Sonos: sommige mappen verschijnen niet na indexeren.

Pagina: 1
Acties:

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Hallo,

Mijn muziekbibliotheek staat op een Synology NAS. In de Sonos bibliotheek verschijnen de meeste mappen van de NAS wel, maar enkele mappen niet. Ik heb de SONOS bibliotheek verwijderd en opnieuw laten indexeren, en precies dezelfde mappen blijven uit beeld. Nieuwe mappen en nummers in de mappen die WEL in de index staan worden na indexeren wel gewoon toegevoegd. Weet iemand raad?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In de meeste gevallen zit het probleem volgens mij in de tags. Vergelijk er eens een aantal die niet gezien worden met nummers die wel gezien worden met iets als bijvoorbeeld TagScanner.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:16
S1NN3D schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:51:
In de meeste gevallen zit het probleem volgens mij in de tags. Vergelijk er eens een aantal die niet gezien worden met nummers die wel gezien worden met iets als bijvoorbeeld TagScanner.
Om te zien of het aan de tags ligt kun je ook via de file browser in Sonos bij je muziek. Staan ze daar wel allemaal bij? Dan ligt het aan de tags. Staan ze daar niet allemaal bij? Dan ligt het aan de rechten die verkeerd staan voor de mappen die niet meekomen.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Om hoeveel bestanden totaal gaat het ongeveer, het kan ook de tracklimit zijn?

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• flopdoc
Het zijn ongeveer 83.000 bestanden, ik heb dus ook al aan de track limit gedacht. Maar het gekke is dat nieuwe bestanden die ik een wel geindexeerde map zet wel aan de bibliotheek worden toegevoegd. Ik krijg bij handmatig herindexeren nu inderdaad een geheugen vol melding van de Sonos.

Ik gebruik ook nooit tags, en ik heb de optie Sorteren staan op Mappen sorteren op bestandsnaam.

Wel een erg vervelend ding, die tracklimit. Zijn er alternatieven voor de Sonos Connect? Dus een klein apparaatje wat aan de receiver hangt en via een Ipad te besturen is?

Ik heb ook aan de receiver hangen een HTPC met Kodi, alleen die wil ik niet 24/7 aan hebben staan, en via de Ipad is het me nog niet gelukt hem te besturen via mijn muziekmapstructuur.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• flopdoc
Ik heb trouwens ook wel de muziek van de NAS via de Ipad met een bluetooth adapter of via airplay naar de receiver gestuurd maar dan kreeg ik te vaak korte onderbrekingen tijdens het afspelen. Wat via de SONOS afspeelt speelt perfect zonder onderbrekingen af.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Je kan ook anders even kijken of je antwoord hier staat, of je vraag daar posten.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• flopdoc
miicker schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:04:
Je kan ook anders even kijken of je antwoord hier staat, of je vraag daar posten.
Dank je, ik zal daar verder kijken.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om het topic te kicken; wanneer de laatste post van jouw hand is en je wil iets wijzigen of toevoegen, graag de "wijzig"-knop gebruiken
flopdoc schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:46:
Het zijn ongeveer 83.000 bestanden, ik heb dus ook al aan de track limit gedacht.
Zo, de limiet van Sonos is iets van 65.000. Daar zit je dan wel erg ver overheen. :+
Zijn er alternatieven voor de Sonos Connect? Dus een klein apparaatje wat aan de receiver hangt en via een Ipad te besturen is?
Die zijn er diverse; zelf heb ik gekozen voor de Bluesound Node. Erg tevreden over. :)
Pagina: 1