Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 25 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Yamahaa schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:13:
[...]

Ik zal vanavond even kijken. Zit ook op 5.2 en heb eigenlijk vlak daarvoor een nieuwe import gedaan. Ik heb hem natuurlijk ook op alleen leesrechten staan. Ik laat het weten.

Greetz

Peter
Thnx : )

Verwijderd

Hallo Sonos-liefhebbers, vraag aan jullie; momenteel in bezit van de Playbar. Voldoet prima voor versterking van de TV. Voor het luisteren van muziek komt deze, zeker bij een hoger volume, tekort. Uitbreiding met de Sub lijkt mij een prima stap. Dan twijfel ik of ik daar 2x Play 1 aan toe te voegen of een Connect AMP aan te schaffen en daar (weliswaar niet draadloos) een stereopaar luidsprekerboxen aan toe te voegen.

Dan wordt de combinatie dus: Playbar + Sub + 2x Play 1 of Playbar + Sub + Connect AMP met alternatief hifi luidspreker stereopaar.

Wat denken jullie? Wat is jullie ervaring? Alternatieven?

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-01 22:00
Ik heb het zojuist gechecked en ik heb het niet. Maar ik heb het wellicht anders dan jij. Ik weet niet wat jij met een gast account bedoeld. Ik heb voor de Sonos gewoon een gebruiker aangemaakt met leesrechten in dit geval in/voor de music folder. Alleen leesrechten dus en dat werkte en werkt nog steeds ook na de laatste Synology update 5.2 en de bijbehorende pakketupdates.

Laat je nog even weten hoe het verloopt bij je kunnen we van leren. Succes.

Peter

• Yamahaa
dubbel post

[ Voor 98% gewijzigd door Yamahaa op 19-05-2015 20:17 ]

• Yamahaa
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:24:
Hallo Sonos-liefhebbers, vraag aan jullie; momenteel in bezit van de Playbar. Voldoet prima voor versterking van de TV. Voor het luisteren van muziek komt deze, zeker bij een hoger volume, tekort. Uitbreiding met de Sub lijkt mij een prima stap. Dan twijfel ik of ik daar 2x Play 1 aan toe te voegen of een Connect AMP aan te schaffen en daar (weliswaar niet draadloos) een stereopaar luidsprekerboxen aan toe te voegen.

Dan wordt de combinatie dus: Playbar + Sub + 2x Play 1 of Playbar + Sub + Connect AMP met alternatief hifi luidspreker stereopaar.

Wat denken jullie? Wat is jullie ervaring? Alternatieven?
Ik denk dat twee keer een play 1 toevoegen te mager is. Het is daarnaast smaak en ruimte gevoelig. Wij hebben bv naast de sub ook een amp draaien met twee vloerstaanders en in het eetgedeelte twee keer een play 1 als stereopaar.

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-01 21:17
Weet iemand of/wanneer de Spotify radio functie en het bladeren door opgeslagen albums/artiesten via Spotify beschikbaar komt?

• Moris
Yamahaa schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:08:
[...]
Ik heb het zojuist gechecked en ik heb het niet. Maar ik heb het wellicht anders dan jij. Ik weet niet wat jij met een gast account bedoeld. Ik heb voor de Sonos gewoon een gebruiker aangemaakt met leesrechten in dit geval in/voor de music folder. Alleen leesrechten dus en dat werkte en werkt nog steeds ook na de laatste Synology update 5.2 en de bijbehorende pakketupdates.

Peter
Ik heb intussen het voor Sonos werkende guest-account met schrijfrechten uitgeschakeld meiet zient de bedoeling een nieuwe gebruiker aan te maken die toegang krijgt tot de map Music.
Helaas wil Sonos deze map niet vinden/zien 8)7

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:06

CyberThug

Formatting C: 1%

Ik heb kortgeleden mijn surround set verkocht en ben van plan een Sonos apparaat aan te schaffen. Deze moet in de woonkamer komen te staan. Nu vraag ik mij af wat beter zou zijn: een Play:5 of twee Play:3's of misschien wel twee Play:1's?

• Moris
Yamahaa schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:08:
[...]

Peter
Ik heb intussen het voor Sonos werkende guest-account voor de veiligheid)met schrijfrechten uitgeschakeld met de bedoeling een nieuwe gebruiker aan te maken die toegang krijgt tot de map Music.
Helaas wil het Sonos-account deze map "Music" met leesrechten (zelfs even met schrijfrechten) niet vinden/zien :evil:

• daanNL
CyberThug schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:05:
Ik heb kortgeleden mijn surround set verkocht en ben van plan een Sonos apparaat aan te schaffen. Deze moet in de woonkamer komen te staan. Nu vraag ik mij af wat beter zou zijn: een Play:5 of twee Play:3's of misschien wel twee Play:1's?
Alhoewel ik zelf geen Play 5 heb zou ik altijd voor een optie met twee speakers kiezen boven 1 enkele speaker.

• Yamahaa
daanNL schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:09:
[...]
Alhoewel ik zelf geen Play 5 heb zou ik altijd voor een optie met twee speakers kiezen boven 1 enkele speaker.
Mee eens

• Yamahaa
Moris schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:09:
[...]

Ik heb intussen het voor Sonos werkende guest-account voor de veiligheid)met schrijfrechten uitgeschakeld met de bedoeling een nieuwe gebruiker aan te maken die toegang krijgt tot de map Music.
Helaas wil het Sonos-account deze map "Music" met leesrechten (zelfs even met schrijfrechten) niet vinden/zien :evil:
Uitgaande dat je alles juist hebt gedaan, kan het soms helpen om ook de sonos server even opnieuw op te starten als je een bridge hebt. Gebruik je je eigen wifi kan het soms helpen om je modem even opnieuw op te starten. Kijk ook of je het juiste pad opgeeft in je app. Doe je dit trouwens op je ipad of telefoon of via de desktop versie windows?

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:06

CyberThug

Formatting C: 1%

daanNL schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:09:
[...]
Dank. En welke versie: 5, 3 of 1 zou je dan dubbel uitvoeren?

• daanNL
CyberThug schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:42:
[...]

Dank. En welke versie: 5, 3 of 1 zou je dan dubbel uitvoeren?
Dat hangt maar net af van je budget, waarvoor je het wilt gebruiken en hoe groot de ruimte is.

Zelf ben ik al behoorlijk onder de indruk van twee speakers van de 1, in stereo opstelling. De 3 klinkt nog voller en heeft meer bas. Zoals altijd als het om audio gaat, zou ik zelf ergens gaan luisteren wat jij mooi vind. Dan wel echt een luisterruimte, de verkoop opstelling in bijvoorbeeld een Mediamarkt heeft in mijn ogen geen zin.

• daanNL
Deze post mag verwijderd worden, foutje.

[ Voor 93% gewijzigd door daanNL op 20-05-2015 00:08 . Reden: Foutje ]

• Moris
Yamahaa schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:41:
[...]
Uitgaande dat je alles juist hebt gedaan, kan het soms helpen om ook de sonos server even opnieuw op te starten als je een bridge hebt. Gebruik je je eigen wifi kan het soms helpen om je modem even opnieuw op te starten. Kijk ook of je het juiste pad opgeeft in je app. Doe je dit trouwens op je ipad of telefoon of via de desktop versie windows?
Alles verloopt via het eigen netwerk, dus geen bridge.
Zal vanavond de router eens opstarten en kijken wat dat dan weer geeft.
Instellen van de Sonos doe ik meestal via m'n android gsm, maar kan ook net zo goed dit va de app op mijn mac laten verlopen.

• Yamahaa
Moris schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 07:24:
[...]

Alles verloopt via het eigen netwerk, dus geen bridge.
Zal vanavond de router eens opstarten en kijken wat dat dan weer geeft.
Instellen van de Sonos doe ik meestal via m'n android gsm, maar kan ook net zo goed dit va de app op mijn mac laten verlopen.
Ok helder, vreemd dat je dan niet kan browsen via de app naar de folder. Priobeer iig de mac ook nog je weet maar nooit...Heb je de folder op de NAS wel zichtbaar voor je interne netwerk gemaakt of is het nog steeds dezelfde folder die je voorheen ook had. Dat laatste zou ik aanraden en alleen een nieuw account op de NAS maken. Vreemd dat je App hem dan niet kan vinden. Je komt dus niet eens aan inloggen toe begrijp ik. Nou start de boel eens opnieuw op dat wil soms voor zichtbaar en vindbaarheid op je interne netwerk helpen.

Ikzelf heb alles via een bridge draaien en daar ben ik al jaren erg tevreden over. Daarnaast is het op mijn wifi erg druk met andere data. Geen ervaring dus met SONOS direct op je eigen wifi... nou lees het later wel succes ik zal verder ook nog even nadenken...

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Via Bridge of via WiFi zal in dit geval niet uitmaken, dit is een probleem in de toegang, ofwel een networksolving probleem of een rechtenprobleem op de NAS.

@Moris: Kun je op de MAC via Finder op de NAS komen en heb je dan toegang tot de map die je met Sonos wilt delen?

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-12-2025
Is het mogelijk om een Queue vanuit Sonos te exporteren en hem dan ergens anders in Spotify te importeren?

Wij hebben hier op het werk een Sonos playlist die ik ook graag thuis zou willen luisteren op mijn laptop (dus zonder Sonos). De gehele Sonos playlist is gemaakt vanuit de Spotify app in het Sonos programma. Ik heb wat websites gevonden die het erover hebben om dit te doen, maar niet werken met de huidige Spotify versie en verder is het zoeken erg lastig want de zoektermen Spotify en Sonos resulteren vrijwel altijd in threads over de Spotify app _in_ Sonos.

Do what you love, do it often

• Damon
Als je in Spotify binnen Sonos een afspeellijst aanmaakt (Sonos => Spotify => Afspeellijsten => Nieuwe afspeellijst), zal deze op het betreffende Spotify account bewaard worden en dus ook binnen de Spotify App zelf te zien zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Damon op 20-05-2015 10:47 ]

• macciez
Hmmm, maar ik ga er vanuit dat ik niet in mijn eigen Spotify account ben ingelogd op het werk. Dit is opgezet door de IT afdeling en ik hoefde nergens mijn credentials in te geven. Ik zou dus in principe moeten uitzoeken op welke Spotify account ik ben ingelogd in Sonos en dan die persoon vragen of deze de playlist wil delen met mij?

• Damon
Je kunt ook je eigen Spotify account toevoegen (meerdere accounts zijn toegestaan binnen Sonos), hou er alleen rekening mee dat iedereen die in het zelfde Sonos huishouden zit er dan ook gebruik van kan maken.

• Yamahaa
Damon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:28:
Via Bridge of via WiFi zal in dit geval niet uitmaken, dit is een probleem in de toegang, ofwel een networksolving probleem of een rechtenprobleem op de NAS.

@Moris: Kun je op de MAC via Finder op de NAS komen en heb je dan toegang tot de map die je met Sonos wilt delen?
Dank je wel en ja snap ik toch is het ook zo dat als de rechten wel allemaal goed staan soms folders en of apparaten niet (meer) zichtbaar zijn in het interne netwerk na een mutatie. Opnieuw opstarten kan daar soms een oplossing in zijn. :)

• macciez
Damon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:51:
Je kunt ook je eigen Spotify account toevoegen (meerdere accounts zijn toegestaan binnen Sonos), hou er alleen rekening mee dat iedereen die in het zelfde Sonos huishouden zit er dan ook gebruik van kan maken.
Dit is gelukt, heb even de beheerder om password gevraagd. Nu komt de tweede domme vraag:
Hoe krijg ik in Sonos nu de Sonos queue als Spotify playlist?! Een eenvoudige drag en drop werkt niet en ik zie nergens deze optie.

edit: Vanuit de zoekresultaten is het wel gewoon mogelijk, maar niet vanuit de Queue of ook niet vanuit de Sonos Playlist. Is dit een optie die ze gewoon niet hebben?! Lees wel overal dat Sonos geen export playlist functie heeft, omdat de muziek van meerdere bronnen kan komen.

edit2: Ik heb het opgegeven op deze manier te doen. Zag dat de meeste muziek van een collega kwam en heb hem gevraagd zijn playlists in Spotify met mij te delen. Opgelost, alhoewel ik nu niet alles heb :)

[ Voor 31% gewijzigd door macciez op 20-05-2015 11:18 ]

• Damon
macciez schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:01:
[...]

edit: Vanuit de zoekresultaten is het wel gewoon mogelijk, maar niet vanuit de Queue of ook niet vanuit de Sonos Playlist. Is dit een optie die ze gewoon niet hebben?! Lees wel overal dat Sonos geen export playlist functie heeft, omdat de muziek van meerdere bronnen kan komen.
Dit is precies de reden waarom het niet kan :)

• macciez
Damon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:20:
[...]

Dit is precies de reden waarom het niet kan :)
Naja, ze kunnen het ja zo bouwen dat alleen de muziek die wel uit Spotify komt (kun je zelfs zien in de queue) wordt geimporteerd. Of voor welke bron dan ook.

• Moris
Yamahaa schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:20:
[...]
Ok helder, vreemd dat je dan niet kan browsen via de app naar de folder. Priobeer iig de mac ook nog je weet maar nooit...Heb je de folder op de NAS wel zichtbaar voor je interne netwerk gemaakt of is het nog steeds dezelfde folder die je voorheen ook had. Dat laatste zou ik aanraden en alleen een nieuw account op de NAS maken. Vreemd dat je App hem dan niet kan vinden. Je komt dus niet eens aan inloggen toe begrijp ik. Nou start de boel eens opnieuw op dat wil soms voor zichtbaar en vindbaarheid op je interne netwerk helpen.

Ikzelf heb alles via een bridge draaien en daar ben ik al jaren erg tevreden over. Daarnaast is het op mijn wifi erg druk met andere data. Geen ervaring dus met SONOS direct op je eigen wifi... nou lees het later wel succes ik zal verder ook nog even nadenken...
Het gaat nog steeds om dezelfde folder "Music" welke voor de mac nog steeds zichtbaar is, ook de inhoud is via de mac nog steeds te benaderen en afspeelbaar via iTunes. Een nieuw account op de gedeelde folder "Music" wil Sonos blijkbaar niet aanvaarden/vinden :(

• Moris
Damon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:28:
Ja, via de Mac-Finder geen enkel probleem.

Verwijderd

Is de Sub nog ergens in MAT zwart verkrijgbaar?

• Damon
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:51:
Is de Sub nog ergens in MAT zwart verkrijgbaar?
Niet via Sonos, en dealers zullen hem waarschijnlijk ook niet hebben, het was een beperkte oplage.
Wellicht is 'ie op marktplaats te vinden.

Verwijderd

Dat is jammer, dank je.
Damon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:53:
[...]

Niet via Sonos, en dealers zullen hem waarschijnlijk ook niet hebben, het was een beperkte oplage.
Wellicht is 'ie op marktplaats te vinden.
[quote]Damon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:53:
[...]

• Yamahaa
Moris schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:17:
[...]

Het gaat nog steeds om dezelfde folder "Music" welke voor de mac nog steeds zichtbaar is, ook de inhoud is via de mac nog steeds te benaderen en afspeelbaar via iTunes. Een nieuw account op de gedeelde folder "Music" wil Sonos blijkbaar niet aanvaarden/vinden :(
En ook zelfde netwerk neem ik aan? Als ik het goed begrijp kom je nog niet eens tot inloggen want je ziet de folder niet meer toch? Dus het is niet dat hij je nieuwe account niet aanvaard zoals je dat noemt maar je ziet de hele folder toch niet meer?

• Moris
Yamahaa schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:00:
[...]
En ook zelfde netwerk neem ik aan? Als ik het goed begrijp kom je nog niet eens tot inloggen want je ziet de folder niet meer toch? Dus het is niet dat hij je nieuwe account niet aanvaard zoals je dat noemt maar je ziet de hele folder toch niet meer?
Inderdaad inloggen lukt gewoon niet omdat de folder gewoon niet zichtbaar is.

Intussen heb ik met mijn mediaspeler "mede8er" als proef op het gebruikers account in dit geval Sonos, ingelogd op de map "Music en dit gaat geheel probleemloos via Upnp en via Samba. Hiermee lijken de instelling op de Nas goed te staan, alleen blijft de vraag waarom dit niet voor Sonos wil lukken?

Op de Mac heb ik verder probleemloos via Finder met het protocol "smb" ingelogd op de map Music.

• Damon
@Moris: Staat je Synology sinds de 5.2 update misschien op SMB3?
Zo ja, zet die eens terug op een lagere versie en probeer het nog eens.

[Edit]Lees dit topic op synology ook ff, problemen met het guest account http://forum.synology.com...wtopic.php?f=111&t=100477

[ Voor 33% gewijzigd door Damon op 20-05-2015 20:05 ]

• Yamahaa
Moris schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:29:
[...]

Inderdaad inloggen lukt gewoon niet omdat de folder gewoon niet zichtbaar is.

Intussen heb ik met mijn mediaspeler "mede8er" als proef op het gebruikers account in dit geval Sonos, ingelogd op de map "Music en dit gaat geheel probleemloos via Upnp en via Samba. Hiermee lijken de instelling op de Nas goed te staan, alleen blijft de vraag waarom dit niet voor Sonos wil lukken?

Op de Mac heb ik verder probleemloos via Finder met het protocol "smb" ingelogd op de map Music.
Snap er niks van en je modem had je al een keer gereset he. Wat je nog kan doen is AL je sonos onderdelen minimaal 2 minuten vd stroom. Daarna je router/modem uit dan router modem opstarten. Als dat gedaan is al de sonos weer aanzetten. Als dat niet werkt zou je alle sonossen nog eens kunnen resetten naar fabrieksinstelligen en dan je hele sonos configuratie opnieuw doorlopen....en daarna zijn mij ideeen op. Voorlopig...

• Moris
Damon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:45:
@Moris: Staat je Synology sinds de 5.2 update misschien op SMB3?
Zo ja, zet die eens terug op een lagere versie en probeer het nog eens.

[Edit]Lees dit topic op synology ook ff, problemen met het guest account http://forum.synology.com...wtopic.php?f=111&t=100477
Staat nog steeds onveranderd op SMB2.
Via je link doet ie het weer met permissie = enkel lezen op de map "Music".

Please create a User-defined-script in Control Panel > Task Scheduler, the content is
start winbindd ; restart smbd

The script needs to run again after rebooting. een tijdelijke oplossing :(
We will fix it in DSM update version which is coming this week. Blijkbaar nog effe geduld hebben :)
Yamahaa schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:57:
[...]
Snap er niks van en je modem had je al een keer gereset he. Wat je nog kan doen is AL je sonos onderdelen minimaal 2 minuten vd stroom. Daarna je router/modem uit dan router modem opstarten. Als dat gedaan is al de sonos weer aanzetten. Als dat niet werkt zou je alle sonossen nog eens kunnen resetten naar fabrieksinstelligen en dan je hele sonos configuratie opnieuw doorlopen....en daarna zijn mij ideeen op. Voorlopig...
De router was reeds meermaals gereset en de Sonos gaat iedere avond van de stroom.
Blijf het vreemd vinden dat ik met de mede8er geen probleem ondervind, maar wel met Sonos.

Hoe dan ook, gaat het hier blijkbaar om een bug in de laatste versie DSM 5.2.

• Damon
Goed om te horen dat het gelukt is, hoop voor je dat de update snel komt!

• Moris
Ik zie net dat er intussen voor de bug bij Synology een update klaarstaan.

Vanavond eens kijken.

• Yamahaa
Moris schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:08:
Ik zie net dat er intussen voor de bug bij Synology een update klaarstaan.

Vanavond eens kijken.
klopt plaats hem momenteel ...Ik hoop dat het voor jou de oplossing is. Wel weer vreemd dat de 1 het wel heeft en de ander niet...software 8)7

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-01 22:37

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Na lang wikken en wegen toch besloten mijn Focal speakers, Rotel versterker, Harman Kardon Surround en Onkyo versterker te gaan inwisselen voor een Sonos Playbar, Sub en 2 x Play 1 speakers. Uiteraard zal ik achteruitgang ervaren in de kwaliteit, maar in de praktijk maakte ik toch veel meer gebruik van mijn Sonos Play 5 speakers. Door bedieningsgemak van het Sonos systeem maakte ik minder en minder gebruik van de andere Hifi. Door alle Hifi randapparatuur in te wisselen houd ik het bij één systeem met meer bedieningsgemak. Ben benieuwd hoe de Playbar en Sub zullen bevallen in aanvulling op de bestaande Play 5 speakers.

http://www.xbmcfreak.nl/

• Yamahaa
Erhnam schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:53:
Na lang wikken en wegen toch besloten mijn Focal speakers,
Herkenbaar dat hadden wij destijds ook. Oordeel dan niet te snel. Speel met de instellingen EN de opstelling. Je gaat inleveren maar onze bevinding is (nu in de optimale in en opstelling) dat het gebruiksgemak zo groot is dat je bereid bent wat in te leveren. Ons huis hangt en staat na jaren inmiddels vol en het gezin is superblij. Er wordt 6 keer zoveel muziek gedraaid, ieder komt aan bod en we koesteren Sonos.....

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zojuist overgestapt op Deezer Elite. Prijs is gelijk aan Premium+ als je voor een jaar betaald.
Vanavond eens luisteren of er een verschil zit in kwaliteit.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Moris
Yamahaa schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:51:
[...]
klopt plaats hem momenteel ...Ik hoop dat het voor jou de oplossing is. Wel weer vreemd dat de 1 het wel heeft en de ander niet...software 8)7
Yes, deze update heeft het probleem geheel van de baan verwijderd :)
Allen nog bedank voor de hulp _/-\o_

• Yamahaa
Moris schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:02:
[...]

Yes, deze update heeft het probleem geheel van de baan verwijderd :)
Allen nog bedank voor de hulp _/-\o_
Yessss fijn. Nou genieten dan maar weer van je muziek dank ook voor de updates dat maakt de algemene kennis weer groter. Fijn weekend. :)

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-01 22:37

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Gisteren de Sonos Playbar, Sub en 2 x Play1 speakers geinstalleerd naast mijn 2 x Play5 en 2 x Play3, die ik al had staan. Het is wel een stapje terug in kwaliteit vergeleken met mijn Focal speakers en Rotel versterker, maar zeker meer gemak. De Panasonic televisie kon ik via een hidden menu op de hotel modus krijgen, waardoor alleen de Playbar nu netjes geluid geeft. In de oude situatie zal ik altijd met afstandsbedieningen te klooien van de versterkers. Dit is nu verleden tijd.

Wat ik eigenlijk had verwacht is dat ik de Sub, Playbar los van elkaar kon bedienen bij het afspelen van muziek. Dit is niet het geval. De Sonos Playbar, Sub en 2 x Play1 speakers doen zich voor als één grote pool, tussen de andere Sonos componenten. Misschien is er ergens een optie om los een Sub bij te schakelen, maar deze heb ik nog niet gevonden. Het is dus altijd in combinatie met de Playbar en Play1 speakers. Ideaal zou je in bepaalde gevallen de Sub hoger of lager willen zetten. Nu moet je daarvoor het menu in gaan.

Verder valt het geluid van de Play1 wel tegen als je muziek afspeelt. Zeker als het volume omhoog gaat, vervormen ze snel. Ik heb ze nu in de Ambience modus staan, waardoor ze niet heel hard gaan.

Het is dus een kwestie van nog even tunen :) De Sonos 5.4 beta update brengt trouwens wel verbetering in de kwaliteit van de Play1. Iemand hier al ervaring mee?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Yamahaa
Erhnam schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:57:
Gisteren de Sonos Playbar, Sub en 2 x Play1 speakers geinstalleerd naast mijn 2 x Play5 en 2 x Play3, die ik al had staan. Het is wel een stapje terug in kwaliteit vergeleken met mijn Focal speakers en Rotel versterker, maar zeker meer gemak. De Panasonic televisie kon ik via een hidden menu op de hotel modus krijgen, waardoor alleen de Playbar nu netjes geluid geeft. In de oude situatie zal ik altijd met afstandsbedieningen te klooien van de versterkers. Dit is nu verleden tijd.

Wat ik eigenlijk had verwacht is dat ik de Sub, Playbar los van elkaar kon bedienen bij het afspelen van muziek. Dit is niet het geval. De Sonos Playbar, Sub en 2 x Play1 speakers doen zich voor als één grote pool, tussen de andere Sonos componenten. Misschien is er ergens een optie om los een Sub bij te schakelen, maar deze heb ik nog niet gevonden. Het is dus altijd in combinatie met de Playbar en Play1 speakers. Ideaal zou je in bepaalde gevallen de Sub hoger of lager willen zetten. Nu moet je daarvoor het menu in gaan.

Verder valt het geluid van de Play1 wel tegen als je muziek afspeelt. Zeker als het volume omhoog gaat, vervormen ze snel. Ik heb ze nu in de Ambience modus staan, waardoor ze niet heel hard gaan.

Het is dus een kwestie van nog even tunen :) De Sonos 5.4 beta update brengt trouwens wel verbetering in de kwaliteit van de Play1. Iemand hier al ervaring mee?
Tof,

Ikzelf heb de bassen van de play1s wat lager staan en laat dat door de vloerstaanders en de sub opvangen. Daardoor kan het geheel wat harder. Sub kan idd niet los staat altijd in een groep bij bv connect of plays...was voor mij destijds een mindere ervaring. Daardoor kan je idd niet even de sub wat zachter zetten..das idd lastig. De reden vermoed ik is dat ze willen voorkomen dat je de sub als standalone aan gaat sturen. Daarnaast merk ik dat hij de sofware ook iets met het klankbeeld doet van de plays en of connects/playbar als je de sub toevoegd. Afijn succes met verder afstellen in opstelling en afstelling. Heeft bij mij wel een week gekost :)

Verwijderd

Ik wil mijn Playbar aan de muur bevestigen onder mijn tv. Ik denk erover om een sonos tv mount aan te schaffen.

Weet iemand of er met het gebruik van zo'n mount nog genoeg plek is om de kabels van de tv naar beneden te krijgen? Het lijkt namelijk of de mount direct tegen de muur wordt bevestigd, zonder ruimte voor tv-kabels...

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 07:52:
Ik wil mijn Playbar aan de muur bevestigen onder mijn tv. Ik denk erover om een sonos tv mount aan te schaffen.

Weet iemand of er met het gebruik van zo'n mount nog genoeg plek is om de kabels van de tv naar beneden te krijgen? Het lijkt namelijk of de mount direct tegen de muur wordt bevestigd, zonder ruimte voor tv-kabels...
Er zit een uitsparing in het midden van de Playbar van ongeveer 6CM. De dikte is goed genoeg voor HDMI /COAX kabels.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Verwijderd

Elect schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 08:07:
[...]

Er zit een uitsparing in het midden van de Playbar van ongeveer 6CM. De dikte is goed genoeg voor HDMI /COAX kabels.
Is de diepte ook groot genoeg voor een standaard kabelgoot (2cm), of moet deze goot extra dun zijn?

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:19
Ik zie oa bij Expert en de Mediamarkt dat Sonos op het moment een actie heeft met de Play:1. Deze kosten per twee nu 349 euro.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:54
Sinds vanmiddag mijn Bose C5 ingeruild voor een Sonos Play 5. Eerste indruk: WOW. Wat een goede vervanger zeg! Vooral de eenvoud van het systeem is echt heerlijk.
Ik was bang dat ik wat bass zou gaan missen, maar dat doet het tot nu toe helemaal niet! Het enige wat ik nog wat omslachtig vind is de app zelf. Ik mis echt mijn Nummers afspeellijst in de app. Maar voor de rest echt een aanrader!

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnMartijn op 26-05-2015 11:57 ]

• asndrag0n
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:40
wat raden jullie mede tweakers aan?
2x play 1 voor 350 euro of 1 play5 voor 370 euro.
Ik gebruik het voor in mijn slaapkamer en mijn muziek smaak is R&B, Hiphop.

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Hangt van de grootte van je kamer af, en hoeveel verschillende luisterplekken je hebt op je kamer.

2x Play:1 vult de kamer beter (als je ze niet te dicht bij elkaar zet), 1x Play:5 klinkt beter als je er dicht bij blijft.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:34

Sjaak_Afhaak

Bleh!

met ^^^^

Hier staat tekst

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01 10:36
Bij Mediamarkt België van morgen tot en met zondag BTW weg ermee!
In Oostende stond sinds vandaag dat pack met 2 Play1s voor 349€, incl de korting is dat dan wel een heel mooie deal!

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-12-2025
cocico schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:48:
Bij Mediamarkt België van morgen tot en met zondag BTW weg ermee!
In Oostende stond sinds vandaag dat pack met 2 Play1s voor 349€, incl de korting is dat dan wel een heel mooie deal!
heb je gevraagd of de btw ook weg valt bij de Sonos-toestellen, want er durven nog wel eens uitzonderingen te zijn.

• cocico
Ja, daarom dat ik het kom melden. Ze gaan het niet afficheren (mag niet van Sonos) maar aan de kassa zal het dixit de verkoper wél verrekend worden.

• dr.trimble
cocico schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:06:
Ja, daarom dat ik het kom melden. Ze gaan het niet afficheren (mag niet van Sonos) maar aan de kassa zal het dixit de verkoper wél verrekend worden.
mooie deal dan, ff kijken als ze een connect hebben

• Keppie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-01 19:51
Hieronder een tekening van mijn appartement.

Krijg het alleen als link en niet als afbeelding.

http://1drv.ms/1LH8QZz

Ik heb een samsung 42 inch tv met daar onder een play bar. Nu wil ik op mijn nachtkastje(s) een play 1 plaatsen als wekker en als geluid voor in de slaapkamer.

De doorgang van de slaapkamer naar de woonkamer is open. De afstand van de play 1 tot de tv is 6 a 7 meter.

Zou het zo kunnen zijn dat als ik 2x een play 1 koop voor naast het bed deze dan ook nog kan gebruiken voor achter boxen voor de tv of staan deze dan te ver weg.

Het zou namelijk leuk zijn als ik wat meer surround sound heb van de tv, het is geen must.

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:16
Keppie schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:05:
Hieronder een tekening van mijn appartement.

Krijg het alleen als link en niet als afbeelding.

http://1drv.ms/1LH8QZz

Ik heb een samsung 42 inch tv met daar onder een play bar. Nu wil ik op mijn nachtkastje(s) een play 1 plaatsen als wekker en als geluid voor in de slaapkamer.

De doorgang van de slaapkamer naar de woonkamer is open. De afstand van de play 1 tot de tv is 6 a 7 meter.

Zou het zo kunnen zijn dat als ik 2x een play 1 koop voor naast het bed deze dan ook nog kan gebruiken voor achter boxen voor de tv of staan deze dan te ver weg.

Het zou namelijk leuk zijn als ik wat meer surround sound heb van de tv, het is geen must.
Dat zou goed kunnen lukken, het maakt niet uit waar de tv staat maar waar je zit. Het probleem bij jouw opstelling zal eerder zitten dat de linker of rechter speaker verder weg staat. Al kun je dat enigszins compenseren met instellingen. Let er wel op dat je wekker dan ook opeens 5.0 wordt. Tenzij je de groepen steeds loskoppelt voor het slapen.

• dakong
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:25
heren,

Ik heb een probleempje en had gehoopt dat hier iemand met meer verstand van audio mij zou kunnen helpen! :X

Ik heb een Play 5 met daarop aangesloten een een platen speler van Akai (via de Line-in ingang aangesloten). http://www.akai.nl/nl-nl/...-for-direct-encoding.aspx

Nu spelen alle platen (oud&nieuw) goed af behalve één exemplaar. Een stereo LP van The Beatles- Rubber soul (oud). Ik hoor hiervan wel de "muziek" maar niet de vocalen! Op de platenspeler zelf kan ik wel heel zacht de vocalen horen.

Weet iemand of dat aan een instelling van de Sonos kan liggen of ligt er eventueel een andere oorzaak aan ten grondslag?

Alvast bedankt! :)

• Damon
Ik weet bijna zeker dat je op de line-in maar één kanaal binnen krijgt (links of rechts dus), zo zijn de Beatles LP's gemixt, geen panning :)
Tijd om je kabel te checken denk ik!

• Keppie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-01 19:51
sweetdude schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:03:
[...]
Dat zou goed kunnen lukken, het maakt niet uit waar de tv staat maar waar je zit. Het probleem bij jouw opstelling zal eerder zitten dat de linker of rechter speaker verder weg staat. Al kun je dat enigszins compenseren met instellingen. Let er wel op dat je wekker dan ook opeens 5.0 wordt. Tenzij je de groepen steeds loskoppelt voor het slapen.
Dat de wekker dan 5.0 word is niet handig. Dan word het denk ik een play-1 als wekker en eentje in de badkamer. Het idee van surround geluid laat ik dan voorlopig achterwegen.

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:16
Keppie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:43:
[...]

Dat de wekker dan 5.0 word is niet handig. Dan word het denk ik een play-1 als wekker en eentje in de badkamer. Het idee van surround geluid laat ik dan voorlopig achterwegen.
Als je er twee hebt kun je altijd als je een film avond hebt ze instellen op surround en bij je bed zetten. het is gewoon een kwestie van in een ander stopcontact steken en 2 minuten configuratie werk.

Ik heb ook standaard een soundbar bij de tv en 2x play 1 op de werkkamer. als ik muziek op de badkamer wil zet ik eentje daar. wil ik film avond zet ik ze even beneden.

• dakong
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:25
Damon schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:35:
Ik weet bijna zeker dat je op de line-in maar één kanaal binnen krijgt (links of rechts dus), zo zijn de Beatles LP's gemixt, geen panning :)
Tijd om je kabel te checken denk ik!
Ik moest panning even googlen :9 maar ik begrijp daaruit dat hierdoor de geluidskwaliteit in orde blijft bij samenvoegen tot een monokanaal? Dus om dat de LP niet op deze manier is gemixt kan ik deze ook niet over de line-in samenvoegen? :'( Of begrijp ik het volkomen verkeerd :+ . Wel raar dat bijvoorbeeld een Abbey road het wel gewoon goed doet!

Is hier eventueel een oplossing voor?

Ik heb ook even een twee foto's gemaakt van de kabels:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img661/6651/E8okvI.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img540/9650/Ohs8DH.jpg

• Damon
Wat ik bedoelde is dat op die oude Beatles platen er weinig (of geen) verloop is van het rechter- naar het linkerkanaal en vice versa, ik denk dus dat je kabel kapot is (en dus of rechts of links niet doorkomt) :)

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:08
cocico schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:06:
Iemand die dit al kan bevestigen, zodat ik niet voor niets op- en neer rijdt?

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
* knip *

Houdt het centraal binnen je eigen topic: Sonos: sommige mappen verschijnen niet na indexeren. Zeker nu je vraagt naar een ander product.

Dezelfde vraag cross-posten is niet gewenst. En vragen naar een alternatief voor Sonos in het Sonos-topic is natuurlijk ook wat apart in mijn ogen. :+ Laten we hier vooral ervaringen met Sonos uitwisselen.

[ Voor 88% gewijzigd door S1NN3D op 29-05-2015 13:35 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• cocico
Sahi_NL schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:02:
[...]

Iemand die dit al kan bevestigen, zodat ik niet voor niets op- en neer rijdt?
Ik bevestigde toch |:( 8)7
Zelf heb ik de 2 Play:1's à 349 euro gekocht, aan 288 euro. _/-\o_

• Sahi_NL
cocico schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:19:
[...]

Ik bevestigde toch |:( 8)7
Zelf heb ik de 2 Play:1's à 349 euro gekocht, aan 288 euro. _/-\o_
Top! Rij ik morgen naar België!

Verwijderd

Online bestellen bij media markt .be geeft ook gewoon 21% korting, zouden ze hier ook moeten doen.

• Sahi_NL
Dat deden ze gisteren niet op de sonos, enkel actieproducten. Vandaag wel zie ik.

De playbar en sub stonden beide ook voor €699 in de winkel. Bij de kassa kreeg ook ze voor €577 mee.

Scheelt aanzienlijk met de €649 in Nederland nu.

• cocico
Alle actiesetjes met 2 Play:1's waren ook uitverkocht. Over gans België hadden ze er nog 120, en 800 in bestelling. Als ik die paletten met Play:1's zie staan, denk ik dat MM er toch héél wat van verkoopt, ook al heb je nu meer en meet concurrentie van andere merken.

• dr.trimble
hier in oostende ook een setje play-1 gescoord aan 288 euro

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:09
heb mij ook tijdens de btw actie een playbar en 2x play 1 gekocht. Eerste indruk is heel positief, ben er tevreden mee, scheelt enorm veel kabels in vergelijking met mijn receiver

PSN: Jonasken

• Sahi_NL
Stiekem een beetje spijt dat ik niet ook een setje play:1's heb gekocht. Maar eerst maar eens met de Playbar en Sub vooruit ;-D

• daanodinot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-01 19:18
Ik heb op mijn slaapkamer Concept 20 speakers staan, i.c.m. een Denon Piccolo N4. Na vele dropouts met AirPlay overweeg ik nu om op Sonos over te stappen. Wat zouden jullie mij adviseren?

1. Een Connect:Amp kopen en daar de speakers op aansluiten.
2. Een Connect kopen en een goede versterker zoals de Marantz PM6005 kopen.

Optie 1 heeft als voordeel dat je een minimalistische oplossing hebt met nog steeds goede geluidskwaliteit.

Optie 2 heeft als voordeel dat je met de versterker iets flexibeler bent en de geluidskwaliteit waarschijnlijk nog beter is. Het nadeel is dat je met een grote versterker zit opgescheept, waarvan ik alleen maar de optische input ga gebruiken. Het is ook iets duurder dan optie 1.

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Ik zou voor de connect amp gaan, het verschil in prijs is wat mij betreft niet te rechtvaardigen als het alleen voor Sonos is. Ik heb een connect aangeschaft omdat er geen digitale input op de AMP zit. Zodoende heb ik een losse versterker met meerdere digitale ingangen waar ik ook mijn tv aan kan hangen.

Indien je in de toekomst wil uitbreiden en andere digitale bronnen op de versterker wil aansluiten zou ik het in overweging nemen.

• Ferra
  • Niet online
Is het mogelijk dat ik mijn onkyo tx nr535 in een netwerk gooi met 2 sonos speakers? En als ik dan via mijn onkyo iets afspeel middels spotify connect, dat ik dit ook kan laten afspelen op mijn sonos speakers die dan in een andere ruimte staan (wel in hetzelfde netwerk)?

• Yamahaa
odinot schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:12:
Ik heb op mijn slaapkamer Concept 20 speakers staan, i.c.m. een Denon Piccolo N4. Na vele dropouts met AirPlay overweeg ik nu om op Sonos over te stappen. Wat zouden jullie mij adviseren?

Optie 1 heeft als voordeel dat je een minimalistische oplossing hebt met nog steeds goede geluidskwaliteit.

Optie 2 heeft als voordeel dat je met de versterker iets flexibeler bent en de geluidskwaliteit waarschijnlijk nog beter is. Het nadeel is dat je met een grote versterker zit opgescheept, waarvan ik alleen maar de optische input ga gebruiken. Het is ook iets duurder dan optie 1.
Het blijft smaak. Gebruik je al Sonos? Als dat zo is en/of je over het algemeen je muziek al streamt via NAS of Internet (radio) of Deezer oid dan zou ik met de info die je geeft voor de AMP gaan. Geen opstelling in het zicht. Maximale ontsluiting van muziek en goede kwaliteit zeker voor een slaapkamer. Zorg voor mooie luidsprekers. Amp is uit mijn hoofd 2x 50W Rms houd daar wel rekening mee. ;)

• Yamahaa
Ferra schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:10:
Is het mogelijk dat ik mijn onkyo tx nr535 in een netwerk gooi met 2 sonos speakers? En als ik dan via mijn onkyo iets afspeel middels spotify connect, dat ik dit ook kan laten afspelen op mijn sonos speakers die dan in een andere ruimte staan (wel in hetzelfde netwerk)?
Alles wat je op de connect hebt aangesloten kan je binnen je netwerk afspelen op een Sonos speler. Ook als deze in een andere ruimte staan (je kan ze in een groep zetten). Ik ken natuurlijk niet de afstanden maar je wifi danwel je brige netwerk moet dekkend zijn tov elkaar. In de praktijk kan je grote afstanden (meer dan 10 meter) moeiteloos overbruggen.

Ik ken de netwerkspecs van de onkyo tx nr535 niet maar aangesloten op de connect werkt bovenstaande zeker.

Verwijderd

Beste allemaal,

mijn Samsung 55F8000 zit via een optische kabel verbonden aan de Sonos Playbar zodat het geluid van de tv via de Playbar loopt en te bedienen is via de afstandbediening van de Samsung, tot zover top.
Nu mijn "problem", ik heb een digitaal kastje aangesloten via HDMI aan de tv, elk geluidsspoor van het kastje word slechts in stereo weergegeven, ik kan er geen vinger op leggen, dolby digital is ingesteld op het kastje.
Nu zul je zeggen, verbind het kastje dan rechtstreeks aan de Playbar, maar de kids kijken nooit via het kastje en dus alleen rechtstreeks naar de Samsung.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• Ferra
  • Niet online
Yamahaa schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:59:
[...]

Alles wat je op de connect hebt aangesloten kan je binnen je netwerk afspelen op een Sonos speler. Ook als deze in een andere ruimte staan (je kan ze in een groep zetten). Ik ken natuurlijk niet de afstanden maar je wifi danwel je brige netwerk moet dekkend zijn tov elkaar. In de praktijk kan je grote afstanden (meer dan 10 meter) moeiteloos overbruggen.

Ik ken de netwerkspecs van de onkyo tx nr535 niet maar aangesloten op de connect werkt bovenstaande zeker.
dus een sonos connect kopen.

• Yamahaa
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:14:
Beste allemaal,

mijn Samsung 55F8000 zit via een optische kabel verbonden aan de Sonos Playbar zodat het geluid van de tv via de Playbar loopt en te bedienen is via de afstandbediening van de Samsung, tot zover top.
Nu mijn "problem", ik heb een digitaal kastje aangesloten via HDMI aan de tv, elk geluidsspoor van het kastje word slechts in stereo weergegeven, ik kan er geen vinger op leggen, dolby digital is ingesteld op het kastje.
Nu zul je zeggen, verbind het kastje dan rechtstreeks aan de Playbar, maar de kids kijken nooit via het kastje en dus alleen rechtstreeks naar de Samsung.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
kan je iets meer vertellen over het "kastje"? :) Merk/ type en/maar vooral doel en waarvoor je het nu gebruikt?

[ Voor 3% gewijzigd door Yamahaa op 01-06-2015 16:28 ]

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:51
Wat ik begrepen heb is dat lang niet alle tv's een HDMI signaal doorsturen in 5.1 naar optisch-uit.

• Danieldg
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-01 20:17
Met het oog op de aanschaf van een playbar en 2x een play:1. Weet iemand een tv producent wiens tv's 100% zeker 5.1 passthrough ondersteunen? Anders natuurlijk zonde van de setup :(

• michael007
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-01 16:19
Ik heb sinds vandaag een sonos playbar maar bij ons is het tv geluid vrij zacht en schakel ik over naar muziek vlieg ik een meter de lucht in zo hard gaat die dan. Kan ik dat een beetje hetzelfde krijgen.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Yes, mijn setup is nu volledig naar wens *O*. Met Icecast en DarkIce een internetradiostation gemaakt waar ik mijn computergeluid naar toe kan streamen. Met linux gaat natuurlijk niets vanzelf ;). Kan ik mooi met Amarok muziek spelen en via Sonos overal luisteren.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-01 22:44
Heeft iemand enig idee tot wanneer de Sonos actie met 2 Play:1 voor 350 euro duurt?

Verwijderd

Hoi,

Inmiddels kom ik er niet meer uit en gelet op mijn positieve ervaringen binnen dit forum hoop ik op een oplossing😀...

Ik heb al enige tijd een Sonos Connect gekoppeld aan NAS waar al mijn muziek op staat. De eerste bulk aan albums (mp3) welke op de NAS gezet zijn worden allemaal niet voorzien van een cover, ondanks het feit dat in alle album mappen een front.jpg staat. Nieuwe albums welke ik nu stuk voor stuk toevoeg worden wel van een cover voorzien, een enkele uitzondering daargelaten.

Wat doe ik verkeer? Is er wellicht een manier om alsnog front covers toe te voegen?

Dank alvast!

Gr. JP

• Yamahaa
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:40:
Hoi,

Inmiddels kom ik er niet meer uit en gelet op mijn positieve ervaringen binnen dit forum hoop ik op een oplossing😀...

Ik heb al enige tijd een Sonos Connect gekoppeld aan NAS waar al mijn muziek op staat. De eerste bulk aan albums (mp3) welke op de NAS gezet zijn worden allemaal niet voorzien van een cover, ondanks het feit dat in alle album mappen een front.jpg staat. Nieuwe albums welke ik nu stuk voor stuk toevoeg worden wel van een cover voorzien, een enkele uitzondering daargelaten.

Wat doe ik verkeer? Is er wellicht een manier om alsnog front covers toe te voegen?

Dank alvast!

Gr. JP
Niet alle formaten worden ondersteund en mogen ook niet te groot zijn dacht uit mijn hoofd niet groter dam 1024x1024 max 256KB Ondersteunde albumhoezen

JPEG, PNG, BMP, GIF

Via bv itunes kan je nieuwe covers toevoegen. Kan je hier verder mee of wil je dat ik specifieker ben. Trouwens elk nummer dus niet map moet zijn eigen cover hebben...

[ Voor 8% gewijzigd door Yamahaa op 01-06-2015 23:41 ]

• jakob
  • Laatst online: 16:59
odinot schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:12:

Een losse eindversterker aan een Connect is ook een leuke tussenoptie. Kan een stuk beter klinken dan de standaard Connect Amp.

• jakob
  • Laatst online: 16:59
Gigagiel schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:58:
Heeft iemand enig idee tot wanneer de Sonos actie met 2 Play:1 voor 350 euro duurt?
Tot einde juni of einde stock. Aantallen zijn wel erg beperkt.

Verwijderd

Yamahaa schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:25:
[...]

Niet alle formaten worden ondersteund en mogen ook niet te groot zijn dacht uit mijn hoofd niet groter dam 1024x1024 max 256KB Ondersteunde albumhoezen

JPEG, PNG, BMP, GIF

Via bv itunes kan je nieuwe covers toevoegen. Kan je hier verder mee of wil je dat ik specifieker ben. Trouwens elk nummer dus niet map moet zijn eigen cover hebben...
Dank! zou je echter wat specifieker kunnen zijn omdat ondanks juiste format toch covers niet worden getoond en een cover per track is mij niet helder. Mbt iTunes graag ook toelichting icm eigen mp3 mappen.

Alvast bedankt!

• Yamahaa
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:35:
[...]

Dank! zou je echter wat specifieker kunnen zijn omdat ondanks juiste format toch covers niet worden getoond en een cover per track is mij niet helder. Mbt iTunes graag ook toelichting icm eigen mp3 mappen.

Alvast bedankt!
Ik ken het probleem soms van het niet tonen van covers. Bij mij was het dan zo dat of de covers te groot waren (ze moeten echt niet groter zijn dan 1024 x 1024 en niet groter dan 256KB , dat laatste lijkt te zijn voor weergave op mobiele telefoons met dat laatste gegeven heb ik nooit last gehad . Ze waren der wel of niet.

Kortom onderzoek of ze dit niet overschrijden. Kan je het niet nakijken dan nieuwe maken die wel hieraan voldoen (bv opzoeken via google -->saven op je comp en later toevoegen)..bv via Itunes.

Itunes de nummers inladen bv van je nas.
dan "per nummer" op info klikken en cover deleten die er staat en jou cover die je op je pc hebt gesaved en voldoet aan de gegeven specs saven. Deze file dan saven op je nas en voila opgelost. Dit per nummer doen (die al dan niet in een map staan).

Als bovenstaande niet werkt heb ik geen oplossing dan zit de fout meer in de wijze van opslag op je NAS bv. Ik ken alleen bovenstaande. Onderzoek echt of de specs kloppen en bij twijfel vervangen.

Succes

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:16
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:35:
[...]

Alvast bedankt!
Je kunt toch ook de FAQ van Sonos zelf raadplegen?
https://sonos.custhelp.co.../59/~/album-art-and-sonos
https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/547

Verwijderd

Sinds gisteren in bezit van playbar. Geluid met tv en bij afspelen van muziek is goed, alleen als de playbar "uit" staat..maw als er niks afspeelt hoor je constant een hoog piepgeluid. Is dit normaal of is er iets mis? Verder blijf ik het raar vinden dat je de playbar niet gewoon kan uitzetten.

• Yamahaa
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:13:
Sinds gisteren in bezit van playbar. Geluid met tv en bij afspelen van muziek is goed, alleen als de playbar "uit" staat..maw als er niks afspeelt hoor je constant een hoog piepgeluid. Is dit normaal of is er iets mis? Verder blijf ik het raar vinden dat je de playbar niet gewoon kan uitzetten.
Na een paar minuten gaan alle sonos speler is een soort van standby stand. Alle mogelijke versterkerruis ed is dan volledig weg. Als jij iets blijft horen zit er iets niet goed. Blijkbaar blijft er iets ingestuurd worden. Trek je aansluitingen behalve netspanning er eens uit en kijk dan of de piep blijft. Zo niet dan is de playbar ws in orde en blijft je TV of ander aangesloten apparaat iets insturen...Zitten alle kabels goed? Heel soms zijn kabels de boosdoener. Ze kunnen beschadigd zijn of last hebben instraling als ze onvoldoende afgeschermd zijn.....ik zou stap voor stap deze zaken na lopen...

Verwijderd

Ik ga het eens proberen.bedankt.

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-01 22:09
De Duitse MediaMarkt in Nordhorn heeft van 4 t/m 6 juni een feestje met leuke aanbiedingen:

Bijvoorbeeld een Sonos Soundbar+ Subwoofer voor 1111 euro. Volgens PW in NL ruim boven de 1300
Pagina: 1 ... 25 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.