aan te sluiten?
Ik heb helaas wel dat ik mijn Connect via mijn receiver heb aangesloten waardoor de receiver alleen op Direct mode moet staan omdat er anders een delay optreedt. Hierbij klinken mijn Jamo 606 zuilen redelijk vlak en kan ik de overige 3 boxen van de 5.0 setup niet gebruiken. Iemand tips om wel dus de 5.0 / Connect setup met de 2 x play:1's goed aan te sluiten?
De nieuwe PLAY:5 mag van Sonos vandaag al worden uitgeleverd! Ik werd vanmorgen gebeld (Hi-Fi Klubben) dat hij klaarstond.
Ik heb vandaag ook mijn demo unit ontvangen. Zelfs de doos is prachtig
Benieuwd naar je ervaring (las dat je al twee Play:5's hebt toch?).robhof schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:25:
De nieuwe PLAY:5 mag van Sonos vandaag al worden uitgeleverd! Ik werd vanmorgen gebeld (Hi-Fi Klubben) dat hij klaarstond.
Zelf een setje Play:1's links en rechts van de TV staan en een Play:5 beetje achterin de kamer (aangeschaft voor de line in).
Vind het geluid van de 5 niet zo: relatief veel bas, vergeleken met de Play:1's.
Benieuwd of de nieuwe Play:5 wat mee richting de 1 gaat qua klankbeeld (of hoe noem je zoiets).
Zou dan misschien setje Play:5's als front willen hebben en de 1's achter
Heb helaas niet gepre-ordered.. Hifi Klubben Amsterdam helaas al helemaal uitverkocht door pre-ordersrobhof schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:25:
*edit het is gelukt hoor!
[ Voor 3% gewijzigd door hmr op 24-11-2015 15:52 ]
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Het apparaat klinkt tot op heden fantastisch! Eerste nummer was echt een beleving!! Alleen mijn spotify pakt hij niet op de een of andere manier. Elke keer wordt de verbinding verbroken, terwijl soundcloud geen probleem is.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Heb redelijk gezocht naar reviews over wat jij beschrijft, maar dat klinkt wel armoede.Irminsul schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:52:
De Heos speakers van mijn zwager heeft Spotify connect, zolang je dat met 1 controller gebruikt gaat het goed, maar je kunt de afspeellijst niet bewerken met je eigen telefoon bijvoorbeeld.
Ik ben opzoek naar een leuk setje voor bij de TV wanneer ik definitief verhuisd ben naar mijn nieuwe woning.
Mijn TV is een Philips 55PFL8008k, voornamelijk gekozen voor de ambilight maar beeldkwaliteit is ook nog steeds super. Het geluid is echter nogal 'plat' en zou dit vooral bij film wat willen opkrikken.
Ik dacht in eerste instantie aan een sonos systeem omdat dat makkelijk werkt en makkelijk uit te breiden is. Nadeel is dat het een beetje duur is, playbar + sub zit je snel aan 1500€ (in combo), is dat een goede combinatie? Of beter de playbar icm play5 oid?
Mijn TV is een Philips 55PFL8008k, voornamelijk gekozen voor de ambilight maar beeldkwaliteit is ook nog steeds super. Het geluid is echter nogal 'plat' en zou dit vooral bij film wat willen opkrikken.
Ik dacht in eerste instantie aan een sonos systeem omdat dat makkelijk werkt en makkelijk uit te breiden is. Nadeel is dat het een beetje duur is, playbar + sub zit je snel aan 1500€ (in combo), is dat een goede combinatie? Of beter de playbar icm play5 oid?
Verwijderd
Een Playbar met SUB is zeker een mooie setup voor je TV. Ook muziek klinkt aardig.Engineer Stewie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:04:
Ik ben opzoek naar een leuk setje voor bij de TV wanneer ik definitief verhuisd ben naar mijn nieuwe woning.
Eventueel kan je later uitbreiden met 2x Play:1 voor surround.
Misschien niet heel duidelijk omschreven: stel ik heb via mijn teflon op mijn Heos speler een Spotify playlist gestart, als jij bij mij op bezoek bent kun je geen tracks toevoegen met je eigen telefoom omdat het via de Spotify app op mijn telefoon n account gaat. Je selecteert met Spotify connect als ware een extern apparaat.Jasper schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:56:
[...]
Heb redelijk gezocht naar reviews over wat jij beschrijft, maar dat klinkt wel armoede.
Deezer is wel ingebouwd, het heeft met api beperkingen vanuit Spotify te maken. Dus niet zo zeer Heos maar Spotify connect issue.
Ik had inderdaad twee PLAY:5's van de eerste generatie. Niet als stereopaar, maar een boven en een beneden. Die zijn allebei verkocht. Voor boven heb ik nu twee PLAY:1's.matthijst schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:02:
[...]
Benieuwd naar je ervaring (las dat je al twee Play:5's hebt toch?).
Zelf een setje Play:1's links en rechts van de TV staan en een Play:5 beetje achterin de kamer (aangeschaft voor de line in).
Vind het geluid van de 5 niet zo: relatief veel bas, vergeleken met de Play:1's.
Benieuwd of de nieuwe Play:5 wat mee richting de 1 gaat qua klankbeeld (of hoe noem je zoiets).
Zou dan misschien setje Play:5's als front willen hebben en de 1's achter
De nieuwe 5 heeft inderdaad een ander klankbeeld dan de oude (waar ik jaren erg van heb genoten). Het laag is strakker en dieper (minder 'boemerig') en het hoog meer sprankelend en zuiverder. In mijn oren dan.
In eerste instantie zonder Trueplay geluisterd en toen klonk de nieuwe zeker al beter dan de oude. Na het tunen met Trueplay lijkt het laag nog wat dieper en het middengebied iets gedempt. Het geluid lijkt ook wat ruimtelijker en directer. Enerzijds geeft dat imho een fijner geluidsbeeld, maar anderzijds hangt dat wel af van het type muziek. Akoestisch/pop etc. kan dan wat midden missen, terwijl deep house-achtige muziek prettiger klinkt. Bij het uitzetten van Trueplay lijkt het geluid ineens wat vlak te zijn. Overigens staat bij mij de bas altijd iets teruggedraaid en hoog wat in de plus.
De plaatsing van de speaker zal ongetwijfeld ook een rol spelen. Bij mij staat hij op een granieten blad waardoor er geen resonantie is, maar daardoor ook geen versterking van het laag zoals bijvoorbeeld bij plaatsing op een houten kastje. Kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel.
Mijn eerste indruk is zeker positief. De komende tijd verder testen, luisteren hoe de speaker op andere plekken klinkt en Trueplay een aantal keer opnieuw doen. Bij mijn PLAY:1's moet ik de bas trouwens flink terugdraaien als ik Trueplay aan heb staan. Deze wordt heel snel overheersend. Volgens de verkoper bij Hi-Fi Klubben is Sonos zich bewust van de overmatige bas bij Trueplay i.c.m. de 1's en zullen er continu updates komen om Trueplay verder te finetunen. Hopelijk is dat inderdaad zo!
Ik heb in de muur een buis liggen om de kabels van de TV naar de decoder/gameconsole te krijgen. In deze buis kan ik ter hoogte van de playbar wel een gat bijmaken maar kan je de playbar offcenter ophangen? De buis staat namelijk niet perfect in het midden van de TV.
Maw, kan je de kabels onzichtbaar routeren naar waar je wilt in de beugel?
@robhof
Thanks voor de terugkoppeling mbt je aankoop.
Ik zit er ook aan te denken om een Play:5(v2) te halen.
Ik heb bij een kennis recentelijk een heel sonos systeem geïnstalleerd van zo'n 9 componenten.
Woonkamer:
Daarom neig ik nu zelf naar de Play:5 hoofddoel is een knap stukjes muziek in de woonkamer, via de line-in kan ik hem dan ook incidenteel inzetten als luidspreker van de TV. Iemand hier ervaring mee? Wellicht nog niet met de V2 maar wellicht wel met de V1? 2x de Play:1 heb ik ook aan gedacht maar dan heb ik weer geen line-in zonder extra connect module.
Ik wacht komende vrijdag nog even af ivm mogelijke aanbiedingen mbt Black Friday.
*No offence maar ik ben voornemens na de verbouwing een Dali Opticon 5.0/5.1 set te gaan halen, 2x Dali Opticon 6 heb ik beluisterd en moet je gewoon niet willen vergelijken met wat voor Sonos opstelling dan ook. 2 different worlds... in eigenlijk alle opzichten. De Play:5 neem ik dan mee naar mijn kantoor(ook thuis)
Thanks voor de terugkoppeling mbt je aankoop.
Ik zit er ook aan te denken om een Play:5(v2) te halen.
Ik heb bij een kennis recentelijk een heel sonos systeem geïnstalleerd van zo'n 9 componenten.
Woonkamer:
- Soundbar bij TV
- Sub
- 2x Play:1 als surround
Daarom neig ik nu zelf naar de Play:5 hoofddoel is een knap stukjes muziek in de woonkamer, via de line-in kan ik hem dan ook incidenteel inzetten als luidspreker van de TV. Iemand hier ervaring mee? Wellicht nog niet met de V2 maar wellicht wel met de V1? 2x de Play:1 heb ik ook aan gedacht maar dan heb ik weer geen line-in zonder extra connect module.
Ik wacht komende vrijdag nog even af ivm mogelijke aanbiedingen mbt Black Friday.
*No offence maar ik ben voornemens na de verbouwing een Dali Opticon 5.0/5.1 set te gaan halen, 2x Dali Opticon 6 heb ik beluisterd en moet je gewoon niet willen vergelijken met wat voor Sonos opstelling dan ook. 2 different worlds... in eigenlijk alle opzichten. De Play:5 neem ik dan mee naar mijn kantoor(ook thuis)
[ Voor 6% gewijzigd door Appie Heijn op 25-11-2015 12:11 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Verwijderd
Gisteren mijn 2nd gen Play:5 ontvangen. Uitpakken is al een feestje.
De speaker zelf weegt lekker zwaar en design is echt top IMO.
Nog niet aan kunnen sluiten. Vanavond is A/B testen met de 1st gen Play:5
De speaker zelf weegt lekker zwaar en design is echt top IMO.
Nog niet aan kunnen sluiten. Vanavond is A/B testen met de 1st gen Play:5
Ook iemand die de nw. 5 rechtopstaand gebruikt?
Benieuwd of dat er nog een beetje uit ziet, omdat hij wat krom loopt en dan achterover lijkt te leunen?
Benieuwd of dat er nog een beetje uit ziet, omdat hij wat krom loopt en dan achterover lijkt te leunen?
Verwijderd
Ik wil mijn 2nd gen snel uitbreiden naar stereo. Ga ze dan rechtop zetten. Ik vind het er goed uitzien.matthijst schreef op donderdag 26 november 2015 @ 09:08:
Ook iemand die de nw. 5 rechtopstaand gebruikt?
Thanks voor de toelichting. Dat is op zich wel werkbaar voor mijn usecase. Klinkt iig stukken fijner dan die draak van een app die Sonos heeft. Nog een vraagje, kan je vanuit de OSX desktop app van Spotify wel direct de Heos bedienen? Dat krijg ik met de Chromecast Audio helaas niet voor elkaar. Dan moet ik eerst een stream starten op mobiel en dan kan ik hem vanaf de OSX app bedienen.Irminsul schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:44:
[...]
Misschien niet heel duidelijk omschreven: stel ik heb via mijn teflon op mijn Heos speler een Spotify playlist gestart, als jij bij mij op bezoek bent kun je geen tracks toevoegen met je eigen telefoom omdat het via de Spotify app op mijn telefoon n account gaat. Je selecteert met Spotify connect als ware een extern apparaat.
Deezer is wel ingebouwd, het heeft met api beperkingen vanuit Spotify te maken. Dus niet zo zeer Heos maar Spotify connect issue.
De playbar hang je op aan de 2 ogen aan de buitenkant. Er is niet al te veel ruimte voor de kabels om achter de bar weg te voeren.Engineer Stewie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:08:
Ik heb in de muur een buis liggen om de kabels van de TV naar de decoder/gameconsole te krijgen. In deze buis kan ik ter hoogte van de playbar wel een gat bijmaken maar kan je de playbar offcenter ophangen? De buis staat namelijk niet perfect in het midden van de TV.
Hier net de nieuwe Play:5 in huis gehaald voor €520 euro, mooie black friday aanbieding.
Best onder de indruk wat uit zo'n compact geheel aan geluid komt.
Verwijderd
Waar was deze aanbieding?Appie Heijn schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:21:
Hier net de nieuwe Play:5 in huis gehaald voor €520 euro, mooie black friday aanbieding.
Zeg dan ook ff waarAppie Heijn schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:21:
Apollo Almere
Even uit mijn hoofd, 360 voor een paar Play:1 en een 520 euro voor de Play:5(V2)
[ Voor 71% gewijzigd door Appie Heijn op 27-11-2015 15:47 ]
In princiepe moeten daar toch 2-3 kabeltjes tussen gepropt kunnen worden voor 10-15cm. Als ik ze dan strak trek beneden zal dat toch wel blijven zitten. Desnoods plak ik ze vastSahi_NL schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:44:
[...]
De playbar hang je op aan de 2 ogen aan de buitenkant. Er is niet al te veel ruimte voor de kabels om achter de bar weg te voeren.
[afbeelding]
De buis staat niet zoveel offcenter dat het onmogelijk lijkt.
Gister ook mn nieuwe play 5 binnen gekregen, was eerst nog even bang dat hij het geluid van mn amp met 2 b&w cm5's naar beneden zou halen. Niets daarvan, er komt echt heel lekker geluid uit die 5👌.
Weet iemand of het ook mogelijk om met de volume knoppen op de 5 het volume van de groep te bepalen ipv van 1 speler?
Weet iemand of het ook mogelijk om met de volume knoppen op de 5 het volume van de groep te bepalen ipv van 1 speler?
Pfoe zou ik niet weten, ik kan met m'n iPhone wel Spotify connect starten op de Mac, andersom nooit geprobeerd en heb geen Heos om te testen... Vraag kan je beter in het streaming topic stellen: Hifi streaming systemenJasper schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:37:
[...]
Thanks voor de toelichting. Dat is op zich wel werkbaar voor mijn usecase. Klinkt iig stukken fijner dan die draak van een app die Sonos heeft. Nog een vraagje, kan je vanuit de OSX desktop app van Spotify wel direct de Heos bedienen? Dat krijg ik met de Chromecast Audio helaas niet voor elkaar. Dan moet ik eerst een stream starten op mobiel en dan kan ik hem vanaf de OSX app bedienen.
Hallo allen,
Ik heb dit weekend een Playbar, Sub en twee Play 1's gekocht in de verwachting van films en series te kunnen gaan genieten in 5.1 surround sound. Ik was op de hoogte van het feit dat de Playbar geen DTS ondersteund. Maar omdat er in de specs van mijn Samsung Smart TV (2013) stond aangegeven dat hij Dolby Digital Plus ondersteund, verwachtte ik dat ik gewoon 5.1 geluid zou krijgen door mijn Playbar. Ik kwam van een koude kermis thuis, toen ik ontdekte dat Dolby Digital Plus niet hetzelfde is als Dolby Digital 5.1....stomme fout van me. Nu heb ik het probleem dat de Playbar wel DD 5.1 ondersteund, maar geen DD Plus. Terwijl mijn televisie wel DD Plus ondersteund maar geen DD 5.1 uitstuurt.
Nu heb ik nog steeds mijn Onkyo TX509 receiver in huis. Als test heb ik mijn Chromecast daarop aangesloten en gekeken of DD 5.1 werkte bij het afspelen van Netlix. Helaas kreeg ik geen geluid uit mijn Playbar. Pas nadat ik in de instellingen van Netflix de audio naar stereo had gezet, kreeg ik geluid -maar geen 5.1. Kan mijn receiver nog op een andere manier helpen om 5.1 geluid te ontvangen?
Op internet lees ik ook veel over mensen die een switcher bij een Playbar gebruiken. Echter houdt mijn kennis hier op. Welke switcher moet ik dan precies kopen? En wat gaat deze mij uberhaupt helpen om de volledige 5.1 ervaring te krijgen?
Ik heb ook nog een Apple TV 2, welke Netflix afspeelt. Maar ik weet niet of dit mij helpt in tegenstelling tot het afspelen van Netflix met mijn Chromecast.
Kan iemand mij alsjeblieft vertellen wat mijn opties zijn? Ik hoor heel graag van jullie, bij voorbaat dank!
Ik heb dit weekend een Playbar, Sub en twee Play 1's gekocht in de verwachting van films en series te kunnen gaan genieten in 5.1 surround sound. Ik was op de hoogte van het feit dat de Playbar geen DTS ondersteund. Maar omdat er in de specs van mijn Samsung Smart TV (2013) stond aangegeven dat hij Dolby Digital Plus ondersteund, verwachtte ik dat ik gewoon 5.1 geluid zou krijgen door mijn Playbar. Ik kwam van een koude kermis thuis, toen ik ontdekte dat Dolby Digital Plus niet hetzelfde is als Dolby Digital 5.1....stomme fout van me. Nu heb ik het probleem dat de Playbar wel DD 5.1 ondersteund, maar geen DD Plus. Terwijl mijn televisie wel DD Plus ondersteund maar geen DD 5.1 uitstuurt.
Nu heb ik nog steeds mijn Onkyo TX509 receiver in huis. Als test heb ik mijn Chromecast daarop aangesloten en gekeken of DD 5.1 werkte bij het afspelen van Netlix. Helaas kreeg ik geen geluid uit mijn Playbar. Pas nadat ik in de instellingen van Netflix de audio naar stereo had gezet, kreeg ik geluid -maar geen 5.1. Kan mijn receiver nog op een andere manier helpen om 5.1 geluid te ontvangen?
Op internet lees ik ook veel over mensen die een switcher bij een Playbar gebruiken. Echter houdt mijn kennis hier op. Welke switcher moet ik dan precies kopen? En wat gaat deze mij uberhaupt helpen om de volledige 5.1 ervaring te krijgen?
Ik heb ook nog een Apple TV 2, welke Netflix afspeelt. Maar ik weet niet of dit mij helpt in tegenstelling tot het afspelen van Netflix met mijn Chromecast.
Kan iemand mij alsjeblieft vertellen wat mijn opties zijn? Ik hoor heel graag van jullie, bij voorbaat dank!
Zelf liep ik hier ook tegen aan en ik heb er een optical switch tussen gehangen ( Dreambox , PS4 en Soundbar )0SC4R schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:39:
Hallo allen,
Ik heb dit weekend een Playbar, Sub en twee Play 1's gekocht in de verwachting van films en series te kunnen gaan genieten in 5.1 surround sound. Ik was op de hoogte van het feit dat de Playbar geen DTS ondersteund. Maar omdat er in de specs van mijn Samsung Smart TV (2013) stond aangegeven dat hij Dolby Digital Plus ondersteund, verwachtte ik dat ik gewoon 5.1 geluid zou krijgen door mijn Playbar. Ik kwam van een koude kermis thuis, toen ik ontdekte dat Dolby Digital Plus niet hetzelfde is als Dolby Digital 5.1....stomme fout van me. Nu heb ik het probleem dat de Playbar wel DD 5.1 ondersteund, maar geen DD Plus. Terwijl mijn televisie wel DD Plus ondersteund maar geen DD 5.1 uitstuurt.![]()
STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/
Waar heb je die dan precies tussen gehangen en wat doet het? Welke heb je gekocht?jenpet schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:46:
[...]
Zelf liep ik hier ook tegen aan en ik heb er een optical switch tussen gehangen ( Dreambox , PS4 en Soundbar )
http://www.allekabels.nl/...kelaar-optisch-2-weg.html0SC4R schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:47:
[...]
Waar heb je die dan precies tussen gehangen en wat doet het? Welke heb je gekocht?
Die heb ik er tussen gehangen hij heeft 2 inputs optical en output gaat naar de soundbar dan .
Dus alles gaat direct naar de switch ( kwa geluid ) .
STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/
Als ik het goed begrijp scheidt je met die switch dus de audio en video:jenpet schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:49:
[...]
http://www.allekabels.nl/...kelaar-optisch-2-weg.html
Die heb ik er tussen gehangen hij heeft 2 inputs optical en output gaat naar de soundbar dan .
Dus alles gaat direct naar de switch ( kwa geluid ) .
De PS4 heeft een optical (audio) naar de switch en een HDMI naar de tv (beeld).
De Dreambox heeft een optical (audio) naar de switch en een HDMI naar de tv (beeld).
Switch heeft een optical naar de Playbar.
Begrijp ik het goed?
Exact, zo zet je de tv qua audio buiten spel en kun je dit via je apparatuur regelen. Je hebt overigens ook switches die 'auto-sense' ondersteunen, dwz auto detectie vanuit welke input een signaal komt, dan hoef je niet handmatig aan knoppen te draaien.0SC4R schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:55:
[...]
Als ik het goed begrijp scheidt je met die switch dus de audio en video:
De PS4 heeft een optical (audio) naar de switch en een HDMI naar de tv (beeld).
De Dreambox heeft een optical (audio) naar de switch en een HDMI naar de tv (beeld).
Switch heeft een optical naar de Playbar.
Begrijp ik het goed?
Edit: volgens mij doet die switch uit het voorbeeld het automatisch
[ Voor 4% gewijzigd door Irminsul op 30-11-2015 15:10 ]
Dat klinkt als een goede oplossing!Irminsul schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:08:
[...]
Exact, zo zet je de tv qua audio buiten spel en kun je dit via je apparatuur regelen. Je hebt overigens ook switches die 'auto-sense' ondersteunen, dwz auto detectie vanuit welke input een signaal komt, dan hoef je niet handmatig aan knoppen te draaien.
Edit: volgens mij doet die switch uit het voorbeeld het automatisch
Ik kwam zojuist ook nog een andere -veel duurdere- switch tegen, welke ook HDMI ingangen heeft. Dat scheelt wel een hoop kabels naar mijn televisie. http://www.octavainc.com/...4x1%20ARC%20port_pro.html
De vraag is, welke ga ik kiezen... In ieder geval goede suggesties van iedereen, bedankt!
Edit: De reden dat ik uiteindelijk op zoek ben gegaan naar een oplossing voor 5.1 geluid, is omdat ik Netflix met 5.1 geluid wil kijken via mijn Chromecast. Is het een idee mijn Chromecast op een switch aan te sluiten en vanuit de switch een optische kabel naar de Playbar?
[ Voor 14% gewijzigd door 0SC4R op 30-11-2015 15:20 ]
Voor dat geld kun je beter je onkyo receiver laten staan, daar kun je je chromecast gewoon in pluggen (ook op een switch inderdaad).0SC4R schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:18:
[...]
Dat klinkt als een goede oplossing!
Ik kwam zojuist ook nog een andere -veel duurdere- switch tegen, welke ook HDMI ingangen heeft. Dat scheelt wel een hoop kabels naar mijn televisie. http://www.octavainc.com/...4x1%20ARC%20port_pro.html
De vraag is, welke ga ik kiezen... In ieder geval goede suggesties van iedereen, bedankt!
Edit: De reden dat ik uiteindelijk op zoek ben gegaan naar een oplossing voor 5.1 geluid, is omdat ik Netflix met 5.1 geluid wil kijken via mijn Chromecast. Is het een idee mijn Chromecast op een switch aan te sluiten en vanuit de switch een optische kabel naar de Playbar?
Als ik jou was zou ik de chromecast niet voor Netflix gebruiken, maar hier je Apple tv voor gebruiken en deze al dan niet via een switch op de playbar aansluiten.
Anders krijg je sowieso gedoe met (dure) hdmi en optical splitters of hele receivers die er tussen moeten. Ook niet echt gebruiksvriendelijk.
Sorry, het is me nu niet even duidelijk wat je precies bedoeld? Chromecast dus aan de reciever...en dan nog een switcher na de receiver?Irminsul schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:34:
[...]
Voor dat geld kun je beter je onkyo receiver laten staan, daar kun je je chromecast gewoon in pluggen (ook op een switch inderdaad).
Als ik jou was zou ik de chromecast niet voor Netflix gebruiken, maar hier je Apple tv voor gebruiken en deze al dan niet via een switch op de playbar aansluiten.
Anders krijg je sowieso gedoe met (dure) hdmi en optical splitters of hele receivers die er tussen moeten. Ook niet echt gebruiksvriendelijk.
Heeft het gebruik van een Sonos bridge (bedraad aan router in meterkast) nog enige toegevoegde waarde?(Ervan uitgaande dat de Sonos componenten binnen wifi bereik van de router staan)
Je kunt de chromecast in elke hdmi-poort steken, dus ook in je onkyo receiver of een hdmi switch. Dat wordt dan of/of.De vraag is alleen of je dat moet willen, je neemt geen playbar om vervolgens je receiver nog steeds te gebruiken (lijkt mij).0SC4R schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:20:
[...]
Sorry, het is me nu niet even duidelijk wat je precies bedoeld? Chromecast dus aan de reciever...en dan nog een switcher na de receiver?
Aansluitend op de vragen hierboven van 0SC4R en antwoorden daarop, zit ik ook met een 5.1 issue bij een familielid.
Setup:
Samsung HU7500L TV + Sonos playbar (aangesloten met toslink) + sub + 2x play1
Er is, zo lijkt het, alleen stereo uit te halen op dit moment.
Is de bovengenoemde toslink switch ook hiervoor een oplossing en werkt dit gewoon altijd, of moet je handmatig zaken omzetten wanneer je TV kijkt en daarna radio/muziek wil luisteren (of andersom)?
Setup:
Samsung HU7500L TV + Sonos playbar (aangesloten met toslink) + sub + 2x play1
Er is, zo lijkt het, alleen stereo uit te halen op dit moment.
Is de bovengenoemde toslink switch ook hiervoor een oplossing en werkt dit gewoon altijd, of moet je handmatig zaken omzetten wanneer je TV kijkt en daarna radio/muziek wil luisteren (of andersom)?
[ Voor 11% gewijzigd door albino71 op 30-11-2015 16:36 ]
De televisie ondersteunt geen 5.1 als output vanaf de toslink out vanaf externe hdmi bronnen (de meeste tv's ondersteunen dit niet). Als je je externe apparaten op de switch aansluit kan dat dan helpen inderdaad. Meestal ondersteunen televisies wel 5.1 bij de interne mediaspeler of de Netflix app, je zou dat eens kunnen proberen.
Ik ga er in januari heen en zal dan eens wat tests doen.
Kan ik met een completer verhaal komen ook indien nodig.
Bedankt iig!
Kan ik met een completer verhaal komen ook indien nodig.
Bedankt iig!
Eindelijk! Per 15 December kunnen we genieten van Apple Music op het Sonos platform. Beta nog, maar dat mag de pret niet drukken!
bron: http://www.iculture.nl/ap...reamen-vanaf-15-december/
bron: http://www.iculture.nl/ap...reamen-vanaf-15-december/
Eindelijk!
Hopen dat ze het fatsoenlijk implementeren.
Liefst zoals Apple Music nu werkt, 't staat of valt bij hoe ze de menustructuur bouwen....
Hopen dat ze het fatsoenlijk implementeren.
Liefst zoals Apple Music nu werkt, 't staat of valt bij hoe ze de menustructuur bouwen....
Heb de beta met Apple Music ondersteuning al binnen. 
Gebruik alleen geen Apple Music, maar gewoon Spotify.
[ Voor 35% gewijzigd door Rivanov op 30-11-2015 21:15 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Als je geen problemen hebt en alles werkt goed dan niet. Maar als je connectie problemen hebt, streamings problemen enz wel.Tanooki schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:22:
Heeft het gebruik van een Sonos bridge (bedraad aan router in meterkast) nog enige toegevoegde waarde?(Ervan uitgaande dat de Sonos componenten binnen wifi bereik van de router staan)
maar als je al een playbar op netwerk aangesloten hebt hoeft t meestal nietYamahaa schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:47:
[...]
Als je geen problemen hebt en alles werkt goed dan niet. Maar als je connectie problemen hebt, streamings problemen enz wel.
Als je nu al de Beta met Apple Music hebt dan zit je in een Private Beta en overtreed je nu de NDARivanov schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:15:
Verder wat meer info:
http://www.sonos.com/nl-nl/apple-music-on-sonos
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Wanneer binnen gekregen en wat voor moeten doen?Rivanov schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:15:
Heb de bèta's tot huidige appstoreversie ook ontvangen maar van deze nog niks gezien....
Edit: beta net opnieuw geïnstalleerd maar dat blijft de oude, met RC logo?
Bericht geeft aan dat de beta de 15e wordt vrijgegeven?
[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 30-11-2015 22:38 ]
de nieuwe beta heeft terug een beta logo, geen rc. misschien eerst eens de oude verwijderen.
Ah, zie idd betalogo terug.jakob schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 07:33:
de nieuwe beta heeft terug een beta logo, geen rc. misschien eerst eens de oude verwijderen.
Dacht dat Apple Music nog steeds die DRM melding gaf gisteren.
Werkt het bij jou wel dan (nu niet thuis, kan niet testen)?
Duitse promo:
[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 01-12-2015 08:22 ]
bij mij werkt het, maar nog niet veel tijd gehad om te testen.
heb me aangemeld voor het Bèta programma van Sonos, nog niks qua Apple Music kunnen instellen. Zouden ze een selecte groep toelaten tot het Beta programma van Apple Music?
De publieke Beta voor Apple Music op Sonos is beschikbaar vanaf 15 december, wie hem nu al heeft zit op een private Beta.
ah ok, duidelijk. Dan wellicht de private beta een klein select gezelschap (op uitnodiging?)....Damon schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:00:
De publieke Beta voor Apple Music op Sonos is beschikbaar vanaf 15 december, wie hem nu al heeft zit op een private Beta.
Ja, dit klopt. Voor je in een private beta komt, moet je eerst een uitgebreide survey invullen. Daarna moet een NDA ondertekenen. En dan nog zit je niet altijd in alle private beta's.Geert1976 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:12:
[...]
ah ok, duidelijk. Dan wellicht de private beta een klein select gezelschap (op uitnodiging?)....
dan wacht ik netjes op 15 december als de publieke beta beschikbaar komt. Thanks voor je feedback!Sahi_NL schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:28:
[...]
Ja, dit klopt. Voor je in een private beta komt, moet je eerst een uitgebreide survey invullen. Daarna moet een NDA ondertekenen. En dan nog zit je niet altijd in alle private beta's.
Beperkte groep in de private beta schijnbaar.
Wel zinvol dat degenen die erin zitten Apple Music niet gebruiken ><
Wel zinvol dat degenen die erin zitten Apple Music niet gebruiken ><
Ik hoop in ieder geval dat Sonos een album lijst gaat gebruiken met Apple Music. Dat is echt een gemis in combinatie met Spotify. Ik moet nu allemaal afspeellijsten van mijn albums maken...
Net de nieuwe Play 5 gehaald en ben erg blij dat ik hem voor de oude generatie vervangen heb. Veel is al gezegd maar mijn belangrijkste winsten:
- Vult m'n woonkamer (12 meter lang) veel beter. Diepere geluiden zonder overmatige boom boom en wijder verspreid zodat overal in de kamer de muziek helder te horen is.
- Modern design en verbeterd gebruikersgemak, door touch knoppen is ie erg fijn zonder telefoon of tablet te bedienen.
- Vult m'n woonkamer (12 meter lang) veel beter. Diepere geluiden zonder overmatige boom boom en wijder verspreid zodat overal in de kamer de muziek helder te horen is.
- Modern design en verbeterd gebruikersgemak, door touch knoppen is ie erg fijn zonder telefoon of tablet te bedienen.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
We gaan een lang weekend in een gehuurde villa zitten en we willen onze sonos spullen meenemen;
6 x play:1
1 x play:5 (2nd gen)
1 x sonos connect
- We hebben daar internet, maar ik wil er niet op gokken (want is soort van hotel internet ben ik bang, dus eigenlijk alleen bedoelt voor email en licht internet). Mijn plan is de Play:5 line-in te gebruiken met een ipad met offline playlists in spotify.
- Nu lees ik dat de play:5 als wifi punt kan fungeren voor overige play's. Klopt dat? Of moet ik alsnog een wifi router meenemen?
- Andere tips of zaken waar ik op moet letten met de setup (buiten huis dus eigenlijk) met bovenstaande aantal play's?
Thanks!
We gaan een lang weekend in een gehuurde villa zitten en we willen onze sonos spullen meenemen;
1 x sonos connect
- We hebben daar internet, maar ik wil er niet op gokken (want is soort van hotel internet ben ik bang, dus eigenlijk alleen bedoelt voor email en licht internet). Mijn plan is de Play:5 line-in te gebruiken met een ipad met offline playlists in spotify.
- Nu lees ik dat de play:5 als wifi punt kan fungeren voor overige play's. Klopt dat? Of moet ik alsnog een wifi router meenemen?
- Andere tips of zaken waar ik op moet letten met de setup (buiten huis dus eigenlijk) met bovenstaande aantal play's?
Thanks!
Ik weet het niet 100% zeker, maar je Sonos moet met een router verbonden worden.
Ik zou een router meenemen en die offline aansluiten, dus alleen een lokaal netwerk creëeren en daar je Sonos spul op aansluiten. Je kunt dan geen gebruik maken van de online streaming mogelijkheden maar met de line in kun je de muziek gewoon delen.
Aardige villa trouwens voor zoveel spul ><
Ik zou een router meenemen en die offline aansluiten, dus alleen een lokaal netwerk creëeren en daar je Sonos spul op aansluiten. Je kunt dan geen gebruik maken van de online streaming mogelijkheden maar met de line in kun je de muziek gewoon delen.
Aardige villa trouwens voor zoveel spul ><
Hier heb je de config mogelijkheden
http://www.sonos.com/nl-n...ed#how-is-sonos-different
De functie van de router is meen ik met name he tuitdelen van een IP adres ( DHCP) zonder dat zou je handmatig de zaak moeten opzetten lijkt me. Daar heb ik bij Sonos echter geen ervaring mee.
edit:
Nog even doorgezocht. Hier lijkt me je antwoord
http://www.sonos.com/nl-n...ed#how-is-sonos-different
De functie van de router is meen ik met name he tuitdelen van een IP adres ( DHCP) zonder dat zou je handmatig de zaak moeten opzetten lijkt me. Daar heb ik bij Sonos echter geen ervaring mee.
edit:
Nog even doorgezocht. Hier lijkt me je antwoord
You will need to wire one Sonos device into the router. No need for wifi.
If you have more than one device, the one that is plugged into a router will create a wireless network (just used by other Sonos devices).
Of course, if you don't have ANY wifi network or access point on your network, you won't be able to use mobile devices like a phone or tablet as a controller. You will have to use your computer to control the Sonos system -- or perhaps find one of the discontinued dedicated Sonos controllers.
(There is one geeky techie workaround involving android devices and setting up a temp wifi network to configure it and then switching it over to sonosnet but that's going off the deep end.)
In short, though:
1) You need a router.
2) It does not have to be a wifi router
3) If you don't have a wifi access point somewhere on your network, you will be limited in how you can control the sonos (hard wired computer will be required).
[ Voor 63% gewijzigd door SED op 15-12-2015 10:46 ]
Copyright and left by SED...
Xecutor NL: Recent ben ik naar Landal greenparks geweest. Daar wordt gebruik gemaakt van WIFI hot-spots. Ik had zelf een sub, playbar en bridge meegenomen, maar Sonos kon er niet mee overweg terwijl er een ook een fysieke (hot-spot)router in de meterkast hing. Een maatje had gelukkig een laptop mee en daarmee was het probleem opgelost.
De laptop maakt verbinding met een hot-spot en met de tool connectify was het mogelijk een nieuw WIFI netwerk via de bestaande wifi verbinding. Je hebt wel 2 netwerkkaarten nodig.
Succes!
De laptop maakt verbinding met een hot-spot en met de tool connectify was het mogelijk een nieuw WIFI netwerk via de bestaande wifi verbinding. Je hebt wel 2 netwerkkaarten nodig.
Succes!
Beta van Apple Music nu in de Appstore....
Idee is leuk: je kunt je muziek browser via tabje Apple Music, net als bv. Spotify, maar nog steeds geen muziek vanaf je iPhone afspelen (vanuit Op deze iPhone, vanwege DRM).
Idee is leuk: je kunt je muziek browser via tabje Apple Music, net als bv. Spotify, maar nog steeds geen muziek vanaf je iPhone afspelen (vanuit Op deze iPhone, vanwege DRM).
Jep, kreeg ook mail over de Apple Music beta. Laat, maar goed dat ze het toevoegen!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
? Muziek vanuit "Deze iPhone" kun je gewoon afspelen, als je last hebt van DRM met deze functie dan zijn het iTunes tracks van voor 2009, toen heeft Apple de DRM losgelaten.matthijst schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:07:
Beta van Apple Music nu in de Appstore....
Bovendien als je Apple Music neemt dan zijn al je aankopen gewoon beschikbaar op dat account en dus ook in de koppeling met Sonos.
Niet dus?Damon schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:48:
[...]
? Muziek vanuit "Deze iPhone" kun je gewoon afspelen, als je last hebt van DRM met deze functie dan zijn het iTunes tracks van voor 2009, toen heeft Apple de DRM losgelaten.
Bovendien als je Apple Music neemt dan zijn al je aankopen gewoon beschikbaar op dat account en dus ook in de koppeling met Sonos.
Alle muziek op mijn iPhone is gedownload uit Apple Music. En die speelt hij niet af vanuit "deze iPhone".
Is het niet mogelijk om de Sonos gewoon alleen via de aux ingang te gebruiken? Dan heb je er ook nog eens een leuke portable speaker bijXecuter NL schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:56:
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
1 x sonos connect
Thanks!
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Thanks voor de feedback!
Neem ik voor de zekerheid ook de wifi router mee. Ben trouwens ook benieuwd of het zou lukken met een wifi hotspot via mijn iphone...
Volgens mij werkt dat gewoon hmr met die aux op de play:5
Neem ik voor de zekerheid ook de wifi router mee. Ben trouwens ook benieuwd of het zou lukken met een wifi hotspot via mijn iphone...
Volgens mij werkt dat gewoon hmr met die aux op de play:5
Heeft iemand ervaring met het bedienen van zijn Sonos met een Logitech Harmony 950/Elite?
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen hiermee. In diverse reviews die ik gelezen heb wordt alleen genoemd dat het mogelijk is.
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen hiermee. In diverse reviews die ik gelezen heb wordt alleen genoemd dat het mogelijk is.
Ah je hebt het niet over aangeschafte nummers, maar als je Apple music gebruikt zijn die via die service uberhaupt beschikbaar en dus ook via Apple Music in Sonos, of denk ik nou verkeerd?matthijst schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:40:
[...]
Niet dus?
Alle muziek op mijn iPhone is gedownload uit Apple Music. En die speelt hij niet af vanuit "deze iPhone".
Weet iemand of er voor de play 5 (2e generatie) al muurbeugels te krijgen zijn om de speakers op te hangen?
Dat klopt, maar dan moet je naar Apple Music gaan, terwijl niet 100% van de nummers op mijn iPhone uit Apple Music komenDamon schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:12:
[...]
Ah je hebt het niet over aangeschafte nummers, maar als je Apple music gebruikt zijn die via die service uberhaupt beschikbaar en dus ook via Apple Music in Sonos, of denk ik nou verkeerd?
Komt bij dat "Op deze iPhone" een makkelijker menu heeft dan het Apple Music stuk
En onder Apple Music mist de smart playlist die alle AM-nummers automatisch toevoegt. Terwijl dat nou net een handige playlist is om op shuffle te gooien.
Leuk verzonnen, maar hou het voorlopig dan toch maar bij de music app --> Airport Express --> Line In oplossing....
Even jullie mening graag. Ik wil graag een sonos systeem om een goeie filmbeleving te hebben en ook goed van muziek te genieten. Het interieur is minimalistisch en dus zie ik het niet echt zitten om een surround systeem te installeren en will ik het graag beperkt houden tot "speakers op het tv meubel"
Neem ik dan best 1x de sonos playbar of kies ik beter voor 2x Play5 in stereo?
Wat zal het beste resultaat opleveren?
Ik vind dit ook wel een interessante. Wat ik een beetje mis (en ik heb me rot gezocht) is een overzicht van de verschillende mogelijkheden die mensen toepassen met hun Sonosjes. Kan je bijvoorbeeld de Play:5 als een soort centre Speaker gebruiken en dan 2 x Play:1 als stereo paar neerzetten voor een 3.0 cinema setup?dark soul schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:57:
Even jullie mening graag. Ik wil graag een sonos systeem om een goeie filmbeleving te hebben en ook goed van muziek te genieten. Het interieur is minimalistisch en dus zie ik het niet echt zitten om een surround systeem te installeren en will ik het graag beperkt houden tot "speakers op het tv meubel"
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.