Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 30 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DrRobbert
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-01 10:31
daanNL schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:16:
Ik wil graag Deezer koppelen zodat ik deze kan luisteren op mijn Sonos. Nu zie ik deze bij muziekservices er niet bij staan. Meer mensen hier last van?
Het zou wel ondersteund moeten zijn.
Vreemd! Ik ben zeer te spreken over de Deezer integratie van Sonos. Werkt ook met de Flow functie, en de aanraders van Deezer. En ook nog lossless. Misschien de app een keer opnieuw installeren?

Ik ben op het moment niet thuis, dus ik kan niet iets even proberen.

Succes!

Verwijderd

Hoewel ik heel tevreden ben met mijn Sonos Connect kon ik de verleiding niet weerstaan en heb de nieuwe spiksplinternieuwe Chromecast Audio gekocht. Want vanaf een Chromebook werkt Sonos nog steeds niet.
Ik ben bang dat Sonos het nog zwaar gaat krijgen met deze nieuwste Google telg. Deze Chromecast Audio werkt namelijk ook erg fijn. Mèt optische uitgang, 24-bit/96KHz ondersteuning en Spotify, TuneIn etc. Voor de onvoorstelbare lage prijs van €39 (!)

Deze kleine puck kan de hele streaming wereld wel eens flink op zijn kop gaan zetten. Misschien dat Sonos nu ook een echt goedkope streamer gaat uitbrengen?

Afbeeldingslocatie: http://cnet2.cbsistatic.com/hub/i/r/2015/10/02/0a03deb3-dbc0-49e5-ae3a-1f86c8465235/thumbnail/770x433/e63bcf8239684ae1d8db45112078c9ff/google-chromecast-audio-03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/e80qdz.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 10:58 ]

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:02
Sonos werkt wel vanaf een chromebook.
Even Googlen en dan vind je wel een extensie. Ik heb hem onlangs nog geïnstalleerd
Hij is niet heel uitgebreid, maar werkt wel.

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-01 14:31
DrRobbert schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:22:
[...]

Vreemd! Ik ben zeer te spreken over de Deezer integratie van Sonos. Werkt ook met de Flow functie, en de aanraders van Deezer. En ook nog lossless. Misschien de app een keer opnieuw installeren?

Ik ben op het moment niet thuis, dus ik kan niet iets even proberen.

Succes!
Ik zal het morgen nog eens proberen. In het verleden heb ik het ook werkend gehad. Het is nu wel vreemd. Ik mis nu wel meer diensten. Ook Google music bijvoorbeeld...

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-01 14:31
Dat is vreemd. Heb de app net opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds geen Deezer!
Iemand nog ideeën?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eerst app cache enzo verwijderen en dan verwijderen?
Kan hem hier gewoon toevoegen

Verwijderd

stokmeister schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:03:
Sonos werkt wel vanaf een chromebook.
Even Googlen en dan vind je wel een extensie. Ik heb hem onlangs nog geïnstalleerd
Hij is niet heel uitgebreid, maar werkt wel.
Bedankt, maar die extensie gemaakt door 3rd party is niet hetzelfde. Veel werkt nog steeds niet zoals alle services, zoals Spotify, Deezer.

Sonos ondersteunt zelf geen Chromebooks. :( Onbegrijpelijk als Amerikaans bedrijf.
Bij Amazon.com worden nu al meer Chromebooks verkocht dan Windows laptops.

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-01 22:36
daanNL schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:57:
Dat is vreemd. Heb de app net opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds geen Deezer!
Iemand nog ideeën?
Heb je ook al je sonos aparatuur al eens opnieuw opgestart en indien bekabeld juist die speler (of bridge /boost?

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:04
Wat is de beste SONOS opstelling, als je 2 speakers naast je TV wilt zetten?
2x Sonos Play 3? Of is het beter om één speaker naast de TV en één speaker aan de andere kant van de kamer neer te zetten?

Ben zoekende naar wat een goede combinatie gaat worden...
Ik kan natuurlijk ook 3 keer Play 1 kopen (2 naast mijn TV en één in de keuken)

[ Voor 13% gewijzigd door MaStar op 18-10-2015 21:58 ]

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Het ligt er aan waar je ze voor wil gebruiken. Beide speakers hebben geen lijningang, dus kan je niet gebruiken voor het geluid van de tv. Voor het stereobeeld zijn twee speakers naast elkaar natuurlijk beter dan twee speakers op verschillende plekken in de kamer.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:04
Irminsul schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:24:
Het ligt er aan waar je ze voor wil gebruiken. Beide speakers hebben geen lijningang, dus kan je niet gebruiken voor het geluid van de tv. Voor het stereobeeld zijn twee speakers naast elkaar natuurlijk beter dan twee speakers op verschillende plekken in de kamer.
Thanks. Ik gebruik het voor: woonkamer muziek (bijv. tijdens het eten) maar ook leuk om er een film aan te koppelen.

Dan beter om 3 speakers te nemen? Met 1 in de keuken. Dan heb ik wel een accu nodig mogelijk...

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:54
Zelf een combi van 2 play 1's naast de TV staan. En een play 1 in de keuken.
Omdat ik moe werd van de missende line in (voor Airplay) pas een Play 5 erbij gezet in de woonkamer.
Aardig tevreden over het geluid nu :)

Haters everywhere but I don’t really care

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:52

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 10:58:
[...]

Bedankt, maar die extensie gemaakt door 3rd party is niet hetzelfde. Veel werkt nog steeds niet zoals alle services, zoals Spotify, Deezer.

Sonos ondersteunt zelf geen Chromebooks. :( Onbegrijpelijk als Amerikaans bedrijf.
Bij Amazon.com worden nu al meer Chromebooks verkocht dan Windows laptops.
Je kunt ook overdrijven natuurlijk, in de top 20 is nog geen 25% van de items een Chromebook.....(in de top 10 zelfs nog geen 10%)...

Neemt niet weg dat Sonos best op meer platformen ondersteund mag worden, er is ook nog geen Windows 10 Universele App (terwijl er daar al 100 miljoen installaties van zijn onderhand)...

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-01 10:03
Ik heb zelf een Play 1 en een Connect. Play 1 in de keuken. Zeer tevreden over.

Mijn moeder had hier ook wel oren naar, maar de verkoper deed het af als "een speakertje voor in de badkamer". Blijkbaar verdienen ze zo weinig op de Play 1 dat ze de klanten meteen naar de zwaardere (duurdere) speakers dirigeren.

Heb de Play 1 even op 40% volume gezet en mijn moeder was overtuigd. :)

Verwijderd

Al een tijdje een stereo paar Play:5 staan. Geweldig.
Zit er toch aan te denken te upgraden naar de nieuwe versies eind van het jaar. Het design trekt me erg aan en het nog net wat beter geluid als grote muziekliefhebber vindt ik ook wel interessant.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
GoeiedagEem schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:28:
Ik heb zelf een Play 1 en een Connect. Play 1 in de keuken. Zeer tevreden over.

Mijn moeder had hier ook wel oren naar, maar de verkoper deed het af als "een speakertje voor in de badkamer". Blijkbaar verdienen ze zo weinig op de Play 1 dat ze de klanten meteen naar de zwaardere (duurdere) speakers dirigeren.

Heb de Play 1 even op 40% volume gezet en mijn moeder was overtuigd. :)
Ik moet zeggen dat wij de Play 1 ook gebruiken als badkamer speaker....werkt perfect, al doet hij het ook netjes als studeerkamer speaker (of op de slaapkamer)...

• Irminsul
MaStar schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:51:
[...]

Thanks. Ik gebruik het voor: woonkamer muziek (bijv. tijdens het eten) maar ook leuk om er een film aan te koppelen.

Dan beter om 3 speakers te nemen? Met 1 in de keuken. Dan heb ik wel een accu nodig mogelijk...
Let op: je kan ze dus niet koppelen voor een film, alleen muziek. De enige Sonos apparaten met een line in zijn de play 5, playbar, connect en connect:amp.
Wat wel mogelijk is, om het line in signaal van bijv een connect te delen/syncen met een play 1 in de keuken of andere kamer.

• Skyblaster62
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-02-2023
Hi,

Ik had mijn Sonos playbar netjes werkend en mijn mp3 verzameling op een share staan welke goed bereikbaar was, echter heb ik nu de laatste update gehad naar versie 5.5 en nu kan ik (volgens mij ) nergens deze share meer connecten naar de sonos toe. 8)7

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren sinds de laatste update en hoe hebben zij dit opgelost ? _/-\o_

Ik ben benieuwd naar de reactie(s)

Skyblaster62

• Yamahaa
Skyblaster62 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 05:13:
Hi,

Ik had mijn Sonos playbar netjes werkend en mijn mp3 verzameling op een share staan welke goed bereikbaar was, echter heb ik nu de laatste update gehad naar versie 5.5 en nu kan ik (volgens mij ) nergens deze share meer connecten naar de sonos toe. 8)7

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren sinds de laatste update en hoe hebben zij dit opgelost ? _/-\o_

Ik ben benieuwd naar de reactie(s)

Skyblaster62
Ikzelf heb onze muziek op een nas staan. Deze staat in hetzelfde netwerk als de sonos server en ik heb vele jaren en updates verder nimmer last van geen bereikbaarheid. Wel is het zo dat je het exacte pad moet jnvullen en de muziek niet in een subfolder mag staan.

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-01 10:03
TheVMaster schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:11:
[...]

Ik moet zeggen dat wij de Play 1 ook gebruiken als badkamer speaker....werkt perfect, al doet hij het ook netjes als studeerkamer speaker (of op de slaapkamer)...
Inderdaad, dat is ook prima, hij is spatwaterdicht. Alleen is hij daarom niet uitsluitend bedoeld voor de badkamer.

Volgens mij is het met Sonos net zoals bij merken als bijvoorbeeld Apple en Miele: de fabrikant bepaalt de prijs en dus ook de marge voor de reseller. Wellicht dat verkopers daarom eerder geneigd zijn om de duurste modellen te verkopen.

• Yamahaa
GoeiedagEem schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:52:
[...]

Inderdaad, dat is ook prima, hij is spatwaterdicht. Alleen is hij daarom niet uitsluitend bedoeld voor de badkamer.

Volgens mij is het met Sonos net zoals bij merken als bijvoorbeeld Apple en Miele: de fabrikant bepaalt de prijs en dus ook de marge voor de reseller. Wellicht dat verkopers daarom eerder geneigd zijn om de duurste modellen te verkopen.
Ik dacht niet spatwater dicht hoor. Maar geschikt voor zone 3 ip21 daarnaast is het een euro stekker en dus geen randaarde..... Ik zou niet te veel rekenen op de term geschikt voor vochtigere ruimtes.

Affijn ben geen absolute kenner maar bovenstaande komt denk ik "aardig" in de buurt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Yamahaa op 20-10-2015 18:28 ]

• Skyblaster62
Oh Yamaha,

Kan jij mij eens vertellen waar jij dit in deze nieuwe versie hebt ingesteld ? (Bij deze nieuwe versie heb je bij "instellingen" GEEN optie meer die heette bij de oude versie "bibliotheek beheer" )

Ik ben benieuwd naar jou reactie

Skyblaster62

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Yamahaa schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:25:
[...]

Ik dacht niet spatwater dicht hoor. Maar geschikt voor zone 3 ip21 daarnaast is het een euro stekker en dus geen randaarde..... Ik zou niet te veel rekenen op de term geschikt voor vochtigere ruimtes.

Affijn ben geen absolute kenner maar bovenstaande komt denk ik "aardig" in de buurt :)
Ja, maar Zone 3 IP21 is dus gewoon minimaal 60 cm vanaf de 'water bron'. Bij ons staat hij bovenop de spiegelkast boven de wasbak.....

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Skyblaster62 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:53:
Oh Yamaha,

Kan jij mij eens vertellen waar jij dit in deze nieuwe versie hebt ingesteld ? (Bij deze nieuwe versie heb je bij "instellingen" GEEN optie meer die heette bij de oude versie "bibliotheek beheer" )

Ik ben benieuwd naar jou reactie

Skyblaster62
Die optie heb ik er nog gewoon in zitten.

• Skyblaster62
Hi MikeyMan en Yamaha,

Ik heb net contact gehad met support en bleek dat ik me zelf (onbewust) had opgegeven voor Beta test en hierin ontbrak bepaalde opties zoals het instellen van deze share.

Ik heb Support van Sonos gevraagd mij van deze lijst af te halen vervolgens software update gedaan en de optie is weer terug. Probleem opgelost

Thx voor het meedenken 😜

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Yamahaa schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:25:
[...]

Spatwaterbestendig is hij inderdaad niet, maar wel degelijk geschikt voor vochtiger ruimtes. Met name de condens in een badkamer kan funest zijn voor je elektronica. De play:1 kan daar wel tegen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yamahaa
Skyblaster62 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:54:
Hi MikeyMan en Yamaha,

Ik heb net contact gehad met support en bleek dat ik me zelf (onbewust) had opgegeven voor Beta test en hierin ontbrak bepaalde opties zoals het instellen van deze share.

Ik heb Support van Sonos gevraagd mij van deze lijst af te halen vervolgens software update gedaan en de optie is weer terug. Probleem opgelost

Thx voor het meedenken 😜
Ok dank voor het terug melden

• Bakie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04-2021
Misschien een hele simpele vraag, maar ik heb thuis een eigen Sonos netwerk met 2 Paly's-1. Dit werkt allemaal goed met de Sonos app. Mijn vriendin heeft ook een eigen netwerk met 2 Play's-1. Kan ik nu haar systeem ook op mijn Sonos app toevoegen als ik bij haar ben? Lijkt mij van wel, maar vorige keer toen ik het bij haar probeerde keer ik het niet voor elkaar. Heeft iemand hier ervaring mee?

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Zou geen probleem moeten zijn, als je bij haar bent zorg je dat je op haar WiFi zit, in de Sonos App kies je voor "Ander systeem toevoegen" en vervolgens "Aansluiten op een bestaand systeem", hij zou hem dan automatisch moeten toevoegen. Dit hoef je maar een keer te doen, daarna hoort hij hem automatisch te vinden.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Skyblaster62 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:54:
Hi MikeyMan en Yamaha,

Thx voor het meedenken 😜
Blijft vreemd, de betatest zit ik ook in :?

• Damon
MikeyMan schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:50:
[...]

Blijft vreemd, de betatest zit ik ook in :?
Niet als SkyBlaster62 gebruik maakt van iOS apparaten :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

:?

Ik heb in sonos beta op de ipad de optie "muziekbibliotheek beheren" staan.
Via de drie puntjes kun je ook een share toevoegen.

• Damon
MikeyMan schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:02:
:?

Ik heb in sonos beta op de ipad de optie "muziekbibliotheek beheren" staan.
Via de drie puntjes kun je ook een share toevoegen.
Welk versie nummer heeft je controller en welk nummer je componenten (Info over mijn Sonos systeem)?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Word er net op gewezen dat er nog verschil is tussen public en private beta.

[ Voor 75% gewijzigd door MikeyMan op 23-10-2015 16:02 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:45
Hebben jullie het idee dat, met de komst van de nieuwe Play:5, de prijs van de 'oude' zal dalen? Dat zou het namelijk wel interessant maken om een tweede Play:5 (eerste generatie) aan te schaffen voor de ultieme stereo-ervaring. :)

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:26

LDVC

Let's get it over with

Yonix schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:02:
Hebben jullie het idee dat, met de komst van de nieuwe Play:5, de prijs van de 'oude' zal dalen? Dat zou het namelijk wel interessant maken om een tweede Play:5 (eerste generatie) aan te schaffen voor de ultieme stereo-ervaring. :)
De oude Play:5 wordt al een tijdje niet meer geproduceerd. Winkels zijn nu dus alleen nog uit voorraad aan het verkopen. Bij veel winkels is de Play:5 dus al niet meer te verkrijgen. Ik verwacht dan ook dat de oude Play:5 nagenoeg nergens meer te krijgen is wanneer de nieuwe Play:5 beschikbaar komt. Ik zou dus niet op een prijsverlaging rekenen.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 03:11

robhof

Lembongan view

LDVC schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:09:
[...]

De oude Play:5 wordt al een tijdje niet meer geproduceerd. Winkels zijn nu dus alleen nog uit voorraad aan het verkopen. Bij veel winkels is de Play:5 dus al niet meer te verkrijgen. Ik verwacht dan ook dat de oude Play:5 nagenoeg nergens meer te krijgen is wanneer de nieuwe Play:5 beschikbaar komt. Ik zou dus niet op een prijsverlaging rekenen.
Sluit me hierbij aan, al kan er een winkel zijn die wél een extra prijsverlaging doet om de voorraad weg te werken. Zou het komende weken goed in de gaten houden.

Wat ik wel in mijn glazen bol zie, is dat er tweedehandsexemplaren gaan komen. ;) Hou de vraag- en aanbodsectie ook in de gaten na de introductie van het nieuwe model.

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Is er sprake van een geheel nieuwe lijn Sonos Plays of zal alleen de 5 voorzien worden van een update?

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
Vraagje mbt aux naar Sonos: ik heb een playbar+sub en wat play1's, maar ik vind het wel is leuk om wat met DJ app te klooien op de tablet. Ik wil dit geluid dan graag naar de Sonos krijgen uiteraard. Nou weet ik dat dit nog niet makkelijk mogelijk is, maar zijn er mensen die toevallig ervaring hebben met een bluetooth receiver met optical out (kost paar tientjes) in je playbar? Die kan ik dan wellicht ff in prikken, tv eruit, receiver erin. Werkt dat geluidstechnisch? Ook met de Sub enz?

Ws ga ik nog uitbreiden met de nieuwe Play:5, die heeft een Line in. Zelfde vraag eig. kan ik die dan icm met bluetooth receivertje gebruiken? Of evt. direct met een audio kabel van de geluidsbron? En zo ja, is dit dan ook uit te breiden naar andere Sonos componenten? Dus ergens in een 5 prikken, en dan kan ik die gewoon doorsturen naar de rest (playbar/sub/...)?

• matthijst
Als je een iPad hebt is een AirPort express wel handig: line out van de AirPort op de Play V en je kunt dan via Airplay audio naar je Sonos streamen.

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:23
init6 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:15:
Is er sprake van een geheel nieuwe lijn Sonos Plays of zal alleen de 5 voorzien worden van een update?
Alleen over de PLAY:5 heeft Sonos iets aangegeven

Op diverse buitenlandse websites staan nu beschikbaarheidsdatums tussen 7 en 14 november

[ Voor 14% gewijzigd door commentator op 28-10-2015 10:36 ]

• jahallow
matthijst schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:15:
Als je een iPad hebt is een AirPort express wel handig: line out van de AirPort op de Play V en je kunt dan via Airplay audio naar je Sonos streamen.
Nope, geen Apple. Overigens ben ik op zoek naar een goedkope mogelijkheid.

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 03:11

robhof

Lembongan view

commentator schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:30:
[...]

Alleen over de PLAY:5 heeft Sonos iets aangegeven

Op diverse buitenlandse websites staan nu beschikbaarheidsdatums tussen 7 en 14 november
Zondag 1 november demonstratie van de nieuwe PLAY:5 bij Wifimedia: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=979799968749751

Leverbaar medio december geven zij aan. Helaas nog even geduld dus. :|

• matthijst
jahallow schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:48:
[...]

Nope, geen Apple. Overigens ben ik op zoek naar een goedkope mogelijkheid.
Oude AirPort express 25 euro :)

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 09:09
jahallow schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:45:
Vraagje mbt aux naar Sonos: ik heb een playbar+sub en wat play1's, maar ik vind het wel is leuk om wat met DJ app te klooien op de tablet. Ik wil dit geluid dan graag naar de Sonos krijgen uiteraard. Nou weet ik dat dit nog niet makkelijk mogelijk is, maar zijn er mensen die toevallig ervaring hebben met een bluetooth receiver met optical out (kost paar tientjes) in je playbar? Die kan ik dan wellicht ff in prikken, tv eruit, receiver erin. Werkt dat geluidstechnisch? Ook met de Sub enz?

Ws ga ik nog uitbreiden met de nieuwe Play:5, die heeft een Line in. Zelfde vraag eig. kan ik die dan icm met bluetooth receivertje gebruiken? Of evt. direct met een audio kabel van de geluidsbron? En zo ja, is dit dan ook uit te breiden naar andere Sonos componenten? Dus ergens in een 5 prikken, en dan kan ik die gewoon doorsturen naar de rest (playbar/sub/...)?
De optie die je zelf geeft met playbar kan inderdaad. Ik zou dan een optische splitter er tussen hangen zodat je het geluid van je tv makkelijk kan schakelen met de input van de bluetooth receiver. Vervolgens kun je in je sonos app aangeven dat je de playbar in een groep wilt met andere boxen zodat je je DJ set ook op andere boxen hoort.

• Irminsul
De optie met de lijningang van de play 5 werkt ook trouwens.

• jahallow
Irminsul schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:02:
Kan je via de line in op Play5 ook de andere Sonos speakers koppelen?
UniCache2 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:41:
[...]

De optie die je zelf geeft met playbar kan inderdaad. Ik zou dan een optische splitter er tussen hangen zodat je het geluid van je tv makkelijk kan schakelen met de input van de bluetooth receiver. Vervolgens kun je in je sonos app aangeven dat je de playbar in een groep wilt met andere boxen zodat je je DJ set ook op andere boxen hoort.
Da's idd helemaal chill, hoef je ook niet kabeltjes los te gaan halen, thanks!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:23
nu pre-order mogelijk voor play:5
Verzending vanaf 25-11-2015

• Damon
jahallow schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:31:
[...]

[...]

Da's idd helemaal chill, hoef je ook niet kabeltjes los te gaan halen, thanks!
Wat je via de Line-In van de Play:5 afspeelt kun je ook naar andere Sonos speakers streamen, dit stel je in op de controller.

Overigens is de nieuwe Play:5 vanaf 25 november beschikbaar!
http://www.sonos.com/nl-nl/shop/play5

Embargo is er af:
http://www.wired.com/2015/10/review-sonos-play5/

[ Voor 6% gewijzigd door Damon op 29-10-2015 12:50 ]

• Yamahaa
Dank voor de review. Ik ben erg benieuwd ook hier op het forum straks wat huidige Play 5 gebruikers van de nieuwe vinden. Eigen vergelijk dus. Ik heb wel zin in een nieuwe :)

• Damon
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XEzM2kOE71HmdObqcVRWCQk5/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UnZaG5JzqxFLdH8Q7h9h38ej/thumb.jpg

Ben hem aan het testen, erg indrukwekkend geluid en zeker het tunen met TruePlay kan een enorm verschil geven. Erg positief tot nu toe.

[ Voor 30% gewijzigd door Damon op 29-10-2015 16:01 ]

• Yamahaa
He gaaf zeg. Heb je nu ook een play5 oude generatie? Maw kan je straks iets over het verschil aan geven?

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

@Damon: Heb je toegang tot de beta van de nieuwe controller app met TruePlay?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• sp.boot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-11-2025
Vandaag bij Sonos geweest en het geluid ook mogen horen. Leuke setting trouwens. Letterlijk en huis van iemand afgehuurd en sonos er doorheen gezet.

Er is een aardige vooruitgang geboekt bij de play5. Zeker bij 2 in stereo is het geluid echt goed voor het prijs segment. (Lees erg veel laag en toch veel detail ook in midden en hoog)

Kort verslag van wat sonos meld:
Spotify word nu geraadpleegd door een api en is niet meer afhankelijk van het development team van sonos en dus kunnen functies veel sneller in sonos geïntegreerd worden. (Zoals de mood stations)

Tijdens de demo True play demonstratie gezien (gehoord). Play 1 gewoon op oor hoogte op je gericht, uiteraard prima voor een play 1, na True play toch net even iets beter. Dan een play1 in een la in de kast achter een bank onderin. Uiteraard hoge tonen weg en resoneren als een gek. Maar na de True play aanpassing echt wel veel beter geluid. Dus ja, je moeder mag hem nu wel achter de bank zetten.

Voor True play ben je afhankelijk van een ios apparaat. Dit omdat bijvoorbeeld de iPhone 5 altijd de zelfde microfoon heeft gaven ze aan een dat dit bij bijvoorbeeld een galaxy telefoon vaak afwijkt. Ze zijn nog bezig met het door ontwikkelen van meer functies die door True play mogelijk moeten worden. Hier weken ze verder niet veel over uit.

True play video van sonos:
YouTube: Sonos Trueplay speaker tuning software - NL

Sorry als hier wat taal en schrijf fouten in zitten. Ben enthousiast en ik zit op mijn telefoon te typen, niet mijn sterkste kant.

• matthijst
Thanks, hoop leuke info!

Hebben ze nog wat losgelaten over Apple Music?

• Irminsul
jahallow schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:31:
[...]

[...]
Je kunt een groep maken met een play 5 op line in en andere sonos speakers waarbij het geluid synchroon loopt inderdaad. Zo hoor je het geluid ook op andere speakers.

• Damon
CrashOne schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:44:
@Damon: Heb je toegang tot de beta van de nieuwe controller app met TruePlay?
Om de nieuwe Play:5 te testen was er een niet publieke Beta versie nodig, weet niet zeker of ik daar nu al teveel over mag zeggen hoewel de reviewers die natuurlijk ook hebben

• sp.boot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-11-2025
matthijst schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:47:
Thanks, hoop leuke info!

Hebben ze nog wat losgelaten over Apple Music?
Nee niets te horen gekregen over Apple music.

Nog over true play. Heb het niet geprobeerd, sinds kort uit geschreven maat zit het niet in de publieke bèta? https://www.sonos.com/log...source%3dbeta&source=beta

• klompje72
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-06-2024
Irminsul schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:02:
Misschien een domme vraag, maar betekent dit dat je niet meer de premium accounts van Spotify of Deezer nodig hebt maar de gratis versie via de line in direct kunt streamen naar een :5?
Ik heb nu alleen een :1 en ben nog zoekende naar een goeie manier voor het streamen van een gratis muziekdienst via Sonos en ik overweeg daarvoor eerder een uitbreiding in hardware dan een abbonement.

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:26

LDVC

Let's get it over with

klompje72 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:06:
[...]

Misschien een domme vraag, maar betekent dit dat je niet meer de premium accounts van Spotify of Deezer nodig hebt maar de gratis versie via de line in direct kunt streamen naar een :5?
Ik heb nu alleen een :1 en ben nog zoekende naar een goeie manier voor het streamen van een gratis muziekdienst via Sonos en ik overweeg daarvoor eerder een uitbreiding in hardware dan een abbonement.
Dat klopt, maar dan moet je wel snel zijn. Line-in zit op het oude model play:5, maar niet meer op het nieuwe model.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• Damon
LDVC schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:44:
[...]

Dat klopt, maar dan moet je wel snel zijn. Line-in zit op het oude model play:5, maar niet meer op het nieuwe model.
Die zit er nog wel, de koptelefoon uitgang is verdwenen

• Yamahaa
O gelukkig ik schrok al..

• Irminsul
klompje72 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:06:
[...]

Dat kan inderdaad! De huidige play 5 heeft ook een lijningang trouwens, hoef je niet voor op het nieuwe model te wachten ;)

• Yamahaa
@Damon

is de aansturing op ip codes gelijk bij de nieuwe play 5? Ik gebruik hier bv de HomeWizard om de spelers in scenes mee te nemen: denk aan zaken als:

http://ip speler:1400/MediaRenderer/AVTransport/Control

Body <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><s:Envelope xmlns:s="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/" s:encodingStyle="http://schemas.xmlsoap.org/soap/encoding/"><s:Body><u:Play xmlns:u="urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1"><InstanceID>0</InstanceID>,<Speed>1</Speed></u:Play></s:Body></s:Envelope>
Extra headers Content-type: text/xml;charset="utf-8"
SOAPAction: "urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1#Play"

Nou dat voor aan play in mijn geval. Uit of pauze de teksten aanpassen met pauze enz..

Heb jij het idee dat dat blijft werken?

• Damon
Dat lijkt mij wel, de nieuwe Play:5 is ook maar gewoon een Sonos speler :)

• Yamahaa
Ja mee eens...ok dank je wel

• Point
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:22
Ik heb momenteel twee Play:1's staan, erg tevreden over. Nu wil ik wat gaan uitbreiden, maar ik twijfel. Mijn idee was om te sparen voor een Playbar, voornamelijk omdat ik die ook aan de TV kan hangen. Maar die prijs vind ik wel absurd hoog en voor veel minder geld koop ik liever een leuk en goedkoper (bedraad) surround systeem, zoveel TV kijk ik ook niet.

Mijn muziekervaring wil ik wil ultiem hebben. Ik zit nu te twijfelen of ik er twee Play:1's bij ga kopen zodat ik er vier heb (één in iedere hoek van de kamer) of er een/twee Play:3's of een Play:5 bij zet. Doorsparen voor de Sub is nog geen optie, tenzij ik die tweedehands wat goedkoper kan krijgen maar ze zijn natuurlijk zo waardevast als wat. :p

Iemand voor hetzelfde dilemma gestaan? Een Play:5 vond ik wel leuk klinken, maar ik ben ook erg tevreden over de twee Play:1's in stereo en ik denk dat ik wel redelijk goedkoop twee extra Play:1's tweedehands op de koop kan tikken. Heeft dat veel toegevoegde waarde? Misschien knal ik er later dan nog wel een Sub bij, wanneer mijn salaris het toe laat. :p Ik ben dus van plan om ze puur voor muziek te gebruiken in de woonkamer.

• Damon
De Sub aan de twee Play:1's toevoegen zorgt niet alleen voor meer laag, maar ook voor meer detaillering van de Play:1's omdat deze zich niet meer met de laagste tonen bezig hoeven te houden, dit zou ook voor muziek zeker een goede toevoeging zijn.

De nieuwe Play:5 klinkt een stuk beter dan de oude, als je deze kiest heb je ook nog de mogelijkheid om je TV via de line-in aan te sluiten!

• Point
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:22
Ik vraag me alleen af hoe één Play:5 past bij twee Play:1's. Misschien toch maar even doorsparen voor de Sub...

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb 2x Play:1, 1x Play:5 en een Playbar. Ik heb helaas ontzettend last van Lipsync issues als ik de Playbar op mijn TV aansluit. Alle instellingen in de TV al gehad, van het uitzetten van beeldverbeteraars tot het zetten van de TV in 'game' modus. Het geluid blijft achter lopen op het beeld. Het instellen van een audio delay in de Sonos is dus nutteloos.

Nu had ik zelf bedacht: wat als ik er een receiver tussen stop waar ik al mijn apparatuur én de Playbar op aansluit. Deze receiver moet dan instellingen hebben voor video & audio delay én een digitale out hebben. Is dat een gek idee? Sonos adviseert zelf de Playbar rechtstreeks op de TV aan te sluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Nielsvr op 04-11-2015 13:18 ]

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:17
Vreemd, ik heb helemaal geen last van Lipsync issues met de playbar. Heb je wellicht vertraging ingesteld op je kabel decoder (het kastje van Ziggo)?

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Sahi_NL schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:14:
Vreemd, ik heb helemaal geen last van Lipsync issues met de playbar. Heb je wellicht vertraging ingesteld op je kabel decoder (het kastje van Ziggo)?
Het is het kastje van KPN (Glasvezel). Daar is niet een dergelijke instelling. Sterker nog, als ik mijn TV er tussenuit haal is het verschil weg. Zit dus echt in de TV denk ik... (ook Apple TV -> TV -> Sonos heeft Lipsync issues).

• Irminsul
Er moet een instelling zijn in je tv voor audiovertraging of sync voor externe apparaten die verkeerd staat, kan bijna niet anders.

Je zou het kunnen testen door je settopbox of Apple tv rechtstreeks op de playbar aan te sluiten, indien geen syncproblemen kun je de playbar als oorzaak wegstrepen.

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:01

Mex

Momenteel heb ik een Playbar onder de tv en een Play 1 in de woonkamer. Vaak worden deze afzonderlijk gebruikt maar soms ook in een groep. Kan ik deze groep ergens standaard definiëren? Ik heb nu dus Tv-kamer en woonkamer en zou daar graag de groep tv/woonkamer onder willen hebben, is dit mogelijk?

• Yamahaa
Nee dat is niet mogelijk...enige optie is in en uit de groep halen.

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08-2025
Ik ben al een paar jaar tevreden gebruiker van Sonos (Play 1 in de keuken en een connect aan mijn stereo opstelling in de living) en het kriebelt al eventjes om mijn tv geluidservaring te verbeteren.
Alleen is de Playbar nu al een tijdje uit en krijg ik schrik dat ik een "oud" product koop. Mensen die recent een Playbar gekocht hebben en met dezelfde bedenkingen zaten? Waarom dan toch er (niet) voor gegaan?

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
illewoare schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:40:
Ik ben al een paar jaar tevreden gebruiker van Sonos (Play 1 in de keuken en een connect aan mijn stereo opstelling in de living) en het kriebelt al eventjes om mijn tv geluidservaring te verbeteren.
Alleen is de Playbar nu al een tijdje uit en krijg ik schrik dat ik een "oud" product koop. Mensen die recent een Playbar gekocht hebben en met dezelfde bedenkingen zaten? Waarom dan toch er (niet) voor gegaan?
De 2 grootste tegens zoals je ook (veel) eerder in de Sonos thread kan terug lezen;

1) De Playbar heeft alleen een optische ingang en veel tv's sturen geen 5.1 signaal optisch uit. Het klinkt dan weliswaar leuk maar het is maar een gesimuleerde surround waar je naar luistert.

2) De player ondersteunt geen DTS en dus zwijgt je Playbar als je hem een DTS signaal voert.

Het ding was eigenlijk al verouderd toen het uitkwam. Of kan ik beter zeggen, het is nooit volwassen geworden. M.i. heeft Sonos hier een gigantische misser gemaakt en je kan op heel veel fora terug lezen dat mensen hier steen en been over hebben geklaagd toen hij werd uitgebracht. Ik was en ben Sonos fan van het eerst uur. Mijn ZP80 en ZP100 uit 2006 doen het elke dag nog prima. Maar de playbar heb ik links laten liggen hoe verleidelijk hij ook was...

Caveat Emptor!

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:17
Ik heb afgelopen jaar de Playbar (en Sub) gekocht.

Het enige nadeel is de DTS support af en toe (die is er niet). Dus als je films kijkt, zul je moeten zorgen dat die ook andere geluidssporen hebben. Ik gebruik geen 5.1 opstelling (dus geen play:1 of :3 rear speakers), dus heb geen last van het optisch 'probleem'.

Super tevreden over de playbar.

• Irminsul
Zojuist de sonos update uit de Appstore gedownload, software versie 6.0. Bij nieuwe functies stond trueplay. Zo even proberen en kijken wat het doet.

Edit:

Je moet je iPhone omdraaien vanwege de microfoon, vervolgens hoor je een soort alien space geluid en moet je je telefoon op en neer bewegen terwijl je door de kamer loopt. Ik had drie keer dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tJXcczp.jpg

(beeld draait ondersteboven met de iPhone mee)

Heb een play 3 in de keuken bovenop een kast, en twee play 1's in een werkkamer en badkamer. Doet niet heel veel heb ik het idee. Misschien voor de nieuwe play 5 meer.

[ Voor 63% gewijzigd door Irminsul op 10-11-2015 15:19 ]

• matthijst
Zelfde ervaring.
Play 1 bovenop een keukenkast en play5 op de grond.
Had verwacht dat ie daar wel wat mee zou doen. Nada.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:28

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Bij mij dezelfde melding op het scherm, maar wel degelijk iets in het klankbeeld veranderd! Al gespeeld met het dis- en enablen van de Trueplay tuning in de settings van je speaker, terwijl de muziek speelt? Nogal een verschil, terwijl ik ook een saaie setup heb met een Play:1 en Play:5 in een doodnormale rechthoekige woonkamer waar ze op kasten zonder obstructies staan.

... en oranje! :P

Verwijderd

Hier ook trueplay getest. In de woonkamer weinig verschil. In de kleine kamer boven met stereo play 5 setupinstructies wel. De bass kon daar wel eens resoneren. Dat is nu niet. En / disablen merk je veel verschil. Al lijkt de setting zonder trueplay dan ineens slechter dan voorheen.

Ik zie ook dat trueplay je eq rest. Mag je deze terug zetten naar hoe je ze had? Of verlies je dan de echte "trueplay" sound?

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Bij mijn setup (2x Play:3 en een sub in de woonkamer) vond ik het geluid erg vlak worden. Ook in de keuken (1x Play:3) vond ik het geen verbetering helaas.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Damon
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:48:
Hier ook trueplay getest. In de woonkamer weinig verschil. In de kleine kamer boven met stereo play 5 setupinstructies wel. De bass kon daar wel eens resoneren. Dat is nu niet. En / disablen merk je veel verschil. Al lijkt de setting zonder trueplay dan ineens slechter dan voorheen.

Ik zie ook dat trueplay je eq rest. Mag je deze terug zetten naar hoe je ze had? Of verlies je dan de echte "trueplay" sound?
De EQ kun je gewoon gebruiken, Trueplay heeft een nieuwe referentie gezet van waaruit je nu kunt aanpassen.

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08-2025
Sahi_NL schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:25:
Ik heb afgelopen jaar de Playbar (en Sub) gekocht.

Het enige nadeel is de DTS support af en toe (die is er niet). Dus als je films kijkt, zul je moeten zorgen dat die ook andere geluidssporen hebben. Ik gebruik geen 5.1 opstelling (dus geen play:1 of :3 rear speakers), dus heb geen last van het optisch 'probleem'.

Super tevreden over de playbar.
Ik ben ook niet van zins om het systeem uit te breiden naar een 5.1 opstelling, dus als ik de signalen via de tv laat verlopen, dan zou dat wel moeten meevallen. Maar inderdaad spijtig dat ze een paar belangrijke zaken hebben laten schieten qua ondersteuning... En een Playbar 2 zit er nog niet direct aan te komen waarschijnlijk.
Kzal't nog eventjes laten bezinken ;)

• Gonadan

Gonadan

CrashOne schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:56:
Bij mijn setup (2x Play:3 en een sub in de woonkamer) vond ik het geluid erg vlak worden. Ook in de keuken (1x Play:3) vond ik het geen verbetering helaas.
Dus feitelijk sluit het geluid eindelijk natuurkundig aan bij de constructie van de speakers. Zonder dat het elektronisch gepimpt wordt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yamahaa
Toch had ik liever gezien dat we zelf in de EQ meer frequentie gebieden konden aanpassen (of de keuze hadden van TP of zelf aanpassen).

Het lijkt nl met TP dat er ook aan het middengebied en daarbuiten iets gebeurd. (dat had ik liever -ook- zelf handmatig kunnen doen).
Affijn we stoeien en spelen verder ;)

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01 16:36
Heeft iemand een vermoeden of de prijzen van de huidige 5 gaan dalen na lancering van de nieuwe? Of is dan direct de huidige niet meer te krijgen? Vind dat de nieuwe wel erg duur wordt voor het doel waarvoor ik het wil aanschaffen. Een huidige 5 met wat korting kan dan een mooi alternatief zijn.

Memento mori

Verwijderd

Bob-B190 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:24:
Heeft iemand een vermoeden of de prijzen van de huidige 5 gaan dalen na lancering van de nieuwe? Of is dan direct de huidige niet meer te krijgen? Vind dat de nieuwe wel erg duur wordt voor het doel waarvoor ik het wil aanschaffen. Een huidige 5 met wat korting kan dan een mooi alternatief zijn.
Daarvoor hebben Tweakers Vraag & Aanbod, daar mag je het promoten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door DaMarcus op 11-11-2015 17:13 ]

• Gonadan

Gonadan

Qua retailprijzen denk ik dat het niet zal dalen, die zijn gewoon gereguleerd vanuit Sonos. Mogelijk heb je ergens nog mazzel met een actie maar ik denk dat het gewoon voor huidige prijs opgemaakt wordt. Maar dit heb ik uit onderbuik, niet uit glazen bol. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-01 22:30
Update 6.0 ook binnengehaald. Echter de optie True Play is nergens te vinden?

• Irminsul
Edje040 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:37:
Update 6.0 ook binnengehaald. Echter de optie True Play is nergens te vinden?
Gebruik je iOS? TruePlay is iOS only op dit moment.

• Edje040
Ja, gebruik IOS9 op iPhone 5. Heb een Playbar en 2x Play1 als surround. TruePlay werkt niet op Playbar dat is bekend maar ik dacht dat ik de Play1's wel in zou kunnen stellen met TruePlay..

[ Voor 74% gewijzigd door Edje040 op 11-11-2015 18:57 ]

• matthijst
Instellingen - instellingen kamer - [kamer] - trueplay tuning, daar zou het moeten zitten.

• Edje040
Daar staat ie niet bij..vreemd. App is 6.0 en iOS dus 9. Zou het kunnen zijn dat het niet werkt omdat de main een playbar is en de play1's als surround fungeren?

• Damon
Edje040 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:33:
Daar staat ie niet bij..vreemd. App is 6.0 en iOS dus 9. Zou het kunnen zijn dat het niet werkt omdat de main een playbar is en de play1's als surround fungeren?
Dat klopt, Trueplay is niet beschikbaar voor de Home theater setup, alleen voor de Play:1, Play:3 en Play:5 (1e en 2e) los, in stereopaar en/of met Sub.

• Edje040
Ok. Thnx. Dan ga ik het proberen op de Play5 (losstaande op bovenverdieping).

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Met de Sonos Connect:Amp werkt trueplay helaas ook niet, beetje jammer -O-

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01 16:36
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:46:
[...]

Daarvoor hebben Tweakers Vraag & Aanbod, daar mag je het promoten ;)
wat heeft dit met promoten te maken? Ik wil gewoon weten of iemand een vermoeden heeft of ik nu een play:3 ga kopen of een oude play:5, de nieuwe vind ik te duur, of moet ik in V&A promoten dat de nieuwe te duur is? Gaat dat helpen? Wellicht heeft iemand ervaring met prijsdaling. Bij Apple gaat alles ook omlaag na lancering van een nieuw model.

Memento mori

Pagina: 1 ... 30 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.