Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vooral de Denon Heos Homecinema vs de SONOS Playbar is een afweging. Zou ideaal zijn als SONOS een nieuwe Playbar introduceert met HDMI en DTS ondersteuning.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Daarnaast is de USB aansluiting ook erg makkelijk daarnaast de IR poort om denon versterker aan te sturen is erg goed uitgdacht.
Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen zou het onmiddelijk Heos worden.
Verwijderd
Gaat toch nergens over..............kennelijk loopt de winst/verkoop terug en willen ze het zo compenseren.fun schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:35:
Sonos prijsverhoging per 1 augustus: http://technieuws.com/442...nos-vanaf-1-augustus-2015
Ze kunnen beter DTS toevoegen, moet je eens kijken hoe de verkopen dan stijgen.
Haters everywhere but I don’t really care
Ik heb trouwens een goeie deal kunnen maken bij Plattetv.nl. Ik had er 4 Play-1's tegelijk bestelt. Ik heb daar toen op de chat gevraagd of ze voor mij een mooi prijsje konden maken als ik er in 1 x 4 bestelde. Dat kon dus want ik heb er voor 4 Play-1's 660,- betaalt. Nadeel was wel dat ik bijna 2 weken op mijn bestelling heb moeten wachten, maar dat had ik er wel voor over.
Ik denk eerder dat ze de prijzen moeten laten zakken dan dat men DTS support gaat zitten toevoegen. 199 euro is al veel voor een 1 maar +200..Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:01:
[...]
Gaat toch nergens over..............kennelijk loopt de winst/verkoop terug en willen ze het zo compenseren.
Ze kunnen beter DTS toevoegen, moet je eens kijken hoe de verkopen dan stijgen.
Deze verhogingen worden de doodsteek voor sonos. De technische achterstand tov de concurrentie was al aanwezig, als je dan ook nog duurder bent.
Voor dit geld koop je heos of bluesound.
Sonos geen hi-res, dts, HDMI, USB.
[ Voor 68% gewijzigd door leonbong op 24-07-2015 23:21 ]
Heb nu een Raspberry Pi met Airsonos draaien en dat werkt op zich wel, maar 't is gewoon suf dat Sonos het niet zelf toevoegt.
Ik ken echter geen enkel ander bedrijf wat zijn producten zo lang ondersteunt, zo'n uitgebreide gratis support heeft en goede garantie biedt. Service heeft ook zijn kosten en dat lijken mensen nog wel eens te vergeten,
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Laten we even eerlijk zijn. Dit soort sites hebben geen slechte reviews, het dient enkel om de verkoop te stimuleren door met een "geweldige" review de potentiële koper over de streep te trekken.matthijst schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:22:
Goeie review van de 1: http://stereos.about.com/...fl/Review-Sonos-Play1.htm
Geluid schijnt enorm goed te zijn voor zon relatief kleine speaker.
Overall, measurements for wireless speakers -- or any small speakers, really -- rarely get better than this.
Het sonos systeem is leuk, fijn te bedienen en lekker schattig en klein - maar een goede weergave? No way.
Sonos speelt gewoon handig in op de enigszins getemde metroman die niet meer kan aankomen met een echte stereo of 5.1 set. Als je het systeem compleet wilt hebben, heb je in totaliteit een gebrekkig systeem qua geluidskwaliteit en mogelijkheden tegen een uiteindelijk flinke prijs.
Ik ben erg tevreden met m'n Sonos Playerbar setup, ook qua geluid. En dit terwijl een normale 5.1 set ook mogelijk is. Volgens mij dragen zulke reacties niet bij aan het topic, maar dat heb je zelf ook vast wel door.JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 07:45:
[...]
Laten we even eerlijk zijn. Dit soort sites hebben geen slechte reviews, het dient enkel om de verkoop te stimuleren door met een "geweldige" review de potentiële koper over de streep te trekken.
Het sonos systeem is leuk, fijn te bedienen en lekker schattig en klein - maar een goede weergave? No way.
Sonos speelt gewoon handig in op de enigszins getemde metroman die niet meer kan aankomen met een echte stereo of 5.1 set. Als je het systeem compleet wilt hebben, heb je in totaliteit een gebrekkig systeem qua geluidskwaliteit en mogelijkheden tegen een uiteindelijk flinke prijs.
Nieuwe update van de play:1 maakt hem op hoger volume een stuk helderder. Gisteren ook daadwerkelijk gebruikt. Jammer dat er een duidelijk overgangsmoment is waarop de bas wegvalt en het hoog in tact blijft. Het geeft in iedergeval de mogelijkheid om hem goed hard te zetten
Tsja, dan zal hij die meetgegevens wel verzinnen.JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 07:45:
[...]
Laten we even eerlijk zijn. Dit soort sites hebben geen slechte reviews, het dient enkel om de verkoop te stimuleren door met een "geweldige" review de potentiële koper over de streep te trekken.
http://stereos.about.com/...os-Play1-Measurements.htm
Ik heb er verder geen verstand van, vind het leuk klinken, makkelijk en de tijd van stereosets en 5.1 heb ik wel gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 25-07-2015 09:33 ]
No way is wat overdreven hè. Kan het beter als je hetzelfde bedrag investeert in een (bedraad) hifi, ongetwijfeld. Levert Sonos voor veel mensen geluid van meer dan voldoende kwaliteit en levert het een zeer goede multikameroplossing, ja. Zoals altijd, zoek de oplossing voor de behoeftes die je hebt.JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 07:45:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door Sallin op 25-07-2015 10:01 ]
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
De prijzen rijzen echter wel de pan uit. Zeker van de connect en connect amp.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Gezien de rest van de prijzen denk ik dat dat 'n typefout is, lijkt mij ook wat veel, €119,- zou logischer zijn.leonbong schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:31:
Je kan mij niet wijsmaken dat door de koers van de dollar, de boost van €99 naar €199 moet.
Edit: Andere link gevonden
http://www.sightsandsounds.nl/index.php?id=568
[ Voor 10% gewijzigd door Damon op 25-07-2015 11:37 ]
Verwijderd
De Denon Heos Homecinema heeft nu toch mijn aandacht getrokken, ik ben toch zeer benieuwd of die de Playbar kan matchen of overtreffen, ben benieuwd naar de eerste vergelijkingen, zeker het DTS verhaal is voor mij toch wel belangrijk, zodra ik de mogelijkheid heb om de Heos te beluisteren ga ik dat zeker doen.
Nee, sorry!MmarkM schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:14:
Al een tijdje laat mijn Sonos niet al meer mijn "Met ster" muziek van Spotify zien. Sonos opnieuw laten koppelen met Spotify heb ik al geprobeerd.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Voor deze doelgroep is het wel degelijk een goede weergave. Vergeleken met echte hifi speakers natuurlijk niet, maar daarvoor kom je ook niet bij sonos terecht.JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 07:45:
[...]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Klopt, HEOS kost bijna de helft incl. sub als je een Playbar en Syb los moet kopen van Sonos.Damon schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:32:
Die HEOS heeft idd wel DTS ondersteuning, maar geen 5.1 mogelijkheid en volgens mij net zo duur als de Sonos Playbar maar dan incl. Sub.
5.1 schijnt in de toekomst middels een software update wel mogelijk te zijn las ik ergens op een buitenlands forum.
Nou de echte audiofiel maakt misschien wel de combinatie. Zijn eigen super naar alle tevredenheid werkende en afgestelde en goed gepositioneerde setup. Gecombineerd met Sonos.... Immers je hebt niet in elke ruimte de allerbeste setup staan danwel nodig. En met Sonos kan je je eigen setup(s) integreren. Daarnaast combineren en uitbreiden door je h e l e huis en daarbuiten. En ook met je eigen setup(s) dus. Maar dan extra voorzien van Sonos gemak. Ik denk dat als je veeleisend bent je niet in of-of situatie moet denken maar in en-en. En ja dat is wellicht duurder maar daarvoor heb je ook en-en. En als audiofiel was en ben je toch al gewend geld uit te geven.....enne het hoeft niet.Gonadan schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:34:
[...]
Voor deze doelgroep is het wel degelijk een goede weergave. Vergeleken met echte hifi speakers natuurlijk niet, maar daarvoor kom je ook niet bij sonos terecht.
Maw er zijn ook mensen die voor een extreem goed geluid ook bij Sonos uitkomen.
[ Voor 4% gewijzigd door Yamahaa op 27-07-2015 23:21 ]
Zelf heb ik inderdaad een goede hifi set met Sonos connect voor het gemak. Play:1 vind je in slaapkamer, badkamer en zolder. Voor mij de ideale combinatie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat begrijp ik. Zie het ook niet als uitleg naar jou, maar als reactie en aanvulling ...nav jou.Gonadan schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:15:
Ga het mij even uitleggen, ik reageer simpelweg op iemand die in dit topic nog niets positiefs gebracht heeft over Sonos.
Zelf heb ik inderdaad een goede hifi set met Sonos connect voor het gemak. Play:1 vind je in slaapkamer, badkamer en zolder. Voor mij de ideale combinatie.
Lekker dan.. Alsof het nog niet duur genoeg Was
één van de features van Groove Music is dat je een eigen muziek collectie kan opslaan op je OneDrive. Deze functie is ook bruikbaar via Sonos, zonder een premium/betaald Groove account!
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
[/quote]
Mooi, maar wat ik me dan wel afvraag wat de toegevoegde waarde is om je eigen muziek op te slaan. Ik bedenk me dat het handig is als je ergens anders bent en toch bij je muziek kan...oid...maar verder kom ik niet...suggesties ter lering?
Met ster? Je bent je ervan bewust dat Spotify dat al een hele tijd geleden heeft uitgefaseerd en heeft vervangen door "Your music". Je kan nummers geen ster meer geven, je kan alleen iets saven naar your music. Dit heeft Sonos in de laatste update eindelijk ook verwerkt in haar app.MmarkM schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:14:
Al een tijdje laat mijn Sonos niet al meer mijn "Met ster" muziek van Spotify zien. Sonos opnieuw laten koppelen met Spotify heb ik al geprobeerd.
PSN: Sluuz
Die had ik gemist! Bestelling geplaatst (PS:store is down vanaf 15:00)DennusB schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:30:
http://www.onemorething.n...gt-prijzen-vanaf-vrijdag/
Lekker dan.. Alsof het nog niet duur genoeg Was
Eh...nou gewoon dat je dus op je Windows Phone en Windows 8/10 laptop/tablet overal bij je muziek kunt...streamenYamahaa schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:31:
één van de features van Groove Music is dat je een eigen muziek collectie kan opslaan op je OneDrive. Deze functie is ook bruikbaar via Sonos, zonder een premium/betaald Groove account!
[/quote]
Mooi, maar wat ik me dan wel afvraag wat de toegevoegde waarde is om je eigen muziek op te slaan. Ik bedenk me dat het handig is als je ergens anders bent en toch bij je muziek kan...oid...maar verder kom ik niet...suggesties ter lering?
Verwijderd
Toevallig net nog geüpdatet voor de play5. Dit ging goed.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:54:
Meer mensen die de update niet op hun systeem gezet krijgen? Steeds een verbindingserror, terwijl ik wel gewoon alles kan afspelen en dus verbinding heb....
Misschien moet je het spul even stroomloos maken zodat het opnieuw verbinding maakt?
Overigens de play5 sinds 2 uur in bezit , snel nog even 1 besteld voor de prijsverhoging, wellis waar ongepland maar wilde hem toch nog hebben dus dan nu maar..
Moet je trouwens een nieuwe speler nog 'inspelen' ? of is dat van vroegah?
[ Voor 16% gewijzigd door DDR op 30-07-2015 17:48 ]
Erg jammer, en ik hoop oprecht dat dit niet averechts voor Sonos gaat werken. Het is dat ik andere merken over het algemeen spuuglelijk vindt
En nee, ik ben geen Sonos-fanboy. Zelf heb ik Bluesound en ken ik Heos ook door en door. Maar wanneer het op multi-room aankomt, wint Sonos het van de concurrentie.DaMarcus schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:02:
Zoals eerder is aangekaart, wat betreft gebruiksgemak is Sonos heel goed bezig. Noem een ander systeem waarbij je zo gemakkelijk multi-room muziek kan afspelen, zelfs Bluesound komt daar nog niet bij in de buurt. Aan de andere kant, Sonos heeft ook een voorsprong van ettelijke jaren op de concurrentie.
Kijk je naar de geluidskwaliteit, dan kan je inderdaad voor hetzelfde geld beter krijgen. Zo vind ik een Connect:AMP in combinatie met 2 Dali Zensor 1's beter klinken dan 2 Play:5's in een stereopaar. Zijn 2 Play:5's dan per definitie slecht? Nee, zeker niet. Iedereen heeft zijn of haar eigen referentiekader wat betreft beeld en geluid. De een is blij met een microsetje met kleine speakers en een ander wil minimaal een een surroundset met speakers uit de Bowers & Wilkins 800-serie.
Lang verhaal, kort; als je kijkt naar kwaliteit, dan vind ik dat je voor het geld beter kan krijgen. Wat betreft gebruiksgemak is er niks wat er in de prijsklasse waarin Sonos roert er ook maar een beetje in de buurt komt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En jij slikt dit als zoete koek? De dollarkoers zal er vast mee te maken hebben, maar ik geloof niet dat dit de enige reden is. Ik denk ook dat men de marge en omzet op peil wil houden nu er misschien wat minder Sonos verkocht word (o.a. door concurrentie). Ik zie in ieder geval de directe concurrenten of andere Amerikaanse elektronicaconcerns de prijzen niet verhogen met 15-20%.Gonadan schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:56:
Plus het is al meerdere malen aangegeven, de aanleiding is de dollarkoers, niet een specifieke prijsverhoging.
Microsoft heeft dit recent ook gedaan met z'n Surface tablets (in de Microsoft Store).remzor schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:01:
[...]
En jij slikt dit als zoete koek? De dollarkoers zal er vast mee te maken hebben, maar ik geloof niet dat dit de enige reden is. Ik denk ook dat men de marge en omzet op peil wil houden nu er misschien wat minder Sonos verkocht word (o.a. door concurrentie). Ik zie in ieder geval de directe concurrenten of andere Amerikaanse elektronicaconcerns de prijzen niet verhogen met 15-20%.
Benieuwd wanneer Apple het doet bij z'n iPads. Op dit moment is de iPad 499 USD en 499 EUR, maar de MS Surface 3 499 USD en 609 EUR
Maarja, fuck Microsoft dan ook. Alleen goed voor de windows licentiesTheVMaster schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:32:
[...]
Microsoft heeft dit recent ook gedaan met z'n Surface tablets (in de Microsoft Store).
offtopic:
Benieuwd wanneer Apple het doet bij z'n iPads. Op dit moment is de iPad 499 USD en 499 EUR, maar de MS Surface 3 499 USD en 609 EUR
Ik vind Sonos wel leuk, maar de prijzen wat ermee gemoeid word dat is toch tegek voor woorden. Helemaal zoals al een paar keer gezegd de concurrentie dingen aanbied voor een betere prijs..
De marge op Sonos is beduidend lager dan op Bluesound en Heos en die kwam bij Sonos in het geding. En het kan zijn dat Bluesound en Heos marktaandeel willen pakken door niet mee te gaan in de prijsverhogingen.remzor schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:01:
[...]
En jij slikt dit als zoete koek? De dollarkoers zal er vast mee te maken hebben, maar ik geloof niet dat dit de enige reden is. Ik denk ook dat men de marge en omzet op peil wil houden nu er misschien wat minder Sonos verkocht word (o.a. door concurrentie). Ik zie in ieder geval de directe concurrenten of andere Amerikaanse elektronicaconcerns de prijzen niet verhogen met 15-20%.
Bij Sonos zal de schoorsteen wel blijven roken, het zijn met name de distributeurs en retailers die hinder ondervonden van de dollarkoers.
Die had ik gemist, dacht dat Heos gelijk was gebleven. Maar ik zie nu dat de Heos Link en Amp niet in prijs zijn verhoogd.Damon schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:56:
HEOS van Denon (en misschien Bluesound) is de enige echte concurrent van Sonos als je naar het systeem als geheel kijkt, en die is niet echt goedkoper (heeft eerder dit jaar ook een prijsverhoging doorgevoerd ivm dollarkoers).
[ Voor 21% gewijzigd door DaMarcus op 13-08-2015 21:12 ]
Ach...ik heb liever een Windows 10 device dan zo'n achterlijk (niet performend) Android ding ;-)rolandos582 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:48:
[...]
Maarja, fuck Microsoft dan ook. Alleen goed voor de windows licenties![]()
![]()
![]()
Ik vind Sonos wel leuk, maar de prijzen wat ermee gemoeid word dat is toch tegek voor woorden. Helemaal zoals al een paar keer gezegd de concurrentie dingen aanbied voor een betere prijs..
Ach, Wij hadden geen receiver meer......en luisteren eigenlijk voornamelijk naar digitale muziek. Dan heb je de keuze om een nieuwe receiver te kopen (met speakers), of om een Sonos speaker in de kamer te zetten....dat laatste is dan veel goedkoper (en neemt ook nog eens minder ruimte in
Android dingetje met custom rom is ook prachtig andersTheVMaster schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:45:
[...]
Ach...ik heb liever een Windows 10 device dan zo'n achterlijk (niet performend) Android ding ;-)
Ach, Wij hadden geen receiver meer......en luisteren eigenlijk voornamelijk naar digitale muziek. Dan heb je de keuze om een nieuwe receiver te kopen (met speakers), of om een Sonos speaker in de kamer te zetten....dat laatste is dan veel goedkoper (en neemt ook nog eens minder ruimte in).
Achja dat is leuk, maar er zijn ook dingen als draadloze systemen die voor een goedkoper bedrag kan. Een hele leuke set van Sonos loopt toch al snel op naar 1.5k - 2k ofzo. Duur geintje voor zo'n draadloos setje
tja...custom roms...rooten....rolandos582 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:57:
[...]
Android dingetje met custom rom is ook prachtig anders
Achja dat is leuk, maar er zijn ook dingen als draadloze systemen die voor een goedkoper bedrag kan. Een hele leuke set van Sonos loopt toch al snel op naar 1.5k - 2k ofzo. Duur geintje voor zo'n draadloos setje
Ach..als je een mooie receiver koopt (wie luistert er nog FM radio...met KPN glas kan dat niet eens meer
Wat voor sonos setjes heb jij dan precies? en wat voor wat ruimtes? Vind sonos wel vet, maar de prijs toch hé. Man man man, waar verdienen ze dat geld wel niet aanTheVMaster schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:17:
[...]
tja...custom roms...rooten....jammer dat dat nodig is...
Ach..als je een mooie receiver koopt (wie luistert er nog FM radio...met KPN glas kan dat niet eens meer)) en een setje speakers, tja...dan zit je ook op 1500 euri...en dan heb je niet dat mooie multiroom gebeuren
Je zin is een beetje raar, geld verdien je met verkoop natuurlijkrolandos582 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:41:
[...]
Wat voor sonos setjes heb jij dan precies? en wat voor wat ruimtes? Vind sonos wel vet, maar de prijs toch hé. Man man man, waar verdienen ze dat geld wel niet aan![]()
Maar goed, je roept de hele tijd dat het zo duur is maar kom dan eens met een goede vergelijk voor veel minder geld....
Iets van airplay oid? Ik bedoel ik heb mijn pc setje, mijn logitech z906 verbonden via een bluetooth kitje van 25 euro pricewatch: Logitech Bluetooth Audio Adapter , zoiets moet je voor tv oid toch ook wel hebben?Damon schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 01:04:
[...]
Je zin is een beetje raar, geld verdien je met verkoop natuurlijk![]()
Maar goed, je roept de hele tijd dat het zo duur is maar kom dan eens met een goede vergelijk voor veel minder geld....
Zo heeft apple zijn airport express oid, nadeel is wel dat je telefoon of tablet ten alle tijde moet aanstaan om te streamen, maar is daar geen soortelijke oplossing in?
Ik krijg het idee dat jij alleen op de surround set voor Sonos doelt?
Ik heb een Play : 3 en een Play : 1, de 3 staat in de woonkamer (25 m2) en de 1 staat in de badkamer. Er moet in de woonkamer nog een keer een Playbar en een Play : 3 bij...voor het 5.0 systeem en dan eventueel nog een subwooferrolandos582 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:41:
[...]
Wat voor sonos setjes heb jij dan precies? en wat voor wat ruimtes? Vind sonos wel vet, maar de prijs toch hé. Man man man, waar verdienen ze dat geld wel niet aan![]()
Dat is dus Sonos....je zet muziek aan (zelfs vanaf je NAS/server) en je control device kan uit. Die Sonos speakers halen geheel zelfstandig de muziek van je source.rolandos582 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 01:26:
[...]
Iets van airplay oid? Ik bedoel ik heb mijn pc setje, mijn logitech z906 verbonden via een bluetooth kitje van 25 euro pricewatch: Logitech Bluetooth Audio Adapter , zoiets moet je voor tv oid toch ook wel hebben?
Zo heeft apple zijn airport express oid, nadeel is wel dat je telefoon of tablet ten alle tijde moet aanstaan om te streamen, maar is daar geen soortelijke oplossing in?
[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 14-08-2015 08:33 ]
Je vergeet Raumfeld..Damon schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:56:
HEOS van Denon (en misschien Bluesound) is de enige echte concurrent van Sonos als je naar het systeem als geheel kijkt, en die is niet echt goedkoper (heeft eerder dit jaar ook een prijsverhoging doorgevoerd ivm dollarkoers).
Ik ben overgestapt van Sonos naar Raumfeld, en daar geen seconde spijt van gehad. Naast de veel betere geluidskwaliteit is Raumfeld nog goedkoper ook.
4 play 1''s voor 698,-
Playbar voor 649,-
Sub voor 668,-
boost voor 99,-
alles aangeschaft voor 2114 euro je betaald nu 2634 euro
goede investering dat sonos spul haha
Totaal is nu €532 euro duurder dan de prijs waar ik het voor had!
Ben nog steeds zeer tevreden over Sonos voor de rest, heerlijk gewoon hoe je dat allemaal kan regelen.
Had afgelopen week wel even iets raars dat 1 P5 niet mee wilde zingen... Reden onbekend... na even beide P5's van de stroom gehaald te hebben deden ze het weer perfect.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Pfoei, ik ben op zich wel Sonos fan maar dat zijn toch serieuze bedragen zeg. Als multiroom geen eis is vraag ik me af wat voor mooie (stereo?) setup je voor 2000-2500 euro neer kunt zettenjaroen89 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:53:
Toch wel een goed gevoel dat ik het Sonos systeem compleet heb aangeschaft in de afgelopen maanden nu met die prijsverhogingen,
4 play 1''s voor 698,-
Playbar voor 649,-
Sub voor 668,-
boost voor 99,-
alles aangeschaft voor 2114 euro je betaald nu 2634 euro
goede investering dat sonos spul haha
Voor 2k kan je een set neerzetten die behoorlijk veel beter klinkt dan Sonos spul, maar ja, ease of use heServor schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:05:
[...]
Pfoei, ik ben op zich wel Sonos fan maar dat zijn toch serieuze bedragen zeg. Als multiroom geen eis is vraag ik me af wat voor mooie (stereo?) setup je voor 2000-2500 euro neer kunt zetten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als multi-room geen eis zou, zou ik niet voor Sonos gaan...Servor schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:05:
[...]
Pfoei, ik ben op zich wel Sonos fan maar dat zijn toch serieuze bedragen zeg. Als multiroom geen eis is vraag ik me af wat voor mooie (stereo?) setup je voor 2000-2500 euro neer kunt zetten.
Of combi maken met een connect en een goede versterker met losse boxen. Dan heb je wel het gemak van Sonos met betere kwaliteit!EgMaf schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:24:
[...]
Als multi-room geen eis zou, zou ik niet voor Sonos gaan...
http://www.xbmcfreak.nl/
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb op marktplaats een Bridge voor een leuk prijsje gevonden, vandaar.
Ik zoek een compacte 2.1 set voor in de woonkamer. Dank!
Verwijderd
https://en.community.sonos.com/nederlands-sonos-forum-229095
[ Voor 29% gewijzigd door Pino112 op 18-09-2015 00:08 ]
Iemand ervaring met AirPort Express icm Airplay naar Sonos?
Neem aan dat Apple Music dan wel werkt? En is het zo simpel als de airplayswitch omzetten en spelen maar? Gebruikte met iOS 8 AirSonos, maar die werkt nu niet meer. Zal misschien wel weer komen, maar zat wel enige vertraging tussen starten en muziek uit de speakers.
En kan je met AirPort Express gewoon elke keer uit alle speakers in je zone spelen, of moet je tussendoor de Sonos App nog ergens voor openen?
Hoop vragen, ik weet 't, maar zou er een Play 5 (of ff wachten op de nieuwe) voor moeten kopen om een line in te hebben...
Verwijderd
Ik gebruik de AirPort express aan de line in van een Sonos Connect met een draadloze hoofdtelefoon, dat gaat perfect via Apple Music airplay, daarnaast kun je alle zones gewoon gebruiken (group) in de Sonos app, verder is de app niet nodig op dat moment.matthijst schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:12:
Aankondiging ws. mid oktober op Cedia.
Iemand ervaring met AirPort Express icm Airplay naar Sonos?
Neem aan dat Apple Music dan wel werkt? En is het zo simpel als de airplayswitch omzetten en spelen maar? Gebruikte met iOS 8 AirSonos, maar die werkt nu niet meer. Zal misschien wel weer komen, maar zat wel enige vertraging tussen starten en muziek uit de speakers.
En kan je met AirPort Express gewoon elke keer uit alle speakers in je zone spelen, of moet je tussendoor de Sonos App nog ergens voor openen?
Hoop vragen, ik weet 't, maar zou er een Play 5 (of ff wachten op de nieuwe) voor moeten kopen om een line in te hebben...
OK, dus als je ze vooraf gegroepeerd hebt (gebruik altijd dezelfde groep), dan heb je de Sonos app niet meer nodig?Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:42:
[...]
Ik gebruik de AirPort express aan de line in van een Sonos Connect met een draadloze hoofdtelefoon, dat gaat perfect via Apple Music airplay, daarnaast kun je alle zones gewoon gebruiken (group) in de Sonos app, verder is de app niet nodig op dat moment.
Klinkt op zich wel goed, ook omdat je dan bv. Spotify kunt gebruiken zonder premium account en direct uit de Spotify app, toch?
Het build nummer van de App genoemd als "Publieke Beta" is geen publieke Beta, het buildnummer is veel hoger, denk eerder een interne Beta of Alpha...Pino112 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:07:
Nieuwe Play 5 'gelekt': http://www.onemorething.n...aadt-2de-generatie-play5/
[afbeelding]
Verwijderd
Klopt, vooraf (tijdelijk) groeperen, doe ik ook wel's, gaat snel en prima, geen Sonos app verder nodig.matthijst schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:07:
[...]
OK, dus als je ze vooraf gegroepeerd hebt (gebruik altijd dezelfde groep), dan heb je de Sonos app niet meer nodig?
Klinkt op zich wel goed, ook omdat je dan bv. Spotify kunt gebruiken zonder premium account en direct uit de Spotify app, toch?
Spotify heb ik niet, want Apple Music
Op je ipad of vanaf je iPad? Opgeslagen muziek onder muziek kan middels de sonos app afgespeeld worden naar je sonos systeem. Maar met de sonos controller muziek afspelen op je ipad kan niet.Leolinedance schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:35:
Weet iemand of het mogelijk is om ook muziek af te spelen op je iPad met de Sonos Controller?
Mvg
Peter
[ Voor 10% gewijzigd door Yamahaa op 19-09-2015 20:24 ]
Op je ipad. Ik gebruik de ipad nu als afstandsbediening en dat werkt natuurlijk prima. Ik zou het prettig vinden om in dezelfde app ook muziek af te kunnen spelen. Jammer dat dit niet mogelijk is.Yamahaa schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:20:
[...]
Op je ipad of vanaf je iPad? Opgeslagen muziek onder muziek kan middels de sonos app afgespeeld worden naar je sonos systeem. Maar met de sonos controller muziek afspelen op je ipad kan niet.
Mvg
Peter
Weet jij dit ook toevallig?
Leolinedance schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:19:
Is het mogelijk de Sonos Connect uit te schakelen zonder de stekker eruit te trekken? Ik vind het zonde om continu minimaal 4W te verbruiken terwijl ik de Sonos misschien 2x per week gebruik.
[ Voor 24% gewijzigd door Leolinedance op 20-09-2015 13:54 ]
Ik knipte altijd het xml bestand dat itunes onder muziek op mijn pc na elke wijziging van mijn (in itunes gemaakte afspeellijsten) maakte naar mijn nas onder de de betreffende map. Als ik dan de bieb bijwerkte kreeg ik ook altijd netjes onder geimporteerde afspeellijsten in sonos de betreffende afspeelijst.
Nu merk ik zojuist tot mijn schrik dat 12 3 0 44 (64bits) andere bestanden neerzet die sonos dus niet slikt. Nou weet ik dat je via bestand wel xml en 3mu afspeellijsten in itunes kan exporteren. Maar dat is per afspeellijst. En die slikt sonos dan weer keurig. Maar ik heb in itunes wel 14 afspeellijsten en die pakte hij in de vorige itunes xml bestand allemaal in 1keer.....kunnen jullie me volgen en heeft iemand hier al iets opgevonden?
Edit. Inmiddels ticket ingeschoten bij Sonos. Als ik werkende oplossing heb (anders dan per lijst) laat ik het hier weten.
Edit 2 Afspeellijst opgelost. Bleek dat in itunes (bewerken, Voorkeuren, geavanceerd, derde blokje) xml vinkje uit stond.
Is blijkbaar met de laatste sofware update uitgegaan. Net aangepast en alles werkt weer.
mvg
Peter
[ Voor 18% gewijzigd door Yamahaa op 21-09-2015 21:49 ]
Verwijderd
Als je even een pagina terug bladert, dan kun je het gerucht zien waarom Sonos het huidige model Play:5 niet meer maakt...Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:26:
De Play 5 wordt niet meer gemaakt. Over een potentiële opvolger laat Sonos zich niet uit. Iemand op dit Forum die daar meer over weet en zich er wél over uit durft te laten? ;-)
Tenminste, als het inderdaad zo is dat ze die niet meer maken (bron?)
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Je weet dat niet iedereen eventeel reacties per pagina ziet?LDVC schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:02:
[...]
Als jeeven een pagina terug bladertt, dan kun je het gerucht zien waarom Sonos het huidige model Play:5 niet meer maakt...
Best irritant. 4W = 100W per dag * 365 = 36,5 kWhIrminsul schreef op zondag 20 september 2015 @ 14:14:
Nee de connect uitschakelen is niet mogelijk, net als bij de overige sonos speakers. Je zou hem wel op een schakelbare stekkerdoos kunnen aansluiten, maar met een app of afstandsbediening uitzetten is niet mogelijk.
Met een Play 5 erbij straks komt het vast in de buurt van 80-100 kWh
[ Voor 15% gewijzigd door Leolinedance op 21-09-2015 20:57 ]
Is blijkbaar met de laatste sofware update uitgegaan. Net aangepast en alles werkt weer.
Mvg
Peter
Verwijderd
Er komt dus een nieuwe versie van de Play 5(staat idd ergens eerder op het forum). Ik heb Sonos zelf gebeld omdat ik een play 5 wilde aanschaffen(heb een zwarte play 1). Mediamarkt en bcc gaven aan dat de zwarte versie niet meer verkrijgbaar was. Sonos zelf gaf aan dat de productie idd gestopt was, waarom wilde ze uiteraard niet zeggen. Online op hun site mogelijk nog wel de zwarte versie beschikbaar.LDVC schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:02:
[...]
Als je even een pagina terug bladert, dan kun je het gerucht zien waarom Sonos het huidige model Play:5 niet meer maakt...
Sta nu voor de moeilijke (luxe) keuze; wachten op een nieuwe versie of gaan voor de oude vertrouwde play 5.
Als die nieuwe dan zoveel beter is verkoop je hem zo weer lijkt me (nieuwe zal wel rond de 500 zijn, oude blijft dan voor 300 nog aantrekkelijk).
Dus zo'n € 20 per jaar, lekker belangrijk. Dat is de prijs voor het gemak en de beschikbaarheid, wist je van tevoren.Leolinedance schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:55:
Best irritant. 4W = 100W per dag * 365 = 36,5 kWh
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als je de draadloze functie niet nodig hebt, kan je deze uitschakelen en wordt het verbruik ook minder.Leolinedance schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:55:
[...]
Best irritant. 4W = 100W per dag * 365 = 36,5 kWh
Zie hier: http://bsteiner.info/articles/disabling-sonos-wifi
Mooie tip voor diegene.jakob schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:37:
[...]
Als je de draadloze functie niet nodig hebt, kan je deze uitschakelen en wordt het verbruik ook minder.
Je kan je Sonos apparaten altijd aansluiten op een Smart Plug die je via een app bedient (en het verbruik kan checken). De vraag is natuurlijk ofdat je verbruik de investering waard is. Voor voldoende sluikverbruik op bvb 1 stekkerblok, kan dat wel de moeite zijn.Gonadan schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:15:
[...]
Dus zo'n € 20 per jaar, lekker belangrijk. Dat is de prijs voor het gemak en de beschikbaarheid, wist je van tevoren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
d-link beweert dat hun Smartplug 0W verbruikt... Color me sceptical.
Waarom probeer jij voor mij te bepalen wat ik belangrijk vind? Waar zeg ik dat het om het geld gaat?Gonadan schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:15:
[...]
Dus zo'n € 20 per jaar, lekker belangrijk. Dat is de prijs voor het gemak en de beschikbaarheid, wist je van tevoren.
Nee, dat wist ik niet. Ik ga er bij een A-merk op zijn minst vanuit dat ik het apparaat uit of in stand-by modus kunt schakelen.
Een Denon Heos verbruikt slechts 0,3 W (!) in stand-by modus!
Valt mij erg tegen dus, mocht hier niets aan gedaan worden overweeg ik over te stappen naar Denon als dit verder ongeveer gelijkwaardig functioneert.
Bedankt voor de tip! Ga ik zeker doen aangezien ik geen wifi nodig heb.jakob schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:37:
[...]
Als je de draadloze functie niet nodig hebt, kan je deze uitschakelen en wordt het verbruik ook minder.
Dank, hier gaat in de nieuwe woning zeker naar gekeken worden. Sonos, versterker en cd-speler op 1 stekkerblok lijkt mij prima. Aangezien ik toch naar mijn versterker moet lopen om deze aan te zetten is het misschien zelfs net zo handig om een stekkerdoos met schakelaar netjes weg te moffelenGwenau schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:00:
[...]
Je kan je Sonos apparaten altijd aansluiten op een Smart Plug die je via een app bedient (en het verbruik kan checken). De vraag is natuurlijk ofdat je verbruik de investering waard is. Voor voldoende sluikverbruik op bvb 1 stekkerblok, kan dat wel de moeite zijn.
Wordt alleen wel wat lastig als er straks een Play 5 of iets dergelijks bij komt in de keuken die stand-alone moet kunnen werken. Of werkt deze ook als de Connect uit staat? De Connect is met met een ethernetkabel aan de router gekoppeld.
[ Voor 49% gewijzigd door Leolinedance op 23-09-2015 12:10 ]
Dat is grappig want precies D-link had ik nog als referentie gezocht, 4W stond er bij de specs.Gwenau schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:47:
Daarmee dat ik zei "voor voldoende sluikverbruik op 1 stekkerblok" ;-)
d-link beweert dat hun Smartplug 0W verbruikt... Color me sceptical.
Dat probeer ik niet, ik stel slechts dat het erg duidelijk is wat Sonos is en waar het zwaartepunt ligt. Alle speakers kunnen dan ook gewoon in standby, maar mét wifi om uit standby halen met de app te ondersteunen. Dergelijke functionaliteit gebruikt gewoon stroom.Leolinedance schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:03:
Waarom probeer jij voor mij te bepalen wat ik belangrijk vind? Waar zeg ik dat het om het geld gaat?
Nee, dat wist ik niet. Ik ga er bij een A-merk op zijn minst vanuit dat ik het apparaat uit of in stand-by modus kunt schakelen.
Wil je die functionaliteit niet en is dit een verrassing dan kun je je afvragen of Sonos wel de juiste keuze was, wil je dan niet gewoon een soort airplayspeaker ofzo?
Stap dan maar vast over op Denon, want dit verandert niet op korte termijn.Een Denon Heos verbruikt slechts 0,3 W (!) in stand-by modus!
Valt mij erg tegen dus, mocht hier niets aan gedaan worden overweeg ik over te stappen naar Denon als dit verder ongeveer gelijkwaardig functioneert.
Denon verbruikt overigens 4.5W in standby, dus méér dan Sonos. De 0.3W waar jij het over hebt is een soort deep sleep, ofwel gewoon uit. Dan kan je hem ook niet meer met een app activeren en moet je het met de hand doen. Functioneel dus gelijk aan het omzetten van een stroomschakelaar bij Sonos of de stekker er weer in doen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeker wel, je gaat er vanuit dat het mij enkel om het geld gaat. Dat is geenszins het geval. Als je je Sonos maar zo nu en dan gebruikt zoals ik is een verbruik van 4W gewoon veel en vooral overbodig. Het is een erg kleine moeite om op een knopje te drukken om deze te laten ontwaken. De mute-knop bijvoorbeeld.Gonadan schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:40:
Dat probeer ik niet, ik stel slechts dat het erg duidelijk is wat Sonos is en waar het zwaartepunt ligt. Alle speakers kunnen dan ook gewoon in standby, maar mét wifi om uit standby halen met de app te ondersteunen. Dergelijke functionaliteit gebruikt gewoon stroom.
Wil je die functionaliteit niet en is dit een verrassing dan kun je je afvragen of Sonos wel de juiste keuze was, wil je dan niet gewoon een soort airplayspeaker ofzo?
Wat moet ik met een airplay speaker? Kan die hetzelfde als een Sonos Connect met hetzelfde bedieningsgemak?
Dit was al bekend ja. Ontzettend jammer dat Sonos deze simpele feature niet heeft. Nu moet ik met een lelijk en/of onhandig stekkerblok of iets dergelijks gaan werken wat nogal lastig is gezien mijn audiomeubel en plaatsing stopcontact.Stap dan maar vast over op Denon, want dit verandert niet op korte termijn.
Denon verbruikt overigens 4.5W in standby, dus méér dan Sonos. De 0.3W waar jij het over hebt is een soort deep sleep, ofwel gewoon uit. Dan kan je hem ook niet meer met een app activeren en moet je het met de hand doen. Functioneel dus gelijk aan het omzetten van een stroomschakelaar bij Sonos of de stekker er weer in doen.
Of de stroomkabel doorknippen en er een schakelaar tussen plaatsen.
Met het risico op een off-topic discussie: Dan neem ik aan dat je het vanuit milieuoogpunt doet en alle apparaten, opladers of andere stroomaangesloten eletronica per direct afsluit als zij niet benodigd zijn?Leolinedance schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:41:
Zeker wel, je gaat er vanuit dat het mij enkel om het geld gaat. Dat is geenszins het geval. Als je je Sonos maar zo nu en dan gebruikt zoals ik is een verbruik van 4W gewoon veel en vooral overbodig. Het is een erg kleine moeite om op een knopje te drukken om deze te laten ontwaken. De mute-knop bijvoorbeeld.
Nee, maar wel hetzelfde als de Play5 waar je het over had. Gewoon muziek afspelen vanuit een appje.Wat moet ik met een airplay speaker? Kan die hetzelfde als een Sonos Connect met hetzelfde bedieningsgemak?
Mijn gehele audiomeubel is al geschakeld met een stekkerbak en schakelaar, daar gaat de stroom al af als ik het niet gebruik. In mijn geval blijft de Connect wel onder stroom omdat hij hij degene is met vaste draad naar de router en de rest van het huis moet bedienen. Maar ik had hem ook simpelweg af kunnen laten sluiten en alles op mijn wifi netwerk aansluiten.Dit was al bekend ja. Ontzettend jammer dat Sonos deze simpele feature niet heeft. Nu moet ik met een lelijk en/of onhandig stekkerblok of iets dergelijks gaan werken wat nogal lastig is gezien mijn audiomeubel en plaatsing stopcontact.
Of de stroomkabel doorknippen en er een schakelaar tussen plaatsen.
Maar zit je niet nog gewoon in de periode van Wet aankoop op afstand, of binnen de optie van terug brengen naar de winkel? Vooralsnog is het namelijk één grote klaagzang die je komt brengen, volgens mij is Sonos gewoon niet voor jou geschikt dan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.