Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 29 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:26
Gonadan schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:53:
[...]

Met het risico op een off-topic discussie: Dan neem ik aan dat je het vanuit milieuoogpunt doet en alle apparaten, opladers of andere stroomaangesloten eletronica per direct afsluit als zij niet benodigd zijn? :)
Inderdaad nagenoeg alles wat praktisch gezien mogelijk is en een noemenswaardige hoeveelheid stroom verbruikt. Een Apple Iphone 6 heeft een no-load power draw van 0,011W

Die mag er wat mij betreft dus wel in blijven zitten, ook aangezien die dagelijks gebruikt wordt (i.t.t. de Sonos).
Nee, maar wel hetzelfde als de Play5 waar je het over had. Gewoon muziek afspelen vanuit een appje.
Daar heb ik toch niks aan als ik muziek op mijn huidige installatie wil afspelen d.m.v. een iPad.
Mijn gehele audiomeubel is al geschakeld met een stekkerbak en schakelaar, daar gaat de stroom al af als ik het niet gebruik. In mijn geval blijft de Connect wel onder stroom omdat hij hij degene is met vaste draad naar de router en de rest van het huis moet bedienen. Maar ik had hem ook simpelweg af kunnen laten sluiten en alles op mijn wifi netwerk aansluiten. :)
Fijn dat dat voor jou de meest ideale oplossing is.
Maar zit je niet nog gewoon in de periode van Wet aankoop op afstand, of binnen de optie van terug brengen naar de winkel? Vooralsnog is het namelijk één grote klaagzang die je komt brengen, volgens mij is Sonos gewoon niet voor jou geschikt dan. :)
Nee joh, ik heb het apparaat al een jaar ofzo. Wat bedoel je met klaagzang? Het enige echte nadeel voor mij is het stand-by verbruik. Verder ben ik uitermate tevreden over het apparaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Leolinedance op 23-09-2015 20:14 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Leolinedance schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:12:
Inderdaad nagenoeg alles wat praktisch gezien mogelijk is en een noemenswaardige hoeveelheid stroom verbruikt. Een Apple Iphone 6 heeft een no-load power draw van 0,011W

Die mag er wat mij betreft dus wel in blijven zitten, ook aangezien die dagelijks gebruikt wordt (i.t.t. de Sonos).
Laders haal ik er dan weer heel principieel uit, maar dat is dan ook totaal ongerelateerd aan verbruik. :+
Daar heb ik toch niks aan als ik muziek op mijn huidige installatie wil afspelen d.m.v. een iPad.
Klopt, maar je had het ook over een Play5 voor in de keuken ofzo?
Fijn dat dat voor jou de meest ideale oplossing is.

Nee joh, ik heb het apparaat al een jaar ofzo. Wat bedoel je met klaagzang? Het enige echte nadeel voor mij is het stand-by verbruik. Verder ben ik uitermate tevreden over het apparaat.
Dat is het gevoel wat ik erbij krijg. We hebben je nooit mee zin discussiëren en nu kom je ineens met een flinke hetze tegen het standby verbruik. Wellicht is het mijn invulling, maar echt positief heb ik je pas in deze post gezien. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Leolinedance
Gonadan schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:19:
[...]

Laders haal ik er dan weer heel principieel uit, maar dat is dan ook totaal ongerelateerd aan verbruik. :+
Top! :)
Klopt, maar je had het ook over een Play5 voor in de keuken ofzo?
Klopt, een 2-kamer systeem. Connect in de woonkamer en toekomstig een Play 5 (of een andere, mocht die komen) in de keuken.
Dat is het gevoel wat ik erbij krijg. We hebben je nooit mee zin discussiëren en nu kom je ineens met een flinke hetze tegen het standby verbruik. Wellicht is het mijn invulling, maar echt positief heb ik je pas in deze post gezien. :)
Een hetze tegen het energieverbruik? :'( Ik stelde enkel deze vraag:
Leolinedance schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:19:
Is het mogelijk de Sonos Connect uit te schakelen zonder de stekker eruit te trekken? Ik vind het zonde om continu minimaal 4W te verbruiken terwijl ik de Sonos misschien 2x per week gebruik.
Ik heb nooit de intentie gehad om over de zin/onzin van energiezuinig leven te discussiëren maar werd getriggerd door je post over geld. Ik heb nooit redenen gehad om hier over het apparaat te discussiëren, juist omdat het verder zo perfect werkt :)

Nu eerst de wifi maar eens uitschakelen, scheelt al de helft!

• Gonadan

Gonadan

Heeft jouw receiver trouwens geen stopcontact aan de achterkant? Dan kan je misschien zelfs de Connect nog op zijn power laten gaan. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Mannen, ik heb links en rechts naast de bank op 1 meter hoogte een stopcontact zitten, met een muurbeugel kan ik dus direct een Play:1 naast het stopcontact ophangen, nu mijn vraag, waar laat ik het snoer van de Play:1? Oprollen en met een taylipje achter de Play:1 lijkt mij niet netjes, kortom hoe hebben jullie dat opgelost?

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-01 09:51
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:35:
Mannen, ik heb links en rechts naast de bank op 1 meter hoogte een stopcontact zitten, met een muurbeugel kan ik dus direct een Play:1 naast het stopcontact ophangen, nu mijn vraag, waar laat ik het snoer van de Play:1? Oprollen en met een taylipje achter de Play:1 lijkt mij niet netjes, kortom hoe hebben jullie dat opgelost?
Goeie vraag ikzelf heb een hekel aan kabels ih zicht. Je kan als je er even tijd aan besteed heeeeel veel mooie stekkers vinden van opvallend naar onopvallend. Kortom ik knip alles af.

Sterker nog als je de stopcontacten nergens anders voor gebruikt kan je der een mooie muurplaat opzetten en de beugel daarop monteren. Dan zie je (bijna) niks...

[ Voor 11% gewijzigd door Yamahaa op 27-09-2015 20:24 ]

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-01 19:39
Ik heb nu een play 5. De Aux aansluiting gebruik ik vaak. Stel dat ik de play 1 zou kopen, kan ik dan ook op de play 1 het Aux geluid afspelen wat binnenkomt op de play 5? Dus als een groep?

• Yamahaa
martijnmartijn schreef op zondag 27 september 2015 @ 22:04:
Ik heb nu een play 5. De Aux aansluiting gebruik ik vaak. Stel dat ik de play 1 zou kopen, kan ik dan ook op de play 1 het Aux geluid afspelen wat binnenkomt op de play 5? Dus als een groep?
Alles wat op de play 5 te beluisteren is zal op elke speler (mits in de groep) te beluisteren zijn. Ja dus.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:49
Werkt perfect!
Toevallig van de week een play 5 gekocht die ik nu in een groep met 3 Play:1's gebruik.
Dé reden om de 5 te kopen was om dmv Airplay via een AirPort Express naar de line in te kunnen streamen.
Byebye Sonos App.

Haters everywhere but I don’t really care

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 17-01 19:39
Bedankt! Dan ga ik mijn Sonos uitbreiden!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Echt mensen, ik ben blij met m'n Sonos maar wat een allejezus trage productontwikkeling zit er in dit merk zeg. Hoe lang kunnen we nu al via Spotify muziek bewaren via de 'mijn muziek' functie en hoe lang faalt Sonos er nu al in dit in hun product te integreren? Hoe lang is Apple Music nu alweer beschikbaar, nog geen woord hierover...?

Hoe blij ik er ook mee ben, het komt op mij wel over als een 'dood' iets. En dat maakt dat ik naar andere merken ga kijken merk ik. Nog meer mensen die zich hier aan ergeren?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Echt dood kun je het niet noemen, ze hebben laatst nog de prijzen een flinke update gegeven :+

[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 28-09-2015 13:36 ]

• matthijst
Vooral irritant dat ze die app nauwelijks updaten. Hoe mogelijk kan het zijn?
En suf dat je alleen via hun app muziek kunt afspelen.

Apple Music integratie ligt aan Apple. Zou voor eind van t jaar opgelost zijn zeiden ze.

Zou wel een soort extra volumebalk willen hebben in iOS, zodat je buiten de Sonos app om de verschillende speakers kunt instellen.

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 11:16
Servor schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:34:
Hoe blij ik er ook mee ben, het komt op mij wel over als een 'dood' iets. En dat maakt dat ik naar andere merken ga kijken merk ik. Nog meer mensen die zich hier aan ergeren?
Ik erger me er ook steeds meer aan dat de Spotify functionaliteit ontbreek. Spotify luister ik namelijk 90% van de tijd en nu loop ik iedere keer te klooien met playlists aanmaken om het op me Sonos te krijgen. Heb ook geen idee waarom het zo ontzettend lang moet duren voordat ze dit implementeren.

Wat ik ook super handig zou vinden is een soort group + volume presets. Als ik door de hele beneden verdieping wil luisteren wil ik niet alle speakers even hard hebben staan, nu moet ik iedere keer het volume weer opnieuw instellen. Zou ideaal zijn als ik hier een preset voor kan maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Criminelis op 28-09-2015 13:45 ]

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Servor schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:34:
Echt mensen, ik ben blij met m'n Sonos maar wat een allejezus trage productontwikkeling zit er in dit merk zeg. Hoe lang kunnen we nu al via Spotify muziek bewaren via de 'mijn muziek' functie en hoe lang faalt Sonos er nu al in dit in hun product te integreren? Hoe lang is Apple Music nu alweer beschikbaar, nog geen woord hierover...?

Uitbreiding van de Spotify functionaliteit is in publieke Beta fase (kun je zelf aan mee doen als je je daarvoor aanmeldt op de Sonos website), hierin is ook "Jouw muziek" verwerkt en een aantal andere aanpassingen.

Apple en Sonos hebben beide al bij de release aangekondigd dat Apple Music voor het einde van het jaar beschikbaar is voor Sonos.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Servor
  • Niet online
Damon schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:58:
[...]

Uitbreiding van de Spotify functionaliteit is in publieke Beta fase (kun je zelf aan mee doen als je je daarvoor aanmeldt op de Sonos website), hierin is ook "Jouw muziek" verwerkt en een aantal andere aanpassingen.
Dat is prachtig natuurlijk en het zal er ook echt wel aankomen maar de traagheid waarmee dergelijke functionaliteit beschikbaar komt... man man man. Daarnaast zit ik niet te wachten op beta software op een apparaat dat door de hele familie gebruikt wordt.

En kom, laten we eerlijk zijn, het is niet iets van vorige maand he, die 'jouw muziek' functie van Spotify. De eerste berichten die ik daarover vind zijn van april 2014 (!!!!).

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:33

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-01 15:34
En hier de aankondiging van Sonos zelf over de nieuwe Play:5

http://blog.sonos.com/new...ay-and-the-all-new-play5/

• matthijst
Nieuwe Play 5 weinig bijzonder.
Trueplay wel een geinig tooltje zo te zien. Leuk dat dat wel met oude speakers werkt.

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-01 13:16
Wow... €579,- is toch wel serieus veel geld, zeker in vergelijking met de huidige Play:5.

• DrRobbert
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-01 10:31
Hoi,

Vraagje. Bij mij thuis wordt het Sonos netwerkje gebruikt om radio te luisteren. Vanaf dit weekend hebben we grote problemen met europese radio-streams via TuneIn/Sonos. Streams uit de VS lijken wel goed te werken. Zijn er meer mensen met en vergelijkbaar probleem?
(Ik vermoed dat het probleem bij TuneIn zit, want de app op mijn tablet geeft dezelde kuren.)

Groet, Uw dokter.

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-01 13:16
Ik had diezelfde problemen en via twitter begreep ik dat het mis ging bij mensen die internet van Ziggo hebben.
Vanochtend ging de Sonos-wekker gewoon weer met 3fm aan, dus bij mij is 't opgelost.

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-01 16:26

LDVC

Let's get it over with

Johnvh schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:37:
Wow... €579,- is toch wel serieus veel geld, zeker in vergelijking met de huidige Play:5.
Dat is inderdaad wel erg duur. Huidige Play:5 vond ik met €399 (voor de prijsverhoging) al duur zat.

TruePlay klinkt wel nuttig, maar wordt enkel op iOS ondersteund. Ik verwacht dat dit ook niet richting Android komt vanwege het grote aantal verschillende telefoons (en dus microfoons) dat van Android voorzien is.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• DrRobbert
Johnvh schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:24:
Ik had diezelfde problemen en via twitter begreep ik dat het mis ging bij mensen die internet van Ziggo hebben.
Vanochtend ging de Sonos-wekker gewoon weer met 3fm aan, dus bij mij is 't opgelost.
Bedankt voor de reactie. Klopt, ook bij Ziggo. Ik ga het vanavond weer eens bekijken.

Met vriendelijke groet.

=============
En ondertussen bekeken en het werkt allemaal weer zoals bedoeld. DrR

[ Voor 9% gewijzigd door DrRobbert op 30-09-2015 08:22 ]

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
DrRobbert schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:10:
Hoi,

Vraagje. Bij mij thuis wordt het Sonos netwerkje gebruikt om radio te luisteren. Vanaf dit weekend hebben we grote problemen met europese radio-streams via TuneIn/Sonos. Streams uit de VS lijken wel goed te werken. Zijn er meer mensen met en vergelijkbaar probleem?
(Ik vermoed dat het probleem bij TuneIn zit, want de app op mijn tablet geeft dezelde kuren.)

Groet, Uw dokter.
Ik heb KPN glasvezel en heb afgelopen week veel uitgevallen tunein streams gehad (538). Ik heb een Connect die bekabeld is aangesloten en 3 draadloze speakers. De afgelopen dagen gaat het goed, al lijken de speakers soms wat moeite te hebben elkaar te vinden.

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 18:00

Canis Lupus

Vosbot

Geen V&A binnen het forum.

[ Voor 91% gewijzigd door FeaR op 29-09-2015 13:05 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Gonadan

Gonadan

LDVC schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:23:
TruePlay klinkt wel nuttig, maar wordt enkel op iOS ondersteund. Ik verwacht dat dit ook niet richting Android komt vanwege het grote aantal verschillende telefoons (en dus microfoons) dat van Android voorzien is.
Lijkt me erg sterk. Sonos zorgt over het algemeen juist voor een gebalanceerd aanbod en zou met een dergelijke onzinnige beperking de meerwaarde van de nieuwe Play:5 weer aardig om zeep helpen. Wellicht komen ze ook nog met een aanvullende remote o.i.d. die het ook ondersteunt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Leolinedance
Die nieuwe Play 5 wil ik wel in mijn nieuwe keuken! Als ik het zo lees is het een erg mooi apparaat.

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Gonadan schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:57:
[...]

Lijkt me erg sterk. Sonos zorgt over het algemeen juist voor een gebalanceerd aanbod en zou met een dergelijke onzinnige beperking de meerwaarde van de nieuwe Play:5 weer aardig om zeep helpen. Wellicht komen ze ook nog met een aanvullende remote o.i.d. die het ook ondersteunt.
TruePlay is niet alleen voor de nieuwe Play:5, ook de Play:1, Play:3 en de oude Play:5 ondersteunen dit. Een aanvullende remote zie ik niet gebeuren; Sonos is hier juist uit gestapt.
Uiteraard hoop ik dat ze dit wel op Android gaan ondersteunen, maar ik vind het wel opvallend dat ze zo duidelijk iOS noemen zonder een 'coming to Android soon / later' melding.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gonadan schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:57:
[...]

Uit het artikel van 9to5mac (die een interview met meerdere mensen van Sonos hebben gehad)
Trueplay is found inside the Sonos app and limited to iOS to start. That’s because it uses the built-in mic on your iPhone, iPad, or iPod touch plus a pulsating zap tone that bounces from your speaker to fine tune it for your home, and Sonos found that Android handset mics vary too much to easily support initially.
Weet iemand al of Trueplay ook werkt voor de Sonos:Amp? Ik ben op dit moment op vakantie dus kan het zelf niet uittesten, maar zou dat wel leuk vinden.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Gonadan

Gonadan

@fsikke: Precies wat ik bedoel. Zie de terminologie 'to start' en 'initially'. Daarin kan je natuurlijk lezen wat je wilt lezen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Irminsul
@fsfikke er staat dat trueplay eind dit jaar aan de app wordt toegevoegd, nu nog niet beschikbaar of te testen dus.

• Yamahaa
Weet iemand al of Trueplay ook werkt voor de Sonos:Amp? Ik ben op dit moment op vakantie dus kan het zelf niet uittesten, maar zou dat wel leuk vinden.
Geen idee nog ik heb in de store nog geen update kunnen vinden :P van de (ios) app. Ik neem aan dat dat nodig is om de optie te gebruiken. Ben zelf erg benieuwd. Ook of je hem weer default kan terug zetten.

Juist de combinatie AMP met SUB ben ik benieuwd naar voor de woonkamer...we gaan het meemaken of het kan en hoe het werkt. We hebben weer wat test uurtjes voor de boeg ;)

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-01 16:46
De nieuwe Play:5 gaat de helft meer wegen dan de oude. Nooit een slechte zaak :)

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-01 23:34

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand wanneer de nieuwe app wordt uitgebracht met verbetere spotify functionaliteit?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Gonadan

Gonadan

Nee nog niets over gehoord, ik wacht met smart. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-01 01:15
Later vandaag geloof ik.

• DrRobbert
Hoi,

Roomcorrection is een veelbelovend terrein, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat Sonos hier echt iets gaat betekenen. Wat ik ervan weet, is dat alleen de duurdere, geavanceerde systemen een betrouwbaar toevoeging zijn. Denk aan Anthem en misschien de meest geavenceerde Audessy variant. Waar het op neerkomt is dat je een gecallibreerde microfoon en veel rekenkracht nodig hebt om het goed te doen (Anthem besteedt dat uit aan je eigen PC). En je hebt natuurlijk een goed acoustisch model nodig. Van de goedkopere systemen moet je vooral hopen dat ze zich zeer terughoudend opstellen. Daar komt dan nog bij dat je dan je luidsprekers op een vaste, onveranderlijke, plaats moet hebben en een gedefinieerde luisterpositie. Dat heb ik thuis bij mijn homecinema, maar de Sonos speakertjes worden regelmatig een beetje verzet.

Kortom, leuk, maar eigenlijk denk ik dat Sonos vooral op zoek is naar een USP en dat dit voor de gebruiker weinig echte winst gaat opleven. Hoewel een beetje tweaken natuurlijk altijd leuk is. ;-)

Neemt niet weg dat ik zeer tevreden ben met mijn Sonos systeempje. En voor de mensen met Spotify-problemen: probeer Deezer! Goede integratie met Sonos en FLAC streaming. :-)

DrR

• Gonadan

Gonadan

Volgens mij verwacht je er gewoon te veel van. In mijn ogen gaat die roomcorrectie niet veel anders doen dan bepalen hoe hard de speakers moeten staan als er meerdere zijn en of de loudness aan of uit moet. Kan je zelf ook wel. :P

Welke problemen met Spotify doel jij op? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Een Sonos medewerker over enkel support voor iOS:
"We're hoping to be able to use Android devices to setup Trueplay in the future, but ran into issues with the inconsistencies of hardware. The team is still looking into ways to adjust for this though. It's not just the sheer amount of Android devices out there, you can purchase five of the same phone and wind up with five different microphones sometimes. Once you've used an iOS device to setup Trueplay on your system you won't need the iOS device anymore, so you can always borrow one from a friend or family member. "

Een aantal consumenten dat heeft kunnen beta testen geeft aan enthousiast te zijn en het verschil zou merkbaar zijn. Vooral bij de Play:1. Bij de Play:5 zou het verschil het kleinst zijn.

Volgens Sonos kijkt Trueplay naar welke frequenties wegvallen in de ruimte en welke juist (door weerkaatsing) te aanwezig zijn. Op basis daarvan wordt het geluid getuned.

• Yamahaa
LDVC schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:17:

Volgens Sonos kijkt Trueplay naar welke frequenties wegvallen in de ruimte en welke juist (door weerkaatsing) te aanwezig zijn. Op basis daarvan wordt het geluid getuned.
Nou ik heb er wel zin in hoor. Ik hoop alleen dat je na testen en prutsen alles weer default terug kan zetten. Ik weet zelf inmiddels goed hoe ik alles heb ingeregeld dus naar die settings kan je altijd weer terug dan. Ben echt benieuwd wat het met het geluidsbeeld gaat doen. Iemand al kunnen ontdekken of de AMP, Soundbar en of Sub ook via Trueplay (mooi gevonden trouwens ;) geconfigureerd kunnen worden?

• Damon
Je kunt na het instellen van Trueplay inderdaad ook weer terug naar de Default.
Voorlopig worden alleen de Play:1's, Play:3's en Play:'5's (beide versies) ondersteund, de SUB wordt meegenomen als deze gekoppeld is, dus is niet los in te stellen.

• Yamahaa
Ok dank je wel. Mijn sub staat samen met de AMP...das dus jammer maar ik snap de beperking ik kan natuurlijk van alles aansluitem op de AMP en om dan iets te schrijven om iets te corrigeren is eigenlijk geen doen. Ik wacht met spanning :)

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-01 10:38

Mex

Ik heb gister een Playbar aangeschaft en wil deze graag ophangen aan de muur. Ik zie nog niet in waarom ik de speciale beugel zou moeten kopen als het ook lijkt te lukken met 2 wat grotere schroeven die een stukje uitsteken uit de muur. Of zie ik iets over het hoofd?

• mr.paaJ
  • Laatst online: 17-01 15:23

mr.paaJ

generatie cmd+z

gemak, dan krijg je er een gatenboorpapier bij ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Gonadan

Gonadan

Makkelijker waterpas ophangen (subjectief) verder niet zo boeiend denk ik inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yamahaa
Mex schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 09:50:
Ik heb gister een Playbar aangeschaft en wil deze graag ophangen aan de muur. Ik zie nog niet in waarom ik de speciale beugel zou moeten kopen als het ook lijkt te lukken met 2 wat grotere schroeven die een stukje uitsteken uit de muur. Of zie ik iets over het hoofd?
Niet noodzakelijk idd. Wel is het zo dat een juiste montage geen bijgeluiden zal geven van zaken die resoneren. Wellicht iets makkelijker er af te halen om schoon te maken af te stoffen. En een beugel is voor sommige wat makkelijker te installeren. Maar noodzakelijk absoluut niet. Veel plezier met je bar👍

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:02

servies

Veni Vidi Servici

LDVC schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:17:
Een aantal consumenten dat heeft kunnen beta testen geeft aan enthousiast te zijn en het verschil zou merkbaar zijn. Vooral bij de Play:1. Bij de Play:5 zou het verschil het kleinst zijn.

Dat suggereert dus eigenlijk dat de standaard weergave van de Play:1 eigenlijk best beroerd is... anders zou de Play:5 hetzelfde resultaat moeten hebben...
Maar (en stiekem eigenlijk een best grote maar) wordt de Play:1 wel op dezelfde soort plekken ingezet als de Play:5....

• Yamahaa
Ik vind de standaard weergave van de play 1 zeer goed. We hebben diverse plays door het huis en de ene dochter heeft een 3 en de ander een 1 (zelf ook id slaapkamer 1) en in de eetkamer ook 1 (stereo paar) en ik vind de klankkleur prachtig. Ik ben ook erg benieuwd wat dat tooltje gaat doen.

Persoonlijk had ik liever gehad dat in de software wat meer zelf kon aanpassen ipv alleen hoog laag en loudness. Want dat spectrum kan wel wat breder aangepast worden (ook het midden in bepaalde situaties). Helaas zie ik dat er nu niet meer van komen nu ze deze tool gaan inzetten....
Een oplaadbare play evt. (ook) voorzien van BT hoop ik ook ooit nog op :)

Afijn we gaan het mee maken en je kan altijd terug naar je "eigen" instelling.

[ Voor 5% gewijzigd door Yamahaa op 05-10-2015 16:30 ]

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

servies schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:35:
[...]

Dat suggereert dus eigenlijk dat de standaard weergave van de Play:1 eigenlijk best beroerd is... anders zou de Play:5 hetzelfde resultaat moeten hebben...
Maar (en stiekem eigenlijk een best grote maar) wordt de Play:1 wel op dezelfde soort plekken ingezet als de Play:5....
Het suggereert dat de Play:1 meer lijdt onder interferentie en/of resonantie, wat mij begrijpelijk lijkt. Merk op dat het doel van TruePlay is om de speaker te tunen naar de omgeving en niet zozeer te tunen in het algemeen.

• Gonadan

Gonadan

De Play:1 wordt in veel diverser ruimten ingezet dan de vijf over het algemeen, zo heb ik er drie die ik allemaal iets aangepast heb qua instellingen. Zo heb ik een ruime zolder, een normale slaapkamer en een niet al te grote badkamer die erg gevoelig is voor dreunen als je hem wat harder zet met bass. Wat dat betreft verwacht ik dat je daarin dus best wat kunt verbeteren.

Een Play:5 heb je over het algemeen toch al in een wat ruimere kamer waar het gewoon allemaal wat minder gevoelig is, dus valt er al snel minder te verbeteren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Damon
Yamahaa schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:28:
Ik vind de standaard weergave van de play 1 zeer goed. We hebben diverse plays door het huis en de ene dochter heeft een 3 en de ander een 1 (zelf ook id slaapkamer 1) en in de eetkamer ook 1 (stereo paar) en ik vind de klankkleur prachtig. Ik ben ook erg benieuwd wat dat tooltje gaat doen.

Persoonlijk had ik liever gehad dat in de software wat meer zelf kon aanpassen ipv alleen hoog laag en loudness. Want dat spectrum kan wel wat breder aangepast worden (ook het midden in bepaalde situaties). Helaas zie ik dat er nu niet meer van komen nu ze deze tool gaan inzetten....
Een oplaadbare play evt. (ook) voorzien van BT hoop ik ook ooit nog op :)

Afijn we gaan het mee maken en je kan altijd terug naar je "eigen" instelling.
Een uitgebreidere EQ en een oplaadbare Sonos lijkt mij ook wel wat.
BT zou ik niet op rekenen en hoop ik eerlijk gezegd ook niet, voor audiostreaming is het een crappy verbinding en is hier ook niet voor ontwikkeld, kan me niet voorstellen dat Sonos dit wil aangezien ze op de eerste plaats een zo goed mogelijke verbinding willen realiseren.

• Yamahaa
Damon schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:18:
[...]

Een uitgebreidere EQ en een oplaadbare Sonos lijkt mij ook wel wat.
BT zou ik niet op rekenen en hoop ik eerlijk gezegd ook niet, voor audiostreaming is het een crappy verbinding en is hier ook niet voor ontwikkeld, kan me niet voorstellen dat Sonos dit wil aangezien ze op de eerste plaats een zo goed mogelijke verbinding willen realiseren.
Helemaal mee eens maar BT op een oplaadbare sonos zou die specifieke unit wel compleet en multifunctioneler maken. Ik doelde dus sec op die oplaadbare unit...kan je hem ook nog eens meenemen zonder sonos enz. Daarnaast kan je wel vanuit BT het geheel je netwerk opsturen. Voor bezoek handig. Tel naast de unit is goede bt verbinding...Reden is dat ik voor gasten een gast netwerk heb en zij dus (gelukkig) niet op het netwerk kunnen maar goed is hardop denken hoor die EQ zou ik veel liever hebben :)

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
BT zou wel mooi zijn, vooral als het als line-in naar de hele setup gaat :)

• Gonadan

Gonadan

:S

Waarom zou je dat willen? Dat gaat tegen het hele principe van Sonos in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yamahaa
Gonadan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:34:
:S

Waarom zou je dat willen? Dat gaat tegen het hele principe van Sonos in.
Zoals ik zei op die unit als je die mee neemt naar lokatie x en als je bezoek krijgt en gebruik maakt van gast netwerk.. Zie post hierboven.

Greetz

Peter

• Gonadan

Gonadan

Nogmaals, dat gaat tegen het hele principe van Sonos in. Het lijkt me sterk dat ze zich willen profileren als lowbudget draagbare bluetoothspeaker.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yamahaa
Gonadan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:13:
Nogmaals, dat gaat tegen het hele principe van Sonos in. Het lijkt me sterk dat ze zich willen profileren als lowbudget draagbare bluetoothspeaker.
Dat kan maar je vraag was waarom :) daarnaast is het niet of sonos of BT maar en en ...mooie combi toch denk dat merendeel echt wel het nut zoals ik hem hierboven omschreven heb inziet. Extra line in optie.
Daarbij trouwens dat kwa ruimte in de speler bt reeler is dan een goeie batterij er bij prakken 😋

[ Voor 32% gewijzigd door Yamahaa op 05-10-2015 22:24 ]

• Gonadan

Gonadan

En gericht aan EgMaf. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• EgMaf
Gonadan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:13:
Ik zie het als een uitbreiding van de huidige Line-in by de Play:5 en Connects, maar dan zonder kabel. Dus niet als draagbare BT speaker, maar als BT Line-in naar de hele Sonos multi-room setup.

Graag wel alleen audio dan, niet voice :)

• Gonadan

Gonadan

Wat zou je dan willen sturen via BT? Bestanden op je telefoon kan je al gewoon afspelen middels de app, dus het zou dan gaan om apps die Sonos niet native ondersteunt maar je wel per se via het Sonos systeem wilt afspelen?

De audiokwaliteit zal dan niet over houden ben ik bang. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:02

servies

Veni Vidi Servici

LDVC schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:50:
Het suggereert dat de Play:1 meer lijdt onder interferentie en/of resonantie, wat mij begrijpelijk lijkt. Merk op dat het doel van TruePlay is om de speaker te tunen naar de omgeving en niet zozeer te tunen in het algemeen.
Nope, dat doet het niet. Interferentie is onafhankelijk van het type geluidsbron en alleen afhankelijk van de ruimte waarin de geluidsbron staat. Resonantie zal ook geen grote invloed hebben of de play:1 is enorm beroerd gebouwd wat me sterk lijkt...
Het zal idd wel zijn wat Gonadan ook al zegt...
Maar man man man... wat loopt Sonos toch achter op het Squeezebox concept, daar is DRC al jaren beschikbaar via een plugin. ;) ...

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-01 23:34

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik krijg hier net versie 5.5 binnen met verbeterde Spotify functionaliteit. Jullie ook?

http://www.xbmcfreak.nl/

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Erhnam schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:05:
Ik krijg hier net versie 5.5 binnen met verbeterde Spotify functionaliteit. Jullie ook?
Kreeg er zelfs een mail over van Sonos :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• EgMaf
Gonadan schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:44:
Wat zou je dan willen sturen via BT? Bestanden op je telefoon kan je al gewoon afspelen middels de app, dus het zou dan gaan om apps die Sonos niet native ondersteunt maar je wel per se via het Sonos systeem wilt afspelen?

De audiokwaliteit zal dan niet over houden ben ik bang. :P
YouTube bijvoorbeeld?

• Gonadan

Gonadan

Ah, dan dergelijke sets. Koop een Chromecast audio zou ik zeggen en hang die aan de line in. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• EgMaf
Gonadan schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:36:
Ah, dan dergelijke sets. Koop een Chromecast audio zou ik zeggen en hang die aan de line in. :+
Tuurlijk zijn er zat omslachtigere manieren om dat te doen.
Ik legde alleen even uit waarom ik graag BT ondersteuning zie bij Sonos :)

• Gonadan

Gonadan

Tja dat is dan heel persoonlijk. Er zijn bestaande technieken die zelf streamen zonder dat je direct je telefoon hoeft te belasten. Dat lijkt mij veel minder omslachtig dan hopen dat Sonos ooit iets in gaat bouwen waardoor je alsnog direct vanaf je telefoon moet streamen. Terwijl Sonos dat juist probeert te voorkomen met hun hele constructie. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• winter200
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08-2021
Lekker dan moest spotify weer opnieuw instellen! En 8tracks doet het niet meer zonder een vorm van mededeling! Zijn daar bij sonos dol op surprises! Stond deze info toevallig in de email van sonos?

Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama

• Damon
Spotify is volledig veranderd binnen Sonos en dat vereist een nieuwe aanmelding.
8tracks is al sinds mei niet meer beschikbaar, een besluit van 8tracks zelf:
https://en.community.sono...vailable-on-sonos-6634948

• Servor
  • Niet online
Onder Spotify -> Jouw Muziek alleen maar afspeellijsten en nummers... Geen albums. Moedeloos wordt je er van.

• Sahi_NL
Dat stond ook duidelijk in de e-mail Servor

• Yamahaa
Sahi_NL schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:48:
Ik heb nog eens gekeken maar heb de email niet gehad en krijg hem altijd..jammer ga eens op mijn account kijken :)

• Gonadan

Gonadan

winter200 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 05:35:
Lekker dan moest spotify weer opnieuw instellen! En 8tracks doet het niet meer zonder een vorm van mededeling! Zijn daar bij sonos dol op surprises! Stond deze info toevallig in de email van sonos?
Het is niet meer dan opnieuw autoriseren, dat gebeurt wel vaker als je Sonos braaf updatet.
Servor schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:46:
Onder Spotify -> Jouw Muziek alleen maar afspeellijsten en nummers... Geen albums. Moedeloos wordt je er van.
Het kan ook nooit een keer compleet hè, zijn ze bang geen updates meer uit te kunnen brengen ofzo? :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Servor
  • Niet online
Sahi_NL schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:48:
Heb geen mail gehad :). Daarnaast maakt het me niet zo heel veel uit dat het in een mailtje staat, sonos is gewoon al ruim anderhalf jaar bezig om fatsoenlijke en complete spotify support in te bouwen...

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb een vraagje over de play 1. Mijn ouders hebben een playbar van Sonos gekocht en geïnstalleerd en dat werkt top. Maar nu hebben ze ook 2 sonos play 1's gekocht. Maar bij muziek krijg ik daar wel vrij zacht geluid uit. Maar bij TV helemaal niks.
Klopt het dat ik bij normaal tv kijken van achter niks hoor? Alleen bij een blue ray met surround opties van de helikopter die achter langs vliegt zeg maar?

En hoe zet ik bij muziek de achterspeakers harder?

• Damon
stansfield schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:10:
Ik heb een vraagje over de play 1. Mijn ouders hebben een playbar van Sonos gekocht en geïnstalleerd en dat werkt top. Maar nu hebben ze ook 2 sonos play 1's gekocht. Maar bij muziek krijg ik daar wel vrij zacht geluid uit. Maar bij TV helemaal niks.
Klopt het dat ik bij normaal tv kijken van achter niks hoor? Alleen bij een blue ray met surround opties van de helikopter die achter langs vliegt zeg maar?

En hoe zet ik bij muziek de achterspeakers harder?
Als surround achterspeakers geven ze uiteraard alleen dat geluid weer dat voor achter/zijkant is bedoeld, voor muziek kun je ze instellen om volledig mee te spelen; instellingen => instellingen kamer => {Playbar} => geavanceerde audio => instellingen surround => muziek afspelen => volledig

• stansfield
Tnx. Maar als surround speakers krijg je dat dus alleen bij een blue ray/dvd en niet bij een normaal tv programma?

En je kan ze zo instellen dat ze beide doen? Surround sound bij een film en als 'normale' box bij het afspelen van muziek?

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01 09:42

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

stansfield schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 08:26:
Tnx. Maar als surround speakers krijg je dat dus alleen bij een blue ray/dvd en niet bij een normaal tv programma?

En je kan ze zo instellen dat ze beide doen? Surround sound bij een film en als 'normale' box bij het afspelen van muziek?
Volgens mij enkel als er surroundgeluid bedoeld is. Of je moet de speakers op een normale manier koppelen ipv surround..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• stansfield
frankwopereis schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:09:
[...]

Volgens mij enkel als er surroundgeluid bedoeld is. Of je moet de speakers op een normale manier koppelen ipv surround..
Dus ik zou ze op de normale manier koppelen. Dan heb ik muziek over de soundbar en de 2 play 1 boxen. En datzelfde geldt dan voor het geluid van de televisie?

Dat kreeg ik gisteravond niet voor elkaar. Wel muziek over die 2 play 1 boxen (weliswaar aardig zacht) maar dan heb ik daar geen geluid van de televisie.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:33

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik gebruik mijn Sonos'en veelvuldig met TuneIn radio, maar sinds een tijdje werkt dat een stuk minder dan eerst. Er was een paar week geleden storing, toen werkte het een paar dagen helemaal niet maar nu nog steeds stopt de stream af en toe. Hebben meer mensen hier last van? Ik merk het met verschillende streams.

[ Voor 6% gewijzigd door Beekforel op 11-10-2015 11:20 ]

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Beekforel schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:19:
Ik gebruik mijn Sonos'en veelvuldig met TuneIn radio, maar sinds een tijdje werkt dat een stuk minder dan eerst. Er was een paar week geleden storing, toen werkte het een paar dagen helemaal niet maar nu nog steeds stopt de stream af en toe. Hebben meer mensen hier last van? Ik merk het met verschillende streams.
Heb ik ook, maar ik verdenk mijn wifi nog weleens.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Yamahaa
De genoemde storing had ik wel vernomen maar zelf niet waargenomen. Ik luister regelmatig Tunein. Vandaag ook al paar uur. In dit geval .977 Todays Hits. Zit al paar uur achter de pc en werkt normaal. Upload en download zijn hier momenteel volgens contract en op wifi met dan 80 down.

Ruimvoldoende dus. Ik gebruik mijn spelers via een bridge maw sonos net. Het enige wat ik af en toe heb is een soort flitsje door het geluid waardoor het nummer iets verspringt. Dat heb ik al jaren en op diverse stations zowel buitenland als "om de hoek". Dat zijn een soort streamings foutjes van incomplete en of ontbrekende pakketjes denk ik. Wegvallen van streams heb ik zelden. Paar keer per jaar . Kortom ik herken niet wat je aangeeft. En ben verwoed sonos en tunein gebruiker. Ik hoop dat je iets aan mijn ervaring hebt. Ik zou er dus geen genoegen mee nemen en achter de oorzaak aan gaan. Mocht je geen bridge hebben en het willen proberen heb hier nog een nieuwe liggen stuur me pb. Greetz

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Yamahaa schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:51:
[...]

De genoemde storing had ik wel vernomen maar zelf niet waargenomen. Ik luister regelmatig Tunein. Vandaag ook al paar uur. In dit geval .977 Todays Hits. Zit al paar uur achter de pc en werkt normaal. Upload en download zijn hier momenteel volgens contract en op wifi met dan 80 down.

Ruimvoldoende dus. Ik gebruik mijn spelers via een bridge maw sonos net. Het enige wat ik af en toe heb is een soort flitsje door het geluid waardoor het nummer iets verspringt. Dat heb ik al jaren en op diverse stations zowel buitenland als "om de hoek". Dat zijn een soort streamings foutjes van incomplete en of ontbrekende pakketjes denk ik. Wegvallen van streams heb ik zelden. Paar keer per jaar . Kortom ik herken niet wat je aangeeft. En ben verwoed sonos en tunein gebruiker. Ik hoop dat je iets aan mijn ervaring hebt. Ik zou er dus geen genoegen mee nemen en achter de oorzaak aan gaan. Mocht je geen bridge hebben en het willen proberen heb hier nog een nieuwe liggen stuur me pb. Greetz
Thanks!

Ik heb een vermoeden, Sonos en Wifi zitten op hetzelfde kanaal. Gebruik overigens gewoon een bridge.

Wat je noemt met dat "flitsen" ken ik ook wel en vind dat inderdaad ook niet raar. Ik heb nu last van echt stoppende streams en dat is wel raar.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Beekforel schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:32:
[...]

Thanks!

Ik heb een vermoeden, Sonos en Wifi zitten op hetzelfde kanaal. Gebruik overigens gewoon een bridge.

Wat je noemt met dat "flitsen" ken ik ook wel en vind dat inderdaad ook niet raar. Ik heb nu last van echt stoppende streams en dat is wel raar.
Hm, ik betwijfel dit toch. Op het moment dat het haperen voor komt, zie ik in de Sonos software ook dat er iets gebeurt met de stream. Vreemd.

• Gonadan

Gonadan

Luister je toevallig 538? Het is mij wel eens opgevallen dat de streams van TuneInn gewoon niet altijd even betrouwbaar zijn, zeker van relatief populaire stations.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• b_oldie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
frankwopereis schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:09:
[...]

Als de playbar een stereo geluid binnen krijgt maakt hij hier zelf "surround" geluid van. Alleen is het volume van de achterste speakers standaard vrij zacht. Dit volume is apart nog hoger te zettten in de instellingen.

Overigens is het 5.1 geluid wat door de tv-zenders meegeleverd wordt behoorlijk bewerkt. Als ik een film op tv kijk via bijv RTL of ik kijk dezelfde film via Blu-Ray, dat is een wereld van verschil. Ook al is het allebei 5.1

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 17:50
Kan iemand mij vertellen of die Boost noodzakelijk is bij een Playbar met 2 play:3 (of 2 play:5 (de nieuwe))?

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07-2025
commentator schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:07:
Kan iemand mij vertellen of die Boost noodzakelijk is bij een Playbar met 2 play:3 (of 2 play:5 (de nieuwe))?
In principe niet, is alleen nodig als je eigen wifi netwerk te wensen over laat. Of veel interferentie van buitenaf kant

• Gonadan

Gonadan

En ook dat alleen maar als je geen enkele van de apparaten op een kabel wilt hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sahi_NL
Gonadan schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:45:
En ook dat alleen maar als je geen enkele van de apparaten op een kabel wilt hebben.
Sinds update 5.3 (of 5.4) is het sowieso al niet meer nodig om een van je apparaten aan een kabel te hebben. Ik heb mijn Playbar, Sub en 2 play:1's allemaal wireless op de normale wifi router.

• Gonadan

Gonadan

Nodig is het inderdaad niet meer, maar ik zie dat als optioneel. In mijn opstelling heb ik de mogelijkheid om zonder dat het opvalt één van de apparaten op kabel te hebben. Hierdoor gebruiken ze Sonosnet en is het niet afhankelijk van mijn eigen wlan, dat vind ik veel prettiger.

Feit is dat in beide gevallen de boost niet noodzakelijk is als je geen problemen ondervindt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01 09:42

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ik ben bezig met een nieuwbouw huis en heb een stopcontact en UTP kabel boven in alle hoeken, speciaal voor de Sonos :)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:54
Jup, heb ik ook last van, luister meestal Veronica.
geen idee waar het door komt. even starten en stoppen verhelpt het een tijdje.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:37
Van dit problem heeft 538 ook heel lang last van gehad. Dat merkte ik omdat ik dat als radio/wekker s'ochtends gebruik.
Dit lag bij 538 aan de servers van tunein/538 ik gok dat dit bij veronica niet anders is.

• Ferra
  • Niet online
Ik heb beneden een onkyo versterker met eigen boxen. Ik speel via spotify connect op mijn onkyo (in combi met ipad) muziek af via mijn boxen. Nu wil ik graag deze muziek ook boven horen. Ik wil dus de muziek ook naar boven kunnen streamen en daar via een box laten afspelen. Dien ik hiervoor de bridge aan te schaffen en 1 van de sonos boxen?

• Irminsul
Nee dat is niet voldoende. Een bridge heb je in principe niet nodig. Je krijgt de muziek niet synchroon als je voor je onkyo geen sonos (lees een Sonos Connect) gebruikt. Je kunt boven een sonos speaker neerzetten, maar dan is het of beneden, of boven luisteren en geen multiroom.

• Yamahaa
Ferra schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:39:
Ik heb beneden een onkyo versterker met eigen boxen. Ik speel via spotify connect op mijn onkyo (in combi met ipad) muziek af via mijn boxen. Nu wil ik graag deze muziek ook boven horen. Ik wil dus de muziek ook naar boven kunnen streamen en daar via een box laten afspelen. Dien ik hiervoor de bridge aan te schaffen en 1 van de sonos boxen?
Als je wifi sterk en stabiel genoeg is kan je boven gewoon een play neerzetten en die toevoegen aan je systeem en daarna toevoegen aan de connect mits dit een sonos connect is anders gaat het hele verhaal niet op. Dan zal je een Sonos connect toe moeten voegen.

Dan spelen ze samen hetzelfde af. Als dat niet werkt kan je de connect nog bedraad aansluiten en als dat niet werkt of niet kan een bridge of boost toevoegen.

[ Voor 8% gewijzigd door Yamahaa op 14-10-2015 22:27 ]

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-01 21:17
Ik wil graag Deezer koppelen zodat ik deze kan luisteren op mijn Sonos. Nu zie ik deze bij muziekservices er niet bij staan. Meer mensen hier last van?
Het zou wel ondersteund moeten zijn.

• Yamahaa
daanNL schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:16:
Ik wil graag Deezer koppelen zodat ik deze kan luisteren op mijn Sonos. Nu zie ik deze bij muziekservices er niet bij staan. Meer mensen hier last van?
Het zou wel ondersteund moeten zijn.
Ik gebruik deezer al ruim een jaar dus bij mij staat i der tussen.
Alles al een keer opnieuw opgestart?
Welke software gebruik je en op wat voor toestel?
Pagina: 1 ... 29 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.